Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niemand volgens mij, al was het ook enorm overdreven hoe erg ze afgeschreven werden voordat er een bal getrapt werd.Lekkerboeie86 schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:24:
Knap van Utreg! En niet eens onverdiend. Wie had van te voren gedacht dat PSV wel eens favoriet zou kunnen zijn voor de titel?! Ik niet.
Dan moet je er ook van uit gaat dat PSV de huidige lijn doorzet, dan kan je dat geen armoede noemen vind ik. PSV presteert gewoon erg goed.ephymerous schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:36:
[...]
Even uitgaande dat aan het einde het huidige beeld niet is veranderd is die uitdrukking meer dan terecht. Wat Feyenoord en Ajax laten zien is zo ontzettend droevig.
Zal wel jaloezie zijn.Gonadan schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:46:
[...]
Ja klopt, maar elk jaar is wel een concurrent nogal droevig. Dus het wordt elk jaar geroepen. Kampioen kan je bijna niet meer trots op zijn in de Eredivisie.
[ Voor 51% gewijzigd door JST94 op 05-11-2017 16:51 ]
alles kan off-topic
Heb je toch niet nodig met voetballen? Als het nou een elleboog was.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh joh, vandaar dus. Ze willen hem gewoon niet laten gaan.JST94 schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:02:
Geluk dat het interland week is, maar het is maar de vraag of hij tijdig is herstelt voor het volgende duel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Bosz terughalen?! Je denkt dat die daar trek in heeft? Die komt niet meer terug, zelfs niet als hij nu ontslagen zou worden.Mosin schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:43:
Younes zit in de voorselectie van Duitsland, maar die gaat het toch niet halen tussen al die top middenvelders..
Overigens zou ik voor Ten Hag gaan of Bosz terug halen mits die beschikbaar zijn aan het eind van 't seizoen. Overigens zou Dortmund enorm dom zijn om hem te ontslaan.
Je mag toch dromen? Ik hoop dat ze dat tuig eruit vegen en dat Bosz daardoor terug wil komen. Ook al is de kans miniem.MaZo schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:13:
[...]
Bosz terughalen?! Je denkt dat die daar trek in heeft? Die komt niet meer terug, zelfs niet als hij nu ontslagen zou worden.
Overigens vraag ik mij sterk af of de lijn over Bosz wel naar tevredenheid doorgezet was, maar dat zullen we nooit weten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Overigens, wat er ook gebeurt, een kampioen van de armoe wordt het. Tenenkrommend slechte ploegen dit jaar.
Het zal nooit aan de kampioen (of het nou Ajax of PSV is) liggen dat die gewoon goed voetballen, het zijn altijd de tegenstanders die het maar laten lopen.
De andere kampioenen in de laatste 15 jaar zijn uitzonderingen. Dus sowieso kampioen van de armoede
Ik vind het prima hoor. Eerst maar eens winnend afsluiten vanmiddag.
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 05-11-2017 17:46 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Keizer gaf uitleg over de eerste twee wissels (Daley Sinkgraven en Frenkie de Jong voor Max Wöber en Lasse Schöne). 'Lasse had al een gele kaart. Omdat we nog meer risico's wilden nemen, wilden we daar een nieuwe speler hebben. Met Daley wilden we aanvallend meer impulsen op links.'
Een kwartier voor tijd ging ook de laatste wissel aan de neus van Huntelaar voorbij. 'Siem de Jong was op en we hebben gekozen voor Donny van de Beek, waar we ook opportunistisch hadden kunnen kiezen met Klaas-Jan. Dat vond ik tegen dit Utrecht niet handig.'
Keizer wilde zich niet te druk maken over de kritiek op zijn wisselbeleid. 'Afgelopen weken waren geloof ik alle wissels gelukkig. En nu win je niet, dan wordt snel gezegd dat het niet gelukkig is. Ik denk niet dat het er veel mee te maken had.'

Hij heeft dus serieus niet eens overwogen om de slechtste speler op 't veld (Dolberg) te wisselen.
Sinkgraven en aanvallende impulsen is heel leuk bedacht, maar hij heeft em blijkbaar nog nooit zien spelen. Zelfs Viergever is vele malen dreigender op linksback dan Sinkgraven ooit heeft laten zien.
Toppertje die trainer van ons.
Niet dat ie er niet aan zat te komen. Maar dit is wel weer dieptriest
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Paal, lat, schwalbes, niet gegeven rode kaart, veel goals en op en neer.
Nu nog hopen op een 4e voor PSV
[ Voor 73% gewijzigd door St@m op 05-11-2017 18:22 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Was vandaag de laatste wedstrijd alSt@m schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:43:
nu staan ze soeverein bovenaan en zijn ze daardoor maar de kampioen van de armoede.
Volgens mij zitten we nog niet eens op een derde.
En een eigen goal, ja echt een leuke wedstrijdSt@m schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:21:
Heerlijke wedstrijd
Paal, lat, schwalbes, niet gegeven rode kaart, veel goals en op en neer.
Nu nog hopen op een 4e voor PSV
Je hebt gelijk, helemaal voorbarig om al over een kampioen te spreken, laat staan een kampioen van de armoede.PWM schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:25:
[...]
Was vandaag de laatste wedstrijd al![]()
Volgens mij zitten we nog niet eens op een derde.
[ Voor 35% gewijzigd door St@m op 05-11-2017 18:34 ]
Ben me vrij zeker dat of het nu PSV of Ajax of wie dan ook word. Het woord armoede zal wel genoemd worden.St@m schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:33:
[...]
En een eigen goal, ja echt een leuke wedstrijd
[...]
Je hebt gelijk, helemaal voorbarig om al over een kampioen te spreken, laat staan een kampioen van de armoede.
Maar dan zullen een aantal ploegen wel uit een ander vaatje moeten gaan tappen!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat zie ik Ajax in ieder geval niet doen met die lamzak op de bank. Die doet er alles aan om maar niet ergens bovenaan te eindigen.Martinusz schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:42:
8 puntjes los, aardig gat, maar zegt nog niks, we hebben weleens een gat van 11 punten gezien die verdampte in een week of 4.
Maar dan zullen een aantal ploegen wel uit een ander vaatje moeten gaan tappen!
Denk ook niet dat het t punten aantal is waarom het woord armoede valt.D-e-n schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:41:
Kijk naar het puntenaantal. Dat is volgens mij nog niet "armoedig", en de twee jaren hiervoor ook niet meen ik?
Eerder de mazzel en vertoonde spel.
Slagroom op de taart is dat je uitloopt door puntenverlies van Feyenoord en Ajax.
Overigens was Higler niet op z'n best zullen we maar zeggen. Die pingel was niks en verder vond ik hem ook maar beroerd fluiten, ook die corner die tot goal Twente leidde die geen corner was.
Als ze dit doortrekken is het uiteindelijk geen mazzel meer. Normaal haalt een kampioen wel minimaal 80 pt. en op dat schema zitten ze wel.Deadsy schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:44:
[...]
Denk ook niet dat het t punten aantal is waarom het woord armoede valt.
Eerder de mazzel en vertoonde spel.
Het is nog erg vroeg maar ik zie Ajax (en Feyenoord) ook geen reeks neerzetten die het PSV nog moeilijk gaat maken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Feyenoord ook niet. Ook last van een lamzak op de bank.toolkist schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:43:
[...]
Dat zie ik Ajax in ieder geval niet doen met die lamzak op de bank. Die doet er alles aan om maar niet ergens bovenaan te eindigen.
Die heeft nu gewoon de juiste opstelling gevonden. Ze hebben een ruime voorsprong dus ze kunnen wat hebben maar het blijft ook daar de vraag wat Cocu gaat doen als bepaalde spelers wegvallen.OPSLAGHOND schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:56:
Bij PSV zit er ook gewoon een clown op de bank, maar hen lukt het wel.
anders gezegd.... welke coach van aanzien wil in deze competitie als coach fungeren?
[ Voor 11% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-11-2017 19:10 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
't hoeft geen coach van aanzien te zijn, 't moet er 1 zijn die logisch nadenkt.schwarzenegger schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:05:
Ik vind Cocu nog steeds zo slecht niet, idem Van Bronckhorst.
anders gezegd.... welke coach van aanzien wil in deze competitie als coach fungeren?
Kijk naar ten Hag vandaag. "Achterin bij Ajax liggen de mogelijkheden, dus 1 snelle spits en de bal eroverheen." Vertelt ie nog vlak voor de wedstrijd.
Keizer denkt "goh het draait voorin totaal niet, Dolberg zit totaal niet in de wedstrijd, raakt geen bal goed, dus ik ga m'n linksback wisselen."
Zoek de verschillen.
Met geluk nog de winst maar 3 keer zo een voorsprong weggeven mag natuurlijk niet.
Dat je dan door een late eigen goal alsnog wint is ook vrij armoedig, of je nou bovenaan staat of niet.
Nou, een eigen doelpunt in de extra tijd mag je best scharen onder t kopje gelukFleximex schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:15:
Geluk, geluk, geluk. Je kan het ook omdraaien. En dan vind ik dat Twente meer geluk heeft gehad.
Ook zat momenten van pech dacht ik zo.toolkist schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:18:
[...]
Nou, een eigen doelpunt in de extra tijd mag je best scharen onder t kopje geluk
Maar hé.. we staan bovenaan.
Houdoe
Jup, door jouw bril gezien klopt dat helemaal. Dat PSV 12! Punten voorstaat op jouw clubje en 8 op de concurrent heeft alles te maken met geluk. PSV hangt van geluk aan elkaar. Alles zit mee.Leon Zwiers schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:27:
Waar vorig seizoen bij Feyenoord alles meezat., heeft nu Psv dat geluk.
Neenee, dat mag je niet zeggen... PSV dwingt het alleen maar af.Leon Zwiers schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:27:
Waar vorig seizoen bij Feyenoord alles meezat., heeft nu Psv dat geluk.
Die Richarlison scoort trouwens alweer voor Watford. Als we die toch eens in ons team hadden gehad ipv meneer "ik krijg de bal van 3 meter afstand er nog niet in" Younes
Dat mocht je toch niet zeggen hier?Leon Zwiers schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:27:
Waar vorig seizoen bij Feyenoord alles meezat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tuurlijk kerel. Steek r de draak maar mee. Maar feit is dat je vandaag een onterechte pingel en een oliedomme eigen goal nodig had.St@m schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:31:
[...]
Jup, door jouw bril gezien klopt dat helemaal. Dat PSV 12! Punten voorstaat op jouw clubje en 8 op de concurrent heeft alles te maken met geluk. PSV hangt van geluk aan elkaar. Alles zit mee.
Tot nu zit 't bepaald niet tegen in Eindhoven. Net zoals vorig jaar in Rotterdam. Als je daar kampioen mee word prima. Maar vorig seizoen stond Feyenoord ook fors voor op Ajax en Psv. En dat werd nog erg spannend
Leuk dat je de onterechte corner dan weer vergeet, de niet gegeven rode kaart, de ballen op de lat en paal. Door jouw bril is het allemaal geluk, maar je vergeet de pech die voorkomt in een wedstrijd.Leon Zwiers schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:34:
[...]
Tuurlijk kerel. Steek r de draak maar mee. Maar feit is dat je vandaag een onterechte pingel en een oliedomme eigen goal nodig had.
Tot nu zit 't bepaald niet tegen in Eindhoven. Net zoals vorig jaar in Rotterdam. Als je daar kampioen mee word prima. Maar vorig seizoen stond Feyenoord ook fors voor op Ajax en Psv. En dat werd nog erg spannend
Pff wat een geluk voor Feyenoord dat el amhadi nog scoort. Pff wat een pech dat Berghuis mist in de laatste secondes.
Waarom wordt Feyenoord eigenlijk eerder uitgezonden dan PEC? Dacht dat ze bij Studio Sport gewoon de ranglijst af zouden gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 05-11-2017 19:41 ]
Nou kun je er van alles en nog wat bijhalen, maar feit is dat 't gewoon enorm geluk is dat Luuk de Jong scoorde. Daar wegen geen 20 ballen tegen de paal tegenopSt@m schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:36:
[...]
Leuk dat je de onterechte corner dan weer vergeet, de niet gegeven rode kaart, de ballen op de lat en paal. Door jouw bril is het allemaal geluk, maar je vergeet de pech die voorkomt in een wedstrijd.
Pff wat een geluk voor Feyenoord dat el amhadi nog scoort. Pff wat een pech dat Berghuis mist in de laatste secondes.
De enigste reden waardoor het niet gebeurd, is vanwege Bergkamp die zichzelf bevredigd met een Ajax shirt. Zogenaamde cultuur bewaker. Die man kan beter een vuilnisbelt bewaken.MaZo schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:13:
[...]
Bosz terughalen?! Je denkt dat die daar trek in heeft? Die komt niet meer terug, zelfs niet als hij nu ontslagen zou worden.
Goede voetballers zijn nog geen zaken mensen. Maar Bosz legt wel de pijntjes bloot, die hun niet kunnen oplossen..
Favoriete quote na elk weekend Ajax.
Keizer: "Ik denk dat we goed gespeeld hebben"
Denk..
Toch logisch? Dat hoort hij pas maandag bij het wekelijks overleg, zelf heeft hij geen idee.Mosin schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:41:
Favoriete quote na elk weekend Ajax.
Keizer: "Ik denk dat we goed gespeeld hebben"
Denk..
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hmm, als je zo redeneert hoef je nooit meer mee te doen en kan je tevreden zijn met 0 punten. Ik hoop niet dat er ook maar één coach zo redeneert.Hupske schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:29:
[...]
Zeker als je kijkt naar de ervaring Europees presteert Feyenoord helemaal niet ondermaats. Dit was te verwachten. Je hebt 3 tegenstanders die erg veel ervaring hebben om Europees ver te komen.
Ik vind dat Feyenoord niks te verwijten valt.
[...]
Gio zou furieus moetem zijn en zijn ploeg voortdurend op scherp zetten. Wanprestaties niet tolereren, alleen met ultieme inzet pak je punten, kost veel moeite maar je pakt ze wel.
Ik verwacht niet dat Feyenoord van Manchester City zou winnen (misschien dat het nog kan omdat City al geplaatst is), maar kom op, het is wel heel armetierig wat ze laten zien.
[ Voor 12% gewijzigd door Witte op 05-11-2017 19:48 ]
Houdoe
Met oa de SchwalbeLeon Zwiers schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:13:
Lol. Ik zie nu pas de ontknoping van Psv Twente. Wat een geluk weer in Eindhoven
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Je zou 't bijna vermoeiend gaan noemen, iedere keer 't zelfde geneuzelSt@m schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:36:
[...]
Leuk dat je de onterechte corner dan weer vergeet, de niet gegeven rode kaart, de ballen op de lat en paal. Door jouw bril is het allemaal geluk, maar je vergeet de pech die voorkomt in een wedstrijd.

Heeft ie niet ongeveer zoveel kansen op de paal/lat/millimeters naast geschoten/gekopt?toolkist schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:41:
[...]
Nou kun je er van alles en nog wat bijhalen, maar feit is dat 't gewoon enorm geluk is dat Luuk de Jong scoorde. Daar wegen geen 20 ballen tegen de paal tegenop
Ah joh, er is toch niets beters te meldenJanW schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:49:
[...]
Je zou 't bijna vermoeiend gaan noemen, iedere keer 't zelfde geneuzel
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.nu.nl/voetbal...-fc-utrecht-in-arena.html
https://www.rtvutrecht.nl/sport/1684169/
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
niet te filmen dat die gast duits international is. Ik snap al niet wat hij in de basis doet bij Ajax, laat staat in de selectie van het beste landenteam dat er momenteel is...toolkist schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:32:
[...]
Neenee, dat mag je niet zeggen... PSV dwingt het alleen maar af.
Die Richarlison scoort trouwens alweer voor Watford. Als we die toch eens in ons team hadden gehad ipv meneer "ik krijg de bal van 3 meter afstand er nog niet in" Younes
Die man heeft nog nooit van "buitenom" gehoord en leidt meer balverlies dan dat hij aannames heeft.
Nog erger al die 100000% kansen die hij om zeep helpt. Vandaag ook weer een niet te missen kans missen.KingKoning schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:26:
[...]
niet te filmen dat die gast duits international is. Ik snap al niet wat hij in de basis doet bij Ajax, laat staat in de selectie van het beste landenteam dat er momenteel is...
Die man heeft nog nooit van "buitenom" gehoord en leidt meer balverlies dan dat hij aannames heeft.
En die Keizer blijft m maar opstellen, die Kluivert moet wel heul slecht zijn.
Maar rotter is nog dat de beste speler aan Feyenoord kant van vandaag, Nieuwkoop, alweer geblesseerd is
En Jorgensen heeft zijn pols gebroken, ook lekker
Maar goed, Jones eruit, Vilhena eruit, Toornstra eruit bitte!
[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 05-11-2017 20:52 ]
Het is zeker armetierig wat ze nu laten zien, dat is het enigste wat je ze kan verwijten.Witte schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:46:
[...]
Hmm, als je zo redeneert hoef je nooit meer mee te doen en kan je tevreden zijn met 0 punten. Ik hoop niet dat er ook maar één coach zo redeneert.
Gio zou furieus moetem zijn en zijn ploeg voortdurend op scherp zetten. Wanprestaties niet tolereren, alleen met ultieme inzet pak je punten, kost veel moeite maar je pakt ze wel.
Ik verwacht niet dat Feyenoord van Manchester City zou winnen (misschien dat het nog kan omdat City al geplaatst is), maar kom op, het is wel heel armetierig wat ze laten zien.
Je kan natuurlijk overal je redenatie aanhangen. Guardiola, Sarri en Fonseca zetten hun ploeg ook voortdurend op scherp. Als dat bij alle 4(inclusief Gio) lukt, dan zal Feyenoord elke wedstrijd verliezen van hun.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
"Misschien wilde de jongens te graag en hebben we daarom verloren"

Het kan dus nog erger dan Gio
Nog even 23 wedstrijden doorkomen en mikken op volgend seizoen.
Dus je begrijpt nu waarom we steeds op die niksnut afgevenLeon Zwiers schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:22:
Oh mijn god, die Keizer.
"Misschien wilde de jongens te graag en hebben we daarom verloren"en: "Ik vond Dolberg en Younes goed spelen, maar het gaat altijd alleen maar over het afronden en niet de rest"
![]()
Hij is snel genoeg om de bal af te leggen. En dat is het ook het enigste wat hij mag doen bij DuitslandKingKoning schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:26:
[...]
niet te filmen dat die gast duits international is. Ik snap al niet wat hij in de basis doet bij Ajax, laat staat in de selectie van het beste landenteam dat er momenteel is...
Oooooof hij wordt weltmeister bank verwarmer
Dus je bent toch weer voor Feyenoord?Leon Zwiers schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:22:
Oh mijn god, die Keizer.
"Misschien wilde de jongens te graag en hebben we daarom verloren"en: "Ik vond Dolberg en Younes goed spelen, maar het gaat altijd alleen maar over het afronden en niet de rest"
![]()
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zoveel bakken met ervaring heeft hij ook niet. Maar goed, beter dan Clarence Seedorf aanstellenhotymoty schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:24:
Is John van t Schip geen optie voor Ajax? Zou hij zelf willen?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Helaas was het vertrouwen voor korte duur. Waar we na de Klassieker al de nodige berichten kregen over het fluisteren van Hennie en de opvallende switch welke De Jong mocht invallen, stonden er deze week ook weer een aantal verassingen op het veld. Never change a winning team is helaas niet bekent bij de technische staf van Ajax. Hennie en Dennis hoefde dit keer niet te fluisteren, ze hadden ruim een week de tijd om Keizeer over te halen. Het was eind van de week al bekent dat Siem zou gaan spelen. Waarom? Ik snap er niks van. Je hebt met Donny (oke, lichtelijk uit vorm misschien) en Frenkie; 2 betere middenvelders. Zij kunnen het spel versnellen en vertragen, duiken op achter de spits en hebben een goede steekpass, die ze ook durven te spelen. Met Siem en Schone heb je 2 statische middenvelders.... En dan nog die postbode op de linkerkant, Younes. Mocht het een sollicitatie zijn tot postbode, nou gefeliciteerd Amin, je bent aangenomen! In de tweede helft heb je werkelijk waar elke bal bij je medespeler GEBRACHT in plaats van gepasst. En dan Dolberg.. Het leek wel een doelpaal, elke bal die die aannam sprong van zijn voet...
Helaas heeft Amin ook een bepaalde status (of contractuele clausule?) dat hij niet gewisseld mag worden. Het kan natuurlijk ook zijn dat Hennie en Dennis hem erg lief vinden. Want tja, iemand die speelt als een natte krant, alle kansen verpest, geen extra druk zet, geen normale voorzet levert en gigantische oogkleppen op heeft, die laat je toch staan?!
En Keizer, je bent een onbenul. Tactisch is de Eredivisie te hooggegrepen, je laat je gebruiken door Hennie en Dennis en maakt de ene foute keus na de andere.
Technische staf, ik hoop dat jullie zo snel mogelijk opdonderen en niet meer terug komen (Younes mag mee!) want jullie hebben het voor elkaar om van een winnend team een stel natte kranten te maken die gigantisch slecht en ongeïnspireerd voetbal spelen. Niet om aan te gluren!
PSN: Curvaa_
De kracht van PSV is (in mijn ogen) op dit moment mede dat ze met een vast team spelen met vaste patronen, een duidelijk plan en een duidelijke hiërarchie. Hierdoor neemt het vertrouwen toe en kan je synergie creëren. Als dat allemaal klopt dan volgt geluk ook vanzelf. Hetzelfde had Feyenoord vorig seizoen in de competitie en Ajax in Europa. Men zegt dat de breedte van de selectie ook belangrijk is, maar bij Feyenoord zie je dat je selectie (voor Nederlandse begrippen) nog zo breed kan zijn je kan toch niet alles opvangen en bij PSV zie je dat je geen brede selectie nodig hebt zolang je geen noemenswaardige schorsingen en blessures hebt.
Ajax heeft echter de selectie die zo sterk en breed is als die Feyenoord en net als PSV geen probleem met schorsingen, blessures of andere pech en ook geen Europees programma. De enige reden dat Ajax hapert is omdat ze zelf rare dingen blijven doen. Het zorgt er voor dat Feyenoord tenminste nog een beetje zicht op plek 2 heeft anders was het seizoen klaar en konden we alleen nog naar de beker kijken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
alles kan off-topic
Mwah, ik geloof niet dat PEC dit blijft volhouden hoor. Ik ben alweer blij als we nog 12 puntjes pakken. Zijn we er volgend jaar weer bij. Al maken we met de vriendengroep al wel gekscherend grappen naar welk land we moeten voor de vEL.Ankona schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:52:
Ajax is niet de enige met wie Feyenoord de strijd om p2 aan moet gaan. AZ doet ook lekker mee en eigenlijk is het hele linker rijtje kandidaat. Zitten zelfs plastic teams tussen die voor de tweede plek kunnen gaan.....
Na die briljante wissel - en potentieel in de 93e minuut scorende middenvelder (De Jong) die veel in de spits heeft gestaan, wisselen voor een breier op het middenveld, sterke, scorende spits (Huntelaar) op de bank laten - was het demasqué van Keizer toch compleet?ph4ge schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:47:
Het is een klein doekje voor het bloeden als ik Keizer zie worstelen met Dolberg en zn opstelling. Alleen omdat er ooit eens iemand heeft geroepen dat die jongen 50 miljoen Euro waard is blijven ze het maar proberen terwijl iedereen ziet dat hij het totaal niet heeft op het moment. Dat terwijl je met Huntelaar een speler hebt met voor Eredivisie enorm veel kwaliteit die ook nog eens een echte leider en inspirator kan zijn, iets wat een stuk lastiger wordt gemaakt als je positie op het veld steeds omstreden wordt. Als je Huntelaar belangrijk maakt valt de rest van het elftal ook op zn plaats.
Dat speelt zeer zeker een rol, de automatismen.De kracht van PSV is (in mijn ogen) op dit moment mede dat ze met een vast team spelen met vaste patronen, een duidelijk plan en een duidelijke hiërarchie. Hierdoor neemt het vertrouwen toe en kan je synergie creëren. Als dat allemaal klopt dan volgt geluk ook vanzelf. Hetzelfde had Feyenoord vorig seizoen in de competitie en Ajax in Europa. Men zegt dat de breedte van de selectie ook belangrijk is, maar bij Feyenoord zie je dat je selectie (voor Nederlandse begrippen) nog zo breed kan zijn je kan toch niet alles opvangen en bij PSV zie je dat je geen brede selectie nodig hebt zolang je geen noemenswaardige schorsingen en blessures hebt.
Idiote wissels en idiote basis-keuzes - Younes? Really? - helpen Ajax dan niet.Ajax heeft echter de selectie die zo sterk en breed is als die Feyenoord en net als PSV geen probleem met schorsingen, blessures of andere pech en ook geen Europees programma. De enige reden dat Ajax hapert is omdat ze zelf rare dingen blijven doen. Het zorgt er voor dat Feyenoord tenminste nog een beetje zicht op plek 2 heeft anders was het seizoen klaar en konden we alleen nog naar de beker kijken.
Zijn ze Keizer langzaam aan het afzinken (nog 23 rondes te gaan), maar gunnen ze in de tussentijd andere clubs een plaats in de titelstrijd?
Absurd.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik had me eigenlijk voorgenomen om me niet meer aan voorspellingen te wagen, maar ik denk nog steeds dat Feyenoord en Ajax uiteindelijk de top 3 zullen vormen. Ajax staat gewoon stevig in de top 3 en bij Feyenoord verwacht (hoop) ik dat als het programma makkelijker wordt en de selectie weer grotendeels fit is dat ze wel boven komen drijven. Zowel Ajax en Feyenoord kunnen veel beter, clubs als PEC presteren juist op 110% die kunnen denk (hoop) ik alleen maar terugvallen.Ankona schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:52:
Ajax is niet de enige met wie Feyenoord de strijd om p2 aan moet gaan. AZ doet ook lekker mee en eigenlijk is het hele linker rijtje kandidaat. Zitten zelfs plastic teams tussen die voor de tweede plek kunnen gaan.....
Tenzij Jong Ajax op magisch wijze promoveert kom je nog 1 team tekortph4ge schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:05:
[...]
Ik had me eigenlijk voorgenomen om me niet meer aan voorspellingen te wagen, maar ik denk nog steeds dat Feyenoord en Ajax uiteindelijk de top 3 zullen vormen.
[..]
Ik blijf er overigens bij; PSV en Feyenoord hebben stuivertje gewisseld qua geluk. Vorig jaar speelde PSV (tot mijn grote chagrijn) ook in een vaste opstelling maar die liep niet. Pereiro dit en vorig seizoen is een verschil van dag en nacht. Hendrix laat eindelijk zijn potentie zien en de dynamiek voorin (door continue positie wisselingen) zorgen voor zo ontzettend veel gevaar. Zelfs tegen een team waar alles goed ging (Twente had letterlijk 3 schoten op doel....) mazzel je in de extra tijd via een eigen doelpunt na een slechte voorzet van Locadia. Na alle pech en frustratie van vorig seizoen toch wel lekker
[ Voor 52% gewijzigd door Tomba op 06-11-2017 09:33 ]
Ik weet nog wel een club waar ze 10 uit 11 gewonnen hebben. Is dat niks voor je? Dan heb je zelfs ook een grote kans op (weer) een mooi feestje aan het einde van het seizoen.Leon Zwiers schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:42:
[...]
De alternatieven zijn net zo triest, dus laat ik dit seizoen verder maar gedwee ondergaan
Kinderachtige naamsverbasteringen en dergelijke vallen allemaal onder de noemer ‘troll’, laat dat.
[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2017 11:02 ]
Steam ID = Ackerfiets
Dat is inderdaad een behoorlijk gewaagde voorspelling, slechts twee teams in de top drieph4ge schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:05:
[...]
Ik had me eigenlijk voorgenomen om me niet meer aan voorspellingen te wagen, maar ik denk nog steeds dat Feyenoord en Ajax uiteindelijk de top 3 zullen vormen.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik denk dat het enige gevaar voor PSV is een blessure golf of schorsingen, als dat een beetje in de perken blijft of zelfs uit blijft, zie ik geen reden dat ze een grote terugval gaan hebben.ph4ge schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:47:
De kracht van PSV is (in mijn ogen) op dit moment mede dat ze met een vast team spelen met vaste patronen, een duidelijk plan en een duidelijke hiërarchie. Hierdoor neemt het vertrouwen toe en kan je synergie creëren. Als dat allemaal klopt dan volgt geluk ook vanzelf. Hetzelfde had Feyenoord vorig seizoen in de competitie en Ajax in Europa. Men zegt dat de breedte van de selectie ook belangrijk is, maar bij Feyenoord zie je dat je selectie (voor Nederlandse begrippen) nog zo breed kan zijn je kan toch niet alles opvangen en bij PSV zie je dat je geen brede selectie nodig hebt zolang je geen noemenswaardige schorsingen en blessures hebt.
Of Lozano moet ineens geinspireerd raken door Younes
Voor Feyenoord is het zaak dat er een aantal spelers terugkomen en blessure vrij blijven, wtf is er met Jorgenssen? Die heeft ineens de ene na de nadere blessure
Bij Ajax hoop ik vooral dat er eens gewoon met vaste spelers op sommige plekken wordt gespeeld, maar dan vooral niet Younes
Enige positieve op dit moment is dat hij Neres nu in ieder geval meer tijd geeft, en Wober doet het ook goed. Maar man man man wat is de leiding van Ajax allemaal aan het doen

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 06-11-2017 09:50 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
De derde spreekt voor zich.ST10©DE schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:37:
Dat is inderdaad een behoorlijk gewaagde voorspelling, slechts twee teams in de top drie
Daar lijkt het inderdaad wel op, bij Feyenoord zit zowat alles tegen, blessures, makkelijke tegengoals, zelf moeilijk het netje vinden, penalty's missen. Terwijl PSV veel van hun kansen wel benut.Tomba schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:30:
[...]
Ik blijf er overigens bij; PSV en Feyenoord hebben stuivertje gewisseld qua geluk.
Ik lees vaak ook veel kritiek op Gio, maar ik vraag mij af of hij hier veel aan kan doen. Tegen Ajax mistte Jorgensen veel kansen, tegen Roda JC mistte Toornstra weer een 100% kans, tegen ADO had Berghuis wel een hattrick mogen maken. Het is niet dat steevast een speler het verneukt, het is iedere week weer iemand anders.
Zelfde geldt voor blessures, hier zit ook geen duidelijke lijn in (behalve dat iedereen geblesseerd raakt), maar het zijn continue andere blessures (Pees in je hand, gebroken pols, knie, hamstring, enkel etc). Wat kan Gio daar aan doen?
Enige waar je Gio op mag bekritiseren is de manier van spelen, maar met wekelijks wijzigingen en een overvol programma is het lastig speelwijzes er in te gaan slijpen denk ik.
De 'Crisis' bij Feyenoord balanceert mijn inziens ook op een vrij dunne lijn. Stel Feyenoord benut wel hun kansen tegen PEC, Ajax, Roda JC en ADO dan ziet de wereld er heel anders uit.
De spelers die er staan zijn ruimschoots goed genoeg om van NAC, Roda, Pec en ADO te winnen. Toch verzaken ze in die potjes. Tegen PSV en Ajax en in de CL kom je ermee weg dat de huidige basis gewoon niet sterk genoeg is (mede door de vele blessures).
alles kan off-topic
Kansen/penalties missen is vooral kwaliteit en mentaal, dat zou ik geen geluk of pech noemen. Blessures zijn pech, scheidsrechterlijke dwalingen zijn pech. Feyenoord had dat vorig jaar net zo vaak mee als tegen, PSV heeft tot nu toe ook niks te klagen.JST94 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:45:
Daar lijkt het inderdaad wel op, bij Feyenoord zit zowat alles tegen, blessures, makkelijke tegengoals, zelf moeilijk het netje vinden, penalty's missen. Terwijl PSV veel van hun kansen wel benut.
Dat is de enige reden dat de Kuip nog niet in de brand staat. Gio heeft op basis van vorig seizoen krediet en zelfs de grootste Feyenoord critici zien in dat er zoveel tegen zit dat er ook weinig meer van te maken is. Gio zn grootste probleem is dat hij de koppen niet fris heeft kunnen houden, aan het begin van het seizoen waren er ook blessures maar was er nog weinig op het spel aan te merken, je verloor wat potten die je ook in goede vorm kan verliezen, maar tegen NAC zag je de geest uit het elftal vertrekken. Het onoverwinnelijke sloeg ineens om in defaitisme. In een ideale wereld had een goede amateur psycholoog dat voorkomen en had je zelfs met alle tegenslagen meer punten gehad.JST94 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:45:
Ik lees vaak ook veel kritiek op Gio, maar ik vraag mij af of hij hier veel aan kan doen.
Overigens is voetbal altijd een spel van momenten, dat het balletje telkens net verkeerd valt doet niets af aan de ranglijst. Met een beetje geluk had Feyenoord in de CL ook 2e in de poule geweest in plaats van stijf onderaan gestaan.
Dat Jorgenson nu weer ineens zn pols breekt is echt niet te filmen en daar word je als coach ook moedeloos van kan ik me voorstellen. Daar doe je helemaal niets aan en er is geen Nederlandse club die een speler van dat niveau zonder problemen kan vervangen.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 06-11-2017 09:54 ]
Het "technische hart" van Ajax schijnt al aan het begin van het seizoen besloten te hebben het gewoon uit te zingen met Keizer.ST10©DE schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:37:
[...]
Dat is inderdaad een behoorlijk gewaagde voorspelling, slechts twee teams in de top drie
Echter als ik het spel gisteren ook weer zag, kan ik me dat toch echt niet voorstellen. PSV is gewoon degelijk ondanks de zwakke defensie, maar ze komen er mee weg. Ajax en Feyenoord is zo enorm fragiel allemaal en Ajax lijkt de lessen van Bosz in 6 maanden compleet verleerd te zijn.
Dat wordt nog lachen want ik zie PEC en AZ (en misschien toch Utrecht) toch echt mee doen om de plek 2 en 3 dit jaar.
Als Keizer toch het haasje is, kunnen er echt niet om heen om Bergkamp en Hennie ook te wippen, maar Bergkamp als "cultuur bewaker" zie ik niet zo verdwijnen. Zou ook niet zo even weten wie die rol zou moeten overnemen.
Zo te lezen is De Telegraaf (= Valentijn Driessen) wel beetje klaar met Keizer. Ze noemen hem nog net geen prutser vanmorgen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Helemaal mee eens... ik snapte sowieso niet waarom Wober geofferd moest worden voor Sinkgraven. Het was een wissel die niet veel toevoegde.Martinusz schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:44:
[...]
Bij Ajax hoop ik vooral dat er eens gewoon met vaste spelers op sommige plekken wordt gespeeld, maar dan vooral niet YounesHet is toch te gek voor woorden dat je een elftal dat 4x ruim wint ineens weer zo veranderd
Ja Dolberg moest het maar weer eens proberen in de spits
wtf doe dat eens even niet tegen Utrecht!
Enige positieve op dit moment is dat hij Neres nu in ieder geval meer tijd geeft, en Wober doet het ook goed. Maar man man man wat is de leiding van Ajax allemaal aan het doen
Younes heb ik zelf vrij lang de hand boven het hoofd gehouden omdat er altijd dreiging van hem uitgaat, maar de laatste wedstrijden is het echt drama. Postbode, niet scherp zonder bal (staat óf buitenspel óf start te laat (of reageert helemaal niet) bij een steekpass). Dolberg leek energie te sparen om scherp te zijn voor de goal omdat hij zo graag een goal maakt, maar ondertussen is hij voor de goal niet zo scherp als vorig jaar, zoals bijv. bij die kopbal met zijn schouder.
Ziyech werkte keihard, maar niets lukte. Neres was de eerste helft dreigend maar werd de tweede helft niet meer gezocht. Fijn.
En de wissels. Zo onlogisch. Ik wil het graag Keizer aanrekenen, maar er zitten toch ook nog twee prutsers naast met enige inspraak. Die kunnen we het net zo hard aanrekenen.
Ik vind Keizer een sympathieke vent, maar hij vond zichzelf nog niet klaar voor deze klus, en dat bewijst hij nu ook.
Keizer is een tactisch onbenul, die ook de meest bezopen uitspraken kan doen. Onvoorstelbaar dat hij na 1 leuk seizoen bij Jong Ajax de kans heeft gekregen, helemaal als je de tactiek van dat Jong Ajax bekijkt. Met een vaste groep jonge spelers dat tegen Ajax 1 aan zat, met dure aankopen voor Ajax 1 in de basis en met aanvallend voetbal wat echter ook zorgde voor ontzettend veel tegendoelpunten. Ja het zag er leuk uit en ja het was meer dan prima, maar gezien de spelersgroep mocht er ook wel iets verwacht worden waarbij de tactiek redelijk naïef was en zorgde voor veel tegendoelpunten. Daar kom je mee weg in de Jupiler League, maar dus niet in de Eredivisie.
Verder blijkt Keizer ook geen people manager te zijn, gezien zijn constante gewissel met De Jong, De Jong, Vd Beek, Kluivert, Dolberg en Huntelaar. Daaruit spreekt geen vertrouwen en dat is vragen om problemen, helemaal als de enige die wekelijks een wanprestatie levert wel vaste basispeler is (Younes). Ik vraag me daarbij ook af hoelang Ziyech mag aankloten voordat Keizer ingrijpt. Dat Ziyech een uitstekende voetballer is moge overduidelijk zijn, dat hij een lastige persoonlijkheid is moge ook duidelijk zijn, dat hij al weken ontzettend matig voetbalt ziet iedereen, evenals dat hij daardoor veel te veel voor zichzelf is gaan spelen, maar waarom wordt dat toegestaan?
Cocu is tactisch ijzersterk, hij krijgt het daarom ook als enige coach in de Eredivisie voor elkaar om zijn team 2 tactieken te laten beheersen (4-3-3 en 5-3-2/3-5-2) en hij is ook een prima people manager. Hij heeft wel de neiging om spelers soms te lang het vertrouwen te geven (zoals Luuk de Jong vorig seizoen) en de Europese afgang begin dit seizoen mag hij zich natuurlijk aanrekenen, evenals dat de thuiswedstrijden vorig seizoen meestal echt veel te saai en matig waren...ook hij had toen last van de Nederlandse ziekte (veel balbezit op de eigen helft waarbij de verdedigers en de keeper de bal alleen naar elkaar aan het spelen zijn). Dit seizoen lijkt echter weer op zijn 2e en 3e seizoen bij PSV, tactisch sterk met aantrekkelijk voetbal. En hij is wederom bezig om records bij PSV te breken, dat vind ik echt knap. Helemaal aangezien hij begin dit seizoen al bijna dood en begraven was (voorbarig, maar wel begrijpelijk).
Nu nog zorgen voor meer stabiliteit achterin, eventueel door kwaliteit te halen in de winterstop.
[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 06-11-2017 10:29 ]
En de balletjes gaan tegenwoordig aan de buitenkant van de paal, en niet de binnenkant.
Pech is inderdaad niet het goede woord. Net zoals die volley van ADO gisteren van een speler die normaal over de bal struikelt. Dat is geen pech. Blijkbaar geeft Feyenoord zo'n speler het gevoel dat die dat kan doen in zo'n pot.
Positieve modus: Beter nu al weten dat het niets word, dan de laatste speelronde verliezen en voorbij gestreefd te worden
Een pot zoals Roda, vorig jaar wonnen ze die, en dit jaar verliezen ze die.
De waarheid ligt gewoon ergens in het midden. Vorig seizoen boven kunnen gepresteerd, en nu eronder. Het midden is waar Feyenoord qua budget thuishoort: Op plek 3. Natuurlijk kan je dan een uitschieter hebben naar boven of naar onder, maar zo erg is het nou ook weer niet allemaal.
Daar gaan we weer......KingKoning schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:56:
Ik vind ook in het geval van Feyenoord: Ja er is sprake van pech, maar vorig jaar was er ook sprake van geluk. Het verschil lijkt daardoor groot, maar feitelijk is de uitschieter naar boven van dezelfde proportie als die nu naar beneden. Het verschil lijkt alleen groot.
Het is echt niet zo dat Feyenoord vorig jaar alle 34 wedstrijden alles mee had zitten. Het is niet zo dat de gewonnen wedstrijden allemaal nipt waren. Er werd over de gehele linie veel gescoord. En dan is het ook gewoon een kwestie van tellen. Kuijt kost je zoveel goals en Jorgensen die je een tijd mist ook. Voeg daar de geplaagde en daardoor instabiele verdediging en de fouten van Jones en je krijgt dit wat je nu krijgt.
Dit ontkent volgens mij niemand...maar waarom blijf (o.a.) jij zo'n moeite hebben met de conclusie dat Feyenoord vorig seizoen bovengemiddeld presteerde?D-e-n schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:20:
Kunnen we nu niet accepteren dat Feyenoord vorig jaar gewoon het beste was omdat ze de meeste punten haalden?
Feyenoord was sinds 1999 (!) geen kampioen meer geworden en was in die 17 jaar daarna slechts 3 keer 2e geworden, tegenover 5 keer de 4e plaats, 2 keer de 7e plaats, 1 keer de 10e plaats en 1 keer de 6e plaats.
In de 17 jarige periode tussen beide laatste kampioenschappen eindigde Feyenoord gemiddeld als 4e.
Dus hoezo zou vorig seizoen de standaard moeten zijn voor Feyenoord?
Hoezo zijn deze statistieken relevant om de sterkte van de huidige selectie uit te drukken?Baseman77 schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:53:
[...]
Dit ontkent volgens mij niemand...maar waarom blijf (o.a.) jij zo'n moeite hebben met de conclusie dat Feyenoord vorig seizoen bovengemiddeld presteerde?
Feyenoord was sinds 1999 (!) geen kampioen meer geworden en was in die 17 jaar daarna slechts 3 keer 2e geworden, tegenover 5 keer de 4e plaats, 2 keer de 7e plaats, 1 keer de 10e plaats en 1 keer de 6e plaats.
In de 17 jarige periode tussen beide laatste kampioenschappen eindigde Feyenoord gemiddeld als 4e.
Dus hoezo zou vorig seizoen de standaard moeten zijn voor Feyenoord?
Feyenoord was vorig jaar gewoon het team met de sterkste basis. Ook vorig jaar waren er pech en blessures die er aardig inhakten, maar gelukkig bleef de schade te overzien en zijn ze nooit van de koppositie af geweest. Dit jaar is de basis iets verzwakt maar in de breedte gegroeid. Ik zeg niet dat ze meteen weer kampioen hadden kunnen worden, maar meespelen om het kampioenschap is met deze selectie echt reëel.
alles kan off-topic
Als je vorm meetelt. Maar qua spelerskwaliteit ansich hebben veel PSV en Ajax supporters een andere mening.Ankona schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:13:
[...]
Hoezo zijn deze statistieken relevant om de sterkte van de huidige selectie uit te drukken?
Feyenoord was vorig jaar gewoon het team met de sterkste basis.
Dit topic is gesloten.
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!