Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 106 Laatste
Acties:
  • 198.638 views

Onderwerpen

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 16:33
Terug uit de Kuip. Was geen feest om daar te zijn helaas. 2e helft was niet om aan te zien. Veelste laag tempo en natuurlijk koud zat. Gelukkig was Vitesse nog slechter :p

Volgende week zondag tegen Utrecht. Hoop toch daar wat meer spektakel te zien.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Terranova schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:22:
Nou Higler bedankt voor het compleet overhoop gooien van een wedstrijd. Ze zullen in Eindhoven blij met je zijn.
Naast jouw toch wel weer absurde postgedrag... :F

Dit is een 100% penalty + rode kaart.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DQD7TmZXkAETagG.jpg
Bron.

Kun je misschien vertellen waarom Ajax niet nog enorm zwijnt met 1 punt? :?

En verder, zowel Vitesse (echt 100% penalty niet gegeven) als Feyenoord (beetje twijfelachtig, ook geen pingel) krijgen geen pingel... :?

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 03-12-2017 00:38 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06
Ramzzz schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:35:
[...]
[afbeelding]
Bron.
Ik vind het lastig. Als je zijn arm weg zou denken zit de bal volgens mij tegen zijn linkerheup of de linkerkant van zijn onderbuik aan; zo'n plaatje vertekent ontzettend.
Na alle herhalingen was ik nog steeds niet overtuigd. De enige die er goed zicht op had was de scheids, die stond immers recht voor Veltman.
Iets anders: zijn arm zit stijf tegen zijn lichaam aan. Waar moet die z'n arm anders laten???

Maar dan nog, één penalty die misschien gegeven had kunnen worden tegenover 2 rode kaarten die gegeven hadden moeten worden. Ik denk dat Twente juist degene is die zwijnt met een punt; met 9 man hadden ze die 3-3 er nooit uitgekregen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:56
Een trainer die denkt dat het spel goed loopt en je nummer 10 die meent dat zijn risico volle passes voor gevaar zorgen.. Als Ajax fan heb je ‘t zwaar te verduren.

Ik vind het wel brutaal mooi van Schöne, die Ziyech leert hoe je een vrije trap schiet :D

[ Voor 21% gewijzigd door Mosin op 03-12-2017 01:04 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 21:44
dvdkiwi schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:54:
[...]

Ik vind het lastig. Als je zijn arm weg zou denken zit de bal volgens mij tegen zijn linkerheup of de linkerkant van zijn onderbuik aan; zo'n plaatje vertekent ontzettend.
Na alle herhalingen was ik nog steeds niet overtuigd. De enige die er goed zicht op had was de scheids, die stond immers recht voor Veltman.
Iets anders: zijn arm zit stijf tegen zijn lichaam aan. Waar moet die z'n arm anders laten???

Maar dan nog, één penalty die misschien gegeven had kunnen worden tegenover 2 rode kaarten die gegeven hadden moeten worden. Ik denk dat Twente juist degene is die zwijnt met een punt; met 9 man hadden ze die 3-3 er nooit uitgekregen.
Dit dus.

Bovendien heeft Onana en 66% penaltysave percentage(al zijn het maar 3 penalties). Dus had het inderdaad een penalty geweest, dan had het volgens de nieuwe regels(wat is nieuw) een gele kaart moeten zijn. Want zoals je op de foto van Rammz ziet gaat Veltman met de borst/schouder naar de bal en raakt de bal per ongeluk met de arm. Dus niet opzettelijk!.

https://www.vi.nl/nieuws/...tiek-op-triple-punishment
Alleen bij een opzettelijke handsbal (zoals van Andrés Iniesta tegen Atlético Madrid, foto), het vasthouden of duwen van een tegenstander of een overtreding zonder de intentie de bal te spelen, moet de speler van het veld.
Dus ja het is eerder Twente die zwijnt dat Higler de wedstrijd compleet veranderd heeft met zijn beslissing om Twente wat te gunnen na een over het hoofd geziene penalty voor Twente in de eerste helft. Waaronder een kopstoot beweging van Cuevas waar Higler alleen geel aan Neres geeft. Hooiveld, die al direct rood had moeten ontvangen in de eerste helft, weg laat komen met een tweede geel.

Het is gewoon schrijnend om te zien dat Higler na een redelijke foutloze eerste helft tot het Veltman moment(had rood moeten geven voor Hooiveld, maar verder niets op aan te merken). In de rust zijn, na het ongetwijfeld zien van zijn fout, het spoor compleet bijster raakt, om vervolgens in het voordeel van Twente te gaan fluiten in de 2e helft.

Had Higler gewoon blijven fluiten alsof er niets aan de hand was, dan had je nu wss een 0-5 wedstrijd gehad, ipv een wedstrijd waar Twente compleet in de wedstrijd geholpen wordt door scheidsrechterlijke beslissingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 03-12-2017 01:13 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:59
Die Ziyech juicht ook niet bij de goals van schone, beetje zielig eigenlijk, ben je alleen met jezelf bezig.

Verder bizar dat er geen rode kaarten waren, grove overtredingen, ook door mensen met al geel op zak.

Achja Twente uit altijd lastig voor Ajax.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 08:31
Dit puntenverlies van Ajax was weer zo onnodig. Natuurlijk maakte de scheids dubieuze beslissingen, maar als Ajax zijnde had je dit ma de 2-0 gewoon moeten beslissen.
Ik snap totaal de keuze van Keizer niet om te beginnen in een 3-4-3 systeem. Maar ja, zoals elke week andere spelers, andere tactiek, andere formatie en achterlijk wisselbeleid. 1 ding is wel consistent: totaal geen idee! Hoe kun je met Zeefuik en De Ligt (die nogal is een fout maakt) met 3 verdedigers blijven spelen? Waarom wordt Siem de Jong ingebracht voor Dolberg? Dan heb je dus geen spits meer....
En dan die Ziyech, heeft welgeteld 3 goede passend verstuurd denk ik. Da's een vooruitgang van 1 ten opzichte van vorige week.
Dit hele verlies is Keizer aan te rekenen, zijn keuzes slaan nergens op en hij grijpt niet goed in op plekken waar het nodig is. Het kwam bijvoorbeeld ook veel voor dat Frenkie en Ziyech beide aan de linkerkant staan, bal gaat van een van jullie naar Schone, naar de CV, naar Donny en dan naar Neres. Die laatste 2 staan alleen op een kwart van het veld met 4/5 man van Twente die snel kantelde. Geen aanspeelmogelijkheden dus en balverlies.

Zoals er nu gespeeld wordt verwacht ik hooguit een gelijkspel volgende week.

PSN: Curvaa_

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Martinusz schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:41:
Die Ziyech juicht ook niet bij de goals van schone, beetje zielig eigenlijk, ben je alleen met jezelf bezig.
Ziyech is überhaupt niet zo'n juicher, zeker niet als het eigenlijk kut gaat.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06
Ach, Dolberg juicht niet eens bij goals van zichzelf ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 11:48
Ramzzz schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:35:
[...]

Naast jouw toch wel weer absurde postgedrag... :F

[afbeelding]
Bron.

Kun je misschien vertellen waarom Ajax niet nog enorm zwijnt met 1 punt? :?

En verder, zowel Vitesse (echt 100% penalty niet gegeven) als Feyenoord (beetje twijfelachtig, ook geen pingel) krijgen geen pingel... :?
Hoe kun je nou iemand anders van absurd postgedrag betichten en in dezelfde post dit soort dingen gaan schrijven als je de wedstrijd duidelijk niet hebt gezien?

Die vent die daar schiet had er al met donkerrood af moeten zijn, en kwam met geel weg. Dat gebeurde later in de wedstrijd nog een keer.

Afbeeldingslocatie: https://d2ac7g0gt1bryo.cloudfront.net/images/p5/p5qnrt7d768qqkve-640x1920-g9p92v3t.png

Als er één ploeg zwijnt op basis van de scheidsrechterlijke dwalingen, is het wel Twente.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
Curva schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:01:
Dit puntenverlies van Ajax was weer zo onnodig. Natuurlijk maakte de scheids dubieuze beslissingen, maar als Ajax zijnde had je dit ma de 2-0 gewoon moeten beslissen.
Ik snap totaal de keuze van Keizer niet om te beginnen in een 3-4-3 systeem. Maar ja, zoals elke week andere spelers, andere tactiek, andere formatie en achterlijk wisselbeleid. 1 ding is wel consistent: totaal geen idee! Hoe kun je met Zeefuik en De Ligt (die nogal is een fout maakt) met 3 verdedigers blijven spelen? Waarom wordt Siem de Jong ingebracht voor Dolberg? Dan heb je dus geen spits meer....
En dan die Ziyech, heeft welgeteld 3 goede passend verstuurd denk ik. Da's een vooruitgang van 1 ten opzichte van vorige week.
Dit hele verlies is Keizer aan te rekenen, zijn keuzes slaan nergens op en hij grijpt niet goed in op plekken waar het nodig is. Het kwam bijvoorbeeld ook veel voor dat Frenkie en Ziyech beide aan de linkerkant staan, bal gaat van een van jullie naar Schone, naar de CV, naar Donny en dan naar Neres. Die laatste 2 staan alleen op een kwart van het veld met 4/5 man van Twente die snel kantelde. Geen aanspeelmogelijkheden dus en balverlies.

Zoals er nu gespeeld wordt verwacht ik hooguit een gelijkspel volgende week.
Twente speelde inderdaad reactievoetbal op het spel van Ajax en ik ben met je eens dat Ajax dit verkeerd uitspeelt. Donny is hier de spil in geweest. Als Ajax met twee man tegen 4/5 man van Twente komt te staan, dan moet Donny het vermogen hebben om het spel snel te verplaatsen naar de andere kant. Dit heeft hij niet (en wel meer). Hij passt liever Neres aan en dan is het of een superactie of balverlies. Geen middenweg meer omdat er geen afspeelmogelijkheden zijn, tenzij we een superspeler kopen die elke minuut een afstand kan afleggen van 60 meter omdat het tactisch niet klopt. Dolberg speelt ook verstoppertje dus dat helpt ook niet. Alles valt en staat met Donny, die maakt bijna altijd de verkeerde keuze. Het meebewegen van Twente is de hand van Verbeek die zijn ploegen altijd zo laat spelen, maar dit kan je heel makkelijk kapot spelen. Maar dan heb je wel betere middenvelders nodig (zowel in keuze als in loopvermogen). Donny is totaal niet wendbaar en het helpt niet mee dat Ziyech blijkbaar een enorm domme jongen is. Soms magistraal en heel vaak de meest domme acties die je maar kan maken.

I don't have dreams, I have goals!!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik gok dat Higler in de rust wel gezien/gehoord heeft dat Veltman eraf had gemoeten, maar niet dat Hooiveld een zwarte kaart had moeten hebben. Anders spaar je die speler echt geen 2e keer.

• Redondo1982
toolkist schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:43:
Ik gok dat Higler in de rust wel gezien/gehoord heeft dat Veltman eraf had gemoeten, maar niet dat Hooiveld een zwarte kaart had moeten hebben. Anders spaar je die speler echt geen 2e keer.
We hebben geen trainer die invloed op zijn spelers heeft. Dit is uiteraard ook zo naar de scheids. Als we LvG als trainer hadden gehad dan had een speler van Twente er al af geweest voor de rust en anders wel vlak daarna. Maar heb je die simpele zieltjes zien zitten op de bank bij Ajax? Totaal geen uitstraling voor de club met branie en lef.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Krukar schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:40:
[...]

Hoe kun je nou iemand anders van absurd postgedrag betichten en in dezelfde post dit soort dingen gaan schrijven als je de wedstrijd duidelijk niet hebt gezien?

Die vent die daar schiet had er al met donkerrood af moeten zijn, en kwam met geel weg. Dat gebeurde later in de wedstrijd nog een keer.

[afbeelding]

Als er één ploeg zwijnt op basis van de scheidsrechterlijke dwalingen, is het wel Twente.
Ik heb in hoedanigheid van moderator een wel zéér absurde post van de bedoelde poster moeten trashen. B)

Er hadden meerdere extra gele en wellicht rode kaarten mogen vallen inderdaad, en als er twijfel is waarom Neres wél geel krijgt? Hij loopt pontificaal aggresief acher die Twentespeler aan. Uitstekend beoordeeld.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 11:48
Ramzzz schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:57:
[...]

[mbr]Ik heb in hoedanigheid van moderator een wel zéér absurde post van de bedoelde poster moeten trashen.[/] B)
Aha dat wist ik niet :) Dacht dat jou opmerking gericht was op die post die je had gequote.
Nja goed Ajax had het aan zichzelf te danken dat er niet gewonnen werd (gewoon laksheid van het team en een trainer die geen trainer van Ajax hoort te zijn), maar op basis van de scheidsrechter werd Ajax méér benadeeld dan Twente, denk dat iedereen die de wedstrijd heeft gekeken het daar wel over eens is.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Laksheid? Kwaliteit? Mentaliteit? Wie zal het zeggen? Als je als Ajax zijnde met 2 - 0 voorstaat tegen een provincieclubje, moet je gewoon doordrukken en de 3 en 4 - 0 maken en dan is het klaar, maar dit Ajax kan dat blijkbaar niet.

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:57:
[...]

[mbr]Ik heb in hoedanigheid van moderator een wel zéér absurde post van de bedoelde poster moeten trashen.[/] B)

Er hadden meerdere extra gele en wellicht rode kaarten mogen vallen inderdaad, en als er twijfel is waarom Neres wél geel krijgt? Hij loopt pontificaal aggresief acher die Twentespeler aan. Uitstekend beoordeeld.
Hij was degene die neergehaald wordt terwijl de bal al weg is, die gast was veel te laat. Los daarvan waren beide heren druk bezig om de koppen tegen elkaar te zetten, niet alleen Neres. Allebei geel was dus meer dan terecht geweest.
En wellicht rood? Kijk nog een keer naar die overtredingen van Hooiveld. In de 2e helft krijgt die linksback zelfs geel voor een precies gelijke actie als Hooiveld een paar minuten eerder deed.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:48
Het is leuk om het over scheidsrechters te hebben. Maar ik vind het curieus dat niemand het überhaupt over de goal van Kluivert heeft. Als PSV die maakt is de wereld hier te klein en schreeuwt iedereen geluk maar nu Ajax die maakt is het wel zelf afgedwongen?
Twee vrije trappen en een van richting veranderd schot dus.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hooiveld had er inderdaad wel afgemoeten. Maar om nou te zeggen dat er tegen Ajax gefloten is. Het was beide kanten op betroerd. De vrije trap voor de 2-0 sloeg bijvoorbeeld nergens op, en Veltman had er ook best met rood+pingel afgekund. Als je kijkt naar het voetbal dan zou ik zeggen dat Ajax de eerste helft dominant was maar te weinig creeerde (2 uitgespeelde kansen). Verbeek heeft het vervolgens in de rust tactisch goed omgezet door een verdediger door te schuiven naar het middenveld.

Regeren is vooruitschuiven

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Heb alleen de samenvatting gezien, maar qua kansen en scheidsrechterlijke dwalingen vond ik een gelijkspel bij FC Twente Ajax terecht.

