Iemand de firmware al ontvangen ?Scidd0w schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:24:
Nieuwe firmware voor G4 zie ik! Zelf nog niet uitgeprobeerd.
[...]
Bron
Hier niet, de vorige update kreeg ik ook pas weken later na de release.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Iets ingrijpender, deurbel aan de linkerkant van het kozijn plaatsen of op de stenen gevel rechts.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Hier ook nog niet.gielie schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:28:
[...]
Hier niet, de vorige update kreeg ik ook pas weken later na de release.
Weet daarnaast iemand op welke manier Aqara het beste te benaderen is voor wensen over hun product?
Ik heb bijvoorbeeld de ‘indicator light’ op off staan, zodat hij niet rood kleurt als hij aan het opnemen is. Maar hiermee is de ring ook niet blauw in de nacht. Ik zou graag zien dat er een extra optie is dat de indicator light de optie heeft om blauw aan en uit te zetten en ook rood bij opnemen apart te kiezen.
support@aqara.comBartez schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:13:
[...]
Hier ook nog niet.
Weet daarnaast iemand op welke manier Aqara het beste te benaderen is voor wensen over hun product?
Ik heb bijvoorbeeld de ‘indicator light’ op off staan, zodat hij niet rood kleurt als hij aan het opnemen is. Maar hiermee is de ring ook niet blauw in de nacht. Ik zou graag zien dat er een extra optie is dat de indicator light de optie heeft om blauw aan en uit te zetten en ook rood bij opnemen apart te kiezen.
Heb deze punten al eerder aangegeven bij ze.
Net zoals de helderheid van de LED ring.
Zou mooi zijn als deze wat minder fel kan.
Vooral het witte licht in de avond, die is echt fel.
Ze zouden de ideeen meenemen dus wie weet.
Hi all,
vraagje, ik volg het topic al een tijdje en dan met name voor de G4 video doorbell.
nu heb ik het probleem dat er bij mij in de meterkast überhaupt geen beltrafo aanwezig is, en de meterkast er ook wat ouderwetser uitziet als wat ik hier op de foto's voorbij zie komen.
nu zie ik ok Reddit goede verhalen over zo'n losse trafo voor in het stopcontact voorbij komen.
https://www.amazon.nl/tra...w_ci_mcx_mr_hp_atf_m&th=1
zijn er mensen hier met ervaring met zo'n trafo? is dit zo te gebruiken, en zou deze ook geschikt zijn voor de Aqara Doorbell?
alvast bedankt!
vraagje, ik volg het topic al een tijdje en dan met name voor de G4 video doorbell.
nu heb ik het probleem dat er bij mij in de meterkast überhaupt geen beltrafo aanwezig is, en de meterkast er ook wat ouderwetser uitziet als wat ik hier op de foto's voorbij zie komen.
nu zie ik ok Reddit goede verhalen over zo'n losse trafo voor in het stopcontact voorbij komen.
zijn er mensen hier met ervaring met zo'n trafo? is dit zo te gebruiken, en zou deze ook geschikt zijn voor de Aqara Doorbell?
alvast bedankt!
Heb die trafo ook gekocht werkt prima bij mijsonnypiek schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:22:
Hi all,
alvast bedankt!
Ik heb gewoon een simpele adapter van een oud apparaat gebruikt die ik toevallig nog in de schuur had liggen. Dat werkt ook prima.sonnypiek schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:22:
Hi all,
alvast bedankt!
De deurbel “lust” bijna alles. Zelfs plus en min omdraaien maakt niet uit. Denk dat iedereen wel ergens een oud adaptertje in de kast of schuur heeft liggen 😉
[Voor 6% gewijzigd door remmuz op 05-05-2023 19:14]
Bedankt voor de reacties! Morgen maar bestellen en dan gaan we het beleven.
Nieuwe update krijg ik net binnen :
4.0.1_0028.0046
4.0.1_0028.0046
@mregeling
Ik hier nog steeds niet maar lijkt erop dat ze begonnen zijn met de gefasseerde uitrol dan
Ik hier nog steeds niet maar lijkt erop dat ze begonnen zijn met de gefasseerde uitrol dan

Hier ook net de nieuwe firmware binnen. Via Homekit werkt ie meteen perfect maar in de Aqara app krijgt ie geen verbinding meer nu. Very strange.
Update. Deurbel verwijderd uit de Aqara app en dmv 10 seconden de knop op de chime in te drukken gereset. Opnieuw gekoppeld en nu doet ie t weer. Strange.
Update. Deurbel verwijderd uit de Aqara app en dmv 10 seconden de knop op de chime in te drukken gereset. Opnieuw gekoppeld en nu doet ie t weer. Strange.
[Voor 35% gewijzigd door Alpha89 op 12-05-2023 18:23]
Het vast zetten op 1080p in de Aqara app is niet stabiel.
Loopt vast dan.
Gewoon op auto laten staan en alles werkt gewoon
Loopt vast dan.
Gewoon op auto laten staan en alles werkt gewoon
Moet je dat wel nog kunnen aanpassen. Ik kon dat niet meer. Wat erin resulteerde dat ie contact geen verbinding kreeg.
Zaterdag 25 maart geïnstalleerd met de meegeleverde batterijen. Gisteren op 15 mei viel hij uit. Dus iets meer dan 7 weken.Scidd0w schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:37:
[...]
Na 2 firmware updates zakte het batterij niveau van de bijgeleverde batterijen a snel naar 20% maar daar zit hij nu al 2 weken op dus wacht gewoon tot dat die uit valt en zal dan terug rapporteren.
Echter wel met kanttekening dat ik er in het begin veel mee "gespeeld" heb, er nog firmware verbeteringen zijn geweest en wat erg veel heeft meegeteld is dat we met onze oprit en tuin zijn bezig geweest afgelopen weken en hij dus erg vaak en langdurig is aangegaan.
Zojuist oplaadbare batterijen van Ikea (2450) erin gedaan en begint nu met 60% volgens de app. We gaan het weer bij houden...

gisteren de Aqara smart plug ontvangen en meteen geinstalleerd.
de plug is verbonden via Conbeestick/zigbee2MQTT.
Nu kan ik de plug in en uitschakelen via Home Assistant maar ik kan geen verbruik zien of andere waarden.
doe ik iets verkeerd?
Nu kan ik de plug in en uitschakelen via Home Assistant maar ik kan geen verbruik zien of andere waarden.
doe ik iets verkeerd?
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Hier van de Google deurbel (accu versie maar bedraad aangesloten) naar de G4 gegaan en wat een vooruitgang qua snelheid van de melding!
Bij de Google liep de bezorger vaak al weg voordat hij zichtbaar was op mijn nest hub. Nu krijg ik al een popup op de Apple Tv en Macbook zodra er iemand m'n voortuin in komt lopen. Op de hub is hij wel nog steeds traag overigens.
Bij de Google liep de bezorger vaak al weg voordat hij zichtbaar was op mijn nest hub. Nu krijg ik al een popup op de Apple Tv en Macbook zodra er iemand m'n voortuin in komt lopen. Op de hub is hij wel nog steeds traag overigens.
Ik gebruik deze met een iets kortere kabel voor mijn Eufy deurbel en sindsdien heb ik 0 problemen. Werkt echt perfect!sonnypiek schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:22:
Hi all,
alvast bedankt!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
[quote]The-dragon schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 07:56:
doe ik iets verkeerd?
Werk hier met HA en een "Sonoff Zigbee 3.0 USB Dongel" , werken zonder probleem en worden goed herkend al moet de knop soms wel eens een paar keer 10 sec ingedrukt worden tijdens het pairen.
Deze plug wordt niet gebruikt dus de waarden staan op 0
doe ik iets verkeerd?
Werk hier met HA en een "Sonoff Zigbee 3.0 USB Dongel" , werken zonder probleem en worden goed herkend al moet de knop soms wel eens een paar keer 10 sec ingedrukt worden tijdens het pairen.
Deze plug wordt niet gebruikt dus de waarden staan op 0
Ross
@The-dragon vragen die met Z2M te maken hebben kun je beter hier plaatsen: Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge - Deel 2
En beantwoordt dan ook wat standaard vragen die helpen bij het troubleshooten, zoals welke versie van Z2M je draait, welke firmware op de stekker staat, welke firmware op je stick, merk je verschil na opnieuw pairen?
En beantwoordt dan ook wat standaard vragen die helpen bij het troubleshooten, zoals welke versie van Z2M je draait, welke firmware op de stekker staat, welke firmware op je stick, merk je verschil na opnieuw pairen?

[Voor 4% gewijzigd door Gizz op 21-05-2023 08:48]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Thx!, dan ga ik daar verder.Gizz schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:47:
@The-dragon vragen die met Z2M te maken hebben kun je beter hier plaatsen: Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge - Deel 2
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Hoi !
Mijn Aqara Temp sensor (de vierkante , 1e generatie na de ronde), is er mee opgehouden. Er is enkel een blauwe led te zien. Hij knippert niet, reageert niet op het knopje.
Iemand dit eerder gezien?
Ik ben bang dat ie dood is, maar toch.
Groet,
Mijn Aqara Temp sensor (de vierkante , 1e generatie na de ronde), is er mee opgehouden. Er is enkel een blauwe led te zien. Hij knippert niet, reageert niet op het knopje.
Groet,
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Nieuwe batterij al geprobeerd? Ik heb er enkele waarvan de 1 zeer snel op is en de ander al een flinke tijd zijn werk doet.Mimiix schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:37:
Hoi !
Groet,
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Ik merk dat helaas met veel Aqara spullen. Mijn 3e temp sensor is sinds kort mee opgehouden (van de oorspronkelijke 5). En mijn 2e door/window sensor ook (van de 4). Voor mij reden om geen Aqara meer te kopen. Het is goed spul tegen aantrekkelijke prijzen, maar als het na 1-2 jaar al gewoon stuk gaat, terwijl al mijn andere HA spullen gewoon blijven werken (los van af en toe een batterijtje vervangen) dan kan ik niks anders dan concluderen dat het weliswaar goedkoop is, maar in dit geval ook duurkoop. Want als ik gelijk geïnvesteerd had in beter spul, wat ik deels ook wel heb, dan was dat hoogstwaarschijnlijk nu nog blijven werken.Mimiix schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:37:
Hoi !
Groet,
Ook andere Xiaomi spullen zoals Yeelight lampen en LED-strips, ik had 4 lampen en 3 LED-strips. 1 lamp en 1 LED-strip hebben het compleet begeven en 1 LED-strip doet het nog, maar heeft bijna aan het eind ineens 4 LED's die niet meer de kleur geven van de rest van de strip en altijd oranje-achtig blijven.
Ter vergelijk: alles wat ik heb van Hue, Tado, Eve, Nanoleaf en ik zal nog wel een paar merken vergeten, werken allemaal foutloos. Ok, 1 Hue lamp die begon te knipperen, maar dat was na checken ook een 8 jaar oude. Kan een keer gebeuren.
Kortom: Aqara/Xiaomi spul heeft bij mij helaas een gigantisch hoge uitvalsratio, richting de 50% ofwel defect ofwel significante problemen, waardoor ik het helaas niet meer kan aanraden, ongeacht de prijs.
Ook mijn Mi Air Purifier: werkt alleen nog via de app (Wi-Fi), het schermpje is kapot (geeft warrige pixels) en de touch-knop werkt niet meer.
Idem met de Xiaomi rijstkoker, we hadden een Panasonic uit Azië ooit meegenomen toen we daar waren en die heeft het 15 jaar volgehouden. De Xiaomi was na 1,5 jaar kapot. Wou gewoon niet meer aan.
Enige producten die mij zo te binnen schieten die nog wel foutloos werken zijn de 2 bureaulampen. Dat is letterlijk het enige Xiaomi/Aqara product waar ik niet minstens 1 defect van heb. Het meeste heb ik overigens in 2021 gekocht, zeker de HA sensoren en dergelijke. De purifier was al uit 2020 meen ik, evenals de bureaulampen.
Laatste opmerking: ik heb ook een Xiaomi Redmi Note 10 Pro, voor erbij en wordt nu door mijn zoontje gebruikt, die heeft stereo speakers, maar het oortje valt voor filmpjes (YT, Netflix, etc) continu uit en dan weer aan voor een paar minuten. Bellend werkt het altijd naar behoren, maar wederom zoiets waar je toch ziet dat de goedkope prijzen ergens vandaan komen. En de telefoon durf ik nog exemplarisch te noemen, maar de rest van mijn issues echt niet.
Ja, de oude was leeg. Ik heb zowel een Ikea als Varta batterij geprobeerd. Het lampje gaat aan, en blijft aan. Op het knopje drukken veranderd daar niets aan.gielie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:12:
[...]
Nieuwe batterij al geprobeerd? Ik heb er enkele waarvan de 1 zeer snel op is en de ander al een flinke tijd zijn werk doet.
Hadden jouw sensoren ook een ledje dat bleef branden? In dit geval is de sensor rond de 3.5 jaar oud, dus opzich best lang voor iets van 15 euro.MooDyBLueS schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:16:
[...]
Ik merk dat helaas met veel Aqara spullen. Mijn 3e temp sensor is sinds kort mee opgehouden (van de oorspronkelijke 5). En mijn 2e door/window sensor ook (van de 4). Voor mij reden om geen Aqara meer te kopen. Het is goed spul tegen aantrekkelijke prijzen, maar als het na 1-2 jaar al gewoon stuk gaat, terwijl al mijn andere HA spullen gewoon blijven werken (los van af en toe een batterijtje vervangen) dan kan ik niks anders dan concluderen dat het weliswaar goedkoop is, maar in dit geval ook duurkoop. Want als ik gelijk geïnvesteerd had in beter spul, wat ik deels ook wel heb, dan was dat hoogstwaarschijnlijk nu nog blijven werken.
@Mimiix 1 wel, 2 niet. 2 hadden totaal geen LED meer, ook vervangen van batterij hielp niet bij alle 3.
1 van mijn door/window sensors had het ook: die bleef eerst knipperen na het erin doen van een nieuwe batterij, alsof hij in pairing mode staat, maar de Aqara app kon hem niet vinden (M2 Hub). Vervolgens stopte het knipperen en bleef de LED branden. Maar geen enkel leven erin te krijgen.
Tja, je kan het lang noemen voor €15, maar in feite zijn het hele simpele sensoren en hoort er eigenlijk bij goede sourcing en QC geen enkele reden te zijn waarom dit soort sensoren die niet eens in de buurt komen van hun grenswaarden qua temp en luchtvochtigheid en ook niet blootgesteld worden aan weersinvloeden van buiten er ineens mee op zouden moeten houden.
En zoals gezegd: sommige gingen bij mij al na iets meer dan een jaar defect, sommige 1,5 of 2 jaar en de meest recente heeft het richting de 3 jaar uitgehouden. Dan is er nog het spul wat wel langer meegaat, maar dit hoort gewoon niet. Ik kan er niks anders van maken dan dat het gewoon troep is.
Want nogmaals: letterlijk al het andere spul wat ik in huis heb doet het nog, sommige zoals Hue en Tado al 7/8 jaar of langer. En dat het 'maar' €15 is komt dus omdat het puur een miniscuul sensortje is wat tegenwoordig in van alles en nog wat zit, auto's gebruiken ook meerdere van dit soort sensoren en die gaan ook 10-15 jaar minstens mee. Dus nee, de prijs is gewoon geen excuus.
Lekker voor de e-waste trouwens ook... elke 1-3 jaar alles van Aqara vervangen...

1 van mijn door/window sensors had het ook: die bleef eerst knipperen na het erin doen van een nieuwe batterij, alsof hij in pairing mode staat, maar de Aqara app kon hem niet vinden (M2 Hub). Vervolgens stopte het knipperen en bleef de LED branden. Maar geen enkel leven erin te krijgen.
Tja, je kan het lang noemen voor €15, maar in feite zijn het hele simpele sensoren en hoort er eigenlijk bij goede sourcing en QC geen enkele reden te zijn waarom dit soort sensoren die niet eens in de buurt komen van hun grenswaarden qua temp en luchtvochtigheid en ook niet blootgesteld worden aan weersinvloeden van buiten er ineens mee op zouden moeten houden.
En zoals gezegd: sommige gingen bij mij al na iets meer dan een jaar defect, sommige 1,5 of 2 jaar en de meest recente heeft het richting de 3 jaar uitgehouden. Dan is er nog het spul wat wel langer meegaat, maar dit hoort gewoon niet. Ik kan er niks anders van maken dan dat het gewoon troep is.
Want nogmaals: letterlijk al het andere spul wat ik in huis heb doet het nog, sommige zoals Hue en Tado al 7/8 jaar of langer. En dat het 'maar' €15 is komt dus omdat het puur een miniscuul sensortje is wat tegenwoordig in van alles en nog wat zit, auto's gebruiken ook meerdere van dit soort sensoren en die gaan ook 10-15 jaar minstens mee. Dus nee, de prijs is gewoon geen excuus.
Lekker voor de e-waste trouwens ook... elke 1-3 jaar alles van Aqara vervangen...

Knopje ingedrukt houden? 10s ongeveer, dan zou hij moeten resetten en kan je hem opnieuw toevoegen in HAMimiix schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:30:
[...]
Ja, de oude was leeg. Ik heb zowel een Ikea als Varta batterij geprobeerd. Het lampje gaat aan, en blijft aan. Op het knopje drukken veranderd daar niets aan.
Hij reset niet.gielie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:18:
[...]
Knopje ingedrukt houden? 10s ongeveer, dan zou hij moeten resetten en kan je hem opnieuw toevoegen in HA
Lampje blijft gewoon aan

Bij mij is het ook een beetje hit and miss met de aqara sensoren. Ongeveer de helft verliest steeds de verbinding en de temp sensoren zitten standaard 3C te hoog vergeleken met de Hue en klokthermostaat
Ik krijg dus nog steeds geen nieuwe firmware binnen?! Zijn er meer mensen die hem nog niet hebben?
Of ze hebben hem teruggetrokken. Ik heb nu toch al twee keer gehad dat de aqara app zelf er niet in slaagt de stream te tonen terwijl Homekit het prima doet.
Overigens zojuist maar de batterijen uit de G4 gehaald. Kreeg de eerste temperatuur alerts dat ie warmer dan 50 graden zou zijn. Dat gaat nog wat beloven van de zomer… gek genoeg werken de streams nog prima zowel via de Aqara app als via Homekit. Alleen zegt de kleine preview tegel van Homekit sinds dat eerste alert “geen reactie”. Beetje vreemd misschien toeval.
Hoe gaat het bij jullie met de temperatuur?
Overigens zojuist maar de batterijen uit de G4 gehaald. Kreeg de eerste temperatuur alerts dat ie warmer dan 50 graden zou zijn. Dat gaat nog wat beloven van de zomer… gek genoeg werken de streams nog prima zowel via de Aqara app als via Homekit. Alleen zegt de kleine preview tegel van Homekit sinds dat eerste alert “geen reactie”. Beetje vreemd misschien toeval.
Hoe gaat het bij jullie met de temperatuur?
Bij mij hang hij onder afdak in de schaduw dus kan niet met je vergelijken. Maar een zwart apparaat vol in de zon wordt al snel heel heet neem ik aan.
Ik heb, zo lijkt het, sinds de laatste aqara update geen live sound meer in homekit/woning app van Apple. Neemt wel op als ik terug kijk, maar als er iemand aanbelt kan ik praten en horen ze me gewoon, maar ik hoor ze niet als ze terug praten.
Iemand anders daar ook last van? En een eventuele oplossing voor dit probleem? Kan hem wel verwijderen uit homekit, maar dat ben ik alle historie van de laatste 10 dagen kwijt en dat is niet wenselijk.
Via de aqara app heb ik overigens wel gewoon live geluid, lijkt dus in de connectie met homekit te zitten.
Iemand anders daar ook last van? En een eventuele oplossing voor dit probleem? Kan hem wel verwijderen uit homekit, maar dat ben ik alle historie van de laatste 10 dagen kwijt en dat is niet wenselijk.
Via de aqara app heb ik overigens wel gewoon live geluid, lijkt dus in de connectie met homekit te zitten.
Hier hetzelfde probleem, in Aqara app werkt 1080p ook niet met geluid. Ticket aangemaakt, misschien als meer dit doen, wordt het sneller opgelost.Bartez schreef op zondag 28 mei 2023 @ 19:12:
Ik heb, zo lijkt het, sinds de laatste aqara update geen live sound meer in homekit/woning app van Apple. Neemt wel op als ik terug kijk, maar als er iemand aanbelt kan ik praten en horen ze me gewoon, maar ik hoor ze niet als ze terug praten.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
In ieder geval blij dat ik niet de enige ben. Heb je een link naar de site voor het aanmaken van een ticket toevallig?[RNMC] Viper schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:42:
[...]
Hier hetzelfde probleem, in Aqara app werkt 1080p ook niet met geluid. Ticket aangemaakt, misschien als meer dit doen, wordt het sneller opgelost.
Overigens…als ik de aqara app open en de camera bekijk heb ik ook geen geluid bij 1080 als ik het geluid activeer. Als ik het geluid vervolgens deactiveer en weer opnieuw activeer wel (mute/unmute). Dit werkt overigens niet in Apple Woning.
[Voor 23% gewijzigd door Bartez op 29-05-2023 08:39]
Kan in de Aqara app bij profile>help & feedback>customer serviceBartez schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:36:
[...]
In ieder geval blij dat ik niet de enige ben. Heb je een link naar de site voor het aanmaken van een ticket toevallig?
Overigens…als ik de aqara app open en de camera bekijk heb ik ook geen geluid bij 1080 als ik het geluid activeer. Als ik het geluid vervolgens deactiveer en weer opnieuw activeer wel (mute/unmute). Dit werkt overigens niet in Apple Woning.
Dus als ik het goed begrijp; Je opent de Aqara app, opent de camera, zet het geluid aan en dan hoor je niks?Bartez schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:36:
[...]
In ieder geval blij dat ik niet de enige ben. Heb je een link naar de site voor het aanmaken van een ticket toevallig?
Dat is vreemd want ik heb direct geluid. (aangesloten op trafo, firmware 4.0.1_0028.0046)
In de Woning app heb ik altijd meteen geluid.
En 1080p werkt nu goed in de Aqara app.
Vandaag nog eens getest. Standaard staat geluid in Aqara app op mute, als ik nu unmute doet hij het wel. Homekit nog steeds geen geluid bij live feed. wel bij opnames enzo.remmuz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:18:
[...]
Dus als ik het goed begrijp; Je opent de Aqara app, opent de camera, zet het geluid aan en dan hoor je niks?
Dat is vreemd want ik heb direct geluid. (aangesloten op trafo, firmware 4.0.1_0028.0046)
In de Woning app heb ik altijd meteen geluid.