Acties:
  • +4Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
mregeling schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:46:
Als het goed is pusht Aqara mij snel de firmware die ze nu aan het testen zijn.
Heb toestemming nu moeten geven zodat ze deze kunnen gaan pushen naar mijn G4.

Die van mij houd er dus na een paar uur mee op als hij bedraad aangesloten is.

Op batterij heb ik nergens last van.
Ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden als ik deze versie binnen heb.
Nou , net een mailtje dat ze me Firmware geupdate hebben.
Zit nu op versie 4.01
Zal vanmiddag als ik thuis ben hem weer bedraad aansluiten en laten weten of dit de problemen oplost.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:07

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

@Scidd0w Heb je de update uit kunnen voeren zonder account ? Mij lukte dat namelijk niet maar kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Settings die van belang zijn zoals gezichts herkenning wijzigen van ringtone van de chime, camera settings etc etc zaken die je toch echt wel even wilt instellen kunnen inderdaad niet in de home kit modus.

Zie dat je net foto's hebt toegevoegd, je mist nu ook de timestamp in je video weer zo'n basale setting die je dus niet kunt zetten zonder account. |:(

Jouw opmerking dat je geen fw updates hebt kunnen doen zonder app vind ik bijzonder.
Legio van mijn devices (camera's / sensoren etc etc) kan ik gewoon netjes via een web interface updaten zonder app zonder cloud account vaak ook nog gewoon offline middels de download van de firmware op een andere machine die wel internet toegang heeft.

Ik heb al mijn IOT / domotica devices netjes in een afgeschermd VLAN zitten zonder Internet toegang zitten zodat stoute firmwares niet een "phone home" kunnen doen en half China weet wat ik allemaal uitspook thuis. Noem het een stukje beroepsdeformatie maar het botweg aansluiten van dit soort devices (camera's microfoons etc) op je thuis netwerk vind ik botweg naïef en onverstandig.

Verbindingsproblemen zijn er alleen als je verder dan 5 meter hebt tussen chime en bel.
Vermoed dat je echter de vastlopers bedoelt, die spelen alleen als je de netvoeding gebruikt op de bel dus logisch dat jij er geen last van hebt als je alleen batterij modus gebruikt.

Hier meer over dat probleem (wordt door meerdere gebruikers over geklaagd)

[Voor 18% gewijzigd door cyclone op 27-03-2023 10:43]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 22:57
@cyclone
Ja zonder account. Doe dit al jaren met mijn Aqara G2H cameras ook en heb nog nooit account aangemaakt. Ik zet dan wel tijdelijk de camera op mijn router in "unrestricted mode" want anders kan die natuurlijk de firmware niet ophalen van het internet.

Ringtone is persoonlijk denk ik want zolang ik hem hoor boeit dat mij niet zo :) en gezichtsherkenning stel ik in via de Home app van Apple.

En ja je hebt helemaal gelijk over die web interface. Ik zat meer te denken aan updates via HomeKit dat schijnt tegenwoordig ook mogelijk te zijn alleen heb ik nog niemand gezien die dit support behalve Apple zelf met de Homepod.

Ik wil trouwens niet jouw persoonlijke minpunten downplayen maar ik zet er een andere mening/ervaring tegenover. :+

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:11
cyclone schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Deel dan ook even waar je dit gevonden hebt want mij is dit niet gelukt.
Behalve dat als je uberhaupt iets wilt instellen (volume / type ringtone / camera settings ) of een firmware update wilt kunnen uitvoeren.

Je raadt het al kan alleen maar via de Aqara app waarbij je ook nog eens moet inloggen met account.
(en ja natuurlijk kan dat met een temp mail en via wegen waardoor je niet geheel je hele privacy en ziel aan een Chinees bedrijf geeft) wat ik nogal een dikke min vind voor een bel oplossing die in reviews werd benoemd als geheel lokaal draaiend.
Dat is dus niet zo.
Als je de boel na installatie de Internet toegang ontzegt blijft hij idd lokaal werken, maar als de boel spanningsloos is geweest / reboot dan start hij niet door.
Pas na hij Internet toegang heeft zal hij opstarten.

Komt er dus op neer dat je een stuk hardware in huis haalt dat alleen opstart als hij de servers van de fabrikant kan bereiken. Mocht deze de servers uitzetten om welke reden dan ook heb je mooi niets meer aan de spullenboel.

Voor mij is dat nog een reden om hem terug te sturen.

Voor mensen die hem overwegen dit zijn voor mij no go's:
  • Verbinding tussen Chime en bel is geen WiFi of een klein eigen WiFi netwerkje (heb ik nog niet onderzocht) met een max reikwijdte van 5 tot 8 meter. (In de App wordt max 5M genoemd bij mij werkt het iets verder).Gezien mijn oprit aanzienlijk langer is dus onbruikbaar voor mij.
  • Er moet bij opstarten perse een actieve toegang zijn naar het internet anders start de hardware niet goed op.
  • Voor configuratie / update moet je een actieve Aqara app + account hebben. Basaal toevoegen zonder de account aan HomeKit kan maar instellingen wijzigen of updaten is dan niet mogelijk.
Zaken die niet perse een no go zijn maar ik wel mis of opgelost moet worden.
  • Camera is niet te bereiken als Onvif / RTSP stream. (ook niet als de bel aan de netvoeding hangt)
  • Bel loopt vast na +\- 1 dag als hij aan de netvoeding hangt (alleen spanningsloos gooien helpt)
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk met je punten alleen ik denk dat jouw verwachting niet matcht met de product eigenschappen dus ik denk dat het goed is dat je hem hebt terug gestuurd.

Wat ik nog mis in de deurbel is de bewegingsdetectie dat doet hij niet of nauwelijks en als hij iets opneemt is de persoon al bijna uit beeld. Wat ik ook mis is dat de deurbel zelf geen geluid maakt als er aangebeld wordt, is voor de aanbeller wat verwarrend omdat de meeste videodeurbellen dit wel doen.

Verder werkt hij prima in mijn HomeKit omgeving (op netspanning en nog geen storing gehad), even wat updates afwachten of de kinderziekten eruit gehaald worden.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cyclone

cyclone

@gielie
Hij werd nogal gehyped en de reviews waren (beperkt) maar lovend. Dus ik dacht laat ik eens kijken of het wat is. Documentatie is tot op heden technisch niet van voldoende detail.

Zit potentie in maar ik denk dat ik een te veeleisende (lees niet standaard) gebruiker ben die bewust omgaat met het plaatsen van apparatuur die in mijn woon omgeving komt en eventuele inbreuk op mijn privacy zou kunnen zijn.
Maar hey dit is wel tweakers toch?

Qua HomeKit heb ik nog niet erg veel ervaring ik ben nog in onderzoek wat ik nu als basis systeem wil hebben. Gezien ik niet gevangen wil worden door 1 vendor zet ik op dit moment in op Home Assistant en dat bevalt tot op heden zeer goed.

Ben sowieso geen fan van Cloud Based oplossingen (en daarmee vielen dus alle eerdere deurbel oplossingen grotendeels al sowieso af).

Qua prijs is deze oplossing wel zeer vriendelijk en ik vermoed dat over een jaartje de kinderziektes er wel uit zijn, en er een fatsoenlijke Home Assistant intergratie beschikbaar is.

Maar voor nu is deze oplossing het hem voor mij ruimschoots niet, jammer maar helaas.

