Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59
Ik heb vanwege de I&A helaas wat monego leningen gehad (I&A inmiddels niet meer in gebruik)
Nu zie ik bij mijn finished investments 2 leningen staan waar ik geen received payments van heb.

Hoe kan deze bij finished staan?

Voorbeeld is dit (kunnen jullie dit zien?) : https://www.mintos.com/en/13224835-04

Mijn NAR is overigens met circa 6% gedaald tov gisteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netfast
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
hmm... Mijn NAR is nu 0...

Net Annual Return
0.00%

Denk dat ik het al snap...

Als ik bij mijn account statement kijk van vandaag:
Closing balance 13.12.2019 -674.80

Dat is meer dan mn opbrengsten (€ 632.88)

Wellicht dat ze een "kleine" bug hebben met het goed verwerken van betalingen (of die pending payments oid)

[ Voor 71% gewijzigd door netfast op 13-12-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05
Als ik mag raden, die pending payments. Het bleek tijdje terug (Aforti) dat sommige aflossingen waren gerapporteerd terwijl de settlement van LO nog niet had plaatsgevonden naar Mintos. Dat kan betekenen dat je geld langer stil staat. En zeker bij kortlopende leningen gaat dat meetellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

BiLLY_daKid schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:27:
Als ik mag raden, die pending payments.
Nee, dat is het niet. Pending payments staat bij mij op € 0,00.

edit:
Ik heb mijn 'administratie' in Portfolio Performance bijgewerkt op basis van de boekingen die ik in Mintos onder Account Statement kan zien. Vergelijk ik dit met de totalen onder Account Balance, dan zou er ongeveer € 2,69 aan principal en interest transacties moeten ontbreken in Account Statement.

Wat @netfast schrijft zou het mogelijk wel eens kunnen zijn. Ik heb dit eerder gezien; boekingen rond middernacht (volgens Mintos, dus 23:00 in NL) die niet direct zichtbaar waren onder Account Statement maar wel al uitgevoerd waren (dus hoger cash saldo). Na een paar minuten werden ze wel zichtbaar. Alleen duurt het nu al 24 uur... of al dagen als ik de meldingen van anderen over de lagere NAR zie.

Het vreemde is, ik zie wel andere boekingen verschijnen in Account Statement. Die hebben blijkbaar geen last van de oorzaak achter dit probleem.

@netfast, jij mist een redelijk groot bedrag op je statement. Heb je toevallig veel geinvesteerd in een specifieke LO? Of anders, zie je bij Portfolio onder Finished investments misschien leningen die vrijdag finished zijn geworden waarvan Received Payments in de buurt komt van het bedrag dat je noemde?

[ Voor 85% gewijzigd door Zr40 op 14-12-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netfast
  • Niet online
@Zr40 Ik heb even gegraven:
De 13de zouden 29 leningen "finished" zijn: ±632 euro.
Redelijk in de buurt, maar niet hetzelfde...

Verder is de verdeling van LO's niet heel gek, zie zo even niks wat overeenkomt met het bedrag "dat er mist"

Heb het vermoeden dat het te maken heeft met de problemen van die laatste 2 LO's. Ik heb daar redelijk wat in zitten helaas (meer dan wat er mist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:30:
[...]
Ik heb mijn 'administratie' in Portfolio Performance bijgewerkt op basis van de boekingen die ik in Mintos onder Account Statement kan zien. Vergelijk ik dit met de totalen onder Account Balance, dan zou er ongeveer € 2,69 aan principal en interest transacties moeten ontbreken in Account Statement.
Het verschil lijkt te groeien. Vandaag is het € 2,74.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-07 13:48
Bij Mintos hebben ze het inmiddels ook door:

"Currently we are experiencing technical issue with Account Statement and Overview status reflection - it might show incorrect values. We are working on fixing it as soon as possible."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
De betalingen van Iutecredit verlopen vlot (behalve die van Kosovo als ik naar statistieken bekijk).
Het ziet er naar uit dat ik er goed aan gedaan heb ze te kopen met discount op secondaire markt.

Over getbucks lees ik volgende op explore p2p
The parent company of GetBucks, MyBucks SA, is a publicly listed company. The company has been a financial disaster, with their shares falling 95% from the peak. MyBucks has recently announced 'preliminary, unaudited' results for the year to 30 June 2019. In short, they expect a gigantic loss of €55 million, leaving a negative equity position of €46 million. The debtholders in the business are being forced to convert their debt into equity, to avoid a bankruptcy to MyBucks. This is good news for other creditors, as it will repair the balance sheet of MyBucks. However, until there is a sign that MyBucks can stop generating huge losses, this remains a high risk situation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is weer opletten bij de auto invest regels: Varks, Sebo, Dinero, Metrokredit en Lendo zijn nu samengevoegd in één LO, Finko. https://blog.mintos.com/f...iginators-into-one-group/

Je kan ze bij auto invest regels nog afzonderlijk aan of uitzetten op basis van land.

[ Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 17-12-2019 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-05 17:51
Technical error affecting your Account Statement

We want to inform you about the technical error on Mintos that has temporarily affected how the data was shown in your Account Statement and in the Overview section.

Due to this error, in some cases the system has failed to register respective records in the Account Statement. Please, be aware that this technical error has not affected the underlying accounting data for your Account Statement, only the data preview in it.

If you made a manual investment on the Secondary Market in the period from December 2 to December 13, 2019, you might have been among the affected investors for whom these data inconsistencies resulted in the missing entries in the Account Statement.

Due to this error, some functions that are calculated based on the data from Account Statements have shown incorrect values - e.g. NAR in the Overview section.

Fixes have been developed and introduced to the marketplace. The missing entries will be manually added to Mintos investors’ Account Statements by the end of the day on December 17, 2019.

Thanks for understanding and proactive attitude to help us quickly solve this issue.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Zr40 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:55:
Het is weer opletten bij de auto invest regels: Varks, Sebo, Dinero, Metrokredit en Lendo zijn nu samengevoegd in één LO, Finko. https://blog.mintos.com/f...iginators-into-one-group/

Je kan ze bij auto invest regels nog afzonderlijk aan of uitzetten op basis van land.
Of per rating B+, B, C+ of C.

In je reeds bestaande autoinvest word deze samenvoeging NIET automatisch meegenomen.

Wel worden (mocht je dat hebben geselecteerd in Autoinvest) Grace en late leningen op de secondary market terug gezet naar Current.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Gerry1982 Waar zie je die mededeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Kreeg ik via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier (nog) niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:55:

Kan je me even helpen herinneren, de LO pagina's zijn al uit de lucht.

