Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Aqara G4 ben ik op zoek naar een hoekwig (wedge). Standaard zit er eentje bij met een hoek van 20 graden. Ik zoek er eentje van 40-45 graden. Hebben jullie tips waar deze te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:30
meesje schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:17:
Voor de Aqara G4 ben ik op zoek naar een hoekwig (wedge). Standaard zit er eentje bij met een hoek van 20 graden. Ik zoek er eentje van 40-45 graden. Hebben jullie tips waar deze te kopen?
3D printen? Heeft een kennis van mij voor mijn Eufy gedaan, daar was de hoek ook te klein.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:41:
[...]

3D printen? Heeft een kennis van mij voor Eufy gedaan, daar was de hoek ook te klein.
Goed advies. Ik heb even navraag gedaan bij een bedrijfje in mijn buurt die wiggen voor diverse deurbellen levert. Bij een wig van 45 graden heb ik denk ik net genoeg ruimte om het schroefje aan de rechterzijde vast te kunnen draaien. Waarom niet aan de onderkant zoals bij Ring en Eufy?
En anders ga ik wel voor een Eufy met homebridge plugin. Dan wel geen opslag in icloud maar lokaal op homebase. Wel dan alle camera apparaten in 1 app (Eufy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Aqara heeft de Smartlock U300 uitgebracht (of staat op punt van). Voorlopig alleen nog maar US. Hoop dat deze ook een EU versie krijgt.
Compatible Locks: US Latch Lock
Ik heb nog een schuurdeur met zo'n latch achtig slot. Zou deze mooi op kunnen gemonteerd worden. De enige reden dat ik nog een sleutelbos heb namelijk.

https://www.aqara.com/en/product/smart-lock-u300/

Afbeeldingslocatie: https://www.aqara.com/wp-content/uploads/2024/09/5-5.png

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodan89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-04 14:47
Ik heb een aantal Aqara T1 sensoren opgehangen en wil deze gaan gebruiken als zone regeling.
dit dmv de aqara plug,s te schakelen. heeft iemand hier al ervaring mee of dit stabiel genoeg werkt?

24kw pv, 64kwh ev, 2x16kw lg wp.Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:31
MRE-Inc schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:40:
Aqara heeft de Smartlock U300 uitgebracht (of staat op punt van). Voorlopig alleen nog maar US. Hoop dat deze ook een EU versie krijgt.

[...]

Ik heb nog een schuurdeur met zo'n latch achtig slot. Zou deze mooi op kunnen gemonteerd worden. De enige reden dat ik nog een sleutelbos heb namelijk.

https://www.aqara.com/en/product/smart-lock-u300/

[Afbeelding]
Er staat al een mooie review online

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik heb hier 2 van die Aqara P2 contact sensoren. Beide behoorlijk nieuw. Eentje hangt in de schuur zodat wanneer de contact sensor getriggered wordt, de lamp aan gaat.

Er zitten van die CR123A 3v batterijen in. Klopt het dat deze bij koud weer binnen no time leeg zijn?

Heb namelijk vorige week de batterij vervangen en is nu alweer leeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:52

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@MRE-Inc Elke batterij doet het slechter als het kouder is. Bij een knoopcel merk je het alleen wel snel.

Ze zijn dan niet echt leeg maar de spanning kakt in waardoor de chip denkt dat ze leeg zijn, immers wordt de spanning dan ook wel te laag om erop te kunnen werken. Maar leg ze weer in de warmte en ze zijn weer "vol".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:31
Zonder dit hele ding te bekijken iets dat ik niet uit de documentatie kon halen: Wat is de maximale lengte van de fysieke pincode? 4 cijfers of is langer ook mogelijk? Ik zag dus wel dat cijfers ervoor en erna kunnen - maar het gaat me om de werkelijke lengte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23
Collega stuurde me net deze link, deed me denken aan een extra grote Sonoff NSPanel:
https://www.aqara.com/en/product/magicpad-s1-plus-sea-me/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:27
Helox-in-a-box schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:05:
Collega stuurde me net deze link, deed me denken aan een extra grote Sonoff NSPanel:
https://www.aqara.com/en/product/magicpad-s1-plus-sea-me/
Erg mooi, maar meestal komt dat spul niet naar Europa. Net zoals Magic Switch S1E en Scene Panel S1.
YouTube: Control HomeKit With the Aqara Magic Switch S1E, Scene Panel S1, and...

(En kost omgerekend ongeveer 400 euro...)

[ Voor 9% gewijzigd door remmuz op 09-10-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
MRE-Inc schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:05:
Ik heb hier 2 van die Aqara P2 contact sensoren. Beide behoorlijk nieuw. Eentje hangt in de schuur zodat wanneer de contact sensor getriggered wordt, de lamp aan gaat.

Er zitten van die CR123A 3v batterijen in. Klopt het dat deze bij koud weer binnen no time leeg zijn?

Heb namelijk vorige week de batterij vervangen en is nu alweer leeg.
Ik gebruik CR123 (Duracell) in m'n weerstation sinds 2009 of eerder. Die gaan minimaal 2 jaar mee en sommigen nog een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

DjoeC schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Ik gebruik CR123 (Duracell) in m'n weerstation sinds 2009 of eerder. Die gaan minimaal 2 jaar mee en sommigen nog een stuk langer.
Ik heb idd nu beide P2 contact sensoren voorzien van een Duracell CR123 batterij. De beide batterijen die standaard mee geleverd werden, waren van een voor mij onbekend merk Huiderui. Ben benieuwd hoelang deze Duracell's mee gaan, voornamelijk in de P2 contact sensor die in de schuur hangt waar het in de winter ook gewoon koud is (onder de 10 graden). Dan zouden batterijen slechter moeten presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@MRE-Inc ik vind dat je batterijen extreem snel leeg zijn. Ter referentie, ik heb een Aqara contactsensor op basis van zigbee buiten(!) aan mijn metalen pakketbox. Ik moest even zoeken, maar die sensor heb ik blijkbaar in augustus 2021 geïnstalleerd: Gizz in "De pakketbus als oplossing voor de online shopper"

Die sensor heeft een CR1632-knoopcel en na ruim 3 jaar doet hij het nog prima met z'n meegeleverde knoopcel, ook gewoon als het vriest. Ook de contactsensor in mijn schuur (iets nieuwer, is nu twee jaar) doet het nog prima op z'n bijgeleverde knoopcel.

Om het in perspectief te plaatsen: de gemiddelde CR1632 knoopcel heeft een capaciteit van 130mAh terwijl een gemiddelde CR123A een capaciteit van 1400mAh heeft.

Misschien pech gehad met de bijgeleverde batterij, maar anders lijkt me iets mis met je sensor? Of Aqara heeft iets geks gedaan waardoor hun thread-sensoren 100x(?) zoveel verbruiken als de zigbee-variant. Of dat ze véél gevoeliger zijn voor een batterijspanning die een klein beetje inzakt. Hoe dan ook is dit geen gedrag (binnen een week weer leeg) dat ik herken van mijn zigbee-sensoren, ook niet van de varianten die letterlijk buiten hangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gizz op 10-10-2024 12:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gizz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:14:
@MRE-Inc ik vind dat je batterijen extreem snel leeg zijn. Ter referentie, ik heb een Aqara contactsensor op basis van zigbee buiten(!) aan mijn metalen pakketbox. Ik moest even zoeken, maar die sensor heb ik blijkbaar in augustus 2021 geïnstalleerd: Gizz in "De pakketbus als oplossing voor de online shopper"

Die sensor heeft een CR1632-knoopcel en na ruim 3 jaar doet hij het nog prima met z'n meegeleverde knoopcel, ook gewoon als het vriest. Ook de contactsensor in mijn schuur (iets nieuwer, is nu twee jaar) doet het nog prima op z'n bijgeleverde knoopcel.

Om het in perspectief te plaatsen: de gemiddelde CR1632 knoopcel heeft een capaciteit van 130mAh terwijl een gemiddelde CR123A een capaciteit van 1400mAh heeft.

Misschien pech gehad met de bijgeleverde batterij, maar anders lijkt me iets mis met je sensor? Of Aqara heeft iets geks gedaan waardoor hun thread-sensoren 100x(?) zoveel verbruiken als de zigbee-variant.
Ja vind ik ook. Het betreft hier 2x een CR123A van 3V. Merk Huiderui (http://www.huiderui.com) Lithium Battery met datum 2024-05 en 2023-11 erop.

De ene P2 contact sensor hangt aan de binnenkant van de voordeur. Dit is in de hal waar het altijd wel minimaal 18 graden of warmer is. In de winter is het daar rond de 17-18 graden denk ik. Deze P2 sensor heeft weken prima gewerkt en heb ik op 2 september 2024 opgehangen.

De 2e P2 contact sensor heb ik op 20 september opgehangen. De batterij was met ongeveer 1 week leeg. Rond die tijd was het niet echt koud qua temperatuur als in: zonder dikke winterjas overleef je het niet. Ik heb toen de batterij uit de P2 gehaald die binnen in de hal op de voordeur zat en in de P2 gedaan die in de schuur hangt.

Ik heb verder geen Aqara M3 hub of andere hub van Aqara. Alles hier is via Apple Homekit via 3 Apple Homepod mini's als Thread border routers. De dichtstbijzijnde Apple Homepod mini staat schuinboven de schuur op mijn werkkamer. Geen idee of je dan rekening moet houden met connectiviteits problemen.

Op de aqara website staat wel:
The battery life may vary depending on the Thread Border Router and the Matter-enabled app(s) the sensor is connected to. For best results, Aqara border router is advised
Ik heb eigenlijk geen idee hoe zo'n Thread border router en matter enabled devices met elkaar werken. Het kan dus maar zo zijn dat de P2 sensor in de schuur veel moeite moet doen om zijn signaal (welke dat ook dan maar mag zijn) te behouden met de overige apparaten in mijn huis die matter enabled zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
MRE-Inc schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

Ja vind ik ook. Het betreft hier 2x een CR123A van 3V. Merk Huiderui (http://www.huiderui.com) Lithium Battery met datum 2024-05 en 2023-11 erop.

De ene P2 contact sensor hangt aan de binnenkant van de voordeur. Dit is in de hal waar het altijd wel minimaal 18 graden of warmer is. In de winter is het daar rond de 17-18 graden denk ik. Deze P2 sensor heeft weken prima gewerkt en heb ik op 2 september 2024 opgehangen.

De 2e P2 contact sensor heb ik op 20 september opgehangen. De batterij was met ongeveer 1 week leeg. Rond die tijd was het niet echt koud qua temperatuur als in: zonder dikke winterjas overleef je het niet. Ik heb toen de batterij uit de P2 gehaald die binnen in de hal op de voordeur zat en in de P2 gedaan die in de schuur hangt.

Ik heb verder geen Aqara M3 hub of andere hub van Aqara. Alles hier is via Apple Homekit via 3 Apple Homepod mini's als Thread border routers. De dichtstbijzijnde Apple Homepod mini staat schuinboven de schuur op mijn werkkamer. Geen idee of je dan rekening moet houden met connectiviteits problemen.

Op de aqara website staat wel:

[...]

Ik heb eigenlijk geen idee hoe zo'n Thread border router en matter enabled devices met elkaar werken. Het kan dus maar zo zijn dat de P2 sensor in de schuur veel moeite moet doen om zijn signaal (welke dat ook dan maar mag zijn) te behouden met de overige apparaten in mijn huis die matter enabled zijn.
Bij Duracell geeft de datum een soort "uiterste houdbaarheid". Mijn voorraad CR123A hebben maart 2031, 2023 en 2024 is dus voor mij "verdacht".

Temperatuur heeft zeker invloed net als eventueel verstoringen bij het zenden/ontvangen voordoor retry's moeten gebeuren al vermoed ik dat de contactsensor op batterijen 1-weg verkeer (alleen zenden) is.

Ook het Zigbee kanaal kan een rol spelen (meestal wordt kanaal 25 geadviseerd omdat dat het "hoogste" kanaal is en het minste storing uit WiFi krijgt. YMMV.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Inmiddels 4 CR123 batterijen verder en nog steeds is de P2 sensor leeg in na ongeveer 1 week. Uiteraard wat getest, dus de P2 sensor die bij de voordeur hangt in de schuur gehangen en die van de schuur bij de voordeur om uit te sluiten of het aan de P2 sensor zelf lag. Dat blijkt dus niet het geval. De P2 die bij de voordeur hangt, is net zo snel leeg wanneer ik deze in de schuur hang.

Ik denk dat deze P2 sensoren gewoon niet voor semi-buiten gebruik bedoelt zijn. Maar wat nieuws verzinnen om de lamp daar aan te krijgen. Had tevens nog een nanoleaf e27 bulb in de schuur opgehangen als lamp welke als thread hub/border fungeert zodat de P2 sensor niet zo veel moeite hoeft te doen om dat signaal te behouden.

Morgen komt als het goed is de Aqara G4 deurbel. Nou heb ik in de meterkast zo'n beltrafo hangen. Deze is gloednieuw ivm aanpassing meterkast voor zonnepanelen begin dit jaar. Betreft deze van Emat. Is het een simpele handeling van de oude bel losschroeven en de zwarte en rode draad in de G4 aansluiten of komt er wat meer bij kijken ?

Afbeeldingslocatie: https://www.elektramat.nl/media/catalog/product/4/0/401165372_1-jpg.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:21
MRE-Inc schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:18:Is het een simpele handeling van de oude bel losschroeven en de zwarte en rode draad in de G4 aansluiten of komt er wat meer bij kijken ?
Daar kwam het bij mij wel op neer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Alpha89 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:27:
[...]

Daar kwam het bij mij wel op neer ja.
Nou niet dus. De beltrafo was doorgelust naar de bel en de belknop. Ik heb de draden die naar de bel gingen losgekoppeld, dus er wordt niks meer doorgelust. De beltrafo zit nu rechtstreeks op de G4, maar er gaat niks branden en als ik op de belknop druk, hoor ik een zacht getik. Iemand suggesties ? Zou het kunnen zijn dat de beltrafo niet goed zit aangesloten ? Voorlopig dus maar op batterijen aangesloten.

Of moet ik nog wat met die bovenste rij schroeven doen ?

Afbeeldingslocatie: https://www.emat.nl/storage/images/resized/_large/EMATB81224V_3.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 25-11-2024 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:12:
[...]

Nou niet dus. De beltrafo was doorgelust naar de bel en de belknop. Ik heb de draden die naar de bel gingen losgekoppeld, dus er wordt niks meer doorgelust. De beltrafo zit nu rechtstreeks op de G4, maar er gaat niks branden en als ik op de belknop druk, hoor ik een zacht getik. Iemand suggesties ? Zou het kunnen zijn dat de beltrafo niet goed zit aangesloten ? Voorlopig dus maar op batterijen aangesloten.

Of moet ik nog wat met die bovenste rij schroeven doen ?

[Afbeelding]
Destijds heb ik het vervangen van de beltrafo laten doen, maar volgens mij zijn de bovenste vier schroeven om te bepalen of ie op 8v, 12v of 24v in gesteld moet worden. Indien 24 dus eerste en vierde schroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

meesje schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:23:
[...]

Destijds heb ik het vervangen van de beltrafo laten doen, maar volgens mij zijn de bovenste vier schroeven om te bepalen of ie op 8v, 12v of 24v in gesteld moet worden. Indien 24 dus eerste en vierde schroef.
Ja ik in het voor jaar ook alles laten vervangen ivm zonnepanelen en voorbereiding nieuwe keuken, dus extra groepen etc en gezegd dat er een video deurbel zou komen. Daarom zit er dus ook deze nieuwe beltrafo in, maar waarschijnlijk moet er dus iets omgezet worden. Echt plug and play is het niet wat ik zo wel zou verwachten anno 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:03:
[...]

Ja ik in het voor jaar ook alles laten vervangen ivm zonnepanelen en voorbereiding nieuwe keuken, dus extra groepen etc en gezegd dat er een video deurbel zou komen. Daarom zit er dus ook deze nieuwe beltrafo in, maar waarschijnlijk moet er dus iets omgezet worden. Echt plug and play is het niet wat ik zo wel zou verwachten anno 2024.
Ah ok. Dan zit ie nu waarschijnlijk op 1e en 2e schroef. Dus 8v wat voor een gewone deurbel genoeg is. Maar menig smart deurbel heeft meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

meesje schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:11:
[...]

Ah ok. Dan zit ie nu waarschijnlijk op 1e en 2e schroef. Dus 8v wat voor een gewone deurbel genoeg is. Maar menig smart deurbel heeft meer nodig.
Ja zal vanavond eens kijken. Zag al een vergelijkbaar filmpje met een vergelijkbare oude bel boven de meterkast. É'n van die draden zal wel bovenin rechts op 24v moeten, denk ik. Zoals jij ook al schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net een Aqara Cube T1 Pro uitgepakt, ding is deze of vorige week geleverd. Ik kan de reset-knop indrukken wat ik wil maar er zit geen leven in. Aangezien de batterij van dit ding best een poos mee gaat verwacht ik niet dat die al leeg is in de doos. Zou het zo zijn dat ik een defect exemplaar heb ontvangen?

Kon nog snel naar de bouwmarkt voor sluitingstijd. Online gekeken of het type batterij op voorraad was. Het was dus wel de batterij die leeg was. Het is dan ook een lange reis vanuit China.

[ Voor 24% gewijzigd door sypie op 26-11-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje, lijkt heel simpel te zijn maar online nergens een duidelijk antwoord.

De Aqara E1 camera heeft geen hub aan boord. Is deze via de app als je niet thuis bent dan te benaderen vanaf je smartphone? Het lijkt mij niet en dus is dan de G3 nodig, maar wil het even zeker weten.

Het is in een huis zonder HomeKit of andere hubs, dus ook via die route is er geen hub functionaliteit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callandt95
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-02 20:37
Gisteren heb ik een Aqara G4 gekocht ter vervanging voor mijn huidige ring deurbel.

Mijn huidige ring deurbel heeft eigenlijk direct gewerkt zonder dat ik moest kijken naar mijn transfo maar ik heb een gevoel dat dit nu niet het geval zal zijn.

Als ik kijk bij mijn meterkast is dit de enige transfo dat ik kan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzdI0mlrxD_tdrOA7Cpr8r3lhnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0rF3o6rR5Hdd86LS4N2gX5m.jpg?f=fotoalbum_large

Is het moglijk dat dit mijn bel transfo is? Zo ja, zou deze werken voor de G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Callandt95 schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:17:
Gisteren heb ik een Aqara G4 gekocht ter vervanging voor mijn huidige ring deurbel.

Mijn huidige ring deurbel heeft eigenlijk direct gewerkt zonder dat ik moest kijken naar mijn transfo maar ik heb een gevoel dat dit nu niet het geval zal zijn.

[Afbeelding]

Heb je hier de draadjes van je Ring deurbel uitgehaald?
De tekst geeft aan dat dit een halogeen trafo is.
Zelf denk ik dat de Aqara G4 24V nodig heeft, deze trafo geeft max 12V.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callandt95
gielie schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:15:
[...]

Heb je hier de draadjes van je Ring deurbel uitgehaald?
De tekst geeft aan dat dit een halogeen trafo is.
Zelf denk ik dat de Aqara G4 24V nodig heeft, deze trafo geeft max 12V.
Nee hoor de ring is momenteel nog aangesloten (G4 wordt pas woensdag geleverd)

Is inderdaad raar dat er halogeen transfo op staat maar het wel de enigste transfo in men kast.

Dus ik vervang deze beste door 1 zoals deze?

https://www.elektramat.be...a-t-b-v-nest-ematb81224v/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz

[Afbeelding]

Waar is de Ring nu op aangesloten dan?

Volgens de specs heb je dit nodig:
12V tot 24V AC 0.2A 50/60Hz (Dit is dus wisselspanning, wat ook uit die trafo op jouw foto komt)
Of
8V tot 24V DC 0.5A (gelijkspanning dus)

[ Voor 10% gewijzigd door remmuz op 02-12-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

[Afbeelding]

Zit ie niet gewoon tussen je (aardlek)schakelaars in de meterkast?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callandt95
remmuz schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:57:
[...]

Waar is de Ring nu op aangesloten dan?

Volgens de specs heb je dit nodig:
12V tot 24V AC 0.2A 50/60Hz (Dit is dus wisselspanning, wat ook uit die trafo op jouw foto komt)
Of
8V tot 24V DC 0.5A (gelijkspanning dus)
Mimiix schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:01:
[...]

Mimiix schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:01:
[...]

Het enigste dat ik met zekerheid kan zeggen dat hij op dezelfde zekering zit als "verlichting gelijkvloer"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0ta28tpzaOTsiTx0tzSTVmMNgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfRJmy4yJoPdaHuoiyYIyQuN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-04 16:23
Allen,

Ik heb een week geleden de Aqara G4 deurbel gekocht en nu een waarschijnlijk domme vraag. Ik wil de videos op mijn synology opslaan maar voordat ik dat kan configureren moet er een MicroSD card in de Chime repeater. Dat lukt mij dus niet! Ik weet niet of de pins nu naar boven of beneden moeten

gelukt ... kan alleen mijn post niet verwijderen. Eventueel voor mensen die in de toekomst tegen hetzelfde gaan aanlopen:

Je moet de MicroSD card met de pins naar boven in de Chime repeater doen en dan vrij ver naar binnen drukken. Dat voelde voor mij tegennatuurlijk, maar zo pakte hij de MicroSD card.

[ Voor 101% gewijzigd door O.Verhuizer op 03-12-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Callandt95 schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:01:

Het enigste dat ik met zekerheid kan zeggen dat hij op dezelfde zekering zit als "verlichting gelijkvloer"

[Afbeelding]
Ik zie inderdaad geen trafo in de groepenkast.
Heb je al geprobeerd om de G4 gewoon aan te sluiten op de draadjes waar nu de ring op aangesloten is?

De G4 verlangt 12v, en uit de trafo komt 11,5 v. Ik verwacht dat het gewoon gaat werken. Bovendien kan die trafo 4 Ampere leveren dus die 11,5 volt zal ook niet snel inzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb een aantal Aqara Curtain Driver E1 (Track Version) en op mijn rails zijn ze heel lastig op te hangen. Het lukt me alleen door de runners uit de rails te halen, aan de Curtain Driver te bevestigen, en dan het geheel weer in de rails te hangen.

Een groot probleem is dat hij steeds te weinig grip heeft. Als je hem er extra stak op zet door een beetje te duwen tijdens het intrekken van de haken, dan doet hij het perfect, maar na een week of twee breken de runners.

Ik heb (blijkbaar) "Rails Plus" van Kwantum met "Runners Plus Rail Wit 25". De oplossing is eigenlijk dat de runners waar de Aqara Curtain Driver E1 aan hangt steviger moeten zijn, met een ijzeren as in plaats van dat fragiele plastic. Ik heb allerlei runners van Amazon gekocht, en allemaal zijn ze te groot. Ze passen niet in die Kwantum rail.

Deze rails hingen al in dit koophuis, maar ik had letterlijk in mijn vorige twee huurhuizen dezelfde rails, dus blijkbaar is het een veelvoorkomende goedkope variant in Nederland. Heeft iemand dezelfde ervaring en misschien wel sterkere runners gevonden die in de zelfde rails passen?

offtopic:
De Aqara Curtain Driver E1 wordt in veel topics genoemd, maar ik kan maar in één topic reageren. Dus ik mention even een paar mensen uit andere topics: @Cranx @AlxRoelofs @remmuz @V_ger

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:35
@Sando Haha ik lurk even mee. Net vanmiddag een extra exemplaar opgehangen. Nu op een iets zwaarder/langer gordijn en het openen gaat niet altijd even goed.... Zijn ook vage runners waarbij het haakje met een offset eronder zit, dus wieltje loopt precies met de kant op de rails.

Anyway, ik heb nog nooit extra aangedrukt.
Wel is bij mij het ook onmogelijk om zowel de Aqara ophanghaken als de gordijnhaken door de ogen te krijgen. ook hier, eerst de runners eruit, dan Aqara erin, dan terugvogelen.
Gordijnhaken vervolgens met tie-wraps vastgemaakt want die passen niet door hetzelfde gat... Gelukkig gaat de batterij lang mee.

Wat ik wel heb gedaan (bij mijn slides 5m gordijn) is de rails aan de binnenzijde met siliconenspray ingespoten zodat de gordijnen makkelijker gaan. Specifiek voor de Aqara kan je ook nog proberen de rails te ontvetten en/of lichtjes op te ruwen met een schuurpapiertje ofzo. Niet helemaal kaalschuren natuurlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door V_ger op 04-12-2024 16:42 ]

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:04

DancePlaza

ninja

voor de degene die een g4 hebben, hoe snel krijg jullie de notificatie op je mobiel als het gekoppeld is aan homekit, het duurt nog ong 5/6 seconden voor dat ik de melding krijg.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:23
Sando schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:29:
Ik heb een aantal Aqara Curtain Driver E1 (Track Version) en op mijn rails zijn ze heel lastig op te hangen. Het lukt me alleen door de runners uit de rails te halen, aan de Curtain Driver te bevestigen, en dan het geheel weer in de rails te hangen.

Een groot probleem is dat hij steeds te weinig grip heeft. Als je hem er extra stak op zet door een beetje te duwen tijdens het intrekken van de haken, dan doet hij het perfect, maar na een week of twee breken de runners.

Ik heb (blijkbaar) "Rails Plus" van Kwantum met "Runners Plus Rail Wit 25". De oplossing is eigenlijk dat de runners waar de Aqara Curtain Driver E1 aan hangt steviger moeten zijn, met een ijzeren as in plaats van dat fragiele plastic. Ik heb allerlei runners van Amazon gekocht, en allemaal zijn ze te groot. Ze passen niet in die Kwantum rail.

Deze rails hingen al in dit koophuis, maar ik had letterlijk in mijn vorige twee huurhuizen dezelfde rails, dus blijkbaar is het een veelvoorkomende goedkope variant in Nederland. Heeft iemand dezelfde ervaring en misschien wel sterkere runners gevonden die in de zelfde rails passen?

offtopic:
De Aqara Curtain Driver E1 wordt in veel topics genoemd, maar ik kan maar in één topic reageren. Dus ik mention even een paar mensen uit andere topics: @Cranx @AlxRoelofs @remmuz @V_ger
Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb rails die meegeleverd zijn via Veneta en daardoor weet ik niet precies welke rails dit is. De runners die er bij zitten zijn ook van plastic. Ik heb na het instellen nog nooit last gehad dat hij niet 'strak' genoeg zou zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V_ger
@Sando Nog een tip. Je kan proberen de rails met een gum te behandelen. Dus even uitgummen. Dan heeft het wieltje van de curtain driver wellicht net iets meer grip zodat je hem niet aan hoeft te duwen. Volgens mij trekt ie zichzelf ook al knoepertvast.

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz

offtopic:
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb de rails van binnen ingespoten met PTFE spay en daarna de rails aan de buitenkant ontvet met een schuursponsje en StMarc. Nu gaat het goed!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Vraag me af wat voor oplossingen tweakers hier hebben bedacht voor de Aqara g4 chime. Vind het echt een verschrikkelijk ding met dat snoertje eraan, komende van een ring chime die je gewoon rechtstreeks in het stopcontact steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Bulligan Ik ben een HomeKit gebruiker en gebruik HomePod mini's hiervoor (een deel dan). Plus de notification op de Apple Watch van mij en mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
MooDyBLueS schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:47:
@Bulligan Ik ben een HomeKit gebruiker en gebruik HomePod mini's hiervoor (een deel dan). Plus de notification op de Apple Watch van mij en mijn vrouw.
Wij zijn ook HomeKit gebruikers. Maar geen HomePods, geen behoefte aan ook. Heb twee appltv’s.

Maar dan nog moet de chime ergens geplaatst worden, zonder werkt de bel niet volgens mij.

Vind het ook wel prettig dat als de oppas hier zit of iets dat ze dan evengoed de deurbel hoort. Als wij hem bijvoorbeeld in de meterkast verbergen is ie binnen niet te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ah zo, ik had niet door dat je bedoelde dat je de chime het liefst kwijt was. Het klopt dat hij wel echt nodig is, daar zit de sd-kaart ook in voor lokale opslag.

Weet je zeker dat je het volume op 100% hebt gezet? Bij ons zit die ook in de meterkast gewoon, we hebben een aardig groot huis met 190 m2 en de woonkamer en keuken zitten na de hal beide om de hoek. Met geluid op 100%, wordt het alsnog aardig gedempt, maar wel hoorbaar in de woonkamer/keuken tenzij we aan het koken zijn of iets anders wat veel geluid produceert.

Overigens is deze verder wel uit te breiden met wat er dan ook in HomeKit als chime/bel kan functioneren. Ik dacht dat er van Aqara zelf ook iets was wat je in het stopcontact kan steken, net zoals de M1S hub, maar die kan ik even niet zo snel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb een aantal Aqara Curtain Driver E1 (Track Version) en op mijn rails zijn ze heel lastig op te hangen. [...]
Bedankt voor jullie tips @V_ger @remmuz. Hierbij nog even om te voorkomen dat anderen blind runners gaan kopen, ik heb het al even voor ons allemaal gedaan. De eerste is het origineel; de rest past niet. Vervelend dat de maten vaak niet vermeld worden. Ik heb de diameter van de wieltjes opgemeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNwNZn4KFqmBMFdiGQWdhIw6muk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BVqoV603idD570nhyLGoUsNV.png?f=fotoalbum_large

Die kleinste is de runner van Kwantum. Althans, die goedkope serie die je overal in (huur)huizen aantreft. Dat plastic asje breekt dus steeds onder druk van zo'n Aqara Curtain Driver E1. (Al 6 keer.)

Die eerste twee zijn stugge troep. De volgende twee zijn gewoon okay, en die laatste is goddelijk. Nu weet ik niet welke rails dáárbij hoort, maar als ik ooit de grote woonkamergordijnrails ga vervangen, dan wil ik een rail voor van die gelagerde runners hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 13-12-2024 14:59 ]

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
Sando schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:56:
[...]

Bedankt voor jullie tips @V_ger @remmuz. Hierbij nog even om te voorkomen dat anderen blind runners gaan kopen, ik heb het al even voor ons allemaal gedaan. De eerste is het origineel; de rest past niet. Vervelend dat de maten vaak niet vermeld worden. Ik heb de diameter van de wieltjes opgemeten:

[Afbeelding]

Die kleinste is de runner van Kwantum. Althans, die goedkope serie die je overal in (huur)huizen aantreft. Dat plastic asje breekt dus steeds onder druk van zo'n Aqara Curtain Driver E1. (Al 6 keer.)

Die eerste twee zijn stugge troep. De volgende twee zijn gewoon okay, en die laatste is goddelijk. Nu weet ik niet welke rails dáárbij hoort, maar als ik ooit de grote woonkamergordijnrails ga vervangen, dan wil ik een rail voor van die gelagerde runners hebben.
Interessant. Mijn nieuwe wil ook voor geen meter. Dat zijn asymmetrische glij-runners. Glijden ipv rijden gaat nog wel, maar doordat het hangding niet in het midden zit gaat ie wel extra zwaar. Dus ik moet even een zak nieuwe runners kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Aqara kondigt weer een aantal nieuwe producten aan op CES dit jaar. Interessant!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfZzOdL1pvymc_--B_zk5ep0vkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAyCQoG3IUi230WeinNQijl3.jpg?f=fotoalbum_large

In-Wall Control Panels

Panel Hub S1 Plus
- 6,9" touchscreen
- Dual-band WiFi
- Besturing voor maximaal 2 bedrade lampen
- Functioneert als Zigbee hub en Matter bridge
- Deze maand beschikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvKr_CGZWpv7YD87QMOo88r3I3o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eOXNgtj0FHeXZkyzVfecaaSf.jpg?f=user_large
(US versie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeXD--spM65o4__efOYeQuFPCQw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2LSFlIfktOi0ujyWAd1bgPf.jpg?f=user_large
(EU versie)

Touchscreen Dial V1 (US)
- 1,32" rond touchscreen met draaiknop
- Geschikt voor twee bedrade lampen
- EU versie is deze maand beschikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbeMMbk6zVunTTlXwlCyR-NSdxo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8twvx0XHgRaMgtN9jXpVoDbY.jpg?f=user_large
(US versie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-z82xTez6jaVyh1wThV5QBeQiI8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/W0foujXPcUO7Z1YTYcgO8Mza.jpg?f=user_large
(Touchscreen Dial V1 (EU) met Display Switch H1 (EU))

Touchscreen Switch S100
- 1,3" touchscreen
- Twee fysieke knoppen
- Geschikt voor twee bedrade lampen
- Dual-band WiFi
- Thread + Matter
- Beschikbaar voor VS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtT6xlDPTN4hguUTQtEFwoNhOI4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VPGHdNKm5kALXCkKR1ntViKF.jpg?f=user_large
(US versie)

Smart switches

Light Switch H2
- Komt in verschillende varianten
- Werkt met én zonder neutrale draad
- EU versie beschikbaar deze maand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8L1SjPCPeSoKoaEyMuXJOafVhhA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sz0ZmKzKnF3LECA1kZMnSbtq.jpg?f=user_large
(US versie)

Dimmer Switch H2
- Vergelijkbaar met de Light Switch H2 qua functionaliteit
- EU versie beschikbaar in Q1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkmUV1q_nL5YpCdVmbFYKfyBzbQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KsinQZM7w1g61CjNlG42lUUw.jpg?f=user_large
(US versie)

Nieuwe sensoren & controllers/hubs
Presence Multi-Sensor FP300
- Op batterij
- PIR en mmWave voor bewegingsdetectie
- Sensoren voor licht, temperatuur en luchtvochtigheid
- Matter support
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L81CMb49sLn2KavQw9yjeKt3DxE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IZLkhfAU5FrOaqmsq2cY1SJF.jpg?f=user_large

Climate Sensor W100
- Meet temperatuur en luchtvochtigheid
- Op het display is er plek voor het tonen van extra data van externe apparaten
- Extra knoppen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVatu5I0hvvkDTM3RpLYndPVvlk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S4uzCRhw1Z9FHyGxltkpWFCt.jpg?f=user_large

Doorbell Camera Hub G410
Lijkt op een nieuwe versie van de originele deurbel G4, nu dus met
- 2K video (G4 is 1080p)
- 176° FoV (G4 is 162°)
- Dual-band WiFi
- Thread ondersteuning
- On-device gezichtsherkenning
- Aanwezigheidsdetectie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCXl2O_yxBB-DDMfmMnUu2Z6MGU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pgYq9IUOrGwZOMB46CfskGKl.jpg?f=user_large

Hub M100
- Compacte Matter Controller
- Ondersteunt WiFi, Thread en Zigbee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEBoMIFmP4l6EpsrGzOER-D5pcE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1NpcUOKAijiLFnC4CUZKTZ9e.jpg?f=user_large

Bron: https://homekitnews.com/2...doorbell-and-more-at-ces/

Ben zelf wel heel benieuwd naar de nieuwe deurbel. De verticale FoV van de huidige versie vind ik toch niet optimaal. Daarnaast vind ik de Climate Sensor W100 ook een interessante, zou daar alleen nog CO2 bij willen tonen. Zou dan eventueel via een externe sensor kunnen maar dat maakt het wel weer vrij omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De panel hub leek me wel gaaf, maar ik denk niet dat je hiermee je (non Aqara) HomeKit lampen/stekkers kunt bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
meesje schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:19:
De panel hub leek me wel gaaf, maar ik denk niet dat je hiermee je (non Aqara) HomeKit lampen/stekkers kunt bedienen.
Op het dashboard zitten 6 ‘knoppen’ waarmee je Homekit devices kunt bedienen.

Je monteert dit in plaats van een bestaande schakelaar. Er zitten (op de EU versie) twee geschakelde uitgangen op om ‘domme’ lampen te schakelen. Er is dus wel een neutraal draad nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Wauw, dat is wel gaaf. Ik ben benieuwd wanneer echt leverbaar. Op dat vlak heeft Aqara een slechte reputatie. De G5 outdoor camera is er nog steeds niet.
Ik zie staan deze maand. EU eerder dan NA.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 06-01-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:33
Jammer dat de climate sensor geen co2 of tvoc heeft.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36

Patrick89

PSN : Gamesource

remmuz schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Je monteert dit in plaats van een bestaande schakelaar. Er zitten (op de EU versie) twee geschakelde uitgangen op om ‘domme’ lampen te schakelen. Er is dus wel een neutraal draad nodig.
De nspanel pro is relatief eenvoudig te voorzien van home assistant. Als dat kan kan je ook eenvoudig bediening doen. Best leuk apparaat

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Patrick89 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:22:
[...]

De nspanel pro is relatief eenvoudig te voorzien van home assistant. Als dat kan kan je ook eenvoudig bediening doen. Best leuk apparaat
Inderdaad mooi, maar in Singapore kosten ze omgerekend 360 Euro. In Nederland zal dat wel 400 Euro worden. Daar kun je meerdere tablets voor kopen en zelf een dashboard bouwen voor HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@remmuz de NSPanel Pro waar @Patrick89 naar refereert is €95

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ik ben fan van Aqara, maar waar ik niet tegen kan zijn de afwijkende maten van de lichtschakelaars die je Gira/Busch-Jaeger spul horen te vervangen.

Zo wou ik begin van de winter een domme buitenlamp bij de voordeur en 3 spotjes op het zijpad naar de achtertuin die op dezelfde schakelaar zitten vervangen door iets slimmers en kwam bij de Smart Wall Switch H1 EU uit.

Alleen... wij hebben Gira schakelmateriaal, enorm standaard dus, en met een stopcontact en daarnaast de lichtschakelaar pastte dat dus gewoon niet. Zelfs als ik het raamwerk om het stopcontact weghaalde ging het niet. De schakelaar/knop zelf paste er wel naast, maar het inbouwframe viel over het inbouwframe van de Gira heen. Heb nog een oude Busch-Jaeger erbij gepakt en die was identiek qua inbouwframe aan de Gira. Dus conclusie is niks anders dan dat Aqara niet kijkt naar wat gebruikelijk is in Europa wat betreft de afmetingen los van de blauwe inbouwdoos zelf. Erg jammer, want daarmee kan je eigenlijk zeggen dat alles wat Aqara uitbrengt en diezelfde maten hanteert gewoon totaal niet bruikbaar is.

Kan van de Light Switch H2 oa nog niks qua formaten vinden, ik hoop dat ze het oplossen, maar ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@MooDyBLueS Op zich niet zo gek, ze zijn gewoon niet bedoelt om samen te werken met ander schakelmateriaal. Ze vormen hun eigen (incomplete) materiaal. Ook twee "normale" merken ga je niet naast elkaar kunnen monteren omdat ze niet in elkaars frame passen of de frames overlappen.

Dus ja, zolang ze niets iets specifiek maken voor het type schakelmateriaal kan je het vergeten. En gezien er veeeel types zijn zie ik dat niet snel gebeuren. En op zich bieden ze wel een oplossing, dat zijn gewoon de modules voor achter de schakelaar.

En ja, ik had het ook wel interessant gevonden als ze een meer complete lineup zouden uitbrengen. Want ik vind de randloze stijl best wel tof.

[ Voor 11% gewijzigd door Septillion op 07-01-2025 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Septillion Ik snap je punt, maar je gaat te gemakkelijk aan het échte probleem voorbij. Niet dat hun gamma incompleet is, maar dat de maten op geen enkele manier op elkaar aansluiten. Ook 2 Aqara schakelaars passen NIET naast elkaar.

Verder kan ik prima Gira en Busch-Jaeger, om maar even 2 veelgebruikte Europese standaardmerken te noemen, naast elkaar monteren qua inbouwframe (los van het afdekraam). Dat kan dus niet met de Aqara omdat het inbouwframe al te groot is. Gira, B-J en ongetwijfeld de vele andere Europese/Duitse merken houden zich wel aan die standaarden. Ik had namelijk ook een goedkoop Gamma ding liggen en die heb ik ook opgemeten tov de andere twee en die was ook identiek.

De enige die dus afwijkt is de Aqara. Kortom, voor de Aqara geldt:
- past in een enkele Europese inbouwdoos
- schroefgaten voor montage in inbouwdoos komen overeen

Maar wat ook geldt voor de Aqara:
- past in Europese inbouwdoos niet 2x naast zichzelf
- past in Europese inbouwdoos qua inbouwframe niet naast een Gira/B-J/etc
- past in Europese inbouwdoos qua formaat niet naast ook maar iets anders
- is dus onmogelijk te gebruiken in welke variant dan ook met ofwel ander Aqara spul ofwel standaard spul

Werkelijk de énige optie is: een enkelvoudige (licht)schakelaar vervangen.

Dat is gewoon niet ok en je kan dat gewoon niet goedpraten op welke manier dan ook. Want je argument van "complete line-up" is dus een non-argument als je al niet 2 Aqara schakelaars naast elkaar kan monteren. Aqara heeft ze zowel qua frame als qua buitenmaten dusdanig groot gemaakt dat dat letterlijk onmogelijk is.

Zie hier maar mijn foto naast een Gira schakelaar, dan zie je hoe belachelijk groot het is, letterlijk 2-3mm ruimte ZONDER afdekraam van de Gira:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pce0fLtQcpBst7k9Fi4xc-jum-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DovyeWX8bKBa1rF7Tgj9eKAR.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas heb ik geen foto gemaakt van de 2e Aqara ernaast, maar die zou ca 1cm over de andere Aqara vallen. |:(

Helaas heb ik ook geen foto gemaakt van hoe het frame alleen al over het frame van de Gira viel en dus niet eens strak op de muur geschroefd kan worden, zoals het hoort:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBTyhZWCzq6rwMsutalNMt3D4iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNfYk3QD5EGn1ah6WEriLpPW.jpg?f=fotoalbum_large
In deze laatste foto zou het Aqara inbouwframe links en rechts over de andere inbouwframes vallen met zo'n 3-4mm. Terwijl dit een huis uit 2022 is gebouwd volgens de huidige standaarden.

[ Voor 6% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-01-2025 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@MooDyBLueS Ja en nee. Maar ze zijn gewoon gemaakt als enkele schakelaars. Ze zijn simpelweg niet bedoelt om met meer naast elkaar geplaatst te worden en moeten gezien worden als compleet afgewerkte enkele schakelaars. En ook bij ander schakelmateriaal passen er dan geen twee (incl hun eigen afwerking) naast elkaar.

Dus ja, snap je punt. Maar zoals gezegd is het dus niet bedoelt als compleet programma en al helemaal niet om te mixen. En laatste geldt ook voor überhaupt verschillende systemen. Ook ik had liever gezien dat ze een breeder programma zouden hebben (wat ze automatisch forceert wel de hart op hart afstand aan te houden). Maar er is helaas niemand die een frameless systeem maakt zo ver ik weet.

[ Voor 17% gewijzigd door Septillion op 07-01-2025 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Septillion schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:06:
@MooDyBLueS Ja en nee. Maar ze zijn gewoon gemaakt als enkele schakelaars. Ze zijn simpelweg niet bedoelt om met meer naast elkaar geplaatst te worden en moeten gezien worden als compleet afgewerkte enkele schakelaars.
Je verdedigt Aqara veel teveel, ze geven zelf op hun eigen website aan dat er meerdere naast elkaar gemonteerd kunnen worden en dat ze in zowel ronde als vierkante inbouwdozen passen (dat laatste klopt). Maar ze geven ook aan: "In case of installing the switch into a twin round wall box, please check product's dimensions: some wall boxes do not support the installation of multiple wall switches such as H1 EU in a row".

Ze erkennen dus dat hun product te groot is voor bepaalde installaties, maar die bepaalde installaties is gemeengoed in een zeer groot deel van Europa. Het zijn immers Europese standaarden (IEC, CLC, etc) waar Aqara zich niet aan houdt.
En ook bij ander schakelmateriaal passen er dan geen twee (incl hun eigen afwerking) naast elkaar.
Nogmaals: daar gaat het niet om.
Dus ja, snap je punt. Maar zoals gezegd is het dus niet bedoelt als compleet programma en al helemaal niet om te mixen. En laatste geldt ook voor überhaupt verschillende systemen. Ook ik had liever gezien dat ze een breeder programma zouden hebben (wat ze automatisch forceert wel de hart op hart afstand aan te houden). Maar er is helaas niemand die een frameless systeem maakt zo ver ik weet.
Wederom: doet er in dit argument totaal niet toe. Ze houden zich niet aan standaard, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
MooDyBLueS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:45:
[...]
Het zijn immers Europese standaarden (IEC, CLC, etc) waar Aqara zich niet aan houdt.
Niet aan voldoet is een betere uitdrukking, ze HOEVEN er namelijk helemaal niet aan te voldoen net als dat jij (wij) het niet hoeven te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@DjoeC Goed punt. Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, ik hoef het ook niet te kopen, maar het is en blijft wel jammer, want ze maken zoveel mooi spul tegen keurige prijzen. En daarom heb ik toch maar het inbouwspul wel gekocht en blijf ik de rest ook gewoon gebruiken en kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
MooDyBLueS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:31:
@DjoeC Goed punt. Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, ik hoef het ook niet te kopen, maar het is en blijft wel jammer, want ze maken zoveel mooi spul tegen keurige prijzen. En daarom heb ik toch maar het inbouwspul wel gekocht en blijf ik de rest ook gewoon gebruiken en kopen. ;)
Wat mij betreft is het wel een algemeen probleem om uit te zoeken wat wel of niet op je systeem past. Ik heb BJ Reflex SI en kom er ook niet goed uit wat ik wel of niet kan doen (frames met 1-5 units). Wil graag schakelaars en dimmers vervangen met behoud van het BJ materiaal.

Voorlopig blijft het dus bij temperatuur sensoren, lek detectors en tussenschakelaars (type SHP-15).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@DjoeC Klopt, enige wat ik je kan adviseren is om te kijken naar sensoren/schakelaars/dimmers/etc die je achter in de inbouwmodule inbouwt. Dat heb ik dus met de Aqara T1 Single Switch module gedaan. Was een simpele schakelaar zonder nuldraad, dus ook de zonder nuldraad versie ervan besteld.

En ietwat offtopic voor hier, maar puur ter info: wij hebben veel spotjes in woonkamer, eetkamer en keuken, die worden geschakeld en gedimd door dit soort 125-250W LED dimmers die achter de schakelaar zitten (tuimelschakelaar, veert terug zodat je ook kan dimmen ermee door lang ingedrukt te houden).
Hier ga ik nog EcoDim Smart modules voor bestellen, te weten deze. Die hebben 'dom' dezelfde LED 250W en dim functionaliteiten, maar zijn tevens Zigbee Smart en kunnen dus aan o.a. Hue maar ook Aqara of welke Zigbee hub dan ook gekoppeld worden. Kan wel per Zigbee hub verschillen wat je er eventueel wel/niet mee kan.

Dat zijn in mijn ogen anno nu de meest elegante oplossingen. Enige waar ik nog mee zit is die van de keuken/eetkamer vinden, waarschijnlijk achter een van de 11 LED spots aldaar die ik dus stuk voor stuk los kan gaan halen tot ik hem vind. :P Dat is overigens gelijk een soort oplossing als je bij de schakelaar niet genoeg ruimte hebt: bij de verlichting is ook mogelijk, maar dan wel de eerste die volgt na de schakelaar. Daar is vaak (veel) meer ruimte. En als het een simpele aan/uit schakelaar moet zijn, maar dan slim gemaakt, dan is de Aqara T1 Single Switch module dus ook geschikt. Moet je alleen zorgen dat deze niet achter een dimschakelaar zit, daar kunnen ze niet goed tegen.

[ Voor 6% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-01-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afgelopen weekend bij de Praxis onderstaande beltrafo gekocht. Bij thuiskomst kwam sloeg opeens de twijfel toe: is deze wel geschikt voor de Aqara G4 deurbel? Ik dacht van wel. Kunnen jullie bevestigen of deze geschikt is?
Transformator 9/12/24V 500MA wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remmuz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:51:
[...]

Inderdaad mooi, maar in Singapore kosten ze omgerekend 360 Euro. In Nederland zal dat wel 400 Euro worden. Daar kun je meerdere tablets voor kopen en zelf een dashboard bouwen voor HA.
Zo’n bedrag vind ik inderdaad een beetje te gek worden. Ik sla over. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
meesje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:31:
Afgelopen weekend bij de Praxis onderstaande beltrafo gekocht. Bij thuiskomst kwam sloeg opeens de twijfel toe: is deze wel geschikt voor de Aqara G4 deurbel? Ik dacht van wel. Kunnen jullie bevestigen of deze geschikt is?
Volgens Aqara is nodig: 12V-24V AC 0.2A 50/60Hz, Dus het zou moeten werken.
Ik zou hem op 24v aansluiten. Dan is 500mA genoeg. Als dat er inderdaad uitkomt. De technische gegevens bij de Praxis zijn nogal karig. Slordig typefoutje in de omschrijving, 9V moet 8V zijn.
En op de behuizing staat 8VA. Dan zou er bij 8volt (?) dus 1 A uit komen.
(overigens staat er ook nog "220 volt" op de behuizing dus blijkbaar hebben ze nooit de moeite genomen om er 230 van te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schorseneer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-04 20:39
MooDyBLueS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:42:

Kan van de Light Switch H2 oa nog niks qua formaten vinden, ik hoop dat ze het oplossen, maar ben er bang voor.
Het lijkt er voor mij op dat dit bij de H2 wel opgelost wordt en dat deze in de gangbare 'systeem 55' afdekplaten gaan passen. Zie tekst onder deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--DEhySGrzbyvv95EQvGWKfVBr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZSaGKBUdR1c5WPMbe3v4M08.jpg?f=fotoalbum_large

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Schorseneer Daar lijkt het mij inderdaad ook op als ik dit zo lees. Goede info! _/-\o_ Ik was zelf al op zoek gegaan maar nergens dergelijke info gevonden (zoals afmetingen), de Aqara website moet zelf nog gevuld worden namelijk.

Dit is een zeer welkome verandering en blijkbaar heeft Aqara zelf ook het licht gezien (pun intended) met de H1 serie wat dus gewoon niet werkte. Of er waren op z'n minst genoeg klachten.

Ze zien er ook totaal anders uit dan alles uit de H1 serie en volledig in lijn met hoe mijn Gira System 55 afdekplaten eruit zien (los van dat ik antraciet heb, maar dat is puur een kleur dingetje), die natuurlijk in lijn ligt met andere systeem 55 producten.

Dit stemt mij zeer tevreden! Dat betekent ook dat ik met bepaalde schakelaars nog even ga afwachten om ze te vervangen en tzt eerst eens ga kijken of H2 inderdaad past, of het in zwart/antraciet verkrijgbaar wordt (H1 was dat wel, dus ga ik vanuit van wel) en wat de prijzen gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:31:
Ik heb eenzelfde soort trafo van EMAT, deze om precies te zijn.

De Aqara heeft 8V-24V DC 0.5A nodig, dus je zit goed en het maakt weinig uit hoe je deze aansluit. Omdat er vanwege verbouwing toch elektriciëns in huis bezig waren en er bij mij nog geen deurbelkabels liepen, hebben zij de genoemde EMAT geplaatst en de G4 op 24V afgemonteerd, ik weet er het fijne niet van waarom, maar ook zij zeiden dat 24V het beste was als je de keuze hebt.

Hoe dan ook: los van het merk lijkt het een in specs gelijke beltrafo te zijn dus daarmee zit je goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dank voor de reactie. Je bent de tweede al die het advies geeft om de deurbel op 24v aan te sluiten. Dat ga ik dan ook doen!

Nu zat ik wel weer in twijfel. De G4 retourneren (kan nog tot eind deze maand) en wachten op de G410. Maar ja, de G4 was een goede aanbieding (83 euro) en werkt binnen HomeKit (wat mijn smarthome platform is). Daarnaast is nog niet bekend wat de prijs en release datum gaat worden van de G410. Op dat vlak heeft Aqara geen goed track record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:52:
Dank voor de reactie. Je bent de tweede al die het advies geeft om de deurbel op 24v aan te sluiten. Dat ga ik dan ook doen!

Nu zat ik wel weer in twijfel. De G4 retourneren (kan nog tot eind deze maand) en wachten op de G410. Maar ja, de G4 was een goede aanbieding (83 euro) en werkt binnen HomeKit (wat mijn smarthome platform is). Daarnaast is nog niet bekend wat de prijs en release datum gaat worden van de G410. Op dat vlak heeft Aqara geen goed track record.
Heb zelf de G4, maar heb er mixed feelings over. Vooral het niet in kunnen stellen van bewegingszones vind ik een gemis. Ook filmt ie maar erg kort na beweging, waardoor je vaak mist wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@meesje Ik heb de G4 voor €99 gekocht destijds, normale prijs was volgens mij €119 en dat zijn allemaal prima prijzen als je het mij vraagt.

Kijkend naar de G410 heeft die wel wat verbeteringen zoals 2K video, tevens een hub zijn, mmWave sensor en RTSP protocol zodat het zelfs met zoiets als UniFi Protect geïntegreerd kan worden.

Mijn aanname is dat het daarmee een toevoeging aan de line-up wordt naast de G4 en daarmee ook eerder €150-200 gaat kosten. Maar dat is puur mijn verwachting.

Enige wat ik zou zeggen is: die €83 is een erg goede prijs en tenzij je een of meerdere features in de G410 ziet die je écht wilt hebben, zou ik gewoon voor de G4 gaan. Want ook al zou de G410 niet veel duurder worden dan de €119 waarvoor de G4 oorspronkelijk geïntroduceerd werd, zeg even €139 bijv, dan nog kijk je voorlopig tegen een gat van een kleine €60 aan. Bij de G4 duurde het volgens de Pricewatch ook 8 maanden voor die onder de €100 zakte namelijk.

Keuze is dus eigenlijk: betaal nu een habbekrats voor de G4 of wacht nog een paar maanden (?) tot de G410 er is en accepteer dat je dan ook de hoofdprijs moet betalen, wat die prijs ook precies wordt. Als je om en nabij de €140 of meer te duur vind klinken, dan heb je dus al je antwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
deathmonkey schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Heb zelf de G4, maar heb er mixed feelings over. Vooral het niet in kunnen stellen van bewegingszones vind ik een gemis. Ook filmt ie maar erg kort na beweging, waardoor je vaak mist wat er gebeurt.
HomeKit lost beide voor mij op. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:28:
@meesje Ik heb de G4 voor €99 gekocht destijds, normale prijs was volgens mij €119 en dat zijn allemaal prima prijzen als je het mij vraagt.

Kijkend naar de G410 heeft die wel wat verbeteringen zoals 2K video, tevens een hub zijn, mmWave sensor en RTSP protocol zodat het zelfs met zoiets als UniFi Protect geïntegreerd kan worden.

Mijn aanname is dat het daarmee een toevoeging aan de line-up wordt naast de G4 en daarmee ook eerder €150-200 gaat kosten. Maar dat is puur mijn verwachting.

Enige wat ik zou zeggen is: die €83 is een erg goede prijs en tenzij je een of meerdere features in de G410 ziet die je écht wilt hebben, zou ik gewoon voor de G4 gaan. Want ook al zou de G410 niet veel duurder worden dan de €119 waarvoor de G4 oorspronkelijk geïntroduceerd werd, zeg even €139 bijv, dan nog kijk je voorlopig tegen een gat van een kleine €60 aan. Bij de G4 duurde het volgens de Pricewatch ook 8 maanden voor die onder de €100 zakte namelijk.

Keuze is dus eigenlijk: betaal nu een habbekrats voor de G4 of wacht nog een paar maanden (?) tot de G410 er is en accepteer dat je dan ook de hoofdprijs moet betalen, wat die prijs ook precies wordt. Als je om en nabij de €140 of meer te duur vind klinken, dan heb je dus al je antwoord. ;)
Bedankt voor het meedenken. Ik ga gewoon gebruik maken van de G4.
MooDyBLueS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:29:
[...]

HomeKit lost beide voor mij op. ;)
Idem. Voor mij G2H camera (overdekt buiten) heb ik ook via HomeKit motion zones ingesteld. Ik vind het overigens best slecht dat dit niet via de Aqara app kan. Stel dat dat nu je enige smart home platform is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:21:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Ik ga gewoon gebruik maken van de G4.
[...]

Idem. Voor mij G2H camera (overdekt buiten) heb ik ook via HomeKit motion zones ingesteld. Ik vind het overigens best slecht dat dit niet via de Aqara app kan. Stel dat dat nu je enige smart home platform is.
Mee eens hoor, daarom ook een valide punt dat het hier benoemt wordt als potentieel nadeel.

Zo heb ik bijv. ernaast ook een Netatmo Presence Outdoor camera, die heeft in de app wel zones als mogelijkheid, maar dat is eigenlijk ook het enige wat hem functioneel onderscheidt van de Aqara camera's. En dus niet eens een hardware feature. :P

Misschien dat het in Google Home ook mogelijk is? Daar ben ik verder alleen niet bekend mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
MooDyBLueS schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:27:
[...]

De Aqara heeft 8V-24V DC 0.5A nodig, dus je zit goed en het maakt weinig uit hoe je deze aansluit. Omdat er vanwege verbouwing toch elektriciëns in huis bezig waren en er bij mij nog geen deurbelkabels liepen, hebben zij de genoemde EMAT geplaatst en de G4 op 24V afgemonteerd, ik weet er het fijne niet van waarom, maar ook zij zeiden dat 24V het beste was als je de keuze hebt.
Hoe hoger het voltage, hoe lager de stroom. De stroom is bepalend voor de dikte van stroomdraden.
Meestal zijn de draadjes naar de deurbel vrij dun dus dan is het inderdaad verstandig om voor een hoger voltage te kiezen als die mogelijkheid er is.
Stel dat de G4 iets van 8 Watt vermogen opneemt, dan zou er bij 8 volt, 1 Ampere door de draadjes lopen. Bij 24 volt is dat nog maar 0,33 Ampere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@remmuz Ah, ik snap het. Dat zal dan inderdaad de reden zijn waarom mijn elektriciën ook aangaf hem op 24V af te zullen monteren. Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcjblom
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-04 16:11
Ik heb de G4 deurbel en de U200 deurslot met bedieningspaneel. Als ik zowel de deurbel als het bedieningspaneel van stroom wil voorzien, kan ik dan volstaan met 1 adapter zoals in onderstaande link of moet ik dan twee adapters kopen...?

https://www.amazon.nl/dp/...X5P95420VEA2E03XBJV1&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:34
Iemand hier ervaring met het koppelen van een Xiaomi Gateway (lumi.gateway.v3) in Home Assistant?

Xiaomi Miio
Device exception during setup of xiaomi gateway with host

Xiaomi Gateway 3
Hij vind beide hubs en wat camera's, maar zodra ik ze wil toevoegen krijg ik de volgende melding: LAN Key: Can't connect to gateway. Hij vind wel mac, ip en token. Firmware 1.4.1_176

Ben al een paar uur aan het stoeien maar krijg het niet werkend.

EDIT: ik lees zaken zoals een oude app versie installeren (2.77.1) maar die krijg ik niet gevonden. Ik zie mensen poorten open stellen.
DeadMetal schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:51:
Maar het liefst bedien ik alles vanuit Home Assistant. Ik heb de juiste stappen uitgevoerd (lan mode, key etc) en zie de Gateway nu in Home Assistant, kan de led-ring bedienen en ringtones afspelen, prima.
EDIT: ahh vind wat oudere versies... https://mi-home.en.uptodown.com/android/versions

EDIT: Salvation shall set you free... eindelijk...
https://github.com/al-one/hass-xiaomi-miot

EDIT: Cheered to soon, niet alles lijkt te werken / wordt ondersteund....
Unsupported devices
This component uses the polling method to obtain the device state, so it cannot listen the events of some devices in real time.

Wireless Switch (like: lumi.sensor_switch.v1 / lumi.remote.b686opcn01)
Motion Sensor (like: lumi.sensor_motion.v1)
Window and Door Sensor (like: lumi.sensor_magnet.v1)
EDIT: lijkt meer niet dan wel te werken... PIR sensor werkt licht wel maar beweging niet... 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Card Nox op 21-01-2025 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 08:38
Card Nox schreef op maandag 20 januari 2025 @ 23:34:
Iemand hier ervaring met het koppelen van een Xiaomi Gateway (lumi.gateway.v3) in Home Assistant?
Je reageert op een bericht van mij uit 2018 :*)
Inmiddels ben ik al vele jaren overgestapt op Zigbee2Mqtt (als addon in Home Assistant OS) in combinatie met een zigbee-stick. Werkt top. Geen gateways/hubs meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@DeadMetal, ja was het enige relevante dat ik kon vinden 😀.

Welke stick en addon (kan niets vinden als ik zoek op Zigbee in de Addon Store) heb je precies? Dan ben ik van de hubs af en bespaar ik me de kopzorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De batterij van mijn Aqara deursensor is leeg, na 23650x open en dicht geregistreerd te hebben (bijgehouden in Home Assistant).

Hebben jullie tips voor een replacement (CR1632)? Dit kun je zo gek maken als je wilt zie ik wel. Is een Varta of Duracell echt zoveel beter? Mag uiteraard wel geld kosten, maar het moet wel lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Card Nox schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 07:39:
@DeadMetal, ja was het enige relevante dat ik kon vinden 😀.

Welke stick en addon (kan niets vinden als ik zoek op Zigbee in de Addon Store) heb je precies? Dan ben ik van de hubs af en bespaar ik me de kopzorgen.
Ik heb de Conbee II, maar als ik nu voor de keuze stond, zou ik gaan voor de Home Assistant Connect omdat deze naast Zigbee ook Matter aankan.https://www.home-assistant.io/connectzbt1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Thanks @DeadMetal, helaas: Verwachte levertijd: tijdelijk uitverkocht.
nieuws: Home Assistant pauzeert verkoop Connect ZBT-1 vanwege defecte spannin...
EDIT: is inmiddels dus nieuwe versie te koop lees ik.

Is het upgraden naar de EMBER driver moeilijk of kan ik dat makkelijk zelf, dan bespaar ik me graag de 8 euro.

EDIT: Ahh wordt ook via andere kanalen aangeboden, top.

[ Voor 33% gewijzigd door Card Nox op 21-01-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Card Nox schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:36:
Thanks @DeadMetal, helaas: Verwachte levertijd: tijdelijk uitverkocht.
nieuws: Home Assistant pauzeert verkoop Connect ZBT-1 vanwege defecte spannin...
EDIT: is inmiddels dus nieuwe versie te koop lees ik.

Is het upgraden naar de EMBER driver moeilijk of kan ik dat makkelijk zelf, dan bespaar ik me graag de 8 euro.
Verder geen ervaring met het product, maar als je 'm per se wilt hebben: zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

DeadMetal schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:56:
[...]

Ik heb de Conbee II, maar als ik nu voor de keuze stond, zou ik gaan voor de Home Assistant Connect omdat deze naast Zigbee ook Matter aankan.https://www.home-assistant.io/connectzbt1/
https://phoscon.de/en/openthread/doc

Kan je conbee ook?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ja, maar niet beiden naar elkaar.
/edit: hmm dat was een experimentele functie van de HA stick, maar dat wordt inmiddels afgeraden zoals te lezen in een van de FAQ-vragen op https://www.home-assistant.io/connectzbt1/

[ Voor 29% gewijzigd door DeadMetal op 21-01-2025 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:01
De panel hub S1 en Aqara touchscreen wijzerplaat V1 zijn beschikbaar. Wie of wie gaat ze als eerst testen?

https://amzn.eu/d/8a0edkj

https://amzn.eu/d/5GtlWm9

Edit: moet wel eerlijk vermelden dat ik die laatst niet al te mooi vind… :X

[ Voor 17% gewijzigd door TheKerremenke op 23-01-2025 08:03 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gielie
TheKerremenke schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:03:
De panel hub S1 en Aqara touchscreen wijzerplaat V1 zijn beschikbaar. Wie of wie gaat ze als eerst testen?

kan iemand mij uitleggen wat een "houtje-touwtje" schakeling is? 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFspPn9l8y1yLrVqblZ3gF6DmvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6z2VYyCqbKSGPDqdttQ9P3qw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
gielie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:40:
[...]

kan iemand mij uitleggen wat een "houtje-touwtje" schakeling is? 8)7
[Afbeelding]
In het engels is het 'toggle'. gewoon aan/uit denk ik.

Wel jammer dat hij maar tot 220 volt gaat 😉
Ik ben wel een gesloten persoon dus wat dat betreft zit ik goed 😂

[ Voor 6% gewijzigd door remmuz op 23-01-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Mochten mensen er meer info over zoeken.
https://homekitnews.com/2...released-in-europe-today/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
TheKerremenke schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:03:

Tussen mijn huidige schakelaar en het deurkozijn zit maar 10 cm, dus de panel hub gaat helaas niet passen.
(Dat is volgens mij ook best gebruikelijk in NL?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hub s1 plus lijkt me een interessant apparaat. Ik lees dat deze voeding kan krijgen via usb-C. Dit biedt perspectief om een dergelijk apparaat ergens neer te zetten ipv aan de muur te bevestigen. Je hebt dan wel minimaal een houder nodig die je bv ook hebt bij Sonoff. Zal zoiets er al bij zitten?
Ik vind het overigens nog best aan de prijs. Voordat ik dit impulsief zal kopen moet er op Amazon minimaal een 20% korting coupon optie aanwezig zijn. :) Gelukkig is dat regelmatig het geval bij Aqara producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
meesje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:56:
[...]

De hub s1 plus lijkt me een interessant apparaat. Ik lees dat deze voeding kan krijgen via usb-C. Dit biedt perspectief om een dergelijk apparaat ergens neer te zetten ipv aan de muur te bevestigen. Je hebt dan wel minimaal een houder nodig die je bv ook hebt bij Sonoff. Zal zoiets er al bij zitten?
Ik vind het overigens nog best aan de prijs. Voordat ik dit impulsief zal kopen moet er op Amazon minimaal een 20% korting coupon optie aanwezig zijn. :) Gelukkig is dat regelmatig het geval bij Aqara producten.
Er zit geen houder bij, maar Aqara maakt ze wel. Heb ze alleen nog niet in Europa gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3sMM4lwdlScoR8iiGrS6wl2dd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C2jqdJhPnhXAOrySD7ptMo32.png?f=fotoalbum_large

Niet echt de mooiste oplossing. Dit ziet er eigenlijk meer uit als een oplossing om het panel onder een hoek te monteren op de inbouwdoos om te bediening makkelijker te maken.
Als je een beetje handig bent met 3D design/printing is er vast wel iets mooiers te maken. Misschien wel met ingebouwde powerbank.

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 23-01-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
remmuz schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:31:
[...]

Tussen mijn huidige schakelaar en het deurkozijn zit maar 10 cm, dus de panel hub gaat helaas niet passen.
(Dat is volgens mij ook best gebruikelijk in NL?)
Weet het niet zeker maar misschien is die niet richting gevoelig. Oftewel maakt het iets uit als je hem op de kop monteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:19:
[...]

Er zit geen houder bij, maar Aqara maakt ze wel. Heb ze alleen nog niet in Europa gezien.
[Afbeelding]

Niet echt de mooiste oplossing. Dit ziet er eigenlijk meer uit als een oplossing om het panel onder een hoek te monteren op de inbouwdoos om te bediening makkelijker te maken.
Als je een beetje handig bent met 3D design/printing is er vast wel iets mooiers te maken. Misschien wel met ingebouwde powerbank.
Dit lijkt me inderdaad meer een hoekprofiel dan een standaard/houder zoals ik bij Sonoff heb gezien. Wellicht komen er inderdaad nog mooie alternatieve oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een mooie video over de mogelijkheden.

Als ik onderstaande twee foto’s zie, lijkt me dat er wel een houder voor geschikt moet zijn. Het lijkt dat die van Sonoff wel moet passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_r3cBVtyNgTl1StbusFng5shS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6vVeJ4RrNs4E0PYatvOqGHK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueFh4AeWDz2PbbxN-Y6E95wEHHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSw1pdrgIT3GcuYxDMD1QwNa.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast kan ik ie plat gemaakt worden en past ie ook op een andersoortige houder. Persoonlijk vind ik dat niet zo fraai.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRSwN2ls8gK6cBQ-8WmCSkTlT8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zC0WDXNbqQgU18o36HH9e2vJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib22YZeYUoAyf6oDdYahSzI_vVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMNv067xpiwipadtJCrylyqH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
meesje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:49:
Een mooie video over de mogelijkheden.

[YouTube: The BEST Smart Display? Meet The Aqara Panel Hub S1 Plus!]

Als ik onderstaande twee foto’s zie, lijkt me dat er wel een houder voor geschikt moet zijn. Het lijkt dat die van Sonoff wel moet passen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast kan ik ie plat gemaakt worden en past ie ook op een andersoortige houder. Persoonlijk vind ik dat niet zo fraai.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die houder heeft hij zelf op de 3D printer gemaakt, speciaal voor deze review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
TheKerremenke schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:44:
[...]

Weet het niet zeker maar misschien is die niet richting gevoelig. Oftewel maakt het iets uit als je hem op de kop monteert?
Er zit een presence sensor in en aan de bovenkant zitten vier microfoons. Verder zit er een USB-C aansluiting aan de onderkant dus omdraaien lijkt mij geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:24
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste