Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvdBerg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-04 23:07
De HomePod zal de Nederlandse welterusten activeren bij Good Night. Ik gebruik het iedere avond voor het slapen gaan. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GvdBerg schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:02:
De HomePod zal de Nederlandse welterusten activeren bij Good Night. Ik gebruik het iedere avond voor het slapen gaan. 😊
Heb je dat ooit ingesteld? Want de mijne doet dus niets.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Greatsword schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:10:
Net een account aangemaakt op Otto.de,en https://www.mailboxde.com om te kijken of ik het kon laten doorsturen naar NL

In principe allemaal gelukt maar ik krijg het in Otto niet voor elkaar om alle gegevens te verwerken in het adressenveld, je moet je ID nr invullen en 2 adressen maar dat zijn te veel letters/cijfers :(

Uiteindelijk gelukt via http://www.huifkarverzendservice.nl totale kosten voor 2 HomePods incl verzending naar NL 205,85

Ben benieuwd hoe betrouwbaar zo'n partij als Otto.de is qua levertijden e.d.
Zie je je bestelling in je Otto account? Ik heb m daar ook besteld (met afhalen bij pakketpunt hermes) en dat lukte prima. Maar als ik nu ben ingelogd bij Otto kan ik geen bestellingen zien... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@joenja Vreemd, van mij staat er gewoon in, had je wel een bevestigingsmail gehad?

Anders even contact opnemen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
ja ik heb een bevestiging, maar in mijn account kan ik verder niet veel zien. Ik heb bij het aanmaken van de account geen duits adres opgegeven, maar gekozen voor de optie voor buitenlands adres. Had jij dat wel gedaan?

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:50
B-lex schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:06:
Ligt het aan mij, of duurt het wel erg lang voordat het review embargo op de HomePod Mini wordt opgeheven?
Ik wil eerst de reviews even afwachten alvorens over te gaan tot aanschaf.
Daar gaan we:

YouTube: HomePod Mini Review: Big Sound, Tiny Box!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
Hij is kleiner dan ik dacht.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:31
Zo, ik ook. Schrik er gewoon van haha.

I don't have dreams, I have goals!!

• GvdBerg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-04 23:07
Donstil schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:16:
[...]

Heb je dat ooit ingesteld? Want de mijne doet dus niets.
Niet dat ik me kan herinneren. Kan zo ook 1 2 3 niet vinden wat het eventueel zou kunnen triggeren.

• mulkmans
  • Laatst online: 08-09 20:40
Ik heb nu een Sonos One SL speaker en wil graag een HomePod Mini voor ernaast. Deels ook omdat de IPad dan niet meer hoeft te fungeren als HomeKit Hub.

Weet iemand of het mogelijk is om muziek tegelijk op de Sonos en HomePod Mini af te spelen via AirPlay 2?

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ondersteund je sonos sl
Airplay2? Zoja dsn werkt het

• mulkmans
Coldbullet schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:06:
Ondersteund je sonos sl
Airplay2? Zoja dsn werkt het
Ja ik gebruik nu mijn Sonos One SL met mijn Samsung AirPlay 2 tv als stereo paar. Bedankt voor je antwoord 😊

• mulkmans
Ik dacht dit weekend even naar Duitsland te rijden (woon paar km van de grens). Maar volgens mij is die nergens meer te krijgen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ik ben aan het zoeken naar een airplay 2 speaker voor in huis, en kom uit eindelijk toch bij de apple home pod of sonos.

Wat is nou beter/makelijker in gebruik?
Wij gebruiken apple music family. Siri eigenlijk nooit uberhoupt spraak besturing is niet ons dingetje..

Wat willen we uiteindelijk? In huis/ afdak meerdere speakers voor radio en apple music, makelijkste is dat airplay 2 protocol? Hebben nu ook apple tv maar dan ben je verplicht om
Altijd de tv aan te hebben voor geluid wat we niet willen.
Zijn beide in bezit van ipad/iphone/apple watch.

Wie o wie heefthier wat info over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
Ik heb een Sonos en ook een HomePod.

Momenteel gebruik ik alleen de HomePod
Zeker wanneer je Apple Music hebt zou ik een HomePod adviseren evt samen met enkele HomePods mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ronvgs schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:20:

Zeker wanneer je Apple Music hebt zou ik een HomePod adviseren evt samen met enkele HomePods mini
Duidelijk, waren me gedachten toch in de juiste richting..

Ander dingetje weet er iemand een leuk betaalbare soundbar/tv speaker die niet te groot is met airplay 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Ronvgs schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:20:

Je Sonos heeft toch ook AirPlay? Muziek aanzetten op de HomePod en Airplayen naar de Sonos.
Hier hangt het huis vol met Sonos, werkt prima, ook met Apple Music.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:55:
[...]

Je Sonos heeft toch ook AirPlay? Muziek aanzetten op de HomePod en Airplayen naar de Sonos.
Hier hangt het huis vol met Sonos, werkt prima, ook met Apple Music.
Misschien een noob vraag, maar kun je dan via Siri op je HomePod vragen om ook muziek af te spelen op de Sonos (of andere AirPlay 2 speaker) of moet je dan gebruik maken van iPhone/iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:01:
[...]

Misschien een noob vraag, maar kun je dan via Siri op je HomePod vragen om ook muziek af te spelen op de Sonos (of andere AirPlay 2 speaker) of moet je dan gebruik maken van iPhone/iPad?
Toevallig gisteren mee gespeeld.
Je kunt zones maken in HomeKit. Als je die nou een naam geeft die Engels ook pakt kun je zeggen "play downstairs" of everywhere, of wat dan ook.
Play Radio 2 in the Woonkamer werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:04:
[...]

Toevallig gisteren mee gespeeld.
Je kunt zones maken in HomeKit. Als je die nou een naam geeft die Engels ook pakt kun je zeggen "play downstairs" of everywhere, of wat dan ook.
Play Radio 2 in the Woonkamer werkt ook.
Mooi!
Is het geluid via bv de HomePod en een Sonos dan ook synchroon? Geen probleem natuurlijk als deze in afzonderlijke ruimtes staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:09:
[...]

Mooi!
Is het geluid via bv de HomePod en een Sonos dan ook synchroon? Geen probleem natuurlijk als deze in afzonderlijke ruimtes staan.
Ja hoor, perfect synchroon. Hier speelt op dit moment ook HomePod en Sonos samen. In de zomer staan dan de speakers onder de overkapping die op een AirPort Express zijn aangesloten ook nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die een HomePod mini willen bestellen en deze thuis laten bezorgen zonder gebruik te maken van een dienst als huifkar: cyberport.de geef aan “Verfügbar ab 10.12.2020”. Ik ben benieuwd wie eerder voorraad heeft: Gravis of cyberport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cwegh
  • Laatst online: 16:25
Voor de Belgen onder ons, hier een link op fnac.be met gratis levering voor 99,49 EUR.

https://www.fr.fnac.be/En...00-0000-0000-000000000000

PS: Als je zoekt op fnac.be vind je de HomePod mini niet, enkel deze direct link lijkt te werken. Zo heb ik de mijne besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwegh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:21:
Voor de Belgen onder ons, hier een link op fnac.be met gratis levering voor 99,49 EUR.

PS: Als je zoekt op fnac.be vind je de HomePod mini niet, enkel deze direct link lijkt te werken. Zo heb ik de mijne besteld.
Je hebt dan waarschijnlijk een verloopstekker nodig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:14
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:30:
[...]

Je hebt dan waarschijnlijk een verloopstekker nodig, toch?
Ja en nee, de Homepod Mini heeft een USB-C aansluiting met een los 20W adapter. Geen idee of die in België/Frankrijk hetzelfde zijn als NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
Rub147 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:33:
[...]

Ja en nee, de Homepod Mini heeft een USB-C aansluiting met een los 20W adapter. Geen idee of die in België/Frankrijk hetzelfde zijn als NL.
Heel Europa heeft dezelfde stekkers buiten de UK ;-) Dus nee, geen verloopstekker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cwegh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:35:
[...]

Heel Europa heeft dezelfde stekkers buiten de UK ;-) Dus nee, geen verloopstekker nodig.
Helder! Mijn Frans is helaas niet zo goed om hier nu wat te bestellen. Het schuifje naar NL werkt niet met dit product, ook wel logisch natuurlijk. En Google translate werkt niet met deze pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 13-11-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02

Er loopt ook een "Web Days"-actie op Fnac.be waardoor de prijs in je winkelmandje nog maar 89,49€ is.. Ik heb al 2 grote HomePods maar dit doet me toch wel weer twijfelen :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
bibi2205 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:50:
[...]

Er loopt ook een "Web Days"-actie op Fnac.be waardoor de prijs in je winkelmandje nog maar 89,49€ is.. Ik heb al 2 grote HomePods maar dit doet me toch wel weer twijfelen :)
Damn, ik heb al besteld. Heb gezocht voor een code maar niet gevonden. Wat is de code? Misschien kan ik nog annuleren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
cwegh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:42:
[...]

Damn, ik heb al besteld. Heb gezocht voor een code maar niet gevonden. Wat is de code? Misschien kan ik nog annuleren ;-)
Wordt automatisch verrekend in je winkelmandje.. Althans op de Space Gray versie.

Net even getest, ook op de witte.. Misschien is de actie pas in de avond live gegaan, het loopt alleszins nog tot zondagavond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lGHHoHU51tcBskWtMljWiHqo1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJFdhB32dJ04TjhhWWvC5gJk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door bibi2205 op 13-11-2020 22:49 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
Je hebt gelijk, dat werd deze voormiddag nog niet toegepast. Ik zie ook geen optie om te annuleren. En de klantendienst is niet beschikbaar in het weekend. Ik denk dat gewoon 1 extra bestel en vingers crossen dat onderstaande van toepassing is.
Als je bestelling al verzonden is naar het adres dat je ons hebt meegedeeld, kunnen wij je bestelling helaas niet meer onderscheppen, maar je kan de levering door Bpost altijd weigeren.
Als je daarentegen de levering al hebt geaccepteerd, maar je bestelling toch wil annuleren, kan je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een beroep doen op het herroepingsrecht en vervolgens een terugbetaling krijgen.
Wij garanderen een volledige terugbetaling van het product op voorwaarde dat het product in zijn oorspronkelijke staat en volledig (in verpakking, met accessoires, instructies, ...) wordt geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
meesje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:39:
[...]

Helder! Mijn Frans is helaas niet zo goed om hier nu wat te bestellen. Het schuifje naar NL werkt niet met dit product, ook wel logisch natuurlijk. En Google translate werkt niet met deze pagina.
Ik vind dat niet logisch moet ik zeggen, dat je plots niet kan bestellen als je de pagina in NL zet. Ik heb toch een vermoeden dat het een fout in het systeem is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:11

Bedankt voor de tip. _/-\o_
Net besteld en we zullen wel zien wat het wordt.
Toch met cc betaald voor het zekere

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:29:
[...]

Bedankt voor de tip. _/-\o_
Net besteld en we zullen wel zien wat het wordt.
Toch met cc betaald voor het zekere
Bezorgen ze ook in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
Enkel belgie en luxemburg kon ik selecteren

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:34:
[...]

Enkel belgie en luxemburg kon ik selecteren
Dat had ik ook, terwijl ik wel regelmatig fnac voorbij zie komen op pepper. B.v. recentelijk de Google Home Max. Natuurlijk geen gratis verzenden, maar het kon wel geleverd worden in NL. Kennelijk zit er een restrictie op dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Moeten wel nog eerst leveren want ik denk dat de Mini goed zal verkopen
Voorzien vanaf 16/11 dus volgende week weten we meer.
Heb maar 1 besteld, als alles goed loopt neem ik er nog 1 bij.
Beide Koppelen aan de  TV dan

[ Voor 28% gewijzigd door Gunth op 14-11-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:10:
Moeten wel nog eerst leveren want ik denk dat de Mini goed zal verkopen
Voorzien vanaf 16/11 dus volgende week weten we meer.
Heb maar 1 besteld, als alles goed loopt neem ik er nog 1 bij.
Beide Koppelen aan de  TV dan
Is 2 x HomePod Mini echt woonkamer waardig? Ik kan me er geen voorstelling van maken. Ik zie die dingen meer als 1 in elke kamer. Dit zeg ik nu kijkend naar mijn receiver met staande luidsprekers. ;) Dan denk ik toch eerder aan 2 x een gewone HomePod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
meesje schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:32:
[...]

Is 2 x HomePod Mini echt woonkamer waardig? Ik kan me er geen voorstelling van maken. Ik zie die dingen meer als 1 in elke kamer. Dit zeg ik nu kijkend naar mijn receiver met staande luidsprekers. ;) Dan denk ik toch eerder aan 2 x een gewone HomePod.
Volgens de reviews op YT is dit goed te doen.
Is maar wat je wil of gewoon bent uiteindelijk.
Sinds kort mijn versterker en boxen afgekoppeld dus geluid via tv en ik mis het niet echt.
Heb ook nog 2 Sonos 3 staan als het echt luid moet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cwegh
[...]

Misschien dat je in een kleine woonkamer of ruimte kijkt naar de TV dat het voldoende is, maar ik heb 1 grote ruimte op de gelijkvloers. Met de reviews die ik gelezen/gezien heb, lijkt me het idd wat minder voor een grotere woonkamer.

Toeval wil dat er op de iBood afgelopen week Homepods langskwamen voor 200 EUR per stuk met gratis leverkosten. Onlangs ook toevallig een Apple TV 4K gekocht en met de toevoeging van Dolby Atmos was het een no-brainer. Dus op 1 week tijd heb ik plots een volledig huis met 4x HomePods voor 580 EUR (zonder leverkosten, bepaald voor mij mee de totale kost). Bizar hoe sommige dingen kunnen lopen.

Btw, primaire drijfveer voor HomePods is audiokwaliteit in een mooi en minimalistisch jasje. Maar ook domotica-integratie (niet perse voice). Heb wat zitten experimenteren met HomeKit en zeer aangenaam verrast over responsiviteit. Ik heb ook een Google Home Mini een jaartje om te testen en dat werkte goed, maar ik me toch meer en meer zorgen over privacy (niet dat ik er wakker van lig ;-)) . Waarmee ik niet wil zeggen dat Apple niets met mijn commando's doet, maar hun technische implementatie is toch anders (met mijn beperkte kennis en wat ik gevonden heb op het blogposts) en het zakenmodel van Apple is toch anders dan dat van Google en Amazon.

Tenslotte ben ik al jaren zeer tevreden van de ondersteuning van Apple producten en ik heb zeer lang getwijfeld over de HomePod dat het niet zou discontinued worden. Maar met de introductie van de HomePod mini en softwarematige toevoegingen op HomePod en Apple TV4K geeft mij de bevestiging dat Apple hier op de long-term inzet. Stap 1: zorg voor goede hardware dat lang mee kan. Stap 2: verbeter de functionaliteit evolutionair en via software updates.

1 groot nadeel: nog geen Siri in het Nederlands op de HomePod. Benieuwd wat het effect daarvan is in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Kan mij dat ook niet echt goed voorstellen, twee keer de normale HomePod vind ik persoonlijk ook al “zozo”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
Verzending wordt voorbereid voor de Homepod mini's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:26
mprkooij schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:32:
Waar heb je ze besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Apple.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Heb gister geprobeerd twee HomePods (grote model) te installeren. Heb er al een aantal in gebruik. Maar ik krijg het bij een van de twee niet voor elkaar, terwijl het bij de ander gelukt is. De problematische blijft steken in ‘Configuring’. Toevoegen na een reset gaat prima. Heb al talloze malen hard gereset, gewacht etc.

Gek genoeg lukt het wel als ik op de iPhone van mijn vrouw een nieuw huis maak en hem daarop toevoeg, dan komt hij wel voorbij ‘Configuring’. Dus de HomePod zelf is OK. Als ik op mijn telefoon een nieuw huis maak gaat werkt het weer niet. Dus het lijkt iets in mijn iCloud en/of de set up van Home (ik heb vrij veel apparaten gekoppeld). Maar waarom lukte de andere HomePod dan wel?

Iemand hier een idee hoe verder te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:32:
Noice. Had gehoopt dat de tweede batch (waar ik helaas in zit) ook iets zou opschuiven maar dat is helaas nog niet zo 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:34:
[...]

Noice. Had gehoopt dat de tweede batch (waar ik helaas in zit) ook iets zou opschuiven maar dat is helaas nog niet zo 😢
Helaas... hij staat nu op verzonden, wel nog levering 19 november. Zou verwachten dat het eerder zou zijn dan.

Edit

17 november komt er één, de ander 19 november.

[ Voor 8% gewijzigd door mprkooij op 15-11-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
jeroen11 schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:30:
Heb gister geprobeerd twee HomePods (grote model) te installeren. Heb er al een aantal in gebruik. Maar ik krijg het bij een van de twee niet voor elkaar, terwijl het bij de ander gelukt is. De problematische blijft steken in ‘Configuring’. Toevoegen na een reset gaat prima. Heb al talloze malen hard gereset, gewacht etc.

Gek genoeg lukt het wel als ik op de iPhone van mijn vrouw een nieuw huis maak en hem daarop toevoeg, dan komt hij wel voorbij ‘Configuring’. Dus de HomePod zelf is OK. Als ik op mijn telefoon een nieuw huis maak gaat werkt het weer niet. Dus het lijkt iets in mijn iCloud en/of de set up van Home (ik heb vrij veel apparaten gekoppeld). Maar waarom lukte de andere HomePod dan wel?

Iemand hier een idee hoe verder te komen?
Je zou je oude woning kunnen verwijderen.
Daarna een nieuwe aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ronvgs schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:08:
[...]
Je zou je oude woning kunnen verwijderen.
Daarna een nieuwe aanmaken.
Hmm, ik heb wel meer dan 100 devices in mijn home zitten... Die allemaal weer gaan toevoegen wordt ik niet blij van, weet ook niet zeker of ik alle codes nog heb. Of is er een manier om ze weer snel terug te halen?

Edit: ik had al geprobeerd om hem toe te voegen in een nieuw Home dat ik had aangemaakt onder mijn account, en dan blijft hij ook op Configuring hangen. Als ik de iPhone (en Apple ID) van mijn vrouw gebruik om een huis te maken dan komt hij wel voorbij het Configuring stadium.

[ Voor 25% gewijzigd door jeroen11 op 15-11-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Is de homepod geschikt als een permanente speaker voor een Macbook Pro? De machine wordt meestal met het scherm gesloten gebruikt in combinatie met een extern scherm. Het geluid klinkt hierdoor erg muf. Nu heb ik op het bureau plek voor een kleine speaker. Zal de homepod hier prima staan als permanente speaker. Is die snel genoeg om eventuele OS geluiden te laten horen (Of duurt het zolang om een verbinding te maken dat je die geluiden niet hoort)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulkmans
Iemand nog een tip om ergens nog een HomePod mini te kopen? Woon vlak tegen de Duitse grens bij Aachen dus de grens over is een optie!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
mulkmans schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:54:
Iemand nog een tip om ergens nog een HomePod mini te kopen? Woon vlak tegen de Duitse grens bij Aachen dus de grens over is een optie!

Alvast bedankt!
Met een 6-8 weken levertijd bij Apple denk ik niet dat je er op korte termijn 1 gaat vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:41

Alvast bedankt!
Ben bang dat ze uitverkocht zijn.
Heb er 1 op 9 november besteld. En stond bij levering op 16 november. Maar heb nog geen ophaal mailtje gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hopelijk is de Mini een groot succes en mogen we snel de HomePod in NL verwachten (lees: Siri NL spreekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Bij otto.de staat inmiddels de levertijd op mid januari. Hopelijk worden de pre-orders wel eerder geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

4POX schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:00:
Is de homepod geschikt als een permanente speaker voor een Macbook Pro? De machine wordt meestal met het scherm gesloten gebruikt in combinatie met een extern scherm. Het geluid klinkt hierdoor erg muf. Nu heb ik op het bureau plek voor een kleine speaker. Zal de homepod hier prima staan als permanente speaker. Is die snel genoeg om eventuele OS geluiden te laten horen (Of duurt het zolang om een verbinding te maken dat je die geluiden niet hoort)
Vergelijkbare opstelling, MBP in clamshell aan de TV maar in mijn geval gaat het geluid dus via de TV.

Ik begreep dat de originele HomePod last van vertraging had waardoor dit niet ideaal werkte, dus ben ook benieuwd hoe dat met de mini's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
joenja schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:05:
Bij otto.de staat inmiddels de levertijd op mid januari. Hopelijk worden de pre-orders wel eerder geleverd...
Dat hoop ik ook. Bij gravis is nog geen beweging in de bestelling te zien. Cyberport had verkrijgbaar per 10 december staan zag ik.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
TheKerremenke schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:19:
[...]

Dat hoop ik ook. Bij gravis is nog geen beweging in de bestelling te zien. Cyberport had verkrijgbaar per 10 december staan zag ik.
Zelfde hier bij Gravis, hoopte al dat het niet aan mijn order lag ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mprkooij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VSM98VHxKJDXnubhpKMOVEfos4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6TWC6lNmTmbhPlslxPC107E.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zijn er :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lpetersen
Nice, enjoy! Via Apple.co.uk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Mijn bestelling van fnac staat op word verwerkt dus hopelijk niet lang meer😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
Ik heb nog een HomePod Mini review gevonden die een wat ander 'geluid' laat horen, en een vergelijking met de Sonos en een HomePod.
Doet me toch twijfelen om gewoon voor een HomePod te gaan ipv de Mini. Voornamelijk vanwege de audio.

YouTube: HomePod mini Unboxing & Review + Sound Test!

[ Voor 14% gewijzigd door B-lex op 17-11-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-lex schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:53:
Ik heb nog een HomePod Mini review gevonden die een wat ander 'geluid' laat horen, en een vergelijking met de Sonos en een HomePod.
Doet me toch twijfelen om gewoon voor een HomePod te gaan ipv de Mini. Voornamelijk vanwege de audio.

YouTube: HomePod mini Unboxing & Review + Sound Test!
In mijn ogen koop je een Mini niet voor het geluid. Hetzelfde geldt voor bv een Nest Mini. Leuk dat het kan (achtergrondje muziek of zo), maar meer niet. Ik zie het meer als een device om je smart home te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
meesje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:28:
[...]

In mijn ogen koop je een Mini niet voor het geluid. Hetzelfde geldt voor bv een Nest Mini. Leuk dat het kan (achtergrondje muziek of zo), maar meer niet. Ik zie het meer als een device om je smart home te bedienen.
Idd bij mij gaat hij de nest Mini vervangen
Kwestie van privacy,gemak met andere Apple producten in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunth schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:44:
[...]

Idd bij mij gaat hij de nest Mini vervangen
Kwestie van privacy,gemak met andere Apple producten in huis
Apple pretendeert inderdaad privacy hoog op de agenda te hebben staan. Is voor mij ook wel een argument om in het Apple eco systeem te blijven. Natuurlijk is Apple niet heilig, zie het recente bericht m.b.t. macOS. Apple heeft hierop gereageerd en aanpassingen te zullen gaan doen.

Qua domotica heb ik heus wel wat Chinees spul in huis, werkend wanneer ingesteld op regio Europa. Als ik deze devices afscherm van het internet, dan blijven ze nog goed werken binnen HomeKit. Dat vind ik een fijner concept dan bv Google Home of Alexa.

Soms denk ik ook wel van 'lekker belangrijk dat China mee kijkt of weet wanneer ik mijn bureaulamp aan doe', maar toch.... Ik had de Nest Mini wel op mijn lijst staan voor BF. Middels homebridge kun je bv scenes starten in HomeKit. Maar ook hier een streep door heen. Ik wacht wel tot de Mini bij Gratis of Cyberport normaal leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:41
m-tuning schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:24:
[...]

Ben bang dat ze uitverkocht zijn.
Heb er 1 op 9 november besteld. En stond bij levering op 16 november. Maar heb nog geen ophaal mailtje gehad.
Heb helaas een mail ontvangen van Mediamarkt.de dat ze week 50 geleverd worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:01:
[...]

Apple pretendeert inderdaad privacy hoog op de agenda te hebben staan. Is voor mij ook wel een argument om in het Apple eco systeem te blijven. Natuurlijk is Apple niet heilig, zie het recente bericht m.b.t. macOS. Apple heeft hierop gereageerd en aanpassingen te zullen gaan doen.

Qua domotica heb ik heus wel wat Chinees spul in huis, werkend wanneer ingesteld op regio Europa. Als ik deze devices afscherm van het internet, dan blijven ze nog goed werken binnen HomeKit. Dat vind ik een fijner concept dan bv Google Home of Alexa.

Soms denk ik ook wel van 'lekker belangrijk dat China mee kijkt of weet wanneer ik mijn bureaulamp aan doe', maar toch.... Ik had de Nest Mini wel op mijn lijst staan voor BF. Middels homebridge kun je bv scenes starten in HomeKit. Maar ook hier een streep door heen. Ik wacht wel tot de Mini bij Gratis of Cyberport normaal leverbaar is.
Goh, beslissingen nemen is niet je sterkste punt hè? Mijn hemel, je bent nog wisselvalliger dan het weer… 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:01:
[...]

Goh, beslissingen nemen is niet je sterkste punt hè? Mijn hemel, je bent nog wisselvalliger dan het weer… 🤣
Haha, klopt helemaal. Voor je het weet, heb ik toch een Nest Mini en Homebridge in huis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
meesje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:28:
[...]

Heb je de productpagina van de HomePod Mini wel eens bekeken? 50% van de verkooppraat gaat daar over audio. Dat schept bij mij een verwachtingspatroon. Apple stond er met de HomePod ook al om bekend om de nadruk veel meer op audio te leggen dan op domotica.

Als ik een spraak interface wil om mijn woning te bedienen is zelfs de HomePod Mini overkill (en overpriced imho). Maar dan verwacht ik ook veel minder op het gebied van geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-lex schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:26:
[...]

Heb je de productpagina van de HomePod Mini wel eens bekeken? 50% van de verkooppraat gaat daar over audio. Dat schept bij mij een verwachtingspatroon. Apple stond er met de HomePod ook al om bekend om de nadruk veel meer op audio te leggen dan op domotica.

Als ik een spraak interface wil om mijn woning te bedienen is zelfs de HomePod Mini overkill (en overpriced imho). Maar dan verwacht ik ook veel minder op het gebied van geluidskwaliteit.
De verkooppraat geloof ik wel. Voor goed geluid koop ik wel wat anders. Of niet, en hou ik het lekker bij mijn Airport Express gekoppeld aan mijn receiver.
Door de ondersteuning van Thread is mijn verwachting dat de Mini veel ingezet zal worden voor Siri/HomeKit.
En als je de prijs van de Mini vergelijkt met Nest Mini/Audio (los van dat met Nest enorm veel gestunt wordt) vind ik het prijsverschil overigens nog wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbywiegmans
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:37

Alvast bedankt!
Op Vraag en aanbod wordt er momenteel 1 aangeboden voor 130,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
meesje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:39:
[...]

De verkooppraat geloof ik wel. Voor goed geluid koop ik wel wat anders. Of niet, en hou ik het lekker bij mijn Airport Express gekoppeld aan mijn receiver.
Door de ondersteuning van Thread is mijn verwachting dat de Mini veel ingezet zal worden voor Siri/HomeKit.
En als je de prijs van de Mini vergelijkt met Nest Mini/Audio (los van dat met Nest enorm veel gestunt wordt) vind ik het prijsverschil overigens nog wel meevallen.
Niets zo persoonlijk en onmeetbaar als de interpretatie van 'goed' geluid.
Ben er inmiddels wel uit dat ik er 1 ga bestellen, anders blijft het gissen. Mocht het echt om te janken zijn dan raak ik hem wel weer kwijt voor een prima bedrag gok ik zo.
Ik wacht alleen nog even tot de grijze import op gang komt (Belsimpel etc.), dat zal wel ergens begin volgend jaar zijn als de eerste tekorten zijn verdwenen. Tenzij er natuurlijk met BF nog een dikke deal opduikt, ik hou het even in de gaten.

Edit: As we speak, grijze import 130 149 euro en 4 dagen levertijd.

[ Voor 6% gewijzigd door B-lex op 18-11-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben toch wel benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Mini eigenlijk, zodat ik dat ding in de badkamer kan gebruiken.

Helaas nog geen beweging in mijn order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@B-lex Zo hee, grijze import is er snel bij. Concurrerend met menig marktplaats advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Btw, vanuit Gravis kreeg ik een reactie op m'n vraag wat de status is, dit antwoord:
Currently we have a delivery time of up to 3 months. We cannot limit this further, as we do not have more precise information from the manufacturer.
I hope that the ordered article will be available quickly. Of course you will receive a shipping confirmation as soon as the order leaves our warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
lpetersen schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:34:
Btw, vanuit Gravis kreeg ik een reactie op m'n vraag wat de status is, dit antwoord:

[...]
Das wel lang (voor mij toch).
Ik ga mijn order annuleren bij Gravis.

Ik heb nog order bij Cyberport staan, hopelijk zijn ze sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Azmodann schreef op woensdag 18 november 2020 @ 15:16:
[...]

Das wel lang (voor mij toch).
Ik ga mijn order annuleren bij Gravis.

Ik heb nog order bij Cyberport staan, hopelijk zijn ze sneller.
Haha, net ook een order bij Cyberport gedaan. Dank voor de tip, kansen spreiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Greatsword schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:07:
@joenja Vreemd, van mij staat er gewoon in, had je wel een bevestigingsmail gehad?

Anders even contact opnemen.
Zit er al vooruitgang bij jou qua order/levertijd?
Mijn order is in behandeling maar kan helaas geen updates zien, tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

joenja schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:13:
[...]

Zit er al vooruitgang bij jou qua order/levertijd?
Mijn order is in behandeling maar kan helaas geen updates zien, tot nu toe...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcPwSVQHjyg4I3rBeweCjwwuhpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xApjSf5zc0gQjCij4wlObG5.jpg?f=fotoalbum_large

• Rub147
Zonet krijg ik een mail van Gravis dat m'n HomePod Mini is verzonden, die zag ik niet aankomen :O. Zodra hij binnen is kijken of het de Sonos One kan vervangen.

• Ronvgs
1 mini kan je Sonos niet vervangen denk ik.
Met AirPlay kun je ze wel tegelijk af laten spelen.
Mijn HomePod mini is ook onderweg ook van Gravis.
Komt maandag.

[ Voor 58% gewijzigd door Ronvgs op 19-11-2020 19:24 ]

• Rub147
Ronvgs schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:21:
1 mini kan je Sonos niet vervangen denk ik.
Met AirPlay kun je ze wel tegelijk af laten spelen.
Mijn HomePod mini is ook onderweg ook van Gravis.
Komt maandag.
Dat denk ik ook niet, als dit bevalt bestel ik er nog eentje bij en zet ik ze in als stereo pair.

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:20
Gunth schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:50:
Mijn bestelling van fnac staat op word verwerkt dus hopelijk niet lang meer😊
Ik had er ook direct twee witte besteld bij fnack maar de details van de bestelling wijzigen niet. Zijn die van jou reeds geleverd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Rub147 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:15:
Zonet krijg ik een mail van Gravis dat m'n HomePod Mini is verzonden, die zag ik niet aankomen :O. Zodra hij binnen is kijken of het de Sonos One kan vervangen.
....Hier staat de order nog altijd open .... :'(
Inmiddels wel een HomePod mini in bestelling bij megecko staan. Die komt zaterdag als het goed is.

Mocht gravis nog ooit versturen :+ dan heb ik er twee. Ideaal als stereo paar :9~

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Azmodann
TheKerremenke schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:40:
[...]

....Hier staat de order nog altijd open .... :'(
Inmiddels wel een HomePod mini in bestelling bij megecko staan. Die komt zaterdag als het goed is.

Mocht gravis nog ooit versturen :+ dan heb ik er twee. Ideaal als stereo paar :9~
Ik heb ook nog geen nieuws van Gravis en had 6nov om 14u06 gereserveerd.
Gisteren ook eentje bij Megekko besteld en zie vandaag dat de prijs al 20euro duurder is dan gisteren.

Vandaag tevens een mailtje van Megekko De producten die nog niet op voorraad zijn, zijn besteld bij onze leveranciers.
Wij zijn nog steeds voornemens de bestelling op 24-11-2020 bij je te leveren

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:26
Ze zijn er maandag!
De 6e besteld bij Gravis, ergens rond half 3 of iets dergelijks. Aangenaam verrast :)

• TheKerremenke
  • Nu online
Anghell schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:01:
Ze zijn er maandag!
De 6e besteld bij Gravis, ergens rond half 3 of iets dergelijks. Aangenaam verrast :)
Bevestiging gehad? Of hoe weet je dat?

• Gunth
tuxken schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:31:
[...]

Ik had er ook direct twee witte besteld bij fnack maar de details van de bestelling wijzigen niet. Zijn die van jou reeds geleverd ?
Nee veranderd hier ook niet.
Nog steeds op word verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Anghell schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:01:
Ze zijn er maandag!
Hier nog geen mail! Heb de bestelling rond 14.10 gedaan. Wel met PayPal, jullie toevallig ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Volgens mij moeten we de discussie over en of ze al verstuurd zijn stoppen en het daadwerkelijk over de werking hebben.
Ik begrijp dat de kleintjes NIET als standaard speakers voor de ATV kunnen worden gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Serena schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 03:57:
Volgens mij moeten we de discussie over en of ze al verstuurd zijn stoppen en het daadwerkelijk over de werking hebben.
Ik begrijp dat de kleintjes NIET als standaard speakers voor de ATV kunnen worden gekozen?
Klopt we dwalen een beetje af. :$

De mini’s kunnen inderdaad niet standaard gekoppeld zijn aan de ATV. Volgens mij moet je dat iedere keer instellen als je ze wilt gebruiken. Net als AirPods gebruiken ism de ATV.

Misschien dat een toekomstige iOS update hierbij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot voor kort kon je elke AirPlay 2 speaker instellen als standaard speaker en nu alleen de grote HomePod. Erg bijzonder dat ze dit hebben gedaan. Wellicht wordt het in een toekomstige update weer gewijzigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cwegh
tuxken schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:31:
[...]

Wil niet meteen terug over leveringen beginnen, maar dit is eerder een algemeen statement. Zonet gebeld met Fnac, ze starten met leveren vanaf 28 november. Ze werken uiteraard met een lijst en logistiek verstuurt de homepod mini's in functie van de besteldatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
cwegh schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:43:
[...]

Wil niet meteen terug over leveringen geven, maar dit is eerder een algemeen statement. Zonet gebeld met Fnac, ze starten met leveren vanaf 28 november. Ze werken uiteraard met een lijst en logistiek verstuurt de homepod mini's in functie van de besteldatum.
Thx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:58
Volg al tijdje dit topic en vraag me echt af per wanneer een officiele launch gaat plaatsvinden in Nederland. De homepod mini’s hebben echt flink meerwaarde voor mij als submerged zijnde in het Apple ecosysteem.
Ik kan weinig tot niks vinden qua rumors over een evt roadmap en of releasedate binnen Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!
austin_77 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:52:
Volg al tijdje dit topic en vraag me echt af per wanneer een officiele launch gaat plaatsvinden in Nederland. De homepod mini’s hebben echt flink meerwaarde voor mij als submerged zijnde in het Apple ecosysteem.
Ik kan weinig tot niks vinden qua rumors over een evt roadmap en of releasedate binnen Nederland
Helaas is een dergelijk roodmap niet bekend. Van mij mag NL ondersteuning heel snel komen. Dat zal de acceptatie door de rest van het gezin enorm vergroten. Indien alleen Engels, dan blijft het alleen mijn speeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
austin_77 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:52:
Zie dat niet snel gebeuren eigenlijk. De Originele HomePod kan na bijna 3 jaar ook nog steeds geen Nederlands.

Hoewel er wel al wat Nederlands werkt. Ik zeg regelmatig per ongeluk “zet een timer voor” en dan wordt het gewoon uitgevoerd.

Net zoals zaken als “turn off all the lights in woonkamer”.

Dus het is een soort middenweg nu 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 20-11-2020 13:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@Donstil Dus eigenlijk bedoel je Dunglish 😆

Acties:
  • +3 Henk 'm!
https://9to5mac.com/2020/...ailbroken-with-checkra1n/

Als iemand er nou even Nederlandse Siri op hackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
En een airplay enabled subwoofer toevoegen in een stereo HomePod setup met ATV voor films. Hier een open woonkamer/eetkamer/keuken (65 m2) en moet toch constateren dat de bass te weinig punch heeft (hoewel zo goed als iedereen aangeeft dat de HomePods bass-heavy zijn).

Ik weet dat je een sub kan aansluiten aan een airport extreme en die kan toevoegen via airplay, maar helaas niet in de "hometheater" setup van ATV. Link: YouTube: How to Set Up Your HomePod Subwoofer
Pagina: 1 ... 12 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9