Varks: Armenia
Dinero: Ukraine
Sebo: ?
Metrokredit: ?
Lendo: ?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sebo: Moldova
Metrokredit: Russia
Lendo: Georgia

Hier kan je het ook terugvinden: https://www.mintos.com/en/loan-originators/Finko/#general

[ Voor 48% gewijzigd door Zr40 op 17-12-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik kreeg die email rond 15:00. Als je hem niet hebt gehad zou ik even je instellingen controleren. Lijkt me dat het in sommige gevallen best belangrijk zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Over welke instellingen heb je het dan? Alle notifications bij Mintos staan aan, en er zit niets in spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik zou het niet precies weten maar lijkt me dat iedereen die email hoort te krijgen? Misschien iets om aan Mintos te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Pistachenootje schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:08:
Ik zou het niet precies weten maar lijkt me dat iedereen die email hoort te krijgen?
Ze lijken vrij specifiek te weten bij wie het misging, gezien de tekst van de mail. Dan is het op zich niet gek dat ze dat niet naar iedereen sturen. Maar het zou natuurlijk wel naar iedereen moeten zijn gegaan die er last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bij mij is Finko gelukkig goed aangemaakt, de LO's waar ik niet in wilde investeren staan nu als land niet aangevinkt.

De storing op het account overzicht heb ik geen last van gehad, derhalve ook geen mail ontvangen.

[ Voor 29% gewijzigd door nst6ldr op 18-12-2019 08:56 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb geen handmatige aankopen gedaan op de secondary market in de genoemde periode en hier begon het probleem ook pas daarna, wellicht dat ik daarom geen mail heb gehad.

Sinds vanochtend lijkt alles trouwens weer te kloppen!

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 18-12-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Ja hier alles ook weer normaal en weer procent terug omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netfast
  • Niet online
ghehe, mijn NAR is inmiddels van 0.00% naar 4.69% gegaan... Wel iets beter, maar nog niet echt in de buurt.
Zal in de komende periode wel weer correct weergegeven worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Ik las laatste dagen tamelijk veel over cashout I&A dat het niet goed werkte.
Eens geprobeerd, alles opgevraagd ( wil er toch vanaf) en na 5 minuten meeste al verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mijn I&A heb ik destijds handmatig gesnoeid (alle leningen met een rentepercentage onder mijn drempel verkocht) en de rest laat ik op natuurlijke wijze verdwijnen. Van de € 500 (destijds het minimum voor I&A) staat er nog € 47,69 open.

Er zit wel nog voor € 14,68 aan GetBucks bij...

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 18-12-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Gerry1982 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:06:
Ja hier alles ook weer normaal en weer procent terug omhoog.
Hier ook weer de normale NAR, ondanks geen mailtje te hebben ontvangen van Mintos.

(edit: toch een mailtje van Mintos ontvangen)

[ Voor 8% gewijzigd door NaN op 18-12-2019 17:56 . Reden: Wel een mailtje ontvangen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mailtje van Mintos ontvangen:
We want to inform you about the technical error on Mintos that has temporarily affected how the data was shown in your Account Statement and in the Overview section.

Due to this error, in some cases the system has failed to register respective records in the Account Statement. Please, be aware that this technical error has not affected the underlying accounting data for your Account Statement, only the data preview in it.

If you had some funds incoming to your Mintos account during December 11 and December 12, 2019, you might have been among affected investors for whom the mentioned data inconsistencies resulted in the missing entries in the Account Statement.

Due to this error, some functions that are calculated based on the data from Account Statements have shown incorrect values - e.g. NAR in the Overview section.

Fixes have been developed and introduced to the marketplace. The missing entries will be manually added to all affected Mintos investors’ Account Statements by the end of this week.

Thanks for understanding and proactive attitude to help us quickly solve this issue.
Het vetgedrukte is anders dan in het mailtje dat @Gerry1982 hier eerder had gedeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
hier is de NAR nog niet in orde (8,9% ipv 10,4%)

Mijn I&A liet ik normaal ook gewoon uitlopen, maar ik heb account gemaakt op lendermarket (12%), en wil profiteren van de 1% actie op de stortingen de eerste 60 dagen. Dus ik hevel wat geld over :-).

Gemiddelde rente lag bij I&A op 10,4%, dus lendermarket is sowieso beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Mijn NAR klopt ook niet meer nadat ik geld opgenomen had, geen mail gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Nu worden weer een heleboel lo's samen genomen.
Oa Varks en Sebo. In beide investeerde ik, Varks voor max 11%, Sebo 2%

Hoe moet ik dat nu weer oplossen, want geen groepsgarantie. Ik kan wel nog Armenië en Moldavië aanvinken (en andere landen niet), maar wil wel niet dat autoinvest teveel in leningen van Moldavië gaat investeren (voormalig Sebo). Meer in Varks. Maar het is ofwel kiezen tussen de 2, ofwel 1 procent voor beide aangeven met kans vooral Leningen in Moldavie te krijgen (of ze nog eens apart opsplitsen, elk een eigen autoinvest, maar dan is het moeilijker om vooral voor de hogere procenten te gaan, nu is AI ingedeeld per procent).

[ Voor 8% gewijzigd door Lan1980 op 18-12-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Deze acties (LO die spontaan ploffen, licenties kwijtraken, samengaan op groep) zorgen er ieder geval voor dat ik geld terughaal. Had er een paar maandsalarissen inzitten, dat breng ik terug naar 50% en alleen A B en B+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Lan1980 Welke interest rate staat bij jou bovenaan en onderaan bij autoinvest?

Ik maak zelf geen onderscheid; alles op 11,5% als minimum. Ik geloof niet dat het zinvol is autoinvest regels verder op te splitsen op basis van rente.

Er komt nog steeds hoger binnen; gisteren bijvoorbeeld deze 12,4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Mijn autoinvest is wat ingewikkeld. Ik zal het proberen uit te leggen (ben daar niet goed in) Komt erop neer dat ik enkel investeer in leningen tot 18 maand (wat kortlopende, handmatig koop ik al eens eentje aan die langer duurt).

AI1= autoinvestregel 1, etc

AI1: 15% en leningen van 1 dag tot 18 maand
AI2: 15% en leningen van +1 maand tot 18 maand
AI3: 15 % en leningen van 3 maand tot 18 maand
AI4: 15 % en leningen van 8 maand tot 18 maand
AI5: 15% en leningen van 10 maand tot 18 maand

In AI1 zitten enkel LO's met korte grace periode en die interest betalen op late leningen
In AI2 zitten LO's met wat langere grace periode. Komt erop neer dat hoe langer de lening loopt, hoe minder de grace periode een invloed heeft.
In AI5 zit bv Watu Credit. Als de lening 10 maand loopt en ze gaat regelmatig late (geen rente tijdens late) valt dat al bij al mee (heb dat voor iedere LO uitgerekend wat invloed is van grace, al dan niet betaling tijdens late etc en gewogen gemiddelde op basis van hoeveel% current is), dus er kunnen leningen gekocht worden als ze minstens 10 maand duren. Een lening van bv maar 1 maand bij Watu Credit die naar buyback zou gaan... ben je natuurlijk gejost door die 2 maand die je niets oplevert.

Vervolgens herhaal ik dat voor 14%, 13%, 12%,11%, 10% en 9%

Naast grace periode en al dan niet betalingen tijdens late, maak ik ook een gewogen gemiddelde op basis van aantal leningen dat current is, al dan niet penalty rente die meetelt etc. Om even in extremen te spreken: Een LO die geen rente betaald tijdens late, maar eigenlijk bijna altijd 99% current is, die zit gewoon in AI1 omdat de kans klein is dat hij late gaat.

Niet altijd al mijn Autoinvestregels staan aan. Hangt wat af van de rente. Momenteel staan die van 13% tot 11% aan. de rest uitgeschakeld (lager dan 11% moet ik nu niet gaan, hoger dan 13% is er nog niet echt)

En dus worden zo eerst de autoinvestregels gevuld met hoogste rente. Eens die gevuld is, gaat hij eentje lager etc.

Misschien maak ik het te ingewikkeld :-p. (Maar vond het leuk om allemaal eens goed uit te rekenen).

[ Voor 4% gewijzigd door Lan1980 op 18-12-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik bedoel dat wanneer je twee verder identieke auto invest regels hebt, waarbij de eerste staat ingesteld op minimaal 13% en de tweede op minimaal 11%, je net zo goed één regel kan hebben met minimaal 11%. Wanneer je geld beschikbaar hebt en één van je auto invest regels matcht met aanbod, dan wordt het onmiddellijk geinvesteerd. Er wordt niet gewacht op eventuele toekomstige beschikbaarheid bij een auto invest regel met hogere prioriteit.

Het onderscheid dat jij hebt gemaakt met jouw regels zit anders in elkaar (meer dan alleen uitsplitsen van rentestaffels). Zolang er voldoende aanbod is werkt dat prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 18-12-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Niet helemaal. Ze zijn ook niet helemaal identiek (naarmate de Procenten dalen, hebben grace periode, penalties etc minder invloed, dus kunnen de leningen wat korter zijn). Maar los daarvan:

Je hebt identieke autoinvestregels met bv Dozarplati,Varks, Mogo, Iutecredit, Vizia en Creamfinance, enkel rente is verschillend. Je investeert tot 25 euro per lening

hypothetisch:
Varks en DOzarplati staan op 13%
Mogo en Iutecredit op 12%
Creamfinance en Vizia op 11%

Stel er komt 50 euro vrij.
In mijn geval zal hij eerst 25 euro investeren in een lening van Varks en 25 euro in een lening van Dozarplati (of 2 keer in Varks of Dozarplati, als percentage nog niet gehaald heeft van die LO). Ik haal dus 13%

In jouw geval, 1 regel van 11%, kan hij dezelfde leningen kopen die mijn regel zou aankopen, maar evengoed 25 euro investeren in lening van Creamfinance en 25 euro in lening Vizia. Dus jij kunt 13% halen, maar evengoed 11%

[ Voor 6% gewijzigd door Lan1980 op 18-12-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Lan1980 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:25:
Stel er komt 50 euro vrij.
In mijn geval zal hij eerst 25 euro investeren in een lening van Varks en 25 euro in een lening van Dozarplati (of 2 keer in Varks of Dozarplati, als percentage nog niet gehaald heeft van die LO). Ik haal dus 13%
Mits er daadwerkelijk 13% leningen van die LO's beschikbaar zijn. Zijn die niet beschikbaar, dan gaat de 50 euro naar de volgende regels met lagere rente (wederom mits beschikbaar).
In jouw geval, 1 regel van 11%, kan hij dezelfde leningen kopen die mijn regel zou aankopen, maar evengoed 25 euro investeren in lening van Creamfinance en 25 euro in lening Vizia. Dus jij kunt 13% halen, maar evengoed 11%
Dat is niet exact de situatie die ik bedoelde. Als je de volgende regels hebt:

- 13% minimum van Varks en Dozarplati
- 12% minimum van Varks en Dozarplati
- 11% minimum van Varks en Dozarplati

Dan kan je net zo goed één regel aanmaken met 11% minimum.

[ Voor 57% gewijzigd door Zr40 op 18-12-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Ja, de rente is een minimum, AI kan zeker rentes met hogere % nemen. Staat ook in mijn voorbeeld (ik schreef dat jouw regel dezelfde kan aankopen, maar evengoed andere).
Maar stel dat er leningen van 13% beschikbaar zijn, mijn AI-regel pikt ze zeker op, de jouwe kan ze oppikken, maar kan evengoed die van 11% oppikken.
Ik werk nu al eventjes zo en ik merk duidelijk dat er hogere leningen worden opgepikt dan met mijn oude AI die beetje vergelijkbaar was met de jouwe. En de rentes zijn wel lager dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Lan1980 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:42:
Maar stel dat er leningen van 13% beschikbaar zijn, mijn AI-regel pikt ze zeker op, de jouwe kan ze oppikken, maar kan evengoed die van 11% oppikken.
Dat stukje twijfel ik dus aan. Natuurlijk onmogelijk om zekerheid over te krijgen want het Mintos platform is niet open source.

---

Zelf heb ik dus sinds kort twee regels per LO (primary + secondary) met een minimum van 11,5%. Selectie en volgorde op basis van ExploreP2P rating (80-70), waarbij secondary voor gaat. Daarna een reeks met een wat mindere rating (69-62) en een wat lagere portfolio size. 61 en lager laat ik vooralsnog er buiten.

Inmiddels hebben de nieuwe regels gezamenlijk al ruim 5% van mijn portfolio in handen, in 13 dagen tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
ik heb daarnaast ook nog onderscheid gemaakt tussen landen, type leningen etc, op basis van percentage dat current is.

Mijn AI regels maken op een maand tijd al 50% uit van mijn portfolio, met een gemiddelde van 11,11%.

Als jij minimaal 11,5% neemt en enkel de hoge explorep2p ratings, is het genoeg gespreid over verschillende LO's? (niet dat mijne zo goed is gespreid door te werken op basis van rente, voorlopig 11LO's die 50% uitmaken van mijn portfolio).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Van die 5% is de grootste IuteCredit (80,5%). Is enkel zo groot omdat het aanbod daarvan zo groot was recent ;) en mijn ingestelde portfolio size nog niet in zicht is bij 5% :P

Bij mijn oude regels was de grootste Capital Service (52,5%). Die valt met mijn nieuwe regels (momenteel) buiten mijn selectie.

[ Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 18-12-2019 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan1980
52% in 1 LO vind ik toch wat van goede teveel; ik wil nie hoger dan dan 20% (en dan enkel voor een paar LO's).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Net een mailtje gekregen met uitnodiging voor de iOS app beta, ben benieuwd :)

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 19-12-2019 10:55 ]

• Gerry1982
Cool hier ook! Benieuwd of het lekker werkt.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55

Kek

3flix

aw ik niet, en ik zou dat juist graag willen proberen...

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier ook niet. Maar volgens de blog post van vandaag komt de app eind januari voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52

Qwerty-273

Meukposter

Poehee, pending payments voor mij EUR portfolio staat nu op 15% van mijn inleg. Dat is toch nog behoorlijk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier staat het nog altijd op 0,00. Om welke LO’s gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
Zr40 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:54:
Hier ook niet. Maar volgens de blog post van vandaag komt de app eind januari voor iedereen beschikbaar.
Kijk uit naar de Android versie, nog iets langer wachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52

Qwerty-273

Meukposter

@Zr40 een goede vraag. Er zit geen link bij, dus je kan niet door klikken om te kijken welke het dan zijn. Ook in de specifikatie bij het account statement zie ik niet direct iets terug wat ik daar aan kan correleren.

Onder portfolio kan ik wel filteren op pending payments.
Bij current is dat 1x Monego (met een outstanding principal van 35.69)
Bij finished is dat 1x Monego ( https://www.mintos.com/en/13651236-02 ) en de rest Creditstar uit Spanje (https://www.mintos.com/en/22038488-01 , https://www.mintos.com/en/22038488-01 , etc.).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

psychodude schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:07:
[...]

Kijk uit naar de Android versie, nog iets langer wachten helaas.
Ik heb de iOS beta app nu. Heel spannend is het niet, je kan een mooi grafiekje zien van je return per maand en de gebruikelijke statistieken van je loans. Investeren kan nog niet via de app.

Maar overall ziet het er gelikt uit :o

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 20-12-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Hier ook geïnstalleerd ziet er geinig uit tot dusver.

Vooral de vergelijking hoeveel je per maand ontvangen hebt is leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gerry1982 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:51:
Hier ook geïnstalleerd ziet er geinig uit tot dusver.

Vooral de vergelijking hoeveel je per maand ontvangen hebt is leuk.
Ik heb meteen even als feedback ingestuurd dat het mooi zou zijn als je hier ook de profit per dag/week/jaar zou kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Qwerty-273 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:47:
@Zr40 een goede vraag. Er zit geen link bij, dus je kan niet door klikken om te kijken welke het dan zijn. Ook in de specifikatie bij het account statement zie ik niet direct iets terug wat ik daar aan kan correleren.

Onder portfolio kan ik wel filteren op pending payments.
Bij current is dat 1x Monego (met een outstanding principal van 35.69)
Bij finished is dat 1x Monego ( https://www.mintos.com/en/13651236-02 ) en de rest Creditstar uit Spanje (https://www.mintos.com/en/22038488-01 , https://www.mintos.com/en/22038488-01 , etc.).
Bedoel je dat deze verschijnen wanneer je filtert op pending payments? Bij mij verschijnen er drie (bij current), zonder een specifiek 'pending' bedrag. Wel allemaal van GetBucks (afkomstig van I&A).

Zie jij bij current voor die ene Monego lening wel een bedrag onder de Pending kolom?

edit: Ik heb mijn eerste pending payment te pakken! *O*
12 cent op deze van IuteCredit.

edit: Inmiddels niet meer pending :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 21-12-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-07 01:04
Kijk eens naar loans van Mogo. (voorbeeld: https://www.mintos.com/en/27167565-01)
Ik zie dit voor het eerst. Wat is dit voor een vreemde constructie dat bijna het volledige bedrag in de laatste maand uitgekeerd wordt? Voel me er skeptisch over.
(of misschien ben ik te nieuw om door te hebben dat dit gewoonlijk is)

[ Voor 12% gewijzigd door 7Sins op 21-12-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@7Sins Je linkt naar een Esto lening, niet een Mogo. Bedoel je zoiets? https://www.mintos.com/en/15292139-01 Dat is een lening waar maandelijks beperkt afgelost wordt, en volledige aflossing plaats vindt aan het eind van de looptijd.

Bij een hypotheek zou je een leningdeel dat pas op het eind afgelost wordt 'aflossingsvrij' noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Had inderdaad perongeluk de verkeerde link neergezet. Thanks voor de info!
Ik neem aan dat je daarmee wel rekening moet houden met het risico inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij leningen met een buyback guarantee is het risico van wanbetaling in eerste instantie voor de LO (Mogo in dit geval). Het gevolg daarvan voor jou is 60 dagen vertraging in uitbetaling totdat de buyback guarantee in werking treedt.

Het risico dat jij loopt is dat de LO zijn verplichtingen aan Mintos niet kan voldoen. Dat heeft verder weinig te maken met welke specifieke lening van dezelfde LO je kiest.

[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 21-12-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
cashback actie van Finko en Sun finance; niet meteen de meest betrouwbare, ook maar 0,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zie kansen voor @Gerry1982 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Maar persoonlijk zie ik extra investeren in het oude Varks wel zitten. Voelde me daar niet zo slecht bij. De rest ligt moeilijker.
het wat nieuwe autinvest regels gemaakt met beperkte portfolio voor deze cashback. Ik zie wel wat het wordt.

