Acties:
  • +2 Henk 'm!
Menesis schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:02:
Heb een originele HomePod weten te kopen in Parijs en die staat nu sinds een dag in huis. Ben erg blij met het apparaat en m'n vriendin ook. Die is nogal kritisch qua interieurdesign en houdt eigenlijk niet zo van nog meer tech dingen in huis, maar deze mocht zonder problemen in de vensterbank staan :P

Wat me wel een beetje verbaast is dat als je niets afspeelt en dan de bovenkant aantikt (play), dat dan altijd Beats 1 aan gaat. Is dat nog aan te passen naar een ander radiostation ofzoiets?
Wel weer tof dat je zonder apple music ook andere radiostations kunt laten afspelen.

En over dat "what's my update" commando: hoe kan ik apple news activeren in een niet-ondersteund land?

Ik zag ook dat je bij aankoop van de mini 6 maanden Apple Music krijgt. Geldt dat ook voor de originele?
Hier is dat niet, als ik de HomePod aanraak gaat hij verder met het laatst afgespeelde nummer.
Een instelling zie ik daar zo snel niet voor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylan93 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:21:
[...]

Mijn HomePods (OG en Mini) komen beiden wel voor in de PiHole, heb je de naam resolution wel correct ingesteld binnen PiHole?
Echt, wat resolven ze dan? Want hier doen de HomePods helemaal niets met DNS (zie boven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Donstil schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:55:
[...]

Echt, wat resolven ze dan? Want hier doen de HomePods helemaal niets met DNS (zie boven).
Apple domeinen/Content Delivery Networks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkUdlt4AJRw33eFaPwGAVqfq2LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/56gJLRM2mqDopArETEn5cI6h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Vandaag een Homepod mini aangeschaft. Leuk dingetje, echter loop ik tegen 2 dingen aan waar ik niet uitkom.

1 - Ik heb verschillende opdrachten in de opdrachten app op mijn iPhone geconfigureerd. Kan de
Homepod dezelfde opdrachten uitvoeren, dmv spraak? Als ik nl een spraak opdracht commando via siri, via de iPhone doe, gaat dit feilloos. Doe ik hetzelfde commando via de Homepod, gebeurt er niets.

2 - Als ik aan de Homepod vraag wat mijn agenda voor vandaag is krijg ik eerst een vraag wie dit vraagt , als ik dan mijn naam opnoem krijg ik de reactie terug dat ik eerst mijn identificatie op de iPhone moet verifiëren. Dit is allang gedaan. Dus die snap ik even niet.... :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
wie heeft er ervaring met homepod mini en stereo geluid voor de tv?
Ik heb gelezen dat in stereo het geluid aan zienlijk beter is dan in mono, ik heb nu 1 homepod mini in de slaapkamer voor muziek bevalt het wel op zich. (don't judge me voor het hebben van een homepod in de slaapkamer:P) Ik zit te overwegen om nog een extra homepod mini bij te plakken en dan ook wat films hierop te kijken. Mijn tv is redelijk verouderd een "high" end full hd 3d tv uit 2013, maar het geluid was nooit geweldig.
tuurlijk weet ik ook wel dat je beter af bent met een sound bar of aparte speakers zoals ik heb opgesteld in de woonkamer maar voor in de slaapkamer heb ik niet zulke hogen eisen. Behalve tv kijken zoals apple+ disney etc, via apple tv uiteraard luister ik wel relatief veel muziek in de slaap kamer.
dus iemand hier ervaring mee? wat adviseren jullie te doen, een extra bij plaatsen of toch gaan voor een higher end speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tweakwondo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:25:
Ik heb gelezen dat in stereo het geluid aan zienlijk beter is dan in mono, ik heb nu 1 homepod mini in de slaapkamer voor muziek bevalt het wel op zich. (don't judge me voor het hebben van een homepod in de slaapkamer:P) Ik zit te overwegen om nog een extra homepod mini bij te plakken en dan ook wat films hierop te kijken. Mijn tv is redelijk verouderd een "high" end full hd 3d tv uit 2013, maar het geluid was nooit geweldig.
tuurlijk weet ik ook wel dat je beter af bent met een sound bar of aparte speakers zoals ik heb opgesteld in de woonkamer maar voor in de slaapkamer heb ik niet zulke hogen eisen. Behalve tv kijken zoals apple+ disney etc, via apple tv uiteraard luister ik wel relatief veel muziek in de slaap kamer.
dus iemand hier ervaring mee? wat adviseren jullie te doen, een extra bij plaatsen of toch gaan voor een higher end speaker?
Heb hier ook 2 Mini's in de slaapkamer i.c.m een AppleTV.
Prima te doen, niks mis mee.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:18
Zie mijn post van een paar maanden geleden.
B-lex schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:15:
[...]

Gister toen de tweede Mini in huis was ook maar eens geprobeerd hoe het klinkt om ze beiden aan de ATV te koppelen voor film en tv, puur uit nieuwsgierigheid.

Ze klinken beter dan de standaard speakers in mijn 7 jaar oude Samsung LCD (logisch). Ze klinken beduidend slechter dan mijn Teufel Cinebar 11 (€299,-) Er mist wat hoog, en er is gewoon geen laag, maar wat wil je ook met maar 1 driver in formaat honkbal. :+

Als referentie keek ik een paar actiescenes van John Wick 2 via Netflix op de ATV.

Het enige wat de Mini’s beter doen is het stereo beeld, maar dat komt natuurlijk omdat ze ver uit elkaar kunnen staan in tegenstelling tot de soundbar, die al zijn speakers onder de tv heeft.

Doe er uw voordeel mee.
Tweakwondo schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
refused81 schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:03:
[...]

Dat blijft idd matig, ik had er ook wat van, maar had ook Apple TV gekocht welke 3 mnd zou geven, maar die vlieger ging niet op omdat ik 3jaar geleden ooit eens een week had geprobeerd 😢
ik heb net een OG homepod gekocht in een winkel maar Apple Music laat niets over gratis maanden zien..

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
Audione0 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:11:
Vandaag een Homepod mini aangeschaft. Leuk dingetje, echter loop ik tegen 2 dingen aan waar ik niet uitkom.

1 - Ik heb verschillende opdrachten in de opdrachten app op mijn iPhone geconfigureerd. Kan de
Homepod dezelfde opdrachten uitvoeren, dmv spraak? Als ik nl een spraak opdracht commando via siri, via de iPhone doe, gaat dit feilloos. Doe ik hetzelfde commando via de Homepod, gebeurt er niets.

2 - Als ik aan de Homepod vraag wat mijn agenda voor vandaag is krijg ik eerst een vraag wie dit vraagt , als ik dan mijn naam opnoem krijg ik de reactie terug dat ik eerst mijn identificatie op de iPhone moet verifiëren. Dit is allang gedaan. Dus die snap ik even niet.... :)
1. werkt bij mij wel
2. werkt bij mij zonder unlock. Er zijn 2 soorten commands, general en persoonlijke. Bij persoonlijke commands zegt Siri ook je naam na afloop.

Je moet echter eerst je homepod updaten naar de nieuwste versie, en daarna instellen dat siri je op de homepod herkent (hiervoor moet je ook location services aanzetten op je iPhone, het werkt dus alleen als jij je iPhone ook thuis bent is) ik weet uit m'n hoofd even niet hoe dat precies heet

edit: recognise my voice heet het: in Home app, klik huisje > home settings > je appleID en dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OMESAvCQIEVMMkd-bLjATct0as=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7d5r6nhrNj2NWYtsrvd3Oih.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 11-04-2022 13:50 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menesis schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:41:
[...]

ik heb net een OG homepod gekocht in een winkel maar Apple Music laat niets over gratis maanden zien..
In NL kun je bij Apple alleen de Mini kopen. Ik kan me dus voorstellen dat de Apple Music actie alleen in combinatie met de Mini is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
meesje schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:48:
[...]

In NL kun je bij Apple alleen de Mini kopen. Ik kan me dus voorstellen dat de Apple Music actie alleen in combinatie met de Mini is.
Edit: Hmm de gewone HomePod staat ook genoemd zie ik nu (onder het plaatje van de mini)
https://offers.applemusic.apple/six-month-offer#redeem

[ Voor 43% gewijzigd door Menesis op 11-04-2022 13:53 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menesis schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:52:
[...]

Edit: Hmm de gewone HomePod staat ook genoemd zie ik nu (onder het plaatje van de mini)
https://offers.applemusic.apple/six-month-offer#redeem
Je hebt gelijk. Heb je wellicht niet zo lang geleden gebruik gemaakt van AM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
meesje schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:30:
[...]

Je hebt gelijk. Heb je wellicht niet zo lang geleden gebruik gemaakt van AM?
hmm ja ik heb wel eerder 3 maanden gratis gehad en een tijdje een abo gehad.. misschien is dat het. Zal eens met Apple support contact opnemen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 13-09 09:01
Menesis schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:36:
[...]

hmm ja ik heb wel eerder 3 maanden gratis gehad en een tijdje een abo gehad.. misschien is dat het. Zal eens met Apple support contact opnemen.
Laat even weten hoe contact met support was dan aub.
Ik heb eerder al eens apple music geprobeerd, nu een homepod mini gekocht. Maar wil wel weer eens 6 maandjes proberen :)
Ik hoop nog steeds dat spotify met een app komt die de homepod ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Menesis schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:36:
[...]

Die aanbiedingen van x maanden gratis, zijn idd alleen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Phoolie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:46:
[...]

Die aanbiedingen van x maanden gratis, zijn idd alleen voor nieuwe klanten.
Hier als bestaande klant wel meer dan 1x gebruik kunnen maken van een X aantal maanden gratis.

Bij nieuwe accounts (AppleID) lukte de 6 maanden sowieso. Maar laten we Apple Music vooral bespreken in [Apple Music] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Hey Siri, hoe ziet mijn dag eruit?

“Hier is dichter bij ow van Rowen Hèze”

:-|

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
Leuk trucje: als je in Contacts een nickname aan jezelf geeft (kun je onderaan je contact card toevoegen) dan gebruikt Siri die nickname Ipv je normale naam voor persoonlijke tasks.
“Koning <je naam>” is natuurlijk een leuke om in het bijzijn van je familie te activeren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 12-04-2022 16:48 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Menesis schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:43:
[...]

1. werkt bij mij wel
2. werkt bij mij zonder unlock. Er zijn 2 soorten commands, general en persoonlijke. Bij persoonlijke commands zegt Siri ook je naam na afloop.

Je moet echter eerst je homepod updaten naar de nieuwste versie, en daarna instellen dat siri je op de homepod herkent (hiervoor moet je ook location services aanzetten op je iPhone, het werkt dus alleen als jij je iPhone ook thuis bent is) ik weet uit m'n hoofd even niet hoe dat precies heet

edit: recognise my voice heet het: in Home app, klik huisje > home settings > je appleID en dan:
[Afbeelding]
Het is geluk!

Wat er aan de hand was dat de home pod verbinding maakte met een verkeerd apple id waar geen agenda aan gekoppeld was.

Dit opgelost door een andere "Primaire" gebruiker te kiezen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
De eerste dagen deed Siri het echt super, maar de laatste paar dagen heeft ze echt moeite me te verstaan, meer mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Joshua schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:20:
De eerste dagen deed Siri het echt super, maar de laatste paar dagen heeft ze echt moeite me te verstaan, meer mensen ervaring mee?
Ik heb het zelfde probleem. Soms weet ze niet eens wie ik ben :/

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Greatsword schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:33:
[...]

Een aantal van ons in dit Topic gebruiken deze

cwegh in "[HomePod & HomePod mini] Discussietopic"
Gekocht bij https://threedee.nl

Werkt top en ziet er een stuk beter uit dan die Ali meuk.
Ik heb ook zo'n dingetje gekocht, twee stuks.

Probleem dat ik heb is dat de kabel er maar zeer moeilijk in past. |:(

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gerwin schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:43:
[...]

Ik heb ook zo'n dingetje gekocht, twee stuks.

Probleem dat ik heb is dat de kabel er maar zeer moeilijk in past. |:(
Hahhaha, ja is even handigheid in vinden. Ik heb steeds een paar cm er in gedaan zig/zag en dan met de achterkant van een vork of iets naar beneden gedrukt. Dan zit het uiteindelijk precies goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 15:46
Sinds een paar dagen weigert mijn Homepod mini om Slam FM als radiozender te starten. Hoe ik het ook uitspreek de homepod komt bij NPO radio 2 uit 🤨

Is er iemand die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Achey
Achey schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:49:
Sinds een paar dagen weigert mijn Homepod mini om Slam FM als radiozender te starten. Hoe ik het ook uitspreek de homepod komt bij NPO radio 2 uit 🤨

Never mind, het kreng had door dat ik hulp ging zoeken. Dagenlang last gehad van dit probleem en opeens werkt het allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Achey schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:52:
[...]

Never mind, het kreng had door dat ik hulp ging zoeken. Dagenlang last gehad van dit probleem en opeens werkt het allemaal weer.
En met Radio Veronica? Lukt je die ook? Bij mij gaat het alleen maar via de Muziek app, ik kan zeggen wat ik wil, maar krijg de meest vreemde antwoorden. Ik zou toch graag zien dat Apple een radiostation app zou uitbrengen voor die homepods, nu is het allemaal toch wel een beetje behelpen, al helemaal bij buitenlandse zenders.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achey
Mr. Freeze schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:14:
[...]

En met Radio Veronica? Lukt je die ook? Bij mij gaat het alleen maar via de Muziek app, ik kan zeggen wat ik wil, maar krijg de meest vreemde antwoorden. Ik zou toch graag zien dat Apple een radiostation app zou uitbrengen voor die homepods, nu is het allemaal toch wel een beetje behelpen, al helemaal bij buitenlandse zenders.
Ja radio veronica gaat prima. Nee met de stem kan ik eigenlijk wel elk station oproepen alleen wanneer het een engelse naam heeft moet ik het op zijn nederlands uitspreken. Sorry weet niet beter hoe ik dit moet omschrijven 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is geen bug, dat is een feature :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achey
Donstil schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:28:
[...]

Dat is geen bug, dat is een feature :+
Waarom moet die “feature” dan bij Radio 2 uitkomen 😂 kies dan een leuke zender als vergissing. Fonetisch komt het niet eens in de buurt van slam fm en qua smaak al helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21

Hier komt hij af en toe uit bij Slam FM als ik NPO 3FM wil starten. Maar steeds vaker op NPO 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achey schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:30:
[...]

Waarom moet die “feature” dan bij Radio 2 uitkomen 😂 kies dan een leuke zender als vergissing. Fonetisch komt het niet eens in de buurt van slam fm en qua smaak al helemaal niet!
Ik bedoel meer dat je dan weg bent van Slam, was een grapje zeg maar, vandaar ook de emoji erbij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-04-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bij mijn ouders wil hij onder geen beding Radio 10 meer spelen, maakt niet uit wie er om vraagt.
Als ik bij mij om Radio 10 vraag speelt hij hem zonder problemen via TuneIn af.

Bijzonder dat dit momenteel een relatief grootschalig issue lijkt te zijn maar dat het dus wel min of meer random is.

[ Voor 20% gewijzigd door Spike_wolf op 16-04-2022 14:58 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:50
Ik heb het probleem een week of wat geleden hier ook aangekaart. Inmiddels was ik het zo zat dat ik maar een aantal scènes heb gemaakt met de betreffende radio zenders.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dylan93
Voor de mensen die net als ik problemen hadden met het fatsoenlijk werken van de HomePods sinds iOS 15.4 en een Apple TV hebben, ik kwam op Reddit een thread tegen waar iemand van Apple Support het advies kreeg om de Home Hub functie op de Apple TV uit te schakelen, en inderdaad, sinds het uitschakelen van de Apple TV Home Hub functie heb ik geen enkele problemen meer met de HomePods.

Je doet dit op de Apple TV zelf in "Instellingen -> Airplay en HomeKit" (ik heb de mijne in het Engels staan dus geen idee hoe dit exact heet in het Nederlands).

De HomePods werken nu weer zoals ze in het verleden deden zonder dat Siri constant 'even moest wachten' en dan wel of niet faalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylan93 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:43:
Voor de mensen die net als ik problemen hadden met het fatsoenlijk werken van de HomePods sinds iOS 15.4 en een Apple TV hebben, ik kwam op Reddit een thread tegen waar iemand van Apple Support het advies kreeg om de Home Hub functie op de Apple TV uit te schakelen, en inderdaad, sinds het uitschakelen van de Apple TV Home Hub functie heb ik geen enkele problemen meer met de HomePods.

Je doet dit op de Apple TV zelf in "Instellingen -> Airplay en HomeKit" (ik heb de mijne in het Engels staan dus geen idee hoe dit exact heet in het Nederlands).

De HomePods werken nu weer zoals ze in het verleden deden zonder dat Siri constant 'even moest wachten' en dan wel of niet faalde.
Bedankt voor delen! Is de Apple TV dan nog wel benaderbaar vanuit de Woning app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:54:
[...]

Bedankt voor delen! Is de Apple TV dan nog wel benaderbaar vanuit de Woning app?
Ja, je zet alleen de hub functionaliteit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylan93 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:43:

Ik heb de problemen niet meer (sinds een paar updates geleden) maar vind het wel een workaround (want het is geen fix als je zaken uit moet zetten) met een kanttekening. Je zet op die manier wel een bedraad pootje in je netwerk uit en moet daardoor volledig op Wifi vertrouwen voor je HomeKit set-up. Iets waar ik als “Liever bedraad dan draadloos” IT’er niet direct gelukkig van kan worden :P

Vast niet voor iedereen een belangrijk ding maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Donstil schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:15:
[...]

