Hij moet eerst door de setup heen, er valt anders nog niks te updaten.
Het is mijn vierde HomePod, dus weet hoe het moet. Het k**ding start alleen niet fatsoenlijk door.
Je zult het zelf al wel geprobeerd hebben maar je kunt hem op een andere plek proberen.
Ook kun je je router thuis eens herstarten.
Anders aansluiten op je Mac en via iTunes proberen.
Succes.
Vanmorgen en nu net inderdaad weer in orde. Ben benieuwd of dat zo blijft
Miste het toch wel een beetje. Super simpel iets, maar wel een prettige manier om een idee te krijgen van je dag altijd 's ochtends.
Heb er nu twee in de keuken maar één staat hoger en daarvan wil ik het volume wat hoger hebben, maar dat lijkt niet te kunnen?
Dat vind ik overigens met meerdere HomePods (geen mini’s) in een ruimte ook onhandig.
Ik heb er eentje op het kookeiland en eentje op de eettafel alleen die tafel staat net om het hoekje. Samen een volume is daardoor niet handig maar onafhankelijk regelen is eigenlijk ook niet fijn.
Soms werkt het door even het volume van een van de twee iets zachter te zetten en daarna de volume te regelen met de knoppen van je idevice maar regelmatig schiet hij bij de eerste aanpassing naar een gelijk volume en kan je weer opnieuw beginnen
Blijft irritant dat zulke kleine bugjes erin blijven zitten, van Apple verwacht ik beter.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Iemand ervaring met de HomePod (mini) icm Sonos welke AirPlay 2 ondersteund?
Ik heb een Sonos Playbar met 2x een Sonos Play 1. Deze worden nu voornamelijk gebruikt voor tv kijken. Daarnaast hebben we een HomePod mini welke volop gebruikt wordt voor de thuisautomatisering maar we zetten hier ook heel gemakkelijk de radio aan door te zeggen ‘Hé Siri speel radio …’.
Het geluid is prima maar niet perfect. Ik zou dit graag doorzetten naar mijn Sonos systeem en denk eraan om daarvoor de Play 1’s om te switchen voor One’s.
Als ik dit doe kan ik dan tegen mijn HomePod mini zeggen: ‘Hé Siri speel radio … op Sonos’? Of werkt dat niet op deze manier? Of vraag ik nu te veel
Anders wacht ik wellicht tot Apple de grotere HomePod her introduceert en dan stap ik wellicht volledig over van Sonos naar HomePod…
Ik heb een Sonos Playbar met 2x een Sonos Play 1. Deze worden nu voornamelijk gebruikt voor tv kijken. Daarnaast hebben we een HomePod mini welke volop gebruikt wordt voor de thuisautomatisering maar we zetten hier ook heel gemakkelijk de radio aan door te zeggen ‘Hé Siri speel radio …’.
Het geluid is prima maar niet perfect. Ik zou dit graag doorzetten naar mijn Sonos systeem en denk eraan om daarvoor de Play 1’s om te switchen voor One’s.
Als ik dit doe kan ik dan tegen mijn HomePod mini zeggen: ‘Hé Siri speel radio … op Sonos’? Of werkt dat niet op deze manier? Of vraag ik nu te veel
Anders wacht ik wellicht tot Apple de grotere HomePod her introduceert en dan stap ik wellicht volledig over van Sonos naar HomePod…
Ik heb 1 Sonos One (en een Arc) en ik kan gewoon tegen Siri zeggen ‘ hey Siri speel radio af in de [naam van de kamer waar Sonos staat]’ en dat werkt. Wat ik wel heb is dat, als ik muziek afspeel in een ruimte waar Homepods staan en dan tegen siri zeg ‘hey Siri, voeg [kamer waar Sonos staat] toe’ (of iets anders zodat ze de kamer toevoegt), dat de muziek dan soms stopt met afspelen. Als ik de ruimte handmatig toevoegen, dan gaat het wel goed.
In die zin kun je Sonos speakers (met Airplay 2) gewoon toevoegen aan ruimten en ze dus gebruiken om muziek af te spelen.
Ik heb 1 Sonos One (en een Arc) en ik kan gewoon tegen Siri zeggen ‘ hey Siri speel radio af in de [naam van de kamer waar Sonos staat]’ en dat werkt. Wat ik wel heb is dat, als ik muziek afspeel in een ruimte waar Homepods staan en dan tegen siri zeg ‘hey Siri, voeg [kamer waar Sonos staat] toe’ (of iets anders zodat ze de kamer toevoegt), dat de muziek dan soms stopt met afspelen. Als ik de ruimte handmatig toevoegen, dan gaat het wel goed.
In die zin kun je Sonos speakers (met Airplay 2) gewoon toevoegen aan ruimten en ze dus gebruiken om muziek af te spelen.
Duidelijk dankjewel. Dus als ik 1 van mijn Play 1’s omwissel voor een one (welke in een groep staat in de woonkamer) dan ben ik er toch? Moet ik wel even kijken of ik dat mijzelf kan aandoen of dat ik toch beide 1’s omwissel voor one’s
Klopt het dat als de HomePod mini in dezelfde kamer staat als b.v. de Sonos speakers op de Mini dan ook altijd muziek wordt afgespeeld?
Klopt het dat als de HomePod mini in dezelfde kamer staat als b.v. de Sonos speakers op de Mini dan ook altijd muziek wordt afgespeeld?
Als je muziek laat afspelen in een ruimte, dan pakt hij volgens mij alle speakers in die ruimte. Ik ga dat ff testen :-) (bij mij staan ze in verschillende ruimten)
Duidelijk dankjewel. Dus als ik 1 van mijn Play 1’s omwissel voor een one (welke in een groep staat in de woonkamer) dan ben ik er toch? Moet ik wel even kijken of ik dat mijzelf kan aandoen of dat ik toch beide 1’s omwissel voor one’s
Je kunt een One niet als stereopaar instellen met een 1. Dus ook niet als rears. Je kunt ze uiteraard wel groeperen.
Als je muziek laat afspelen in een ruimte, dan pakt hij volgens mij alle speakers in die ruimte. Ik ga dat ff testen :-) (bij mij staan ze in verschillende ruimten)
Ik heb dat ook wel eens getest met mijn HomePod Mini en een AirPort Express (AirPlay 2, gekoppeld aan mijn receiver). Zowel de HP als de AE bevinden zich in de woonkamer. Ik kreeg het niet voor elkaar om via Siri op de HP alleen muziek af te spelen op de AE. Zoals de term multi room eigenlijk al zegt, het werkt alleen via kamers. Je kunt helaas niet zeggen om muziek af te spelen op een bepaald apparaat. Tenminste dat waren mijn testbevindingen welke overeen komen met de handleiding.
De oplossing hiervoor is dus inderdaad om de HP uit de woonkamer te halen, maar dan moet ik weer aangeven dat de lampen in de woonkamer aan moeten en praat ie terug. Nu is het gewoon ‘hè Siri zet de lampen aan’ en blijft ie lekker stil.
Vroeger kon ik altijd zeggen “Hey Siri zet een timer voor 5 minuten”
Nu zegt ze dan “er staan geen timers” of “ik kan de timer niet voor een specifieke tijd zetten. Ik zet daarom een timer wekker voor 05:00” (in de nacht en dan moet je dus je bed uit als je daar geen erg in hebt)
Is dat onlangs veranderd of iemand weet?
“Hey Siri zet een timer” > Voor hoelang > “zeven minuten” werkt wel maar dat is wat omslachtiger.
Nu zegt ze dan “er staan geen timers” of “ik kan de timer niet voor een specifieke tijd zetten. Ik zet daarom een timer wekker voor 05:00” (in de nacht en dan moet je dus je bed uit als je daar geen erg in hebt)
“Hey Siri zet een timer” > Voor hoelang > “zeven minuten” werkt wel maar dat is wat omslachtiger.
Ik merk dit ook vaker inderdaad. Lijkt wel dat Siri mij niet goed verstaat (ik zeg namelijk precies hetzelfde als altijd). Vaak gaat het gelukkig nog wel goed maar een enkele keer zeurt ze bij mij ook over een wekker.
Ik merk dit ook vaker inderdaad. Lijkt wel dat Siri mij niet goed verstaat (ik zeg namelijk precies hetzelfde als altijd). Vaak gaat het gelukkig nog wel goed maar een enkele keer zeurt ze bij mij ook over een wekker.
Mm vaag, hier is het op de oudste HomePod vooral (bedenk ik me nu), misschien een dingetje met stof ofz want ik moet ook wel wat harder praten dan gebruikelijk.
Ik heb twee HomePod OGs in Stereo en er zijn echt de hele tijd rare bugs mbt volumeregeling vanaf mijn telefoon. Ik gebruik Apple Music, dus niet airplay.
De ene keer verspringt het volumeschuifje 5-6 keer nadat ik het volume aanpas, en soms gaat hij dan terug op de vorige setting ipv wat ik probeer in te voeren.
De volumeschuif op m'n homescreen werkt vaak gewoon niet.
Volumeknoppen op zijkant iPhone werken wel, maar ik vind die stappen vaak te groot.
Menesis schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:15:
Ik heb twee HomePod OGs in Stereo en er zijn echt de hele tijd rare bugs mbt volumeregeling vanaf mijn telefoon. Ik gebruik Apple Music, dus niet airplay.
De ene keer verspringt het volumeschuifje 5-6 keer nadat ik het volume aanpas, en soms gaat hij dan terug op de vorige setting ipv wat ik probeer in te voeren.
De volumeschuif op m'n homescreen werkt vaak gewoon niet.
Volumeknoppen op zijkant iPhone werken wel, maar ik vind die stappen vaak te groot.
Hier ook. Overigens alleen met muziek last van. Via Apple TV nog wel eens het probleem dat hij niet harder kan hoevaak je ook drukt. Moet je eerst helemaal naar nul en dan kan hij wel harder.
Ik heb twee Mini’s als stereo paar aan mijn Apple TV gekoppeld als standaard audio-uitvoer. Nu zag ik bij het pauzeren van een Netflix aflevering (in dit geval Stranger Things) dat de Dolby Atmos audiotrack afgespeeld wordt. Wanneer ik de standaard output wijzig naar de speaker van mijn tv wordt er ‘meerkanaals’ getoond.
De Dolby Atmos audiotrack zou toch alleen afgespeeld kunnen worden bij de originele HomePods? Is dit nieuw (voor de Mini’s)?
Nice! Onder Audiostructuur (welke ik niet kan wijzigen) wordt dit nu ook bij de Help tekst getoond. De Apple TV stuurt automatisch surround sound- en stereogeluid naar de HomePod Mini-luidsprekers van je thuisbioscoop.
Frappant overigens dat als ik Google op ‘HomePod Mini Atmos’ krijg ik alleen maar hits dat Atmos niet werkt met de Mini’s. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik er blij mee ben.
Het valt me overigens nu pas op dat je via de Apple Watch de serie/film kunt pauzeren wanneer het geluid van de ATV loopt over je HomePod.
meesje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:25:
Frappant overigens dat als ik Google op ‘HomePod Mini Atmos’ krijg ik alleen maar hits dat Atmos niet werkt met de Mini’s. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik er blij mee ben.
Het valt me overigens nu pas op dat je via de Apple Watch de serie/film kunt pauzeren wanneer het geluid van de ATV loopt over je HomePod.
Ik zocht op “ dolby atmos HomePod mini” en dan is het gewoon de eerste hit.
Dat van de ATV remote kan ik overigens ook als geluid gewoon via mijn receiver loopt.
Even een vraagje, kan ik een Homepod Mini vragen om geluid te streamen naar een bleutooth speaker?
Ik zou graag binnen een Homepod Mini of iets dergelijks aansluiten en koppelen met Home Assistant. Deze zou ik dan willen vragen om muziek te streamen naar een bleutooth speaker buiten.
Het liefste wil ik radio en spotify kunnen streamen naar buiten. Lukt dat of zijn er andere eenvoudigere oplossingen?
Home Assistant is niet heel erg compatible met HomePod. Denk dat het niet kan.
Is een HomePod buiten zetten niet makkelijker? Eventueel met zo’n batterij-standaard.
Allowa! Ik heb al mijn devices op de Nederlandse taal staan. Tevens hebben we een gezin van vier personen. "Persoonlijke verzoeken" staan aan; ofwel alles is ingesteld, gerregeld en ready-to-go.
Alleen als ik vraag aan m'n homepod: "He siri, wie ben ik", dan krijg ik continue het antwoord: "ik weet niet wie er spreekt".
Hoe los ik dit op? Ik heb op m'n telefoon al siri uitgezet en weer aangezet; daarna die zinnetjes ingesproken, etc. Dit helpt allemaal niet. Iemand nog tips?
smeerbartje schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:14:
Allowa! Ik heb al mijn devices op de Nederlandse taal staan. Tevens hebben we een gezin van vier personen. "Persoonlijke verzoeken" staan aan; ofwel alles is ingesteld, gerregeld en ready-to-go.
Alleen als ik vraag aan m'n homepod: "He siri, wie ben ik", dan krijg ik continue het antwoord: "ik weet niet wie er spreekt".
Hoe los ik dit op? Ik heb op m'n telefoon al siri uitgezet en weer aangezet; daarna die zinnetjes ingesproken, etc. Dit helpt allemaal niet. Iemand nog tips?
Ik heb dit ook. Sinds zaterdag een oranje Homepod Mini. Prachtig ding overigens. Heb nu al diverse keren dat ik He Siri zeg met een opdracht er achteraan, bv He Siri zet de lampen uit.
Dan krijg ik de vraag: Wie spreekt er ? Dan zeg ik MRE, en dan krijg ik als antwoord: Je moet eerst je iPhone ontgrendelen en daar je identificeren. Er verschijnt dat ook een push melding op mn iPhone.
Heb alle instellingen al na gelopen en diverse guides op internet erbij gepakt om te kijken of alles goed staat etc. en dat lijkt ook zo te zijn echter blijft de Homepod mini elke dag wel een keer die vraag stellen.
Edit: bij het doorlezen van het topic zag ik langskomen dat je de homepod mini kan rebooten vanuit de woning app. Waar zit die optie dan ?
Update Versie 15.6:
Ondersteuning voor Siri stemherkenning in het Mandarijn en nog wat Chinese talen. Deze update bevat ook prestatie en stabiliteitsverbeteringen. 487,7 MB
[Voor 23% gewijzigd door MRE-Inc op 21-07-2022 09:51]
Ik heb dat ook gehad en uiteindelijk was dit de oplossing:
Oplossing voor dit probleem was uiteindelijk bij instellingen/op-je-naam drukken/iCloud en dan de schakelaar bij Siri aan te zetten. Op de mobiel van mijn vrouw. Toen werkte het meteen.
Dus even kijken of dat op elk device/account goed staat.
Edit: bij het doorlezen van het topic zag ik langskomen dat je de homepod mini kan rebooten vanuit de woning app. Waar zit die optie dan ?
In je Home App, op de Homepad tikken, naar onderen scrollen, op het tandwieltje tikken, naar onderen scrollen en dan kun je "Restart Homepod" selecteren, of daaronder je Homepod verwijderen uit Home, en dan krijg je de optie deze te factory resetten.
@meesje Zie onderstaande quote van mij van 12 februari 2021. Ze doen het tot heden nog steeds prima. Is inderdaad krap en wel wel wat proppen. Echter dat hoef je maar eenmaal te doen. Als die kabel zit dan zit die gewoon. Tot op heden geen problemen mee gehad.
TheKerremenke schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:48:
Zojuist de HomePod mini stands van DonSonsi mogen ontvangen. Direct geïnstalleerd. Ze bevallen goed. Het juiste formaat. Voorzien van uitsnede waar de mini kan staan. Daarnaast gleufje voor de kabel en plaats voor de kabel en stekker. Wel is het een beetje priegelen om ze er goed in te krijgen. De korte handleiding raad aan om met een kleine lepel de kabel meer naar achteren te duwen. Door de beperkte ruimte gaat dit namelijk niet zo handig met je handen. Ik vermoed dat de handige tweaker met een 3D printer deze ook zelf kan printen trouwens.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
TheKerremenke schreef op zondag 24 juli 2022 @ 06:28:
@meesje Zie onderstaande quote van mij van 12 februari 2021. Ze doen het tot heden nog steeds prima. Is inderdaad krap en wel wel wat proppen. Echter dat hoef je maar eenmaal te doen. Als die kabel zit dan zit die gewoon. Tot op heden geen problemen mee gehad.
[...]
@meesje ik heb deze ook en werkt perfect idd beetje proppen. Maar het is meer buigen dan echt ‘knakken’ dus ik had er geen slecht gevoel bij.
Wat bedoel je precies? Gaat het volume automatisch harder/zachter tijdens het afspelen van muziek?
"Geluidscontrole" in de woninginstellingen van de woning app zouden er voor moeten zorgen dat elk liedje dat je via AppleMusic op de HomePod afspeelt hetzelfde volume heeft, ipv het random volume dat ze per file gekregen hebben.
Als je de hele dag muziek draait klinkt alles dus even hard. Maar ik ben de hele ochtend het volume al aan het aanpassen.
Nu moet ik wel zeggen dat de straat hier vandaag bijzonder rumoerig is, dus misschien dat het zo lijkt en ben ik alleen maar tegen dat omgevingsgeluid aan het vechten.
Dat vind ik overigens met meerdere HomePods (geen mini’s) in een ruimte ook onhandig.
Ik heb er eentje op het kookeiland en eentje op de eettafel alleen die tafel staat net om het hoekje. Samen een volume is daardoor niet handig maar onafhankelijk regelen is eigenlijk ook niet fijn.
Soms werkt het door even het volume van een van de twee iets zachter te zetten en daarna de volume te regelen met de knoppen van je idevice maar regelmatig schiet hij bij de eerste aanpassing naar een gelijk volume en kan je weer opnieuw beginnen
Blijft irritant dat zulke kleine bugjes erin blijven zitten, van Apple verwacht ik beter.
Ik weet niet eens of het echt bugjes zijn. Apple schiet hier echt door in bepalen voor de gebruiker wat nuttige functies zijn. Ik heb me altijd geergerd aan de enorme hoeveelheid bas die de normale Homepod maakt. Eigenlijk de belangrijkste reden dat ik 'm weinig gebruikte en uiteindelijk verkocht heb. ELKE versterker die nieuwer is dan, zeg, 50 jaar, heeft een knop voor bass, treble en balance. Hoe moeilijk was dit nu om in te bouwen?
"Geluidscontrole" in de woninginstellingen van de woning app zouden er voor moeten zorgen dat elk liedje dat je via AppleMusic op de HomePod afspeelt hetzelfde volume heeft, ipv het random volume dat ze per file gekregen hebben.
Als je de hele dag muziek draait klinkt alles dus even hard. Maar ik ben de hele ochtend het volume al aan het aanpassen.
Nu moet ik wel zeggen dat de straat hier vandaag bijzonder rumoerig is, dus misschien dat het zo lijkt en ben ik alleen maar tegen dat omgevingsgeluid aan het vechten.
Dat is natuurlijk altijd al een probleem geweest, sinds er cd-wisselaars bestaan. Ligt niet perse aan Apple, er bestaan gewoon rustige en luide nummers. Met audiobestanden bestaat daarvoor gelukkig de functie 'replaygain', voor mp3-bestanden kun je daar onder Windows mp3gain voor gebruiken. Die analyseert hoe luid een nummer wordt ervaren en kan dat dan corrigeren naar een referentievolume.
Het werkt niet 100% perfect, maar ik hoef bijna nooit meer aan de volumeknop te draaien. Voor Apple Music zal dat geen oplossing zijn, daar zullen ze het in de service aan de bestanden moeten toevoegen.
Helder. Bij mij staat deze optie uit. Zat deze niet eerst in de Woning app bij de HomePod settings?
Dat is natuurlijk altijd al een probleem geweest, sinds er cd-wisselaars bestaan. Ligt niet perse aan Apple, er bestaan gewoon rustige en luide nummers. Met audiobestanden bestaat daarvoor gelukkig de functie 'replaygain', voor mp3-bestanden kun je daar onder Windows mp3gain voor gebruiken. Die analyseert hoe luid een nummer wordt ervaren en kan dat dan corrigeren naar een referentievolume.
Het werkt niet 100% perfect, maar ik hoef bijna nooit meer aan de volumeknop te draaien. Voor Apple Music zal dat geen oplossing zijn, daar zullen ze het in de service aan de bestanden moeten toevoegen.
En dat is dus exact wat de optie "geluidscontrole" in de woning app voor je deed/doet
Als die optie aan staat zorgt hij er voor dat alle muziek hetzelfde basisvolume heeft en je dus ongestoord kunt luisteren zonder dat er bizarre verschillen tussen nummers zit.
Ik bedoel overigens dat deze optie bij mij niet op actief staat. De toggle werkt wel.
Bij de HomePod Mini’s zie ik deze toggle niet. Vreemd als het bij jou wel bij de HomePod zelf (ook) terug te vinden is. Wellicht verschil tussen grote en mini?
Ik bedoel overigens dat deze optie bij mij niet op actief staat. De toggle werkt wel.
Bij de HomePod Mini’s zie ik deze toggle niet. Vreemd als het bij jou wel bij de HomePod zelf (ook) terug te vinden is. Wellicht verschil tussen grote en mini?
Nee, die optie zit alleen in de instellingen voor je complete woning, niet specifiek in HomePods.
Ik weet niet eens of het echt bugjes zijn. Apple schiet hier echt door in bepalen voor de gebruiker wat nuttige functies zijn. Ik heb me altijd geergerd aan de enorme hoeveelheid bas die de normale Homepod maakt. Eigenlijk de belangrijkste reden dat ik 'm weinig gebruikte en uiteindelijk verkocht heb. ELKE versterker die nieuwer is dan, zeg, 50 jaar, heeft een knop voor bass, treble en balance. Hoe moeilijk was dit nu om in te bouwen?
Je kunt overigens wel "Minder lage tonen" aanzetten, ik heb het niet getest verder maar zag het laatst eens staan.
O ja, die zag ik net ook staan. Ik heb het niet uitgeprobeerd (heb alleen nog Homepod mini), maar dat de optie bestaat is al wel een verbetering.
Kan pas sinds het uitkomen van HomePod 15, september 2021…..
Maar klopt inderdaad wel mbt je bass, treble, high verhaal. Zou veel handiger zijn om dit in te kunnen stellen
Wel kun je nog onder instellingen een bepaald geluidsprofiel aanzetten, zoals hip-hop, rock, etc. Kan misschien ook helpen.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 14 Pro Zilver Apple Watch Series 6 Product Red Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePod Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik zou graag een simpele Shortcut maken "Speel Radio 538" voor de Homepod Mini's.
In dit topic kom ik daar genoeg over tegen, maar niet dé oplossing.
Waar ik nu vast loop: New Shortcut > bedien woning> Homepod. Daar ben ik nu maar als ik een bron wil selecteren zegt ie: je hebt geen Music-abo. Klopt het dat je dan gewoon geen Radio-shortcut kan maken? Via spraak gaat het wel vlekkeloos....
Dennisdn schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:40:
Ik zou graag een simpele Shortcut maken "Speel Radio 538" voor de Homepod Mini's.
In dit topic kom ik daar genoeg over tegen, maar niet dé oplossing.
Waar ik nu vast loop: New Shortcut > bedien woning> Homepod. Daar ben ik nu maar als ik een bron wil selecteren zegt ie: je hebt geen Music-abo. Klopt het dat je dan gewoon geen Radio-shortcut kan maken? Via spraak gaat het wel vlekkeloos....
Ik heb daar wel eerder wat over gelezen dat je voor dat soort dingen daadwerkelijk een abonnement nodig hebt. Kan de bron daarvan alleen niet terugvinden.
Wat trouwens nog makkelijk is dan een shortcut om een Scene aan te maken in de Home app waarmee je de radio start.
Ik heb daar wel eerder wat over gelezen dat je voor dat soort dingen daadwerkelijk een abonnement nodig hebt. Kan de bron daarvan alleen niet terugvinden.
Wat trouwens nog makkelijk is dan een shortcut om een Scene aan te maken in de Home app waarmee je de radio start.
Dank! Dat is inderdaad nog mooier. Maar via die weg loop ik tegen hetzelfde aan: neem een abo op Music
Ik heb elk half jaar wel iets nieuws van Apple dus een abo is geen probleem, maar heb al zoveel abo's en wil het liever ontwijken. Het is gewoon raar dat ie het dan met een spraakopdracht wél zonder abo doet, alsof ze bij Shortcuts ergens een vinkje zijn vergeten ofzo.
Dank! Dat is inderdaad nog mooier. Maar via die weg loop ik tegen hetzelfde aan: neem een abo op Music
Ik heb elk half jaar wel iets nieuws van Apple dus een abo is geen probleem, maar heb al zoveel abo's en wil het liever ontwijken. Het is gewoon raar dat ie het dan met een spraakopdracht wél zonder abo doet, alsof ze bij Shortcuts ergens een vinkje zijn vergeten ofzo.
Het klopt dat wat jij wil niet kan zonder Apple Muziek abonnement. Zonder abo is de functionaliteit van AM een stuk beperkter. Ook wel logisch, ze willen meer dan alleen hardware verkopen. Zo ben ik recentelijk (wederom) gewisseld van Spotify naar Appel Muziek. Toch wel fijn om naast radio zenders ook andere muziek via Siri af te kunnen spelen.
Dit is raar. Ik gebruik al maanden elke dag scenes om audio (radio ) te starten op mijn homepods mini. Ik start deze 's morgens via een hue schakelaar.
Vroeger wel al eens apple music gehad maar het abonnement is al maanden afgelopen.
Wat een verademing. Zojuist ontdekt dat als ik vanuit Apple Muziek AirPlay naar mijn HomePod mini’s, deze de stream verder zelfstandig oppakken en ik op mijn iPhone gerust een YT filmpje kan opstarten zonder dat het geluid naar de HomePods wordt gestuurd. Heerlijk! Nieuwe muziek ontdekken vind ik fijner via de app dan via Siri op de HomePod. Zeker als je de ruimtelijk audio versie van een album wil opstarten.
Meer mensen die ook wachten op de opvolger van de originele Homepod? Ik heb nu 2 Homepod Mini's als stereo set in de zithoek/TV. Hoop dat Apple met een nieuwe Homepod komt (geruchten zijn er genoeg iig) en wellicht ook uitbreidingsmogelijkheden tov het huidige Stereo 2.0 geluid. Bijv Homepods voor lage tonen en Mini's voor hoge tonen, 4.0 setup achtig.
Zo niet dan wordt het toch verder kijken gezien 2 Mini's net iets te weinig juice hebben bij een mooie film/serie..
Scrtz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:53:
Meer mensen die ook wachten op de opvolger van de originele Homepod? Ik heb nu 2 Homepod Mini's als stereo set in de zithoek/TV. Hoop dat Apple met een nieuwe Homepod komt (geruchten zijn er genoeg iig) en wellicht ook uitbreidingsmogelijkheden tov het huidige Stereo 2.0 geluid. Bijv Homepods voor lage tonen en Mini's voor hoge tonen, 4.0 setup achtig.
Zo niet dan wordt het toch verder kijken gezien 2 Mini's net iets te weinig juice hebben bij een mooie film/serie..
Ja ik ben ook wel benieuwd of ze de hoek van de originele HomePod nog eens opgaan, de geruchten rond dat product beginnen wel weer een beetje te komen namelijk.
Ik moet binnenkort de mini in de badkamer vervangen en wil daar eigenlijk geen mini meer en liever vervang ik een van de OG’s zodat er daar eentje van omhoog kan verhuizen.
Ja ik ben ook wel benieuwd of ze de hoek van de originele HomePod nog eens opgaan, de geruchten rond dat product beginnen wel weer een beetje te komen namelijk.
Ik moet binnenkort de mini in de badkamer vervangen en wil daar eigenlijk geen mini meer en liever vervang ik een van de OG’s zodat er daar eentje van omhoog kan verhuizen.
Scrtz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:53:
Ik heb hier 2 OG’s en 3 mini’s waarvan een stereo paar in de keuken en daar zijn ze prima.
Wacht ik op de nieuwe? Nee, niet specifiek maar kans is groot dat ik er wel weer een bestemming voor vind
1 van mijn mini's blijft roepen dat er problemen zijn met de wifi verbinding.
Ik heb volgens mij alles al geprobeerd om dat te verhelpen maar niks werkt.
Reset/verwijderen/opnieuw toevoegen/in andere ruimte gezet naast andere mini die wel wifi heeft, etc.
Iemand die dit ook heft/gehad heeft? Bij elke He Siri van mijn kant komt er direct de opmerking terug dat ze problemen heeft met de wifi verbinding.
Even getest dit. Mij Apple Music abo is een week geleden verlopen. Drie weken ervoor (toen ik in week 3 de Homepod Mini kocht) een scene aangemaakt zoals jij hebt beschreven om Radio 538 af te spelen via de Homepod mini. Deze scene werkt nog steeds nadat mijn AM abo is afgelopen.
Het maken van een nieuwe scene om muziek te laten afspelen op een Homepod mini zonder actief AM abo geeft dat de melding: Voeg muziekabonnement toe.
Kortom: bestaande scenes blijven werken, echter nieuwe aanmaken werkt niet als je geen actief AM abo hebt.
[Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 17-08-2022 11:01]
Even getest dit. Mij Apple Music abo is een week geleden verlopen. Drie weken ervoor (toen ik in week 3 de Homepod Mini kocht) een scene aangemaakt zoals jij hebt beschreven om Radio 538 af te spelen via de Homepod mini. Deze scene werkt nog steeds nadat mijn AM abo is afgelopen.
Het maken van een nieuwe scene om muziek te laten afspelen op een Homepod mini zonder actief AM abo geeft dat de melding: Voeg muziekabonnement toe.
Kortom: bestaande scenes blijven werken, echter nieuwe aanmaken werkt niet als je geen actief AM abo hebt.
Kom er net achter dat ik m’n HomePod mini kan vinden zonder verbinding met een WiFi netwerk (dus ideaal voor op vakantie ). Echter krijg ik alleen degene gevonden die als single geconfigureerd is, het stereo paar staat er niet tussen dus iemand nog tips hoe dat werkend te krijgen?
[Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 19-08-2022 17:35]
Het lijkt erop dat na de laatste update mijn ene homepod mini die met apple tv op mijn slaapkamer staat moeite heeft met muziek afsprelen.
Als ik de apple tv gebruikt heb met de homepod als speaker is er een probleem als ik daarna gewoon muziek wil afspelen.
Ik vraag siri, he siri speel mijn muziek. En dan krijg ik als antwoord, er was een probleem met apple music.
Als ik vervolgens muziek van af mijn iphone op de homepod speel en daarna opnieuw siri om muziek vraag dan gaat het wel goed.
Het lijkt dus te maken te hebben met de combinatie appletv/speaker en daarna niets anders willen doen.
Mijn andere homepods hebben dit niet.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details