De blessure voor El Ahmadi lijkt wonder boven wonder mee te vallen. Er is geen scheur gevonden bij het eerste onderzoek. Denk niet dat hij dit jaar nog in actie komt maar na de winter wel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja... Ajax blijkt weer meer dan eens in staat te zijn een tegenstander terug te laten komen in de wedstrijd. Totaal overbodig en ook nog eens onbegrijpelijk weer. Deze ploeg is geen titelkandidaat. Er zal goed moeten worden ingekocht deze winter om een kwaliteitsimpuls te bewerkstelligen. Aan de andere kant; wintertransfers zijn nooit zo’n succes, een team opbouwen doe je in de zomer, niet in de winter.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Fleximex schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:43:
Het is leuk om het over scheidsrechters te hebben. Maar ik vind het curieus dat niemand het überhaupt over de goal van Kluivert heeft. Als PSV die maakt is de wereld hier te klein en schreeuwt iedereen geluk maar nu Ajax die maakt is het wel zelf afgedwongen?
Twee vrije trappen en een van richting veranderd schot dus.
Ach het grootste mazzelmoment voor Ajax, vlak voor rust, heeft genoeg aandacht gehad dus dan sneeuwt dit onder.
Overigens heeft die Duitser die jullie in de blessure tijd een cadeautje gaf tegen ons ineens de wedstrijd van z'n leven gespeeld. Wat een mazzel voor PSV :+

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37
PSV heeft alle moeite met Sparta.
Gevalletje Sparta stort na 60 minuten finaal in van de vermoeidheid en PSV maakt in een half uurtje door fouten in de verdediging nog even 6 goals

• Han
  • Niet online

Han

Tja... gewoon een normaal beeld dus. Ploegen uit de onderste regionen die een uur lang stand kunnen houden waarna de concentratie en conditie afneemt en er gaten gaan vallen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:55:
PSV heeft alle moeite met Sparta.
Gevalletje Sparta stort na 60 minuten finaal in van de vermoeidheid en PSV maakt in een half uurtje door fouten in de verdediging nog even 6 goals
Het klinkt zo heel negatief, maar dat is toch een prima strijdplan (van beide kanten)?
Je tegenstander kapot spelen en dan profiteren van de gaten die in het laatste half uur vallen, vs in 60 minuten de energie voor 90 minuten spenderen en hopen dat je het laatste half uur ongeschonden doorkomt.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik houd er gewoon rekening mee dat PSV in de laatste minuut alsnog de winnende kan maken. Voorkomt teleurstelling. :9

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:32:
Ik houd er gewoon rekening mee dat PSV in de laatste minuut alsnog de winnende kan maken. Voorkomt teleurstelling. :9
Zeker geen rekening gehouden met Luuk de Jong? :p

• LZ86
Daar is ie, 8 minuten te vroeg!

Edit:
Weer op zijn PSV's. Zakelijk gewonnen. 10 punten los op Ajax. En de Amsterdammers kunnen ze volgende week persoonlijk mee afrekenen. En de week erna moet Ajax naar AZ. Kan zomaar 16 punten voorsprong worden

[ Voor 77% gewijzigd door LZ86 op 03-12-2017 16:24 ]

• Han
  • Niet online

Han

Ik blijf er bij dat wanneer je van Ginkel en Lozano neutraliseerd er weinig van PSV te duchten valt.

• LZ86
Eens, alleen lukt het niemand.
PSV wint zonder goed te spelen, en komen er elke week weer mee weg. Dat is ook een kwaliteit.
Nu zijn de concurrenten dit seizoen erbamelijk, maar het is toch knap.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Nou, ik zie PSV volgende week echt niet winnen hoor, met die zwakke verdediging en Locadia die de bal geen enkel ploeggenoot gunt.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• toolkist
  • Niet online
De Ajax verdediging is alleen ook niet bepaald sterk en ik zie het ook prima gebeuren dat we volgende week weer lekker naïef 3-4-3 gaan spelen.

• LZ86
carpebios schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:34:
Nou, ik zie PSV volgende week echt niet winnen hoor, met die zwakke verdediging en Locadia die de bal geen enkel ploeggenoot gunt.
De Ajax verdediging is nog slechter dan die van PSV. (Op Isimat na misschien)
En PSV kan mooi hun sterkste eigenschap tentoonstellen (de counter), daar kan Ajax in de huidige vorm helemaal niets tegen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Roda gewoon gewonnen. Heeft Twente nog mazzel met dat puntje tegen Ajax anders stonden ze laatste. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 09:05
toolkist schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:37:
De Ajax verdediging is alleen ook niet bepaald sterk en ik zie het ook prima gebeuren dat we volgende week weer lekker naïef 3-4-3 gaan spelen.
Twente speelde met twee spitsen toch? Dan is 343 nog wel te verklaren. Maar tegen die drie van PSV één tegen één spelen lijkt met niet zo handig

• Fleximex
Han schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:28:
Ik blijf er bij dat wanneer je van Ginkel en Lozano neutraliseerd er weinig van PSV te duchten valt.
Ik blijf er bij dat wanneer je van Messi en Suarez neutraliseert er weinig van Barcelona te duchten valt O-)

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:44:
[...]

De Ajax verdediging is nog slechter dan die van PSV. (Op Isimat na misschien)
En PSV kan mooi hun sterkste eigenschap tentoonstellen (de counter), daar kan Ajax in de huidige vorm helemaal niets tegen.
Beetje overdreven niet? Aantal tegendoelpunten gelijk aan PSV en Feyenoord.

als je nu had gezegd PEC dan had je een punt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 03-12-2017 19:51 ]

• Curva
Redondo1982 schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:43:
[...]

Twente speelde inderdaad reactievoetbal op het spel van Ajax en ik ben met je eens dat Ajax dit verkeerd uitspeelt. Donny is hier de spil in geweest. Als Ajax met twee man tegen 4/5 man van Twente komt te staan, dan moet Donny het vermogen hebben om het spel snel te verplaatsen naar de andere kant. Dit heeft hij niet (en wel meer). Hij passt liever Neres aan en dan is het of een superactie of balverlies. Geen middenweg meer omdat er geen afspeelmogelijkheden zijn, tenzij we een superspeler kopen die elke minuut een afstand kan afleggen van 60 meter omdat het tactisch niet klopt. Dolberg speelt ook verstoppertje dus dat helpt ook niet. Alles valt en staat met Donny, die maakt bijna altijd de verkeerde keuze. Het meebewegen van Twente is de hand van Verbeek die zijn ploegen altijd zo laat spelen, maar dit kan je heel makkelijk kapot spelen. Maar dan heb je wel betere middenvelders nodig (zowel in keuze als in loopvermogen). Donny is totaal niet wendbaar en het helpt niet mee dat Ziyech blijkbaar een enorm domme jongen is. Soms magistraal en heel vaak de meest domme acties die je maar kan maken.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. In mijn voorbeeld ging het erom dat Donny aan de rechterkant werd aangespeeld, door iemand van de verdedigers of Schone. Hij wil vooruit spelen en de enige mogelijkheid is Neres, want die achterlijke Ziyech staat een krijtlijn uit gummen aan de linkerkant samen met Frenkie. En Dolberg is natuurlijk ook een super goed aanspeelpunt in de punt 8)7

• Redondo1982
Curva schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:35:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. In mijn voorbeeld ging het erom dat Donny aan de rechterkant werd aangespeeld, door iemand van de verdedigers of Schone. Hij wil vooruit spelen en de enige mogelijkheid is Neres, want die achterlijke Ziyech staat een krijtlijn uit gummen aan de linkerkant samen met Frenkie. En Dolberg is natuurlijk ook een super goed aanspeelpunt in de punt 8)7
Ik dacht dat je de carrousel bedoelde; het meebewegen met de tegenstander in een ‘boog’. Tactisch klopt er niks van Ajax, omdat er een speelstijl wordt gehanteerd die de spelers helemaal niet aan kunnen. Ziyech is sowieso een ongeleid projectiel. Die is tactisch zo enorm zwak en maakt vaak de verkeerde keuze. Die zal ook mislukken in een sterkere competitie.

• Curva
Redondo1982 schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:51:
[...]

Ik dacht dat je de carrousel bedoelde; het meebewegen met de tegenstander in een ‘boog’. Tactisch klopt er niks van Ajax, omdat er een speelstijl wordt gehanteerd die de spelers helemaal niet aan kunnen. Ziyech is sowieso een ongeleid projectiel. Die is tactisch zo enorm zwak en maakt vaak de verkeerde keuze. Die zal ook mislukken in een sterkere competitie.
Dat denk ik ook ja. Alleen kunnen de spelers de tactiek niet aan of is het een verkeerde tactiek voor het gebruikte spelersmateriaal? Ik neig meer naar het laatste. Bij de laatste 4-3-3 potjes was vooral duidelijk in balbezit dat er een vast 3-hoekje wordt gemaakt door de middenvelders. Dit 3-hoekje blijft statisch bewegen alsof ze met metalen stangen op afstand van elkaar worden gehouden, er zat totaal geen dynamiek in. Waar vorig jaar Donny (vaker Klaassen) of Ziyech een gat in doken.

• Martinusz
Het probleem is vooral dat Frenkie de Jong perse in het team gezet moest worden, de 3-4-3 kan prima, maar volgens mij was het de bedoeling dat Frenkie dan meer op 10 ging spelen (ruit), nu ging hij vaak meer op links bij Ziyech hangen, dan mis je dus in de punt achter de spits een aanspeelpunt, daar waar vaak extra ruimte ligt of je maakt extra ruimte voor anderen.

Wie kan mijn geheugen opfrissen, waar stond Ziyech bij Heerenveen en Twente? Ook hangend vanaf links of op 10?

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 04-12-2017 08:50 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11 15:22

Baseman77

We move

Zo, het kampioenschap is al bijna binnen *O*
Het gat is al 10 punten (of 9 met AZ, die het toch prima doen) en Ajax mag voor de winterstop nog tegen PSV en AZ spelen. Ik ben heel benieuwd komende zondag, Ajax moet winnen willen ze nog kans maken.
Martinusz schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:46:
Wie kan mijn geheugen opfrissen, waar stond Ziyech bij Heerenveen en Twente? Ook hangend vanaf links of op 10?
Bij Heerenveen was hij de nummer 10 (waarna tegenwoordig linksback Sinkgraven zijn opvolger was), bij Twente begon hij als rechtsbuiten om na een aantal wedstrijden ook daar als nummer 10 te gaan spelen.

• Martinusz
Baseman77 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:23:
Bij Heerenveen was hij de nummer 10 (waarna tegenwoordig linksback Sinkgraven zijn opvolger was), bij Twente begon hij als rechtsbuiten om na een aantal wedstrijden ook daar als nummer 10 te gaan spelen.
Waarom speelt die beste man dan niet gewoon op 10 }:| Ik hoop dat PSV wint en dat ze Keizer eruit flikkeren, hij heeft zijn kans gehad, tijd voor weer een trainer met ervaring.

Ajax zou trouwens "een grote vis" aan de haak proberen te slaan:
http://www.telegraaf.nl/s...oen-euro-grote-slag-slaan

Een Belgische revelatie op dit moment als buitenspeler, zou dan vanaf de zomer naar Ajax komen. Maar goed, eerst maar eens zien, het staat weer in de krant, dus de PL clubs kunnen weer gratis toeslaan ;)

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:27:
Waarom speelt die beste man dan niet gewoon op 10
Dat doet hij wel, alleen speelt Ajax niet met de punt naar voren en wordt Ziyech ook niet ondersteund door 2 verdedigende middenvelders. Waarbij je het risico loopt dat je middenveld uit balans raakt, zoals PSV dit risico ook loopt. Alleen zie je bij PSV hierin een stijgende lijn en bij Ajax een dalende lijn...naar mijn mening door een combinatie van de trainers en de karakters van de spelers. Vorig seizoen wees PSV Ziyech af na een persoonlijk gesprek (PSV vond enkele eisen te belachelijk en men vond hem veel te arrogant), Ajax sloeg uiteindelijk zijn slag in een paniek actie. Dat viel vorig seizoen nog uitstekend uit, maar dit seizoen speelt Ziyech alleen zijn eigen wedstrijden en heeft hij lak aan het teambelang.

Pereiro heeft ook moeite met de omschakeling bij balverlies en met zijn verdedigende arbeid, maar hij maakt hierin stappen waardoor het team van PSV veel minder uiteen valt in een aanvallend en een verdedigend blok (zoals in de wedstrijd tegen AZ het geval was). Het team blijft compacter en dat maakt een groot verschil. Hierdoor is PSV wel in staat om een voorsprong te behouden (wat natuurlijk nog zeker niet moeiteloos verloopt), wat bij Ajax een steeds serieuzer probleem aan het worden is.
Ik hoop dat PSV wint en dat ze Keizer eruit flikkeren, hij heeft zijn kans gehad, tijd voor weer een trainer met ervaring.
Keizer zijn aanstelling is een grote fout geweest, niet geheel onverwacht.
Vreemd genoeg ontloopt vooralsnog het bestuur alle vormen van kritiek, terwijl zij toch degenen zijn die verantwoordelijk zijn voor die aanstelling. Overmars was faliekant tegen, maar Vd Sar en Bergkamp hebben hun mening doorgedrukt. Goed bezig die twee, vooral laten zitten :+
Een Belgische revelatie op dit moment als buitenspeler, zou dan vanaf de zomer naar Ajax komen. Maar goed, eerst maar eens zien, het staat weer in de krant, dus de PL clubs kunnen weer gratis toeslaan ;)
Een typisch Telegraaf artikel, Ajax heeft iemand op het oog en vanzelfsprekend wordt zowel PSV als zo ongeveer de gehele wereldtop afgetroefd :z
Wat betreft de speler, ik ken hem totaal niet. Zijn statistieken zijn vooralsnog wel indrukwekkend, al is dit pas zijn 1e seizoen in België en is het afwachten hoe stabiel hij is en of hij zijn huidige niveau kan vasthouden en nog kan verbeteren.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Waarom zou iemand die in Belgie goed mee kan komen naar de ED willen? Op dit moment niet echt een stap omhoog.

alles kan off-topic

• Fleximex
Baseman77 schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:23:
Zo, het kampioenschap is al bijna binnen *O*
Het gat is al 10 punten (of 98 met AZ, die het toch prima doen) en Ajax mag voor de winterstop nog tegen PSV en AZ spelen. Ik ben heel benieuwd komende zondag, Ajax moet winnen willen ze nog kans maken.
Zeg je ook met een knipoog hoop ik? Als PSV zou verliezen en AZ wint is dat gat ook maar 5 punten. En AZ wint toch ook wel zijn wedstrijdjes.

• Baseman77

Baseman77

We move

Ankona schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:55:
Waarom zou iemand die in Belgie goed mee kan komen naar de ED willen? Op dit moment niet echt een stap omhoog.
Tussen de topclubs van België en Nederland zit momenteel weinig verschil, maar tussen de beleving in beide competities zit wel aardig wat verschil. In Nederland zijn er veel meer nieuwe(re) stadions en deze zijn ook beter gevuld. Dus de Eredivisie heeft nog zijn pluspunten tegenover de Jupiler Pro League.
Fleximex schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:05:
Zeg je ook met een knipoog hoop ik?
Tuurlijk.
Al ben ik van mening dat AZ de race nooit een volledig seizoen vol kan houden, mede dankzij Vd Brom (vaak kansloos zijn tegen de topclubs om daarna altijd te zeggen dat ze zo leuk meevoetbalden). Ajax en PSV (en vorig seizoen Feyenoord) zijn over een heel seizoen stabieler en vooral dat maakt veel verschil in de strijd om het kampioenschap.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Baseman77 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:11:
Tussen de topclubs van België en Nederland zit momenteel weinig verschil, maar tussen de beleving in beide competities zit wel aardig wat verschil. In Nederland zijn er veel meer nieuwe(re) stadions en deze zijn ook beter gevuld. Dus de Eredivisie heeft nog zijn pluspunten tegenover de Jupiler Pro League.
Volgens mij steekt Ajax financieel wel een beetje boven de rest van de Benelux uit, dat kan ook een overweging zijn.
Baseman77 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:11:
Tuurlijk.
Al ben ik van mening dat AZ de race nooit een volledig seizoen vol kan houden, mede dankzij Vd Brom (vaak kansloos zijn tegen de topclubs om daarna altijd te zeggen dat ze zo leuk meevoetbalden). Ajax en PSV (en vorig seizoen Feyenoord) zijn over een heel seizoen stabieler en vooral dat maakt veel verschil in de strijd om het kampioenschap.
De selectie van AZ is normaal gesproken ook te smal om top 3 te eindigen, maar zolang er niets gebeurt maakt dat ook niet uit natuurlijk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:14:
[...]
Volgens mij steekt Ajax financieel wel een beetje boven de rest van de Benelux uit, dat kan ook een overweging zijn.
Ook dat, en nog steeds spreken namen als Ajax, PSV en Feyenoord wereldwijd beter aan dan KV Mechelen, AA Gent of Anderlecht. Wat dat betreft teren we nog steeds op het verleden ;)
Dus als springplank naar de absolute top is het heel logisch om voor 1 van deze te kiezen.

