For what it's worth: ik heb mijn bestelling rond sinterklaas gedaan en is gisteren binnen gekomen. Dus ongeveer een maandTerrorSource schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 06:34:
[...]
De “DPD Southall” route betekend dat je pakketje op een zo goedkoop mogelijke manker vanuit CN naar UK wordt verstuurd om daarna op een snelle manier vanuit UK naar NL te sturen.
CN > UK is niet te tracken, meestal tussen 20 en 35 dagen
UK > NL is te tracken, 2-3 dagen.
Een hele boel DPD Southall pakketjes sinds half-nov hebben problemen en zijn nog niet in de UK aangekomen lijkt het.
Leuk, maar om nou achter mijn schakelaars batterijen te gaan plaatsen en ook te moeten gaan wisselen dat is wel erg onhandig.Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:01:
I
[...]
Zojuist het volgend filmpje gevonden: YouTube: Light Switch Hack for a SmartThings Home
Maar moet volgens mij makkelijker kunnen via 1 van de meetpunten en zodanig dat de baterijhouder ook blijft zitten. Ik heb ruimte genoeg voor de hele switch. Liefst laat ik er alleen 2 draden naar buiten lopen.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Heb de post gevonden, was inderdaad in het Domoticz topic:Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:33:
@Phoolie Dankje.
Als het in dit topic was heb ik er overheen gelezen. Ik zal eens zoeken naar het topic domoticz. Bedankt.
Mijn eerste bedoeling is om hem aan een gewone deurbel/intercom schakelaar te hangen.
Als dat goed werkt wil ik gaan kijken voor andere toepassingen. Bijvoorbeeld om hem aan een bedrade garagedeur magneetcontact te hangen.
M.v.Veelen in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"
Als je op die plek nog stroom hebt zitten is dat vast wel om te zetten naar 3 voltmartinvdm schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:12:
[...]
Leuk, maar om nou achter mijn schakelaars batterijen te gaan plaatsen en ook te moeten gaan wisselen dat is wel erg onhandig.
Wat ik wel jammer vind van deze oplossing is dat je dan je schakelaars moet gaan vervangen voor druk knoppen, daarom zie ik meer in de oplossing van M.v.Veelen, aangezien de deursensor wel met aan/uit werkt, net zoals je schakelaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Phoolie op 05-01-2018 09:09 ]
jawel, maar dan moet je het niet "express" noemen.h4ns schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 04:08:
Inderdaad, Southall wil zeggen dat het pakket nog steeds onderweg is van china naar de UK.
Gisteren ook weer een pakket zo via DPD binnen gekregen, is ook ruim 4 weken onderweg geweest. Kreeg overigens keurig een SMS met tijdstip van aflevering op m'n 06.
Gearbest kan lang duren, soms is het er echt binnen een week. Bij Aliexpress heb ik ook wel eens 6 weken moeten wachten. Maakt niet uit waar je koopt, verzending vanuit China betekent gewoon geduld hebben soms.
En dan daarna zeggen: 15- 25 business days, en ohja, vanwege the holidays can er delay zijn van 10 - 15 business days.... OE en er was een snowstorm ook nog, dus again delayed.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
weet imand wat he verchil is tussen de twee motion sensors die verkocht worden. dus de xiaomi en de aqaraverie? zit namelijk nog we een verchilletje in prijs.
(en zijn er nog codes? heb net een gateway en switch gekocht maar hb og een senor nodig eroor. klein beginnen
)
(en zijn er nog codes? heb net een gateway en switch gekocht maar hb og een senor nodig eroor. klein beginnen
[ Voor 27% gewijzigd door justice strike op 05-01-2018 09:22 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
https://couponsfromchina....pons-deals-list-gearbest/justice strike schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:19:
weet imand wat he verchil is tussen de twee motion sensors die verkocht worden. dus de xiaomi en de aqaraverie? zit namelijk nog we een verchilletje in prijs.
(en zijn er nog codes? heb net een gateway en switch gekocht maar hb og een senor nodig eroor. klein beginnen)
zie openings post, verschil tussen de twee: lux .. maar ik heb begrepen dat dit op v2 niet goed/traag werkt.justice strike schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:19:
(en zijn er nog codes? heb net een gateway en switch gekocht maar hb og een senor nodig eroor. klein beginnen)
Tja, dat is nou eenmaal het nadeel van bestellen in China, als je iets binnen een week in huis wilt hebben, moet je het gewoon uit Europa halen. Al heb je wel gelijk over die naamgeving, het is natuurlijk alles behalve "express"paQ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:16:
[...]
jawel, maar dan moet je het niet "express" noemen.
En dan daarna zeggen: 15- 25 business days, en ohja, vanwege the holidays can er delay zijn van 10 - 15 business days.... OE en er was een snowstorm ook nog, dus again delayed.
Daarnaast werkt de v2 nog niet in de stable release van DomoticzSolarOrbiter schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:28:
[...]
zie openings post, verschil tussen de twee: lux .. maar ik heb begrepen dat dit op v2 niet goed/traag werkt.
[ Voor 20% gewijzigd door Phoolie op 05-01-2018 09:44 ]
Ik heb een goedkope China cam met PoE. Er zijn diverse soorten beschikbaar via AliExpress.vwtune schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:08:
[...]
Welke camera heb je hiervoor in gebruik? Reageert het wel snappy wanneer iemand op de 'bel' drukt? Dus je krijgt meteen een mailtje met foto e.d.?
Er draaien 3 camera's bij mijn huis. 2 op basis van X510 chipset en 1 op basis van de 3518E chipset. Ik heb alle camera's voorzien van (custom) firmware update's om de boel naar Engels om te zetten en alle China meuk connecties uit te zetten. Na de firmware aanpassing zijn ze ook toe te voegen aan Domoticz zelf (settings>More Options>Cameras). Gevoelsmatig is de X510 kwa beeldsensor beter maar de hitte ontwikkeling is merkbaar hoger. Nacht/IR mode is verrassend goed bij deze camera's. Tevens zijn het beide 720P camera's en geen 1080P zoals ze wel claimen op AliExpress. De camera's worden ook gebruikt op basis van bewegingsdetectie in een VM met een opensource oplossing ZoneMinder (na GUI aanpassing erg hedendaags en snappy!).
Er zit vrijwel geen vertraging in het screenshot. Het versturen van het bericht heeft meer vertraging ook al is dat maar max 1 a 2 seconden. Voorbeeldje is dat ik het laatst de postbezorger met zijn neus zag aanbellen omdat hij zijn handen vol had

