Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 13:30
Help!!! Ik heb een paar nieuwe Aqara hubs welke ik weer verbonden heb met alle raam- en deursensoren in huis.
Heb in HomeKit automatiseringen gemaakt voor alarmen Aanwezig en Afwezig. Heb ook in de Aqara app automatiseringen gemaakt. Als Alarm Nacht en deur gaat open etc.
Hij schakelt vanuit HomeKit wel Afwezig en Nacht in, maar schakelt niet uit als dit in HomeKit uitschakelt. Hoe fix ik dat???
Als jullie snappen wat ik bedoel.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Vraag.. Ik heb een Aqara deur/raam sensor waarbij de magneet kwijt is geraakt. Weet iemand wat voor soort magneet ik hiervoor kan vervangen? Ik heb een simpele magneet gekocht bij de hema, maar die lijkt niet echt te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 04-01-2024 16:11 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:30
Possible schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:10:
Vraag.. Ik heb een Aqara deur/raam sensor waarbij de magneet kwijt is geraakt. Weet iemand wat voor soort magneet ik hiervoor kan vervangen? Ik heb een simpele magneet gekocht bij de hema, maar die lijkt niet echt te werken.
Hou je er rekening mee dat magneten twee polen hebben? Je moet dus opletten welke kant van de magneet je naar de sensor richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
remmuz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:49:
[...]

Hou je er rekening mee dat magneten twee polen hebben? Je moet dus opletten welke kant van de magneet je naar de sensor richt.
Klopt, beide kanten geprobeerd, maar ze lijken niet sterk genoeg.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
Possible schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:57:
[...]

Klopt, beide kanten geprobeerd, maar ze lijken niet sterk genoeg.
deze zijn behoorlijk sterk en koop je voor een paar euro bij de bouwmarkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xsytibGnxsOZH15IT4hO7oGxNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nE9fqfCINRricHRlZKaMjcaA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:37
Zitten er meer Aqara-gebruikers te wachten op de release van de U200 vanmiddag?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:13:
Niet specifiek dit model, maar oriënteer me wel op slimme sloten. Deze van Aqara ziet er wel mooi uit. Ik ben benieuwd naar de prijs.
Misschien niet terecht, maar mijn zorg (met slimme sloten in het algemeen) is hoe je verzekering aankijkt tegen dergelijke producten. Voor normale sloten en beslag heb je een keurmerk, maar hoe zit het met slimme sloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
meesje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:38:
[...]

Niet specifiek dit model, maar oriënteer me wel op slimme sloten. Deze van Aqara ziet er wel mooi uit. Ik ben benieuwd naar de prijs.
Misschien niet terecht, maar mijn zorg (met slimme sloten in het algemeen) is hoe je verzekering aankijkt tegen dergelijke producten. Voor normale sloten en beslag heb je een keurmerk, maar hoe zit het met slimme sloten.
Heel kort door de bocht: een slim slot (of althans deze van Aqara of bijvoorbeeld de Nuki) is geen slot maar een apparaat dat je óp je slot klikt. Het komt feitelijk op hetzelfde neer als een sleutel aan de binnenkant van je deur laten zitten.

Wat dát verzekeringstechnisch betekent weet ik niet.

Edit: maar Google wist het wel. Zie https://support.nuki.io/h...braak-verzekeringsdekking
Omdat je Smart Lock aan de binnenkant van de deur is gemonteerd, is vanaf de buitenkant niet zichtbaar dat je een Smart Lock gebruikt. Zo komen inbrekers niets te weten en heeft dit dus ook geen effect op je verzekeringsdekking. Bij gebruik van Nuki-technologie verandert de veiligheidsklasse en dus ook de verzekeringsdekking niet. Daarom hoef je het gebruik van de Nuki dus ook niet bij je verzekeringsmaatschappij te melden.
Hetzelfde geldt voor de U200 van Aqara.

[ Voor 28% gewijzigd door posttoast op 27-02-2024 12:55 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
En als je nou zo'n keypad naast je voordeur hebt hangen? Dan weten de boeven toch meteen dat je een smart lock hebt? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:04:
En als je nou zo'n keypad naast je voordeur hebt hangen? Dan weten de boeven toch meteen dat je een smart lock hebt? 😁
Ja, en dan? :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Dan niks, maar Nuki draagt dit zelf aan als reden waarom de verzekeringsdekking niet veranderd;

Omdat je Smart Lock aan de binnenkant van de deur is gemonteerd, is vanaf de buitenkant niet zichtbaar dat je een Smart Lock gebruikt. Zo komen inbrekers niets te weten en heeft dit dus ook geen effect op je verzekeringsdekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Oh zo, ja goed punt :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Ik heb een witte U200 "besteld" via Kickstarter. 189 dollar/ 175 euro.
Iets meer dan ik hoopte maar de super early bird van 169 was al vergeven.
Winkelprijs prijs wordt 249,00 en dat vind ik dan weer net iets te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:29:
[...]

Ik heb een witte U200 "besteld" via Kickstarter. 189 dollar/ 175 euro.
Iets meer dan ik hoopte maar de super early bird van 169 was al vergeven.
Winkelprijs prijs wordt 249,00 en dat vind ik dan weer net iets te veel.
Ik twijfelde, was nog op tijd voor die $169 maar ik heb hem pas eind dit jaar “nodig”. Dus ik heb nog wel wat tijd om de kat uit de boom te kijken én eventueel een Black Friday actie te pakken ;)

Ben ontzettend benieuwd hoe hij jou gaat bevallen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:35:
[...]
Ben ontzettend benieuwd hoe hij jou gaat bevallen.
Nog 2 maanden wachten 😁.
Maar vanwege alle voordelen ten opzichte van de Nuki 2.0 die ik nu heb vind ik het wel de moeite waard;
-Homekey
-Matter
-Keypad met vingerafdruk sensor (kost 159,00 extra bij Nuki 😮)
-Wit (Toen ik de Nuki kocht was er alleen een zwarte en ik heb een hagelwitte voordeur)
-Stil (volgens Aqara dan; We gaan het meemaken)
-Ik heb al de nodige Aqara producten dus dat sluit goed aan. (weer een merk en app minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ja, ik ben zelf ook een Nuki 2.0 gebruiker en ben tegenwoordig niet meer onverdeeld enthousiast. Met name de fob’s vind ik echt bagger werken, dus ik hoop dat de NFC-tags van Aqara beter gaan werken. En Homekey lijkt me ook ontzettend fijn.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Bedankt voor de tip! Heb net een zwarte besteld. Wilde mss ook wel een zilveren maar daar kon ik geen plaatje van vinden.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Nog 2 maanden wachten 😁.
Maar vanwege alle voordelen ten opzichte van de Nuki 2.0 die ik nu heb vind ik het wel de moeite waard;
-Homekey
-Matter
-Keypad met vingerafdruk sensor (kost 159,00 extra bij Nuki 😮)
-Wit (Toen ik de Nuki kocht was er alleen een zwarte en ik heb een hagelwitte voordeur)
-Stil (volgens Aqara dan; We gaan het meemaken)
-Ik heb al de nodige Aqara producten dus dat sluit goed aan. (weer een merk en app minder)
Het product ziet er goed uit. En inderdaad best wat voordelen. Wat ik niet zo snel kan achterhalen, is of het numerieke deel er altijd bij zit of is dit optioneel? Zelf zit ik niet te wachten dat aan de buitenkant zo duidelijk dichtbaar is dat er een slim slot aanwezig is.
Ik had ergens wat montage instructies voorbij zien komen. Ik vraag me af of het slot goed past op standaard beslag. In NL hebben we vaak vrij groot beslag om de klink en het slot. Bij de instructie zie je alleen een klein rond stukje metaal om het slot. Daarop past het slot kennelijk goed.
O ja, wat is de reden dat dit product via kickstarter gaat. Dit is toch niet gangbaar, bij Aqara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
meesje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:37:
[...]

Het product ziet er goed uit. En inderdaad best wat voordelen. Wat ik niet zo snel kan achterhalen, is of het numerieke deel er altijd bij zit of is dit optioneel? Zelf zit ik niet te wachten dat aan de buitenkant zo duidelijk dichtbaar is dat er een slim slot aanwezig is.
Ik had ergens wat montage instructies voorbij zien komen. Ik vraag me af of het slot goed past op standaard beslag. In NL hebben we vaak vrij groot beslag om de klink en het slot. Bij de instructie zie je alleen een klein rond stukje metaal om het slot. Daarop past het slot kennelijk goed.
O ja, wat is de reden dat dit product via kickstarter gaat. Dit is toch niet gangbaar, bij Aqara?
Numerieke deel zit er altijd bij. Ik ben er meer bang voor dat een grappenmaker dat keypad steelt dan dat iemand met apparatuur en antennes voor de deur gaat staan en proberen het slot te hacken.
Voordeel is dat kinderen geen sleutel mee hoeven te nemen die ze ongetwijfeld een keer verliezen.

Op mijn deur was de Nuki binnen 1 minuut gemonteerd maar dat kan aan mijn deur liggen. Ik heb alleen een rozet om de klink en om de cilinder. Die laatste heb ik verwijderd.

Het ontgaat mij ook waarom Aqara voor Kickstarter heeft gekozen. Het product is al lang af, op beurzen gedemonstreerd, enz. Misschien gewoon om extra publiciteit te genereren en een inschatting te maken hoeveel belangstelling er is.

Wel jammer dat je bij een wit slot een zilverkleurig keypad krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remmuz schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:38:
[...]

Numerieke deel zit er altijd bij. Ik ben er meer bang voor dat een grappenmaker dat keypad steelt dan dat iemand met apparatuur en antennes voor de deur gaat staan en proberen het slot te hacken.
Voordeel is dat kinderen geen sleutel mee hoeven te nemen die ze ongetwijfeld een keer verliezen.

Op mijn deur was de Nuki binnen 1 minuut gemonteerd maar dat kan aan mijn deur liggen. Ik heb alleen een rozet om de klink en om de cilinder. Die laatste heb ik verwijderd.

Het ontgaat mij ook waarom Aqara voor Kickstarter heeft gekozen. Het product is al lang af, op beurzen gedemonstreerd, enz. Misschien gewoon om extra publiciteit te genereren en een inschatting te maken hoeveel belangstelling er is.

Wel jammer dat je bij een wit slot een zilverkleurig keypad krijgt.
Alleen zo’n rozet om de cilinder, dan gaat het slot van zeker wel passen. Dit is conform hun instructie. Voordat ik het ga kopen, wacht ik even de eerste bevindingen af met montage op een ‘groot’ (ik weet niet ik het anders moet noemen) beslag.
Misschien een beetje te veel beren zien, maar ik ben niet zo groot voorstander van het numerieke deel aan de buitenzijde. Leuk voor bungalows, hotelkamers, maar niet voor mijn eigen woning. Je moet altijd opletten op meekijkers/goed afschermen wanneer je de code intoetst en je kunt ongetwijfeld (met een middeltje) makkelijk achterhalen welke vier(?) toetsen er in gedrukt worden. Nog steeds een flink aantal combinaties mogelijk, maar toch. De vingerafdruk vind ik daarentegen wel handig. De combi met numeriek begrijp ik wel, want als je je vinger beetje beschadigd hebt of bezweet bent, etc. dan wordt de vinger niet herkend.
In ieder geval een leuk product om de gaten te houden! De specs en integraties klinken erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:22

FreakNL

Well do ya punk?

Mijn ouderwetse Gateway gaf gisteren een alarm en ging knipperen vanwege een gekoppelde rookmelder. Goeie test ;)

Alleen , hoe zet je het alarm in vredesnaam uit ? Het geluid stopte vanzelf maar het knipperen bleef….

Ik heb geloof ik een v2

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 06-03-2024 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:45
FreakNL schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:10:
Mijn ouderwetse Gateway gaf gisteren een alarm en ging knipperen vanwege een gekoppelde rookmelder. Goeie test ;)

Alleen , hoe zet je het alarm in vredesnaam uit ? Het geluid stopte vanzelf maar het knipperen bleef….

Ik heb geloof ik een v2
Op de knop bovenop drukken,:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzSgD-6EUrpphtNOsNM9WyRQzQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iZHla8ccF3SgVmpVuZKrae5t.png?f=fotoalbum_large

Dat werkt bij mijn v1 iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:22

FreakNL

Well do ya punk?

Ah ding hangt hoog bij mij dus dat knopje heb ik gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Van de week is de afschrijving op mijn cc voor de Aqara U200 smartlock gedaan. Hoop hem snel te krijgen! Maar ik verbaas me wel over een regel in de mail die ik vandaag van Aqara kreeg. Daar stond dit in:

We will share regular project updates as we bring Aqara U200 to your doorstep, especially concerning the Apple certification process.

Ik lees het zo dat er nog geen certificering is. Hoop wel dat dit snel voor de uitlevering wordt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-body schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:38:
Van de week is de afschrijving op mijn cc voor de Aqara U200 smartlock gedaan. Hoop hem snel te krijgen! Maar ik verbaas me wel over een regel in de mail die ik vandaag van Aqara kreeg. Daar stond dit in:

We will share regular project updates as we bring Aqara U200 to your doorstep, especially concerning the Apple certification process.

Ik lees het zo dat er nog geen certificering is. Hoop wel dat dit snel voor de uitlevering wordt opgelost!
Aqara heeft daarin gelukkig een goed track record. Het zal dus wel goed komen. De Netatmo deurbel daarentegen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
Voor mij reden om nog even af te wachten en de hogere prijs maar op de koop toe te nemen. Ben wel erg benieuwd en zie dat ook wel goedkomen hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:39
Ben ook naar de Aqara u200 aan het kijken en ik zie dat er niets meer beschikbaar is via Kickstarter, maar ik zie dat er nog wel een aantal 'over' zijn als ik bij limited quantity kijk. Waarom worden deze niet vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met de Aqara hubs koppelen aan Homey pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:53
Na de laatste iOS update geeft mijn G4 deurbel geen geluid meer aan mijn HomePod. Wel notificatie op alle deceives maar geen gong. Dit lijkt een Apple probleem maar zijn er meer mensen die dit ondervinden en kan ik er überhaupt iets aan doen behalve een update van Apple afwachten?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceancircus
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-05-2024
Hallo

Ben nieuw hier. Daar mijn Gigaset Elements alarm installatie voor de vuilbak is ben ik op zoek naar nieuw materiaal. Ik denk dan aan integratie in Google home. Heb gelezen over Matter. Ik zou graag een outdoor camera hebben met spreek-luisterverbinding, indoor bewegingssensoren en een indoor sirene. Liefst zonder (Matter) hub en te beheren via Google Home. Ik zag Aqara wat mij wel interessant lijkt. Kan bovenstaande zonder extra hub (Aqara of Google Nest)? Hoe pak ik dit aan? Thx alvast!!

Welkom! Maar crossposten wordt niet gewaardeerd, we houden het dus bij één post. Ook wordt wat eigen inzet verwacht, wat heb je al kunnen vinden?

[ Voor 13% gewijzigd door Septillion op 13-04-2024 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
Blijkbaar was de U200 toch nog niet helemaal af 😉

Dear Backers,

We hope this message finds you well. We wanted to take a moment to update you on the progress of the Aqara Smart Lock U200, which you've generously supported through our crowdfunding campaign.

While our initial target was to ship the U200 to you in April, upon careful consideration, we've recognized the need for additional time to conduct thorough testing and refinement. The U200 lock is engineered to integrate the latest connectivity protocol and IoT standards, all while upholding optimal security, versatility, and longevity. These ambitious goals present certain challenges to our engineering team, who have determined that extra time is essential to ensure the seamless optimization of user experience and to address any potential issues identified during testing. We understand that this delay may inconvenience some of you, and for that, we sincerely apologize. Your satisfaction and trust mean the world to us, and we want to ensure that the Smart Lock U200 exceeds your expectations upon delivery.

We look forward to providing you with further updates in the coming weeks, and in the interim, we sincerely appreciate your ongoing patience and support. The U200 lock embodies our collective commitment to innovation and seamless interoperability, and we are dedicated to delivering a product that will be a source of pride for us all.

Thank you for your understanding and unwavering support.

Aqara Team

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remmuz
U200 is af!

Dear Users,

We are excited to inform you that the U200 is now ready for shipment! You will receive a tracking number via email shortly.
Firstly, please accept our sincere apologies for any inconvenience caused by the delay. The wait was due to necessary certifications and rigorous testing to ensure our product meets the highest standards. Some aspects of the process were beyond our control, and we aimed to avoid providing incorrect information before confirming the details. Recognizing that our communication could have been better, we will work on keeping you more informed in the future.
As a token of our appreciation for your support and patience, we would like to offer you a complimentary Aqara Door and Window Sensor P2. This device supports Matter over Thread, ensuring seamless integration with various smart home ecosystems. We hope that this sensor, along with your Aqara Smart Lock U200, will enhance your home's security and provide you with added peace of mind.
Lastly, understanding the importance of Apple home keys to our users, we want to assure you that, although our Kickstarter packaging does not include certification details due to the early production stage, the U200 has obtained all necessary certifications, including support for Apple home keys.
We are truly grateful for your patience and support. We hope that the Aqara Smart Lock U200 will meet or exceed your expectations in terms of quality, security, and convenience. If you have any questions or need further assistance, please do not hesitate to contact us via email. Our team is here to help and ensure you have the best experience possible with our products.

Best Regards,
Aqara Team

Sympathiek dat ze er een gratis Door&Window sensor P2 bij doen! (voor Kickstarter backers).

En bevestiging dat hij HomeKey gecertificeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:54
Mooi om te lezen. Ben benieuwd naar de reviews. Denk dat ik even een paar maanden wacht tot alle bugs eruit zijn. Mijn lesje wel geleerd van de G4 deurbel. Die het nu overigens super goed doet maar in 't begin was het af en toe huilen ;-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alpha89 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:16:
Mooi om te lezen. Ben benieuwd naar de reviews. Denk dat ik even een paar maanden wacht tot alle bugs eruit zijn. Mijn lesje wel geleerd van de G4 deurbel. Die het nu overigens super goed doet maar in 't begin was het af en toe huilen ;-) !
Fijn om te horen dat deze goed werkt. Eind zomervakantie gaan we verhuizen. Daarna wachten op Black Friday aanbieding (of in de weken daarvoor, de aanbiedingen zijn dan vaak zelfs beter). Volgens mij moet de prijs dan rond de 90 euro gaan worden.
Ik las trouwens op de website van Aqara dat de G4 ook ondersteuning gaat krijgen voor matter. Sommigen hebben weerstand tegen Aqara (want: ‘China’), maar ik vind dat ze goed bezig zijn.
Ook mooi dat je de M1S hub kunt inzetten als extra gong. Op dit moment heb nog de M1, maar wil er nog eentje extra bij. We gebruiken ze ook als nachtlampje. Eentje op overloop en straks bv ook in de gang. Via HomeKit kan ik het lampje goed aansturen: bij zonsondergang aan en zonsopkomst uit.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 27-05-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Alpha89 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:16:
Heb ook de G4, maar heb wel een aantal dingen die ik mis. Zo mist het instellen van detectiezondes en kan je geen aparte melding instellen voor beweging/aanbellen. Nu krijg ik om de havenklap een melding met geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Gaaf! Wel hier laten horen hoe hij bevalt he :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deathmonkey schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Heb ook de G4, maar heb wel een aantal dingen die ik mis. Zo mist het instellen van detectiezondes en kan je geen aparte melding instellen voor beweging/aanbellen. Nu krijg ik om de havenklap een melding met geluid.
Net even gekeken bij de settings van mijn G2H camera. Deze heb ik achter in de tuin hangen (wel beschut onder afdak, dus prima voor buiten). Maar je kunt inderdaad geen motion zones instellen in de Aqara app. Gelukkig gebruik ik deze icm HomeKit. Daarin heb ik alles ingeregeld. Hetzelfde zal ik straks doen met de G4 deurbel.
Motion zones vind ik wel een must bij een deurbel, of eigenlijk elke camera. Ik heb ook goedkope Eufy indoor camera’s. Deze gebruik ik ook in HomeKit, maar je kunt deze zones ook via hun app instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Gaaf! Wel hier laten horen hoe hij bevalt he :)
Hij hangt en hij doet het.
Toevoegen aan de Aqara app was even een dingetje. Bleek mijn onkunde te zijn. Nooit geweten dat je per app Bluetooth toegang kan uitzetten...
Als je geen Aqara M3 hub hebt, kun je het slot alleen via Bluetooth configureren en updaten.
Firmware update duurt dan ook 8 minuten.

In Homekit kun je het slot alleen open of dicht doen. Daar schijnt in de toekomst verbetering in te komen met de volgende Matter update.

Openen en sluiten gaat vrij vlot maar niet veel sneller dan de voorganger (Nuki 2.0).
Voor mijn gevoel is de U200 ook niet stiller dan de Nuki.
De U200 heeft wel een stille modus. Openen/sluiten duurt dan twee keer zo lang maar produceert ook veel minder geluid. (echt een aanzienlijk verschil.)

Configureren vanuit de Aqara app is eenvoudig. Calibratie kan een dingetje zijn. In eerste instantie begrijpt het slot niet dat veel europese sloten pas open gaan als je de sleutel nog een slagje draait zodat ook de dagschoot open gaat. In de nieuwste firmware (3.0.0_0057) zit een "Pull Spring" feature die dat moet ondervangen.

[ Voor 68% gewijzigd door remmuz op 09-06-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Leuk, dank voor je uitgebreide reactie! Als ik het zo hoor ben je nu nog niet blown away dus. Heb je Apple HomeKey al kunnen proberen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:34:
Leuk, dank voor je uitgebreide reactie! Als ik het zo hoor ben je nu nog niet blown away dus. Heb je Apple HomeKey al kunnen proberen?
Homekey werkt goed; als ik mijn Apple Watch even bij het keypad hou gaat het slot open.
Het slot wordt automatisch aan de wallet toegevoegd dus dat werkt snel en simpel.
Bedienen met vingerafdruk werkt ook goed.

Ik heb alleen ervaring met de Nuki 2.0 en in vergelijking daarmee kan ik niet zeggen dat de Aqara veel beter is. Eerder vergelijkbaar als je het hebt over kwaliteit, snelheid en geluid.
Voordeel t.o.v. de Nuki is natuurlijk Homekey maar ook de prijs. Met name door de 'gratis' keypad/vingerafdruk lezer.

Als je niet thuis bent en toch een persoon wil toevoegen (b.v. voor een AirBnB), dan kan dat alleen via de Aqara app.
Je hebt dan de Aqara M3 hub nodig aangezien je natuurlijk geen bluetooth verbinding kan maken als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
remmuz schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:12:
[...]

Homekey werkt goed; als ik mijn Apple Watch even bij het keypad hou gaat het slot open.
Het slot wordt automatisch aan de wallet toegevoegd dus dat werkt snel en simpel.
Bedienen met vingerafdruk werkt ook goed.

Ik heb alleen ervaring met de Nuki 2.0 en in vergelijking daarmee kan ik niet zeggen dat de Aqara veel beter is. Eerder vergelijkbaar als je het hebt over kwaliteit, snelheid en geluid.
Voordeel t.o.v. de Nuki is natuurlijk Homekey maar ook de prijs. Met name door de 'gratis' keypad/vingerafdruk lezer.

Als je niet thuis bent en toch een persoon wil toevoegen (b.v. voor een AirBnB), dan kan dat alleen via de Aqara app.
Je hebt dan de Aqara M3 hub nodig aangezien je natuurlijk geen bluetooth verbinding kan maken als je niet thuis bent.
Oh dan ben ik toch nog wel even benieuwd: je zegt dat HomeKit de deur alleen op slot en van het slot kan doen (als ik het goed begrijp). Maar, hoe zit dat met HomeKey? Als je je Watch tegen het keypad houdt, gaat de deur dan open of enkel van het slot?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 17:46
Recent 4 aqara temperature & humidity sensors gekocht, maar problemen om deze langer dan een uur aan het zigbee netwerk te houden, alle 4 geven problemen en worden ze onbeschikbaar.

Setup: rpi4 + ha(zha) + skyconnect. Heb ze in mijn woonkamer getest met welgeteld 12 zigbee routers (tradfri), alleen na een uur komen er in ha geen waardes meer van de sensor en zie ik ook aan de netwerk visualisatie dat de sensors niet vast zitten aan een specifieke router.

Wat ik geprobeerd heb:
  • batterij vervangen
  • aan een specifieke router toevoegen ipv de end Device het zelf laten bepalen
  • meerdere keren proberen te koppelen en de sensor niet van zijn plek halen
Het vreemde is dat ik een paar weken terug 2 aqara door sensor in dezelfde ruimte heb die zonder problemen aan het netwerk blijven ( terwijl er eentje buiten in de schuur hangt :+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UemiSlxQftdoiqe6TFga7XhYycE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDfSQd7Z15N3izMoKYWBbDf2.jpg?f=fotoalbum_large :N

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Probydoby deze sensoren geven alleen data door als de gemeten waarde significant anders is. Zou dat een rol kunnen spelen? In een dergelijke situatie kan het best voorkomen dat hij een uur of langer geen nieuwe waarde stuurt.

Verder houden de Xiaomi/Aqara's zich niet netjes aan de Zigbee-standaard, waardoor ze soms helemaal van slag zijn als ze verbonden zijn met routers van bepaalde andere merken. Bij elk Aqara-device staat daarom een alinea over Troubleshooting: device stops sending messages/disconnects from network op de site van Z2M.

Zelf had ik een Aqara PIR die duizenden keren (ja, letterlijk) uit het netwerk verdween omdat hij verbonden was met een LIDL-lampje als router. Na de PIR geforceerd te laten verbinden met een Hue-lamp als router doet die PIR het nu perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 09-06-2024 10:58 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
Gizz schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:56:
@Probydoby deze sensoren geven alleen data door als de gemeten waarde significant anders is. Zou dat een rol kunnen spelen? In een dergelijke situatie kan het best voorkomen dat hij een uur of langer geen nieuwe waarde stuurt.

Verder houden de Xiaomi/Aqara's zich niet netjes aan de Zigbee-standaard, waardoor ze soms helemaal van slag zijn als ze verbonden zijn met routers van bepaalde andere merken. Bij elk Aqara-device staat daarom een alinea over Troubleshooting: device stops sending messages/disconnects from network op de site van Z2M.

Zelf had ik een Aqara PIR die duizenden keren (ja, letterlijk) uit het netwerk verdween omdat hij verbonden was met een LIDL-lampje als router. Na de PIR geforceerd te laten verbinden met een Hue-lamp als router doet die PIR het nu perfect.
Thanks. Ik had inderdaad gelezen dat ze afwijken. Het vreemde is dat men veelal meldt dat tradfri lampjes goed zouden moeten werken met deze sensors, en dat de aqara door sensors wel goed werken bij mij, en die gaan ook heel lang zonder update.

De tips omtrent batterij e.d. had ik al toegepast. Ik kan eens een hue lamp op de kop tikken. Wellicht heb ik gewoon een verkeerde batch gekocht (aliexpress...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
posttoast schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:19:
[...]

Oh dan ben ik toch nog wel even benieuwd: je zegt dat HomeKit de deur alleen op slot en van het slot kan doen (als ik het goed begrijp). Maar, hoe zit dat met HomeKey? Als je je Watch tegen het keypad houdt, gaat de deur dan open of enkel van het slot?
Met de nieuwe firmware en de "Pull Spring" enabled gaat met Homekey de deur open zodat je naar binnen kan. Hetzelfde als wanneer je je vingerafdruk gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:08
Probydoby schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:43:
Recent 4 aqara temperature & humidity sensors gekocht, maar problemen om deze langer dan een uur aan het zigbee netwerk te houden, alle 4 geven problemen en worden ze onbeschikbaar.

Setup: rpi4 + ha(zha) + skyconnect. Heb ze in mijn woonkamer getest met welgeteld 12 zigbee routers (tradfri), alleen na een uur komen er in ha geen waardes meer van de sensor en zie ik ook aan de netwerk visualisatie dat de sensors niet vast zitten aan een specifieke router.

Wat ik geprobeerd heb:
  • batterij vervangen
  • aan een specifieke router toevoegen ipv de end Device het zelf laten bepalen
  • meerdere keren proberen te koppelen en de sensor niet van zijn plek halen
Het vreemde is dat ik een paar weken terug 2 aqara door sensor in dezelfde ruimte heb die zonder problemen aan het netwerk blijven ( terwijl er eentje buiten in de schuur hangt :+ )

[Afbeelding] :N

Iemand ideeën?
Herkenbaar, dezelfde sensor in de badkamer hangen om ventilatie te regelen dmv humidity en een tijdje geleden hetzelfde gedrag ook bij mij. Opnieuw koppelen werkte maar een paar uur, uiteindelijk de batterij vervangen en de boel draait nu een paar maanden weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
Voor toekomstige googlers met hetzelfde probleem, mijn aqara tempsensors specifiek aan een apparaat koppelen en dan specifiek aan de skyconnect dongle (waarvan het bereik verbazingwekkend goed is) heeft mijn problemen opgelost.

Alleen de zolder haalt ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 17:25

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Ik loop tegen een probleem aan. Heb een Homey Pro met de Aqara app. Tevens heb ik 4 deursensoren mccgq11lm en volgens de handleidingen kan je die toevoegen door de knop aan de zijkant in te drukken en dat hij dan 3x gaat knipperen dit nadat je in homey een apparaat wilt toevoegen->aqara->deursensor

Als ik hem vast blijf houden blijft hij knipperen tot ik hem los laat. Als ik hem i druk en bij 3x knipperen los laat ziet Homey hem nog steeds niet.

Ik heb begrepen dat deze rechtsteeks hierop kunnen maar krijg ze met geen mogelijkheid ingeleerd

Iemand de gouden tip hoe deze toe te voegwn

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:25
Ik heb een Aqara U200 slim deurslot, het lukt mij alleen niet om de persoonlijke toegangscode aan te passen in de Woning app. In de woning app krijg ik de foutmelding "Toegangscode van andere gebruikers kon niet worden toegevoegd aan dit slot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
sloo0683 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:10:
Ik heb een Aqara U200 slim deurslot, het lukt mij alleen niet om de persoonlijke toegangscode aan te passen in de Woning app. In de woning app krijg ik de foutmelding "Toegangscode van andere gebruikers kon niet worden toegevoegd aan dit slot".
Ik heb net in Woning een nieuwe gebruiker gemaakt, "Gast". In eerste instantie de toegangscode gebruikt die Woning zelf genereert. Daarna Woning afgesloten en opnieuw gestart. Toen de code veranderd en die werd zonder foutmelding opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
Ok, ik begrijp niet helemaal hoe je dit doet...heb je beknopt stappenplan voor me?
remmuz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:23:
[...]

Ik heb net in Woning een nieuwe gebruiker gemaakt, "Gast". In eerste instantie de toegangscode gebruikt die Woning zelf genereert. Daarna Woning afgesloten en opnieuw gestart. Toen de code veranderd en die werd zonder foutmelding opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
sloo0683 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:29:
Ok, ik begrijp niet helemaal hoe je dit doet...heb je beknopt stappenplan voor me?
[...]
- In de Woning app ga je naar je slot en dan naar de instellingen (tandwieltje rechts onder)
- open "beheer toegang"
- Onder "Gasten" klik je op het plusje bij "Voeg gast toe"
- Dan kies je een naam van de gast. Onderin zie je bij "Toeganscode" de pincode die de Woning app bedacht heeft. Die kun je aanpassen of zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkert123
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-09-2024
remmuz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:25:
[...]

- In de Woning app ga je naar je slot en dan naar de instellingen (tandwieltje rechts onder)
- open "beheer toegang"
- Onder "Gasten" klik je op het plusje bij "Voeg gast toe"
- Dan kies je een naam van de gast. Onderin zie je bij "Toeganscode" de pincode die de Woning app bedacht heeft. Die kun je aanpassen of zo laten.
Ik heb ook een u200 (zilver) via kickstarter kunnen bemachtigen. ik heb alleen problemen met de pull spring functie gezien deze niet volledig word losgelaten of teruggedraaid na bv 5sec, daarna gaat er dan een alarmpje af dat de deur nog open is. Heb jij hier toevallig ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Rickkert123 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:08:
[...]
Ik heb ook een u200 (zilver) via kickstarter kunnen bemachtigen. ik heb alleen problemen met de pull spring functie gezien deze niet volledig word losgelaten of teruggedraaid na bv 5sec, daarna gaat er dan een alarmpje af dat de deur nog open is. Heb jij hier toevallig ook last van?
In eerste instantie wel, maar na de firmware upgrade (.57) en het aanzetten van de pull spring feature ging het goed.
Ik heb het slot daarna wel opnieuw (handmatig) gecalibreerd vanuit de Aqara app.
Maar, vanuit Homekit kan ik wel de deur van het slot halen, maar de deur gaat niet open.
Het zou wel moeten werken als ik de verhalen op Reddit mag geloven, maar bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkert123
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-09-2024
remmuz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:18:
[...]

In eerste instantie wel, maar na de firmware upgrade (.57) en het aanzetten van de pull spring feature ging het goed.
Ik heb het slot daarna wel opnieuw (handmatig) gecalibreerd vanuit de Aqara app.
Maar, vanuit Homekit kan ik wel de deur van het slot halen, maar de deur gaat niet open.
Het zou wel moeten werken als ik de verhalen op Reddit mag geloven, maar bij mij dus niet.
Bedankt, ga ik dit vanavond toch nog eens proberen ik heb wel al de laatste firmware maar ik heb hem niet opnieuw gekalibreerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 10:17

defcon84

Multipass?

Hi Ik had met een Aqara deur sensor een teller gemaakt voor mijn hamster loopwiel.
Echter loopt een hamster flinkt wat kilometers op een dag, dus binnen 24 uur had hij 8000+ rondjes gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkJUuG4zcY6RggxKcbaeLhckM10=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bJIlpa9R4QQRiMCXZvWW3VIb.png?f=user_large

Voor de sensor wil dit zeggen dat de deur 8000 keer open en dicht is geweest.
Dus batterij meteen leeg haha

Heeft er iemand een idee voor een betere manier om een omwenteling te meten?
Zelf zat ik er aan te denken om een 3v adapter er aan te solderen.

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
defcon84 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:32:
Hi Ik had met een Aqara deur sensor een teller gemaakt voor mijn hamster loopwiel.
Echter loopt een hamster flinkt wat kilometers op een dag, dus binnen 24 uur had hij 8000+ rondjes gemaakt.
[Afbeelding]

Misschien iets van een fietscomputer, maar dan smart? Trouwens wel het meest geniale smart project wat ik heb gezien, dus kuddos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@defcon84 makkelijkste lijkt me inderdaad een vaste voeding. Mocht dat lastig zijn, dan zelf iets maken met een ESP of zo.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

deathmonkey schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:14:
[...]
Misschien iets van een fietscomputer, maar dan smart? Trouwens wel het meest geniale smart project wat ik heb gezien, dus kuddos _/-\o_
Gizz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:18:
@defcon84 makkelijkste lijkt me inderdaad een vaste voeding. Mocht dat lastig zijn, dan zelf iets maken met een ESP of zo.
Fietscomputer sensor heb ik nog wel ergens liggen denk ik ja.
NodeMCU heb ik ook nog wel ergens liggen denk ik.. dus die twee samen is een optie denk ik :)

Maar denk dat een 3v voeding nu het snelste is idd :p
Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-04 23:10
Goedenavond,

Ik wil de U200 smart lock aanschaffen.
Ik heb aan de buitenkant alleen geen klink.
Is het slot dan toch toe te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Klik schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:02:
Goedenavond,

Ik wil de U200 smart lock aanschaffen.
Ik heb aan de buitenkant alleen geen klink.
Is het slot dan toch toe te passen?
Ik ken maar weinig mensen die een klink aan de buitenkant van de voordeur hebben.
Ik ook niet en de U200 werkt prima. Je moet alleen de "pull string" (dagschoot) feature aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

remmuz schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:17:
[...]

Ik ken maar weinig mensen die een klink aan de buitenkant van de voordeur hebben.
Ik ook niet en de U200 werkt prima. Je moet alleen de "pull string" (dagschoot) feature aanzetten.
Hoe lang blijft die pull spring dan open staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
the-body schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:56:
[...]

Hoe lang blijft die pull spring dan open staan?
Dan kun je zelf instellen in de app. Tussen 1 en 10 seconden uit mijn hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Een U200 recensie op iCulture, met een kortingscode erbij:
Het Aqara U200-slot is vanaf nu verkrijgbaar bij Amazon. Om de start van de verkoop te vieren, kun je tot en met 11 juli profiteren van 20% korting met de promocode U200EU20. Je kunt deze gebruiken op de Nederlandse Aqara Store op Amazon.
Ik heb hem eigenlijk pas begin volgend jaar nodig (voor mijn nieuwe huis, ik heb nu een Nuki) en wilde kijken of er nog iets langs zou komen op Black Friday. Maar het is wel verleidelijk om hem nu alvast te bestellen...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 21:50

Saninl

posttoast schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:57:
Een U200 recensie op iCulture, met een kortingscode erbij:

[...]

Ik heb hem eigenlijk pas begin volgend jaar nodig (voor mijn nieuwe huis, ik heb nu een Nuki) en wilde kijken of er nog iets langs zou komen op Black Friday. Maar het is wel verleidelijk om hem nu alvast te bestellen...
Hier nu ook nog niet nodig omdat het volgens mij niet werkt ivm opzetslot. Toch aangeschaft om te proberen, want het is wat onduidelijk voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Saninl op 11-07-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 01:30

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

remmuz schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:17:
[...]

Ah die vraag had ik ook. Echter heb ik een deur met een 3 punt slot/meer punt slot zoals in de afbeelding. Werkt dit slot er dan ook mee ?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bouwmaat.firstfocus.eu/Product/Front/150914/31871b16-b3ba-4f02-b51f-7e13390ec18e.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Werkt die U200 ook met Homey (Pro)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
MRE-Inc schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:56:
[...]

Ah die vraag had ik ook. Echter heb ik een deur met een 3 punt slot/meer punt slot zoals in de afbeelding. Werkt dit slot er dan ook mee ?

[Afbeelding]
Lijkt heel veel op het 5 punts slot die ik heb. En dat werkt.
Alleen sloten waarbij je de klink omhoog moet doen om de deur op slot te doen kunnen een uitdaging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

remmuz schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:21:
[...]

Alleen sloten waarbij je de klink omhoog moet doen om de deur op slot te doen kunnen een uitdaging zijn.
Ok bedankt klinkt goed. Maar hoe herkent het slot dan dat je de deur dicht wil doen bv in de winter als je even wat in de vuilcontainer wil gooien zonder de kou binnen te laten en het daadwerkelijk op slot draaien met de meerpunt sluiting als je naar bed gaat of van huis gaat voor langere tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:21:
[...]

We hebben recentelijk de sleutels gekregen van een nieuwe woning. De woning is acht jaar oud. Ik dacht de voordeur van een slim slot te kunnen voorzien, maar dat gaat denk ik niet lukken. De deur gaat op slot door de klink omhoog te doen. Hiervoor heb je geen sleutel nodig en werkt zowel van binnen als buiten. Pas als je de deur wil ontgrendelen heb je een sleutel nodig. Volgens mij zijn er geen slimme sloten voor dit type beslag/werking. Het is overigens wel handig mocht je per ongeluk de voordeur dicht doen zonder dat je de sleutels bij je hebt. Door van buiten de klink naar beneden te doen gaat de deur gewoon weer open. Maar een slim slot kan ik denk ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 21:50

Saninl

Als ik zorg dat het slot niet “hangt”, dan lijkt het zelfs te passen op een opzetslot?!

Door een stuk hout onder het slot te prepareren zodat het slot goed vast te maken is lijkt het wel oké?

Iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5F6lD9N2DMfNScnBLiGan3V504=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maCWUczO4Wu2JUGcsjkdsb5E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het gebruik / integreren (in een Apple Homekit omgeving) van de Aqara MagicPads en/of Magic Switch, ze zijn officieel niet in de EU verkrijgbaar (ze staan niet op de EU website).

Wegens weinig inzet verplaats ik hem naar het grote topic

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 11-07-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
bobjansen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:54:
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het gebruik / integreren (in een Apple Homekit omgeving) van de Aqara MagicPads en/of Magic Switch, ze zijn officieel niet in de EU verkrijgbaar (ze staan niet op de EU website).

[mbr]Wegens weinig inzet verplaats ik hem naar het grote topic[/]
Helaas niet. Speel al een tijdje met de gedachte om te bestellen. Ben alleen bang dat ze niet met de EU servers te koppelen zijn en ik heb geen zin om mijn Aqara spulletjes aan hun chinese server te hangen.

Deze vind ik ook super mooi trouwens. Soort luxe Hue Tap Dial. Maar ook alleen voor de chinese markt
https://homekitnews.com/2...ollers-released-in-china/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gisteren toch maar de U200 gekocht met korting. Puntje dat ik over het hoofd heb gezien, is de paniek functie op de cylinders, dus dat je je slot open kan maken ondanks dat er aan de binnenkant een sleutel zit.

Als ik 1 sleutel zou willen gebruiken voor alle buitendeuren (3 stuks) dan ben ik bij vervanging toch weer ruim 130€ voor 3 cylinders waarvan 1 dan met paniekfunctie waar de U200 dan op komt.

De andere oplossing is om de sleutel die in de achterdeur zit, er niet helemaal in te steken zodat ik via de schuur toch via de achterdeur nog naar binnen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjansen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 16:35
MRE-Inc schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:03:
Gisteren toch maar de U200 gekocht met korting. Puntje dat ik over het hoofd heb gezien, is de paniek functie op de cylinders, dus dat je je slot open kan maken ondanks dat er aan de binnenkant een sleutel zit.

Als ik 1 sleutel zou willen gebruiken voor alle buitendeuren (3 stuks) dan ben ik bij vervanging toch weer ruim 130€ voor 3 cylinders waarvan 1 dan met paniekfunctie waar de U200 dan op komt.

De andere oplossing is om de sleutel die in de achterdeur zit, er niet helemaal in te steken zodat ik via de schuur toch via de achterdeur nog naar binnen kan.
Of je laat een profielcylinder met paniekfunctie bijmaken op je huidige sleutel, dan hoef je er maar 1 te vervangen, bijvoorbeeld: https://www.slotencilinde...llen-op-bestaande-sleutel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

bobjansen schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:18:
[...]

Of je laat een profielcylinder met paniekfunctie bijmaken op je huidige sleutel, dan hoef je er maar 1 te vervangen, bijvoorbeeld: https://www.slotencilinde...llen-op-bestaande-sleutel
Goed tip, bedankt. Heb er op gezocht, maar om iets bij te laten maken moet er op je sleutel een nummer staan en die staat er bij mij niet op. Ook op de cylinder die ik hier voor me heb liggen welke uit de voordeur komt, staat niks van een nummer. Betreft een Nemef skg** cylinderslot. Of het moet op de andere 2 cylinders staan die in de achterdeur of schuurdeur zitten.

Lees op de site van Nemef dat je oa bij de Bouwmarkt zoals Gamma een cylinder kan bij laten maken, maar ik vrees dat ze dan alsnog zeggen: er staat geen nummer op je sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

MRE-Inc schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Goed tip, bedankt. Heb er op gezocht, maar om iets bij te laten maken moet er op je sleutel een nummer staan en die staat er bij mij niet op. Ook op de cylinder die ik hier voor me heb liggen welke uit de voordeur komt, staat niks van een nummer. Betreft een Nemef skg** cylinderslot. Of het moet op de andere 2 cylinders staan die in de achterdeur of schuurdeur zitten.

Lees op de site van Nemef dat je oa bij de Bouwmarkt zoals Gamma een cylinder kan bij laten maken, maar ik vrees dat ze dan alsnog zeggen: er staat geen nummer op je sleutel.
Ik lees toch echt het volgende:
Staat er geen nummer op je sleutel of cilinder, dan kunnen we deze meestal bij laten maken aan de hand van een originele, liefst ongebruikte sleutel. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
Hmm.. daar moet ik ook maar eens naar kijken dan. Hier alles Nemef correctie: Iseo maar helaas geen certificaat of pasje. Geen idee of we dat bij oplevering van ons huis ontvangen hebben, maar ik kan het niet vinden in ieder geval. Ik zal eens informeren bij Gamma hier in de buurt want dat zou wel veel besparen.

Edit: Dat blijkt dus gewoon te kunnen. Top, bedankt voor de tip. Niet bij stilgestaan, dit bespaart me 4 andere cilinders te vervangen :D
https://www.veiligheids-sloten.nl/iseo-f6-nabestellen of
https://cilinders.onlined...xtra-s-skg3-sleutelnummer

[ Voor 34% gewijzigd door davasch op 12-07-2024 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:49
defcon84 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:32:
[Afbeelding]

Heeft je hamster al een Strava account? ;-)
kuddos! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

rkonings schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:34:
[...]

Heeft je hamster al een Strava account? ;-)
kuddos! _/-\o_
haha nee, en batterij is ook nog steeds leeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:51

-CJ

Not remastered

Kunnen jullie mij helpen, ik loop tegen een muur op. Ik heb een Raspberry 4 draaien met HA en daarop ongeveer 30 zigbee apparaten via ZHA. Ik heb een Aqara mini switch T1 gekocht en ik krijg deze gekoppeld, maar kan dan alleen het batterijpercentage uitlezen.

Online heb ik gevonden dat ik door een blueprint de acties van de knop kan configureren. Ik heb er nu drie geprobeerd:
apollo1220/aqara_zigbee_button.yaml
SeanM/zha-aqara-wireless-mini-switch.yaml
carlosmesquita/zha-xiaomi-aqara-wireless-mini-switch-wxkg11lm-lumi-sensor-switch-aq2.yaml

Bij alle drie is er echter geen mogelijkheid om te knop te selecteren. Inmiddels ook al 4x de knop verwijderd, batterij eruit en opnieuw toegevoegd, dat mag ook niet baten.

Heeft iemand tips? Wordt er een beetje gefrustreerd van :(

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 30-04 23:37

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

-CJ schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:42:
Kunnen jullie mij helpen, ik loop tegen een muur op. Ik heb een Raspberry 4 draaien met HA en daarop ongeveer 30 zigbee apparaten via ZHA. Ik heb een Aqara mini switch T1 gekocht en ik krijg deze gekoppeld, maar kan dan alleen het batterijpercentage uitlezen.

Online heb ik gevonden dat ik door een blueprint de acties van de knop kan configureren. Ik heb er nu drie geprobeerd:
apollo1220/aqara_zigbee_button.yaml
SeanM/zha-aqara-wireless-mini-switch.yaml
carlosmesquita/zha-xiaomi-aqara-wireless-mini-switch-wxkg11lm-lumi-sensor-switch-aq2.yaml

Bij alle drie is er echter geen mogelijkheid om te knop te selecteren. Inmiddels ook al 4x de knop verwijderd, batterij eruit en opnieuw toegevoegd, dat mag ook niet baten.

Heeft iemand tips? Wordt er een beetje gefrustreerd van :(
Probeer eens een lege automation met een nieuwe Device trigger, dan krijg je waarschijnlijk opties als single en double press

Voorbeeld met hue knop
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
alias: Scene slaapkamer
description: ""
trigger:
  - device_id: 47749988f7cba1b4f218c51c2cf2eadc
    domain: zha
    platform: device
    type: remote_button_short_press
    subtype: turn_on
    id: light_s
    enabled: true

condition: []
action:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: trigger
            id: light_s
        sequence:
          - service: light.toggle
            entity_id:
              - light.s_plafond
              - light.s_nachtlamp

mode: parallel
max: 6

[ Voor 21% gewijzigd door [RNMC] Viper op 04-08-2024 10:06 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:51

-CJ

Not remastered

Oplossing was uiteindelijk een custom quirk. Uiteindelijk werkte deze: https://github.com/zigpy/zha-device-handlers/issues/2809 en uiteindelijk geen blueprint nodig gehad.

Voor Google: voor de Aqara Wireless Mini Switch T1 (model WB-R02D) en in Home Assistant bekend als lumi.remote.b1acn02

Als je de stappen in dit Github pagina volgt moet het lukken. Via Studio Code server kun je een custom quirk aanmaken en daar in de configuration.yaml naar verwijzen, mocht je custom quirks voor ZHA nog niet geactiveerd hebben.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
Kan je straks in IOS18 de Aqara Hub M3 kiezen als "Woninghub" in Homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik overweeg om een Aqara G4 deurbel te kopen. Ik had ergens gelezen dat je de M1S hub ook als extra gong kunt gebruiken. Weten jullie of dit ook werkt met de eerste versie van deze hub? Ik noem deze maar M1 (welke geen ondersteuning heeft voor matter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25
Heeft iemand een idee of de U200 in een tuindeur te gebruiken is? Ik zie dat de Keypad waterbestendig is, maar kan over het ‘slot’ zelf niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In onze nieuwe woning hebben we onderstaande beltrafo. Is deze geschikt voor de Aqara G4? Bij de specs van dit produkt op aqarabenelux.com zie ik staan: 12-24V AC (0.2A) of 8-24 DC (0.5A)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qT042q0AFgo2wzZKr9HsBCFVz18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUSaV6BXPId2nMFTbYdFVVHE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@meesje je trafo geeft 8V AC, dus voldoet niet aan de minimumeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:06:
@meesje je trafo geeft 8V AC, dus voldoet niet aan de minimumeisen.
Dank! Ik ben echt een leek, want ik weet niet eens het verschil tussen DC en AC. Want bij DC zou de trafo (qua cijfers) wel voldoen. Maar geen DC dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat het wisselspanning (AC) is kun je zien door ~ bij de spanning :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 04-09-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:12:
Dat het wisselspanning (AC) is kun je zien door ~ bij de spanning :)
Voordat ik de G4 ga bestellen (misschien pas rond black friday, vorig jaar was ie toen 90 euro) zal ik eerst de beltrafo (laten) vervangen. Zou onderstaande trafo geschikt zijn? Of is dan 12V/2,0A en 24V/1,0A weer te hoog? Indien wel geschikt, wat is dan aan te raden? Aansluiten op 12V/2,0A of 24V/1,0A?
https://www.amazon.nl/Eat...12v%252Caps%252C97&sr=8-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@meesje die is prima. De 2A(12V) / 1A(24V) is het maximale vermogen wat de voeding kan leveren. Als je er een apparaat aanhangt dat 0,2A verbruikt is dat wat er gebeurt.

Let er wel op dat deze beltrafo veel breder is dan je oude voeding. Je moet er wel plek voor hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 04-09-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
meesje schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:24:
[...]

Voordat ik de G4 ga bestellen (misschien pas rond black friday, vorig jaar was ie toen 90 euro) zal ik eerst de beltrafo (laten) vervangen. Zou onderstaande trafo geschikt zijn? Of is dan 12V/2,0A en 24V/1,0A weer te hoog? Indien wel geschikt, wat is dan aan te raden? Aansluiten op 12V/2,0A of 24V/1,0A?
https://www.amazon.nl/Eat...12v%252Caps%252C97&sr=8-1
Bij Tinq is ie nu ook € 90, als je de code "aqara10" gebruikt bij het afrekenen :)

https://www.tink.nl/p/aqara-doorbell-g4

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:18:
@meesje die is prima. De 2A(12V) / 1A(24V) is het maximale vermogen wat de voeding kan leveren. Als je er een apparaat aanhangt dat 0,2A verbruikt is dat wat er gebeurt.

Let er wel op dat deze beltrafo veel breder is dan je oude voeding. Je moet er wel plek voor hebben.
Inderdaad even op letten: 54mm vs 36mm
Dan denk ik dat ik voor de EATON TR-G3/18 ga.
https://www.elektramat.nl...2tCA1cEAQYBCABEgJq7_D_BwE
Ongetwijfeld zal er ook wel iets van een ander merk bestaan, maar alles in de meterkast is van Eaton. Puur een gevoelsdingetje en blijf ik liever bij hetzelfde merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:22:
[...]

Bij Tinq is ie nu ook € 90, als je de code "aqara10" gebruikt bij het afrekenen :)

https://www.tink.nl/p/aqara-doorbell-g4
Top!

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 04-09-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Kon niet echt een recent yeelight topic vinden maar... De yeelight filament bulbs kunnen tegenwoordig niet meer op de Europa server? Na vakantie opeens m'n halve huis weg, als ik ze wil toevoegen kan dat enkel op de China server.

Lees er verder niks over, meer mensen last van? Of zit ik toch in 't verkeerde topic...

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 13:30
Deze week alle hubs voorzien van een update en sindsdien vallen een aantal sensors steeds uit. Echt gekmakend…
Meer mensen hier last van?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 13:53

tomic

Smexylittlebabe!

Ik heb sinds vandaag een Aqara E1 “security” camera. Echter als ik het Alert system activeer gebeurt er niets.
In de Alert Log staat alleen Night alert Enable. Of disabled wanneer ik het weer aanzet.

Als test heb ik ingesteld dat Aqara 5 seconden een sirene laat horen, maar dat doet ie ook niet.
Op de een of andere manier triggert hij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xriXQ3p_iptma0qjnFg2oWIQJLc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/afXJVHvR3YRJql6hkQ9FBynC.png?f=fotoalbum_large

Hmm... Met alleen motion sensor aan als trigger doet hij het opeens wel...

[ Voor 37% gewijzigd door tomic op 15-09-2024 21:42 ]

Toch maar een weblog?

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 21:29
Even een check.
Ik heb een Aqara Double Light Switch (bedraad) geïnstalleerd. Vervolgens direct via de standaard Zigbee integratie (ZHA) van Home Assistant, in Home Assistant toegevoegd en aangestuurd.
(heb een Sonoff Zigbee USB dongle om verbinding te maken)

Ik heb dus geen Aqara hub en ik heb ook geen app of iets dergelijks geïnstalleerd.
Er gaat dan dus niks aan communicatie via een Aqara server nu lijkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door Nickname27 op 18-09-2024 07:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23
@Nickname27 Correct
Pagina: 1 ... 87 ... 89 Laatste