Float like a butterfly, sting like a bee.
En nog veel gemist ook.Martinusz schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:50:
Iemand nog commentaar op Neres? Productiefste speler van de eredivisie! (7 goals+ 7 assists)
Wie is Lozano dan?
Vandaag zeker, maar heb toch ook al wat anti-voetbal wedstrijden van Ajax mogen aanschouwen dit seizoen, of is dat slecht voetbal?Han schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:51:
Zo... 3-0 thuis van PSV winnen, lekker hoor. Het anti-voetbal afgestraft.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Even mijzelf quotenPWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:31:
Ik heb vaak weinig fiducie in mijn ploeg, maar jullie kunnen er ook wat van
Alsof PSV zo lekker staat te spelen. Ajax heeft met 10 punten minder alsnog meer gescoord dan PSV. Het is vaak hakken over de sloot.
Ik ben er jaloers op, van mij mag Feyenoord het elke week doen. Maar Ajax gaat hier gewoon winnen. Het is niet alsof Barca op bezoek komt.
EDIT: 3-1 overigens mocht iemand nog geld willen verdienen
Maar verder heb ik gewoon PSV gezien zoals ze spelen dit seizoen. Het gat wat ze hebben is een wonder. Het is gewoon niet veel.
7 punten is comfortabel (Ajax is ook niet heel stabiel
Je staat 7 punten voor...RobbertC schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:54:
De grap is dat PSV dit seizoen helemaal niet met anti voetbal aan hun punten komt (maar deze wedstrijd wel zo gaat spelen). Nu kunnen we weer een week lang de arrogantie uit Amsterdam aanhoren

Wow volgens mij zit er een erg zure PSV supporter op teletekst dienst bij de NOS.
Veltman had een paar keer geel kunnen hebben, maar 3x rood...
En hoe had Schone rood moeten hebben
Wow die is wel heel gekleurd. Schöne rood voor die sliding bij achterlijn? Dat was te veel geweest.Terranova schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:58:
[afbeelding]
Wow volgens mij zit er een erg zure PSV supporter op teletekst dienst bij de NOS.
Veltman had een paar keer geel kunnen hebben, maar 3x rood...![]()
wtf NOSTerranova schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:58:
[afbeelding]
NOS onwaardig dit
[ Voor 3% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 10-12-2017 19:01 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Misschien woensdagavond na Groningen uit over meer
PSV moet zorgen dat dit geen mentale tik is (hebben ze na Heerenveen ook goed opgepakt) en er is idd nog niet zoveel aan de hand. In principe is de marge nog steeds Feyenoord uit en Ajax thuis verliezen als Ajax in de andere wedstrijden hetzelfde doet. Hoewel AZ...
[ Voor 16% gewijzigd door RobbertC op 10-12-2017 19:01 ]
het grootste nieuws hier vind ik dat het fenomeen teletekst nog bestaat en wordt gebruiktTerranova schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:58:
[afbeelding]
Ik gebruik teletekst iig op mijn mobiel, niet op de tv. Want de app is precies wat ik wil in een nieuws app. To the point en overzichtelijk.P.O. Box schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:01:
[...]
het grootste nieuws hier vind ik dat het fenomeen teletekst nog bestaat en wordt gebruikt
WatP.O. Box schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:01:
[...]
het grootste nieuws hier vind ik dat het fenomeen teletekst nog bestaat en wordt gebruikt
Check het meerdere keren per dag. Iedereen om mij heen ook
Monent waar ie geel kreeg dan, trap van achteruit met geen bal in de buurt.Terranova schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:58:
[afbeelding]
Maar daar was geel prima.
Lijkt me overigens fake, vast wel een app die a la Teletekst berichten in elkaar kan flenzen.
https://nos.nl/teletekst#828dutchgio schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:04:
[...]
Monent waar ie geel kreeg dan, trap van achteruit met geen bal in de buurt.
Maar daar was geel prima.
Lijkt me overigens fake, vast wel een app die a la Teletekst berichten in elkaar kan flenzen.
Kijk zelf maar, staat er nogsteeds.
Zonde, net nu Veltman man of the match wasdutchgio schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:06:
Schrijft @Harribo tegenwoordig voor de NOS?
Hier ook niet gezien...
ik heb een screenshot van dit NOS onwaardige totaal niet neutrale taalgebruik op de telefoon gemaakt van deze pagina dus hij is niet fake. Ik verwacht dat deze nog aangepast gaat worden, anders zullen we alle >9000 onsportieve tijdrek, gezeur, gezeik, gezeur en gezeik acties ook maar gaan benoemen ?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ja, zoet rekte tijd. Maar het is toch niet dat heel psv steeds blessures aan het verzinnen was en tijd rekken.. Die keren dat er iemand met pijn op de grond lag was er wel degelijk reden voor.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:10:
teletekst is door zijn eenvoud en apps in nederland nog extreem populair (imo terecht) in veel andere landen is het al afgeschaft zelfs.
ik heb een screenshot van dit NOS onwaardige totaal niet neutrale taalgebruik op de telefoon gemaakt van deze pagina dus hij is niet fake. Ik verwacht dat deze nog aangepast gaat worden, anders zullen we alle >9000 onsportieve tijdrek, gezeur, gezeik, gezeur en gezeik acties ook maar gaan benoemen ?en zullen we dan ook maar eens echte speeltijd gaan introduceren ?
en 45 minuten "blessure en zeik en gezeur en tijdrek tijd: ook maar gelijk ?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
En nu staat er dat hij makkelijk rood had kunnen krijgen, wat gewoon klopt. Van iedereen op het veld, verdiende hij hem het meest, daarna pas Hendrix.
Verwijderd
Met welke spelers dan?Chrosser schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:50:
PSV speelt echt onthutsend slecht de hele wedstrijd. Dat je de eerste helft overrompeld wordt kan dan nog wel. Maar je mag dan toch van Cocu verwachten dat hij het in de rust anders gaat neerzetten zodat je wat onder de druk uit komt. Snap daar niks van.
Zeker complimenten aan Ajax, lekker agressief en direct spelen daar weet PSV eigenlijk nooit raad mee. Volledig verdient
Ja hij had best 2x geel en dus rood kunnen krijgen. Al is de vraag of hij überhaupt nog zulke dingen zou doen met al geel op zak(al is dat gezien vorig jaar EL wel duidelijk). Hendrix had al geel en had echt duidelijk die 2e gele kaart verdiend met die te late harde tackle.PWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:15:
Hij is al aangepast![]()
En nu staat er dat hij makkelijk rood had kunnen krijgen, wat gewoon klopt. Van iedereen op het veld, verdiende hij hem het meest, daarna pas Hendrix.
Anders neerzetten betekent niet meteen andere spelers opstellen. Dat je de nul met kunst en vliegwerk hebt kunnen behouden zou ik als coach van PSV nou niet echt heel positief vinden. de 2e helft zou ik voor voetbal gekozen hebben. Dat is riskanter maar je moet toch wat.
Lozano zou ik in ieder geval niet op rechts vermoorden. Die zou ik gewoon op links laten staan, Luckassen/Hendrix eruit en Bergwijn naar rechts, Pereiro meer op 10.
Gewoon een commentator zonder verstand. Die actie dat hij 'schandalig' Luuk de Jong in z'n rug loopt. Je ziet De Jong het gewoon opzoeken. Doet hij slim, helaas voor hem durft Blom nooit écht te straffen.OPSLAGHOND schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:14:
Nou, de NOS is wel heel erg anti-veltman... niet te zuinig...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of de jong hem opvangt verandert er weinig aan.. De jong stond stil en Veltman rent er bewust tegen aan.. De jong ziet de botsing aankomen en vangt hem op. Veltman zie je ook z'n volledige lichaam in de strijd gooien tijdens de impact.Gonadan schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:42:
[...]
Gewoon een commentator zonder verstand. Die actie dat hij 'schandalig' Luuk de Jong in z'n rug loopt. Je ziet De Jong het gewoon opzoeken. Doet hij slim, helaas voor hem durft Blom nooit écht te straffen.
De Jong loopt achteruit om in zijn pad te komen, die stond verre van stil.aicaramba schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:07:
Of de jong hem opvangt verandert er weinig aan.. De jong stond stil en Veltman rent er bewust tegen aan.. De jong ziet de botsing aankomen en vangt hem op. Veltman zie je ook z'n volledige lichaam in de strijd gooien tijdens de impact.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En Schone dan?PWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:15:
Hij is al aangepast![]()
Ik wil niet zeggen dat Ajax niet terecht heeft gewonnen, maar het mag wel duidelijk zijn dat ze de Blommetjes enorm mee hadden. De eerste helft hadden er zo twee afgekund en had PSV twee penalties moeten hebben.
alles kan off-topic
Wedstrijd niet gezien blijkbaar?Ankona schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:34:
[...]
En Schone dan?
Ik wil niet zeggen dat Ajax niet terecht heeft gewonnen, maar het mag wel duidelijk zijn dat ze de Blommetjes enorm mee hadden. De eerste helft hadden er zo twee afgekund en had PSV twee penalties moeten hebben.
NOS-Teletekst-supporter waarschijnlijk.
Ja, hele wedstrijd gezien, niet alleen de samenvatting. En redelijk neutraal met een lichte voorkeur voor, hoe gek ook, Ajax.
Blom floot weer eens ouderwets zwak maar Ajax kwam een aantal keer zeer goed weg. Dat is gewoon mijn hele punt.
alles kan off-topic
in de samenvatting zegt de naar mijn mening uitstekende commentator jeroen gruter dat die handbeweging echt niet kon en dat ie zeer bewust in de rug van de jong liep, is dat voordeel van de twijfel of heeft hij een punt, ik zeg dat veltman op zijn minst een gele kaart had moeten krijgen , en dan is de "gemiste" 2de gele kaart voor hendrikx al anders dan dan de mogelijke 2 gele kaarten voor veltmanPWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:15:
Hij is al aangepast![]()
Doordeweekse speelronde, bah, snap niet waar dat voor nodig is eigenlijk.
Winterstop en playoffs.Martinusz schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:05:
Nou dus Hendrix en Veltman hadden rood moeten krijgen, joepie de poepie het is niet gebeurd, next.
Doordeweekse speelronde, bah, snap niet waar dat voor nodig is eigenlijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Altijd als ik dat denk van nou doortrekken, gaat het hopeloos mis, zul je zien dat je straks alsnog op 10 punten staat voor de winterstopGonadan schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:16:
Nu heb ik in ieder geval nog hoop voor de uitwedstrijd tegen AZ. Blijkbaar kunnen ze toch wat als het echt moet, hopelijk dus straks nog een keer.
Stil nou toch.Martinusz schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:26:
Altijd als ik dat denk van nou doortrekken, gaat het hopeloos mis, zul je zien dat je straks alsnog op 10 punten staat voor de winterstop
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verder gewoon dik verdiende overwinning voor Ajax. Niet verwacht van te voren, had dit spelbeeld wel verwacht. Maar dan dat PSV er twee tegen de verhouding in poft.
[ Voor 16% gewijzigd door JST94 op 10-12-2017 22:33 ]
Maar hij was wel stront vervelend en had sowieso een keer geel moeten hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 10-12-2017 22:36 ]
Elleboog maakt niet uit, gaat om de beweging van arm naar het gezicht. Klasiek geval van: dat had geel moeten en rood kunnen zijn. Idem voor de tackle van Schone, had mijn inziens rood moeten zijn (van achter, werkelijk geen mogelijkheid de bal te raken en met twee benen). Hendrix had er ook vanaf gemoeten met rood en PSV had een penal kunnen hebben vanwege het naar beneden duwen van Veltman op Luckassen terwijl de laatste wilde koppen.Vos schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:35:
Veltman kwam met zijn arm in op Lozano, raakt hem niet met de elleboog.
Maar hij was wel stront vervelend en had sowieso een keer geel moeten hebben.
Blom is gewoon een prutscheids, dat weten we allang en er is een reden dat deze vent PSV wedstrijden niet fluiten moet, hij verknoeid er te vaak wel iets.
PSV speelde trouwens gewoon bagger, maarja.
Dat laat de noodzaak van videoarbitrage overigens wel zien, al zal dit niet alles kunnen oplossen.
Hier ben ik het wel op grote lijnen mee eens...Zingo schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:02:
[...]
Elleboog maakt niet uit, gaat om de beweging van arm naar het gezicht. Klasiek geval van: dat had geel moeten en rood kunnen zijn. Idem voor de tackle van Schone, had mijn inziens rood moeten zijn (van achter, werkelijk geen mogelijkheid de bal te raken en met twee benen). Hendrix had er ook vanaf gemoeten met rood en PSV had een penal kunnen hebben vanwege het naar beneden duwen van Veltman op Luckassen terwijl de laatste wilde koppen.
Blom is gewoon een prutscheids, dat weten we allang en er is een reden dat deze vent PSV wedstrijden niet fluiten moet, hij verknoeid er te vaak wel iets.
PSV speelde trouwens gewoon bagger, maarja.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Probleem is dat je Blom dus afvangt met videoscheids, maar zo’n Nijhuis dus niet.Zingo schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:26:
Ik vind beide een ramp, kan niet wachten tot de videoscheids er is. Het ergste is nog dat dat enorm veel wedstrijden anders eindigen, het zou bijna een sport worden waar het om kwaliteiten van spelers gaat
Ligt natuurlijk aan de toepassing. Doe je het zoals bij andere sporten dat je als team ook een videoscheids kan inroepen wordt het natuurlijk eenvoudiger. Maar inderdaad, het verschil in het hanteren van de regels moet ook kleiner worden.Martinusz schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:30:
[...]
Probleem is dat je Blom dus afvangt met videoscheids, maar zo’n Nijhuis dus niet.
Wat een kutpot van beide ploegen zeg. PSV wil niet van de eigen helft komen, en Ajax kan lang niet gevaarlijk worden ondanks een enorm overwicht. Wel mooi dat dat geluksvoetbal van PSV nu een keer is afgestraft, maar het zegt ook wel weer wat dat het weer van 2 afstandsgoals moest komen. En my god, die Blom.
Dat ze hem zulke wedstrijden geven is onbegrijpelijk. Veltman en Hendrix hadden het einde van de pot niet mogen halen. Schone en v Ginkel twijfelachtig.
Het vervelendste hiervan voor Ajax?
Ze krijgen nu misschien wel het idee dat Keizer het weer op de rit gaat krijgen. Zou me niks verbazen als er tegen AZ weer een nederlaag aankomt.
Maar een echte mooie uitgespeelde kans die benut is heb ik pas met die laatste goal gezien.
[ Voor 24% gewijzigd door LZ86 op 11-12-2017 00:42 ]
Mee eens. Het feit dat ze Schone niet dekken buiten de 16 is mij dan ook een raadsel. Die man heeft vroeger vaker op 10 gespeeld dan op 6 (vandaag speelde hij tussen de 10 en 6), dus schieten kan ie wel. Wel verbaas ik mij over zijn kopduels, die wint hij wel redelijk vaak ondanks hij zijn lengte niet mee heeft. Misschien een goede timer ofzo.Leon Zwiers schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:41:
Van buiten de 16 zijn afstandsschoten ja. Ook een wapen met Schone, dat is geen toeval meer dat die ze er zo vaak inknalt van die afstand.
Maar een echte mooie uitgespeelde kans die benut is heb ik pas met die laatste goal gezien.
Betreft het jagen en het hardere spel van Ajax, dat bevalt me wel. Dan maar een paar keer een kaart ontvangen, maar een ontregelde tegenstander is goud waard.
maar goed, ik heb dan ook een waterpolo-achtergrond. Ruig spel bevalt mij wel
[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 11-12-2017 01:01 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
PSN: Curvaa_
Het was beter te pruimen dan de klassieker. En het spel van Ajax leek zowaar op het goede spel van vorig seizoen; veel balbezit met de drang naar voren, bij balverlies direct de druk er op en snel weer de bal veroveren. Daarnaast vond ik de gekozen tactiek van PSV opmerkelijk. Je staat 10 punten voor, bij winst sla je een gat van 13 punten met jouw grootste concurrent die wisselend presteert. Waarom dan zo behoudend spelen? Juist met bluf en volle druk hadden ze Ajax aan het wankelen gekregen. Nergens gaf PSV de blijk dat ze Ajax de genadeklap wilden toedienen. Ze gaven Ajax alle ruimte om op te bouwen en spelers door te schuiven vanuit de achterste linie. Die keren dat PSV de bal veroverde kwamen ze niet tot counteren omdat ze gewoon nooit in de wedstrijd zaten.Zoals Zoet vanaf het begin tijd begon te rekken was wellicht het meest typend voor de instelling van PSV. In mijn ogen echt een verkeerde gok die flink is afgestraft.Vos schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:55:
Het feit dat Ajax er niet zo goed door kwam komt ook mede door het spel van PSV natuurlijk. Ik vond het eigenlijk wel een vrij vermakelijke pot.
[ Voor 3% gewijzigd door Han op 11-12-2017 08:50 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat is Cocu zijn masterplan. Ajax expres laten winnen zodat ze denken dat 3-4-3 super goed werkt.Curva schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:45:
Ajax speelde gisteren inderdaad best goed. Iedereen zetten netjes druk en er werd goed rugdekking gegeven, zodat er geen lastige 1 tegen 1 situaties ontstonden. Alleen weet ik niet of ik helemaal blij moet zijn met deze 3-4-3... Het is en blijft een tricky opstelling, als er 1 of 2 man niet goed opletten, loopt de tegenstander zo over je heen. Zeker als ze niet met 5 man achterin staan zoals PSV deed. Ook was dit een topper, iedereen deed extra zijn best zeg maar..
*Fleximex gaat weer verder met huilen
I don't have dreams, I have goals!!
Cocu, wat als je halverwege de tweede helft 'ineens' een goal tegen krijgt? Denk je dat je dan nog de tactiek volledig kan omgooien? Nee, natuurlijk niet, idioot!
Het was kampioen-onwaardig wat PSV liet zien, en met welke instelling.
Verder is Jeroen Zoet echt een ongelofelijk slechte keeper. (in ieder geval voor een landskampioen)
[ Voor 10% gewijzigd door Witte op 11-12-2017 09:31 ]
Houdoe
Aan de andere kant, het is een feit dat er altijd mensen achterin niet opletten. Wat dat betreft kan je dat beter accepteren en er zo weinig mogelijk van neer zetten. Hopelijk kan je het dan met andere linies wat compenseren.Curva schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:45:
Ajax speelde gisteren inderdaad best goed. Iedereen zetten netjes druk en er werd goed rugdekking gegeven, zodat er geen lastige 1 tegen 1 situaties ontstonden. Alleen weet ik niet of ik helemaal blij moet zijn met deze 3-4-3... Het is en blijft een tricky opstelling, als er 1 of 2 man niet goed opletten, loopt de tegenstander zo over je heen. Zeker als ze niet met 5 man achterin staan zoals PSV deed. Ook was dit een topper, iedereen deed extra zijn best zeg maar..
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor iedereen hier overheen valt, Lozano deed het in het begin echt fantastisch, maar valt nu toch wel een beetje stil (vormdip?), kon gisteren echt helemaal niets laten zien. Hoop voor de PSV-fans en de eredivisie dat hij weer spoedig in vorm is, want in het begin van het seizoen liet hij leuke dingen zien.Miskoop David Neres: 7 assists, 7 goals (929 minuten)
Topaankoop Hirving Lozano: 10 goals, 3 assists (1090 minuten)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Daarnaast ben ik het goedpraten wat ik op andere plekken van Veltman zie echt zat. Die acties van hem horen niet op het veld thuis en hij had gewoon met rood eraf gemoeten. Dit goedpraten als: eindelijk een speler die er vol voor gaat is onzin. Een arm of elleboog in iemand zijn nek of gezicht planten heeft helemaal niks met voetbal te maken.
Achja, met Bergwijn hadden ze ook niks klaargespeeld. Zegt genoeg dat PSV 0 schoten op (of naast) doel had de 1e helft. Ze speelden veel te traag en lieten zich telkens aftroeven door de jagende Ajacieden.Zingo schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:49:
Een dag na de match nog steeds boos op PSV, man man man, wat een instelling hadden ze ook. Wat terecht gezegd wordt, je staat 10 punten voor en weet dat Ajax niet tegen teams kan die hoog druk zetten. Probeer dat dan gewoon en zet die druk ook. De gekozen tactiek kon na 10 minuten de prullenbak in door die onverklaarbare wissel van Cocu. Als je op de counter speelt heb je werkelijk niks aan de Jong. Sowieso spelen we enorm zwak sinds hij er weer instaat. Cocu had gewoon Bergwijn erin moeten gooien en met Pereiro in de spits moeten spelen, dan kwam je een stuk verder. Enorm zak spel van PSV, verlies compleet aan zichzelf te danken.
Daarnaast ben ik het goedpraten wat ik op andere plekken van Veltman zie echt zat. Die acties van hem horen niet op het veld thuis en hij had gewoon met rood eraf gemoeten. Dit goedpraten als: eindelijk een speler die er vol voor gaat is onzin. Een arm of elleboog in iemand zijn nek of gezicht planten heeft helemaal niks met voetbal te maken.
Kan me nog voorstellen dat ze in begin klein beetje overrompeld werden door die felheid, maar er kwam niet echt verbetering in het spel gaandeweg de wedstrijd. Had het idee dat PSV het allemaal wel best vond en zich niet te veel wilde inspannen, terwijl Ajax er vol voor ging.
Was nadat de goal was gevallen dan ook wel duidelijk dat het over was. Alleen toen Ajax wat gas terug nam na de 3-0 kreeg PSV een paar kansen met hun slakkentempo...
Ineens is Keizer een genie en willen zijn spelers voor hem strijden.
Man man man........
Keizer moet gewoon assistent worden van een trainer met ervaring.Leon Zwiers schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:38:
Heerlijk die media.
Man man man........
Moet wel zeggen dat hij ballen had om gewoon 3-4-3 te gaan spelen tegen PSV, maar in eerdere wedstrijden heeft hij gewoon verkeerde beslissingen gemaakt, rare opstellingen etc. Hij zal vast wel wat kunnen, maar laat hem eerst ervaring opdoen als assistent of iets dergelijks.
Ajax laten komen en lekker op de 0 spelen is het domste wat je kan doen, want daar zijn de Ajax spelers gewoon veel te goed voor. Die pakken je echt wel.
Maar goed, op deze manier denk ik dat AZ een grotere uitdaging wordt voor Ajax, want die gaan namelijk wel volle bak erop. Benieuwd naar zondag!
Je hebt de wedstrijd denk ik niet gezien? Anders zou je het niet een onverklaarbare wissel noemen of wil jij een wedstrijd spelen met een speler die een spier blessure heeft.Zingo schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:49:De gekozen tactiek kon na 10 minuten de prullenbak in door die onverklaarbare wissel van Cocu..
[ Voor 9% gewijzigd door ADDG op 11-12-2017 10:48 ]
Ajax was flink beter gisteren maar zo'n Luckassen dat is een parel die je moet koesteren. Sterk, atletisch en ook erg snel. Laat dat soort spelers nu eens een jaar of 3-4 minimaal elke week presteren en ga dan eens ouwehoeren over een eventuele transfer. Hier is elke instant hit wedstrijd meteen reden om over een transfer te praten.
Davy Klaassen speelt ook wekelijks de sterren van het dak (maar niet in het echt...).
Ik krijg de indruk dat je mijn eerdere posts niet gelezen hebt. De wissel is inderdaad te verklaren vanwege de blessure, maar de keuze voor de Jong is onverklaarbaar aangezien hij niet past in het gekozen strijdplan. Ik vond Bergwijn dan een logischere keuze.ADDG schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:47:
[...]
Je hebt de wedstrijd denk ik niet gezien? Anders zou je het niet een onverklaarbare wissel noemen of wil jij een wedstrijd spelen met een speler die een spier blessure heeft.
Alsof instelling een rol speelde.Zingo schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:49:
Een dag na de match nog steeds boos op PSV, man man man, wat een instelling hadden ze ook.
Cocu ging voor de Utrecht variant, waar zeker iets voor te zeggen viel. Met Locadia en Lozano heeft PSV veel snelheid en dreiging voorin, wat ideaal is als de tegenstander ruimte weggeeft achterin. Dan is het in dit scenario ideaal als Ajax aanvalt, op de helft van PSV voetbalt en een middenvelder als CV gebruikt. PSV liet Ajax de bal hebben en het spel maken, waarna PSV via de counter zou gaan winnen. Het 1e gedeelte was geslaagd, het 2e gedeelte echter totaal niet. Leuk dat Ajax 80% balbezit had in de 1e helft, dat zegt echter niets. Dat hoorde bij het plan, wat dus niet bij het plan hoorde was dat PSV bij de 20% balbezit ervoor zorgde dat het de bal zo snel mogelijk weer kwijt raakte. Vreemd en opvallend dat PSV zo ontzettend slordig was in balbezit en de aanvallers nauwelijks wist te bereiken.
Wat niet hielp natuurlijk was het vroege uitvallen van Locadia, al begrijp ik niet waarom Luuk er daarna in kwam. Ik had Bergwijn verwacht, zodat PSV hetzelfde spelletje kon blijven spelen. Achteraf is het altijd makkelijk praten, maar na de komst van Luuk had Cocu het sowieso in de rust moeten omgooien. Dat hij dit niet heeft gedaan begrijp ik totaal niet, al helemaal omdat Cocu normaal gesproken tactisch juist zo sterk is.
Maar goed, PSV weet weer waar het staat.
Uithuilen en zorgen dat je de resterende 3 wedstrijden voor de winterstop wint (Groningen, Ado en Vitesse), dan moet de concurrentie maar zorgen dat ze dit ook doen. Waarbij Ajax zondag uit speelt tegen AZ, dus dat wordt een interessante wedstrijd. Na de winterstop mag Ajax trouwens meteen aan de bak thuis tegen Feyenoord en uit tegen Utrecht, ook leuk.
Waarbij je wel even weglaat dat dit Neres zijn 2e seizoen is in Nederland en het Lozano zijn 1e seizoen is. Dat scheelt nogal, aangezien Neres in zijn 1e halve seizoen echt ongelooflijk weinig liet zien en Lozano in het begin meteen de beste PSV'er was.Gynnad schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:37:
Even een mooie statistiek:
Maar niemand zal ontkennen dat Neres bezig is met een uitstekend seizoen.
Evenveel dus als Ajax...Snowdog schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:57:
Zegt genoeg dat PSV 0 schoten op (of naast) doel had de 1e helft.
Of jij begrijpt het niet helemaal, hij legt het anders prima uit waarom je de Jong niet had hoeven brengen voor LocadiaADDG schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:47:
[...]
Je hebt de wedstrijd denk ik niet gezien? Anders zou je het niet een onverklaarbare wissel noemen of wil jij een wedstrijd spelen met een speler die een spier blessure heeft.
Dat heb ik dus ook, dan vergelijken ze het met Guardado vorig seizoen die 2 spelers geblesseerd schopte. Wat men vooral niet wil noemen is dat in die situaties iemand nog een poging doet voor de bal te gaan, maar wat Veltman hier 2 maal deed had niets met de intentie om de bal te spelen te maken.Zingo schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:49:
Ik ben er voor als er wat mannelijker gespeeld wordt, maar mannelijker spelen moet dan wel te doen zijn met de intentie om de bal te spelen. Of door een "slimme" overtreding kan ik me ook alles bij voorstellen, zodat de aanval wordt "verstoord", alleen zijn slimme overtredingen niet van het kaliber wat Veltman gisteren deed.
Het is hem (complimenten) weliswaar gelukt Lozano uit de wedstrijd te halen, maar hij zou 'm er bij wijze van letterlijk uitslaan, en dat is wat anders als "er kort opzitten" en "irriteren", waar Veltman het zelf over heeft. Als zoiets de eerste keer was, zou het een incident kunnen zijn, maar vorig seizoen Europees gebeurde het een aantal keren dat hij met vuur speelde en daarom werd gewisseld.
En qua sportiviteit kan ik me ook nog de "doorspeelactie" herinneren, waarbij hij ook aangaf het een "slimmigheidje" te vinden. Natuurlijk: Winnen is belangrijk, maar het is goed dat er slechts 1 Veltman bij Ajax rondloopt, meerdere zou het gehele imago van de club verzieken. Als je echt "zo goed bent" als je zelf beweert/ denkt te zijn, dan heb je wel andere oplossingen en is die gekkigheid helemaal niet nodig.
Oeps maandagochtend, had wat sneeuw in mijn ogen denk ik.Zingo schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:50:
[...]
Ik krijg de indruk dat je mijn eerdere posts niet gelezen hebt. De wissel is inderdaad te verklaren vanwege de blessure, maar de keuze voor de Jong is onverklaarbaar aangezien hij niet past in het gekozen strijdplan. Ik vond Bergwijn dan een logischere keuze.
Die wekelijkse columns van van Hanegem/Kerkhofjes/Swart zijn echt om te jankenLeon Zwiers schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:56:
Het stukkie van zuurpruim 1e klas v Hanegem is deze week wel goed.
Hij slaat de spijker op de kop
[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 11-12-2017 10:57 ]
Haha, geen probleem, ik zie hier door de sneeuw ook niet veel meer (zoals een goed spelend PSV, maar dat zie ik al ene heel seizoen niet xD)ADDG schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:54:
[...]
Oeps maandagochtend, had wat sneeuw in mijn ogen denk ik.
Wie praat het kansloze spel van PSV dan goed? Ik snap de keuze voor de counter want daar ligt de kracht van PSV, maar de uitvoering was echt om te janken haha.418O2 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:56:
Ongelofelijk dat mensen het abominabele spel van PSV goed praten. Ze gooiden alles dicht en hebben hooguit 10 minuten gepoogd er wat van te maken. Ajax had de druk er gewoon hard op en had een aantal gevaarlijke kansen. De uitslag is een prima afspiegeling van de wedstrijd. PSV viel mij echt heel erg tegen. Want Ajax speelde zeker lekker, maar zo verschrikkelijk goed waren ze niet.
[...]
Die wekelijkse columns van van Hanegem/Kerkhofjes/Swart zijn echt om te janken
[ Voor 53% gewijzigd door Zingo op 11-12-2017 10:58 ]
Dat was 1 man, Zeljko Petrović. Die trouwens aardig kon onderbouwen waarom hij dat zo zag.Typhone schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:47:
Veel erger zijn die mannen bij Studio Voetbal. Die dichten Donny vd Beek al een grote toekomst toe bij Swansea City o.i.d. Totale waanzin waar wij in Nederland mee bezig zijn.
De overige 4 man deelde Zeljko zijn zienswijze nog niet, dus waarom "die mannen" veel erger zijn is mij een raadsel.
PSV is nu ook niet echt een team om de druk er vol op te zetten, dus ik vraag mij af of ze dat überhaupt kunnen.Leon Zwiers schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:44:
Als PSV volop druk erop had gezet en gehouden had Ajax dit never gewonnen.
Ik vond deze nogal zorgelijk:Leon Zwiers schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:38:
Heerlijk die media.
Man man man........
Keizer vreesde niet voor ontslag bij verlies tegen PSV
Blijkbaar voelt hij zich onaantastbaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb al het hele seizoen twijfels over het getoonde PSV spel, net zoals velen hier, maar ze hadden gister op zijn minst toch wel kunnen proberen aan te vallen? Ze hebben geen moment ook maar iets geprobeerd, terwijl de 1e helft van Ajax ook niet goed was. Dat ze vervolgens Ajax uitgebreid te tijd geven om goed in de wedstrijd te komen is gewoon dom (of ze kunnen inderdaad gewoon niet)Gonadan schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:02:
[...]
PSV is nu ook niet echt een team om de druk er vol op te zetten, dus ik vraag mij af of ze dat überhaupt kunnen.
[...]
Ik vond deze nogal zorgelijk:
Keizer vreesde niet voor ontslag bij verlies tegen PSV
Blijkbaar voelt hij zich onaantastbaar.
Je mistte gewoon een partij inzet bij PSV
* Martinusz pakt alvast een bakje popcorn
Niet dat PSV wel gevaarlijk was, maar echt mee zat het ze niet. Het had met rust 0-3 kunnen staan. (Twee penalties die gegeven konden worden en een zeer gevaarlijke counter die door door Blom werd afgebroken omdat hij niet langer wilde wachten op zijn kopje thee)
Zou het kwartje de andere kant op gevallen zijn, dan was Cocu ineens de gevierde man. En PSV speelt al weken op deze laffe manier en is er zeer succesvol mee.
alles kan off-topic
Ze hadden het wel kunnen proberen, of op zijn minst één stapje nauwkeuriger in de omschakeling. Maar het echte onder druk zetten zijn ze in mijn ogen niet echt geschikt voor. Daar was ik dan ook niet zo bang voor. Tegen AZ maak ik mij daar veel meer zorgen om.Leon Zwiers schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:04:
Ik heb al het hele seizoen twijfels over het getoonde PSV spel, net zoals velen hier, maar ze hadden gister op zijn minst toch wel kunnen proberen aan te vallen? Ze hebben geen moment ook maar iets geprobeerd, terwijl de 1e helft van Ajax ook niet goed was. Dat ze vervolgens Ajax uitgebreid te tijd geven om goed in de wedstrijd te komen is gewoon dom (of ze kunnen inderdaad gewoon niet)
Je mistte gewoon een partij inzet bij PSV
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.ed.nl/psv/psv...-slag-om-de-arm~ae05c5fb/
https://www.telegraaf.nl/...cht-bij-volgende-megadeal
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?Ankona schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:06:
En PSV speelt al weken op deze laffe manier en is er zeer succesvol mee.
Ten eerste speelde PSV alleen tegen Utrecht met deze tactiek en ten tweede is het echt typisch Nederlands om deze tactiek laf te noemen. Counteren zien als laf, geen wonder dat Nederlandse coaches massaal afhaken in het buitensland...
PSV speelt het hele seizoen al matig, maar winnen wel bijna alles. Is ook een kunst, maar na een paar goed wegkomertjes is dit nu pas de 2e keer dat het zwakke spel echt wordt afgestraft met puntverlies tot gevolg. Vervelend voor PSV dat het net tegen Ajax was, maar dit zat er echt al tijden aan te komen.
Plus, die tactiek was zeker wel laf.
Tegen Utrecht kwam PSV erg goed weg (ook al zegt de uiteindelijke score heel wat anders, maar Utrecht had veel meer verdiend die pot) EN dan doe je het tegen Ajax weer...een Ajax dat defensief uitermate kwetsbaar is met een middenvelder op een centraal verdedigende positie. ALs je daar dan geen druk op zet dan gaat dat wel prima ja...
[ Voor 36% gewijzigd door LZ86 op 11-12-2017 11:21 ]
Bereid je voor op de transferpolitie in dit topic, want 10 miljoen is wel veel voor een 18-jarigeBaseman77 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:15:
Om ook met positief nieuws te komen rondom PSV; de komst van Romero zou zo goed als rond zijn![]()
https://www.ed.nl/psv/psv...-slag-om-de-arm~ae05c5fb/
https://www.telegraaf.nl/...cht-bij-volgende-megadeal
Je hebt geen keus meer. 18 jarige aanvallers die enigszins potentie hebben kosten gewoon zoveelMartinusz schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:23:
[...]
Bereid je voor op de transferpolitie in dit topic, want 10 miljoen is wel veel voor een 18-jarige
YouTube: Frenkie de Jong vs PSV (10/12/17)
Frenkie was gister erg sterk imo. Als hij veel gaat spelen wordt dat alleen maar beter. Zolang ze hem maar niet kapot maken met instructies
:-)dutchgio schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:06:
Schrijft @Harribo tegenwoordig voor de NOS?
Hier ook niet gezien...
Heb het gisteravond laat nog gezien.
3x rood... Dat weet ik niet.
Wat mij wel opviel of eigenlijk ook niet, was dat maatje Veltman weer verscheidene keren belachelijke overtredingen maakte.
Die jongen komt gewoon tekort zodra de tegenstander beter wordt. Dat gaat hij dan vaak zo compenseren.
Hij had zeker weggestuurd moet worden.
Een gevoel waarmee hij inmiddels wel bekend is.
Kortom, ben nog steeds geen Veltman fan, sorry
Edit: frenkie de jong speelde top. als hij zich zo door ontwikkeld en wat secuurder wordt dan hebben we een topper in de dop
Mooi dat Ajax het anti voetbal van Psv afstrafte. Dat zie je vaker met zo'n instelling als Psv die had, dan ga je het verliezen, vast tussen de oren
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 11-12-2017 11:40 ]
alles kan off-topic
Dat is wel iets te positief. Het had met rust 0-0 kunnen staan en dat stond het ook. Het was typisch zo'n 0-0 wedstrijd waar Ajax de kansen die het kreeg zou missen. Maar in de tweede helft faalde PSV in zijn defensieve taken.Ankona schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:06:
Ik vond PSV helemaal niet zoveel zwakker dan Ajax. Ik zeg niet dat ze hadden moeten winnen, maar de kans was er zeker. 3-0 is gewoon geflatteerd, laten we eerlijk zijn. Ajax leek optisch het spel wel onder controle te hebben maar echt gevaarlijk waren ze amper. Die doelpunten vielen ook min of meer uit het niets.
Niet dat PSV wel gevaarlijk was, maar echt mee zat het ze niet. Het had met rust 0-3 kunnen staan. (Twee penalties die gegeven konden worden en een zeer gevaarlijke counter die door door Blom werd afgebroken omdat hij niet langer wilde wachten op zijn kopje thee)
Zou het kwartje de andere kant op gevallen zijn, dan was Cocu ineens de gevierde man. En PSV speelt al weken op deze laffe manier en is er zeer succesvol mee.
De goals hadden nooit mogen vallen. Waar PSV in de eerste helft alleen die kopbal van Dolberg weggaf was het in de tweede helft helemaal niet resoluut. Vooral die 2-0 van Schöne is tekenend. De Jong vangt hem half op maar laat het dan over aan Schwaab die eigenlijk te vast staat en net te laat is om die man op te vangen.
Tegen Twente thuis is dit ook twee keer gebeurd. PSV laat mensen te makkelijk vanuit het midden op de rand van de 16 schieten. Daar is dus geen lering uit getrokken.
Dat is wel heel extreem. PSV speelt meestal goed en wint. Tegen Feyenoord in de tweede helft, Heerenveen, Zwolle en Ajax niet. En alleen Zwolle was puur geluk. Tegen Heerenveen werd het niet meeverdedigen van sommige spelers afgestraft en tegen Ajax werd het gebrek aan kracht in de duels afgestraft.Leon Zwiers schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:18:
Een beetje kritisch mag toch wel?
PSV speelt het hele seizoen al matig, maar winnen wel bijna alles.
Dat tegen Heerenveen is inmiddels opgelost. Dat zag je duidelijk tegen Ajax. Maar wat ik niet begrijp is dat Luckassen duels verliest op het middenveld. Hij mag never nooit op kracht afgetroefd worden. Het gebeurde toch. Dat lijkt mij puur instelling.
Ik weet overigens niet waar dat beeld vandaan komt dat PSV slecht speelt. Dan ben je toch echt naïef. Net als al die analisten die zeggen dat AZ beter was of sommige die beweren dat Sparta ook maar iets in te brengen had tegen PSV. Balbezit zegt heel weinig als er niks mee gedaan wordt. Een daar is PSV juist heel sterk in. Bij balbezit meteen naar voren en gaan met die banaan.
Tegen Groningen 'gewoon' de normale opstelling in 4-3-3.
Tegen Utrecht werkte de 5-3-2 omdat Utrecht ook 5-3-2 speelde.
Ajax speelt 3-4-3 en dat is anders. I.p.v. opkomende back had Ajax opkomende centrale verdedigers die het middenveld versterken en er daardoor een middenvelder op de flank kon komen te spelen. Door 4-3-3 te spelen is je flankspeler die met de back van Ajax mee moet lopen nutteloos omdat die niet op kwam dus moet je flankspeler opeens een middenvelder gaan dekken. Verder heb je dus een middenveld dat op Van Ginkel na bijna alleen maar kan verdedigen en een flankspeler die dat niet is (Pereiro).
Als Cocu daadwerkelijk de 5-3-2 als tegen Utrecht had gespeeld, met Lozano en Locadia (tegen Ajax dan vervangen door Bergwijn), had het beter uitgepakt i.m.o.
Juventus-Tottenham Hotspur
FC Basel-Manchester City
FC Porto-Liverpool
Sevilla-Manchester United
Real Madrid-Paris Saint-Germain
Shakhtar Donetsk-AS Roma
Chelsea-FC Barcelona
Bayern München-Besiktas
Daar zitten een paar mooie krakers tussen. Ik ben vooral benieuwd naar Real - PSG. Lekkere loting voor PSG trouwens, als beloning voor het bovenaan eindigen van de groep
Seriously?Harribo schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:37:
[...]
Edit: frenkie de jong speelde top. als hij zich zo door ontwikkeld en wat secuurder wordt dan hebben we een topper in de dop
Frenkie de Jong heeft een Pass Accuracy gemiddeld van 92%!
Tegen PSV 93%!
Beter opletten voortaan
Dat wordt me een tweetal wedstrijd jaSjurm schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:55:
Champions League achtste finales:
Juventus-Tottenham Hotspur
FC Basel-Manchester City
FC Porto-Liverpool
Sevilla-Manchester United
Real Madrid-Paris Saint-Germain
Shakhtar Donetsk-AS Roma
Chelsea-FC Barcelona
Bayern München-Besiktas
Daar zitten een paar mooie krakers tussen. Ik ben vooral benieuwd naar Real - PSG. Lekkere loting voor PSG trouwens, als beloning voor het bovenaan eindigen van de groep
Chelsea - FC Barcelona ook. Chelsea dat heel wisselvallig is en Barca soms ook niet overtuigend is. Chelsea zal vast gaan counteren. Maar ze hebben wel de spelers om dit te doen waardoor ik denk dat het de hele wedstrijd eenrichtingsverkeer wordt. De verdediging van Barca is namelijk niet top.
Dit topic is gesloten.
![]()
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!