[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.334 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

Koppensneller

winterrrrrr

D-e-n schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:20:
[...]

Daar gaan we weer...... :( Lekker de prestatie van Feyenoord naar beneden halen. Ik word er zo moe van: wanneer Feyenoord goed speelt is het een uitschieter, wanneer Ajax goed speelt is dat het niveau waar ze horen. Kunnen we nu niet accepteren dat Feyenoord vorig jaar gewoon het beste was omdat ze de meeste punten haalden?
Ach, zo eenzijdig is het allemaal niet hoor. Toen Ajax vorig jaar ver kwam in Europa hoorde je ook steeds dat de tegenstander een off-day had gehad. Ze moeten wel onwijs veel geluk hebben gehad om 10x achter elkaar een tegenstander uit vorm te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Fleximex schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:15:
[...]

Als je vorm meetelt. Maar qua spelerskwaliteit ansich hebben veel PSV en Ajax supporters een andere mening.
Heeft iedere supporter dat niet over zijn eigen club? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
D-e-n schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:20:
[...]

Daar gaan we weer...... :( Lekker de prestatie van Feyenoord naar beneden halen. Ik word er zo moe van: wanneer Feyenoord goed speelt is het een uitschieter, wanneer Ajax goed speelt is dat het niveau waar ze horen. Kunnen we nu niet accepteren dat Feyenoord vorig jaar gewoon het beste was omdat ze de meeste punten haalden?

Het is echt niet zo dat Feyenoord vorig jaar alle 34 wedstrijden alles mee had zitten. Het is niet zo dat de gewonnen wedstrijden allemaal nipt waren. Er werd over de gehele linie veel gescoord. En dan is het ook gewoon een kwestie van tellen. Kuijt kost je zoveel goals en Jorgensen die je een tijd mist ook. Voeg daar de geplaagde en daardoor instabiele verdediging en de fouten van Jones en je krijgt dit wat je nu krijgt.
ik praat niks naar beneden, Feyenoord is vorig seizoen terecht kampioen geworden.
Echter op basis van budget is een kampioenschap van Feyenoord een uitschieter. Niks meer en niks minder. Op basis van datzelfde budget is de huidige 6e plaats ook een uitschieter, en dan wel naar beneden.

Bij een kampioenschap hoort geluk, en dat had Feyenoord vorig jaar. En dit jaar niet. Zo simpel is het. Ook dat geluk heeft met kwaliteit te maken. Ook als PSV en Ajax kampioen worden zit daar geluk bij.

Het blijft altijd lastig voor Feyenoord supporters te accepteren dat er gewoon nog een gat is met Ajax en PSV, sportief gezien, wat een gevolg is van het financiele gat. Dit leidt er dus toe dat ze op de lange termijn minder vaak kampoien zullen worden dan Ajax en PSV. Op de lange termijn regeert het geld gewoon. Door beleid kan je een keer een goede uitschieter hebben.
Echter, als je de aanname zou doen dat beleid overal goed en gelijk is, dan wint dus het geld.

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 06-11-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00
Ik kom enkel het topic even bookmarken ;)

Terecht verloren van Utrecht gisteren, al had een punt ook niet onverdiend geweest.
11 Wedstrijden, 11 verliespunten, het houdt niet over.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is even geleden in de topicreeks en staat volgens mij nog op de zwarte lijst, <knip>

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2017 13:41 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Doe inderdaad maar niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2017 13:41 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 16:30

Baseman77

We move

Ankona schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:13:
Hoezo zijn deze statistieken relevant om de sterkte van de huidige selectie uit te drukken?
Aangezien de selecties van Feyenoord, Ajax en PSV gewijzigd zijn ten opzichte van vorig seizoen (zoals elk seizoen eigenlijk) zegt de recente historie meer over de kampioenskansen dan alleen vorig seizoen, evenals het budget vaak een leidraad is. Dan is de 3e plaats logischer dan de 1e.

Persoonlijk ga ik jaarlijks uit van een tweestrijd tussen Ajax en PSV, waarbij incidenteel een andere club serieus mee kan doen. Voorheen Twente en AZ, de laatste jaren Feyenoord.
Dit seizoen ging ik uit van een makkie voor Ajax, waarbij PSV 2e zou worden en Feyenoord 3e of 4e.
Koppensneller schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:16:
Toen Ajax vorig jaar ver kwam in Europa hoorde je ook steeds dat de tegenstander een off-day had gehad. Ze moeten wel onwijs veel geluk hebben gehad om 10x achter elkaar een tegenstander uit vorm te treffen.
Mwoah, dit vind ik te simplistisch.
Los van de geweldige prestaties van Ajax in de EL vorig seizoen, kun je moeilijk ontkennen dat ze een paar keer heel goed weggekomen zijn. Meestal door een erg knappe 1e wedstrijd te laten volgen door een hele matige wedstrijd, waarin men uiteindelijk met hangen en wurgen net voldoende overeind bleef. Dat was aan de ene kant klasse en afgedwongen, aan de andere kant ook wat gelukkig.

[ Voor 34% gewijzigd door Baseman77 op 06-11-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
KingKoning schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:22:
Het blijft altijd lastig voor Feyenoord supporters te accepteren dat er gewoon nog een gat is met Ajax en PSV, sportief gezien, wat een gevolg is van het financiele gat. Dit leidt er dus toe dat ze op de lange termijn minder vaak kampoien zullen worden dan Ajax en PSV. Op de lange termijn regeert het geld gewoon. Door beleid kan je een keer een goede uitschieter hebben.
Echter, als je de aanname zou doen dat beleid overal goed en gelijk is, dan wint dus het geld.
Financieel is het verschil er, maar dat betekent niet per se dat je een mindere selectie hebt. Zowel in de breedte als kwalitatief doet Feyenoord op papier niets onder voor Ajax en PSV, daarom zijn de hogere verwachtingen ondanks het aanzienlijk lagere budget logisch. Op de lange termijn regeert geld, maar dat verklaart helemaal niet het korte termijn gat. Dat gat heeft hele andere incidentele oorzaken.

Over geluk beginnen over vorig seizoen is gewoon niet terecht. Feyenoord mistte een aantal basisspelers het hele seizoen, had nogal pech met de tuchtcommissie en ook op het veld was lang niet elke arbitrale beslissing gelukkig. Het enige moment dat iedereen zich nog herinnert waar Feyenoord geluk had was toen een zuiver doelpunt tegen PSV gewoon werd goedgekeurd, dat zegt eigenlijk genoeg.

Een zuiver doelpunt maken in de laatste minuut is geen geluk en een grote kans missen in de laatste minuut is geen pech. Geluk en pech zijn factoren waar je in principe geen invloed op hebt (bijv. een penalty cadeau of een zware blessure).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:03:
[...]

Aangezien de selecties van Feyenoord, Ajax en PSV gewijzigd zijn ten opzichte van vorig seizoen (zoals elk seizoen eigenlijk) zegt de recente historie meer over de kampioenskansen dan alleen vorig seizoen, evenals het budget vaak een leidraad is. Dan is de 3e plaats logischer dan de 1e.

Persoonlijk ga ik jaarlijks uit van een tweestrijd tussen Ajax en PSV, waarbij incidenteel een andere club serieus mee kan doen. Voorheen Twente en AZ, de laatste jaren Feyenoord.
Dit seizoen ging ik uit van een makkie voor Ajax, waarbij PSV 2e zou worden en Feyenoord 3e of 4e.
En toen liep met Bosz het laatste restje competentie, gogme en voetbalintellect de deur uit.