Ik heb de problemen niet meer (sinds een paar updates geleden) maar vind het wel een workaround (want het is geen fix als je zaken uit moet zetten) met een kanttekening. Je zet op die manier wel een bedraad pootje in je netwerk uit en moet daardoor volledig op Wifi vertrouwen voor je HomeKit set-up. Iets waar ik als “Liever bedraad dan draadloos” IT’er niet direct gelukkig van kan worden :P

Vast niet voor iedereen een belangrijk ding maar wel iets om in het achterhoofd te houden.
Het is inderdaad een workaround, het schijnt een bug te zijn in tvOS waardoor het probleem optreedt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dylan93 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:40:
[...]

Het is inderdaad een workaround, het schijnt een bug te zijn in tvOS waardoor het probleem optreedt. 8)7
Ooh echt, dat zou je dan ook weer niet verwachten.
Want wat doet het “verkeer” van mijn HomePod immers op de AppleTV.

Nou goed ze zullen het wel weten daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren twee HomePod Mini’s ingesteld als stereo voor bij mijn tv. Het geluid is beduidend beter dan dat uit mijn televisie komt. Ook even vergeleken met mijn staande luidsprekers, maar die worden niet overtroffen. Om het volume via de staande luidsprekers te bedienen moet ik toch weer een afstandsbediening er bij pakken. Via de Mini’s kan alles gewoon via de Siri remote. Echt super! De komende tijd houd ik dit zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14

Toppe

Oké ✅

Menesis schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:48:
Leuk trucje: als je in Contacts een nickname aan jezelf geeft (kun je onderaan je contact card toevoegen) dan gebruikt Siri die nickname Ipv je normale naam voor persoonlijke tasks.
“Koning <je naam>” is natuurlijk een leuke om in het bijzijn van je familie te activeren ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:22:
Gisteren twee HomePod Mini’s ingesteld als stereo voor bij mijn tv. Het geluid is beduidend beter dan dat uit mijn televisie komt. Ook even vergeleken met mijn staande luidsprekers, maar die worden niet overtroffen. Om het volume via de staande luidsprekers te bedienen moet ik toch weer een afstandsbediening er bij pakken. Via de Mini’s kan alles gewoon via de Siri remote. Echt super! De komende tijd houd ik dit zo.
En als je Apple Music gebruikt kan je de volume knoppen gebruiken voor harder/zachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:08:
[...]

En als je Apple Music gebruikt kan je de volume knoppen gebruiken voor harder/zachter
Dan moet je hiervoor AM aanzetten via je Apple TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:31:
[...]

Dan moet je hiervoor AM aanzetten via je Apple TV?
Op de Apple TV heb ik de standaard audio uitvoer gewijzigd, dan speelt hij altijd via de Apple TV. Scherm blijft wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:45:
[...]

Op de Apple TV heb ik de standaard audio uitvoer gewijzigd, dan speelt hij altijd via de Apple TV. Scherm blijft wel uit :)
Muziek luisteren via de Mini’s wil ik proberen zo veel mogelijk te doen via Siri. Het volume kun je dan overigens ook makkelijk via je iPhone (met vergrendeld scherm) aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:07:
[...]

Muziek luisteren via de Mini’s wil ik proberen zo veel mogelijk te doen via Siri. Het volume kun je dan overigens ook makkelijk via je iPhone (met vergrendeld scherm) aanpassen.
Dat doe je ook via Siri, je moet alleen de standaard audio uitgang wijzigen op je Apple TV. Verder is er geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:13:
[...]

Dat doe je ook via Siri, je moet alleen de standaard audio uitgang wijzigen op je Apple TV. Verder is er geen verschil.
Top Toppe! Dat ga ik eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:22:
Waarom moet je daar een afstandsbediening voor pakken, dat kan toch al jaren met de Apple TV remotes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha ja ik “meester”, ooit eens ingesteld toen Siri kwam. Hoorde het laatst ineens weer toen de HomePods Nederlands konden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Toppe schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:13:
[...]

Ik ben je even kwijt, waarom zou je in hemelsnaam via de Apple TV naar de HomePods muziek sturen terwijl het ook rechtstreeks op de HomePods kan?
Of begrijp ik je nu verkeerd?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Serena schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:03:
[...]

Ik ben je even kwijt, waarom zou je in hemelsnaam via de Apple TV naar de HomePods muziek sturen terwijl het ook rechtstreeks op de HomePods kan?
Misschien om ook de lyrics op TV te kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Omdat als je het rechtstreeks doet zit je weer te violen met de audio uitvoer op je Apple TV.

Door de standaard luidspreker te wijzigen naar de HomePods heb je hier geen last meer van. Je kan de HomePods gewoon gebruiken zoals je gewend bent maar hoeft geen instellingen meer aan te passen. En je kan ook nog eens de afstandsbediening van de Apple TV gebruiken om de homepod volume hoger/lager te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Zojuist het volgende uitgeprobeerd en het werkt.
Stel bij audio output op je atv je homepod als default in. Meer niet. Zet daarna de ATV gewoon weer uit.
Speel via Siri op je homepod muziek af en je kunt daarna met je Siri remote ook het volume bedienen.
@Toppe Bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:59:
[...]

Waarom moet je daar een afstandsbediening voor pakken, dat kan toch al jaren met de Apple TV remotes?
Klopt, maar dat is de volume doorgifte naar (in mijn geval) de AirPort Express die aangesloten is op mijn receiver. Ik vind dit altijd een zo-zo oplossing. Ik moet dan mijn receiver op een bepaald volume instellen en dan de doorgifte wijzigen met de remote. Ik vind dan de stappen vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:15:
[...]

Klopt, maar dat is de volume doorgifte naar (in mijn geval) de AirPort Express die aangesloten is op mijn receiver. Ik vind dit altijd een zo-zo oplossing. Ik moet dan mijn receiver op een bepaald volume instellen en dan de doorgifte wijzigen met de remote. Ik vind dan de stappen vrij groot.
Nee ik bedoel dat je de receiver ook rechtstreeks kunt bedienen met de IR van de Apple TV remote.

Althans dat gebeurt hier als ik het niet via HDMI zou doen.

Edit: Staat mij iets van bij dat je het ook kan programmeren door de IR op de Apple TV remote te richten, alleen weet niet zeker of dat er nog steeds in zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 24-04-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:03:
[...]

Nee ik bedoel dat je de receiver ook rechtstreeks kunt bedienen met de IR van de Apple TV remote.

Althans dat gebeurt hier als ik het niet via HDMI zou doen.

Edit: Staat mij iets van bij dat je het ook kan programmeren door de IR op de Apple TV remote te richten, alleen weet niet zeker of dat er nog steeds in zit.
Ik zal me er eens verder in verdiepen. Ik kan me voorstellen dat het in mijn huidige setup niet werkt aangezien je op een AirPort Express ook passieve speakers kunt aansluiten en zodoende de standaard functionaliteit is dat je met de ab het volume van de AE bedient. Ik ga even Google-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:13:
[...]

Ik zal me er eens verder in verdiepen. Ik kan me voorstellen dat het in mijn huidige setup niet werkt aangezien je op een AirPort Express ook passieve speakers kunt aansluiten en zodoende de standaard functionaliteit is dat je met de ab het volume van de AE bedient. Ik ga even Google-en.
Volume wil je doorgaans op je receiver regelen. Dat doe je op die manier met de Siri remote.

Hoe het geluid er komt (in dit geval een AirPort Express) doet er dan eigenlijk niet toe, het mooie is dan dat je de remote ook kunt gebruiken als je wat anders luistert wat niet via de AppleTV of Airport Express komt.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 24-04-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:26:
[...]

Volume wil je doorgaans op je receiver regelen. Dat doe je op die manier met de Siri remote.

Hoe het geluid er komt (in dit geval een AirPort Express) doet er dan eigenlijk niet toe, het mooie is dan dat je de remote ook kunt gebruiken als je wat anders luistert wat niet via de AppleTV of Airport Express komt.
Ik heb al wat info kunnen vinden over het leren van je Siri remote. Echter dan kan ik alleen het receiver volume bedienen (als het lukt om dit in te stellen) en niet meer die van de tv. Verder denk ik dat de werking van de AE de bottleneck blijft. Je kunt daar niet instellen dat de sound output een vast volume is en je zodoende alleen de receiver hoeft te bedienen.
Nu even F1 via Viaplay kijken. Dit klinkt ook veel beter via de Mini’s. Het volume van de Mini’s vind ik in ieder geval hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:55:
[...]

Ik heb al wat info kunnen vinden over het leren van je Siri remote. Echter dan kan ik alleen het receiver volume bedienen (als het lukt om dit in te stellen) en niet meer die van de tv. Verder denk ik dat de werking van de AE de bottleneck blijft. Je kunt daar niet instellen dat de sound output een vast volume is en je zodoende alleen de receiver hoeft te bedienen.
Nu even F1 via Viaplay kijken. Dit klinkt ook veel beter via de Mini’s. Het volume van de Mini’s vind ik in ieder geval hard genoeg.
Ah got it. Omdat je zei “ze winnen het niet van mijn speakers” dacht ik dat je dat wel als default zou blijven gebruiken. Maar als je die niet voor de tv enz gebruikt dan is de IR leren aan de Receiver niet handig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:10:
[...]

Omdat als je het rechtstreeks doet zit je weer te violen met de audio uitvoer op je Apple TV.

Door de standaard luidspreker te wijzigen naar de HomePods heb je hier geen last meer van. Je kan de HomePods gewoon gebruiken zoals je gewend bent maar hoeft geen instellingen meer aan te passen. En je kan ook nog eens de afstandsbediening van de Apple TV gebruiken om de homepod volume hoger/lager te zetten.
Maar ben je toch het hele Siri verhaal kwijt?
He Siri, speel het laatste album van Anouk.

Dus als je later ATV kijkt speelt hij niet meer over de HomePods?
Bijzonder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Serena schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:25:
[...]

Bijzonder…
Jawel, je merkt geen verschil behalve dat je niet meer handmatig de audio uitvoer op de Apple TV moet aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:25:
[...]

Bijzonder…
Ik had ook mijn bedenkingen. Het werkt in ieder geval. Dus default output aanpassen. Daarna gewoon doen wat je normaal tegen Siri zegt. In mijn geval: “Hé Siri, speel radio 2” en hoppa daarna met Siri remote het volume kunnen bedienen. Dit is volgens mij een niet gedocumenteerde feature. Tenminste ik heb het niet kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 24-04-2022 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:53:
[...]

Ik had ook mijn bedenkingen. Het werkt in ieder geval. Dus default output aanpassen. Daarna gewoon doen wat je normaal tegen Siri zegt. In mijn geval: “Hé Siri, speel radio 2” en hoppa daarna met Siri remote het volume kunnen bedienen. Dit is volgens mij een niet gedocumenteerde feature. Tenminste ik heb het niet kunnen vinden.
Jawel, sterker nog, als je een Apple TV in de zelfde ruimte plaatst wordt de vraag zelfs gesteld:

https://support.apple.com/en-us/HT207705

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:06:
[...]

Jawel, sterker nog, als je een Apple TV in de zelfde ruimte plaatst wordt de vraag zelfs gesteld:

https://support.apple.com/en-us/HT207705
Die ‘thuisbioscoop’ melding kreeg ik ook. Volgens mij is niet gedocumenteerd dat als je deze instelling aanzet, de vragen aan Siri op je HomePod resulteert in dat muziek afgespeeld wordt via ATV met output naar HomePods. Wel dat bv het geluid van Netflix (opgestart op je atv) direct naar de HomePods gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 24-04-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:53:
[...]

Maar springt dan je tv niet aan?
Ik heb als output mijn Sonos, dus hier zou dat niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:40:
[...]

Maar springt dan je tv niet aan?
Ik heb als output mijn Sonos, dus hier zou dat niet werken.
Nee, de tv blijft dan gewoon uit. De atv gaat ook niet aan (het lampje brandt niet). En toch kun je dan met de ab het volume van de HomePods bedienen. Ik vind dit in dit in de categorie ‘raar maar waar’ vallen.
Met je Sonos gaat dit niet lukken toch? De standaard output kan toch alleen ingesteld worden icm HomePod/mini? Mijn AirPort Express kan in ieder geval niet instellen als standaard output.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 25-04-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het best wel een workaround om alleen maar de remote te kunnen gebruiken eigenlijk maar het werkt idd wel. Alleen is het echt veel makkelijker dan even “het Siri zet het volume <zelf kiezen>% lager/hoger” te roepen?

Maar goed ik ben hier misschien ook de doelgroep niet voor. Heel de dag alleen thuis aan het werk, dus 1x goed zetten is meestal voldoende voor weken 😆

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 25-04-2022 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:06:
Ik vind het best wel een workaround om alleen maar de remote te kunnen gebruiken eigenlijk maar het werkt idd wel. Alleen is het echt veel makkelijker dan even “het Siri zet het volume <zelf kiezen>% lager/hoger” te roepen?

Maar goed ik ben hier misschien ook de doelgroep niet voor. Heel de dag alleen thuis aan het werk, dus 1x goed zetten is meestal voldoende voor weken 😆
Dat kan zelfs korter. ‘Hey Siri, harder/zachter’. En dat roep ik idd meestal.

De mooiste optie vind ik nu wel echt de zones.

‘Hey Siri, speel het laatste album van Anouk op Benedenverdieping.’

Hoppa, speelt op de mini en alle Sonossen beneden.
Moet je uiteraard wel in HomeKit de zones goed ingesteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:06:

Je stelt hem maar éénmalig in he? Kost je werkelijk nog geen 5 seconde. Daarna ben klaar en merk je geen enkel verschil tussen de nieuwe of oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Serena schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:23:
[...]

Zones zijn een uitvinding maar ik vind wel dat ze die optie onnodig diep hebben weg gestopt.

Sowieso hoop ik al sinds iOS 12 op een verbeterde Home app…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:30:
[...]

Je stelt hem maar éénmalig in he? Kost je werkelijk nog geen 5 seconde. Daarna ben klaar en merk je geen enkel verschil tussen de nieuwe of oude situatie.
Jawel want mijn speakers die ik normaal met de Apple TV gebruik zijn veel beter van kwaliteit (maar logger om te gebruiken). Dus 1x instellen is geen optie want ik moet bij normale media dan weer terug schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:23:
[...]

Ooh dat eerste wist ik niet. Dat is nog handiger idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:35:
[...]

Zones zijn een uitvinding maar ik vind wel dat ze die optie onnodig diep hebben weg gestopt.

Zo hier nog een, zodra je woning uit wat onderdelen bestaat wordt het echt een onoverzichtelijk rommeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:41:
[...]

Zo hier nog een, zodra je woning uit wat onderdelen bestaat wordt het echt een onoverzichtelijk rommeltje.
Zeker, hier een aardig lijstje:
- 2 camera’s en een deurbel
- 6 sensoren (CO2 + 5 rookmelders)*
- 7 Home hubs
- 5 Bridges
- 71 accessoires
- 15+ accessories nog niet toegevoegd

En dan allemaal ‘More to come’

Inderdaad, overzicht is lastig te maken…

Dan is er nog Home+ 5, kost je €15 voor ‘lifetime’ maar als hij met 5 klaar is komt 6 weer, kost je weer zo’n zelfde bedrag ben ik bang.

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 25-04-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:35:
[...]

Klopt, zit redelijk diep in de Woning app. Toen ik nog Eve spul had, merkte ik deze zones pas op in hun app. In de Eve app (en ongetwijfeld andere) zijn Zones beter zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:40:
[...]

Ooh dat eerste wist ik niet. Dat is nog handiger idd :)
Haha, die functie kende ik wel. Best verbazend welke functies je allemaal nog tegen komt. Soms is echt een kwestie van RTFM. :) Maar die van Toppe stond er echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:48:
[...]

Zeker, hier een aardig lijstje:
- 2 camera’s en een deurbel
- 6 sensoren (CO2 + 5 rookmelders)*
- 7 Home hubs
- 5 Bridges
- 71 accessoires
- 15+ accessories nog niet toegevoegd

En dan allemaal ‘More to come’

Inderdaad, overzicht is lastig te maken…

Dan is er nog Home+ 5, kost je €15 voor ‘lifetime’ maar als hij met 5 klaar is komt 6 weer, kost je weer zo’n zelfde bedrag ben ik bang.
Haha lekker

Hier had ik op een gegeven moment:

- 49 hue licht bronnen.
- 1 universele inbouw dimmer
- 25 schakelaars
- 4 bewegingssensoren
- 3 Rook melders
- 6 temperatuur / luchtvochtigheid sensoren
- 2 Cameras
- 3 HomePods
- 1 deurbel
- 2 AppleTV’s
- 1 Alarm
- 3 officiële hubs
- 1 Homebridge hub voor de rookmelders van Nest

ik heb laatst allemaal zaken uit woning gehaald om die reden. Werd toch nooit gebruikt via woning (zoals mijn elektrische auto bijvoorbeeld 8)7 ) dus maakte het nog iets overzichtelijker.

Lampen, camera’s en HomePods heb ik laten zitten want die zijn wel handig met Siri maar de rest deed ik toch nooit wat mee via HomeKit en sommige van de eigen apps werken nog beter ook.

Het idee van HomeKit/Woning is wel een goeie verder maar Apple heeft het echt laten op een of andere manier. Zoals ze helaas wel vaker doen de laatste jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 25-04-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:37:
[...]

Haha lekker

Hier had ik op een gegeven moment:

- 49 hue licht bronnen.
- 1 universele inbouw dimmer
- 25 schakelaars
- 4 bewegingssensoren
- 3 Rook melders
- 6 temperatuur / luchtvochtigheid sensoren
- 2 Cameras
- 3 HomePods
- 1 deurbel
- 2 AppleTV’s
- 1 Alarm
- 3 officiële hubs
- 1 Homebridge hub voor de rookmelders van Nest

ik heb laatst allemaal zaken uit woning gehaald om die reden. Werd toch nooit gebruikt (zoals mijn elektrische auto bijvoorbeeld 8)7 ) via woning dus maakte het nog iets overzichtelijker.

Lampen, camera’s en HomePods heb ik laten zitten want die zijn wel handig met Siri maar de rest deed ik toch nooit wat mee via HomeKit en sommige van de eigen apps werken nog beter ook.
Goed punt. Mijn ervaring is dat Hue accessoires zoals motion sensor en dimmer Switch zich inderdaad beter (makkelijker) laten inregelen via de eigen app. De deurbel vind ik overigens wel fijn icm de gong functie van de Mini’s.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 25-04-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:46:
[...]

Goed punt. Mijn ervaring is dat Hue accessoires zoals motion sensor en dimmer Switch zich inderdaad beter (makkelijker) laten inregelen via de eigen app. De deurbel vind ik overigens wel fijn icm de gong functie van de Mini’s.
Ja die gong is wel handig idd, al hebben wij ook nog een ouderwetse “tring” chime hangen, die in het hele huis eigenlijk wel te horen is.

Beeld van de camera op de AppleTV’s vind ik dan wel weer leuk. scheelt weer een device pakken als de deurbel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
meesje schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:46:
[...]

Wat voor deurbellen gebruiken jullie? Ben zelf ook al een tijd geinteresseerd in zoiets maar ik wil deze het liefst helemaal onafhankelijk van de cloud van de fabrikant hebben draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dylan93 schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:42:
[...]

Wat voor deurbellen gebruiken jullie? Ben zelf ook al een tijd geinteresseerd in zoiets maar ik wil deze het liefst helemaal onafhankelijk van de cloud van de fabrikant hebben draaien.
Ik heb bij mijn moeder eens een Eufy deurbel opgehangen, die heeft een losse hub in huis met een geheugen kaart erin en is daarom zonder cloud (of abonnement in ieder geval), daar zou ook HomeKit support voor komen maar durf nu ik dit aan het tikken ben eigenlijk niet met zekerheid te zeggen of dat al gebeurt is.

Zelf heb ik een Nest Hello hangen, nog van voor mijn wat scherpere kijk op Google etc. Die heb ik met homebridge in HomeKit hangen maar zal ik t.z.t vervangen voor een Native HomeKit model, welke is alleen nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Heb de Netatmo. Alleen geen HSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Donstil schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:57:
[...]

Ik heb bij mijn moeder eens een Eufy deurbel opgehangen, die heeft een losse hub in huis met een geheugen kaart erin en is daarom zonder cloud (of abonnement in ieder geval), daar zou ook HomeKit support voor komen maar durf nu ik dit aan het tikken ben eigenlijk niet met zekerheid te zeggen of dat al gebeurt is.

Zelf heb ik een Nest Hello hangen, nog van voor mijn wat scherpere kijk op Google etc. Die heb ik met homebridge in HomeKit hangen maar zal ik t.z.t vervangen voor een Native HomeKit model, welke is alleen nog niet zeker.
Hier ook de Eufy en deze geeft beeld en nog belangrijker geluid via de mini's

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bing69 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:35:
[...]

Even een toevoeging: hiervoor heb je wel homebridge nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bing69 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:35:
[...]

Ze hadden bij Eufy ooit beloofd dat we native HomeKit support zou komen voor de deurbel. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb mijn reactie in het HomeKit topic gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
meesje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:03:
[...]

Even een toevoeging: hiervoor heb je wel homebridge nodig.
Inderdaad, vergeten dat ik hem ook in homebridge had staan;-)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik heb nu twee OG HomePods (eentje via Rebuy gekocht -beetje risky maar hij werkt voorlopig...)
Ik moet zeggen dat twee units het geluid wel een stuk beter maakt. Alleen is de bas wel wat sterk (en vooral ook imponerend voor het formaat!), terwijl het met de optie reduce bass naar mijn smaak weer wat te zwakke bas is.
Maar wel erg dik geluid! Toevallig is mijn huiskamer setup zo dat de TV precies tussen die twee homepods staat. Dus ja, nu moet ik haast wel een AppleTV kopen om films ook via de Homepods te laten lopen.
(Ik heb een LG CX en had eigenlijk gehoopt dat die ook wel náár Airplay kon streamen, maar blijkbaar kan die het alleen ontvangen :/ )

Anyway, voorlopig ben ik erg blij met de HomdsPods en hoop dat ze geen mankementen gaan vertonen met de versterker of voeding zoals je wel op reddit voorbij ziet komen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menesis schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:04:
Ik heb nu twee OG HomePods (eentje via Rebuy gekocht -beetje risky maar hij werkt voorlopig...)
Ik moet zeggen dat twee units het geluid wel een stuk beter maakt. Alleen is de bas wel wat sterk (en vooral ook imponerend voor het formaat!), terwijl het met de optie reduce bass naar mijn smaak weer wat te zwakke bas is.
Maar wel erg dik geluid! Toevallig is mijn huiskamer setup zo dat de TV precies tussen die twee homepods staat. Dus ja, nu moet ik haast wel een AppleTV kopen om films ook via de Homepods te laten lopen.
(Ik heb een LG CX en had eigenlijk gehoopt dat die ook wel náár Airplay kon streamen, maar blijkbaar kan die het alleen ontvangen :/ )

Anyway, voorlopig ben ik erg blij met de HomdsPods en hoop dat ze geen mankementen gaan vertonen met de versterker of voeding zoals je wel op reddit voorbij ziet komen.
Haast wel? Gewoon gelijk kopen die Apple TV! :)
Mijn Mini’s staan 1,5 meter van elkaar en geeft een mooi stereo geluid. Ik ben er happy mee. Qua max volume vind ik het ook meer dan toereikend. Ik overweeg om mijn stereo receiver (met aangesloten AirPort Express) en staande luidsprekers zelfs de deur uit doen. Even nog verder over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Las op reddit dat je IGMP Snooping aan kunt zetten op je router om Airplay2 te verbeteren. Ik had afentoe dat ik m'n homepod niet meer kon controllen (volume veranderen werkte niet). Ik heb IGMP nu aangezet op m'n router en hoop dat alles beter werkt.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
meesje schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:40:
[...]

Haast wel? Gewoon gelijk kopen die Apple TV! :)
Mijn Mini’s staan 1,5 meter van elkaar en geeft een mooi stereo geluid. Ik ben er happy mee. Qua max volume vind ik het ook meer dan toereikend. Ik overweeg om mijn stereo receiver (met aangesloten AirPort Express) en staande luidsprekers zelfs de deur uit doen. Even nog verder over nadenken.
Hehe, alleen is het wel weer jammer dat die AppleTV nodig is. Je zou verwachten dat je vanaf een iPhone het geluid naar de homepods zou kunnen streamen en het beeld naar m'n TV. Maar goed, dat werkt niet. Ik had trouwens ook m'n receiver via een airport express gekoppeld(en met een Hue plug om het hele zaakje vi de home app aan te kunnen zetten) en heb die setup gisteren naar een andere kamer verplaatst ("opgeruimd") :D

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 01-05-2022 09:48 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menesis schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:44:
Las op reddit dat je IGMP Snooping aan kunt zetten op je router om Airplay2 te verbeteren. Ik had afentoe dat ik m'n homepod niet meer kon controllen (volume veranderen werkte niet). Ik heb IGMP nu aangezet op m'n router en hoop dat alles beter werkt.
IGMP Snooping kan idd wel een goeie tip zijn maar het is wel wat minder zwart wit dan “gewoon aanzetten op je switch/router”.

Veel consumenten producten ondersteunen het bijvoorbeeld niet maar je moet ook even in de gaten houden of je een IGMP proxy moet inschakelen. Dat is afhankelijk van je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik via Apple Music/TuneIn radio afspeel op mijn HomePod mini’s, wordt op mijn iPhone een AM widget getoond (op vergrendeld scherm). Ik vind dit zelf niet zo heel erg, maar mijn vrouw ziet dit ook op haar iPhone, Ze is onderdeel van de Apple family (voor Apple Arcade), maar (nog) niet toegevoegd aan HomeKit.
Hoe kun je er voor zorgen dat deze widget niet meer getoond wordt? Zelfs wanneer de AM app verwijderd is van de iPhone wordt de widget getoond. Ik heb gegoogled, maar geen oplossing gevonden. Wel veel frustratie berichten dat deze widget erg hardnekkig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Permanent uitschakelen kan niet.
Je kunt wel dit doen op het moment dat het als vervelend wordt ervaren:
How to Hide Media Controls on iPhone Lock Screen for Airplay
  • Click on the blue AirPlay icon just to the right of the media title being played in the media control panel on the iPhone lock screen.
  • From the displayed AirPlay menu, select “Other speaker control“
  • In the menu that appears next, select “iPhone” at the top of the device list. By doing this, it notifies your iPhone that you don’t want to control the remote AirPlay device from your current iPhone.
  • After selecting “iPhone,” you’ll see a small iPhone media playback window on the lock screen
  • To clear the iPhone’s media playback screen (if the device does not play media active), press the side button or the screen button (depending on the device) to lock the iPhone.
  • When you turn your iPhone screen back on (by pressing a button or otherwise), the media controls on the lock screen will be gone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:56:
Permanent uitschakelen kan niet.
Je kunt wel dit doen op het moment dat het als vervelend wordt ervaren:

[...]
Ik heb nog deze YouTube gevonden, maar onder Berichtgeving heb ik geen Muziek staan… Wellicht komt dit doordat ik ooit de Muziek app heb verwijder (en later weer geïnstalleerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:14:
[...]

Ik heb nog deze YouTube gevonden, maar onder Berichtgeving heb ik geen Muziek staan… Wellicht komt dit doordat ik ooit de Muziek app heb verwijder (en later weer geïnstalleerd)?
Ik heb ook geen muziek onder berichtgeving, wat irritant is want ik kreeg laatst een “Nieuwe muziek” push bericht spam van de muziek app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:21:
[...]

Ik heb ook geen muziek onder berichtgeving, wat irritant is want ik kreeg laatst een “Nieuwe muziek” push bericht spam van de muziek app.
Erg vreemd. De laatste comment (Thank you) is van drie dagen geleden. Het ziet er allemaal redelijk recent uit.
Voor jouw issue kun je kijken onder instellingen > Siri en zoeken > muziek. Daar heb je suggesties toggles.

Edit: de help regel er onder zegt naast suggesties ook materiaal+widget. Dus wellicht ook oplossing voor mijn probleem?

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 01-05-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:25:
[...]

Erg vreemd. De laatste comment (Thank you) is van drie dagen geleden. Het ziet er allemaal redelijk recent uit.
Voor jouw issue kun je kijken onder instellingen > Siri en zoeken > muziek. Daar heb je suggesties toggles.

Edit: de help regel er onder zegt naast suggesties ook materiaal. Dus wellicht ook oplossing voor mijn probleem.
Ooh nice, daar ga ik even naar kijken.
Al wil ik die AirPlay knoppen wel houden, dus hoop weer niet dat het een toggle voor deze 2 problemen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 1 mei 2022 @ 14:32:
[...]

Ooh nice, daar ga ik even naar kijken.
Al wil ik die AirPlay knoppen wel houden, dus hoop weer niet dat het een toggle voor deze 2 problemen is :P
Zojuist een test gedaan met drie ‘suggesties’ toggles op uit. Daarna iPhone uit en aan gezet Dit heeft mijn probleem niet verholpen: de muziek widget blijft getoond worden op locked scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roppedop schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:09:
Ben ik de enige die de ‘Minder lage tonen’ heeft aangezet op de stereo OG HomePod? En eigenlijk is dat weer net te weinig laag.
Ik heb dit ook even geprobeerd, maar zoals door anderen aangegeven is het lage tonen of geen lage tonen. Dan maar op de lage tonen stand laten staan. Hierdoor weet ik nog niet of ik afscheid ga nemen van mijn Marantz en Monitor Audio combi. Het ruimt wel lekker op. Qua max volume kunnen twee Mini’s overigens heel goed de hele beneden verdieping vullen. 50% vind ik eerlijk gezegd al meer dan genoeg.
Pagina: 1 ... 29 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9