• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:17
Saturnus schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:20:
Ben benieuwd naar de ervaringen. Plaatsen jullie de motion sensor zo dat de trilling van de brievenbusklep gedetecteerd worden, of dat de trilling van het vallen van de post gedetecteerd wordt? En bij een raamdeursensor, die zit op de klep?

Gaat detectie altijd goed in jullie constructies? Zijn er soms ook false positives door trillingen van iets anders?
Ik heb em aan HomeKit gelinked mbv homebridge en notifications gezet op de tilt (er worden 3 sensoren aangemaakt: tilt/vibration/freefall) want de vibration ging steeds af als de deur dicht ging (brievenbus zit naast de deur, sensor op de binnenklep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Één van de human body sensors van Aqara heb ik omgebouwd tot "supersensor" zoals hier omschreven. Het valt me echter op de dat iedere 5 seconden een "on" signaal stuurt, maar dat niet doet voor het "off" signaal. Dat komt pas na 2 minuten. Is er al iemand die het voor elkaar heeft gekregen om dat ook te versnellen?

[ Voor 14% gewijzigd door Peatsmoke op 01-03-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Kaspers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:04:
[...]
Wat is je plan precies met zigbee2mqtt? Ik kan nergens in de productbeschrijving vinden dat dit apparaat op het zigbee protocol werkt, dus dan lijkt me zigbee2mqtt niet helemaal zinvol. Zo te lezen moet je deze module schakelen over 433 mhz, dus dat zou betekenen dat je ook moet investeren in een 433 transceiver / transmitter.
Het oorspronkelijke plan wás om zigbee2mqtt te gebruiken samen met de Aqara spullen. Het stond me wel aan dat zigbee2mqtt meer hardware ondersteunt, en ook telkens uitgebreid wordt. Maar nu ik eenmaal wat spullen heb besteld en me nog verder aan het verdiepen ben, kom ik steeds meer tot de conclusie dat de Aqara spullen voor mij niet ideaal zijn.

Dit komt voornamelijk door het lastige inbouwen van de schakelaars. Ruimte maken rond mijn ronde lasdozen zie ik, zeker in de badkamer en 'kleine kamer', niet zo zitten omdat er tegenwerk overheen zit. Als ik een tegeltje breek ben ik verder van huis.

Daarnaast heb ik ook een aantal plaatsen in huis waar meerdere schakelaars naast elkaar zitten. Er zijn voor al die zigbee spullen geen afdekramen te krijgen, het gaat allemaal uit van een 1 losse schakelaar.

Mijn collega heeft wat extra geld uitgegeven aan Fibaro spullen. Ik kom steeds meer tot de conclusie dat dit misschien toch het beste is; dus modules achter de bestaande schakelaars plaatsen. Alleen wil ik wel graag Home Assistant gebruiken. Dus ik moet eens gaan kijken naar een Z-Wave stick en of ik daar verder mee kom.

Anyways, aangezien ik de zigbee2mqtt spullen al besteld heb zou het natuurlijk nog mooier zijn om alles gewoon Zigbee te houden. En toen kwam ik dus langs die schakelaars van Ali. Ik zie nu inderdaad de operating frequency op 433Mhz staan, dus dat zal dan geen zigbee zijn..
Kaspers schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:04:
Zoiets misschien een idee? Zo gek is dat Aqara spul helemaal niet :).
Jammer dat er niet meer foto's zijn van het 'verruimen' van de ronde inbouwdoos. Daar ben ik we benieuwd naar. Op sommige plaatsen zou dit bij mij ook nog wel kunnen; daar waar behang is, of geverfd is. Maar in de badkamer durf ik dit niet aan.

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Rolandow schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:28:
[...]

Het oorspronkelijke plan wás om zigbee2mqtt te gebruiken samen met de Aqara spullen. Het stond me wel aan dat zigbee2mqtt meer hardware ondersteunt, en ook telkens uitgebreid wordt. Maar nu ik eenmaal wat spullen heb besteld en me nog verder aan het verdiepen ben, kom ik steeds meer tot de conclusie dat de Aqara spullen voor mij niet ideaal zijn.

Dit komt voornamelijk door het lastige inbouwen van de schakelaars. Ruimte maken rond mijn ronde lasdozen zie ik, zeker in de badkamer en 'kleine kamer', niet zo zitten omdat er tegenwerk overheen zit. Als ik een tegeltje breek ben ik verder van huis.

Daarnaast heb ik ook een aantal plaatsen in huis waar meerdere schakelaars naast elkaar zitten. Er zijn voor al die zigbee spullen geen afdekramen te krijgen, het gaat allemaal uit van een 1 losse schakelaar.

Mijn collega heeft wat extra geld uitgegeven aan Fibaro spullen. Ik kom steeds meer tot de conclusie dat dit misschien toch het beste is; dus modules achter de bestaande schakelaars plaatsen. Alleen wil ik wel graag Home Assistant gebruiken. Dus ik moet eens gaan kijken naar een Z-Wave stick en of ik daar verder mee kom.

Anyways, aangezien ik de zigbee2mqtt spullen al besteld heb zou het natuurlijk nog mooier zijn om alles gewoon Zigbee te houden. En toen kwam ik dus langs die schakelaars van Ali. Ik zie nu inderdaad de operating frequency op 433Mhz staan, dus dat zal dan geen zigbee zijn..

[...]

Jammer dat er niet meer foto's zijn van het 'verruimen' van de ronde inbouwdoos. Daar ben ik we benieuwd naar. Op sommige plaatsen zou dit bij mij ook nog wel kunnen; daar waar behang is, of geverfd is. Maar in de badkamer durf ik dit niet aan.
Z-Wave is mooi spul, maar de prijzen beginnen over het algemeen vanaf de €50
én je moet rekening houden dat niet elk Z-Wave device een push kan sturen (geen instant reactie maar een gepollde)
Dus niet klakkeloos iets kopen en dan erachter komen dat e.e.a. toch niet zo snel reageert :+ Had een collega nl.
https://www.home-assistant.io/docs/z-wave/

When you toggle a switch or control a light locally you may find that it takes some time for that to be reflected in Home Assistant. That’s because Lutron had patents on the status updates using the Hail command class, the traditional way of allowing devices to tell the controller that something happened locally. The same result can be achieved through the Association command class, or Central Scene command class (though, Central Scene isn’t fully supported in OpenZWave).

If you search the Z-Wave products database for your product and it lists one of those in the Controlled command classes (not the Supported command classes), then your device will be able to report state changes when they happen. If it doesn’t then updates may either happen eventually, or you may need to (carefully) enable polling.
Inbouwspul kan je ook realiseren met bijv. een Shelly.
Maar, toegegeven... Z-Wave is over het algemeen genomen een beter protocol omdat de band waar e.e.a. over communiceert wat rustiger is.

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoo op 01-03-2019 09:54 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Peatsmoke schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:48:
Één van de human body sensors van Aqara heb ik omgebouwd tot "supersensor" zoals hier omschreven. Het valt me echter op de dat iedere 5 seconden een "on" signaal stuurt, maar dat niet doet voor het "off" signaal. Dat komt pas na 2 minuten. Is er al iemand die het voor elkaar heeft gekregen om dat ook te versnellen?
Nee dat is niemand gelukt. Althans, de laatste keer dat ik er een grote zoektocht naar deed is een maand of 2 terug. Het is waarschijnlijk dat die instelling in de firmware zit, en volgens een Franse blog is die read only als ik het goed herinner. Met de mod die je gedaan hebt draait de sensor in een debug mode die bedoeld is voor gebruik tijdens het ophangen om te zien of de sensor het juiste gebied bestrijkt. Zo te zien kan het weinig kwaad wat betreft levensduur van batterij. Hier zou het ook ideaal zijn als die off-tijd naar bijv. 30 seconden kan.

Saturnus in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 15-03-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:39
Hallo allemaal,
Ik gebruik nu al een tijdje enkele smart producten in huis, zoals Philips Hue (lampen en sensoren), een Alexa en ook Powerview aangedreven rolgordijnen van Luxaflex. Laatst zag ik bij een vriend hoe hij Domoticz gebruikt icm Xiaomi Smart Home producten. Dat vind ik wel interessant, dus ik heb alvast een Raspberry Pi gekocht en Domoticz geinstalleerd. Nu orienteren op wat ik wil van Xiaomi.. Ik ga beginnen met enkele deursensoren en een temperatuur / luchtvochtigheid -meter. Maar, welke gateway zou ik nou moeten kopen?
Als ik de startpost lees zou een versie 3 van de Gateway moeten bestaan. Als ik op de link klik kom ik niet op de pagina van een Gateway uit. Als ik erop zoek kom ik eigenlijk ook niet heel veel tegen.
Is de V2 (2018 model) de way to go? Of kan ik ergens toch een V3 op de kop tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:20:
Quote bomb. :P

Ben benieuwd naar de ervaringen. Plaatsen jullie de motion sensor zo dat de trilling van de brievenbusklep gedetecteerd worden, of dat de trilling van het vallen van de post gedetecteerd wordt? En bij een raamdeursensor, die zit op de klep?

Gaat detectie altijd goed in jullie constructies? Zijn er soms ook false positives door trillingen van iets anders?
Ik heb de raam sensor op de klep van mijn brievenbus (het is een buitenbrievenbuis met een grote klep aan de bovenkant)

Sinds ik van de aqara gateway afgestapt ben naar de Zigbee2Mqtt (die dichterbij de brievenbus zit) heb ik geen gemiste triggers meer.
Een false positive heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
RoRoo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:53:
[...]

Z-Wave is mooi spul, maar de prijzen beginnen over het algemeen vanaf de €50
én je moet rekening houden dat niet elk Z-Wave device een push kan sturen (geen instant reactie maar een gepollde)
Dus niet klakkeloos iets kopen en dan erachter komen dat e.e.a. toch niet zo snel reageert :+ Had een collega nl.
Ok, dus kennelijk is er geen enkel hobby systeem dat alles heeft ;-).
RoRoo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:53:
Inbouwspul kan je ook realiseren met bijv. een Shelly.
Maar, toegegeven... Z-Wave is over het algemeen genomen een beter protocol omdat de band waar e.e.a. over communiceert wat rustiger is.
Ja en bovendien vrees ik dat met al die wifi connecties mijn huis tuin en keuken router snel verstopt raakt. Dus dat zou betekenen dat ik weer moet investeren in betere access points. De prijs van die shelly's is wel mooi inderdaad!

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41
Helox-in-a-box schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:37:
[...]

Ik heb em aan HomeKit gelinked mbv homebridge en notifications gezet op de tilt (er worden 3 sensoren aangemaakt: tilt/vibration/freefall) want de vibration ging steeds af als de deur dicht ging (brievenbus zit naast de deur, sensor op de binnenklep)
En dan hebben we het over deze?

https://nl.aliexpress.com...-4f11-a586-c474ebf5decf-3

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Dat is dezelfde idd, alleen een stuk duurder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Possible @Helox-in-a-box @Fabske
Thanks. Hier een grote brievenbus die opzichzelf staat met kleine klep. Ik ga het proberen met de shock sensor.

@Serena
Ik ben ook voor die verkoper op AliExpress gegaan. Laagste prijs in relatie tot hoogste review scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:44
Even een vraag over de motion Sensors van Xiaomi. Ik overweeg om er eentje te bestellen (in combinatie met de hub), maar ik vraag mij af of het volgende zou kunnen werken.

In de gang heb ik de Trådfri lampen van Ikea. Deze zijn gekoppeld aan Philips Hue en aan Google Home. Nu zou ik graag de motionsensor willen aanschaffen zodat het licht aangaat zodra er beweging is gedetecteerd. Het liefste pas na of net voor zonsondergang.

Is zo'n setup mogelijk denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
M3lvinG schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:55:
Even een vraag over de motion Sensors van Xiaomi. Ik overweeg om er eentje te bestellen (in combinatie met de hub), maar ik vraag mij af of het volgende zou kunnen werken.

In de gang heb ik de Trådfri lampen van Ikea. Deze zijn gekoppeld aan Philips Hue en aan Google Home. Nu zou ik graag de motionsensor willen aanschaffen zodat het licht aangaat zodra er beweging is gedetecteerd. Het liefste pas na of net voor zonsondergang.

Dan zul je iets met een Raspberry Pi moeten gaan doen via Home Assistant of zo.
Je kunt die verschillende systemen anders niet aan elkaar koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:47

Het is mogelijk, en de manier waarop ligt aan wat je kan en wil. Mogelijk heb je nu al een IKEA en Hue hub, en als je dan een Xiaomi hub toevoegd, kan mogelijk met Google Home je de boel aan elkaar koppelen. Hier heb ik echter geen ervaring mee.
Ik gebruik Home Assistant, en heb één Zigbee netwerk, waarbij Tradfri en Aqara in hetzelfde netwerk hangen. Hiervoor maak ik gebruikt van Zigbee2Mqtt, die weer de status in Home Assistant meld.

Meer info kan je hier vinden:
Home Assistant - Open source Python3 home automation
Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge
http://www.zigbee2mqtt.io/

[ Voor 4% gewijzigd door Slaut op 01-03-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Helaas zie je de Mi Home accessoires allemaal niet in de Google Home omdat die niet ondersteund worden. Geloof me, ik heb er heel veel, geen enkele te zien. Geloof dat alleen lampen en een stofzuiger te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:44
Slaut schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:23:
[...]

Het is mogelijk, en de manier waarop ligt aan wat je kan en wil. Mogelijk heb je nu al een IKEA en Hue hub, en als je dan een Xiaomi hub toevoegd, kan mogelijk met Google Home je de boel aan elkaar koppelen. Hier heb ik echter geen ervaring mee.
Ik gebruik Home Assistant, en heb één Zigbee netwerk, waarbij Tradfri en Aqara in hetzelfde netwerk hangen. Hiervoor maak ik gebruikt van Zigbee2Mqtt, die weer de status in Home Assistant meld.

Meer info kan je hier vinden:
Home Assistant - Open source Python3 home automation
Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge
http://www.zigbee2mqtt.io/
Oké duidelijk. Ik ga de info even bekijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09

Je kunt in ieder geval sinds kort je IKEA lampen koppelen aan de Xiaomi Gateway(v2) en dus binnen de Mi Home App e.e.a. regelen met je motion sensor en lampen(heb ik gelezen op internet, ik moet mijn Xiaomi Gateway nog binnenkrijgen om hetzelfde te gaan realiseren).

Echter, de optie zonsondergang zul je via domotica software moeten(Domoticz, HASS, OpenHAB2) etc.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49

Ja, met Homey kan dat heel makkelijk: www.athom.nl

Met Home Assistant op een Pi kan het ook maar is wel veel gedoe om dat werkend te krijgen, Homey is wat dat betreft veel makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Sanderrr op 02-03-2019 09:07 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Alleen een Homey is 300 euro en een pi kost ongeveer 30 euro..
En met home assistent kan je nog veeeeel meer koppelen en het is een leuke hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
defcon84 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:30:
Alleen een Homey is 300 euro en een pi kost ongeveer 30 euro..
En met home assistent kan je nog veeeeel meer koppelen en het is een leuke hobby :)
Dit dus. Ik wilde eerst ook een Homey, omdat ik dacht lekker makkelijk, maar vandaag voor 70 euro een Pi 3b+, behuizing, voeding en micro sd kaart gekocht. Ik ga wel met Home Assistant aan de slag.

Wilde het eerst op mijn (oude ds212+) NAS doen, maar daar is minder ondersteuning voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Troetelbeer schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:10:
[...]

Dit dus. Ik wilde eerst ook een Homey, omdat ik dacht lekker makkelijk, maar vandaag voor 70 euro een Pi 3b+, behuizing, voeding en micro sd kaart gekocht. Ik ga wel met Home Assistant aan de slag.

Wilde het eerst op mijn (oude ds212+) NAS doen, maar daar is minder ondersteuning voor.
En als je een Conbee/zigbee2mqtt aansluit, kun je zonder hubs een diversiteit aan Aqara, Tradfri, Hue, Osram, etc. zigbee nodes koppelen.

En inderdaad, een Homey is meer plug&play, maar Home Assistant geeft je meer mogelijkheden inclusief avonden lang knutselen :)

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 02-03-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
JBS schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:43:
[...]
En als je een Conbee/zigbee2mqtt aansluit, kun je zonder hubs een diversiteit aan Aqara, Tradfri, Hue, Osram, etc. zigbee nodes koppelen.

En inderdaad, een Homey is meer plug&play, maar Home Assistant geeft je meer mogelijkheden inclusief avonden lang knutselen :)
I know, maar heb nu eenmaal al een Tradfri Gateway en een Xiaomi/Aqara Gateway is onderweg :X Misschien dat ik in de toekomst wel overstap naar zigbee2mqtt, maar ik zie het wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Hoe zit het met security update's and update van Xiaomi. Ik ben met Huawei bekend en die komen elke maand wel uit met een update of security update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Noresponse schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:56:
Hoe zit het met security update's and update van Xiaomi. Ik ben met Huawei bekend en die komen elke maand wel uit met een update of security update.
Denk dat je telefoons bedoelt? Dan het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de meeste (233) van de berichten gelezen, en ik merk dat jullie allemaal geoefende tweakers zijn!
Zelf ben ik dit niet, en ik wil een HUE-style Setup maken met Xiaomi Aqara items.

Ik heb geregeld een lekkage in mijn kruipruimte en wil hier een sensor plaatsen om dit gemakkelijk in de gaten te houden.
Ik heb een iPhone 6S.
Als ik het volgende wil: met mijn iPhone een "Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor" bedienen/uitlezen.

Is het dan een kwestie van de 1) de Xiaomi Aqara hub kopen 2) de Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor" kopen 3) dit gemakkelijk aansluiten (bijv zoals een HUE bridge met lampen)?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:03:
Ik heb de meeste (233) van de berichten gelezen, en ik merk dat jullie allemaal geoefende tweakers zijn!
Zelf ben ik dit niet, en ik wil een HUE-style Setup maken met Xiaomi Aqara items.

Ik heb geregeld een lekkage in mijn kruipruimte en wil hier een sensor plaatsen om dit gemakkelijk in de gaten te houden.
Ik heb een iPhone 6S.
Als ik het volgende wil: met mijn iPhone een "Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor" bedienen/uitlezen.

Is het dan een kwestie van de 1) de Xiaomi Aqara hub kopen 2) de Xiaomi Aqara Temperature Humidity Sensor" kopen 3) dit gemakkelijk aansluiten (bijv zoals een HUE bridge met lampen)?

Ja, zo werkt het. Voor lekkages kun je ook deze sensor gebruiken: https://www.gearbest.com/...provements/pp_668897.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Heb je een voorkeur voor aliexpres / gearbest? Ik zie dat de prijzen ongeveer gelijk zijn voor de sensoren etc, maar de gateway/hub is 2x zo duur bij gearbest.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Verwijderd schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:39:
Thanks! Heb je een voorkeur voor aliexpres / gearbest? Ik zie dat de prijzen ongeveer gelijk zijn voor de sensoren etc, maar de gateway/hub is 2x zo duur bij gearbest.
Ik kijk naar de prijs. Over het algemeen is Gearbest wel iets sneller met het verschepen. Ligt bij AliExpress ook een beetje aan de verkoper natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Mijn ervaring is juist andersom: Gearbest is traag met afleveren. Als ik iets via Ali bestel is het er meestal eerder. YMMV.

Kijk hier of er voor het door jou gewenste artikel op Gearbest / Banggood een voucher is: https://couponsfromchina....pons-deals-list-gearbest/

Moet je voor de iPhone speciaal de Homekit version hebben van de hub of voldoet V2 van de hub ook? Zelf geen ervaring met iPhone maar er is vast wel een Tweaker in de zaal die hier het antwoord op weet.

[ Voor 25% gewijzigd door rud op 03-03-2019 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 14:42
Helaas kan ik sinds de laatste update van de app het password niet meer vinden. Sinds vandaag doet mijn Xiaomi het niet meer in Domoticz. Om te controleren op het password goed is wil ik deze zoeken in de app, alleen bestaan de drie "dots" niet meer. Enig idee waar ik dit nu moet vinden in de app?

https://www.domotica-blog...-xiaomi-gateway-gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
s.v.seters schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:33:
Helaas kan ik sinds de laatste update van de app het password niet meer vinden. Sinds vandaag doet mijn Xiaomi het niet meer in Domoticz. Om te controleren op het password goed is wil ik deze zoeken in de app, alleen bestaan de drie "dots" niet meer. Enig idee waar ik dit nu moet vinden in de app?

https://www.domotica-blog...-xiaomi-gateway-gebruiken
In de mi home app op de gateway klikken.
Dan rechts boven naar de 3 ...
dan about, wireless communication protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwzdoorn
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 15:36
Hi,

Ik sta op het punt om de Aqara gateway hub + door sensors aan te schaffen.. alleen weet ik niet of het volgende mogelijk is:

Graag wil ik mijn HUE lampen als 'bewaking' systeem laten fungeren. Dus wanneer een deur/raam na X uur open gaat dat mijn HUE lampen dan allemaal aangaan (en de color versie natuurlijk rood wordt).

Ja, helaas ben ik een iPhone gebruiker maar ik heb begrepen dat de AQARA serie met homekit werkt.

Is dit mogelijk??

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:25
Wellicht dat hier iemand 't weet, ik krijg tegenwoordig op mn Xiaomi Mi Hub/Gateway "Failed to initialize device (7)". Regio veranderen naar Chinese Mainland lijkt niet te werken, ik zie ook geen DNS-calls in mn pi-hole die evt. geblokkeerd worden. Ik word er een beetje gefrustreerd van, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[edit]
Nevermind, blijkbaar moet je niet alleen je region wijzigen, je moet daarna die hele hub opnieuw aanmelden en dan werkt 't 'ineens' wel. }:O

[ Voor 18% gewijzigd door FailFr8er op 03-03-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-01 19:07

Ik heb een iPhone 6S.

Klopt, ik heb exact hetzelfde doel gehad als jij, ik wou een bepaalde kamer in huis monitoren op vochtigheid en heb deze 2 zaken besteld:

- Aqara homekit hub

- - Humidity/temperature sensor

Of je koopt meteen een flood sensor die notificaties stuurt als deze nat wordt (zelf heb ik er geen maar zal even makkelijk te installeren zijn)

- Flood sensor

De hub kan je meteen met homekit van apple koppelen met de QR code, de humidity sensor moet je met de mi home app koppelen. Het is dan ook in de mi home app dat je de historiek kan opvolgen met een grafiek

[ Voor 7% gewijzigd door KLucky_13 op 04-03-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06

Je zou ook kunnen overwegen om de xiaomi flood sensor te nemen in geval van lekkages.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met het bereik?
Worden de HUB en de sensor op wifi aangesloten? en hebben ze hierdoor het bereik van het wifi signaal? of zit de sensor direct op de HUB aangesloten? (en wat is het bereik daarvan)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:21:
Worden de HUB en de sensor op wifi aangesloten? en hebben ze hierdoor het bereik van het wifi signaal? of zit de sensor direct op de HUB aangesloten? (en wat is het bereik daarvan)

bedankt!
Hub: WiFi
Sensor(en): Zigbee naar de hub

Hub kan dus overal geplaatst worden, mits binnen bereik van wifi. Afhankelijk van de plaatsing van de hub, kun je je sensoren plaatsen welke via Zigbee met de hub communiceren en daar ben je dus wel beperkt in. In de praktijk valt dat reuze mee. Heb de hub in de meterkast hangen en de sensoren door het hele huis heen. Alleen de tweede verdieping pakt 'ie niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:40
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:21:

bedankt!
de hub zit op wifi aangesloten, en de sensor communiceert met de hub via zigbee netwerk. Dit zijn 2 verschillende dingen. De sensor en de hub hebben dus hun eigen netwerk. Het bereik is afhankelijk van je woning, soort bouw etc.. een powered device ertussen vergroot het bereik (een stekker), of je zou nog een hub kunnen nemen.

edit; spuit elf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 19-09 18:15
De motion sensor doet het niet door glas zo blijkt. Heb deze hangen in de douche. Sta je lekker te douchen gaat het licht uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Boinkie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:44:
De motion sensor doet het niet door glas zo blijkt. Heb deze hangen in de douche. Sta je lekker te douchen gaat het licht uit :(
Plaats een vochtigheidsmeter. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Privacy voor alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
Glas stopt voor een groot deel Infra rood, dus is logisch dat deze je niet meer detecteert eens de deur gesloten is.

Je kan eventueel een deurcontact op de douche zetten en iets programeren dat het licht aan moet blijven voor ten minste 15minuten als deze deur een cycle heeft gehad? In combinatie met de bestaande bewegingssensor die het licht altijd zal inschakelen van zodra er beweging is gezien.

Vochtsensor is ook een optie maar daar zit wel wat vetraging op en lijkt me minder betrouwbaar?

- Deursensor
of
- Humidity/temperature sensor

Edit: Of je programeert je bewegingssensor meteen dat deze minstens 15 minuten na laatste detectie het licht moet aanlaten?

[ Voor 6% gewijzigd door KLucky_13 op 04-03-2019 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KLucky_13 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Klopt, ik heb exact hetzelfde doel gehad als jij, ik wou een bepaalde kamer in huis monitoren op vochtigheid en heb deze 2 zaken besteld:

- Aqara homekit hub

- - Humidity/temperature sensor

Of je koopt meteen een flood sensor die notificaties stuurt als deze nat wordt (zelf heb ik er geen maar zal even makkelijk te installeren zijn)

- Flood sensor

De hub kan je meteen met homekit van apple koppelen met de QR code, de humidity sensor moet je met de mi home app koppelen. Het is dan ook in de mi home app dat je de historiek kan opvolgen met een grafiek
Thanks!

Ik heb deze zojuist besteld: https://nl.aliexpress.com...-466c-b777-b01dfb8ee168-0

nu lekker kijken welke sensoren ik ga kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik ga die van mij toch maar op MP zetten gezien hoe gewild deze toch nog is..
Gebruik 'm eigenlijk helemaal niet meer nu ik over ben op zigbee2mqtt.

@Boinkie
Je zou eventueel een 2e sensor in een hoekje v/d cabine kunnen plakken? Dan meet je gelijk of er beweging is in de douche ipv de badkamer.. kan je bijv. een ventilatie schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:16

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Gateway

Met een EU plug en Engelstalige voice

https://www.xiaomitoday.com/xiaomi-gateway-european-market/

Het lijkt erop dat Xiaomi steeds meer beschikbaar komt voor de Europese markt. Wellicht vanwege de aangekondige Ikea samenwerking.

[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 04-03-2019 18:36 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/rYuBgtIl.png

En hier kun je de hele set kopen. Opzich geen rare prijs, voor een gateway, 2 motion en 2 door sensors en de wireless button.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaspers op 04-03-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 14:01
Ik heb ook even een vraagje, ik heb momenteel de smart plug liggen die ik gebruik voor een aantal ongeaarde toestellen. Zou hem graag inschakelen voor wat IT materiaal en moet dus wel geaard zijn.
Als ik deze er tussen hang, werkt dit dan gewoon geaard of zouden jullie dit afraden? Is dan natuurlijk wel een dubbele adapter met de plug tussen wat mij wat tegenhoud. 🤔
https://www.kabelshop.nl/...TwVGe2FR9AL4aAvR-EALw_wcB

Edit:
't is de bedoeling dat ik hem kan aan- en uitzetten met de Xiaomi Smart Button. Ik gebruik vooralsnog gewoon de Xiaomi home app, dus een smart plug van een ander merk is voorlopig niet mogelijk denk ik? :p

[ Voor 15% gewijzigd door Zymp op 04-03-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

(verkeerde plug voor bovenstaande vraag, sorry)

[ Voor 84% gewijzigd door rud op 04-03-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Zymp schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:37:
Ik heb ook even een vraagje, ik heb momenteel de smart plug liggen die ik gebruik voor een aantal ongeaarde toestellen. Zou hem graag inschakelen voor wat IT materiaal en moet dus wel geaard zijn.
Als ik deze er tussen hang, werkt dit dan gewoon geaard of zouden jullie dit afraden? Is dan natuurlijk wel een dubbele adapter met de plug tussen wat mij wat tegenhoud. 🤔
https://www.kabelshop.nl/...TwVGe2FR9AL4aAvR-EALw_wcB

Edit:
't is de bedoeling dat ik hem kan aan- en uitzetten met de Xiaomi Smart Button. Ik gebruik vooralsnog gewoon de Xiaomi home app, dus een smart plug van een ander merk is voorlopig niet mogelijk denk ik? :p
Van een ongeaard stopcontact kun je nooit geaard maken daar deze randaarding mist. Of begrijp ik je nu niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymp
martinvdm schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:54:
[...]

Van een ongeaard stopcontact kun je nooit geaard maken daar deze randaarding mist. Of begrijp ik je nu niet...
Wel, ik bedoel het volgende:
Ik heb deze (gewone) smart plug van Xiaomi.
Wanneer je daaruit daarin een EU stekker steekt is het ongeaard, want het aardingpinnetje ontbreekt. De chinese aansluiting bestaat wel uit de drie pinnen, dus inclusief aarding.
Dus vroeg ik me af of je dan ook nog een adapter kan gebruiken om de chinese aansluiting op de plug te gebruiken om dan wel naar een geaarde EU-stekker te gaan. En vooral of iemand dat doet en wat de ervaring er eventueel mee is. Anders zoek ik uiteraard voor een andere oplossing want zo veel adapters na elkaar vind ik wat eng. :/

Dus dan is alles als volgt aangesloten:
- EU naar CHI adapter
-- Smart plug
--- CHI naar EU adapter
---- Verloopstekker met IT materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Zymp schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Wanneer je daaruit daarin een EU stekker steekt is het ongeaard, want het aardingpinnetje ontbreekt. De chinese aansluiting bestaat wel uit de drie pinnen, dus inclusief aarding.
Dus vroeg ik me af of je dan ook nog een adapter kan gebruiken om de chinese aansluiting op de plug te gebruiken om dan wel naar een geaarde EU-stekker te gaan. En vooral of iemand dat doet en wat de ervaring er eventueel mee is. Anders zoek ik uiteraard voor een andere oplossing want zo veel adapters na elkaar vind ik wat eng. :/

- EU naar CHI adapter
-- Smart plug
--- CHI naar EU adapter
Aha ok. Ik zou dat niet weten. Ik denk dat je beter dan naar een zwave of Ikea Tradfri of andere oplossing kunt kijken.
Ik heb wel een keer de Xiaomi plug open gemaakt en de pins los gesoldeerd en vervolgens alleen de print gebruik voor input en output (wel geaard) en weer in een doosje ingebouwd. Dat werkt goed maar is niet echt handig als het in het zicht zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
[...]

- EU naar CHI adapter
-- Smart plug
--- CHI naar EU adapter
Heb je dan niet een stekker met een dikte van een halve meter op de muur? Dat wil je toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zymp
Inderdaad niet ideaal. Super dik is het niet want het tussenstuk is zo'n smal modelleke. Maar ik vroeg me gewoon af of iemand dat al had gedaan. Want ik zou het graag centraal in één app houden :D Maar dan kijk ik inderdaad naar iets anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Kaspers schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:09:
[Afbeelding]

En hier kun je de hele set kopen. Opzich geen rare prijs, voor een gateway, 2 motion en 2 door sensors en de wireless button.
Hou wel rekening met eventuele douanekosten. Als je al die spullen apart besteld zul je niet veel duurder uit zijn en bespaar je douanekosten. Je zult alleen voor de gateway even moeten zoeken naar een deal dat die die net onder de 22 euro valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Troetelbeer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Hou wel rekening met eventuele douanekosten. Als je al die spullen apart besteld zul je niet veel duurder uit zijn en bespaar je douanekosten. Je zult alleen voor de gateway even moeten zoeken naar een deal dat die die net onder de 22 euro valt.
De link verwijst naar Amazon Spanje toch. Dus EU -> dus geen douanekosten naar mijn weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
RobertLikesTwea schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:09:
[...]

De link verwijst naar Amazon Spanje toch. Dus EU -> dus geen douanekosten naar mijn weten.
Oeps, je hebt gelijk! Ik zat zo in mijn hoofd met de Chinese webshops. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
Je zegt: met engelse stem. Ik heb in de settings een optie om de taal te veranderen, veranderd hier de stem niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymp
[...]

- EU naar CHI adapter
-- Smart plug
--- CHI naar EU adapter
Ik heb intussen een nieuw plan :p
Indien ik gewoon een CN verlengkabel koop zoals deze, plug eraf knip en dan een gewone EU stopcontact aan zet heb ik toch gewoon een CN naar EU verlengkabel? Dit zou volgens mij toch ook moeten werken, of zouden jullie dit niet doen?
Da's natuurlijk meer elektriciteit vraag dan effectief Xiaomi/Aqara, maar lijkt me hier op zich toch nog op zijn plaats? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zymp schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:39:
[...]

Ik heb intussen een nieuw plan :p
Indien ik gewoon een CN verlengkabel koop zoals deze, plug eraf knip en dan een gewone EU stopcontact aan zet heb ik toch gewoon een CN naar EU verlengkabel? Dit zou volgens mij toch ook moeten werken, of zouden jullie dit niet doen?
Da's natuurlijk meer elektriciteit vraag dan effectief Xiaomi/Aqara, maar lijkt me hier op zich toch nog op zijn plaats? :)
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen werken. De binnenkant is van wat ik gezien heb gelijk. Bruin/Blauw/Groen-Geel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymp
RoRoo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:00:
[...]

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen werken. De binnenkant is van wat ik gezien heb gelijk. Bruin/Blauw/Groen-Geel)
Dat dacht ik dus ook. Ik ga het eens testen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Ik zie nu dat je via Amazon.de de set ook kan bestellen: https://www.amazon.de/Xia...2&keywords=xiaomi+gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 16:11
Waarom zou dit de EU versie zijn? Als ik kijk naar vaak samen gekocht, wordt er een reisstekker bij verkocht. Die heb je bij een EU versie niet echt nodig lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Phoolie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Waarom zou dit de EU versie zijn? Als ik kijk naar vaak samen gekocht, wordt er een reisstekker bij verkocht. Die heb je bij een EU versie niet echt nodig lijkt mij.
Potjandozie, je hebt helemaal gelijk Phoolie. Het staat nergens dat het de EU-versie is. Ik was zo enthousiast dat ik het gelijk heb gedeeld, maar te snel... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Kaspers schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:09:
[Afbeelding]

Zover ik zie is dit een oude set dus niet met de Mi Gateway DGNWG05LM
Deze zal een Chinese stekkeraansluiting hebben en zal je een adapter moeten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Xiaomi komt ook met aqara sensoren in de Apple stores. Het is op internet idd beetje onduidelijk. Ik zou de kat even uit boom kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Zo; eindelijk de smoke detector binnen.
Mooi dingetje; ziet er netter uit dan die meuk die ik had hangen.

Ding meteen herkend in domoticz dus dat is ook mooi; dit weekend maar even een scène aanmaken zodat de verlichting aan gaat als het alarm af gaat. Wel vervelend dat er een automatische automation is on de hub alarm te laten maken; die had ik graag uit gehad.

Wellicht heb ik dat probleem niet meer als ik een zigbee2mttq ding heb.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Nog steeds geen gu10 spotjes, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

marteltor schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:56:
Nog steeds geen gu10 spotjes, correct?
Volgens mij Kun je tegenwoordig de Ikea Tradfri gu10 koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
martinvdm schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:21:
[...]

Volgens mij Kun je tegenwoordig de Ikea Tradfri gu10 koppelen.
Ja, had ik gelezen, maar ik las ook nog wel wat mensen met problemen. Dus had eigenlijk liever een orginele xiaomi of yeelight. Ook omdat je hem dan later wel ook in home assistant zou moeten kunnen zien, wat niet zo is bij tradfri op xiaomi hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
Ik lees veel claims dat de Ikea spullen niet rechtstreeks te koppelen zijn met de nieuwste Aqara hub (de homekit variant), is er reeds iemand die dit kan bevestigen?

Ik heb slechts enkele plaatsen in huis waar ik nog wegkom met E27 lampen, de meeste andere plaatsen in huis heb ik spots.

Als E27 lamp overweeg ik deze

Gezien het van Aqara zelf is moet deze toch gaan werken met de bestaande hub?

[ Voor 47% gewijzigd door KLucky_13 op 06-03-2019 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ZHWG11LM besteld.

Graag wil ik van buitenshuis een of meerdere lampen bedienen.

1) Is 1 van deze lampen hiervoor geschikt?
2) zijn er grote verschillen tussen deze lampen? (prijsverschil van 30%).

Bedankt!

https://s.click.aliexpress.com/e/0nwN5uhDv
https://s.click.aliexpress.com/e/NqItlhlAL
https://s.click.aliexpress.com/e/dmTZlVXlp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffoe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 21:41
lowo schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:00:
[...]

Zover ik zie is dit een oude set dus niet met de Mi Gateway DGNWG05LM
Deze zal een Chinese stekkeraansluiting hebben en zal je een adapter moeten gebruiken
Maar de DGNWG05LM versie is alleen nog maar te koop in Spanje toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 19-09 18:15
@Verwijderd Zolang je een waterdichte lamp hebt kunnen alle soorten erin. Zou zelf de Yeelight V2 kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Boinkie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:18:
@Verwijderd Zolang je een waterdichte lamp hebt kunnen alle soorten erin. Zou zelf de Yeelight V2 kopen.
Hij zegt niet dat die lamp buitenshuis komt te hangen, maar buitenshuis wilt bedienen. Qua lamp zou ik ook voor de V2 gaan van Yeelight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zien dat het de V2 is? ik zie alleen "yeelight" staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffoe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 21:41
Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:11:
Waar kan ik zien dat het de V2 is? ik zie alleen "yeelight" staan.
Misschien heb je hier iets aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VVg9FDK/yeelight.png

Bron xiaomify https://www.youtube.com/watch?v=IYXpT7CM8Kk&t=122s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:58
Ik heb deze in de woonkamer hangen, maar krijg hem niet goed gekoppeld aan mijn hub. Iemand enig idee of dat wel mogelijk is? https://www.grandado.com/...fxQ9mL6P4VLxoCSc8QAvD_BwE

Ik krijg deze niet goed gekoppeld en mijn mi home app geeft aan: nog connected.
http://imgur.com/gallery/81Cp0gF
Iemand een idee of wordt deze gewoon niet ondersteund?

[ Voor 5% gewijzigd door Murkmans op 06-03-2019 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks! de oude versie is Max 600 Lumen, de nieuwe 800 Lumen. Hier heb ik het verschil aan herkend :)

ik heb deze besteld: https://nl.aliexpress.com...e3bd949c5adea3e307b71201c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 07:40
Murkmans schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:35:
Ik heb deze in de woonkamer hangen, maar krijg hem niet goed gekoppeld aan mijn hub. Iemand enig idee of dat wel mogelijk is? https://www.grandado.com/...fxQ9mL6P4VLxoCSc8QAvD_BwE

dat is een bleutooth thermometer, die heeft geen zigbee en dus geen connectie met de hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
Murkmans schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:35:

Voor zover ik weet zijn enkel deze temperatuur-sensoren compatibel met de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:58
Ja die heb ik ook hangen, die werken wel. Maar zoals @zoeperman al aangaf komt het denk ik doordat het geen zigbee is.
Ik kan hem wel uitlezen via de app als ik bluetooth inschakelt, maar kan vervolgens alleen actuele waarde aflezen. Dus heb er maar een nieuwe sensor bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
Ik heb moeite om een geschikte E27 lamp te vinden. In mijn woonkamer heb ik deze lamp hangen: https://www.ikea.com/be/n...be-opaalwit-art-30344751/

1 enkele lamp centraal in de living, 1800 lumen is in dit geval meer als voldoende om genoeg licht te hebben. Ik wil deze lamp vervangen door een "smart" dimbare lamp. Echter is er nergens iets te vinden van dat caliber naar mijn weten? Deze lamp zelf is ook wel dimbaar maar er zijn geen "slimme" wall switches die dimbaar zijn, dus dat is ook al geen optie.

Ik heb deze wall switches zoizo al besteld:

Deze zijn dan wel te bedienen via de hub maar kunnen niet dimmen. Ik dacht dan: geen probleem, ik zoek gewoon een slimme lamp die te verbinden is met de hub. Spijtig genoeg nergens een lamp te vinden die genoeg licht zal geven voor de hele living.. Iemand die misschien meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
KLucky_13 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:05:
Ik heb moeite om een geschikte E27 lamp te vinden. In mijn woonkamer heb ik deze lamp hangen: https://www.ikea.com/be/n...be-opaalwit-art-30344751/

1 enkele lamp centraal in de living, 1800 lumen is in dit geval meer als voldoende om genoeg licht te hebben. Ik wil deze lamp vervangen door een "smart" dimbare lamp. Echter is er nergens iets te vinden van dat caliber naar mijn weten? Deze lamp zelf is ook wel dimbaar maar er zijn geen "slimme" wall switches die dimbaar zijn, dus dat is ook al geen optie.

Deze zijn dan wel te bedienen via de hub maar kunnen niet dimmen. Ik dacht dan: geen probleem, ik zoek gewoon een slimme lamp die te verbinden is met de hub. Spijtig genoeg nergens een lamp te vinden die genoeg licht zal geven voor de hele living.. Iemand die misschien meer weet?
Je zult sowieso een slimme bulb moeten hebben, anders is er weinig te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
Ik denk dat je het bericht niet helemaal hebt gelezen. Voor deze verlichting heb ik zoizo al een "smart wall switch" besteld. Dus de lamp van ikea kan geschakeld worden via homekit (of toch binnenkort), alleen kan ze hiermee niet gedimed worden :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
KLucky_13 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:48:
Ik denk dat je het bericht niet helemaal hebt gelezen. Voor deze verlichting heb ik zoizo al een "smart wall switch" besteld. Dus de lamp van ikea kan geschakeld worden via homekit (of toch binnenkort), alleen kan ze hiermee niet gedimed worden :-)
Ten eerste, de juiste spelling is SOWIESO. Probeerde dat net al tactisch in te voegen, maar die hint snapte je niet.
Ikea heeft nu slimme lampen die 1000 lumen hebben. Dat is een behoorlijke bak licht.
Volgens mij zijn er nog geen slimme lampen met zo'n hoge opbrengst die jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
KLucky_13 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:05:

Sowieso lijkt me een slimme schakelaar en een slimme lamp een beetje dubbel.
Wat betreft het aantal lumen, vraag ik me af wat de toepassing is van deze lamp. Heb je maar één lamp in de woonkamer? Hoe vaak ga je deze lamp vol open zetten? Kom je überhaupt wel boven de 50% uit? Wat al aangegeven is, is 1000 lumen al enorm veel licht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KLucky_13
Serena schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:01:
[...]

Ten eerste, de juiste spelling is SOWIESO.
Fantastische bijdrage man.. Ik hoop dat je hiervan lekker kan slapen vanavond ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
meesje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:13:
[...]

Sowieso lijkt me een slimme schakelaar en een slimme lamp een beetje dubbel.
Wat betreft het aantal lumen, vraag ik me af wat de toepassing is van deze lamp. Heb je maar één lamp in de woonkamer? Hoe vaak ga je deze lamp vol open zetten? Kom je überhaupt wel boven de 50% uit? Wat al aangegeven is, is 1000 lumen al enorm veel licht.
De lamp die we nu gebruiken zoals gezegd is 1800 lumen en daarmee verlicht je de woonkamer goed. Het is idd een centrale "lampenkap" zeg maar waar 1 lamp ingedraaid kan worden. Wat dus perfect doenbaar is met de 1800 lumen lamp. Ik kan genoeg gevallen aanhalen waar dit "volle" licht genoeg van pas komt, we eten geregeld eens in de living, je hebt volk over de vloer en zit gewoon in de living met z'n allen.. Als je savonds tv kijkt is een minder sterke lamp natuurlijk meer dan voldoende, een 1000 lumen lamp zal in dat geval ook maar op 20-40% staan.

Misschien moet ik het inderdaad gewoon eens proberen met een 1000lm lamp en kijken of het voldoende is. Het is gewoon een stapje terug ten opzichte van de huidige 1800lm lamp.

Wat betreft het "dubbel" van de smart switch: als een "domme" schakelaar uit staat heb je niet veel meer met je app om de lamp in te schakelen :-) Vandaar de "nood" voor beide te gebruiken. Dan kan je ten minste nog met de fysieke schakelaar savonds het licht In en uitschakelen. Een optie die ik niet meteen kwijt wil.

Dan blijft natuurlijk de kwestie dat de ikea spullen blijkbaar niet zouden werken op de nieuwste Aqara hub (homekit variant?). Ook dat kan ik eens uitproberen. Moest dit effectief het geval zijn: ik ben toch van plan om over te stappen op domoticz op een raspberry dus verloren is het zeker niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
KLucky_13 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:25:
[...]

De lamp die we nu gebruiken zoals gezegd is 1800 lumen en daarmee verlicht je de woonkamer goed. Het is idd een centrale "lampenkap" zeg maar waar 1 lamp ingedraaid kan worden. Wat dus perfect doenbaar is met de 1800 lumen lamp. Ik kan genoeg gevallen aanhalen waar dit "volle" licht genoeg van pas komt, we eten geregeld eens in de living, je hebt volk over de vloer en zit gewoon in de living met z'n allen.. Als je savonds tv kijkt is een minder sterke lamp natuurlijk meer dan voldoende, een 1000 lumen lamp zal in dat geval ook maar op 20-40% staan.

Misschien moet ik het inderdaad gewoon eens proberen met een 1000lm lamp en kijken of het voldoende is. Het is gewoon een stapje terug ten opzichte van de huidige 1800lm lamp.

Wat betreft het "dubbel" van de smart switch: als een "domme" schakelaar uit staat heb je niet veel meer met je app om de lamp in te schakelen :-) Vandaar de "nood" voor beide te gebruiken. Dan kan je ten minste nog met de fysieke schakelaar savonds het licht In en uitschakelen. Een optie die ik niet meteen kwijt wil.

Dan blijft natuurlijk de kwestie dat de ikea spullen blijkbaar niet zouden werken op de nieuwste Aqara hub (homekit variant?). Ook dat kan ik eens uitproberen. Moest dit effectief het geval zijn: ik ben toch van plan om over te stappen op domoticz op een raspberry dus verloren is het zeker niet :-)
Ik weet niet welke gateway je nu hebt, de Aqara gateway of een Xiaomi? Wat ik begrepen heb is dat de Aqara hub niet werkt met domoticz, home assistant, etc. Alleen maar met HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Heeft iemand de gas detector al? Is dit inderdaad een CO2 meter en kan ik deze aan de V2hub koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLucky_13
meesje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Ik weet niet welke gateway je nu hebt, de Aqara gateway of een Xiaomi? Wat ik begrepen heb is dat de Aqara hub niet werkt met domoticz, home assistant, etc. Alleen maar met HomeKit.
Ik heb de Aqara hub met homekit ondersteuning. Dat wist ik dus niet dat deze ook al niet met domoticz werkt... Dus eigenlijk is deze nieuwste versie totaal niet interessant gezien deze enkel met Aqara spullen werkt.. Dan zit er haast niets anders op dan zigbee2mqtt ook in huis te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
@KLucky_13 Zo'n Zigbee2mqtt werkt prima met de Xiaomi spullen. Ben je tenminste ook wat vrijer met de spullen die je eraan wilt hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:42:
Heeft iemand de gas detector al? Is dit inderdaad een CO2 meter en kan ik deze aan de V2hub koppelen?
Ik heb 'm zelf niet. @Rgerr wel. De gas detector meet inderdaad CO2, geen CO, en kan gekoppeld worden aan de V2 hub en natuurlijk aan homebridge. ;)
Als ik de afbeeldingen zo bekijk van hoe te plaatsen, moet deze detector wel aan 220v gekoppeld worden. Wel iets om mee rekeningen te houden. Het is niet zo eenvoudig als de Honeywell rookmelder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KLucky_13
vinom schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:14:
@KLucky_13 Zo'n Zigbee2mqtt werkt prima met de Xiaomi spullen. Ben je tenminste ook wat vrijer met de spullen die je eraan wilt hangen.
Ik heb dat dan ook maar meteen besteld, nog geen 18 euro voor de sniffer, downloader cable, CC debuger en USB verlengkabeltje

Wat ik me nu wel afvraag, kan ik met Zigbee2mqtt wel de homekit aqara hub koppelen? Niet voor het bridge gedeelte maar wel voor de lamp en speaker die er in zit?

[ Voor 4% gewijzigd door KLucky_13 op 07-03-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
@KLucky_13 Dat durf ik je niet te zeggen. Ik heb zelf de home kit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
KLucky_13 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:28:
[...]

Ik heb dat dan ook maar meteen besteld, nog geen 18 euro voor de sniffer, downloader cable, CC debuger en USB verlengkabeltje

Wat ik me nu wel afvraag, kan ik met Zigbee2mqtt wel de homekit aqara hub koppelen? Niet voor het bridge gedeelte maar wel voor de lamp en speaker die er in zit?
Hier vind je alle informatie rondom Zigbee2mqtt.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:15:
[...]

Ik heb 'm zelf niet. @Rgerr wel. De gas detector meet inderdaad CO2, geen CO, en kan gekoppeld worden aan de V2 hub en natuurlijk aan homebridge. ;)
Als ik de afbeeldingen zo bekijk van hoe te plaatsen, moet deze detector wel aan 220v gekoppeld worden. Wel iets om mee rekeningen te houden. Het is niet zo eenvoudig als de Honeywell rookmelder.
Oh ja, duh, CO natuurlijk. En dat is nu juist waar ik naar op zoek was. Koolmonoxidemelder voor HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
meesje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:15:
[...]

Klopt, zit op het vaste net. Heb wel eens gelezen dat ie het nederlandse gas (samenstelling) niet kan meten, maar heb het ook (nog) getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mb04
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-08-2023
Iemand hier bekend met xiaomi smart home en dan met de smart speaker erop aangesloten te hebben? Werkt die dan via hetzelfde systeem als de sensoren, camera en temperatuurmeter.
Pagina: 1 ... 59 ... 89 Laatste