Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 23:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik heb nog steeds ‘minder lage tonen’ aan staan. En het is prima zo.
Ik woon in een appartement en die veel te lage bas kan ik m’n buren niet aan doen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb Apple Music en ik ben de enige gebruiker in dit huis die dat heeft. Alles inclusief persoonlijke acties werkt op mijn HomePod. Het enige wat niet werkt is als AM muziek afspeelt op de speaker en ik zeg
I don’t like this song
Dan zegt Siri
sorry there’s something wrong.

Dit werkte vroeger wel dacht ik… Wat kan dit nu weer zijn?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Is er bij Apple Music iets veranderd?

Voorheen kon ik "Hey Siri, speel mijn zender" roepen, en dan speelde ze "muziek die speciaal voor jou is uitgezocht". Dus muziek die ik geliked/hartjes gegeven heb en muziek die daar op leek.

Vandaag is de response op diezelfde zin steeds "ik speel alle nummers in je bibliotheek". Dus alleen wat ik geliked heb en daadwerkelijk in mijn bibliotheek staat, en geen nieuwe nummers meer die daar op lijken.

[Edit]
Heb nu ook steeds dat de muziek die afgespeeld wordt halverwege een nummer ineens stopt. Dan staat hij een seconde of 10 stil en begint hij met een nieuw nummer :?

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 04-05-2022 17:07 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 20:00
Het beste kun je het zo zeggen.

Hee Siri, Speel radiostation "NPO Radio1"

Edit: ik dacht dat je een radio zender af wou spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ronvgs op 04-05-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Er was op de HomePod zelf iets aan de hand denk ik. Ik vroeg net "wat is mijn update" en de response was dat er "niets in mijn update stond". Niet eens het weer dus.
Toen vroeg ik Siri een liedje te spelen dat ik niet in mijn bibliotheek heb staan en de response was precies dat "staat niet in je bibliotheek".

HomePod maar opnieuw opgestart en nu werkt het allemaal weer.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:21

_AN

Spike_wolf schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:07:
Er was op de HomePod zelf iets aan de hand denk ik. Ik vroeg net "wat is mijn update" en de response was dat er "niets in mijn update stond". Niet eens het weer dus.
Toen vroeg ik Siri een liedje te spelen dat ik niet in mijn bibliotheek heb staan en de response was precies dat "staat niet in je bibliotheek".

HomePod maar opnieuw opgestart en nu werkt het allemaal weer.
Ik ken "wat is mijn update" niet. Hoe zou Siri daarop moeten reageren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

_AN schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Ze geeft je dan het weer voor vandaag, leest voor welke afspraken je in je agenda hebt staan, en als je dat instelt speelt ze de nieuwste aflevering van een nieuws podcast af (NOS geloof ik).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AN schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:46:
[...]

RTFM :)
https://support.apple.com...epod/apde0a4edb55/homepod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:18:
Het beste kun je het zo zeggen.

Hee Siri, Speel radiostation "NPO Radio1"

Edit: ik dacht dat je een radio zender af wou spelen.
Ik heb regelmatig dat “hé Siri, speel radio 2” resulteert in NPO radio 2, maar vanochtend resulteerde dit in het afspelen van het Apple radiostation. Zo uitvoerig mogelijk is inderdaad het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
De volume controls vanuit de Apple Music app naar HomePod werken heel slecht bij mij. Als ik de slider in AM gebruik springt die vaak terug of erger nog gaat de tegenovergestelde richting op.
HomePod OG in Stereo pairing.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Bij mij ook. Zelfde setup. Ik gebruik liever de Apple TV remote.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso super irritant dat de Music widget wordt getoond op een locked idevice wanneer er muziek wordt afgespeeld. Dit gebeurt ook bij de iPhone van mijn vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-07 08:57
Dat heb ik ook. De volume slider springt over het algemeen terug naar 0 als ik het met de hand probeer te regelen. Met de volume knoppen op de telefoon werkt het wel goed, alleen is dat minder precies. Hopelijk lossen ze deze bug snel op met een volgende iOS update (volgens mij gebeurt het ook met andere Airplay 2 apparaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:10
Had iemand net een uitslag van een game die uit ze HomePod (Mini) kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TechFox schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:03:
Had iemand net een uitslag van een game die uit ze HomePod (Mini) kwam?
Nope hier waren de HomePods gewoon stil.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Donstil schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:03:
[...]

