• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 22:48
Ik zie zojuist dat je via mobiel.nl je sim-only kan verlengen (of een nieuwe afsluiten) en dat je er dan een HomePod mini bij krijgt. Zelf is mijn sim-only uit contract, dus ik denk dat ik er maar gebruik van ga maken. Wellicht is dit voor andere hier ook interessant.

De enige keer dat ik acties zag waar je een HomePod mini bij kreeg, was in combinatie met een iPhone. Dus volgens mij is dit een hele nette actie.

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:40
Phoolie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:21:
Ik zie zojuist dat je via mobiel.nl je sim-only kan verlengen (of een nieuwe afsluiten) en dat je er dan een HomePod mini bij krijgt. Zelf is mijn sim-only uit contract, dus ik denk dat ik er maar gebruik van ga maken. Wellicht is dit voor andere hier ook interessant.

De enige keer dat ik acties zag waar je een HomePod mini bij kreeg, was in combinatie met een iPhone. Dus volgens mij is dit een hele nette actie.
Thanks voor de tip! Heb ook m'n abo verlengd met een HomePod Mini erbij. Leuk! Wilde er sowieso al graag 1..

• Phoolie
ChrisM schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Thanks voor de tip! Heb ook m'n abo verlengd met een HomePod Mini erbij. Leuk! Wilde er sowieso al graag 1..
Ik heb het zojuist ook gedaan. Kreeg ik de melding dat hij niet leverbaar was en dat ik de klantenservice maar moest contacten om aan te passen. Hopen dat ze hem alsnog kunnen leveren of een goed alternatief bieden.

• ChrisM
Phoolie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:09:
[...]

Ik heb het zojuist ook gedaan. Kreeg ik de melding dat hij niet leverbaar was en dat ik de klantenservice maar moest contacten om aan te passen. Hopen dat ze hem alsnog kunnen leveren of een goed alternatief bieden.
Hij is wel naar mij onderweg.. misschien heb ik geluk gehad!

• Phoolie
ChrisM schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

Hij is wel naar mij onderweg.. misschien heb ik geluk gehad!
Jij kon ook geen kleur kiezen?

Ik zie nu dat hij wel weer leverbaar is op de site, en staat nu ook weer als leverbaar in de order. Zal dus wel goed komen. Maar dat zal ik wel horen zodra de klantenservice reageert :)

• ChrisM
Phoolie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

Jij kon ook geen kleur kiezen?

Ik zie nu dat hij wel weer leverbaar is op de site, en staat nu ook weer als leverbaar in de order. Zal dus wel goed komen. Maar dat zal ik wel horen zodra de klantenservice reageert :)
Nee.. was alleen een witte voor mij.

• Phoolie
ChrisM schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Nee.. was alleen een witte voor mij.
Nu staat hij in de order wel goed, dus zal vast goed komen. Maar ik wacht de reactie van de klantenservice wel even af.

Had eigenlijk het liefst een zwarte, maar met een witte kan ik ook wel leven :)

Edit: Klantenservice gesproken en alles is goed en ze hebben het ook nog aangepast naar een zwarte :) Toen stond er alleen wel nog een bedrag van 5 cent open, maar dat heb ik er wel voor over :)

[Voor 22% gewijzigd door Phoolie op 26-08-2022 20:11]

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:21
Sinds dit weekend twee HomePod Mini’s naast mijn TV als stereo-paar staan. Ben er wel gelukkig mee. De geluidskwaliteit is meer dan goed.

Waar ik echter niet uit kom en niet begrijp, is het well/niet ondersteunen van Dolby Atmos.

Ik heb een ATV 4K en de mini’s als standaard output geselecteerd. Als ik in de audio instellingen kijk bij de instellingen van de ATV zie ik daar staan dat Dolby Atmos niet wordt ondersteund. Als ik kijk bij ATV+ bij bijvoorbeeld de serie See dan staat daar onder andere Dolby Atmos. Echter als ik kijk bij Netflix dan staat bij elke (4K UHD) serie of film 5.1, dus geen Atmos of Dolby Vision wat ik voorheen wel zag staan.

Als ik kijk in mijn profiel in de Woning App dan staat bij Apple Muziek ook Atmos.

Apple zegt zelf op haar beurt weer dat Atmos niet wordt ondersteund door de mini’s.

De berichten met wat ik zie lijken elkaar tegen te spreken. Wat is het nu helemaal?

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:28
RicoK schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:45:
Sinds dit weekend twee HomePod Mini’s naast mijn TV als stereo-paar staan. Ben er wel gelukkig mee. De geluidskwaliteit is meer dan goed.

Waar ik echter niet uit kom en niet begrijp, is het well/niet ondersteunen van Dolby Atmos.

Ik heb een ATV 4K en de mini’s als standaard output geselecteerd. Als ik in de audio instellingen kijk bij de instellingen van de ATV zie ik daar staan dat Dolby Atmos niet wordt ondersteund. Als ik kijk bij ATV+ bij bijvoorbeeld de serie See dan staat daar onder andere Dolby Atmos. Echter als ik kijk bij Netflix dan staat bij elke (4K UHD) serie of film 5.1, dus geen Atmos of Dolby Vision wat ik voorheen wel zag staan.

Als ik kijk in mijn profiel in de Woning App dan staat bij Apple Muziek ook Atmos.

Apple zegt zelf op haar beurt weer dat Atmos niet wordt ondersteund door de mini’s.

De berichten met wat ik zie lijken elkaar tegen te spreken. Wat is het nu helemaal?
Alleen de grote HomePod ondersteunt Dolby Atmos, de mini niet.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• ChrisM

Het is toch allemaal heel logisch:
- HomePod mini ondersteunt geen atmos, dus dat wordt het niet
- Apple TV+ ondersteunt wel atmos, ook al kan je net niet afspelen. Het laat alleen maar zien dat er wel een atmos track is.
- Netflix denk ik dat het daar eigenlijk hetzelfde werkt als bij Apple TV: ze laten de mogelijkheid zien, niet of het wel of niet bij jou kan. De ene serie heeft wel een atmos track, de andere niet.
- zelfs met muziek: er is wel een atmos track, staat los van of je het af kan spelen.

Bijv als je AirPods gebruikt, pakt hij wel de atmos track. Gebruik je HomePod mini, dan niet.

• ChrisM
meesje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:52:
Ik heb twee Mini’s als stereo paar aan mijn Apple TV gekoppeld als standaard audio-uitvoer. Nu zag ik bij het pauzeren van een Netflix aflevering (in dit geval Stranger Things) dat de Dolby Atmos audiotrack afgespeeld wordt. Wanneer ik de standaard output wijzig naar de speaker van mijn tv wordt er ‘meerkanaals’ getoond.

De Dolby Atmos audiotrack zou toch alleen afgespeeld kunnen worden bij de originele HomePods? Is dit nieuw (voor de Mini’s)?
Mmm, het lijkt er op dat er sinds 15.1 ook Spatial Audio Dolby Atmos is voor de HomePod mini's... geen idee of het er ook echt in is gebleven.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:08
ChrisM schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:00:
[...]