AZ doet het heel aardig, eigenlijk niet eens zo op gelet, beetje onopvallend naar boven geslopen. De selectie is wel wat krapper denk ik ja, maar zolang het draait draait het.
En zolang Ajax blijft kwakkelen, zijn ze niet stabiel genoeg om uberhaupt dichter in de buurt te komen. Daarvoor zijn 2 dingen nodig, een stabieler Ajax (gaat niet gebeuren met huidige trainer) en een verval periode van PSV, dat zie ik ook nog niet zo snel gebeuren, wellicht later in het seizoen met blessure(s) of schorsing(en), maar daar hebben de achtervolgers ook last van natuurlijk :)

http://www.voetbalrotterd...-voor-nederlands-voetbal/
Eindelijk iemand die aan de poten van Verheijen gaat zagen! *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 04-12-2017 16:29 ]

• LZ86
Oh joh, eindelijk die Verheijen aangepakt. Hopelijk zet het door.

En Ajax haalt weer een jeugdspeler in zijn 1e seizoen naar Amsterdam.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:27
Leon Zwiers schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:31:
Bizar idd, en niet eens na zijn 1e seizoen, maar al na 15 wedstrijden bij Mechelen.. Misschien wel een ongekend talent, maar lijkt mij ook wat snel.. Hopelijk pakt het goed uit, 8 miljoen is toch een hoop geld.

Aan de andere kant was het met Sanchez niet heel erg veel anders, had er pas 1 volledig seizoen opzitten in de basis in Zuid-Amerika.. Wikipedia: Davinson Sánchez. En die werd ook direct door T.Hotspur gekocht na 1 seizoen bij Ajax..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 16:12

De laatste jaren heb ik die gast een paar keer gegoogled. Elke keer als ik op zijn zelf gemaakte CV kwam was deze anders. Met anders bedoel ik dan aangedikt.

• LZ86
Ja, die Verheijen is een vloek voor het NL voetbal. Kijk alleen al wat er met Feyenoord gebeurt is dit seizoen. Dat is geen toeval....

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:19:
Ja, die Verheijen is een vloek voor het NL voetbal. Kijk alleen al wat er met Feyenoord gebeurt is dit seizoen. Dat is geen toeval....
Waar hij eerder altijd een grote bek had over zijn methode, vooral toen er wat geblesseerden waren bij Ajax, ja dat lag aan van alles en als ze zijn methode zouden aanhouden zou dat niet gebeuren.

En zie nu Feyenoord...en God wat is die man ineens stil nu!

• chim0
  • Nu online
Dat doelsaldo van PSG 24 voor 1 tegen. 8)7

Waarom trouwens Bayern - PSG uitzenden? Zeker alleen om de namen. Ook al wint Bayern, kijk naar dat doelsaldo. Andere wedstrijden zijn veel interessanter.

Of gaat onderling resultaat dan tellen? PSG heeft met 3 - 0 gewonnen. Ik zie Bayern niet met 4 - 0 winnen of zo. Maar ja, PSG kennende (Barca vorig jaar :X).

Nog een buitenspeler bij Ajax. Betekent dit het einde van hoofdstuk Younes?

Boureima Hassane Bandé naar Ajax

[ Voor 127% gewijzigd door chim0 op 05-12-2017 07:23 ]

• Curva

Gynnad schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:10:
[...]

Bizar idd, en niet eens na zijn 1e seizoen, maar al na 15 wedstrijden bij Mechelen.. Misschien wel een ongekend talent, maar lijkt mij ook wat snel.. Hopelijk pakt het goed uit, 8 miljoen is toch een hoop geld.

Aan de andere kant was het met Sanchez niet heel erg veel anders, had er pas 1 volledig seizoen opzitten in de basis in Zuid-Amerika.. Wikipedia: Davinson Sánchez. En die werd ook direct door T.Hotspur gekocht na 1 seizoen bij Ajax..
Waarom de negatieve ondertoon? Van Leon ben ik het wel gewend, die heeft een andere clubvoorkeur ;)
Het hele seizoen (en vorig seizoen ook al) werd er geroepen dat de knip getrokken moet worden. Hier op Tweakers was iedereen het daar wel over eens. Nu wordt dit gedaan, is er direct twijfel en is het veel geld. Bij elke aankoop is er twijfel, gaat de persoon slagen, kan die hetzelfde kunstje ook in een andere omgeving? Ik ben blij met de aankoop, het betekent dat Marc niet stil zit. Nu hoop ik nog dat er zeker 1, liefst 2, verdedigers bij komen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:50

Vos

AFCA

Gezien de interesse van de andere clubs lijkt het een goede aankoop. Maar de bal is rond he ;).

En in mijn Football Manager spel heeft PSG hem gekocht, dus hij moet wel goed zijn :+

Wel zie ik de volgende aankoop graag een verdediger zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Vos op 05-12-2017 08:22 ]

• Martinusz
Younes out, nieuwe speler erin vanaf de zomer, prima gedaan alvast :) Of hij een goede speler is, geen idee, dat zien we dan wel weer ;)

Heb je straks Neres, Kluivert, Johnsen en Bandé, en Cerny (maar die tel ik al niet meer mee).

Nu idd op zoek naar Verdedigers, want Viergever zal wel out zijn einde van het jaar, Dijks ook, Sinkgraven kun je niet op rekenen en Veltman zal ook weleens verder gaan kijken. Dan houden we Wober over en die nieuwe rechtsback die nog geen minuut heeft gemaakt + Zeefuik.

• Curva
Verdedigend kan Ajax volgend jaar echt een probleem hebben. Mocht Veltman wel blijven, dan heeft Ajax 3 rechtsbacks.... Orejuela, Zeefuik en Veltman. Veltman kan eventueel wel in het centrum spelen natuurlijk. Maar dan is er maar 1 centrale verdediger, Wober, die in het voorgaande jaar veel in de basis heeft gestaan.

Er vanuit gaande dat De Ligt ook vertrekt.

• Martinusz
Curva schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:57:
Verdedigend kan Ajax volgend jaar echt een probleem hebben. Mocht Veltman wel blijven, dan heeft Ajax 3 rechtsbacks.... Orejuela, Zeefuik en Veltman. Veltman kan eventueel wel in het centrum spelen natuurlijk. Maar dan is er maar 1 centrale verdediger, Wober, die in het voorgaande jaar veel in de basis heeft gestaan.

De Ligt vergat ik even :+ maar ik denk niet dat hij al weggaat, Veltman zie ik wel vertrekken, die is er ook wel klaar mee denk ik.
Dus dan heb je eigenlijk geen linksback, 2 centrale mannen zonder backup en 2 rechtsbacks die nog niet veel hebben gespeeld in het eerste elftal. Succes gegarandeerd :+

• Baseman77

Baseman77

We move

Komisch het verschil in berichtgeving...

Begin november zou Brands op de tribune hebben gezeten voor Bandé:
Ook Valencia, Sevilla en enkele Duitse clubs zouden belangstelling hebben getoond. De aanvaller moet naar verwachting zo'n vier miljoen euro kosten.
Ajax haalt hem begin december:
Directeur spelersbeleid Marc Overmars staat op het punt buitenspeler Boureima Hassane Bandé (19) van KV Mechelen te strikken. Daarmee zou hij een leger topclubs, waaronder PSV, Manchester United, FC Porto, Anderlecht, Club Brugge en Arsenal, aftroeven.
In slechts 4 weken tijd is hij ruim 2 keer zo duur geworden en zit ineens een leger topclubs achter hem aan, al zijn de Spaanse en Duitse clubs blijkbaar afgehaakt. De berichtgeving in de Telegraaf is zo doorzichtig _O-

Maar opvallend dat Ajax hem nu al heeft gekocht voor volgend seizoen, een risico ook aangezien hij in de tussentijd zwaar geblesseerd zou kunnen raken. Blijkbaar was men bang dat een andere club ertussen zou komen, al kun je je afvragen waarom Mechelen hun topper nu al verkoopt en niet wacht tot meerdere clubs gaan opbieden.

PS: Ik ben benieuwd hoe Ajax de komst van Bandé gaat managen.
Kluivert heeft na dit seizoen namelijk nog maar een contract voor 1 jaar en zijn zaakwaarnemer is Raiola, die niet op goede voet staat met de directie van Ajax. Dat kan dus nog interessant worden.
Curva schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:57:
Waarom zou De Ligt vertrekken?
Hij is een groot talent, maar hij mag dolblij zijn dat hij bij Ajax wekelijks zijn fouten mag maken. In het buitenland wordt dat niet geaccepteerd, helemaal bij een aankoop.

[ Voor 11% gewijzigd door Baseman77 op 05-12-2017 09:26 ]

• Curva
Baseman77 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:22:
Hij is een groot talent, maar hij mag dolblij zijn dat hij bij Ajax wekelijks zijn fouten mag maken. In het buitenland wordt dat niet geaccepteerd, helemaal bij een aankoop.
Ik ben het met je eens dat De Ligt teveel fouten maakt. Maar gezien de berichtgevingen over de interesse in De Ligt, kan het zijn dat die weggaat.
Kluivert heeft na dit seizoen namelijk nog maar een contract voor 1 jaar en zijn zaakwaarnemer is Raiola, die niet op goede voet staat met alle directies de directie van Ajax. Dat kan dus nog interessant worden.
Even je bericht aangepast ;)
Dit kan inderdaad nog een leuke soap worden. Ik hoop dat Kluivert gewoon verstandig is en gewoon een nieuw contract tekent.

Het valt mij nu trouwens op dat Ajax niet eerder contractaanbiedingen doet aan verschillende spelers: Schone, Frenkie en Kluivert (allen medio 2019) en Viergever en Younes (medio 2018). Althans, dit wordt niet naar buiten gebracht. Ik hoop niet dat iedereen transfervrij vertrekt...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat een speler als De Ligt beter af is, met nog een seizoen of 2 Eredivisie. (incl lopend seizoen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Schone moeten ze niet verder verlengen. Viergever zal wel weg willen. Younes moet gewoon weg, die heeft geen steun van de supporters en ontwikkelt zich niet.

Frenkie en Kluivert moeten blijven.

Vwb de buitenspelers hebben je op links Bande en Johnsen en op rechts Neres, met Kluivert er nog bij (hoewel hij het best rendeert op links) volgend jaar.

Op Cerny reken ik niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 05-12-2017 10:54 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:46

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

418O2 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:53:
Schone moeten ze niet verder verlengen. Viergever zal wel weg willen. Younes moet gewoon weg, die heeft geen steun van de supporters en ontwikkelt zich niet.

Frenkie en Kluivert moeten blijven.

Vwb de buitenspelers hebben je op links Bande en Johnsen en op rechts Neres, met Kluivert er nog bij (hoewel hij het best rendeert op links) volgend jaar.

Op Cerny reken ik niet meer
Voorin best netjes toch. Samen met Huntelaar en Dolberg. Heb je een prima voorhoede. Nu achterin nog. Al kan ik er nog steeds de vinger niet zo op leggen dat het zo onstabiel is dit seizoen. Kwalitatief is het achterin niet super, maar dat is bij PSV bijvoorbeeld ook zeker het geval niet.

• Mosin
Er speelt bij Fortuna Sittard (Sorry, kan het niet laten) een of andere Perr Schuurs, die blijkt goed te zijn volgens veel van mijn team genoten.. is dat geen optie?

Laat dat voortaan maar wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 05-12-2017 12:00 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Chrosser schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:20:
[...]

Voorin best netjes toch. Samen met Huntelaar en Dolberg. Heb je een prima voorhoede. Nu achterin nog. Al kan ik er nog steeds de vinger niet zo op leggen dat het zo onstabiel is dit seizoen. Kwalitatief is het achterin niet super, maar dat is bij PSV bijvoorbeeld ook zeker het geval niet.
Dat zou zeker prima zijn.

Probleem ligt een beetje dieper nu. De backs komen niet op en er is weinig creativiteit op het middenveld als Frenkie niet speelt.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:22:
Komisch het verschil in berichtgeving...

Begin november zou Brands op de tribune hebben gezeten voor Bandé:

[...]

Ajax haalt hem begin december:

[...]

In slechts 4 weken tijd is hij ruim 2 keer zo duur geworden en zit ineens een leger topclubs achter hem aan, al zijn de Spaanse en Duitse clubs blijkbaar afgehaakt. De berichtgeving in de Telegraaf is zo doorzichtig _O-

Maar opvallend dat Ajax hem nu al heeft gekocht voor volgend seizoen, een risico ook aangezien hij in de tussentijd zwaar geblesseerd zou kunnen raken. Blijkbaar was men bang dat een andere club ertussen zou komen, al kun je je afvragen waarom Mechelen hun topper nu al verkoopt en niet wacht tot meerdere clubs gaan opbieden.

Kluivert heeft na dit seizoen namelijk nog maar een contract voor 1 jaar en zijn zaakwaarnemer is Raiola, die niet op goede voet staat met de directie van Ajax. Dat kan dus nog interessant worden.

[...]

Deze is ook wel pakkend:
https://www.demorgen.be/s...joen-voor-bande-ba87cb2a/

Ajax betaald dus 'te' veel om hem nu al vast te leggen en de rest voor te zijn.
Lijkt mij vooral inspelend op een vertrek van Youness en afschrijven van Cerny, dat gaat m niet worden.
Aangezien Bande ook op rechts kan spelen heb je dan wel gedegen concurrentie.

Met Kluivert verlengen zijn ze al mee bezig:
http://www.at5.nl/artikel...t-nieuw-contract-bij-ajax
Curva schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:41:
[...]
Het valt mij nu trouwens op dat Ajax niet eerder contractaanbiedingen doet aan verschillende spelers: Schone, Frenkie en Kluivert (allen medio 2019) en Viergever en Younes (medio 2018). Althans, dit wordt niet naar buiten gebracht. Ik hoop niet dat iedereen transfervrij vertrekt...
Schone kun je er altijd bijhouden als 12e man, lijkt mij wel nuttig. Zie ook zaterdag.
Zie ook hierboven, Kluivert heeft al een aanbieding. Frenkie ook:
https://www.fcupdate.nl/v...ontractvoorstel-tot-2022/
Maar die lijkt het zelf wat tegen te houden door z'n speeltijd, dat gaf hij een tijde terug aan.

Viergever heeft meerdere keren publiekelijk aangegeven zelf langer door te willen, maar die krijgt desondanks geen nieuw contract lijkt het.
Op Youness is nog een eenzijdige optie om het met een jaar te verlengen, al zou Ajax het willen openbreken met een nieuw contract:
https://www.voetbalprimeu...-treuzelende-younes-.html
Dat zal dan vooral voor de transferwaarde zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 05-12-2017 11:41 ]

• Martinusz
Over dat te vroeg kopen.....ja wat nu als hij er nog 10 scoort in de tweede helft van het seizoen?
Dan is Ajax weer te laat ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik kreeg net een fluitje van VI, waar gemeld wordt dat Blom Ajax-PSV fluit.
(is dat nieuw een fluitje bij bericht van VI ?) is me nooit opgevallen

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 05-12-2017 12:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JST94
Ik las de reacties op het twitterbericht van Rik Elfrink toen hij twitterde dat Blom floot. Heerlijk. :9~

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 13:11

Pubbert

random gestoord

Las vorig jaar ergens in een statistiek dat PSV over de afgelopen zoveel jaar wel gemiddeld van Blom het vaakst een rode kaart kreeg, kan dat helaas ff niet meer vinden, verschil was niet heel schrikbarend maar wel enigszins opvallend.

KNVB vind dat de competitie dus weer spannender moet ;-)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Han
  • Niet online

Han

Pubbert schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:48:
Las vorig jaar ergens in een statistiek dat PSV over de afgelopen zoveel jaar wel gemiddeld van Blom het vaakst een rode kaart kreeg, kan dat helaas ff niet meer vinden, verschil was niet heel schrikbarend maar wel enigszins opvallend.

KNVB vind dat de competitie dus weer spannender moet ;-)
Je doet je nickname eer aan ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 13:11

Pubbert

random gestoord

Ach ik geloof niet in voorkeur van de scheidsrechters hoor (hence the ;-) )

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Baseman77

Baseman77

We move

Ik ben niet zo van de suggesties dat de ene scheidsrechter vaker tegen dan voor fluit (ik was van mening dat Makkelie graag Feyenoord het voordeel geeft, maar daar lijkt hij sinds begin vorig seizoen mee afgerekend te hebben), maar ik vind Blom een vreemde keuze. Blom is namelijk 'gewoon' een erg matige scheidsrechter die totaal geen kritiek kan hebben tijdens een wedstrijd.
Hopelijk valt de schade mee komende zondag.

[ Voor 11% gewijzigd door Baseman77 op 05-12-2017 13:00 ]

• Martinusz
Baseman77 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:59:
Ik ben niet zo van de suggesties dat de ene scheidsrechter vaker tegen dan voor fluit (ik was van mening dat Makkelie graag Feyenoord het voordeel geeft, maar daar lijkt hij sinds begin vorig seizoen mee afgerekend te hebben), maar ik vind Blom een vreemde keuze. Blom is namelijk 'gewoon' een erg matige scheidsrechter die totaal geen kritiek kan hebben tijdens een wedstrijd.
Voor of tegen zal over een seizoen meevallen, je kunt in een wedstrijd natuurlijk het idee hebben dat een scheids tegen je fluit, maar in een andere wedstrijd heb je wellicht de scheids mee, het zal allemaal wel los lopen.

Waar ik wel moeite mee heb zijn van die scheidsrechters die bijv. bij de klassieker ineens anders gaan fluiten dan anders, want de klassieker mag mannelijker ofzo :? waar ze een week ervoor of ernaar geel voor geven, is dan ineens geen overtreding meer enz. Daar heb ik veel grotere moeite mee eerlijk gezegd :)

Vooral meneer Nijhuis heeft hier last van :X

• Ankona
Iedereen kan altijd een rijtje scheidsrechters opnoemen die structureel tegen zijn clubje fluit. Gek genoeg kan niemand scheidsrechters noemen die vaak in het voordeel van zijn eigen club fluit.

Misschien is er toch iets met selectieve waarneming.

Feit is wel dat sommige scheidsrechters vaak rare dingen doen. Zo schaft Nijhuis structureel een groot deel van de spelregels af (Schoppen mag, ook naar tegenstanders), leeft Gözübüyük in zijn eigen wereld en heeft Blom altijd wel enkele onbegrijpelijke maar beslissende Blommetjes tijdens zijn wedstrijd.

alles kan off-topic

• chim0
  • Nu online
Eigenlijk toch belachelijk? We hebben het hier over betaald voetbal. Dat het bij de amateurs gebeurt oké, maar we hebben het hier over een professionele, betaalde sport waar miljoen in omgaan. Daar zijn regels aan verbonden en iedereen moet zich gewoon daaraan houden, net zoals in het verkeer en op straat. Alhoewel, de ene agent is de andere niet. De ene geeft je meteen een bekeuring, waar de ander het afdoet met een waarschuwing. Daarom moet er ook gewoon z.s.m. videoscheidsrechter komen. We leven in een andere tijd. De belangen en bedragen zijn te groot om nog ruimte te laten voor menselijke fouten en volgens mij is heel de wereld vóór videoscheidsrechter dus waarom het er nog niet is, is voor mij een raadsel.

• JST94
Met videoarbitrage zal niet alles opgelost worden, en blijven er lastige situaties (JC Schaal Feyenoord - Vitesse bijv). Maar ik vind ook dat het zo snel mogelijk doorgevoerd moet worden. Vooral met de belangen die er spelen en de hoeveelheid gebeurtenissen wat er plaats vind.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Baseman77 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:59:
Mee eens, ik geloof meer in de onkunde van de scheidsrechters dan dat ze een bepaalde voorkeur zouden hebben (is geen bewijs voor, puur onderbuikgevoelens).

• LZ86
Curva schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:33:
[...]

[...]

Waarom de negatieve ondertoon? Van Leon ben ik het wel gewend, die heeft een andere clubvoorkeur ;)
Het hele seizoen (en vorig seizoen ook al) werd er geroepen dat de knip getrokken moet worden. Hier op Tweakers was iedereen het daar wel over eens. Nu wordt dit gedaan, is er direct twijfel en is het veel geld. Bij elke aankoop is er twijfel, gaat de persoon slagen, kan die hetzelfde kunstje ook in een andere omgeving? Ik ben blij met de aankoop, het betekent dat Marc niet stil zit. Nu hoop ik nog dat er zeker 1, liefst 2, verdedigers bij komen.
Een jonge jongen die pas net komt kijken? Misschien is het inderdaad een enorm talent, maar het zal niet de eerste jonge gast zijn die het bij een grotere club niet waarmaakt, dan vind ik 9,5 miljoen best veel ja.

Mij lijkt dat Ajax nu juist baat heeft bij een wat meer gevestigde naam die de rest een beetje op sleeptouw kan gaan nemen, daar ontbreekt het nu nogal aan.

Maar we zullen zien, misschien is het een schot in de roos en kan Ajax m een paar jaar later voor het 4 voudige verkopen.

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:43:
[...]

Een jonge jongen die pas net komt kijken? Misschien is het inderdaad een enorm talent, maar het zal niet de eerste jonge gast zijn die het bij een grotere club niet waarmaakt, dan vind ik 9,5 miljoen best veel ja.

Mij lijkt dat Ajax nu juist baat heeft bij een wat meer gevestigde naam die de rest een beetje op sleeptouw kan gaan nemen, daar ontbreekt het nu nogal aan.

Maar we zullen zien, misschien is het een schot in de roos en kan Ajax m een paar jaar later voor het 4 voudige verkopen.
Het is 5 miljoen, wat kan oplopen naar 9 miljoen als ik het goed begreep. In huidige tijden zijn dat helaas een beetje de prijzen geworden.
Hij is in ieder geval gewend aan het weer ;) en een beetje aan de cultuur (Belgie Nederland is te overzien), nu kwestie van zijn benen heel houden en nog een half jaar knallen bij Mechelen.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:49:
[...]

Hij is in ieder geval gewend aan het weer ;) en een beetje aan de cultuur (Belgie Nederland is te overzien)
Dus nu kost het maar 9 maanden om aan het Ajax-spel te wennen in Jong Ajax :+

• Martinusz
Napo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:51:
[...]

Dus nu kost het maar 9 maanden om aan het Ajax-spel te wennen in Jong Ajax :+
Jij snapt hem :+

• LZ86
Die knul heeft bij Mechelen een volledig vrije rol. Heb al wat artikeltjes gezien dat Ajax m vooral niet uit die vrije rol moeten halen.

Ben benieuwd hoe daar mee omgegaan wordt na volgende zomer. Want dit seizoen is al zo goed als voorbij voor Ajax en Feyenoord.

Gratz PSV :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02
Wat maakt de scheidsrechter uit aanstaande zondag? Ik hoop vooral dat PSV met 0-5 naar huis gaat. Week erop tegen AZ weer onderuit en dan ziet hopelijk de directie het licht. Met Spijkerman, Winter en Keizer wordt het niets. Fijn een nieuwe coach een half jaar geven om te bouwen.

XXXVI

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:23:
Fijn een nieuwe coach een half jaar geven om te bouwen.
Bouwen? Het is vooral zoeken naar de juiste opstelling. Na een half jaar dat nog geeneens weten is best wel triest. je zou toch wel verwachten dat je nu inmiddels wel je basis elf wel duidelijk in beeld hebt...

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 16:12
Leon Zwiers schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:53:
Die knul heeft bij Mechelen een volledig vrije rol. Heb al wat artikeltjes gezien dat Ajax m vooral niet uit die vrije rol moeten halen.

Ben benieuwd hoe daar mee omgegaan wordt na volgende zomer. Want dit seizoen is al zo goed als voorbij voor Ajax en Feyenoord.

Gratz PSV :+
Die zal bij Ajax net zoals Neres niet optimaal gebruikt worden en dan is het maar de vraag of hij hierin kan functioneren.
Denk dat bv Neres het beste in een 4-4-2 zou werken in een vrije rol.
Dus misschien dat ze hierbij een Neres halen voor de andere vleugel.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02
Napo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:10:
[...]

Bouwen? Het is vooral zoeken naar de juiste opstelling. Na een half jaar dat nog geeneens weten is best wel triest. je zou toch wel verwachten dat je nu inmiddels wel je basis elf wel duidelijk in beeld hebt...
Daarom mijn pleidooi om zsm afscheid te nemen van de huidige staf ;)

XXXVI

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vincent Dave schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:20:
[...]

Mee eens, ik geloof meer in de onkunde van de scheidsrechters dan dat ze een bepaalde voorkeur zouden hebben (is geen bewijs voor, puur onderbuikgevoelens).
Ik denk dat scheidsrechters wel een voorkeur hebben, echter grotendeels onbewust. Scheidsrechters zijn ook mensen en laten zich beïnvloeden. Ze zullen wellicht eerder in het voordeel van een nette speler fluiten of meer sympathie hebben voor een grote bekende club dan voor het net gepromoveerde stuntelteam met voetballers die het niveau niet aankunnen.

Een scheidsrechter die voor het begin van de wedstrijd denk: "Zo, vandaag ga ik eens lekker in het voordeel van club X fluiten." Zul je niet snel vinden.

Overigens is onkunde ook een groot probleem. Ik herinner me nog een seizoen (jaren geleden) waarin Roda JC 4 rode kaarten kreeg kwijtgescholden op basis van de videobeelden. Echter staat zo'n club wel tijdens 4 wedstrijden met de rug tegen de muur. Die punten krijg je nooit meer terug.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Mosin
Bayern leuke 3-1 overwinning geboekt op PSG. Das een mooie!

Verwijderd

Zou toch wel leuk zijn wanneer tenminste één Nederlandse club een Europese overwinning op zijn conto bij mag schrijven dit Europese seizoen, dus hup Feyenoord en Vitesse!

Ja, de o19 elftallen doen dat wel. Maar ja, wanneer het de eerste elftallen betreft is er bij de diverse buitenlandse clubs direct zoveel geld beschikbaar voor spelers dat het allemaal scheef getrokken wordt.

• Curva
Leon Zwiers schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:43:
[...]

Noem is een gevestigde naam die naar Ajax zou willen komen, die betaalbaar is om te halen en die Ajax in salaris kan voorzien? Mocht je geen kandidaat voor Ajax weten, iemand anders voor PSV of Feyenoord? Ik denk dat het een kort lijstje wordt, leeg...
De Eredivisie is niet meer aantrekkelijk. Veel spelers zeggen wel terug te komen bij 'hun' clubbie, maar bouwen liever in een oliestaat af om nog ff lekker te cashen. (uitzonderingen daar gelaten: Kuyt bijv.)

• toolkist
  • Niet online
SirLenncelot schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:57:
[...]

Ik denk dat scheidsrechters wel een voorkeur hebben, echter grotendeels onbewust. Scheidsrechters zijn ook mensen en laten zich beïnvloeden. Ze zullen wellicht eerder in het voordeel van een nette speler fluiten of meer sympathie hebben voor een grote bekende club dan voor het net gepromoveerde stuntelteam met voetballers die het niveau niet aankunnen.

Een scheidsrechter die voor het begin van de wedstrijd denk: "Zo, vandaag ga ik eens lekker in het voordeel van club X fluiten." Zul je niet snel vinden.

Overigens is onkunde ook een groot probleem. Ik herinner me nog een seizoen (jaren geleden) waarin Roda JC 4 rode kaarten kreeg kwijtgescholden op basis van de videobeelden. Echter staat zo'n club wel tijdens 4 wedstrijden met de rug tegen de muur. Die punten krijg je nooit meer terug.
In Engeland had je er 1 die tijdens de wedstrijd dacht "Ik ga de Spurs geen rood geven nu, want dan gaan de kranten claimen dat ze door mijn rode kaarten het kampioenschap hebben verloren".
Ben de naam ff kwijt, maar was een scheids die ool op CL niveau floot en nu ergens in de zandbak bakken met geld verdient als baas van de scheidsrechters daar.

• Baseman77

Baseman77

We move

Curva schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:23:
Noem is een gevestigde naam die naar Ajax zou willen komen, die betaalbaar is om te halen en die Ajax in salaris kan voorzien?
PSV is het de laatste jaren toch gelukt; Guardado, Moreno, Lozano, De Jong, Van Ginkel (weliswaar huur, maar toch), Schwaab (geen topper, maar wel uit de Bundesliga gekomen), volgend seizoen hopelijk Gutierrez.
Ajax trouwens ook met Sanchez, die was echt niet onbekend (heeft de Copa Libertadores gewonnen).

Het is verre van makkelijk, vooral vanwege salariseisen en de minder aansprekende competitie, maar het kan natuurlijk wel.
toolkist schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:24:
Ben de naam ff kwijt, maar was een scheids die ool op CL niveau floot en nu ergens in de zandbak bakken met geld verdient als baas van de scheidsrechters daar.
Mark Clattenburg?
Waarbij Howard Webb zijn voorganger was in Saoedi-Arabië.

[ Voor 20% gewijzigd door Baseman77 op 06-12-2017 09:33 ]

• Ankona
SirLenncelot schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:57:
[...]

Dat is precies waarom ik niet snap dat wedstrijden nooit overgespeeld worden. Ok, dat is lastig vervelend en duur. Maar een verkeerd tot stand gekomen uitslag accepteren is nog veel slechter.
Dan is de stap naar betere arbitrage (om het aantal over te spelen wedstrijden te beperken) snel gezet en zijn hulpmiddelen en video refs zo ingevoerd.

alles kan off-topic

• Curva
Baseman77 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:30:
[...]

PSV is het de laatste jaren toch gelukt; Guardado, Moreno, Lozano, De Jong, Van Ginkel (weliswaar huur, maar toch), Schwaab (geen topper, maar wel uit de Bundesliga gekomen), volgend seizoen hopelijk Gutierrez.
Ajax trouwens ook met Sanchez, die was echt niet onbekend (heeft de Copa Libertadores gewonnen).

Het is verre van makkelijk, vooral vanwege salariseisen en de minder aansprekende competitie, maar het kan natuurlijk wel.
Ik vind dit nou niet echt gevestigde namen. Moreno, Guardado, Lozano zijn gewoon talenten die zich goed hebben ontwikkeld bij PSV, idem voor Sanchez bij Ajax. Leon doelde meer op spelers zoals Kuyt. Althans, dat was mijn interpretatie :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:24:
[...]

In Engeland had je er 1 die tijdens de wedstrijd dacht "Ik ga de Spurs geen rood geven nu, want dan gaan de kranten claimen dat ze door mijn rode kaarten het kampioenschap hebben verloren".
Ze werden zonder rood overigens ook geen kampioen. >:)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Curva schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:17:
[...]

Ik vind dit nou niet echt gevestigde namen. Moreno, Guardado, Lozano zijn gewoon talenten die zich goed hebben ontwikkeld bij PSV, idem voor Sanchez bij Ajax. Leon doelde meer op spelers zoals Kuyt. Althans, dat was mijn interpretatie :+
Dat waren bepaald geen talenten meer, toen die naar PSV kwamen... :F

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Curva schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:17:
[...]

Moreno en Guardado waren niet bepaald meer talenten toen ze bij PSV kwamen. Die hadden er al een paar jaar in Spanje op zitten en waren gewoon gevestigde namen. Beide goede spelers maar een beetje in een slop geraakt in die periode waarbij ze PSV hebben gebruikt om weer bij Europese topclubs terecht te komen. Dat heeft goed uitgepakt. Andere voorbeelden zijn denk ik Elia en Berghuis. Spelers die zich eigenlijk al bewezen hebben maar om 1 of andere reden in een mindere periode terecht zijn gekomen (blessures, andere coach die liever andere spelers ziet, etc).
Pagina: 1 ... 17 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.

Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!