Als je hem via de app koopt kost hij 11.73 met 2.43 korting €9,30PnD schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Voor 10 dollar krijg ik hem alleen niet, heb je een code ofzo?
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
9,99 USD maakt hij 8.45 EUR van, dus nog goedkoper dan in de App.verbraakje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:14:
[...]
Als je hem via de app koopt kost hij 11.73 met 2.43 korting €9,30
Opvallend wel dat GB nu altijd verzendkosten lijkt te rekenen, vroeger was untracked altijd gratis volgens mij.
Ook gelijk besteld...TerrorSource schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:43:
[...]
9,99 USD maakt hij 8.45 EUR van, dus nog goedkoper dan in de App.
Totaal nog steeds onder de 10 euro, dus mooie prijsvwtune schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:06:
[...]
Ook gelijk besteld...komt idd wel shipping costs bij.
maar even 2 gedaan, inderdaad wel shipping costs
https://www.gearbest.com/...626703.html?lkid=12624550
code: GBNSB03
MAAR, op welke server setting zetten jullie de Mi Home app? M'n Yeelights heb ik via "Singapore" server, maar dan krijg je al 't Aqara spul niet te zien via Mi Home bij add device, idem voor "Europe (recommended)". Gewoon (China) "Mainland" dan?
Je kunt ook altijd even hier kijken.TerrorSource schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:13:
[...]
Link uit de mail, dit is GEEN refferal:
https://www.gearbest.com/...77709&eo=FDbMoMrhtsXyA5kd
Mocht er iemand zulke linkjes krijgen is het misschien handig als we deze delen. Scheelt ons alle weer geld![]()
ps. Zit zelf op korting op de TempSensor v2 te wachten dus mocht iemand die hebben
Daarnaast kun je op FOK gewoon om een code vragen als je wat nodig hebt.
Dat het gratis verzenden een beetje af aan het lopen is viel me ook al op. Die shops in china maken ons eerst verslaafd, en krikken daarna de prijzen op! Kan ook niet eeuwig blijven duren zo
Wel in het topic: Vraag coupon code aan. Nu zijn er twee tweakers aliassen die code aanvragen in verzameltopicjobr schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:59:
[...]
Daarnaast kun je op FOK gewoon om een code vragen als je wat nodig hebt.
Voor de mensen met FZRAMYT verzending (ik heb besteld op 26 november):Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:54:
Ik zit ook nog op een hoop spullen te wachten. Maar blijkbaar alles met logistick compagnie FZRAMYT als vermelding is heel traag/komt niet aan. Andere aqara onderdelen die daartussen besteld zijn of daarna zijn al wel binnen.
Tracking van de nog niet geleverde items geeft ook verschilende resultaten aan zowel Polen als geleverd met airtransport.
Voorlopig wacht ik nog even af.
Ik heb gisteren mijn spullen binnen gekregen met deze verzendmethode.
Of hoe accuraat de Tado-thermostaat isSvenVis schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:53:
Gisteren Xiaomi Aqara temperatuursensoren binnen gekregen. Ik heb een Tado-thermostaat en er zit telkens een halve graad verschil tussen de metingen (ze hangen naast elkaar), iemand een idee hoe accuraat de Xiaomi sensoren zijn? Ik heb geen beschikking over geijkte apparatuur helaas.
[afbeelding]
Haha, die vraag heb ik al in het Tado-forum gesteld.
Is jouw status wel veranderd? (vertrokken uit Polen?)renedis schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:20:
[...]
Voor de mensen met FZRAMYT verzending (ik heb besteld op 26 november):
Ik heb gisteren mijn spullen binnen gekregen met deze verzendmethode.
Dat kan heel goed. Heb ik ook tussen 433 sensor en thermostaat. Kan zelfs uitmaken als ze beide op een andere plek of hoogte staan.SvenVis schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:53:
Gisteren Xiaomi Aqara temperatuursensoren binnen gekregen. Ik heb een Tado-thermostaat en er zit telkens een halve graad verschil tussen de metingen (ze hangen naast elkaar), iemand een idee hoe accuraat de Xiaomi sensoren zijn? Ik heb geen beschikking over geijkte apparatuur helaas.
[afbeelding]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
heb ik ook met mijn kamer thermostaat en de aqaqa sensor. er is een verschil van 0.5 graden. bij mij zijn ze naast elkaar gepositioneerd op de muurmartinvdm schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:48:
[...]
Dat kan heel goed. Heb ik ook tussen 433 sensor en thermostaat. Kan zelfs uitmaken als ze beide op een andere plek of hoogte staan.
