zal je hem eens sturen. moet me er toch wel eens in verdiepen.
zoeperman schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:05:
[...]
op zich slim idee, maar moet je het bestaande schakelmateriaal dus ombouwen naar puls schakelaars, niet traditonele aan/uit schakelaars. plus als je batterij moet vervangen dan moet je hele schakelaar weer van de kant hebben. waarom niet overwogen om er 230v op aan te sluiten met omvormertje ofzo (brandveiligheid?)
Ja en Nee.
Ik heb nu 2 schakelaars die gewoon aan/uit kunnen (Wip schakelaars) en daarachter de deursensor zitten. Deze zitten in de toiletten want daar wil ik zien dat de verlichting aan is om de mech vent op stand 2 te zetten. is de lamp uit zet ik hem weer uit.
Maar nu moet ik een puls drukker plaatsen op een plek omdat ik die lamp schakel op tijd/ schakel met mijn echo dot/ en met een schakelaar. Kan ook met LUA maar vindt dit makelijker omdat ik meer een hardware man ben dan software. (scheelt me tijd en ergernis)
Ik ben opleid tot elektriciën (hierna doorgeleerd en zit nu in de verkoop bij Deens bedrijf) en ben wat huiverig met elektronica op 230V uit China en in een complacte inbouwdoos (zelfbouw komt altijd meer wartme van vrij).
En die batterij vervangen is echt de moeite niet, zeker niet om de batterijen het goed volhouden.
SolarOrbiter schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:15:
geweldig om al die hacks en ideen hierboven te zien. een zeer levendige thread,
ik wacht ook nog steeds op een groot deel aqara spullen, zitten ook in de befaamde polen trein. daarna nog genoeg dingen besteld.
gisteren ook knoop doorghakt en tevens een raspberry pi 3 model b aangeschaft vi GB voor 28 eurie. heb er totaal geen ervaring mee, maar wil er HASS of Domoticz opzetten. belangrijkste voor mij is de compatibiliteit met de aqara spullen. ik heb geen zwave producten. enige wat ik er nog aan zou kunnen koppelen, zijn de Max eq-3 radiator thermostaten, maar zoals gezegd is het voornamelijk voor de xiaomi aqara spulletjes. (water/body/raam-sensoren, gateway, bedraad schakelaar, aqara 1080p camera, yeelight ceiling, philipsxiaomi bulb)
Ik kan alleen spreken uit mijn ervaring met Domoticz. maar daar is de levendigheid voor Xiaomi ook wel (deels) uitgkomen. Domoticz laat je op een iets meer gebruiksvriendelijke manier programmeren en dingen ontwikkelen.
Al heeft Domoticz wel eens een stabileits probleem, maar vaak komt het omdat je er zoveel aan hangt.
Zelf ben aardig doorgeslagen en heb ik nu 101 slimme divices in huis (van Lampen tot de Cv ketel).
En Xiaomi spullen zijn mega goedkoop en stabiel en daarom erg leuk om mee te experimenteren.
[
Voor 95% gewijzigd door
luigi87 op 19-01-2018 10:34
]