• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik weet niet hoe lang het al mogelijk is, maar ik zie net pas dat het nu mogelijk is om de Aqara Honeywell rookmelders toe te voegen aan de EU servers in de Aqara Home app *O*

Fijn ook direct in HomeKit zichtbaar zodat je er daar de automatisering op los kunt laten.

En er komt een HKSV compatibele deurbel van Aqara aan eerste kwartaal volgend jaar.

Hij is wel een beetje uit de kluiten gewassen O-)

[Voor 70% gewijzigd door Tristan op 25-11-2022 22:41]

Tristan schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:35:
Ik weet niet hoe lang het al mogelijk is, maar ik zie net pas dat het nu mogelijk is om de Aqara Honeywell rookmelders toe te voegen aan de EU servers in de Aqara Home app *O*

Fijn ook direct in HomeKit zichtbaar zodat je er daar de automatisering op los kunt laten.

En er komt een HKSV compatibele deurbel van Aqara aan eerste kwartaal volgend jaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Neeeee! Wat een koelkast. Ik ben benieuwd of deze echt met HSV gaat werken. Netatmo had de handdoek in de ring gegooid.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:06

Domino

Wen ADA moon??

Vraagje, ik heb een aantal wireless switches van opple (aqara), deze om precies te zijn:

Nu zie ik deze nergens meer in de aqara home app na een update. Ik zie alleen nog de enkelvoudige en dubbele switches. Iemand ervaring mee?

[Voor 6% gewijzigd door Domino op 26-11-2022 12:38]

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 13:18

TWKterry

Master Mariner

Relief2009 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:51:
Voor wie een Aqara product met een kleine korting wil kopen, kan de Amazon.de Aqara store checken. Ze hebben een aantal BF deals. Ik heb zelf net een hele set aan producten gekocht. Scheelt je toch weer een paar eurotjes.

Ik zag ook dat er een nieuw product erbij is gekomen: de Cube Controller T1 Pro.

https://www.amazon.de/-/e...13-456E-A957-7CF2E632C54E
Amazon.nl is voor enkele items zelfs goedkoper.
Ook een voordelige winkel is https://www.techpunt.nl/en/brands/xiaomi-aqara/

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07-02 22:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze ziet er niet zo mooi uit nee. Begreep wel dat er ook een bedrade versie komt. Ben benieuwd of die hetzelfde formaat heeft of een stuk kleiner is, aangezien hij niet zo breed hoeft te zijn voor batterijen.

• Tristan
JeroenVerweij schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:08:
[...]

Deze ziet er niet zo mooi uit nee. Begreep wel dat er ook een bedrade versie komt. Ben benieuwd of die hetzelfde formaat heeft of een stuk kleiner is, aangezien hij niet zo breed hoeft te zijn voor batterijen.
Volgens mij is dat dezelfde versie, check de foto's maar waar je ook twee zwarte schroefjes voor de bedrading ziet zitten op de foto van de achterkant ziet.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 18:08
Jammer dat ze hiervoor gekozen hebben. Dat batterijvak maakt het ding veel groter dan nodig.
En als je geen Homekit hebt ook niet erg interessant lijkt mij. Geen Matter (daar zit nog geen ondersteuning voor camera's in) en geen Thread (te weinig bandbreedte).

[Voor 4% gewijzigd door remmuz op 28-11-2022 08:56]

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 10:13
remmuz schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:55:
Jammer dat ze hiervoor gekozen hebben. Dat batterijvak maakt het ding veel groter dan nodig.
En als je geen Homekit hebt ook niet erg interessant lijkt mij. Geen Matter (daar zit nog geen ondersteuning voor camera's in) en geen Thread (te weinig bandbreedte).
Dus alle Aqara producten zijn voor mensen met een Android telefoon niet erg interessant? :/

Ik vind het prima werken zo met de Home app. Sommige features voor de radiator thermostaat kunnen beter en betrouwbaarder, maar ik heb nog geen behoefte om de switch te maken naar iOS zodat ik van Homekit gebruik kan maken.

De camera app zit er inderdaad bulky uit, maar op een muur naast de deur kan hij prima passen. Ik zie liever dat Aqara meer light bulbs gaat aanbieden. Het is nogal karig op dit moment.
Domino schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:38:
Vraagje, ik heb een aantal wireless switches van opple (aqara), deze om precies te zijn:

[Afbeelding]

Nu zie ik deze nergens meer in de aqara home app na een update. Ik zie alleen nog de enkelvoudige en dubbele switches. Iemand ervaring mee?
https://www.reddit.com/r/...ew0al/aqara_opple_switch/

Het heeft te maken met dat Chinese producten niet direct toe te voegen zijn aan EU hubs. Je kunt de work around proberen.

[Voor 30% gewijzigd door Relief2009 op 28-11-2022 10:40]

• remmuz
Relief2009 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:38:
[...]

Dus alle Aqara producten zijn voor mensen met een Android telefoon niet erg interessant? :/
nee, Ik heb het specifiek over die deurbel met camera

• Relief2009
remmuz schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:40:
[...]

nee, Ik heb het specifiek over die deurbel met camera
Ik ga ervan uit dat deze met de Home app gaat werken of dat er een losse app voor komt. Aqara is eenmaal heel populair bij Homekit eigenaren en krijgt in Homekit topics, websites en reddit veel meer aandacht dan elders. Betekent niet dat het exclusief voor Homekit is. Dan schieten ze hiermee in hun eigen voeten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor wie meer info wil over de deurbel, zie antwoorden in de comments:

https://www.reddit.com/r/...ideo_doorbell_g4_co_eric/

Kort samengevat:

- Wereldwijde release
- 6 maanden accutijd
- Bijgeleverde chime (is ook repeater) met sd-kaart slot voor opslaan van beelden. Geen HSV voor nodig.
- Deurbell verbindt via Wifi (helaas alleen 2.4ghz). Heeft geen Hub nodig, maar via de Aqara Home app kun je automations instellen om geluiden te triggeren op je hub.
- Heeft lokale AI gezichtsherkening en je kunt zaken triggeren via automations hiermee.
- Heeft een PIR sensor (passieve infrarood sensor).

Als dit niet teleurstelt, weet ik wel wat mijn eerste video deurbel gaat worden.

[Voor 76% gewijzigd door Relief2009 op 28-11-2022 10:57]

• Tristan
[b]Relief2009 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:43:
Als dit niet teleurstelt, weet ik wel wat mijn eerste video deurbel gaat worden.
Samesame

• Tristan
remmuz schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:55:
Inderdaad, zonder die batterijen had hij een heel stuk smaller kunnen wezen -O-

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:06

Domino

Wen ADA moon??

Relief2009 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:38:
Het heeft te maken met dat Chinese producten niet direct toe te voegen zijn aan EU hubs. Je kunt de work around proberen.
Thx, dat was 'm. Ik zou zweren dat deze switch vroeger gewoon in de app stond, maar eind goed al goed.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• Relief2009
Ik heb de Radiator Thermostat E1's gekocht voor mijn appartement. Ik ben er op zich tevreden over, maar de Smart Schedule op dit moment is broken (werkt met drie time points i.p.v. time boxes) en de coming home geofencing feature werkt niet goed genoeg (wordt constant geactiveerd ondanks dat ik al tijdje thuis ben of al hele dag thuis zit). Ik heb het probleem van de smart schedule doorgegeven aan support en wordt opgepakt door dev team. Geen flauw idee hoelang we moeten wachten tot het fatsoenlijk werkt.

PS: Aqara support is heel goed. Reageert snel en komt met oplossingen. Een TRV die ik niet werkend kreeg, hebben ze met een beta firmware snel gefixt en specifiek voor mij gedeployed. Top bedrijf!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-02 17:33
Ik heb al een aantal jaren de Chinese M1 hubs in gebruik. Nu wil ik graag overstappen naar de Europese Aqara E1 hub, dat usb-stickje.
Kan iemand bevestigen dat de Xiaomi deursensoren en de Honeywell rookmelders ook met deze hub werken en in HomeKit verschijnen?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Relief2009
Serena schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:29:
Ik heb al een aantal jaren de Chinese M1 hubs in gebruik. Nu wil ik graag overstappen naar de Europese Aqara E1 hub, dat usb-stickje.
Kan iemand bevestigen dat de Xiaomi deursensoren en de Honeywell rookmelders ook met deze hub werken en in HomeKit verschijnen?
Europese hub werkt alleen met Zigbee 3.0 Aqara producten die op de EU server ondersteund worden. Chinese/Xiaomi varianten worden niet ondersteund en zitten ook vaak op oudere Zigbee variant of werken alleen via BLE. Er is een manier om sommige Chinese Zigbee 3.0 producten te pairen, maar je kunt het beste even op reddit kijken.

https://www.reddit.com/r/..._aqara_smoke_detector_on/

• Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-02 07:27
Heeft iemand zijn E1 hub geïntegreerd gekregen in homeassistant? En hoe dan?
Ik draai HA op een INTEL NUC met de laatste HA updates, gebruik een ConbeeII stick, met laatste update, en zoals gezegd een E1 hub.
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is, dat je de 5Ghz van je router moet uitzetten als je in HA naar de Aqara hub laat zoeken en dat het dan "zou moeten lukken", Ik heb echter een KPN modem met SUPER WIFI punten en daar blijkt het niet mogelijk te zijn om de 5GHz uit te zetten.
Ik heb nog een E4200 netgear router liggen, maar wil hier niet mee gaan spelen om te zien of het werkt voordat ik weet dat het gaat werken:)

Lang verhaal, maar is de E1 nu aan HA te koppelen?
Ik het dit weekeinde de bekabeling van ons toilet aangepast en wil nu de ventilatie koppelen aan de lichtschakelaar en een PIR sensor, dit alles gestuurd via de Aqara dubbele wipschakelaar. In de Aqara app lijkt me dat niet echt haalbaar, in HA geen probleem.
Of heeft iemand een idee hoe het via HomeKit zou kunnen? Als het uiteindelijk dan niet via HA loopt, is het verder ook geen probleem, ik heb de schakelaar verder ook niet nodig als router/hub.

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:27

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Mk23 Wat moet je nog met een Aquara hub als je een Conbee aan je HA hebt?

• Mk23
septillion schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:56:
@Mk23 Wat moet je nog met een Aquara hub als je een Conbee aan je HA hebt?
omdat ik een powerplug met verbruiksmeting wilde gebruiken en nu dus een schakelaar wil kunnen programmeren.
Ik heb al wel een draadloze Aqara dubbele wip soort van werkend gekregen op HA, maar de bedrade schakelaar is me tot nu toe niet gelukt.

Dus voor de goede orde, ik zit niet te wachten op nog een extra hub, tenzij goed geintegreerd.

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:27

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Mk23 Vandaar mijn vraag ook :) Welke integratie gebruik je in HA voor je Zigbee, Deconz? En welke bedrade schakelaar hebben we het over?

• Mk23
Deconz met de ConbeeII, de schakelaar is een H1 met neutraal. Voor de stick heb ik vanavond net de laatste update gedaan.

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:46
Ik heb onlangs de aqara G3 gekocht en ben nu opzoek naar een mount om hem aan de muur te bevestigen.
Ik vind er maar 1 en dat is in singapore te bestellen met lange wachttijd…
Iemand hier meerdere oplossingen voor?

Desktop: AMD Ryzen 5 1600x ~ MSI X370 Gaming Pro Carbon ~ G.Skill Flare X DDR4 3200MHz 16GB ~ Sapphire Nitro R9 380 4GB ~ Fractal Design Meshify C ~ Samsung 850 EVO 500GB ~ Seasonic Focus Plus Gold 650W

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou uitvoering: Xiaomi Mi Bluetooth Thermometer en Hygrometer 2 willen gebruiken in combinatie met een Xiaomi gateway. Mijn vraag: welke is hiervoor het beste (voor mijn beoogde gebruik) geschikt?

Het volstaat om alleen maar 4 BLE sensors uit te lezen. Er zijn niet meteen plannen om andere sensors of Aqara / Mi devices toe te voegen in de toekomst. Ik wil geen Home Assistant oid gebruiken.

Is een Xiaomi Smart Home Hub 2 een goede optie? dit model ZNDMWG04LM (global)
Zijn er tweakers die ervaring hebben met een werkende combinatie mi sensor v2 en deze of een andere gateway?

@davidvl82 welke gateway gebruik jij?

@Quindor jij gebruikt ze met ESP32 begrijp ik uit je YouTube review?

[Voor 16% gewijzigd door sloth op 18-12-2022 15:00]

• remmuz
Valdourian schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:51:
Ik heb onlangs de aqara G3 gekocht en ben nu opzoek naar een mount om hem aan de muur te bevestigen.
Ik vind er maar 1 en dat is in singapore te bestellen met lange wachttijd…
Iemand hier meerdere oplossingen voor?
Volgens mij heeft de G3 gewoon een standaard 1/4" Whitworth koppeling. Zoals je b.v. ook op foto camera's ziet. In principe zou je dus elke wallmount met zo'n koppeling kunnen gebruiken.

• davidvl82
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-12-2022
Geen, ik kijk op het display als ik er langs loop en bekijk soms de historie door met btle met individueel apparaat te connecten. Beetje omslachtig i know.

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-02 16:23
Werkt de ronde Xiaomi Mija Gateway v2 (Mi Control hub) op EU servers met de Aqara waterlekkage sensor?
Sorry als deze vraag al zo vaak is gesteld, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik wil er direct een paar bestellen en dan is het zonde als het niet compatible is.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:24
@seez Naar mijn weten is het onafhankelijk van wat je koopt zo dat CN sensoren alleen op de CN server werken en EU sensoren op zowel de EU als CN server werken.

Kortom: als jij een hub op de EU server hebt, dan MOET je EU sensoren gebruiken. Of je moet de server naar CN wijzigen, ik heb de M2 hub EU model en ik kan die op CN zetten als ik zou willen. Maar sommige mensen willen geen CN server gebruiken en dan ben je dus wel gebonden aan EU sensoren.

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-02 16:23
Ok dank voor je terugkoppeling @MooDyBLueS. Het maakt dus niet uit dat ik geen Aqara gateway heb maar een Mija gateway? Is er een makkelijke manier om er achter te komen of de Aqara waterlekkage sensor een "EU" sensor betreft. EAN of SKU o.i.d.?

[Voor 22% gewijzigd door seez op 22-12-2022 09:22]

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:24
@seez Oh, dat je een Mija hub hebt had ik overheen gelezen. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, dus durf dat niet met zekerheid te zeggen (ik heb zelf een Aqara M2). Maar kan je hem daar toevoegen? In de Aqara app heb je een lijst met apparaten die je kan toevoegen, en mijn Xiaomi Home app werkt precies hetzelfde op dat gebied, maar dan met andere apparaten (in mijn geval mijn luchtreiniger en een paar LED-strips):

Over of de sensor EU/CN betreft: dat zou inderdaad aan de SKU te zien moeten zijn, maar ik koop dergelijk spul meestal bij Techpunt.nl (voorheen Xiaomiproducts.nl) en daar geven ze het aan als het geen EU product is. Bij de waterlekkage sensor zie ik niks staan:
https://www.techpunt.nl/n...-waterlekkage-sensor.html

Kortom: als je in jouw app de waterlekkage sensor ertussen ziet staan en je koopt hem op een beetje betrouwbare Europese plek zoals Techpunt.nl, dan zou het gewoon moeten werken, want dan koop je ook de EU versie van de sensor.

[Voor 12% gewijzigd door MooDyBLueS op 22-12-2022 14:10]

• remmuz
Ik heb belangstelling voor de Aqara S1E Magic Switch (zie b.v. https://smarthomescene.co...-s1e-magic-switch-review/)

Alleen wordt deze momenteel alleen in China verkocht en werkt daarom alleen met chinese servers.
Zou het mogelijk zijn om de switch in eerste instantie te koppelen met de chinese server en daarna weer terug te switchen naar een EU server? Of raak ik dan functionaliteit kwijt?
Ik ga hem koppelen met Homekit maar voor de meer geavanceerde instellingen heb je nog steeds de Aqara app nodig maar die koppel ik liever niet aan een chinese server.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heeft iemand ervaring met de Pet Feeder C1 in combinatie met een Aqara-hub en bijbehorende software?

Ik ben namelijk benieuwd hoeveel 'voermomenten' er in te stellen zijn. Zelf gebruik ik 'm in combinatie met een zigbee-stickje en Z2M (want dedicated hubs van fabrikanten zijn nodeloos beperkend en dus stom), maar ik krijg een foutmelding als ik meer dan 4 voermomenten in probeer te stellen.

Vraag me af of de C1 maximaal 4 momenten in z'n schedule aan kan, of dat probleem* in Z2M zit :)

*Geen groot probleem, want met 4 momenten kom ik ook prima uit. Wil alleen weten of er meer mogelijk is :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• remmuz
Hoe is jouw ervaring met de Aqara pet feeder?
Ik was naar deze aan het kijken; https://shop.action.com/n...-connect-slimme-voederbak
Iets goedkoper en zelfs een camera. (al lijkt me dat meer een gimmick dan echt nuttig)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@remmuz tot nu toe prima, na 1 week ervaring :)

De porties zijn een stuk preciezer dan mijn vorige automaat die met een schroef werkte. Ook een stuk stiller!

Die van de Action lijkt grotendeels vergelijkbaar, maar vanwege afhankelijkheid van de cloud (Tuya schat ik in) zou ik die zelf niet willen.

Dit is een goede review van de C1, waarbij hij ook uit elkaar geschroefd is om te kijken of bepaalde onderdelen zoals de motor makkelijk te vervangen/repareren zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee