Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:59
Tanuki schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:05:
Ik ben aan het kijken naar de Xiaomi Aqara smart curtain tracks. Ik neem aan dat AliExpress zo'n beetje de plek is om ze te bestellen? Wel nadelig met importeren... Of zijn er handelaars in Nederland voor?

Iemand al ervaring met het koppelen ervan met home automation software? Ik zou verwachten een Aqara bridge nodig te hebben en that's it.
Leuk, ik heb gisteren mijn nieuwe appartement opgeleverd gekregen en zit in precies hetzelfde schuitje. Let me know als je wat vindt (dan doe ik hetzelfde)

Op het moment denk ik deze rails te halen, maar de motor vind ik op veel plekken nog wat duur (€128+, ideeën zijn welkom :) ). De motor heeft wel zigbee ondersteuning, op het moment heb ik al mijn IKEA TRADFRI lampen aangestuurd met zigbee2mqtt en home assistant, dus verwacht dat integratie hiermee ook soepel gaat.

Na wat verder googlen lijkt het alsof de aansluiting voor de motor universeel is (Track is van het type DT82), dus waarschijnlijk ook met motoren van andere fabrikanten werkt :9

[ Voor 7% gewijzigd door LigeTRy op 22-01-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
LigeTRy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Leuk, ik heb gisteren mijn nieuwe appartement opgeleverd gekregen en zit in precies hetzelfde schuitje. Let me know als je wat vindt (dan doe ik hetzelfde)

Op het moment denk ik deze rails te halen, maar de motor vind ik op veel plekken nog wat duur (€128+, ideeën zijn welkom :) ). De motor heeft wel zigbee ondersteuning, op het moment heb ik al mijn IKEA TRADFRI lampen aangestuurd met zigbee2mqtt en home assistant, dus verwacht dat integratie hiermee ook soepel gaat.

Na wat verder googlen lijkt het alsof de aansluiting voor de motor universeel is (Track is van het type DT82), dus waarschijnlijk ook met motoren van andere fabrikanten werkt :9
Ik heb toevallig ook contact opgenomen met die verkoper. Erg vriendelijke man en volgens mij wel prima spullen en te vertrouwen. Nog niet besteld, trouwens.

Ik was inderdaad ook van plan de motor niet per se ver weg te bestellen i.v.m. kosten. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb de motor liggen en zit er juist mee dat ik de shipping van de rails te duur vind...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:17
Boudewijn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:17:
Ik heb de motor liggen en zit er juist mee dat ik de shipping van de rails te duur vind...
Anderhalf jaar terug heb ik 420 CM aan rail besteld. Was in totaal met shipping 140 dollar. Bij dezelfde verkoper nu 113 dollar. Shipping werd gedaan met UPS. Rail was gesplitst in 2 delen. Dus een flinke koker van 220 CM oid. Zulke afmetingen zijn nou eenmaal duur om te verzenden. Al met al vind ik 100€ voor 420cm aan rail niet heel duur. (komt natuurlijk nog wel wat importkosten bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05 13:22
Sinds vandaag opgevallen dat ik zowel Chinese producten als internationale (roborock) tegelijk in mijn mi home app kan gebruiken. Voorheen kon dit namelijk niet.

Screenshots volgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fYDmASHbSASdslt3BQDmYDCZ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kazQERiNnJtUZMc8RFDAVAB2/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SPyt6AHcZGBlZRtKNuWyAT5c/thumb.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Blekkienl op 24-01-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Tanuki schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:11:
[...]

Ik heb toevallig ook contact opgenomen met die verkoper. Erg vriendelijke man en volgens mij wel prima spullen en te vertrouwen. Nog niet besteld, trouwens.

Ik was inderdaad ook van plan de motor niet per se ver weg te bestellen i.v.m. kosten. :)
Ik heb sinds kort ook de (draadloze) motor b1 en de rails (4.8m).
Het ophangen van de rails is goed te doen via het filmpje op de aliexpress verkooppagina's.
Ben er heel blij mee, de tracks zijn redelijk stil.
Werkt allemaal goed met homekit (via Aqara v2 homekit bridge).
Had bij de rails wel importkosten van 50 euro.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Underworld schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:14:
[...]

Ik heb sinds kort ook de (draadloze) motor b1 en de rails (4.8m).
Het ophangen van de rails is goed te doen via het filmpje op de aliexpress verkooppagina's.
Ben er heel blij mee, de tracks zijn redelijk stil.
Werkt allemaal goed met homekit (via Aqara v2 homekit bridge).
Had bij de rails wel importkosten van 50 euro.
Je hebt de draadloze motor. Dat betekent dat er gebruik wordt gemaakt van een accu, toch?

Weet je al iets (of heb je al research gedaan naar) de accuduur? Ik lees online wat claims over minimaal een half jaar etc, maar (eerste wereld problem, I know) het lijkt me wel zo'n dingetje dat je in de weg gaat zitten. Dat je dus een lege accu hebt en hem maar niet aan de lader legt.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Tanuki schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Je hebt de draadloze motor. Dat betekent dat er gebruik wordt gemaakt van een accu, toch?

Weet je al iets (of heb je al research gedaan naar) de accuduur? Ik lees online wat claims over minimaal een half jaar etc, maar (eerste wereld problem, I know) het lijkt me wel zo'n dingetje dat je in de weg gaat zitten. Dat je dus een lege accu hebt en hem maar niet aan de lader legt.
Heb hem nu een 3 weken hangen en zit nu op 95% accu.
Dus denk dat je die 3-6 maanden makkelijk redt. Het ligt er natuurlijk ook aan hoevaak je je gordijnen wilt bedienen. In het begin heb ik dat wat vaker gedaan om automations te testen en voor de leuk natuurlijk 8)7 .
Er zit verder een charger bij, dus die ene keer in de 3-6 maanden even opladen lijkt me acceptabel.
Daarnaast kan je hem opladen terwijl hij daar hangt. Denk dat je dan wel een verlengsnoer nodig hebt. Ligt er natuurlijk aan waar het stopcontact zich bevind.

Ik zag 'toevallig' vanochtend een advertentie op insta van slide.
Een Nederlands bedrijfje. Echter is dit €299 (ex gordijn rails) en zonder homekit ondersteuning.
Als je nu iets zoekt wat bijv. homekit compatibel is, sowieso voor Aqara gaan.
When will Slide be compatible with Apple Homekit?

We certainly have the Homekit implementation on the roadmap for the future, but are not yet working on this in the short term. However, in contrast to the other integrations (e.g., Amazon Alexa, Google Assistant), support for Apple HomeKit requires more substantial development and also needs to be approved by Apple (they have very strict protocols and guidelines).That's why we're unable to give a clear timeline on that right now, but it's definitely something we're looking into adding along the way.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 10:54
Vraagje aan de Aqara en Somfy gebruikers hier; ik heb nu Somfy io rolluiken icm de Connexoon. Nu heb ik behoorlijk wat Aqara spul (sensoren, G2 camera/gateway, rookmelders) onderweg en zou ik willen kijken of ik dit kan combineren. Het zou mooi zijn dat wanneer er rook wordt gedetecteerd de Somfy rolluiken automatisch omhoog gaan. Is er iemand die dit al voor elkaar heeft gekregen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 17:09
renzo4000 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:32:
Vraagje aan de Aqara en Somfy gebruikers hier; ik heb nu Somfy io rolluiken icm de Connexoon. Nu heb ik behoorlijk wat Aqara spul (sensoren, G2 camera/gateway, rookmelders) onderweg en zou ik willen kijken of ik dit kan combineren. Het zou mooi zijn dat wanneer er rook wordt gedetecteerd de Somfy rolluiken automatisch omhoog gaan. Is er iemand die dit al voor elkaar heeft gekregen?
Als je Apple spullen hebt zou je HomeKit kunnen overwegen. Er is nog geen officiele ondersteuning voor HomeKit van Somfy (en als die komt zal dat voor de Tahoma zijn). Maar er is zo te zien wel een Homebridge plugin geschikt voor je Connexoon. Daarmee kun je automations aanmaken (mits je Apple TV, Homepod gebruikt) die lampen en rolluiken laten reageren op HomeKit rookmelders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:05
Of toch uitwijken naar een wat uitgebreider Home Automation pakket (Home Assistent, Domoticz, OpenHab, ...). Voor OpenHab weet ik dat er standaard Xiaomi en Somfy bindings beschikbaar zijn om een en ander te koppelen. Zo gaan bij een rookmelding bij mij alle lampen aan en schakelen een aantal apparaten/stekkers uit op o.a. wasmachine en TV.

[ Voor 22% gewijzigd door hpmkruit op 27-01-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe staat het er voor met de camera's?
Is de onderstaande video nog representatief in 2020? Of zijn er inmiddels betere modellen? Werkt de Dafang hack nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 14:54
Ik heb nu een nieuwe gateway(v2) in de mi home app gezet, nu wil ik de oude gateway weghalen uit de app zodat alles op de v2 komt. Hoe kan ik alles in 1x overdragen naar de v2? of moet ik weer alles 1 voor 1 koppelen aan de nieuwe gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Saturnus schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:03:
Hoe staat het er voor met de camera's?
Is de onderstaande video nog representatief in 2020? Of zijn er inmiddels betere modellen? Werkt de Dafang hack nog?

[YouTube: ALL Xiaomi Smart Cameras compared!]
De Xiaofang T20L in ieder geval nog niet, zie https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
LigeTRy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Welke motoren passen op deze rails dan? Ik zou deze rails ook graag willen bestellen, maar de motor moet wel met domoticz kunnen werken.

Ik heb contact gelegd inmiddels met die verkoper van jullie link naar Ali, maar hij weet niet eens wat domoticz is 8)7 hij kan mij dus niet aangeven welke er wel en niet mee werkt.
In mijn woonkamer heb ik al elektrische gordijnen, maar dit is via een geheel Somfy (433) systeem. Ik zou nu graag een motor willen welke op wifi werkt het liefst.

[ Voor 14% gewijzigd door vwtune op 29-01-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
sjoerdvdijk schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:50:
Ik heb nu een nieuwe gateway(v2) in de mi home app gezet, nu wil ik de oude gateway weghalen uit de app zodat alles op de v2 komt. Hoe kan ik alles in 1x overdragen naar de v2? of moet ik weer alles 1 voor 1 koppelen aan de nieuwe gateway?
1 voor 1.
Je moet eerst verwijderen bij de oude en dan opnieuw pairen bij de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:20
Hallo,

ik probeer al een tijdje de aqara temp sensor te pairen op een Domoticz-zigbee2mqtt, maar krijg steeds dezelfde melding in het log:
(Zigbee2MQTT) Device MCCGQ11LM 0x00158d000321af53 (0x00158d000321af53)
2020-01-31 20:16:57.517 (Zigbee2MQTT) Device MCCGQ11LM 0x00158d000321abce (0x00158d000321abce)
2020-01-31 20:17:00.375 (Zigbee2MQTT) Received available devices list from bridge
2020-01-31 20:17:00.375 (Zigbee2MQTT) Device RTCGQ11LM 0x00158d00035febd6 (0x00158d00035febd6)
2020-01-31 20:17:00.376 (Zigbee2MQTT) Device MCCGQ11LM 0x00158d000321af53 (0x00158d000321af53)
2020-01-31 20:17:00.376 (Zigbee2MQTT) Device MCCGQ11LM 0x00158d000321abce (0x00158d000321abce)
2020-01-31 20:17:00.377 (Zigbee2MQTT) Device 0x00158d0003d4536b (0x00158d0003d4536b) doesn't have "model" attribute, skipped

Is er iemand die me kan vertellen hoe ik het onbekende model toe kan voegen?

Groeten,
Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Laatst online: 00:51
Laten we eens beginnen met iets exacter te zijn welke sensor je hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
Het is de Aqara WSDCGQ11LM Temperatuur Vochtigheid en luchtdruk Sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
Dat zou geen onbekend model moeten zijn, klik. Maar weet niet wanneer deze is toegevoegd. Ofwel, draai je de laatste versie (1.9.0)? (Ook al lijkt die sensor er al een eeuwigheid in te zitten.)

[ Voor 13% gewijzigd door Septillion op 01-02-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
Waar vind ik de lijst met modellen? Draait nu op een RPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
https://www.zigbee2mqtt.i...on/supported_devices.html

Letterlijk 1 klik weg van de hoofdpagina :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
Sorry, ik bedoelde eigenlijk waar op de RPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
Zie hier voor wat locaties van devices.js. Maar goed, als je een geupdate versie van Z2M draait zou de supported devices lijst en/of de release notes het je ook vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
Blijft leuk spul

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hnmfvm9p01bx4.jpg

zelf stickers op gedaan zodat het duidelijk is wat het allemaal doet 8)

sorry hij moet gedraaid worden :9, vrouw is er ook blij mee!

[ Voor 20% gewijzigd door k_ers op 01-02-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 07:26
k_ers schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:00:
Blijft leuk spul

sorry hij moet gedraaid worden :9, vrouw is er ook blij mee!
En wat doet wat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_ers
Rondje: Verlichting aan (normaal gaat deze automatisch als de zon onder is, alleen wil je eerder de lampen aan kan je het via deze doen

hartje: gezellig lampen worden warmer kwa kleur en er gaan er wat uit

!!: alle lampen 100%

OFF: alle lampen uit (deze gaan ook uit naar bepaalde tijd of geen beweging meer)

muzieknootje: radio aan

klok: Als we eerder naar bed gaan, alle lampen langzaam uit + de tuin gaan de lampen zachter branden.

loopt via domoticz en werkt echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 17:38
Hallo,

Ik draai al een tijdje wat sensors en ander spul van aqara via de xiaomi home app alleen op de Chinese server. Ik zie nu dat het merendeel ook op de Europese server beschikbaar is. Is het mogelijk om mijn devices/hubs/child devices over te zetten naar de Europese servers?

Ik ga er een beetje van uit dat ik de devices moet resetten en dan op de Europese server moet toevoegen en dan al mijn automation ook kwijt ben?

Ik wil dit graag doen vanwege wat latency problemen en dat ik dan voor enkele lampen zonsondergang timing in kan stellen. Ook kan ik dan de roborock s4 koppelen en gebruiken in mijn smart home automations.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ben ik ook benieuwd naar, heb nu ook de eerste aqara sensors binnen en een G2 camera hub. Werkt op zich prima op de China servers maar heb uiteraard liever alles op EU servers

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29
k_ers schreef op zondag 2 februari 2020 @ 08:20:
Rondje: Verlichting aan (normaal gaat deze automatisch als de zon onder is, alleen wil je eerder de lampen aan kan je het via deze doen

hartje: gezellig lampen worden warmer kwa kleur en er gaan er wat uit

!!: alle lampen 100%

OFF: alle lampen uit (deze gaan ook uit naar bepaalde tijd of geen beweging meer)

muzieknootje: radio aan

klok: Als we eerder naar bed gaan, alle lampen langzaam uit + de tuin gaan de lampen zachter branden.

loopt via domoticz en werkt echt goed!

[...]
Heb je een linkje naar Ali of iets dergelijks? Ben ook naar zoiets op zoek om te koppelen aan mijn Openhab systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
Ik heb hem via een USB zigbee gekoppeld aan mijn domoticz, de Xiaomi hun gebruik ik niet meer
thecompany schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Heb je een linkje naar Ali of iets dergelijks? Ben ook naar zoiets op zoek om te koppelen aan mijn Openhab systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:57
thecompany schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat @k_ers deze heeft:
https://a.aliexpress.com/_UajAD

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 13:07
Vraagje, de ontwikkelingen gaan zo snel. paar jaar geleden met Xiaomi bezig geweest en kreeg de hub niet gekoppeld in HA. nu weer een paar jaar verder en zie en lees de veranderingen.

nu heb ik een Raspberry met Home Assistent en een Deconz Stick hier in.
Wil eigenlijk naar een makkelijker opzet,
Decomz werkt nu niet meer ivm een update en kan de lampen nu niet meer bedienen

Kan ik mijn huidige opzet die ik heb omzetten naar Xiaomi, de Raspberry en HA verwijderen.

Ik heb nu dus een opzet met HA en Zigbee Deconz met

Kamer met Ikea GU 10 lampen die met de ikea AB en de Mi Cube bedient worden.
Kast/schuur met Yeelight lamp en Mi Doorswitch
Wc Met Yeelight en Mi sensor.
Tuinlamp met Ikea en tijdssensor

losse lampen via upgraded sonoff switch

Als het kan wat zou ik moeten nemen?

Ron

[ Voor 7% gewijzigd door sterremos op 02-02-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 23:29
Dat was ook mijn verwachting, maar de icoontjes zijn anders, dus had gehoopt op een andere. Heb zigbee2mqtt draaien op een raspberry pi, maar het bereik is wel erg matig. Vandaar dat ik hoop dat deze ook werkt met de Aqara/Xiaomi Hub.
k_ers schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:21:
Ik heb hem via een USB zigbee gekoppeld aan mijn domoticz, de Xiaomi hun gebruik ik niet meer

[...]
Het is deze met stickertjes erop geplakt?
https://a.aliexpress.com/_UajAD

[ Voor 25% gewijzigd door thecompany op 02-02-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@thecompany
k_ers schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:00:
zelf stickers op gedaan zodat het duidelijk is wat het allemaal doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
Thanks,

Yes het is erop geplakt met mijn dymo labelwriter, iemand die andere ideeen/oplossingen heeft voor mooiere stickers hoor ik het graag O-)

Het loopt via ´Zigbee2mqtt´ en dan naar me domoticz, zo heb ik de hub niet meer nodig en kan ik veel meer toevoegen, toevallig vandaag een ikea lamp toegevoegd werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Beetje jammer dat die alleen met de nieuwste gateway werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:07
Valt er nog iets te tweaken aan hoe vaak de temperatuur en humidity sensoren, informatie pushen? Ik zie in domoticz dat er soms wel een uur tussen zit en er is echt geen peil op te trekken nu.

Leek mij juist handig om de ventilatie te sturen als de vochtigheid in de badkamer hoog is, maar nu slaat ie soms pas halfuur later aan.

Aanvoer, buffervat, retour worden bijv. Gemeten met een raspberry pi en elke 5minuten data.
Galerij, woonkamer en balkon met Xiaomi sensoren.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/c8mdkhe57.png

[ Voor 27% gewijzigd door Murkmans op 04-02-2020 19:13 . Reden: Foto en uitleg toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Murkmans schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:37:
Valt er nog iets te tweaken aan hoe vaak de temperatuur en humidity sensoren, informatie pushen? Ik zie in domoticz dat er soms wel een uur tussen zit en er is echt geen peil op te trekken nu.

Leek mij juist handig om de ventilatie te sturen als de vochtigheid in de badkamer hoog is, maar nu slaat ie soms pas halfuur later aan.
Als ik de douche aanzet dan slaat binnen 1 min de ventilator aan die reageert op de humidity van de temp sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online

Aanvoer, buffervat, retour worden bijv. Gemeten met een raspberry pi en elke 5minuten data.
[Afbeelding]
Via zigbee2mqtt? Ik heb namelijk geen probleem met de updates, deze komen redelijk vlot door. Alleen de 2 sensoren die buiten liggen geven vaak geen update, maar dat kan ook een kwestie van bereik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 16:03

Datzelfde probleem heb ik in het begin ook gehad, was een bereik issue.
Als ik nu ga douchen gaat ook hier binnen 3 minuten de ventilator aan en zie je de sensor zeer vaak updates doorgeven over de temp en hum.
Kijk eens hoe de signaal kwaliteit is van de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:27
Zit er behalve luchtdruk nog veel verschil tussen de ronde mijia en de vierkante aqara temperatuursensors? Ik verwacht dat een een nieuwere versie is maar kan daar niet echt duidelijke info over vinden. Ik ben in ieder geval op zoek naar goede zigbee temperatuursensoren, en het lijkt erop dat de ervaringen met xiaomi wel vrij goed zijn

[ Voor 4% gewijzigd door jk-5 op 07-02-2020 23:57 ]

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 20:18
Ik wil ikea lampjes rechtstreeks koppelen aan de gateway ,maar dat lukt niet.
Krijg een melding update je gateway v2 als ik dat wil doen krijg ik de melding dit is de laatste versie.
deze versie staat erop 1.4.1 175 0220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 01:44

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Vraagske; ik heb een Homey en wil een Xioami/Aqara hub als deurbel/alarm en nachtlamp gebruiken. De Aqara Gateway die ik heb gekocht werkt helaas niet (schijnt bekend te zijn, maar wist ik veel ;)). Kan iemand me vertellen welke Gateway's (versie/merknaam) wél op deze manier aan te sturen zijn vanaf een Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 16:33
Ik ga ook eens proberen met alles aan te sluiten.
3 x smoke detector, 1 x flame/gas detector, 1 x deurslot en 1 x watersensor.
Ook nog 1 Aqara S2 deur slot. Alleen deze ik nie direct een propere engelstalige handleiding van dit slot.
En is het nog wachten op de V2 gateway die moet toekomen :/.
Klopt het er al een V3 gateway is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
simonj schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:23:
Ik wil ikea lampjes rechtstreeks koppelen aan de gateway ,maar dat lukt niet.
Krijg een melding update je gateway v2 als ik dat wil doen krijg ik de melding dit is de laatste versie.
deze versie staat erop 1.4.1 175 0220
Welke versie van de hub heb je? Volgens mij is de v3/v4 niet compatibel met Ikea. Alleen de v2 vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakez
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-05 10:35
571Pro schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:00:
Ik ga ook eens proberen met alles aan te sluiten.
3 x smoke detector, 1 x flame/gas detector, 1 x deurslot en 1 x watersensor.
Ook nog 1 Aqara S2 deur slot. Alleen deze ik nie direct een propere engelstalige handleiding van dit slot.
En is het nog wachten op de V2 gateway die moet toekomen :/.
Klopt het er al een V3 gateway is uitgekomen?
Ik ben heel benieuwd naar de bevindingen van dat S2 deurslot, die mag je hier zeker delen!

Met een handleiding kan ik je niet helpen helaas, maar er bestaan wel filmpjes van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 16:33
Quakez schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:42:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar de bevindingen van dat S2 deurslot, die mag je hier zeker delen!

Met een handleiding kan ik je niet helpen helaas, maar er bestaan wel filmpjes van...
Deze vond ik wel handig, waarschijnlijk vandaag zullen we die installeren.

YouTube: Xiaomi Mijia Aqara S2 Smart Door Lock Xiaomi Smart Home Installation...

en deze manual, maar ook deze is summier; https://files.xiaomi-mi.c..._and_Commissioning_EN.pdf

Bij een quick test wel al gemerkt deze in het chinees staat en dit wel degelijk in het Engels kan.
https://www.reddit.com/r/..._paired_with_the_gateway/

Maar met dat de gateway mist... 8)7
Nog eens zien hoe we dat kunnen oplossen.

edit;
Uw filmpje is over de N100 Aqara deur slot, die ik hier heb is een S2 Aqara (mijn filmpje is wel correct)

[ Voor 5% gewijzigd door 571Pro op 17-02-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
hpmkruit schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:22:
[...]

Welke versie van de hub heb je? Volgens mij is de v3/v4 niet compatibel met Ikea. Alleen de v2 vooralsnog.
Die heb ik ook v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41

[Afbeelding]
Het heeft ook te maken met hoe stabiel de waardes zijn.

Als je gaat douche schiet de luchtvochtigheid en temp omhoog, dan stuurt de sensor sneller zijn data door. Als de sensor weinig schommeling opgemerkt zend hij traag zijn data uit, vandaar dat de sensor buiten niet zo snel reageert. Maar hijg er maar eens tegenaan, dan heb je zo de recente data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 16:00
Dacuuu schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:21:
[...]

Het heeft ook te maken met hoe stabiel de waardes zijn.

Als je gaat douche schiet de luchtvochtigheid en temp omhoog, dan stuurt de sensor sneller zijn data door. Als de sensor weinig schommeling opgemerkt zend hij traag zijn data uit, vandaar dat de sensor buiten niet zo snel reageert. Maar hijg er maar eens tegenaan, dan heb je zo de recente data..
Ondertussen kan ik dit idd beamen.
De luchtvochtigheid in de douche schiet omhoog en ik kan hier nu prima de WTW-d mee schakelen :)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

• crimby
  • Laatst online: 21:58
Heeft iemand ervaring met Aqara wandschakelaars zoals deze: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Ik ben op zoek naar zigbee schakelaars die ik makkelijk in de socket van de bestaande (ouderwetse) schakelaars kan plaatsen. Hierdoor kan ik hele specifieke lampen toch makkelijk aan/uit zetten.
Kan ik deze schakelaar gewoon 1 op 1 vervangen?

[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 20-02-2020 12:10 ]

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:44

Kvn

crimby schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:48:
Heeft iemand ervaring met Aqara wandschakelaars zoals deze: Xiao Mi Aqara Wandschakelaar Smart Zigbee

Ik ben op zoek naar zigbee schakelaars die ik makkelijk in de socket van de bestaande (ouderwetse) schakelaars kan plaatsen. Hierdoor kan ik hele specifieke lampen toch makkelijk aan/uit zetten.
Kan ik deze schakelaar gewoon 1 op 1 vervangen?
Je linkje werkt niet, maar ik ga er vanuit dat we het over dezelfde switch hebben: Nee, niet 1 op 1, ze hebben een Chinese inbouwdoos nodig. Hier zelf ook zo opgelost destijds door de doos gelijk te vervangen 8)7

• Septillion
Ow, lol. Ik heb alleen de batterij versie maar deze leek aardig overeen te komen met de Nederlandse schakelaars inclusief de gaten voor een inbouwdoos (de draadloze heeft die mogelijkheid ook). Maar dat was op het oog, ik moet hem nog ophangen... :+

Elektrisch gezien moet je de "no neutral" versie hebben om een drop in replacement te zijn. Anders heb je dus een neutral nodig en bij veel schakelaars zit deze n Nederland niet.

• crimby
Kvn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:57:
[...]

Je linkje werkt niet, maar ik ga er vanuit dat we het over dezelfde switch hebben: Nee, niet 1 op 1, ze hebben een Chinese inbouwdoos nodig. Hier zelf ook zo opgelost destijds door de doos gelijk te vervangen 8)7
Linkje aangepast. Maar doos kan ik gewoon vervangen lijkt me.
Septillion schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:11:
Ow, lol. Ik heb alleen de batterij versie maar deze leek aardig overeen te komen met de Nederlandse schakelaars inclusief de gaten voor een inbouwdoos (de draadloze heeft die mogelijkheid ook). Maar dat was op het oog, ik moet hem nog ophangen... :+

Elektrisch gezien moet je de "no neutral" versie hebben om een drop in replacement te zijn. Anders heb je dus een neutral nodig en bij veel schakelaars zit deze n Nederland niet.
Had er inderdaad eentje zonder neutral draad. (zie aangepaste link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 00:40
crimby schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:13:
Linkje aangepast. Maar doos kan ik gewoon vervangen lijkt me.
Dat kan, maar je had het juist over het makkelijk plaatsen in de socket van de oude schakelaar. De hele inbouwdoos vervangen vereist dat je echt in je muur moet gaan hakken.

Genoeg mensen hebben dat met succes gedaan, dus het is zeker mogelijk. Anderen hebben opbouwdozen op de bestaande inbouwdoos geschroefd en plaatsen de schakelaar daarin. En anderen (zoals ikzelf) zijn daar niet avontuurlijk genoeg voor en wachten liever op de EU versie die waarschijnlijk later dit jaar uitkomt. 🙏
Septillion schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:11:
Klopt! Ik heb meerdere van die draadloze schakelaars over inbouwdozen geplaatst en die schroefgaten zitten op precies de juiste plek. Ziet er erg netjes uit IMO.

[ Voor 28% gewijzigd door TheCory op 21-02-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
TheCory schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:00:
[...]

Dat kan, maar je had het juist over het makkelijk plaatsen in de socket van de oude schakelaar. De hele inbouwdoos vervangen vereist dat je echt in je muur moet gaan hakken.

Genoeg mensen hebben dat met succes gedaan, dus het is zeker mogelijk. Anderen hebben opbouwdozen op de bestaande inbouwdoos geschroefd en plaatsen de schakelaar daarin. En anderen (zoals ikzelf) zijn daar niet avontuurlijk genoeg voor en wachten liever op de EU versie die waarschijnlijk later dit jaar uitkomt. 🙏

[...]

Klopt! Ik heb meerdere van die draadloze schakelaars over inbouwdozen geplaatst en die schroefgaten zitten op precies de juiste plek. Ziet er erg netjes uit IMO.
Hehe ik wacht ook maar even geduldig op de EU versie van de schakelaar zonder neutral.
Andere optie misschien een Shelly dimmer SL maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Waar ik de schakelaars op dezelfde plek wilde houden ben ik ook gegaan voor producten van Shelly (o.a. Shelly Dual voor het zonnescherm). Waar ik juist schakelaars wilde toevoegen heb ik de Ikea en Xiaomi schakelaars op batterijen geplaatst (o.a. in de meterkast). Beetje beste van 2 werelden keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Smart Camera Xiaomi Xiaofang Dafang 1S IP Camera New Version T20L Chip.
Is hier de fang hack al beschikbaar wil hem in domoticz koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

simonj schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:47:
Smart Camera Xiaomi Xiaofang Dafang 1S IP Camera New Version T20L Chip.
Is hier de fang hack al beschikbaar wil hem in domoticz koppelen.
Volgens
https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Jammer had toch de 1 versie moeten kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door simonj op 22-02-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 14:49
Ik heb een poosje geleden de hele Mi Home set die ik had (gateway, sensoren, hub, camera etc) weggegeven, en heb eens een nieuwe set van Aqara gekocht (gateway, beweging sensoren, raam/deursensoren).

Maar nu loop ik tegen het volgende aan:
  • Ik heb 2 Yeelight lampen (E27, wifi versie), welke prima in de Mi Home app i.c.m. de Aqara Gateway werken.
  • Ik heb een lading Ikea lampen die (met veel moeite) wel werkten met de Mi Gateway, maar blijkbaar incompatibel zijn met de Aqara Gateway.
  • Ik ben op zoek naar E14 peertjes, maar die van Yeelight (bluetooth versie) werken gek genoeg niet met Aqara volgens verkopers op Aliexpress.
Al met al, het begint een beetje te verwarren wat qua verlichting nu wel of niet werkt met Aqara :) Hebben jullie ervaringen met de "Philips Zhirui" lampen toevallig? Of hebben jullie anders ervaring met E14 en/of E27 slimme peertjes die wél goed werken met de Aqara hub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-01 19:07
Is het nog steeds zo dat de "nieuwe" (homekit) aqara hub niet met domoticz kan gelinkt worden?

Is het dan beter om een oude hub te bestellen of een zigbee sniffer (Zigbee2MQTT ) aan de raspberry te hangen en alle toebehoren meteen met domoticz te linken?

[ Voor 4% gewijzigd door KLucky_13 op 23-02-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12
Kapotlood schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:25:
Al met al, het begint een beetje te verwarren wat qua verlichting nu wel of niet werkt met Aqara :) Hebben jullie ervaringen met de "Philips Zhirui" lampen toevallig? Of hebben jullie anders ervaring met E14 en/of E27 slimme peertjes die wél goed werken met de Aqara hub? :)
Heb de Philips Zhirui aangesloten op een Hue hub middels touchlink, heb geen Aqara hub dus kan niet vertellen hoe dat samen werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:20

Rianata

Have you played Atari today?

Kapotlood schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:25:
Hebben jullie ervaringen met de "Philips Zhirui" lampen toevallig? Of hebben jullie anders ervaring met E14 en/of E27 slimme peertjes die wél goed werken met de Aqara hub? :)
Ik heb alleen ervaring met de Philips Zhirui en Ikea lampen icm de Xiaomi gateway v2. Dat werkt perfect samen. Waarom heb je dan de Xiaomi spullen omgeruild tegen Aquara... 8)7 ?

En zoals K_Lucky13 al suggereert; waarom koppelen aan een dedicated hub en niet (ook) aan een open source platform als Home Assistant of Domoticz? Die Philips lampjes zijn wifi, lekker makkelijk te koppelen en voor het overige schaf je voor een paar Euro een Zigbee2MQTT stickie aan.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Helox-in-a-box en @Rianata, bedankt voor de reactie :)

Ik heb Aqara gekocht omdat ik thuis een iPad heb waarmee ik de boel via Homekit wil combineren met o.a. Ikea spul, en later ook eventueel een slimme thermostaat, deurslot, etc van andere merken. Het idee was om al die merken via Homekit met elkaar te verbinden... zonder dingen zoals Has.io bijvoorbeeld, omdat ik daar totaal niet thuis in ben. De mate van handwerk (handmatig de plugins schrijven of installeren vergeleken met het klik-en-doe gebeuren van Homekit of Google Home is niet echt iets waar ik handig in ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 19:20

Rianata

Have you played Atari today?

Kapotlood schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:00:
@Helox-in-a-box en @Rianata, bedankt voor de reactie :)

Ik heb Aqara gekocht omdat ik thuis een iPad heb waarmee ik de boel via Homekit wil combineren met o.a. Ikea spul, en later ook eventueel een slimme thermostaat, deurslot, etc van andere merken. Het idee was om al die merken via Homekit met elkaar te verbinden... zonder dingen zoals Has.io bijvoorbeeld, omdat ik daar totaal niet thuis in ben. De mate van handwerk (handmatig de plugins schrijven of installeren vergeleken met het klik-en-doe gebeuren van Homekit of Google Home is niet echt iets waar ik handig in ben :)
Heb je wel in overweging genomen dat wanneer je een keer een internetstoring hebt je vervolgens niks meer kunt met je Homekit? Ik kan me voorstellen dat daarvoor altijd een lijntje naar buiten nodig is (i.t.t. HA en Domo). Ik laat me graag het tegendeel vertellen.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Voor de smart tracks gebruikers onder ons: Stel, ik ga gordijnrails bestellen. De muren zijn nu nog niet gestuct, afstand is 3.58m. Met stucwerk erop zal die afstand kleiner zijn.

AliExpress verkoper zegt: bestel lengte - 4 cm. Dus ik zou dan 3.54m moeten bestellen.

Met stucwerk zal het korter moeten zijn. Kan ik zo'n rail (+ belt) makkelijk zelf inkorten? Of is dat een super lastige opgave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Rianata, goh, goeie vraag eigenlijk. Ik heb wel eens last gehad van een internetstoring, maar kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad dat Homekit niet werkt.

Maar die ene keer dat ik echt een dag(deel) geen internet heb vind ik dat op zich geen probleem als dan Homekit ook niet zou werken. De spullen die ik nu heb zijn niet van levensbelang dat dat een probleem is, en de toekomstige spullen zoals een thermostaat en/of deurslot werken ook zonder homekit met hun eigen app. Echt veel last zal ik er dus niet van hebben mocht dat 'n keer niet werken door internet uit val.

... al is internet voor mij wel van levensbelang #netflix #onlinegamen :D

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:18
Ik ben nieuw in de domotica/smarthome wereld.

Welke gateway kan ik het beste aanschaffen om een start te maken?

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Of deze

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Klopt het dat de v3 niet te gebruiken is met google home?
Ik weet welke sensoren ik moet aanschaffen maar welke lampen kun je gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door geldermalsen op 27-02-2020 14:38 ]

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Als je zelf een tweakert wil zijn of worden: kijk eens naar een Raspberry Pi met bijv Home Assistent.
Stop daar een zigbee USB stick in en gebruik alle merken door elkaar heen.

Als je een out-of-the-box oplossing wil, is zo'n gateway prima. Wel wat hobbyen om de chinese cloud niet mee te laten kijken in jouw huis natuurlijk.
geldermalsen schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:38:
Ik ben nieuw in de domotica/smarthome wereld.

Welke gateway kan ik het beste aanschaffen om een start te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Henkiejoo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:17:
Als je zelf een tweakert wil zijn of worden: kijk eens naar een Raspberry Pi met bijv Home Assistent.
Stop daar een zigbee USB stick in en gebruik alle merken door elkaar heen.

Als je een out-of-the-box oplossing wil, is zo'n gateway prima. Wel wat hobbyen om de chinese cloud niet mee te laten kijken in jouw huis natuurlijk.

[...]
Ik ben een beginner, de Pi oplossing komt er waarschijnlijk nog wel.

Welke versie van de Hub raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
geldermalsen schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:50:
[...]

Ik ben een beginner, de Pi oplossing komt er waarschijnlijk nog wel.

Welke versie van de Hub raad je aan?
Geen. Gelijk voor een Pi of een NUC gaan.
Zigbee2MQTT stick er in en gaan.

Heb het gehad, de hub, Is gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
https://www.ikea.com/nl/n...rm-wit-opaalwit-90408797/

Zijn dit de lampen die met de hub of pi oplossing samen kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Tanuki schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:05:
Voor de smart tracks gebruikers onder ons: Stel, ik ga gordijnrails bestellen. De muren zijn nu nog niet gestuct, afstand is 3.58m. Met stucwerk erop zal die afstand kleiner zijn.

AliExpress verkoper zegt: bestel lengte - 4 cm. Dus ik zou dan 3.54m moeten bestellen.

Met stucwerk zal het korter moeten zijn. Kan ik zo'n rail (+ belt) makkelijk zelf inkorten? Of is dat een super lastige opgave?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
geldermalsen schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:42:

Alles van Tradfri.

Google maar eens op Home Assistant en Tradfri.

You'll be suprised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Ja, ik gebruik tradfri en aqara spul samen. Draai met een Pi en home assistant.
Tradfri Hub gebruik ik niet meer, de aqara hub wilde ik niet vanwege privacy.

Als je toch de moeite gaat doen om alles lokaal te houden is een Pi een betere oplossing.
geldermalsen schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zelf heb ik onlangs een mijiara vochtsensor gekocht. Nu wil ik deze paire met de mi control hub maar ik zie alleen Aqara devices. Bekend dit dat ik een verkeerde combinatie heb gekocht :)? Of is het toch mogelijk om het een en ander met elkaar te connecten? Ik wil graag de vochtigheid logge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47
@Waterkoker dat is toch een bluetooth ding, en geen zigbee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 16:16
Ik heb een aantal Xiaomi producten welke keurig werken met IFTTT, maar ik wil deze nu onderbrengen via de Homekit van Apple. Ik heb Apple TV (4K) draaiende en Homekit is verbonden met "thuis".

Nu heb ik drie nieuwe producten gekocht van Xiaomi waarbij de homekit volledig wordt ondersteund. Deze drie producten, in dit geval de Ledstrips zijn gekoppeld binnen de Homekit.

Ik heb nu een automatisering ingesteld dat om 0.00 alles uit moet gaan. Het testen werkt keurig, maar ik heb verschillende tijden ingesteld, maar dan gebeurt er dus helemaal niets. Iemand enig idee? De Apple TV is verbonden via bekabeling en niet via WiFi.

Heb de AppleTV al een keer opnieuw opgestart, maar ook dan doet automatisering niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 19:50
Hoi allemaal,

Sinds kort is mijn interesse gewekt in wat basic home automation obv Xiaomi Aqara

Mijn eerste doel is om 3 schemerlampen in huis tegelijk en/of afzonderlijk te aan/uit te kunnen zetten vanuit 1 schakeling of app of timer.

Ik denk eraan om onderstaande setup te volgen
hpmkruit schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:38:
1. Gateway heb je nodig. Voor jouw use cases maakt het niet echt uit welke versie.
2. Je heb de Xiaomi Home app nodig.
3. Yeelights worden volgens mij ondersteunt met beide gateways, maar in ieder geval met de Mija (V2) versie, dus voor de zekerheid zou ik voor die gaan. Dan kun je dit integreren.
Mijn vraag: Wat is slimmer om te doen?
A. de lampen in de armstuter vervangen voor Yeelights en bovenstaande instructie volgen of
B. de armaturen via een Aqara smart socket verbinden met het lichtnet en daarmee schakelen?

Ik wil tzt uitbreiden met meer sensoren. Bijvoorbeeld rookmelders, maar eerste stap is wat basic verlichting. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Optie A. Ziet er netter uit en kan je nog dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

djiedjee schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:08:
@Waterkoker dat is toch een bluetooth ding, en geen zigbee?
Ah chips, even over het hoofd gezien. Dat betekent dat ik een bluetooth gateway nodig heb. Die zijn helaas nog wat prijzig zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47
Ik weet niet wat je doel precies is, maar als het alleen het meten van temp en luchtvochtigheid is en het moet zigbee zijn:
https://www.robbshop.nl/t...ensor-zigbee-aqara-xiaomi

Die heb je bij Ali nog een stuk goedkoper.
Waterkoker schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:19:
[...]

Ah chips, even over het hoofd gezien. Dat betekent dat ik een bluetooth gateway nodig heb. Die zijn helaas nog wat prijzig zover ik kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 16:20
Wellicht een domme vraag maar weet iemand goeie dubbelzijdige tape om Xiaomi PIR's mee te plakken/bevestigen?
Heb weinig zin om te knippen enzo en er zijn op AliExpress wel ronde doorzichtige te krijgen en van foam maar de recensies zijn dan weer slecht als dat ze nagenoeg niet plakken?

Nu kan ik verschillende setjes kopen maar als iemand dit al eens heeft gedaan scheelt me dat weer een paar centen en uitzoek werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joentje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:41
schumi2004 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:47:
Wellicht een domme vraag maar weet iemand goeie dubbelzijdige tape om Xiaomi PIR's mee te plakken/bevestigen?
Ik heb ze hier met gewoon plakband aan de deurposten cq muren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:08
Heb weinig zin om te knippen enzo en er zijn op AliExpress wel ronde doorzichtige te krijgen en van foam maar de recensies zijn dan weer slecht als dat ze nagenoeg niet plakken?

Nu kan ik verschillende setjes kopen maar als iemand dit al eens heeft gedaan scheelt me dat weer een paar centen en uitzoek werk ;)
Zitten er toch gewoon bij? Bij aqara wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 18:33
zitten er inderdaad gewoon bij, zelfs 1 extra voor als je hem vervangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudburger90
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik ben nieuw in de smart home wereld, maar ik wil voor niet te veel geld mijn huis enigszins slim maken. Daarom gekozen voor een Mijia v2 smart sensor set (EU), met daarbij de rookmelder van Mijia Honeywell. De verlichting en stopcontacten zullen waarschijnlijk Yeelight en Aqara worden. Na veel lezen en onderzoek in de app, ga ik er van uit dat dit allemaal werkt op de EU server in de Mi Home app.

Mijn vraag: gaan de lichtsensoren van Mijia hierop werken? Officieel werkt deze alleen met de Mijia v3 hub, maar ik lees op vele sites dat deze met Aqara v1 of Mijia v3 hub werken. Wat voor mij niet duidelijk is; of deze ook met de Mijia v2 hub zullen werken. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
Ik heb de licht sensor, maar krijg hem niet gekoppeld aan mijn v2 hub. Unsupported device krijg ik als error. Ga deze via Zigbee2MQTT koppelen zodra de rest van de spullen binnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
joentje schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:54:
[...]

Ik heb ze hier met gewoon plakband aan de deurposten cq muren zitten.
Heb het geprobeerd maar hier werkte het niet :P
Domino schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:29:
[...]

Zitten er toch gewoon bij? Bij aqara wel iig.
Ja maar ik ben al door mijn "voorraad" heen.

Ik heb nu maar wat besteld bij AliExpress (2cm en 3cm) en ik zie wel wat er geeburt en of het blijft plakken, zo zwaar wegen die PIR's ook niet. Misschien moet ik anders kijken of ik ze ergens anders plaatsen kan met een betere ondergrond wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Wie heeft er ervaring met solid state relais?
Wat ik zou willen:
Mijn bestaande beldrukker gebruiken om een SSR aan te sturen.
De SSR gebruiken om een deur contact te schakelen. Het deurcontact stuurt via zigbee een signaal naar bijvoorbeeld Homey.
Waarom een SSR? De spanning/stroom die een deur contact gebruikt is zeer laag. De contacten van een gewoon relais zouden binnen afzienbare tijd vanwege vervuiling niet goed meer schakelen.
De spanning van de trafo is 8 Volt AC. Deze wil ik houden om mijn traditionele bel te blijven gebruiken.
Waar dien ik op te letten bij de aanschaf van een SSR?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 19:43
Wat is het hoogste aantal devices dat jullie op je Xiaomi gateway in gebruik hebben?

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 17:38
schumi2004 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:12:
[...]

Heb het geprobeerd maar hier werkte het niet :P

[...]

Ja maar ik ben al door mijn "voorraad" heen.

Ik heb nu maar wat besteld bij AliExpress (2cm en 3cm) en ik zie wel wat er geeburt en of het blijft plakken, zo zwaar wegen die PIR's ook niet. Misschien moet ik anders kijken of ik ze ergens anders plaatsen kan met een betere ondergrond wellicht.
Ik ben aardig onder de indruk van acryl achtige dubbelzijdige tape. Het is goed te kneden en als je het even tijd geeft om te harden dan blijft het zeer goed zitten. https://www.aliexpress.co...042311.0.0.425e4c4dQln99N

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dc5Wxs8

Sinds ik deze gebruik dondert er geen PIR meer van het plafond :*)

[ Voor 5% gewijzigd door GorgeousMetal op 10-03-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
GorgeousMetal schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:56:
[...]

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dc5Wxs8

Sinds ik deze gebruik dondert er geen PIR meer van het plafond :*)
Wat een toeval, die heb ik ook besteld.

Ben benieuwd, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Is er een wandschakelaar die werkt met de Xiaomi hub of domoticz die in de standaard wanddoos past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Cable_boy schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:36:
Wat is het hoogste aantal devices dat jullie op je Xiaomi gateway in gebruik hebben?
30 of 32 is het max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vandaag alle sensoren aangesloten, 26 stuks heb ik nu in totaal :)

- 3 camera's (waaronder een G2 met hub ingebouwd)
- 2 watersensoren
- 8 deur/raam sensoren
- 5 hid's
- 4 temperatuur sensoren
- 4 rookmelders

Er is nog een extra hub onderweg aangezien niet alle sensoren goed bereik hebben in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 19:43
Ik ga het niet redden met 1 gateway dus zal ook een tweede moeten bestellen.
geldermalsen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:13:
Is er een wandschakelaar die werkt met de Xiaomi hub of domoticz die in de standaard wanddoos past?
Bedoel je de bedrade versie want die past standaard niet (zonder modificatie)? De draadloze past wel over een wanddoos maar je moet 2 gaatjes boren op een daarvoor voorbereide plek in de achterkant.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Pagina: 1 ... 72 ... 89 Laatste