Nope hier waren de HomePods gewoon stil.
Donstil zelfs!

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf iOS 15.5 inzicht in de WiFi signaalsterkte van je HomePod (Mini).
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-15-5-functies/#homepod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHXtWfivsCMM05N4WtqF8X8Hizw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gZ92hCXVJr2f09WPZHPxEkiW.png?f=fotoalbum_large

Meestal gebruik ik mijn iPad als de player voor mijn HomePods, ik selecteer dan in dit scherm links onder de Homepod en dan begint deze (logischerwijs) te spelen.

Nu valt mij op dat sinds een tijdje de volgorde rechts niet meer wordt aangehouden, als ik daar wat in aanpas of een nummer kies als “speel hierna” trekken de HomePods hun eigen plan.

Doe ik daar nou wat fout aan, dit is toch hoe het hoort te werken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

Je hebt Shuffle geselecteerd (links naast controls)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Na de update naar 15.5 is ‘Wat is mijn update?’ kapot. 😢

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kroontje schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:36:
Je hebt Shuffle geselecteerd (links naast controls)
Ja dat klopt, alleen dat is niet wat ik bedoel denk ik.

Als ik deze lijst uit het voorbeeld op de iPad afspeel dan speelt deze af in de volgorde zoals in het screenshot aangegeven. Zet ik shuffle uit dan verandert die volgorde naar de volgorde van de playlist. Shuffle zit al verwerkt in de (op het screenshot zichtbare) lijst dus, verander ik de volgorde door nummers te verslepen dan werkt dit ook op de iPad, shuffle blijft actief maar je kunt wel wat in die volgorde schuiven.

Zodra ik dan de uitvoer naar de HomePod aanpas veranderd dat ineens. De lijst blijft hetzelfde maar wat de HomePod afspeelt klopt hier niet meer mee (behalve het nummer waar je mee begint).

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 17-05-2022 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:56:
Hier idem.
‘Hé siri, wie ben ik?’ resulteert bij mij overigens nu in ‘hoi, wat kan ik voor je doen?’. Voorheen was de reactie iets van ‘volgens mij ben jij …’.

Klopt het trouwens dat als je naar het laatste nieuws vraagt er een npo ‘de dag’ (?) podcast wordt gestart?

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 17-05-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Serena schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:56:
Ik krijg een variant van "ik heb momenteel wat problemen" inderdaad.
meesje schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 23:16:
[...]

Hier idem.
‘Hé siri, wie ben ik?’ resulteert bij mij overigens nu in ‘hoi, wat kan ik voor je doen?’. Voorheen was de reactie iets van ‘volgens mij ben jij …’.
Hetzelfde hier nu inderdaad.
Klopt het trouwens dat als je naar het laatste nieuws vraagt er een npo ‘de dag’ (?) podcast wordt gestart?
Dat klopt. Die werd ook aan het einde van je update afgespeeld als je aangaf daarin het nieuws te willen horen.

Als ik nu vraag "wat is &randomding" dan komt ze terug met "ik heb wat resultaten op het web gevonden, ik stuur ze naar de iPhone van Spike_wolf... Ik kan de iPhone van Spike_wolf niet vinden, maar je kunt het me daarvandaan nog een keer vragen".

Er zit iets niet helemaal lekker lijkt het :P

[Edit]
Oh tof. De volume knoppen van m'n telefoon zitten ook weer permanent aan een HomePod vast, ipv de telefoon -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 18-05-2022 10:37 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:20
Menesis schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:37:
Ik heb Apple Music en ik ben de enige gebruiker in dit huis die dat heeft. Alles inclusief persoonlijke acties werkt op mijn HomePod. Het enige wat niet werkt is als AM muziek afspeelt op de speaker en ik zeg
I don’t like this song
Dan zegt Siri
sorry there’s something wrong.

Dit werkte vroeger wel dacht ik… Wat kan dit nu weer zijn?
Ik had dit ook zomaar opeens, op 2 van mijn drie homepods. Toen ben ik de ruimte waar het ding staat erbij gaan gebruiken, He Siri speel muziek in de slaapkamer. Dat werkt weer.
Alles zonder de ruimte waar de HP staat resulteerde in sorry there is something wrong with aplle music.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen idee wat nu weer het probleem is, maar de enige zinvolle verklaring is dat Siri aan het trollen is.
Gisteren speelde de HomePod alleen nog maar eenofandere beegee song af, terwijl zowel ik als mijn partner daar nooit naar hebben geluisterd en vandaag zeg ik "Hey siri play metallica" en het antwoord was: "Ok here's Me by Tayler Swift". :+
Ook is het stereobeeld van de Homepods ineens niet goed meer (klinkt hetzelfde als out of phase).
Dat plus een 20% verhoging van Apple Music vind ik toch wel weer pijnlijk.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Als je geen actief Apple Music abonnement meer hebt, kan je Siri op de HomePods dan nog wel gebruiken voor radio luisteren? Of degraderen ze dan tot enkel AirPlay?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mr. Freeze schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:10:
Als je geen actief Apple Music abonnement meer hebt, kan je Siri op de HomePods dan nog wel gebruiken voor radio luisteren? Of degraderen ze dan tot enkel AirPlay?
Radio kan, maar Apple Music is wat mij betreft een must voor het gemak.

Luister echt nooit radio, enkel persoonlijke albums en playlisten.

Weet alleen niet of je alle radio stations kan luisteren zonder abonnement maar sowieso wel Apple stations.

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 19-05-2022 14:03 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Radio gaat via TuneIn, neem aan alle radiostations die daar op staan. Maar ik heb wel Apple Music, weet niet of dit zonder AM abbo kan.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Als het wel via iPhone zal het toch via de homepods gaan?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Menesis schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:24:
Dat plus een 20% verhoging van Apple Music vind ik toch wel weer pijnlijk.
20% verhoging?
Mr. Freeze schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:10:
Alle radiozenders die op TuneIn te vinden zijn kun je zonder Apple Music gewoon luisteren inderdaad. Zonder tussenkomst van een telefoon of Mac.
Greatsword schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Radio kan, maar Apple Music is wat mij betreft een must voor het gemak.
Nouja, dat is heel persoonlijk natuurlijk. Zat mensen die alleen maar radio luisteren, dan is Apple Music zeker niet nodig en kun je prima uit de voeten met het TuneIn aanbod. Daar heb ik het ook een tijd mee gedaan.
Tegenwoordig luister ik wel vooral naar "mijn station" via Apple Music. Bevalt ook prima.
Maar ik geloof nooit dat dat voor iedereen die €10 per maand waard is :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Spike_wolf schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:38:

Nouja, dat is heel persoonlijk natuurlijk. Zat mensen die alleen maar radio luisteren, dan is Apple Music zeker niet nodig en kun je prima uit de voeten met het TuneIn aanbod. Daar heb ik het ook een tijd mee gedaan.
Tegenwoordig luister ik wel vooral naar "mijn station" via Apple Music. Bevalt ook prima.
Maar ik geloof nooit dat dat voor iedereen die €10 per maand waard is :)
Ja als je daar van houd wel ja, ik wel echter graag luisteren naar de albums en artiesten die ik leuk vind.

Wel een tijdje met Airplay aan de gang geweest van mijn eigen Muziek in de Bibliotheek maar dan kan je helaas geen Siri commando's geven als: Speel dit album of playlist af.

Heb hier Apple One gezin en koop vaak van die iTunes kaarten in de aanbieding maar goedkoop is het inderdaad zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoe kom je aan deze info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja ik kreeg vorige week een mailtje dat het van 99 NOK naar 119 NOK gaat (woon in Noorwegen).
Vreemd als de euro prijzen blijkbaar niet veranderen…?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Menesis schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 18:00:
[...]

Ja ik kreeg vorige week een mailtje dat het van 99 NOK naar 119 NOK gaat (woon in Noorwegen).
Vreemd als de euro prijzen blijkbaar niet veranderen…?
Bijzonder inderdaad. Niets over gehoord hier en na jouw bericht heb ik wat gegoogeld maar kwam er niets over tegen verder.

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
Spike_wolf schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:27:
[...]

Bijzonder inderdaad. Niets over gehoord hier en na jouw bericht heb ik wat gegoogeld maar kwam er niets over tegen verder.
Hmm ja ik kan zo snel geen goede pagina vinden, afgezien van de Apple Music pagina. Als je scrolt zie je dat "individuelt" 119 Kr / måned kost. Ik betaalde eerst 99kr, wat vandaag de dag op 9,66 EUR uitkomt. Hoewel Apple het natuurlijk ten opzichte van de USD bekijkt.
Naja, kan er wel vanaf op zich maar vind het niet zo cool zeg maar :+

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 19-05-2022 21:34 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Menesis schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:33:
[...]
Hmm ja ik kan zo snel geen goede pagina vinden, afgezien van de Apple Music pagina. Als je scrolt zie je dat "individuelt" 119 Kr / måned kost. Ik betaalde eerst 99kr, wat vandaag de dag op 9,66 EUR uitkomt. Hoewel Apple het natuurlijk ten opzichte van de USD bekijkt.
Naja, kan er wel vanaf op zich maar vind het niet zo cool zeg maar :+
Mooi taaltje zo dat Noors/Zweeds :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:35
Iemand met een Mac en HomePod die voor mij kan checken of "boot from lan" werkt? Ik heb momenteel een Mac Mini als server/media center en zou deze van op afstand willen kunnen inschakelen. Ik zag dat hiervoor bonjour sleep proxy voor nodig is, wat een HomePod naast Airport routers ook hebben. Volgens dit forumtopic zou het lukken:

https://www.macobserver.c...boot-into-a-mac-remotely/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 23:16:
[...]

Hier idem.

“Hé Siri, wat is mijn update?” is nog steeds stuk. Je krijgt wat uitleg en dan “sorry, er is iets mis”.
“Hé Siri, wie ben ik?” doet het overigens wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

meesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:32:
[...]

“Hé Siri, wat is mijn update?” is nog steeds stuk. Je krijgt wat uitleg en dan “sorry, er is iets mis”.
“Hé Siri, wie ben ik?” doet het overigens wel weer.
Heb je de HomePod sinds de update nog opnieuw opgestart? Met mij update krijg ik inderdaad nog "ik heb wat problemen" of een variant.
Maar bij "wie ben ik" krijg ik "ik kan je die update hier niet geven".

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:53:
[...]

Heb je de HomePod sinds de update nog opnieuw opgestart? Met mij update krijg ik inderdaad nog "ik heb wat problemen" of een variant.
Maar bij "wie ben ik" krijg ik "ik kan je die update hier niet geven".
Ik weet niet meer exact wanneer, maar ik heb de Mini wel een keer opnieuw opgestart. Ik had namelijk gelezen dat herstarten ook via de Woning app kan. Ik deed dit altijd door de stekker er uit te halen. :)
Het was trouwens bijzonder dat Siri wel mijn agenda kon voorlezen. Dat deed het dus wel; mijn stem werd herkend.

Ik hoop overigens dat Apple voor het nieuws wat anders gaat bedenken. Vraag je ‘s avonds naar het laatste nieuws. Doe je dat de volgende dag ‘s ochtends ook, gaat ie verder met dezelfde aflevering van de podcast. Waarom niet gewoon het laastst NOS nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Ik weet niet meer exact wanneer, maar ik heb de Mini wel een keer opnieuw opgestart. Ik had namelijk gelezen dat herstarten ook via de Woning app kan. Ik deed dit altijd door de stekker er uit te halen. :)
Het was trouwens bijzonder dat Siri wel mijn agenda kon voorlezen. Dat deed het dus wel; mijn stem werd herkend.

Ik hoop overigens dat Apple voor het nieuws wat anders gaat bedenken. Vraag je ‘s avonds naar het laatste nieuws. Doe je dat de volgende dag ‘s ochtends ook, gaat ie verder met dezelfde aflevering van de podcast. Waarom niet gewoon het laastst NOS nieuws?
Het nieuws wil ik kort en bondig horen, geen podcast van 22 minuten :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

meesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:40:
[...]

Hmm, vaag. Ik heb hem opnieuw gestart (wist ook niet dat dat via de woning app kon!) en "wie ben ik" gaf een :ik kan je die info niet geven" na een paar minuten nog hetzelfde. Toen vroeg ik "wat staat er op mijn agenda" en toen ratelde ze al mijn afspraken voor vandaag af :? Nog een keer "wie ben ik" en toen "je kinkt als Spike_wolf".
Nu blijft ze m'n naam gewoon antwoorden op die vraag. vaag. Nouja. dat werkt in ieder geval weer. Maar de update is nog steeds kapot helaas. (al doet een "hoe is het weer" en daarna "wat staat er op mijn agenda" hetzelfde natuurlijk, maar dat in één commando is wel prettig om weer terug te krijgen).

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 25-05-2022 10:59 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Het nieuws wil ik kort en bondig horen, geen podcast van 22 minuten :N
Zojuist aan het klooien geweest met onderstaande shortcut. Woonkamer is bij mij de HomePod. Deze shortcut blijft de url afspelen op mijn iPhone.
Hebben jullie nog tips?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeQoMcwkE1hOmdkz63uw6bBnnL0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lRlqbHXvy2RQvarw0UF5Xf2T.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Zojuist aan het klooien geweest met onderstaande shortcut. Woonkamer is bij mij de HomePod. Deze shortcut blijft de url afspelen op mijn iPhone.
Hebben jullie nog tips?[Afbeelding]
Volgens mij kan je geen extern URL gebruiken om de streamen

Edit, dit werkt: https://www.icloud.com/sh...e455246a592b3e023e1c6a914

- Bepaald afspeel locatie
- Open mp3 link in safari
- Speel af

Nadeel? Ja, je moet dus je iPhone ontgrendelen…

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 25-05-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Volgens mij kan je geen extern URL gebruiken om de streamen

Edit, dit werkt: https://www.icloud.com/sh...e455246a592b3e023e1c6a914

- Bepaald afspeel locatie
- Open mp3 link in safari
- Speel af

Nadeel? Ja, je moet dus je iPhone ontgrendelen…
Jammer dat het streamen van een externe url niet werkt. Hopelijk komt de nos met een podcast met elk uur een nieuwe aflevering, :)

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 25-05-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Jammer dat het streamen van een externe url niet werkt. Hopelijk komt de nos met een podcast met elk uur een nieuwe aflevering, :)
Heb je geen Home Assistant draaien? Daarmee kan het namelijk relatief eenvoudig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Heb je geen Home Assistant draaien? Daarmee kan het namelijk relatief eenvoudig :)
Nee, ik heb alleen HomeKit/homebridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:25:
[...]

Nee, ik heb alleen HomeKit/homebridge.
Ah, ik zou zeggen kijk er eens naar. Daar zijn al dit soort dingen wél mogelijk. Zo krijg ik een bericht over de HomePods als de container aan straat moet, als de postbode is geweest en dat soort ongein :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:33:
[...]

Ah, ik zou zeggen kijk er eens naar. Daar zijn al dit soort dingen wél mogelijk. Zo krijg ik een bericht over de HomePods als de container aan straat moet, als de postbode is geweest en dat soort ongein :D
Ooh echt? Dat is ook grappig, ik zat altijd in kamp Hoobs/Homebridge maar dat begint wel wat beperkt te worden merkte ik laatst.

Misschien dit lange weekend toch eens naar Home assistant kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Ooh echt? Dat is ook grappig, ik zat altijd in kamp Hoobs/Homebridge maar dat begint wel wat beperkt te worden merkte ik laatst.

Misschien dit lange weekend toch eens naar Home assistant kijken.
Yep. Ik gebruik HA als soort verzamelbak voor alle apparaten en knoop ze met Node-Red aan elkaar.

Heb hem nu zo dat als er media wordt afgespeeld op de HomePod hij de gesproken tekst er overheen stuurt en daarna de orginele media weer laat afspelen.

Perfect zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
Weer een HomePod update 15.5.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ronvgs schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:13:
Zet er dan ook even gelijk bij wat het doet 8)7

Had er toevallig net last van:

Apple Releases HomePod Software 15.5.1 With Fix for Bug That Could Cause Music to Stop Playing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Apple Releases HomePod Software 15.5.1 With Fix for Bug That Could Cause Music to Stop Playing
Ah dat had ik ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Wordt toch netjes in de Woning app getoond? Zou je obv de release notes anders beslissen om de update te skippen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ronvgs schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:13:
En ‘Wat is mijn update’ doet het ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Serena schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:33:
[...]

En ‘Wat is mijn update’ doet het ook weer!
Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw.
:'(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spike_wolf schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw.
:'(
Hier ook. Jammer. @Serena Bij jou nog steeds werkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Hier ook. Jammer. @Serena Bij jou nog steeds werkend?
Helaas, het was van korte duur… 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-07 08:57
Toppe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:16:
[...]

Yep. Ik gebruik HA als soort verzamelbak voor alle apparaten en knoop ze met Node-Red aan elkaar.

Heb hem nu zo dat als er media wordt afgespeeld op de HomePod hij de gesproken tekst er overheen stuurt en daarna de orginele media weer laat afspelen.

Perfect zo!
Beetje offtopic misschien, maar heb je daar misschien een linkje voor, hoe je dat hebt gedaan? Ik doe exact hetzelfde: HA met Node-red en dan Homekit als een soort van front-end gebruiken. Maar via de Homepod custom gesproken tekst en originele media onderbreken en daarna weer verder afspelen, ben ik tot nu toe niet tegengekomen. Dat is op zich wel gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Sunn0))) schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:53:
[...]

Beetje offtopic misschien, maar heb je daar misschien een linkje voor, hoe je dat hebt gedaan? Ik doe exact hetzelfde: HA met Node-red en dan Homekit als een soort van front-end gebruiken. Maar via de Homepod custom gesproken tekst en originele media onderbreken en daarna weer verder afspelen, ben ik tot nu toe niet tegengekomen. Dat is op zich wel gaaf.
Stuur me even een PB als je wilt, loop nu in de dierentuin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Sunn0))) schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:19:
Dat heb ik ook. De volume slider springt over het algemeen terug naar 0 als ik het met de hand probeer te regelen. Met de volume knoppen op de telefoon werkt het wel goed, alleen is dat minder precies. Hopelijk lossen ze deze bug snel op met een volgende iOS update (volgens mij gebeurt het ook met andere Airplay 2 apparaten).
Jammer dat het sinds de laatste Update nog niet opgelost is.
HomePod in Stereo volume slider beweegt uit zichzelf.

Edit:
Nu losgekoppeld van de Apple TV werkt het weer perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Ronvgs op 28-05-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02
Ik had de Homepod Mini graag als wekker gebruikt, maar het ding staat veel te hard en je kunt dat met geen mogelijkheid aanpassen. Ja, dan moet je een eigen nummer instellen, maar dat kan alleen als je Apple Music hebt… Nee, als wekker is de Mini totaal ongeschikt. Ook waanzin van Apple dat je op iPad/ iPhone wel een geluid kunt kiezen als wekker en het volume aan kunt passen en bij de Homepod niet.

Alexa mag blijven als wekker.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrrrrr
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 14:39
Ronvgs schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:50:
[...]

Edit:
Nu losgekoppeld van de Apple TV werkt het weer perfect.
Wat bedoel je hier precies mee? Gebruik je ze dan niet meer bij de Apple TV, of gebruik je dan airplay?

Bij mij gaat het volume soms van zelf zijn eigen gang (stereo paar). Als ik ze herstart is het weer ok, maar na een tijdje beginnen ze weer zelfstandig het geluid harder of zachter te zetten. De remote of telefoon werkt dan ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Rogerrrrrr schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:51:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Gebruik je ze dan niet meer bij de Apple TV, of gebruik je dan airplay?

Bij mij gaat het volume soms van zelf zijn eigen gang (stereo paar). Als ik ze herstart is het weer ok, maar na een tijdje beginnen ze weer zelfstandig het geluid harder of zachter te zetten. De remote of telefoon werkt dan ook niet meer.
Ik gebruik ze dan niet meer als standaard luidsprekers van m’n Apple TV.
Dan heb ik ook geen problemen meer.
Wil ik een film kijken maak ik ze weer standaard luidsprekers.
Kun je ook vanuit de Home App instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogerrrrrr
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 14:39
Ronvgs schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:57:
[...]

Ik gebruik ze dan niet meer als standaard luidsprekers van m’n Apple TV.
Dan heb ik ook geen problemen meer.
Wil ik een film kijken maak ik ze weer standaard luidsprekers.
Kun je ook vanuit de Home App instellen.
Ah ok, dat is voor mij niet echt een optie, omdat we de Apple TV voor al het tv gebeuren gebruiken en de HomePod minis de enige speakers zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Apple's HomePod to Finally Return This Year

Let’s go.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 01-06-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:06:
[...]

[Afbeelding]

Graag een pre-order voor 4 stuks! 8)
Als ze nou dolby 5.1 Atmos ofz ondersteunen met 5 zou ik het nog best willen overwegen om mijn huidige set-up te vervangen.

Klinkt beter maar is ook wel veel aanweziger in huis. Daar zou ik best wat voor willen opofferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zat er laatst nog naar te kijken voor in de slaapkamer maar uiteindelijk toch voor 2 Mini’s gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Als ze nou dolby 5.1 Atmos ofz ondersteunen met 5 zou ik het nog best willen overwegen om mijn huidige set-up te vervangen.

Klinkt beter maar is ook wel veel aanweziger in huis. Daar zou ik best wat voor willen opofferen
Atmos zullen ze toch wel krijgen? Nou ja, eerst zien dan geloven. Iets met een display zou ook tof zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:12:
[...]

Atmos zullen ze toch wel krijgen? Nou ja, eerst zien dan geloven. Iets met een display zou ook tof zijn :9
Ja bedoelde eigenlijk meer Surround. Dus niet alleen stereo pair maar ook surround pair o.I.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Ik denk dat hij ongeveer hetzelfde is, natuurlijk een paar kleurtjes en een beter display erop.
Bluetooth zou ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ronvgs schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:40:
Ik denk dat hij ongeveer hetzelfde is, natuurlijk een paar kleurtjes en een beter display erop.
+ Verwijder / Verlengbare USB-C Kabel 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Beter display? Ik gebruik dat display echt nooit, het heeft echt geen toegevoegde waarde behalve als je een reset doet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bluetooth gaan ze echt niet doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Bluetooth gaan ze echt niet doen lijkt me.
Qua bereik in een huis ook niet heel verstandig lijkt me, maar zou er niks op tegen hebben als extra functie.

Uiteraard wilt iedereen hem dan waarschijnlijk ook gelijk draagbaar hebben met een accu voor buiten en op locatie;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Qua bereik in een huis ook niet heel verstandig lijkt me, maar zou er niks op tegen hebben als extra functie.

Uiteraard wilt iedereen hem dan waarschijnlijk ook gelijk draagbaar hebben met een accu voor buiten en op locatie;)
Nou ik heb er ook niets tegen maar voelt niet als iets wat binnen het EcoSysteem past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ik zou het graag zien dat Apple een beetje de Sonos-kant op zou gaan mochten er nieuwe HomePods verschijnen, De mini's als achter en een paar grotere voor, het liefst nog met een subwoofer en dan lekker genieten van surround. Zou het ooit gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Mr. Freeze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:26:
Ik zou het graag zien dat Apple een beetje de Sonos-kant op zou gaan mochten er nieuwe HomePods verschijnen, De mini's als achter en een paar grotere voor, het liefst nog met een subwoofer en dan lekker genieten van surround. Zou het ooit gebeuren?
Ik hoop het wel. Ik vindt dat er uit de mini leuk geluid komt maar dat is dat. Goed genoeg tijdens een balletje gehakt braden / strijken / scheren xD.

Je zou toch zeggen dat Apple met een wat grotere homepod gaat komen met beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

dhrhagenees.cro schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Je zou toch zeggen dat Apple met een wat grotere homepod gaat komen met beter geluid.
Die hebben/hadden ze al vandaar de hype nu in dit topic over mogelijke terugkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben heel erg benieuwd! Komen ze straks gewoon met hetzelfde design. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Mr. Freeze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:26:
Wil je serieus nog een aparte subwoofer op de OG's? Ze hebben juist de optie "Reduce bass" mogelijk gemaakt, niet voor niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Wil je serieus nog een aparte subwoofer op de OG's? Ze hebben juist de optie "Reduce bass" mogelijk gemaakt, niet voor niets :D
Geloof me, met subwoofer klinkt het nog vele malen beter. Zo'n speaker gaat nooit zo laag als een dedicated sub.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

DennusB schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Geloof me, met subwoofer klinkt het nog vele malen beter. Zo'n speaker gaat nooit zo laag als een dedicated sub.
Weet niet of jij volledig vrij staand woont of graag ruzie met je buren hebt, maar die OG's klinken prima in het laag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Weet niet of jij volledig vrij staand woont of graag ruzie met je buren hebt, maar die OG's klinken prima in het laag :)
Nope, maar goed afgestelde subwoofers leveren dan ook geen ruzie met je buren op : :9

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

DennusB schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Nope, maar goed afgestelde subwoofers leveren dan ook geen ruzie met je buren op : :9
En daar ga je al: afstellen. Niet elke idioot snapt dat je zoiets nog moet inregelen 8)

Apple wil producten leveren die plug en play werken want hoe meer opties je een gebruiker geeft, hoe meer ellende er van kan komen.

Less is more zeggen ze dan hé :9

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 02-06-2022 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Ooh maar dan kan ik mijn huidige set-up beter laten staan. Ik heb een buurman van het type "Een feestje op zijn tijd moet kunnen" (lees, 12x per jaar) en die pak ik nu terug met mijn net te zwaar afgestelde woofers :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
Moet je dit nummer eens draaien op de HomePod og.
Daar zit een stevige Bas in.

https://music.apple.com/n...l/1145639628?i=1145639638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko Delsman
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07 11:04
Kan iemand mij op weg helpen? Net een HomePod mini binnen gekregen en ik ben voor het eerst met HomePod automation bezig. Ik zie mijn sensoren netjes staan en ik kan op basis van 1 sensor prima een scène starten. Echter, ik kan nergens vinden hoe ik op basis van 3 sensoren een scène kan starten.
Weet iemand waar dat soort voorbeelden/tutorials te vinden zijn?
Remko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Remko Delsman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:49:
Kan iemand mij op weg helpen? Net een HomePod mini binnen gekregen en ik ben voor het eerst met HomePod automation bezig. Ik zie mijn sensoren netjes staan en ik kan op basis van 1 sensor prima een scène starten. Echter, ik kan nergens vinden hoe ik op basis van 3 sensoren een scène kan starten.
Weet iemand waar dat soort voorbeelden/tutorials te vinden zijn?
Remko.
Ga even naar het HomeKit topic en begin daar te lezen. Vermoedelijk worden daar alle vragen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko Delsman
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07 11:04
Serena schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:11:
[...]

Ga even naar het HomeKit topic en begin daar te lezen. Vermoedelijk worden daar alle vragen beantwoord.
Top! Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ronvgs schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:34:
Moet je dit nummer eens draaien op de HomePod og.
Daar zit een stevige Bas in.

https://music.apple.com/n...l/1145639628?i=1145639638
Ja about that. Die bas van de HomePod OG vind ik veel te sterk.. Ik heb er twee in Stereo staan en bij het minste volume dreunt de bas al door alle muren heen.
Misschien leuk voor films, maar voor muziek is het eigenlijk alleen geschikt voor EDM en andere electro imho.
(En met reduce bass is het weer te weinig)

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik word daar echt gestoord van.
Vanmiddag een extra mini gehaald en ik krijg het ding gewoonweg niet geconfigureerd. Al 3 keer gereset, maar blijft hangen. De mini zit vanuit de doos nog op 14.4, denk dat dat het hele probleem is…
En je kunt pas updaten als de setup is voltooid.

[ Voor 15% gewijzigd door Serena op 17-06-2022 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Serena schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:24:
Vanmiddag een extra mini gehaald en ik krijg het ding gewoonweg niet geconfigureerd. Al 3 keer gereset, maar blijft hangen. Zit nog 14.4, denk dat dat het hele probleem is…
Zit jij op 14.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Vanmiddag een extra mini gehaald en ik krijg het ding gewoonweg niet geconfigureerd. Al 3 keer gereset, maar blijft hangen. Zit nog 14.4, denk dat dat het hele probleem is…
Loop anders dit even na?

https://www.iculture.nl/n...-update-15-5-beschikbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even bij de settings van mijn Mini gekeken, maar je had toch een setting (iets met omgevingsgeluid of zo?) die je uit moest zetten mocht een update niet lukken? Ik kan deze setting helemaal niet meer vinden (de Mini zit op 15.5.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Nee, het ding vanuit de doos. Maar je moet de setup doorlopen alvorens te kunnen updaten.

Pagina: 1 ... 30 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9