Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:21
renzo4000 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:38:
Vandaag alle sensoren aangesloten, 26 stuks heb ik nu in totaal :)

- 3 camera's (waaronder een G2 met hub ingebouwd)
- 2 watersensoren
- 8 deur/raam sensoren
- 5 hid's
- 4 temperatuur sensoren
- 4 rookmelders

Er is nog een extra hub onderweg aangezien niet alle sensoren goed bereik hebben in huis.
Een tweede hub zal niet als versterker werken, maar zijn eigen zigbee netwerk op gaan zetten. Als je het bereik wilt vergroten kun je een xiaomi zigbee wall plug plaatsen in een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Ja dat had ik begrepen maar uiteindelijk komt alles wel samen in één overzicht toch?

Ik wilde er sowieso een boven op de 1e verdieping op de overloop, dan heb ik meteen een nachtlampje daar. Die hub kan dan mooi alle sensore van de 1e en 2e verdieping hosten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06
Cable_boy schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:54:
Ik ga het niet redden met 1 gateway dus zal ook een tweede moeten bestellen.

[...]

Bedoel je de bedrade versie want die past standaard niet (zonder modificatie)? De draadloze past wel over een wanddoos maar je moet 2 gaatjes boren op een daarvoor voorbereide plek in de achterkant.
Ik wil een domme lamp waar veel lichtpunten in zitten smart maken. Helaas zit ik vast aan een bedrade versie. Ik ben ook bezig met Domoticz, bestaat er een bedrade versie die ik kan gebruiken? Ik weet dat helaas xiaomi versies niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Je kunt de shelly one of dual gebruiken. Of een sonoff mini. Deze kun je inbouwen achter je schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
renzo4000 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:46:
Ja dat had ik begrepen maar uiteindelijk komt alles wel samen in één overzicht toch?

Ik wilde er sowieso een boven op de 1e verdieping op de overloop, dan heb ik meteen een nachtlampje daar. Die hub kan dan mooi alle sensore van de 1e en 2e verdieping hosten.
Het overzicht zou kunnen, maar uit ervaring weet ik dat je geen automations over hubs heen kan laten werken. Ze praten niet met elkaar. Dus je kan geen sensor van de ene hub een input laten zijn voor een lamp oid die aan de andere hub is gekoppeld. Nogal onhandig voor een brand of inbraak alarm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
hmmm oke, good to know ... ik heb ook een smart socket erbij besteld. Misschien dat ik die G2 camera hub dan gewoon alleen een camera laat zijn en de "echte" hub gebruik als basisstation en de socket op de 1e verdieping ergens erin prik. We gaan het zien.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

hpmkruit schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Het overzicht zou kunnen, maar uit ervaring weet ik dat je geen automations over hubs heen kan laten werken. Ze praten niet met elkaar. Dus je kan geen sensor van de ene hub een input laten zijn voor een lamp oid die aan de andere hub is gekoppeld. Nogal onhandig voor een brand of inbraak alarm...
Ze praten niet rechtstreeks met elkaar. Maar via bv Home Assistant kan dat wel. Ik heb bv een dummie ikea schakelaar aan mijn Philips Hue hub hangen. Die staat normaal op uit. De naam van die schakelaar is 'slapen'.
Als ik dan roep tegen google home: hey google activeer slapen, dan gaat hij aan.
Home assistant ziet de verandering en brengt daarna mijn huis in de slaapstand. Daar zitten dan ook dingen bij die aangestuurd worden door een Deconz hub.
Na afloop zet HA de schakelaar weer op uit

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 11-03-2020 10:04 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 11:53
Ik ben nog op zoek naar een, liefst zo klein mogelijke, camera voor bij de voordeur. Ik heb al een redelijk assortiment aan aqara sensors door het huis heen, maar lees alles uit via Domoticz.

De G2 camera vind ik zelf nog wel mooi ogen en valt volgens mij ook niet direct heel erg op. Maar ik kon me niet direct bedenken welk voordeel het heeft om iets in de aqara lijn te kopen i.c.m. het huidige aqara netwerk.

Zijn er voordelen die ik over het hoofd zie van deze camera t.o.v. een andere IP camera?

Ik wil de camera gaan inzetten om een foto/snapshot te maken zodra iemand aanbelt.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:15
@BoschR Mits je iOS apparatuur hebt en HomeKit gebruikt zou ik wachten op de G2H camera. Die schijnt wel met HomeKit overweg te kunnen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 11:53
TheKerremenke schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:00:
@BoschR Mits je iOS apparatuur hebt en HomeKit gebruikt zou ik wachten op de G2H camera. Die schijnt wel met HomeKit overweg te kunnen.
Nee heb geen iOS apparatuur. Maar wel goed dat ik weet dat er een nieuwere versie uitkomt.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 12:37
Iemand hier die zijn Xiaomi PIR's gemod heeft met dit?

https://community.smartth...uper-motion-sensor/139806

Ik heb zojuist een poging gedaan met als resultaat dat ik er nu 1 minder heb :P
Het ging goed tot ik merkte dat er geen Lux meer gemeten werd, in mijn poging dit te fixen ging het van kwaad tot erger.

Nu is mijn vraag of de Lux sensor idd kapot kan gaan hiermee? Zou ie te warm geworden zijn misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:24:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EqB3s8D16hHWT5bPqEj9uNwL/full.jpg
Een domme deurbel slim gemaakt. Deze draadjes zitten rechtstreeks aangesloten op de deurbel buiten. Op het moment dat de bel nu gaat hoor ik een deuntje, gaat de lamp in de gateway aan, krijg ik een foto via Telegram én gaat de buiten verlichting aan (en weer terug naar zijn origineel stand na x minuten).

Het is deze schakelaar :)
Moest aan deze oplossing terugdenken...

Zou het ook mogelijk zijn om de fysieke bel te blijven gebruiken door het Aqara deel parallel aan de 'gong' te hangen plus een step down (8V in) naar 3,3V te gebruiken, bijv. d.m.v. https://nl.aliexpress.com/item/32766229474.html?

[ Voor 14% gewijzigd door Saturnus op 12-03-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Saturnus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Zou het ook mogelijk zijn om de fysieke bel te blijven gebruiken door het Aqara deel parallel aan de 'gong' te hangen plus een step down (8V in) naar 3,3V te gebruiken, bijv. d.m.v. https://nl.aliexpress.com/item/32766229474.html?
Gong is toch meestal wisselstroom. Dan zou ik het niet doen.
Bovendien gaat dat niet werken. Aan het voorbeeld hangt alleen een schakelaar (zonder spanning dus). Parallel aan de gong is dat niet het geval.
Misschien iets met een relais doen.

[ Voor 16% gewijzigd door jobr op 12-03-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb zoiets gedaan met de raam/deur sensor
Draadjes vastgemaakt aan de reed switch die er in zit.
https://a.aliexpress.com/_BUrLjl

[ Voor 34% gewijzigd door Ortep op 12-03-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:22:
[...]

Gong is toch meestal wisselstroom. Dan zou ik het niet doen.
Bovendien gaat dat niet werken. Aan het voorbeeld hangt alleen een schakelaar (zonder spanning dus). Parallel aan de gong is dat niet het geval.
Misschien iets met een relais doen.
Ah ja AC wsl...
Ja Toppe vervangt bij wijze van spreke alleen de drukknop van het Aqara apparaatje, snap ik.
Door parallel te zetten komt de Aqara knop in het 8V circuit terecht, vandaar het idee voor de step down (8V -> 3,3V), alhoewel ik ook niet weet wat er gebeurt als die stroom op de Aqara (2,8-3,0V) terecht komt.
Een relais setup probeer ik te vermijden, tenzij het simpel met die Aqara kan of desnoods een ander Zigbee device. Geen ESP/Tasmota WiFi toestanden.
Ortep schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:25:
Ik heb zoiets gedaan met de raam/deur sensor
Draadjes vastgemaakt aan de reed switch die er in zit.
https://a.aliexpress.com/_BUrLjl
Ik snap dit niet helemaal, heb je details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Saturnus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:42:

Door parallel te zetten komt de Aqara knop in het 8V circuit terecht, vandaar het idee voor de step down (8V -> 3,3V), alhoewel ik ook niet weet wat er gebeurt als die stroom op de Aqara (2,8-3,0V) terecht komt.
Hij verwacht een schakelaar met of 0 of oneindige weerstand. Geen spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Hij verwacht een schakelaar met of 0 of oneindige weerstand. Geen spanning.
Ok, dus dan is er een elektrisch component nodig dat de spanning er compleet af haalt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Saturnus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Ok, dus dan is er een elektrisch component nodig dat de spanning er compleet af haalt ofzo.
Je moet een schakelaar simuleren (met bijv een AC relais).
Relais kan je weer verbinden met sensor

[ Voor 7% gewijzigd door jobr op 12-03-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Saturnus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:42:
[...]

Ik snap dit niet helemaal, heb je details?
Het is een sensor waarin een reed schakelaar zit.

Wikipedia: Reed-contact

Je soldeert twee draadjes parallel aan de reed schakelaar en zet daar een externe schakelaar aan. Je belknop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:51:
[...]

Je moet een schakelaar simuleren (met bijv een AC relais).
Relais kan je weer verbinden met sensor
https://www.conrad.nl/p/e...8-a-1x-no-1-stuks-1910776
Zou dat bij wijze van spreken werken?
Ortep schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:55:
[...]

Het is een sensor waarin een reed schakelaar zit.

Wikipedia: Reed-contact

Je soldeert twee draadjes parallel aan de reed schakelaar en zet daar een externe schakelaar aan. Je belknop dus.
Had hem al opgezocht maar die gebruik je dusdanig dat de normale bel in het circuit kan blijven? Letterlijk gewoon de draden langs het buisje laten lopen? :o

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 12-03-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Saturnus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Had hem al opgezocht maar die gebruik je dusdanig dat de normale bel in het circuit kan blijven? Letterlijk gewoon de draden langs het buisje laten lopen? :o
Nee, mijn Google home speakers maken het belgeluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 07:48
Ortep schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Hoe doe je dat als ik vragen mag?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ortep schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:12:
[...]

bing69 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Ik vermoed net zoals Toppe. Sensor is gemodificeerd op pcb. De belknop sluit het contact (circuit). Systeem ziet "deur dicht" en meldt dat de bel gaat.

Wat ik zoek is net iets anders...een simpele methode waarbij ook de fysieke bel blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
Ik ben nieuw in de Aqara wereld en heb sinds deze week een Aqara EU homekit hub met een leak sensor.
Heb al gezocht op het internet maar loop tegen het probleem aan dat buiten mijn netwerk de sensor en hub niet reageert. Is dit normaal voor dit type?

Als ik van huis ben wil ik graag wel meldingen ontvangen of er een lekkage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@geezer1986 nee dat is niet bepaald standaard. Hier zijn zowel de hub als een lekkage sensor gewoon bereikbaar als ik buitenshuis ben. Zowel via 3G/4G als andere WiFi netwerken.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bing69 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:58:
[...]

De sensor geeft het signaal door, het wordt opgepikt door mijn Deconz bridge en dan zorgt Home Assistant dat er een geluid naar mijn speakers gaat. Je kan dan nog veel meer doen. Bv als het buiten donker is het buitenlicht aan doen of o meer licht laten geven. Het licht in de gang wat feller zetten. Of als je bang bent dat je het geluid niet hoort laat je je verlichting even knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Ortep schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:52:
[...]

De sensor geeft het signaal door, het wordt opgepikt door mijn Deconz bridge en dan zorgt Home Assistant dat er een geluid naar mijn speakers gaat. Je kan dan nog veel meer doen. Bv als het buiten donker is het buitenlicht aan doen of o meer licht laten geven. Het licht in de gang wat feller zetten. Of als je bang bent dat je het geluid niet hoort laat je je verlichting even knipperen
Jammer genoeg werk ik met domoticz :'(

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bing69 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Jammer genoeg werk ik met domoticz :'(
Daar kan je toch ongeveer mee wat je met HA ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
TheKerremenke schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:31:
@geezer1986 nee dat is niet bepaald standaard. Hier zijn zowel de hub als een lekkage sensor gewoon bereikbaar als ik buitenshuis ben. Zowel via 3G/4G als andere WiFi netwerken.
@TheKerremenke En dat is ook een EU model met Homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:31
geldermalsen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:13:
Is er een wandschakelaar die werkt met de Xiaomi hub of domoticz die in de standaard wanddoos past?
Ik heb een tijdje geleden (klakkeloos) 2 besteld van aqara maar die passen alleen in 4kante dozen en in Nederland zijn er eigenlijk alleen maar ronde dozen gebruikt. Je kan met een vijl aan de gang als je wat handig bent maar als je zoals ik aan het '2linkerhanden die oncontroleerbaar alle kanten opvliegen syndroom' lijd dan zou ik er niet aan beginnen. Tevens moet je naast je + en - ook een aarde draad hebben geloof ik. Maar er zijn wat dat betreft best veel opties te verkrijgen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Ortep schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Daar kan je toch ongeveer mee wat je met HA ook kan?
Yep, maar dat net niet :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
geezer1986 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:35:
[...]

@TheKerremenke En dat is ook een EU model met Homekit?
Nee, Chinese import met verloopstekker via Ali vorig jaar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Beetje overdreven qua prijs. Google maar eens op "ac relais 8v". Kom je ook wat links tegen van https://www.circuitsonline.net/
(weet niet of die bel van jouw ac en 8v is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hpmkruit
Ik heb de xiaomi light sensor nu een paar dagen in gebruik: https://a.aliexpress.com/_B17ApH
Met de afgelopen dagen zon kon ik goed testen of fel zonlicht te onderscheiden is in de meetwaarden. Ben erg tevreden over het resultaat. Zowel de update frequentie (elke paar seconden) als het meetbereik (max 50k lux gemeten) is in orde.
Ik ga deze of meerdere van deze sensoren gebruiken om mijn zonwering aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 19:43
Heeft er hier ooit iemand een klacht of verzoek ingediend bij Xiaomi en daar reactie op gehad?

Ikzelf te wachten op reactie op een bugfix voor de gateway (API) om het relais het juiste model naam te geven (voor Domoticz).

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarten
  • Laatst online: 04-05 12:30
Heeft iemand inmiddels de IKEA Tradfri GU10 warm white spotjes weten te koppelen met de Xiaomi Gateway V2? Tot nu toe lukt het mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Krijg je een foutmelding te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 10:41
Je kunt toch de domoticz to google assistant plugin gebruiken en dan een mp3 file met belgeluid naar je home speakers sturen bij een if on actie?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

hpmkruit schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:57:
Ik heb de xiaomi light sensor nu een paar dagen in gebruik: https://a.aliexpress.com/_B17ApH
Met de afgelopen dagen zon kon ik goed testen of fel zonlicht te onderscheiden is in de meetwaarden. Ben erg tevreden over het resultaat. Zowel de update frequentie (elke paar seconden) als het meetbereik (max 50k lux gemeten) is in orde.
Ik ga deze of meerdere van deze sensoren gebruiken om mijn zonwering aan te sturen.
Wat vind je van de ring dubbelzijdig tape om het batterijvak heen?
Als de batterij leeg is moet je de sensor los wrikken. Niet handig.
Het zal gedaan zijn om de sensor nog meer waterdicht te maken, maar toch...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Geurt-kun schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:01:
[...]

Wat vind je van de ring dubbelzijdig tape om het batterijvak heen?
Als de batterij leeg is moet je de sensor los wrikken. Niet handig.
Het zal gedaan zijn om de sensor nog meer waterdicht te maken, maar toch...
Ik heb de sensor nu nog los op de vensterbank liggen, maar net even naar de tape gekeken. Het kan inderdaad zijn dat je zowel de achterkant als het voorkant ermee vastplakt. Gelukkig heb ik een verzameling reserve plakkers van mijn Xiaomi HT sensors. Die zijn kleiner in diameter en hiermee plak je dan alleen de achterkant vast. Dan kun je bij het vervangen van de batterij de voorkant er nog afdraaien. Dus ik denk dat ik die daarvoor ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Damn, kon er achter dat de Yeelight Willow (https://nl.aliexpress.com/item/4000166290050.html) dus geen LAN control ondersteunt... Je kan het wel aan/uit zetten in de Yeelight app maar heeft dus geen invloed. Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
hpmkruit schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:57:
Ik kan er maar moeilijk duidelijheid in vinden. Werken deze lichtsensoren nou ook met deze ( https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ ) hub??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:46
Afgaande op de reviews op aliexpress, kun je er van uit gaan dat hij niet gaat werken op de eerste en tweede generatie gateways. Wel lijkt hij te werken op deconz: https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
In hoeverre kan zo'n lichtschakelaar anders/beter lux meten tov de Aqara smart body sensor? Want die werkt wel met de verschillend Aqara hubs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poNMi_Moem742W41PEEDoNE4Uw8=/f/image/vx9F1jxGWO5NwDSuXayqEXDY.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

renzo4000 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:34:
In hoeverre kan zo'n lichtschakelaar anders/beter lux meten tov de Aqara smart body sensor? Want die werkt wel met de verschillend Aqara hubs.

[Afbeelding]
Zo'n Smart Body Sensor meet slechts sporadisch en bij beweging lux. De Smart Light Sensor doet dat veel frequenter en nauwkeuriger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
AtlAntA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:58:
[...]

Ik kan er maar moeilijk duidelijheid in vinden. Werken deze lichtsensoren nou ook met deze ( https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ ) hub??
Nee, daar heb je de hub met zigbee 3 voor nodig. Ik gebruik zigbee2mqtt om deze te koppelen, maar heb het ook even geprobeerd met mijn v2 hub. Deze gaf direct een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarten
hpmkruit schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:26:
Krijg je een foutmelding te zien?
Nee geen foutmelding. Wel staat er in de Xiaomi Home app dat ik de firmware van de gateway moet updaten, maar controleren geeft dat die up to date is. De app is overigens ook de laatste versie uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 14:59
Waarten schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Nee geen foutmelding. Wel staat er in de Xiaomi Home app dat ik de firmware van de gateway moet updaten, maar controleren geeft dat die up to date is. De app is overigens ook de laatste versie uit de Play Store.
Dit betekent gewoon, dat er al wel een update is, maar dat deze nog niet in de door jouw gebruikte appstore staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarten
Enig idee waar ik de laatste versie kan vinden? De versie die ik heb is 5.6.65, wat ook de laatste versie is op APK mirror.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G93gyu3Fn9xYeh9QE8C86iQYi4k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzu53iucg8cCpnPI4SJ90p6O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRED7mtrpRZvd7UNor5AC_Q2yL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUQN7E5Pkipr0BKXMqKmxiN1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0oYFMsOJ8e0Kc8lABrZLo33x0k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbnL4D0CGTl7HjEjcv8T81w6.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 52% gewijzigd door Waarten op 25-03-2020 09:37 . Reden: Gateway firmware screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Denk niet dat je daarmee het probleem oplost. Zou al bij eerdere versies ondersteunt moeten zijn. Welke versie van de gu10 spotjes heb je? Volgens mij worden alleen de oudere ondersteund. Dit zijn degene met plastic ipv glazen behuizing.

[ Voor 12% gewijzigd door hpmkruit op 25-03-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarten
De Ikea Tradfri GU10 warm wit LED1837R5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
ik heb een badkamer ventilator in de muur zitten die ik graag wil automatiseren adhv Aqara humidity sensor...

bij voorkeur dit ding: Xiaomi Mijia Wireless Bluetooth Temperature Humidity Monitoring Meter Smart Electric Digital Clock: https://www.gearbest.com/.../pp_3009862517772997.html

klopt mijn veronderstelling dat ik dan volgende nog moet bij bestellen?

Aqara hub: https://www.gearbest.com/...78757715.html?wid=2000001
en
Aqara relay (welke ik hopelijk rechtstreeks ergens aan de badkamer ventilaror kan bevestigen/aansluiten) https://www.gearbest.com/...95852703.html?wid=2000001

Ik heb ook al een Yeelight ceiling light en een Aqara human body / motion sensor liggen... kunnen die 2 ook met die Aqara hub geïntegreerd en geautomatiseerd worden (bv bij binnenkomen/beweging in badkamer tussen 23:00 en 5:00 de Yeelight plafondlamp op 10% brightness aanzetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Die digital clock werkt met bluetooth als ik dat zo lees en dat heeft die Aqara hub niet. Dan kun je beter deze sensor eraan koppelen:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.2b0e4c4dwyQ8be

Of die Aqara relay vervolgens werkt hangt voornamelijk af van je ventilator en waar je wilt schakelen. Deze kun je in ieder geval wel aan de genoemde Aqara Hub koppelen. Die relay is nl. bedoeld om 100-250V te schakelen. Als je een Aan/Uit knop hebt op je ventilator die werkt vanaf het lichtnet, dan moet dit kunnen.

De motion sensor kan zeker gekoppeld worden aan deze hub en van die yeelight weet ik het vrijwel zeker dat dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Even een gekke vraag; ik heb nu 25 apparaten van Aqara in mijn MiHome gekoppeld staan. Dit werkt an sich prima maar ben ik ook nieuwsgierig om met Domoticz te gaan experimenteren. Kan ik ze in beide ecosystemen tegelijk aanmelden? Of moet ik alles verwijderen uit de MiHome? Daaraast lees ik vooral veel over Domoticz maar zijn er ook goede andere alteratieven? Uiteindelijk wil ik mijn hele smarthome zoveel mogelijk koppelen. Ik heb nu diverse smarthome producten namenlijk:

- 25 sensoren / lampen van Aqara
- +/- 20 producten van Kaku (via ICS-2000)
+/- 20 Google Home producten (nest, mini's, chromecasts etc)
- LG SmartThinq airco's
- Siemens connected oven via HomeConnect
- Losse Tuya lamp (LSC)
- Somfy rolluiken via Connexoon
- Harmony hub
- Nefit Easy thermostaat
- en misschien nog wat spul waar ik nu even niet aan denk

Kortom best wel een ratjetoe aan devices en platforms wat best goed werkt maar mooier zou zijn als ik het nog beter aan elkaar kan knopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06 07:19
Er zijn meerdere mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld ook aan Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2 .

Je kunt je devices op meerdere manieren aansturen. Mijn Yeelight lampen:
- Yeelight app
- MiHome app
- Google Home / Assistant
- Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
renio schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:43:
ik heb een badkamer ventilator in de muur zitten die ik graag wil automatiseren adhv Aqara humidity sensor...

bij voorkeur dit ding: Xiaomi Mijia Wireless Bluetooth Temperature Humidity Monitoring Meter Smart Electric Digital Clock: https://www.gearbest.com/.../pp_3009862517772997.html

klopt mijn veronderstelling dat ik dan volgende nog moet bij bestellen?

Aqara hub: https://www.gearbest.com/...78757715.html?wid=2000001
en
Aqara relay (welke ik hopelijk rechtstreeks ergens aan de badkamer ventilaror kan bevestigen/aansluiten) https://www.gearbest.com/...95852703.html?wid=2000001

Ik heb ook al een Yeelight ceiling light en een Aqara human body / motion sensor liggen... kunnen die 2 ook met die Aqara hub geïntegreerd en geautomatiseerd worden (bv bij binnenkomen/beweging in badkamer tussen 23:00 en 5:00 de Yeelight plafondlamp op 10% brightness aanzetten)?
Ik heb net zo iets alleen een beetje kleiner en deze maken geen verbinding met de Hub. Ze maken alleen verbinding met je telefoon via Bluetooth. Het is ook niet mogelijk om automations aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
AtlAntA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:42:
[...]

Ik heb net zo iets alleen een beetje kleiner en deze maken geen verbinding met de Hub. Ze maken alleen verbinding met je telefoon via Bluetooth. Het is ook niet mogelijk om automations aan te maken.
heb je een linkje?
Erg veel automations qua ventilatie en de vochtigheid heb ik niet nodig...
wel automations ivm verlichting en beweging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
renio schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:16:
[...]

heb je een linkje?
Erg veel automations qua ventilatie en de vochtigheid heb ik niet nodig...
wel automations ivm verlichting en beweging...
Ik heb deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.43fd4c4dUHtnxk en https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.43fd4c4dUHtnxk

Bovenstaande werken alleen in de mi home app als ze via bluetooth aan je telefoon gekoppeld zijn.

Deze https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4ddh3Kwz wordt gekoppeld aan je hub als child device en kan 'zelfstandig' opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluerunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:26
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de draadloze schakelaar of de schakelaar die je moet aansluiten op het stroomnet? Ik kan op de webpagina het voordeel er niet uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Draadloze schakelaar kun je plaatsen waar je geen stroom hebt? Lijkt me nogal logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06 07:19
De inbouw schakelaar past niet in een NL contactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
new_guy schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:09:
De inbouw schakelaar past niet in een NL contactdoos.
Klopt, wij hebben ronde dozen en die schakelaar is vierkant. Als je handig bent met een vijl dan is het wel passend te krijgen. Wel goed kijken of je een schakelaar met of zonder aarde draad moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Nul draad bedoel je denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ja geloof het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29
Ik gebruik al 7 jaar een HomeWizard, maar het wordt stilaan tijd iets anders te gaan gebruiken gezien de ondersteuning en ontwikkeling daar gestopt is.

Stopcontactschakelaars zijn het probleem niet.

Waar ik wel mee zit is ik heb drie inbouwschakelaars achter bestaande knoppen; waarvan 1 hotelschakeling (ACM-2300-HC). Is er iets te maken dat ik deze kan bedienen vanuit de Xiaomi gateway? Eventueel met een extra tussenstap?

Verder heb ik wat dingen van Somfy, wat in HomeWizard te bedienen is. Is daar een (tussen)oplossing voor?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Weet er iemand of je op een of andere manier de Alert link kan instellen tussen de nieuwe gateway (de multimode) and de oudere gateways (V2 en V3)?

Ik kan perfect de V2 en V3 aan elkaar linken, maar de nieuwe multi-functional gateway staat precies helemaal apart, en kan het niet aan andere toestellen linken.

Ik heb een redelijk groot huis en gebruik daarom 4 gateways (2xV2, 1xV3 en 1xMultifunction). Maar de sensors in de multifunction staan precies apart gekoppeld.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Laatst online: 00:06
Wie kan mij helpen?
Ik heb de server op China Mainland staan, maar de tijdzone op amsterdam. Nu wil ik dingen gaan instellen met de hub alles werkt alleen op het moment dat ik tijden er aan wil gaan koppelen doet niks het meer.

Edit ik heb het een soort van opgelost.
Klopt het dat je niet meer een koppeling kan maken met Google home?

[ Voor 19% gewijzigd door geldermalsen op 06-04-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik ben me wat aan het inlezen in de Aqara home producten. Ik heb begrepen dat ik een EU hub/EU plug nodig heb. Werken alle Aqara sensoren op deze hub, dus ook de sensoren die ik via de chinese webshops kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Alleen degene die de EU server ondersteunt. Hier kun je er meer over lezen https://c.mi.com/thread-2282163-1-0.html

Je kan ook de mi home app installeren en eu server instellen. Dan kun je bij apparaat toevoegen zien welke er nu ondersteund worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
Heeft er iemand met succes een account op
https://opencloud.aqara.com kunnen aanmaken? Ik wil graag een issue indienen over support van bepaalde devices via de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Misschien een wat idiote vraag, maar ik zou graag de gateway aanschaffen en zie op aliexpress een mooie aanbieding (die ook in de topicstart vermeld wordt), maar waarvan ik niet zeker weet of het versie 2 is die met homekit overweg kan.

https://www.aliexpress.com/item/32749343672.html

Enig idee of dit de juiste versie is en zoniet: hoe kan ik makkelijk zien welke ik dan wel nodig heb? Uit de beschrijvingen word ik niet veel wijzer.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:03

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Heeft iemand goede ervaring met een AliExpress shop voor de aqara b1 met de bijbehorende rails op maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Ik ben er over aan het denken om de Aqara of Mi hub te kopen en hier sensoren aan toe te gaan voegen.
Ik wil het meteen goed aanpakken en alles samen laten functioneren. Na onderzoek gedaan te hebben zie ik dat een aantal producten van Aqara/Xiaomi niet kunnen worden toegevoegd aan de Aqara app of Mi Home App (ze verschijnen niet bij het toevoegen).
Weet iemand of dit te maken heeft met het feit dat die sensoren voor een bepaalde regio niet ondersteund worden of heeft dit er mee te maken dat deze alleen werken via de Aqara en/of Mi hub?

Voorbeeld: Aqara Smoke Detector, ik lees in deze review https://homekitnews.com/2020/01/10/mi-smart-gateway-review/ dat deze rookmelder met de Mi hub werkt maar ik zie hem niet in de Mi Home app of de Aqara app.

Kan iemand mij hierover meer duidelijkheid geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hpmkruit
Smoke detector is te koppelen aan de Mi Hub en de Aqara hub. Ik heb er zelf 3 gekoppeld aan een Mi hub. Wel opletten dat je de server op Mainland China zet in je account. Dit zal waarschijnlijk de fout bij jou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Wat @hpmkruit zegt, hier 4 hangen en gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYHE1VQx-M9tQC4iz32It3xTX_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaOcqCNkj7YUVsgMgiMgqGPg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door renzo4000 op 14-04-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
Thanks voor de snelle reacties beiden!

Ik ben totaal leek op dit gebied, zijn er nog nadelen aan het wisselen van de server?
Privacy technisch vind ik niet zo interessant/ben ik niet zo bang voor.

Met name tijdgerelateerd? Zodat ik niet mijn roborock om 10 uur instel en hij 10 uur Chinese tijd start.

Secundaire vraag dan nog: wat is precies het verschil tussen de Smoke & Natural Gas detector?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Natural gas is volgens mij echt een "gas detector" dus niet te verwarren met een koolstofmonoxide melder. Ik heb al tijden een China Server als locatie aangezien alle bestelde sensoren uit China komen dus is er geen andere optie.

Als je via een officiële EU retailer koopt kan je wel een EU server kiezen echter zijn de producten er maar beperkt en een stuk duurder. Amazon.de verkoopt nu ook EU versies (wel goed opletten dat je de juiste koopt, er staan ook niet EU varianten tussen en dat werkt niet doorelkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
Sommige nieuwe Aqara Zigbee 3.0 devices zoals de Opple switches werken niet op de Mi v2 gateway
https://homekitnews.com/2...pple-smart-switch-review/

Ook de Light Detection Sensor werkt niet met de Mi v2 gateway.

[ Voor 15% gewijzigd door Huupke op 14-04-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
LuukWillems97 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:24:
Thanks voor de snelle reacties beiden!

Ik ben totaal leek op dit gebied, zijn er nog nadelen aan het wisselen van de server?
Privacy technisch vind ik niet zo interessant/ben ik niet zo bang voor.

Met name tijdgerelateerd? Zodat ik niet mijn roborock om 10 uur instel en hij 10 uur Chinese tijd start.

Secundaire vraag dan nog: wat is precies het verschil tussen de Smoke & Natural Gas detector?
Tijdzone en server kun je onafhankelijk van elkaar instellen.

Natural gas detector gaat af op aardgas. Smoke detector op rook.

[ Voor 5% gewijzigd door hpmkruit op 14-04-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Cable_boy schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:00:
Sommige nieuwe Aqara Zigbee 3.0 devices zoals de Opple switches werken niet op de Mi v2 gateway
https://homekitnews.com/2...pple-smart-switch-review/

Ook de Light Detection Sensor werkt niet met de Mi v2 gateway.
Het artikel wat je linkt zegt wat anders over de opple schakelaars :

"Even though these switches are designed for the Chinese market and are meant to work with the Chinese server, if you’re using the Aqara app, as opposed to the Mi Home app, you can actually add these to any version of the Aqara hub and any server (at least the US and Chinese hubs"

De light detection sensor kreeg ik inderdaad niet gekoppeld met mijn v2 mi hub. Heb zelf niet getest met die opple schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 18:33
oh dat van die opple schakelaars wist ik ook niet...
heb der 1 in bestelling staan, we gaan het mee maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huupke
hpmkruit schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:09:
[...]

Het artikel wat je linkt zegt wat anders over de opple schakelaars :

"Even though these switches are designed for the Chinese market and are meant to work with the Chinese server, if you’re using the Aqara app, as opposed to the Mi Home app, you can actually add these to any version of the Aqara hub and any server (at least the US and Chinese hubs"

De light detection sensor kreeg ik inderdaad niet gekoppeld met mijn v2 mi hub. Heb zelf niet getest met die opple schakelaars.
Ja ze zeggen 'any version of the Aqara hub' dus niet elke 'Xiaomi Mi hub'.
Ikzelf heb een Mi v2 hub en ik zie de Opple switches er dan ook niet tussen staan in de Mi Home app als ik een schakelaar wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Thierryziezo schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:26:
Misschien een wat idiote vraag, maar ik zou graag de gateway aanschaffen en zie op aliexpress een mooie aanbieding (die ook in de topicstart vermeld wordt), maar waarvan ik niet zeker weet of het versie 2 is die met homekit overweg kan.

https://www.aliexpress.com/item/32749343672.html

Enig idee of dit de juiste versie is en zoniet: hoe kan ik makkelijk zien welke ik dan wel nodig heb? Uit de beschrijvingen word ik niet veel wijzer.
Ik ben ook op zoek naar de juiste hub (man, wat een puinhoop is dit, Xiaomi!). Ik wil de hub gebruiken met de Mi app (niet perse de Aqara app). En HomeKit uiteraard (dus moet een EU versie hebben, zo schijnt). Liefst sluit ik er zo veel mogelijk (soorten) accessoires aan (van Xiaomi, Mija, Aqara, etc).

Ik zag de Aqara M2 HomeKit Hub, wordt die op AliExpres "gateway 3" genoemd?
En de Aqara Hub 2, welke denk ik gewoon wit is én HomeKit ondersteund (dat doet de 1 niet, neem ik aan). En de Mi Hubs links laten liggen? Die zien er hetzelfde uit maar hebben of het Mi-icoon in het midden en de andere "Aqara"?
Dat zijn de keuzes? Of zijn er dan nog meer haken en ogen waar we op moeten letten? Bijvoorbeeld voor het koppelen van de meeste accessoires?
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 15-04-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:58
iAR schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:49:
[...]
Liefst sluit ik er zo veel mogelijk (soorten) accessoires aan.
Homey kan er ook goed mee overweg. Die kan prima als hub dienen waarmee je ook veel andere aparaten kunt koppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Jozzle schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:18:
Homey kan er ook goed mee overweg. Die kan prima als hub dienen waarmee je ook veel andere aparaten kunt koppelen :)
Ik bedoelde Xiaomi, Mija, Aqara. Ik wil geen Homey. Ik moet de goede hub hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 15-04-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Homey is ook wel een factor 10 duurder, dus alleen voor het oplossen van het hub probleem kan ik dat ook niet echt aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Inderdaad.
Het gaat mij er alleen om welke van de vele hubs/gateways ik van Xiaomi moet hebben.
- Het is dus niet de Mi hub, last ik.
- Wel de Aqara, en dan de 2 (rond moet gaatjes erin) of de M2 (die op Ali als 3 staat genoemd; die is wit en zwart als een effen hockeypuck).

Ik wil het liefst zo veel mogelijk apparaten kunnen aansluiten, als in wifi/bluetooth/zigbee én van xiami/mijia/aqara. En het moet HomeKit ondersteunen (want daar heb ik alles verder inzitten). Ook lees ik overal dat ik een Europese versie moet hebben anders werkt HomeKit niet.
Dus als iemand hier helderheid over kan verschaffen: graag. Ik zie door de bomen het bos niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
iAR schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:48:
Inderdaad.
Het gaat mij er alleen om welke van de vele hubs/gateways ik van Xiaomi moet hebben.
- Het is dus niet de Mi hub, last ik.
- Wel de Aqara, en dan de 2 (rond moet gaatjes erin) of de M2 (die op Ali als 3 staat genoemd; die is wit en zwart als een effen hockeypuck).

Ik wil het liefst zo veel mogelijk apparaten kunnen aansluiten, als in wifi/bluetooth/zigbee én van xiami/mijia/aqara. En het moet HomeKit ondersteunen (want daar heb ik alles verder inzitten). Ook lees ik overal dat ik een Europese versie moet hebben anders werkt HomeKit niet.
Dus als iemand hier helderheid over kan verschaffen: graag. Ik zie door de bomen het bos niet meer ;)
Ik heb zelf dit punt ook gehad. Maar heb nu zelf besloten om voor deze hub te gaan.

Dit is de Mi Home Center V3/Xiaomi Mijia gateway 3 (namen worden door elkaar gebruikt) ondersteund zo goed als alle aqara en Mijia sensoren (alleen de oude modellen werken niet volgens mij) en werkt met Apple Homekit.

Voordeel van deze hub is dat hij aan te sluiten is via USB-C en dus geen verloopstekker nodig heeft, bluetooth verbinding kan maken en beschikt over Zigbee 3.0.

In bovenstaande link is ook de Mijia gateway 2 te bestellen, volgens mij is deze gelijk aan de Aqara gateways en wat deze weer als voordeel heeft is dat deze beschikt over een ledring en luidspreker. Nadeel hiervan is dat deze direct op het stopcontact wordt aangesloten en vrij groot is dus meestal alle stopcontacten bedekt en ook nog een verloopstekker nodig heeft.

Hopelijk ben je hier mee iets mee verder geholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

LuukWillems97 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:53:
[...]

Ik heb zelf dit punt ook gehad. Maar heb nu zelf besloten om voor deze hub te gaan.

Dit is de Mi Home Center V3/Xiaomi Mijia gateway 3 (namen worden door elkaar gebruikt) ondersteund zo goed als alle aqara en Mijia sensoren (alleen de oude modellen werken niet volgens mij) en werkt met Apple Homekit.

Voordeel van deze hub is dat hij aan te sluiten is via USB-C en dus geen verloopstekker nodig heeft, bluetooth verbinding kan maken en beschikt over Zigbee 3.0.

In bovenstaande link is ook de Mijia gateway 2 te bestellen, volgens mij is deze gelijk aan de Aqara gateways en wat deze weer als voordeel heeft is dat deze beschikt over een ledring en luidspreker. Nadeel hiervan is dat deze direct op het stopcontact wordt aangesloten en vrij groot is dus meestal alle stopcontacten bedekt en ook nog een verloopstekker nodig heeft.

Hopelijk ben je hier mee iets mee verder geholpen ;)
Oke, helder.
Gebruik jij ook HomeKit? Want het is dus nog onduidelijk hoe dat precies zit... je moet dan op de EU-server maar je kan pas op de EU-server als je ook de EU versie hebt begreep ik...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
iAR schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:22:
[...]

Oke, helder.
Gebruik jij ook HomeKit? Want het is dus nog onduidelijk hoe dat precies zit... je moet dan op de EU-server maar je kan pas op de EU-server als je ook de EU versie hebt begreep ik...!?
Ik gebruik geen HomeKit, en ben daar ook niet zo in thuis. Ik weet wel dat op de Xiaomi EU server een heel deel producten niet worden ondersteund dus dat is iets om rekening mee te houden. Je kunt makkelijk zien welke dit zijn door op de Mi Home app in te loggen en eerst je locatie op China te zetten en daarna op EU.

Om deze reden kies ik juist (komen we er toch weer even op terug) voor een Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 11:11
[...]

Oke, helder.
Homekit mode is alleen beschikbaar als je niet bent aangemeld in de app.

Je kan wel inloggen om de ‘child devices’ te koppelen en daarna weer naar ‘homekit mode’ maar dat is eigenlijk niet nodig. Ik heb het iig nog nooit nodig gehad.

Gewoon de sensoren in de app koppelen zonder server (in homekit mode), en de sensoren zie je daarna gelijk in homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

LuukWillems97 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:25:
Ik gebruik geen HomeKit, en ben daar ook niet zo in thuis. Ik weet wel dat op de Xiaomi EU server een heel deel producten niet worden ondersteund dus dat is iets om rekening mee te houden. Je kunt makkelijk zien welke dit zijn door op de Mi Home app in te loggen en eerst je locatie op China te zetten en daarna op EU.

Om deze reden kies ik juist (komen we er toch weer even op terug) voor een Homey.
Ik zie de Homey oplossing niet echt... daarmee kun je al die ander Xiaomi apparaten (in China) toch ook niet allemaal koppelen, lijkt me. En voor 300 is het hier sowieso geen optie.

Het is overigens wel bizar om te zien hoeveel "smarter" ze in China zijn met dit soort zaken. Steekt HomeKit of SmartThings er toch een beetje schraal bij af.
Domino schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:14:

Homekit mode is alleen beschikbaar als je niet bent aangemeld in de app.

Je kan wel inloggen om de ‘child devices’ te koppelen en daarna weer naar ‘homekit mode’ maar dat is eigenlijk niet nodig. Ik heb het iig nog nooit nodig gehad.

Gewoon de sensoren in de app koppelen zonder server (in homekit mode), en de sensoren zie je daarna gelijk in homekit.
Dat is niet wat ik las. Je kan toch prima aangemeld zijn. Volgens mij moet dat bij de Mi app. Bij de Aqara app volgens mij weer niet.
En het idee van de Mi app is ook dat je zowel HomeKit als niet HomeKit apparaten kunt automatiseren.

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 16-04-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 11:11
Wellicht de Mi app niet. Ik heb alleen de aqara app, en die heeft een speciale homekit mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Domino schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:46:
Wellicht de Mi app niet. Ik heb alleen de aqara app, en die heeft een speciale homekit mode.
Ik wil hem koppelen met de Mi app omdat ik daar mijn stofzuiger ook heb. Zo kan ik die ook automatiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:58
Interessante review van de nieuwe Xiaomi smart Gateway [V3]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qf2ExshCD5Qmig9BunhFylCMcxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4OrlXDYV5gZGCQ7ZPv8PaV3F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:58
Heren, ik denk dat dit voor jullie wel interessant is! Werkt top i.c.m bijvoorbeeld Home Assistant!

For just $2, convert any existing wired doorbell into a smart doorbell; using ESPHome and Home Assistant
Geurt-kun schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:34:
Wie heeft er ervaring met solid state relais?
Wat ik zou willen:
Mijn bestaande beldrukker gebruiken om een SSR aan te sturen.
De SSR gebruiken om een deur contact te schakelen. Het deurcontact stuurt via zigbee een signaal naar bijvoorbeeld Homey.
Waarom een SSR? De spanning/stroom die een deur contact gebruikt is zeer laag. De contacten van een gewoon relais zouden binnen afzienbare tijd vanwege vervuiling niet goed meer schakelen.
De spanning van de trafo is 8 Volt AC. Deze wil ik houden om mijn traditionele bel te blijven gebruiken.
Waar dien ik op te letten bij de aanschaf van een SSR?
Saturnus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
maar kunnen hier ook de nieuwe opple switches aangemeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluerunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:26
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag mijn xioami Led lampen binnen en wil deze graag koppelen aan Hass.
De lampen zijn al verbonden aan het netwerk via de Xiaomi Home app.

Zover ik het snap zijn er 2 opties om de lamp te koppelen:

1: Hass herkent de lamp, Ik krijg bij mijn Intergrations een nieuw item genaamd: Homekit Accessory: Mijacolorbulb-60CA. Als ik deze wil configureren heb ik een 8-cijferige key nodig(xxx-xx-xxx)

2: De lamp handmatig toevoegen in de configuration.yaml, daarvoor heb je het MAC adres nodig + een 16 cijferige key. het MAC adres heb ik maar de key niet.

Weet iemand hoe ik aan 1 van de 2 keys kan komen? Ik heb de methode om de Xiaomi Home app op chinees te zetten al geprobeerd maar krijg dan de lampen niet gekoppeld, ook na resetten niet.

Heb ik toch een gateway nodig om achter de key(s) te komen?

Zit hier al sinds gisteren mee te kloten en het lukt maar niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuukWillems97
[...]

Oke, helder.
Ik zag net dit: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Thanks.
Ik hoop dat er ook een firmware komt, zoals bij de vacuums (die kun je nu overal toevoegen)
Pagina: 1 ... 73 ... 89 Laatste