• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
@StevenRSCA Ik heb nog nimmer van Siri de toevoeging ‘….door TuneIn’ te horen gekregen. Het is bij mij altijd ‘Radio538 wordt nu afgespeeld’ of SkyRadio indien dat bijvoorbeeld het geval is. Wel heb ik mijn taal op NL staan. Jij lijkt je taal op Engels te hebben staan. Wellicht dat daar een verschil in zit.
Bijzonder. Vroeger kreeg ik wel altijd ‘via (of door) TuneIn’ te horen. Nu niet meer.
meesje schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:06:
[...]

Advies: check even met het Christmas kanaal op skyradio.nl. Dan weet je welke de juiste stream afspeelt.
Bij mij speelt de HomePod het juist kanaal bij “hé Siri, speel radio Skyradio Christmas”.
@Rivanov Geen bericht is goed bericht?

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:07:
Bijzonder. Vroeger kreeg ik wel altijd ‘via (of door) TuneIn’ te horen. Nu niet meer.
Dat lijkt totale willekeur te zijn. Zo hoorde ik laatst weer opeens ‘speelt x op Apple Music’ in de auto.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Toppe schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:39:
[...]

Dat lijkt totale willekeur te zijn. Zo hoorde ik laatst weer opeens ‘speelt x op Apple Music’ in de auto.
Ja dat ervaar ik hier ook, zal vast een gemene deler zijn maar voelt willekeur.

Verder mag ze het van mij helemaal skippen overigens. Waar het vandaan komt vind ik helemaal niet interessant en als het gaat spelen hoor ik ook wel dat het Siri gelukt is :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:25:
[...]

Ja dat ervaar ik hier ook, zal vast een gemene deler zijn maar voelt willekeur.

Verder mag ze het van mij helemaal skippen overigens. Waar het vandaan komt vind ik helemaal niet interessant en als het gaat spelen hoor ik ook wel dat het Siri gelukt is :P
Sowieso mag die feedback wel wat minder.

Het Siri zet Eetkamertafel aan

‘Ik zet de Eetkamertafel aan’

Om daarna

‘Ik heb de Eetkamertafel aangezet’

Joh, sherlock

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 12-12-2022 18:41]

Toppe schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:38:
[...]

Om daarna

Joh, sherlock
De optie om Siri niet terug te laten praten bij zulke zaken zie in voor de HomePod ook niet. Terwijl Siri op mijn iPhone hetzelfde wel kan zonder terug te praten.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:48:
[...]

De optie om Siri niet terug te laten praten bij zulke zaken zie in voor de HomePod ook niet. Terwijl Siri op mijn iPhone hetzelfde wel kan zonder terug te praten.
Ja. Maar daar kan je wel enige feedback zien terwijl dat bij de HomePod minder makkelijk gaat.

Toppe schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:52:
[...]

Ja. Maar daar kan je wel enige feedback zien terwijl dat bij de HomePod minder makkelijk gaat.
Als mijn lichten aangaan of de muziek begint te spelen heb je toch feedback genoeg.

“Hey siri doe de kerstboom uit” > Kerstboom gaat uit > “Oké je kerstboom is uitgeschakeld” zou ik met liefde uitzetten.

Als het echt nodig is dat Siri terug praat moet daar toch wel een optie voor te verzinnen zijn zou je zeggen “Stil tenzij nodig”

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
Donstil schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:01:
[...]

Als mijn lichten aangaan of de muziek begint te spelen heb je toch feedback genoeg.

“Hey siri doe de kerstboom uit” > Kerstboom gaat uit > “Oké je kerstboom is uitgeschakeld” zou ik met liefde uitzetten.

Als het echt nodig is dat Siri terug praat moet daar toch wel een optie voor te verzinnen zijn zou je zeggen “Stil tenzij nodig”
Bij mij doet siri dat niet, dat zeggen dat de kerstboom is uitgeschakeld. Ze doet het gewoon... HomePod mini met 16.1
ChrisM schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:28:
[...]

Bij mij doet siri dat niet, dat zeggen dat de kerstboom is uitgeschakeld. Ze doet het gewoon... HomePod mini met 16.1
Staat je kerstboom in dezelfde kamer als de HomePod? Zo ja, dan blijft Siri lekker stil.
Zojuist even als test de kerstboom verplaats van woonkamer naar eetkamer en toen wel “je kerstboom is ingeschakeld”.

• ChrisM
meesje schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:31:
[...]

Staat je kerstboom in dezelfde kamer als de HomePod? Zo ja, dan blijft Siri lekker stil.
Zojuist even als test de kerstboom verplaats van woonkamer naar eetkamer en toen wel “je kerstboom is ingeschakeld”.
Ja, klopt.. is in dezelfde kamer.
ChrisM schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:28:
[...]

Ooh echt? Hier wel, en (@meesje) in dezelfde kamer ook.

Edit: In andere kamer is het nog wel logisch ook, dan zie je het immers niet.

Misschien denkt Siri dat ik heel groot woon en weet ze daarom niet dat ik de kerstboom vanaf de bank kan zien :+

[Voor 24% gewijzigd door Donstil op 12-12-2022 20:34]

Donstil schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:32:
[...]

Ooh echt? Hier wel, en (@meesje) in dezelfde kamer ook.

Edit: In andere kamer is het nog wel logisch ook, dan zie je het immers niet.

Misschien denkt Siri dat ik heel groot woon en weet ze daarom niet dat ik de kerstboom vanaf de bank kan zien :+
Als je in de Woning app je kerstboom als lamp instelt (en niet als stopcontact) dan blijft Siri in jouw geval ook stil.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42

Rivanov

Apple freak

meesje schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:37:
[...]

@Rivanov Geen bericht is goed bericht?
Excuus. Vergeten hier nog te reageren. Na paar keer stream herstarten liep het wel gewoon overal gelijk. Dus waar het “misging” weet ik ook niet.

Andere vraag; kun je volume van de Siri response ook ergens instellen? Want die lijkt niet gelijk te zijn aan het volume van de HomePod zelf.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB

Rivanov schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:01:
[...]

Excuus. Vergeten hier nog te reageren. Na paar keer stream herstarten liep het wel gewoon overal gelijk. Dus waar het “misging” weet ik ook niet.

Andere vraag; kun je volume van de Siri response ook ergens instellen? Want die lijkt niet gelijk te zijn aan het volume van de HomePod zelf.
Siri zou zich automatisch moeten aanpassen aan het omgevingsgeluid en/of hoe hard je zelf praat. Mijn ervaring is dat ze redelijk hard blijft terug communiceren.
meesje schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:41:
[...]

Als je in de Woning app je kerstboom als lamp instelt (en niet als stopcontact) dan blijft Siri in jouw geval ook stil.
Ah nice thanks, ik hou er eigenlijk niet van om producten anders te labelen binnen HomeKit maar dit is wel een goeie tip. Gelijk aangepast dus :)

• RicoK
Net als @meesje heb ik ook de ervaring dat Siri op een redelijk flink volume blijft terug communiceren. Ik heb me ook meerdere malen afgevraagd of en hoe ze iets zachter kan terug praten.

• ChrisM

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42

Rivanov

Apple freak

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:38
Ik ben absoluut niet tevreden over Siri. Vaak hoort de assistent mij niet eens of mag ik mijn vraag meerdere keren herhalen. En werkt de Amerikaanse Siri veeeel beter m.b.t. verzoeken.

Hoe ervaren jullie dit?

[Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 13-12-2022 08:07]

• wardjj
  • Laatst online: 22:08
turkeyhakan schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:06:
Ik ben absoluut niet tevreden over Siri. Vaak hoort de assistent mij niet eens of mag ik mijn vraag meerdere keren herhalen. En werkt de Amerikaanse Siri veeeel beter m.b.t. verzoeken.

Hoe ervaren jullie dit?
Dat is ook mijn ervaring, ook „Hey Siri“ werkt in het Engels veel beter. In het Nederlands veel het geval dat Siri denkt dat ik „Hé Siri“ zeg, terwijl dit niet het geval is.

• turkeyhakan
wardjj schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:13:
[...]

Dat is ook mijn ervaring, ook „Hey Siri“ werkt in het Engels veel beter. In het Nederlands veel het geval dat Siri denkt dat ik „Hé Siri“ zeg, terwijl dit niet het geval is.
Hopelijk wordt dit opgelost, want de gedachte achter deze spraakassistent is juist om de gebruiker te ontzorgen in bepaalde acties.

Ik heb ook vaak dat in vergaderingen of gesprekken de assistent opeens zegt "dacht dat ik wel", alsof dhr. Cook meeluistert.

• RicoK
Hahaha, bedankt, hoe eenvoudig kan het zijn….. 8)7
RicoK schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:28:
[...]

Hahaha, bedankt, hoe eenvoudig kan het zijn….. 8)7
Als je zo het geluid van Siri zachter zet, mis je volgens mij de automatische volumeregeling. Het is dan dus wel even zoeken naar het ideale volume niveau (alle gezinsleden in de woonkamer vs ‘s avonds alleen).
“He Siri, Spreek altijd zachter." resulteert in “Stiller dan dit krijg je het niet”. Ze spreekt dan nog steeds redelijk hard, de omgeving is volledig stil.
“He Siri, praat zachter”. “Ik zal er aan denken om zachter te praten.”
“He Siri, hoe hard praat je nu”. “55 procent”.
“He Siri, praat zachter”. “He Siri, hoe hard praat je nu”. “50 procent”. Zachter krijg ik haar niet. In een volledig stille omgeving vind ik dat nog steeds hard.
“Hé Siri, zet automatisch Siri volume uit" resulteert in dan ze spreekt conform het media volume van de HomePod. Dat is nu ook niet wat ik altijd wil.
Dan maar gewoon het automatische volume weer aan.

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01 13:22
Toppe schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:38:
[...]

Om daarna

Joh, sherlock
Ik vind die feedback juist handig. Ik krijg zo nu en dan na mijn bevel "zet espresso aan" de mededeling dat hij het apparaat niet kan bereiken, waarop ik het dan handmatig in de Hue-app kan doen. Niets zo vervelend als koffie nodig hebben en erachter komen dat de machine nog koud is vanwege een of ander issue in het netwerk ;) .

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Gethijsem schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:38:
[...]

Ik vind die feedback juist handig. Ik krijg zo nu en dan na mijn bevel "zet espresso aan" de mededeling dat hij het apparaat niet kan bereiken, waarop ik het dan handmatig in de Hue-app kan doen. Niets zo vervelend als koffie nodig hebben en erachter komen dat de machine nog koud is vanwege een of ander issue in het netwerk ;) .
Zou je eerder zorgen maken dat HomeKit en Hue niet lekker samen werken :?

• siemonsimson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 22:08
De laatste tijd, ik weet niet precies sinds wanneer, werkt het afspelen van muziek via spraakopdrachten niet meer goed op mijn Homepod Mini's.

Als ik SIRI activeer door op het scherm van de Homepod mini te drukken en ik vraag om een radio zender of andere muziek via Apple Music af te spelen krijg ik steeds te horen "een ogenblik"....."een moment"..."dat duurt helaas te lang" en dan stopt de Homepod met mijn verzoek. Als ik iets anders vraag, bijvoorbeeld het weerbericht dan gaat het wel goed dus het lijkt iets te zijn met SIRI en het afspelen van muziek. Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?

[Voor 3% gewijzigd door siemonsimson op 14-12-2022 09:31]

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-01 09:57
Raar, het nummer What's my age again - Blink182 via Apple Music klinkt compleet zonder bass op mijn Stereo HomePod OGs. Heel blikkerig. Terwijl de rest van de muziek wel redelijk klinkt :D :/
Atmos icoontje is te zien onderin in apple music op m'n telefoon.

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• Remmmy
  • Laatst online: 25-12-2022
Hoi,

Zojuist een HomePod mini aangeschaft maar ik kan de Nederlandse taal niet selecteren in de instellingen. Zowel iPhone als de HomePod zijn geüpdatet.

Versie HomePod 14.4
iOS 16.2

Iemand tips?

• RicoK
@Remmmy Nee hoor, je HP Mini’s zijn niet geupdated 8) . Op dit moment zitten we op 16.2 ;) .

Schijnbaar, ook die van mij, werden/worden (nog steeds) alle HomePod Mini’s uitgebracht met OS 14.4.

Heb je een mac? Omdat het updaten van die van mij niet soepel verliep, had ik ze bekabeld aan mijn MacBook gehangen om deze via de Finder up te daten. Dit gaat snel.

• Remmmy
  • Laatst online: 25-12-2022
Oh nu geeft ineens een update weer idd 🙈

Thanks!

• eliane83
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-12-2022
Hoi hoi,

Vraagje aan jullie ervaren HomePod mini gebruikers. Ik krijg de instellingen van Siri maar niet op Nederlands. Staat niet in het rijtje... Ik heb iOS 16.2 op mijn iPhone en mijn HomePod mini is ook up to date. Wat doe ik verkeerd?
eliane83 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:20:
Hoi hoi,

Vraagje aan jullie ervaren HomePod mini gebruikers. Ik krijg de instellingen van Siri maar niet op Nederlands. Staat niet in het rijtje... Ik heb iOS 16.2 op mijn iPhone en mijn HomePod mini is ook up to date. Wat doe ik verkeerd?
Zie opmerking hierboven. Wat is de versie van het OS op je HomePod mini? Sinds 15.2 ondersteunt ie NL. Af fabriek komt menig HomePod met 14.4.

• eliane83
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-12-2022
Oeps... Ik had hem ook ff aan mijn Mac gekoppeld en er bleek dus idd OS 14.4 op te zitten. Bedankt voor de tips die ik hierboven heb gelezen!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
[...]

meesje schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:05:
[...]

Siri zou zich automatisch moeten aanpassen aan het omgevingsgeluid en/of hoe hard je zelf praat. Mijn ervaring is dat ze redelijk hard blijft terug communiceren.
Bij je HomePod instellingen onder toegankelijkheid, werkt top:

[Voor 15% gewijzigd door B-lex op 23-12-2022 20:25]

B-lex schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:21:
[...]

[...]

Bij je HomePod instellingen onder toegankelijkheid, werkt top:
[Afbeelding]
Ik ervaar het zeker niet als top. In een volledig stille ruimte waarbij ik ook zacht praat, vind ik Siri nog steeds te luid terug praten. Ze praat inderdaad wat zachter, maar in mijn ogen nog steeds te hard.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb twee automatiseringen. ‘s Nachts gaat het volume zachtjes en overdag ietsje harder. Ik gebruik ze niet voor muziek, enkel voor spraak…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:16

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Zijn er meer mensen hier die af en toe een hapering ervaren tijdens het afspelen van muziek?

Ik heb een aantal originele HomePods in huis. Draaien de laatste softwareversie (16.2) en ik ik gebruik Apple Music voor streaming (op de HomePod zelf, dus niet als AirPlay-bestemming vanaf een ander apparaat). Maar tegenwoordig komt het vrij vaak (zeker eens per uur?) voor dat de muziek kortstondig (een seconde of korter) even stopt.

Ben benieuwd of meer mensen dit hebben, en of het wellicht aan een recente software-update op de HomePod ligt.

Ik heb ook aan de WiFi gedacht, maar die zou goed moeten zijn (1Gbit glas met Unifi AP’s). Bovendien neem ik aan dat er buffering gebruikt wordt, dus dat een haperende WiFi-verbinding niet direct voor wegvallende muziek middenin een nummer moet zorgen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• RicoK
@Ulster Seedling Ik kan me daarbij aansluiten. Of ik nu een album of een playlist afspeel, ik stream wel alles, download niets, maar regelmatig/vaak stokt de stream. Dit terwijl het nummer wel doorspeelt als ik op mijn iPhone kijk. Als ik dan op pauze klik en weer op play dan is het geluid er weer.

Volgens mij heb ik ook wel eens gehad, dat er gewoon helemaal geen stream meer is. Weer drukken op pauze en play lost dit dan weer tijdelijk op.

Als ik radio luister via Apple Music, dat dan natuurlijk via TuneIn gaat, heb ik dit verschijnsel niet.

Dit alles de laatste enkele weken.

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:29

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

2 x OG HomePods 16.2 icm Apple Music. Dit is mij nog nooit opgevallen.

www.oldskoolnl.nl

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-01 17:05
HomePod mini staat nu in het rijtje iPhone, luidspreker, homepod (telefoon). Ook bij mijn vriendin en die vindt het maar niets. Iemand een idee hoe ik dit bij haar uitschakel? Dus allen de opties iPhone en Luidspreker.

• Zemmel83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:03
En ineens is de nieuwe full size Homepod er!

https://www.macrumors.com...le-announces-new-homepod/

https://www.apple.com/new...h-sound-and-intelligence/

[Voor 38% gewijzigd door Zemmel83 op 18-01-2023 15:20]

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:21
€349, pfoe.

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:49
Bizar! *Ninja-edit* Verschillen met HP OG Gen1
  • S7-chip (die ook in AW7 zit, HP Mini heeft de S5) ipv de A8 en
  • Thread/Matter en UWB
  • Sensoren voor Geluidsherkenning, Temperatuur en luchtvochtigheid
Voor 350 EUR: https://www.apple.com/benl/homepod-2nd-generation"

[Voor 34% gewijzigd door cwegh op 18-01-2023 15:40]

• Zemmel83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:03
cwegh schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Bizar! Ze zeggen niks over de chip maar heeft wel Thread en UWB

Voor 350 EUR: https://www.apple.com/benl/homepod-2nd-generation"
Volgens het persbericht van Apple de S7 chip

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:54

Aiii

何これ

Ik zie nou niet direct een reden om mijn originele Homepod's te gaan vervangen met deze, lijkt min of meer hetzelfde.

Als ze nu eens zorgen dat ik vier Homepods kan koppelen als "Surround Pair" dan kunnen we verder praten.

[Voor 31% gewijzigd door Aiii op 18-01-2023 15:27]

• cwegh
Aiii schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:25:
Ik zie nou niet direct een reden om mijn originele Homepod's te gaan vervangen met deze, lijkt min of meer hetzelfde.

Als ze nu eens zorgen dat ik vier Homepods kan koppelen als "Surround Pair" dan kunnen we verder praten.
Geluidshardware zal idd hetzelfde zijn. Maar ik zie al meteen iets dat exclusive op Gen2 gaat zitten:
Geluidsherkenning is later dit voorjaar beschikbaar via een software-update. Geluidsherkenning kan rook- en koolmonoxide­­alarmen detecteren en stuurt je meldingen bij herkenning. Geluidsherkenning is niet geschikt voor gebruik in omstandigheden waar je letsel kunt oplopen of in crisis- of noodsituaties. Geluidsherkenning vereist bijgewerkte Woning-architectuur, die beschikbaar zal zijn als een aparte update voor de Woning‑app. Op alle Apple devices die via de Woning‑app toegang hebben tot een woning, moet de nieuwste software zijn geïnstalleerd.

Temperatuur- en luchtvochtigheids­detectie zijn geoptimaliseerd voor gewone binnenhuis­­omstandigheden, met temperaturen tussen 15 ºC en 30 ºC, en relatieve lucht­vochtigheid tussen 30% en 70%. Nauwkeurigheid kan afnemen wanneer er gedurende langere tijd audio op hoog volume wordt afgespeeld. HomePod heeft wat tijd nodig om de sensoren te kalibreren meteen na het opstarten, waarna de resultaten worden getoond.

[Voor 51% gewijzigd door cwegh op 18-01-2023 15:39]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:01
Wat een geld. Ik dacht dat ze hem goedkoper zouden maken..

Ik blijf nog wel even bij de mini's en voor de tv sonos :)

©2004

• Aiii

Aiii

何これ

cwegh schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:29:
Geluidshardware zal idd hetzelfde zijn. Maar ik zie al meteen iets dat exclusive op Gen2 gaat zitten:
Toch niet helemaal, ik zie dat er twee Tweeters minder in zitten in de spec sheet. Handig dat ze de X-Ray in hun website tonen, overigens.

Eerste generatie:

Nieuwe generatie:

• cwegh
Aiii schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Toch niet helemaal, ik zie dat er twee Tweeters minder in zitten in de spec sheet. Handig dat ze de X-Ray in hun website tonen, overigens.
Nice catch! Ziet er toch nog een stevige redesign uit op basis van de x-ray.

[Voor 10% gewijzigd door cwegh op 18-01-2023 15:37]

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zou het mogelijk zijn de nieuwe Homepod in stereo te pairen met een HomePod Mini?
Weet iemand of dit kan of dat dit misschien al kan met de "originele' HomePod en HomePod Mini

• Aiii

Aiii

何これ

RoRoNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:38:
Zou het mogelijk zijn de nieuwe Homepod in stereo te pairen met een HomePod Mini?

Weet iemand of dit kan of dat dit misschien al kan met de "originele' HomePod en HomePod Mini
Nee, je kan alleen twee Mini’s of twee Homepod’s met elkaar verbinden.

Je kan ook geen Homepod van de eerste generatie met een van de tweede generatie koppelen, overigens, mocht iemand dat willen weten.

• Tom van Haaster
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:15
Nope helaas, voetnoot van de productpagina:

Voor het aanmaken van een HomePod-stereopaar zijn twee HomePod-speakers van hetzelfde model vereist, zoals bijvoorbeeld twee exemplaren van HomePod mini, twee exemplaren van HomePod (2e generatie) of twee exemplaren van HomePod (1e generatie).

• cwegh
Trouwens die temperatuur en luchtvochtigheid sensoren geven weer wat extra mogelijkheden voor automation use cases.

• RoRoNL
  • Niet online
Tom van Haaster schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:40:
Nope helaas, voetnoot van de productpagina:
Voor het aanmaken van een HomePod-stereopaar zijn twee HomePod-speakers van hetzelfde model vereist, zoals bijvoorbeeld twee exemplaren van HomePod mini, twee exemplaren van HomePod (2e generatie) of twee exemplaren van HomePod (1e generatie).
Kijk, dit had ik geheel gemist, dank voor de helderheid.

• cwegh
Is dit nieuw of heb ik dit steeds gemist, maar bij de vergelijking zie ik bij de HP Mini ook Temperatuur- en luchtvochtigheids­sensor staan?

[Voor 16% gewijzigd door cwegh op 18-01-2023 15:57]

• RoRoNL
  • Niet online
@cwegh Dit lijkt mij een foutje, bij voetnoot 8 wordt enkel gesproken over de HomePod.
Maar het zou natuurlijk ook stiekem iets weg kunnen geven over een tweede generatie Mini, al lijkt dit mij niet het geval; waarom zouden ze een eventuele nieuwe generatie mini apart uitbrengen.

• cwegh
Een foutje in 2 talen? Ik denk dat het er gewoon altijd ingezeten heeft maar met "sound recognition" software update of nieuwe HomeKit architectuur update, die informatie ter beschikking zal komen in HomeKit.

[Voor 180% gewijzigd door cwegh op 18-01-2023 16:08]

• RoRoNL
  • Niet online
@cwegh Dat kan natuurlijk ook heel goed, met welke update zal dit dan met terugwerkende kracht gaan draaien denk je?

• Aiii

Aiii

何これ

RoRoNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:06:
@cwegh Dat kan natuurlijk ook heel goed, met welke update zal dit dan met terugwerkende kracht gaan draaien denk je?
https://www.macworld.com/...t-temperature-sensor.html

• cwegh
Juist ja, al compleet vergeten :-) Ifixit vermeld dit:
Shortly after they tipped us off, we found it: a 1.5-by-1.5-millimeter sensor, near the power cord at the bottom. The sensor, made by Texas Instruments, is an HDC2010 Humidity and Temperature Digital Sensor. The placement is interesting, because, rather than clustered with heat-generating circuitry, it’s about as far as it could be from that hardware. This, along with the carefully-placed hole in the exterior shell that it occupies, makes us think this sensor is meant to measure conditions outside the HomePod mini, rather than inside.

A climate sensor inside a speaker? Maybe, as Bloomberg suspects, this bit is meant to pair up with Apple’s HomeKit smart home controls. For the price, that’s not a bad bonus feature (Google’s temperature sensors for its Nest system cost $40 each). But when we first heard of secret hardware inside the HomePod mini, we had other ideas. Some of them were quite a bit cooler than “Turn the air conditioning down a bit.”

Temperature and humidity play a role in how sound travels, however slight. Apple’s HomePods, both regular and tiny, already have a reputation for putting sound quality ahead of smart home skills. What if Apple could extend their lead by adjusting the mini’s audio output for different characteristics of the surrounding air? It could sound great, or it could be a gimmick. But that’s potentially more groundbreaking than simply telling the EcoBee to move a number up or down.

We won’t know the climate sensor’s true purpose until Apple flips the magic switch, or brags from a virtual stage about how this will change our lives. Until then, we’re glad we dismantled this mini HomePod. It was surprisingly easy, redesigned from its larger forebear, and it gave us something to do instead of wait around for the March 23rd event that never was.

• Redondo1982
  • Laatst online: 23:27
Nieuwe direct besteld, puur omdat de eerste (original) goed was bevallen bij de meeste mensen. Ik ben benieuwd en ga dit topic maar eens volgen. Mini heb ik al, dus die schuift weer een kamertje op haha.

I don't have dreams, I have goals!!

Aah goed nieuws, fijn dat er nu een oplossing is als mijn eerste er mee stoppen.

Vind het alleen als update niet genoeg om nu te zeggen “ik stap over van HomePod 1.0 naar 2.0”

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:23:
Aah goed nieuws, fijn dat er nu een oplossing is als mijn eerste er mee stoppen.
Dan moeten ze er wel beide mee stoppen:
https://www.macrumors.com...annot-stereo-old-homepod/

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:19
wtf...waar komt dit ineens vandaan? ik wil het ik wil het ik wil het. Ga mn 2 homepods mini die ik onlangs extra aangeschaft heb zeker terugbrengen. Denon home 250 inwisselen voor 1 homepod.

fijn

• Aiii

Aiii

何これ

Moet niet natuurlijk, je zal er wel twee moeten kopen ter vervanging, maar die andere werkende kun je vast wel ergens anders in je huis kwijt nog :D
Ik heb ze niet in stereo dus dat scheelt alvast :)

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-01 09:39
Aiii schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:25:

Same here - ik heb indertijd in 2018 of zo tijdens een vakantie in de USA ook een first gen HomePod ginder gekocht & meegebracht en ik ben daar nog steeds uitermate tevreden over. Had eventueel overgeschakeld moest de nieuwe een HomePod met scherm zijn geweest (daar was ook sprake van in de geruchtenmolen), maar voorlopig happy met de OG :)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier mensen die een OG homepod in de slaapkamer hebben?

Heb nu daar de Mini's in stereo maar denk dat het wat overkill is (alhoewel we daar wel het meest TV kijken)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:31
Twee 2nd gen HomePods aangeschaft :) Ben heel benieuwd. Mijn 1st gen stereo set heeft eigenlijk altijd problemen gehad. Niet luisteren, soms wel stereo, soms niet. Hoop dat het met deze nieuwe set is verholpen. Ze staan elke dag aan, dus is mij het geld meer dan waard!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:23:

Vind het alleen als update niet genoeg om nu te zeggen “ik stap over van HomePod 1.0 naar 2.0”
Inderdaad. Ik heb ze hier gekoppeld aan de Apple TV want we hebben geen normale TV (beamer) dus dan is het wel essentieel. Als de Apple TV uit staat dan spelen ze audio.

Die van ons zijn straks 5 jaar oud en ze hebben geen eeuwig leven.

Goeie stap van Apple om dit zo te doen. Nu nog wachten op iets met een ingebouwde woning app :D

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26
Heb nog niet zo heel lang 2 mini’s in stereo staan en dat bevalt heel erg goed maar mis soms toch net even wat oempfff.
Dus maar 2 x HomePods besteld. Schuif de mini’s wel door naar de slaapkamer…

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• RicoK
Oh? Wow!!!

Sinds nog niet zo heel erg lang staat zo’n beetje ons hele huis vol met de mini’s in stereo-paren. Ben er wel erg content mee. Het geluid is prima, maar juist voor speakers naast de tv missen ze wel iets. Sowieso is het geluid van de tv al erg goed van zichzelf, waardoor ze eigelijk wat dat betreft niet echt meerwaarde bieden. Maar met deze HP’s v2 denk ik wel dat het geluidsniveau, zowel qua volume als kwaliteit, de mini’s zal laten verbleken.

Ik wacht nog heel even de eerste reviews af, voor de vorm, maar ben er 99,9% zeker van dat mijn mini’s plaats gaan maken.
RicoK schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:51:
Oh? Wow!!!

Sinds nog niet zo heel erg lang staat zo’n beetje ons hele huis vol met de mini’s in stereo-paren. Ben er wel erg content mee. Het geluid is prima, maar juist voor speakers naast de tv missen ze wel iets. Sowieso is het geluid van de tv al erg goed van zichzelf, waardoor ze eigelijk wat dat betreft niet echt meerwaarde bieden. Maar met deze HP’s v2 denk ik wel dat het geluidsniveau, zowel qua volume als kwaliteit, de mini’s zal laten verbleken.

Ik wacht nog heel even de eerste reviews af, voor de vorm, maar ben er 99,9% zeker van dat mijn mini’s plaats gaan maken.
Hier zelfde gedachte. De twee Mini’s kunnen wel naar de (kinder)slaapkamer. Een Atmos audio track zal via twee normale HomePods natuurlijk een stuk beter klinken.

Wat betreft de keuze voor hetzelfde design weet ik nog niet wat ik er precies van moet vinden. Aan de ene kant een logische keuze. Het ontwerp is niet gedateerd is en is duidelijk in lijn met de HomePod familie. Maar aan de andere kant voelt het wel een beetje goedkoop om het uiterlijk hetzelfde te laten.
Ik ben overigens erg benieuwd naar een vergelijk tussen gen1 en gen2. Welke zal beter klinken? De nieuwe heeft twee tweeters minder.
De temperatuur en vochtigheid sensor is ook al aanwezig in de Mini. Deze zal per 16.3 (komt volgende week) geactiveerd worden. Leuke feature om automatiseringen aan te koppelen of om gewoon te weten hoe warm het is in de kamer.

[Voor 4% gewijzigd door meesje op 18-01-2023 21:05]

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 22:24

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:42
Dit is wel Nice als je een HomePod mini hebt en 16.3 hebt draaien.

Think Different

• Toppe

Toppe

Oké ✅

sushieffer schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:26:
Dit is wel Nice als je een HomePod mini hebt en 16.3 hebt draaien.

[Afbeelding]
En nu nog kijken hoe accuraat dit is. Ze plaatsen die sensor dan wel zover mogelijk van de chip af maar zeker de luchtvochtigheid kan hierdoor wel beïnvloed worden.

Toppe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:12:
[...]

En nu nog kijken hoe accuraat dit is. Ze plaatsen die sensor dan wel zover mogelijk van de chip af maar zeker de luchtvochtigheid kan hierdoor wel beïnvloed worden.
Klopt. Ik zag al een voetnoot ergens dat als er langere tijd op hoog volume muziek wordt afgespeeld dit de metingen kan beïnvloeden. Ach, ik zie de metingen als een leuke indicatie. Weet je een beetje hoe warm het is in de bv de kinderslaapkamer. Zo heb ik in de slaapkamer op de 1e verdieping een HomeKit Qingping temp/hum sensor verbonden via Bluetooth met de ATV HomeKit hub in de woonkamer op de begane grond. Het is toch best verbazend hoe ver Bluetooth reikt. Van deze sensor is trouwens nu ook een Thread versie best, welke overigens vier keer zo duur is mijn Bluetooth versie.
Ik heb in elke kamer al van die Aqara sensoren. Zijn best prima en zeker voor dat kleine bedrag (€12,50?) dat ze kosten.

In de HomePod is daarnaast alsnog wel geinig natuurlijk.
Toppe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:12:
[...]

Ach al scheelt het 5% of zelfs 10% op de juiste waarde dan is het nog steeds prima zou je zeggen. Zo nauwkeurig hoeft dat in huis toch eigenlijk ook weer niet.

[Voor 58% gewijzigd door Donstil op 18-01-2023 22:36]

• turkeyhakan
Ik heb nog de originele HomePod maar als ik de specificaties mag geloven dan mag ik daar ook nog blij mee zijn. Meer tweeters, microfoons en zelfs Wifi 5 ipv Wifi 4.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:31:
Ik heb in elke kamer al van die Aqara sensoren. Zijn best prima en zeker voor dat kleine bedrag (€12,50?) dat ze kosten.

In de HomePod is daarnaast alsnog wel geinig natuurlijk.

[...]

Ach al scheelt het 5% of zelfs 10% op de juiste waarde dan is het nog steeds prima zou je zeggen. Zo nauwkeurig hoeft dat in huis toch eigenlijk ook weer niet.
Ik vraag mij dan meteen af, als je een stereopaar hebt zal hij dan het gemiddelde van de temperatuur nemen, of krijg je 2 individuele sensoren krijgen?

Overigens heb ik ook overal losse sensoren hangen. Zo heb ik op de slaapkamer echt niets aan de temperatuur via een homepod mini omdat de airco er vol op staat te blazen :+

• Redondo1982
turkeyhakan schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:35:
Ik heb nog de originele HomePod maar als ik de specificaties mag geloven dan mag ik daar ook nog blij mee zijn. Meer tweeters, microfoons en zelfs Wifi 5 ipv Wifi 4.
Er zal vast iets beters aan de nieuwe zijn óf de gen1 was te goed dat ze hem uit het assortiment hebben gehaad. Dat Wifi verhaal is wel raar overigens. Misschien heb je meer niet nodig óf is ie stabieler op deze manier, maar zuiniger zal die niet zijn.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Redondo1982 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:13:
[...]

Er zal vast iets beters aan de nieuwe zijn óf de gen1 was te goed dat ze hem uit het assortiment hebben gehaad. Dat Wifi verhaal is wel raar overigens. Misschien heb je meer niet nodig óf is ie stabieler op deze manier, maar zuiniger zal die niet zijn.
"802.11AC is fully backwards compatible with 802.11A and 802.11N in the 5 GHz band."

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:13:
[...]

De nieuwe HomePod (S7) is, net als de HomePod mini (S5), gebaseerd op een S-series chip uit de Apple Watch (S8). Alledrie zijn ze beperkt tot 802.11n. Het lijkt me een gevolg van de overschakeling naar de S-chips die blijkbaar beperkt zijn tot 802.11n waarbij Apple besloten heeft dat het "goed genoeg" is en niet een bewuste keuze om de wifi te downgraden.

• Redondo1982
Longbowh schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:32:
[...]

De nieuwe HomePod (S7) is, net als de HomePod mini (S5), gebaseerd op een S-series chip uit de Apple Watch (S8). Alledrie zijn ze beperkt tot 802.11n. Het lijkt me een gevolg van de overschakeling naar de S-chips die blijkbaar beperkt zijn tot 802.11n waarbij Apple besloten heeft dat het "goed genoeg" is en niet een bewuste keuze om de wifi te downgraden.
Goed genoeg is goed genoeg en dan heb je met oudere chips minder productiekosten, ik begrijp dat wel als ondernemer. Het is wel opmerkelijk om zoveel jaren later een mindere chip erin te doen, omdat steeds meer mensen naar specs kijken. Ik kijk daar verder niet naar, als het maar werkt. Dat is de reden dat ik met veel spullen bij Apple zit. Het werkt en het ziet er goed uit. Bedrag maakt me niet uit, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders te interpreteren.

• Redondo1982
Toppe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:20:
[...]

"802.11AC is fully backwards compatible with 802.11A and 802.11N in the 5 GHz band."
I know, maar puur specs kijkend is het een opmerkelijke keus.

• Redondo1982
Toppe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:54:
[...]

Ik vraag mij dan meteen af, als je een stereopaar hebt zal hij dan het gemiddelde van de temperatuur nemen, of krijg je 2 individuele sensoren krijgen?

Overigens heb ik ook overal losse sensoren hangen. Zo heb ik op de slaapkamer echt niets aan de temperatuur via een homepod mini omdat de airco er vol op staat te blazen :+
Of hij geeft er maar gewoon één weer? Een gemiddelde tenperatuur lijkt me niet handig. Als je er één bij een raam hebt staan kan het vier graden schelen. Dan geeft het gemiddelde een verkeerd beeld.

[Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 19-01-2023 08:44]

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Wanneer de waarden verschillen laat hij beide zien, gescheiden door een streepje (zoals op het screenshot dat iemand hier eerder heeft gepost), wanneer ze gelijk zijn toont hij het als enkele waarde.
[...]

Haha ja dat ook nog. Ik heb ook wat van die Hue buiten sensoren. Dus in mijn woning is het volgens HomeKit nu sowieso -2 tot 20 😆

• cwegh
meesje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:04:
De temperatuur en vochtigheid sensor is ook al aanwezig in de Mini. Deze zal per 16.3 (komt volgende week) geactiveerd worden. Leuke feature om automatiseringen aan te koppelen of om gewoon te weten hoe warm het is in de kamer.
En het artikel als referentie: https://www.macrumors.com...mepod-16-3-software-beta/

HomePod software version 16.3 includes support for new features for your HomePod. This update also includes bug fixes and stability improvements.

- Temperature and humidity sensing measures your indoor climate with HomePod (2nd generation) and HomePod mini
- Remastered ambient sounds are more immersive and can now be added to scenes, automations, and alarms in the Home app
- Find My on HomePod now enables you to ask Siri for the location of friends and family, if they have shared it with you Recurring Home automations can be set up using just your voice
- Siri confirmation tone will now play to indicate when smart home requests are completed for accessories that may not visibly show a change or are located in a different room
- Audio tuning optimizes spoken content such as podcasts for even greater clarity on HomePod (2nd generation) and HomePod (1st generation)
- Updated volume controls on HomePod (1st generation) give you more granular adjustments at lower volumes

[Voor 53% gewijzigd door cwegh op 19-01-2023 08:57]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:24
Ik vraag me af of je met twee grote homepods en twee kleine homepod minis een surround setup kan maken?

Op zich heb ik persoonlijk steeds weinig verwachtingen van de achterpaar speakers. Het moet gewoon wat ruimtelijk effect geven, dat is meer dan voldoende. Dus als je de setup wil optimaliseren kan je dus kiezen voor 2 keer homepod 700 euro) en 2 keer homepod mini (200). Totaal 900 euro

Je moet dan nog wel goed nadenken oer hoe stabie het allemaal is. Als het om de zoveel weken omvalt of eruit klapt door bugs allerhande, dan is dit geen oplossing natuurlijk.

Een veel gebruikt alternatief voor een cleane setup is bvb sonos beam, sonos one links en rechts voor, en bvb een 2x ikea links en rechts achter. Alles samen ongeveer 500+200+200+100+100 = 1100 euro

• ChrisM
Amos_x schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:05:
Ik vraag me af of je met twee grote homepods en twee kleine homepod minis een surround setup kan maken?

Op zich heb ik persoonlijk steeds weinig verwachtingen van de achterpaar speakers. Het moet gewoon wat ruimtelijk effect geven, dat is meer dan voldoende. Dus als je de setup wil optimaliseren kan je dus kiezen voor 2 keer homepod 700 euro) en 2 keer homepod mini (200). Totaal 900 euro

Je moet dan nog wel goed nadenken oer hoe stabie het allemaal is. Als het om de zoveel weken omvalt of eruit klapt door bugs allerhande, dan is dit geen oplossing natuurlijk.

Een veel gebruikt alternatief voor een cleane setup is bvb sonos beam, sonos one links en rechts voor, en bvb een 2x ikea links en rechts achter. Alles samen ongeveer 500+200+200+100+100 = 1100 euro
Dit geeft geen surround... dit geeft gewoon 2x stereo geluid, waarbij het geluid dat uit de grote HomePods komt, beter zal klinken dan uit de kleine.
Surround geluid != boxen allemaal hetzelfde aangestuurd.
Surround = een apart geluidsspoor dat naar de achter speakers gaat, om te zorgen dat je daar bijv. specifieke geluiden kan laten horen, die niet van voren moeten komen.

Dus, nee, absoluut niet.
Kan je het doen? Zeker! Zonde van het geld, dat wel. ;-) Ik zou gewoon bij 2 grote HomePods blijven aan de voorkant, totdat Apple met een echte surround oplossing gaat komen.

Trouwens, de HomePods (mini's ook) zouden al wel moeten uitvogelen hoe de kamer is, zodat ze specifieke geluiden een bepaalde kant op kunnen richten om een soort van surround te geven, maar het is zeker niet het echte werk.

• cwegh
Je kan momenteel enkel 2x HP (mini) als stereo setup als default output instellen op Apple TV. Meer dan dat is het niet.

Echter kan je prima in het menu bij audio uitvoer (airplay), extra homepods aanduiden. Maar dan heb je al het geluid (dus geen specifeke "channels"). Kan ook al iets doen aan het immersive aspect misschien: https://support.apple.com/nl-be/guide/tv/atvb50fb1c50/tvos

Heb zo een tijdje overwogen om een subwoofer aan te sluiten met een Belkin Soundform Connect: https://www.belkin.com/nl...02%E2%80%AF/P-AUZ002.html

Die zou ik dan aanzetten bij films of dergelijke. Uiteindelijk toch maar van afgezien hopend dat Apple ooit het licht gaat zien ;-)

[Voor 19% gewijzigd door cwegh op 19-01-2023 13:08]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:24
@ChrisM , met aparte geluidssporen uiteraard, “4.0” of “5.1” downmixed naar “4.0”. Mijn vraag was dus niet 2x 2.0.
Maar blijkbaar kan het dus niet, begrepen. Bedankt
ChrisM schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:57:
[...]
Trouwens, de HomePods (mini's ook) zouden al wel moeten uitvogelen hoe de kamer is, zodat ze specifieke geluiden een bepaalde kant op kunnen richten om een soort van surround te geven, maar het is zeker niet het echte werk.
Wat betreft de laatste alinea: de Mini’s hebben deze functionaliteit niet, de normale (gen1 en gen2) wel. Dit staat ook in het vergelijk op de Apple website.

Naast stereo geluid kan de grote HomePod ook de Atmos geluidsspoor afspelen. De Mini doet dit ook, maar is niet door Apple gedocumenteerd. Waarschijnlijk omdat je er niks van merkt bij de Mini. Bij de grote HomePod zul je waarschijnlijk wel verschil ervaren. Natuurlijk is dit niet te vergelijken met een echte opstelling.

[Voor 26% gewijzigd door meesje op 19-01-2023 13:46]

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:33
[...]

er staan 2 individuele sensoren/tempraturen in de home app.
Nieuwe HomePod functies per 16.3.
https://www.iculture.nl/n...are-update-16-3-functies/
De omgevingsgeluid functie kende ik niet.

Punt 5 wel erg fijn. Nu krijg je een gesproken tekst terug ipv een toon (wanneer niet in zelfde kamer).

[Voor 26% gewijzigd door meesje op 19-01-2023 14:56]

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee