Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 11:30

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Nou ik heb ook wel een aardig IOT huis met vrijwel alles in Homekit (c.a. 35 lampen, deurbel, alarm, sensoren, rookmelders, Harmony, enz)
.
Wat ik alleen wel irritant vind is dat je dan een combinatie van Engels en Nederlands krijgt als je dergelijke zaken met de Homepod wilt bedienen.

"Turn off the lights in Woonkamer" - "Turn of the lights in Gang beneden" werkt gewoon niet zo goed :P en ik wacht daarom al bijna 3 jaar op Nederlandse support. Ze zijn ons echter vergeten zo lijkt het 8)7
Ik denk dat siri nederland erg lastig is.. het is een moeilijke taal! En dat nog eens gezegt ieder stad,dorp heeft hier een eigen dialect en streektaal..
En dan nog eens fries en limburg die niet erbij gerekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coldbullet schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat siri nederland erg lastig is.. het is een moeilijke taal! En dat nog eens gezegt ieder stad,dorp heeft hier een eigen dialect en streektaal..
En dan nog eens fries en limburg die niet erbij gerekend..
Nou ja Siri kan op iOS ook al een beetje Nederlands.
Die Siri in de Homepod zou ik liever hebben dan de Engelse die ik nu heb.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Nou ja Siri kan op iOS ook al een beetje Nederlands.
Die Siri in de Homepod zou ik liever hebben dan de Engelse die ik nu heb.
Dat snap ik.. praat maar eens dialect of niet helemaal
Abn siri snapt er niks meer van dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi om te zien dat de intercom functie ook naar iPhone en Apple Watch komt. Dag Walkietalkie, welkom intercom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Coldbullet schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Dat snap ik.. praat maar eens dialect of niet helemaal
Abn siri snapt er niks meer van dan..
Ja dat kan ik Siri niet kwalijk nemen, ik versta zelf ook meestal niets van dialect.
Gewoon ABN praten en anders stuur je maar een mailtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:05
Jammer dat er nog steeds geen Nederlandse ondersteuning is en dat Spotify niet werkt.
Ik had er anders graag eentje gehad, zeker voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iPhoneSE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:42:
Jammer dat er nog steeds geen Nederlandse ondersteuning is en dat Spotify niet werkt.
Ik had er anders graag eentje gehad, zeker voor dat geld.
Gaat er wel aankomen: Third party Music services
https://www.iculture.nl/n...od-andere-muziekdiensten/
Moet Spotify wel aan de slag natuurlijk. En zo snel omarmen ze niet nieuwe Apple functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ik dacht dat inderdaad een aantal streamingsdienten erbij komen maar geen spotify.. opzich snap ik dat met de houding tegen over apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 23:12
als je ziet dat tot vandaag spotify nog altijd niet offline playlists ondersteunt op apple watch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Had iemand dit bericht al gelezen: https://www.the-ambient.c...atmos-surround-sound-2366
Dolby Atmos voor de oude HomePod in stereo met een Apple TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:35
Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Nou ik heb ook wel een aardig IOT huis met vrijwel alles in Homekit (c.a. 35 lampen, deurbel, alarm, sensoren, rookmelders, Harmony, enz)
.
Wat ik alleen wel irritant vind is dat je dan een combinatie van Engels en Nederlands krijgt als je dergelijke zaken met de Homepod wilt bedienen.

"Turn off the lights in Woonkamer" - "Turn of the lights in Gang beneden" werkt gewoon niet zo goed :P en ik wacht daarom al bijna 3 jaar op Nederlandse support. Ze zijn ons echter vergeten zo lijkt het 8)7
Als ik tegen mijn HomePod welterusten zeg gaat gewoon mn licht uit.
Je kan met de opdrachten app een hoop doen.

Muziek op de HomePod doe ik via een omweg.
Ik gebruik dan Siri op de iPhone en zeg speel Muziek...... op de Homepod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Als ik tegen mijn HomePod welterusten zeg gaat gewoon mn licht uit.
Je kan met de opdrachten app een hoop doen.

Muziek op de HomePod doe ik via een omweg.
Ik gebruik dan Siri op de iPhone en zeg speel Muziek...... op de Homepod.
Ooh grappig. En dan in het Nederlands?

Want dat is wel leuk, ik moet nu “turn of the lights” en “turn of the TV” zeggen. Dat werkt wel maar geautomatiseerder zou mooier zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronvgs
@Donstil Nederlands

Scènes in HomeKit maken en dan via de opdrachten App aan Siri toevoegen.

[ Voor 64% gewijzigd door Ronvgs op 14-10-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool, ga ik naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:15:
@Donstil Nederlands

Scènes in HomeKit maken en dan via de opdrachten App aan Siri toevoegen.
Dit is goed om te horen! Ik wist niet dat Siri shortcuts werken met de HomePod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
HomePod Update 14.1 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja met intercom, best leuk.

Ik zit op de beta dus kon er al even mee spelen en met straks een Mini op de eerste en tweede verdieping helemaal handig.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 20-10-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 20:24
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:05:
Ja met intercom, best leuk.

Ik zit op de beta dus kon er al even mee spelen en met straks een Mini op de eerste en tweede verdieping helemaal handig.
Maar welke iOS heb je dan?? Ik zie namelijk geen intercom nu. (14.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 19:36
Ik ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-05 13:20
Wanneer ik tegen de Homepod zeg “He Siri, tell everyone <bericht>” dan komt dit bericht wel over op de andere HomePod die ik heb. Maar nog niet op iemands iPhone/iPad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Herax10NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:12:
Wanneer ik tegen de Homepod zeg “He Siri, tell everyone <bericht>” dan komt dit bericht wel over op de andere HomePod die ik heb. Maar nog niet op iemands iPhone/iPad?
Zit intercom wel in iOS/iPadOS 14.1? Ik heb daar niks over voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 19:36
Volgens mij (nog) niet. Zal denk ik alleen werken wanneer je meerdere HomePods in huis hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkna schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:31:
Volgens mij (nog) niet. Zal denk ik alleen werken wanneer je meerdere HomePods in huis hebt
Voor iPad/iPhone heb je dus 14.2 nodig,
https://www.macrumors.com...4-2-beta-4-to-developers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amilo123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-12-2020
Vinden jullie de homepod fijner dan de Google home / Amazon Alexa? Zo ja, waarom? Missen jullie de 'apps' van derde partijen niet op het platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amilo123 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:39:
Vinden jullie de homepod fijner dan de Google home / Amazon Alexa? Zo ja, waarom? Missen jullie de 'apps' van derde partijen niet op het platform?
Voor mij is de enige reden dat ik nog geen HomePod (Mini) heb gekocht, is dat Siri geen NL begrijpt. Nu toch maar weer kijken naar Google Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
smeerbartje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

Maar welke iOS heb je dan?? Ik zie namelijk geen intercom nu. (14.1)
14.2 beta 3 (4 is uit inmiddels) en dan zit het rechts boven in woning.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 20-10-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-05 20:24
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

14.2 beta 3 (4 is uit inmiddels) en dan zit het rechts boven in woning.
Thanks; dat verklaart het verschil :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gravis heeft de HomePod Mini toegevoegd aan hun website.
https://www.gravis.de/Kat...echer-space-grau/p/140825
Volgens mij zijn de verzendkosten naar NL iets van 15 euro. Dat is nog te overzien, zeker als je er meerdere afneemt. Natuurlijk wel de vraag wanneer je de Mini daadwerkelijk bij hun kunt bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33
Dankjewel voor de tip. Heb alvast een account aangemaakt bij hun. Hoef ik dat 6 nov niet meer te doen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Is de originele homepod hier eigenlijk al eens "goed" afgeprijst geweest? Als in ergens in Europa, zoals op die gravis.de site? In Amerika is het op black friday/best buy/... als eens afgezakt naar 200 dollar. Zo een prijs zou voor een homepod wel mooi zijn.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05 11:52
4bit schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:26:
Is de originele homepod hier eigenlijk al eens "goed" afgeprijst geweest? Als in ergens in Europa, zoals op die gravis.de site? In Amerika is het op black friday/best buy/... als eens afgezakt naar 200 dollar. Zo een prijs zou voor een homepod wel mooi zijn.
Af en toe op iBood in de aanbieding geweest. Gek genoeg blijven de prijzen behoorlijk stabiel. Normaal is dat gebruikelijk bij Apple. Maar van de HomePod heb ik het gevoel dat het geen succesnummer is geweest. Daarom had ik wel verwacht dat er een keer een prijsverlaging aan zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ja ik ben ook al aanbiedingen tegen gekomen over de tijd heen, maar hier in europe blijft dat voor zover ik heb kunnen zien beperkt tot een minimum van +-280 euro.
Hoop gewoon stiekem op de sub 200 zoals in Amerika al paar keren is voorgevallen.

had tegelijk met de homepod mini ook een vernieuwde homepod verwacht waarin ook de UWB chip zit. Lijkt mij dat Apple daar wel wat met van plan is.

[ Voor 23% gewijzigd door 4bit op 21-10-2020 13:21 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnMartijn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Af en toe op iBood in de aanbieding geweest. Gek genoeg blijven de prijzen behoorlijk stabiel. Normaal is dat gebruikelijk bij Apple. Maar van de HomePod heb ik het gevoel dat het geen succesnummer is geweest. Daarom had ik wel verwacht dat er een keer een prijsverlaging aan zou komen.
Ook al is het (wellicht) geen succesnummer, vind ik het mooi om te zien dat de HomePod nieuwe functionaliteiten krijgt, zoals Atmos ondersteuning lijkt me niet verkeerd (wel twee nodig) en Intercom.
@4bit De goedkoopste optie voor NL is bestellen via eglobalcentral (.eu of .nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 20:16
MartijnMartijn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Nieuwprijs valt inderdaad tegen, maar ze zijn zeldzaam genoeg op 2dehands (weinig vraag naar ook) dat ik met wat geduld hier twee homepods heb staan voor 200 euro/stuk. Die prijs zijn ze zeker waard als ik vergelijk met de net goedkopere Sonos One die ik hier ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05 11:52
Thallyos schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Nieuwprijs valt inderdaad tegen, maar ze zijn zeldzaam genoeg op 2dehands (weinig vraag naar ook) dat ik met wat geduld hier twee homepods heb staan voor 200 euro/stuk. Die prijs zijn ze zeker waard als ik vergelijk met de net goedkopere Sonos One die ik hier ook heb.
Dat loont zich nu ook niet. Als ik op MP kijk zie ik biedingen tot 265 euro. Dan haal ik liever voor 295 euro een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 10:20
Momenteel heb ik twee oude sonos speakers staan. Maar deze zou ik nu willen wisselen voor twee mini homepod. Deze zou ik willen koppelen met mijn loxone home automatisering systeem via homekit.

Nu heb ik wel nog een paar vragen. Kan de homepod een radio zender afspelen zonder gebruik van een app op mijn iPhone.

Iemand ook ervaring waar ik een homepod kan kopen in Frankrijk tegen de Belgische grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4bit schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:26:
Ja hij is bij iBood al een paar keer iets boven de €200 geweest (219/229 ofz). Keertje als Import uit de US en een keer “refurbished”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
Stijnb_ schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:41:
Nu heb ik wel nog een paar vragen. Kan de homepod een radio zender afspelen zonder gebruik van een app op mijn iPhone.

Iemand ook ervaring waar ik een homepod kan kopen in Frankrijk tegen de Belgische grens?
Radio afspelen kan zeker, alleen is het even zoeken hoe je in het Engels aan Siri een Nederlandstalig radiostation moet vragen. ;) Makkelijkste hiervoor is even met de Music app van je iPhone een radiostation zoeken zodat je de volledige naam hebt. Radio 2 is bv "VRT Radio 2 <gemeente>". Als je dan aan Siri vraagt "Play radio VRT Radio 2 Antwerpen" dan speelt ze het af, vraag je "Play radio Radio 2" dan komt ze ofwel met een zelf samengestelde playlist of met een totaal foute zender. :p

Ik rij in Frankrijk altijd naar de Apple Store in Lille.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 22:34
bibi2205 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:12:
[...]

Radio afspelen kan zeker, alleen is het even zoeken hoe je in het Engels aan Siri een Nederlandstalig radiostation moet vragen. ;) Makkelijkste hiervoor is even met de Music app van je iPhone een radiostation zoeken zodat je de volledige naam hebt. Radio 2 is bv "VRT Radio 2 <gemeente>". Als je dan aan Siri vraagt "Play radio VRT Radio 2 Antwerpen" dan speelt ze het af, vraag je "Play radio Radio 2" dan komt ze ofwel met een zelf samengestelde playlist of met een totaal foute zender. :p

Ik rij in Frankrijk altijd naar de Apple Store in Lille.
OMG! Kom ik nu pas achter! Ik zit al maandenlang m'n laptop op te zetten, naar de vreselijke stubru.be site te gaan en stream het dan via AirPlay naar m'n HomePod. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-04 19:52
Wim Leers schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:32:
[...]

OMG! Kom ik nu pas achter! Ik zit al maandenlang m'n laptop op te zetten, naar de vreselijke stubru.be site te gaan en stream het dan via AirPlay naar m'n HomePod. Hartelijk dank!
Graag gedaan. ;)
Het kan intussen al ongeveer een jaartje denk ik.. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:25
Stijnb_ schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:41:

Weet niet welke kant je woont uiteraard maar Ik ben van Koksijde en koop mijn Apple producten in het shoppingcenter Cité Europe aan de Eurotunnel afrit Coquelles. ( 45' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Waarom kan Siri op de HomePod(mini) geen Nederlands? op de iPhone werkt het toch ook?

Ik ga hem, ondanks dat Spotify er nog niet op werkt, volgende maand zeker cadeau doen aan mij zelf. Je bent Apple nerd of je bent het niet :P

Alleen even kijken waar en hoe aan te schaffen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
iMode schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:13:
Waarom kan Siri op de HomePod(mini) geen Nederlands? op de iPhone werkt het toch ook?

Ik ga hem, ondanks dat Spotify er nog niet op werkt, volgende maand zeker cadeau doen aan mij zelf. Je bent Apple nerd of je bent het niet :P

Alleen even kijken waar en hoe aan te schaffen *O*
Omdat HomePod hier niet verkrijgbaar is.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Donstil schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Als je een beetje uit de buurt van Gorinchem komt wil ik er wel een voor je mee bestellen hoor.
Is eindhoven in de buurt genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coldbullet schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:36:
[...]

Is eindhoven in de buurt genoeg??
Nou ik bedoelde meer “Als je zin hebt om naar Gorinchem te rijden” ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Donstil schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

Nou ik bedoelde meer “Als je zin hebt om naar Gorinchem te rijden” ;)
Haha tja... dsn is de benzine duurder dan zelf bestellen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar bestellen jullie de HomePod Mini? Ik ken op dit moment alleen gravis.de.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rechtstreeks bij Apple en dan door laten sturen.
Cyberport en gravis hadden geen HomePod op launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 09:05
Donstil schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:03:
Rechtstreeks bij Apple en dan door laten sturen.
Cyberport en gravis hadden geen HomePod op launch.
Had bol.com dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
meesje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:57:
Waar bestellen jullie de HomePod Mini? Ik ken op dit moment alleen gravis.de.
Ik heb één van de 2 HomePods bij de MediaMarkt in Duitsland opgehaald (ik woon gelukkig op een half uurtje rijden van de MediaMarkt in Nordhorn). Dit ben ik ook van plan voor de HomePod Mini, net als de iPhone 12 Mini trouwens. Voordeel is ook dat er nog een BTW-voordeel is in Duitsland, aangezien het tarief daar nog op 16% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herax10NL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Ik heb één van de 2 HomePods bij de MediaMarkt in Duitsland opgehaald (ik woon gelukkig op een half uurtje rijden van de MediaMarkt in Nordhorn). Dit ben ik ook van plan voor de HomePod Mini, net als de iPhone 12 Mini trouwens. Voordeel is ook dat er nog een BTW-voordeel is in Duitsland, aangezien het tarief daar nog op 16% zit.
Gezien de huidige tijd, heb ik in mijn vraag bewust alleen ‘bestellen’ genoemd. AC kunnen we inderdaad weer in de auto stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vadom
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2020
@Donstil Welke doorstuurservice gebruik jij of ga je gebruiken?

Bestellen bij Apple heeft wel mijn voorkeur, maar Gravis of een MM net over de grens maken het wel wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
meesje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

Gezien de huidige tijd, heb ik in mijn vraag bewust alleen ‘bestellen’ genoemd. AC kunnen we inderdaad weer in de auto stappen.
Dat mag je inderdaad voor jezelf bepalen ;) Ik stap over 2 weken vrolijk in de auto en ga door de 'drive-through' om mijn bestelling op te halen. Zo kom ik niet in de winkel en niet in aanraking met andere mensen. Prima geregeld daar in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stel ik maak in de Opdrachten app op mijn iPhone een shortcut welke een scène activeert binnen HomeKit en ik noem deze shortcut ‘zet lampen aan’. Als ik dan tegen Siri op HomePod zeg ‘hey Siri, zet lampen aan’, wordt dit dan begrepen of moet ik deze shortcuts een Engelse naam meegeven? Worden überhaupt shortcuts gemaakt op je iPhone begrepen door de HomePod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27
meesje schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:40:
Stel ik maak in de Opdrachten app op mijn iPhone een shortcut welke een scène activeert binnen HomeKit en ik noem deze shortcut ‘zet lampen aan’. Als ik dan tegen Siri op HomePod zeg ‘hey Siri, zet lampen aan’, wordt dit dan begrepen of moet ik deze shortcuts een Engelse naam meegeven? Worden überhaupt shortcuts gemaakt op je iPhone begrepen door de HomePod.
Je kunt ook gewoon de naam van de scène gebruiken, het probleem is gewoon dat ze dat Nederlands niet kan verwerken. Ik heb zo scènes gemaakt voor Radiozenders om te spelen op HomePod EN Sonos. Maar moet echt Radio in het Engels uitspreken, anders gebeurt er vrij weinig.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch vind ik dat altijd een beetje vreemd.
Want soms snapt Siri best wel aardig Nederlands.

"Hey siri, timer zes minuten"
of
"Het siri, turn off all the lights in woonkamer"

Zijn zaken die prima werken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is fijn om te horen! Wellicht toch maar twee HomePod Mini’s bestellen: eentje voor beneden woonkamer en eentje op de 1e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 11:19
Herax10NL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:40:
[...]

Dat mag je inderdaad voor jezelf bepalen ;) Ik stap over 2 weken vrolijk in de auto en ga door de 'drive-through' om mijn bestelling op te halen. Zo kom ik niet in de winkel en niet in aanraking met andere mensen. Prima geregeld daar in Duitsland.
Is dit dan bij de Apple store? Mediamarkt? Klinkt goed!

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
krizzziz schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:44:
[...]

Is dit dan bij de Apple store? Mediamarkt? Klinkt goed!
Mediamarkt in Nordhorn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 06:45
Is het al bekend hoe laat de HomePod mini morgen in de verkoop gaat op apple.de? Heb een vriend van me die over de grens woont dus kan de HomePod mini bij hem laten aankomen.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Ook een update voor de HomePod 14.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05 14:19
Iemand enig idee hoe dolby atmos aan te zetten? Alles up to date, pods en atv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Torac schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:56:
Iemand enig idee hoe dolby atmos aan te zetten? Alles up to date, pods en atv.
Er is een optie bij de instellingen. Video en audio, audiostructuur. En hier wordt het vreemd... soms staat er automatisch. Soms uit, atmos.
Het gekke is dat als ik HomePods heb geselecteerd er geen atmos optie is. Zet ik het geluid op tv luidsprekers dan zie ik de optie wel staan...

Stel je er niet al te veel van voor, overigens. Zeker niet bij je ‘eigen’ spul.

Ik kom er ook achter dat je Intercom niet kunt gebruiken als je HomePod en iPhone niet op dezelfde taal staan. Ik krijg de schakelaar in mijn huisinstellingen bij HomePod niet op aan.
En mijn iPhone kan geen Intercom commando uitvoeren.
Beetje jammer weer dit |:(

[ Voor 47% gewijzigd door iAR op 06-11-2020 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-05 00:59
Je kan de Homepod mini bestellen bij Gravis , op dit moment toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNc51Js-gVfWsNJthGaH3L766TY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kwzl5tFxHPzmXUMOCMSmh3oq.png?f=fotoalbum_large

Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:09
Azmodann schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:15:
Inderdaad! Heb 3 witte mini's besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
De mijne is ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice. Ik kreeg eerst 15x een foutmelding. Dus nu zit ik in het tweede slot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:36
Donstil schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:30:
[...]

Nice. Ik kreeg eerst 15x een foutmelding. Dus nu zit ik in het tweede slot 8)7
Shit balen... Het was wel een gedoe. Eerst op de NL website een iPhone 12 Pro Max Gold bestellen, daarna op de Engelse website 2x Homepod Mini.

Levering voor de HomePod in duitsland zit nu al ruim in begin januari 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 06-11-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azmodann schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:15:
Top! Vanochtend gecheckt, toen nog niet. Zojuist twee zwarte Mini's besteld. 208 euro voor twee stuks, dus 104 euro p/st. Daar kan geen ritje naar Duitsland tegenop. Nu wel afwachten wanneer ie daadwerkelijk geleverd gaat worden. De komende tijd maar alles in HomeKit naar Engels vertalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:
[...]

Shit balen... Het was wel een gedoe. Eerst op de NL website een iPhone 12 Pro Max Gold bestellen, daarna op de Engelse website 2x Homepod Mini.

Levering voor de HomePod in duitsland zit nu al ruim in begin januari 8)7
Ja ik moest ook even voor 2 Maxen, dat vond ik toch interessanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-05 00:59
meesje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:
[...]

Top! Vanochtend gecheckt, toen nog niet. Zojuist twee zwarte Mini's besteld. 208 euro voor twee stuks, dus 104 euro p/st. Daar kan geen ritje naar Duitsland tegenop. Nu wel afwachten wanneer ie daadwerkelijk geleverd gaat worden. De komende tijd maar alles in HomeKit naar Engels vertalen.
Op mijn bestelbon : De levering vindt plaats binnen de komende 3 maanden.
Dus we hebben nog ff tijd 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Azmodann schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:45:
[...]

Op mijn bestelbon : De levering vindt plaats binnen de komende 3 maanden.
Dus we hebben nog ff tijd 8)7
Ik zie het inderdaad staan. Geen verrassing overigens, want Donstil had al aangegeven dat destijds met de HomePod Gravis deze ook niet op dag van release kon leveren. We wachten wel af. Kan ik mooi nadenken hoe ik 'overloop' ga vertalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 09:24
meesje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:49:
[...]
Kan ik mooi nadenken hoe ik 'overloop' ga vertalen. ;)
Landing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ik heb ook al google translate gebruikt. :) Maar ik denk dat het een typisch NL woord is, dat zich niet makkelijk laat vertalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 09:24
meesje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:39:
[...]

Haha, ik heb ook al google translate gebruikt. :) Maar ik denk dat het een typisch NL woord is, dat zich niet makkelijk laat vertalen.
Uhhh, landing is de enige juiste vertaling: https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/landing

code:
1
 In a house or other building, the landing is the area at the top of the staircase which has rooms leading off it.

[ Voor 15% gewijzigd door DJGizbo op 06-11-2020 15:43 . Reden: quote van de site ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DJGizbo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:42:
[...]

Uhhh, landing is de enige juiste vertaling: https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/landing

code:
1
 In a house or other building, the landing is the area at the top of the staircase which has rooms leading off it.
Thanks! Dan heb ik mijn vertalingen rond en kan ik drie maanden wachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
Was even flink multitasken zojuist met het bestellen van de Homepod Mini in Duitsland en in Nederland de iPhone 12 mini (met abo).

Levering: iPhone 12 mini naar alle waarschijnlijkheid snel na release, maar de Homepod Mini pas in eerste twee weken van december. Ik ben wel héél erg benieuwd naar beide nieuwe (lees: in de range) producten. Misschien dat dit topic dan ook een beetje los komt.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Apple HomePod Mini Smart Speaker Spacegrey @ Otto DE (Grensdeal) €81,50

Helaas geen verzending naar NL anders had ik er wel graag 2 gewild.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Vooral mooi om die twee reviews op Otto te lezen. ;( :F Alsof iemand die dingen al heeft. _O-

Verder wel mooie aanbieding.

[ Voor 21% gewijzigd door TheKerremenke op 08-11-2020 11:58 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Net een account aangemaakt op Otto.de,en https://www.mailboxde.com om te kijken of ik het kon laten doorsturen naar NL

In principe allemaal gelukt maar ik krijg het in Otto niet voor elkaar om alle gegevens te verwerken in het adressenveld, je moet je ID nr invullen en 2 adressen maar dat zijn te veel letters/cijfers :(

Uiteindelijk gelukt via http://www.huifkarverzendservice.nl totale kosten voor 2 HomePods incl verzending naar NL 205,85

Ben benieuwd hoe betrouwbaar zo'n partij als Otto.de is qua levertijden e.d.

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 08-11-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 16:51
Zojuist 1 besteld bij de Mediamarkt net over de grens.
Volgende week Maandag halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren mijn bestelling van twee HomePod Mini's bij Gravis geannuleerd. Ik wil deze vnl. gebruiken voor het aansturen van domotica en meerdere in de woning plaatsen. Los van dat ik Engels praten minder natuurlijk vind aanvoelen, vindt de rest van het gezin het ook fijner om gewoon in de NL taal te communiceren met spraakdiensten.
Daarnaast wil ik weer beginnen met homebridge en heb gezien dat er een plugin is voor Google Home waardoor het nu mogelijk is om via Google Home is HomeKit devices te bedienen. Deze oplossing gaat binnen het gezin een snellere acceptatie opleveren dan nu Siri via HomePod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:10:
Net een account aangemaakt op Otto.de,en https://www.mailboxde.com om te kijken of ik het kon laten doorsturen naar NL

In principe allemaal gelukt maar ik krijg het in Otto niet voor elkaar om alle gegevens te verwerken in het adressenveld, je moet je ID nr invullen en 2 adressen maar dat zijn te veel letters/cijfers :(

Uiteindelijk gelukt via http://www.huifkarverzendservice.nl totale kosten voor 2 HomePods incl verzending naar NL 205,85

Ben benieuwd hoe betrouwbaar zo'n partij als Otto.de is qua levertijden e.d.
Maar dat is dan exclusief de Otto korting of is huifkar zo duur geworden?
Want ik betaal nu bij Apple 193,- voor 2 mini’s en Mailboxde is ongeveer 15,-/20,- (weet ik uit het verleden), wat het totaal dus maar 5,- duurder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:41:
[...]

Maar dat is dan exclusief de Otto korting of is huifkar zo duur geworden?
Want ik betaal nu bij Apple 193,- voor 2 mini’s en Mailboxde is ongeveer 15,-/20,- (weet ik uit het verleden), wat het totaal dus maar 5,- duurder maakt.
178 voor de Mini's en 15 voor huifkar + 12,85 verzekerd verzenden via hun.

Eerste keer dat ik gebruik maak van huifkar, dus misschien voor terugkerende klanten iets voordeliger via hun. Wilde eerst via Mailboxde doen, maar hun adres gegevens waren te lang dus dat ging niet.

Wordt mijn eerste HomePod, als het niks is denk ik dat ze zonder verlies wel kan verkopen aangezien ze hier moeilijk / niet leverbaar zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
Ik wacht wel tot dat hij bij Amazon of bij Belsimpel te krijgen is..
Mijn Duits is nooit goed geweest :+ @Donstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
Greatsword schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:50:
[...]

Eerste keer dat ik gebruik maak van huifkar, dus misschien voor terugkerende klanten iets voordeliger via hun. Wilde eerst via Mailboxde doen, maar hun adres gegevens waren te lang dus dat ging niet.

Wordt mijn eerste HomePod, als het niks is denk ik dat ze zonder verlies wel kan verkopen aangezien ze hier moeilijk / niet leverbaar zijn ;)
Huifkar is goed hoor! En als je voor die prijs een goed uitziende en prima speakertje hebt -met het gemak van WiFi- dan is het nog steeds een goede deal vind ik.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Redondo1982 We gaan het zien, eerst maar eens kijken of ze die belofte van 3 weken waar kunnen maken.

@iMode Daarvoor hebben ze natuurlijk de vertalingsfunctie in de browsers voor ontworpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Laatst online: 21:51
Ligt het aan mij, of duurt het wel erg lang voordat het review embargo op de HomePod Mini wordt opgeheven?
Ik wil eerst de reviews even afwachten alvorens over te gaan tot aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
B-lex schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:06:
Ligt het aan mij, of duurt het wel erg lang voordat het review embargo op de HomePod Mini wordt opgeheven?
Ik wil eerst de reviews even afwachten alvorens over te gaan tot aanschaf.
Ik zou hem bestellen. Is toch pas leverbaar vanaf 16 november. Kan je eventueel de bestelling nog altijd annuleren voordat ie verstuurd wordt. My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Greatsword schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:39:
@iMode Daarvoor hebben ze natuurlijk de vertalingsfunctie in de browsers voor ontworpen ;)
Ik leer nog elke dag haha, Zit dat ook op mijn MacBook bij gebruik van Safari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

iMode schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:21:
[...]

Ik leer nog elke dag haha, Zit dat ook op mijn MacBook bij gebruik van Safari?
Safari krijgt in Big Sur een vertalingsmode, maar in Chrome zit het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Greatsword schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:32:
[...]
Safari krijgt in Big Sur een vertalingsmode, maar in Chrome zit het sowieso.
Top, bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk wat er precies gebeurt als je "Hey Siri, Good Night" roept tegen de HomePod?
Ik heb een (pre defined?) HomeKit scene "Welterusten" (mijn iPhone staat op Nederlands). Ik ben benieuwd of die dan uitgevoerd wordt. Want het lijkt er soms op dat dit niet het geval is.
Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:50:
[...]

Ooh zo. Dan zijn ze de laatste jaren wel flink in prijs gestegen.

Wel fijne gasten. Eerste watch mocht ik bij de eigenaar in Duitsland ophalen op release dag, omdat ik hem dan eerder had 8)7

Koffie gedronken. Uit gepakt (want hij was ook wel benieuwd), fijne vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:42:
Weet iemand eigenlijk wat er precies gebeurt als je "Hey Siri, Good Night" roept tegen de HomePod?
Ik heb een (pre defined?) HomeKit scene "Welterusten" (mijn iPhone staat op Nederlands). Ik ben benieuwd of die dan uitgevoerd wordt. Want het lijkt er soms op dat dit niet het geval is.
Iemand die dit weet?
Net even voor je gedaan. Ze zegt Good night terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:58:
[...]

Net even voor je gedaan. Ze zegt Good night terug :+
Haha :P
En gebeurde er verder iets? HomeKit ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:53:
[...]

Haha :P
En gebeurde er verder iets? HomeKit ingesteld?
Ooh moet je dat zelf doen? Nee ik heb verder niets ingesteld.

Ik dacht hij is slim genoeg om dat allemaal door te hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:06:
Ooh moet je dat zelf doen? Nee ik heb verder niets ingesteld.

Ik dacht hij is slim genoeg om dat allemaal door te hebben 8)7
Nou ja, dat is dus de vraag... en daarom mijn vraag.

Hoewel ik denk dat de Engelse HomePod bij Goodnight een soort van doorgeeft aan de Nederlandse iPhone dat de scene Welterusten moeten worden geactiveerd, weet ik dat dus niet zeker.
Enige connectie tussen Nederlandse items op iPhone ontbreekt met de Engelse HomePod, tenzij je de boel fonetisch uitspreekt.
Pagina: 1 ... 11 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9