Maar we dwalen een beetje af, Het zou over Xiaomi's moeten gaan hier
Dit heb ik ingesteld met Telegram en een script. Je kan dit volgens mij ook met WhatsApp of andere apps realiseren. De CURL regel kan je onder elkaar kopieren en daardoor achter elkaar laten uitvoeren als je het naar meerdere telefoons wilt sturen. Of je kan het naar een groepschat sturen oid.M.v.Veelen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:50:
[...]
Hoe heb je dat eerste ingesteld? Ik krijg van mijn Escam camera ook een snapshot, maar die wordt geupload via FTP naar mijn server en ik krijg dan een URL via Prowl die ik dan kan openen. Redelijk vlot allemaal, maar zou nog liever meteen de foto te zien krijgen en dan ook mijn vrouw. Misschien heb je wel een veel handiger manier dan de manier die ik gebruik.
Overigens wil ik ook een ander geluid af laten gaan en heb ik een module besteld waarbij je zelf muziekjes of andere MP3's kunt uploaden. Deze koppel je dan aan een ESP en met een simpel speakertje zou je dan een geluid kunnen laten afspelen. De spullen zijn nog onderweg, maar ik denk zomaar dat ik ervoor kan zorgen dat men buiten ook kan horen dat de bel is gegaan en dat ik boven ook een module mee laat spelen (iets zachter :-) ).
Als je de Xiaomi gateway V2 hebt kan je ook eigen geluidjes afspelen die je hebt opgenomen. Dit kan uiteraard met meerdere gateways.
Ik heb echter mijn deurbel via 2 andere modules gekoppeld. Zo kan ik bijvoorbeeld in de nacht mijn deurbel boven stilhouden als er aangebeld wordt.
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:01:
I
[...]
Zojuist het volgend filmpje gevonden: YouTube: Light Switch Hack for a SmartThings Home
Maar moet volgens mij makkelijker kunnen via 1 van de meetpunten en zodanig dat de baterijhouder ook blijft zitten. Ik heb ruimte genoeg voor de hele switch. Liefst laat ik er alleen 2 draden naar buiten lopen.
Het is veel makkelijker om op basis van een ESP te gaan werken. Deze werken via wifi, puls en 230V. Er bestaat een topic over op Tweakers.martinvdm schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 07:12:
[...]
Leuk, maar om nou achter mijn schakelaars batterijen te gaan plaatsen en ook te moeten gaan wisselen dat is wel erg onhandig.
Verwijderd
Mij ging het er vooral om of het mogelijk was er een ander schakelkontact op aan te sluiten. Deurbel, relais, of bedraad magneetcontact garagedeur.Phoolie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:58:
[...]
Als je op die plek nog stroom hebt zitten is dat vast wel om te zetten naar 3 volt
Wat ik wel jammer vind van deze oplossing is dat je dan je schakelaars moet gaan vervangen voor druk knoppen, daarom zie ik meer in de oplossing van M.v.Veelen, aangezien de deursensor wel met aan/uit werkt, net zoals je schakelaar.
Voor de functie in het filmpje zijn inderdaad veel mooiere en betere oplossingen. Bijvoorbeeld de draadloze wandschakelaar
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2018 11:30 ]
Of je zou even in het Sonoff topic kunnen kijken:renedis schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:37:
[...]
[...]
Het is veel makkelijker om op basis van een ESP te gaan werken. Deze werken via wifi, puls en 230V. Er bestaat een topic over op Tweakers.
AgileCowboy in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"
Verwijderd
Ik ben al geholpen door het topic:
Ik moet dus alleen een wireless magneetcontact gebruiken in plaats van de button.
Maar voor de toepassing in mijn gedachte is dit een mooie oplossing.
Ik moet dus alleen een wireless magneetcontact gebruiken in plaats van de button.
Maar voor de toepassing in mijn gedachte is dit een mooie oplossing.
weet niet in hoeverre dit relevant is voor mensen die hun aqara spullen via GB besteld hebben, maar heb op fok! gelezen dat GB pakketjes die met Azerbaijan Air Mail verstuurd zijn, problemen hebben en dat je een resend/refund kunt vragen. normaal gesproken moet je daar 60 dagen op wachten, dat hebben ze nu aangepast naar 35 dagen.TerrorSource schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 06:34:
[...]
Via Polen betekend dat het via “De nieuwe Zijderoute” komt. Pakketjes worden in trein wagons gestort, in Kazachstan overgeladen op andere wagons omdat EU-spoor anders is als CN spoor en dan stopt de tracking in Polen in de meeste gevallen.
Als de tracking zegt dat het Polen heeft verlaten dan duurt het meestal tussen de 5 en 15 dagen voordat je het hebt.
In de meeste gevallen kan je na een aantal dagen via www.internationalparceltracking.com je pakketje volgen in NL.
De “DPD Southall” route betekend dat je pakketje op een zo goedkoop mogelijke manker vanuit CN naar UK wordt verstuurd om daarna op een snelle manier vanuit UK naar NL te sturen.
CN > UK is niet te tracken, meestal tussen 20 en 35 dagen
UK > NL is te tracken, 2-3 dagen.
Een hele boel DPD Southall pakketjes sinds half-nov hebben problemen en zijn nog niet in de UK aangekomen lijkt het.
ik wacht nu nog op de volgende aqara spullen, maar heb gekozen voor no tracking info, keuzes he

- 3 deur sensoren
- 1 wifi socket
- 2 temp sensoren
- 1 water sensor
- 1 body v2 sensor
- 1 led bulb
- 1 aqara camera
- 1 wired switch
[ Voor 8% gewijzigd door SolarOrbiter op 05-01-2018 11:42 ]
Ik zit hier ook nog op 2 pakketjes te wachten, bij verzendmethode staat FZRAMYT, geen idee of dat Azerbaijan Air Mail is. Iemand enig idee hoe je dat kan achterhalen? Is sinds 19 & 24 november, de eerste zou Polen verlaten hebben, de 2e is als sinds 19 december in Polen.SolarOrbiter schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:39:
[...]
weet niet in hoeverre dit relevant is voor mensen die hun aqara spullen via GB besteld hebben, maar heb op fok! gelezen dat GB pakketjes die met Azerbaijan Air Mail verstuurd zijn, problemen hebben en dat je een resend/refund kunt vragen. normaal gesproken moet je daar 60 dagen op wachten, dat hebben ze nu aangepast naar 35 dagen.
Er is toch altijd wel iets van tracking? Ik kies ook nooit voor tracking, maar krijg wel altijd zo'n Shipment number die je dan op http://www.17track.net/en in kan voeren.ik wacht nu nog op de volgende aqara spullen, maar heb gekozen voor no tracking info, keuzes he![]()
- 3 deur sensoren
- 1 wifi socket
- 2 temp sensoren
- 1 water sensor
- 1 body v2 sensor
- 1 led bulb
- 1 aqara camera
- 1 wired switch
Ik heb ook nog een pakketje onderweg.. Ook FZRAMYT en sinds 19 december 01:56 uur in "Malashevichy, Polen".Phoolie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:26:
[...]
Ik zit hier ook nog op 2 pakketjes te wachten, bij verzendmethode staat FZRAMYT, geen idee of dat Azerbaijan Air Mail is. Iemand enig idee hoe je dat kan achterhalen? Is sinds 19 & 24 november, de eerste zou Polen verlaten hebben, de 2e is als sinds 19 december in Polen.
[...]
Er is toch altijd wel iets van tracking? Ik kies ook nooit voor tracking, maar krijg wel altijd zo'n Shipment number die je dan op http://www.17track.net/en in kan voeren.
Hier exact hetzelfde tijdstip.renedis schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:45:
[...]
Ik heb ook nog een pakketje onderweg.. Ook FZRAMYT en sinds 19 december 01:56 uur in "Malashevichy, Polen".
Ik had exact hetzelfde met mijn pakketjes. Laatste tracking status is dat ze Polen hebben verlaten. Bleek dat ze waren afgeleverd bij de buurtsuper hier om de hoek. Pas een week later kreeg ik een briefje in de bus dat ik de pakketjes daar kon ophalen.Phoolie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:26:
[...]
Ik zit hier ook nog op 2 pakketjes te wachten, bij verzendmethode staat FZRAMYT, geen idee of dat Azerbaijan Air Mail is. Iemand enig idee hoe je dat kan achterhalen? Is sinds 19 & 24 november, de eerste zou Polen verlaten hebben, de 2e is als sinds 19 december in Polen.
[...]
Er is toch altijd wel iets van tracking? Ik kies ook nooit voor tracking, maar krijg wel altijd zo'n Shipment number die je dan op http://www.17track.net/en in kan voeren.
Ik kwam er achter door de buitenlandse tracking code op deze site in te vullen: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Tip: maak een PostNL account, download de app en activeer de optie "Mijn post". Op die manier krijg je een notificatie op het moment dat er post naar jou onderweg is (ook briefpost). Werkt echt ideaal!!
[ Voor 9% gewijzigd door Furiousz op 05-01-2018 15:17 ]
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Helaas krijg ik bij beide "pakket niet gevonden". Zijn dus nog niet in het land vrees ik. Maar we wachten geduldig af.Furiousz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:14:
[...]
Ik had exact hetzelfde met mijn pakketjes. Laatste tracking status is dat ze Polen hebben verlaten. Bleek dat ze waren afgeleverd bij de buurtsuper hier om de hoek. Pas een week later kreeg ik een briefje in de bus dat ik de pakketjes daar kon ophalen.
Ik kwam er achter door de buitenlandse tracking code op deze site in te vullen: https://www.internationalparceltracking.com/#/search
Tip: maak een PostNL account, download de app en activeer de optie "Mijn post". Op die manier krijg je een notificatie op het moment dat er post naar jou onderweg is (ook briefpost). Werkt echt ideaal!!
Geen idee of het hier hoort maar denk post het toch even.
Bestel in je enthousiasme niet te veel te gelijk!
Ik heb alles in 1 order gedaan en via DHL laten leveren (Was het er lekker snel)
Nu heb ik over een order van 215 dollar 49 euo import kosten moeten betalen.
Ik vind het niet zo'n punt, omdat het velen maler goedkoper is dan elk ander product dat ik in huis heb maar het is een ding om mee rekening te houden. Lekker alles per order bestellen kost wat meer tijd maar minder geld.
Bestel in je enthousiasme niet te veel te gelijk!
Ik heb alles in 1 order gedaan en via DHL laten leveren (Was het er lekker snel)
Nu heb ik over een order van 215 dollar 49 euo import kosten moeten betalen.
Ik vind het niet zo'n punt, omdat het velen maler goedkoper is dan elk ander product dat ik in huis heb maar het is een ding om mee rekening te houden. Lekker alles per order bestellen kost wat meer tijd maar minder geld.
Ik wacht ook nog vol spanning op een gateway en een paar deur contacten om daar eens mee te gaan experimenteren.
Maar hoe gebruiken jullie domotica in jullie huis verder?
Met een vrouw en 2 kleine kinderen lijkt het mij wel wenselijk om gewoon toch nog in sommige gevallen schakelaars te hebben. Echter de busch jeager schakelaars zijn niet goedkoop...
Toch lijkt het mij makkelijker om in de schakelaar de lamp te schakelen in plaats van alles in b.v. hue of ikea spul te vervangen. (sommige lampen past die handel niet in)
ik heb al wel gekeken naar zwave schakelaars van fibaro, die je achter je bestaande schakelmateriaal plaatst, maar dat loopt ook in de papieren (€50 per schakelaar)
Met een vrouw en 2 kleine kinderen lijkt het mij wel wenselijk om gewoon toch nog in sommige gevallen schakelaars te hebben. Echter de busch jeager schakelaars zijn niet goedkoop...
Toch lijkt het mij makkelijker om in de schakelaar de lamp te schakelen in plaats van alles in b.v. hue of ikea spul te vervangen. (sommige lampen past die handel niet in)
ik heb al wel gekeken naar zwave schakelaars van fibaro, die je achter je bestaande schakelmateriaal plaatst, maar dat loopt ook in de papieren (€50 per schakelaar)
hier is nog niet DE oplossing voor. Je leest hier vele oplossingen, maar ook met Sonoff is hetzelfde te bereiken. Het is wachten op een goede oplossing voor de NL-markt en die ook betaalbaar iszoeperman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:39:
Zelf heb ik gekozen toen ik afgelopen jaar een huis kocht om alle lampen te vervangen voor IKEA lampen en Yeelight (strips). De schakelaars heb ik vervangen voor een dekplaat. Alle overige lampen heb ik of de deur uit gedaan of je kan ze aansturen via sonoff of een xiaomi zigbee plug. Oplossingen als zwave schakelaars zijn erg duur, en je zit dan nog met dimmen, lampen in de zelfde tint zetten enz. Op de plekken zoals de keuken, wc, gang, badkamer enz heb ik gebruik gemaakt van bewegingssensoren. In de woon en slaapkamers heb ik bij elke ingang een afstandsbediening en in de meeste kamers staat een google home. Ik heb alles aan elkaar geknoopt met Home Assistant en met voldoende automation's gebruik je zelf de knoppen bijna niet.zoeperman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:39:
Ik wacht ook nog vol spanning op een gateway en een paar deur contacten om daar eens mee te gaan experimenteren.
dat is Europe Railway en dat duurt heel lang....Phoolie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:26:
[...]
Ik zit hier ook nog op 2 pakketjes te wachten, bij verzendmethode staat FZRAMYT, geen idee of dat Azerbaijan Air Mail is. Iemand enig idee hoe je dat kan achterhalen?
Zelfde route, maar dan iets later "2017-12-20 19:33 Malashevichy, Poland, arrive".renedis schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:45:
[...]
Ik heb ook nog een pakketje onderweg.. Ook FZRAMYT en sinds 19 december 01:56 uur in "Malashevichy, Polen".
Verder is m'n nummer ook niet te herkennen door PostNL.
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Heb ook een pakket verzonden met FZRAMYT
Al een tijdje geen update gehad, stond al vanaf:
2017-12-14 15:23 Malashevichy, Polish processing center, has left
Vandaag eindelijk zichtbaar in postnl tracking, met als bonus helaas de melding:
Inklaringskosten of rembours: betaal €20,09 aan de bezorger (gepast en contant). Of bij een PostNL-locatie
Betreft een Xiaomi waterkoker, besteld op 18 November.
Ach ja, soms zit het mee, soms zit het tegen.
Vandaag eindelijk zichtbaar in postnl tracking, met als bonus helaas de melding:
Inklaringskosten of rembours: betaal €20,09 aan de bezorger (gepast en contant). Of bij een PostNL-locatie
Zoiets heb ik ook gedaan, maar dan met een Xiaomi deurcontact. Voordelig, lekker klein, en nog geen enkele schakeling gemist. Gewoon op een wandschakelaar (pulsedrukker) aangesloten en werkenVerwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:01:
I
[...]
¯\_(ツ)_/¯
Dat heb ik ook, maar jij krijgt een snapshot? Dus direct zichtbaar? Ga er dan toch maar eens mee prutsen, kijken of het verbeterd kan worden.renedis schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:03:
[...]
Dit heb ik ingesteld met Telegram en een script. Je kan dit volgens mij ook met WhatsApp of andere apps realiseren. De CURL regel kan je onder elkaar kopieren en daardoor achter elkaar laten uitvoeren als je het naar meerdere telefoons wilt sturen. Of je kan het naar een groepschat sturen oid.
Als je de Xiaomi gateway V2 hebt kan je ook eigen geluidjes afspelen die je hebt opgenomen. Dit kan uiteraard met meerdere gateways.
Ik heb echter mijn deurbel via 2 andere modules gekoppeld. Zo kan ik bijvoorbeeld in de nacht mijn deurbel boven stilhouden als er aangebeld wordt.
Mijn Xiaomi gateway hangt in de keuken, meest centrale punt om zo alle deurcontacten van het huis, dakramen en deur van de garage te kunnen 'zien'. Kan daar wel een geluidje afspelen, maar daar hebben ze buiten niets aan. Ik ga binnenkort met de modules die ik heb besteld eens rommelen en kijken of ik daar de ultieme deurbel mee kan maken. Nog even bedenken welke geluidjes ik dan wil uploaden op het kaartje
Het stilhouden van de deurbel kan toch ook dmv een Lua script? Als de (in mijn geval) Xiaomi switch wordt bediend, dan alleen registreren als dit niet tussen een bepaalde tijd is? Ach, ik heb zelf liever dat de deurbel het altijd doet, we hebben nog nooit gehad dat er iemand 's nachts aanbelde en als dat wel gebeurt, dan zal er ook wel echt iets aan de hand zijn schat ik zo in. Thanks voor je reactie !
¯\_(ツ)_/¯
Dat is dan toch weer jammer... maar goed.Adekka schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:44:
[...]
hier is nog niet DE oplossing voor. Je leest hier vele oplossingen, maar ook met Sonoff is hetzelfde te bereiken. Het is wachten op een goede oplossing voor de NL-markt en die ook betaalbaar is
Ik ga eerst de bestelde spulletjes maar afwachten en dan kijken hoe het werkt in combinatie met domoticz.
misschien toch maar over op hue/ikea lampen in de toekomst...
Werkt die waterkoker wel op 230v?h4ns schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:32:
Heb ook een pakket verzonden met FZRAMYT
Yep, alle Xiaomi producten die ik tot dusver heb gezien werken allemaal op 220/230V
Het is deze smart waterkoker: https://www.gearbest.com/kitchen-appliances/pp_366782.html

Alleen apparatuur voor de US markt zijn 110V, en die kan je hier ook nog altijd gebruiken via een omvormer.
Het enige wat ik met de Xiaomi moet doen is er even een nieuwe stekker aan zetten, aangezien er zo'n 3-polige aan zit.
[ Voor 14% gewijzigd door h4ns op 06-01-2018 16:43 ]
Vanmiddag even aan het knutselen geweest, de Xiaomi Gateway voorzien van een eu stekker.
Ik heb van elke stap een foto gemaakt, misschien interessant voor medeTweakers die de gateway uit elkaar willen halen.
De achterzijde van de gateway

De dopjes verwijderd waar de schroeven achter zitten. 1 van de schroeven heeft een anti tamper sticker.

De schroeven verwijderd

De binnenzijde van de gateway met de eerste printplaat en de speaker.

De speakers en led ring verwijderd.

De achterzijde verwijderd, deze schuif je er zo af.

Eerste printplaat verwijderd. (zit vast met 3 tabs)

Beide prints met de behuizing gedemonteerd.

Close-up van de achterste print.

Close-up van de achterzijde

De pinnen gedesoldeerd van de printplaat

Eu stekker voorzien van draden, aan de print gesoldeerd en de behuizing weer dichtbebouwd.

Kunststof deel van de eu plug aan de behuizing gelijmd.

En de gateway geplaatst in het stopcontact. Zit er mooi vlak tegen aan
Ik heb van elke stap een foto gemaakt, misschien interessant voor medeTweakers die de gateway uit elkaar willen halen.
De achterzijde van de gateway
De dopjes verwijderd waar de schroeven achter zitten. 1 van de schroeven heeft een anti tamper sticker.
De schroeven verwijderd
De binnenzijde van de gateway met de eerste printplaat en de speaker.
De speakers en led ring verwijderd.
De achterzijde verwijderd, deze schuif je er zo af.
Eerste printplaat verwijderd. (zit vast met 3 tabs)
Beide prints met de behuizing gedemonteerd.
Close-up van de achterste print.
Close-up van de achterzijde
De pinnen gedesoldeerd van de printplaat
Eu stekker voorzien van draden, aan de print gesoldeerd en de behuizing weer dichtbebouwd.
Kunststof deel van de eu plug aan de behuizing gelijmd.
En de gateway geplaatst in het stopcontact. Zit er mooi vlak tegen aan
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Mooie tutorial! Dit plan had ik ook al in mijn hoofd. Goed om te zien dat het ook daadwerkelijk kan!SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:40:
Vanmiddag even aan het knutselen geweest, de Xiaomi Gateway voorzien van een eu stekker.
Mooi echt tweakers werk, dat solderen, maar ik ga toch voor het gemak
ik heb de korte verloop stekker gekocht, die ergens in het bgein van dit topic staat:
ik heb de korte verloop stekker gekocht, die ergens in het bgein van dit topic staat:
[ Voor 42% gewijzigd door man_rot op 07-01-2018 13:43 ]
Groetjes Manfred
Deze verloop heb ik ook besteld voor mn gateway.
Het voordeel is dat je deze kan demonteren vast kan schroeven/lijmen op je gateway.
Wel moet je dan de pootjes van de gateway 5mm inkorten maar dan heb je hem wel strak tegen de gateway aan.
Met dit verloopstuk komt er hooguit een cm bij op je contactdoos....
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m2749.l2649
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m2749.l2649
Vreemd. Ik heb een gateway en wat sensoren op de 23e besteld en deze zijn gisteren geleverd.kouk schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:59:
En van mij ligt ook nog allemaal spul in Polen te wachten sinds de 20e december... Via Gearbest besteld.
Volgens mij via TNT.
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Mensen, als jullie willen weten hoe en wat met levering vanuit china, kijk dan even hier ;
China-shopping levertijdentopic
Haal je veel info weg.
China-shopping levertijdentopic
Haal je veel info weg.
Bestellingen zijn van 31 november, de helft heb ik al wel gekregen.Memphisto schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:04:
[...]
Vreemd. Ik heb een gateway en wat sensoren op de 23e besteld en deze zijn gisteren geleverd.
Volgens mij via TNT.
Hebben er mensen ervaring met de flora sensor?
Het is BT dus ik was benieuwd naar het bereik tot aan de bridge.
Het is BT dus ik was benieuwd naar het bereik tot aan de bridge.
Die sensor werkt niet met de bridge maar via bluetooth
Is het ook mogelijk om een "stil alarm" te krijgen met de rookmelder? Ik zou wel een notficatie willen op mijn telefoon, maar geen alarm, voor bijvoorbeeld de rookmelder in de keuken als we daar zijn om te koken.
Verwijderd
Voor het gewone alarm wel. Dat is een kwestie van een scene/automatisering schrijven.
Van de rookmelder (ik heb hem nog niet dus geen zekerheid) verwacht ik van niet. Deze zou nl ook als standalone en in elke situatie moeten werken. Je zou namelijk niet willen dat je hem per ongeluk op stil hebt staan en er zou wat gebeuren.
Ik kan me wel voorstellen dat ze er een funatie ingebouwd hebben dat je hem tijdelijk via een timer maximaal de optische sensor een half uur uitschakeld.
Van de rookmelder (ik heb hem nog niet dus geen zekerheid) verwacht ik van niet. Deze zou nl ook als standalone en in elke situatie moeten werken. Je zou namelijk niet willen dat je hem per ongeluk op stil hebt staan en er zou wat gebeuren.
Ik kan me wel voorstellen dat ze er een funatie ingebouwd hebben dat je hem tijdelijk via een timer maximaal de optische sensor een half uur uitschakeld.
waarom zit er in de mi app dan een mogelijkheid hem toe te voegen:?TrailBlazer schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:52:
Die sensor werkt niet met de bridge maar via bluetooth
Ik heb precies hetzelfde issue in domoticz. Status van de deursensor blijft op 'open' staan, terwijl de deur wel dicht is gemaakt. In de xiaomi app is de status dan wel veranderd naar 'dicht'.jobr schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:04:
Ik heb Domoticz gekoppeld aan de gateway. Alleen zo nu en dan mis ik wel eens een trigger.
Bij deur open en weer dicht mis ik dan soms het dichtgaan. In de Mi app staat de deur dan wel als dicht.
Hebben jullie dat ook wel eens?
Is daar een oplossing voor?
Ook met de bewegingsmelders en wireless switches lijkt het erop dat als een sensor te snel een 2e actie probeert te sturen dat deze niet naar domoticz wordt verstuurd.
Meer mensen dit probleem in domoticz?
Omdat die daar ook in werktpaQ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:45:
[...]
waarom zit er in de mi app dan een mogelijkheid hem toe te voegen:?
De Mi app is voor het hele Xiaomi ecosysteem. Niet alleen de Aquara sensoren.
Het is overigens een Bluetooth Low Energy device.
Het bereik van dat ding is overigens best netjes. Ik lees hem vanuit de meterkast (RPI) uit, terwijl hij in de woonkamer staat. (meter of 6/7 verder met 2 muren ertussen)
[ Voor 5% gewijzigd door Fabske op 08-01-2018 13:04 ]
Ow echt joh, dan ga ik er ook eens één bestellen. Dacht dat die dingen niet zo ver kwamen.Fabske schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:04:
[...]
Omdat die daar ook in werktVia de bluetooth van je telefoon.
Het bereik van dat ding is overigens best netjes. Ik lees hem vanuit de meterkast (RPI) uit, terwijl hij in de woonkamer staat. (meter of 6/7 verder met 2 muren ertussen)
Hoe lees je deze uit met een RPI?Fabske schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:04:
[...]
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Even zoeken levert dit op
http://plantsensor.nl/index.php/gebruik/domoticz/
http://plantsensor.nl/index.php/home-assistant/
http://plantsensor.nl/index.php/gebruik/domoticz/
http://plantsensor.nl/index.php/home-assistant/
[ Voor 52% gewijzigd door Sacul op 08-01-2018 14:03 ]
hmmm... maar ik wil hem in homebridgeFabske schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:04:
[...]
water geven > lampje 4 hue/sat x. enz
[ Voor 75% gewijzigd door paQ op 08-01-2018 14:52 ]
Hersenspinsel: bluetooth dongle aan domoticz/home-assistant?paQ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:51:
[...]
hmmm... maar ik wil hem in homebridge
water geven > lampje 4 hue/sat x. enz
zou zonder BT dongle toch gewoon moeten werken op een raspberry daniMars schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:27:
[...]
Hersenspinsel: bluetooth dongle aan domoticz/home-assistant?
TruepaQ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:29:
[...]
zou zonder BT dongle toch gewoon moeten werken op een raspberry dan
Ik lees hem uit via HomeAssistant op een RPI 3, deze heeft ingebouwde bluetooth (LE) daarmee werkte het out of the box.
Maar met een bluetooth dongle (Let wel op dat ie BLE compatible is) moet het ook lukken.
Het bereik was met de app niet zo denderend eigenlijk. Maar dat kan ook mijn telefoon zijn geweest.
Met home assistant/rpi 3 werkt hij vlekkenloos.
Homebridge lijkt ook wat te hebben: https://github.com/nfarina/homebridge/issues/1113
Maar met een bluetooth dongle (Let wel op dat ie BLE compatible is) moet het ook lukken.
Het bereik was met de app niet zo denderend eigenlijk. Maar dat kan ook mijn telefoon zijn geweest.
Met home assistant/rpi 3 werkt hij vlekkenloos.
Homebridge lijkt ook wat te hebben: https://github.com/nfarina/homebridge/issues/1113
Mijn ervaring is dat Bluetooth LE (nog) niet goed werkt met Home Assistant, zie ook: https://home-assistant.io...ker.bluetooth_le_tracker/
Zou dat niet voor de BLE sensors gelden dan en alleen voor de device tracking via BLE?
Zou dat niet voor de BLE sensors gelden dan en alleen voor de device tracking via BLE?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Kan er iemand iets zinnigs roepen over de levensduur van een batterij in de human body sensor? En dan liefst van eentje die op een dagelijks bezochte plek hangt (dus niet een zolder waar je 1 keer in de maand komt
).
Ik overweeg deze PIR sensors icm een hub, maar als ik elke maand een batterij moet vervangen schiet dat niet op natuurlijk
Ik overweeg deze PIR sensors icm een hub, maar als ik elke maand een batterij moet vervangen schiet dat niet op natuurlijk
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik heb ze zelf niet dus geen ervaring. Hier wordt gesproken over 2 jaar: https://www.fasttech.com/...lm-smart-home-security-irKoffie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:28:
Kan er iemand iets zinnigs roepen over de levensduur van een batterij in de human body sensor? En dan liefst van eentje die op een dagelijks bezochte plek hangt (dus niet een zolder waar je 1 keer in de maand komt).
Net zoals de door window sensor. Nu is zigbee over het algemeen wel een batterij vriendelijk systeem.
Heb er een voor de test in de huiskamer staan vanaf 9-12-2017 met de originele batterij, doet het nog steeds en meld dat hij op 81% staat en begon dacht ik op 93%.Koffie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:28:
Kan er iemand iets zinnigs roepen over de levensduur van een batterij in de human body sensor? En dan liefst van eentje die op een dagelijks bezochte plek hangt (dus niet een zolder waar je 1 keer in de maand komt).
Valte me tot op heden niet tegen.
Van 9-12-2017 tot vandaag is precies 30 dagen, in die 30 dagen een verbruik van zo'n 12% in theorie zou hij dus zo'n 240 dagen uit moeten houden (of in jouw geval: 6 augustus 2018).Pixelmagic schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:48:
[...]
Heb er een voor de test in de huiskamer staan vanaf 9-12-2017 met de originele batterij, doet het nog steeds en meld dat hij op 81% staat en begon dacht ik op 93%.
Valte me tot op heden niet tegen.
Klinkt veelbelovend
Moet misschien nog even toevoegen dat er vrijwel altijd iemand thuis is, dus dat hij relatief veel zal signaleren. Heb in totaal nu een kleine 9500 schakelmomenten in de logging staan (on/off)Koffie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:05:
[...]
Van 9-12-2017 tot vandaag is precies 30 dagen, in die 30 dagen een verbruik van zo'n 12% in theorie zou hij dus zo'n 240 dagen uit moeten houden (of in jouw geval: 6 augustus 2018).
Klinkt veelbelovend
Nice !!! Kan ik mijn rpi met homebridge weer voor wat anders gebruiken. Ben toch meer van ondersteuning zonder al dat geklooi.Adekka schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:00:
check dit: Xiaomi gaat homekit integreren!
http://forum.yeelight.com...-support-coming-soon/3437
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Ik neem aan dat hij alleen een 'on' stuurt, en de software daarna zelf weer op off zet? Dus het aantal broadcasts zou dan de helft zijn.Pixelmagic schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:33:
[...]
Moet misschien nog even toevoegen dat er vrijwel altijd iemand thuis is, dus dat hij relatief veel zal signaleren. Heb in totaal nu een kleine 9500 schakelmomenten in de logging staan (on/off)
Stomtoevallig ook op 9-12 een China PIR opgehangen hier, maar die gaf de geest tussen kerst en oud&nieuw. Ongeveer 1618 hits gehad in die periode (in de hal).
Ik krijg behoorlijk veel vragen via PM/DM hier over. Kort (eenmalig) zal ik nog toelichten hoe het zit met de camera's:renedis schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:03:
Ik heb een goedkope China cam met PoE. Er zijn diverse soorten beschikbaar via AliExpress.
Er draaien 3 camera's bij mijn huis. 2 op basis van X510 chipset en 1 op basis van de 3518E chipset. Ik heb alle camera's voorzien van (custom) firmware update's om de boel naar Engels om te zetten en alle China meuk connecties uit te zetten. Na de firmware aanpassing zijn ze ook toe te voegen aan Domoticz zelf (settings>More Options>Cameras). Gevoelsmatig is de X510 kwa beeldsensor beter maar de hitte ontwikkeling is merkbaar hoger. Nacht/IR mode is verrassend goed bij deze camera's. Tevens zijn het beide 720P camera's en geen 1080P zoals ze wel claimen op AliExpress. De camera's worden ook gebruikt op basis van bewegingsdetectie in een VM met een opensource oplossing ZoneMinder (na GUI aanpassing erg hedendaags en snappy!).
Er zit vrijwel geen vertraging in het screenshot. Het versturen van het bericht heeft meer vertraging ook al is dat maar max 1 a 2 seconden. Voorbeeldje is dat ik het laatst de postbezorger met zijn neus zag aanbellen omdat hij zijn handen vol had. Dat valt duidelijk te zien op de verzonden foto.
Maar we dwalen een beetje af, Het zou over Xiaomi's moeten gaan hier
Hikvisions of andere IP camera's zullen waarschijnlijk ook gewoon werken in Domoticz. Je dient enkel de snapshot URL te achterhalen en deze toe te voegen aan Domoticz op de camera pagina.
Mocht je een camera hebben met RTSP kan je ook via ffmpeg een snapshot maken. Echter heb je dan wel gegarandeerd vertraging in je snapshot. ffmpeg moet namelijk de videobeelden converten naar een JPG/BMP.
De China cams uit mijn link:
1.0MP / 720P = XM510
1.3MP / 960P = XM510
2.0MP / 1080P = Hi3518E
Zoals eerder gezegd: Alle camera's zijn in feite gewoon 720P camera's. De XM510 versies worden merkbaar warmer dan de Hi3518E. Kies altijd voor een PoE versie!
Na firmware flash werken ze ook met Synology als generic ONVIF.
Flashen gaat met CMS software welke hier is te verkrijgen.
Let op, default IP van de IP camera's: 192.168.1.10.
Om een idee te krijgen hoe het programma werkt kan je deze tutorial volgen:
Sinds 10-11-2017 in de woonkamer en is van 96% naar de 85% gezakt met 7260 entries.Koffie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:19:
[...]
Ik neem aan dat hij alleen een 'on' stuurt, en de software daarna zelf weer op off zet? Dus het aantal broadcasts zou dan de helft zijn.
Stomtoevallig ook op 9-12 een China PIR opgehangen hier, maar die gaf de geest tussen kerst en oud&nieuw. Ongeveer 1618 hits gehad in die periode (in de hal).
Het geeft enkel een On signaal. Wachttijd (waittime/time-out) tot nieuwe On signaal staat op 2 minuten en is niet aan te passen.
[ Voor 9% gewijzigd door renedis op 09-01-2018 09:23 ]
Dank!renedis schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:31:
[...]
Sinds 10-11-2017 in de woonkamer en is van 96% naar de 85% gezakt met 7260 entries.
Het geeft enkel een On signaal. Wachttijd (waittime/time-out) tot nieuwe On signaal staat op 2 minuten en is niet aan te passen.
Dus bij beweging stuurt hij een signaal, en 2 minuten later nog een keer? Of is dat puur de hub die het off signaal zend?
Als je dus 1 minuut na detectie weer in de straal loopt, zend hij niets?
Zover ik het begrijp is ieder Home Assistant component een "wrapper" voor een (python) library.martinvdm schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:10:
Mijn ervaring is dat Bluetooth LE (nog) niet goed werkt met Home Assistant, zie ook: https://home-assistant.io...ker.bluetooth_le_tracker/
De implementatie voor het communiceren tussen het device en HA over BLE kan/is dus per component anders.
Ik heb zelf nog geen slechte performance gemerkt op mijn RPI ism de flora sensor. Maar voor die device tracker zou dat zeker anders kunnen zijn.
Correct, na 2 minuten stuurt de PIR weer een On signaal.Koffie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:56:
[...]
Dank!
Dus bij beweging stuurt hij een signaal, en 2 minuten later nog een keer? Of is dat puur de hub die het off signaal zend?
Correct.Als je dus 1 minuut na detectie weer in de straal loopt, zend hij niets?
Je bedoelt een Off signaal neem ik aan?renedis schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:05:
[...]
Correct, na 2 minuten stuurt de PIR weer een On signaal.
Sorry, om duidelijker te zijn:
1. PIR ziet beweging en stuurt een ON signaal en heeft een time-out van 2 minuten waarin die niets doet en/of registreert.
2a. PIR ziet na 2 minuten nog steeds beweging en stuurt weer een ON signaal
2b. PIR ziet na 2 minuten geen beweging en stuurt een OFF signaal
Zo werkt het in Domoticz. Het kan zijn dat dit allemaal op software gebied is gebaseerd.
**Checkt MiHome app**
Yes, dit is softwarematig te wijten aan Domoticz. De MiHome app logged direct bij beweging ongeacht de tijdinterval. Ik kan in de MiHome app niet zien of er ook een Off signaal gegeven word.

De PIR is scherp genoeg om beweging van huisdieren te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 09-01-2018 10:28 ]
Top, dankjewel. Ik wil namelijk een gateway + PIR bestellen en via de developper mode truuk de signalen onderscheppen en richting Pimatic sturen.
Dit is de log van mijn motion sensor (naja een stukje homeassistant/python code wat wat doet]
na 15 seconden krijg ik al de melding dat er geen beweging meer is (dan gaan de lampen uit na 60 seconden maar niet relevant hiervoor)
2 minuten na de 1e on weer een off
3 minuten na de 1e on weer een off
5 minuten na de 1e on weer een of
10 minuten na de 1e on weer een off
helemaal snappen doe ik die logica niet tbh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 2018-01-09 10:22:39.642483 INFO Motion: old:off - new: on 2018-01-09 10:22:39.642961 INFO Motion: lights on 2018-01-09 10:23:54.488339 INFO Motion: old:on - new: off 2018-01-09 10:23:54.488772 INFO Motion: lights off in 60 2018-01-09 10:24:39.331976 INFO Motion: old:off - new: off 2018-01-09 10:24:54.045531 INFO Motion: lights off 2018-01-09 10:25:39.177971 INFO Motion: old:off - new: off 2018-01-09 10:27:38.862977 INFO Motion: old:off - new: off 2018-01-09 10:32:38.132261 INFO Motion: old:off - new: off |
na 15 seconden krijg ik al de melding dat er geen beweging meer is (dan gaan de lampen uit na 60 seconden maar niet relevant hiervoor)
2 minuten na de 1e on weer een off
3 minuten na de 1e on weer een off
5 minuten na de 1e on weer een of
10 minuten na de 1e on weer een off
helemaal snappen doe ik die logica niet tbh
[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 09-01-2018 10:36 ]
Weet iemand of de "automatiseringen" die je via de app doet in de gateway oid worden opgeslagen?
Of loopt dat allemaal via de backoffice van Xiaomi?
Ik wil de gateway via de firewall blokkeren, maar het zou mooi zijn als ie de "deurbel actie" (ringtone afspelen zodra er op de knop word gedrukt) zelfstandig zonder home assistant oid zou kunnen afhandelen.
Ik wil de gateway via de firewall blokkeren, maar het zou mooi zijn als ie de "deurbel actie" (ringtone afspelen zodra er op de knop word gedrukt) zelfstandig zonder home assistant oid zou kunnen afhandelen.
Zeker weten doe ik het niet. Maar zeker de simpele commando's zullen toch wel opgeslagen worden? Anders zou je deurbel of lamp niet meer werken als je een internet storing hebt.Fabske schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:13:
Weet iemand of de "automatiseringen" die je via de app doet in de gateway oid worden opgeslagen?
Maar probeer het even uit en post je bevindingen hier
Het lijkt mij ook het meest logisch.... Maarja je weet maar nooit.Phoolie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:59:
[...]
Zeker weten doe ik het niet. Maar zeker de simpele commando's zullen toch wel opgeslagen worden? Anders zou je deurbel of lamp niet meer werken als je een internet storing hebt.
Maar probeer het even uit en post je bevindingen hier
Helaas kan ik het nog niet testen want ik wacht nog op de bezorging van het hele spul (is net verzonden)
Maar ik dacht misschien weet iemand hier het al.
Het wordt ook lokaal opgeslagen. Ik heb de internet toegang van de gateway geblokkeerd en krijg alles gewoon binnen op Home Assistant. Wel geeft de app zelf aan dat de gateway niet bereikbaar is.Fabske schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:13:
Ik heb inmiddels maar een hele set opnieuw besteld maar dan via banggood aangezien mijn bestelling van Gearbest nog steeds in Polen staat. Ik heb al een ticket ingeschoten bij Gearbest maar zij zeggen dat ik moet wachten tot 26 januari (dan verstrijkt de termijn voor de order oid) voordat ze overgaan op resend/refund.
En als ik alsnog die bestelling krijg, dan neem ik aan dat ik gewoon beide gateways tegelijk kan gebruiken? Dus bijvoorbeeld 1 in de huiskamer en 1 op zolder? en dat ze dan beide dezelfde meldingen en lichtsignalen geven wanneer iemand bijvoorbeeld op de deurbel drukt?
Als ik 1 van die gateways uit het stopcontact trek, en de stofzuiger erin... na 10 minuten weer de gateway in het stopcontact stop, pakt de gateway de draad dan weer zelf op? of moet ik alles weer opnieuw toewijzen/instellen?
En als ik alsnog die bestelling krijg, dan neem ik aan dat ik gewoon beide gateways tegelijk kan gebruiken? Dus bijvoorbeeld 1 in de huiskamer en 1 op zolder? en dat ze dan beide dezelfde meldingen en lichtsignalen geven wanneer iemand bijvoorbeeld op de deurbel drukt?
Als ik 1 van die gateways uit het stopcontact trek, en de stofzuiger erin... na 10 minuten weer de gateway in het stopcontact stop, pakt de gateway de draad dan weer zelf op? of moet ik alles weer opnieuw toewijzen/instellen?
In jouw situatie zit Home Assistant er toch nog tussen. Volgens mij was de vraag: Als je alleen een drukknop hebt en in de app zo instelt dat de gateway een bel geluid afspeelt als je op die knop drukt. Gaat dit offline ook werken?SPX420 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Het wordt ook lokaal opgeslagen. Ik heb de internet toegang van de gateway geblokkeerd en krijg alles gewoon binnen op Home Assistant. Wel geeft de app zelf aan dat de gateway niet bereikbaar is.
Heb het even getest en het blijft gewoon lokaal werken. De notificatie werk dan niet meer.Phoolie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:22:
[...]
In jouw situatie zit Home Assistant er toch nog tussen. Volgens mij was de vraag: Als je alleen een drukknop hebt en in de app zo instelt dat de gateway een bel geluid afspeelt als je op die knop drukt. Gaat dit offline ook werken?
Ja je kan 2 gateways naast elkaar gebruiken. Na het inpluggen wordt alles weer geladen maar dit is geen ideale situatie. Kans is nog wel aanwezig dat je het toch krijgt hoor. Bestellen uit china vergt soms wat geduld...vwtune schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:10:
Ik heb inmiddels maar een hele set opnieuw besteld maar dan via banggood aangezien mijn bestelling van Gearbest nog steeds in Polen staat. Ik heb al een ticket ingeschoten bij Gearbest maar zij zeggen dat ik moet wachten tot 26 januari (dan verstrijkt de termijn voor de order oid) voordat ze overgaan op resend/refund.
[ Voor 56% gewijzigd door SPX420 op 09-01-2018 15:35 ]
Dan werkt het dus zoals verwacht. Top dat je het even getest hebtSPX420 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:31:
[...]
Heb het even getest en het blijft gewoon lokaal werken. De notificatie werk dan niet meer.
Thanks! Dat betekend dus dat er toch iets in de gateway word opgeslagen.SPX420 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:31:
[...]
Heb het even getest en het blijft gewoon lokaal werken. De notificatie werk dan niet meer.
[...]
Ja je kan 2 gateways naast elkaar gebruiken. Na het inpluggen wordt alles weer geladen maar dit is geen ideale situatie. Kans is nog wel aanwezig dat je het toch krijgt hoor. Bestellen uit china vergt soms wat geduld...
Wel handig dat de deurbel het nog doet zonder internet
Met notificatie bedoel je in de MiHome app neem ik aan? dat lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch.
[ Voor 8% gewijzigd door Fabske op 09-01-2018 15:52 ]
Yes, die gaat via de Chinese servers.Fabske schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:51:
[...]
...
Met notificatie bedoel je in de MiHome app neem ik aan? dat lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch.
Mijn ene bestelling inmiddels binnen (hiephoi!vwtune schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:10:
Kortom, 'aankomst in polen" is de laatste melding en dan gaat het via europese post wat je niet meer ziet op 17track en dergelijke. Ik had een RNxxxxxxCN nummer en kon dat op de https://www.internationalparceltracking.com/#/search achterhalen en zag dat het maandag bij m'n nearby Primera shop was afgeleverd. Probeer dus toch even je nummer op de link te traceren.
Nu m'n andere pakje nog die de dpd uk route heeft gevolgd. Al een maand niks van kunnen achterhalen helaas.
Wat je zegt klopt niet helemaal, ik heb een pakketje die Polen al verlaten zou hebben, maar is nog niet binnen. Normaal hoort Polen verlaten de laatste status te zijn die je ziet.dof schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:13:
[...]
Mijn ene bestelling inmiddels binnen (hiephoi!. Maar hij stond (en staat nog steeds) in Polen volgens 17 track ("2017-12-20 19:33 Malashevichy, Polen, aankomen").
Kortom, 'aankomst in polen" is de laatste melding en dan gaat het via europese post wat je niet meer ziet op 17track en dergelijke. Ik had een RNxxxxxxCN nummer en kon dat op de https://www.internationalparceltracking.com/#/search achterhalen en zag dat het maandag bij m'n nearby Primera shop was afgeleverd. Probeer dus toch even je nummer op de link te traceren.
Nu m'n andere pakje nog die de dpd uk route heeft gevolgd. Al een maand niks van kunnen achterhalen helaas.
Ok, maar dit is de vertaling uit het chinees, en gezien de vertaling bij de tussenstations is de vertaling van 'vertrek' en 'aankomst' niet helemaal te vertrouwen.Phoolie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:24:
[...]
Wat je zegt klopt niet helemaal, ik heb een pakketje die Polen al verlaten zou hebben, maar is nog niet binnen. Normaal hoort Polen verlaten de laatste status te zijn die je ziet.
Verwijderd
Ik zit ook nog op een hoop spullen te wachten. Maar blijkbaar alles met logistick compagnie FZRAMYT als vermelding is heel traag/komt niet aan. Andere aqara onderdelen die daartussen besteld zijn of daarna zijn al wel binnen.
Tracking van de nog niet geleverde items geeft ook verschilende resultaten aan zowel Polen als geleverd met airtransport.
Voorlopig wacht ik nog even af.
Tracking van de nog niet geleverde items geeft ook verschilende resultaten aan zowel Polen als geleverd met airtransport.
Voorlopig wacht ik nog even af.
Ik bestel mijn Xiaomi spullen allemaal op AliExpress. Gearbest pas ik voor. Ali werkt eigenlijk wel top. 2-3 weken.
Let wel op fakes bij Aliexpress!
Gearbest mag dan wat problemen hebben gehad de afgelopen tijd, maar gezien de einde-jaars drukte is dat zo gek niet. Waar de "kink in de kabel" zit is maar de vraag, kan best zijn dat al die pakketjes gewoon in NL een lange tijd in een loods hebben gelegen. PostNL maakt er ook geregeld een puinhoop van, het kan soms ook weken duren voordat het hier verwerkt is. Laatst dus ook met een Ali pakket gehad: nadat tracking in NL zelf gestopt was heeft het 2,5 week geduurd voordat ik het in huis had.
Ik zie geen echte reden om niet bij Gearbest te bestellen, ik doe het toch het liefst daar of bij Banggood juist vanwege betrouwbaarheid bij eventuele problemen.
Momenteel zouden orders weer gewoon normaal moeten verlopen. (tot het Chinese nieuwjaar midden Februari, tegen die tijd kan je beter nergens bestellen)
Gearbest mag dan wat problemen hebben gehad de afgelopen tijd, maar gezien de einde-jaars drukte is dat zo gek niet. Waar de "kink in de kabel" zit is maar de vraag, kan best zijn dat al die pakketjes gewoon in NL een lange tijd in een loods hebben gelegen. PostNL maakt er ook geregeld een puinhoop van, het kan soms ook weken duren voordat het hier verwerkt is. Laatst dus ook met een Ali pakket gehad: nadat tracking in NL zelf gestopt was heeft het 2,5 week geduurd voordat ik het in huis had.
Ik zie geen echte reden om niet bij Gearbest te bestellen, ik doe het toch het liefst daar of bij Banggood juist vanwege betrouwbaarheid bij eventuele problemen.
Momenteel zouden orders weer gewoon normaal moeten verlopen. (tot het Chinese nieuwjaar midden Februari, tegen die tijd kan je beter nergens bestellen)
Klopt, maar je kan er vanuit gaan dat als er alleen een regel 'aankomst' staat, dan is het ook echt pas aangekomen.dof schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:47:
[...]
Ok, maar dit is de vertaling uit het chinees, en gezien de vertaling bij de tussenstations is de vertaling van 'vertrek' en 'aankomst' niet helemaal te vertrouwen.
Onderstaande pakket zou Polen verlaten moeten hebben (geeft GearBest ook aan mij aan):
En onderstaande pakket ligt nog steeds in Polen:2017-12-13 11:31 Malashevichy, Poolse processing Center, heeft verlaten
2017-12-12 09:00 Malashevichy, Polen, aankomen
2017-12-12 03:31 Malashevichy, Polen, aankomen
2017-12-12 00:40 Brest, Wit-Rusland processing Center, had verlaten
2017-12-11 08:10 Brest, Wit-Rusland, aankomst
2017-12-10 09:30 Brest, Wit-Rusland processing Center, had verlaten
2017-12-10 05:30 Brest, Wit-Rusland, aankomst
Je ziet dus duidelijk 2 of meer regels als het pakket het centrum verlaten heeft.2017-12-19 01:56 Malashevichy, Polen, aankomen
2017-12-18 20:05 Brest, Wit-Rusland processing Center, had verlaten
2017-12-17 23:03 Brest, Wit-Rusland, aankomst
Hallo tweakers,
Ik zit met het volgende probleem, en hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Ik heb deze week 2 gateways aangekregen, maar ik krijg deze niet geconnecteert met mijn internet.
Ik had in het verleden al 1 gateway die ik zonder problemen heb kunnen aansluiten, maar de 2 die ik nu wil aansluiten die krijg ik niet klaar.
Ik werk gewoon het stappenplan van de Mi Home app af, maar zodra ik de gateway het wachtwoord van mijn wifi geef, begint deze 3 x geel te knipperen met daarna een pauze. Met de melding dat de gateway het wifisignaal slecht ontvangt. Dit is wel raar omdat ik slechts 3 meter van mijn router zit.
Beide gateways geven dezelfde fout aan.
Volgens mij is het een fout in de Mi Home app, maar ik weet niet hoe ik dit kan testen.
Ik werk volledig met Apple (Iphone en Ipad)
Heeft hier iemand ervaring mee? Of nog beter, weet hier iemand een oplossing voor?
Ik zit met het volgende probleem, en hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Ik heb deze week 2 gateways aangekregen, maar ik krijg deze niet geconnecteert met mijn internet.
Ik had in het verleden al 1 gateway die ik zonder problemen heb kunnen aansluiten, maar de 2 die ik nu wil aansluiten die krijg ik niet klaar.
Ik werk gewoon het stappenplan van de Mi Home app af, maar zodra ik de gateway het wachtwoord van mijn wifi geef, begint deze 3 x geel te knipperen met daarna een pauze. Met de melding dat de gateway het wifisignaal slecht ontvangt. Dit is wel raar omdat ik slechts 3 meter van mijn router zit.
Volgens mij is het een fout in de Mi Home app, maar ik weet niet hoe ik dit kan testen.
Heeft hier iemand ervaring mee? Of nog beter, weet hier iemand een oplossing voor?
Maak je geen gebruik van een 5Ghz netwerk? de gateway werkt namelijk niet op 5Ghzdbsilverblue schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:30:
Hallo tweakers,
Nee, ik werk op het 2,4Ghz netwerk. Er zweeft wel een 5Ghz netwerk rond.chatjozef schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:56:
[...]
Maak je geen gebruik van een 5Ghz netwerk? de gateway werkt namelijk niet op 5Ghz
Aqara Water Sensor voor 9.99 USD
https://www.gearbest.com/...provements/pp_668897.html
Is E-mail only price, weet niet in hoeverre andere er gebruik van kunnen maken.
Dat is wel prettig voor bij de wasmachine en onder mijn kookeilandTerrorSource schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:48:
Aqara Water Sensor voor 9.99 USD
Zit zelf ook aan meer plekken te denken, keukenkastje onder de wasbak bijv. Of inderdaad bij de wasmachine(mocht deze niet in zo’n witte bak staan).PnD schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:55:
[...]
Dat is wel prettig voor bij de wasmachine en onder mijn kookeiland
Voor 10 dollar krijg ik hem alleen niet, heb je een code ofzo?TerrorSource schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:57:
[...]
Zit zelf ook aan meer plekken te denken, keukenkastje onder de wasbak bijv. Of inderdaad bij de wasmachine(mocht deze niet in zo’n witte bak staan).
Klopt, je moet de link uit de mail gebruiken. Heb ik net ook gedaan. Ik heb alleen mijn mail alweer weggegooid. Wellicht dat iemand anders de link uit de mail nog heeft.PnD schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:08:
[...]
Voor 10 dollar krijg ik hem alleen niet, heb je een code ofzo?
Gmail heeft natuurlijk gewoon een prullenbak

Probeer de volgende link eens: http://e3ai.gearbest.com/...553II52eeafII7e04c2451II6
Geen idee of het werkt en mag, maar je kan het proberen.
[ Voor 24% gewijzigd door Phoolie op 10-01-2018 15:14 ]