Maar, het technisch hart klopt als nooit tevoren... :X

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:53:
[...]
Feyenoord was sinds 1999 (!) geen kampioen meer geworden en was in die 17 jaar daarna slechts 3 keer 2e geworden, tegenover 5 keer de 4e plaats, 2 keer de 7e plaats, 1 keer de 10e plaats en 1 keer de 6e plaats.
In de 17 jarige periode tussen beide laatste kampioenschappen eindigde Feyenoord gemiddeld als 4e.
Dus hoezo zou vorig seizoen de standaard moeten zijn voor Feyenoord?
Dat is totaal niet relevant voor de beoordeling van de huidige selectie. Als je naar budget kijkt zouden Ajax en PSV een grotere kans moeten hebben op het hebben van de sterkste selectie maar dat hoeft niet elk jaar de uitkomst te zijn.
Fleximex schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:15:
[...]
Als je vorm meetelt. Maar qua spelerskwaliteit ansich hebben veel PSV en Ajax supporters een andere mening.
De punten over 34 wedstrijden lieten wat anders zien. En 34 wedstrijden is geen kwestie van vorm.
Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:03:
[...]
Aangezien de selecties van Feyenoord, Ajax en PSV gewijzigd zijn ten opzichte van vorig seizoen (zoals elk seizoen eigenlijk) zegt de recente historie meer over de kampioenskansen dan alleen vorig seizoen. Dan is de 3e plaats logischer dan de 1e.
Ook die recente historie zegt geen reet. Het enige wat iets zegt is de kwaliteit van de spelersgroep en de trainer. Die zijn een uitkomst van de begroting uiteraard maar dat kan mee- en tegenvallen.
Ik geloof dat iedereen nog wat moeite heeft met het inschatten van de verhoudingen volgens mij. Ajax zit op 80, PSV op 70 en Feyenoord op 64. Dus Feyenoord zit dichter bij PSV dan PSV bij Ajax. En dan is er een gat met Twente dat op 30 zit. Hoe kun je dan ooit Feyenoord in adem noemen met de subtop?
Dit seizoen ging ik uit van een makkie voor Ajax
Was dat voor of na het vertrek van Traore, Sanchez en Bosz? Want daarna was de terugval van Ajax wel voorspelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:09:
De punten over 34 wedstrijden lieten wat anders zien. En 34 wedstrijden is geen kwestie van vorm.
De punten over 34 wedstrijden laten zien wat de clubs in die periode gepresteerd hebben, alle externe factoren meegerekend. Er speelt dus veel meer dan de trainer en spelers alleen.
Supporters van andere clubs zullen altijd wel argumenten vinden waarom iets aan hun club toch beter is. Wen daar nu maar gewoon aan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Nieuwkoop heeft weer een hamstring blessure opgelopen. Nu wilde ik iets schrijven over dat hij (nood gedwongen) te snel is gebracht na zijn vorige hamstring blessure, maar het is een blessure aan zijn andere been. Net als de gebroken pols van Jorgenson en de meeste andere blessures bij Feyenoord lijkt ook hier niemand iets kwalijk te nemen. (afgezien van kunstgras!!1 :-( :+ )
Dat is totaal niet relevant voor de beoordeling van de huidige selectie. Als je naar budget kijkt zouden Ajax en PSV een grotere kans moeten hebben op het hebben van de sterkste selectie maar dat hoeft niet elk jaar de uitkomst te zijn.
Precies dit. Vervolgens vergroot de sterkte (breedte en kwaliteit) van de selectie weer de kansen maar is ook weer geen enkele garantie.

[ Voor 44% gewijzigd door ph4ge op 06-11-2017 14:19 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Lees net dat Schone negatieve opmerkingen heeft gemaakt in een interview na de wedstrijd over het wisselbeleid van Keizer. Na Younes zijn uitingen is dit de volgende. Ik hoop niet dat dit de trend wordt en dat alles via de media wordt uitgevochten. Hopelijk zijn ze binnenskamers net zo (of harder) tegen Keizer wat ze ervan vinden.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Als je naar budget kijkt zouden Ajax en PSV een grotere kans moeten hebben op het hebben van de sterkste selectie maar dat hoeft niet elk jaar de uitkomst te zijn.
Dat hoeft inderdaad niet, maar dat ontken ik dan ook nergens.
Ik geef wel aan dat Ajax en PSV door hun hogere budgetten jaarlijks een grotere kans hebben op het kampioenschap dan Feyenoord, wat feitelijk correct is.
Ook die recente historie zegt geen reet. Het enige wat iets zegt is de kwaliteit van de spelersgroep en de trainer. Die zijn een uitkomst van de begroting uiteraard maar dat kan mee- en tegenvallen.
De feiten wijzen je ongelijk aan.
Dat wil niet zeggen dat Ajax of PSV ieder seizoen kampioen wordt, maar wel dat de kans daarop veel groter is. De titel van Feyenoord vorig seizoen was een incident, zo simpel is het. Feyenoord is nog lang niet zover dat ze jaarlijks serieus mee kunnen blijven strijden om de titel.
Hoe kun je dan ooit Feyenoord in adem noemen met de subtop?
Qua budget is Feyenoord sinds 2012 inderdaad de 3e club, qua prestaties klopt dat ook heel aardig. In de jaren 2007 t/m 2011 was Feyenoord echter een subtopclub qua prestaties en zo lang geleden is dat nog niet.
Was dat voor of na het vertrek van Traore, Sanchez en Bosz? Want daarna was de terugval van Ajax wel voorspelbaar.
Jij vindt de huidige prestaties van Feyenoord onbegrijpelijk, maar die van Ajax juist voorspelbaar?
Dat vind ik wel heel apart...

Met de spelers, het budget en de bankrekening van Ajax had ik verwacht dat ze makkelijk kampioen zouden gaan worden. Maar Keizer is echt een drama, Overmars heeft geen topaankoop gedaan, Gio heeft minder controle over zijn spelersgroep dan verwacht, Van Geel ging weer ouderwets voor kwantiteit i.p.v. kwaliteit, Cocu heeft zich razendsnel hersteld van het beschamende begin van het seizoen en Lozano blijkt een wereldaankoop te zijn.
Dan kan het snel veranderen blijkt wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:17:
Nieuwkoop heeft weer een hamstring blessure opgelopen. Nu wilde ik iets schrijven over dat hij (nood gedwongen) te snel is gebracht na zijn vorige hamstring blessure, maar het is een blessure aan zijn andere been. Net als de gebroken pols van Jorgenson en de meeste andere blessures bij Feyenoord lijkt ook hier niemand iets kwalijk te nemen. (afgezien van kunstgras!!1 :-( :+ )
Kan nog steeds toch? Om zijn kwetsbare been te ontzien gooit hij alles op de andere. Poing.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Curva schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:17:
Lees net dat Schone negatieve opmerkingen heeft gemaakt in een interview na de wedstrijd over het wisselbeleid van Keizer. Na Younes zijn uitingen is dit de volgende. Ik hoop niet dat dit de trend wordt en dat alles via de media wordt uitgevochten. Hopelijk zijn ze binnenskamers net zo (of harder) tegen Keizer wat ze ervan vinden.
Juist wel. Des te eerder is hij weg. (dat wil toch vrijwel elke Ajacied?)

Die spelers vertegenwoordigen nog enige waarde, of het nou op het veld is, de bank is, of op De Bank.

Op deze manier rendeert er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik hoop het ergens wel. Ik heb namelijk heel erg het onderbuikgevoel dat ze intern helemaal niet zoveel mogen vinden en dat de handvol clowns gewoon de dienst uit maakt.
Dan maar weer een rel forceren waardoor mensen die druk van buitenaf moeten opstappen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ph4ge schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:06:
[...]

Feyenoord [..] had nogal pech met de tuchtcommissie

[..]
Wauw, just wauw. Dat je zoiets met droge ogen kunt typen :X

Anyway, als je vorig seizoen niet van geluk mag spreken, weet ik het ook niet meer. ik snap ook niet waarom met name @D-e-n hier ook zo fel op ageert iedere keer. Iedere keer wordt herhaalt Feyenoord was terecht kampioen, maar elke kampioen heeft geluk nodig. Die goal die binnenkant paal erin gaat ipv mis via buitenkant paal. Een spits die boven zichzelf uitstijgt, een tweede kapitein op het veld. Dat zijn allemaal zaken die bijdragen aan het (ik zeg het nog maar een keer!) terechte kampioenschap. Ik voel me als PSVer veel meer beledigd als het weer over een 'kampioenschap van de armoede' gaat.... (Denk dat Ajacieden dat ook wel herkennen)

En dan nog iets. In 2007 werd mijn cluppie met enorm veel geluk eerste en dat is nog altijd het mooiste kampioenschap dat ik ooit heb mogen meemaken. Ik ben dan ook heel blij dat het geluk (dat Feyenoord klaarblijkelijk niet nodig had vorig seizoen) nu weer een keertje in Brabant landt!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ramzzz schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:35:
[...]

Juist wel. Des te eerder is hij weg. (dat wil toch vrijwel elke Ajacied?)

Die spelers vertegenwoordigen nog enige waarde, of het nou op het veld is, de bank is, of op De Bank.

Op deze manier rendeert er niets.
Gonadan schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:35:
[...]

Ik hoop het ergens wel. Ik heb namelijk heel erg het onderbuikgevoel dat ze intern helemaal niet zoveel mogen vinden en dat de handvol clowns gewoon de dienst uit maakt.
Dan maar weer een rel forceren waardoor mensen die druk van buitenaf moeten opstappen.
Hmm, daar hebben jullie wel een punt. :+
Al vind ik dat het minst netjes... Maar ik zie Keizer en consorten het liefst vertrekken, liever vandaag dan morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:29:
[...]
Ik geef wel aan dat Ajax en PSV door hun hogere budgetten jaarlijks een grotere kans hebben op het kampioenschap dan Feyenoord, wat feitelijk correct is.
Nee. Dat moet je dus per jaar bekijken.
Feyenoord is nog lang niet zover dat ze jaarlijks serieus mee kunnen blijven strijden om de titel.
Allemaal totaal niet van belang. De spelersgroep dit jaar is goed genoeg om mee te doen.
Jij vindt de huidige prestaties van Feyenoord onbegrijpelijk, maar die van Ajax juist voorspelbaar?
Ja. Je was plots je trainer en je beste speler kwijt. Buiten Ziyech (en misschien Neres maar ik ben tevreden met Berghuis) is er ook niemand van Ajax die bij Feyenoord een directe en absolute versterking zou zijn voor de basis. Ja, met de huidige vorm van Jones is iedere andere keeper beter en Onana dus zeker maar dat lost Feyenoord naar ik hoop intern op.
Tomba schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:36:
[...]
Een spits die boven zichzelf uitstijgt,
Dit soort dingen maken me dus kwaad: de verdomde arrogantie van zowel PSV-ers en Ajacieden, het niet kunnen hebben dat van Geel misschien ook eens een goede aankoop doet.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 06-11-2017 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Curva schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:37:
[...]

[...]

Al vind ik dat het minst netjes... Maar ik zie Keizer en consorten het liefst vertrekken, liever vandaag dan morgen.
'Zij' spelen het niet netjes, en dan is kwaad met kwaad vergelden juist goed toch? O-)
Gonadan schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:40:
[...]

Netjes vind ik het ook zeker niet. Het lijkt er echter op dat iedereen die een andere mening had de afgelopen jaren eruit gewerkt is. Het blijft voor een fan koffiedik kijken maar het voelt echt alsof er ongezonde machtsverhoudingen zijn.
Ik maakte thuis de opmerking gisteren terloops, maar Winter is coming? :+

[ Voor 37% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2017 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Curva schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:37:
Netjes vind ik het ook zeker niet. Het lijkt er echter op dat iedereen die een andere mening had de afgelopen jaren eruit gewerkt is. Het blijft voor een fan koffiedik kijken maar het voelt echt alsof er ongezonde machtsverhoudingen zijn.
D-e-n schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:39:
Nee. Dat moet je dus per jaar bekijken.
Haha verzin jij maar lekker je eigen regels, we zien het wel weer aan het einde van het seizoen. ;)
Buiten Ziyech (en misschien Neres maar ik ben tevreden met Berghuis) is er niemand van Ajax die bij Feyenoord een directe en absolute versterking zou zijn voor de basis. Ja, met de huidige vorm van Jones is iedere andere keeper beter en Onana dus zeker maar dat lost Feyenoord naar ik hoop intern op.
Dat vind jij, een die-hard Ajaxfan vindt waarschijnlijk dat de meeste plekken wel een verbetering zouden krijgen. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Gonadan op 06-11-2017 14:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:54
[...]
Wel toch? PSV heeft vorig seizoen in net te veel wedstrijden niet goed gespeeld of te weinig weten te scoren. Daardoor werden ze geen kampioen. Met een spits die minder scoorde dan de centrale verdediger toch op 5 en 6 punten van de bovenste twee eindigen zegt mij dat PSV toch een goede basis aan spelers heeft. Veel spelers die de twee kampioensjaren daarvoor ook meespeelde. Het is daarom ook zeer curieus dat de media en veel Ajax en Feyenoord supporters (en zelfs een groep PSV supporters) PSV al afschreven aan het begin van het seizoen omdat veel veel spelers het laatste kampioensjaar ook meespeelden.

Leicester City heeft op papier geen betere spelers dan veel andere teams. Maar die zijn zo wat heel het seizoen in vorm geweest. Dus het is zeker een kwestie van vorm.

Je kunt bijvoorbeeld van Hendrix vinden wat je wilt. Maar het is een relatief stabiele speler. Als je dat nou vergelijkt met een Ziyech of een Vilhena. Die spelen de ene keer geweldig en de andere keer zijn ze matig. Net als Hendrix zijn ook Arias, Van Ginkel stabiel met alleen uitschieters naar boven toe.

Dit en komend seizoen moeten de Feyenoord spelers juist bewijzen dat het geen uitschieter was. Voordat dat bewezen is, is het wat mij betreft een uitschieter tot het tegendeel bewezen is.

Ik lees ook veel dat Lozano Cocu een beetje heeft gered. En dat is ook zo. Maar het wordt gebracht alsof het geluk is en dat is niet zo. PSV heeft altijd spelers die er bovenuit stijgen. Cocu, Van Bommel, Gomes, Guardado en nu dan Lozano. Dat hoort bij een topclub.

Maar ook zonder Lozano blijkt PSV genoeg aanvallende kwaliteiten te hebben om potten te breken. Bij Feyenoord valt Jørgensen weg en het is meteen paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Modbreak:Teleurgestelde fans, ze zijn er in allerlei soorten, maten en (club)kleuren.

In het inmiddels nogal escalerende gezever over wie, wat, waar, wanneer en waarom van geluk/onkunde/onwil/etc. is echter voor niemand enig houvast te vinden, anders dan "shit happens".

En laten we dat dan ook maar omarmen, en stoppen met de jeremiade, aangezien er met veel meer dan één set maten gemeten wordt, of het nou sportieve armoede, tactisch onbenul/andere kwaliteiten, arbitrale dwalingen/tuchtcommissies (really?)/etc. betreft, eens worden jullie het toch nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik moet zeggen dat ik op het moment (al dan niet tegen mijn zin :P) blij verrast ben door PSV. Gezien het slappe spel in de EL voorrondes had ik ze idd niet veel kans gegeven dit seizoen. Mede ook omdat ik afgelopen jaren vond dat ze erg afhankelijk waren van guardado, zonder hem was het gif uit de ploeg.

Bij Ajax zie ik nog niet wie Sanchez en Klaassen gaan doen vergeten. (En bij Feyenoord, daar zie ik nog niet de echte opvolgers voor Kuyt, Elia en Kongolo en blijft Nieuwkoop maar kwakkelen ipv Karsdorp echt overtreffen.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jahoor Advocaat , roep Luuk de Jong op :
https://www.nu.nl/voetbal...ngen-dost-en-locadia.html

Tijd voor een bondscoach die verder kijkt dan de volgende twee interlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Exocet schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:02:

What the f...ck... Daar snap ik niks van eerlijk gezegd.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Je zou nu toch wel Weghorst verwachten. Die heeft het meer verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Exocet schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:02:

Nou ja, wie anders?
Hij is natuurlijk al vaker opgeroepen en zowel Janssen als Dost zijn geblesseerd. Daarbij is hij 27 jaar en dus in de kracht van zijn voetbal leven. Zo apart vind ik het derhalve niet. Er zijn veel vreemdere keuzes gemaakt door Advocaat (zoals De Ligt en Sneijder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De begroting van PSV is afhankelijk van Europees voetbal, voor jaar lag hij op 85 en was Feyenoord dus bij lange na niet in de buurt. Maar goed, alle 'feiten' worden hier selectief benaderd dus ik ben het met @Ramzzz eens.
Vergelijkende discussies over de clubs gaan nergens heen en ik ben er wel klaar mee, geen hol aan in het topic zo. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 20:24
Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:15:
[...]

Nou ja, wie anders?
Hij is natuurlijk al vaker opgeroepen en zowel Janssen als Dost zijn geblesseerd. Daarbij is hij 27 jaar en dus in de kracht van zijn voetbal leven. Zo apart vind ik het derhalve niet. Er zijn veel vreemdere keuzes gemaakt door Advocaat (zoals De Ligt en Sneijder).
Huntelaar zou ook kunnen, waren afgelopen weekend beide bankzitter maar voor mijn gevoel heeft Huntelaar daarvoor meer gespeeld dan de Jong. Maar je had aangezien het oefenpartijtjes zijn ook kunnen kiezen om een talent aan het werk te zien dan wel op de bank te hebben met bijvoorbeeld Promes in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 02:29
Op zich heb ik niks tegen Feyenoord, maar afgelopen zondag gekeken tegen ADO. Nou, ADO kon gewoon 90 minuten mee met het niveau/tempo van Feyenoord. Dat moet in principe niet kunnen als topclub zijnde. ADO speelde ook gewoon aanvallend. Stonden nog voor, jammer dat je het dan zo weggeeft. Ajax heb ik alleen de eerste helft gekeken want daarna City - Arsenal (wat overigens ook eenrichtingsverkeer was) maar ook het niveau van Ajax is bedroevend. PSV weet ik niet, die volg ik niet zo.

Maar volgens mij waren we het er toch over eens dat het niveau van het Nederlands voetbal op dit moment bedroevend slecht is, dus daar hoeven we het niet meer over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Modbreak:Kennelijk is lezen (met name van de reeds geplaatste modbreak) erg moeilijk.

Ik zet het topic maar eens even op slot, voor nadere bezinning (uwerzijds).

En voordat de gelegenheid te baat wordt genomen om direct na heropening gewoon op dezelfde doodlopende weg verder te gaan: alles wat op die toon en conform die redeneertrant wordt geplaatst, gaat rücksichtslos de trash can in.

[ Voor 41% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En weer open.

Neem de modbreaks ter harte, a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
Raar dat Luuk de Jong is opgeroepen en niet Huntelaar of Weghorst. Die hebben in mijn ogen de laatste tijd meer gepresteerd dan Luuk.

Niet dat het verder veel uitmaakt, het zijn toch maar oefenpotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:15:
[...]

Nou ja, wie anders?
Ik zou sowieso geen echte spits meer opstellen. Twee man vooraan en Promes errussen of erachter. Depay erbij en dan kun je alleen nog discussiëren wie er vanaf rechts moet komen.

Van Ginkel en Wijnaldum erachter en dan Hendrix of Blind voor de defensie. Of neem De Roon. Maar alleen Blind zit erbij dacht ik?

Ik vind het overigens wel belangrijke potjes. Je kunt nu beginnen met de elf waar je over een jaar denkt uit te komen. Promes, Depay, v Ginkel, Wijnaldum, de Vrij, v Dijk: die moeten het gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
Misschien de verkeerde de Jong?
???: hmmm wie moeten we nog meer selecteren, Dickie?
Dick Advocaat: Doe die de Jong maar.
???: Luuk de Jong?
Dickie: Ja doe die maar.

edit:
Maar inderdaad. Doe maar een 4-4-2 met een ruit op het middenveld. Daar hebben we tenminste de spelers voor.

[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 06-11-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@Deadsy
Over welke heb jij het dan? :)

Voor de duidelijkheid : ik dacht dus aan Promes als voorste van de vier. Anders hebben we weer vier lopers op het middenveld.

[ Voor 61% gewijzigd door D-e-n op 06-11-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Geen idee. Je hebt nog Siem en Frenkie maar die 2 verdienen het ook niet.
Bij Frenkie kun je nog zeggen dat er toekomst in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Deadsy schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:03:
[...]

Geen idee. Je hebt nog Siem en Frenkie maar die 2 verdienen het ook niet.
Bij Frenkie kun je nog zeggen dat er toekomst in zit.
Nigel de Jong is er ook nog, al heb ik geen idee of hij überhaupt speelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Terranova schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:13:
[...]

Nigel de Jong is er ook nog, al heb ik geen idee of hij überhaupt speelt :+
Zit dacht ik in Turkije maar is niet ingeschreven voor de competitie ofzo.
Mja hij zou het ook wel eens kunnen zijn want ik heb niet het gevoel dat Dickie het allemaal nog volgt.

Dat is nu het probleem met hem. De resultaten waren goed, maar het selectie beleid niet.
NU zou hij moeten selecteren op de toekomst en dat doet hij dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
Hoezo moet hij nu selecteren op de toekomst? Bij Oranje moet je mijn inziens selecteren om nu te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
JST94 schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:41:
Hoezo moet hij nu selecteren op de toekomst? Bij Oranje moet je mijn inziens selecteren om nu te presteren.
Je weet dat dit oefenwedstrijden zijn en dat we ons niet meer kunnen kwalificeren?
Er worden ook deze zomer nog wat oefen wedstrijden ingepland (zodat de ploegen die wel gaan zich op ons kunnen warm spelen).
Toch perfecte moment om aan de toekomst te werken, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@Deadsy
@JST94
Vraag is wat je verstaat onder toekomst. Ik denk dan aan de reeks voor het volgende toernooi. Daar moet inderdaad gewoon gepresteerd worden. Maar dan is de toekomst negen feitelijk maanden ofzo. Dan ga je niet meer aan Sneijder of Huntelaar beginnen. In geval van nood kun je die altijd nog voor één wedstrijd toevoegen.

Het is natuurlijk ook moeilijk want zoveel dient zich er niet aan. Vd Beek of De Jong zijn bij Ajax al niet onomstreden. Bergwijn speelt ook pas een paar maanden regelmatig. Datzelfde geldt voor dat jonkie van AZ. Wel is het raar dat iemand als Hendrix steeds genegeerd wordt. En staat die Van Drongelen nog steeds basis bij HSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 20:36

On_E

Housemusic

Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:24:
Cocu is tactisch ijzersterk, hij krijgt het daarom ook als enige coach in de Eredivisie voor elkaar om zijn team 2 tactieken te laten beheersen (4-3-3 en 5-3-2/3-5-2)
Je vergeet Ten Hag, heeft Utrecht al ruim 2 seizoenen lang succesvol in verschillende systemen laten spelen. (442 met ruit, 532/352, 442 met kommetje)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

On_E schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:15:
[...]

Je vergeet Ten Hag, heeft Utrecht al ruim 2 seizoenen lang succesvol in verschillende systemen laten spelen. (442 met ruit, 532/352, 442 met kommetje)
Dat werkte prima, tegen het team van dezelfde Cocu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Deadsy schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:46:
[...]

Je weet dat dit oefenwedstrijden zijn en dat we ons niet meer kunnen kwalificeren?
Er worden ook deze zomer nog wat oefen wedstrijden ingepland (zodat de ploegen die wel gaan zich op ons kunnen warm spelen).
Toch perfecte moment om aan de toekomst te werken, of niet?
Oefenwedstrijden tellen wel nog gewoon voor de plek op de ranglijst. Dus ook dan moet er gepresteerd worden. Dat je wat nieuwe jongens meeneemt voor de ervaring okè, maar uiteindelijk dien je gewoon het beste elftal samen te stellen en te gaan voor een goed resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
JST94 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:56:
[...]

Oefenwedstrijden tellen wel nog gewoon voor de plek op de ranglijst. Dus ook dan moet er gepresteerd worden. Dat je wat nieuwe jongens meeneemt voor de ervaring okè, maar uiteindelijk dien je gewoon het beste elftal samen te stellen en te gaan voor een goed resultaat.
Als je op die manier ernaar kijkt kun je dus nooit mensen de kans geven. Want alles draait wel ergens om.
En als je er al zo naar kijkt, oefenpotjes stellen dus qua punten juist het minste voor als het om de UEFA ranking gaat.

Juist nu proberen aan een nieuwe kern te werken, automatismes, eens een paar wedstrijden dezelfde mensen in de verdediging hebben? Eens een werkend aanval hebben?

Zodat wanneer je je weer moet kwalificeren voor het volgende toernooi dat er iets staat.

Maar laten we maar Luuk de Jong erbij halen die te kort komt en waar nul toekomst in zit. Sneijder die al een tijdje niets meer toevoegt aan Oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Het is bij Voetbal Inside toch altijd moeilijk om ook maar één iets positiefs over PSV te zeggen :')

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 06-11-2017 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 16-09 20:36

On_E

Housemusic

Ramzzz schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:27:
[...]

Dat werkte prima, tegen het team van dezelfde Cocu. :+
Zeker, had bij rust 3-1 moeten staan, Utrecht was de betere ploeg in de eerste helft.
Maar het zat Utrecht toen niet mee en na de 1-4 liet men het lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door On_E op 06-11-2017 20:45 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Fleximex schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:41:
Het is bij Voetbal Inside toch altijd moeilijk om ook maar één keer iets positiefs te zeggen :')
Ftfy. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

Het is bij Voetbal Inside toch altijd moeilijk om ook maar één iets positiefs over PSV te zeggen :')
Hier ook :D
Maar wat @Gonadan zegt klopt meer inderdaad. Ik kijk ook al jaren niet meer :P

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 06-11-2017 21:22 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

YouTube: Doe Maar - Doris day (full version!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik hoop 't juist wel, dan pakt in no time de Telegraaf het op en wordt het tenminste echt een item. Binnenskamers maakt t allemaal geen zak uit bij Ajax. Kijk naar vorig jaar, de onmin tussen Bosz en Bergkamp/etc speelde al vanaf de winterstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
Hij zij alleen dat hij niet blij was met zijn wissel, niet geheel onlogisch, en het verder intern te houden.
"Ik word niet snel boos, maar ik was niet blij, nee. Dat klopt. Ik vond het geen goede wissel”, reageerde Schöne na het duel voor de camera’s van Voetbal Inside. “Het is gemakkelijk om als het slecht gaat, als je verliest, iets te zeggen, maar als ik iets wil zeggen, doe ik dat tegen de trainer.”

Keizer gooide zijn opstelling met basisplaatsen voor Siem de Jong en Kasper Dolberg aardig overhoop en Schöne was ook verbaasd door de vele wisselingen. Hij weigerde echter om er in het openbaar commentaar op te leveren: “Als je het leuk vindt om gewisseld te worden, is het ook niet goed. Maar het bespreken van de wissels doe ik liever intern.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:48
V/d Beek geeft nu ook aan erg teleurgesteld te zijn dat ie er ineens naast is gezet tege VI. Gaat lekker daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Leon Zwiers schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:53:
V/d Beek geeft nu ook aan erg teleurgesteld te zijn dat ie er ineens naast is gezet tege VI. Gaat lekker daar!
Tja Keizer koos er wss voor om spelers tevreden te houden en na een aantal overwinningen toch anders te spelen. Nu gaat het fout en heb je nog meer ontevreden spelers 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:53:
Dat moet ie natuurlijk ook zijn, anders zou ie niet de juiste instelling hebben. Normaliter zou ik het erg irritant vinden als er zo gezocht wordt naar een crisis, deze keer zit ik er echt niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ook wel logisch nu het minder gaat.

Youness die niet presteert en geirriteerd reageert op vragen naar desondanks de selectie voor Duitsland, Schone door de onlogische wissel, Frenkie door weinig speeltijd, het passeren van Van de Beek.
Het is dat Dolberg het niet in zich heeft maar anders kon die ook muiten als niet-spelende 'eerste spits'.

Lijkt ook voort te komen uit onduidelijkheid. Er is nog altijd geen basiself; Dolberg/Huntelaar, Schone/Frenkie/Siem/Van De Beek worden continu afgewisseld.
Dat mag je toch Keizen en co aanrekenen.
Op deze manier is de concurrentie niet gezond en zorgt het juist voor onrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:11:
[...]
Als je op die manier ernaar kijkt kun je dus nooit mensen de kans geven. Want alles draait wel ergens om.
En als je er al zo naar kijkt, oefenpotjes stellen dus qua punten juist het minste voor als het om de UEFA ranking gaat.
In een nationaal elftal moet je simpelweg de beste 11 spelers van dat moment opstellen. Zodra er twee spelers gelijkwaardig zijn kan je inderdaad nu beter kiezen voor de jongere speler maar als ze niet gelijkwaardig zijn gewoon voor de beste speler kiezen.

Het is geen speeltuin waar je mag spelen omdat je beste vriendjes met de coach bent of omdat je jong bent en potentie hebt. Je moet opgesteld worden omdat je de beste voor die positie bent (met in het achterhoofd de samenstelling van het team, 11 de beste spelers hoeft niet altijd het beste team te zijn)

Jezelf ontwikkelen doe je maar bij je club, daar moet je het constant laten zien dat je de speler bent die geselecteerd zou moeten worden. Je mag de aanstormende talenten best wel mee laten gaan naar het trainingskamp als beloning voor goede prestaties maar meer dan een invalbeurt zou ik niet eens verwcahten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@Napo
Maar vind dat Sneijder bij de spelers hoort die het beste team vormen? En moet je deze wedstrijden niet zien als voorbereiding op de kwalificatie van volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
https://www.msn.com/nl-nl...i=AAazPsO&ocid=spartandhp

Dus wss toch Van Persie naar Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Napo schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 07:56:
[...]

In een nationaal elftal moet je simpelweg de beste 11 spelers van dat moment opstellen. Zodra er twee spelers gelijkwaardig zijn kan je inderdaad nu beter kiezen voor de jongere speler maar als ze niet gelijkwaardig zijn gewoon voor de beste speler kiezen.

Het is geen speeltuin waar je mag spelen omdat je beste vriendjes met de coach bent of omdat je jong bent en potentie hebt. Je moet opgesteld worden omdat je de beste voor die positie bent (met in het achterhoofd de samenstelling van het team, 11 de beste spelers hoeft niet altijd het beste team te zijn)

Jezelf ontwikkelen doe je maar bij je club, daar moet je het constant laten zien dat je de speler bent die geselecteerd zou moeten worden. Je mag de aanstormende talenten best wel mee laten gaan naar het trainingskamp als beloning voor goede prestaties maar meer dan een invalbeurt zou ik niet eens verwcahten.
Als het gaat om een eindronde zeker, als het gaat om kwalificaties ben ik het voor 90% met je eens.

Hier gaat het om oefenwedstrijden die niet zijn om een team voor te bereiden op een toernooi. Enige wat je met deze wedstrijden kan doen is juist nieuwe spelers en spelsystemen proberen.

Of het ego van een coach strelen natuurlijk. Dickie heeft in die paar wedstrijden dat hij aan het roer stond het een stuk beter gedaan dan zijn voorgangers. Nu wil hij natuurlijk ook zijn laatste wedstrijden winnen, voor hem telt de opbouw van een nieuw team niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Ineens weet ik de ideale bondscoach!! Cocu! :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Nog een geblesseerde speler erbij ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:31:
Nog een geblesseerde speler erbij ...........
Los daarvan is het nu te laat. In deze moeilijke periode had je hem goed kunnen gebruiken, na de winter speel je waarschijnlijk om des keizers baard en kan je dat geld beter op zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:43:
[...]

Los daarvan is het nu te laat. In deze moeilijke periode had je hem goed kunnen gebruiken, na de winter speel je waarschijnlijk om des keizers baard en kan je dat geld beter op zak houden.
Als hij gratis de deur uit loopt, zou ik hem altijd nemen.

Als je nog (veel) kunstgraswedstrijden op het programma hebt, en Jørgenson daar notoir slecht mee overweg kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Denk dat de blessuregevoelige Van Persie daar ook niet warm van wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dutchgio schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:09:
Gedeeld kunstgras is half kunstgras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

D-e-n schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:58:
Ik zou sowieso geen echte spits meer opstellen. Twee man vooraan en Promes errussen of erachter. Depay erbij en dan kun je alleen nog discussiëren wie er vanaf rechts moet komen.
Dat kan natuurlijk ook ja. Zo speelt PSV dit seizoen als Luuk de Jong op de bank zit. Dan kunnen de 3 aanvallers veel rouleren van positie voorin en wordt het voor de verdedigers moeilijker om ze af te stoppen.
Depay heeft bij Oranje al eens als centrale aanvaller gespeeld, dat ging volgens mij best aardig.
Van Ginkel en Wijnaldum erachter en dan Hendrix of Blind voor de defensie. Of neem De Roon. Maar alleen Blind zit erbij dacht ik?
Voor de positie van verdedigende middenvelder komen Blind en Vd Beek in aanmerking.
Waarbij ik me al een hele tijd afvraag wat Hendrix heeft misdaan...hij speelt veel bij PSV en hij speelt over het algemeen prima, desondanks wordt hij nooit opgeroepen. Zoals Pieters ook structureel wordt genegeerd, ondanks dat hij al jaren een vaste basisplaats heeft bij een middenmotor in de PL. Mede daarom vind ik de selectie van Vd Beek belachelijk. En dat De Ligt wekelijks mag blunderen bij Ajax en ook iedere keer gewoon opgeroepen wordt is schandalig.
Ik vind het overigens wel belangrijke potjes. Je kunt nu beginnen met de elf waar je over een jaar denkt uit te komen. Promes, Depay, v Ginkel, Wijnaldum, de Vrij, v Dijk: die moeten het gaan doen.
Op zich ben ik het hier mee eens.
Alleen is Advocaat nog de bondscoach en die stopt er toch mee (mag ik toch hopen tenminste), dus pas onder de nieuwe bondscoach kan er echt gesproken worden van het team waarmee het EK veilig gesteld moet gaan worden. En aangezien Sneijder geselecteerd is door Advocaat wordt er nog (te) weinig rekening gehouden met die toekomst.
On_E schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:15:
Ten Hag is tactisch zeker erg sterk, maar volgens mij speelt Utrecht met een vaste 4-4-2 opstelling (bijna altijd met ruit). Ik kan me niet herinneren dat hij 5-3-2/3-5-2 speelt, al kan dat natuurlijk ook aan mij liggen :D
Ramzzz schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:27:
Dat werkte prima, tegen het team van dezelfde Cocu.
Ten Hag heeft anders maar 1 keer van Cocu gewonnen (in de beker), alle andere ontmoetingen werden gewonnen door Cocu :P
Mede in die wedstrijden betaalde het trainen op 5-3-2/3-5-2 zich uit. Cocu heeft in het begin geprobeerd om Ten Hag aan te pakken met zijn vaste 4-3-3, maar dat werkte niet. Daarvoor staat het team van Ten Hag te goed, dat doet hij erg knap.
Deadsy schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:11:
Maar laten we maar Luuk de Jong erbij halen die te kort komt en waar nul toekomst in zit.
Je kunt Luuk de Jong niet goed genoeg vinden, maar sinds wanneer zit er nul toekomst in een speler van 27??? Die zit juist in de kracht van zijn voetbal leven.
Ramzzz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:15:
Gedeeld kunstgras is half kunstgras?
Hahaha d:)b
Maar Van Persie lijkt me ook geen toevoeging voor Feyenoord. Veel te blessuregevoelig, erg dominant en duidelijk aan het einde van zijn carriere. Waar Kuijt juist iemand was die een groep de goede kant op kan nemen, lijkt Van Persie mij juist een grote verstoring.

[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 07-11-2017 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
dutchgio schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:09:
Hoezo? Zijn échte club speelt op plastic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Baseman77 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:41:
Ten Hag heeft anders maar 1 keer van Cocu gewonnen (in de beker), alle andere ontmoetingen werden gewonnen door Cocu :P
Mede in die wedstrijden betaalde het trainen op 5-3-2/3-5-2 zich uit. Cocu heeft in het begin geprobeerd om Ten Hag aan te pakken met zijn vaste 4-3-3, maar dat werkte niet. Daarvoor staat het team van Ten Hag te goed, dat doet hij erg knap.
Je miste mijn sarcasme zeker... ik heb het over de 1-7. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Ramzzz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:10:
Je miste mijn sarcasme zeker... ik heb het over de 1-7. ;)
Hahaha, dat had ik even gemist ja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:43:
[...]

Maar hij is in deze periode ook geblesseerd ;)
Ik denk dat Feyenoord beter voetbalt met Jorgenssen erin dan met een van Persie. Maar als backup natuurlijk beter dan een Kramer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Van Persie als backup op bank... zie je het voor je? Die kan gewoon ergens anders veel geld verdienen en wekelijks spelen. Die gaat niet voor de bank komen ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Baseman77 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:41:
[...]
Je kunt Luuk de Jong niet goed genoeg vinden, maar sinds wanneer zit er nul toekomst in een speler van 27??? Die zit juist in de kracht van zijn voetbal leven.
[...]
Inderdaad, beter zal hij niet meer worden. 0 toekomst voor Oranje dus. Voor PSV amper goed genoeg.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Han schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:14:
Van Persie als backup op bank... zie je het voor je? Die kan gewoon ergens anders veel geld verdienen en wekelijks spelen. Die gaat niet voor de bank komen ;)
Nou ik weet het niet, in princiepe zit ie daar nu ook al voor het geld ;)
Ik denk dat hij blij mag zijn als een club als Feyenoord hem nog wilt hebben, want eerlijk gezegd is hij natuurlijk al een tijdje op zijn retour en zelfs in turkije ook niet een vaste waarde. (en hij is ook vaak geblesseerd)
China of VS zou wellicht nog kunnen, maar ik denk dat hij eerder voor Feyenoord zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:48
Barca schijnt 40 miljoen over te hebben voor de Ligt....

Hebben die lui soms paëlla in de ogen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:42:

Lijkt mij ook wel wat veel ja :P ik bedoel Sanchez was toch stukje verder ;) en die ging ook voor 40.
Die jongen heeft veel potentie, maar moet gewoon nog lekker veel minuten maken bij Ajax. Over een jaar of 3 zien we wel weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Leon Zwiers schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:42:

_O-

Eén korte samenvatting van Bulgarije-Nederland en ze zijn genezen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Die hopen hem gewoon over een jaar voor 100 miljoen door te verkopen aan PSG of een andere club van Ali El Zandbak.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:33
Martinusz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:46:
[...]

Lijkt mij ook wel wat veel ja :P ik bedoel Sanchez was toch stukje verder ;) en die ging ook voor 40.
Die jongen heeft veel potentie, maar moet gewoon nog lekker veel minuten maken bij Ajax. Over een jaar of 3 zien we wel weer verder :)
Maar vergis je niet, Sanchez heeft wel een talent mee gekregen die je als verdediger ook niet zomaar hebt. Die gozer kan met 200% inzet goed spelen. Ik zag De Ligt laatst ook eem paar acties maken met power en kracht, maar toen ging hij toch het bos in hoor.

Even buiten dat. Hij speelde vorig jaar met Sanchez naast zich helemaal niet verkeerd. Is hij dan gewoon niet iemand die een sterke vent naast zich moet hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

De Ligt maakte vorig seizoen net zoveel fouten als dit seizoen, alleen loste Sanchez nog heel veel voor hem op. Dat is dit seizoen wel anders, waardoor het ook veel meer opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Davinson Sanchez is gewoon een held, belangrijker geweest voor Ajax dan men dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Vincent Dave schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:15:
Davinson Sanchez is gewoon een held, belangrijker geweest voor Ajax dan men dacht.
Geen Ajacied onderschatte dat hoor.

Het hele team draait nu minder, daarom speelt de Ligt ook minder. Jones is ook niet ineens een slechtere keeper geworden over de zomer heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb ook wel het idee dat het vergrootglas er constant op ligt bij de Ligt.
Verdedigers maken nu eenmaal fouten, ook de Ramos of de Jaap Stam van weleer, maar blijkbaar wordt het bij hen eerder vergeven. (Ook deze verdedigers begonnen jong met de nodige foutjes)
Ik weet ff niet meer welke wedstrijd het was, maar het was een wedstrijd waarin de Ligt een fout maakte waarna er een doelpunt werd gemaakt. Iedereen ging toen weer los op de Ligt, terwijl die dezelfde de Ligt in dezelfde wedstrijd nog voor dat moment een geweldige sliding maakte waarmee hij een doelpunt voorkwam, maar dat wordt dan alweer vergeten.

Ja die jongen moet nog genoeg leren, maar hij staat al wel in Ajax 1 met zijn leeftijd, speelt ook genoeg prima wedstrijden en scoort ook weleens, helaas horen daar nog foutjes bij, die hopelijk qua frequentie iets minder worden naar mate hij steeds meer minuten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:33
Ja, daar KAN ik niet veel mee he :p
De Ligt heeft een prima basis om een top verdediger te worden, maar dat is van heel veel dingen afhankelijk. Voornamelijk van je wilskracht om beter te worden. Daar vanuit gaande zal die gast binnen een seizoen of 3 toch echt al een sterke voetballer moeten zijn, anders wordt het steeds moeilijker verwacht ik. Veel clubs zijn sowieso talenten geil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Experiment van de KNVB met alternatieve regels: link.
Belachelijk dat hier geld aan wordt besteed. Vage regels over een vrije trap in het strafschopgebied en een penalty krijgen bij het ontnemen van een scoringspositie. Net alsof nu elke overtreding gelijkwaardig wordt beoordeeld. Besteed dat geld liever aan een videoscheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 16-09 15:12
Als je niks probeert zal er nooit wat veranderen. Bij het hockey is een deel van deze regels inmiddels standaard. De self-pass in intrappen in plaats van gooien vind ik een goed idee. Het voorkomt getreuzel en gezeur richting scheidsrechters in geval van de self-pass en intrappen in plaats van gooien is sowieso een verbetering. We zijn bezig met voetbal, waarom daar ineens de bal in je handen pakken?

Tuurlijk moet er meer veranderen en is een videoscheids een goede toevoeging, maar ook die is niet foutloos. Afgelopen weekend was Schalke - Wolfsburg YouTube: Samenvatting Schalke 04 - VfL Wolfsburg, waarin Wolfsburg een penalty toegekend krijgt bij een duel om de bal. Ook in Italië heeft de videoscheids de discussie in een aantal gevallen gewoon niet weggenomen, maar juist versterkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
JanW schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:43:
Als je niks probeert zal er nooit wat veranderen. Bij het hockey is een deel van deze regels inmiddels standaard. De self-pass in intrappen in plaats van gooien vind ik een goed idee. Het voorkomt getreuzel en gezeur richting scheidsrechters in geval van de self-pass en intrappen in plaats van gooien is sowieso een verbetering. We zijn bezig met voetbal, waarom daar ineens de bal in je handen pakken?

Tuurlijk moet er meer veranderen en is een videoscheids een goede toevoeging, maar ook die is niet foutloos. Afgelopen weekend was Schalke - Wolfsburg YouTube: Samenvatting Schalke 04 - VfL Wolfsburg, waarin Wolfsburg een penalty toegekend krijgt bij een duel om de bal. Ook in Italië heeft de videoscheids de discussie in een aantal gevallen gewoon niet weggenomen, maar juist versterkt.
Duel om de bal zegt ie _O- _O- 2 armen vooruit in de nek van de tegenstander en als een wilde erin vliegen _O-

Die handsbal in de 16 hadden ze ook wel mogen zien op het videoschermpje trouwens :X

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 08-11-2017 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

IMHO moet de videoscheids ook binnen xx seconden beslissen en enkel als het beeld duidelijk is. Bij twijfel blijft de beslissing staan van de scheids.
Het valt te bediscussieerden of teams een uitgebreide review mogen aanvragen.

Daarnaast moeten ze per direct de 3-2-1 regel invoeren. Iedere speler die bij 1 nog om de scheids staat te schreeuwen, gebaren, mekkeren of zeuren en geen aanvoerdersband draagt krijgt direct geel. Geen uitzondering. Als de scheids bij het "slachtoffer" staat krijgt deze natuurlijk geen geel want dat zou dan wel weer lullig zijn.
Ja, waarschijnlijk zullen een paar wedstrijden vroegtijdig gestaakt moeten worden ivm teveel rode kaarten maar na een paar weken weten de spelers wel beter.

Bij blessurebehandeling moet elke speler minimaal 5 minuten bij komen langs de kant. Of direct wisselen. Als jij het halve veld rond rolt gillend alsof je net op een landmijn bent gestapt en je onderbeen eraf ligt dan kun jij ook niet direct weer het veld in sprinten zodra je buiten de lijnen bent gestrompeld.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
L1nt schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:58:
[...]

Bij blessurebehandeling moet elke speler minimaal 5 minuten bij komen langs de kant. Of direct wisselen. Als jij het halve veld rond rolt gillend alsof je net op een landmijn bent gestapt en je onderbeen eraf ligt dan kun jij ook niet direct weer het veld in sprinten zodra je buiten de lijnen bent gestrompeld.
Dus als jij echt een blessure hebt, wordt jouw team 5 minuten benadeeld?
Ik ben meer voor dader + slachtoffer gaan samen van het veld en komen samen weer terug in het veld :)
Of gewoon zuivere speeltijd hanteren en de klok stil zetten, sowieso raar dat dat eigenlijk nog niet is, maar die belachelijk extra tijd die maar half uitgevoerd wordt. Gewoon 2x 30 minuten zuivere speeltijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 08-11-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 16-09 15:12
L1nt schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:58:
[...]

IMHO moet de videoscheids ook binnen xx seconden beslissen en enkel als het beeld duidelijk is. Bij twijfel blijft de beslissing staan van de scheids.
Het valt te bediscussieerden of teams een uitgebreide review mogen aanvragen.

Daarnaast moeten ze per direct de 3-2-1 regel invoeren. Iedere speler die bij 1 nog om de scheids staat te schreeuwen, gebaren, mekkeren of zeuren en geen aanvoerdersband draagt krijgt direct geel. Geen uitzondering. Als de scheids bij het "slachtoffer" staat krijgt deze natuurlijk geen geel want dat zou dan wel weer lullig zijn.
Ja, waarschijnlijk zullen een paar wedstrijden vroegtijdig gestaakt moeten worden ivm teveel rode kaarten maar na een paar weken weten de spelers wel beter.

Dan benadeel je dus de partij op wie de overtreding wordt gemaakt. Ja er zit soms theater bij blessures, maar dit is buiten proportioneel en gaat gelukkig nooit gebeuren. Daarnaast, heb jij nooit pijn gehad? Je teen gestoten aan een tafeltje, je hoofd aan een kastje? Dat doet een paar tellen ontzettend veel pijn. Je wil dus iemand die het slachtoffer is van een overtreding bestraffen door 'm vijf minuten eruit te sturen?

@Martinusz https://www.vi.nl/nieuws/...ze-wijzigingen-spelregels

Daar is dus ook al over nagedacht en dat lijkt me inderdaad beter. 30 minuten effectieve speeltijd. Iedere keer dat 't spel stil ligt, staat de klok ook stil.

Het voorbeeld wat ik aanhaal is misschien niet het goede voorbeeld. Maar Naldo gaat gewoon voor de bal en het ziet er erger uit vanwege het feit dat ie tussen twee spelers in zit. Ik vond het dus geen penalty.

[ Voor 13% gewijzigd door JanW op 08-11-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Wat bagger eigenlijk die oefen interlands.
Gewoon een heel weekend geen eredivisie en dan morgen en dinsdag twee weinig zeggende tegenstanders.
En blijkbaar geen speler die er echt zin in heeft. Schaf het maar af niet. Dan maar minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva

Dat is toch de charme van het spel? Een ingooi wordt dan bijna net zo 'gevaarlijk' als een hoekschop of vrije trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Harribo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:22:
Wat bagger eigenlijk die oefen interlands.
Gewoon een heel weekend geen eredivisie en dan morgen en dinsdag twee weinig zeggende tegenstanders.
En blijkbaar geen speler die er echt zin in heeft. Schaf het maar af niet. Dan maar minder geld.
Daarom komt toch ook die nations league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Terranova schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:23:
[...]

Daarom komt toch ook die nations league.
Ik dacht dat dit geen vervanging van de oefeninterlands waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:10:
[...]

Dus als jij echt een blessure hebt, wordt jouw team 5 minuten benadeeld?
Ik ben meer voor dader + slachtoffer gaan samen van het veld en komen samen weer terug in het veld :)
Of gewoon zuivere speeltijd hanteren en de klok stil zetten, sowieso raar dat dat eigenlijk nog niet is, maar die belachelijk extra tijd die maar half uitgevoerd wordt. Gewoon 2x 30 minuten zuivere speeltijd.
Die profvoetballers zijn medische wonderen. Bij het minste of geringste zijn ze half dood maar buiten de lijnen zijn ze altijd wonderbaarlijk snel weer helemaal genezen.
Dit is eigenlijk precies het stuk onsportief gedrag en spelbederf waar de scheids zijn kaarten voor bij zich heeft. Maar helaas, overal wordt met kaarten gestrooid behalve hiervoor. Bij een wonderbaarlijke genezing even wachten met toestemming geven om het veld weer op te komen is eenvoudig te doen en zal snel preventief werken. En zoals in de medische wereld algemeen bekend is, preventie is beter dan genezen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ankona schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:31:
[...]

Die profvoetballers zijn medische wonderen. Bij het minste of geringste zijn ze half dood maar buiten de lijnen zijn ze altijd wonderbaarlijk snel weer helemaal genezen.
Dit is eigenlijk precies het stuk onsportief gedrag en spelbederf waar de scheids zijn kaarten voor bij zich heeft. Maar helaas, overal wordt met kaarten gestrooid behalve hiervoor. Bij een wonderbaarlijke genezing even wachten met toestemming geven om het veld weer op te komen is eenvoudig te doen en zal snel preventief werken. En zoals in de medische wereld algemeen bekend is, preventie is beter dan genezen.
Dat zal Neymar ook gedacht hebben over zijn "spierblessure". :+

Pagina: 1 ... 5 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!