Mmm, het lijkt er op dat er sinds 15.1 ook Spatial Audio Dolby Atmos is voor de HomePod mini's... geen idee of het er ook echt in is gebleven.
Hmm, moet ik vanavond ook eens checken dan. Heb ook een Stereo Homepod mini setup in de woonkamer.

• RicoK
Hmm, nu is dan de vraag hoe ik Dolby Atmos kan 'activeren'. Ik ga de mini's eens herstarten en de auto uitvoer van de ATV 4K terug zetten naar de TV en dan weer terug naar de mini's. Dan eens zien of daar bij mij ook Atmos verschijnt.

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:47

Voor beide HomePods (mini en groot) geld dat je geen échte Atmos ondersteuning hebt. Je mist de fysiek opwaarts gerichte drivers in de speaker.

(Edit: je mist nog wel meer, zoals een handjevol extra speakers om überhaupt ruimtelijk geluid te kunnen produceren).

Zeker niet de mini, die maar 1 neerwaarts gerichte driver heeft die al het werk moet doen.

De rest is marketing hype/bs. Wil je atmos, dan heb je opwaarts gerichte drivers nodig en nog een shitload aan andere fysiek anders geplaatste speakers.

2 HomePod Mini’s doen het leuk voor een stereo weergave. Maar tijdens films zullen conversaties/spraak al snel misplaatst klinken door het gebrek aan een center channel (indien je niet wilt inleveren op het stereobeeld door de HomePods dichter bij elkaar te zetten).

Toevoeging: Voor de geïnteresseerden, Dolby zelf heeft een documentje online staan waar ze de minimale systeemvereisten voor Atmos keurig toelichten.

[Voor 11% gewijzigd door B-lex op 29-08-2022 14:37]

ChrisM schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:00:
[...]

Het blijft bijzonder dat nergens is gedocumenteerd dat Atmos ook met twee Mini’s werkt. Natuurlijk zal je bij een goede soundbar of een echte opstelling beter Atmos geluid ervaren, maar in ieder geval wordt bij twee Mini’s in stereo paar het Atmos geluidsspoor afgespeeld.
RicoK schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:27:
Hmm, nu is dan de vraag hoe ik Dolby Atmos kan 'activeren'. Ik ga de mini's eens herstarten en de auto uitvoer van de ATV 4K terug zetten naar de TV en dan weer terug naar de mini's. Dan eens zien of daar bij mij ook Atmos verschijnt.
Net even Stranger Things en Drive to Survive gecheckt. Beide tonen bij mij het Atmos logo in de app op de Apple TV. Idem voor b.v. House of Dragons (HBO app). Om het logo zichtbaar te hebben moet je wel echt de betreffende aflevering aanklikken.
Indien het nog niet zichtbaar is bij jou, geef dan even de betreffende serie/aflevering door.

Los van of het logo in de app wordt getoond, check bij het afspelen ook het geluidsspoor: content pauzeren + navigeren naar geluid icoontje rechtsonder (boven de tijdbalk). Daar wordt bij mij, wanneer van toepassing, het Atmos geluidsspoor getoond.

[Voor 9% gewijzigd door meesje op 29-08-2022 14:39]

B-lex schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Voor beide HomePods (mini en groot) geld dat je geen échte Atmos ondersteuning hebt. Je mist de fysiek opwaarts gerichte drivers in de speaker.

(Edit: je mist nog wel meer, zoals een handjevol extra speakers om überhaupt ruimtelijk geluid te kunnen produceren).

Zeker niet de mini, die maar 1 neerwaarts gerichte driver heeft die al het werk moet doen.

De rest is marketing hype/bs. Wil je atmos, dan heb je opwaarts gerichte drivers nodig en nog een shitload aan andere fysiek anders geplaatste speakers.

2 HomePod Mini’s doen het leuk voor een stereo weergave. Maar tijdens films zullen conversaties/spraak al snel misplaatst klinken door het gebrek aan een center channel (indien je niet wilt inleveren op het stereobeeld door de HomePods dichter bij elkaar te zetten).

Toevoeging: Voor de geïnteresseerden, Dolby zelf heeft een documentje online staan waar ze de minimale systeemvereisten voor Atmos keurig toelichten.
Ja dit, heel fijn dat ze Atmos of lossless ondersteunen natuurlijk maar je hebt er in de praktijk helemaal geen zak aan inderdaad. Het is puur alleen dat ze de audio codec om kunnen zetten naar stereo of Mono (als je er 1 hebt) of dat ze stereo of mono uit de dolby stream pakken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• B-lex
Donstil schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:04:
[...]

Ja dit, heel fijn dat ze Atmos of lossless ondersteunen natuurlijk maar je hebt er in de praktijk helemaal geen zak aan inderdaad. Het is puur alleen dat ze de audio codec om kunnen zetten naar stereo of Mono (als je er 1 hebt)
We zouden zelfs kunnen discussiëren of een Atmos soundtrack waarbij alles in de ATV weer terug wordt getuned naar 2 kanalen beter klinkt dan de origineel gemixte stereo soundtrack van een film. Zou hem zelf denk ik gewoon lekker op stereo laten staan. Daar zal een engineer wel over nagedacht hebben bij het mixen van de stereo track.
B-lex schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:06:
[...]

We zouden zelfs kunnen discussiëren of een Atmos soundtrack waarbij alles in de ATV weer terug wordt getuned naar 2 kanalen beter klinkt dan de origineel gemixte stereo soundtrack van een film.
Nou durf wel te stellen dat dit niet zo is eigenlijk maar ik ben nog van de oude stempel op dat gebied.
Laat mijn receiver dat allemaal maar doen, die kunnen dat veel beter, hoe minder de AppleTV er mee doet hoe beter het is naar mijn idee.

Maar goed ik ben dan ook niet de doelgroep voor Homepods (laat staan Mini) aan mijn AppleTV dus ik moet mij er eigenlijk niet mee bemoeien.

*snip* offtopic

[Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 30-08-2022 22:00]

• RicoK
Ik ben zojuist even aan het 'stoeien' geweest met wat instellingen, waarbij ik graag zou willen weten wat er bij diegene die hierin geïnteresseerd zijn in hun ATV staat.

Als ik bij Video en audio de de Audio-uitvoer op de TV-luidpsrekers zet en een stapje terug ga dan staat daaronder bij Audiostructuur dat deze op Stereo staat. Als ik daar echter op klik dan staat Wijzig structuur op Aan wat ook prima lijkt. Ik kan daarbij overigens bij nieuwe structuur Stereo wel wijzigen in Dolby Digital 5.1 wat dan wel weer vreemd is, want ik heb gewoon een stereo 4K HDR TV.

Als ik dan de Audio-uitvoer op de mini's zet en weer terug ga dan staat de Audiostructuur op Automatisch. Prima lijkt dit. Als ik er echter op klik dan is Wijzig structuur grijs gemarkeerd en staat op Uit. Daaronder staat 'meeslepende audio' en daar staat ook grijs gemarkeerd Dolby Atmos - Niet beschikbaar. Bij de toelichting staat dan dat Dolby Atmos niet beschikbaar is op de HomePod mini.

Het is vreemd en wordt nog vreemder, want als ik naar de serie See ga van ATV+ en een aflevering start dan staat daar wél Dolby Atmos.