De ideale deurbel zou voor mij de volgende functies moeten hebben :
  • Volledig netwerk geintergreerd liefst ondersteuning voor bekabeld & POE hiermee speelt afstand dus geen rol meer
  • Intergratie met je standaard bel in huis (relay contact)
  • RTSP camera feed
  • Intergratie met Home Assistant
  • 2 way audio op zowel een telefoon als een unit met beeldscherm in huis (voor als je je telefoon niet kunt vinden of mensen buiten het huishouden die ook de deur willen kunnen opendoen.
  • Ondersteuning van lokale remote storage (SMB / NAS)
Nice to have
  • Contact / relays om deur van slot te gooien
  • metalen behuizing
  • goede IR belichting

[Voor 27% gewijzigd door cyclone op 27-03-2023 11:17]

• gielie
@cyclone wat jij graag wilt bestaat natuurlijk wel maar dan zal je flink in de buidel moeten tasten en over moeten stappen naar “professionele” apparatuur. Zelf heb ik daar geen zin/tijd/kennis/geld voor over.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• cyclone

cyclone

Klopt en ik heb ook een aantal zaken op het oog, nadeel van die producten is weer beperkte integratie met Home Assistant e.d.
Maar zoals elk nadeel een voordeel heeft ;-)
Dit soort spul werkt dus wel volledig lokaal zonder enige nood voor een Internet verbinding / Cloud dienst etc. etc.

Ik zit ook nog op het spoor zelfbouw want met een ESP32 met camera module kom je ook een heul eind.
Punt alleen daarvan is gebrek aan tijd ;-)

Excuus voor de deels offtopic we hebben het over Aqare spulletjes hier in dit topic .. dus so far mijn ervaring met de nieuwe deurbel.

[Voor 13% gewijzigd door cyclone op 27-03-2023 11:29]

gielie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk met je punten alleen ik denk dat jouw verwachting niet matcht met de product eigenschappen dus ik denk dat het goed is dat je hem hebt terug gestuurd.

Wat ik nog mis in de deurbel is de bewegingsdetectie dat doet hij niet of nauwelijks en als hij iets opneemt is de persoon al bijna uit beeld. Wat ik ook mis is dat de deurbel zelf geen geluid maakt als er aangebeld wordt, is voor de aanbeller wat verwarrend omdat de meeste videodeurbellen dit wel doen.

Verder werkt hij prima in mijn HomeKit omgeving (op netspanning en nog geen storing gehad), even wat updates afwachten of de kinderziekten eruit gehaald worden.
Vraagje mbt de bewegingsdetectie. Werkt dit bij jou niet goed via Aqara of ook niet goed via HomeKit? Zelf heb ik ook en Aqara G2H camera (in de tuin, beschut). Als ik dan terug kijk naar de fragmenten via HomeKit (Secure Video), start het fragment veel eerder dan dat de persoon zichtbaar is. Dat verwacht ik ook met de Aqara deurbel. Bij huidige deurbel (Ring) maakt ook ruime opnames.

• gielie
meesje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:45:
[...]

Vraagje mbt de bewegingsdetectie. Werkt dit bij jou niet goed via Aqara of ook niet goed via HomeKit? Zelf heb ik ook en Aqara G2H camera (in de tuin, beschut). Als ik dan terug kijk naar de fragmenten via HomeKit (Secure Video), start het fragment veel eerder dan dat de persoon zichtbaar is. Dat verwacht ik ook met de Aqara deurbel. Bij huidige deurbel (Ring) maakt ook ruime opnames.
Goede vraag, probleem zit in HomeKit, denk ik. Via de aqara app zie ik veel meer events en ook volledig. Ik heb zelf ook een g2h en g2h pro en met die heb ik geen probleem met HomeKit, die nemen netjes alles op en ook volledig. Dus ik hoop dat dit met een firmware update te verhelpen is.

Mbt tot beveiliging, ik draai adguard en hier wordt alles mbt aqara geblokkeerd, ik kan buitenshuis niet via de aqara app de camera’s zien (intern netwerk wel, logisch), wel via HomeKit.

• Scidd0w
@meesje @gielie
Heb op Reddit gelezen dat gebruikers aangeven dat Aqara zelfde probleem had met de G3 camera en dat dit in een firmware update is verholpen. Ik ga er dus vanuit dat dit ook voor de G4 gefixed wordt.

Heb het zelf niet geprobeerd want ik heb geen account maar je kan op onderstaande manier dit verbeteren.
Duration of stay naar 0 of 1 seconde. Hij staat standaard op 3 seconde wachten.

Bron:
https://www.reddit.com/r/...bell_detects_motion_late/

• gielie
Scidd0w schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:08:
@meesje @gielie
Heb op Reddit gelezen dat gebruikers aangeven dat Aqara zelfde probleem had met de G3 camera en dat dit in een firmware update is verholpen. Ik ga er dus vanuit dat dit ook voor de G4 gefixed wordt.

Heb het zelf niet geprobeerd want ik heb geen account maar je kan op onderstaande manier dit verbeteren.
Duration of stay naar 0 of 1 seconde. Hij staat standaard op 3 seconde wachten.
[Afbeelding]

Bron:
https://www.reddit.com/r/...bell_detects_motion_late/
Ik heb dit gezien en geprobeerd, in de aqara app gaat het goed alleen in HomeKit lukt het niet.
Ik denk dat de Motion ook niet via aqara loopt, want als je hem niet in de aqara app installeert maar alleen via HomeKit zou motion detection ook gewoon moeten werken zoals dit bij de g2h ook goed gaat.

[Voor 9% gewijzigd door gielie op 27-03-2023 12:25]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:24
gielie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Goede vraag, probleem zit in HomeKit, denk ik. Via de aqara app zie ik veel meer events en ook volledig. Ik heb zelf ook een g2h en g2h pro en met die heb ik geen probleem met HomeKit, die nemen netjes alles op en ook volledig. Dus ik hoop dat dit met een firmware update te verhelpen is.

Mbt tot beveiliging, ik draai adguard en hier wordt alles mbt aqara geblokkeerd, ik kan buitenshuis niet via de aqara app de camera’s zien (intern netwerk wel, logisch), wel via HomeKit.
Vreemd, bij mij werkt het feilloos via Homekit. Ik kan terugscrollen in de tijd en zie dan een symbooltje van b.v. een auto of een persoon. Zelfs als er aan de overkant van de weg een auto voorbij rijdt dan zie ik dat.
Ik neem 24x7 op in iCloud dus mis ik eigenlijk nooit iets, maar door die symbooltjes kun je dus zien dat er 'iets' gebeurd is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mregeling
Nou , even een update.

Sinds de nieuwe ( test ) firmware ervaar ik geen disconnects meer.
Alles werkt super stabiel tot nu toe.
Is net een update van de Aqara app op iOS uitgekomen, nu staat er i.p.v. Smooth --> Auto.
Houd jammer genoeg niet de instelling vast op 1080p.

Aangezien ik verder de camera met Homekit bekijk vind ik dit niet zo erg.
Heb net met de app Home Widget een widget op me homescreen gezet zodat ik de camera gelijk kan openen, en ik moet zeggen dat hij heel erg snel verbinding heeft.

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:39
Top om te lezen!

Hier is hij ook super stabiel en snel!

Vandaag ook maar een Aqara Hub G3 gehaald. Ook die zit degelijk in elkaar en is weldoordacht!

Ik denk het begin van een nieuwe verslaving 😂!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-04 17:05
Hier de G4 ook binnen!
Super tof! Installeren ging heel makkelijk, (wel even zitten pielen met de SD kaart)

Uiteindelijk goed erin gekregen, formatteren en gaan met die banaan!

Voor het geld vind ik het prima! Precies om die reden ook deze aangeschaft!
“if you want to unlock 24/7 local storage and NAS support.*” lijkt me leuk om te proberen, nu nog niet gevonden in de settings.

Het enige wat mij heel erg opvalt is; ( hij staat nog even binnen)
Als ik live de beelden ga kijken hoor ik telkens een harde tik. Geluid van een soort schakelaar.
Loop ik langs of sta ik ervoor dan hoor ik dat geluid niet.
Heeft iemand anders dit ook? Of waar zou het aan kunnen liggen?

Wij zijn er blij mee. Bel gaat via de HomePods en ook leuk dat je beeld te zijn krijgt op Apple TV.

• remmuz
Waarom ook nog een SD kaart? Gebruik je geen iCloud?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij was deze uitgebreide review nog niet gepost (zo wel, dan mijn excuses :) )

Laat goed de kwaliteiten van het apparaatje zien, maar ook de zwakke punten (blurry gezichten in het donker terwijl de omgeving scherp is, trage notificatie gezichtsherkenning, geen RTSP/ONVIF).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mregeling
Nou , zijn ruim een dag verder met firmware 4.0.1 en tot nu toe super stabiel op stroom.
Valt niet meer uit, en het valt me op dat de camera veel meer dingen opneemt en detecteert.
Vooral via de Aqara app.
Homekit detecteert ook veel meer maar lang niet zoveel als de Aqara app.
Krijg alleen via iOS geen notificaties binnen van de Aqara app op me telefoon, terwijl ik echt alles aan heb staan.

Vraag aan Apple TV gebruikers.
Ik snap dat je een notificatie krijgt als iemand aanbelt, alleen vraag me af of er een functie op zit als ik b.v. TV kijk, dat hij automatisch switch naar de Apple TV input als iemand aanbelt ?

[Voor 24% gewijzigd door mregeling op 29-03-2023 09:13]

• dappertje25
remmuz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:50:
Waarom ook nog een SD kaart? Gebruik je geen iCloud?
Nee heb de gratis 5 gig! En zit dus te wachten op de mas functie

• dappertje25
mregeling schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:10:
Nou , zijn ruim een dag verder met firmware 4.0.1 en tot nu toe super stabiel op stroom.
Valt niet meer uit, en het valt me op dat de camera veel meer dingen opneemt en detecteert.
Vooral via de Aqara app.
Krijg alleen via iOS geen notificaties binnen van de Aqara app op me telefoon, terwijl ik echt alles aan heb staan.

Ik snap dat je een notificatie krijgt als iemand aanbelt, alleen vraag me af of er een functie op zit als ik b.v. TV kijk, dat hij automatisch switch naar de Apple TV input als iemand aanbelt ?
Heb alles op 1 HDMI Port zitten! Dan krijg ik een pop up venster. Bij een druk op een knop wordt dit venster groter

• Scidd0w
[...]
Ik denk dat dit is omdat HomeKit zelf de detectie doet lokaal op je HomeKit hub en met eigen algoritmen.
[...]
Nee dit is geen optie die Apple geïmplementeerd heeft helaas. Ik ga binnenkort compleet over op TV kijken via NLZiet op de AppleTV dus voor mij dan geen probleem meer... :+

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:17
Ik heb er ook 1 sinds afgelopen donderdag. Nieuw huis, de chime hangt op 1,5m van de deurbel. In de Aqara app is het signaal goed tot gemiddeld. Ik had hem eerst binnen ingesteld met de batterijen, nadat alles werkte geinstalleerd ipv mijn Eufy. Dit zat, net als de Aqara op een 8V ac beltrafo. Waar ik nu achter kom is dat het eigenlijk net te weinig is. Ook net de Reddit posts gezien waar de trend is dat op batterijen hij wel goed werkt.

Ik had ook iedere keer een verbroken verbinding, maar wel nadat ik een paar keer de chime had verplaatst. Nadat afgelopen maandagavond alles stabiel leek dinsdagochtend toch weer een verbroken verbinding. Maar nu doet de bel het helemaal niet meer, ook niet op batterijen. De ring gaat niet meer branden of knipperen. Ook niet na een hele dag zonder batterijen en beltrafo. Ik heb alles in de doos gedaan en Home2link gebeld, ze gaan me (beloofd) terugbellen wat te doen, ze gaan contact opnemen met Aqara.

Als de bel werkt, werkt het ook goed in tegenstelling tot de Eufy waarbij het terug praten eigenlijk nooit werkt en de verbinding pas gemaakt wordt als de beller al lang weg is.

Hoeiendag!

• dappertje25
tvtech schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:39:
Ik heb er ook 1 sinds afgelopen donderdag. Nieuw huis, de chime hangt op 1,5m van de deurbel. In de Aqara app is het signaal goed tot gemiddeld. Ik had hem eerst binnen ingesteld met de batterijen, nadat alles werkte geinstalleerd ipv mijn Eufy. Dit zat, net als de Aqara op een 8V ac beltrafo. Waar ik nu achter kom is dat het eigenlijk net te weinig is. Ook net de Reddit posts gezien waar de trend is dat op batterijen hij wel goed werkt.

Ik had ook iedere keer een verbroken verbinding, maar wel nadat ik een paar keer de chime had verplaatst. Nadat afgelopen maandagavond alles stabiel leek dinsdagochtend toch weer een verbroken verbinding. Maar nu doet de bel het helemaal niet meer, ook niet op batterijen. De ring gaat niet meer branden of knipperen. Ook niet na een hele dag zonder batterijen en beltrafo. Ik heb alles in de doos gedaan en Home2link gebeld, ze gaan me (beloofd) terugbellen wat te doen, ze gaan contact opnemen met Aqara.

Als de bel werkt, werkt het ook goed in tegenstelling tot de Eufy waarbij het terug praten eigenlijk nooit werkt en de verbinding pas gemaakt wordt als de beller al lang weg is.
Wil jij laten weten wat het stappenplan is? Wat ze je toe sturen? Misschien hebben andere er ook wat aan. ( ik spreek in ieder geval voor mezelf)

• remmuz

Het moet inderdaad minimaal 12v AC zijn, dus 8v gaat problemen geven.
De bel en de chime zijn in de fabriek gekoppeld aan elkaar. Als 1 van de 2 problemen geeft moet je (de leverancier) dus de hele set vervangen.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dit zat, net als de Aqara op een 8V ac beltrafo. Waar ik nu achter kom is dat het eigenlijk net te weinig is.
Dat is niet zo gek toch? De specs geven minimaal 12V AC aan:
Externally connected to power supply

12V-24V AC 0.2A 50/60Hz 8V-24V DC 0.5A
Gelukkig kost een nieuwe beltrafo ook niet zoveel. Voor €12 heb je al een geschikt model :)

Ik zou 'm altijd bedraad aansluiten als je die mogelijkheid hebt.

[Voor 10% gewijzigd door Gizz op 29-03-2023 14:00]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Scidd0w
Specs:

• tvtech
Gizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Daar heb je gelijk in. Maar dan verwacht ik wel dat hij het helemaal niet doet en niet de eerste paar dagen wel. En nu doet hij helemaal niets meer, ook niet op alleen batterijen.
[...]

Gelukkig kost een nieuwe beltrafo ook niet zoveel. Voor €12 heb je al een geschikt model :)

Ik heb net nog een goede adapter gevonden die 12V dc geeft. Is handiger dan mijn volle groepenkast open te maken.

Daarom heb ik hem ook bedraad aangesloten. Maar als je de reacties op reddit leest is het op dit moment beter om hem juist op batterijen te laten werken.

Hoeiendag!

• tvtech
dappertje25 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:19:
[...]

Wil jij laten weten wat het stappenplan is? Wat ze je toe sturen? Misschien hebben andere er ook wat aan. ( ik spreek in ieder geval voor mezelf)
Ik heb ze vanochtend gebeld maar verder nog niets terug gehoord. Ik verwacht eigenlijk dat ik hem terug kan sturen gezien hij helemaal niets meer doet.

Hoeiendag!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

tvtech schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:30:
[...]

Daarom heb ik hem ook bedraad aangesloten. Maar als je de reacties op reddit leest is het op dit moment beter om hem juist op batterijen te laten werken.
Maar zijn dat ook mensen met een beltrafo die niet aan de eisen voldoet?

Anders vind ik het wel zorgelijk, dat een apparaat goed werkt op een setje batterijen, maar problemen ondervindt als er een goede stabiele voeding is vanuit een vaste bron :X In dat geval ga je meteen denken aan een hardware-probleem, dat de voeding vanuit de transformator niet goed wordt omgezet naar de spanning waar de bel mee werkt. Maar van een bedrijf als Aqara mag je toch echt wel verwachten dat ze zoiets simpels onder de knie hebben.

• mregeling
Gizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Anders vind ik het wel zorgelijk, dat een apparaat goed werkt op een setje batterijen, maar problemen ondervindt als er een goede stabiele voeding is vanuit een vaste bron :X In dat geval ga je meteen denken aan een hardware-probleem, dat de voeding vanuit de transformator niet goed wordt omgezet naar de spanning waar de bel mee werkt. Maar van een bedrijf als Aqara mag je toch echt wel verwachten dat ze zoiets simpels onder de knie hebben.
Let wel dat de huidige firmware problemen geeft als je hem bedraad aansluit.
Ik heb met de huidige firmwaren absoluut geen problemen meer.
Contact zoeken met Aqara dat je mee wil helpen testen , dan pushen ze de firmware

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@mregeling goede tip voor degenen met een G4 :)

Ik heb zelf overigens geen videodeurbel, vind het verschrikkelijk dat ik in de gemiddelde woonwijk niet meer rond kan wandelen zonder door tientallen mensen gefilmd te worden. In een buitengebied waarbij je alleen je eigen terrein filmt snap ik het wel. Maar in een normale woonwijk waar je voornamelijk de openbare weg in de gaten houdt én je overburen, meh..

• LarsV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:40
Weet iemand of je één van onderstaande camera's prima kunt gebruiken om binnen te plaatsen maar dat het beeld gericht naar buiten is? Is het beeld nog acceptabel door mogelijk reflectie van het raam waar de camera achter geplaatst wordt?

Xiaomi Smart Camera C300
Xiaomi Smart Camera C200

• remmuz
[...]

Ik heb batterijen geplaatst en ook een 12v DC voeding aangesloten. Tot nu toe geen last gehad van disconnects.
Misschien dat de afstand tussen de chime en de bel een rol speelt? Bij mij zit alleen de buitenmuur ertussen, dus zo'n 30 cm.

• Scidd0w
Gizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:48:
@mregeling goede tip voor degenen met een G4 :)

Ik heb zelf overigens geen videodeurbel, vind het verschrikkelijk dat ik in de gemiddelde woonwijk niet meer rond kan wandelen zonder door tientallen mensen gefilmd te worden. In een buitengebied waarbij je alleen je eigen terrein filmt snap ik het wel. Maar in een normale woonwijk waar je voornamelijk de openbare weg in de gaten houdt én je overburen, meh..
Snap je punt en in de Aqara app kan je dan ook privacy zones aangeven die je "zwart" maakt en dus niet gefilmd worden. Ik wilde dit gelijk instellen echter omdat ik HomeKit only modus gebruik kan dit helaas niet.
Hopelijk gaat Apple dit zelf ook ooit nog doorvoeren. Ze hebben wel activity zones dus iig begint die nu niet te filmen als er iets op straat gebeurt...

[Voor 17% gewijzigd door Scidd0w op 29-03-2023 16:41]

• dappertje25
[...]

Nou hier dus! En pas kijken en controleren als hij het niet doet op het stroom

Nu dus opzoek naar een nieuwe Beltrafo.

[quote]Gizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:27:

Begrijp ik het nu goed, is deze trafo geschikt voor de Aqara G4? Zoja dan ga ik hem bestellen.
En dan nog even uitvogelen hoe deze te plaatsen in de meterkast 🧐

• tvtech
[...]

Het begint er steeds meer op te lijken dat het bij de meesten een firmware probleem is waar ze reeds een update voor hebben die alleen nog niet publiek is vrij gegeven.
Die buitenunit van mij doet het helemaal niet meer dus dat lijkt wel een hardware probleem. Wat op zich gewoon voor kan komen.
Verder bevalt de bel mij in de korte tijd dat hij wel werkte prima, die iCloud integratie werkt tot dusver beter dan de eigen app van Eufy.
Inmiddels heb ik een losse adapter gevonden die 12,6V bij 1A levert wat dus prima geschikt is. Maar ook hier doet mijn unit het niet op dus ik hoop dat ik morgen hoor dat ik hem om kan ruilen.

Hoeiendag!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dappertje25 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:38:
[...]
Begrijp ik het nu goed, is deze trafo geschikt voor de Aqara G4? Zoja dan ga ik hem bestellen.
En dan nog even uitvogelen hoe deze te plaatsen in de meterkast 🧐
Ja, lijkt me wel. De bel heeft 12V 0,2A nodig. Dat is 2 watt. Die trafo kan 8W leveren, dus 4x zoveel.
Scidd0w schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:35:
[...]
Snap je punt en in de Aqara app kan je dan ook privacy zones aangeven die je "zwart" maakt en dus niet gefilmd worden.
Dat kan inderdaad een handige feature zijn in sommige gevallen. Ik heb dat zelf ook bij de camera in mijn achtertuin ingesteld, die filmt voor 98% alleen mijn tuin maar in 1 hoekje is net boven de schutting een stukje van het raam van de achterburen te zien. Dat heb ik zwart gemaakt en dit ook met de achterburen overlegd en laten zien.

Maar voor de gemiddelde Nederlandse rijtjeswoning lijkt me dit totaal geen oplossing. Of misschien snap ik het niet helemaal?

Wat voorbeeldjes van internet waar ik privacy zones op heb aangebracht, zodat eigendommen van de buren én de openbare weg niet ongeoorloofd gefilmd wordt:

Los van dat ik er ernstige twijfels bij heb of mijn gemiddelde buurtbewoner netjes deze masks aanbrengt, heb je nog wel wat aan je deurbel met zoveel privacy masks?

• gielie
Vooral via de Aqara app.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de firmware openbaar wordt.

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:13
Zijn er meer mensen die de stream niet werkend krijgen op hun Google NEST? Als er iemand aanbelt vraag ik aan Google Assistant om de deurbel te laten zien. Maar dan geeft Google Nest aan dat de Stream niet beschikbaar is.
Had eigenlijk gehoopt op automatisch beeld laten zien als iemand aanbelt..

• Scidd0w
gielie schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:15:
[...]
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de firmware openbaar wordt.
Zo te zien niet lang want volgens mij is die gereleased...

Version: 4.0.1_0020.00382023-03-30
What's New:
1. Event recording duration adjusted from a fixed 6 seconds to 6-12 seconds dynamic recording
2. Supports NAS storage of SMB 3.0 protocol
3. Fixed the issue where the video cover would show a black screen after refreshing in some cases
4. Added a control switch for cloud recording in the doorbell and forced dismantling alarm function
5. Fixed the issue where MicroSD card recording could not select the recording mode
6. Optimized the occasional problem of incomplete cloud recording
7. Fixed other issues and improved system stability

Bron:
https://www.aqara.com/us/version/smart-video-doorbell-g4

• gielie
Scidd0w schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Zo te zien niet lang want volgens mij is die gereleased...

Version: 4.0.1_0020.00382023-03-30
What's New:
1. Event recording duration adjusted from a fixed 6 seconds to 6-12 seconds dynamic recording
2. Supports NAS storage of SMB 3.0 protocol
3. Fixed the issue where the video cover would show a black screen after refreshing in some cases
4. Added a control switch for cloud recording in the doorbell and forced dismantling alarm function
5. Fixed the issue where MicroSD card recording could not select the recording mode
6. Optimized the occasional problem of incomplete cloud recording
7. Fixed other issues and improved system stability

Bron:
https://www.aqara.com/us/version/smart-video-doorbell-g4
Ik krijg hem nog niet, zal gefaseerd uitgerold worden denk ik.

• remmuz
Bartje1983 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:18:
Zijn er meer mensen die de stream niet werkend krijgen op hun Google NEST? Als er iemand aanbelt vraag ik aan Google Assistant om de deurbel te laten zien. Maar dan geeft Google Nest aan dat de Stream niet beschikbaar is.
Had eigenlijk gehoopt op automatisch beeld laten zien als iemand aanbelt..
Automatisch beeld werkt volgens mij alleen met een Nest deurbel.
De melding dat de stream niet beschikbaar is krijg ik alleen als er niemand aanbelt en ik toch probeer om de stream te openen.
Als er iemand aanbelt en ik zeg Hey Google, laat de deurbel zien. Dan werkt dat gewoon.

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:13
remmuz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Automatisch beeld werkt volgens mij alleen met een Nest deurbel.
De melding dat de stream niet beschikbaar is krijg ik alleen als er niemand aanbelt en ik toch probeer om de stream te openen.
Als er iemand aanbelt en ik zeg Hey Google, laat de deurbel zien. Dan werkt dat gewoon.
Dank je wel voor je input. Zie dat die van jou via draad is aangesloten. Ga ik ook eens proberen.

• dappertje25
[quote]Gizz schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Ja, lijkt me wel. De bel heeft 12V 0,2A nodig. Dat is 2 watt. Die trafo kan 8W leveren, dus 4x zoveel.

Zo gisteren deze dus aan geschaft. En wordt straks bezorgd Morgen maar ééns kijken hoe dit in de meterkast te werken

Bedankt voor de tip en de uitleg waarom deze zou kunnen werken. 👍✅

• Alpha89
Update is er. Net zonder problemen geïnstalleerd. Moet er wel bijzeggen dat ik ondanks dat ie zowel aan de 12V als Batterijen in zich had ik slechts 1 keer op 8 dagen tijd een connectiedrop heb gehad.

• gielie
Alpha89 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:37:
Update is er. Net zonder problemen geïnstalleerd. Moet er wel bijzeggen dat ik ondanks dat ie zowel aan de 12V als Batterijen in zich had ik slechts 1 keer op 8 dagen tijd een connectiedrop heb gehad.

[Afbeelding]
Heb je deze via het beta kanaal aangevraagd want ik krijg hem nog niet.

• Alpha89
Nope, gewoon Europa als server. Geen beta kanaal. Stond een rood bolletje bij firmware update onder het menu item Profile.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remmuz
Hij wordt denk ik gefaseerd uitgerold. Hier staat nog steeds 3.5.2 als nieuwste versie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mregeling
Heb hem ook net pas binnen gekregen.

• gielie
Geen update hier nog, kan hem wel goed gebruiken. De laatste dagen werkte de bel redelijk maar nu knalt hij er om precies elke 5 minuten offline. In die 5 minuten totaal geen Motion opname.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Was te lui en heb hem toch niet terug gestuurd en ben zojuist eens op onderzoek uitgegaan en ik zie potentie :-)
De verbinding tussen de bel en de chime is WiFi (net even wat lopen sniffen) dus nu op zoek naar hoe ik het SSID wat de chime uitzend ()speelt dus zelf AP) ook zelf op mijn AP's kan gooien zodat ik de bel via mijn eigen WiFi (zoals ik het ook verwachtte) kan verbinden.

Even kijken of andere handige harries hier misschien ook niet al mee bezig zijn want ESSID is niet zichtbaar en fijn met WPA2 beveiligd dus als ik die wil gaan bruteforcen ben ik wel eventjes bezig, wellicht valt er iets uit de code / firmware te reverse engineren (mocht iemand iets gezien hebben houd ik me aanbevolen).
Alpha89 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:00:
Nope, gewoon Europa als server. Geen beta kanaal. Stond een rood bolletje bij firmware update onder het menu item Profile.
Wat gebruik je hiervoor ? Ik heb de Aqara App op IOS en die blijft (ook na herhaaldelijk opnieuw opstarten) nog mooi de 3.5 release als up to date beschouwen namelijk.

[Voor 22% gewijzigd door cyclone op 02-04-2023 16:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dappertje25
@ gizz bedankt voor de link van de Beltrafo,
Hier de G4 op constante stroom nu!
Beeld is minder korrelig, is vloeiender! Heb ook het idee dat de meldingen, net iets sneller binnenkomen! Blij dat alles gelukt is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alpha89
@cyclone inderdaad gewoon de normale Aqara Home app op iOS. Je kunt op twee manieren checken op updates:

1. Knop profile en dan Firmware Update.
2. Knop Accessories, open de deurbel, klik op de drie puntjes, klik op version.

Inmiddels geruim 24 uur op deze versie en lekker stabiel dusver.

• remmuz
cyclone schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:05:
Was te lui en heb hem toch niet terug gestuurd en ben zojuist eens op onderzoek uitgegaan en ik zie potentie :-)
De verbinding tussen de bel en de chime is WiFi (net even wat lopen sniffen) dus nu op zoek naar hoe ik het SSID wat de chime uitzend ()speelt dus zelf AP) ook zelf op mijn AP's kan gooien zodat ik de bel via mijn eigen WiFi (zoals ik het ook verwachtte) kan verbinden.

Even kijken of andere handige harries hier misschien ook niet al mee bezig zijn want ESSID is niet zichtbaar en fijn met WPA2 beveiligd dus als ik die wil gaan bruteforcen ben ik wel eventjes bezig, wellicht valt er iets uit de code / firmware te reverse engineren (mocht iemand iets gezien hebben houd ik me aanbevolen).
Ik betwijfel of het zo simpel is. In de handleiding staat dat de koppeling tussen deurbel en chime in de fabriek gemaakt is en als 1 van beide stuk is, je de hele boel moet terugsturen. Waarschijnlijk werkt de koppeling dus met hardware keys o.i.d.

• cyclone

cyclone

@Alpha89
Geinig is exact hetzelfde wat ik doe, en tot op heden nog geen update.
Wacht ik het nog ff af

@remmuz
Dit is Tweakers he ;-)
als ik een snelle educated guess kan doen is dit gewoon een implementatie op basis van een ESP32 (heb hem nog niet opengeschroefd).

De handleiding is geschreven voor de gemiddelde gebruiker, niet de gemiddelde Tweaker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:33
remmuz schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:08:
[...]

Ik betwijfel of het zo simpel is. In de handleiding staat dat de koppeling tussen deurbel en chime in de fabriek gemaakt is en als 1 van beide stuk is, je de hele boel moet terugsturen. Waarschijnlijk werkt de koppeling dus met hardware keys o.i.d.
Ik betwijfel of het in deze prijsklassen ingewikkelder is. ;)

Zonder gekheid: zo claimt Sony voor hun high-end HT-A9 een of andere "wireless audio connection" te gebruiken om de 4 speakers met de centrale hub te verbinden, maar LTT was er zelfs door gefopt en erachter gekomen na veel tests dat het gewoon 802.11n Wi-Fi is, maar wel helemaal verborgen, waardoor pas bij het pakketjes opvangen met iets als WireShark duidelijk werd dat het wel degelijk een gewone Wi-Fi verbinding was. Met alle problemen van dien, de set staat erom bekend veel "audio skipping" te kennen.

Anyway, de G4 lijkt mij eenzelfde iets te hebben. Het is veel te kostbaar en ingewikkeld om hier iets complexers omheen te ontwikkelen, zeker als voor zo'n dure speakerset al niet die moeite genomen wordt, alleen verbergen ze het natuurlijk voor ons consumenten. Normaliter hoort het ook geen probleem te zijn, want je buurman die bouwvakker is moet het ook gewoon kunnen aansluiten en dat het dan "gewoon werkt". Het zou absoluut niet nodig moeten zijn met dit soort producten om zelf te gaan lopen hannessen met allerlei ESSID's aan je eigen Wi-Fi controller toevoegen of iets dergelijks. Als het niet stabiel werkt is het of wachten op een firmware update of terugsturen in mijn ogen.

Ik wacht voorlopig wel even af, het product is nog maar net uit en het zou zomaar een reeks updates nodig kunnen hebben om stabiel te werken. Tot die tijd heb ik er niks aan, want je moet hierop kunnen vertrouwen. Zeker als je je gewone deurbel vervangt en deze er niet boven hangt.

• Scidd0w
cyclone schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:59:
Geinig is exact hetzelfde wat ik doe, en tot op heden nog geen update.
Wacht ik het nog ff af
Hier hetzelfde. Was degene die de nieuwe firmware hier gemeld heeft maar heb hem zelf nog niet binnen gekregen tot op heden... :+

[update 20:01]
Zojuist update binnengekregen en succesvol geïnstalleerd!

[Voor 10% gewijzigd door Scidd0w op 03-04-2023 20:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cyclone

cyclone

MooDyBLueS schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:03:
[...]

Ik betwijfel of het in deze prijsklassen ingewikkelder is. ;)

KNIP

Anyway, de G4 lijkt mij eenzelfde iets te hebben. Het is veel te kostbaar en ingewikkeld om hier iets complexers omheen te ontwikkelen,
Precies dat, gisteren even met airmon-ng in de weer geweest en zoals ik al schrijf het is gewoon een wifi verbinding.
Omdat de ESP32 zowel wifi client en AP tegelijkertijd kan zijn (check o.a. de nieuwe Shelly's die dit ook doen op basis van de ESP32) en de ESP8266 kan dit niet (te weinig capaciteit) durf ik de gok wel te maken dat de oplossing gebaseerd is op de ESP32.

Daar wordt HEUL VEUL homebrew / opensource voor gemaakt dus ik heb mijn hoop daarop / ben ook zelf dus al aan het rommellen of ik zelf niet wat kan uitpluizen.

Zoals gezegd het blijft wel Tweakers.net daar verwacht ik ook van dat we hier met nerds onderelkaar niet goed gelovig alles opvolgen wat er in een handleiding staat O-)

[Voor 6% gewijzigd door cyclone op 03-04-2023 11:43]

• Alpha89
Firmware versie 4 van de G4 deurbel neemt nu inderdaad langer op bij events. Ik zie nu ook, bij het terug kijken van events, daadwerkelijk mensen aan komen lopen voor ze op de bel drukken. Fijne update dusver!

[Voor 8% gewijzigd door Alpha89 op 03-04-2023 16:31]

• JKoehorst
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 17:14
Mk23 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:39:
Heeft iemand zijn E1 hub geïntegreerd gekregen in homeassistant? En hoe dan?
...
Beetje late reactie, maar ja ik heb hem werkend gekregen.

1) Hub instellen in de Aqara app
2) Ding komt dan tevoorschijn in HA bij integraties
3) Bij configureren de XXX-XX-XXX code invoeren die op de hub staat
4) Overige devices die je wilt zien moet je in de aqara app koppelen aan de hub, dit kan niet vanuit HA. Devices komen dan vanzelf in HA beschikbaar.

Achteraf gezien had ik beter een andere zigbee ontvanger kunnen kopen die direct verbinding maakt met de devices. Voordeel van dit ding is wel dat het via wifi werkt, dus je kunt hem met een USB voedings adapter overal in je huis plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tvtech
Ik heb sinds gisteren mijn vervangende bel binnen. Eerst kwam update 3.52 en erna 4.01. Gelijk geïnstalleerd met een losse 12V adapter. Tot dusver geen problemen gezien. Signaal is ook beter.
Wat ook wel handig is dat ik ook op mijn watch direct de belden kan zien en terugpraten.

Hoeiendag!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scidd0w
@tvtech
Even mijn ervaring met mijn oude versie 3 watch. Na de HomeKit architectuur update wordt deze niet meer ondersteund. De watch heeft namelijk minimaal watchOS 9.4 nodig.
Krijg nog wel de notificaties met een thumbnail binnen en dat vind ik voldoende. Doe toch meer met telefoon dan met watch... :+

• mregeling
Er is een nieuwe versie van Aqara Home app uit voor iOS.

Nu blijft er in de live view staan “ Ready to play the video…”

Zie wel live beeld maar tekst gaat niet uit beeld.
Daardoor kan ik nu ook niet switchen tussen Auto en 1080p resolutie.

Meer mensen last van ?

• tvtech
mregeling schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:30:

Meer mensen last van ?
Net de update gedraaid maar werkt nog steeds en ook snel. Hier geen probleem dus.

Hoeiendag!

• remmuz
hier ook geen probleem na updaten.
Jammer dat die nieuwe Device Association Control alleen met Aqara deursloten werkt en niet met Homekit.
Was wel leuk geweest om op basis van gezichtsherkenning de deur te openen.

• Bartez
  • Nu online
Gizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:27:
[...]

[...]

Ben geen eletratechneut, maar ik heb deze in de meterkast zitten en de deurbel doet bedraad bar weinig.

https://www.elektramat.nl/hager-beltrafo-8v-1a-st303n/

Klopt het dat deze trafo onvoldoende sterk is? Of doe ik iets verkeerd?

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:00
Bartez schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:49:
[...]

Ben geen eletratechneut, maar ik heb deze in de meterkast zitten en de deurbel doet bedraad bar weinig.

https://www.elektramat.nl/hager-beltrafo-8v-1a-st303n/

Klopt het dat deze trafo onvoldoende sterk is? Of doe ik iets verkeerd?
Die is 8 Volt, als je minimaal 12 nodig hebt, lijkt het mij logisch dat het niet werkt.

• Bartez
  • Nu online
wvanommen schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:14:
[...]

Die is 8 Volt, als je minimaal 12 nodig hebt, lijkt het mij logisch dat het niet werkt.
Dank, en zou deze dan ook kunnen werken?

https://www.amazon.nl/dp/...X5P95420VEA2E03XBJV1&th=1

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:36
Die zou moeten werken denk ik, aangezien over de bel wordt gezegd: “Verder kan je de Doorbell G4 aansluiten met een externe voeding van 12-24V AC (0.2A) of 8-24 DC (0.5A).” Die trafo die jij post is 24V AC 0,5A.

Overigens heb ik deze gisteren besteld na een tip van @Gizz. Zou ook moeten werken

• Bartez
  • Nu online
JeroenVerweij schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:35:
[...]

Die zou moeten werken denk ik, aangezien over de bel wordt gezegd: “Verder kan je de Doorbell G4 aansluiten met een externe voeding van 12-24V AC (0.2A) of 8-24 DC (0.5A).” Die trafo die jij post is 24V AC 0,5A.

Overigens heb ik deze gisteren besteld na een tip van @Gizz. Zou ook moeten werken
Dank, ben toch voor de Emat gegaan.

• Bartez
  • Nu online
dappertje25 schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:05:
@ gizz bedankt voor de link van de Beltrafo,
Hier de G4 op constante stroom nu!
Beeld is minder korrelig, is vloeiender! Heb ook het idee dat de meldingen, net iets sneller binnenkomen! Blij dat alles gelukt is!
Kan iemand me vertellen welke kleur de indicator ring zou moeten hebben als hij in rust is? Als ik het goed lees zou deze de hele dag (of misschien alleen ‘s-nachts?) blauw moeten kleuren, en als je aanbelt groen knipperen en zodra hij begint te filmen zou hij rood moeten zijn, klopt dat?

Of is dat alleen als hij op de trafo is aangesloten?

Die van mij werkt (nog) op batterijen…en de blauwe ring is helemaal niet zichtbaar….klopt dat?

En dan nog een andere vraag, is de ontvanger waarop de bel te horen is ook te ‘verlengen’ door een ander kastje (oid?) op de verdieping te plaatsen zodat de kinderen de bel ook boven kunnen horen als ze aan het gamen zijn ;-)

• mregeling
Bartez schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:39:
[...]

Kan iemand me vertellen welke kleur de indicator ring zou moeten hebben als hij in rust is? Als ik het goed lees zou deze de hele dag (of misschien alleen ‘s-nachts?) blauw moeten kleuren, en als je aanbelt groen knipperen en zodra hij begint te filmen zou hij rood moeten zijn, klopt dat?

Die van mij werkt (nog) op batterijen…en de blauwe ring is helemaal niet zichtbaar….klopt dat?

En dan nog een andere vraag, is de ontvanger waarop de bel te horen is ook te ‘verlengen’ door een ander kastje (oid?) op de verdieping te plaatsen zodat de kinderen de bel ook boven kunnen horen als ze aan het gamen zijn ;-)
Kan denk ik alleen met Homepods

• remmuz
[...]
Heb je de indicator wel aan gezet in de Aqara app? Bij mij stond Indicator Light standaard op Off.

[Voor 26% gewijzigd door remmuz op 17-04-2023 08:40]

• remmuz
mregeling schreef op maandag 17 april 2023 @ 06:32:
[...]

Kan denk ik alleen met Homepods
En Google Nest speakers en hubs.

• mregeling
mregeling schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:30:

Meer mensen last van ?
Sinds vanmorgen nieuwe update van de Aqara app in de App Store en het plobleem wat ik had is verdwenen :)

• Scidd0w
[...]

Hier in HomeKit only mode op batterijen:
Indicator op de deurbel is standaard uit. Gaat kort op blauw als er beweging gedetecteerd wordt (en gaat dan op rood, aangezien ik aan heb gegeven dat hij beweging moet opnemen in iCloud).
Ik weet niet of de blauwe ring altijd aan is als hij op het stroomnet zit maar op batterijen in ieder geval niet.

• Bartez
  • Nu online
remmuz schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:40:
[...]

Heb je de indicator wel aan gezet in de Aqara app? Bij mij stond Indicator Light standaard op Off.
Yes...die staat aan. De lijst met kleuren van de indicator light heb ik ook voorbij zien komen, die wekken bij mij de suggestie dat de ring de hele dag blauw zou moeten branden, of in ieder geval ‘s-nachts zodat iemand ook weet waar ie moet drukken. Iemand die kan aangeven of dat inderdaad zo is en die hem op de stroom heeft aangesloten?
remmuz schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:42:
[...]

En Google Nest speakers en hubs.
Ahja...dat is een goede suggestie inclusief de homepod van Apple!

Thanx!

• remmuz
Bartez schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:45:
[...]

Yes...die staat aan. De lijst met kleuren van de indicator light heb ik ook voorbij zien komen, die wekken bij mij de suggestie dat de ring de hele dag blauw zou moeten branden, of in ieder geval ‘s-nachts zodat iemand ook weet waar ie moet drukken. Iemand die kan aangeven of dat inderdaad zo is en die hem op de stroom heeft aangesloten?
Op stroom aangesloten werkt het bij mij inderdaad zoals in de lijst staat aangegeven. (dag en nacht)

• Bartez
  • Nu online
remmuz schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:28:
[...]

Op stroom aangesloten werkt het bij mij inderdaad zoals in de lijst staat aangegeven. (dag en nacht)
Top! Dus de hele dag aan....op zich wel logisch dat dit niet is op batterijen, dat scheelt natuurlijk in batterijcapaciteit. Dank je wel.

Ben dan wel benieuwd of de blauwe kleur nog steeds aan blijft als je de statuslamp op UIT zet...zodat je niet kan zien of de camera aan het opnemen is, dus geen rood.

• Strebor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 12:07
Ik heb hem zojuist na het doornemen van dit topic besteld (hopelijk lost FW 4+ alle problemen op). Iedereen bedankt voor de nuttige info!

Ik heb ook deze DIN trafo besteld:
https://schotmanelektro.e...o-8-12-24vac-12va-1a.html

Ik wil namelijk een trafo in de meterkast met aan/uitschakelaar. Deze heeft dat en kan ook 12V en 24V leveren.

Update:
De trafo werkt prima op 24V met de Aqara deurbel.
Prima werkend gekregen met Homekit Secure Video (en Homepod mink als extra ging)

Wat ik nog zou wensen:
  • Mogelijkheid notificatie voor deurbel in Aqara app uit te zetten (maar wel notificaties voor andere issues zoals poging to diefstal, etc)(nu is het alles of niets, en dat is niet handig als je ook al Homekit notificatie krijgt voor deurbel
  • Geluid (instelbaar) op buitendeurbel (er zit immers een speaker op), zodat beller weet dat hij juist heeft gedrukt op knop
  • Een wigplaat om de camera iets omhoog (of omlaag te richten), want mijn deurbel bedrading komt vrij laag uit de deur, dus ik kijk nu tegen buiken aan. Ik heb een wigvormige adapter besteld die voor een RING deurbel is bedoeld. Hopelijk past dat.
  • Zowel Deurbel en Binnenunit op mijn WIFI (op eigen begrensde VLAN) ipv directe privé WIFI verbinding tussen Deurbel en binnenunit (maakt plaatsing van binnenunit veel flexibeler)

[Voor 58% gewijzigd door Strebor op 24-04-2023 13:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kun je de Roller Shade Driver E1 ook gebruiken als je deze 90 graden draait t.o.v. de ketting?

Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om mijn rolgordijn in de dag de monteren, want dan kan het raam niet meer open :z

Maar met een rolgordijn op de dag heb je natuurlijk geen kozijn naast je ketting waarop je de Roller Shade Driver kunt plakken. Die zou dan plat op de muur kopen, dus niet meer recht in de baan van de ketting maar een kwartslag gedraaid.

Op de productpagina zie je hem wel plat op de muur geplakt, maar dit is geen echte situatie maar een bewerkt plaatje. De ketting hangt er immers kaarsrecht boven, wat helemaal niet kan in deze situatie:

edit: @rens-br was je duimpje omhoog bedoelt als "Ja, dat werkt zo prima!" of als "Goede vraag, dit wil ik ook wel weten!"? :P

[Voor 30% gewijzigd door Gizz op 24-04-2023 16:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gizz schreef op maandag 24 april 2023 @ 11:47:

edit: @rens-br was je duimpje omhoog bedoelt als "Ja, dat werkt zo prima!" of als "Goede vraag, dit wil ik ook wel weten!"? :P
Dat was 'mooi spul, moet ik in de gaten houden. Bedankt voor het delen.'

Dus sorry voor de teleurstelling.

• JeroenVerweij
Vraag aan iedereen met de Aqara G4 deurbel. Hoe bevalt deze na grofweg een maand? Begrijp dat de firmware updates een hoop issues van het begin hebben opgelost.

En hoe is het met de waterdichtheid van de bel? Hij heeft niet de beste IP-rating (spatwaterdicht) dus heeft dat met de nodige buien recent al issues gegeven?

Dank voor de ervaringen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remmuz
JeroenVerweij schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:13:
Vraag aan iedereen met de Aqara G4 deurbel. Hoe bevalt deze na grofweg een maand? Begrijp dat de firmware updates een hoop issues van het begin hebben opgelost.

En hoe is het met de waterdichtheid van de bel? Hij heeft niet de beste IP-rating (spatwaterdicht) dus heeft dat met de nodige buien recent al issues gegeven?

Dank voor de ervaringen!
Ik ben er erg blij mee.
- Geen abonnement meer
- Beelden worden opgeslagen in HKSV dus (voor zover ik weet) niet ergens in China.
- Als er iemand aanbelt heb ik na 2 seconden al beeld op mijn Apple Watch.
- Hangt onder een afdak dus waterdichtheid heb ik niet getest
- Batterijen zijn snel leeg. Aansluiten op een voeding is echt wel aan te raden.

Ben nog aan het inlezen in Automatiseringen. B.v. om de buitenlamp feller te laten branden als de deurbel beweging ziet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scidd0w
JeroenVerweij schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:13:

Dank voor de ervaringen!
Mijn eerste video deurbel maar hij bevalt erg goed!
  • makkelijke installatie
  • gebruik hem naar volle tevredenheid op batterijen en in HomeKit only mode
  • bewegings detectie staat standaard op 3 seconden (niet aanpasbaar zonder account) maar vind ik zelf prima
  • reaktie snelheid op indrukken van deurbel is super snel
  • gezichtsherkenning via iCloud photo library werkt goed
  • Anouncements op de homepods mini in de keuken werkt ook prima
Na 2 firmware updates zakte het batterij niveau van de bijgeleverde batterijen a snel naar 20% maar daar zit hij nu al 2 weken op dus wacht gewoon tot dat die uit valt en zal dan terug rapporteren.
Ook bij mij hangt hij onder een afdak en wordt dus niet nat maar online reviews geven aan dat de waterproofing van de behuizing minimaal is.

• JeroenVerweij
Dank @remmuz en @Scidd0w!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

Eagle Creek

Breathing security

Klopt het dat bij de aqara smart video doorbell g4 de chime repeater permanent aangesloten moet zijn op de stroom?

Mijn bel gaat offline als de repeater langer dan een korte tijd van de stroom gaat.

[Voor 35% gewijzigd door Eagle Creek op 28-04-2023 09:34]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• remmuz
Eagle Creek schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:25:
Klopt het dat bij de aqara smart video doorbell g4 de chime repeater permanent aangesloten moet zijn op de stroom?

Mijn bel gaat offline als de repeater langer dan een korte tijd van de stroom gaat.
De bel maakt verbinding met de chime. Het is ook de chime die je toevoegt aan b.v. Homekit.
Zonder de chime doet de deurbel niet veel.
Ergens ook wel logisch omdat je op die manier de batterijen van de deurbel kunt ontlasten.

[Voor 9% gewijzigd door remmuz op 28-04-2023 10:00]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

Eagle Creek

Breathing security

remmuz schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:39:
[...]

De bel maakt verbinding met de chime. Het is ook de chime die je toevoegt aan b.v. Homekit.
Zonder de chime doet de deurbel niet veel.
Ergens ook wel logisch omdat je op die manier de batterijen van de deurbel kunt ontlasten.
Check! Dat stond in de quickstart guide niet als dusdanig beschreven. Ik dacht dat je de chime gebruikte om de connectie te kickstarten maar daarna de bel het zelf afkon.

Extra adaptertje bestellen dus. Dank voor jouw reactie.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 21:50

flexje

got-father

Ik heb nog de eerste versie van de xiaomi hub en ben van plan om over te stappen op een nieuwer model. Kan iemand mij vertellen wat het grootste verschil buiten de aqara hub m2 en de m1s gen2 is?
Op het ogenblik heb ik de hub via domoticz en homebridge draaien met homekit.

Ondersteunen ze beiden straks Matter?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• remmuz
flexje schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:28:
Ik heb nog de eerste versie van de xiaomi hub en ben van plan om over te stappen op een nieuwer model. Kan iemand mij vertellen wat het grootste verschil buiten de aqara hub m2 en de m1s gen2 is?
Op het ogenblik heb ik de hub via domoticz en homebridge draaien met homekit.

Ondersteunen ze beiden straks Matter?
M1S/M2S 2nd Gen, E1 Hub, G2H Camera Hub & G3 Camera Hub krijgen Matter ondersteuning.
Hier een handig overzicht van alle hubs: https://homekitnews.com/2...bs-and-their-differences/

• Folkery
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-05 04:56
Ik heb hem net. De 4g deurbel.
Na installatie werkt hij prima op mijn telefoon ip 14
Bij aanbellen 2 reacties een van de Aqara app en een van de “Woning app”
Link naar mijn partners telefoon geïnstalleerd ip 12
Allen krijgt zij alleen op haar iWatch een bericht binnen dat er wordt gebeld, niet op haar telefoon.
Als je de Aqara app opent zie je wel dat het aanbellen beeld geeft
Weet iemand waarom het niet werkt??
Folkery schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:32:
Ik heb hem net. De 4g deurbel.
Na installatie werkt hij prima op mijn telefoon ip 14
Bij aanbellen 2 reacties een van de Aqara app en een van de “Woning app”
Link naar mijn partners telefoon geïnstalleerd ip 12
Allen krijgt zij alleen op haar iWatch een bericht binnen dat er wordt gebeld, niet op haar telefoon.
Als je de Aqara app opent zie je wel dat het aanbellen beeld geeft
Weet iemand waarom het niet werkt??
Wat gebeurt er als je de Apple Watch uitzet?

• Folkery
Hij geeft nu wel een melding op de telefoon
Had even tijd nodig denk ik

Dank voor de hulp

• Folkery
Na het in schakelen en inschakelen van de vliegtuig stand op de Watch werkte het en bleef het werken
😀
Dank voor de tip

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:32
Weet iemand als ik mijn Aqara hub E2 op een ander Wifi netwerk instel, moet ik dan al mijn accessoires ook op nieuw koppelen aan de hub? Ik kan de Hub volgens mij niet zomaar aan een ander WiFi netwerk koppelen, moet hem eerst verwijderen en dan opnieuw instellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scidd0w
Nieuwe firmware voor G4 zie ik! Zelf nog niet uitgeprobeerd.
Version: 4.0.1_0024.00422023-04-28
What's New:
1. Optimize the event recording mechanism and fix the issue of occasional missed video recording
2. Increase the pre-recording time of 4s video recording under the external power supply mode
3. The default recording start time of stay detection is changed from 3 seconds to 0 seconds
4. Fix the problem that the live video cannot remember the last selected resolution
5. Fix the problem that there is no sound in video or voice intercom under certain circumstances
6. Fix the problem that the MicroSD card video cannot be played back from the App in some cases
7. Fix the problem that the doorbell occasionally falsely reports high or low temperature alarms or the power display is inaccurate
8. Fix the problem that in some cases, the video recording is delayed or lagged after the doorbell is woken up
Bron

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenVerweij
Vanmiddag de trafo vervangen en de deurbel geïnstalleerd. Werkt prima maar waarom hebben ze in vredesnaam dat veiligheidsschroefje aan de rechterkant gedaan… Kon die niet onderop?

Krijg hem met geen mogelijkheid aangedraaid nu. Iemand toevallig een tip? Ik ga nog even zoeken of ik een hele platte hoekschroevendraaier heb maar de speling is zo beperkt dat ik bang ben dat t zelfs daar niet mee lukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:33
JeroenVerweij schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:55:
Vanmiddag de trafo vervangen en de deurbel geïnstalleerd. Werkt prima maar waarom hebben ze in vredesnaam dat veiligheidsschroefje aan de rechterkant gedaan… Kon die niet onderop?

Krijg hem met geen mogelijkheid aangedraaid nu. Iemand toevallig een tip? Ik ga nog even zoeken of ik een hele platte hoekschroevendraaier heb maar de speling is zo beperkt dat ik bang ben dat t zelfs daar niet mee lukt.

[Afbeelding]
Paar creatieve ideetjes:
  • Houten of 3D geprint plastic houder van paar cm dik op je deurpost monteren waar de deurbel op komt
  • Deurbel op z'n kop monteren, mensen snappen wel waar de belknop zit. Vraag is alleen: heeft de software mogelijkheid om de video 180 om te draaien? Bij Netatmo wel namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenVerweij
MooDyBLueS schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Paar creatieve ideetjes:
  • Houten of 3D geprint plastic houder van paar cm dik op je deurpost monteren waar de deurbel op komt
  • Deurbel op z'n kop monteren, mensen snappen wel waar de belknop zit. Vraag is alleen: heeft de software mogelijkheid om de video 180 om te draaien? Bij Netatmo wel namelijk.
Mooie suggesties :) Dank!
Pagina: 1 ... 84 85 86 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee