Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:36:
Ik heb ook redelijk wat pending payments inmiddels (3% van portfoliowaarde)
Inmiddels gegroeid naar 4,4%. Maar daar draag ik zelf aan bij door de manier waarop ik aan het spelen ben op de secondary market (hoi @Gerry1982 :w) terwijl ik wacht op de langer lopende leningen :P

Er zit vrijwel geen Finko tussen mijn pending payments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Interessant met PP is ook om naar je gemiddelde dagomzet te kijken over een periode, en dat te vergelijken met het PP saldo. Bij mij is PP de laatste week of 2 weken redelijk stabiel op ruwweg 6-8x van de dagomzet (en PP is ca 3-4% van de portfolio, maar dat hangt af van de gemiddelde leningduur), dus dat klop aardig met de 7 dagen settlement die Mintos doorgaans hanteert en het daadwerkelijke gemiddelde van 6 dagen.

Ik wil nog proberen van Creditstar op 18% te krijgen (primary markt). Heb vorig jaar een aantal op 16% gepakt en ondanks de vele buybacks zijn er een aantal blijven lopen. Dat lijkt dus toch redelijk stabiel. Mintos heeft ook aangegeven dat LOs leningen niet opnieuw met lagere rente mogen publiceren na buyback (wel leningen wisselen), dus dat verklaart dat ze afhankelijk van hun cashpositie toch niet zomaar alles terugkopen in betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:00
Zr40 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:37:
[...]

Inmiddels gegroeid naar 4,4%. Maar daar draag ik zelf aan bij door de manier waarop ik aan het spelen ben op de secondary market (hoi @Gerry1982 :w) terwijl ik wacht op de langer lopende leningen :P

Er zit vrijwel geen Finko tussen mijn pending payments.
Ik ben bijna leeg heb zelfs 1500 euro toegelegd om de zooi te verkopen.

Koop alleen de buitenkansjes nog.

De risico verhouding is aardig zoek al lijkt de paniek te dalen momenteel.

Nu gemiddeld 9% rendement met een crisis erbij is nog niet slecht.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 15:48
1/3de van mij staat op "late" 1/2de is nog geïnvesteerd en de rest is pending... Ben benieuwd hoelang dit "avontuur" gaat duren.... Ben op dit moment alles terug aan het halen en auto invest uitgezet. Eerst maar eens dat geld terugkrijgen en de PP en late laten dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Jeanke117 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:25:
1/3de van mij staat op "late" 1/2de is nog geïnvesteerd en de rest is pending... Ben benieuwd hoelang dit "avontuur" gaat duren.... Ben op dit moment alles terug aan het halen en auto invest uitgezet. Eerst maar eens dat geld terugkrijgen en de PP en late laten dalen.
Als iedereen geen cash uitvoert of stopt met investeren, dan zou Mintos minder snel omvallen. Maar ik snap wel waarom je het doet ;) .

Ik blijf zitten en rente inkomsten doe ik ook nog herinvesteren. Op de secundary markt kan je in leningen investeren met hoge kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
waterfles schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Als iedereen geen cash uitvoert of stopt met investeren, dan zou Mintos minder snel omvallen. Maar ik snap wel wat je het doet ;) .

Ik blijf zitten en rente inkomsten doe ik ook nog herinvesteren. Op de secundary markt kan je in leningen investeren met hoge kortingen.
Als er iets binnen zou komen, zou ik ook nog door investeren. Maar er komt letterlijk niks bij. Gister moest de "big pay day" zijn. Letterlijk 1 lening werd afbetaald en de rest maar enkele centen en staat nu op PP of "late". Dus er valt voor mij ook niks te investeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48
Apart hoe dat verschilt. Ik heb gisteren 27 transacties ontvangen en vandaag 23 op een totaal aantal van ~350 openstaande leningen. Ik zit zelf erg te twijfelen om te deinvesten, of om juist nu die hoge rentes en aanbiedingen op de secondary market te pakken. Ik heb dit tenslotte gedaan met geld "dat ik toch wel kon missen", dus ik probeer mijn eigen paniek om te denken in kansen, maar het lukt nog niet erg.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
Jeanke117 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Als er iets binnen zou komen, zou ik ook nog door investeren. Maar er komt letterlijk niks bij. Gister moest de "big pay day" zijn. Letterlijk 1 lening werd afbetaald en de rest maar enkele centen en staat nu op PP of "late". Dus er valt voor mij ook niks te investeren....
Ja er komt weinig binnen inderdaad.

Wat mij verder opvalt is dat het percentage terugloopt van de leningen met de status 'current'.
Normaal schommelt dat percentage ergens rond de 75%. Nu bedraagt het percentage 67,2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Jeanke117 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Dit is 100% afhankelijk van welke LO's je betalingen verwacht te ontvangen.

Gisteren heb ik toch een leuk percentage aan aflossing ontvangen van Dozarplati, Kredit Pintar en Finko. Vandaag is er ook al wat binnen gekomen van die eerste twee. Samen goed voor ongeveer 2% van de uitstaande leningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Voor mij is het interessant om te volgen hoe Mintos het komende jaar doen met de crisis. Als dat goed gaat, ga ik ook overwegen om met een klein deel van mijn portefeuille bij Mintos in beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jeanke117 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:25:
Als je het geld van leningen die netjes terugbetalen afroomt blijft er vanzelf een groter aandeel aan leningen over die niet op tijd afbetalen (die kan je immers niet afromen). Dus als je gaat cashen zal het aandeel late leningen richting de 100% gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 28-03-2020 12:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Laatst online: 17:04
Statistiek gelezen op Facebook (niet gecheckt): maar 14% van de leningen op de SM van meer dan 5 euro heeft een hogere korting dan 1%.

Als dat zo is lijkt het nogal mee te vallen met de paniek. Als mensen echt van hun leningen af willen zouden ze wel meer korting bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Zr40 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Dit is 100% afhankelijk van welke LO's je betalingen verwacht te ontvangen.

Gisteren heb ik toch een leuk percentage aan aflossing ontvangen van Dozarplati, Kredit Pintar en Finko. Vandaag is er ook al wat binnen gekomen van die eerste twee. Samen goed voor ongeveer 2% van de uitstaande leningen.
Het merendeel is Finko omdat ik daar de afgelopen tijd goede ervaringen mee had. Vooral Dinero. Maar nu toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 09:38
Pistachenootje schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:17:
Statistiek gelezen op Facebook (niet gecheckt): maar 14% van de leningen op de SM van meer dan 5 euro heeft een hogere korting dan 1%.

Als dat zo is lijkt het nogal mee te vallen met de paniek. Als mensen echt van hun leningen af willen zouden ze wel meer korting bieden.
Weinig echte buitenkansjes nog op de Secondary Market, was afgelopen dagen een stuk meer. Aantal leningen op de primary market is wel extreem gedaald afgelopen twee dagen(-500k leningen) maar secondary is redelijk stabiel. Lijkt erop dat er leningen gekocht worden met hoge korting en direct in de verkoop voor lagere korting.

Mijn pending is teruggelopen van 7%, naar 4% in de afgelopen week.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MrAngry schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:56:
Ik zit zelf erg te twijfelen om te deinvesten, of om juist nu die hoge rentes en aanbiedingen op de secondary market te pakken. Ik heb dit tenslotte gedaan met geld "dat ik toch wel kon missen", dus ik probeer mijn eigen paniek om te denken in kansen, maar het lukt nog niet erg.
Ik doe hetzelfde. Op Facebook is het merendeel van de investeerders vreselijk aan het huilen en doemdenken, en dat is voor mij juist reden om niet alleen door te zetten, maar flink tweedehands te gaan shoppen. Ja, de betalingen komen later, maar als je in landen met sociaal vanget gaat winkelen dan verwacht ik dat het uiteindelijk wel goed komt. Nu onzekerheid, later cashen met die kortingen.
Baron Rothschild, an 18th-century British nobleman and member of the Rothschild banking family, is credited with saying that "the time to buy is when there's blood in the streets."

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerry1982

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
Ze doen nu wel iets voordat de licentie is ingetrokken of de LO failliet is. Dus dat is vooruitgang. =

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterfles
fsfikke schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:32:
[...]

Leuk, weer 5k afschrijven ;w
Oeff. Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
Hier geen 5 k. Maar samen met finko toch een goeie 12% van mijn portfolio.

Nu hopen dat wowwo, delfingroup, krediet pintar , IDF eurasia, capital service, creditstar en iutecredit zeker standhouden.

Ben net iets te laat beginnen overschakelen naar de sterkste lo's ( wat dat ook mogen betekenen).

[ Voor 60% gewijzigd door Lan1980 op 28-03-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Deze stond in geen van m'n AI regels, met een (naar mijn mening) redelijk onderbouwde score van 41 op ExploreP2P snap ik ook niet dat mensen hier geld in stopten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
fsfikke schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Als je het geld van leningen die netjes terugbetalen afroomt blijft er vanzelf een groter aandeel aan leningen over die niet op tijd afbetalen (die kan je immers niet afromen). Dus als je gaat cashen zal het aandeel late leningen richting de 100% gaan.
Hoezo is dit? En ik cash ze niet naar mijn rekening. Al het geld staat nog op Mintos. Of is het zo dat als ik niks meer investeer, mijn investment niet meer terugkrijg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jeanke117 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:33:
[...]

Hoezo is dit? En ik cash ze niet naar mijn rekening. Al het geld staat nog op Mintos.
Jawel, maar alleen de leningen die netjes op tijd betalen kunnen helemaal afgerond worden. Dus stel jij hebt tien leningen die morgen allemaal aflopen. Nu is nog alles 100% current. Morgen betalen 7 daarvan netjes alles terug + rente. Dan zijn die weg en hou je nog 3 over die late zijn. Maar aangezien dat de enige leningen zijn die je dan nog hebt is 100% late.
Of is het zo dat als ik niks meer investeer, mijn investment niet meer terugkrijg?
Jawel, maar je pending payments zullen oplopen, dat staat hier uitgelegd:
https://blog.mintos.com/p...thing-you-wanted-to-know/

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 29-03-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Eerste paar leningen van Finko nu op late (60 dagen +)... Ben benieuwd of de buyback nog actief is.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:29
wimpie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:40:
Eerste paar leningen van Finko nu op late (60 dagen +)... Ben benieuwd of de buyback nog actief is.
Bij mij vooralsnog wel, alleen duren de pending payments langer dan normaal. Langste pending payment van Finko staat al zo’n twee weken open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
fsfikke schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:23:
[...]

Jawel, maar alleen de leningen die netjes op tijd betalen kunnen helemaal afgerond worden. Dus stel jij hebt tien leningen die morgen allemaal aflopen. Nu is nog alles 100% current. Morgen betalen 7 daarvan netjes alles terug + rente. Dan zijn die weg en hou je nog 3 over die late zijn. Maar aangezien dat de enige leningen zijn die je dan nog hebt is 100% late.

[...]

Jawel, maar je pending payments zullen oplopen, dat staat hier uitgelegd:
https://blog.mintos.com/p...thing-you-wanted-to-know/
Bedankt, logisch ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:13

Kek

3flix

Nou ik heb alles maar even stop gezet totdat de coronapiek voorbij is (kan best wat maanden duren)

Had helaas ook wel wat in Finko zitten dus ben bang dat het lang gaat duren voordat ik daar alles terug van heb.. Gelukkig zijn die leningen niet lang dus het zal vrij snel duidelijk zijn hoe/wat ik wel niet terug krijg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Kek schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:55:
Nou ik heb alles maar even stop gezet totdat de coronapiek voorbij is (kan best wat maanden duren)

Had helaas ook wel wat in Finko zitten dus ben bang dat het lang gaat duren voordat ik daar alles terug van heb.. Gelukkig zijn die leningen niet lang dus het zal vrij snel duidelijk zijn hoe/wat ik wel niet terug krijg..
Ga je ook wat verkopen met korting? O-) Wel doen hoor, heb je direct wat geld terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

nst6ldr schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:05:
[...]

Ga je ook wat verkopen met korting? O-) Wel doen hoor, heb je direct wat geld terug >:)
Neuh, zo panisch ben ik nou ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
Zonder korting ga je niet verkopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
62% in Pending Payments >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterfles
Hier 64% O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier een kleine 5% O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucardo1234
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 12:37
Hier ook een kleine 3%..

Bij welke LO's en hoeveel leningen hebben jullie daar wel niet in zitten dan??

>60% in Pending lijkt mij niet gezond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:51

TmZ

Lucardo1234 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:57:
Hier ook een kleine 3%..

Bij welke LO's en hoeveel leningen hebben jullie daar wel niet in zitten dan??

>60% in Pending lijkt mij niet gezond!
Denk dat hij verder (bijna) alles verkocht heeft ;)

Ik heb vandaag een aardige deel betaald gehad. Zit nu op <2,5%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
Mailtje over Aforti:
In our last update on Aforti, we shared with you that we have worked out an agreement between Mintos and Aforti Finance that establishes a payment schedule for the outstanding negative settlement of debt Aforti had accumulated towards investors on Mintos and Mintos marketplace. And that the agreement also provides an extra layer of security to investors’ claims towards Aforti Finance.

According to the agreement, Aforti Finance was to make payments totalling at least EUR 150 thousand a month. The payments were to be directed to cover the older debt first, starting with debt that accumulated towards investors before automatic repayments and loan buybacks for loans originated by Aforti Finance were suspended on August 7, 2019 and was initially covered by Mintos. All current late payments to investors were to be covered starting with the oldest ones.

Aforti has failed to make these payments in full and has also not provided Mintos with a plan on how this non-payment will be remedied. As a result we have downgraded Aforti Mintos rating to D. We are currently evaluating the best course of action to protect the interests of investors. We keep all options on the table.

We will update you as soon as we have more news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:35
Pending is ca 3% op 7k, maar wel 1k in Finko en 250e in Monego en 30 Aforti (zie nieuwe update, voldoet niet aan aflossingsschema met Mintos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Vandaag en vorige week nog wat terugbetalingen van Finko Oekrainië (dat al 2 weken pending was). Nuja, helaas zit meeste van mijn Finko in Armenië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
enkele LO's dalen in rating op Mintos. Gelukkig voor mij, heb ik geen van deze zitten (in het verleden is dalen van rating snel gevolgd door een default).
https://blog.mintos.com/mintos-ratings-update-march-2020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:24

Qwerty-273

Meukposter

En een andere blog : https://blog.mintos.com/s...covery-of-invested-funds/

Eindelijk wordt Eurocent weer eens genoemd - al is het een lege update :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En secundaire transacties gaan geld kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
fsfikke schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:01:
En secundaire transacties gaan geld kosten...
Nvm ik moet beter lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door mjjveldt op 31-03-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

https://blog.mintos.com/i...-on-the-secondary-market/

Uiteraard gedaan om de gigantische toestroom op de SM af te remmen. Ergens wel jammer aangezien hier veel geld uit te halen viel, maar mintos zal toch ook moeten overleven dus ik snap het wel hah ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
nst6ldr schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:08:
[...]

https://blog.mintos.com/i...-on-the-secondary-market/

Uiteraard gedaan om de gigantische toestroom op de SM af te remmen. Ergens wel jammer aangezien hier veel geld uit te halen viel, maar mintos zal toch ook moeten overleven dus ik snap het wel hah ;w
True, beetje jammer alleen dat ze niet een losse post eraan gewijd hebben, maar alleen in de summary post benoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mjjveldt schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:12:
[...]

True, beetje jammer alleen dat ze niet een losse post eraan gewijd hebben, maar alleen in de summary post benoemen.
Het is een eigen blogpost. Ik zie overigens ook dat het pas vanaf 13 april is, dus mogelijk brengt dit nog een second wave op gang omdat mensen die twijfelden nu een handje geholpen worden. Ik hou de SM weer even goed in de gaten :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan1980
eigenlijk wel jammer. Leningen kopen aan 10% korting waarvan paar dagen later de buyback in actie schiet... ik zag het als leuk tijdverdrijf, ook wel een beetje om de pending payments te coveren en de LO's die omvallen.

Maar het geld enkel voor de verkopers toch hé. Niet voor de kopers.

Nog leuker was leningen verkopen zonder discount (voor de corona crisis) en met dat geld terug leningen kopen op primaire markt aan een hogere interest :-p. Heb dat paar keer gedaan als tijdverdrijf :P. Dat zal nu moeilijker worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Lan1980 op 31-03-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
Ik vraag mij af of de fee echt effect gaat hebben op het aantal verkoop van leningen op de sec markt. Ik denk zelf van niet. Paniek verkopers verkopen toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Iemand die zijn portefeuille kwijt wil zal de kosten wel willen nemen. Al vind ik persoonlijk het tarief zeker voor de kortlopende leningen erg hoog en kan je dergelijke leningen beter laten aflopen.

Mijn vermoeden is dat Mintos het loan flippen, een lening kopen en die meteen weer te koop aanbieden met een lagere korting danwel hoger premium en cashback loans die direct weer te koop worden aangeboden minder aantrekkelijk wil maken door verkooptarief te hanteren.

[ Voor 7% gewijzigd door squaddie op 31-03-2020 18:57 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

squaddie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:45:
Mijn vermoeden is dat Mintos het loan flippen, een lening kopen en die meteen weer te koop aanbieden met een lagere korting danwel hoger premium en cashback loans die direct weer te koop worden aangeboden minder aantrekkelijk wil maken door verkooptarief te hanteren.
Ik zou eerder gokken dat ze het equivalent van een bankrun die nu een beetje lijkt te ontstaan willen ontmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Vandaag toch nog ca. EUR 200 aan pending payments vanuit Varks ontvangen. Alhoewel ik de kans klein acht hoop ik natuurlijk dat ik m'n volledige outstanding + rente terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheDeuce schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:18:
Vandaag toch nog ca. EUR 200 aan pending payments vanuit Varks ontvangen. Alhoewel ik de kans klein acht hoop ik natuurlijk dat ik m'n volledige outstanding + rente terugkrijg.
Hoe bepaal je trouwens welke pending payments je op een dag hebt ontvangen? Als ik bij de finished investments kijk staan daar bij leningen of er al dan niet nog pending payments zijn. Maar behalve die lijst opslaan en morgen vergelijken of er leningen zijn waarvan de pending payments weg zijn zie ik zo snel even niet. De finished date verandert toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
@fsfikke Ik heb bij 'Account Statement' gekeken. Ging om acht leningen van EUR 25, dus handmatig bekijken was nu nog wel te doen. Een andere manier ken ik ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheDeuce schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:24:
@fsfikke Ik heb bij 'Account Statement' gekeken. Ging om acht leningen van EUR 25, dus handmatig bekijken was nu nog wel te doen. Een andere manier ken ik ook niet helaas.
Ja dat is de andere manier, je portfolio exporteren en je account statement en dan met wat Excel magie alles linken. Maar dat is arbeidsintensief :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
ACM schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Ik zou eerder gokken dat ze het equivalent van een bankrun die nu een beetje lijkt te ontstaan willen ontmoedigen.
Dan gooi je gewoon de secondary market dicht. ALs ik van mijn portfolio afwil dan doet die 0,8 procent me niet zoveel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verkopen op de secondary market doet ook vrijwel niets met de stabiliteit van LO's of Mintos zelf. Je handelt namelijk alleen met andere investeerders en niet met de LO's of met Mintos. En nu Pending Payments bestaat is het geld dat op je account staat daadwerkelijk in handen van Mintos. Dat kunnen ze gewoon uitbetalen, zelfs wanneer iedereen alles tegelijk zou opnemen.

Het echte gevaar zit hem in wanneer niemand meer op de primary market investeert. Dan verliezen LO's beschikbaar kapitaal. En Mintos verliest omzet, want een deel van hun inkomsten komt uit fees die LO's betalen voor het plaatsen van leningen.

Een goed werkende secondary market draagt bij aan het vertrouwen in het platform (Mintos dus) en daarmee aan de hoeveelheid beschikbaar kapitaal op het platform. Die zal dus nooit gesloten worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Zr40 op 31-03-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
De pending payments op Varks (Armenie) finished loans neemt wel aardig toe... Daarbij ook langer, oudste pending payment staat er al 22 dagen.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
waterfles schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:01:
Ik vraag mij af of de fee echt effect gaat hebben op het aantal verkoop van leningen op de sec markt. Ik denk zelf van niet. Paniek verkopers verkopen toch wel.
Ik denk het wel. Vorige week had maar 14% van de leningen van meer dan 5 euro een hogere korting dan 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
TheDeuce schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:24:
heb je weet van welke dagen die pending payments zijn? Ik heb hier eentje van 25 euro van 13 maart 2020, blijft pending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
@Lan1980 De oudste was van 10 maart, in totaal dus bijna drie weken 'pending' gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
Bedankt verkopers :) Vrijwel volledige omcirkelde bedrag afgelopen maart binnengehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8tMMiBoqyFKOaTAMC0BrA-We0A=/f/image/ZpfO5poVQ2UJEUevgEdvS8TL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
@TheDeuce lekker man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@TheDeuce En dan slechts 11,57% NAR? :o

Dankzij de secondary market zit dat hier al op:
Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/mintos-nar-20200401.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Zr40 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:17:
Verkopen op de secondary market doet ook vrijwel niets met de stabiliteit van LO's of Mintos zelf. Je handelt namelijk alleen met andere investeerders en niet met de LO's of met Mintos.
Ik had het ook in het P2P topic gezet. Een investeerder die nu verkoopt doet dat om zijn geld uit Mintos te halen. Dat geld wordt betaald door iemand die anders een andere lening had gekocht. Bij verkopen op de secundaire market is nu sprake van uitstroom van geld op het platform. Zonder die mogelijkheid tot verkoop staat je investering vast en kun je pas over een langere tijd aanspraak maken op je geld.

Iets anders. Het valt me op dat veel leningen van MOGO (car loan) in het begin vrijwel enkel rente betalen. Pas bij de laatste betaling wordt een groot gedeelte van de lening gevraagd. Die rente kan iedereen nog wel betalen maar het risico zit hem echt op het einde van de lening. Dit zijn met name de lang lopende leningen waar dit speelt.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Coldcat schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:06:
Iets anders. Het valt me op dat veel leningen van MOGO (car loan) in het begin vrijwel enkel rente betalen. Pas bij de laatste betaling wordt een groot gedeelte van de lening gevraagd.
Dat is standaard bij een annuïteit. Die klanten maken een vast bedrag over waarbij in het begin vrij weinig aflossing zit en veel rente en naarmate er meer wordt afgelost verandert die verhouding tot bijna alleen maar alfossen.
Hmm, je hebt het natuurlijk over de 'partial' annuïtaire leningen.
Die rente kan iedereen nog wel betalen maar het risico zit hem echt op het einde van de lening. Dit zijn met name de lang lopende leningen waar dit speelt.
Bij gewone annuitare leningen hebben ze geen keus om alleen de rente te betalen. Maar bij bullet (die Mogo niet verkoopt) en partial annuitair komt er inderdaad ineens een groot bedrag aan het eind. 't Is inderdaad niet onwaarschijnlijk dat dat grote bedrag in een keer moeten betalen moeilijk zal zijn.

Tegelijkertijd zit het er natuurlijk ook dik in dat Mogo dan domweg dan een herfinanciering aanbiedt, waarbij ze nog een paar jaar langer annuïtair moeten betalen...

[ Voor 53% gewijzigd door ACM op 02-04-2020 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Lijkt er op dat die 15,15% in mijn vorige NAR screenshot nog inclusief campaign rewards was. Nu zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/mintos-nar-20200402.png

@TheDeuce Waar staat je NAR nu op?

In ander nieuws: Mintos applies for European investment firm and electronic money institution licenses

[ Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 02-04-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Investors also will be protected under the state-guaranteed investor protection system that safeguards up to € 20 000 per investor.
https://blog.mintos.com/m...-Pq3rKXLYFU8eruhfMiuMiyXs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:24

Qwerty-273

Meukposter

@Pistachenootje op het moment dat de licentie wordt toegekend :) de aanvraag is pas eind maart ingestuurd. Dus dat duurt volgens de optimistische schatting van Mintos 3 tot 6 maanden voor het toekennen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Qwerty-273 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:45:
@Pistachenootje op het moment dat de licentie wordt toegekend :) de aanvraag is pas eind maart ingestuurd. Dus dat duurt volgens de optimistische schatting van Mintos 3 tot 6 maanden voor het toekennen.
De vraag is sowieso wat die €20k dekt. Een faillissement van een losse LO of alleen van Mintos an sich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Het duurt nog even, maar het is geen slechte richting die men wil uitgaan.
Ondertussen breek ik mijn hoofd over welke leningen ik nu moet aankopen (proberen in te spelen op de crisis).

Die 20.000: ik denk enkel van Mintos alleen, niet van een LO die ermee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als het vergelijkbaar is met het Nederlandse Beleggerscompensatiestelsel dan beschermt het inderdaad alleen tegen een falen van Mintos als beheerder, niet tegen een investering die onverhoopt verlieslatend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat is er interessant aan late leningen op de secondary market? Speculeert men dan op een buyback? Ik heb namelijk een blok van soortgelijke leningen op de secondary market gezet (Watu autoleningen, paar procent korting), maar alleen de leningen met status Late zijn verkocht tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
Minder lange exposure, late lening (en met veel korting maakt zo'n lening extra interessant)
Dus inderdaad speculeren op de buyback, 30-60 dagen late kopen op de secondary markt met flinke korting levert een goed rendement op. tenminste leverde, nu met de extra extensions mogelijk niet meer. (late kon vroeger geen extension meer aanvragen)

[ Voor 6% gewijzigd door mjjveldt op 02-04-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Extensions zijn niet toegestaan wanneer de lening late is.

Met een paar procent korting (voor het gemak 2%) en buyback na 30 dagen haal je 24% rendement op jaarbasis, plus de rente die je normaal gesproken nog zou ontvangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 02-04-2020 14:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lan1980
ik neem wel enkel deze die ook nog interest geven tijdens late. Dus Watu sla ik over. Zelfs niet aan -20% :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zelfs niet met -20% discount? Wat mij betreft geven ze 0% rente, een 20% rendement met buyback na max 30 dagen kan je mij op ieder moment voor wakker maken :D

(Het moet natuurlijk wel een betrouwbare LO zijn ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 02-04-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Je hebt wel gelijk, maar niet zoveel vertrouwen in Watu :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
NAR is inderdaad nu (correct) gesplitst in incl. en excl. campaign rewards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
Mintos heeft weer een artikel gepubliceerd over pending payments incl. een overzicht van het gemiddelde aantal dagen dat een payment pending is en de hoeveelheid pending payments t.o.v. de totale outstanding per loan originator. Je merkt wel dat ze hun best doen om meer openheid te geven over de gang van zaken en meer te communiceren met haar investeerders, goed om te zien.

https://blog.mintos.com/p...ments-by-lending-company/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Dijk1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-03-2022
Sinds ongeveer een week een -voor mij- nieuw fenomeen: ik heb alleen leningen met BB maar nu toch ineens een behoorlijk bedrag in 60+ late, met als uitleg dat er een redelijke kans is dat de lener de status terug kan brengen naar current, Vind het maar verdacht, geen middelen om de BB uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucardo1234
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 12:37
Hans van Dijk1 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:18:
Sinds ongeveer een week een -voor mij- nieuw fenomeen: ik heb alleen leningen met BB maar nu toch ineens een behoorlijk bedrag in 60+ late, met als uitleg dat er een redelijke kans is dat de lener de status terug kan brengen naar current, Vind het maar verdacht, geen middelen om de BB uit te voeren?
Welke LO('s) zijn deze leningen? Ik heb er namelijk 1 in mijn +60 dagen categorie staan en dat is een lening van AForti. Bij deze LO zijn al betalingsproblemen gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Dijk1
Het meeste is Mozipo en die stonden al minstens een week bij 60+ late toen de problemen daar werden gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TmZ
  • Laatst online: 09:51

TmZ

TheDeuce schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:02:
Mintos heeft weer een artikel gepubliceerd over pending payments incl. een overzicht van het gemiddelde aantal dagen dat een payment pending is en de hoeveelheid pending payments t.o.v. de totale outstanding per loan originator. Je merkt wel dat ze hun best doen om meer openheid te geven over de gang van zaken en meer te communiceren met haar investeerders, goed om te zien.

https://blog.mintos.com/p...ments-by-lending-company/
Dit geeft wel veel inzicht in welke LO's "gewoon" betalen en welke moeite lijken te hebben. Dank voor het delen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pistachenootje
Vond ik wel een interessante stelling op Facebook:
Als je graag wil dat Mintos gezond blijft dan kun je beter leningen op de primaire dan op de secundaire markt kopen. Kopen op de primaire markt is goed voor Mintos en de LO. Kopen op de secundaire markt zorgt ervoor dat iemand zijn geld van Mintos af kan halen.

Zit wel een kern van waarheid in dacht ik. Wat vinden jullie?

Of je eraan mee wil werken is een andere vraag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:35
Helemaal eens, maar ik wil eerst zien dat er weer afgelost wordt en minder in achterstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:39
TheDeuce schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:04:
Bedankt verkopers :) Vrijwel volledige omcirkelde bedrag afgelopen maart binnengehaald.

[Afbeelding]
Zat over maart op een vergelijkbaar bedrag, maar dat bedrag heb ik allemaal weer aan discounts vergeven om van een deel van mijn loans af te komen. (LO's met minder hoge rating, of leningen die nog lang lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Dijk1
Pistachenootje schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:52:
Vond ik wel een interessante stelling op Facebook:
Als je graag wil dat Mintos gezond blijft dan kun je beter leningen op de primaire dan op de secundaire markt kopen. Kopen op de primaire markt is goed voor Mintos en de LO. Kopen op de secundaire markt zorgt ervoor dat iemand zijn geld van Mintos af kan halen.

Zit wel een kern van waarheid in dacht ik. Wat vinden jullie?

Of je eraan mee wil werken is een andere vraag natuurlijk.
De SM is wel een van de redenen waarom ik o.a. op Mintos zit. Op dit moment is de SM echter 3x zo groot als de PM en dat kan nooit de bedoeling zijn.Ik koop nog wel op de PM maar toch meer op de SM vanwege de discounts die er nu zijn, die zijn overigens nog veel groter geweest dan nu het geval is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Een LO mag toch niet afhankelijk zijn van het geld op de primaire markt; het is toch niet dat geld van de laatste leningen die hij moet gebruiken om de oude leningen af te betalen? Want dan zit er wel heel veel fout (Ponzifraude).

De LO moet geld van de lening terugbetalingen met de aflossing van die lening. Dus veel handel op SM zou een LO of Mintos eigenlijk niet mogen beïnvloeden. De LO moet zijn huiswerk goed doen en enkel leningen verschaffen aan betrouwbare leners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Maaark schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:10:
[...]

Zat over maart op een vergelijkbaar bedrag, maar dat bedrag heb ik allemaal weer aan discounts vergeven om van een deel van mijn loans af te komen. (LO's met minder hoge rating, of leningen die nog lang lopen).
Ah oké. Ik heb vooralsnog niets verkocht, maar investeer mijn vrij gekomen geld niet opnieuw. Ik laat m'n outstanding (voor nu) langzaam aflopen. Ik had altijd al een voorkeur voor minder langlopende leningen van betrouwbare lenders (want: meer liquide), daar heb ik nu voordeel van. De gewogen gemiddelde resterende looptijd van m'n portefeuille is iets meer dan twee maanden.

Zodra de rust is weder gekeerd investeer ik mogelijk weer. Tot op heden nog geen defaults en een gem. rendement van bijna 12%, prima track record so far. Zit alleen wel met een vier cijferig getal in Varks, hoop dat dat ook allemaal netjes afgehandeld wordt, volgens de laatste blogpost gaan ze vanaf medio april weer uitkeren.

[ Voor 0% gewijzigd door TheDeuce op 03-04-2020 18:23 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Lan1980 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:58:
Een LO mag toch niet afhankelijk zijn van het geld op de primaire markt; het is toch niet dat geld van de laatste leningen die hij moet gebruiken om de oude leningen af te betalen? Want dan zit er wel heel veel fout (Ponzifraude).
Nee, maar er speelt iets anders. Wanneer de Mintos leningen afgelost worden door de LO en er vervolgens geen kapitaal geplaatst kan worden op de primary market voor nieuwe leningen, dan kan de LO veel minder leningen verstrekken aan haar klanten. Dat raakt de LO in haar omzet. En dat is gevaarlijk indien de winstmarge al relatief klein is.

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 03-04-2020 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
TheDeuce schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:22:
[...]

Ah oké. Ik heb vooralsnog niets verkocht, maar investeer mijn vrij gekomen geld niet opnieuw. Ik laat m'n outstanding (voor nu) langzaam aflopen. Ik had altijd al een voorkeur voor minder langlopende leningen van betrouwbare lenders (want: meer liquide), daar heb ik nu voordeel van. De gewogen gemiddelde resterende looptijd van m'n portefeuille is iets meer dan twee maanden.

Zodra de rust is weder gekeerd investeer ik mogelijk weer. Tot op heden nog geen defaults en een gem. rendement van bijna 12%, prima track record so far. Zit alleen wel met een vier cijferig getal in Varks, hoop dat dat ook allemaal netjes afgehandeld wordt, volgens de laatste blogpost gaan ze vanaf medio april weer uitkeren.
Voor mij is het atm de risk/rewards niet meer waard. Ik heb wel een paar defaults (rapido bijv, maar ook buiten mintos, zoals bijv envestio en estateguru), dus misschien dat ik het daarom wat negatiever zie :)

De dingen die ik makkelijk kan verkopen verkoop ik nog en voor de rest ga ik het gewoon uitzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Begrijpelijk, anderzijds is een rente van 16% op een 12 maands Mogo secured lening wel aantrekkelijk. LTV bij aanvang ligt vaak rond de 70% van die leningen en daalt (verbeterd) over tijd a.g.v. aflossingen. Als je voor direct investment kiest heb jij een claim op die klant zelf (en niet op Mogo) en zou je aanspraak kunnen maken op het onderpand indien de klant (en Mogo) in default raakt. Mogo zelf is ook een behoorlijk solide partij, dan blijven dit toch wel aantrekkelijke investeringsopties als je nog een beetje rendement wilt maken.

Spaargeld levert geen pepernoot op, vastgoed zit ik al in (eigen woning) en ETF leg ik maandelijks in. Als mijn Mintos vermogen tijdig vrijkomt en de beurs staat op een gunstige koers investeer ik waarschijnlijk alles in aandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
TheDeuce schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:42:
Begrijpelijk, anderzijds is een rente van 16% op een 12 maands Mogo secured lening wel aantrekkelijk. LTV bij aanvang ligt vaak rond de 70% van die leningen en daalt (verbeterd) over tijd a.g.v. aflossingen. Als je voor direct investment kiest heb jij een claim op die klant zelf (en niet op Mogo) en zou je aanspraak kunnen maken op het onderpand indien de klant (en Mogo) in default raakt. Mogo zelf is ook een behoorlijk solide partij, dan blijven dit toch wel aantrekkelijke investeringsopties als je nog een beetje rendement wilt maken.

Spaargeld levert geen pepernoot op, vastgoed zit ik al in (eigen woning) en ETF leg ik maandelijks in. Als mijn Mintos vermogen tijdig vrijkomt en de beurs staat op een gunstige koers investeer ik waarschijnlijk alles in aandelen.
Klopt, Mogo is wel een partij waar ik het nog wel mee zou aandurven.

Maar het hele business model vd meeste partijen is wel redelijk risky, de APR is vaak zo hoog dat de kans dat een overheid er gaat in grijpen groot is.

Ik heb in het verleden bijv wat geld verdient in NL met payday loans (affiliate), maar toen kwam de AFM.. Alle partijen waren in 1x weg en nu nog steeds zijn er nog maar enkele spelers. En ik heb zelf weinig zin om dit per land actief te gaan monitoren enzo en Mintos komt er zelf ook vaak te laat achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zr40 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:26:
[...]

Nee, maar er speelt iets anders. Wanneer de Mintos leningen afgelost worden door de LO en er vervolgens geen kapitaal geplaatst kan worden op de primary market voor nieuwe leningen, dan kan de LO veel minder leningen verstrekken aan haar klanten. Dat raakt de LO in haar omzet. En dat is gevaarlijk indien de winstmarge al relatief klein is.
Hierbij ga je er wel vanuit dat Mintos een limiterende factor is in de omzet van de LO's. Dat geldt zeker niet voor alle LO's. Ze halen ook geld op via andere kanalen. Ik denk dat Mintos wel relatief goedkoop geld is voor ze, dus in die zin raakt het ze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De Forward Flow lening van Finko (Varks) die ik voor de cashback heb gekocht is zojuist volledig afgelost.

Mintos zegt in een mail:
Your investments in these loans are being refunded as the loans had not been disbursed by the date the company entered into liquidation.

[ Voor 49% gewijzigd door Zr40 op 04-04-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

Zr40 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:03:
De Forward Flow lening van Finko (Varks) die ik voor de cashback heb gekocht is zojuist volledig afgelost.

Mintos zegt in een mail:

[...]
nu de rest van Finko nog.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:25

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zr40 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:03:
Wow, ik zie het ja, opeens heb ik weer euros tot m'n beschikking daar... Blijkbaar gebeurt er iets op zaterdag, want vanmorgen stond dit er nog niet.

Overigens hebben ze me wel netjes rendement betaald, toch leuk om 24% te krijgen, ook al is het maar voor 2 weken.

[ Voor 13% gewijzigd door FreezeXJ op 04-04-2020 11:34 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het lijkt weer wat rustiger te worden op de secondary market, althans voor wat betreft de enorme discounts. Met mijn huidige filters zie ik nog maar één lening beschikbaar; dit waren eerder deze week er nog honderden.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 05-04-2020 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een nieuwe week en een nieuwe LO die omvalt, deze keer in de aanbieding: Capital Service.

Als al die LO's 100% afschrijvingen zijn sta ik inmiddels negatief met Mintos :/

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 06-04-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Die is goed voor 9,3% (plus een procent of twee in finished pending) van mijn portfolio...

https://blog.mintos.com/c...ry-and-secondary-markets/
Due to a failure to make timely settlement payments to investors on Mintos, we have made the decision to suspend loans originated by the lending company Capital Service [..]
En hoe zie je dat een LO niet op tijd de settlement payments doet? Precies, pending payments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Deze, samen met Varks en Alexcredit is toch al goed voor 25% van mijn inleg... hopelijk komt dat nog goed.
Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste