• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:02
Voor iedereen met een HomePod en een Experiabox.
Ik heb in de woonkamer Twee mini's en Twee HomePod Og in stereo.

ik had regelmatig problemen met de Volumeregeling en soms speelde er 1 niet mee.
Na een update van de experiabox kreeg ik de mogelijkheid een apart netwerk te maken voor je smarthome.
Ik heb nu alles ook een Sonos op een apart netwerk op 2,4 Ghz staan en alle problemen zijn voorbij.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:51
Newbie HP eigenaar incoming

Ben sinds vanmiddag ook de trotse bezitter van een HP Mini. Geïnstalleerd en nu wil ik HPOS 16 erop zetten. Het valt me echter op dat ie al een paar uur op downloaden staat. Kan het inderdaad zo lang duren? Zie dat de update 1,49 gb groot is maar heb geen flauw idee hoe snel dat zou moeten gaan dan.
DePaul schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:40:

Ben sinds vanmiddag ook de trotse bezitter van een HP Mini. Geïnstalleerd en nu wil ik HPOS 16 erop zetten. Het valt me echter op dat ie al een paar uur op downloaden staat. Kan het inderdaad zo lang duren? Zie dat de update 1,49 gb groot is maar heb geen flauw idee hoe snel dat zou moeten gaan dan.
Afhankelijk van je verbinding natuurlijk maar als die een beetje degelijk is hoeft het niet zo lang te duren.

Maar blijft een dingetje die updates op HomePods. Even stekker eruit en erin lost het waarschijnlijk wel op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Hier ook eigenaar van 2 HomePod mini's. Installatie schoot inderdaad niet op. Heb ze aan m'n MacBook gekoppeld en daar hersteld en geüpdatet naar HomePod OS 16.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• DePaul
@Donstil Klopt, dat had ik zo ook begrepen.

@THE_BASE Uiteindelijk maar de helpdesk gebeld en onder hun supervisie de HomePod gewoon aan mijn Macbook gehangen net wat jij gedaan hebt. Toen schoot het wel op gelukkig. Volgens de aardige Vlaamse helpdesk mevrouw zou het maximaal een half uurtje moeten duren.

PS: Moet je ze ook niet even in je signature zetten dan ;)

• THE_BASE
  • Niet online
DePaul schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:09:
PS: Moet je ze ook niet even in je signature zetten dan ;)
Jep, als ik ze houd zal ik dat zeker doen. :)

Voor nu vind ik het voor muziek een aanwinst, prachtig geluid. Niet zo ‘vol’ als ik had gehoopt en de AirPods Pro ervaring mist een beetje.

Maar ik heb ze voor m’n tv besteld. Ik heb iets tegen soundbars, ligt me in de weg, dus had m’n hoop op twee van die mini’s. Maar vind spraak tijdens een serie of film minder dan het geluid wat ik had uit twee stokoude Bose Companion’s. :)

[Voor 62% gewijzigd door THE_BASE op 23-10-2022 22:41]

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• DePaul
@THE_BASE Helder :)

Daar heb ik zelf al een Sonos setup voor. Heb de HomePod op de slaapkamer neergezet zodat vriendinlief toch een assistent had om te vragen wat voor weer het wordt 's ochtends en om hem als hub voor Homekit te gebruiken.

Hij doet nu prima zijn ding na de update perikelen en het geluid valt me echt niet tegen. Geen Sonos niveau maar stukken beter dan de Mini speaker van Google. Al is de prijs daar natuurlijk ook wel naar O-)

• Ronvgs
  • Laatst online: 16:02
Mij is opgevallen dat Siri op de HomePod sterk verbeterd is met 16.1
Alles gaat super vlot.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb een paar HomePods in stereo staan, maar blijkbaar is de update naar 16.1 bij 1 niet gelukt en nu heb ik ook alleen maar geluid via 1 Homepod.

Morgen nog eens een keer proberen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Bluelabel1982
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 19:51
Zit er aan te denken 3 Homepod Mini's in mijn nieuwe huis te gaan plaatsen. Dit vooral als achtergrond muziekje in diverse ruimten, en het voordeel van de intercom functie.

Dit zal in combinatie zijn met een Denon Home en Marantz HEOS setup in Homekit. Is er wellicht een synchronisatie mogelijk zodat de Appletjes ter aanvuling van dezelfde audiostream gebruikt kunnen worden?
Bluelabel1982 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:50:
Zit er aan te denken 3 Homepod Mini's in mijn nieuwe huis te gaan plaatsen. Dit vooral als achtergrond muziekje in diverse ruimten, en het voordeel van de intercom functie.

Dit zal in combinatie zijn met een Denon Home en Marantz HEOS setup in Homekit. Is er wellicht een synchronisatie mogelijk zodat de Appletjes ter aanvuling van dezelfde audiostream gebruikt kunnen worden?
Indien je Heos apparaten Airplay2 compatible zijn, kun je alles in sync krijgen.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:52
Wie zegt dat ouderen niet meer met hun tijd meegaan.....??

Afgelopen weekend vroeg mijn moeder zich af wat nu die bolletjes waren naast mijn TV....
Maar waar is dan nu de versterker/receiver? Heb je dan verder helemaal niets anders nodig?
Na een korte introductie en uitleg werd met name mijn vader zo enthousiast dat hij thuis gekomen direct 2 HP Mini's heeft besteld. Gisterenavond deze bij hen geïnstalleerd, voor mijn vader een abo op Apple Music afgesloten, waarbij ook nog eens de eerste 6 maanden gratis waren en uitleg gegeven hoe dan nu alles werkt.

De receiver, DVD-speler en speakers losgekoppeld en weggehaald. Mijn moeder: jee, dan hebben we nu wel veel ruimte over....;)

Tot nu toe nog geen belletje/berichtje ontvangen hoe het dan werkt..... :)

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-03 10:51

boosterbosch

The Travelling Belgian

Ik heb sinds kort een paar originele HomePods en heb die gelinkt aan mijn Apple TV4K voor audio en dat werkt heel goed maar in apps zoals MRMC en Plex heb ik het volgende probleem:

als ik een video pauzeer blijft de audio 2-3 seconden verder spelen terwijl de video onmiddellijk stopt. Bij het hervatten van het afspelen speelt de video onmiddellijk verder maar de audio begint pas na 2-3 seconden. Zou dit aan instellingen van deze apps liggen ivm audio setup? (Met mijn Sony soundbar heb ik dit issue niet)

Ook ben ik op zoek naar staanders voor de OG HomePods en wou eens horen of er mensen hier er hebben en welke? In mijn research kon ik enkel deze vinden: https://www.vebos.co.uk/floor-stands/apple-floor-stand

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

• Toppe
  • Laatst online: 14:27

Toppe

Oké ✅

Ok, vanaf nu is ons huis niet meer veilig :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

boosterbosch schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:44:

Ook ben ik op zoek naar staanders voor de OG HomePods en wou eens horen of er mensen hier er hebben en welke? In mijn research kon ik enkel deze vinden: https://www.vebos.co.uk/floor-stands/apple-floor-stand
Ik zou hier zelf wel mee oppassen. Die OG’s zijn aardig aan het gewicht en dat staat redelijk hoog en het voetje is klein. Ben benieuwd hoeveel kracht je moet zetten voordat ze omvallen…

Ik heb sinds kort een paar originele HomePods en heb die gelinkt aan mijn Apple TV4K voor audio en dat werkt heel goed maar in apps zoals MRMC en Plex heb ik het volgende probleem:

als ik een video pauzeer blijft de audio 2-3 seconden verder spelen terwijl de video onmiddellijk stopt. Bij het hervatten van het afspelen speelt de video onmiddellijk verder maar de audio begint pas na 2-3 seconden. Zou dit aan instellingen van deze apps liggen ivm audio setup? (Met mijn Sony soundbar heb ik dit issue niet)

Ik heb die eens in een kantoor zien staan en vond het toen wel een fraai gezicht.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Geen idee waar het precies aan ligt maar sinds kort ervaar ik dit ook bij Plex.

Gelukkig bij het afspelen zelf geen vertraging of iets, dus hopelijk met een toekomstige update weer verholpen.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
“Snap het nou!!” _O-

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Haha ze wilde Snappie dat nou van Snappie horen B-)

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

Greatsword schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:38:
[...]

Geen idee waar het precies aan ligt maar sinds kort ervaar ik dit ook bij Plex.

Gelukkig bij het afspelen zelf geen vertraging of iets, dus hopelijk met een toekomstige update weer verholpen.
bizar genoeg, gisteren de Apple TV 4K (2021 model) vervangen met het nieuwe model (2022) en nu doet het probleem zich niet meer voor.

Oud model verplaatst naar de slaapkamer (ter vervanging van een ouder HD model) en gekoppeld aan 2 homepods mini in stereo ... exact hetzelfde gedrag

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:40

Aiii

何これ

boosterbosch schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:29:
[...]

bizar genoeg, gisteren de Apple TV 4K (2021 model) vervangen met het nieuwe model (2022) en nu doet het probleem zich niet meer voor.

Oud model verplaatst naar de slaapkamer (ter vervanging van een ouder HD model) en gekoppeld aan 2 homepods mini in stereo ... exact hetzelfde gedrag
Even naar je Settings gaan en de Old Video Player aanzetten ;)

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

Aiii schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:54:
[...]

Even naar je Settings gaan en de Old Video Player aanzetten ;)
In mrmc?

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

In Plex, zelf nog niet gecheckt of het werkt.

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

Net ontdekt dat het een tvOS probleem is. Mijn nieuwe Apple TV 4K die het probleem niet had was nog tvOS 16. Net de auto update naar 16.1 gehad en nu heeft deze hetzelfde probleem

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

boosterbosch schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:58:
Net ontdekt dat het een tvOS probleem is. Mijn nieuwe Apple TV 4K die het probleem niet had was nog tvOS 16. Net de auto update naar 16.1 gehad en nu heeft deze hetzelfde probleem
Pauzeren tijdens een film/serie doen we hier nauwelijks en aangezien het hervatten verder geen problemen oplevert, zou ik er verder ook niet wakker van liggen;)

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

Greatsword schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:06:
[...]

Pauzeren tijdens een film/serie doen we hier nauwelijks en aangezien het hervatten verder geen problemen oplevert, zou ik er verder ook niet wakker van liggen;)
Hier gebeurt dat jammer genoeg heel veel :(

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-03 19:57
Beste HomePod gebruikers, een vraagje voor diegene die ook in het bezit zijn van een Sonos Playbar.
Ik zit te overwegen om mijn Playbar te verkopen en daarvoor in de plaats 2 Homepods mini neer te zetten bij de televisie.

Met een Apple TV 4k (2e gen) kun je namelijk ook ARC gebruiken waarbij je dus geluid van bijvoorbeeld een PS5 via de TV naar de Apple TV doorstuurt naar de HomePods.
https://support.apple.com/nl-nl/HT207117

Ik heb alleen de HomePods nog niet gehoord, en vergelijken in de winkel is niet te doen.
Heeft iemand ervaring met beide speakers die wat uitsluitsel kan geven over de geluidskwaliteit tussen een Sonos Playbar (zonder subs en rears) vs. 2x HomePod mini?

Er zit natuurlijk wel een behoorlijk prijsverschil tussen 2 HomePods en een Playbar, maar wellicht valt de terugval mee.

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:56
yorroy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:27:
Beste HomePod gebruikers, een vraagje voor diegene die ook in het bezit zijn van een Sonos Playbar.
Ik zit te overwegen om mijn Playbar te verkopen en daarvoor in de plaats 2 Homepods mini neer te zetten bij de televisie.

Met een Apple TV 4k (2e gen) kun je namelijk ook ARC gebruiken waarbij je dus geluid van bijvoorbeeld een PS5 via de TV naar de Apple TV doorstuurt naar de HomePods.
https://support.apple.com/nl-nl/HT207117

Ik heb alleen de HomePods nog niet gehoord, en vergelijken in de winkel is niet te doen.
Heeft iemand ervaring met beide speakers die wat uitsluitsel kan geven over de geluidskwaliteit tussen een Sonos Playbar (zonder subs en rears) vs. 2x HomePod mini?

Er zit natuurlijk wel een behoorlijk prijsverschil tussen 2 HomePods en een Playbar, maar wellicht valt de terugval mee.
In dat geval valt het geluid van die HomePods echt in het niet vergeleken bij Sonos, ga je spijt van krijgen.

XBL gamertag StayingPow3r

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-03 19:57
Mr. Freeze schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:41:
[...]

In dat geval valt het geluid van die HomePods echt in het niet vergeleken bij Sonos, ga je spijt van krijgen.
Ik had natuurlijk gehoopt op een ander antwoord, maar bedankt in ieder geval.
Zoals gezegd is het prijsverschil natuurlijk ook al wel vrij groot dus ook niet onlogisch.
Dank!

• Mr. Freeze
yorroy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:46:
[...]

Zoals gezegd is het prijsverschil natuurlijk ook al wel vrij groot dus ook niet onlogisch.
Dank!
Graag gedaan, die HomePods zijn leuk om er bij te hebben ofzo voor in de keuken of werkkamer, maar serieus een film kijken..............

edit; Ik heb het ook weleens geprobeerd hoor, maar het geluid van de HomePods waren niet beter dan het geluid van m'n Sony TV.

[Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-11-2022 16:56]

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 21:52
yorroy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:27:
2x HP mini is onvoldoende voor TV. Je kan wel overwegen om 2dehands 2x HomePod originals te vinden (die heb ik staan) en die in stereo zetten. Dat werkt ook met ARC (zo gebruik ik het ook).

• Roppedop
  • Laatst online: 14:49

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik gebruik het ook zo. Mini is inderdaad onvoldoende.

www.oldskoolnl.nl

*snip* offtopic

Zelf vind ik het helemaal prima.

[Voor 71% gewijzigd door Daedalus op 12-11-2022 18:49]

yorroy schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:46:
[...]

Dank!
Twee Mini’s is een dikke prima. Als de je mogelijkheid hebt, probeer het binnen de retour periode gewoon eens uit. Het geluid is een stuk beter dan wat meni tv produceert.

• RicoK
Ik weet niet of je ‘zo hard’ kunt stellen, dat de mini onvoldoende is of zijn, want dat klinkt als een feit. Dat kan een ander niet bepalen dan de gebruiker zelf. Neemt die er genoegen mee? Als ik voor mezelf spreek, kan ik dat volmondig bevestigen!

Ik gebruik in mijn huis 2 paar Mini’s in stereo opstelling. Het ene paar alleen voor radio en muziek en het andere paar ter vervanging van mijn Marantz receiver met stevige zuil luidsprekers voor radio en muziek én Apple TV luidsprekers. En ik vind ze heerlijk fijn klinken. De bass is goed hoorbaar, nee, niet (meer) voelbaar, en het hoog is aangenaam.

Ik persoonlijk kan de HomePod Mini(‘s) een ieder aanbevelen.
Dit soort opmerkingen zijn onnodig. Graag ontopic blijven :)

[Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 13-11-2022 11:49]

• RicoK
Ik weet het @meesje, ik had je bericht wel kunnen lezen.
Ik heb de hoop dat de mod’s mijn post wel laten staan. Ik heb mijn post hopelijk iets anders geformuleerd. Ik sta er ook achter, want als je het als feit stelt dan is er niets meer mogelijk. Die HP Mini’s zullen gewoon voor velen van ons meer dan genoeg/prima kunnen zijn.

• Mr. Freeze
@meesje @RicoK We hebben het over het vervangen van een Sonos Playbar waar @yorroy naar vroeg. Nu is een HomePod mini een heel kranige speaker voor z’n formaat, maar in een Playbar zal hij toch echt z’n meerdere moeten erkennen. En iemand die een Playbar omruilt voor 2hp’s gaat enorm pijn in z’n buik krijgen na de aankoop.

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 21:52
Ik heb zelf de HP mini's in stereo in mijn werkkamer. Uitstekend geluid en super tevreden van. Maar als ze luid moeten worden ze toch vlak maar dat is subjectief natuurlijk.

Echter om ze te vergelijken met een Sonos Playbar met 3 tweeters en 6 mid-woofers aangestuurd door 9 D-klasse digitale versterkers tov 2 HP minis voor een woonkamer om series en films te zien, is echt wel apples met peren vergelijken. Dat is gewoon pure fysica. Als je woonkamer wat een kleinere setup heeft, zou je het misschien kunnen trekken als het volume niet heel hoog moet. Maar komende van een playbar ga je altijd achteruit.

Even visueel maken ...

cwegh schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:23:
Ik heb zelf de HP mini's in stereo in mijn werkkamer. Uitstekend geluid en super tevreden van. Maar als ze luid moeten worden ze toch vlak maar dat is subjectief natuurlijk.

Echter om ze te vergelijken met een Sonos Playbar met 3 tweeters en 6 mid-woofers aangestuurd door 9 D-klasse digitale versterkers tov 2 HP minis voor een woonkamer om series en films te zien, is echt wel apples met peren vergelijken. Dat is gewoon pure fysica. Als je woonkamer wat een kleinere setup heeft, zou je het misschien kunnen trekken als het volume niet heel hoog moet. Maar komende van een playbar ga je altijd achteruit.

Even visueel maken ...[Afbeelding]

[Afbeelding]
Om het goed visueel te maken, moet het onderste plaatje maal twee hè. ;) Maar ik begrijp je/jullie punt hoor!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

In de aanbieding bij Mediamarkt, 88,- voor alle kleuren!

https://www.mediamarkt.nl...od%20Mini&t=1669022297888

Via Cashback XL nog eens 3% terug.

[Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 21-11-2022 14:00]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik vraag mij af of een homepod mini mij kan helpen bij mijn usercase. Woonkamer bluesound powernode en keuken evt homepod mini om muziek in sync te spelen. En dat wil ik doen zonder de batterij van mijn iphone te belasten. Dus dan zou de homepod de stream via handoff kunnen overnemen, maar kan deze dan ook airplayen naar de bluesound? Ik gebruik voornamelijk spotify. Helaas kan spotify connect niet tegelijk op meerdere apparaten.
gelukkie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:45:
Ik vraag mij af of een homepod mini mij kan helpen bij mijn usercase. Woonkamer bluesound powernode en keuken evt homepod mini om muziek in sync te spelen. En dat wil ik doen zonder de batterij van mijn iphone te belasten. Dus dan zou de homepod de stream via handoff kunnen overnemen, maar kan deze dan ook airplayen naar de bluesound? Ik gebruik voornamelijk spotify. Helaas kan spotify connect niet tegelijk op meerdere apparaten.
Ik denk dat je hiervoor sowieso een Apple Music abonnement moet hebben. En je moet starten met muziek afspelen vanaf de HomePod in de keuken en vanuit daar kun je via Siri zeggen dat er ook in een andere kamer afgespeeld moet worden. In deze kamer moet dan wel een Airplay2 device bevinden. Daarnaast blijft denk ik de HomePod afspelen. Je kunt deze dan niet op stil zetten.
Bovenstaande is mijn ervaring van destijds toen ik een HomePod mini had en een AirPort Express (airplay2) gekoppeld aan mijn receiver.

• RicoK
(wellicht een noob-)vraag: Al weer een klein poosje maak ik gebruik van twee sets HomePod Mini's in stereo-opstelling voor in de woonkamer en de werkkamer. Alles werkt prima, geen gekke dingen op een na. Als ik via Siri of vanaf de app Apple Music iets ga afspelen dan verschijnt dit niet vaak, bijna nooit, op het lock-screen van mijn iPhone, maar op een andere iPhone in mijn huishouden. En als een ander iets via de Apple TV afspeelt dan verschijnt dit erg vaak op mijn iPhone.

Ik vind dit een irritant verschijnsel, maar is hier iets tegen te doen?

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Greatsword schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:09:
In de aanbieding bij Mediamarkt, 88,- voor alle kleuren!

https://www.mediamarkt.nl...od%20Mini&t=1669022297888

Via Cashback XL nog eens 3% terug.
Was toe aan het verlengen van mijn T-Mobile abonnement. Zag ik de actie van Mobiel.nl. Sim only voor 1 jaar. Niet alleen zijn de prijzen bij T-Mobile goedkoper dan een week geleden, maar via Mobiel.nl ook nog een gratis Homepod Mini. Gisteravond verlengt, zojuist verzendbevestiging ontvangen voor de Homepod Mini.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• RicoK
ma9ma schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:33:
Was toe aan het verlengen van mijn T-Mobile abonnement. Zag ik de actie van Mobiel.nl. Sim only voor 1 jaar. Niet alleen zijn de prijzen bij T-Mobile goedkoper dan een week geleden, maar via Mobiel.nl ook nog een gratis Homepod Mini. Gisteravond verlengt, zojuist verzendbevestiging ontvangen voor de Homepod Mini.
Aanrader/advies; koop er dan gelijk nog een bij voor een stereo-opstelling.
RicoK schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:05:
(wellicht een noob-)vraag: Al weer een klein poosje maak ik gebruik van twee sets HomePod Mini's in stereo-opstelling voor in de woonkamer en de werkkamer. Alles werkt prima, geen gekke dingen op een na. Als ik via Siri of vanaf de app Apple Music iets ga afspelen dan verschijnt dit niet vaak, bijna nooit, op het lock-screen van mijn iPhone, maar op een andere iPhone in mijn huishouden. En als een ander iets via de Apple TV afspeelt dan verschijnt dit erg vaak op mijn iPhone.

Ik vind dit een irritant verschijnsel, maar is hier iets tegen te doen?
Hier zelfde ervaring. “Waarom krijg ik altijd te zien wat jij op zet?” :)
Sowieso erg jammer dat je niet kunt instellen of je het wel of niet op je lock screen wil zien.

Edit: @RicoK Even een klein testje gedaan. Het lijkt alsof de iPhone (uit de Apple Family) die het laatst unlocked is geweest de info krijgt op het locked scherm.

[Voor 12% gewijzigd door meesje op 22-11-2022 16:15]

• RicoK
Bedankt @meesje , er is dus schijnbaar niets aan te doen :( Wel erg irritant. Zal eens verder gaan Googlen in/naar (Inter)nationale Apple Fora.
Ik lees en hoor dit best veel maar wij hebben daar hier in huis (gelukkig) geen last van.

Wat er op onze HomePods speelt zien wij niet op het startscherm, tenzij het om het apparaat gaat die de muziek gestart heeft.

Dus als ik iets moet controleren, let me know.

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:09
ja dat is ook een issue hier. eerder al gevraagd hier naar oplossingen, maar toen vertelde men dat ik dat moest accepteren en geen vunzige content maar moest delen hahahaha.

maar ook bij muziek is het voor de anderen best storend. dus een oplossing is welkom

• RicoK
Laad ik dan eens een voorzet geven. Voor mijn huishouden, bestaande uit 4 personen, heb ik gezinsdelen aanstaan.

@Donstil Jij hebt er (gelukkig) geen last van. Heb jij gezinsdelen aanstaan?

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:09
RicoK schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:39:
Laad ik dan eens een voorzet geven. Voor mijn huishouden, bestaande uit 4 personen, heb ik gezinsdelen aanstaan.

zelfde situatie ook hier
RicoK schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:39:

Ik zit met mijn vrouw in de woning maar waar zit dat gezinsdelen, want dat kan ik zo snel niet vinden.

[Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-11-2022 10:24]

• RicoK
@Donstil Of je gezinsdeling aan hebt staan kun je zien in de Instellingen van je iPhone. Bovenaan bij/onder je ID staan dan de leden van je gezien. In je ID kun je delen met gezin aan/uit zetten.

Edit: NB, omdat ik dat Gezinsdelen enkele jaren geleden heb weten te activeren, wat was dat toen een verschrikkelijk proces, zo niet-intuïtief, zet ik Gezinsdelen bij zeer sterke voorkeur nu niet uit om te testen. Ik ben al blij dat dat gezinsdelen werkzaam is.

[Voor 40% gewijzigd door RicoK op 23-11-2022 10:40]

RicoK schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:37:
@Donstil Of je gezinsdeling aan hebt staan kun je zien in de Instellingen van je iPhone. Bovenaan bij/onder je ID staan dan de leden van je gezien. In je ID kun je delen met gezin aan/uit zetten.
Ooh zo, ik dacht in de woning.
Maar gezinsdeling onder iCloud hebben we aan staan inderdaad.

• RicoK
@Donstil Dus dan hebben we Gezinsdeling aanstaan, maar @meesje, @Gentleman en ik krijgen wel van de gezinsleden de meldingen te zien en jij niet.

Ik weet niet of en welke conclusie we hieruit kunnen trekken, maar vreemd lijkt het wel.
RicoK schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:16:
@Donstil Dus dan hebben we Gezinsdeling aanstaan, maar @meesje, @Gentleman en ik krijgen wel van de gezinsleden de meldingen te zien en jij niet.

Ik weet niet of en welke conclusie we hieruit kunnen trekken, maar vreemd lijkt het wel.
Vanochtend nog een test gedaan. Ik wist zeker dat mijn vrouw haar iPhone later dan de mijne unlocked was. Via Siri/homepod wat muziek afgespeeld. En toen kwam de muziek widget op mijn locked scherm tevoorschijn. Dit is een ander testresultaat dan eerder. Ik zie er nog geen structuur in. Het mooist zal zijn dat alleen op het device behorend bij de stem die de opdracht geeft de widget wordt getoond.
Los van deze willekeur heb ik destijds in mei al eens gezocht op hoe deze muziek widget permanent uit te zetten. Je komt dan bij veel websites dezelfde stappenplannen tegen. Alle stappen toen al nagelopen. De laatste stap (factory reset) niet gedaan. Daar heb ik geen zin in.

[Voor 5% gewijzigd door meesje op 23-11-2022 11:27]

RicoK schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:16:

Maakt het starten van muziek nog uit? Ik start altijd muziek/podcast via mijn iPhone nooit via Siri.

Mijn vrouw af en toe via Siri (of ik het dan zie moet ik even controleren maar weet bijna zeker van niet) maar meestal ook via haar iPhone.

Donstil schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:43:
[...]

Maakt het starten van muziek nog uit? Ik start altijd muziek/podcast via mijn iPhone nooit via Siri.

Mijn vrouw af en toe via Siri (of ik het dan zie moet ik even controleren maar weet bijna zeker van niet) maar meestal ook via haar iPhone.
Bij mij maakt dat wel verschil. Wanneer via iPhone en dan naar de HomePods, krijg ik altijd de widget te zien op mijn locked scherm. Mijn vrouw dan niet op haar iPhone. Dat vind ik helemaal prima. Wanneer via Siri op homepod lijkt het willekeur.

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:34
ma9ma schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:33:
[...]

Dank voor de tips! Ook hier een verlenging van oud abonnement _/-\o_
meesje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:49:
[...]

Bij mij maakt dat wel verschil. Wanneer via iPhone en dan naar de HomePods, krijg ik altijd de widget te zien op mijn locked scherm. Mijn vrouw dan niet op haar iPhone. Dat vind ik helemaal prima. Wanneer via Siri op homepod lijkt het willekeur.
Ja de iPhone die het afspelen start ziet de widget, dat hebben we hier ook. Dat hoort.

Maar als een ander device wat afspeelt zie ik dat niet. Niet van andere leden in de woning maar ook niet als ik op mijn iPad wat afspeel en dan de iPhone pak.

• RicoK
Donstil schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:43:

Ik start bijna altijd met een Siri commando. Zelden vanaf mijn iPhone. Maar inderdaad wat ik mij kan herinneren is dat bij een start vanaf de iPhone inderdaad de widget op de iPhone van mij staat. Zal er nog eens op gaan letten.
Ik heb het zojuist getest overigens. Als ik met spraak muziek start komt deze niet op het lock-screen van een van onze apparaten.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:06
Ge-update van 15.X naar 16.1 en nu doen al m’n automations het niet meer. Ook staat m’n AppleTV (ook 16.1) nu als hub Ipv de HomePods. iPhone ook op 16.1.
Iemand nog tips wat te doen?

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

Menesis schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:58:
Ge-update van 15.X naar 16.1 en nu doen al m’n automations het niet meer. Ook staat m’n AppleTV (ook 16.1) nu als hub Ipv de HomePods. iPhone ook op 16.1.
Automations die stuk zijn is natuurlijk ruk maar wat is er mis met de AppleTV als Hub?

Heb je je HomePods en ATV al opnieuw opgestart? Bij vage klachten wil dat wel eens helpen.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:30
Mijn automatiseringen ok stuk, net opnieuw erin gezet. Morgen zien of het dan weer werkt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Oké ik was dus zojuist ergens waar muziek op stond via HomePods en ik kreeg de lockscreen widget waar het jullie om te doen is op mijn lockscreen. Best wel irritant idd.

Er lijkt dus toch ergens een instelling te zijn dat ik deze situatie thuis (gelukkig) niet heb.

• RicoK
@Donstil Ik ben dan toch wel erg benieuwd, want irritant is het. Maar goed, wellicht is het een 'product-eigenschap' en moeten we, zoals @meesje, @Gentleman en ik, er mee leren leven ;)
Donstil schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:27:
Oké ik was dus zojuist ergens waar muziek op stond via HomePods en ik kreeg de lockscreen widget waar het jullie om te doen is op mijn lockscreen. Best wel irritant idd.

Er lijkt dus toch ergens een instelling te zijn dat ik deze situatie thuis (gelukkig) niet heb.
Was jij bij de ander met zijn/haar netwerk verbonden? Zo ja, dan kun je diegene attenderen op de instellingen die gedaan kunnen worden in de Woning app (Toegang tot luidsprekers en tv’s). Daar heb je verschillende opties. Zie ook Reddit.
meesje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:01:
[...]

Was jij bij de ander met zijn/haar netwerk verbonden? Zo ja, dan kun je diegene attenderen op de instellingen die gedaan kunnen worden in de Woning app (Toegang tot luidsprekers en tv’s). Daar heb je verschillende opties. Zie ook Reddit.
Ja ik zat op dat WiFi idd. In ken die instellingen maar bedoelde meer het feit dat ik en mijn vrouw deze situatie thuis (gelukkig dus) niet hebben.

Donstil schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:02:
[...]

Ja ik zat op dat WiFi idd. In ken die instellingen maar bedoelde meer het feit dat ik en mijn vrouw deze situatie thuis niet hebben.
Nu ik hier verder over nadenk, kan het zijn dat jij je netwerk thuis geavanceerder hebt ingericht dan de gemiddelde consument (vlan en zulke zaken)? Kan zoiets de reden zijn dat jij thuis de widget niet krijgt op je locked screen? Je HomeKit inrichting zit op een ander deel van je netwerk dan het reguliere verkeer? Even hardop denkend hoor. :)
Zoiets zou kunnen verklaren dat je op een andermans netwerk wel de widget krijgt.
meesje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:06:
[...]

Nu ik hier verder over nadenk, kan het zijn dat jij je netwerk thuis geavanceerder hebt ingericht dan de gemiddelde consument (vlan en zulke zaken)? Kan zoiets de reden zijn dat jij thuis de widget niet krijgt op je locked screen? Je HomeKit inrichting zit op een ander deel van je netwerk dan het reguliere verkeer? Even hardop denkend hoor. :)
Zoiets zou kunnen verklaren dat je op een andermans netwerk wel de widget krijgt.
Nou dat dacht ik eigenlijk ook alleen mijn HomePods hebben wel gewoon volledig netwerk verkeer, zitten wel op een ander vlan en WiFi maar kunnen wel bij de apparaten buiten het iOT lan.

Maar zou goed zou kunnen dat iOS dat ingewikkeld vind en ik daarom de widget niet heb.

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 15:55
Sinds kort overgegaan van Echo naar HomePod, en wat het is nogal wennen :P

Heeft iemand wellicht een idee hoe het volume van de wekker omlaag kan? Je kunt wel het volume regelen apart als je 'media' gebruikt, maar niet het volume van de wekker toon. Opzich zou dat prima zijn geweest als ik daar geen Apple Music abonnement voor nodig had 8)7

Tevens vind ik het maar vreemd dat als er muziek wordt afgespeeld via AirPlay, de audio widget op iedereen zijn iPhone in het huishouden opspringt.

• RicoK
@snaggyheadshot Welkom in/bij de wondere wereld van de HomePod. Het zijn fraaie stukjes techniek met voor mij een uitstekend geluid, maar ja die dingen hebben wel hun eigenaardigheden.

Wat de wekker betreft, ik neem aan dat je deze gewoon op je iPhone bedoelt en niet via de HP’s? Dt is ook echt een dingetje waaraan ik mij ook kan irriteren, want waarom is het simpelweg niet mogelijk om het volume te bedienen bij het instellen van je wekker met een of ander zichtbaar schuifje? Bij het instellen van je wekker kun je de volumetoetsen bedienen om zo het volume aan te passen. Vreemd genoeg staat er dan wel erg verwarrend belsignaal in plaats van volume o.i.d. Zo heb ik mijn wekker volume naar beneden gekregen, maar nog steeds zou deze nog wat zachter kunnen.

En ja, de widget, daar is enkele posts aandacht aan geschonken. Vooralsnog is het zoals het is. Je hebt het trouwens niet alleen met muziek afspelen ook als je content via je Apple TV kijkt. Super irritant dat dan bijvoorbeeld je zoon dit ook ziet, maar nog irritanter als hij dan de lolbroek uit gaat hangen en dan met de widget gaat spelen….

Volgens mij heeft Apple nog wel veel werk te verzetten…..

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 15:55
RicoK schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:10:
@snaggyheadshot

Wat de wekker betreft, ik neem aan dat je deze gewoon op je iPhone bedoelt en niet via de HP’s? Dt is ook echt een dingetje waaraan ik mij ook kan irriteren, want waarom is het simpelweg niet mogelijk om het volume te bedienen bij het instellen van je wekker met een of ander zichtbaar schuifje? Bij het instellen van je wekker kun je de volumetoetsen bedienen om zo het volume aan te passen. Vreemd genoeg staat er dan wel erg verwarrend belsignaal in plaats van volume o.i.d. Zo heb ik mijn wekker volume naar beneden gekregen, maar nog steeds zou deze nog wat zachter kunnen.
Nee eigenlijk de wekker op de Homepod, maar in principe kan ik ook de wekker van mijn iPhone gaan gebruiken. Voorheen gebruikte ik de wekker op de Echo, welke erg prettig was omdat deze wekker heel zachtjes begon en langzaamaan steeds luider werd. Wat heel prettig wakker worden is.

Apple heeft met zijn Homepod nog heel wat te verbeteren 8)7
snaggyheadshot schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:49:

Tevens vind ik het maar vreemd dat als er muziek wordt afgespeeld via AirPlay, de audio widget op iedereen zijn iPhone in het huishouden opspringt.
Zou kunnen springen :P

Maar idd bij meerdere wel dan niet, ik zegen mijzelf gelukkig het niet te hebben :)

Edit: Ik wil overigens die vlan/ip theorie nog eens testen maar heeft een lage prio.

[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 28-11-2022 19:35]

• Phoolie
  • Laatst online: 15:47
meesje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:01:
[...]

Kreeg hier van de week ineens op mijn werkmobiel ed lockscreen widget, deze setting was idd de oorzaak. Direct maar even goed gezet.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Had ik ook last van. Witte Homepod mini verkregen bij mijn verlegning T-Mobile abo. Kwam met 14.5 software erop. Ergens in de instellingen van de homepod mini heb je nog een schuifje met Geluids controle. Nadat ik die had uitgezet, liep de update meteen door.

Overigens zit die optie geluids controle niet meer in 16.1 van de software.

XBL: MRE Inc

• RicoK
@DePaul , @MRE-Inc Ja, die ervaring heb ik ook, om de een of andere reden worden de HP's verscheept met een erg oud OS. Wat het updaten betreft, beter kun je deze even bekabeld aan de Mac(Book) hangen om zo vanuit de Finder de HP up te graden. Gaat (wel) erg snel.

• MRE-Inc

MRE-Inc

RicoK schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:24:
@DePaul , @MRE-Inc Ja, die ervaring heb ik ook, om de een of andere reden worden de HP's verscheept met een erg oud OS. Wat het updaten betreft, beter kun je deze even bekabeld aan de Mac(Book) hangen om zo vanuit de Finder de HP up te graden. Gaat (wel) erg snel.
Maar ik heb geen Mac computers/laptops thuis. Wij hebben alleen iPhones, iPads, Apple watches en airpods.

Bij mij bleef het updaten dus ook vast zitten in het update scherm. Als je dus geen macbook etc hebt, dan moet je dus nadat je de homepod mini hebt afgeconfigureerd, in de woning app naar de details van de homepod mini gaan en daar het schuifje uit/aan zetten bij Geluidscontrole. Bij mij liep de update toen direct door.

Even wat anders. Ik zag dat je Apple Care+ kan afsluiten voor 15€ voor een HomePod Mini. Nou staat mijn net nieuwe witte HomePod Mini in de keuken op het hoekje van een plankje met het snoer vlak naast de pedaalemmer etc etc. Ik zie het nog wel gebeuren dat de HPMini er vanaf valt.

Hoe kun je na na aankoop nog AC+ afsluiten voor een HomePod Mini ? In de Apple Store app op mijn iPhone zegt die doodleuk dat ik een bijnbehorende HomePod Mini erbij moet kopen.

[Voor 22% gewijzigd door MRE-Inc op 29-11-2022 12:33]

Die oude versie komt eerder omdat we een grote buts is via het “grijze circuit”, die krijg je met korting, bij abonnementen of op andere plekken dat ze er vanaf willen.

Vraag mij af of dat ook zo is als je er eentje rechtstreeks bij Apple koopt.

• RicoK
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:27:
Even wat anders. Ik zag dat je Apple Care+ kan afsluiten voor 15€ voor een HomePod Mini. Nou staat mijn net nieuwe witte HomePod Mini in de keuken op het hoekje van een plankje met het snoer vlak naast de pedaalemmer etc etc. Ik zie het nog wel gebeuren dat de HPMini er vanaf valt.
Dus je wilt 15% 'verzekeringspremie' gaan betalen??! Zo'n HP kost EUR 100,00.....

Heb je al eens je inboedelverzekering erop nagezien?

• MRE-Inc

MRE-Inc

RicoK schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:13:
[...]

Dus je wilt 15% 'verzekeringspremie' gaan betalen??! Zo'n HP kost EUR 100,00.....

Heb je al eens je inboedelverzekering erop nagezien?
Zal wellicht onder mijn inboeldel vallen, maar het gemak van AC+ vind ik fijner dan alle administratieve rompslomp die ik via een inboedelverzekering allemaal moet doen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:38

Rivanov

Apple freak

Domme vraag misschien die al 100x is beantwoord. Maar wanneer je vanaf een iPhone, muziek middels Hand Off "overzet" naar de HomePod.. dan wordt de muziek nog steeds vanaf de iPhone gestreamd? Het zal niet, zoals bij Chromecast, de netwerkstream oppikken en standalone verder spelen?

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Rivanov schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:49:
Domme vraag misschien die al 100x is beantwoord. Maar wanneer je vanaf een iPhone, muziek middels Hand Off "overzet" naar de HomePod.. dan wordt de muziek nog steeds vanaf de iPhone gestreamd? Het zal niet, zoals bij Chromecast, de netwerkstream oppikken en standalone verder spelen?
dacht van niet maar moet nog even testen wat er gebeurd als ik bijvoorbeeld naar buiten loop.

[Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 05-12-2022 11:01]

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:56
Rivanov schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:49:
Dit gebeurd wel :) muziek wordt niet gestreamd.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

MartijnMartijn schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:53:
[...]

Dit gebeurd wel :) muziek wordt niet gestreamd.
Maar dat is enkel bij ingebouwde services? Of ook bij apps zoals Overcast?
Want daar gaat het mij met name om.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Volgens mij hangt het af van of je de muziek overzet door je iPhone dicht bij de Homepod te houden (dan geen stream, je telefoon mag in de wc vallen en alles gaat door) of dat je via Airplay de muziek naar je Homepod stuurt (iPhone in de wc, muziek uit). Zo is althans mijn ervaring. Als ik bijvoorbeeld in de Muziek-app van Apple zelf een radiozender op de Homepod Mini wil besluiten dan moet ik eerst op het Airplay-knopje drukken, dan maar beneden scrollen en 'bedien andere luidsprekers kiezen' en daarna (!) de radiozender opzoeken.

Maar ik laat me graag corrigeren.

Peace is not simply the absence of war.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Zojuist twee HomePod mini’s binnengekregen. Staat nog 14.4 op. Updaten naar 16.1 gaat wel echt tergend langzaam? Blijft maar op Downloading staan. Je kunt nergens zien hoever de update is qua downloaden of bijwerken?

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02
Rivanov schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:02:
Zojuist twee HomePod mini’s binnengekregen. Staat nog 14.4 op. Updaten naar 16.1 gaat wel echt tergend langzaam? Blijft maar op Downloading staan. Je kunt nergens zien hoever de update is qua downloaden of bijwerken?
Aan de Mac hangen en via iTunes updaten. 10 minuutjes werk…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Serena schreef op woensdag 7 december 2022 @ 01:59:
[...]

Aan de Mac hangen en via iTunes updaten. 10 minuutjes werk…
Dank voor de tip. Het is gedurende de nacht gelukt.
De andere HomePod heb ik vanochtend geupdate. Die was voorzien van 15.2 en ging moeiteloos naar 16.1.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

KroeT schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:01:
Volgens mij hangt het af van of je de muziek overzet door je iPhone dicht bij de Homepod te houden (dan geen stream, je telefoon mag in de wc vallen en alles gaat door) of dat je via Airplay de muziek naar je Homepod stuurt (iPhone in de wc, muziek uit). Zo is althans mijn ervaring. Als ik bijvoorbeeld in de Muziek-app van Apple zelf een radiozender op de Homepod Mini wil besluiten dan moet ik eerst op het Airplay-knopje drukken, dan maar beneden scrollen en 'bedien andere luidsprekers kiezen' en daarna (!) de radiozender opzoeken.

Maar ik laat me graag corrigeren.
"Helaas" werkt de volledige hand-off functionaliteit met Overcast niet. Je kunt wel Transfer Music doen, maar de stream wordt dan alsnog vanaf de iPhone naar de HomePod gestuurd. Wanneer je namelijk Overcast helemaal sluit op de iPhone, dan stopt de stream ook op de HomePod. Jammer, zou erg fijn zijn als dit wel zou werken namelijk.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-03 12:19
Ik heb net een HomePod mini ontvangen alleen zie ik de optie Nederlands niet staan. Hij ondersteunt de Nederlandse taal nu toch ? Software van de mini staat op 14.4

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Erik1805 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:48:
Ik heb net een HomePod mini ontvangen alleen zie ik de optie Nederlands niet staan. Hij ondersteunt de Nederlandse taal nu toch ? Software van de mini staat op 14.4
Voorzien van nieuwe software, dan heb je wel Nederlands

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Oké, dit is heel bijzonder. Niet specifiek HomePod gerelateerd, maar weet even niet waar ik het anders kan droppen. :+

Speel Sky Radio Christmas af op m’n HomePods. Dat gaat via Apple Music, dat TuneIn volgens mij als bron gebruikt.

Om te testen zet ik zojuist dezelfde zender via HEOS TuneIn aan op m’n Marantz receiver.. totaal ander nummer aan het spelen.

Huh?!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:06
Hoe kun je tegenwoordig alles in één keer uitzetten met een voice command in HomeKit?
Vroeger zei ik zoiets alles Switch everything off. Maar nu krijg ik of de vraag welke kamer, of Siri zegt ready to do it? Heel irritant.

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 16:21
Rivanov schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:07:
Oké, dit is heel bijzonder. Niet specifiek HomePod gerelateerd, maar weet even niet waar ik het anders kan droppen. :+

Speel Sky Radio Christmas af op m’n HomePods. Dat gaat via Apple Music, dat TuneIn volgens mij als bron gebruikt.

Om te testen zet ik zojuist dezelfde zender via HEOS TuneIn aan op m’n Marantz receiver.. totaal ander nummer aan het spelen.

Huh?!
Kan dit niet te maken hebben met de streaming? Niet elk apparaat streamt op dezelfde manier. Ik heb dat hier ook weleens als ik in mijn HEOS app heel snel een andere zender kies en binnen 2 seconden meteen weer terug, dan draait er ook ineens een heel andere plaat.

Have Fun Funske

Rivanov schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:07:

Huh?!
Advies: check even met het Christmas kanaal op skyradio.nl. Dan weet je welke de juiste stream afspeelt.
Bij mij speelt de HomePod het juist kanaal bij “hé Siri, speel radio Skyradio Christmas”.

[Voor 33% gewijzigd door meesje op 10-12-2022 15:12]

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:31
Is er toevallig iets veranderd bij het streamen van radiostations op de HomePod? Het lukt nog steeds, geen probleem, maar tot voor kort antwoordde Siri steeds met "I'll play radiostation XXX powered by TuneIn" terwijl er nu in het antwoord geen sprake meer is van TuneIn. Eerder iets in de trand van "here is a station inspired by XXX on Apple Music" - maar je krijgt dan wel het radiostation in kwestie te horen.
Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee