Heb al even gezocht maar kan het niet vinden: Kan een setje homepod-mini's ook gekoppeld worden aan een SonyTV die Airplay2 ondersteunt? Ik wil dus het geluid van mijn tv via de homepod laten lopen.
Eens. Maar ik ben nu niet in de positie om even naar Duitsland te rijden, laat staan Amsterdam. Anders wordt het gewoon bestellen en zien we wel of het wat is. Sowieso komt hij op de kinder kamer dus wat minder spannend dan in de woonkamer of wat.meesje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:13:
[...]
Je laatste vraag vind ik overigens niet off-topic. Om een kleur goed te kunnen beoordelen, lijkt me het handigst om deze in het echt te zien. Daarnaast verandert een kleur ook: space grey van nu is niet hetzelfde als van een paar jaar geleden.
Stiekem de hoop dat ze hem ook nog in het groen gaan uitbrengen.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Je TV kan als Airplay2 speaker/ontvanger dienen en niet als zender. Een mogelijke oplossing is een AppleTV. Bij instellingen kun je dan de Mini’s als output selecteren.thunder68 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:46:
Heb al even gezocht maar kan het niet vinden: Kan een setje homepod-mini's ook gekoppeld worden aan een SonyTV die Airplay2 ondersteunt? Ik wil dus het geluid van mijn tv via de homepod laten lopen.
Super, dank je wel. Via mijn Apple-TV (3e gen) zou dat dus moeten kunnen.meesje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Je TV kan als Airplay2 speaker/ontvanger dienen en niet als zender. Een mogelijke oplossing is een AppleTV. Bij instellingen kun je dan de Mini’s als output selecteren.
Merci!
Sorry, met Apple TV doelde ik op de 4/4K versies. Of het met een gen3 ook kan, weet ik niet.thunder68 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:25:
[...]
Super, dank je wel. Via mijn Apple-TV (3e gen) zou dat dus moeten kunnen.
Merci!
Net even gegoogled: helaas peanutbutter: https://discussions.apple.com/thread/252691461meesje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Sorry, met Apple TV doelde ik op de 4/4K versies. Of het met een gen3 ook kan, weet ik niet.
is dus minimaal een Apple TV 4K of Apple TV HD1 voor nodig.
Klopt het dat ze nog niet te bestellen zijn op de Nederlandse Apple site?Donstil schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:18:
Nou voor die 4 geïnteresseerde die nog geen Mini van internet hadden, Apple verkoopt ze nu ook op de site
Nee klopt idd. Eind maartTheVMaster schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:53:
[...]
Klopt het dat ze nog niet te bestellen zijn op de Nederlandse Apple site?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik ben wat aan het experimenteren geweest met de plaatsing van 2 originele HomePods in stereo modus.
En heb ze nu allebei in een hoek staan waardoor ze ongeveer 4 meter bij elkaar vandaan staan.
Voor muziek klinkt dit super maar voor atmos op appletv met series/films word het center kanaal wel wat breed.
Ben er nog niet helemaal uit wat het beste klinkt voor dat doel.
Wat is jullie ervaring hierin? Dichtbij de tv zoals Apple aanraad? Of verder uit elkaar?
En heb ze nu allebei in een hoek staan waardoor ze ongeveer 4 meter bij elkaar vandaan staan.
Voor muziek klinkt dit super maar voor atmos op appletv met series/films word het center kanaal wel wat breed.
Wat is jullie ervaring hierin? Dichtbij de tv zoals Apple aanraad? Of verder uit elkaar?
Ik heb 2 Mini’s op de nachtkastjes staan. Klinkt voor mij meer dan prima.RFdeGroot schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:08:
Ik ben wat aan het experimenteren geweest met de plaatsing van 2 originele HomePods in stereo modus.
In de woonkamer slechts 1 grote en die staat achter ons (op zeg maar 5 uur) en ook niks mis mee.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dichtbij de TV zoals Apple aanraad.
www.oldskoolnl.nl
Gaat het volgens jullie verschil maken twee Mini’s bij de tv te plaatsen? Heb een Apple TV 4K van vorig jaar en heb voornamelijk als assistent Google Nest Mini en Nest Hub. Als Assistent ben ik daar meer over te spreken.
Voor het vervangen van de (echt waar) Bose Companion II aan de tv zit ik aan Mini’s te denken. Vraag me alleen af of er echt goed geluid uit komt voor tv-series en -programma’s.
Voor het vervangen van de (echt waar) Bose Companion II aan de tv zit ik aan Mini’s te denken. Vraag me alleen af of er echt goed geluid uit komt voor tv-series en -programma’s.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Nee, ga je spijt van krijgen. De mini’s zijn in mijn ogen echt gemaakt om lekker te gebruiken in de keuken, slaapkamer of badkamer en zeker niet geschikt ter vervanging van een fatsoenlijke speaker bij een TV.THE_BASE schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:03:
Gaat het volgens jullie verschil maken twee Mini’s bij de tv te plaatsen? Heb een Apple TV 4K van vorig jaar en heb voornamelijk als assistent Google Nest Mini en Nest Hub. Als Assistent ben ik daar meer over te spreken.
Helemaal mee eens.
www.oldskoolnl.nl
Bedankt beiden, keuze gemaakt. Was op zoek naar nieuw speelgoed.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
2 x HomePod (niet de mini) bij je TV…
www.oldskoolnl.nl
Ze zijn nieuw sowieso niet meer te verkrijgen en de tweedehands markt vind ik een beetje vaag in deze.Roppedop schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:08:
2 x HomePod (niet de mini) bij je TV…
Veel advertenties vermelden ‘niet tot amper gebruikt’ en daar geloof ik om eerlijk te zijn helemaal niets van, die dingen hangen 24/7 aan de stroom en slijten dus wel gewoon.
Wordt tijd dat de wakker worden in Cupertino en met een ‘normaal’ formaat weer op de markt komen.
Mini’s zijn leuk en ben tevreden, maar niet als vervanging van een TV speaker.
Allemaal waar. Maar als ik zo de signature van THE_BASE zie gaat hij blij worden van 2 x HomePods.
www.oldskoolnl.nl
Nog nieuw in doos: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_iosRoppedop schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:33:
Allemaal waar. Maar als ik zo de signature van THE_BASE zie gaat hij blij worden van 2 x HomePods.
€400…
Inderdaad. Hier nu ook 2 HomePod mini’s in huis en nog 2 onderweg. Maar m’n vrouw vroeg zich al af waarom die grote HomePods er niet meer zijn. Heb nu net 2 (oude) Sonos speakers verkocht, beide zonder Airplay 2 en die worden nu vervangen door HomePod Mini’s. De Play 3 door 2 HomePods en de Play 1 door 1 HomePod. Maar ik zou die Play 3 het liefst vervangen door een grote HomePod, maar goed. Tweedehands zou ik het ook niet aandurven.Toppe schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:39:
[...]
Ze zijn nieuw sowieso niet meer te verkrijgen en de tweedehands markt vind ik een beetje vaag in deze.
Veel advertenties vermelden ‘niet tot amper gebruikt’ en daar geloof ik om eerlijk te zijn helemaal niets van, die dingen hangen 24/7 aan de stroom en slijten dus wel gewoon.
Wordt tijd dat de wakker worden in Cupertino en met een ‘normaal’ formaat weer op de markt komen.
Mini’s zijn leuk en ben tevreden, maar niet als vervanging van een TV speaker.
Nieuw in doos zou ik nog wel doen, over het algemeen kijkt Apple naar de activatie datum van die dingen. En ik ga er vanuit dat ze nog wel spare parts hebbenTheVMaster schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:22:
[...]
Inderdaad. Hier nu ook 2 HomePod mini’s in huis en nog 2 onderweg. Maar m’n vrouw vroeg zich al af waarom die grote HomePods er niet meer zijn. Heb nu net 2 (oude) Sonos speakers verkocht, beide zonder Airplay 2 en die worden nu vervangen door HomePod Mini’s. De Play 3 door 2 HomePods en de Play 1 door 1 HomePod. Maar ik zou die Play 3 het liefst vervangen door een grote HomePod, maar goed. Tweedehands zou ik het ook niet aandurven.
Hee kick.Toppe schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:35:
[...]
Nog nieuw in doos: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
€400…
Die ga ik eens een berichtje sturen
Zo veel kan er toch niet mis met 2e hands HomePods? Het is geen iPhone die 10 keer gevallen is.
Ik heb er twee van marktplaats. Prima.
Ik heb er twee van marktplaats. Prima.
[ Voor 18% gewijzigd door Roppedop op 13-03-2022 21:06 ]
www.oldskoolnl.nl
Zojuist HomePod OS 15.4 op m'n homepods gezet.
Alleen wanneer ik persoonlijke verzoeken wil activeren, dan krijg ik nog steeds onderstaande melding. Mis ik iets? Dit zou moeten werken nu, toch?
Alleen wanneer ik persoonlijke verzoeken wil activeren, dan krijg ik nog steeds onderstaande melding. Mis ik iets? Dit zou moeten werken nu, toch?
:fill(white):strip_exif()/f/image/pO7jIlgrSkPjTb3EqUWGOyq6.png?f=user_large)
Dat snap ik ook niet helemaal. Ik heb die toggle al sinds de HomePod Nederlands kan.smeerbartje schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:07:
Zojuist HomePod OS 15.4 op m'n homepods gezet.
[Afbeelding]
Zo ook nu terwijl de update nog aan het downloaden si.
/f/image/6U2lPmVjttEkxOcOEEQSqZXA.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 14-03-2022 21:53 ]
Ik had de toggle ook al, alleen nu werkt het echt (geen idee waarom ze die wel lieten zien in het Nederlands), want op de iPhone kreeg ik na het updaten de vraag of ik persoonlijke verzoeken in wilde schakelen. Daarna kon ik "Hey Siri, wie ben ik?" doen en ik ze noemt mijn naam. Voorheen wist ze het niet.
Iemand enig idee wanneer de mini in Nederland te bestellen is? Eind maart is zo’n breed antwoord
Dat heb ik dan weer niet gehad. Net alle HomePods ge-update maar geen melding op de iPhone.Sunn0))) schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:59:
Ik had de toggle ook al, alleen nu werkt het echt (geen idee waarom ze die wel lieten zien in het Nederlands), want op de iPhone kreeg ik na het updaten de vraag of ik persoonlijke verzoeken in wilde schakelen.
Als ik mijn HomePod vraag wie ik ben, weet ie het niet! Zegt ga naar de woning app of herken mijn stem is ingeschakeld. Deze staat ingeschakeld! Iets wat ik over het hoofd zie?
Heb je wel een contact voor je zelf aangemaakt?henkna schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:03:
Als ik mijn HomePod vraag wie ik ben, weet ie het niet! Zegt ga naar de woning app of herken mijn stem is ingeschakeld. Deze staat ingeschakeld! Iets wat ik over het hoofd zie?
Laatste update op al je devices?henkna schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:03:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hier hetzelfde. Persoonlijke verzoeken voor alle Homepods uit- en weer ingeschakeld en het lijkt nu te werken.henkna schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:03:
Het configureren van zoiets simpels is soms echt enorm onduidelijk vind ik. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik persoonlijke verzoeken voor mijn zoontje aan de praat krijg. Hij heeft een oude iPad in gebruik met eigen account die ik kan beheren als ouder. Zit vast ergens verstopt in de Woning app ofzo.
Wat is er lastig? Uitnodiging voor de woning app sturen en dan, na acceptatie, in de woning app persoonlijke verzoeken aanzetten.Sunn0))) schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:29:
Het configureren van zoiets simpels is soms echt enorm onduidelijk vind ik. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik persoonlijke verzoeken voor mijn zoontje aan de praat krijg. Hij heeft een oude iPad in gebruik met eigen account die ik kan beheren als ouder. Zit vast ergens verstopt in de Woning app ofzo.
Ik heb er afgelopen weken nog een paar besteld via de Pricewatch, aangezien ze enerzijds nog niet bij Apple te koop zijn en anderszijds omdat ze 10-15 euro goedkoper zijn.Toppe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:29:
Iemand enig idee wanneer de mini in Nederland te bestellen is? Eind maart is zo’n breed antwoord
Is dat de truuk? Hij herkende mij wel, maar mijn vrouw kon hij niet benoemen.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:10:
[...]
Heb je wel een contact voor je zelf aangemaakt?
En je moet ook zelf wel even de 'Luister naar He, siri' inschakelen en dan configureren dat hij je stem herkent lijkt me? Mijn vrouw herkende hij eerst ook niet, nu wel.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Wat is er lastig? Uitnodiging voor de woning app sturen en dan, na acceptatie, in de woning app persoonlijke verzoeken aanzetten.
Grote kans. Hij moet wel weten wie je bent natuurlijkTheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:11:
[...]
Is dat de truuk? Hij herkende mij wel, maar mijn vrouw kon hij niet benoemen.
Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:12:
[...]
Grote kans. Hij moet wel weten wie je bent natuurlijk
Je eigen contact bewerken, onderin ‘Add field’ en dan nickname. Dan snapt hij het welTheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Moet wel zeggen dat Siri mij niet kan vertellen dat ik TheVMaster heet als ik vraag wie ik ben, maar mijn agenda voorlezen of podcasts afspelen kan dan wel.
Hij vind dat ik ‘God of the empire’ ben
Dochterlief wil graag een blauwe. Die staan niet goedkoper in de PW dan €105. Dan wacht ik nog wel even en koop ik hem rechtstreeks bij Apple zelf.TheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:10:
[...]
Ik heb er afgelopen weken nog een paar besteld via de Pricewatch, aangezien ze enerzijds nog niet bij Apple te koop zijn en anderszijds omdat ze 10-15 euro goedkoper zijn.
Het werkt bij mij nadat ik op mijn iPhone "Hey Siri" heb ingeschakeld. Op mijn iPhone moest ik toen 5 zinnen inspreken zodat Siri mij kan herkennen. Daarna werkte het ook op de HomePod.henkna schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:03:
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Ik moest bij mijn vrouw ook de ‘hè Siri’ opnieuw configureren vanuit de woning app, in de HomePod tile.TheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:11:
[...]
Is dat de truuk? Hij herkende mij wel, maar mijn vrouw kon hij niet benoemen.
©2004
“Hey Siri, wie ben ik” resulteer bij mij in: “ik weet niet zeker wie er nu praat”.
Luister naar hè Siri heb ik uit en weer aangezet. Idem voor persoonlijke verzoeken. Hebben jullie nog andere tips om uit te proberen?
edit: Opgelost. Even HomePod uit en weer aangezet.
Luister naar hè Siri heb ik uit en weer aangezet. Idem voor persoonlijke verzoeken. Hebben jullie nog andere tips om uit te proberen?
edit: Opgelost. Even HomePod uit en weer aangezet.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 15-03-2022 13:22 ]
Is het volume niveau niet afhankelijk van hoe hard je praat?meesje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:27:
Klopt het dat het nog steeds niet mogelijk is om het volume van Siri (dus niet van de media) aan te passen?
Siri geeft uiteindelijk aan dat ze het volume automatisch aanpast. Op dit moment staat het kennelijk op 65 procent. Dit vind ik best hard.
Link naar de pagina van Apple is dood: https://support.apple.com/en-us/HT209573LHomePod automatically adjusts Siri's response volume based on the level of noise in the room, your distance from HomePod, and how loudly you're speaking to Siri. You can turn automatic volume on or off by saying, "Hey Siri, turn on automatic Siri volume," or "Hey Siri, turn off automatic Siri volume."
[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 15-03-2022 13:44 ]
Volgens mij kun je Siri vragen om zachter te praten.meesje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:27:
Klopt het dat het nog steeds niet mogelijk is om het volume van Siri (dus niet van de media) aan te passen?
Siri geeft uiteindelijk aan dat ze het volume automatisch aanpast. Op dit moment staat het kennelijk op 65 procent. Dit vind ik best hard.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Klopt, maar dat is ze de volgende keer (bij mij iig) weer vergeten.TheKerremenke schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Volgens mij kun je Siri vragen om zachter te praten.
Dat laatste werkt dus nietToppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:42:
[...]
Is het volume niveau niet afhankelijk van hoe hard je praat?
[...]
Link naar de pagina van Apple is dood: https://support.apple.com/en-us/HT209573L
Stekker er al eens uit getrokken? Hier helpt schelden nog wel eensTheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:55:
[...]
Dat laatste werkt dus nietze blijft fluisteren hier.
LOL ga ik ff proberen (stekker + schelden)Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:59:
[...]
Stekker er al eens uit getrokken? Hier helpt schelden nog wel eens
Soms luisteren die dingen niet en dan blijven ze lullen. Gewoon. ‘Siri hou je bek’ roepen en ze zijn allemaal stilTheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:03:
[...]
LOL ga ik ff proberen (stekker + schelden)
Maar het fluisteren (of dat Siri de hard praat) is irritant. Vooral als ik muziek op lekker volume aan heb staan en dan vraag 'zie zingt dit' en ze dan gaat fluisteren. WTF man, dat kan ik dan toch niet horen als ik niet NAAST de homepod sta.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:03:
[...]
Soms luisteren die dingen niet en dan blijven ze lullen. Gewoon. ‘Siri hou je bek’ roepen en ze zijn allemaal stil

Nee klopt, heel herkenbaar hoor, daar irriteer ik me af en toe ook wel aan. Aan de andere kant zo ik ook niet één vast volume willen hebben omdat ik ‘s nachts ook nog wel eens wat wil roepen tegen dat ding en dan niet het hele huis wakker wil hebben.TheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:05:
[...]
Maar het fluisteren (of dat Siri de hard praat) is irritant. Vooral als ik muziek op lekker volume aan heb staan en dan vraag 'zie zingt dit' en ze dan gaat fluisteren. WTF man, dat kan ik dan toch niet horen als ik niet NAAST de homepod sta.
Wauw, nu de stekker eruit gehaald en beetje lopen schelden. Nu hapert het stereopaar continue, waarbij de audio bij 1 Homepod hapert. WTF
Als ik zeg “Hey Siri wie ben ik” antwoord ze met “je klinkt als Donstil”
Terwijl ik nooit een wizard doorlopen heb o.i.d, waar haalt ze die info nou vandaan?
Terwijl ik nooit een wizard doorlopen heb o.i.d, waar haalt ze die info nou vandaan?
Uit je contact, staat waarschijnlijk je nickname.Donstil schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:10:
Siri is boosTheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:48:
Wauw, nu de stekker eruit gehaald en beetje lopen schelden. Nu hapert het stereopaar continue, waarbij de audio bij 1 Homepod hapert. WTF
Hier wel idd, alleen luistert wel heel nauwkeurig merk ik.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:42:
[...]
Is het volume niveau niet afhankelijk van hoe hard je praat?
[...]
Link naar de pagina van Apple is dood: https://support.apple.com/en-us/HT209573L
Nou ik bedoelde eigenlijk “Je klinkt als”, dat is info die niet in mijn contacten staat.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:11:
[...]
Uit je contact, staat waarschijnlijk je nickname.
In het begin heb je toch hey Siri geconfigureerd op je iPhone?Donstil schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:13:
[...]
Nou ik bedoelde eigenlijk “Je klinkt als”, dat is info die niet in mijn contacten staat.
Nee ik gebruik geen Hey Siri op mijn devices anders dan de HomePod.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:14:
[...]
In het begin heb je toch hey Siri geconfigureerd op je iPhone?
op je homepod?Donstil schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:10:
Ja op mijn HomePod geeft ze dat antwoord, alleen ik heb dus nergens een wizard gekregen of iets.
Ineens “kan” ze dit.
Ooit in een eerder leven ingesteld? Siri onthoudt alles!Donstil schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:15:
[...]
Nee ik gebruik geen Hey Siri op mijn devices anders dan de HomePod.
Ja dat zou de enige logische verklaring zijn maar bij mijn weten heb ik het nooit gebruikt.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:17:
[...]
Ooit in een eerder leven ingesteld? Siri onthoudt alles!
Nou goed het werkt nu in ieder geval, vreemd dat het na de update nog even 15 uur nodig had maar oké
Door jouw fluister opmerking even gegoogled en kwam dit tegen. Bij instellingen > toegankelijkheid kun je instellen of het volume van Siri automatisch aangepast moet worden. Standaard staat deze optie kennelijk aan. Vanavond als de kids slapen eens proberen met zachter praten/fluisteren.TheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:55:
[...]
Dat laatste werkt dus nietze blijft fluisteren hier.
Als deze optie uit is, wordt het media volume gevolgd. Weer wat geleerd.
Als ik "Herken mijn stem" probeer in te schakelen dan zegt hij dat Siri nog niet beschikbaar is in Nederlands? Homepod mini is inmiddel geupdate naar 15.4 (zojuist gedaan). Nog even geduld hebben of?
Ja, hij moet even communiceren met de servers. Herstarten kan helpenx86dev schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:37:
Als ik "Herken mijn stem" probeer in te schakelen dan zegt hij dat Siri nog niet beschikbaar is in Nederlands? Homepod mini is inmiddel geupdate naar 15.4 (zojuist gedaan). Nog even geduld hebben of?
Soms is het net Windows.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:40:
[...]
Ja, hij moet even communiceren met de servers. Herstarten kan helpen
Straks wil je nog naar Cortana…
Zo makkelijk is het blijkbaar niet. Hij heeft de optie persoonlijke verzoeken niet. Ik zal hem wel ergens toegang moeten geven. Maar ik zie nu ook een bannertje in zijn Woning app staan om Siri zijn stem te laten herkennen, dus wellicht dat eerst even doen.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:49:
[...]
Wat is er lastig? Uitnodiging voor de woning app sturen en dan, na acceptatie, in de woning app persoonlijke verzoeken aanzetten.
Is het een kinder account?Sunn0))) schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:01:
[...]
Zo makkelijk is het blijkbaar niet. Hij heeft de optie persoonlijke verzoeken niet. Ik zal hem wel ergens toegang moeten geven. Maar ik zie nu ook een bannertje in zijn Woning app staan om Siri zijn stem te laten herkennen, dus wellicht dat eerst even doen.
Yup. Misschien nog te jong voor dataverzameling.

Thanks, dat was de fix. Herstarten en even een paar minuten wachten, hij herkende het nog niet direct namelijk.Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:40:
[...]
Ja, hij moet even communiceren met de servers. Herstarten kan helpen
Ondanks eerdere berichten heb ik het ook nog niet aan de praat. Siri herkent de stem van mijn vrouw niet. Die van mij wel. HomePod al diverse keren herstart en ook al meerdere keren Siri opnieuw ingesteld maar nog geen resultaat. Meer mensen hier last van en de gouden tip?🙂
©2004
Persoonlijke verzoeken even uitvinken en weer aanvinken?hk12nl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:46:
Ondanks eerdere berichten heb ik het ook nog niet aan de praat. Siri herkent de stem van mijn vrouw niet. Die van mij wel. HomePod al diverse keren herstart en ook al meerdere keren Siri opnieuw ingesteld maar nog geen resultaat. Meer mensen hier last van en de gouden tip?🙂
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Mijn HomePods staan weer op Engels. Nederlands is toch wel tenenkrommend slecht.
Alleen die robotstem al.. Ik heb het idee dat de Engels (Amerikaanse) Siri Nederlandse termen beter begrijpt dan de Nederlandse Siri Engelse termen (bijvoorbeeld speel x artiest af).
Alleen die robotstem al.. Ik heb het idee dat de Engels (Amerikaanse) Siri Nederlandse termen beter begrijpt dan de Nederlandse Siri Engelse termen (bijvoorbeeld speel x artiest af).
Gebruiken jullie Siri op de HomePod voor het bedienen van de Apple TV?
“Zet TV aan/uit” werkt goed. “Speel Teletubbies op de TV” zorgde er voor dat Teletubbies opgestart werd via Prime. Dus prima. Maar “Speel Orange is the New Black op de TV” zorgt er voor dat er informatie over deze serie wordt getoond (afkomstig van Apple), maar niet dat deze serie wordt gestart op Netflix.
Kan ik hiervoor nog wat instellen? Of heeft Netflix dit dicht gezet? De Netflix app opstarten lukt wel.
Edit: ook Peppa Pig wordt ook keurig via Prime afgespeeld. Idem voor een Star Wars film via Disney+.
“Zet TV aan/uit” werkt goed. “Speel Teletubbies op de TV” zorgde er voor dat Teletubbies opgestart werd via Prime. Dus prima. Maar “Speel Orange is the New Black op de TV” zorgt er voor dat er informatie over deze serie wordt getoond (afkomstig van Apple), maar niet dat deze serie wordt gestart op Netflix.
Kan ik hiervoor nog wat instellen? Of heeft Netflix dit dicht gezet? De Netflix app opstarten lukt wel.
Edit: ook Peppa Pig wordt ook keurig via Prime afgespeeld. Idem voor een Star Wars film via Disney+.
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 20-03-2022 10:44 ]
@meesje Ja, maar alleen voor hele simpele commando’s als: Tv on/off, skipp “x” seconds/minutes, Pause, Volume “x” Percent etc.
Content zelf gewoon handmatig zoeken en selecteren.
Content zelf gewoon handmatig zoeken en selecteren.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Wordt hier niet gebruikt, Remote is eigenlijk altijd sneller.
Heel af en toe eens “Hey Siri zet de tv uit”.
Heel af en toe eens “Hey Siri zet de tv uit”.
Ok. Thanks. Ik krijg ook een beetje hit&miss gevoel. “Speel Star Wars Phantom Menace” werkt, maar “Speel The Mandalorian” weer niet. Leuk om even te proberen, maar via ab inderdaad sneller. Wel jammer dat Netflix deze integratie niet heeft. Zelfde verhaal met Spotify: via iPhone wel Spotify kunnen instellen als standaard dienst voor muziek, maar bij HomePod kan dat niet.
Iemand een idee wat Apple bedoelt met 'eind van de maand'? Is dat dan ook echt 31 maart?
Eind van de maand is meestal in de laatste week van de maand. Die volgende week.Overseer10 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:47:
Iemand een idee wat Apple bedoelt met 'eind van de maand'? Is dat dan ook echt 31 maart?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
HomePod Mini day!
Ben benieuwd of de HomePod Mini een beetje aanslaat in Nederland (ik heb er zelf 3, maar ben toch een beetje de uitzondering gok ik).
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat men liever Google of Amazon in huis haalt. Uiteraard goedkoper en Siri lijkt qua mogelijkheden toch wat achter te lopen op de andere assistenten. De nummer 1 feature voor velen is de Spotify integratie die mist. Spotify's relatie met Apple is al niet te best, dus veel haast zullen ze bij Spotify wel niet hebben om ondersteuning toe te voegen (sowieso hebben ze tegenwoordig naar mijn mening veel prio's waar ik niks aan heb).
Ik ben zelf wel tevreden met de HomePod's. Maar gebruik het vooral om wat HomeKit scenes te triggeren, timers te zetten en muziek af te spelen. Ik gebruik ze ook niet als mijn vaste muziekinstallatie, maar meer als een soort lokale speaker op plekken waar ik geen hele goede speakers heb staan (of nodig heb). Sure, de spraakherkenning heeft soms echt wel problemen. Vooral bij mijn vriendin (dit kwam ook langs in een item van Arjen Lubach) en zoontje. Ik heb soms ook wel eens dat de HomePod Mini die verder weg staat reageert ipv degene naast me. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden.
Ben benieuwd of de HomePod Mini een beetje aanslaat in Nederland (ik heb er zelf 3, maar ben toch een beetje de uitzondering gok ik).
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat men liever Google of Amazon in huis haalt. Uiteraard goedkoper en Siri lijkt qua mogelijkheden toch wat achter te lopen op de andere assistenten. De nummer 1 feature voor velen is de Spotify integratie die mist. Spotify's relatie met Apple is al niet te best, dus veel haast zullen ze bij Spotify wel niet hebben om ondersteuning toe te voegen (sowieso hebben ze tegenwoordig naar mijn mening veel prio's waar ik niks aan heb).
Ik ben zelf wel tevreden met de HomePod's. Maar gebruik het vooral om wat HomeKit scenes te triggeren, timers te zetten en muziek af te spelen. Ik gebruik ze ook niet als mijn vaste muziekinstallatie, maar meer als een soort lokale speaker op plekken waar ik geen hele goede speakers heb staan (of nodig heb). Sure, de spraakherkenning heeft soms echt wel problemen. Vooral bij mijn vriendin (dit kwam ook langs in een item van Arjen Lubach) en zoontje. Ik heb soms ook wel eens dat de HomePod Mini die verder weg staat reageert ipv degene naast me. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden.
De gele besteld, nummer 3. Ik had al zwart en oranje. Nu heeft elke verdieping er 1'tje (na dinsdag)Donstil schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:24:
Nou hij is er hoor:
https://www.apple.com/nl/homepod-mini/
Dit soort reacties zijn toch niet nodig.
[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 25-03-2022 15:52 ]
Hier vandaag toevallig een witte 2de kansje van coolblue binnen gekregen en het werkt allemaal weer zoals je van apple gewend bentSunn0))) schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:12:
HomePod Mini day!
Ik ben nog van het old school radio luisteren (dus niet echt spotify / apple music) maar dus nu even Hey siri Radio 10 roepen en speelt meteen (wel via Apple music maar radio is dacht ik gratis hoewel ik nu nog een proefabbo heb) af.
Ook werkt het syncen met de het geluid van de TV (via Apple Tv) ook prima, dus als we buiten zitten mooi de homepod mini mee naar buiten en binnen het geluid van de TV.
Maar ik verwacht dat er hier ook nog wel meer mini's komen.
Net ook even een automatisering gemaakt dat het geluid op stil gaat als ik ga bellen met m'n telefoon (ben alleen nog niet gebeld om dit goed te testen
Verder werkt de intercom icm apple watch ook goed.
Iemand nog meer tips wat er allemaal mee kan?
devices die ik inmiddels heb:
3x iPhone 2x Apple Watch 2x iPad 2x AppleTV 1x Airpod Pro 3x Airtag en dan 1x homepod mini
@Tinusvolkel Klopt. Radio via Apple Music (eigenlijk TuneIn) is gratis.
Mooi dan gaat iig het proefabbo niet verlengt wordenmeesje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:43:
@Tinusvolkel Klopt. Radio via Apple Music (eigenlijk TuneIn) is gratis.
Heeft er iemand ervaring met het pairen van een homepod met een bluesound node voor muziek via Airplay2? Zou een interessante goedkope uitbreiding zijn ipv een bluesound flex.
Graag een TR aanmaken en niet reageren.
[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 25-03-2022 15:53 ]
Ik betwijfeld of dit überhaupt mogelijk is…loeberce schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:01:
Heeft er iemand ervaring met het pairen van een homepod met een bluesound node voor muziek via Airplay2? Zou een interessante goedkope uitbreiding zijn ipv een bluesound flex.
Dit off-topic slowchatten voegt niets toe, maak dan een TR aan.
[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 25-03-2022 15:54 ]
Dit off-topic slowchatten voegt niets toe, maak dan een TR aan.
[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 25-03-2022 15:54 ]
Vandaag ook een mini aangeschaft. Vooral ook om de deurbel in de woonkamer te horen.
Het ding staat echter al uren op configureren. Al eens gereset, maar dat helpt geen drol.
Hier word ik dus kriegelig van…
Het ding staat echter al uren op configureren. Al eens gereset, maar dat helpt geen drol.
Hier word ik dus kriegelig van…
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9