Deel dan ook even waar je dit gevonden hebt want mij is dit niet gelukt.
Behalve dat als je uberhaupt iets wilt instellen (volume / type ringtone / camera settings ) of een firmware update wilt kunnen uitvoeren.
Je raadt het al kan alleen maar via de Aqara app waarbij je ook nog eens moet inloggen met account.
(en ja natuurlijk kan dat met een temp mail en via wegen waardoor je niet geheel je hele privacy en ziel aan een Chinees bedrijf geeft) wat ik nogal een dikke min vind voor een bel oplossing die in reviews werd benoemd als geheel lokaal draaiend.
Dat is dus niet zo.
Als je de boel na installatie de Internet toegang ontzegt blijft hij idd lokaal werken, maar als de boel spanningsloos is geweest / reboot dan start hij niet door.
Pas na hij Internet toegang heeft zal hij opstarten.
Komt er dus op neer dat je een stuk hardware in huis haalt dat alleen opstart als hij de servers van de fabrikant kan bereiken. Mocht deze de servers uitzetten om welke reden dan ook heb je mooi niets meer aan de spullenboel.
Voor mij is dat nog een reden om hem terug te sturen.
Voor mensen die hem overwegen dit zijn voor mij no go's:
- Verbinding tussen Chime en bel is geen WiFi of een klein eigen WiFi netwerkje (heb ik nog niet onderzocht) met een max reikwijdte van 5 tot 8 meter. (In de App wordt max 5M genoemd bij mij werkt het iets verder).Gezien mijn oprit aanzienlijk langer is dus onbruikbaar voor mij.
- Er moet bij opstarten perse een actieve toegang zijn naar het internet anders start de hardware niet goed op.
- Voor configuratie / update moet je een actieve Aqara app + account hebben. Basaal toevoegen zonder de account aan HomeKit kan maar instellingen wijzigen of updaten is dan niet mogelijk.
Zaken die niet perse een no go zijn maar ik wel mis of opgelost moet worden.
- Camera is niet te bereiken als Onvif / RTSP stream. (ook niet als de bel aan de netvoeding hangt)
- Bel loopt vast na +\- 1 dag als hij aan de netvoeding hangt (alleen spanningsloos gooien helpt)
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...