Ik ga ervan uit dat deze met de Home app gaat werken of dat er een losse app voor komt. Aqara is eenmaal heel populair bij Homekit eigenaren en krijgt in Homekit topics, websites en reddit veel meer aandacht dan elders. Betekent niet dat het exclusief voor Homekit is. Dan schieten ze hiermee in hun eigen voeten.
Tristan schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:35:
Ik weet niet hoe lang het al mogelijk is, maar ik zie net pas dat het nu mogelijk is om de Aqara Honeywell rookmelders toe te voegen aan de EU servers in de Aqara Home app
Fijn ook direct in HomeKit zichtbaar zodat je er daar de automatisering op los kunt laten.
En er komt een HKSV compatibele deurbel van Aqara aan eerste kwartaal volgend jaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is wel een beetje uit de kluiten gewassen

Voor wie meer info wil over de deurbel, zie antwoorden in de comments:
https://www.reddit.com/r/...ideo_doorbell_g4_co_eric/
Kort samengevat:
- Wereldwijde release
- 6 maanden accutijd
- Bijgeleverde chime (is ook repeater) met sd-kaart slot voor opslaan van beelden. Geen HSV voor nodig.
- Deurbell verbindt via Wifi (helaas alleen 2.4ghz). Heeft geen Hub nodig, maar via de Aqara Home app kun je automations instellen om geluiden te triggeren op je hub.
- Heeft lokale AI gezichtsherkening en je kunt zaken triggeren via automations hiermee.
- Heeft een PIR sensor (passieve infrarood sensor).
Als dit niet teleurstelt, weet ik wel wat mijn eerste video deurbel gaat worden.
[Voor 76% gewijzigd door Relief2009 op 28-11-2022 10:57]