Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.636 views

Onderwerpen

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11 15:22

Baseman77

We move

Leon Zwiers schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:18:
PSV speelt het hele seizoen al matig
En dit noem jij een beetje kritisch?
Ik noem dat aantoonbare onzin, het slaat ook meteen elke poging tot discussie dood.
Tegen Utrecht kwam PSV erg goed weg (ook al zegt de uiteindelijke score heel wat anders, maar Utrecht had veel meer verdiend die pot)
Met 1-7 winnen en dan goed wegkomen? _O-
Je bedoelt dat Zoet op 1-1 en 1-2 zijn klasse liet zien bij 2 grote kansen voor Utrecht. Hoe je er echter bij komt dat Utrecht veel meer (niets eens meer, nee echt veel meer) verdiende is een raadsel.
En dan doe je het tegen Ajax weer
Het is inderdaad van de zotte dat een eerder uitstekende werkende tactiek nogmaals wordt gebruikt...
En ik weet nog steeds niet waarom die tactiek laf zou zijn.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 15:25
Baseman77 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:55:

Het is inderdaad van de zotte dat een eerder uitstekende werkende tactiek nogmaals wordt gebruikt...
Maar dat was het dus niet eens. In de praktijk 4-3-3. Dat was eigenlijk het probleem. Als er daadwerkelijk 5-3-2 werd gespeeld had PSV i.m.o meer kans gehad.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08
Martinusz schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:05:
[...]

Seriously? 8)7
Frenkie de Jong heeft een Pass Accuracy gemiddeld van 92%!
Tegen PSV 93%!

Beter opletten voortaan ;)
Dat had ik niet gezien maar ik vind hem te druistig (is dat een woord?). Op een hoger niveau vrees ik dat hij daar ballen mee gaat verspelen. Krijg je een Klaassen verhaal.

Die statistieken zeggen mij weinig hoor. Een speler die bijvoorbeeld niet gedekt wordt om wat voor reden dan ook heeft automatisch dan een hoger cijfer.

• Baseman77

Baseman77

We move

Fleximex schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:08:
Maar dat was het dus niet eens. In de praktijk 4-3-3. Dat was eigenlijk het probleem. Als er daadwerkelijk 5-3-2 werd gespeeld had PSV i.m.o meer kans gehad.
PSV speelde volgens mij wel degelijk hetzelfde systeem als tegen Utrecht, met Pereiro als een soort valse rechtsbuiten (waarbij hij zich constant liet inzakken om als aanvallende middenvelder te gaan spelen) en Luckassen als extra verdediger met als taak de aanvallende middenvelder van de tegenstander uit te schakelen (wat hij zowel tegen Labyad als tegen Ziyech prima deed). Hierdoor kan PSV een man meer op het middenveld creëren, ontstaat veel ruimte achter de defensie van de tegenstander en kunnen daardoor Lozano en Locadia daar optimaal gebruik van maken.

Dat dit werkt liet PSV ook gisteren zien, de actie waarbij Locadia geblesseerd raakte betrof namelijk een 1 tegen 1 duel met Frenkie die daarbij geen rugdekking meer had. Dat is precies wat PSV wilde.

Helaas was deze tactiek gedoemd na het uitvallen van Locadia en het inbrengen van Luuk, daarom begrijp ik dat ook niet van Cocu. Evenals het niet ingrijpen in de rust, toen helemaal duidelijk was geworden dat het anders moest.

[ Voor 7% gewijzigd door Baseman77 op 11-12-2017 14:37 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:59
Baseman77 schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:32:
[...]
Helaas was deze tactiek gedoemd na het uitvallen van Locadia en het inbrengen van Luuk, daarom begrijp ik dat ook niet van Cocu. Evenals het niet ingrijpen in de rust, toen helemaal duidelijk was geworden dat het anders moest.
Tja is dat niet gewoon het lot van de matige Nederlandse trainersgilde op dit moment, en dan vooral de Cocu's, Bronckhorst's en de Boer's van deze tijd? Geen plan B's (tijdens wedstrijden), niet ingrijpen, niet durven etc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Baseman77 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:55:
Exactly my thought, PSV is gewoon een goede counterploeg. Wees daar trots op en vooral blij dat niet alle teams hetzelfde spelen. Ook dat is een reden waarom het zo slecht gaat met het Nederlandse voetbal, op de trainerscursus is men jarenlang gehersenspoeld met 4-3-3 terwijl diversiteit in speelwijzen ervoor zorgt dat teams beter gewapend worden met verschillende tactieken. Net als een goed team een mix is van ervaren rotten en talentvolle spelers, terwijl hier eenheidsworst wordt gemaakt.

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:42:
Tja is dat niet gewoon het lot van de matige Nederlandse trainersgilde op dit moment, en dan vooral de Cocu's, Bronckhorst's en de Boer's van deze tijd? Geen plan B's, niet ingrijpen, niet durven etc.
Euhm, nee?
Aangezien Cocu al jaren aantoont tactisch beter onderlegd te zijn dan De Boer en met name Gio.

PSV onder Cocu is namelijk het enige Nederlandse team dat 2 tactieken beheerst en dat ook op Europees niveau laat zien; 4-3-3 en 5-3-2 (of 3-5-2 afhankelijk van de specifieke invulling). Dit is een belangrijke reden dat PSV kon overwinteren in de CL en bijna latere finalist Atletico uitschakelde, en waarom PSV als een van de weinige teams zo structureel goed presteert tegen het 4-4-2 systeem van Ten Hag bij Utrecht.

Daarbij heeft Cocu al meerdere malen voor rust ingegrepen als hij het nodig vond (zoals dit seizoen Brenet al in de 32e minuut wisselen tegen AZ). En heeft hij regelmatig succesvolle omzettingen gedaan in de rust. Ook heeft Cocu er geen enkel probleem mee om verdedigend te wisselen en daarmee de wedstrijd op slot te gooien, zoals onlangs tegen Sparta. Iemand als Van Hanegem gruwelt daarvan, Cocu zal het een zorg zijn. Winnen, daar gaat het om en dat lukt hem ontzettend vaak.

Mede daarom ben ik zo verbaasd over Cocu zijn acties gisteren, hij liet zich aftroeven door Keizer en dat had niet mogen gebeuren.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat is dat eigenlijk toch een wereldcoach die Cocu... _O-

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Daar ben ik het wel mee eens. Of het de kracht of de zwakte van het team is weet ik niet, maar PSV weet als geen ander een wedstrijd zonder het te domineren wel in het slot te houden. En vaak in de slotminuten dan nog even de winnende treffer erin te tikken.

Het is geen toeval dat dat steeds lukt. Voor het publiek levert het wel vervelende wedstrijden op. (en het is risico vol)

alles kan off-topic

• Fleximex
toolkist schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:05:
Wat is dat eigenlijk toch een wereldcoach die Cocu... _O-
Je sarcastische reactie staat onder die van iemand argumenten geeft waarom hij vindt dat Cocu normaal gesproken tactisch een goede coach is. Je slaat zonder uitleg een beetje de plank mis met je reactie.

• toolkist
  • Niet online
- Werd met de beste selectie van de Eredivisie in meerdere seizoenen geen kampioen
- Daarop volgend, als PSV zo goed was in het 'in de wedstrijd blijven' dankzij Cocu waren ze de afgelopen jaren elk jaar kampioen geweest.
- Wedstrijden vs Atletico waren zeker goed, maar zo kun je bijvoorbeeld ook Ajax-Man City of Ajax-Barcelona noemen
- PSV doet het standaard goed tegen Utrecht omdat die club ze op de een of andere manier ligt, maar tegen andere teams hebben ze het dan weer vaak lastig (Roda en ik meen Willem II?). Dus leuk om dan Utrecht als voorbeeld te geven, maar komt een beetje over als cherry picking
-Belangrijkst vraag: welke spelers heeft hij overduidelijk beter gemaakt?

• Fleximex
toolkist schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:37:
- Werd met de beste selectie van de Eredivisie in meerdere seizoenen geen kampioen
- Daarop volgend, als PSV zo goed was in het 'in de wedstrijd blijven' dankzij Cocu waren ze de afgelopen jaren elk jaar kampioen geweest.
- Wedstrijden vs Atletico waren zeker goed, maar zo kun je bijvoorbeeld ook Ajax-Man City of Ajax-Barcelona noemen
- PSV doet het standaard goed tegen Utrecht omdat die club ze op de een of andere manier ligt, maar tegen andere teams hebben ze het dan weer vaak lastig (Roda en ik meen Willem II?). Dus leuk om dan Utrecht als voorbeeld te geven, maar komt een beetje over als cherry picking
-Belangrijkst vraag: welke spelers heeft hij overduidelijk beter gemaakt?
Alleen vorig jaar niet (beste selectie zijn veel Feyenoorders en Ajacieden het niet mee eens overigens). In 2013/2014 kwam hij net kijken als hoofdcoach met het jongste PSV ooit en veel nieuwe spelers zonder ook maar een enkele vastigheid. In 2012 was hij even interim.
Wat heeft de prestatie van Ajax tegen City en Barca met de beoordeling van Cocu te maken?
Omdat PSV vaak van Utrecht wint is het een makkelijke tegenstander voor PSV heeft het niks te maken met de tactiek van Cocu?
Ja en spelers beter maken. Nee dat heeft Cocu niet echt gedaan. Er zijn wel spelers die beter zijn geworden, maar het is mij totaal niet duidelijk of een coach daar een hand in heeft. Ik vind het ook moeilijk o bijvoorbeeld te zeggen dat Frank de Boer Eriksen beter heeft gemaakt. Die heeft zoveel talent dat het er misschien ook wel vanzelf uit komt.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Cocu heeft dit seizoen gewoon een sterk collectief gesmeed met enorm veel zelfvertrouwen. Het zal nu moeten blijken of hij ook met wat tegenslag om kan gaan. Voorlopig staat hij nog dik voor op de concurrentie terwijl iedereen de selecties van de concurrentie hoger inschatte aan het begin van het seizoen, dus hij doet iets goed.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Baseman77 schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:54:
[...]
PSV onder Cocu is namelijk het enige Nederlandse team dat 2 tactieken beheerst en dat ook op Europees niveau laat zien; 4-3-3 en 5-3-2 (of 3-5-2 afhankelijk van de specifieke invulling). Dit is een belangrijke reden dat PSV kon overwinteren in de CL en bijna latere finalist Atletico uitschakelde
Vandaar dat PSV in het jaar erna in de CL slechter presteerde dan Feyenoord dit jaar en ze uitgeschakeld werden door Osijek. 8)7

Overigens ben ik het verder wel met je eens. Cocu presteert gewoon prima met PSV (op enkele dipjes na). Spel wellicht niet om aan te zien, maarja, zolang je resultaat boekt.. Alsof iemand aan die gruwelijke wedstrijd in Zwolle of de ArenA denkt wanneer ze de schaal vast hebben. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door JST94 op 11-12-2017 16:12 ]

• toolkist
  • Niet online
Fleximex schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:49:
[...]

Alleen vorig jaar niet (beste selectie zijn veel Feyenoorders en Ajacieden het niet mee eens overigens). In 2013/2014 kwam hij net kijken als hoofdcoach met het jongste PSV ooit en veel nieuwe spelers zonder ook maar een enkele vastigheid. In 2012 was hij even interim.
Wat heeft de prestatie van Ajax tegen City en Barca met de beoordeling van Cocu te maken?
Omdat hij in die post vergeleken werd met De Boer en Gio. Wedstrijden tegen Atletico werden er als punt opgevoerd
Omdat PSV vaak van Utrecht wint is het een makkelijke tegenstander voor PSV heeft het niks te maken met de tactiek van Cocu?
Tuurlijk wel, maar waarom lukt het dan niet tegen andere tegenstanders?
Ja en spelers beter maken. Nee dat heeft Cocu niet echt gedaan. Er zijn wel spelers die beter zijn geworden, maar het is mij totaal niet duidelijk of een coach daar een hand in heeft. Ik vind het ook moeilijk o bijvoorbeeld te zeggen dat Frank de Boer Eriksen beter heeft gemaakt. Die heeft zoveel talent dat het er misschien ook wel vanzelf uit komt.
Eens, dat is lastig. De echte toptalenten moet je daarbij ook niet meenemen. Maar pak bijvoorbeeld een Daley Blind. Die heeft toch echt wel heel veel geleerd van De Boer.
Al met al ben ik van mening dat geen van de drie trainers duidelijk beter is dan de andere twee. En het buitenland denkt er blijkbaar ook zo over, anders waren ze al lang, of in het geval de boer veel eerder, weggehaald door clubs met veel geld

• Martinusz
Baseman77 schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:54:
[...]

Euhm, nee?
Aangezien Cocu al jaren aantoont tactisch beter onderlegd te zijn dan De Boer en met name Gio.

PSV onder Cocu is namelijk het enige Nederlandse team dat 2 tactieken beheerst en dat ook op Europees niveau laat zien; 4-3-3 en 5-3-2 (of 3-5-2 afhankelijk van de specifieke invulling). Dit is een belangrijke reden dat PSV kon overwinteren in de CL en bijna latere finalist Atletico uitschakelde, en waarom PSV als een van de weinige teams zo structureel goed presteert tegen het 4-4-2 systeem van Ten Hag bij Utrecht.

Daarbij heeft Cocu al meerdere malen voor rust ingegrepen als hij het nodig vond (zoals dit seizoen Brenet al in de 32e minuut wisselen tegen AZ). En heeft hij regelmatig succesvolle omzettingen gedaan in de rust. Ook heeft Cocu er geen enkel probleem mee om verdedigend te wisselen en daarmee de wedstrijd op slot te gooien, zoals onlangs tegen Sparta. Iemand als Van Hanegem gruwelt daarvan, Cocu zal het een zorg zijn. Winnen, daar gaat het om en dat lukt hem ontzettend vaak.

Mede daarom ben ik zo verbaasd over Cocu zijn acties gisteren, hij liet zich aftroeven door Keizer en dat had niet mogen gebeuren.
Ik vind onderdelen van je reactie nogal overdreven, alsof PSV het enige team is dat 2 systemen kan spelen, op het moment speelt Keizer met Ajax 834 systemen :+
Dat Cocu dit jaar wellicht eindelijk eens wat geleerd heeft van de 4 jaar ervoor mag onderhand wel, om vervolgens in een belangrijke wedstrijd tegen Ajax weer te falen.

Geen idee waarom, maar je kunt geen reacties uit oudere topics quoten uit het voetbal draadje, maar open eens paar deeltje van hiervoor en zoek op Cocu. Menig PSV fan (bijv. Fleximex, St@m ) die behoorlijk kritiek hebben op Cocu, enkele kenmerken die genoemd worden:

- Faalhaas
- Durft niet te wisselen / wisselt verkeerde persoon
- Kan ploeg niet motiveren
- Geeft jeugd geen kans
- "De 5-3-2 opstelling moet Cocu loslaten in de 2e helft als het nog steeds 0-0 staat." Gebeurde uiteraard niet. -> leuk die 2 systemen ;)

Leuk dat Cocu het dit jaar wellicht iets beter doet, maar in mijn ogen is hij nu niet ineens een tactisch genie of een geweldige trainer. Ik blijf het middelmaat vinden in hetzelfde rijtje als Frank en Gio en heel veel van die oud voetballers die trainer worden de laatste jaren. Ik zie hem ook geen sprong maken naar een club in het buitenland, gebeurd dat wel dan voorzie ik een Frank de Boer scenario. (Zelfde geldt voor Gio overigens)

Edit:
Maar goed, we hoeven het hier ook helemaal niet over eens te worden :)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 16:12
@Martinusz
Inderdaad. Cocu is net als Frank en Gio niet in staat zich aan te passen en hun 3 zijn het perfecte voorbeeld van hoe slecht de trainers opleiding van de KNVB is.
V Basten had dezelfde problemen als hun 3.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je bedoelt dat de term je niet aan staat? Want de stijl bestaat wel degelijk en lang niet iedereen is daar fan van.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Martinusz schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:10:
[...]

Ik vind onderdelen van je reactie nogal overdreven, alsof PSV het enige team is dat 2 systemen kan spelen, op het moment speelt Keizer met Ajax 834 systemen :+
Dat Cocu dit jaar wellicht eindelijk eens wat geleerd heeft van de 4 jaar ervoor mag onderhand wel, om vervolgens in een belangrijke wedstrijd tegen Ajax weer te falen.

Geen idee waarom, maar je kunt geen reacties uit oudere topics quoten uit het voetbal draadje, maar open eens paar deeltje van hiervoor en zoek op Cocu. Menig PSV fan (bijv. Fleximex, St@m ) die behoorlijk kritiek hebben op Cocu, enkele kenmerken die genoemd worden:

- Faalhaas
- Durft niet te wisselen / wisselt verkeerde persoon
- Kan ploeg niet motiveren
- Geeft jeugd geen kans
- "De 5-3-2 opstelling moet Cocu loslaten in de 2e helft als het nog steeds 0-0 staat." Gebeurde uiteraard niet. -> leuk die 2 systemen ;)

Leuk dat Cocu het dit jaar wellicht iets beter doet, maar in mijn ogen is hij nu niet ineens een tactisch genie of een geweldige trainer. Ik blijf het middelmaat vinden in hetzelfde rijtje als Frank en Gio en heel veel van die oud voetballers die trainer worden de laatste jaren. Ik zie hem ook geen sprong maken naar een club in het buitenland, gebeurd dat wel dan voorzie ik een Frank de Boer scenario. (Zelfde geldt voor Gio overigens)

Edit:
Maar goed, we hoeven het hier ook helemaal niet over eens te worden :)
Eens, gelukkig had ik gisteren vóór de wedstrijd al kritiek :p
Hij heeft soms goede ingevingen, maar meestal is het gewoon slappe hap. Vooral de wedstrijden waar het er echt om gaat.. onnodig ingraven, afwachten en er vervolgens hard afgaan.
Je staat 10 punten voor, kan Ajax op 13 zetten, en dan ga je zó de wedstrijd in :/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Fleximex
[...]

Klikken op 'bekijk' en dan copy paste de quote naar dit topic?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Utrecht - Feyenoord afgelast? Moet je Keulen - Freiburg kijken. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 12-12-2017 02:54 ]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:19
Ik ben benieuwd. Welke coach doet het volgens jullie wél goed. Zelfs als ze kampioen worden met het team ligt het aan de kwaliteit van het team, is het ondanks de coach, is het spel saai en niet om aan te zien. Blijkbaar doen de teams het wel aardig wat er is voornamelijk gezeik op de coaches ipv de spelers die het spel moeten maken.
Uitgezonderd natuurlijk de Oh speler X is echt geweldig en maakt een verschil en moet in Oranje spelen en 4mnd later is die zelfde speler het afvoerputje van de eredivisie, snapt niemand waarom hij überhaupt speelt en mag hij gratis de deur uit.... Ik mis wat structuur en consistentie hier in dit topic mensen :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Martinusz
thewizard2006 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:15:
Ik ben benieuwd. Welke coach doet het volgens jullie wél goed. Zelfs als ze kampioen worden met het team ligt het aan de kwaliteit van het team, is het ondanks de coach, is het spel saai en niet om aan te zien. Blijkbaar doen de teams het wel aardig wat er is voornamelijk gezeik op de coaches ipv de spelers die het spel moeten maken.
Uitgezonderd natuurlijk de Oh speler X is echt geweldig en maakt een verschil en moet in Oranje spelen en 4mnd later is die zelfde speler het afvoerputje van de eredivisie, snapt niemand waarom hij überhaupt speelt en mag hij gratis de deur uit.... Ik mis wat structuur en consistentie hier in dit topic mensen :)
Fons Groenendijk, Ron Jans bijvoorbeeld. En ja de kampioen van Nederland heeft vaak gewoon de beste middelen (Ajax, PSV wisselen niet voor niets elkaar vaak af), daar heb je niet altijd de beste coach voor nodig ;)

• thewizard2006
Martinusz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:32:
[...]

Fons Groenendijk, Ron Jans bijvoorbeeld. En ja de kampioen van Nederland heeft vaak gewoon de beste middelen (Ajax, PSV wisselen niet voor niets elkaar vaak af), daar heb je niet altijd de beste coach voor nodig ;)
Dus volgend jaar Ron Jans coach van PSV en Fons op de stoel bij Ajax?

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

thewizard2006 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:15:
Cocu doet het goed, geweldig zelfs (Volgens de statistieken). Maar net zo'n wedstrijd tegen Ajax, als het er echt om gaat.. dan probeert ie volwassenheid uit te stralen ofzo en wordt er ineens een totaal andere tactiek gespeeld. Hij is dan niet bij machte om het (in de rust) om te zetten.

Je bent PSV, staat soeverein bovenaan na het aanpassen van je tactiek, en dan ga je tegen de nummer 3 weer op de oude voet verder.. snap ik gewoon niet.
Verder doet van t schip het natuurlijk ook geweldig.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 12-12-2017 08:39 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• thewizard2006
En dan van t schip als vervanger van Gio en dan is de cirkel weer rond :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

thewizard2006 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:38:
Doe die maar naar Ajax ;)

Al zie ik liever Jonk straks, met een ervaren assistent er naast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Baseman77

Baseman77

We move

JST94 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:09:
Overigens ben ik het verder wel met je eens. Cocu presteert gewoon prima met PSV (op enkele dipjes na). Spel wellicht niet om aan te zien, maarja, zolang je resultaat boekt.. Alsof iemand aan die gruwelijke wedstrijd in Zwolle of de ArenA denkt wanneer ze de schaal vast hebben.
Nou ja, dit seizoen hebben wij (PSV supporters) eigenlijk niet zoveel te klagen over het spel.
Vorig seizoen was het zaaddodend en echt niet om aan te zien, de 2 seizoenen daarvoor echter was het uitstekend en dit seizoen is het absoluut niet saai te noemen. De wedstrijden na Vitesse verliepen moeizamer, maar er was genoeg te beleven en het was spannend. Vooralsnog zie ik afgelopen zondag als een incident, hopelijk wordt dat morgen tegen Groningen bevestigd.
alsof PSV het enige team is dat 2 systemen kan spelen, op het moment speelt Keizer met Ajax 834 systemen
Ik heb het dan ook over beheersen van tactieken, niet over het wekelijks wisselen van tactiek met verliespunten (mede) als gevolg.
Je weet dat Cocu 2 keer overtuigend kampioen is geworden met PSV de afgelopen 4 jaar, daarbij allerlei records heeft gebroken waaronder een recordaantal punten aan het einde van het seizoen?
Dit afdoen alsof iedereen dat had kunnen bereiken is te onzinnig voor woorden.
Geen idee waarom, maar je kunt geen reacties uit oudere topics quoten uit het voetbal draadje, maar open eens paar deeltje van hiervoor en zoek op Cocu. Menig PSV fan (bijv. Fleximex, St@m ) die behoorlijk kritiek hebben op Cocu, enkele kenmerken die genoemd worden
Alle zaken die je noemt hebben betrekking op vorig seizoen, iets dat je constant lijkt te vergeten. En zoals ik al meerdere malen heb aangegeven was vorig seizoen vreselijk, ondanks dat PSV lang mee bleef doen om de titel en maar 2 keer (!) een wedstrijd verloor.
Leuk dat Cocu het dit jaar wellicht iets beter doet, maar in mijn ogen is hij nu niet ineens een tactisch genie of een geweldige trainer. Ik blijf het middelmaat vinden in hetzelfde rijtje als Frank en Gio en heel veel van die oud voetballers die trainer worden de laatste jaren.
Frank de Boer werd 4 keer achtereen (!) kampioen met Ajax, dat is echt grote klasse geweest.
En ja, het spel werd met het seizoen saaier maar dat doet niets af aan zijn zeer knappe prestaties. Gio daarentegen moet eerst maar eens laten zien dat vorig seizoen geen incident was en daar gaat hij voorlopig niet in slagen.

Als je De Boer en Cocu middelmaat noemt dan snap je er echt helemaal niets van.
Tussen middelmaat en een (absolute) topcoach zit namelijk nog een heel groot gebied. Jouw zwart-witte zienswijze is onzin en ontzettend kortzichtig.
Deadsy schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:11:
Cocu is net als Frank en Gio niet in staat zich aan te passen en hun 3 zijn het perfecte voorbeeld van hoe slecht de trainers opleiding van de KNVB is.
Dus als je meerdere malen kampioen bent geworden in de Eredivisie, dan ben je het perfecte voorbeeld van hoe slecht de trainersopleiding van de KNVB is? Het wordt echt steeds gekker hier met sommigen 8)7
V Basten had dezelfde problemen als hun 3.
Hoe vaak is Van Basten kampioen geworden als coach?
Hoe kom je eigenlijk in hemelsnaam bij deze vergelijking? De route die Van Basten heeft gevolgd is namelijk niet te vergelijken met die van Gio, De Boer en Cocu, evenals de carriere.
Martinusz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:32:
Fons Groenendijk, Ron Jans bijvoorbeeld.
Dezelfde Groenendijk die werd ontslagen bij Willem II en Den Bosch?
En dezelfde Jans die werd ontslagen bij Heerenveen en in recordtijd bij Standard Luik?

Jouw definitie van een goede coach is dus iemand die met weinig middelen presteert naar verwachting (Excelsior en Ado) of met een middenmotor presteert boven vermogen (PEC). Wat andere coaches daarvoor en daarna ook wisten te presteren, zoals Van de Brom, Langeler en Van het Schip.
En degenen die meerdere malen kampioen zijn geworden zijn middelmaat _O-
St@m schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:37:
Verder doet van t schip het natuurlijk ook geweldig.
Mee eens, al moet hierbij de rol van Lodeweges niet onderschat worden. Een prima veldtrainer en sterk tacticus, die hiermee de zwakke punten van Van het Schip mooi aanvult.

• KingKoning
  • Laatst online: 24-11 16:36
thewizard2006 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:38:
welke cirkel? De man heeft 10 jaar bij ajax gevoetbalt en nooit bij Feyenoord...

Ik zeg niet dat hij niet naar Feyenoord zou kunnen, maar de cirkel lijkt me dan niet rond

• thewizard2006
KingKoning schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:20:
[...]

welke cirkel? De man heeft 10 jaar bij ajax gevoetbalt en nooit bij Feyenoord...

Ik zeg niet dat hij niet naar Feyenoord zou kunnen, maar de cirkel lijkt me dan niet rond
Het was meer metaforisch bedoeld dat als er nieuwe coaches op die plekken van de topclubs komen te zitten je weer hetzelfde krijgt. Eerst is men euforisch maar snel maakt dat plaats voor "het spel is saai", "geen lef", "slecht wisselbeleid" etc :)

• JST94
Baseman77 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:20:
Je weet dat Cocu 2 keer overtuigend kampioen is geworden met PSV de afgelopen 4 jaar, daarbij allerlei records heeft gebroken waaronder een recordaantal punten aan het einde van het seizoen?
Als je al overtuigend kampioen wordt omdat je concurrent het op de laatste dag verspeelt bij de Graafschap.. Overtuigend is zoals het 2014-2015 waar ze dik boven de nummer 2 eindigden.

• Baseman77

Baseman77

We move

JST94 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:55:
Als je al overtuigend kampioen wordt omdat je concurrent het op de laatste dag verspeelt bij de Graafschap.. Overtuigend is zoals het 2014-2015 waar ze dik boven de nummer 2 eindigden.
Dus als Ajax die punten in de 1e wedstrijd had verspeeld dan was het wel overtuigend genoeg geweest voor je?
PSV werd kampioen met 84 punten, dat is overtuigend. Dat Ajax uiteindelijk nipt 2e werd was knap van Ajax, met name omdat De Boer in de 4 jaar daarvoor wel kampioen werd maar met maximaal slechts 76 punten (resp. 73, 76, 76 en 71 punten).

Verwijderd

Keizer laat toch steeds meer zin dat hij visie heeft. Het enige wat hij misschien nog mist is persoonlijkheid om Younes en veltman eens echt te passeren. Voor het overige zet hij de juiste mensen gewoon op de juiste plek en wordt er leuk gespeeld.

• Martinusz
[...]
Ik heb het dan ook over beheersen van tactieken, niet over het wekelijks wisselen van tactiek met verliespunten (mede) als gevolg.
Aha vorig jaar beheerste hij de tactieken ook, maar had toch verliespunten tot gevolg.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? dat Cocu zijn ploeg in de eredivisie 2 tactieken kan laten voetballen en ermee kan winnen, nou chapeau hoor, echt heel knap in de eredivisie :X
[...]
Dit afdoen alsof iedereen dat had kunnen bereiken is te onzinnig voor woorden.
Kleine correctie, het is MAAR 2x kampioen geworden, met het materiaal dat hij had, had hij minstens 3x maar eigenlijk 4x kampioen moeten worden.
Kom je weer met je record statistieken, ja heel leuk en heel knap bij 1 van Nederlandse topclubs.
[...]
Alle zaken die je noemt hebben betrekking op vorig seizoen, iets dat je constant lijkt te vergeten. En zoals ik al meerdere malen heb aangegeven was vorig seizoen vreselijk, ondanks dat PSV lang mee bleef doen om de titel en maar 2 keer (!) een wedstrijd verloor.
Uh nee hoor, dat was niet alleen van het draadje vorig seizoen/jaar.
Ik weet niet welke competitie je vorig seizoen hebt gekeken, maar Feyenoord stond een straatlengte voor en daarachter zat Ajax, Op het laatst schoof het nog wat naar elkaar toe, maar PSV bleef lang meedoen??
Aantal verloren wedstrijden zegt niets, als je 10x gelijk speelt verlies je ook 20 punten. Een coach die weinig verliest, maar veel gelijk speelt is volgens mij niet beter dan een coach die 5x verliest maar de rest wint.
[...]
Frank de Boer werd 4 keer achtereen (!) kampioen met Ajax, dat is echt grote klasse geweest.
Met het materiaal wat ie had best knap ja, maar het waren volgens mij ook jaren waarin de concurrentie ook behoorlijk slecht was niet?
En ja, het spel werd met het seizoen saaier maar dat doet niets af aan zijn zeer knappe prestaties. Gio daarentegen moet eerst maar eens laten zien dat vorig seizoen geen incident was en daar gaat hij voorlopig niet in slagen.
Waarom is het van Gio minder knap dan van een Cocu?
Beide werken in een andere omgeving, Cocu bij een club die al jaren tot de beste van Nederland behoort (met dito selecties) en Gio bij een club die uit het slob naar boven aan het werken is.
Als je De Boer en Cocu middelmaat noemt dan snap je er echt helemaal niets van.
:O
Tussen middelmaat en een (absolute) topcoach zit namelijk nog een heel groot gebied. Jouw zwart-witte zienswijze is onzin en ontzettend kortzichtig.
:? oke Cocu hangt ergens tussen middelmaat en een topcoach in, prima joh, maakt het nog steeds geen topcoach of een geweldige tacticus ;)
[...]
Dus als je meerdere malen kampioen bent geworden in de Eredivisie, dan ben je het perfecte voorbeeld van hoe slecht de trainersopleiding van de KNVB is? Het wordt echt steeds gekker hier met sommigen 8)7
Misschien moet je zelf eens wat objectiever kijken, als je 2x kampioen wordt bij 1 van de 2 topclubs van Nederland in 4 jaar tijd, dan is dat niet uitzonderlijk nee (in jouw ogen moet Frank de Boer dan wel god zijn). Of dat te maken heeft met de KNVB opleiding geen idee, ligt meer aan de persoon zelf denk ik. Je kunt 100 mensen opleiden, maar er zit maar misschien 1 of 2 echte toppers tussen die boven komen drijven, dat heeft dan niet eens zoveel met de opleiding te maken, die komen toch wel boven drijven.
En goede (oud) spelers zijn niet per definitie goede trainers, dat is de laatste jaren wel duidelijk geworden, maar het is een trend blijkbaar.
Hoe kom je eigenlijk in hemelsnaam bij deze vergelijking? De route die Van Basten heeft gevolgd is namelijk niet te vergelijken met die van Gio, De Boer en Cocu, evenals de carriere.
Kampioen worden betekent niet automatisch dat je een geweldige coach bent, laat dat nu eens los!
Voor de rest eens met wat je hier zegt, Van Basten was sowieso een kansloos traject om trainer te worden.
[...]
Dezelfde Groenendijk die werd ontslagen bij Willem II en Den Bosch?
En dezelfde Jans die werd ontslagen bij Heerenveen en in recordtijd bij Standard Luik?
Ja die ja :)
Wat heeft het ermee te maken dat ze weleens ontslagen zijn? :? :? Over kortzichtigheid gesproken :X
Jouw definitie van een goede coach is dus iemand die met weinig middelen presteert naar verwachting (Excelsior en Ado) of met een middenmotor presteert boven vermogen (PEC). Wat andere coaches daarvoor en daarna ook wisten te presteren, zoals Van de Brom, Langeler en Van het Schip.
En degenen die meerdere malen kampioen zijn geworden zijn middelmaat _O-
Alfons Groenendijk met Excelsior, voor het eerst dat Excelsior 2 seizoenen achter elkaar in de eredivisie bleef. Met Ado toen hij trainer werd stonden ze op degradatie plaatst, hij eindigt uiteindelijk op een 11 plaats in het onrustige Den haag. Hoezoe naar verwachting??

Ron Jans met Groningen, voorronde Champions League gehaald en heeft Groningen een stabiele middenmotor gemaakt, wat het daarvoor zeker niet was.

Ron Jans met Pec, wint de KNVB beker de eerste grote prijs van deze club, daarna de Johan Cruijf schaal ook nog en heeft van Zwolle ook een stabiele midden motor gemaakt. Hoezo naar verwachting??

Wat beiden in ieder geval hebben laten zien is dat ze een ploeg (misschien zelfs wel club) beter kunnen maken en boven verwachting kunnen presteren met inderdaad beperkte middelen!

Dat is naar mijn mening inderdaad knapper dan met 1 van de beste selecties en rijkste clubs van Nederland de eredivisie te winnen. Maar blijf jij lekker kampioenschapjes tellen van de Ajax en PSV trainers, want die leveren in jouw ogen altijd de topcoaches _O-
[...]
Mee eens, al moet hierbij de rol van Lodeweges niet onderschat worden. Een prima veldtrainer en sterk tacticus, die hiermee de zwakke punten van Van het Schip mooi aanvult.
Van het Schip ben ik wel benieuwd naar hoe die zich verder gaat ontwikkelen. Heeft in ieder geval een andere route gevolgd dan Gio, Frank en Cocu ;)

Vanavond begint de volgende speelronde alweer! @Hackus kom er maar in!

• JST94
Baseman77 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:29:
[...]

Dus als Ajax die punten in de 1e wedstrijd had verspeeld dan was het wel overtuigend genoeg geweest voor je?
PSV werd kampioen met 84 punten, dat is overtuigend. Dat Ajax uiteindelijk nipt 2e werd was knap van Ajax, met name omdat De Boer in de 4 jaar daarvoor wel kampioen werd maar met maximaal slechts 76 punten (resp. 73, 76, 76 en 71 punten).
Als telt niet. ;) Feit is dat PSV pas over Ajax heen ging in speelronde 34, nadat Ajax knullig punten verspeelt bij De Graafschap. Ik vind dat alles behalve overtuigend. :9

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
^ Bedankt voor de herinnering.. :(

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:49:
Aha vorig jaar beheerste hij de tactieken ook, maar had toch verliespunten tot gevolg.
Jij verwacht dat een club alles wint?
Dit wordt kinderachtig zo.
Kleine correctie, het is MAAR 2x kampioen geworden, met het materiaal dat hij had, had hij minstens 3x maar eigenlijk 4x kampioen moeten worden.
Ajax heeft ieder jaar veruit de hoogste begroting en de hoogste salarispost, hoezo zou Cocu minstens 3x en eigenlijk 4x kampioen hebben moeten worden?
Welke authoriteit ben jij om te bepalen welke selectie de sterkste is, hoe bepaal je dit en wanneer bepaal je dit? En kun je ook feitelijk reageren of blijft het bij je onderbuik gevoel en dus zinloos?
Kom je weer met je record statistieken, ja heel leuk en heel knap bij 1 van Nederlandse topclubs.
Als het zo makkelijk is, waarom is het dan nog nooit eerder iemand gelukt?
Onwaarschijnlijk hoe simpel en zwart-wit jij denkt.
Ik weet niet welke competitie je vorig seizoen hebt gekeken, maar Feyenoord stond een straatlengte voor en daarachter zat Ajax
PSV eindigde op slechts 6 punten achterstand, in een seizoen dat werd gezien als dramatisch.
Een coach die weinig verliest, maar veel gelijk speelt is volgens mij niet beter dan een coach die 5x verliest maar de rest wint.
Dit ontkent dan ook niemand.
Ik gaf er slechts mee aan dat PSV in een dramatisch seizoen slechts 2 keer wist te verliezen, evenveel dus als nu na 15 wedstrijden...en momenteel desondanks 5 punten voorsprong heeft op de nummer 2.
Maar goed, inhoudelijke argumenten blijken niet echt aan jou besteed te zijn.
Met het materiaal wat ie had best knap ja, maar het waren volgens mij ook jaren waarin de concurrentie ook behoorlijk slecht was niet?
En wat doet dit af aan zijn prestaties?
Waarom is het van Gio minder knap dan van een Cocu?
Omdat het vooralsnog eenmalig is. Een goede coach laat het vaker zien.
Cocu hangt ergens tussen middelmaat en een topcoach in, prima joh, maakt het nog steeds geen topcoach of een geweldige tacticus
En wie beweert dat laatste?
Jij noemt hem middelmaat, ik ga daar tegenin met onderbouwde argumenten. Nu erken je je ongelijk, maar kom je vervolgens meteen weer met een dooddoener. Echt ontzettend flauw en kinderachtig.
Misschien moet je zelf eens wat objectiever kijken
Jij blinkt inderdaad uit in objectiviteit, het niet gebruiken van onderbuik gevoelens, statistische cijfers, feiten en onderbouwde argumenten.
als je 2x kampioen wordt bij 1 van de 2 topclubs van Nederland in 4 jaar tijd, dan is dat niet uitzonderlijk nee
Wie heeft het dan ook over uitzonderlijk?
Ik noem hem een goede coach, jij noemt hem middelmaat. Daar gaat onze discussie over, niet of hij uitzonderlijk is.
(in jouw ogen moet Frank de Boer dan wel god zijn)
Ik heb mijn mening over Frank de Boer al gegeven, waarbij ik heb uitgelegd waarom hij niet de middelmaat is die jij hem noemt. Waar gebruik ik daarin het woord god? Lees jij überhaupt wel wat anderen typen of blijf je gewoon constant hetzelfde zeggen in iets andere bewoordingen?
En goede (oud) spelers zijn niet per definitie goede trainers
Dit ontkent dan ook niemand.
Ik stel echter wel jouw definitie van een goede trainer ter discussie.
Kampioen worden betekent niet automatisch dat je een geweldige coach bent, laat dat nu eens los!
Hoe kan ik dit loslaten als ik dit nooit heb gezegd?
Voor de rest eens met wat je hier zegt, Van Basten was sowieso een kansloos traject om trainer te worden.
We zijn het zowaar ergens over eens d:)b d:)b
Wat heeft het ermee te maken dat ze weleens ontslagen zijn? :? :? Over kortzichtigheid gesproken
Jij begon over een Frank de Boer scenario bij buitenlandse clubs, dat lees ik als ontslagen worden. En dat gebruikte jij als argument tegen Frank de Boer, want hij is volgens jou middelmaat. Dus als je zoveel waarde hecht aan een ontslag, dan gaat dat natuurlijk ook op voor de coaches die jij goed noemt. Helemaal in het geval Jans, die bij zijn 1e (en laatste) buitenlandse club al na 11 wedstrijden werd ontslagen.
Alfons Groenendijk met Excelsior, voor het eerst dat Excelsior 2 seizoenen achter elkaar in de eredivisie bleef.
Je vergeet alleen dat Dijkhuizen de trainer was tijdens dat 1e seizoen niet degraderen.
Met Ado toen hij trainer werd stonden ze op degradatie plaatst, hij eindigt uiteindelijk op een 11 plaats in het onrustige Den haag. Hoezoe naar verwachting??
Je kunt ook zeggen dat Groenendijk zijn voorganger het heel slecht deed.
Ado eindigde toen aardig volgens de begroting, vandaar naar verwachting.
en heeft van Zwolle ook een stabiele midden motor gemaakt. Hoezo naar verwachting??
Je kunt ook zeggen dat Langeler hiervoor al gezorgd had en dat Jans gewoon daarop voortborduurde.
Wat beiden in ieder geval hebben laten zien is dat ze een ploeg (misschien zelfs wel club) beter kunnen maken en boven verwachting kunnen presteren met inderdaad beperkte middelen!
Frank de Boer en Cocu ook.
Maar blijf jij lekker kampioenschapjes tellen van de Ajax en PSV trainers, want die leveren in jouw ogen altijd de topcoaches
En weer kom je met een ontzettend flauwe en kinderachtige opmerking, waarbij ik wederom die uitspraak nooit gedaan heb. Probeer het aub op volwassen niveau te houden, wel zo prettig.

PS: Ik heb overigens nergens gezegd dat ik Groenendijk en Jans geen goede coaches vind, maar je leest dus wel vaker uitspraken die er helemaal niet zijn.
JST94 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:13:
Feit is dat PSV pas over Ajax heen ging in speelronde 34, nadat Ajax knullig punten verspeelt bij De Graafschap. Ik vind dat alles behalve overtuigend.
De laatste wedstrijd is net zo belangrijk als elke andere wedstrijd.
Het liet zien dat PSV mentaal ijzersterk was en een erg knappe serie overwinningen had neergezet, waar Ajax dus niet mee om kon gaan. Dat noem ik overtuigend.

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 12-12-2017 13:39 ]

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Je betoog hangt aan elkaar met scoreborddrogredenen, maar ondertussen is het de realiteit dat het dramatisch is gesteld met het Nederlands (top)voetbal. In alle gelederen. Na 40 jaar een dominante rol gespeeld te hebben. Het Nederlands Elftal stelt niets voor, Nederlands clubvoetbal stelt Europees niets meer voor, Nederlandse voetballers stellen niets meer voor en Nederlandse trainers stellen niets meer voor. Dat is de realiteit en in dat land der blinden is er altijd wel een éénoog die koning is. Dat was Frank de Boer een tijdje en dat is nu Philip Cocu blijkbaar. De statistieken buiten beschouwing latende, kan je echter maar één conclusie trekken en dat is dat ook zij component zijn van het falend Nederlands voetbal. Dat je als PSV-supporter blij bent met de huidige resultaten, kan ik tot zekere hoogte nog wel begrijpen, maar dat je roze bril je blind maakt voor alle tekortkomingen totaal niet.

Het is gewoon droevig gesteld met de Nederlandse voetballerij en PSV en Cocu delen even hard in die malaise. Dat je binnen die malaise relatief goed presteert, is geen enkele reden voor optimisme. Wanneer je daar wel optimistisch over bent, ben je niet slechts kortzichtig, maar zit je met je kop in het zand.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Na de zoveelste herhaling van zetten, zou het voor de sfeer prima zijn als deze welles/nietes-discussie hier afgerond wordt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Baseman77

Baseman77

We move

lateef schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:40:
maar ondertussen is het de realiteit dat het dramatisch is gesteld met het Nederlands (top)voetbal. In alle gelederen. Na 40 jaar een dominante rol gespeeld te hebben. Het Nederlands Elftal stelt niets voor, Nederlands clubvoetbal stelt Europees niets meer voor, Nederlandse voetballers stellen niets meer voor en Nederlandse trainers stellen niets meer voor.
Wauw, en dan mij betichten van scoreborddrogredenen?
Je hele relaas heeft ook echt niets met mijn posts te maken...
Dat je binnen die malaise relatief goed presteert, is geen enkele reden voor optimisme. Wanneer je daar wel optimistisch over bent, ben je niet slechts kortzichtig, maar zit je met je kop in het zand.
Oh, mijn nederige excuses dat ik positief ben over de club waarvan ik supporter ben.
Ik zal mijn leven beteren en mezelf, samen met jou, iedere avond in slaap huilen vanwege de staat van het Nederlandse voetbal :F

• lateef
Baseman77 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:46:
[...]

Wauw, en dan mij betichten van scoreborddrogredenen?
Je hele relaas heeft ook echt niets met mijn posts te maken...
Deze reactie laat ik maar voor wat het is, maar...
Baseman77 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:46:
[...]

Oh, mijn nederige excuses dat ik positief ben over de club waarvan ik supporter ben.
Ik zal mijn leven beteren en mezelf, samen met jou, iedere avond in slaap huilen vanwege de staat van het Nederlandse voetbal :F
Nogmaals, tot zekere hoogte kan ik beste begrijpen dat je als PSV-supporter blij bent met de huidige resultaten, maar wanneer ik PSV-supporter zou zijn, zou ik me meer zorgen maken om de als maar groter wordende achterstand van PSV (als onderdeel van het Nederlands voetbal) in Europa. De recente successen van PSV en Ajax in Europa zijn incidenteel geweest en niet het resultaat van beleid en visie.

Persoonlijk vind ik het een zorgwekkende ontwikkeling dat het Nederlands voetbal niets meer voorstelt en zolang er binnen de bond, de clubs en de supporters nog te veel mensen zijn die zichzelf op de borst kloppen, zal daar te weinig aan veranderen. Er blijken gewoon te veel mensen blind te zijn voor de tekortkomingen van het Nederlands voetbal, die van Philip Cocu en PSV incluis.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

lateef schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:13:
[...]

Er blijken gewoon te veel mensen blind te zijn voor de tekortkomingen van het Nederlands voetbal, die van Philip Cocu en PSV incluis.
Die indruk krijg ik hier bepaald niet. Integendeel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Baseman77

Baseman77

We move

lateef schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:13:
maar wanneer ik PSV-supporter zou zijn, zou ik me meer zorgen maken om de als maar groter wordende achterstand van PSV (als onderdeel van het Nederlands voetbal) in Europa. De recente successen van PSV en Ajax in Europa zijn incidenteel geweest en niet het resultaat van beleid en visie.
Wat heb ik daar als individuele supporter mee te maken?
Ik kan me wel druk maken over het grote geld in enkele andere competities, maar wat heb ik daaraan? Dat levert mij echt niets op en het verandert ook helemaal niets. Ik ben supporter van PSV, dus de eigen competitie is veruit de meest belangrijke. Is er daarnaast een Europees avontuur, mooi en prima. Wordt er Europees overwintert, top. Presteren we Europees boven verwachting, geweldig. Overwinteren we niet, jammer en op naar de Eredivisie. Het enige nadeel van Europese uitschakeling is minder inkomsten voor de club.
Persoonlijk vind ik het een zorgwekkende ontwikkeling dat het Nederlands voetbal niets meer voorstelt en zolang er binnen de bond, de clubs en de supporters nog te veel mensen zijn die zichzelf op de borst kloppen, zal daar te weinig aan veranderen. Er blijken gewoon te veel mensen blind te zijn voor de tekortkomingen van het Nederlands voetbal, die van Philip Cocu en PSV incluis.
Nogmaals, dit heeft echt helemaal niets te maken met mijn vorige posts.
Daarbij zie ik graag voorbeelden van degenen binnen de bond, de clubs en de supporters die zichzelf op de borst kloppen. En ook graag uitleg waarom dit oorzaken zijn voor de ontwikkelingen van het Nederlandse voetbal. En überhaupt waarom dit zorgwekkend zou moeten zijn. En hoe jij het grote geld denkt te kunnen veranderen, met name daarin ben ik heel geïnteresseerd.

PS: Ik heb denk ik de posts gemist die het Nederlandse voetbal, Cocu en PSV ophemelen en aangeven dat er geen ruimte is voor verbetering. Waar staan die ergens?

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 12-12-2017 14:29 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11 16:20

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Als we willen dat het Nederlandse voetbal weer terug komt op het Europese continent, zullen we moeten beginnen met het afschaffen van dat verachtelijke kunstgras. Dat soort voetbalvelden zijn een middelvinger naar buitenlandse talenten die overwegen hier te komen voetballen.

Steam ID = Ackerfiets

• lateef
Ramzzz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:20:
[...]

Die indruk krijg ik hier bepaald niet. Integendeel.
Dat klopt, maar ik denk niet dat dit een goede afspiegeling is van de voetbalwereld in Nederland en ik denk ook niet dat er hier mensen zijn met invloed op die voetbalwereld.
Baseman77 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:26:
Wat heb ik daar als individuele supporter mee te maken?
[...] Ik ben supporter van PSV, dus de eigen competitie is veruit de meest belangrijke. Is er daarnaast een Europees avontuur, mooi en prima. Wordt er Europees overwintert, top. Presteren we boven verwachting, geweldig. Overwinteren we niet, jammer en op naar de Eredivisie. Het enige nadeel van Europese uitschakeling is minder inkomsten voor de club.
Wanneer dat inderdaad het enige is wat je interesseert, begrijp ik je reacties heel goed. Op basis van de cijfers doet Cocu het in de Nederlandse competitie inderdaad niet zo slecht. Chapeau!
Ik kan me wel druk maken over het grote geld in enkele andere competities, maar wat heb ik daaraan? Dat levert mij echt niets op en het verandert ook helemaal niets.
Tussen het grote geld in enkele andere competities en de huidige status van het Nederlands voetbal zit een enorm gat.
Nogmaals, dit heeft echt helemaal niets te maken met mijn vorige posts.
Wanneer jij niet van mening bent dat Cocu het (bijzonder) goed doet, dan heeft dat er inderdaad niets mee te maken. Maar ik krijg uit jouw berichten toch het idee dat je van mening bent dat Cocu het wel goed doet en dan heeft dit alles met jouw posts te maken.
[...]
Daarbij zie ik graag voorbeelden van degenen binnen de bond, de clubs en de supporters die zichzelf op de borst kloppen. En ook graag uitleg waarom dit oorzaken zijn voor de ontwikkelingen van het Nederlandse voetbal. En überhaupt waarom dit zorgwekkend zou moeten zijn.
Jij bent er voorbeeld van. En ook binnen de bond en de clubs zijn er meer dan voldoende mensen die de vastgeroeste Nederlandse voetbalvisie nog steeds prijzen. En zolang mensen niet zien wat ze fout doen, zullen ze die fouten niet verbeteren. En zorgwekkend is wellicht een groot woord, er zullen geen mensenlevens van afhangen, maar zowel het Nederlands elftal, als individuele Nederlandse topvoetballers, als individuele Nederlandse toptrainers, als Nederlandse topclubs zouden het aanmerkelijk beter moeten kunnen doen dan nu het geval is.

• JST94
Labyad heeft aangegeven dat hij deze winter wellicht een transfer maakt naar een Nederlandse topclub. Ik denk dat hij hiermee Feyenoord bedoelt.

PSV zie ik vanwege zijn verleden niet als optie. Ajax heeft genoeg opties + aanstormend talent. Feyenoord kan wel een creatieve middenvelder gebruiken en het is een typische 'Feyenoord-transfer'.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 16
12.12. 18:30 NAC v FC Twente
12.12. 20:45 PEC Zwolle v AZ
13.12. 18:30 FC Groningen v PSV
13.12. 18:30 Vitesse v Willem II
13.12. 19:45 VVV-Venlo v FC Utrecht
13.12. 20:45 ADO Den Haag v RodaJC
13.12. 20:45 Feyenoord v scHeerenveen
14.12. 18:30 Heracles v Sparta
14.12. 20:45 Ajax v Excelsior

PEC, Venlo en Heerenveen ga ik sowieso kijken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik twijfel nog of ik vanavond naar het stadion ga :P Best koud(e voeten).
Morgen weer vroeg op.. gewoon kut, dinsdagavondvoetbal.

• Martinusz
St@m schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:05:
Wel mooie pot denk ik :)

Op de tribune zitten is een hel nu, uiteindelijk heb je het toch stervens koud -O-

• Deadsy
[...]

[...]
Wat ik wil zeggen is dat het alle 4 tot nu toe matige trainers zijn.
En vn Basten is 0 keer kampioen geworden, wat wil je ermee zeggen?

En zoveel verschilt de carriere van de 4 niet, behalve dan dat v Basten vrij lang niets met voetbal heeft gedaan tussen zijn tijd als speler en trainer.
Toen hij trainer werd is hij begonnen bij Jong Ajax, is toen net als de andere 3 hoofdtrainer geworden terwijl hij er nog niet klaar voor was, net als de andere drie.

Raar genoeg hebben ze ook nog alle 4 min of meer dezelfde gebreken. Het voetbal is/was grotendeels niet om aan te gluren, slecht in het wisselen en qua tactiek en zeer beperkt qua aanpassingsvermogen.

Gio, de Boer en Cocu zijn kampioen geworden maar dat maakt ze nog geen goede trainers. Vanwege de eerder genoemde zwakke punten.
Dat ze kampioen zijn geworden is grotendeels vanwege de individuele kwaliteiten van hun spelers en het gebrek aan competitie.
Met gebrek aan competitie bedoel ik dan dat de kampioen niet echt top is maar dat de concurrentie nog slechter is.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
St@m schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:05:
Behalve als het een Europese week is.. ;)

Wij treffen donderdag Excelsior, ook niet het affiche waar ik het meest naar uitkijk..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:47:
Labyad heeft aangegeven dat hij deze winter wellicht een transfer maakt naar een Nederlandse topclub. Ik denk dat hij hiermee Feyenoord bedoelt.

PSV zie ik vanwege zijn verleden niet als optie. Ajax heeft genoeg opties + aanstormend talent. Feyenoord kan wel een creatieve middenvelder gebruiken en het is een typische 'Feyenoord-transfer'.
Dat was ook meteen mijn gedachte. Vervanger van Bakircioglu Basacikoglu ?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Halve finale WK clubs: Grêmio-Pachuca https://nos.nl/livestream...clubs-gremio-pachuca.html (of op Sporza/België 2). Tot nu toe net zo 'interessant' als het afgelopen Serie A weekend :O
0-0 na 90 minuten dus precies op tijd voor de verlenging als je nu inschakelt ;) (België gaat zo verder op Ketnet hoor ik)

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 12-12-2017 19:50 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
JST94 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:13:
[...]
Als telt niet. ;) Feit is dat PSV pas over Ajax heen ging in speelronde 34, nadat Ajax knullig punten verspeelt bij De Graafschap. Ik vind dat alles behalve overtuigend. :9
Er waren ook wedstrijden dat PSV heel knullig punten had verspeelt toch? Hoe ze de punten verloren doet er niet toe want de kampioen deed het net iets minder knullig ;-)

• thewizard2006
Deadsy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:23:
Met gebrek aan competitie bedoel ik dan dat de kampioen niet echt top is maar dat de concurrentie nog slechter is.
Is dat niet in alle competities zo :)

• Deadsy
thewizard2006 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:45:
[...]

Is dat niet in alle competities zo :)
Ja dat klopt. Maar in de andere competities is de kampioen goed, qua spel etc.

Hier is word je de laatste jaren regelmatig kampioen omdat iemand kampioen moet worden. Slecht spel, niet echt de overtuiging van de kampioen maar wel de mazzel.

• Ankona
De kampioen is beter dan de rest, dat kun je goed noemen.

alles kan off-topic

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11 16:20

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Deadsy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:14:
[...]

Hier is word je de laatste jaren regelmatig kampioen omdat iemand kampioen moet worden. Slecht spel, niet echt de overtuiging van de kampioen maar wel de mazzel.
Het glas is altijd half leeg hè? Jou club is zeker al een tijdje geen kampioen meer geweest, want anders zou je jou eigen club niet zo af gaan zitten zeiken.

Steam ID = Ackerfiets

• thewizard2006
Deadsy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:14:
[...]

Ja dat klopt. Maar in de andere competities is de kampioen goed, qua spel etc.

Maar dat is alleen schaalvergroting. Ook daar vertoont de kampioen niet altijd goed spel, verliezen ze wel eens van laag geplaatste ploegen en worden coaches overladen met kritiek en zijn het vaak dezelfde teams die strijden voor het kampioenschap :)

• Martinusz
In heel veel landen is het toch ook redelijk saai laatste jaren, ik bedoel:

Duitsland: Bayern of Dortmund
Spanje: Real Madrid, Barcelona
Nederland: Ajax, PSV (vorig jaar x uitzondering met Feyenoord)
Italie: Juventus

Engeland heeft eigenlijk bijna als enige meer afwisseling tussen de grote clubs qua kampioenen

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:37
Ankona schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:15:
De kampioen is beter dan de rest, dat kun je goed noemen.
Het is iig goed genoeg.

Ik denk dat bij sommigen hier even de realisatie moet indalen dat je onder de huidige regels nooit meer een rol van betekenis zult spelen in Europa, incidentele succesjes daargelaten. En dat is helemaal niet erg.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• D-e-n
  • Laatst online: 21:55
Martinusz schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:22:
In heel veel landen is het toch ook redelijk saai laatste jaren, ik bedoel:
Zeker in een land als Nederland is dat ook helemaal niet erg. Wanneer je niet zoveel grotere clubs hebt is het nodig om de goede spelers ietwat te concentreren. Want wat denk je dat het niveau doet als je de spelers van de bovenste drie verspreidt over zes clubs? Ik ben ook absoluut voor minder eredivisie ploegen, in welke vorm dan ook.
De punten en het gat met de rest kun je ook als maatstaf nemen. Een kampioen hoort toch wel een x aantal punten te halen.
Ik denk dat bij sommigen hier even de realisatie moet indalen dat je onder de huidige regels nooit meer een rol van betekenis zult spelen in Europa, incidentele succesjes daargelaten.
Je haalt twee dingen door elkaar. Tegen de Engelsen of Spanjaarden kunnen we niet op, tegen PSG of Bayern ook niet. Maar inmiddels zijn we wel wat dieper gezakt. Het zou toch het streven van Nederland moeten zijn om de beste van de rest te zijn en daar hoort een top acht positie bij.
En dat is helemaal niet erg.
Ik denk dat het wel erg is. Het is oneerlijk zoals het voetbal landschap er nu bij ligt. Er wordt altijd gesproken over vrij verkeer van werknemers en een open markt maar voor voetbalclubs gaat dat niet op. Een Nederlandse club heeft puur op basis van geografische ligging een onoverkomelijk nadeel ten opzichte van een Engelse club. Daardoor zitten alle Europees succesvolle clubs op maar een heel klein stukje van het continent.

Maar in plaats van dat tegen te gaan nodigt de UEFA juist meer van die clubs uit dat kleine stukje Europa uit in plaats van minder. Eigenlijk onbegrijpelijk dat de meerderheid (en de andere landen in de meerderheid) zich zo laat wegzetten.

• Ankona
D-e-n schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:38:
[...]

De punten en het gat met de rest kun je ook als maatstaf nemen. Een kampioen hoort toch wel een x aantal punten te halen.
Als je kampioen wordt met veel punten betekent dat dat je weinig tegenstand hebt gehad. Zegt dus niet perse iets over de kampioen zelf.

alles kan off-topic

• D-e-n
Ankona schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:51:
[...]

Als je kampioen wordt met veel punten betekent dat dat je weinig tegenstand hebt gehad. Zegt dus niet perse iets over de kampioen zelf.
De tegenstand in de eredivisie verandert niet in één jaar. De ene ploeg is wat beter dan de ander maar het totaal heeft een geleidelijker verloop. Kijk naar de twee jaren dat de Boer met relatief weinig punten kampioen werd: was de tegenstand toen zo goed?

• Fleximex
PSV is de tik nog niet boven gekomen zo te zien. Ow wacht 0-2 ;)

Nog meer bewijs dat die opstelling tegen Ajax een foute keuze was en je met je gebruikelijke opstelling moest spelen.

• Deadsy
Family Guy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:55:
[...]

Het glas is altijd half leeg hè? Jou club is zeker al een tijdje geen kampioen meer geweest, want anders zou je jou eigen club niet zo af gaan zitten zeiken.
Nop, Ajax. En die zijn toch wel vrij vaak kampioen geworden en zelfs toen vond ik vaak het niet om aan te zien.
Maar mag het soms niet meer om kritisch te kijken na het voetbal inplaats van alleen maar de uitslagen?

Kijk ik weet dat er mensen zijn de winnen het belangrijkste vinden en dat het hun niet uitmaakt hoe.
Maar ik wil graag ook iets leuks hebben om naar te kijken en vind dat de top clubs in Nederland echt wel de middelen hebben om dit te bereiken. En dat het ze vaak geeneens lukt tegen de echt zwakke ploegen.

@Fleximex
Mja matige trainers die zich continu willen aanpassen aan de tegenstander terwijl hun ploeg dit niet aankan en het ook niet echt nodig is.
Uitgaan van je eigen kracht etc en ben blij dat Ramselaar weer eens speelt.
Dat Pereiro er nu naast staat en Ramselaar mag spelen vind ik ook raar.
Kon sowieso niet begrijpen dat hij ernaast stond.

@Martinusz
Maar het voetbal bij Bayern/Dortmund, Real/Barca en Juve is wel goed, of niet?
En dan kijken we hier met lange gezichten naar AJax/PSV tegen een degradatie kandidaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Deadsy op 13-12-2017 19:17 ]

• toolkist
  • Niet online
Fleximex schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:47:
PSV is de tik nog niet boven gekomen zo te zien. Ow wacht 0-2 ;)

Nog meer bewijs dat die opstelling tegen Ajax een foute keuze was en je met je gebruikelijke opstelling moest spelen.
Groningen is natuurlijk wel van een iets ander niveau ;)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
2-3 inmiddels, dus het kan nog misgaan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 13-12-2017 19:44 ]

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 13:21

Qu3st

dutchgio schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:43:
2-3 inmiddels, dus het kan nog misgaan. :)
Nee dat kan niet! Cocu gaat zo een meesterzet doen! Gaat een extra verdediger erbij zetten, let maar op! :+

Wat een geniale zet toch? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 13-12-2017 20:19 ]

• Han
  • Niet online

Han

Jajajaja! 3-3 :o

Had PSV toch bijna net genoeg tijd gerekt zeg... krap aan :P

[ Voor 66% gewijzigd door Han op 13-12-2017 20:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Lekker voor ze! boem!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

Koppensneller

winterrrrrr

En zo kan die voorsprong van 10 punten zomaar gehalveerd worden binnen 4 dagen!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28
Haha, laten we de laatste paar minuten tijd gaan rekken en achter uit lopen, want dat werkte tegen Ajax ook zo goed 8)7

PSV :(

• D-e-n
Koppensneller schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:22:
En zo kan die voorsprong van 10 punten zomaar gehalveerd worden binnen 4 dagen!
Of AZ komt dichtbij :)

• Martinusz
AZ heeft al gespeeld ;) enige die dichterbij kan komen is Ajax :)

• Fleximex
Zo dom. Vooral tegen dit Groningen wat helemaal geen sterke ploeg is.

Ik heb me wel ook weer geërgerd aan meneer Nijhuis. Apart vind ik die 4 minuten extra. Eerste helft worden 4 goals gescoord geen extra tijd. Tweede helft heeft PSV geen 4 minuten tijd zitten rekken.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Fleximex schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:24:
Tweede helft heeft PSV geen 4 minuten tijd zitten rekken.
Maar wel vijf wissels en een gele kaart voor tijdrekken (die je ook niet krijgt omdat je één keertje treuzelt) ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Martinusz
Zo dom. Vooral tegen dit Groningen wat helemaal geen sterke ploeg is.

Ik heb me wel ook weer geërgerd aan meneer Nijhuis. Apart vind ik die 4 minuten extra. Eerste helft worden 4 goals gescoord geen extra tijd. Tweede helft heeft PSV geen 4 minuten tijd zitten rekken.
5 wissels in de 2de helft? Dat is al goed voor minimaal 2,5 minuut extra :)

• D-e-n
Martinusz schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:24:
[...]

Sorry, zat al met het weekend in mijn hoofd :)

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:26:
[...]

5 wissels in de 2de helft? Dat is al goed voor minimaal 2,5 minuut extra :)
3, 2 waren in de rust gewisselt en dus geen additionele tijd ;)

• Han
  • Niet online

Han

Ik heb me wel ook weer geërgerd aan meneer Nijhuis.
Ik denk meneer Nijhuis zich meer heeft geërgerd aan jongetje Lozano, wat een stervende zwaan vanavond.
Tweede helft heeft PSV geen 4 minuten tijd zitten rekken.
Klopt, het waren eerder 6 minuten ;)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:24:
[...]

Zondag AZ - Ajax... >:)

• Martinusz
Eerst morgen nog Ajax Excelsior ;)
Zondag wordt idd ook spannend, hopelijk wordt het gat dan niet weer groter.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Blijf erbij, dit matige PSV staat op een plek waar het niet zou moeten staan. Ze spelen nu niet anders dan anders, maar hebben even de wind niet mee.

Nu even kijken hoe Feyenoord de minieme theoretische kans op een plek 1 weer amateuristisch gaat vergooien :+

• Deadsy
PWM schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:41:
Blijf erbij, dit matige PSV staat op een plek waar het niet zou moeten staan. Ze spelen nu niet anders dan anders, maar hebben even de wind niet mee.

Nu even kijken hoe Feyenoord de minieme theoretische kans op een plek 1 2 weer amateuristisch gaat vergooien :+
Aye, normaal hebben ze de mazzel dat die 3-3 net niet valt.

Maar tegen dit zwakke groningen had ik meer verwacht.

heb het trouwens gefixed voor je

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 13-12-2017 20:51 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

We zitten nog niet eens op de helft, en onze nummer 1 heeft al 20(!) tegendoelpunten (Feyenoord vorig jaar 25 na 34 wedstrijden), maar ook PSV zat in de laatste kampioenschapsjaren op een veel lager gemiddelde. Dit word nog wat dit seizoen.
Deadsy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:49:
[...]
heb het trouwens gefixed voor je
Hoho: De minieme theoretisch kans op plek 2 is bijna net zo miniem theoretisch als plek 1. Ik teken op voor plekje 3-4 dit seizoen. Niet van te voren overigens, maar met de ontwikkeling van blessures en spelers onder niveau (Vilhena), is dat maar wat we moeten doen.

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 13-12-2017 20:55 ]

• D-e-n
PWM schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:53:
Ik teken op voor plekje 3-4 dit seizoen.
Daar teken ik niet voor. Als ze dat niet halen zou dat pas echt een schandaal zijn.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-11 13:13

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dit wordt weer een wedstrijd om niet aan te zien.

• Ankona
pfffff blommetje in je voordeel

alles kan off-topic

• Grudgie

Grudgie

Haha er gebeurt helemaal niks.

• Han
  • Niet online

Han

Nou nou, daar wordt Heeenveen flink genaaid, Veerman deed niks en Tapia ging wel erg makkelijk liggen. Onrecht afgekeurde 0-1

• Grudgie

Grudgie

Tapia ging neer als een gewonde walrus.

• Ankona
Blom is niet voor niets een van de mindere scheidsrechters. Die doet vaak rare dingen. Dit keer eens in het voordeel van Feyenoord.

alles kan off-topic

• PWM
  • Niet online

PWM

Grudgie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:09:
Tapia ging neer als een gewonde walrus.
Heb nog even gegoogeld, maar die kwam ik nog niet tegen. Ik neem aan dat het niet positief voor Tapia is :+

• Grudgie

Grudgie

PWM schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:20:
[...]

Heb nog even gegoogeld, maar die kwam ik nog niet tegen. Ik neem aan dat het niet positief voor Tapia is :+
Haha nee. :P

• toolkist
  • Niet online
Ik ben nu ook wel heel benieuwd hoe ie dan precies neerging

• Grudgie

Grudgie

Wat. Zie ik dit goed... scoort Feyenoord?

• Han
  • Niet online

Han

Uiteraard... Heerenveen verzuimd om op voorsprong te komen, komt Feyenoord tegen de verhouding op 1-0.

Wel een mooie goal :)

• Grudgie

Grudgie

Feyenoord kennende maakt Heerenveen nog wel de gelijkmaker.

Edit; Wat zei ik? Haha 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Grudgie op 13-12-2017 21:28 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Grudgie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:27:
Feyenoord kennende maakt Heerenveen nog wel de gelijkmaker.
:o

XXXVI

Pagina: 1 ... 23 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!