Checken temperatuur(verloop) en vochtigheidsgraad babykamer, te isoleren garage etc.vwtune schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:12:
Voor welke doeleind passen jullie die temperatuur sensor eigenlijk toe?
En voor de fun uiteraard.
Heb je deze al binnen? En zo ja, hoe bevalt het?Dacuuu schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:10:
Bluetooth is inderdaad erg jammer..Waarom nu weer over op een ander protocol? Over en tijdje komen de volgende producten binnen, toch maar eens testen.. de 2e lamp functioneerd als Bluetooth bridge.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja! paar dagen geleden binnen gekregen. Vooral de bedside lamp bevalt erg goed. En het ding werkt out of de box ook met Domoticz (yeelight). Over een tijdje maak ik review video van de producten. De lamp is ook meteen Bluetooth gateway voor de temperatuurmeter, je hoeft niets in te schakelen of te koppelen, dat gaat allemaal van zelf.renedis schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:56:
[...]
Heb je deze al binnen? En zo ja, hoe bevalt het?
Kan je testen of de lamp ook als gateway kan functioneren voor de plantensensor van Xiaomi?Dacuuu schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:45:
[...]
Ja! paar dagen geleden binnen gekregen. Vooral de bedside lamp bevalt erg goed. En het ding werkt out of de box ook met Domoticz (yeelight). Over een tijdje maak ik review video van de producten. De lamp is ook meteen Bluetooth gateway voor de temperatuurmeter, je hoeft niets in te schakelen of te koppelen, dat gaat allemaal van zelf.
Helaas heb ik de plantensensor niet.Chahid1985 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:06:
[...]
Kan je testen of de lamp ook als gateway kan functioneren voor de plantensensor van Xiaomi?
Na meerdere PostNL-medewerkers te hebben gesproken had ik vanochtend eindelijk iemand die me kon vertellen dat hij bij een PostNL-locatie lag. Was hij dus zonder kennisgeving al op 2 januari afgegeven......
Nu nog wachten op een smak temperatuur, door/window en body sensors.
RaspberryPi met Home Assistant staat al een tijdje te wachten/draaien
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ik heb dan wel de Plant Sensor (nog niet gebruikt) maar weer geen lampChahid1985 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:06:
[...]
Kan je testen of de lamp ook als gateway kan functioneren voor de plantensensor van Xiaomi?
Ik heb er 2 en beide zitten er 1 graad naast.SvenVis schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:53:
Zijn inderdaad mooi compact. De adapter past prima, steekt er net een mm buiten uit maar is niet storend.martinvdm schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:16:
Vanmiddag de smart socket binnen gekregen. Damn wat zijn die dingen klein. Past die eBay adapter er wel goed op? Zijn die net zo klein?
Het enige waar je misschien wat aan zou willen doen is het rode lampje op de adapter.

Die van mij is overigens de Zigbee versie: https://www.gearbest.com/...344666.html?lkid=11777618
Paar euro duurder dan de standaard versie, maar de Zigbee keuze leek mij het beste met het oog op de toekomst.
Heb nu wel al friendly_name voor de juiste naam in de frontend maar zou handig zijn als je ze definitief een andere naam kunt geven dus ook de sensor naam zelf.
Kan wel een template sensor maken obv de originele sensor maar ook dit vind ik niet ideaal.
Super! Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Heb dezelfde plug, ook zigbee, en dezelfde verloopstekkers van eBay. Helaas laat de bezorging van eBay nog even op zich wachten.h4ns schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:52:
[...]
Zijn inderdaad mooi compact. De adapter past prima, steekt er net een mm buiten uit maar is niet storend.
Het enige waar je misschien wat aan zou willen doen is het rode lampje op de adapter.
[afbeelding]
Die van mij is overigens de Zigbee versie: https://www.gearbest.com/...344666.html?lkid=11777618
Paar euro duurder dan de standaard versie, maar de Zigbee keuze leek mij het beste met het oog op de toekomst.
Voorheen altijd met domoticz gewerkt en nu sinds een maand over naar HA. Ben echt verbaasd over de look en feel van Aquara spul. Ziet er top uit en makkelijk in het gebruik! Sensoren zijn echt mooi klein en ook over de draadloze wall switches ben ik erg tevreden.
Ik heb direct een bestelling geplaatst voor in het nieuwe huis. Wat ik nu heb:
gateway
11 deursensoren
10 draadloze schakelaars
3 rookmelders
5 temperatuur meters
Nu even alles installeren en gaan knutselen dan wordt er gauw een nieuwe bestelling geplaatst.
Iemand nog tips wat ik niet mag missen?
Meer mensen dit probleem?Due to the snowstorm, your order may arrive late. We apologize for any inconvenience.
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Ik heb een paar dagen later wat besteld en heb dezelfde melding en nog geen spullen 😞BoschR schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:15:
Op 26 en 28 november bestellingen gedaan bij Gearbest. Top op heden nog niks binnen. Als ik naar "My Orders" navigeer krijg ik de volgende melding:
[...]
Meer mensen dit probleem?
PSN: PcDCch
Kan je hier ook het verbruik mee meten?h4ns schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:52:
[...]
Zijn inderdaad mooi compact. De adapter past prima, steekt er net een mm buiten uit maar is niet storend.
[afbeelding]
En jij had ook de stekkerblok versie toch? Kan je daar ook per aansluiting het verbruik mee meten of alleen het totaalverbruik?
Laatste vraag: doet deze mee aan het “mesh” netwerk op basis van Zigbee?
Ergens in december besteld en vandaag binnen.BoschR schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:15:
Op 26 en 28 november bestellingen gedaan bij Gearbest. Top op heden nog niks binnen. Als ik naar "My Orders" navigeer krijg ik de volgende melding:
[...]
Die melding staat er al anderhalve week. Maar ik ontving m'n bestelling uit november begin deze week.BoschR schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:15:
[...]
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Ja inderdaad is verbruik te meten, huidig, per dag, week en maand.renedis schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:39:
[...]
Kan je hier ook het verbruik mee meten?
En jij had ook de stekkerblok versie toch? Kan je daar ook per aansluiting het verbruik mee meten of alleen het totaalverbruik?
Met de de stekkerblok versie schakel je alles in 1 keer en is het totaalverbruik meetbaar.
Wat mesh netwerk heb ik geen idee, want gebruik ze momenteel nog enkel standaard met de Xiaomi gateway.
Misschien heeft iemand anders dat antwoord, of je moet even via google zoeken.
Vaag, 27-12 een enkele button besteld, gisteren in huis.Mozart schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:32:
[...]
Ik heb een paar dagen later wat besteld en heb dezelfde melding en nog geen spullen 😞
Over het algemeen meshen alle (gepowerde) zigbee devices volgens mij , dus zou niet weten waarom deze niet.renedis schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:39:
[...]
Kan je hier ook het verbruik mee meten?
Vanwaar overstap van donoticz naar ha als ik vragen mag?zwaffie schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:12:
Ik heb ook mijn spul binnen:) Binnen twee weken alles binnen (Wel met import kosten en dhl service)
Voorheen altijd met domoticz gewerkt en nu sinds een maand over naar HA. Ben echt verbaasd over de look en feel van Aquara spul. Ziet er top uit en makkelijk in het gebruik! Sensoren zijn echt mooi klein en ook over de draadloze wall switches ben ik erg tevreden.
Ik heb direct een bestelling geplaatst voor in het nieuwe huis. Wat ik nu heb:
gateway
11 deursensoren
10 draadloze schakelaars
3 rookmelders
5 temperatuur meters
Nu even alles installeren en gaan knutselen dan wordt er gauw een nieuwe bestelling geplaatst.
Iemand nog tips wat ik niet mag missen?
Nee dit is helaas niet mogelijk. De friendly_name is de enige optie. Voor al je automations dien je dus wel de volledige naam te gebruiken van de sensor.martinvdm schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:00:
Weet iemand of je die Xiaomi door/window sensoren ook kan hernoemen in Home Assistant? Krijgen nu namen als binary_sensor.door_window_sensor_158d0001dbcc33
Heb nu wel al friendly_name voor de juiste naam in de frontend maar zou handig zijn als je ze definitief een andere naam kunt geven dus ook de sensor naam zelf.
Kan wel een template sensor maken obv de originele sensor maar ook dit vind ik niet ideaal.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Jammer, begint een beetje onoverzichtelijk te wordenPossible schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:32:
[...]
Nee dit is helaas niet mogelijk. De friendly_name is de enige optie. Voor al je automations dien je dus wel de volledige naam te gebruiken van de sensor.
Klein nadeel is wel dat ik mijn Yeelight color lampen opnieuw aan de Mi Home app moest hangen om met schakelaars/automation aan de gang te kunnen, maar de lamp instellingen in de Mi Home app zijn wel een stuk minder fancy dan in de Yeelight app.... En beide tegelijk gebruiken kan niet blijkbaar...
Verder is die automation rules aanmaken behoorlijk lastig met die halve Engelse / Chinese vertaling, beetje gokken en uitproberen leverde voor nu wel 'ff op wat ik wilde, maar daar moeten ze echt nog even wat aan doen.
Maar verder merk ik dat de luidspreker van de Gateway altijd een zachte ruistoon produceert?! Meer mensen die dit hebben? (Ik heb de aarde pin niet aangesloten, maar daar zal t wel niet aan liggen).
Is verder niet heel storen, maar ook niet nodig imo. Anders misschien de speaker maar lostrekken, want die schreeuwende Chinese mevrouw heb ik ook niet nodig
Volgens mij kan dit wel, echter moet je in beide apps de server op China (Mainland) hebben staan.EeePC schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:43:
Ik heb gister ook m'n Gateway en de 2 schakelaars en temp sensor aangesloten, fluitje van een cent.
Klein nadeel is wel dat ik mijn Yeelight color lampen opnieuw aan de Mi Home app moest hangen om met schakelaars/automation aan de gang te kunnen, maar de lamp instellingen in de Mi Home app zijn wel een stuk minder fancy dan in de Yeelight app.... En beide tegelijk gebruiken kan niet blijkbaar...
Verder is die automation rules aanmaken behoorlijk lastig met die halve Engelse / Chinese vertaling, beetje gokken en uitproberen leverde voor nu wel 'ff op wat ik wilde, maar daar moeten ze echt nog even wat aan doen.
Maar verder merk ik dat de luidspreker van de Gateway altijd een zachte ruistoon produceert?! Meer mensen die dit hebben? (Ik heb de aarde pin niet aangesloten, maar daar zal t wel niet aan liggen).
Is verder niet heel storen, maar ook niet nodig imo. Anders misschien de speaker maar lostrekken, want die schreeuwende Chinese mevrouw heb ik ook niet nodig
Zal dit vanavond even testen, want heb gisteren mijn Gateway binnen gekregen
Heb trouwens zelf (nog) geen last van een ruis uit de Gateway.
Waar baseer je op dat domoticz meer mogelijkheden heeft?vwtune schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:58:
Misschien een domme vraag, maar waarom kiezen mensen voor Home Assistant ipv domoticz? Domoticz heeft toch veel meer mogelijkheden?
Verrek, dat werkt inderdaad! ThanksFixer schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:58:
[...]
Volgens mij kan dit wel, echter moet je in beide apps de server op China (Mainland) hebben staan.
Zal dit vanavond even testen, want heb gisteren mijn Gateway binnen gekregen![]()
Heb trouwens zelf (nog) geen last van een ruis uit de Gateway.
Ruis is heel zacht, eigenlijk alleen hoorbaar met je oor bijna tegen de gateway. Is verder ook niet heel erg, maar wel beetje slordig, staat dus altijd aan in feite.
Grote verschil is denk ik dat je met Domoticz configuraties grotendeels via de GUI kan doen.vwtune schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:58:
Misschien een domme vraag, maar waarom kiezen mensen voor Home Assistant ipv domoticz? Domoticz heeft toch veel meer mogelijkheden?
In HomeAssistant is dit grotendeels text-based.
Domoticz heeft dus een lagere drempel om met domotica aan de slag te gaan.
https://www.banggood.com/...Arrivals&cur_warehouse=CN
Misschien kijk ik eroverheen, maar ik zie nergens staan dat het apparaatje iets van een communicatieprotocol ondersteund als Bluetooth of Zigbee, dus ik ben bang van niet.vwtune schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:45:
Kunnen we hier nog iets leuks mee doen???
https://www.banggood.com/...Arrivals&cur_warehouse=CN
Vraagje, Heb jij je gateway aangesloten via de android app of de IOS app?EeePC schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:43:
Ik heb gister ook m'n Gateway en de 2 schakelaars en temp sensor aangesloten, fluitje van een cent.
Ik werk namelijk met IOS, maar krijg de gateway niet gekoppeld. En bkijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.
Als ik er zo ongeveer met mijn oor in ga zitten hoor ik het ook ja.EeePC schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:43:
[...]
Ik heb hem gekoppeld via de iOS app, ging zonder problemen.dbsilverblue schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:31:
[...]
Vraagje, Heb jij je gateway aangesloten via de android app of de IOS app?
Ik werk namelijk met IOS, maar krijg de gateway niet gekoppeld. En bkijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem.
Ik gebruik HA, omdat je veel mooier lampen kan groeperen.vwtune schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:58:
Ik heb bijvoorbeeld inbouw spots per ruimte. Deze ruimte is dan weer 1 groep in HA. Het voordeel hiervan is dat ik de licht kleuren etc voor de gehele groep tegelijk kan aanmaken. Daarnaast werkte mijn harmony hub niet meer of vaak niet. Ben daarom verder gaan kijken en met HA kan je sneller en mooier dingen aan elkaar knopen.
Heb begon er mee dan mijn harmony hubs niet meer werkte met domoticz. Bij het updaten van de hardware liep domoticz vast. Hier ging ik mijn aan ergeren en toen naar een alternatief gezocht.zoeperman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 00:01:
[...]
Vanwaar overstap van donoticz naar ha als ik vragen mag?
Verder heeft HA een mooiere interface. Bij domoticz moet je hier dashticz voor gebruike wat veel tijd in beslag neemt voor het alleen leuk en mooi laten tonen van je lichten en knoppen op een tabbled (Ik heb er 3 ingebouwd in huis).
Als laatste vind ik groeperingen mooier werken. Ik heb in elke kamer inbouwspots van tradfri/ hue.
In HA kan je makkelijk deze lampen tot 1 groep maken en vervolgens alleen die groep tonen in je interface. Als je dan het licht aan doet gaan alle lichten tegelijk aan. Als je de kleur veranderd veranderen ook alle lampen van kleur.
Het algehele gebruik is dus heel flexibel. Ik ben kan niet scripten maar yaml is wel heel gemakkelijk. Dit heb je in een middag door. Domoticz was ooit mijn eerste keuze vanwege de blocky's. Dit is niet meer nodig.
Verwijderd
IOS App, ging perfect. Mainland China kiezen als server, ding inpluggen en zoals in de app de stappen volgens. Misschien dat er iets met het switchen naar de wifi van de gateway en dan daarna terug naar je eigen wifi netwerk misgaat? (Heb ik een keer gehad bij aanmelden lamp, bleef 'ie op Yeelight wifi hangen). En verder ondersteund de gateway alleen 2.4GHz wifi.dbsilverblue schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:31:
[...]
Vraagje, Heb jij je gateway aangesloten via de android app of de IOS app?
Verwijderd
Top! Ik gebruik de cube vooral voor het shake event. 1 keer shake is woonkamer verlichting aan, nogmaals shake is woonkamer verlichting uit. Dubbeltap = slaapmodus. Thermostaat op slaapstand en alle verlichting uit. De andere gestures vind ik niet erg intuitief.SPX420 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:31:
Net 2 magic cubes binnen gekregen, een voor de woonkamer om de lampen/tv te besturen vanaf de bank en ik denk eentje in de keuken voor de lampen. Ze zijn iets groter dan ik verwacht had.
Het eigenaardige is dat ik al 1 gateway heb kunnen connecteren op mijn netwerk. Maar vervolgens een 2de en een 3de krijg ik niet op mijn netwerk gezet. Alles al geprobeerd. Router en modem gereboot. Maar niks werkte.EeePC schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:40:
[...]
IOS App, ging perfect. Mainland China kiezen als server, ding inpluggen en zoals in de app de stappen volgens. Misschien dat er iets met het switchen naar de wifi van de gateway en dan daarna terug naar je eigen wifi netwerk misgaat? (Heb ik een keer gehad bij aanmelden lamp, bleef 'ie op Yeelight wifi hangen). En verder ondersteund de gateway alleen 2.4GHz wifi.
De move en de flip90 vind ik ook wel handig, maar ik verzin vast wel wat voor alle functie's op termijn.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Top! Ik gebruik de cube vooral voor het shake event. 1 keer shake is woonkamer verlichting aan, nogmaals shake is woonkamer verlichting uit. Dubbeltap = slaapmodus. Thermostaat op slaapstand en alle verlichting uit. De andere gestures vind ik niet erg intuitief.
Ik krijg de tap_twice niet werkend. Hoe moet je precies 'tappen'? De swing krijg ik ook nog niet voor elkaar
Edit: Dubbel tap gelukt dus met dat hele apparaat 2x op de tafel slaan, dacht er 2x op tikken.
[ Voor 10% gewijzigd door SPX420 op 12-01-2018 15:44 ]
Volgens de app kun je de cube toevoegen door het te schudden, mij lukt dat niet. Hoe heb jij hem toegevoegd?SPX420 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:31:
Net 2 magic cubes binnen gekregen, een voor de woonkamer om de lampen/tv te besturen vanaf de bank en ik denk eentje in de keuken voor de lampen. Ze zijn iets groter dan ik verwacht had.
Dat lukte mij ook niet, ik heb m opengemaakt met dat metalen staafje wat er bij zit. Dan zit er naast de batterij een koppelknop. Die paar seconde inhouden tot het ledje knippert en hij was toegevoegd.Mozart schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:17:
[...]
Volgens de app kun je de cube toevoegen door het te schudden, mij lukt dat niet. Hoe heb jij hem toegevoegd?
Aha, ga ik proberen!SPX420 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:18:
[...]
Dat lukte mij ook niet, ik heb m opengemaakt met dat metalen staafje wat er bij zit. Dan zit er naast de batterij een koppelknop. Die paar seconde inhouden tot het ledje knippert en hij was toegevoegd.
Moet je gewoon om vragen in het FOK topic. Dan wordt het meestal wel geregeld.martinvdm schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:44:
Nu nog de Smart Socket Plug en de Fire Alarm detector. Deze zijn maar erg weinig in de promo viel me op.
Verwijderd
Ik heb alleen de xiaomi en dus geen ha of domoticz
Ik heb het even getest.Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:55:
Ik gebruik mijn gateway nu ook als simpel alarm. Ik heb alleen nog geen magneetcontact binnen. Ik wil deze op een raam zetten. Stel dat dit raam al open staat en ik wil het alarm inschakelen, krijg ik dan een melding of kan ik dat zodanig programeren. Of schakelt het alarm gewoon in en word dit getriggert door het sluiten van het raam. Het eerste is dus wenselijk.
Ik heb alleen de xiaomi en dus geen ha of domoticz
Deur open gedaan, alarm aangezet. Geen melding of alarm.
Vervolgens deur dicht gedaan, geen melding of alarm.
Tot slot deed ik de deur weer open, en het alarm ging af...
Verwijderd
Dank je voor het testen!Sacul schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:53:
[...]
Ik heb het even getest.
Deur open gedaan, alarm aangezet. Geen melding of alarm.
Vervolgens deur dicht gedaan, geen melding of alarm.
Tot slot deed ik de deur weer open, en het alarm ging af...
Janne-nl: goede tip. Ik schakel mijn alarm toch in via een fysieke of virtuele schakelaar met behulp van een automatisering (enigste manier om 2 gateway tegelijk in te schakelen) dus conclusie is dat ik daarvoor jou routine in moet voegen. Ik neem aan dat dat met een "if open" trigger werkt.
Ik zou graag het licht op de overloop boven automatisch aan laten gaan zodra ik de trap op loop en het is donker. Nu wil ik dit ook andersom, dus als ik van boven naar beneden loop moet het licht in de gang beneden aan gaan.
Ik heb een Human body sensor onder de eerste traptrede beneden en boven aan de laatste traptrede gehangen. Nu lukt hij mij om het werkend te krijgen.
Maar als ik nu de trap op loop, kom ik langs beide sensoren en gaat zowel het licht beneden als boven aan.
Weet iemand of het mogelijk is om de lichten zo te schakelen dat als ik van beneden naar boven loop het licht pas aan gaat als ik de 2e sensor trigger die ik tegen kom.
Trap op lopen: sensor beneden triggered als eerste, en vervolgens sensor boven triggered = licht aan boven
Trap af lopen: sensor boven triggered als eerste en vervolgend sensor beneden triggered = beneden licht aan.
Is zo iets mogelijk via homekit?
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Je kan toch zeggen:SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:15:
Beste medetweakers! Zouden jullie eens met mij mee willen denken want ik kom er niet helemaal uit.
Ik zou graag het licht op de overloop boven automatisch aan laten gaan zodra ik de trap op loop en het is donker. Nu wil ik dit ook andersom, dus als ik van boven naar beneden loop moet het licht in de gang beneden aan gaan.
Ik heb een Human body sensor onder de eerste traptrede beneden en boven aan de laatste traptrede gehangen. Nu lukt hij mij om het werkend te krijgen.
Maar als ik nu de trap op loop, kom ik langs beide sensoren en gaat zowel het licht beneden als boven aan.
Weet iemand of het mogelijk is om de lichten zo te schakelen dat als ik van beneden naar boven loop het licht pas aan gaat als ik de 2e sensor trigger die ik tegen kom.
Trap op lopen: sensor beneden triggered als eerste, en vervolgens sensor boven triggered = licht aan boven
Trap af lopen: sensor boven triggered als eerste en vervolgend sensor beneden triggered = beneden licht aan.
ALS langs trigger beneden EN donker boven DAN boven lamp aan
ALS langs trigger boven EN donker beneden DAN beneden lamp aan
Desnoods maak je in homebridge een fake switch aan, die schakelt wanneer je langs een sensor bent gekomen.
benden > boven maar licht beneden ongemoeid laten:
ALS langs trigger beneden EN donker boven DAN boven lamp aan EN fake switch AAN
ALS langs trigger boven EN donker beneden EN fake switch UIT DAN beneden lamp aan
[ Voor 54% gewijzigd door paQ op 13-01-2018 14:25 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Thank, dat helpt mij inderdaad goed op weg! Moet nog even de extra mogelijkheden ontdekken van de Home app (€16,99)paQ schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:25:
[...]
Je kan toch zeggen:
ALS langs trigger beneden EN donker boven DAN boven lamp aan
ALS langs trigger boven EN donker beneden DAN beneden lamp aan
Desnoods maak je in homebridge een fake switch aan, die schakelt wanneer je langs een sensor bent gekomen.
benden > boven maar licht beneden ongemoeid laten:
ALS langs trigger beneden EN donker boven DAN boven lamp aan EN fake switch AAN
ALS langs trigger boven EN donker beneden EN fake switch UIT DAN beneden lamp aan
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
In Home assistant Kun je ook triggeren alleen als de sensor beneden of boven langer dan x sec niet actief geweest is. Dat zou je dan als voorwaarden in kunnen voegen.SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:15:
Beste medetweakers! Zouden jullie eens met mij mee willen denken want ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb verschillende sensoren die verschillend afgevraagd moeten worden, op het moment is het zoiets:Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:36:
[...]
Dank je voor het testen!
Janne-nl: goede tip. Ik schakel mijn alarm toch in via een fysieke of virtuele schakelaar met behulp van een automatisering (enigste manier om 2 gateway tegelijk in te schakelen) dus conclusie is dat ik daarvoor jou routine in moet voegen. Ik neem aan dat dat met een "if open" trigger werkt.
1
| if (otherdevices['Voordeur'] == 'On' or otherdevices['Raam woonkamer'] == 'Open' or otherdevices['Raam bijkeuken'] == 'Open' or otherdevices['Kelderraam'] == 'On' or otherdevices['Deur bijkeuken'] == 'On' ) then |
ik heb de ronde deur sensor in gebruik met Domoticz.
De deursensor heb ik zo aangepast dat die gebruikt wordt als "draadloze schakelaar" voor een bestaande wandcontactdoor/schakelaar.
Dit heb ik gedaan door het magneet contactje weg te halen, 2 draden eraan gesoldeerd, en die aan de schakelaar gehangen (eerst 220V eraf gehaald en die via lasklemmen doorverbonden).
Nu werkt dit perfect en snel, echter schakelt de aangepast "deursensor" soms random ~1-2 minuten na het indrukken van de schakelaar, dit gebeurt altijd 2x nadat de sensor "open of dicht" is gegaan.
Is dit bekend gedrag, ik heb de schakelaar en bedrading gecontroleerd, maar niets maakt net wel/net niet contact met elkaar, dat zit dus goed...
Begrijp ik nu goed dat je 230v op een xiaomi deurschakelaar hebt staan ?Chrisiesmit93 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:43:
Vraagje,
De deursensor heb ik zo aangepast dat die gebruikt wordt als "draadloze schakelaar" voor een bestaande wandcontactdoor/schakelaar.
Dit heb ik gedaan door het magneet contactje weg te halen, 2 draden eraan gesoldeerd, en die aan de schakelaar gehangen (eerst 220V eraf gehaald en die via lasklemmen doorverbonden).
Nu werkt dit perfect en snel, echter schakelt de aangepast "deursensor" soms random ~1-2 minuten na het indrukken van de schakelaar, dit gebeurt altijd 2x nadat de sensor "open of dicht" is gegaan.
Is dit bekend gedrag, ik heb de schakelaar en bedrading gecontroleerd, maar niets maakt net wel/net niet contact met elkaar, dat zit dus goed...
Volgens mij schijft hij 230 eraf gehaald en dus 2 draden verbonden aan de sensor en de 230 in de muur middels lasklemmen doorverbonden.Pixelmagic schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:52:
[...]
Begrijp ik nu goed dat je 230v op een xiaomi deurschakelaar hebt staan ?
Dit klopt inderdaad, 220V is door middel van lasklemmen doorverbonden naar de (IKEA tradfri) lamp en de schakelaar zit puur allen op de deursensor.martinvdm schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:01:
[...]
Volgens mij schijft hij 230 eraf gehaald en dus 2 draden verbonden aan de sensor en de 230 in de muur middels lasklemmen doorverbonden.
Toevallig een dimmer in de buurt hangen?Chrisiesmit93 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:43:
Vraagje,
Of een trafo ofzo.
Heb het zelfde gedaan wat jij beschrijft en had dit naast een dimmer zitten. Geeft heel veel valse schakelingen.
- leeg -
Verwijderd
Misschien dat dit verholpen wordt als je het reedrelais/glazen buisje lossoldeert?luigi87 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:05:
[...]
Toevallig een dimmer in de buurt hangen?
Of een trafo ofzo.
Heb het zelfde gedaan wat jij beschrijft en had dit naast een dimmer zitten. Geeft heel veel valse schakelingen.
Xiaomi Mi Smart WiFi Remote Control Multi-functional Gateway Upgrade
https://www.gearbest.com/...html?wid=21&lkid=12695738
$18,99 met code GBNSB12
Xiaomi Mi Magic Controller
https://www.gearbest.com/...html?wid=21&lkid=12695761
$9,99 met code GBNSB13
Xiaomi Mi Smart WiFi Socket - ZigBee Version
https://www.gearbest.com/...344666.html?lkid=12695902
$9,99 met code GBNSB15
Xiaomi mijia Honeywell Fire Alarm Detector
https://www.gearbest.com/...615081.html?lkid=12695965
$24,99 met code GBNSB16
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
[ Voor 7% gewijzigd door Phoolie op 15-01-2018 13:32 ]
Thanks, beiden besteld. Overige zaken had ik althomaske schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:33:
(.....)
Xiaomi Mi Smart WiFi Socket - ZigBee Version
https://www.gearbest.com/...344666.html?lkid=12695902
$9,99 met code GBNSB15
$24,99 met code GBNSB16
Op alieexpress is het brandalarm nu 20 euro. https://nl.aliexpress.com...8148355.74.1c5f77e5Xipuwothomaske schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:33:
Ik zie wat interessante kortingscodes in het FOK!-topic staan:
$24,99 met code GBNSB16
Original Xiaomi Wifi Remote Control Outlet Power Strip CN Plug Powerful 6 Outlets
https://www.gearbest.com/...310701.html?lkid=12515628
€15.22
[ Voor 4% gewijzigd door h4ns op 15-01-2018 18:25 ]
Verwijderd
Helaas bestel ik niets meer totdat mijn nog openstaande bestellingen onderweg zijn. Anders ga ik me te veel zorgen maken.
Komt zowat op hetzelfde neerSPX420 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:45:
[...]
Op alieexpress is het brandalarm nu 20 euro. https://nl.aliexpress.com...8148355.74.1c5f77e5Xipuwo
Ik heb liever die met USB, zou perfect zijn voor in mijn meterkast, dan kan ik de Pi gewoon via USB voorzien van stroom ipv via een losse adapter.h4ns schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:12:
De remote control wifi power strip / verdeelstekker is overigens ook in de flash sale momenteel:
Original Xiaomi Wifi Remote Control Outlet Power Strip CN Plug Powerful 6 Outlets
https://www.gearbest.com/...310701.html?lkid=12515628
€15.22
Ik bestel knoopcellen meestal bij dealextreme, maar voor deze prijs met een houdbaarheid datum tot 2027 [!] heb ik maar wat pakjes mee genomen
Ik hbe gewoon netjes het ip adres van het apparaat in domoticz aangegeven. ook als ik een andere lamp probeer krijg ik dezelfde melding
Heb je de 'lan mode' aangezet in de yeelight app?vwtune schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 00:02:
WAt kan ik doen aan het volgende? ik heb YEELIGHT toegevoegd, maar ik krijg dan de volgende melding : Fout bij verzenden van schakelaar opdracht, controleer apparaat/hardware!
Ik hbe gewoon netjes het ip adres van het apparaat in domoticz aangegeven. ook als ik een andere lamp probeer krijg ik dezelfde melding
Nee, is dat speciaal daarvoor? ik wist niet waar die functie voor diende...SPX420 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 00:14:
[...]
Heb je de 'lan mode' aangezet in de yeelight app?
Die moet ik dus voor elke lamp individueel aanzetten?
[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 16-01-2018 09:53 ]
Waar gebruiken jullie de smartsockets voor? Ik heb er nu twee besteld maar kan er eigenlijk nog niet direct een functie voor bedenken.
Ja die moet je voor elke lamp aanzetten. Elke lamp wordt als nieuwe hardware gezien..vwtune schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:47:
[...]
Nee, is dat speciaal daarvoor? ik wist niet waar die functie voor diende...
Die moet ik dus voor elke lamp individueel aanzetten?