Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheDeuce
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:34
Voor wie het herfinancieringsrisico aandurft, Mogo bond met ISIN LV0000801363 matured eind maart en noteert momenteel tegen ca. 94%. Verkrijgbaar bij DeGiro, een annualised rendement > 20% (geen rekening gehouden met kosten DeGiro).

Leuk (risicovol) rendement in drie maanden tijd. Ik sla even over, zit nog wel in de Mogo bond die medio 2022 matured, maar wil ik afscheid van nemen, limit order van 90% staat, net niet geraakt vorige week.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nu gaat het een stuk sneller met de pending payments van ID Finance Mexico. Afgelopen maandag en de maandag ervoor beide zo'n kwart van het openstaande bedrag ontvangen. In dit tempo komen mijn pending payments volgende maand nog eens op 0 te staan. :)

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

• TheDeuce
TheDeuce schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:45:
Leuk (risicovol) rendement in drie maanden tijd. Ik sla even over, zit nog wel in de Mogo bond die medio 2022 matured, maar wil ik afscheid van nemen, limit order van 90% staat, net niet geraakt vorige week.
De Mogo 2022 bond heeft de 90% inmiddels geraakt, 10% rendement in precies drie maanden tijd, prima voor mij. Nu maar eens kijken wat ik er voor terug koop, P2P (gerelateerd) of toch (meer) aandelen.

Fijne jaarwisseling allemaal en een goed P2P jaar volgend jaar.

• TheDeuce
Volgens mij is er al wel eens eerder over gediscussieerd, maar wat doen jullie met ‘funds in recovery’ bij de belastingopgave? Ik heb zelf funds van Varks in recovery welke meer dan 90 dagen past due zijn, maar volgens Mintos komt uiteindelijk wel alles eind 2022 terug.

Kan ook zelf even met de Belastingtelefoon bellen later deze week.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Als er een redelijke verwachting is dat je het terug krijgt, dan hoor je het gewoon op te geven.

Mocht je besluiten dat er geen redelijke verwachting is, documenteer het vooral (los van de aangifte). En als je het een aantal jaar later alsnog terug krijgt, dan is het nog mogelijk om je aangifte te herzien.

Persoonlijk neem ik gewoon de waarde van Mintos over uit mijn screenshot met datum. Ik doe niet moeilijk over een paar euro verschil in te betalen belasting.

[Voor 25% gewijzigd door Zr40 op 05-01-2021 20:23]

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zr40 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:19:
Als er een redelijke verwachting is dat je het terug krijgt, dan hoor je het gewoon op te geven.

Mocht je besluiten dat er geen redelijke verwachting is, documenteer het vooral (los van de aangifte). En als je het een aantal jaar later alsnog terug krijgt, dan is het nog mogelijk om je aangifte te herzien.

Persoonlijk neem ik gewoon de waarde van Mintos over uit mijn screenshot met datum. Ik doe niet moeilijk over een paar euro verschil in te betalen belasting.
Bovendien is die argumentatie nog best lastig hard te maken. Want Mintos geeft zelf op hun site als antwoord op de vraag 'Are these funds lost?' dit:
While these loans are at risk, they are not lost and we expect to recover a significant amount. In cases where a full recovery is unlikely, we will mark amounts for which there’s no reasonable expectation of recovery as bad debt so investors can use this for tax deductions.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-01 23:42
Sinds de redesign ben ik de pagina kwijt waar ik kon zien wat er vandaag qua rente of afbetaling is bijgeschreven bij mijn account. Is die pagina nog ergens te vinden?

Hattrick: Thorgal Eagles

• mr_MKZ
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 19-01 21:51
Via de app kan je het nog wel zien via de browser ben ik hem ook kwijt.

*Gevonden: https://www.mintos.com/en/account-statement/

[Voor 29% gewijzigd door mr_MKZ op 06-01-2021 12:31]

• agravain
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:36
Via het icoon naast het beschikbare bedrag om te investeren. Dan krijg je een pull down menu en kan je statement kiezen.

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:44

Qwerty-273

Meukposter

Voor de argumentatie zou je kunnen leunen op wat Mintos zelf verwacht om terug te kunnen halen. In een AMA hadden ze daar een overview van des tijds: YouTube: AMA (Ask Mintos Anything) about funds in recovery
Die waarden staan ook up-to-date in het overzicht op https://www.mintos.com/en/funds-in-recovery-updates/ in de vierde kolom. Bijvoorbeeld bij Rapido Finance ES verwacht Mintos niets terug te kunnen halen, maar bij Varks (Finko AM) is de verwachting nog steeds dat 100% afgelost is tegen het eind van 2022.

Afhankelijk waar je geld in recovery zit, zou je deze informatie kunnen gebruiken als argumentatie om het wel of niet als jouw vermogen mee te laten tellen (voor het Nederlandse belastingstelsel).

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Strajk Kobiet

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
In die overzichten staat dat er in bepaalde kwartalen X bedrag recovered is. Gek genoeg heb ik daar nog nooit iets van terug gezien. Ik heb 3 LO's in recovery en dat bedrag is al een halfjaar precies hetzelfde.

• Lan1980
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 17-01 20:24
Op vrijdag 1 januari geld gestort op account van mintos, lendermarket en moncera. Op maandag 4 januari geld reeds op account van lendermarket en moncera, klaar om te investeren.
Tot en met nu, donderdagavond 7 januari, nog steeds niets te bespeuren op mintos. Gisteren gemaild naar mintos en zou er morgen wel moeten opstaan ... denken ze. Duurt wel lang. Er zijn wel de feestdagen, maar een week is toch lang

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Welke betaalmethode heb je gebruikt?

In het verleden heb ik gestort middels iDeal. Het stond er altijd nog dezelfde dag op.

• Pistachenootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 13:11
Met Ideal meestal binnen 10 minuten bij mij.

• Lan1980
Niet met ideal, die rekening was er niet voor geschikt. Met ideal staat het er bij mij meestal op na 1 a 2 uur.

Twas met ander rekeningnummer en geld overgeschreven via banktransfer. Normaal staat het er dan op na 1 a 2 dagen.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mirved schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:51:
In die overzichten staat dat er in bepaalde kwartalen X bedrag recovered is. Gek genoeg heb ik daar nog nooit iets van terug gezien. Ik heb 3 LO's in recovery en dat bedrag is al een halfjaar precies hetzelfde.
Tja, pas bij 100% terugbetaald zou het gek zijn als jouw leningen nog open zouden staan. Het gaat hier vaak om miljoenen, waarvan een fractie is terugbetaald. Van mijn dik €10k in recovery is ongeveer €100 terugbetaald tot nu toe.

DUT Racing

• Lan1980
Ik had ongeveer 350 in recovery. Daarvan schiet nu nog 210 over. Dusja, af en toe komt een deel terug. Hangt af welke lening zeker? Maar ik vind dat niet correct.

Zeker als men geen full recovery verwacht, zou ik het geld dat terug komt, gewoon verdelen over alle leners.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Mijn pending payments staan nu op € 0,16! ID Finance heeft alles betaald! *O*

• Lan1980
ik ontving paar dagen geleden 0,0006 euro van Kredit Pintar. Ik heb al vele maanden geen leningen meer van Kredit Pintar en die lening was ook al afgesloten in april 2020. zal ergens een stukje geweest zijn die was blijven hangen :-)
Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True