Als ik bijvoorbeeld het geluid over de mini's van deze serie See vergelijk met bijvoorbeeld een serie als Strangers Things op Netflix dan is het geluid van See zo veel mooier, ruimtelijker en helderder.

Shoot me....
RicoK schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:44:
Ik ben zojuist even aan het 'stoeien' geweest met wat instellingen, waarbij ik graag zou willen weten wat er bij diegene die hierin geïnteresseerd zijn in hun ATV staat.

Als ik bij Video en audio de de Audio-uitvoer op de TV-luidpsrekers zet en een stapje terug ga dan staat daaronder bij Audiostructuur dat deze op Stereo staat. Als ik daar echter op klik dan staat Wijzig structuur op Aan wat ook prima lijkt. Ik kan daarbij overigens bij nieuwe structuur Stereo wel wijzigen in Dolby Digital 5.1 wat dan wel weer vreemd is, want ik heb gewoon een stereo 4K HDR TV.

Als ik dan de Audio-uitvoer op de mini's zet en weer terug ga dan staat de Audiostructuur op Automatisch. Prima lijkt dit. Als ik er echter op klik dan is Wijzig structuur grijs gemarkeerd en staat op Uit. Daaronder staat 'meeslepende audio' en daar staat ook grijs gemarkeerd Dolby Atmos - Niet beschikbaar. Bij de toelichting staat dan dat Dolby Atmos niet beschikbaar is op de HomePod mini.

Het is vreemd en wordt nog vreemder, want als ik naar de serie See ga van ATV+ en een aflevering start dan staat daar wél Dolby Atmos.

Als ik bijvoorbeeld het geluid over de mini's van deze serie See vergelijk met bijvoorbeeld een serie als Strangers Things op Netflix dan is het geluid van See zo veel mooier, ruimtelijker en helderder.

Shoot me....
Ik zal vanavond mijn Apple TV instellingen eens checken. Wordt vervolgd. Maar welk geluidsspoor wordt er getoond bij bij het afspelen: content pauzeren + navigeren naar geluid icoontje rechtsonder (boven de tijdbalk). Daar wordt bij mij bij de eerdere genoemde Netflix series het Atmos geluidsspoor getoond. En wat bij See? (dus niet in de app, maar wanneer content wordt afgespeeld?)

• RicoK
@meesje Bij See staat daar bij Audio Track Dolby Atmos en nu bij Stranger Things wordt daar net als bij Squid Game etc .... ook Dolby Atmos bij Audio Track genoemd. Nou, pfff, beats me.

En bij House of Dragon op HBO Max staat daar bij Audio Track niets (meer dan Engels VS).

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:04

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Wat ik toen dr tijd gevonden had, atmos op de mini word alleen ondersteund in apple music, (spatial sound) niet in films en series.
Ik zal is kijken of ik het terug kan vinden

Edit: gevonden
https://support.apple.com/nl-nl/HT207705

[Voor 14% gewijzigd door Coldbullet op 29-08-2022 16:55]

• RicoK
@Coldbullet Ja, die pagina ken ik ook (en iedereen waarschijnlijk die op Atmos en HomePod mini zoekt), maar toch staan nu bij mij, in mijn huis wordt nú gekeken naar Virgin River op Netflix, Dolby Atmos bij de audiotrack in Netflix. Echter, in de instellingen van de ATV 4K stond vanmiddag (nog) niet dat Atmos beschikbaar is. Wellicht nu wel. Zal straks nog eens kijken bij deze instellingen.
Coldbullet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:54:
Wat ik toen dr tijd gevonden had, atmos op de mini word alleen ondersteund in apple music, (spatial sound) niet in films en series.
Ik zal is kijken of ik het terug kan vinden

Edit: gevonden
https://support.apple.com/nl-nl/HT207705
Die info klopt niet, want:

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jongens;
de verwarring zit er mijns inziens toch duidelijk in dat de vermelding van "Audiotrack Dolby Atmos" enkel iets zegt over de maximaal haalbare aangeboden kwaliteit; die afgespeeld kan worden, als je apparatuur dit aankan..". Dus dat het vermeld staat, zegt niets over of bv jouw tv, jouw geluidsinstallatie, of jouw HomePods (mini;) dit gebruiken. Enkel als dit mogelijk is. Maar dit label verdwijnt niet als je apparatuur het niet aan kan.

(Net als dat een 4K beeldstream op een 1080p-tv niet vertoont kan worden boven 1080p of is dit niet zo simpel met Atmos?)

Of heb ik het helemaal mis?

[Voor 11% gewijzigd door RoRoNL op 29-08-2022 18:47]

RoRoNL schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:42:
Jongens;
de verwarring zit er mijns inziens toch duidelijk in dat de vermelding van "Audiotrack Dolby Atmos" enkel iets zegt over de maximaal haalbare aangeboden kwaliteit; die afgespeeld kan worden, als je apparatuur dit aankan..". Dus dat het vermeld staat, zegt niets over of bv jouw tv, jouw geluidsinstallatie, of jouw HomePods (mini;) dit gebruiken. Enkel als dit mogelijk is. Maar dit label verdwijnt niet als je apparatuur het niet aan kan.

(Net als dat een 4K beeldstream op een 1080p-tv niet vertoont kan worden boven 1080p of is dit niet zo simpel met Atmos?)

Of heb ik het helemaal mis?
De audiotrack info (tijdens het afspelen van de content) verandert automatisch of je kiest tussen tv speakers of de Mini’s. Het label bij de content info in de app is inderdaad dat de track beschikbaar is.

Het bijzondere is dat dit (Atmos via Homepod mini paar) niet gedocumenteerd is. Dat is m.i. het verwarrende.

[Voor 5% gewijzigd door meesje op 29-08-2022 18:52]

• Coldbullet

Coldbullet

Dus conclussie, homepodmini werkt niet met atmos😂

• Scrtz
In de audio instellingen van de Apple TV met een stereopaar Homepod Mini's als default source kan ik iig geen Dolby Atmos aanvinken, dan staat er dus ook bij dat de Homepod Mini geen Dolby Atmos ondersteund.

• B-lex
Apple vermeld het ook op hun website.
* HomePod mini biedt geen ondersteuning voor Dolby Atmos 5.1 of 7.1 surround sound

• RicoK
Ik ben bang dat @Coldbullet @Scrtz @B-lex het wel bij het rechte eind hebben. Iedereen heeft die melding op de Support pagina zien staan. Ik denk, ben bang, dat we mogen aannemen dat Apple het wel bij het rechte eind heeft…. En toch, is het geluid van de ATV 4K bij de ene serie véél helderder, ruimtelijker, dan bij een andere serie. Zoals ik eerder aangaf, het geluid van Apple’s See is heel helder en ruimtelijk, maar dat van Netflix’ Stranger Things is ‘gewoon’. Niet slecht of goed, maar gewoon. En het geluid van Squid Game is ook weer veel helderder. Zo leken de voetstappen van de (bege)leiders in de eerste aflevering toen zij de ruimte betraden gewoon van ‘onder’ af te komen. Dit is dan wel weer typisch iets van Atmos, volgens mij.

