Jij verwacht dat een club alles wint?
Dit wordt kinderachtig zo.
Kleine correctie, het is MAAR 2x kampioen geworden, met het materiaal dat hij had, had hij minstens 3x maar eigenlijk 4x kampioen moeten worden.
Ajax heeft ieder jaar veruit de hoogste begroting en de hoogste salarispost, hoezo zou Cocu minstens 3x en eigenlijk 4x kampioen hebben moeten worden?
Welke authoriteit ben jij om te bepalen welke selectie de sterkste is, hoe bepaal je dit en wanneer bepaal je dit? En kun je ook feitelijk reageren of blijft het bij je onderbuik gevoel en dus zinloos?
Kom je weer met je record statistieken, ja heel leuk en heel knap bij 1 van Nederlandse topclubs.
Als het zo makkelijk is, waarom is het dan nog nooit eerder iemand gelukt?
Onwaarschijnlijk hoe simpel en zwart-wit jij denkt.
Ik weet niet welke competitie je vorig seizoen hebt gekeken, maar Feyenoord stond een straatlengte voor en daarachter zat Ajax
PSV eindigde op slechts 6 punten achterstand, in een seizoen dat werd gezien als dramatisch.
Een coach die weinig verliest, maar veel gelijk speelt is volgens mij niet beter dan een coach die 5x verliest maar de rest wint.
Dit ontkent dan ook niemand.
Ik gaf er slechts mee aan dat PSV in een dramatisch seizoen slechts 2 keer wist te verliezen, evenveel dus als nu na 15 wedstrijden...en momenteel desondanks 5 punten voorsprong heeft op de nummer 2.
Maar goed, inhoudelijke argumenten blijken niet echt aan jou besteed te zijn.
Met het materiaal wat ie had best knap ja, maar het waren volgens mij ook jaren waarin de concurrentie ook behoorlijk slecht was niet?
En wat doet dit af aan zijn prestaties?
Waarom is het van Gio minder knap dan van een Cocu?
Omdat het vooralsnog eenmalig is. Een goede coach laat het vaker zien.
Cocu hangt ergens tussen middelmaat en een topcoach in, prima joh, maakt het nog steeds geen topcoach of een geweldige tacticus
En wie beweert dat laatste?
Jij noemt hem middelmaat, ik ga daar tegenin met onderbouwde argumenten. Nu erken je je ongelijk, maar kom je vervolgens meteen weer met een dooddoener. Echt ontzettend flauw en kinderachtig.
Misschien moet je zelf eens wat objectiever kijken
Jij blinkt inderdaad uit in objectiviteit, het niet gebruiken van onderbuik gevoelens, statistische cijfers, feiten en onderbouwde argumenten.
als je 2x kampioen wordt bij 1 van de 2 topclubs van Nederland in 4 jaar tijd, dan is dat niet uitzonderlijk nee
Wie heeft het dan ook over uitzonderlijk?
Ik noem hem een goede coach, jij noemt hem middelmaat. Daar gaat onze discussie over, niet of hij uitzonderlijk is.
(in jouw ogen moet Frank de Boer dan wel god zijn)
Ik heb mijn mening over Frank de Boer al gegeven, waarbij ik heb uitgelegd waarom hij niet de middelmaat is die jij hem noemt. Waar gebruik ik daarin het woord god? Lees jij überhaupt wel wat anderen typen of blijf je gewoon constant hetzelfde zeggen in iets andere bewoordingen?
En goede (oud) spelers zijn niet per definitie goede trainers
Dit ontkent dan ook niemand.
Ik stel echter wel jouw definitie van een goede trainer ter discussie.
Kampioen worden betekent niet automatisch dat je een geweldige coach bent, laat dat nu eens los!
Hoe kan ik dit loslaten als ik dit nooit heb gezegd?
Voor de rest eens met wat je hier zegt, Van Basten was sowieso een kansloos traject om trainer te worden.
We zijn het zowaar ergens over eens

Wat heeft het ermee te maken dat ze weleens ontslagen zijn?

Over kortzichtigheid gesproken
Jij begon over een Frank de Boer scenario bij buitenlandse clubs, dat lees ik als ontslagen worden. En dat gebruikte jij als argument tegen Frank de Boer, want hij is volgens jou middelmaat. Dus als je zoveel waarde hecht aan een ontslag, dan gaat dat natuurlijk ook op voor de coaches die jij goed noemt. Helemaal in het geval Jans, die bij zijn 1e (en laatste) buitenlandse club al na 11 wedstrijden werd ontslagen.
Alfons Groenendijk met Excelsior, voor het eerst dat Excelsior 2 seizoenen achter elkaar in de eredivisie bleef.
Je vergeet alleen dat Dijkhuizen de trainer was tijdens dat 1e seizoen niet degraderen.
Met Ado toen hij trainer werd stonden ze op degradatie plaatst, hij eindigt uiteindelijk op een 11 plaats in het onrustige Den haag. Hoezoe naar verwachting??
Je kunt ook zeggen dat Groenendijk zijn voorganger het heel slecht deed.
Ado eindigde toen aardig volgens de begroting, vandaar naar verwachting.
en heeft van Zwolle ook een stabiele midden motor gemaakt. Hoezo naar verwachting??
Je kunt ook zeggen dat Langeler hiervoor al gezorgd had en dat Jans gewoon daarop voortborduurde.
Wat beiden in ieder geval hebben laten zien is dat ze een ploeg (misschien zelfs wel club) beter kunnen maken en boven verwachting kunnen presteren met inderdaad beperkte middelen!
Frank de Boer en Cocu ook.
Maar blijf jij lekker kampioenschapjes tellen van de Ajax en PSV trainers, want die leveren in jouw ogen altijd de topcoaches
En weer kom je met een ontzettend flauwe en kinderachtige opmerking, waarbij ik wederom die uitspraak nooit gedaan heb. Probeer het aub op volwassen niveau te houden, wel zo prettig.
PS: Ik heb overigens nergens gezegd dat ik Groenendijk en Jans geen goede coaches vind, maar je leest dus wel vaker uitspraken die er helemaal niet zijn.
De laatste wedstrijd is net zo belangrijk als elke andere wedstrijd.
Het liet zien dat PSV mentaal ijzersterk was en een erg knappe serie overwinningen had neergezet, waar Ajax dus niet mee om kon gaan. Dat noem ik overtuigend.
[
Voor 4% gewijzigd door
Baseman77 op 12-12-2017 13:39
]