Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
zwaffie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Ja die moet je voor elke lamp aanzetten. Elke lamp wordt als nieuwe hardware gezien..
Oke, dus via de yeelight app, al mijn lampen op lan control zetten dus! Is er trouwens nog ergens in de app een mogelijkheid om de ip adressen van de lampen te achterhalen?

[ Voor 15% gewijzigd door vwtune op 16-01-2018 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
vwtune schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Oke, dus via de yeelight app, al mijn lampen op lan control zetten dus! Is er trouwens nog ergens in de app een mogelijkheid om de ip adressen van de lampen te achterhalen?
Daar kan je het beste de app fing voor downloaden. Of je kijkt in je router en geeft ze meteen een vaste ip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:04
Na een tijdje lurken meld ik me ook maar in het topic. 3 januari zowel Gateway/Cube bij Aliexpress besteld, en wat ander Aqara spul via Gearbest. Sinds gisteren is de Gateway binnen, cube kwam vrijdag al. Pairen met Domoticz was simpel. Met de Cube events maken was even gedoe - totdat ik doorhad dat de current state van de cube niet goed geupdate werd. :+. Nu werkt het testscriptje gelukkig, vanavond maar eens koppelen aan de volume van de stereo / kodi / etc.

Nu nog wachten op de bestelling van Gearbest - die volgens de trackcode China nog niet verlaten heeft ;(
Edit: Heh, blijkbaar klopte die tracking voor geen meter. Pakket werd vandaag bezorgd.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 17-01-2018 13:55 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

zwaffie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:05:
Vraagje.
Waar gebruiken jullie de smartsockets voor? Ik heb er nu twee besteld maar kan er eigenlijk nog niet direct een functie voor bedenken.
Wees creatief. Een lamp die inhet stop contact gaat, een open haardje, etc, alles wat moet schakelen

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

martinvdm schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Wees creatief. Een lamp die inhet stop contact gaat, een open haardje, etc, alles wat moet schakelen
Tot 10Amp

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
thomaske schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:33:
Ik zie wat interessante kortingscodes in het FOK!-topic staan:

Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway Upgrade
https://www.gearbest.com/...html?wid=21&lkid=12695738
$18,99 met code GBNSB12

Xiaomi Mi Magic Controller
https://www.gearbest.com/...html?wid=21&lkid=12695761
$9,99 met code GBNSB13

Xiaomi Mi Smart WiFi Socket - ZigBee Version
https://www.gearbest.com/...344666.html?lkid=12695902
$9,99 met code GBNSB15

Xiaomi mijia Honeywell Fire Alarm Detector
https://www.gearbest.com/...615081.html?lkid=12695965
$24,99 met code GBNSB16
Waarom is die fire alarm detector zo een kostbaar iets in vergelijking met de andere XIAOMI producten? Is er iets speciaals aan (ook ten opzichte van 'gewone' brandalarmen die voor 5 euro te koop zijn) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:37
Kreeg net een mail, de temperatuur sensor is e-mail only price € 7,27

https://www.gearbest.com/...95636&eo=dPAATmNYCM7Zqfoj
vwtune schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Waarom is die fire alarm detector zo een kostbaar iets in vergelijking met de andere XIAOMI producten? Is er iets speciaals aan (ook ten opzichte van 'gewone' brandalarmen die voor 5 euro te koop zijn) :?
Omdat dit misschien geen gewone is? ;) Een gewone gaat alleen af bij brand, deze kan je integreren in je smart home omgeving. Zo kan je bijvoorbeeld ook een alarm afspelen op je gateway bij brand.

[ Voor 53% gewijzigd door Phoolie op 16-01-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:28:

[...]

Omdat dit misschien geen gewone is? ;) Een gewone gaat alleen af bij brand, deze kan je integreren in je smart home omgeving. Zo kan je bijvoorbeeld ook een alarm afspelen op je gateway bij brand.
In verhouding tot andere smart rookmelders is hij erg goedkoop. Een normale koppelbare rookmelder betaal je zo 50 euro voor, een 'smart' rookmelder soms het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:42
Phoolie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:28:

Laatst met code was die nog goedkoper.
2x TempSensor voor 11.83 EUR.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
SPX420 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:39:
[...]

In verhouding tot andere smart rookmelders is hij erg goedkoop. Een normale koppelbare rookmelder betaal je zo 50 euro voor, een 'smart' rookmelder soms het dubbele.
Hangt er wel vanaf met welk protocol zijn. Heb er toen 2 (in een set) bij de Kruidvat gekocht van Flamingo voor 12,99. Deze zijn wel 433 Mhz
TerrorSource schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Laatst met code was die nog goedkoper.
2x TempSensor voor 11.83 EUR.
Dat meende ik mij ook te herinneren, maar die code is al niet meer geldig, toch?

[ Voor 24% gewijzigd door Phoolie op 16-01-2018 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Phoolie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Hangt er wel vanaf met welk protocol zijn. Heb er toen 2 (in een set) bij de Kruidvat gekocht van Flamingo voor 12,99. Deze zijn wel 433 Mhz

[...]

Dat meende ik mij ook te herinneren, maar die code is al niet meer geldig, toch?
Ik heb die zelfde flamingo’s ook ooit bij de Kruidvat gekocht. Die vervang ik nu voor de Xiaomi en hoop eigenlijk dat die beter zijn. De flamingo’s zijn bij mij, inmiddels in een paar jaar tijd welliswaar, enkele keren spontaan afgegaan. Niet echt fijn, zeker niet midden in de nacht wat ook gebeurde. Ze waren koppelbaar dus het hele huis staat te trillen :)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
vwtune schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Misschien om dat deze van Honeywell is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
gordijn moter is binnen, nu nog wachten op rails. Ik ben zo nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Gateway nu 16,07 euro met GBNSB12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 29-06 23:27
groggy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:12:
Dan ben je niet de enige die nieuwsgierig hierna is.
Ik heb intussen 2 gateways ( vs1 en vs2 ) en tientallen sensoren hieraan gekoppeld.
Een gordijnmotor staat nog op mijn verlanglijstje maar ik wil eerst weten hoe die bevalt voordat ik een (relatief) groot bedrag hieraan besteed.

Deel je ervaringen alsjeblieft :) _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26
h4ns schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:31:
Nog een tip: Bij de Albert Heijn deze week VARTA CR2032 knoop cellen (2 stuks) voor 0,99 cent.

Ik bestel knoopcellen meestal bij dealextreme, maar voor deze prijs met een houdbaarheid datum tot 2027 [!] heb ik maar wat pakjes mee genomen :)
15 pakjes gehaald bij de appie, kassiere zat me aan te kijken :) 89,95 - 75 euro korting _/-\o_ _/-\o_

En ook nog 9 ovenzegels woot!

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 16-01-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 11:48
luigi87 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:05:
[...]

Toevallig een dimmer in de buurt hangen?
Of een trafo ofzo.

Heb het zelfde gedaan wat jij beschrijft en had dit naast een dimmer zitten. Geeft heel veel valse schakelingen.
Andere kant van de muur zit wel mijn CV ketel, maar die hangt niet aan dezelfde muur als de schakelaar, voor de rest niets van dimmers of iets dergelijks in de buurt, vreemde is, het gebeurt alleen als er een schakeling is geweest, als je de schakelaar niet gebruikt geeft die ook geen random triggers af.
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:31:
[...]

Misschien dat dit verholpen wordt als je het reedrelais/glazen buisje lossoldeert?
Die heb ik inderdaad weggehaald en op die 2 printaansluitingen draadjes gesoldeerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
groggy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:12:
Welke rails gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Chrisiesmit93 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:21:
[...]

Andere kant van de muur zit wel mijn CV ketel, maar die hangt niet aan dezelfde muur als de schakelaar, voor de rest niets van dimmers of iets dergelijks in de buurt, vreemde is, het gebeurt alleen als er een schakeling is geweest, als je de schakelaar niet gebruikt geeft die ook geen random triggers af.

[...]

Die heb ik inderdaad weggehaald en op die 2 printaansluitingen draadjes gesoldeerd ;)
klinkt al iets ongewoons. ik heb er nu 3 zo zitten in huis en deze geven allen niet een na schakeling.
zelf heb ik het reedcontact er nog opzitten, vond ik makkelijker er aan solderen.
Denk dat je sensor dus niet helemaal zuiver is.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

CopyCatz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:02:
[...]

15 pakjes gehaald bij de appie, kassiere zat me aan te kijken :) 89,95 - 75 euro korting _/-\o_ _/-\o_

En ook nog 9 ovenzegels woot!
Dit geldt dan niet voor de door/window sensoren denk ik, die hebben volgens mij een CR1632 batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De CR2032 is een vrij gangbare maat.

De kleine schakelaars, en de temperatuur sensors werken er in ieder geval mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FHQDKWz.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klinkt wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Waarom staat Bluetooth niet standaard aan in Domoticz? Ik zou graag de planten sensor van Xiaomi willen toevoegen, ik meende dat het wel zou moeten werken icm met een rpi3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
vwtune schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:38:
Waarom staat Bluetooth niet standaard aan in Domoticz? Ik zou graag de planten sensor van Xiaomi willen toevoegen, ik meende dat het wel zou moeten werken icm met een rpi3?
Heb je een bluetooth dongle in je Pi gestopt dan? En zo ja, dan zul je ook eaa moeten doen aan installatie van drivers etc voordat het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Sander schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:54:
[...]

Heb je een bluetooth dongle in je Pi gestopt dan? En zo ja, dan zul je ook eaa moeten doen aan installatie van drivers etc voordat het allemaal werkt.
RPI3 zit standaard bluetooth op... vandaar mijn vraag aangezien ik hem in domoticz niet voorbij zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
vwtune schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:38:
offtopic:
Mooie vraag voor het Domoticz topic.
;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is er iets bekend hoe je zelf rechtstreeks (met scripjes oid) met de gateway kunt praten (commandos er naar toe sturen) om bijvoorbeeld de LED ring te veranderen of geluid af te spelen (dus niet middels domoticz ofzo) ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Koffie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:14:
Is er iets bekend hoe je zelf rechtstreeks (met scripjes oid) met de gateway kunt praten (commandos er naar toe sturen) om bijvoorbeeld de LED ring te veranderen of geluid af te spelen (dus niet middels domoticz ofzo) ?
Via Domoticz lukt dat prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

lijkt mij een kwestie van de python code bekijken die wordt gebruikt bij Homeassistant bijvoorbeeld. Het zou me ook verbazen als het encrypted is dus mischien kan je met een packet capture het meeste wel reverse engineeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat ik dus expliciet op voorhand al uitsluit ;)
TrailBlazer schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:15:
lijkt mij een kwestie van de python code bekijken die wordt gebruikt bij Homeassistant bijvoorbeeld. Het zou me ook verbazen als het encrypted is dus mischien kan je met een packet capture het meeste wel reverse engineeren
Ik ga eens zoeken.
Via github ook al het eea aan python code gevonden, maar kan ik nog niet veel kaas van maken. Hopelijk komt mijn gateway morgen of overmorgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Weer wat speelgoed binnengekregen: 3 deursensoren voor het alarm in de woon/eetkamer waar geen bewegingssensoren hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Koffie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:14:
Deze al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:06
Vandaag ineens drie pakketjes binnen, die op de beruchte trein lagen....

Had een hoopje dat de Aquara Cam automagisch door Domoticz zou worden opgepikt, maar dat werkt helaas niet. Ook lukt het me niet om alarm modus via de app in te stellen, die chinese tekentjes in de submenu's zijn niet te doorgronden.... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
MasterMaceMichu schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:54:
Vandaag ineens drie pakketjes binnen, die op de beruchte trein lagen....

Had een hoopje dat de Aquara Cam automagisch door Domoticz zou worden opgepikt, maar dat werkt helaas niet. Ook lukt het me niet om alarm modus via de app in te stellen, die chinese tekentjes in de submenu's zijn niet te doorgronden.... ;)
Staat jouw status nog steed op: In Polen??? ik heb nog niets ontvangen van die trein... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Wat is het verschil tussen de ronde(v1) en vierkante (v2) Window/Door Sensor????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:44:
Wat is het verschil tussen de ronde(v1) en vierkante (v2) Window/Door Sensor????
Kijk eens in de startpost, daar zie je alle specs van de bekende sensoren. In dit geval zou je dus zien dat het enige verschil de vorm en de prijs is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:44:
enkel de vorm. (en hij is gemaakt door een " Partner" van Xiaomi )

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:04
Gisteren onverwacht wat wireless switches en een deursensor ontvangen. Wireless switches geconfigureerd en opgenomen in LUA scriptje, opgeplakt. Ik blij, vriendin blij (die begint nu eindelijk de voordelen te zien). Ik moet alleen nog even bedenken waar ik de deursensor ga plakken, en welk script ik eraan toevoeg.

Ik ga nog wel extra wireless switches bestellen. Dit was even een proefbatch, en de kwaliteit / gemak valt me heel erg mee.

Nu nog die #$%# kubus werkend krijgen met mijn receiver. :(
(Ligt meer aan de receiver dan aan de kubus)

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 18-01-2018 11:52 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Phoolie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Kijk eens in de startpost, daar zie je alle specs van de bekende sensoren. In dit geval zou je dus zien dat het enige verschil de vorm en de prijs is ;)
Ik zag idd dat er alleen een verschil in shape is meer niet, dat vond ik vreemd, want waarom iets nieuws maken als het er al is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Ik zag idd dat er alleen een verschil in shape is meer niet, dat vond ik vreemd, want waarom iets nieuws maken als het er al is...
Er zal vast verschil in zitten, maar niet qua features. De een is echter van Xiaomi, en de ander van een partner, Aqara. Ze zijn dus niet van hetzelfde merk/fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Aqara Human Body Sensor v2 in de aanbieding bij Gearbest.
E-Mail only price: 9,99 USD / 8,45 EUR:
https://www.gearbest.com/...68879&eo=tAoSfcbhw0iAylFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:32

Fixer

FP ProMod
Het blijft toch apart...
Zit ik al sinds begin december te wachten op allerlei sensors (Temp, Body en Deur/Raam) en het wil maar niet opschieten (lijken al bijna 3 weken in Polen te liggen...)

Bestel ik op 11 januari nog even een extra temp sensor en wireless switch en wat schetst mijn verbazing...ligt dat opeens vandaag op de deurmat. Binnen een weekje binnen dus :? 7(8)7. Gewoon exact dezelfde verzendmethode gebruikt. (Beide bestellingen bij Gearbest gedaan trouwens).

Sensoren zien er goed uit en lijken ook prima te werken. Nu ff verder met HA.

[ Voor 4% gewijzigd door Fixer op 18-01-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Net de gateway en de zigbee switch binnen. Mooi spul (alhoewl de lichtknop niet helemaal gaaf is, misschien dat ik daar nog een email over stuur).

Zit nu even op de bewegingssensoren te wachten en de knop voor boven, maar het is wel even goed om te zien hoe dat werkt voordat ik meer ga investeren.

Nu nog even kijken hoe ik een vierkantje in een rond gat kan krijgen wat hoewel het allemaal werkt, is het wel jammer dat hij niet in de muur past.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Dat gaat nooit passen zonder serieus hak en breek werk.

Daarom gebruikt ook iedereen de wireless muur schakelaars:

https://www.gearbest.com/...610095.html?lkid=11781156

https://www.gearbest.com/...626696.html?lkid=11781134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Fixer schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:36:
Het blijft toch apart...
Zit ik al sinds begin december te wachten op allerlei sensors (Temp, Body en Deur/Raam) en het wil maar niet opschieten (lijken al bijna 3 weken in Polen te liggen...)

Bestel ik op 11 januari nog even een extra temp sensor en wireless switch en wat schetst mijn verbazing...ligt dat opeens vandaag op de deurmat. Binnen een weekje binnen dus :? 7(8)7. Gewoon exact dezelfde verzendmethode gebruikt. (Beide bestellingen bij Gearbest gedaan trouwens).

Sensoren zien er goed uit en lijken ook prima te werken. Nu ff verder met HA.
Misschien ligt het hier aan, deze mail kreeg ik gisteren van Gearbest:

Dear Valued Customer,

Thank you for placing an order with us.

The shipping method you selected was overwhelmed with packages, we have therefore updated your shipping method to an alternative line (China Post). Please use the tracking number provided in your account and the following link to track your delivery: http://www.17track.net/en.

We wish you a happy start to the new year and thank you for your support.

Best regards,

Gearbest Customer Service

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DT87
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 14:46

[...]

Dear Valued Customer,

The shipping method you selected was overwhelmed with packages, we have therefore updated your shipping method to an alternative line (China Post). Please use the tracking number provided in your account and the following link to track your delivery: http://www.17track.net/en.

Best regards,

Wow goed om te lezen dat ik niet de enige ben! Had een Yeelight RGBW besteld begin december die vorige week ineens (eindelijk) binnen kwam. Tracking via 17track geeft nu overigens nog steeds aan dat deze in Polen ligt, bij tracking via PostNL zag ik echter ineens dat deze in Nederland was. Twee andere Yeelights zijn nu nog steeds in Polen volgens tracking, en Gearbest wil pas verder praten na 2 maanden... Andere bestellingen van begin januari zijn inmiddels al binnen. En dan te bedenken dat ik aanvankelijk zo'n lol had in de wereldreis die mijn pakketjes aan het maken waren (China, Mongolië, Rusland etc)!

[ Voor 0% gewijzigd door DT87 op 18-01-2018 15:25 . Reden: Fout met quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DT87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Wow goed om te lezen dat ik niet de enige ben! Had een Yeelight RGBW besteld begin december die vorige week ineens (eindelijk) binnen kwam. Tracking via 17track geeft nu overigens nog steeds aan dat deze in Polen ligt, bij tracking via PostNL zag ik echter ineens dat deze in Nederland was. Twee andere Yeelights zijn nu nog steeds in Polen volgens tracking, en Gearbest wil pas verder praten na 2 maanden... Andere bestellingen van begin januari zijn inmiddels al binnen. En dan te bedenken dat ik aanvankelijk zo'n lol had in de wereldreis die mijn pakketjes aan het maken waren (China, Mongolië, Rusland etc)!
Ach, mijn bestelling van 27-11, ligt ook nog steeds in Polen... en Gearbest wil pas idd na 26 januari mij een oplossing bieden. Inmiddels heb ik bijvoorbeeld de Xiaomi router 3G wel binnen 3 weken binnen gekregen (ook via Gearbest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
MasterMaceMichu schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:54:

Hey, deze kende ik nog niet. Dat ziet er uit als leuk speelgoed! Heb even snel wat footage bekeken. Beeldkwaliteit lijkt mij erg prima voor zo'n goedkoop dingetje. Weet jij toevallig of deze cam een RTSP feed uitzendt? Of moet je per se de MiHome gebruiken om dat ding überhaupt te gebruiken?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
h4ns schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:59:
Dat gaat nooit passen zonder serieus hak en breek werk.

Daarom gebruikt ook iedereen de wireless muur schakelaars:

https://www.gearbest.com/...610095.html?lkid=11781156

https://www.gearbest.com/...626696.html?lkid=11781134
Maar die kan niet schakelen. Je hebt helemaal niets aan die wireless muur schakelaars zonder dat je de lichten fysiek kunt schakelen.

Is daar dan een oplossing voor? Ik ben best geinteresseerd om een inbouw relay te kopen en er in te zetten en dan de wireless schakelaar erbovenop te plakken, maar ik heb daar nog geen oplossing voor gezien. (iemand een zigbee of WIFI inbouw relay gezien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Furiousz schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:01:
[...]

Dear Valued Customer,

Best regards,

Die heb ik ook gehad, maar ging om een bestelling die ik deze week nog heb gedaan.
Volgens mij staat dit niet voor de vertraging met postpaktjes die al weg zijn.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 21:14

dof

DT87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Ongeveer zelfde ervaring; m'n GB bestellingen eind november en begin december hebben er 7-8 weken over gedaan (maar gelukkig allemaal binnen). Van de Ali en GB bestellingen van week 1 en 2 van dit jaar zijn de eerste al weer binnen en andere duidelijk (tracking) onderweg. Doen er dus 2-3 weken over.
Komt dus allemaal vast wel goed maar we werden wel wat op de proef gesteld. :)

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
dof schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:25:
[...]

Ongeveer zelfde ervaring; m'n GB bestellingen eind november en begin december hebben er 7-8 weken over gedaan (maar gelukkig allemaal binnen). Van de Ali en GB bestellingen van week 1 en 2 van dit jaar zijn de eerste al weer binnen en andere duidelijk (tracking) onderweg. Doen er dus 2-3 weken over.
Komt dus allemaal vast wel goed maar we werden wel wat op de proef gesteld. :)
Staat jouw status nog steeds op in Polen???
Mijn spullen zaten in dezelfde trein, maar ik heb nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:32

Fixer

FP ProMod
vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:28:
[...]

Mijn spullen zaten ook op de beruchte trein uit Polen. Net bij thuiskomst zag ik opeens 4 pakketjes in de brievenbus liggen. Begin december besteld (nu dus allemaal tegelijk binnen).

Wat zit er trouwens een verschil in de energieniveau's van de meegeleverde batterijen. Heb nu 2 van 90+ en de rest zit allemaal rond de 40% (terwijl productiedatum oktober/november 2017 is.
Maar goed, had gelukkig al een smak reserve batterijen gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Fixer schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:34:
[...]

Mijn spullen zaten ook op de beruchte trein uit Polen. Net bij thuiskomst zag ik opeens 4 pakketjes in de brievenbus liggen. Begin december besteld (nu dus allemaal tegelijk binnen).

Wat zit er trouwens een verschil in de energieniveau's van de meegeleverde batterijen. Heb nu 2 van 90+ en de rest zit allemaal rond de 40% (terwijl productiedatum oktober/november 2017 is.
Maar goed, had gelukkig al een smak reserve batterijen gekocht ;)
Meestal doet de koude juist batterijen wel goed toch... als je ziet wat voor routes die spullen hebben moeten doorstaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Eventjes stil geweest van uit mijn kant.. Maar afgelopen week compleet afscheid genomen van mijn ZWave spullen op 1 device na (multi 6 in 1 badkamer sensor in het plafond). Beslissing gemaakt om verder compleet over te stappen op Xiaomi :)

Mijn woning is volledig voorzien van Livolo switches en sockets. Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen op multi EU sockets welke ik dus kan gebruiken. NL stekkers en CH/AU stekkers passen hier in, enkel geen randaarde voor NL stekkers die dit vereisen. Op deze manier hoef ik geen verloop stekkers te gebruiken d:)b

Volgende besteld:
- 10x wall power plugs (Zigbee)
- 2x Smart Power Strip 6 ports (WiFi)
- 4x Door Sensor
- 2x Motion Sensor

Plan is om met de 2x Smart Power Strips middels WireShark het signaal te onderscheppen wat ON/OFF triggered. Deze wil ik dan vervolgens weer koppelen aan Domoticz met een dummy switch + external command. Stroommeting uitlezen zal misschien nog een brug te ver zijn voor deze slimme stekkerblokken.
Alhoewel.. hier, hier en hier zijn wel al wat zaken onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:28:
Eventjes stil geweest van uit mijn kant.. Maar afgelopen week compleet afscheid genomen van mijn ZWave spullen op 1 device na (multi 6 in 1 badkamer sensor in het plafond). Beslissing gemaakt om verder compleet over te stappen op Xiaomi :)

Mijn woning is volledig voorzien van Livolo switches en sockets. Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen op multi EU sockets welke ik dus kan gebruiken. NL stekkers en CH/AU stekkers passen hier in, enkel geen randaarde voor NL stekkers die dit vereisen. Op deze manier hoef ik geen verloop stekkers te gebruiken d:)b

Volgende besteld:
- 4x Door Sensor
- 2x Motion Sensor

Plan is om met de 2x Smart Power Strips middels WireShark het signaal te onderscheppen wat ON/OFF triggered. Deze wil ik dan vervolgens weer koppelen aan Domoticz met een dummy switch + external command. Stroommeting uitlezen zal misschien nog een brug te ver zijn voor deze slimme stekkerblokken.
Waarom ga je over van z-wave naar Xiaomi? Als je de spullen al hebt en domoticz gebruikt kan je het toch ook naast elkaar gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Volgende besteld:
- 4x Door Sensor
- 2x Motion Sensor

Ik heb juist zwave aangeschaft naast de zigbee. Ik mis namelijk de relay’s en dimmers welke ik met zwave wel kan aanschaffen, maar probeer, met name vanwege de prijs, wel zo veel mogelijk zigbee Xiaomi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 21:14

dof

vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:28:
[...]

Ja, die staan virtueel nog steeds in Polen. Maar blijkbaar is dat de laatste track-n-trace melding, want een kleine week later waren ze bij mij gearriveerd. Sommigen kregen nog de melding dat het vertrokken was, anderen (ik) alleen de melding dat het gearriveerd was. Die track-n-trace beschaving stopt waarschijnlijk in Polen ;-)

Maar kijk wat ik vanavond ontving; m'n hele achterstallige (week 1&2 besteld) reeks bestellingen in 1 keer >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tDuPT7Gr3wHe8rMk5LYNbiVo/full.png

Waarschijnlijk was douane flauw van al die kleine pakjes en smeten ze het de deur uit :)

[ Voor 20% gewijzigd door dof op 18-01-2018 19:02 ]

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PIR vandaag binnengekomen via AliExpres. at wel een sticker op de envelop dat het niet voldoet aan EU richtlijnen, maar batterij is er niet uitgehaald.
Nu nog wachten op de gateway.

Is er soms een manier om die PIR op de een of andere manier toch te schroeven? Ik heb weinig vertrouwen in dubbelzijdig tape op oneffen oppervlak (plafond / muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:58:
PIR vandaag binnengekomen via AliExpres. at wel een sticker op de envelop dat het niet voldoet aan EU richtlijnen, maar batterij is er niet uitgehaald.
Nu nog wachten op de gateway.

Is er soms een manier om die PIR op de een of andere manier toch te schroeven? Ik heb weinig vertrouwen in dubbelzijdig tape op oneffen oppervlak (plafond / muur).
Batterij cover eraf en schroef door het plastic heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Koffie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:58:

Zoiets of zoiets.
Moet je even iemand vinden met een 3D printer of via 3DHub.com.

Ik moet zelf ook nog even kijken hoe ik ze ga ophangen. Dan pas ik eventueel die ontwerpen aan. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:06
Aurora schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:38:
[...]

Hey, deze kende ik nog niet. Dat ziet er uit als leuk speelgoed! Heb even snel wat footage bekeken. Beeldkwaliteit lijkt mij erg prima voor zo'n goedkoop dingetje. Weet jij toevallig of deze cam een RTSP feed uitzendt? Of moet je per se de MiHome gebruiken om dat ding überhaupt te gebruiken?
Daar ben ik nog mee bezig. Heb hem nu werkend in de MiHome app, dit weekend verder speuren.... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jobr schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Zoiets of zoiets.
Moet je even iemand vinden met een 3D printer of via 3DHub.com.

Ik moet zelf ook nog even kijken hoe ik ze ga ophangen. Dan pas ik eventueel die ontwerpen aan. Ben er alleen nog niet aan toe gekomen.
Thanks niet bij stilgestaan. 3D printen moet geen probleem zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
SPX420 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Waarom ga je over van z-wave naar Xiaomi? Als je de spullen al hebt en domoticz gebruikt kan je het toch ook naast elkaar gebruiken?
ZWave heeft zich bij mij niet bewezen.Trage schakelingen, continue devices offline en dure aanschaf.
Ik had 8 powerplugs dus het mesh netwerk deed zijn werk goed.. en toch iedere keer weer.. Was er klaar mee. Zelfs mijn 433/KaKu spul is betrouwbaarder dan Zwave bij mij thuis.
martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:38:
[...]

Ik heb juist zwave aangeschaft naast de zigbee. Ik mis namelijk de relay’s en dimmers welke ik met zwave wel kan aanschaffen, maar probeer, met name vanwege de prijs, wel zo veel mogelijk zigbee Xiaomi spul.
Relay's doe ik middels ESP's (WiFi). Dimming kan ook met ESP's (WiFi) en/of 433.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Batterij cover eraf en schroef door het plastic heen?
Klein magneet met schroefgat tegen het plafond schroeven en metalen plaatje op het sensorvoetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:05:
[...]

ZWave heeft zich bij mij niet bewezen.Trage schakelingen, continue devices offline en dure aanschaf.
Ik had 8 powerplugs dus het mesh netwerk deed zijn werk goed.. en toch iedere keer weer.. Was er klaar mee. Zelfs mijn 433/KaKu spul is betrouwbaarder dan Zwave bij mij thuis.

[...]

Relay's doe ik middels ESP's (WiFi). Dimming kan ook met ESP's (WiFi) en/of 433.
Hoe heb je ESPs en dimming voor elkaar gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:22:
[...]

Hoe heb je ESPs en dimming voor elkaar gekregen ?
Lees hier het een en ander door.

https://github.com/Theb-1/ESP8266-wifi-light-dimmer

http://www.instructables....light-dimmer-The-circuit/

http://esp8266-projects.org/category/ac-dimmer/

Daarnaast heb ik ook nog een avontuurtje met Livolo dimmer (433) + ESP. Dat heb ik werkend maar past jammer genoeg (nog) niet in een EU WCD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Damn wat zijn die deursensoren handig als contact sensor :). Zelfs het gaatje zit er al in.
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/622453uq3/253946_B6-_E1_A6-4_EF3-_BCF5-96_AECE04_C44_F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune

Volgende besteld:
- 4x Door Sensor
- 2x Motion Sensor

Ik krijg mijn livolo's (2 weg geschakelde, voor 1 gang) niet werkend in domoticz. Ik heb begrepen dat ik de knop 10 seconde moet inhouden, dan loslaten, dan weer 5 seconden de knop onhouden tot je een 'di' hoort, dan op de learn toest drukken in domoticz. Helaas krijg ik de unsynchronisatie al niet voor elkaar. Heb jij het wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Is het het beste om bij Yeelight en de andere Xiaomi producten (gateway onderandere) de gegevens time out op : niet actief te zetten? of moet ie op een bepaalde tijd gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:42:
Damn wat zijn die deursensoren handig als contact sensor :). Zelfs het gaatje zit er al in.
[afbeelding]
Kan jij mij vertellen hoeveel voltage en ampere je hier minimaal/maximaal door heen moet sturen voordat ie getriggerd wordt?

@luigi87 Jij heb dit toch ook al eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:59:
[...]

Kan jij mij vertellen hoeveel voltage en ampere je hier minimaal/maximaal door heen moet sturen voordat ie getriggerd wordt?

Het is gewoon een kwestie van het readcontact eraf solderen en vervangen door twee draadjes. Je hebt een droog contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:56:
[...]

Ik krijg mijn livolo's (2 weg geschakelde, voor 1 gang) niet werkend in domoticz. Ik heb begrepen dat ik de knop 10 seconde moet inhouden, dan loslaten, dan weer 5 seconden de knop onhouden tot je een 'di' hoort, dan op de learn toest drukken in domoticz. Helaas krijg ik de unsynchronisatie al niet voor elkaar. Heb jij het wel werkend?
ja dit is bij mij werkend. Ik heb het volgens mij al eens eerder uitgelegd in het Domoticz topic?

renedis in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Overigens is dit een beetje off-topic
vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:59:
Is het het beste om bij Yeelight en de andere Xiaomi producten (gateway onderandere) de gegevens time out op : niet actief te zetten? of moet ie op een bepaalde tijd gezet worden?
Nee hier moet je niet aan zitten. Gegevens time out heeft geen nut icm de gateway.
Overigens is dit ook behoorlijk off-topic. Dit kan je in het Domoticz topic vragen.
martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:00:
[...]

Het is gewoon een kwestie van het readcontact eraf solderen en vervangen door twee draadjes. Je hebt een droog contact.
Ik heb nog niet eerder een deursensor open gehad. Ik was in de veronderstelling dat bijvoorbeeld 230V op zo'n klein boardje voor wat issues kan zorgen. Heb jij toevallig "inside pictures" ? Thnx voor de informatie iig!

[ Voor 15% gewijzigd door renedis op 18-01-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[afbeelding]
Ik voel me een beetje dom, maar kun je uitleggen wat dit precies doet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:03:
[...]

In plaats van een magneetcontact kun je hem nu anders inzetten, bijvoorbeeld als deurbel of ander droog contact wat je wilt schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:02:
[...]

ja dit is bij mij werkend. Ik heb het volgens mij al eens eerder uitgelegd in het Domoticz topic?

renedis in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Overigens is dit een beetje off-topic

[...]

Nee hier moet je niet aan zitten. Gegevens time out heeft geen nut icm de gateway.
Overigens is dit ook behoorlijk off-topic. Dit kan je in het Domoticz topic vragen.
Klopt, maar dat is mijn vraag niet, ze werken nu bij mij ook, maar via mijn handen en niet in domoticz... domoticz herkent/ ziet ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
vwtune schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:07:
[...]

Klopt, maar dat is mijn vraag niet, ze werken nu bij mij ook, maar via mijn handen en niet in domoticz... domoticz herkent/ ziet ze niet.
Als ze nu handmatig werken kan je ze vervolgens net zoals je andere schakelaars toe gaan voegen in Domoticz. Let wel, je dient maar 1 schakelaar toe te voegen, niet 2 (want ze zijn namelijk in sync met elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:04:
[...]

In plaats van een magneetcontact kun je hem nu anders inzetten, bijvoorbeeld als deurbel of ander droog contact wat je wilt schakelen
Aha, duidelijk. Kwartje valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:33:
[...]

Lees hier het een en ander door.

https://github.com/Theb-1/ESP8266-wifi-light-dimmer

http://www.instructables....light-dimmer-The-circuit/

http://esp8266-projects.org/category/ac-dimmer/

Daarnaast heb ik ook nog een avontuurtje met Livolo dimmer (433) + ESP. Dat heb ik werkend maar past jammer genoeg (nog) niet in een EU WCD.
Thanks. Ziet er veel belovend uit. je stuurt ze dus met GET http commando's aan, ook vanuit Home Assistant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedis
Koffie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:03:
[...]

martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Om een praktijk voorbeeldje te geven:

Origineel gebruik:
Deur gaat open en het magneetje op de deur zit niet meer naast de sensor. De sensor geeft ON/OPEN signaal naar zijn receiver (de gateway in dit geval).

Aanpassing:
Readcontact er af solderen (dit is het stukje in de hardware welke een magnetisch veld ziet).
Vervolgens een draadje aan iedere kant solderen. Zodra de 2 uiteinden van de draadjes elkaar raken maken ze contact net zoals de readcontact eerder deed met het magnetisch veld.

Aangepast gebruik:
Aansluiten op je deurbel met de 2 draadjes. Deurbel word ingedrukt maar in feite maken de 2 draadjes contact net zoals er eerst bij de readcontact gebeurde.

Zo kan je dus events triggeren of bijhouden met de deursensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:14:
[...]

Thanks. Ziet er veel belovend uit. je stuurt ze dus met GET http commando's aan, ook vanuit Home Assistant?
Geen ervaring met Home Assistant hier in. Maar de normale ESPEasy werkt niet OOTB. Ik geloof dat in V2 wel het een en ander is ondersteund omtrent dimmers.

Ik heb in Domoticz met een dummy schakelaar verschillende dim levels ingesteld (per 10%). Dat was voor mij het makkelijkst in te stellen en het meest werkzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:09:
[...]

Als ze nu handmatig werken kan je ze vervolgens net zoals je andere schakelaars toe gaan voegen in Domoticz. Let wel, je dient maar 1 schakelaar toe te voegen, niet 2 (want ze zijn namelijk in sync met elkaar).
En dat krijg ik dus niet voor elkaar helaas. 1 van de twee maakt ook maar zo een 'di' geluid als ik de knop 5 en 10 seconde inhoud. moet ik ze wellicht eerst ontkoppelen via de com-kabel? :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 21:59:
[...]

Jup 3 maal nu. En ga het nog 5 keer doen.
Wat je moet doen is 2 draadjes maken aan iedere zijde van het reedcontact. Deze laat je dan via een schakelaar schakelen. En voila je hebt een schakelaar sensor gemaakt.

Dus geen externe spanning of stroom erdoor heen jassen. Vindt die niet lief

Als je behoefde hebt aan fotos. Ik ga er zaterdag minimaal 3 ombouwen. En kan in het proces wel ff fotos maken.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik zit te denken om sonoff schakelaars te kopen omdat die wel in de wcd passen. maar ikheb egenlijk nergens de vergelijkbare knoppen gezien. leuke van de aqara is dat je een wcd versie hebt maar ook een draadloze die exact hetzelfde eruit ziet.

weet iemand of er ook draadloze knoppen zijn voor de sonoff wifi schakelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
luigi87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Wat je moet doen is 2 draadjes maken aan iedere zijde van het reedcontact. Deze laat je dan via een schakelaar schakelen. En voila je hebt een schakelaar sensor gemaakt.

Als je behoefde hebt aan fotos. Ik ga er zaterdag minimaal 3 ombouwen. En kan in het proces wel ff fotos maken.
Foto's waardeer ik enorm! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

luigi87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Gebruik je dit achter bestaande schakelaars dan? Blijf je dan niet alsmaar batterijen wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Tis echt heel simpel. Zal ff wat fotos maken bij het ombouwen zaterdag.
martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:47:
[...]

Gebruik je dit achter bestaande schakelaars dan? Blijf je dan niet alsmaar batterijen wisselen?
Ja doe ik idd. Anders krijg je van die lelijke draadloze schakelaars die je moet plaatsen.

Ga zaterdag een 3 tal maken en deze achter een impulsschakelaar zetten. En de logica in een blocky zetten if schak 1 is in en lamp x is off dan set lamp x on.
Dit zou prima moeten werken. (Kleine kantekening. Zie in het gedrag van de omgebouwde sensor als die langere tijd op open staat hij ook vaker het open commando stuurt. Maar voor nu denkndat dit geen probleem moet zijn)
Credits gaan naar @M.v.Veelen die mij aan dit idee heeft geholpen.
@M.v.Veelen heb jij al eens batteijen van je omgebouwde deursensoren moet vervangen? En wlek scriptje had je nou voor opgezet?

Heb nog geen batterij hoeven te vervangen op het moment.
Sensor in toilet zitten vanaf 19-11-2017 en batt niveau is nu 80% volgens domoticz. Dus nee blijf niet wisselen gaat best lang mee.

[ Voor 75% gewijzigd door luigi87 op 18-01-2018 23:15 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

luigi87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:57:
[...]

[...]

Ja doe ik idd. Anders krijg je van die lelijke draadloze schakelaars die je moet plaatsen.

Zal ff kijken wat de batterij nu is.
En dan in je centraal / plafond doos een omgebouwde smart plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

martinvdm schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:02:
[...]

En dan in je centraal / plafond doos een omgebouwde smart plug?
Nope gebruik yeelights en ikea tradfri lampen. Dus allemaal slimme lampen. Die door domoticz of de phillips HUE worden aangestuurd.

(Heb de batt status en wat meer text aan me vorige bericht toegevoegd)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
[...]

[...]

Ga zaterdag een 3 tal maken en deze achter een impulsschakelaar zetten. En de logica in een blocky zetten if schak 1 is in en lamp x is off dan set lamp x on.
Dit zou prima moeten werken. (Kleine kantekening. Zie in het gedrag van de omgebouwde sensor als die langere tijd op open staat hij ook vaker het open commando stuurt. Maar voor nu denkndat dit geen probleem moet zijn)
@M.v.Veelen heb jij al eens batteijen van je omgebouwde deursensoren moet vervangen? En wlek scriptje had je nou voor opgezet?

Sensor in toilet zitten vanaf 19-11-2017 en batt niveau is nu 80% volgens domoticz. Dus nee blijf niet wisselen gaat best lang mee.
Wil je geen LUA in plaats van Blocky? Dan kan je ook bij meerdere opzetten makkelijk copy/pasten. Daarnaast is LUA minder intensief voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:21:
[...]

Wil je geen LUA in plaats van Blocky? Dan kan je ook bij meerdere opzetten makkelijk copy/pasten. Daarnaast is LUA minder intensief voor je systeem.
Wil wel LUA, maar LUA snapt mij niet en ik daarom LUA niet. Dus houd het vaak op blocky soms wat omslachtiger, maar red me er vaak wel mee.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
luigi87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:24:
[...]

Wil wel LUA, maar LUA snapt mij niet en ik daarom LUA niet. Dus houd het vaak op blocky soms wat omslachtiger, maar red me er vaak wel mee.
Stuur je blocky maar een keer in een screenshot via DM.
Dan kan ik kijken of ik het makkelijk om kan zetten.

Overigens is blocky op de achtergrond ook gewoon LUA met een conversie slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
[afbeelding]
Is dat gaatje niet voor de re-set?

(niet dat die zo vaak nodig is, maar toch)

Leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

h4ns schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:42:
[...]

Is dat gaatje niet voor de re-set?

(niet dat die zo vaak nodig is, maar toch)

Leuk idee!
Nee gaatje is voor “koppelen” knopje en dat is die inmiddels al dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[b]luigi87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:57[/b]
Bij mijn Home assistant komen die sensoren meestal niet boven de 50% vwb de batterij. dit schijnt normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
[...]

op zich slim idee, maar moet je het bestaande schakelmateriaal dus ombouwen naar puls schakelaars, niet traditonele aan/uit schakelaars. plus als je batterij moet vervangen dan moet je hele schakelaar weer van de kant hebben. waarom niet overwogen om er 230v op aan te sluiten met omvormertje ofzo (brandveiligheid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:39

Pixelmagic

Ubergeek

zoeperman schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:05:
[...]

op zich slim idee, maar moet je het bestaande schakelmateriaal dus ombouwen naar puls schakelaars, niet traditonele aan/uit schakelaars. plus als je batterij moet vervangen dan moet je hele schakelaar weer van de kant hebben. waarom niet overwogen om er 230v op aan te sluiten met omvormertje ofzo (brandveiligheid?)
Ombouwen naar puls hoeft niet speciaal, je kan via software ook laten reageren op een schakelmoment, dan kan de oude aan stand dus best een uit worden. Je kan zelfs een hotel schakelaar simuleren of een timer.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 12:41
geweldig om al die hacks en ideen hierboven te zien. een zeer levendige thread,

ik wacht ook nog steeds op een groot deel aqara spullen, zitten ook in de befaamde polen trein. daarna nog genoeg dingen besteld.

gisteren ook knoop doorghakt en tevens een raspberry pi 3 model b aangeschaft vi GB voor 28 eurie. heb er totaal geen ervaring mee, maar wil er HASS of Domoticz opzetten. belangrijkste voor mij is de compatibiliteit met de aqara spullen. ik heb geen zwave producten. enige wat ik er nog aan zou kunnen koppelen, zijn de Max eq-3 radiator thermostaten, maar zoals gezegd is het voornamelijk voor de xiaomi aqara spulletjes. (water/body/raam-sensoren, gateway, bedraad schakelaar, aqara 1080p camera, yeelight ceiling, philipsxiaomi bulb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

renedis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:28:
[...]

Stuur je blocky maar een keer in een screenshot via DM.
Dan kan ik kijken of ik het makkelijk om kan zetten.

Overigens is blocky op de achtergrond ook gewoon LUA met een conversie slag.
zal je hem eens sturen. moet me er toch wel eens in verdiepen.
zoeperman schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:05:
[...]

Ja en Nee.
Ik heb nu 2 schakelaars die gewoon aan/uit kunnen (Wip schakelaars) en daarachter de deursensor zitten. Deze zitten in de toiletten want daar wil ik zien dat de verlichting aan is om de mech vent op stand 2 te zetten. is de lamp uit zet ik hem weer uit.

Maar nu moet ik een puls drukker plaatsen op een plek omdat ik die lamp schakel op tijd/ schakel met mijn echo dot/ en met een schakelaar. Kan ook met LUA maar vindt dit makelijker omdat ik meer een hardware man ben dan software. (scheelt me tijd en ergernis)

Ik ben opleid tot elektriciën (hierna doorgeleerd en zit nu in de verkoop bij Deens bedrijf) en ben wat huiverig met elektronica op 230V uit China en in een complacte inbouwdoos (zelfbouw komt altijd meer wartme van vrij).
En die batterij vervangen is echt de moeite niet, zeker niet om de batterijen het goed volhouden.
SolarOrbiter schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:15:
geweldig om al die hacks en ideen hierboven te zien. een zeer levendige thread,

ik wacht ook nog steeds op een groot deel aqara spullen, zitten ook in de befaamde polen trein. daarna nog genoeg dingen besteld.

gisteren ook knoop doorghakt en tevens een raspberry pi 3 model b aangeschaft vi GB voor 28 eurie. heb er totaal geen ervaring mee, maar wil er HASS of Domoticz opzetten. belangrijkste voor mij is de compatibiliteit met de aqara spullen. ik heb geen zwave producten. enige wat ik er nog aan zou kunnen koppelen, zijn de Max eq-3 radiator thermostaten, maar zoals gezegd is het voornamelijk voor de xiaomi aqara spulletjes. (water/body/raam-sensoren, gateway, bedraad schakelaar, aqara 1080p camera, yeelight ceiling, philipsxiaomi bulb)
Ik kan alleen spreken uit mijn ervaring met Domoticz. maar daar is de levendigheid voor Xiaomi ook wel (deels) uitgkomen. Domoticz laat je op een iets meer gebruiksvriendelijke manier programmeren en dingen ontwikkelen.
Al heeft Domoticz wel eens een stabileits probleem, maar vaak komt het omdat je er zoveel aan hangt.
Zelf ben aardig doorgeslagen en heb ik nu 101 slimme divices in huis (van Lampen tot de Cv ketel).

En Xiaomi spullen zijn mega goedkoop en stabiel en daarom erg leuk om mee te experimenteren.

[ Voor 95% gewijzigd door luigi87 op 19-01-2018 10:34 ]

- leeg -

Pagina: 1 ... 12 ... 89 Laatste