Met z’n gedans en gelach voor de camera alsof ie voor het eerst een koekje heeft gekregen (afgelopen week interview met Fox).Gonadan schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:42:
[...]
Aan de andere kant. Als je tegen zo'n verdediging een strafschop nodig hebt om te scoren en verder over de bal maait of buiten de palen mikt dan maak je het jezelf wel erg moeilijk. Wat mij betreft mag de heer Van den Brom wel een traininkje besteden aan uitspelen en afmaken.
Gisteren genoten van de wedstrijd AZ- Ajax. Niet alleen vanwege de winst (uiteraard mooi meegenomen) maar ook dat beide ploegen bleven voetballen, erg vermakelijk 
Vanmorgen even naar de reeks van Ajax gekeken. Op Twente-uit na ziet het er best puik uit en lijkt het te gaan draaien; van de laatste 10 wedstrijden in de eredivisie werden er 8 gewonnen, 1 gelijk gespeeld en 1 verloren. En daar zaten best pittige tegenstanders tussen als AZ, Twente, Feyenoord, PSV, Utrecht en Heerenveen. Alleen tegen Utrecht werd verloren en was er een misstap tegen Twente (gelijkspel). En met een doelsaldo van 39 voor en 10 tegen mag er ook niet geklaagd worden denk ik. Uiteraard is het niet altijd oogstrelend maar bij welke ploeg in de eredivisie is dat wel? Kijkende naar het zware programma de afgelopen periode en het feit dat er 25 van de 30 punten zijn behaald gaat het best prima en doet Keizer steeds minder gekke dingen. De keuze voor Huntelaar gisteren pakte prima uit en ook de wissel van Neres was terecht en op dat moment tactisch verantwoord. Al met al stemt het mij best tevreden
Na de winterstop mag Ajax overigens direct aan de bak tegen Feyenoord en daarna tegen angstgegner Utrecht. Ben zeer benieuwd
Vanmorgen even naar de reeks van Ajax gekeken. Op Twente-uit na ziet het er best puik uit en lijkt het te gaan draaien; van de laatste 10 wedstrijden in de eredivisie werden er 8 gewonnen, 1 gelijk gespeeld en 1 verloren. En daar zaten best pittige tegenstanders tussen als AZ, Twente, Feyenoord, PSV, Utrecht en Heerenveen. Alleen tegen Utrecht werd verloren en was er een misstap tegen Twente (gelijkspel). En met een doelsaldo van 39 voor en 10 tegen mag er ook niet geklaagd worden denk ik. Uiteraard is het niet altijd oogstrelend maar bij welke ploeg in de eredivisie is dat wel? Kijkende naar het zware programma de afgelopen periode en het feit dat er 25 van de 30 punten zijn behaald gaat het best prima en doet Keizer steeds minder gekke dingen. De keuze voor Huntelaar gisteren pakte prima uit en ook de wissel van Neres was terecht en op dat moment tactisch verantwoord. Al met al stemt het mij best tevreden
Na de winterstop mag Ajax overigens direct aan de bak tegen Feyenoord en daarna tegen angstgegner Utrecht. Ben zeer benieuwd
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Groningen kwam niet door de defensie van Excelsior. Excelsior voetbalde slimmer dan Groningen.
En lieten zich af en toe slim vallen en dan stonk de scheids er wel in.
Excelsior verdedigde heel goed.
Groningen daarentegen was weer voorspelbaarheid troef en zonder lef. Verdien je ook niet om te winnen.
Hoewel Veldwijk natuurlijk ook een paar keer pech had. Gaat vast nog wel belangrijk worden.
Hou maar op over Veltman.
Had ik al verteld dat die er bar weinig van kan trouwens? :-)
[ Voor 57% gewijzigd door Harribo op 18-12-2017 09:46 ]
Voorlopig heeft Veltman in z'n eentje meer kwaliteit dan de gehele selectie van Groningen bij elkaar 
en je mag zelf bepalen aan wie dat ligt, of dat Veltman zo goed is of dat Groningen zo bagger is
en je mag zelf bepalen aan wie dat ligt, of dat Veltman zo goed is of dat Groningen zo bagger is
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Om Jeremy Clarkson maar eens te quoten: "How hard can it be?"
https://www.vi.nl/nieuws/...-voelt-voor-ons-niet-goed
Echt ongelooflijk hoe ze hier een potje van maken. Achteraf zullen we wel horen waar het aan lag.
Echt ongelooflijk hoe ze hier een potje van maken. Achteraf zullen we wel horen waar het aan lag.
Geld.PWM schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:54:
Achteraf zullen we wel horen waar het aan lag.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij zijn ze niet alleen bezig om de naam van het stadion te veranderen, maar ook meteen de eigendomsstructuur. Zouden ze dat nou gewoon als 2 losstaande trajecten behandelen, dan hadden we het allang niet meer over de Amsterdam ArenaPWM schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:54:
Om Jeremy Clarkson maar eens te quoten: "How hard can it be?"
Precies
Float like a butterfly, sting like a bee.
In het verleden is al aangegeven dat ze nog steeds een sponsor kunnen nemen ook al heet het de Johan Cruyff Arena.Martinusz schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:23:
[...]
Preciesgewoon een kwestie van afkopen van inkomsten. Het was namelijk de bedoeling om sponsor naam te koppelen wat miljoenen oplevert, echter dat kan natuurlijk niet meer als je het stadion nu naar Cruijff noemt. Daar zal wel gesteggel over zijn.
Alleen dat bepaalde bedrijven uitgesloten zouden worden zoals tabak.
Kan me goed voorstellen dat het om het veto recht van de familie gaat. Stel ze hebben het recht om op elke sponsor zonder reden een veto uit te spreken
[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 18-12-2017 14:59 ]
Maar niet meer zo prominent als een Adidas Arena bijvoorbeeldDeadsy schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:56:
[...]
In het verleden is al aangegeven dat ze nog steeds een sponsor kunnen nemen ook al heet het de Johan Cruyff Arena.
je hebt gelijk dat het onzin is ECHTER zo voelt dat natuurlijk niet als in de Arena wordt gezongen: "Wie niet springt die is geen Jood" of "Super Joden". Natuurlijk is dat geen reden om dan anti semitische leuzen te zingen maar eigenlijk is dat gezang in de Arena precies hetzelfde namelijk misbruik maken van de term "Joden".Redondo1982 schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:11:
[...]
Je komt alleen van deze haat af mits je de halve wereld opblaast. Haat zit zo diep in de mens en dit is onomkeerbaar. Jouw oplossing slaat overigens als een lul op een drumstel. Als je jezelf jood noemt om welke reden dan ook dan is dit niet de oorzaak van de kwetsende liederen. De oorzaak is de mensheid die door en door verrot is.
Ik ben regelmatig in Israel geweest (en ga er nog veel heen) en als ze daar hierover beginnen (in NL zijn mensen anti joden) laat ik ze horen wat er gezongen wordt in de Arena en dan krijg ik gelukkig dezelfde mening te horen en dat is dat het NET ZO schandalig is en dat Joden worden misbruikt in de uitingen.
Ik zit bijna alle wedstrijden in de Kuip en ik haat deze spreekkoren net als het overgrote gedeelte van de mensen die hieraan niet meedoen. Het is echter niet uit te leggen dat men erop aangesproken wordt terwijl aan de andere kant eigenlijk hetzelfde wordt geroepen door anderen.
Ja het liefst keihard aanpakken overal maar dan ook het misbruik van zogenaamde "positieve" uitingen want dat is namelijk hetzelfde....
Inderdaad, net alsof die mensen die dit soort dingen zingen Joden haten.. ze 'haten' (en dat is al erg sterk uitgedrukt) misschien Ajacieden. Ik zou het niet zingen, maar kan me enorm storen aan het Ajaxpubliek als die weer is beginnen over superjoden.
Waar komen Joden toch vandaan?
Israel hier ver vandaan!
Wonen daar ook superjoden?
Ja daar wonen superjoden!
Vinden Joden voetbal fijn?
Als ze maar voor Ajax zijn!
lalalalala
Wij zijn Hollands glorie,
Trots van Nederland,
Wij zijn superjoden,
Schijt aan hand in hand,
Joden winnen de beker,
Joden winnen de Cup,
Joden winnen van feyand,
Ajax is de club.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Oh nee, krijgen we deze zinloze discussie weer? Trash de aanleiding en bijbehorende reacties, inclusief deze gewoon. Het heeft namelijk niks met voetbal te maken.
EensHan schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:57:
Oh nee, krijgen we deze zinloze discussie weer? Trash de aanleiding en bijbehorende reacties, inclusief deze gewoon. Het heeft namelijk niks met voetbal te maken.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Het is maar een geuzennaam, ik snap echt niet waar die poeha vandaan komtSt@m schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:55: Ik zou het niet zingen, maar kan me enorm storen aan het Ajaxpubliek als die weer is beginnen over superjoden.
Stoor je je ook aan het feit dat PSV supporters zichzelf boeren noemen, terwijl het meerendeel waarschijnlijk gewoon een kantoorbaan heeft?
Ik vind niet dat er iets mis is met Joden als geuzennaam. Ik vind het juist sneu dat enkele supporters van de tegenstander hamas-liederen gaat zingen of palestijnse vlaggen en sjaals laat zien.
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in deze discussie, mede omdat ik denk dat we er toch nooit uit gaan komen
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 18-12-2017 16:04 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja, daar stoor ik me ook aan als je het echt wil wetendvdkiwi schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:03:
[...]
Het is maar een geuzennaam, ik snap echt niet waar die poeha vandaan komt
Stoor je je ook aan het feit dat PSV supporters zichzelf boeren noemen, terwijl het meerendeel waarschijnlijk gewoon een kantoorbaan heeft?
Ik vind niet dat er iets mis is met Joden als geuzennaam. Ik vind het juist sneu dat enkele supporters van de tegenstander hamas-liederen gaat zingen of palestijnse vlaggen en sjaals laat zien.
Die kunnen zich beter lampies noemen ofzo.. oh wacht..
Ik vind het allebei sneu. Zowel de supporters van de tegenstanders als de supporters van Ajax. Sowieso zijn liedjes van voetbalfans over het algemeen sneu.
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 18-12-2017 16:07 ]
Praat voor je eigen club jaSt@m schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:05:
[...]
Sowieso zijn liedjes van voetbalfans over het algemeen sneu.
Wij zijn Ajax wij zijn de beste!! Klapklapklapklap
Dan zou de gemeente niet genoemd worden als 1 van de partijen die er niet uit komt.Deadsy schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:56:
[...]
In het verleden is al aangegeven dat ze nog steeds een sponsor kunnen nemen ook al heet het de Johan Cruyff Arena.
Kan me goed voorstellen dat het om het veto recht van de familie gaat. Stel ze hebben het recht om op elke sponsor zonder reden een veto uit te spreken
Ik ben er 90% zeker van dat het puur gaat om het aandeel van de gemeente in de Arena, waar ze dus vanaf willen en hoeveel Ajax daarvoor moet betalen. En Ajax zal weer niet alleen dat aandeel willen, maar waarschijnlijk ook de rest of anders op z'n minst duidelijke afspraken omtrent de opbrengsten rondom de wedstrijden (catering etc). Zie ook dit stukje uit m'n link (ok, uit 2015 maar zal in de basis niet veranderd zijn):
Ajax heeft ondertussen een voorkeursrecht op het certificatenpakket van de gemeente Amsterdam. Daarbij heeft de gemeente Amsterdam zich tevens gecommitteerd om tot 2034 haar certificaten van aandelen niet actief op de markt aan te bieden. Hiermee is het maatschappelijke belang van een multifunctioneel voetbalstadion in Amsterdam verankert; maar ook de risico’s en lasten. De gemeente wil daarom het liefst van deze certificaten of aandelen af. De gemeente blijft wel een belangrijke partner wat betreft organisatie en exploitatie (evenementen). Echter, de certificaten op aandelen van de gemeente bieden Ajax geen perspectief op meer zeggenschap omtrent de exploitatie.
Ik vind het belachelijk dat er anti-Joden liedjes worden gezongen/leuzen worden gescandeerd.
Maar ik vind het net zo belachelijk dat Ajacieden zichzelf Joden noemen.
Zoals ik het ook belachelijk vind dat er "bommen op Rotterdam" wordt gezongen.
En dat allerlei familieleden (meestal de moeder) van voetballers/trainers/bestuurders/scheidsrechters erbij worden gehaald in liedjes.
Steun je eigen club en zing ludieke en niet kwetsende liedjes over de tegenstander, dat is voor iedereen beter. Helaas is dat nogal een utopie.
Actie = reactie. En nee, daarmee wil ik het zeker niet goedpraten.
Maar ik vind het net zo belachelijk dat Ajacieden zichzelf Joden noemen.
Zoals ik het ook belachelijk vind dat er "bommen op Rotterdam" wordt gezongen.
En dat allerlei familieleden (meestal de moeder) van voetballers/trainers/bestuurders/scheidsrechters erbij worden gehaald in liedjes.
Steun je eigen club en zing ludieke en niet kwetsende liedjes over de tegenstander, dat is voor iedereen beter. Helaas is dat nogal een utopie.
Jezelf identificeren met een ras is niet echt hetzelfde als jezelf identificeren met een beroep...laat staan dat je jezelf identificeert met een ras met een verleden en heden als dat van de Joden.dvdkiwi schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:03:
Het is maar een geuzennaam, ik snap echt niet waar die poeha vandaan komt
Wat is het verschil met de Israelische vlaggen van de Ajacieden?Ik vind het juist sneu dat enkele supporters van de tegenstander hamas-liederen gaat zingen of palestijnse vlaggen en sjaals laat zien.
[ Voor 44% gewijzigd door Baseman77 op 18-12-2017 16:25 ]
Al die overtreffende trappen, de devaluatie van krachttermen dankzij alle hyperbolen... 
Ik vond Gözübüyük gisteren gewoon op zijn Oud-Hollandsch een flapdrol, wegens zijn slechte fluitgedrag.
Maar als je inderdaad alles lekker over the top opschroeft, dan krijg je inderdaad het kleutertje-vérpissen-gedrag van vele 'supporters'.
Ik vond Gözübüyük gisteren gewoon op zijn Oud-Hollandsch een flapdrol, wegens zijn slechte fluitgedrag.
Maar als je inderdaad alles lekker over the top opschroeft, dan krijg je inderdaad het kleutertje-vérpissen-gedrag van vele 'supporters'.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Kan nog wel lachen om de Lukaku song, zie op de BBC ook regelmatig fans met liederen die simpelweg hun eigen club/speler(s) verheerlijken zonder negatieve uitlatingen over de tegenstander.dvdkiwi schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:10:
[...]
Praat voor je eigen club ja
Wij zijn Ajax wij zijn de beste!! Klapklapklapklap
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik mis de ***trom*** in dit verhaalSt@m schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:55:
Inderdaad, net alsof die mensen die dit soort dingen zingen Joden haten.. ze 'haten' (en dat is al erg sterk uitgedrukt) misschien Ajacieden. Ik zou het niet zingen, maar kan me enorm storen aan het Ajaxpubliek als die weer is beginnen over superjoden.
[...]
[...]
Maar ach, ik snap ook niet dat de media erop blijft duiken, gewoon negeren, bereik je nog het meeste mee denk ik.
Pro "je eigen club" vs Anti "de tegenstander" vind ik toch wel een wereld van verschil.Baseman77 schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:24:
Wat is het verschil met de Israelische vlaggen van de Ajacieden?
Die Lukaku song werd in Engeland als racistisch bestempeld, genoeg ophef over geweest.Bossie schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:32:
[...]
Kan nog wel lachen om de Lukaku song, zie op de BBC ook regelmatig fans met liederen die simpelweg hun eigen club/speler(s) verheerlijken zonder negatieve uitlatingen over de tegenstander.
[ Voor 37% gewijzigd door toolkist op 18-12-2017 16:34 ]
Laten we niet verder gaan met deze discussie, maar volgens mij bestaat 'het joodse ras' niet als zodanig. Het is een religie, geen rassenaanduiding.Baseman77 schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:24:
Jezelf identificeren met een ras is niet echt hetzelfde als jezelf identificeren met een beroep...laat staan dat je jezelf identificeert met een ras met een verleden en heden als dat van de Joden.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
vanaf morgen was de planningdvdkiwi schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:56:
Over op de orde van deze midweek dan:
@Hackus wat is het programma van de beker deze week?
KNVB beker 8ste finale
19.12. 18:30 PEC Zwolle v NEC
19.12. 19:45 scCambuur v GVVV
19.12. 20:45 Willem II v RKC-Waalwijk
20.12. 18:30 PSV v VVV-Venlo
20.12. 19:45 Fort.Sittard v AZ
20.12. 20:45 FC Twente v Ajax
21.12. 18:30 VVSB v RodaJC
21.12. 20:45 Feyenoord v Heracles
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit zou wel eens een ronde kunnen worden waarin alle thuisspelende ploegen doorgaan. Al reken ik natuurlijk op 1 uitzondering
Ik ook... sterker nog, woensdagavond onder het genot van een hapje en drankje vanuit een leren stoel in de Grolsch Veste kijken hoe mijn gastheer wordt opgerold door de bezoekende Godenzonentoolkist schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:08:
Dit zou wel eens een ronde kunnen worden waarin alle thuisspelende ploegen doorgaan. Al reken ik natuurlijk op 1 uitzondering
Hangt er denk ik erg van af welke media je volgt. Ik heb gewoon een fysieke krant gelezen en een beetje op een voetbalnieuwssite gekeken maar heb daar niets van mee gekregen.St@m schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:58:
EensMaar het ging er gisteren en vandaag weer behoorlijk over in de media. Heeft verder niet zoveel met voetbal te maken.
Ik zou het dan ook niet meer aandacht geven dan het verdient.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Radio 1Gonadan schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:28:
[...]
Hangt er denk ik erg van af welke media je volgt. Ik heb gewoon een fysieke krant gelezen en een beetje op een voetbalnieuwssite gekeken maar heb daar niets van mee gekregen.
Ik zou het dan ook niet meer aandacht geven dan het verdient.
Oh, van die neuzelaars die vinden dat ze er verstand van hebben zeker?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
VrouwenGonadan schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:53:
[...]
Oh, van die neuzelaars die vinden dat ze er verstand van hebben zeker?
Geweldig om Jong Ajax op Fox Sports te zien met onbekende namen voor de commentator, Ajax speelt met 15 man oid. Noenellie, Nu Nelly, Nuneelie, Nunnely, Noeneelie.
Dus matige commentator die het niet nodig vind om zich voor te bereiden.Terranova schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:47:
Geweldig om Jong Ajax op Fox Sports te zien met onbekende namen voor de commentator, Ajax speelt met 15 man oid. Noenellie, Nu Nelly, Nuneelie, Nunnely, Noeneelie.
Tijd geleden een Europese wedstrijd gezien van de u19 van Ajax en de commentator deed het daar gewoon goed.
Haha ja, zeker aangezien Nunnely nu al een half seizoen voor Jong Ajax speelt.Deadsy schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:49:
[...]
Dus matige commentator die het niet nodig vind om zich voor te bereiden.
Tijd geleden een Europese wedstrijd gezien van de u19 van Ajax en de commentator deed het daar gewoon goed.
En het is ook een van de bekendere spelers in de jeugd van Ajax.Terranova schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:52:
[...]
Haha ja, zeker aangezien Nunnely nu al een half seizoen voor Jong Ajax speelt.
Mja, sommige mensen doen niet de moeite om zich voor te bereiden, vond het zeker niet nodig aangezien het maar Jong Ajax is.
Wees blij. Anders mag je een kwartier lang aanhoren hoe Frank Snoeks zijn hele familie doorneemt inclusief wie wat met sinterklaas gekregen heeft. En hoogstwaarschijnlijk herhaalt hij dat verhaal in de tweede helft nog een paar keer.Deadsy schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:49:
[...]
Dus matige commentator die het niet nodig vind om zich voor te bereiden.
alles kan off-topic
Moet toegeven dat het soms nogal irritant is maar zo slecht vind ik Snoeks geeneens, hij is niet de slechtste commentator.Ankona schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:57:
[...]
Wees blij. Anders mag je een kwartier lang aanhoren hoe Frank Snoeks zijn hele familie doorneemt inclusief wie wat met sinterklaas gekregen heeft. En hoogstwaarschijnlijk herhaalt hij dat verhaal in de tweede helft nog een paar keer.
Op zich heb ik niks tegen vrouwen, maar wel vrouwen en voetbal, zoals de Helene Hendriksen, Fatima's en Rivkah's van deze wereld. En dan heb je ook nog een paar miepen bij Ziggo Sport die nieuwtjes en zo doen en over voetbal praten (lees autocue voorlezen). Maar Helene Hendriks voert de boventoon. Gewoon die hele uitstraling, manier van praten en dat Brabants accent brrrr. Johan Derksen vind haar een geweldig talent, maar ik vind haar vreselijk irritant. Vorige keer ook interview met Ziyech. Leek wel een ondervraging op het politiebureau. Wat zei ze nou? Iets van "Je krijgt kritiek dat je niet meeverdedigd. Waarom verdedig je niet mee?" of zoiets. Nou, je zag Ziyech ook kijken zo van "Serieus? Moet ik dit wijf antwoord geven?" Echt verschrikkelijk! Maar ja, zal wel te maken hebben met dat Fox wil laten zien van "kijk ons eens vrouwvriendelijk zijn" met al die heisa rond vrouwenrechten etc. tegenwoordig.
Eerder "kijk ons eens een stel aantrekkelijke vrouwen hebben"chim0 schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:30:
Maar ja, zal wel te maken hebben met dat Fox wil laten zien van "kijk ons eens vrouwvriendelijk zijn" met al die heisa rond vrouwenrechten etc. tegenwoordig.
Niks mis met Helene "waar had ze het nou net over?" Hendriks
Een stel? Ik tel er maar één en mijn eigen vrouwtje vind ik toch echt aantrekkelijker.toolkist schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:46:
[...]
Eerder "kijk ons eens een stel aantrekkelijke vrouwen hebben"
Irritant is wat het is.dvdkiwi schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:04:
Niks mis met Helene "waar had ze het nou net over?" Hendriks
Anyway, vanavond weer heerlijk bekervoetbal alleen niet in Nederland.
Je vrouw zat er zeker naast toen je dit ging moest typen?chim0 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 04:21:
[...]
Een stel? Ik tel er maar één en mijn eigen vrouwtje vind ik toch echt aantrekkelijker.
Nee?dvdkiwi schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:36:
[...]
Je vrouw zat er zeker naast toen je dit ging moest typen?
Ik snap die hele hype rond Helene Hendriks ook niet hoor. Geen lelijke vrouw hoor, maar aantrekkelijk? Mwah...
Als ik naar een voetbalprogramma kijk, wil ik inhoudelijke dingen over voetbal horen en gaat het mij niet om of iemand aantrekkelijk is of niet, het gaat mij om de kwaliteiten van iemand als zijnde presentator en dat mens vind ik gewoon bloedirritant op elk mogelijk gebied (bovenop het vrouwen-en-voetbal-gaan-niet-samen-verhaal). Soms heb je dat, dat je je gewoon ergert aan iemand. Ze kan er gewoon niks van en al helemaal niet. Tja, ik ben gewoon heel erg van het uiterlijk, details, uitstraling, gedrag, karakter, persoonlijkheid en kwaliteiten van iemand en je moet echt van goede huizen komen, wil je mij bekoren en Helene Hendriks hoort daar zeker niet bij. Daarom kijk ik ook altijd programma's waarin zij voorkomt terug, zodat ik kan doorspoelen wanneer ze in beeld komt.
Maar we hebben toch allemaal het recht om ons te ergeren aan wie we willen? Sommigen ergeren zich ook aan mij,. Dat weet ik en dat is prima.
Maar we hebben toch allemaal het recht om ons te ergeren aan wie we willen? Sommigen ergeren zich ook aan mij,. Dat weet ik en dat is prima.
offtopic:
Overigens vind ik het niveau van de huidige presentatoren/presentatrices op TV (ook van de programma's trouwens) dusdanig laag dat ik maar een handjevol programma's kijk. De meesten zijn niet eens geschikt voor het programma wat ze presenteren. Wie ze uitzoekt en neerzet, is mij een raadsel. We zijn als Nederland met zoveel dingen zo ver de tijd vooruit en met andere dingen zo laag bij de grond. Dan heb je watermanagement, dijken, snelwegen, windmolens en what not en dan heb je ook Gordon Gaat Trouwen en Circus Gerstanowitz.
Overigens vind ik het niveau van de huidige presentatoren/presentatrices op TV (ook van de programma's trouwens) dusdanig laag dat ik maar een handjevol programma's kijk. De meesten zijn niet eens geschikt voor het programma wat ze presenteren. Wie ze uitzoekt en neerzet, is mij een raadsel. We zijn als Nederland met zoveel dingen zo ver de tijd vooruit en met andere dingen zo laag bij de grond. Dan heb je watermanagement, dijken, snelwegen, windmolens en what not en dan heb je ook Gordon Gaat Trouwen en Circus Gerstanowitz.
Welke hype?Jorizzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:55:
Ik snap die hele hype rond Helene Hendriks ook niet hoor.
Ze presenteert bij Fox Sports enkele programma's, dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. Of ik heb de recente vele lovende artikelen over haar gemist, dat kan natuurlijk ook.
Gaat dit nog over iemand die gewoon een programma presenteert of over je toekomstige levenspartner?chim0 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:22:
Tja, ik ben gewoon heel erg van het uiterlijk, details, uitstraling, gedrag, karakter, persoonlijkheid en kwaliteiten van iemand en je moet echt van goede huizen komen, wil je mij bekoren en Helene Hendriks hoort daar zeker niet bij.
Ik zou eerder zeggen het laatste...over doorslaan gesproken.
Waarbij ik het overigens erg knap vind dat jij het gedrag, karakter, persoonlijkheid en kwaliteiten kunt inschatten van iemand die je alleen af en toe op een tv scherm ziet.
[ Voor 5% gewijzigd door Baseman77 op 19-12-2017 11:15 ]
Tijdens wedstrijden zijn er maar twee personen waar ik graag naar luister en dat zijn Kenneth Perez en Arnold Bruggink.
Voetbalpraatprogramma's kijk ik ook zelden, ik lees liever artikelen op bijvoorbeeld VI Pro.
Waar ik mij nog het meeste aan erger is Mario Been die wedstrijden van Feyenoord analyseert, dat had hij wel wat beter mogen doen toen hij destijds coach van Feyenoord was.
Voetbalpraatprogramma's kijk ik ook zelden, ik lees liever artikelen op bijvoorbeeld VI Pro.
Waar ik mij nog het meeste aan erger is Mario Been die wedstrijden van Feyenoord analyseert, dat had hij wel wat beter mogen doen toen hij destijds coach van Feyenoord was.
Gaat PSV toch misgrijpen bij het wondertalent uit Argentinië? Gevalletje wat Ajax ook had bij Richarlison die naar Watford ging?
Haha ik luister nog liever naar Helene Hendriks dan die twee. Vreselijk stel kan ik echt niet naar kijken. Net als Johnny Heitinga en Ronald de boer.JST94 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:29:
Tijdens wedstrijden zijn er maar twee personen waar ik graag naar luister en dat zijn Kenneth Perez en Arnold Bruggink.
FCG
Het lijkt er sterk op....Martinusz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:45:
Gaat PSV toch misgrijpen bij het wondertalent uit Argentinië? Gevalletje wat Ajax ook had bij Richarlison die naar Watford ging?
Borussia Dortmund heeft blijkbaar al een akkoord bereikt met Velez Sarsfield en die ligt enkele miljoenen hoger dan het bod van PSV. Qua salaris zal PSV sowieso het onderspit delven, dus ik vrees dat PSV achter het net gaat vissen.
Ik kan eigenlijk alleen Sinclair Bischop en Dennis van Eersel verdragen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bruggink en Perez zijn de enige analisten die mijn inziens inhoudelijk goede toevoegingen hebben.jeka schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:48:
[...]
Haha ik luister nog liever naar Helene Hendriks dan die twee. Vreselijk stel kan ik echt niet naar kijken. Net als Johnny Heitinga en Ronald de boer.
Kan juist bruggink niet uitstaan.
Advocaat zou trouwens interesse hebben in Sparta.
Als PSV kan bewijzen dat het de pre-contractuele fase voorbij was, dan heeft Dortmund pech.Han schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:50:
Borussia Dortmund heeft blijkbaar al een akkoord bereikt met Velez Sarsfield en die ligt enkele miljoenen hoger dan het bod van PSV. Qua salaris zal PSV sowieso het onderspit delven, dus ik vrees dat PSV achter het net gaat vissen.
Een (goed ingevoerde) journalist uit Argentinië heeft op Twitter gezegd dat Dortmund te laat is, maar Bild is er van overtuigd dat Romero alsnog naar Dortmund gaat.
Het is afwachten.
Waarbij ik hoop dat Romero toch naar PSV gaat, anders zou het echt doodzonde zijn.
Mee eens.JST94 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:20:
Bruggink en Perez zijn de enige analisten die mijn inziens inhoudelijk goede toevoegingen hebben.
Beiden zijn met grote voorsprong de beste analisten in Nederland.
[ Voor 17% gewijzigd door Baseman77 op 19-12-2017 12:42 ]
Wat is dat precies?Baseman77 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:41:
de pre-contractuele fase voorbij was
Is dat wanneer mondeling akkoord of iets dergelijks is gegeven door de speler/zaakwaarnemer?
Mjah... mondelinge akkoorden, iets met welles/nietes en erg lastig te bewijzen wanneer twee partijen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Als ik die journalist lees over 'pre-contractuele fase' dan hoor ik iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Duidelijk geen jurist.
Ik zou op basis van mijn ervaring niet verwachten dat je op basis van een contract dat niet door de verkopende club in Argentinië getekend is een transfer kan afdwingen. Maar goed, ik ken de details natuurlijk niet, maar vraag me af of zo'n journalist die wel kent.
* ph4ge is jurist gespecialiseerd in internationale contracten.
Ik zou op basis van mijn ervaring niet verwachten dat je op basis van een contract dat niet door de verkopende club in Argentinië getekend is een transfer kan afdwingen. Maar goed, ik ken de details natuurlijk niet, maar vraag me af of zo'n journalist die wel kent.
* ph4ge is jurist gespecialiseerd in internationale contracten.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 19-12-2017 14:03 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja inderdaad en dan die knieën.Jorizzz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:55:
Ik snap die hele hype rond Helene Hendriks ook niet hoor. Geen lelijke vrouw hoor, maar aantrekkelijk? Mwah...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk eerder andersom.Deadsy schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:38:
Wel hoog gegrepen, vraag me af of ie daar in wil stappen.
Zo ongeveer ja:Martinusz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:22:
Wat is dat precies?
Is dat wanneer mondeling akkoord of iets dergelijks is gegeven door de speler/zaakwaarnemer?
PSV is zowel rond met Vélez betreffende de transfersom als persoonlijk rond met Romero en zijn zaakwaarnemer betreffende het contract, de onderhandelingen bevinden zich daarom in de afrondende fase waarin het slechts nog over details gaat en het wachten is op de handtekeningen.Ook vóórdat een overeenkomst tot stand is gekomen, kunnen er al verplichtingen volgen uit de tot dan gedane onderhandelingen. Dat wordt ook wel de precontractuele fase genoemd: de fase vóórdat er een contract is afgesloten.
Brands is echter ervaren en weet dat een transfer pas definitief is na het daadwerkelijk zetten van de handtekeningen, daarom was hij ook terughoudend met nieuws over Romero. Bij de transfer van Pereiro liep het ook bijna fout op het laatst, toen de zaakwaarnemer nog snel wat extra geld dacht te kunnen krijgen.
In dit geval bracht PSV echter onlangs naar buiten dat de transfer zo goed al rond was, dus daar was men zeker van hun zaak. Mocht Romero alsnog naar Dortmund gaan, dan moeten zij op het allerlaatste moment gekomen zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 19-12-2017 14:26 ]
Ik snap nu wel waarom Overmars de laatste transfer eigenlijk helemaal onder de radar heeft uitgevoerd zonder media, anders blijven we dit soort irritante situaties houden. Nederland doet de scouting, en de landen eromheen kapen ze voor onze neus weg zonder scouting werkzaamheden te hoeven uitvoeren.
Scouts laten schaduwen is vast goedkoper dan zelf scouten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welke transfer bedoel je met "de laatste transfer"?Martinusz schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:28:
Ik snap nu wel waarom Overmars de laatste transfer eigenlijk helemaal onder de radar heeft uitgevoerd zonder media, anders blijven we dit soort irritante situaties houden. Nederland doet de scouting, en de landen eromheen kapen ze voor onze neus weg zonder scouting werkzaamheden te hoeven uitvoeren.
Schuurs en Bande, beiden werden pas gemeld toen de deals al rond warenBlauwschaap schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:35:
[...]
Welke transfer bedoel je met "de laatste transfer"?
Volgens vi zou hij er voor open staan en met metgod en beenhakker rond de tafel gaandutchgio schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:15:
[...]
Ik denk eerder andersom.
Wel hoog gegrepen, vraag me af of ie daar in wil stappen.
Je kunt wel raden wat ik las...Deadsy schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:41:
[...]
Volgens vi zou hij er voor open staan en met god en beenhakker rond de tafel gaan
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Haha.
Een deel van de aanhang probeert hem er al jaren bij de betrekken.
Nu ga je te ver! :-)Han schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:28:
Voorlopig heeft Veltman in z'n eentje meer kwaliteit dan de gehele selectie van Groningen bij elkaar
Mwah Groningen is niet zo denderend maar zolang Mahi bij ons loopt, komt het zo nu en dan wel goed.
Ik begrijp dus dat er mensen zijn die Veltman wél een goede speler vinden... Ok...
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 19-12-2017 16:55 ]
Ja daar verbaas ik mij ook over.Harribo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:54:
[...]
Nu ga je te ver! :-)
Mwah Groningen is niet zo denderend maar zolang Mahi bij ons loopt, komt het zo nu en dan wel goed.
Ik begrijp dus dat er mensen zijn die Veltman wél een goede speler vinden... Ok...
Veltman is toch die gast die heel smerig deed alsof iemand geblesseerd was, toen verder speelde en echt de slechtste voorzet ooit gaf terwijl die helemaal vrij stond?
Nu alleen Mahi zelf nog overtuigen... ik vermoed dat hij in de winter al vertrekt. Tenminste, daar werkt hij wel naar toe volgens mij.Harribo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:54:
Nu ga je te ver! :-)
Veltman is een nuttige speler... helemaal voor de eredivisie. Dat hij vaak over het randje gaat is omdat iemand het een briljant idee vond hem aanvoerder te maken. En aangezien hij geen sterke persoonlijkheid en natuurlijke leiderschap bezit compenseert hij dat met belanchelijk gedrag (in zijn ogen ‘mannelijk’ en ‘op sleeptouw nemen’ gedrag). Zonder die aanvoerdersband is het gewoon een eredivisie-verdediger die met tijd en wijlen eredivisie-fouten maakt.Ik begrijp dus dat er mensen zijn die Veltman wél een goede speler vinden... Ok...
Vrees ik ook, hebben ze echt een probleem. Idrissi is ook wel aardig maar niet zo goed als MahiHan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:25:
[...]
Nu alleen Mahi zelf nog overtuigen... ik vermoed dat hij in de winter al vertrekt. Tenminste, daar werkt hij wel naar toe volgens mij.
[...]
Volgens mij gaat hij over het randje omdat hij het niveau niet aan kan.Veltman is een nuttige speler... helemaal voor de eredivisie. Dat hij vaak over het randje gaat is omdat iemand het een briljant idee vond hem aanvoerder te maken. En aangezien hij geen sterke persoonlijkheid en natuurlijke leiderschap bezit compenseert hij dat met belanchelijk gedrag (in zijn ogen ‘mannelijk’ en ‘op sleeptouw nemen’ gedrag). Zonder die aanvoerdersband is het gewoon een eredivisie-verdediger die met tijd en wijlen eredivisie-fouten maakt.
Tegen een roda gaat het nog wel maar zie tegen een psv.
Ik vind Veltman gewoon een van de slechtste ajax verdedigers ooit. De anderen vind ik echt beter.
Enfin hij doet zijn stinkende best :-)
Om maar iets te noemen... Enfin gelukkig is hij niet de enige die zoiets doetLodo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:44:
[...]
Ja daar verbaas ik mij ook over.
Veltman is toch die gast die heel smerig deed alsof iemand geblesseerd was, toen verder speelde en echt de slechtste voorzet ooit gaf terwijl die helemaal vrij stond?
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 19-12-2017 22:11 ]
Je kunt een hoop van hem vinden, maar dit is gewoon niet waar.Harribo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:09:
Ik vind Veltman gewoon een van de slechtste ajax verdedigers ooit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij speelt Lozano de wedstrijd uit. Precies dat is z'n taak, deed ie dus prima. Kijk eens een wedstrijd in Italië, daar zijn alle verdedigers van die enorme zuigers. Ok, merendeel is vele malen beter dan Veltman, maar de trucjes zijn hetzelfde...Harribo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:09:
Volgens mij gaat hij over het randje omdat hij het niveau niet aan kan.
Tegen een roda gaat het nog wel maar zie tegen een psv.
Dan ken je waarschijnlijk maar heel weinig verdedigers die bij Ajax gespeeld hebben.Ik vind Veltman gewoon een van de slechtste ajax verdedigers ooit. De anderen vind ik echt beter.
Enfin hij doet zijn stinkende best :-)
Om maar wat namen te noemen: Boilesen, de Cler, Dijks, vd Hoorn (al speelt ie nu wel ok bij Swansea), Melchiot, Oleguer
Dat is uiteraard jouw goed recht. Alleen lijkt het bij jou sterk op horizonblindheid. Als je zo gaat mierenneuken zoals jij doet en verlegt die focus op een willekeurige andere verdediger dan vind je ook genoeg. En uiteraard is Veltman verre van de slechtste verdediger die Ajax ooit gehad heeft. Juist door dit te stellen devalueer je je eigen standpunt en bevestig je het gevoel wat je opwekt met jouw aversie tegen Veltman; zwaar overdreven en vaak te flauw. Pak bijvoorbeeld een Guardado, die ook vaak genoeg de beuk er in gooide, constant liep te ‘zuigen’ bij topwestrijden. En weet je wat? Het werkt gewoon. Voor de wedstrijd tegen PSV stelde ik al dat wanneer je Lozano neutraliseerd PSV vleugellam is, creatief lam. En juist dat heeft Veltman gedaan. Die is letterijk onder de huid gaan zitten van Lozano, in z’n koppie. Wetende dat hij voetballend tien keer beter is maar mentaal nog niet rijp is. Dan vind ik het toch absolute klasse dat je dat voor elkaar krijgt en ook nog eens zonder kaart. Dan doe je het gewoon goedHarribo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:09:
Ik vind Veltman gewoon een van de slechtste ajax verdedigers ooit. De anderen vind ik echt beter.
Sorry sorry mensen.. "Ooit "gaat inderdaad wat te ver
De Cler en Dijks zijn voor mij al het tegenbewijs
Veltman is dan inderdaad beter
Enfin ik heb hem niet hoog zitten.
Over zijn spel dat hij irritant loopt te doen. Ik snap dat nog wel alleen hij overdrijft het vaak zo waardoor hij tegen onnodige kaarten aanloopt
Had eerlijk gezegd gehoopt dat Veltman nu beter zou zijn.
Over zijn spel dat hij irritant loopt te doen. Ik snap dat nog wel alleen hij overdrijft het vaak zo waardoor hij tegen onnodige kaarten aanloopt
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 19-12-2017 23:10 ]
Dan had ie niet meer bij Ajax gespeeld maar ergens in de Bundesliga ofzo. Hoger dan Ajax gaat het voor hem denk ik niet worden en volgens mij heeft ie dat zelf ook door. Hij zal vast nog wel een keer gaan cashen, maar ik denk niet dat hij gelooft dat ie ff in de Premier League gaat ballen.Harribo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:07:
Alhoewel, vd Hoorn doet 't nu ook....
[edit]blijkbaar hebben we weer een gevalletje Dolberg qua transfergeruchten..
Everton en Arsenal strijden om de handtekening van PSV'er Hirving Lozano, meldt het Mexicaanse Super Deportivo. De Premier League-clubs zouden beide bereid zijn om liefst 48 miljoen te betalen aan de Eindhovenaren. Het medium beroept zich op bronnen rondom de twee clubs.
[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 19-12-2017 23:50 ]
"Ooit gaat te ver" en dan kom je met een voorbeeld naam van de huidige selectie...Harribo schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:07:
Sorry sorry mensen.. "Ooit "gaat inderdaad wat te ver
Ik vind Veltman een uitstekende verdediger voor de eredivisie. Hij is slim zowel in balbezit als bij balbezit tegenstander (dat zie je bijvoorbeeld aan handigheidjes wanneer hij de bal laat lopen of juist even via de tegenstander over de zijlijn schiet). Zijn enige twee problemen zijn in mijn ogen dat zijn voeten niet zo goed zijn in het uitvoeren van dingen in balbezit (bijv slechte voorzet, slechte pass) en bij balbezit tegenstander hij het "fel op de huid zitten van de tegenstander" ook nog wel eens neigt door te voeren op plekken op het veld waar het totaal onnodig is en ook nog eens zo wild doet dat hij geel krijgt. Toch vind ik dat hij ook wel een beetje de bias tegen lijkt te hebben bij de scheids en vaak geel krijgt terwijl dat helemaal niet terecht was.
Zijn acties ogen nogal ‘lomp’ en ‘onbehouden’ omdat het tegen zijn natuur in gaat. Hij is geen touwtrekker, geboren leider, opzweper en helemaal geen keiharde verdediger. En laat dat nou net zijn idee zijn van het aanvoerderschap. Die aanvoerdersband heeft het er niet beter op gemaakt. En omdat het tegen zijn natuur in gaat ziet het onbehouden uit. Maar in de kern is het een prima verdediger die bij elke eredivisieploeg in de basis zal staan.
Had het gelezen, maar lijkt mij sterk dat ze direct zo'n bedrag willen betalen, mocht het waar zijn dan moeten ze hem vlug laten gaan, 48 miljoen is een hoop geld.. Voor 10 a 15 miljoen vind je vast nog wel meer van zulke spelers.toolkist schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:19:
[...]
[edit]blijkbaar hebben we weer een gevalletje Dolberg qua transfergeruchten..
[...]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat was voornamelijk de 'verdienste' van de arbitrage.Han schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:49:
[...]
Dan vind ik het toch absolute klasse dat je dat voor elkaar krijgt en ook nog eens zonder kaart. Dan doe je het gewoon goed
https://www.vi.nl/nieuws/...dvocaat-moeten-overtuigen
Kom maar Dickie, we zitten in een diepe crisis en hebben alle hulp keihard nodig. Fijn als je je hart wilt volgen en niet voor het geld wilt gaan want dat hebben we niet
Kom maar Dickie, we zitten in een diepe crisis en hebben alle hulp keihard nodig. Fijn als je je hart wilt volgen en niet voor het geld wilt gaan want dat hebben we niet
Ik snap de emotie - 'Héééélp!!!!!!!!11111' - wel, maar moet je dit met een 'grote naam' oplossen?Vlassie1980 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:28:
https://www.vi.nl/nieuws/...dvocaat-moeten-overtuigen
Zijn spelers niet door een 'gewone' trainer te motiveren? Dan is dat toch waar het aan schort? De spelers?
Precies. Het is gewoon emotioneel gezeik. De trainer voelt niet meer zo goed dus we kunnen ons niet meer zo motiveren.
Dergelijke situaties hebben geen hol met tactiek of strijdplan van de trainer te maken. Stelletje wijven.
Dergelijke situaties hebben geen hol met tactiek of strijdplan van de trainer te maken. Stelletje wijven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik verkies de benaming 'voetballerina's'.Gonadan schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:49:
Precies. Het is gewoon emotioneel gezeik. De trainer voelt niet meer zo goed dus we kunnen ons niet meer zo motiveren.
Alle respect voor Breuer... Die heeft het leuk gedaan de laatste jaren maar die is nu gewoon te oud en traag dus die ga inderdaad niet harder laten lopen
Sparta heeft geen selectie op Eredivisie niveau, naar mijn mening. Als ze de centen niet hebben om daar iets aan te doen, dan is het enige alternatief om er een goede coach neer te zetten.Ramzzz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:40:
[...]
Ik snap de emotie - 'Héééélp!!!!!!!!11111' - wel, maar moet je dit met een 'grote naam' oplossen?
Zijn spelers niet door een 'gewone' trainer te motiveren? Dan is dat toch waar het aan schort? De spelers?
FTFYtoolkist schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:08:
[...]
Sparta heeft geen selectie op Eredivisie niveau, naar mijn mening. Als ze de centen niet hebben om daar iets aan te doen, dan is het enige alternatief om er een goede coach neer te zetten lekker terug naar de eerste divisie te gaan.
Ajax heeft blijkbaar eindelijk een linksback gevonden; ze hebben naar verluid een akkoord bereikt met Independiente over de transfersom van 4,5 miljoen voor de Argentijn Nicolás Tagliafico. Die Tagliafico scheen eerder al in beeld te zijn geweest bij Feyenoord als de opvolger van Kongolo en ook bij PSV maar bleek voor beiden niet haalbaar.
Ben benieuwd
In ieder geval een verdediger die zowel als linksback als linker centrumverdediger uit de voeten kan. Met zijn komst zit Ajax weer wat ruimer in de verdedigers.
Ben benieuwd
In ieder geval een verdediger die zowel als linksback als linker centrumverdediger uit de voeten kan. Met zijn komst zit Ajax weer wat ruimer in de verdedigers.
Als het dat toch een oud-Spartaan moet zijn, ik zeg: Louis van Gaal.toolkist schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:08:
[...]
Sparta heeft geen selectie op Eredivisie niveau, naar mijn mening. Als ze de centen niet hebben om daar iets aan te doen, dan is het enige alternatief om er een goede coach neer te zetten.
Toch absurd, dat een club als Sparta (veel) minder presteert dan bijv. Excelsior, met een veel kleiner budget...
Ik denk wel dat Pastoor het nodige niet goed gedaan heeft, o.a. qua 'people management', en zijn onnavolgbare wisselbeleid en opstellingen - vaak reden voor gemor op de tribune. Hij heeft op zich wel verstand van voetbal... hoe kan dat? Dan heb je bijv. een cultheld als Pogba, en dan doe je daar vrijwel niets mee...
Zijn opvolger bij NEC, Hyballa, dat zou ik best een leuke vinden. No-nonsense, recht voor zijn raap - niet onbelangrijk - als een echte 'Rotterdammer'. Ervaring met degradatie heeft hij niet - hij werd ook ontslagen voor het zover was.
Een Duitser met humor, dat moet toch werken bij een club met Spartafan van het eerste uur en Duitserhater Jules Deelder op de tribune?
En degraderen, tja, dat kon ook onder - nota bene - Rijkaard (en toen voor de allereerste keer - schande van formaat).
[ Voor 58% gewijzigd door Ramzzz op 20-12-2017 11:45 ]
Als je z'n stats in Football Manager mag geloven (en waarom niet, er zijn clubs die FM gebruiken als scouting tool) is het in ieder geval een linksback met veel drang naar voren.Han schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:30:
Ajax heeft blijkbaar eindelijk een linksback gevonden; ze hebben naar verluid een akkoord bereikt met Independiente over de transfersom van 4,5 miljoen voor de Argentijn Nicolás Tagliafico. Die Tagliafico scheen eerder al in beeld te zijn geweest bij Feyenoord als de opvolger van Kongolo en ook bij PSV maar bleek voor beiden niet haalbaar.
Ben benieuwd
Ik denk ook wel dat hij voetballend goed moet zijn, want van fysiek moet ie het denk ik niet hebben (1,70 M en 65kg). Maar ben benieuwd ken hem niet, is al eens eerder in Europa geweest, maar toen weer terug naar Argentinië. Wel mooie leeftijd 25 jaar, zijn meestal je top jaren
Is dit niet die linksback die nog maar 1 jaar contract had? Vind 4,5 miljoen dan best veel voor 25 jarige speler met zo'n kort contract, maar mooi dat ze eindelijk een echte linksback aantrekken. Nu maar hopen dat hij dan niet net zoals Orejula achter een jeugdspeler komt omdat die "verder" is, want vind Zeefuik nou niet echt schitteren op het moment dat hij speelt.Han schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:30:
Ben benieuwd
Wil iemand trouwens nog iets inzetten op dat de transfer nog gekaapt wordt door een Duitse of Engelse ploeg
[ Voor 5% gewijzigd door Pompi op 20-12-2017 11:45 ]
Je moet het beiden doen. Pastoor was overigens, voor Sparta begrippen, een prima coach. Maar voetbalwetten zijn hard. Tevens heeft Pastoor het natuurlijk een beetje over zichzelf afgeroepen door alles naar zich toe te trekken. Zie ook mijn iets uitgebreidere post daarover:toolkist schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:08:
[...]
Sparta heeft geen selectie op Eredivisie niveau, naar mijn mening. Als ze de centen niet hebben om daar iets aan te doen, dan is het enige alternatief om er een goede coach neer te zetten.
FreakNL in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018"
Als kanttekening moet wel worden gesteld dat Pastoor de +-5 miljoen die afgelopen zomer binnengekomen is (Van Drongelen, Dumfries en transfer van de Roon naar Atalanta) niet vrij heeft mogen besteden. Sparta heeft daar een aantal gaten mee gedicht, het eigen vermogen iets opgekrikt en het restant (zo'n 7 ton tot een miljoen) mocht door Pastoor gebruikt worden voor de selectie. Dat is alsnog een aardig bedrag, maar Pastoor krijgt het voor het 2e jaar op rij voor elkaar om (bijna) alleen maar kneuzen aan te trekken. En nu speelt een Duarte (jeugd) op de plek van 2 aankopen die inmiddels afgeserveerd zijn. Ook vorig seizoen was dat het geval, Van Drongelen en Floranus zijn doorgebroken omdat de aankopen niet voldeden.
Het is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar ik blijf erbij; Haal dan 3 toppers i.p.v. 8 kneuzen en vul de rest aan met jeugd.. Wat er nu gebeurt is dat de jeugd juist de kar moet trekken, en dat lukte met Strootman, Falkenburg en Viergever ook niet (2010, degradatie).
Sparta heeft best mogelijkheden (Er is weer wat geld, de jeugd is altijd prima, het stadion zit ondanks het erbarmelijke voetbal altijd vol, er is een wachtlijst voor sponsorboxen) maar op 1 of andere manier krijgen we het maar niet van de grond. Ik ben ervan overtuigd dat met juist beleid we echt niet minder zijn dan pakweg FC Zwolle, Heracles of ADO den Haag). Maar de realiteit is dat deze clubs op het moment mijlenver voorlopen op Sparta. Ik had echt verwacht dat wij met de promotie toch minimaal Zwolle achterna zouden kunnen gaan, maar het zit er momenteel niet in. Terwijl het qua begroting, geld, supporters, etc. niet eens zoveel scheelt. En dan hebben wij nog het plusje van de goede jeugd.
Overigens vinden ze dit bij Willem II, NAC en Roda natuurlijk ook, iedere club heeft ambities..
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt deze winter. Met een paar gerichte aankopen en een goeie coach kunnen we het best nog redden. En dat is ook superbelangrijk. Mij (als supporter) boeit het niet eens zoveel of we nou eredivisie of JL spelen, ik ga toch wel.. Liefst in de eredivisie, maar als het JL is laat ik mijn club echt niet vallen. Maar het gaat ook om transferwaarde. Als Floranus en Duarte zich doorontwikkelen kun je daar ook weer een paar miljoen voor vragen op termijn. Maar als je dan een JL club bent worden ze (zoals Mahi, Bel Hassani) voor een habbekrats opgehaald, en dat is doodzonde....
Dan lijkt hij alvast op Dijks.toolkist schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:39:
Als je z'n stats in Football Manager mag geloven (en waarom niet, er zijn clubs die FM gebruiken als scouting tool) is het in ieder geval een linksback met veel drang naar voren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier zit volgens mij precies het probleem. De jeugdopleiding is echt goed, maar daarboven is het een en al wanbeleid, onrust, etcetera. Af en toe een jaar of 2 jaar rust, en hop daar gaat 't hele circus weer.FreakNL schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:56:
Sparta heeft best mogelijkheden (Er is weer wat geld, de jeugd is altijd prima, het stadion zit ondanks het erbarmelijke voetbal altijd vol, er is een wachtlijst voor sponsorboxen) maar op 1 of andere manier krijgen we het maar niet van de grond. Ik ben ervan overtuigd dat met juist beleid we echt niet minder zijn dan pakweg FC Zwolle, Heracles of ADO den Haag). Maar de realiteit is dat deze clubs op het moment mijlenver voorlopen op Sparta. Ik had echt verwacht dat wij met de promotie toch minimaal Zwolle achterna zouden kunnen gaan, maar het zit er momenteel niet in. Terwijl het qua begroting, geld, supporters, etc. niet eens zoveel scheelt. En dan hebben wij nog het plusje van de goede jeugd.
In plaats van Van Gaal te vragen als als coach zouden ze hem beter als TD of zelfs algemeen directeur moeten vragen.
Niet helemaal eerlijk dit lijstje. Oleguer was echt een prima verdediger. Ook Boilesen was voor z'n blessures een groot talent. En Melchiot heeft volgens mij best een aardige carrière in Engeland gehad.toolkist schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:24:
Dan ken je waarschijnlijk maar heel weinig verdedigers die bij Ajax gespeeld hebben.
Om maar wat namen te noemen: Boilesen, de Cler, Dijks, vd Hoorn (al speelt ie nu wel ok bij Swansea), Melchiot, Oleguer
Noem dan bijvoorbeeld Frank Verlaat of Marcio Santos.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Timothee Atouba en Sami Kuffour niet te vergeten.
Als je het zo bekijkt dan zijn er wel meer absurde resultaten geweest de afgelopen jaren ;-)Ramzzz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:36:
Toch absurd, dat een club als Sparta (veel) minder presteert dan bijv. Excelsior, met een veel kleiner budget...
Begrotingen eredivisie clubs
Wel bijzonder de enorme daling in het budget van PSV!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!