Wat geluid betreft, hoe passen jullie het volume aan? Vragen jullie dit aan Siri? Doen jullie dit via de iPhone? Of via de Watch? Ik vind via Siri tamelijk omslachtig. Via de iPhone, moet ik deze eerst uit mijn broekzak halen, mar via de Watch lijkt er een vertraging in te zitten. Als ik het scrollwheel beweeg, duurt het eventjes voordat het volume symbool groen en dus aanpasbaar wordt.

• Scrtz
RicoK schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:50:
Ik ben bang dat @Coldbullet @Scrtz @B-lex het wel bij het rechte eind hebben. Iedereen heeft die melding op de Support pagina zien staan. Ik denk, ben bang, dat we mogen aannemen dat Apple het wel bij het rechte eind heeft…. En toch, is het geluid van de ATV 4K bij de ene serie véél helderder, ruimtelijker, dan bij een andere serie. Zoals ik eerder aangaf, het geluid van Apple’s See is heel helder en ruimtelijk, maar dat van Netflix’ Stranger Things is ‘gewoon’. Niet slecht of goed, maar gewoon. En het geluid van Squid Game is ook weer veel helderder. Zo leken de voetstappen van de (bege)leiders in de eerste aflevering toen zij de ruimte betraden gewoon van ‘onder’ af te komen. Dit is dan wel weer typisch iets van Atmos, volgens mij.

Wat geluid betreft, hoe passen jullie het volume aan? Vragen jullie dit aan Siri? Doen jullie dit via de iPhone? Of via de Watch? Ik vind via Siri tamelijk omslachtig. Via de iPhone, moet ik deze eerst uit mijn broekzak halen, mar via de Watch lijkt er een vertraging in te zitten. Als ik het scrollwheel beweeg, duurt het eventjes voordat het volume symbool groen en dus aanpasbaar wordt.
Ik moet je eigenlijk bekennen dat ik toch vanwege oude gewoontes voornamelijk de Apple Remote gebruik. In mindere mate de iPhone als ik die nog in de hand heb oid en de Watch eigenlijk nooit. Niet echt de moeite genomen om aan te leren..

• RicoK
@Scrtz Ik bedoel wel het geluid aanpassen van een radiostation ‘hey Siri, zet Radio 538 op’, dus niet bij het kijken naar een serie/film. Als ik de ATV gebruik en de remote naast mij ligt, pak ik deze (uiteraard). Als je bedoelt dat je met de remote sowieso het volume kon bedienen van de mini’s dan wist ik dat niet.

• Scrtz
RicoK schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:12:
@Scrtz Ik bedoel wel het geluid aanpassen van een radiostation ‘hey Siri, zet Radio 538 op’, dus niet bij het kijken naar een serie/film. Als ik de ATV gebruik en de remote naast mij ligt, pak ik deze (uiteraard). Als je bedoelt dat je met de remote sowieso het volume kon bedienen van de mini’s dan wist ik dat niet.
Oh zo, op die momenten gebruik ik voornamelijk Siri. En anders de iPhone afentoe.

• RicoK
Oh, wow, ik vind dat zo omslachtig om via Siri het geluid te verlagen (of te verhogen). Maar als je het eenmaal gewend bent.

• Scrtz
RicoK schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:39:
Oh, wow, ik vind dat zo omslachtig om via Siri het geluid te verlagen (of te verhogen). Maar als je het eenmaal gewend bent.
Wel? Het is vooral als ik door de woonkamer loop/sta en dan is het sneller om tussendoor even 'hey siri zet het volume hoger' te roepen dan dat ik mijn iPhone moet pakken :P
RicoK schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:12:
Ik gebruik vnl. de volume knoppen en/of schuifbalk in de muziek widget op de iPhone. Zeker met een druk gezin vind ik het niet fijn om te moeten schreeuwen dat het volume zachter moet.
Als je bij je ATV de Mini’s als default output hebt ingesteld, kun je ook de volume knoppen van de afstandsbediening (van je ATV) gebruiken. Hiervoor hoeft je ATV niet aan te staan. Deze feature is naar mijn weten niet gedocumenteerd door Apple.
Verder heb je natuurlijk de touch bediening op de mini’s zelf. Ik heb dit nog niet vaak voor het volume gebruikt. Wel om even de muziek snel te pauzeren.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Bij het afspelen wordt duidelijk aangegeven dat de Atmos audio track wordt afgespeeld. Waar komt dat dan vandaan?
Al met al ben ik meer dan tevreden over het geluid van de Mini’s.
RicoK schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:39:
Haha ja dat werkt ruk, ik doe dat onder de douche wel eens.

“Hey siri 25% zachter”
“hey siri 10% harder”

“Ach laat ook maar”

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:17
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

“Hey siri 25% zachter”
“hey siri 10% harder”

“Ach laat ook maar”
Zo herkenbaar… 8)7

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• TheKerremenke
meesje schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

Ik gebruik vnl. de volume knoppen en/of schuifbalk in de muziek widget op de iPhone. Zeker met een druk gezin vind ik het niet fijn om te moeten schreeuwen dat het volume zachter moet.
Als je bij je ATV de Mini’s als default output hebt ingesteld, kun je ook de volume knoppen van de afstandsbediening (van je ATV) gebruiken. Hiervoor hoeft je ATV niet aan te staan. Deze feature is naar mijn weten niet gedocumenteerd door Apple.
Verder heb je natuurlijk de touch bediening op de mini’s zelf. Ik heb dit nog niet vaak voor het volume gebruikt. Wel om even de muziek snel te pauzeren.
Sterker nog, ik gebruik de Apple TV remote om het geluid van de reciever harder en zachter te zetten als ik vinyl platen afspeel. Ook handig. >:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

TheKerremenke schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:26:
[...]

Sterker nog, ik gebruik de Apple TV remote om het geluid van de reciever harder en zachter te zetten als ik vinyl platen afspeel. Ook handig. >:)
Klopt. Het grote verschil is dat dit wel gedocumenteerd is.
*snip* offtopic

[Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 30-08-2022 22:00]

• B-lex

Altijd via de iPhone. De iPhones zijn in ons huishouden dé remotes voor de ATV.

De OEM ATV remote ligt ergens treurig diep in het tv meubel stof te happen.

TV uit schreeuw ik nog wel eens naar de homepod (Siri), als bijvoorbeeld het eten klaar is. Werkt ook top.

• B-lex
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:20:
[...]

“Hey siri 25% zachter”
“hey siri 10% harder”

“Ach laat ook maar”
Je kunt ook vragen om het volume op een bepaald percentage te zetten (schaal 0-100).

Op den duur weet je dan wat je prettig vind. Ik roep meestal: Hey Siri Volume 30.

Dan wordt het volume op 30% van max gezet.

• TheKerremenke
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:14:
[...]

Wel met Dolby Atmos op je schermpje van je receiver toch :+
Nee gewoon good old stereo. :+

B-lex schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Je kunt ook vragen om het volume op een bepaald percentage te zetten (schaal 0-100).

Op den duur weet je dan wat je prettig vind. Ik roep meestal: Hey Siri Volume 30.