[ Voor 59% gewijzigd door Lan1980 op 22-12-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Man man man heel me autoinvest moeten wijzigen de markt komt helemaal los.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Gerry1982 schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:41:
[...]
Man man man heel me autoinvest moeten wijzigen de markt komt helemaal los.......
Mede dankzij mij denk ik dan. Ik heb een beetje zitten schuiven en heb genoeg verkocht om één aankoop van € 10 te doen op de primary market. Kom maar hier met die 5 cent bonus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
We horen allemaal genoeg verhalen over wesbites waar je geld heen stuurt en het nooit aankomt. Zo zullen er vast genoeg mensen van de daken schreeuwen hoe slecht ze wel niet geholpen zijn door Mintos.

Ik wil graag even mijn ervaring delen van het weekend. Afgelopen vrijdag een substantieel bedrag (4 cijfers) overgeboekt via hun voorsgestelde dienst "Trustly".
Nou, je raad het al. Nooit aangekomen.
Ik heb vanochtend gechat met de servicedesk. Die vroegen mij een bankoverdracht screenshot te mailen en binnen 30 minuten had ik het geld in mijn wallet.

Wilde dat toch even kwijt. Tegenwoordig hoor je nooit meer wat er goed gaat, en alleen wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
7Sins schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:48:
We horen allemaal genoeg verhalen over wesbites waar je geld heen stuurt en het nooit aankomt. Zo zullen er vast genoeg mensen van de daken schreeuwen hoe slecht ze wel niet geholpen zijn door Mintos.

Ik wil graag even mijn ervaring delen van het weekend. Afgelopen vrijdag een substantieel bedrag (4 cijfers) overgeboekt via hun voorsgestelde dienst "Trustly".
Nou, je raad het al. Nooit aangekomen.
Ik heb vanochtend gechat met de servicedesk. Die vroegen mij een bankoverdracht screenshot te mailen en binnen 30 minuten had ik het geld in mijn wallet.

Wilde dat toch even kwijt. Tegenwoordig hoor je nooit meer wat er goed gaat, en alleen wat er fout gaat.
Kan het niet gewoon aan het weekend hebben gelegen icm een groot bedrag wat ze misschien handmatig moeten goedkeuren?

Misschien dit:
If you transfer € 5 000 or more, your money will be in your account in 1-3 working days.

[ Voor 10% gewijzigd door Gerry1982 op 23-12-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Waarom had je eigenlijk gekozen voor Trustly, waarbij je de logingegevens van je bank aan Trustly moet geven? iDeal werkt prima.

(Ja, iDeal loopt ook via Trustly, maar daar zijn ze slechts betalingsverwerker. Bij de niet-iDeal Trustly methode gaat Trustly namens jou inloggen bij internetbankieren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Ze gaven aan dat bij Trustly, betalingen tot 5000 euro binnen enkele minuten bijgeschreven kan zijn (i.t.t. de andere methodes). Ik had gehoopt dat het dus om een automatisch systeem ging. En ik zo (vrijdag laat in de avond,) mijn geld hopelijk gelijk al bijgeboekt kon zien. Ik had namelijk net onder de 5000 gestort.
Alleen werkte dat helaas niet. De meneer aan de chat kon de betaling ook niet vinden. Dus denk ik dat er wel meer aan de hand was dan verwerkingstijd.

Ik heb per mail gekregen "there shouldn't be any delay for the next deposits from the same bank account.". Dus ik vermoed dat het met een soort whitelist of blacklist te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Met iDeal worden betalingen ook meestal binnen een uur bijgeschreven, ook al staat er op de pagina dat het 1 tot 3 werkdagen duurt.

Het voelt alsof er ergens een handmatige stap tussen zit. Iemand bij Mintos of Trustly die op akkoord moet klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Trustly is een boevenfirma, ze handelen willens en wetens tegen de voorwaarden van banken.
Ik zou er mooi mee samenwerken en gewoon je geld direct overmaken naar de bankrekening van Mintos. Met instant transfers is iDeal overbodig aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

fsfikke schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:24:
Met instant transfers is iDeal overbodig aan het worden.
Niet helemaal, met iDeal heb je de zekerheid dat de betaling is ontvangen en gekoppeld aan jouw account. Dat het instant werkt, is echt niet het enige voordeel van iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:28:
[...]

Niet helemaal, met iDeal heb je de zekerheid dat de betaling is ontvangen en gekoppeld aan jouw account. Dat het instant werkt, is echt niet het enige voordeel van iDeal.
‘Instant’, is niet binnen een uur of zelfs 1-3 werkdagen. Het is per definitie al verdacht dat ze een verwerkingstijd hanteren op iDeal transacties, die inderdaad instant zouden moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 23-12-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat Trustly of Mintos een verwerkingstijd hanteert is een nadeel van die partij, niet van iDeal de betaalmethode ;)

Daarnaast meen ik dat instant overboekingen ook niet instant beschikbaar zijn in je Mintos account.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 23-12-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Zie net dat ik op 17-12 en 19-12 nog betalingen heb ontvangen van Monego. De bedragen staan echter op pending payment, kijken hoelang dat gaat duren.

[ Voor 42% gewijzigd door Temraakle op 23-12-2019 12:13 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:39:
Dat Trustly of Mintos een verwerkingstijd hanteert is een nadeel van die partij, niet van iDeal de betaalmethode ;)

Daarnaast meen ik dat instant overboekingen ook niet instant beschikbaar zijn in je Mintos account.
True, iDeal via Trustly is kut. iDeal op zich heeft voordelen als je ergens niet met een crediitcard kan betalen.

Een overboeking wordt idd niet instant op je Mintos account verwerkt, dat duurt een paar uur (ook op zondag). Dat is het me wel waard tov een partij als Trustly te gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 23-12-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Trustly duurt toch vaak ook een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zojuist een iDeal storting gedaan; dit keer duurde het 3 minuten voordat het werd bijgeschreven op mijn Mintos account.

De vorige keer duurde het ongeveer een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Dijk1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-03-2022
BiLLY_daKid schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:34:
Deze acties (LO die spontaan ploffen, licenties kwijtraken, samengaan op groep) zorgen er ieder geval voor dat ik geld terughaal. Had er een paar maandsalarissen inzitten, dat breng ik terug naar 50% en alleen A B en B+.
Licenties kwijtraken is niet beperkt tot Mintos, ik zit o.a. bij Robocash en daarvan is onlangs de vergunning in de Filippijnen ingetrokken omdat ze zich niet aan de voorwaarden hielden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Laatst online: 02-07 20:53
Misschien wel interessant voor sommigen;

Ik heb +- 4 maaden geleden besloten te stoppen met Mintos aangezien het te onzeker is wat er gaat gebeuren als de economie een flinke crash maakt. Het heeft in totaal ruim 3 maanden gekost om al mijn geld eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
Edwin__ schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:19:
Misschien wel interessant voor sommigen;

Ik heb +- 4 maaden geleden besloten te stoppen met Mintos aangezien het te onzeker is wat er gaat gebeuren als de economie een flinke crash maakt. Het heeft in totaal ruim 3 maanden gekost om al mijn geld eruit te krijgen.
Belangrijk om daarbij te vermelden naar mijn mening, van deze tijdsduur, wat is opgegaan aan uitstaande leningen die afgehandeld moesten worden en hoe vlot was de terugboeking van Mintos zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Laatst online: 02-07 20:53
psychodude schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:35:
[...]

Belangrijk om daarbij te vermelden naar mijn mening, van deze tijdsduur, wat is opgegaan aan uitstaande leningen die afgehandeld moesten worden en hoe vlot was de terugboeking van Mintos zelf?
De terugboeking vanuit Mintos is erg voorspoedig gegaan. Vaak met 1 a 2 dagen stond het bedrag op mijn rekening. Waar het geld blijft hangen zijn leningen die niet verkocht kunnen worden op secondary market.

Dat is ook gelijk de reden dat ik er niet meer zo snel in zou stappen, als eenmaal 1 of 2 loan originators omvallen zal iedereen alles op secondary gaan dumpen, terwijl de vraag daar niet toereikend voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Edwin__ schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:02:
[...]

De terugboeking vanuit Mintos is erg voorspoedig gegaan. Vaak met 1 a 2 dagen stond het bedrag op mijn rekening. Waar het geld blijft hangen zijn leningen die niet verkocht kunnen worden op secondary market.

Dat is ook gelijk de reden dat ik er niet meer zo snel in zou stappen, als eenmaal 1 of 2 loan originators omvallen zal iedereen alles op secondary gaan dumpen, terwijl de vraag daar niet toereikend voor is.
Jawel, @Gerry1982 koopt die dan allemaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan1980
Verkopen op secundaire markt: hangt toch af van rente die de lening heeft en of je hem verkoopt met discount of niet.

Dat ligt niet aan mintos, maar ook aan feit hoe graag je er van af wil. Leningen die echt kwijt , geef je gewoon grotere discount en dat lukt dan toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:54
Gaat iedereen er van uit dat bij een 'grote' crash alle LO's omvallen? Ik zie Mintos meer als een lange termijn strategie, waar een paar % van mijn vermogen in zit wat geen gevolgen heeft als het weg is, maar wel even pijn doet. Heb Mintos vooral vanwege de 0% rente op mijn spaarrekening.

Ikzelf verwacht dat bij een crash ongeveer hetzelfde gebeurt als op de beurs, alles zakt in, maar als je niet hoeft te verkopen, kun je ook de crash uitzitten. Natuurlijk zullen leningen niet afgelost worden en moet ik verlies nemen, en bij het omvallen van een LO iets meer, maar om bij een crash alles te moeten dumpen lijkt me ook geen goede strategie.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
bregweb schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:46:
Gaat iedereen er van uit dat bij een 'grote' crash alle LO's omvallen? Ik zie Mintos meer als een lange termijn strategie, waar een paar % van mijn vermogen in zit wat geen gevolgen heeft als het weg is, maar wel even pijn doet. Heb Mintos vooral vanwege de 0% rente op mijn spaarrekening.

Ikzelf verwacht dat bij een crash ongeveer hetzelfde gebeurt als op de beurs, alles zakt in, maar als je niet hoeft te verkopen, kun je ook de crash uitzitten. Natuurlijk zullen leningen niet afgelost worden en moet ik verlies nemen, en bij het omvallen van een LO iets meer, maar om bij een crash alles te moeten dumpen lijkt me ook geen goede strategie.
Misschien niet alle LOs, maar wel veel. De leningen lopen vaak niet zo lang dat je een crisis kunt uitzitten met de leningen die je hebt. Dat geldt dus ook voor de LOs. Via Mintos heb je buyback garantie, en dat zal de LO vanwege de hoge leverage (typisch 10x) niet kunnen opbrengen als dus meer dan 10% van de leningen volledig defaulten (of 20% voor de helft, etc.). Dan gaan ze dus failliet, want de kans dat er iemand op dat moment te vinden is die zo'n LO met schulden wil redden is erg klein.

En dan gaan er echt wel veel omvallen, zeker degene waar de leners geen onderpand hebben.

Los daarvan kan Mintos zelf natuurlijk ook omvallen. Als ze bijvoorbeeld te veel fouten maken zoals investeerders al uitbetalen terwijl ze zelf het geld van de LO niet hebben (wat nu dus gecorrigeerd is), en die LOs vallen om, dan heeft Mintos zelf verlies. Dat kan als een sneeuwbal ('bank run') werken waarbij iedereen zijn geld terug probeert te halen zodra het beschikbaar komt, waardoor Mintos zijn eigen kosten niet meer kan dragen, en omvalt (of gered moet worden).

Als er niet te veel lijken in de kast zitten komt dat misschien ook wel weer goed, maar dat weet je pas achteraf.

Op zich heb je wel gelijk dat als Mintos blijft bestaan je daar 'de crash' kan uitzitten. Vergeet echter niet dat je met leningen een beperkte upside hebt (ca 12% rente) en qua downside dus wel naar nul. Bij aandelen heb je een onbeperkte upside, waardoor je een heftig verlies weer wat makkelijker goed kunt maken als de economie weer aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 21:14
Bij kortlopende leningen lijkt het risico mij echter beperkt. Bij een crash gaat niet iedereen tegelijkertijd zijn job verliezen zeg maar, dus normaalgezien zullen ze de niet-terugbetaalde leningen langzaam zien toenemen en daarop inspelen bij het verlenen van nieuwe leningen voor het te laat is.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een van de grotere problemen in een crash scenario zijn de investeerders zelf. Je kan zelf wel blijven zitten, maar velen zullen willen uitstappen. Dat betekent forse discounts op de secondary market, en investeerders die niet uitstappen kopen dan liever leningen met forse discounts dan dat er op de primary market in nieuwe leningen wordt geinvesteerd.

Dat betekent dat nieuwe leningen niet of nauwelijks geplaatst (= verkocht aan investeerders) kunnen worden en dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat LO's geen nieuw kapitaal kunnen verkrijgen. Slechte LO's kunnen alleen winst blijven maken zolang ze leningen kunnen blijven plaatsen; stopt dat, dan gaan ze waarschijnlijk snel failliet. Ze moeten immers blijven voldoen aan de gegeven buyback guarantees, en in een crash scenario is het veel waarschijnlijker geworden dat de lener niet meer kan betalen. Een stabiele LO zou dit mogelijk nog kunnen overleven.

Mintos als bedrijf zal hier ook last van hebben, maar niet in eerste instantie. De voornaamste inkomsten van Mintos zijn de service fees die LO's periodiek betalen voor alle leningen op het platform. Mintos krijgt pas problemen wanneer die inkomsten fors lager zouden worden. Dus wanneer grotere LO's failliet gaan, of zich terugtrekken van het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Misschien hebben ze daarom ook wel Invest & access ontwikkelt zodat er leningen gekocht blijven worden op de primary.

Een cashback aktie die momenteel gehouden word is dan ook eigenlijk helemaal niet gezond (vergelijkbaar met mini run) want je ziet de handel echt met 1000% stijgen en dan kan jij je shitty leningen van <10% niet kwijt behalve tegen een grote discount.

Daarom wil ik het liefst de beste leningen hebben in mij portfolio.

Ik zie de rentes verder stijgen in Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Dijk1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-03-2022
Gerry1982 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:50:
Misschien hebben ze daarom ook wel Invest & access ontwikkelt zodat er leningen gekocht blijven worden op de primary.

Een cashback aktie die momenteel gehouden word is dan ook eigenlijk helemaal niet gezond (vergelijkbaar met mini run) want je ziet de handel echt met 1000% stijgen en dan kan jij je shitty leningen van <10% niet kwijt behalve tegen een grote discount.

Daarom wil ik het liefst de beste leningen hebben in mij portfolio.

Ik zie de rentes verder stijgen in Januari.
Cashbackakties zijn er in deze periode ook bij andere platforms zoals bij Twino waar de bonus zelfs 2% is dus zo vreemd is dit niet ook al omdat Finko nieuw is. Hoe heb je overigens vastgesteld dat de handel zo gestegen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1313
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-05 16:34
Zr40 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:32:
Een van de grotere problemen in een crash scenario zijn de investeerders zelf. Je kan zelf wel blijven zitten, maar velen zullen willen uitstappen. Dat betekent forse discounts op de secondary market, en investeerders die niet uitstappen kopen dan liever leningen met forse discounts dan dat er op de primary market in nieuwe leningen wordt geinvesteerd.

Dat betekent dat nieuwe leningen niet of nauwelijks geplaatst (= verkocht aan investeerders) kunnen worden en dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat LO's geen nieuw kapitaal kunnen verkrijgen. Slechte LO's kunnen alleen winst blijven maken zolang ze leningen kunnen blijven plaatsen; stopt dat, dan gaan ze waarschijnlijk snel failliet. Ze moeten immers blijven voldoen aan de gegeven buyback guarantees, en in een crash scenario is het veel waarschijnlijker geworden dat de lener niet meer kan betalen. Een stabiele LO zou dit mogelijk nog kunnen overleven.

Mintos als bedrijf zal hier ook last van hebben, maar niet in eerste instantie. De voornaamste inkomsten van Mintos zijn de service fees die LO's periodiek betalen voor alle leningen op het platform. Mintos krijgt pas problemen wanneer die inkomsten fors lager zouden worden. Dus wanneer grotere LO's failliet gaan, of zich terugtrekken van het platform.
Ik draag mijn 2 cent bij aan deze discussie:

Those who are new to P2P lending are right to often ask how the industry might fare during the next economic downturn – I would say it is the biggest concern for new and existing investors alike.

Other than a few pioneer platforms that were around in 2007/2008 for the global financial crisis (Zopa in the UK for example) we have no historical data to look at.

What we can do however, is to look at other sectors which might react similarly under the same conditions.

The primary risk in P2P lending is default risk – that the end user cannot pay back the original loan. The risk during an economic crisis is that the demographic who take out these loans will be less able (as an aggregate population) to pay them back, and the rate of defaults will rise. During an economic crisis, this risk increases, because them demographic who typically take out these loans are less able (as an aggregate population) to repay, and the default rate increases.

One sector we can look at is the credit card industry, which shares a lot of similarities with P2P lending. Credit cards are unsecured loans with high interest rates, issued to large numbers of consumers. This is of course a generalisation; there are many differences between P2P and cards, and there are also many different types of P2P loan. However in the absence of a historical P2P data set to refer to, this seems like the closest alternative.

The following charts are produced by the US Federal Reserve regarding the USA credit card industry.
Afbeeldingslocatie: https://p2p-millionaire.com/wp-content/uploads/2019/08/P2P-Millionaire-US-credit-card-returns-during-recessions-1024x844.png
USA credit card performance graph showing performance over two recessions
We can see from these data that the peak in default rates lags the start of the recession by at least a year.
Afbeeldingslocatie: https://p2p-millionaire.com/wp-content/uploads/2019/08/P2P-Millionaire-US-credit-card-company-returns--1024x722.png
Chart showing USA credit card company returns 1994 to 2013
We can also see, that despite the rise in defaults, the net return for the aggregated industry remained positive for the entire period shown. Therefore, a diversified investment that aims to track the whole industry would continue to have positive returns despite the rise in defaults – that is to say the spread in rates offers sufficient room to absorb the rise in defaults.

So we can infer two key findings from this example:
1) Net returns for unsecured personal loans are correlated with the economic cycle.
2) This correlation lags by at least a year.

Bron: https://www.etf-nachricht...iew-with-p2p-millionaire/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Hans van Dijk1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:37:
[...]

Cashbackakties zijn er in deze periode ook bij andere platforms zoals bij Twino waar de bonus zelfs 2% is dus zo vreemd is dit niet ook al omdat Finko nieuw is. Hoe heb je overigens vastgesteld dat de handel zo gestegen is?
Zeg niet dat een cashback aktie een vreemd iets is of slecht hoeft te zijn. Enkel dat het de huidige markt verstoort.

Het aantal aangeboden leningen op de secondary market is verdubbeld hierdoor.

De rentes schieten omhoog tot 14% al op de primary omdat het meeste geld nu gaat naar degene met de cashback acties.

Slechte leningen maar ook zelfs goede leningen worden met kortingen verkocht om geld vrij te maken voor de aanbieders van cashback acties.

Allemaal zo duidelijk als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Er zijn weleens van die momenten waarop je nadenkt voordat je een "te goede" deal koopt. Vaak zie je dan wel het e.e.a. aan verkoopredenen (waaronder dus de cashback bijvoorbeeld).

Alleen bij deze zie ik het niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3ZDtH2DM0GClBBl4Iee697v3/thumb.png
https://www.mintos.com/en/11954631-03

Eindstand zit deze nu dus in mijn portfolio...
Maar ik was even benieuwd of andere redenen zien waarom deze loan juist niet interessant had geweest.

De LO is namelijk dik in orde (zover ik weet)

[ Voor 5% gewijzigd door 7Sins op 25-12-2019 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

7Sins schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:45:
Er zijn weleens van die momenten waarop je nadenkt voordat je een "te goede" deal koopt. Vaak zie je dan wel het e.e.a. aan verkoopredenen (waaronder dus de cashback bijvoorbeeld).

Alleen bij deze zie ik het niet.
[Afbeelding]
https://www.mintos.com/en/11954631-03

Eindstand zit deze nu dus in mijn portfolio...
Maar ik was even benieuwd of andere redenen zien waarom deze loan juist niet interessant had geweest.

De LO is namelijk dik in orde (zover ik weet)
Iemand die snel wilt cashen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Het risico is dat jij een premium betaald en de lener vervroegd aflost of dat de LO de lening vervroegd aflost. Dan had jij niets aan die 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Over vervroegd aflossen gesproken... Lening 23428538-07 heb ik gekocht op de primary market vanwege de 0.5% cashback van Finko - die is zojuist vervroegd afgelost. De cashback actie loopt nog steeds, dus het geld gaat direct in een nieuwe Finko lening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Invest & acces: ik ben dat aan het afbouwen tot 0. Voorlopig lukt de verkoop heel goed. In enkele minuten meestal geklaard. Nu zit ik nog over met diegene die niet in current zijn, want die kan je niet verkopen.

Om de paar dagen bekijk ik het eens opnieuw en dan zijn sommige weer current geworden. Probleem is dat ik bij I&A zie:
Available for cashout: 9.03 euro
Als ik mijn portfolio bekijk, ik neem enkel de leningen van I&A en ik neem enkel de status Current, dan krijg ik echter 4 leningen te zien.
1: lening Spanje met openstaand saldo 9.03 euro en rente 10.5%. Dat is dus de cashout (te koop aangeboden en was weg in paar seconden)
2: lening Iutekredit, openstaand saldo 2 cent. maar van Kosovo, dus logisch want die kan je niet verkopen.

maar dan zie ik nog 2 leningen, beide current, beide van Getbucks (12%) en totaal ongeveer 20 euro.
Ik snap niet waarom deze niet staan bij "available for cashout" want ze zijn current en dus zouden ze toch verkoopbaar moeten zijn?

is dat bij anderen ook die I&A hebben en waarbij cashout lager is dan als je je portfolio bekijkt en selecteert op current en I&A?

De 2 leningen die current zijn en niet verkoopbaar:
https://www.mintos.com/en/18680690-01
https://www.mintos.com/en/19589636-01

In mijn portfolio staat er geen pending payment, maar als ik bij de 2 leningen kijk bij payment schedule, zie ik 2 keer een pending payment; Zou het daar mee te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Lan1980 In mijn restantje I&A staat GetBucks ook onder 'Unavailable for cashout'. 3 leningen, allemaal current. En inderdaad ook met een pending payment.

Als je hovert over het i'tje bij Unavailable for cashout zie je wanneer cashout niet mogelijk is:
* Lening is in de grace period of late,
* Lening heeft pending payments,
* Lening voldoet niet meer aan de I&A criteria

In dit geval komt het door de tweede mogelijkheid.

ExploreP2P meldde eerder deze maand al problemen bij GetBucks. Daar heb je zelf nog over gepost :) Lan1980 in "P2P Investing - Mintos"

[ Voor 30% gewijzigd door Zr40 op 28-12-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Ok. Ik zag het niet echt als problemen met Getbucks. Eerder als ergens een fout in Mintos; maar blijkbaar toch geen fout. Pending payments kan je dus ook niet verkopen.

De reden waarom ik A&I zo snel mogelijk wil verkopen is omdat gemiddelde van A&I nu 10,08% is en op de markt nu gemakkelijk leningen te vinden zijn van 12% en hoger; En dan investeer ik in LO's die ik wil :-).

Had een paar autoinvest regels staan voor de payback actie (Finko en Sun finance). Staat nu al uren 50 euro te blinken in mijn account en autoinvest doet maar niets, nochtans heel veel leningen te vinden die eraan voldoen. Dan maar manueel actie ondernomen :-).

Wanneer bereiken de rentes eigenlijk een piek? Ik vermoed dat dit wel een beetje afhankelijk is per maand en dat dit jaar op jaar weerkomt. Kwestie om te proberen op de piek wat leningen in te slaan op heel lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Lan1980 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:42:
Ok. Ik zag het niet echt als problemen met Getbucks. Eerder als ergens een fout in Mintos; maar blijkbaar toch geen fout. Pending payments kan je dus ook niet verkopen.
Nouja, je kan ze wel verkopen, alleen niet via de cash out knop van I&A. Met die knop verkoop je aan andere I&A deelnemers, oftewel je kan daarmee alleen verkopen wat I&A op dit moment zou kunnen aankopen. Je kan ze natuurlijk altijd zelf verkopen op de secondary market (mits een koper interesse heeft), of je wacht even tot de pending payments ontvangen zijn.
Had een paar autoinvest regels staan voor de payback actie (Finko en Sun finance). Staat nu al uren 50 euro te blinken in mijn account en autoinvest doet maar niets, nochtans heel veel leningen te vinden die eraan voldoen. Dan maar manueel actie ondernomen :-).
Klinkt als iets in je autoinvest regel dat de aankoop niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Mijn autoinvest werkt vandaag ook slechter als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Mijn autoinvest is dezelfde als die van een paar dagen geleden en toen werkte hij perfect; Geld vrij --> meteen aankopen FInko en Sun Finance. Alleen lukte dat vandaag niet.
Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste