Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Rgerr schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Klopt, zit op het vaste net. Heb wel eens gelezen dat ie het nederlandse gas (samenstelling) niet kan meten, maar heb het ook (nog) getest.
Ik neem aan dat je nog NIET getest bedoeld?

Waarvoor heb je hem dan eigenlijk als ik vragen mag? Is het geen optie om hem in je keuken te testen? Even je fornuis openzetten zonder vuur...Kijken of ie aanslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
vwtune schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Waarvoor heb je hem dan eigenlijk als ik vragen mag? Is het geen optie om hem in je keuken te testen? Even je fornuis openzetten zonder vuur...Kijken of ie aanslaat?
Klopt, nog niet getest. Tikte het even tussendoor. :') Wil het binnenkort wel even gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:15
Iemand een idee over het volgende?

Heb een wireless dual switch. Heb de drukknoppen er vanaf gewipt en je ziet nu de batterij en de printplaat zitten. Eromheen zitten verschillende uitsparingen. Kan je die er gewoon uitdrukken om zo te kunnen bevestigen aan de muur/inbouwdoos?

edit:
Gewoon geprobeerd en dit gaat perfect. Zit nu op de originele wanddoos bevestigd.

[ Voor 15% gewijzigd door Boinkie op 07-03-2019 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:24
vwtune schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Gasdetector hamgt bij mij in de schuur en meet enkel methaan (CH4) en geen koolmonoxide of kooldioxide... getest naast het gasfornuis en ging snel piepen.
De motor in de schuur starten deed verder niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
maupie1967 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:33:
[...]

Gasdetector hangt bij mij in de schuur en meet enkel methaan (CH4) en geen koolmonoxide of kooldioxide... getest naast het gasfornuis en ging snel piepen.
De motor in de schuur starten deed verder niets....
Dank je, dan weet ik voldoende. Dus verder op zoek naar een CO Melder die ook HomeKit ondersteunt.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Serena schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:25:
[...]

Dank je, dan weet ik voldoende. Dus verder op zoek naar een CO Melder die ook HomeKit ondersteunt.
Geef een seintje als je iets hebt gevonden dat betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[...]

Ik zou wel een CO melder willen met Home assistant ondersteuning of Mqtt. HomeKit gebruik ik dan wel via HA

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
martinvdm schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:27:
[...]

Ik zou wel een CO melder willen met Home assistant ondersteuning of Mqtt. HomeKit gebruik ik dan wel via HA
Mee eens! Ik moet hem gewoon aan HomeBridge kunnen koppelen, heb ik met de rookmelders ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:47
[...]

(Beetje off-topic in het Aqara topic, maar:)

- CO sensor kan je maken door ESP8266 met MQ-7 gas sensor
- ESPeasy of ESPHome als software op ESP8266
- Home Assistant met MQTT, en Homekit link

Als je hier meer vragen hebt, stuur maar een pb of stel je vraag in Het grote ESP topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Ik heb een stroomkabel waar ik een xiaomi zigbee aan/uit schakelaar-achtig iets tussen wil zetten. Wat zou het handigste zijn hiervoor?

Ik zit te denken aan een xiaomi smart plug. Dan knip ik de kabel in twee, en dan maak ik aan de ene kant een EU male-stekker erop. Aan de andere kant een female-eu plug eraan. Vervolgens de xiaomi smart plug met australie-eu converterplug erop.

Of zou dit efficienter kunnen met een ander xiaomi product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
marteltor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:57:
Ik heb een stroomkabel waar ik een xiaomi zigbee aan/uit schakelaar-achtig iets tussen wil zetten. Wat zou het handigste zijn hiervoor?

Ik zit te denken aan een xiaomi smart plug. Dan knip ik de kabel in twee, en dan maak ik aan de ene kant een EU male-stekker erop. Aan de andere kant een female-eu plug eraan. Vervolgens de xiaomi smart plug met australie-eu converterplug erop.

Of zou dit efficienter kunnen met een ander xiaomi product?
Waarom wil je Xiaomi, gezien hiervoor je ook Sonoff Basic of Shelly producten kan gebruiken? Besturing gaat dan via Wifi (meestal MQTT, maar originele firmware kan ook via IFTTT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayian_leo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04-2023
Zymp schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:39:
[...]

Ik heb intussen een nieuw plan :p
Indien ik gewoon een CN verlengkabel koop zoals deze, plug eraf knip en dan een gewone EU stopcontact aan zet heb ik toch gewoon een CN naar EU verlengkabel? Dit zou volgens mij toch ook moeten werken, of zouden jullie dit niet doen?
Da's natuurlijk meer elektriciteit vraag dan effectief Xiaomi/Aqara, maar lijkt me hier op zich toch nog op zijn plaats? :)
Ik zelf zat ook te denken aan een CN/AU stekkerdoos en daar een eu stekker opzetten.
;)
Maar kijk wat ik heb gevonden en besteld:
CN stekkerdoos met EU stekker

Ik vraag mij wel eens af over de veiligheid. Dit omdat men zegt dat een chinese transformator vaak slecht zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
sayian_leo schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:58:
[...]

Ik zelf zat ook te denken aan een CN/AU stekkerdoos en daar een eu stekker opzetten.
;)
Maar kijk wat ik heb gevonden en besteld:
CN stekkerdoos met EU stekker

Ik vraag mij wel eens af over de veiligheid. Dit omdat men zegt dat een chinese transformator vaak slecht zou zijn?
Ik zou alleen 230v dingen uit China bestellen die bewezen goed zijn van kwaliteit. De eerste generatie sonoff basics vlogen regelmatig in brand, toen heeft de fabrikant het aangepast.

Dat gezegd hebbende, ga ik wel een Xiaomi smart power strip bestellen wanneer ik een mooie prijs tegenkom :9

[ Voor 6% gewijzigd door Troetelbeer op 08-03-2019 19:02 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Slaut schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:34:
[...]

(Beetje off-topic in het Aqara topic, maar:)

- CO sensor kan je maken door ESP8266 met MQ-7 gas sensor
- ESPeasy of ESPHome als software op ESP8266
- Home Assistant met MQTT, en Homekit link

Als je hier meer vragen hebt, stuur maar een pb of stel je vraag in Het grote ESP topic
Veeeeeeeeel te ingewikkeld. Ik moet gewoon een kant en klaar apparaat hebben dat ik of aan HomeKit of aan HomeBridge kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Slaut schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Waarom wil je Xiaomi, gezien hiervoor je ook Sonoff Basic of Shelly producten kan gebruiken? Besturing gaat dan via Wifi (meestal MQTT, maar originele firmware kan ook via IFTTT)
mijn (wellicht onterechte) reden was dat ik dan de voorlichting via de mihome app kon bedienen.

Moet zeggen dat ik wel al de spulletjes in huis heb voor hass.io op een raspberry. Dan is die wifi aansturing inderdaad logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:38
Vandaag de rookmelders en temperatuur sensoren binnen gekregen.
Ik krijg de achterkant van de rookmelder echter met geen mogelijkheid vastgedraaid op de rookmelder. Wat doe ik verkeerd? Op youtube etc ziet het er allemaal heel eenvoudig uit, maar bij mij klikt het niet met als gevolg dat je het een keer aantikt de achterkant weer los is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Helix schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:26:
Ik krijg de achterkant van de rookmelder echter met geen mogelijkheid vastgedraaid op de rookmelder. Wat doe ik verkeerd? Op youtube etc ziet het er allemaal heel eenvoudig uit, maar bij mij klikt het niet met als gevolg dat je het een keer aantikt de achterkant weer los is.
Misschien een productiefout? Binnenkort ga ik er ook eentje bestellen, maar dan zijn we vervolgens vier weken verder voor ik je een beter antwoord kan geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:28:
[...]

Mee eens! Ik moet hem gewoon aan HomeBridge kunnen koppelen, heb ik met de rookmelders ook gedaan.
Je hebt al nieuwe rookmelders aangeschaft, maar je zou ook de Nest Protect kunnen overwegen. Deze meet ook CO. Volgens mij kun je deze ook koppelen aan homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:51:
[...]

Je hebt al nieuwe rookmelders aangeschaft, maar je zou ook de Nest Protect kunnen overwegen. Deze meet ook CO. Volgens mij kun je deze ook koppelen aan homebridge.
I know, maar dat ding is knotsduur. En als ik het goed wil doen moet ik er eigenlijk 3. Slaapkamer, woonkamer en de kamer waar de ketel hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Helix schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:26:
Probeer je dit met de hand te doen, zonder dat de onderplaat ergens aan vast zit? Zo ja, ik had precies hetzelfde. Als je die onderplaat bevestigd hebt, draai je ‘m er zo op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:38
meesje schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 21:39:
[...]

Probeer je dit met de hand te doen, zonder dat de onderplaat ergens aan vast zit? Zo ja, ik had precies hetzelfde. Als je die onderplaat bevestigd hebt, draai je ‘m er zo op.
Haha thanks dat was het inderdaad 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-01 19:07
Ik heb vandaag mijn Wireless aqara schakelaar binnen gekregen, via de mi Home app verbonden zonder problemen en het schakelen werkt. Echter in HomeKit geeft deze een fout. Namelijk dat er een woninghub vereist is? Ik heb de aqara HomeKit hub dus ik snap niet waarom ik deze via HomeKit niet zou kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Arghhh, een vierkante switch/button binnen zoals ook in december...maar deze doet geen long press........

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 11-03-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bericht van Ome Ali dat morgen mijn HUB en aantal sensoren alsmede de Yeelight V2 arriveren.
Ik heb een iPhone.

Welke app is het beste voor gebruik? ik zie de:

- "woning" app van apple
- Aqara home app
- Mi Home app
- Yeelight

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:44:
Zojuist bericht van Ome Ali dat morgen mijn HUB en aantal sensoren alsmede de Yeelight V2 arriveren.
Ik heb een iPhone.

- "woning" app van apple
- Aqara home app
- Mi Home app
- Yeelight

bedankt!
Mi Home kan je alles in kwijt.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
Beste iedereen, hier ook een vervend Xiaomi gebruiker/fan (3 telefoons, tablet, robostofzuiger, yeelights,gateway, switches etc etc) ik heb echter een aantal vraagjes, wellicht kan iemand van jullie me helpen.

- Momenteel wordt de Gateway nog niet ondersteund door de Singapore server toch? Ik heb momenteel Google Assistant gekoppelt aan mijn yeelights, echter kan dat alleen in de singapore server. Als ik de gateway koppel aan de lichten, kan dat alleen op China Mainland. (Overigens kan ik de stofzuiger zowel via Google Assistant als via mijn remote switch gebruiken). Is hier een oplossing voor?

- Ik zoek, ben de link eerder tegengekomen op tweakers, maar naar een uur zoeken opgegeven met zoeken, een remote switch die er fancy uitziet en waarmee ik meerdere scenes kan selecteren zonder dat het een tablet wordt. Voorwaarde van de remote siwtch:
- Selectie voorgeprogrammeerde Scenes
- Dimmer (brightness en temprature)
- Kleur
- Aan uit
- Wat fancier dan de aquare switches dus meerdere dynamische knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Wonkbonko schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:38:
Beste iedereen, hier ook een vervend Xiaomi gebruiker/fan (3 telefoons, tablet, robostofzuiger, yeelights,gateway, switches etc etc) ik heb echter een aantal vraagjes, wellicht kan iemand van jullie me helpen.

- Momenteel wordt de Gateway nog niet ondersteund door de Singapore server toch? Ik heb momenteel Google Assistant gekoppelt aan mijn yeelights, echter kan dat alleen in de singapore server. Als ik de gateway koppel aan de lichten, kan dat alleen op China Mainland. (Overigens kan ik de stofzuiger zowel via Google Assistant als via mijn remote switch gebruiken). Is hier een oplossing voor?

- Ik zoek, ben de link eerder tegengekomen op tweakers, maar naar een uur zoeken opgegeven met zoeken, een remote switch die er fancy uitziet en waarmee ik meerdere scenes kan selecteren zonder dat het een tablet wordt. Voorwaarde van de remote siwtch:
- Selectie voorgeprogrammeerde Scenes
- Dimmer (brightness en temprature)
- Kleur
- Aan uit
- Wat fancier dan de aquare switches dus meerdere dynamische knoppen.
Geen antwoord op jouw vraag, maar ik ben benieuwd naar de bevindingen van de robostofzuiger? Hoe tevreden ben je ermee en hoe gaat ie om wanneer ie een groot stuk hoogpolig vloerkleed tegenkomt? Is ie ook op een manier aan te sturen via domoticz?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wonkbonko
vwtune schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:49:
[...]

Geen antwoord op jouw vraag, maar ik ben benieuwd naar de bevindingen van de robostofzuiger? Hoe tevreden ben je ermee en hoe gaat ie om wanneer ie een groot stuk hoogpolig vloerkleed tegenkomt? Is ie ook op een manier aan te sturen via domoticz?
Zeer tevreden, heb alleen geen tapijt dus kan daar niet over oordelen. Gaat met gemak onder mijn bed door wat slechts een halve centimeter hoger is. Pakt alle hoekjes en als ik iets grondig schoongemaakt wil hebben tijdens het gamen :P , kan je in de app een gebied meerdere keren laten 'pakken'. Uiteraard moet je er wel voor zorgen dat er geen losse kabels liggen. Ik heb hem sinds gisteren aan de Aqara switch (hij staat op china mainland) gekoppelt en dat gaat ook makkelijk.

Ook al een tijdje aan mijn Google Assistant, dus als ik de stofzuiger aan wil zetten via mijn Home Mini is het:

"Hey Google, activate Selfdestruction" of "Hey Google, activate the vaccuumcleaner"

ideaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Possible @Flagg @Helox-in-a-box
Wat zijn jullie detectie-instellingen voor de trilsensor op de brievenbus? Ik gebruik Home Assistant trouwens.

Hier gaat de vrijstaande brievenbus weg en komt er een (nog steeds grote) bak aan de muur. Ik verwacht geen doorkomst van trillingen van het huis.

De trilsensor zorgt voor wat vage nevensensoren in Home Assistant:
- Last state (tilt / vibrate / freecall)
- Bed activity
- Coordination
- Tilt angle

- Last state neemt redelijk onvoorspelbaar de tilt en vibrate statusen aan bij beweging. Ik heb het nog niet voor elkaar om precies een te triggeren.
- Coordination is een brei van getallen.
- Bed activity lijkt een generiek iets te zijn voor de intensiteit van bewegingen.
- Tilt angle laat vrij aardig de hoek van de sensor zien, maar dit getal zou relatief zijn wat de bruikbaarheid sterk verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:50
Saturnus schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:22:
Arghhh, een vierkante switch/button binnen zoals ook in december...maar deze doet geen long press........
Tijd voor de ronde button :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
#@$%$!!! Deur sensor eindelijk binnen na 4 weken.. Ontbreekt het magneetje in de verpakking dus heb ik er geen klote aan. Iemand een idee of een normaal magneetje ook voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Saturnus schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:41:
Wat zijn jullie detectie-instellingen voor de trilsensor op de brievenbus? Ik gebruik Home Assistant trouwens.

Hier gaat de vrijstaande brievenbus weg en komt er een (nog steeds grote) bak aan de muur. Ik verwacht geen doorkomst van trillingen van het huis.

- Bed activity
- Coordination
- Tilt angle

- Last state neemt redelijk onvoorspelbaar de tilt en vibrate statusen aan bij beweging. Ik heb het nog niet voor elkaar om precies een te triggeren.
- Bed activity lijkt een generiek iets te zijn voor de intensiteit van bewegingen.
- Tilt angle laat vrij aardig de hoek van de sensor zien, maar dit getal zou relatief zijn wat de bruikbaarheid sterk verminderd.
Geen idee meer, na een week of 3 stopte hij er mee en nog geen zin gehad om te kijken waar het aan ligt. Zou enkel de batterij kunnen zijn, maar ik vermoed dat kou en vocht hem de das om hebben gedaan. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Boinkie schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:04:
#@$%$!!! Deur sensor eindelijk binnen na 4 weken.. Ontbreekt het magneetje in de verpakking dus heb ik er geen klote aan. Iemand een idee of een normaal magneetje ook voldoet?
Ja, dat werkt ook.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:17
Saturnus schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:41:

- Bed activity
- Coordination
- Tilt angle

Ik gebruik homebridge icm met (volgens mij deze: https://www.npmjs.com/package/homebridge-xiaomi-gateway) en dan notifications in Homekit op de Tilt (deze gaat af als de Tilt veranderd). Sensor zelf staat op Medium sensitivity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:38
Helox-in-a-box schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik homebridge icm met (volgens mij deze: https://www.npmjs.com/package/homebridge-xiaomi-gateway) en dan notifications in Homekit op de Tilt (deze gaat af als de Tilt veranderd). Sensor zelf staat op Medium sensitivity.
Heeft het toegevoegde waarde om aqara via homebridge toe te voegen? Zeker nu HomeKit vanuit aqara zelf ondersteund wordt?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:17
TheKerremenke schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Heeft het toegevoegde waarde om aqara via homebridge toe te voegen? Zeker nu HomeKit vanuit aqara zelf ondersteund wordt?
Ik heb nog de gateway v2 die officieel geen Homekit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antst
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-03 14:45
Sorry for English.

as this is a Dutch(only) forum, we kindly ask you to post only in Dutch.
perhaps google translate could help you to do so.

[ Voor 68% gewijzigd door teacher op 15-03-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
ik heb een aqara motion sensor i.c.m een aqara lamp in de hal hangen.
de lamp moet aangaan bij de instellen: motion detected and indoor brightness is weak
en de lamp gaat uit wanneer er twee minuten geen beweging is gezien.

het probleem is dat de lamp nu ook op klaarlichte dag aangaat wanneer (er naar mijn mening) genoeg licht beschikbaar is.

ik gebruik hem in combinatie met de mi control hub.

ik heb de instelling niet kunnen vinden maar is het mogelijk om de luxgrens in te stellen of de lamp alleen tussen een bepaalde tijd aan te laten gaan? (bijv 17:00-7:00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARRRGEEK
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-07 11:43
Mensen. Ik ben net begonnen met de Xiaomi/Philips smart lights. Ik heb o.a. de Philiphs Zhiru Spotjes en de Yeelight bulbs v2 (color). Ik intergreer deze in mijn huishouden. Echter: Ik ben op zoek naar een manier om deze lampen zonder je telefoon te kunnen schakelen en dimmen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik heb ervaring met Home Assistant, dus als dit nodig is; geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
ARRRGEEK schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:50:
Mensen. Ik ben net begonnen met de Xiaomi/Philips smart lights. Ik heb o.a. de Philiphs Zhiru Spotjes en de Yeelight bulbs v2 (color). Ik intergreer deze in mijn huishouden. Echter: Ik ben op zoek naar een manier om deze lampen zonder je telefoon te kunnen schakelen en dimmen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik heb ervaring met Home Assistant, dus als dit nodig is; geen probleem.
Ik heb daarvoor de wireless switches en de cube i.c.m. de aqara hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij exact aangeven welke mogelijkheden er zijn en welke apparatuur ik moet/kan aanschaffen om mijn xiaomi temp. en humidity bluetooth sensor met digitale display in mijn wifi te kunnen plaatsen? Kortom: welke producten functioneren als een bluetooth gateway? Betreft dat nog steeds uitsluitend de camera, bedlamp en plafondlamp of zijn er ook andere mogelijkheden? Welke camera(s) van Xiaomi of eventueel andere fabrikanten werken als een bluetooth gateway? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARRRGEEK
Boinkie schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:28:
[...]

Ik heb daarvoor de wireless switches en de cube i.c.m. de aqara hub.
Ah nice, en dimmen; hoe werkt dat? De switches zien er binair uit :X

[ Voor 7% gewijzigd door ARRRGEEK op 14-03-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
vuurtjih schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:52:
[...]

Die vind ik wel iets lelijker.
De vierkante knoppen met long press en shake ondersteuning zijn er wel maar het is niet duidelijk waar. Sommige AliExpress verkopers vermelden ‘gyro’ waardoor shake wsl werkt, maar het zou mij inmiddels ook niet meer verbazen als long press er nog steeds niet in zit wat dus betekent dat er 3 versies van de vierkante knop zijn.

Hoor het graag als iemand een verkoper weet die sowieso de vierkante knop levert met single, double, long press en shake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
ARRRGEEK schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:04:
[...]

Je kunt de knop inhouden en daardoor een actie triggeren die de brightness zou moeten dimmen. Ik moet dat zelf alleen ook nog uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARRRGEEK
Boinkie schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Je kunt de knop inhouden en daardoor een actie triggeren die de brightness zou moeten dimmen. Ik moet dat zelf alleen ook nog uitvinden.
Nice dankje! Welke gateway heb je? Zijn meerdere versies van geloof ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
De gateway v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:44:
Ik heb een iPhone.

- "woning" app van apple
- Aqara home app
- Mi Home app
- Yeelight

bedankt!
Hangt er vanaf welke versie je hebt. Als je de HomeKit versie hebt zou ik de woning app pakken. Je hebt dan straks (als je wilt uitbreiden) alles op één plek

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Ik heb nu n.a.v. mijn probleem met het douchen een deur sensor.. Deze zeg ik bij activiteit de lamp 15 minuten aan te houden. Echter heeft de motion sensor meer prioriteit in de hub dan de door sensor waardoor hij toch na 2 minuten uit gaat. Iemand een idee hoe ik die in de Home app kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:39:
Kan iemand mij exact aangeven welke mogelijkheden er zijn en welke apparatuur ik moet/kan aanschaffen om mijn xiaomi temp. en humidity bluetooth sensor met digitale display in mijn wifi te kunnen plaatsen? Kortom: welke producten functioneren als een bluetooth gateway? Betreft dat nog steeds uitsluitend de camera, bedlamp en plafondlamp of zijn er ook andere mogelijkheden? Welke camera(s) van Xiaomi of eventueel andere fabrikanten werken als een bluetooth gateway? Bij voorbaat dank.
Bluetooth gateway zijn onder andere: Yeelight plafondlamp ; Mi Humidifier en de Philips ZhiRui Smart Bedside lamp.
Plafondlamp en bedlamp had je al gevonden zie ik maar ook de Mi Humidifier werkt als BLE gateway!
Of andere camera's als BLE gateway werken is mij verder (nog) niet bekend.

https://www.gearbest.com/..._1119151.html?wid=1433363
https://www.gearbest.com/...22203632.html?wid=1433363
https://www.gearbest.com/...59205361.html?wid=1433363

[ Voor 3% gewijzigd door lowo op 14-03-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Flagg schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:25:
[...]

Geen idee meer, na een week of 3 stopte hij er mee en nog geen zin gehad om te kijken waar het aan ligt. Zou enkel de batterij kunnen zijn, maar ik vermoed dat kou en vocht hem de das om hebben gedaan. :)
Dat is een goed punt. (y) Zal zien of het ding in te pakken is.
Helox-in-a-box schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Vandaag de brievenbus ontvangen en maar eens gaan testen. Ging voor geen meter. Toen het wel erg opviel dat Mi Home goed rapporteert en Home Assistant via de sensors niet eens de handleiding bekeken. https://www.home-assistan...nary_sensor.xiaomi_aqara/
Ok... "xiaomi_aqara.movement" moet je dus als trigger gebruiken, al die sensors zijn vrij waardeloos.

Vanaf morgen richting de praktijk test. Ben er bang voor dat vibration (zelfs op high) niet goed genoeg het flipperen van de brievenbusklep zal detecteren. Dan zou er behoorlijk gemodificeerd moeten worden voor tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Nu online
Saturnus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 00:07:
[...]

Dat is een goed punt. (y) Zal zien of het ding in te pakken is.

[...]
Volgens mij heb ik in dit topic wel eens gelezen dat je dat juist niet moet doen, omdat het vocht dan niet meer weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:05
Meerdere mensen problemen met camera's die een time-out geven? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Nu online
Ik weet dat er nog geen mogelijkheid is om de Ikea Tradfri lampen via de Xiaomi gateway direct aan te sturen via Domoticz of Hass. Maar nou bedacht ik mij dat je wellicht een workaround toe kan passen om ze wel aan & uit te zetten. Als je in Mi Home nou een automation aanmaakt die via (bijvoorbeeld) een "Click" van een drukknop de Ikea lamp aan zet. Dan zou je via Domoticz ook een "Click" kunnen zenden. Je hebt dan geen statusupdate voor je lamp en dimmen zal niet gaan, maar je kan zo wel de lampen aan/uit zetten.

Zou dit werken?

[ Voor 2% gewijzigd door Phoolie op 15-03-2019 14:15 . Reden: Had niet gemeld dat het over de Xiaomi gateway gaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Phoolie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:05:
Ik weet dat er nog geen mogelijkheid is om de Ikea Tradfri lampen direct aan te sturen via Domoticz of Hass. Maar nou bedacht ik mij dat je wellicht een workaround toe kan passen om ze wel aan & uit te zetten. Als je in Mi Home nou een automation aanmaakt die via (bijvoorbeeld) een "Click" van een drukknop de Ikea lamp aan zet. Dan zou je via Domoticz ook een "Click" kunnen zenden. Je hebt dan geen statusupdate voor je lamp en dimmen zal niet gaan, maar je kan zo wel de lampen aan/uit zetten.

Zou dit werken?
Hoe bedoel je dat het via HASS niet kan? Ik kan mijn Ikea lampen volledig bedienen in HASS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Peatsmoke schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:48:
Één van de human body sensors van Aqara heb ik omgebouwd tot "supersensor" zoals hier omschreven. Het valt me echter op de dat iedere 5 seconden een "on" signaal stuurt, maar dat niet doet voor het "off" signaal. Dat komt pas na 2 minuten. Is er al iemand die het voor elkaar heeft gekregen om dat ook te versnellen?
Saturnus schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:05:
[...]

Nee dat is niemand gelukt. Althans, de laatste keer dat ik er een grote zoektocht naar deed is een maand of 2 terug. Het is waarschijnlijk dat die instelling in de firmware zit, en volgens een Franse blog is die read only als ik het goed herinner. Met de mod die je gedaan hebt draait de sensor in een debug mode die bedoeld is voor gebruik tijdens het ophangen om te zien of de sensor het juiste gebied bestrijkt. Zo te zien kan het weinig kwaad wat betreft levensduur van batterij. Hier zou het ook ideaal zijn als die off-tijd naar bijv. 30 seconden kan.
Even een correctie. Ik meende het toch echt ergens gelezen te hebben maar nu ik weer een motion sensor ophang kan ik niet in de handleiding vinden dat die debug mode bestaat. Ik was waarschijnlijk in de war met de functie voor het testen van het bereik van het draadloze signaal. Wel is in Mi Home te zien dat de sensor uberhaupt veel vaker dan eens per 2 minuten een aan-status geeft, maar natuurlijk de uit-status (zoals reeds bekend en zeer helaas) pas op 2 minuten.

Met het feit dat er al om de zoveel seconden een aan-status binnenkomt zie ik niet het nut van de modificatie, tenzij er versies van de motion sensor zijn die minder vaak rapporteren of dat het nog een effect heeft, zoals er voor zorgen dat meer data leesbaar wordt voor externe services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Nu online
Troetelbeer schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:31:
[...]

Hoe bedoel je dat het via HASS niet kan? Ik kan mijn Ikea lampen volledig bedienen in HASS.
Via de Xiaomi gateway bedoelde ik. Dat kan in HASS toch ook nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Phoolie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:05:
[...]

Volgens mij heb ik in dit topic wel eens gelezen dat je dat juist niet moet doen, omdat het vocht dan niet meer weg kan.
Ah dat is dan ook weer waar. Inpakken binnen, en dan naar buiten brengen, waar de lucht waarschijnlijk minder warm is zorgt dan voor neerslag van de vocht omdat koudere lucht minder vocht kan vasthouden.
Nog een andere manier? Inpakken na in de vriezer gelegen te hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Nu online
Saturnus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:17:
[...]

Ah dat is dan ook weer waar. Inpakken binnen, en dan naar buiten brengen, waar de lucht waarschijnlijk minder warm is zorgt dan voor neerslag van de vocht omdat koudere lucht minder vocht kan vasthouden.
Nog een andere manier? Inpakken na in de vriezer gelegen te hebben? :P
Volgens mij hebben de meeste juist de beste ervaring met niet inpakken. Maar wellicht kan je je sensor ook volledig opvullen met siliconen kit, alleen zal het vervangen van de batterij dan wat lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Phoolie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:15:
[...]

Via de Xiaomi gateway bedoelde ik. Dat kan in HASS toch ook nog niet?
Ah zo, wat ik gelezen heb volgens mij (nog) niet. Mijn Xiaomi Gateway is onderweg, dus ik ga het testen zodra die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:00:
[...]

[...]

Even een correctie. Ik meende het toch echt ergens gelezen te hebben maar nu ik weer een motion sensor ophang kan ik niet in de handleiding vinden dat die debug mode bestaat. Ik was waarschijnlijk in de war met de functie voor het testen van het bereik van het draadloze signaal. Wel is in Mi Home te zien dat de sensor uberhaupt veel vaker dan eens per 2 minuten een aan-status geeft, maar natuurlijk de uit-status (zoals reeds bekend en zeer helaas) pas op 2 minuten.

Met het feit dat er al om de zoveel seconden een aan-status binnenkomt zie ik niet het nut van de modificatie, tenzij er versies van de motion sensor zijn die minder vaak rapporteren of dat het nog een effect heeft, zoals er voor zorgen dat meer data leesbaar wordt voor externe services.
Je zou best gelijk kunnen hebben, want de control hub bazelt nu telkens een (voor mij onverstaanbare) tekst als iemand door de sensor loopt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
TechNoobs schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:02:
Ben op zoek naar een deurbel en zie er een voorbij komen van Xiaomi https://m.banggood.com/nl...1388821.html?rmmds=search

Iemand al ervaring met deze deurbel?
Inmiddels heb ik de deurbel 1 dag hangen, tot op heden ben ik er tevreden mee, enkel is hij wat traag met meldingen op mijn telefoon, maar voor dat geld zeker niet verkeerd. Nu snel hopen dat mensen erachter kunnen komen om deze op te kunnen nemen in domoticz.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Peatsmoke schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:37:
[...]

Je zou best gelijk kunnen hebben, want de control hub bazelt nu telkens een (voor mij onverstaanbare) tekst als iemand door de sensor loopt.... 8)7
Haha. Geen zin om het ongedaan te maken? Gateway muten kan ook natuurlijk.
vuurtjih schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:52:
[...]

Saturnus schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:31:
[...]

Die vind ik wel iets lelijker.
De vierkante knoppen met long press en shake ondersteuning zijn er wel maar het is niet duidelijk waar. Sommige AliExpress verkopers vermelden ‘gyro’ waardoor shake wsl werkt, maar het zou mij inmiddels ook niet meer verbazen als long press er nog steeds niet in zit wat dus betekent dat er 3 versies van de vierkante knop zijn.

Hoor het graag als iemand een verkoper weet die sowieso de vierkante knop levert met single, double, long press en shake.
Even gekeken naar de modelnummers:
- WXKG11LM: single press, double press.
- WXKG12LM: single press, double press, long press, shake.

@TerrorSource @renedis @Dacuuu
Dit zou handig zijn om te vermelden in de startpost. Iets meer typenummers ook handig, zoals op https://www.home-assistan...nary_sensor.xiaomi_aqara/. Voor die pagina heb ik een wijzigingsvoorstel gedaan om ook de 12 toe te voegen.

Dus de 12 moet je hebben. Niet veel (grote) verkopers die dat type vermelden op AliExpress, maar ik ga het een proberen. Mocht je dan een 11 krijgen dan zou je je geld terug moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie de aqara hub / accessoires op een ander/gast WIFI netwerk aangesloten? Ik lees dat dit wenselijk is ivm de Chinezen die ons hacken 😁, maar werkt dit dan nog wel met mijn iPhone die op het “gewone” WiFi netwerk is gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:53
Nu ik voor een verhuizing sta ben ik van plan om een Aqara smart curtain te kopen. Is het mogelijk om deze te koppelen met een googel home mini en kan ik dan gewoon voice commands geven zoals Ok google, close curtains?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:11:
Haha. Geen zin om het ongedaan te maken? Gateway muten kan ook natuurlijk.
Dat had ik al gedaan... De enige sensor die ik trouwens veranderd heb is deze. Op de WC is het wel handig dat die redelijk vaak een "ON" commando geeft. Of je nu 2 minuten of 2 uur blijft zitten, zo kom je nooit in het donker te zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 17:39
Weet iemand toevallig of er een goede outdoor IP camera van Xiaomi is? Ik heb wel een Yi Outdoor camera gevonden, maar deze werkt alleen met de Yi Home app (om het makkelijk te houden). Een Mi Home compatibele outdoor camera heb ik nog niet kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Peatsmoke schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:50:
[...]

Dat had ik al gedaan... De enige sensor die ik trouwens veranderd heb is deze. Op de WC is het wel handig dat die redelijk vaak een "ON" commando geeft. Of je nu 2 minuten of 2 uur blijft zitten, zo kom je nooit in het donker te zitten. ;)
Voor de ruimte die alleen een toilet heeft gebruik ik een window/door sensor met een toggle op de lamp. Hebben we het indirect eens over gehad. Saturnus in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie" en extra info Saturnus in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie" Ik kan die window/door sensor zeer aanraden. Voor een badkamer of toiletruimte die ook andere functies heeft waarbij soms de deur open blijft staan, zou het (met die ene sensor) minder ideaal werken.

En als ik dan toch zo bezig ben met oude koeien uit de sloot halen...
Saturnus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:40:
Hoort zo’n temperatuursensor echt te kloppen of is het meer een ‘voor de grap’ ding? Vergeleken met 2 ‘domme’ sensoren is de Aqara temperatuur 1-1,5 gr hoger en vergeleken met een hygrometer praat je over 46% versus 63%. :/
Peatsmoke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:08:
[...]

De thermometer werkt hier prima (heb er 6 hangen) mbt de hygrometer heb ik dezelfde ervaringen. Niet dat ze officieel geijkt zijn, maar ik heb ze stuk voor stuk op de kamerthermostaat gezet en (behalve bij de Hue bewegingssensor) waren er geen grote afwijkingen tov de kamerthermostaat (van Tado).
Misschien dat je een brak exemplaar hebt, of ik heb gelukt dat ze allemaal goed lijken te werken... ;)
Onlangs een tweede temperatuur/vochtigheid/druk sensor geplaatst en die geeft bijna dezelfde waarden als de eerste sensor. Wat blijkt...die analoge is niet goed afgesteld. Binnenkort nog twee sensoren erbij, eens zien of ze dan alle vier bij elkaar in de buurt zitten. Ik vertrouw de Aqara sensoren nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 16-03-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapotlood schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:58:
Weet iemand toevallig of er een goede outdoor IP camera van Xiaomi is? Ik heb wel een Yi Outdoor camera gevonden, maar deze werkt alleen met de Yi Home app (om het makkelijk te houden). Een Mi Home compatibele outdoor camera heb ik nog niet kunnen vinden :)
Is dit niet iets?
https://www.amazon.de/Wandhalterung-Wetterfestes-Stabilität-Einstellbare-Schutzhülle/dp/B07FLLT74R/ref=sr_1_6?ie=UTF8&qid=1552756567&sr=8-6&keywords=Wyzecam
Je hebt ook een versie zonder puntdakje.
Volgens mij heeft de wyze cam dezelfde afmetingen als de kubus xiaomi camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Die werkt niet met de Mi Home app als ik het goed zie toch? Ik denk dat Mi Home zich vooral op binnen het huis heeft gericht in dat geval :) Niet heel gek, maar ik hoop dat ze daar nog eens iets leuks voor maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Saturnus schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:03:
[...]

Voor de ruimte die alleen een toilet heeft gebruik ik een window/door sensor met een toggle op de lamp. Hebben we het indirect eens over gehad. Saturnus in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie" en extra info Saturnus in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie" Ik kan die window/door sensor zeer aanraden. Voor een badkamer of toiletruimte die ook andere functies heeft waarbij soms de deur open blijft staan, zou het (met die ene sensor) minder ideaal werken.

En als ik dan toch zo bezig ben met oude koeien uit de sloot halen...

[...]

[...]

Onlangs een tweede temperatuur/vochtigheid/druk sensor geplaatst en die geeft bijna dezelfde waarden als de eerste sensor. Wat blijkt...die analoge is niet goed afgesteld. Binnenkort nog twee sensoren erbij, eens zien of ze dan alle vier bij elkaar in de buurt zitten. Ik vertrouw de Aqara sensoren nu.
Met die gemodificeerde sensor werkt het tot nu toe naar tevredenheid, dus ik laat het ff zo. Dank voor de tip in ieder geval.
Wat betreft die oude }:O : In de woonkamer heb ik een digitale thermometer (Tado) hangen die kennelijk wel goed afgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22
Iemand hier een idee of via Aqara spullen een 0-5v of 0-10v signaal binnen HA kan krijgen? Met en omgebouwde switch of deursensor kan het denk ik niet. Maar misschien bestaat er iets om 0-10v naar een puls of iets te zetten wat ik dan weer op de op een switch ofzo kan koppelen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapotlood schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:27:
Die werkt niet met de Mi Home app als ik het goed zie toch? Ik denk dat Mi Home zich vooral op binnen het huis heeft gericht in dat geval :) Niet heel gek, maar ik hoop dat ze daar nog eens iets leuks voor maken :)
De vierkante xiaomi camera kun je toch wel toevoegen in Mi Home? Deze is, qua uiterlijk, hetzelfde als de wyze cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 04-09 19:51
GAEvakYD schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:00:
Iemand hier een idee of via Aqara spullen een 0-5v of 0-10v signaal binnen HA kan krijgen? Met en omgebouwde switch of deursensor kan het denk ik niet. Maar misschien bestaat er iets om 0-10v naar een puls of iets te zetten wat ik dan weer op de op een switch ofzo kan koppelen.
wat zou je er mee willen doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 08:22
zoeperman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:15:
[...]

wat zou je er mee willen doen dan?
Ik krijg een 0-10v, ik dacht 5v specifiek uit mijn WTW als er een filter melding of andere storing is. Die Wtw hangt op zolder en dat signaal wil ik naar HA brengen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Peatsmoke schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:51:
[...]

Met die gemodificeerde sensor werkt het tot nu toe naar tevredenheid, dus ik laat het ff zo. Dank voor de tip in ieder geval.
Wat betreft die oude }:O : In de woonkamer heb ik een digitale thermometer (Tado) hangen die kennelijk wel goed afgesteld is.
En liggen de Aqara sensoren redelijk in lijn met de Tado?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, maar die was toch niet geschikt om buiten te hangen @meesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapotlood schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 22:28:
Oh, maar die was toch niet geschikt om buiten te hangen @meesje?
Dat klopt, maar ik verwijs toch naar het produkt van amazon (de buiten behuizing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Saturnus schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:46:
[...]

En liggen de Aqara sensoren redelijk in lijn met de Tado?
Met die van mij wel, al heb ik in het forum over Tado ook wel over exemplaren gelezen die een afwijking zouden vertonen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn zes Xiaomi-sensoren en de Tado afwijken.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@meesje, oh, nu zie ik waar je naar linkte! :D Ik dacht al, dat is toch geen Mi camera.

Maar hij lijkt dan inderdaad wel meer tegen regen bestand te zijn, maar niet tegen vochtig weer (condensatie). Het verandert verder niet zoveel aan de IP-rating, eventuele bestendigheid tegen lagere of juist hogere temperaturen en zo. Het kost geen knoop natuurlijk, maar ik denk dat ik toch nog even wacht, en anders de Yi Outdoor Camera ga nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 19:55
Iemand die weet of de Europese versie van de Mi Control Hub (DGNWG05LM) samen werkt met de
Chinese sensors zoals de smoke detector ?
Aangezien de DGNWG05LM op de Eu server werkt en alle andere Mi apparaten enkel op de China Mainland server...
Het aantal apparaten in de EU variant is echter zeer beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Net geprobeerd de IKEA lampen te koppelen. Wat een rot process is dat. voor de GU10 lampen is dat nu wel gekoppeld (alleen op de een of andere manier willen ze allemaal niet meer reageren).

ik ondervind echter 3 problemen.

1. Tijdens het koppelen van de laatste GU10 lamp, hoor ik wel dat hij connect. Echter gebeurt er dan in de app niets. De timer loopt gewoon af. Ook geeft de gateway geen foutmelding zoals je dat normaal hoort als hij niets kan vinden. De andere gu10 lampjes die konden wel koppelen.
2. Een e27 1000lumen lamp is vrij moeilijk te resetten, maar ook als je hem reset dan kan de gateway hem helemaal niet vinden. Heb bijna het idee dat deze lamp nog niet in de database staat en dat er naar een andere e27 lamp gezocht wordt
3. De gu10 lampen die ik gekoppeld heb (5 stuks) reageren niet meer. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik de schakelaar uit heb gezet (dus apparaten zijn offline geweest). Maar weet niet precies of dit de oorzaak is.

Ik maak mij met name zorgen over de eerste twee puntjes. Weet iemand wat hier aan de hand is?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnhsp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb sinds kort de Aqara hub met deursensoren binnen gekregen.
Het was de bedoeling om bij een open deur de Tado enkele minuten uit te zetten net zoals je dat voor het branden van een lamp in kan stellen. Ik kom deze optie in Homekit echter niet tegen.

Vervolgens heb ik ingesteld dat gedurende de nacht bij het open doen van een deur het licht aan mag. Helaas weet Homekit (of Aqara) niet dat het nacht is. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrtnhsp schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:58:
Ik heb sinds kort de Aqara hub met deursensoren binnen gekregen.
Het was de bedoeling om bij een open deur de Tado enkele minuten uit te zetten net zoals je dat voor het branden van een lamp in kan stellen. Ik kom deze optie in Homekit echter niet tegen.

Vervolgens heb ik ingesteld dat gedurende de nacht bij het open doen van een deur het licht aan mag. Helaas weet Homekit (of Aqara) niet dat het nacht is. Wat doe ik verkeerd?
Je kunt deze vraag het beste stellen in het HomeKit topic. Daarnaast graag aangeven welke automations je hebt ingeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
ARRRGEEK schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:04:
[...]

Het werkt als een IF THIS THEN THAT functie. De volgende THIS is mogelijk:
- 1 keer klikken links (of rechts)

- 2 keer snel klikken links (of rechts)

- 1 keer lang klikken links (of rechts)

- beide tegelijk 1 keer klikken

- beide tegelijk 1 keer lang klikken

Enfin, deze kan je dan koppelen aan: brightness (wel slechts 5 fases, weet niet of je daarin kan spelen), temperature, color switch, uit/aan. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:13
Iemand ervaring/tips met het installeren van een Xiaomi Light Switch in een betonnen muur?

Heb er nu 2 hangen, wat vrij makkelijk ging dankzij een gipswandje.
Wil er ook nog 2 installeren, maar dat is dus een betonnen.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

anor schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:28:
[...]

Inmiddels heb ik de deurbel 1 dag hangen, tot op heden ben ik er tevreden mee, enkel is hij wat traag met meldingen op mijn telefoon, maar voor dat geld zeker niet verkeerd. Nu snel hopen dat mensen erachter kunnen komen om deze op te kunnen nemen in domoticz.
Heb je hem binnen of buiten hangen? Had begrepen dat dit geen officieel type is voor buitengebruik, maar meer voor in appartementen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
justice strike schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:45:
Net geprobeerd de IKEA lampen te koppelen. Wat een rot process is dat. voor de GU10 lampen is dat nu wel gekoppeld (alleen op de een of andere manier willen ze allemaal niet meer reageren).

ik ondervind echter 3 problemen.

1. Tijdens het koppelen van de laatste GU10 lamp, hoor ik wel dat hij connect. Echter gebeurt er dan in de app niets. De timer loopt gewoon af. Ook geeft de gateway geen foutmelding zoals je dat normaal hoort als hij niets kan vinden. De andere gu10 lampjes die konden wel koppelen.
2. Een e27 1000lumen lamp is vrij moeilijk te resetten, maar ook als je hem reset dan kan de gateway hem helemaal niet vinden. Heb bijna het idee dat deze lamp nog niet in de database staat en dat er naar een andere e27 lamp gezocht wordt
3. De gu10 lampen die ik gekoppeld heb (5 stuks) reageren niet meer. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik de schakelaar uit heb gezet (dus apparaten zijn offline geweest). Maar weet niet precies of dit de oorzaak is.

Ik maak mij met name zorgen over de eerste twee puntjes. Weet iemand wat hier aan de hand is?
Niemand die hier meer over weet?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Nu online
justice strike schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Niemand die hier meer over weet?
Eerste 2 puntjes durf ik je niet te zeggen. De 3e wel. Ik heb mijn GU-10 spots ook achter een schakelaar hangen. Maar zodra ik de schakelaar omzet, komen ze weer netjes online en zijn ze via de app te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Wellicht goed om ook hier te delen: Xiaomi breidt zijn productassortiment in Nederland uit. Prijzen lijken best redelijk vergeleken met de prijzen die ze hanteren vanuit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
Nicap schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Heb je hem binnen of buiten hangen? Had begrepen dat dit geen officieel type is voor buitengebruik, maar meer voor in appartementen en dergelijke.
Dat heb ik niet gelezen, ik heb hem gewoon buiten hangen, en vooralsnog doet hij prima zijn werk. Wel getracht om hem bedraad aan te sluiten maar daar faalde ik helaas in, omdat het lijkt of 2 batterijen zijn voor het netwerk/camera gedeelte en 2 batterijen voor enkel het geluid. Tenminste daar lijkt het op. Bij het open maken van de bel viel mij inderdaad op dat er weinig tot geen afdichting lijkt te zijn voor bescherming tegen regen.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist mijn Yeelight V2 ontvangen en direct aan de slag gegaan met installatie volgens de handleiding.
Ik heb de MI HOME app gedownload en de stappen gevolgd, echter kan ik de lamp niet bedienen met mijn iPhone.

Hij zegt bij elke room "no devices in this room'.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
De Mi Home app is als ik het goed heb alleen voor als je een hub hebt. Wat jij nodig hebt is de Yeelight app. Daarin kan je ze onafhankelijk bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boinkie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:18:
De Mi Home app is als ik het goed heb alleen voor als je een hub hebt. Wat jij nodig hebt is de Yeelight app. Daarin kan je ze onafhankelijk bedienen.
Thanks! Gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
Vandaag m'n rasberry geïnstalleerd met domoticz en homebridge. Zoals gevreesd krijg ik er de Aqara Homekit hub niet aan verbonden :-( Slechte aankoop gedaan dus...

Los daarvan was ik aangenaam verrast dat mijn Evohome slimme thermostaat systeem er wel zonder problemen mee verbonden kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
@KLucky_13 welke versie van de hub heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Met de trillingssensor heb ik veel false negatives (motion) in de brievenbus... Heb hem helaas op gevoeligheid hoog moeten zetten om überhaupt wel de brievenbuskleptrilling te detecteren. Ik vermoed dat het te maken heeft met temperatuurverschillen die mogelijk materiaal in of naast de sensor zo'n tik/kraak geeft met als gevolg een trilling. Het gebeurt veel in de late avond en nacht. Overdag nauwelijks tot nu toe. De sensor is nu verplaatst van naast het klepscharnier naar boven waar de klep tegen de demping aan 'knalt' bij het sluiten. Zien of daar goede post detectie is. Bij blijvende false negatives dan gevoeligheid een niveau omlaag en hopen dat post dan nog gedetecteerd wordt. Anders moet er mechanisch iets gemaakt worden zodat de tilt functie benut kan worden. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Mi Home kan je alles in kwijt.
Ik heb de HUB vandaag in de " woning " app gekoppeld via de Apple homekit QR code. => deze herkent de HUB.

Ik krijg echter met geen mogelijkheid de temperature/humidity sensor of een window/door sensor gekoppeld. (geen homekit QR code op de verpakking).

In de " Mi Home " app krijg ik de HUB niet gekoppeld (geeft aan : hou de knop 5 seconden ingedrukt, daarna naar "wifi settings" en verbind.) want de wifi verbinding van de HUB wordt niet weergegeven.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
Saturnus schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:01:
Met de trillingssensor heb ik veel false negatives (motion) in de brievenbus... Heb hem helaas op gevoeligheid hoog moeten zetten om überhaupt wel de brievenbuskleptrilling te detecteren. Ik vermoed dat het te maken heeft met temperatuurverschillen die mogelijk materiaal in of naast de sensor zo'n tik/kraak geeft met als gevolg een trilling. Het gebeurt veel in de late avond en nacht. Overdag nauwelijks tot nu toe. De sensor is nu verplaatst van naast het klepscharnier naar boven waar de klep tegen de demping aan 'knalt' bij het sluiten. Zien of daar goede post detectie is. Bij blijvende false negatives dan gevoeligheid een niveau omlaag en hopen dat post dan nog gedetecteerd wordt. Anders moet er mechanisch iets gemaakt worden zodat de tilt functie benut kan worden. Wordt vervolgd.
Zou een Aqara 'door sensor' daarvoor mogelijk niet handiger zijn? De magneet en zender kunnen ook een 90 graden hoek tov. elkaar hebben, zodat het ook aan de binnenkant van de klep kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
Pagina: 1 ... 60 ... 89 Laatste