Ooh dat is wel handig, dat ga ik eens testen

• RicoK
B-lex schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:06:

Dat is een goeie 👍🏻 thanks 🙏🏼
*offtopic* Stop met zuigen.

[Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 30-08-2022 22:00]

• RicoK
Heb je helemaal gelijk in! Dt schiet er nogal eens bij in…..

Off topic: zo installeerde ik enkele jaren geleden een Chelloo/UPC aansluiting bij een bekende. Alles aangesloten, maar niets deed het. Hadden we maar eerst de TFM gelezen, want stappen waren door ons omgedraaid……. Gelukkig was de Support Desk nog net open die avond.
Voor degene die nieuw zijn met een HomePod (Mini) en ook met de Woning app: je kunt via deze app aangeven of je voor Apple Muziek gebruik wil maken van lossless audio en/of spatial audio (=Dolby Atmos schuifje). Deze instellingen zitten redelijk verborgen. Voor stappen zie bijvoorbeeld: https://www.appletips.nl/lossless-dolby-atmos-homepod/
Nog een testje gedaan wat betreft het afspelen van de Atmos audiotrack in bv de Netflix app. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van mijn Airpods (3). Als ik via de instellingen op de ATV ruimtelijke audio uitzet voor deze Airpods wordt de stereo audiotrack afgespeeld. Wanneer aan, dan de Atmos audiotrack. Dit verklaart dus dat via de Mini’s ook de Atmos audiotrack wordt afgespeeld. Want sinds 15.1 (?) ondersteunt de Mini spatial (en lossless) audio. Hierdoor klinken veel film/series dan ook ruimtelijker. Apple, nu nog je documentatie bijwerken. :) Maar eigenlijk ook, net als bij de Airpods, de mogelijkheid bieden om zelf te kiezen voor spatial/Atmos.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:04
meesje schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:24:
Voor degene die nieuw zijn met een HomePod (Mini) en ook met de Woning app: je kunt via deze app aangeven of je voor Apple Muziek gebruik wil maken van lossless audio en/of spatial audio (=Dolby Atmos schuifje). Deze instellingen zitten redelijk verborgen. Voor stappen zie bijvoorbeeld: https://www.appletips.nl/lossless-dolby-atmos-homepod/
Ik heb dit schuifje dus uit staan omdat ik "Atmos" geluid via de Mini's (net als een enkele HomePod) nergens naar vind klinken. Echter, nu heb ik recentelijk een mini bijgekocht en de opstelling in de slaapkamer nu als stereo paar gekoppeld aan de Apple TV. Het vervelende is dat geluid dat via de Apple TV gaat zich geen moer aantrekt van de Atmos toggle in de Home app.

Naar audio instellingen op de Apple TV gaan geeft aan dat Dolby Atmos helemaal niet ondersteund wordt. Volgens mij heeft Apple ergens een bug o.i.d. zitten met deze setup.

Het probleem is dat ik dus juist wil dat er geen Atmos of iets dergelijks uit de Mini's komt want ik vind dat dit nergens naar klinkt, echter krijg ik niet voor elkaar om dit uit te schakelen als het geluid via de Apple TV loopt.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@meesje interessant, maar wel verwarrend tot nu toe. Dus de simpele speakers van de HomePod mini kunnen na een update opeens technisch een ‘echt’ Atmos geluidsbeeld realiseren, of is het een soort simulatie?

[Voor 6% gewijzigd door RoRoNL op 31-08-2022 11:44]

• Dylan93
RoRoNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:43:
@meesje interessant, maar wel verwarrend tot nu toe. Dus de simpele speakers van de HomePod mini kunnen na een update opeens technisch een ‘echt’ Atmos geluidsbeeld realiseren, of is het een soort simulatie?
Naar mijn idee een soort simulatie maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, ik merk gewoon dat geluid heel anders klinkt en sommige stukken/instrumenten in nummers vallen gewoon weg.
Dylan93 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Ik heb dit schuifje dus uit staan omdat ik "Atmos" geluid via de Mini's (net als een enkele HomePod) nergens naar vind klinken. Echter, nu heb ik recentelijk een mini bijgekocht en de opstelling in de slaapkamer nu als stereo paar gekoppeld aan de Apple TV. Het vervelende is dat geluid dat via de Apple TV gaat zich geen moer aantrekt van de Atmos toggle in de Home app.

Naar audio instellingen op de Apple TV gaan geeft aan dat Dolby Atmos helemaal niet ondersteund wordt. Volgens mij heeft Apple ergens een bug o.i.d. zitten met deze setup.

Het probleem is dat ik dus juist wil dat er geen Atmos of iets dergelijks uit de Mini's komt want ik vind dat dit nergens naar klinkt, echter krijg ik niet voor elkaar om dit uit te schakelen als het geluid via de Apple TV loopt.
Klopt. Dit schuifje is alleen voor Apple Muziek. Vandaar mijn reactie dat het wenselijk is dat Apple een aan/uit schuifje toevoegt voor films/series (ergens in de atv instellingen).
RoRoNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:43:
Apple heeft m.i. op dit vlak er een beetje een puinhoop van gemaakt. Wellicht is het bij release 16 wat beter.
De Atmos audiotrack via twee Mini’s kan natuurlijk niet op tegen een goede soundbar, laat staan een echte opstelling. Dat staat/stond niet ter discussie, maar wel dat er bij twee Mini’s opeens de Atmos audiotrack tevoorschijn komt, terwijl dit door Apple niet bevestigd wordt.

• Dylan93
meesje schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Klopt. Dit schuifje is alleen voor Apple Muziek. Vandaar mijn reactie dat het wenselijk is dat Apple een aan/uit schuifje toevoegt voor films/series (ergens in de atv instellingen).
Het gekke is dat mijn muziek afgespeeld wordt via Apple Music, dus ondanks dat het daar uit staat gebeurd het alsnog zodra het via de Apple TV gaat. Ik kan het keer op keer reproduceren door het verschil te horen tussen rechtstreeks de Apple TV muziek laten afspelen of vanaf de iPhone 'casten' naar de Apple TV.
Dylan93 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

Het gekke is dat mijn muziek afgespeeld wordt via Apple Music, dus ondanks dat het daar uit staat gebeurd het alsnog zodra het via de Apple TV gaat. Ik kan het keer op keer reproduceren door het verschil te horen tussen rechtstreeks de Apple TV muziek laten afspelen of vanaf de iPhone 'casten' naar de Apple TV.
Nu even geen toegang tot de instellingen van mijn atv, maar check even op je atv (zo uit mijn hoofd) instellingen, apps, muziek. Kun je daar niet iets instellen?
Als je je HomePods als default output hebt ingesteld, wordt er eigenlijk niks anders gedaan dan dat de muziek vanaf je atv geairplayd wordt naar de HomePods (ook als je atv niet aan staat, wel stand-by). Dan heeft de instelling in de Woning app denk ik geen effect, maar moet je het zoek in de atv instellingen. Een lekkere chaos zo. :)

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 16:21
RicoK schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:24:
Off topic: zo installeerde ik enkele jaren geleden een Chelloo/UPC aansluiting bij een bekende.
Enkele jaren geleden?? Dat was toch in de vorige eeuw???!! >:) ;)

Have Fun Funske

• Dylan93
meesje schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Nu even geen toegang tot de instellingen van mijn atv, maar check even op je atv (zo uit mijn hoofd) instellingen, apps, muziek. Kun je daar niet iets instellen?
Als je je HomePods als default output hebt ingesteld, wordt er eigenlijk niks anders gedaan dan dat de muziek vanaf je atv geairplayd wordt naar de HomePods (ook als je atv niet aan staat, wel stand-by). Dan heeft de instelling in de Woning app denk ik geen effect, maar moet je het zoek in de atv instellingen. Een lekkere chaos zo. :)
Thanks! Daar stond de Atmos optie inderdaad op automatisch, nu aangepast naar off. Eens luisteren of dit het verschil maakt.

EDIT: Dit lijkt het inderdaad geweest te zijn, bedankt! _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door Dylan93 op 01-09-2022 21:09]

Dylan93 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Thanks! Daar stond de Atmos optie inderdaad op automatisch, nu aangepast naar off. Eens luisteren of dit het verschil maakt.

EDIT: Dit lijkt het inderdaad geweest te zijn, bedankt! _/-\o_
Mooi dat het opgelost is.

Zelf heb ik mijn Mini’s niet als standaard output ingesteld, want dan gaat de Ziggo app over rooie (‘AirPlay niet toegestaan voor deze zender’). Wanneer ik handmatig de audio output omzet, gaat het wel goed. Schiet mij maar lek…

Nou ja zeg de wonderen zijn de wereld nog niet uit, al mijn HomePods hebben zonder moeite geüpdatet naar tvOS16

• Serena
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:32:
Nou ja zeg de wonderen zijn de wereld nog niet uit, al mijn HomePods hebben zonder moeite geüpdatet naar tvOS16
tvOS 16 zelfs… Da’s knap!!!

Serena schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:40:
[...]

tvOS 16 zelfs… Da’s knap!!!
Ik zal even happen, vertel wat heb je op je hart.

• Serena
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:43:
[...]

Ik zal even happen, vertel wat heb je op je hart.
tvOS is toch voor de Apple TV? Apple benoemt de updates voor de HomePod apart.

Serena schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:45:
[...]

tvOS is toch voor de Apple TV? Apple benoemt de updates voor de HomePod apart.
Zover ik weet draait er op de HomePods ook tvOS, althans dat was altijd zo ten minste.

Edit: Zie ook https://9to5mac.com/2022/...eatures-apple-tv-homepod/

[Voor 13% gewijzigd door Donstil op 13-09-2022 12:46]

Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:46:
[...]

Zover ik weet draait er op de HomePods ook tvOS, althans dat was altijd zo ten minste.

Klopt!
Zie bv https://www.appletips.nl/tvos-16-vernieuwingen/

• Serena
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:46:
[...]

Dat is dan volledig nieuw voor mij. Ook iCulture benoemt het apart.

Serena schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:47:
[...]

Dat is dan volledig nieuw voor mij. Ook iCulture benoemt het apart.

[Afbeelding]
Hehe iculture :P

Nee het OS op een HomePod is al jaren tvOS, maar goed potato potato natuurlijk. Het punt was dat het in 1x gelukt is, dat was ook wel eens anders :P

• Serena
Donstil schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:49:
[...]

Hehe iculture :P

Nee het OS op een HomePod is al jaren tvOS, maar goed potato potato natuurlijk. Het punt was dat het in 1x gelukt is, dat was ook wel eens anders :P
My bad dan…

Maar idd, hier gingen ze alle 5 redelijk makkelijk over.

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35
Een kleine bloemlezing van de gevolgen van de update naar OS 16 op mijn stereopaar HomePod Mini's:
  • Wegvallend geluid in één van de twee speakers. Soms een paar seconden, soms ook minutenlang
  • Beide speakers die geen enkel geluid meer geven, terwijl volgens de Woning app de speakers muziek spelen én het volume open staat
  • Stereopaar speakers dat elke dag na een aantal uur afspelen gewoon stopt, terwijl de playlist lang genoeg is om 2 werkdagen te kunnen spelen en ik elke dag start met Siri te vragen de playlist te spelen op shuffel
Ik heb vanmorgen het stereopaar maar beëindigd en opnieuw ingesteld om te kijken wat dat voor resultaat geeft, maar ik baal wel van alle kleine issues die ik hiervoor niet beleefd heb.

• No Hands
  • Laatst online: 21:16
Hier ook niet probleemloos. Het probleem dat als ik de speakers als tv speaker gebruikt had en dan de dag erna gewoon vraag om muziek te spelen dat Siri dan niet verder komt dan excuses en dat er problemen zijn met Apple music.
Dat had ik er na de vorige update net uit, al weet ik niet hoe. Nu begint het gezeur weer opnieuw.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• RicoK
Ik heb nu sinds afgelopen weekend een twee paar HomePod Mini's voor op de werkkamer. Ik heb hier (gelukkig) geen issues mee. Dit paar staat nu al de gehele dag lekker te knorren en speelt muziek van Apple Music.
No Hands schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:38:
... dat Siri dan niet verder komt dan excuses en dat er problemen zijn met Apple music.
Dit herken ik wel. Mijn eerste paar dat ik enkele weken geleden aan had geschaft had ook dit verschijnsel in het begin vlak na de installatie. Dit hield wel enkele uren, misschien een dag aan, om op een gegeven moment te gaan doen wat zo'n HP Mini behoort te doen. Luisteren naar Hey Siri en afspelen wat er wordt gevraagd.

Edit: voor wat het waard is, mijn eerste paar hadden alleen een Duitse tekst op de doosjes (via Bol) en mijn tweede paar via Marktplaats hadden een Nederlandse tekst.

[Voor 10% gewijzigd door RicoK op 27-09-2022 14:47]

• Scrtz
RicoK schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:46:
Ik heb nu sinds afgelopen weekend een twee paar HomePod Mini's voor op de werkkamer. Ik heb hier (gelukkig) geen issues mee. Dit paar staat nu al de gehele dag lekker te knorren en speelt muziek van Apple Music.

[...]

Dit herken ik wel. Mijn eerste paar dat ik enkele weken geleden aan had geschaft had ook dit verschijnsel in het begin vlak na de installatie. Dit hield wel enkele uren, misschien een dag aan, om op een gegeven moment te gaan doen wat zo'n HP Mini behoort te doen. Luisteren naar Hey Siri en afspelen wat er wordt gevraagd.

Edit: voor wat het waard is, mijn eerste paar hadden alleen een Duitse tekst op de doosjes (via Bol) en mijn tweede paar via Marktplaats hadden een Nederlandse tekst.
Ik heb ook 2 Duitse HP mini's, dat maakt niet uit verder.

Voorheen ook tijdje vaker problemen gehad, enige wat leek te baten was volledige reset en de HP mini's vervolgens weer als stereopaar koppelen. Nu werkt het *afkloppen* eigenlijk al een hele tijd goed.
Scrtz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:10:
[...]

Ik heb ook 2 Duitse HP mini's, dat maakt niet uit verder.

Voorheen ook tijdje vaker problemen gehad, enige wat leek te baten was volledige reset en de HP mini's vervolgens weer als stereopaar koppelen. Nu werkt het *afkloppen* eigenlijk al een hele tijd goed.
Met Siri op de HomePod kun je het beste gewoon accepteren dat het af en toe wat minder vlekkeloos gaat. De ene keer wordt er hele andere muziek afgespeeld dan ik heb gevraagd. De andere keer krijg ik bij ‘zet de lampen uit’ ‘even wachten’ te horen. Uiteindelijk gaan de lampen wel uit. Waarom de vertraging, geen idee.
Het laatst vreemde dat ik heb ervaren is dat van mijn stereo paar opeens de andere Mini terug praat.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Hebben jullie ook dat ‘hè Siri, speel radio538’ niet meer werkt? Ik krijg dan ‘ik kan radio538 niet vinden in je Apple Music bibliotheek’. Deze deed het wel altijd maar sinds een week niet meer 🤔

©2004

• Scrtz
meesje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:48:
[...]

Met Siri op de HomePod kun je het beste gewoon accepteren dat het af en toe wat minder vlekkeloos gaat. De ene keer wordt er hele andere muziek afgespeeld dan ik heb gevraagd. De andere keer krijg ik bij ‘zet de lampen uit’ ‘even wachten’ te horen. Uiteindelijk gaan de lampen wel uit. Waarom de vertraging, geen idee.
Het laatst vreemde dat ik heb ervaren is dat van mijn stereo paar opeens de andere Mini terug praat.
Nou het is eigenlijk heel consistent sinds mijn nieuwe woning. Onlangs upgrade gedaan van TV 4K 1st gen naar de 2nd gen die als homekit hub functioneert. Wellicht thread support die het verschil maakt? Of heb je een identieke setup?

Wij doen btw ook alles met Siri bedienen, radio aan/uit, lampen etc.
hk12nl schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:43:
Hebben jullie ook dat ‘hè Siri, speel radio538’ niet meer werkt? Ik krijg dan ‘ik kan radio538 niet vinden in je Apple Music bibliotheek’. Deze deed het wel altijd maar sinds een week niet meer 🤔
Nee geen problemen mee op een enkele keer na. Dan zeg ik altijd ‘hey siri, speel radio538 van tunein af’ pakt ie hem weer.

[Voor 20% gewijzigd door Scrtz op 27-09-2022 20:49]

Scrtz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:48:
[...]

Nou het is eigenlijk heel consistent sinds mijn nieuwe woning. Onlangs upgrade gedaan van TV 4K 1st gen naar de 2nd gen die als homekit hub functioneert. Wellicht thread support die het verschil maakt? Of heb je een identieke setup?

Wij doen btw ook alles met Siri bedienen, radio aan/uit, lampen etc.
Denk niet dat de AppleTV het is want die hebben wij ook (2x) en heb ook de problemen die Meesje omschrijft. Siri is niet consistent en doet er regelmatig een veelvoud van de seconde over tov de iPhone/iPad.

• Scrtz
Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:57:
[...]

Denk niet dat de AppleTV het is want die hebben wij ook (2x) en heb ook de problemen die Meesje omschrijft. Siri is niet consistent en doet er regelmatig een veelvoud van de seconde over tov de iPhone/iPad.
Ik ervaar dat juist andersom, Homepod mini's zijn lekker vlot maar mijn iPhone reageert echt nooit of tergend traag. 9 van de 10x als ik ' Hey Siri ' zeg met mijn telefoon unlocked dan pakt hij gewoon niet.
Scrtz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:22:
[...]

Ik ervaar dat juist andersom, Homepod mini's zijn lekker vlot maar mijn iPhone reageert echt nooit of tergend traag. 9 van de 10x als ik ' Hey Siri ' zeg met mijn telefoon unlocked dan pakt hij gewoon niet.
Ooh dat laatste weet ik niet, op alles behalve de HomePods heb ik “hey Siri” uit staan.

Dit bedoelde ik:
hey siri wat is het weer” > HomePod (maakt niet echt uit welke) gaat branden > “even wachten” > resultaat

Op de iPhone is dat Knop indrukken > “wat is het weer“ > resultaat.

• Scrtz
Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:39:
[...]

Ooh dat laatste weet ik niet, op alles behalve de HomePods heb ik “hey Siri” uit staan.

Dit bedoelde ik:
hey siri wat is het weer” > HomePod (maakt niet echt uit welke) gaat branden > “even wachten” > resultaat

Op de iPhone is dat Knop indrukken > “wat is het weer“ > resultaat.
Nee oke, moet zeggen dat ik eigenlijk ook vrijwel nooit Siri gebruik op andere apparaten, vind het dan makkelijker en sneller om gewoon ouderwets handmatig te doen :P

• hk12nl
hk12nl schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:43:
Probleem opgelost door HomePods te resetten.

©2004

• B-lex
[...]

Die acceptatie is wat mij betreft niet ok.

Even ter vergelijk (vloeken in de kerk): Mijn ouders hebben een Google Nest Hub (privacy, i know), en die gebruik ik wel eens als ik bij hen op visite ben om bijvoorbeeld een liedje of filmpje af te spelen voor onze dochter. De souplesse en trefzekerheid waarme dat tot stand komt is echt heerlijk als het gaat om de userexperience, een verademing vergeleken met Siri en de Homepod. Op dat soort momenten is het vervelend dat ik waarde aan privacy hecht. :+

Dat een bedrijf als Apple het gewoon vertikt om Siri tot een fatsoenlijke spraak assistent te maken vind ik heel jammer. Ik ben er namelijk van overtuigd dat als er 1 bedrijf is op deze planeet die qua UX zou moeten kunnen nailen, het Apple is. Dan zou ik naast m’n 2 HomePods op elke kamer zo’n ding neer zetten.

Ze vertikken het gewoon, Siri heeft geen hoge prio binnen hun roadmaps. En dat merk je aan alles waar Siri bij komt kijken.

Zonde.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43

Toppe

Oké ✅

[...]

Wat betreft het terug praten: Siri handmatig ik de andere HomePod oproepen.

Verder herken ik totaal niet dat Siri niet luistert. Ik heb alleen problemen als vrouwlief er doorheen tettert…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

B-lex schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:07:
[...]

Even ter vergelijk (vloeken in de kerk): Mijn ouders hebben een Google Nest Hub (privacy, i know), en die gebruik ik wel eens als ik bij hen op visite ben om bijvoorbeeld een liedje of filmpje af te spelen voor onze dochter. De souplesse en trefzekerheid waarme dat tot stand komt is echt heerlijk als het gaat om de userexperience, een verademing vergeleken met Siri en de Homepod. Op dat soort momenten is het vervelend dat ik waarde aan privacy hecht. :+

Dat een bedrijf als Apple het gewoon vertikt om Siri tot een fatsoenlijke spraak assistent te maken vind ik heel jammer. Ik ben er namelijk van overtuigd dat als er 1 bedrijf is op deze planeet die qua UX zou moeten kunnen nailen, het Apple is. Dan zou ik naast m’n 2 HomePods op elke kamer zo’n ding neer zetten.

Ze vertikken het gewoon, Siri heeft geen hoge prio binnen hun roadmaps. En dat merk je aan alles waar Siri bij komt kijken.

Zonde.
Mijn ervaring is dat het gras bij de buren niet altijd groener is. Ik heb een tijdje een Nest Mini in huis gehad. Ook daar had ik soms vage dingen mee. Commando’s die opeens niet (goed) meer werken. Snuffel maar eens in het Google/Nest topic.
In mijn ogen is het grootste verschil met Siri dat Google gewoon veel slimmer is. Vraag in de zomervakantie maar eens aan Siri wanneer je favoriete voetbalclub moet spelen. Krijg je een antwoord van wat de eerste wedstrijd is in de competitie. Google kijkt wat verder en geeft aan dat er een Europese voorronde gespeeld wordt. Dat vind ik echt een groot verschil, met inderdaad als groot nadeel dat je een dag later een mailing hebt van je favoriete voetbal club. :+
Ik ben overigens het helemaal eens dat er nog best wat gesleuteld kan worden aan Siri. Ik zou het fijn vinden als je met Siri op de HomePod makkelijker content kan afspelen op je Apple TV. Nu werkt het maar zo-zo. Dit heeft volgens mij ook wel weer te maken met hoe goed de betreffende dienst hun app hebben ontwikkeld.
Toppe schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:48:
[...]

Wat betreft het terug praten: Siri handmatig ik de andere HomePod oproepen.

Verder herken ik totaal niet dat Siri niet luistert. Ik heb alleen problemen als vrouwlief er doorheen tettert…
Ik heb hier wel incidenteel ‘even wachten’ of ‘hmm, dat duurt te lang’. Dat laatste had ik vandaag toen ik vroeg om muziek af te spelen van een bepaalde artiest. Dat ging helemaal goed. Vaak wordt er dan een essential playlist afgespeeld. Vrij snel daarna vroeg ik ‘wat wordt er afgespeeld’, kreeg ik ‘dat duurt te lang’ te horen. Deze laatste opmerking heeft volgens mij niks maken met je setup/WiFi, maar zit gewoon ergens diep in de Apple krochten.
B-lex schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:07:
[...]

Zonde.
Ik heb het idee dat het komt omdat Apple veel zaken cliënt side afhandelt. Dat is voor de privacy natuurlijk fijn maar daardoor heb je ook minder resources tot je beschikking.

• No Hands
Mijn 'grote' HomePod heeft sinds een paar dagen geen airplay meer beschikbaar.
Andere Homepods in huis vertellen me dat er 'een probleem met Apple Music WAS' als ik vraag om muziek te spelen. Als het er was lijkt het me geen probleem maar kennelijk is het er nog steeds. HomePod verwijderen, opnieuw instellen, niets werkt.

Ik wordt er wel moe van af en toe.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om de Homepod mini als Homekit hub uit te schakelen?

Lijkt er op dat de HomePod mini er hier voor zorgt dat de Eve camera regelmatig offline gaat.

Sinds ik de HomePod van het stroom gehaald hebt en de ATV dus als HomeKit hub fungeert, heb ik geen melding van de Woning app gekregen dat de camera offline is.
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:24:
Is er een mogelijkheid om de Homepod mini als Homekit hub uit te schakelen?

Lijkt er op dat de HomePod mini er hier voor zorgt dat de Eve camera regelmatig offline gaat.

Sinds ik de HomePod van het stroom gehaald hebt en de ATV dus als HomeKit hub fungeert, heb ik geen melding van de Woning app gekregen dat de camera offline is.
Dit is helaas niet mogelijk.
Destijds soortgelijke problemen gehad met mijn Lyric T6. Van alles onderzocht en uitgeprobeerd, maar geen oplossing gevonden. Even geen Mini gehad. Daarna weer overstag gegaan en geen probleem meer gehad met mijn Lyric. Kennelijk heeft een i/tvOS update de oplossing gebracht.

• Coldbullet

Coldbullet

Vraagje hier, ik ben homepod
Mini bezitter sinds dag 1. Sinds 2 weken als ik aan siri vraag om radio af te spelen in ons geval meestal q music.
Zegt hij eerst mee bezig en dan kan de oogeraagde radio niet afspelen.
Meer mensen bekend met het probleem?
Coldbullet schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59:
Mini bezitter sinds dag 1. Sinds 2 weken als ik aan siri vraag om radio af te spelen in ons geval meestal q music.
Een herstart van je Mini kan dergelijke vage problemen oplossen.

• hk12nl
Coldbullet schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59:
Yes, heb ik ook gehad en benoemd in een aantal reacties hierboven. Oplossing voor mij was niet een restart maar even opnieuw instellen.

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• No Hands
Gisteren mijn apple tv verwijderd uit mijn woningapp. En de HomePod speelt weer muziek op aanvraag!
Net Apple TV weer gekoppeld en het lijkt te werken.
Nu is er alleen een Mini die boven blijft beweren dat er geen verbinding met internet is.
* zucht *

• RicoK
Ik ben heel erg enthousiast over Apple en haar producten, maar die HomePod Mini's ben ik ietsjes minder enthousiast over. Nog steeds wel enthousiast, maar gewoon iets minder. Dit, omdat ik die dingen zo nu en dan wat buggy ervaar.

Zo ook vanmorgen met het paar HP Mini's op de thuiswerkkamer. Gedurende de ochtend leek constant zo nu en dan een van de twee Mini's weg te vallen, weg te zakken. Terwijl de ene nog door blijft spelen valt de andere weg en zie ik op deze het kleurenpallet minder/kleiner worden en zelfs helemaal wegvallen om daarna weer vol te gaan branden. En dit zo'n beetje om de 2 a 3 nummers via Apple Music.

Voor de lunch dacht ik er nog over om beiden maar even van de stroom te halen om deze zo te resetten, maar na de lunch zette ik deze gedachteloos weer aan en nu spelen beiden al weer 2 uur ononderbroken.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:52
Menesis schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:15:
Ik heb twee HomePod OGs in Stereo en er zijn echt de hele tijd rare bugs mbt volumeregeling vanaf mijn telefoon. Ik gebruik Apple Music, dus niet airplay.

De ene keer verspringt het volumeschuifje 5-6 keer nadat ik het volume aanpas, en soms gaat hij dan terug op de vorige setting ipv wat ik probeer in te voeren.
De volumeschuif op m'n homescreen werkt vaak gewoon niet.
Volumeknoppen op zijkant iPhone werken wel, maar ik vind die stappen vaak te groot.
Die volume problemen zijn hier ineens opgelost zonder dat ik mijn homepods ooit heb geupdate. heb wel een nieuwe router (met wifi6, maar dat zal niks uitmaken denk ik), en mijn telefoon zit nu op iOS16.x.

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• RicoK
Volume problemen, daar kan ik over meepraten.....

Vorige week speelde een van mijn HP Mini's in stereo-opstelling plotseling alleen op maximaal volume. Dit paar reageerde nergens op. HP's van de stroom af en er weer op, nog steeds maximaal volume. Volume bediening met de iPhone, op de HP's zelf, helemaal niets. Volume ging wel omlaag om binnen de seconde weer naar voluit te gaan. Uitgezet. De volgende ochtend weer aan en het probleem was weg.
Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee