Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Prijs voor de gateway is normaal rond of net boven de 22,-

V2 is op dit moment € 20,60 free shipping dus prima prijs.

17,- komt maar zelden voor. Bij speciale dagen als Black Friday etc. kan het wat lager liggen, maar je hebt dus 0 garantie dat je op redelijke termijn een extra 3 Euro gaat besparen. En waar hebben we het dan over? :?

Doorgaans zijn sensors en schakelaars ook geregeld in de flash sale, of je extra lang wil wachten moet je zelf weten, maar bestel eerst wat je echt nodig gaat hebben (gateway en een paar andere items) en wacht eventueel wat langer op extra uitbreidingen zou ik zeggen.

De "normale" prijzen zijn meestal al goedkoop genoeg naar mijn mening, zeker voor het kwalitatief goede spul van Xiaomi.

[ Voor 23% gewijzigd door h4ns op 02-01-2018 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 01:12
Possible schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 23:50:
Inmiddels mijn Zigbee Socket plug binnen en deze toegevoegd in HA.

[afbeelding]

Ik kan dus het realtime en totale verbruik zien van een apparaat. Hiermee kan je nu dus leuke automations maken. (een berichtje van telegram krijgen als de wasmachine bijvoorbeeld klaar is:P )

Enige wat nog wel het geval is dat de real-time verbruik elke 10 min wordt geupdated. Het zou mooier zijn als dit elke minuut kan.
Dit heb ik al een tijdje middels LUA :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lumctb5AmJ2tTdfsQeIUItt4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
renedis schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Dit heb ik al een tijdje middels LUA :)

[afbeelding]
Dat zou ook kunnen inderdaad. Ik gebruik Telegram bot en dat werkt ook prima. Gebruik je de Xiaomi Powersockets ook voor Wasmachine en droger ? Ik heb hem nu even op de televisie gezet. Ik zag dat de Socket maximaal 10A kan en volgens mij gaan wasmachines wel hoger dan dat ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Possible schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Dat zou ook kunnen inderdaad. Ik gebruik Telegram bot en dat werkt ook prima. Gebruik je de Xiaomi Powersockets ook voor Wasmachine en droger ? Ik heb hem nu even op de televisie gezet. Ik zag dat de Socket maximaal 10A kan en volgens mij gaan wasmachines wel hoger dan dat ?
Ik gebruik niet de Xiaomi Powersockets maar Neo Coolcam Powerplugs welke max 12A zijn. Neemt niet weg dat je alle powersockets icm een LUA script kunt gebruiken.

Mijn vrouw ontvangt deze meldingen middels telegram via de built-in optie van Domoticz.
Onze droger komt overigens niet boven de 700W en onze wasmachine niet boven de 1800W.

10A staat gelijk aan 2300W verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
renedis schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Ik gebruik niet de Xiaomi Powersockets maar Neo Coolcam Powerplugs welke max 12A zijn. Neemt niet weg dat je alle powersockets icm een LUA script kunt gebruiken.

Mijn vrouw ontvangt deze meldingen middels telegram via de built-in optie van Domoticz.
Onze droger komt overigens niet boven de 700W en onze wasmachine niet boven de 1800W.

10A staat gelijk aan 2300W verbruik.
Ik zal eens de handleiding erbij pakken van mijn wasmachine. 2 jaar geleden gekocht (A+++ AEG) Dus denk ook niet dat deze boven de 2300W komt.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38
@Possible
Ik heb een AEG L54870 en die komt met piekjes net boven de 2100W uit
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/25feed5b6f593eb74a6af2ad9e823a95.png

Vandaag na lang wachten eindelijk de gateway en 4 schakelaars ontvangen, dus ik dacht: openmaken die hap voor USB aansluiting. Zitten er security schroeven in -.-' Kan ik vanmiddag eerst langs de Hornbach om zo'n setje op te halen. Nou wilde ik dat altijd al, maar toch is het jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24
Korte vraag. Ik weet dat mensen hier bezig zijn geweest met de wall switch die via bedrading aan de lamp is aangesloten. Nu weet ik dat we hier in NL ronde inbouwdoosjes gebruiken en dat deze switches vierkante inbouwswitches hebben.

Was het iemand nog gelukt om deze om te toveren en geschikt te maken? Zijn er anders opzet stukjes die je op een inbouw doos kunt plaatsen om het passend te maken? (half inbouw ofzo?)

gaat zoiets bijvoorbeeld werken?

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1221330-0/inbouw-schakelaar-opbouw-frame-enkelvoudig.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door justice strike op 02-01-2018 11:35 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 15:42
h4ns schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:42:
[...]

Normale stekker passen er gewoon in. Zolang het maar geen randaarde stekers zijn, dan moet je een verloop hebben inderdaad.

Maar normale 2-polige stekkers passen er dus gewoon in. Het merendeel van de stekkers in een woning is zonder randaarde over het algemeen.
Wat bedoel je precies met randaarde stekkers? Als ik zo naar jouw foto kijk, zie ik daar ook gewoon een (dikke) stekker voor een geaard stopcontact of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Hangt er van af, NL stekkers gaan prima zo te zien. Ik vermoed dat je problemen met Franse (en Belgische?) stekkers hebt met een pin als randaarde ipv aan de zijkant.

Edit, nvm, die pin komt uit het stopcontact zelf.... ik zie het probleem niet echt verder...

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 02-01-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

justice strike schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:34:
Korte vraag. Ik weet dat mensen hier bezig zijn geweest met de wall switch die via bedrading aan de lamp is aangesloten. Nu weet ik dat we hier in NL ronde inbouwdoosjes gebruiken en dat deze switches vierkante inbouwswitches hebben.

Was het iemand nog gelukt om deze om te toveren en geschikt te maken? Zijn er anders opzet stukjes die je op een inbouw doos kunt plaatsen om het passend te maken? (half inbouw ofzo?)

[afbeelding]
Het is me niet gelukt om de schakelaar zelf om te toveren, maar wel om een opzetstuk dat eerder in deze thread voorbij is gekomen te 3D printen. De afbeelding lijkt precies te zijn wat je nodig hebt. Ik zou alleen de maten goed controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik wil wel zo'n opzetstukje kopen om te kijken of die agara switch een beetje leuk werkt. Als dat een beetje goed werkt kan ik dat overal in het huis aanpassen.

Wel jammer dat ze geen rond dingetje hebben gemaakt, zou namelijk ook in een vierkante passen.

Ik heb geen 3dprinter dus zo'n opzetstukje zelf printen gaat helaas niet. Nu maar even kijken of ik de frame in het plaatje ergens kan vinden voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:40

luigi87

Domotica Fanaticus

justice strike schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 11:34:

[afbeelding]
Nope, aanpassen kan niet want de electronica is gewoon zo opgebouwd.
Het kapje wat je aangeeft is ook te klein, er is op de Nederlandse markt niks beschikbaar is die maatvoering.

Zelf heb ik hem in een HAF doosje geplaatst, in de meterkast. want het is geen gezicht en zeker geen NEN1010 dit als een schakelaar te monteren.

(maar dan moet je deksel even uit dremelenz zodat je hem daarin kan plaatsen.)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/61901.jpg
verkrijgbaar bij de o.a de toolstation, of ene gamma ofzo.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
luigi87 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:08:
[...]

Nope, aanpassen kan niet want de electronica is gewoon zo opgebouwd.
Het kapje wat je aangeeft is ook te klein, er is op de Nederlandse markt niks beschikbaar is die maatvoering.

Zelf heb ik hem in een HAF doosje geplaatst, in de meterkast. want het is geen gezicht en zeker geen NEN1010 dit als een schakelaar te monteren.

(maar dan moet je deksel even uit dremelenz zodat je hem daarin kan plaatsen.)

[afbeelding]
verkrijgbaar bij de o.a de toolstation, of ene gamma ofzo.
ok dan de vraag waar ik een 3d printje kan maken voor een kapje wat op een inbouw doos past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

justice strike schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:11:
[...]

ok dan de vraag waar ik een 3d printje kan maken voor een kapje wat op een inbouw doos past?
Kijk eens hier.

hun koppelen je aan iemand die of een 3d printer heeft, of laat hem printen bij een van hun lokaties.
Wel moet je zelf de tekeningen hiervoor maken voor zo ver ik weet.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Tym schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Het is me niet gelukt om de schakelaar zelf om te toveren, maar wel om een opzetstuk dat eerder in deze thread voorbij is gekomen te 3D printen. De afbeelding lijkt precies te zijn wat je nodig hebt. Ik zou alleen de maten goed controleren.
heb je toevallig een linkje naar het 3d model in kan hem zo snel neit vinden.

Bij nader inzien maar even kijken of er een andere oplossing is (misschien zelfs een zigbee dimmer halen oid).

Het was mij neit echt duidelijk of er andere oplossingen hiervoor zijn want in dit topic ging het er voornamelijk om de aqara doos te gebruiken. Zijn er andere opties of is het alternatief vele malen duurder?

Overigens. Ergens nog een actie waardoor deze schakelaars voor onder 22 euro te bestellen zijn? Wil ansich wel een gokje wagen, maar niet als ik er ook nog importkosten over moet betalen.

[ Voor 38% gewijzigd door justice strike op 02-01-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:32:
[...]
Wat bedoel je precies met randaarde stekkers? Als ik zo naar jouw foto kijk, zie ik daar ook gewoon een (dikke) stekker voor een geaard stopcontact of zie ik dat verkeerd?
GENETX schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:35:
Hangt er van af, NL stekkers gaan prima zo te zien. Ik vermoed dat je problemen met Franse (en Belgische?) stekkers hebt met een pin als randaarde ipv aan de zijkant.

Edit, nvm, die pin komt uit het stopcontact zelf.... ik zie het probleem niet echt verder...
Randaarde stekkers passen er inderdaad wel gewoon in, maar omdat de stekker geen contact kan maken met de aarde draad in de stekkerdoos moet je dus wel een beetje opletten als je dat doet.

Aarde is bij een groot aantal apparaten / lampen etc. niet nodig omdat ze dubbel geïsoleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Hangt er vanaf, aarde is opzich niet echt nodig. Bij mij zou het (jaren 50 huis) sowieso niet uitmaken omdat ik enkel geaarde stopcontacten heb in de (bij)keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Vooral in de badkamer is randaarde wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:35:
[...]

heb je toevallig een linkje naar het 3d model in kan hem zo snel neit vinden.
https://www.thingiverse.com/search?q=aqara&sa=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

h4ns schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:11:
Vooral in de badkamer is randaarde wel een aanrader.
Zeg voor je eigen veiligheid maar gerust verplicht. officieel is het dat niet altijd, allen direct natte delen Bron.

Als je net uit bad of de douche stapt geleid je vele malen beter, en kan een schok meer lichamelijke schade doen dan als je droog bent. Let serieus op je veiligheid, persoonlijk zorg ik dat over de randaarde aangesloten is, is ook beter voor elektronische apparaten.

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 02-01-2018 15:54 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justice strike
luigi87 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Zeg voor je eigen veiligheid maar gerust verplicht. officieel is het dat niet altijd, allen direct natte delen Bron.

Als je net uit bad of de douche stapt geleid je vele malen beter, en kan een schok meer lichamelijke schade doen dan als je droog bent. Let serieus op je veiligheid, persoonlijk zorg ik dat over de randaarde aangesloten is, is ook beter voor elektronische apparaten.
of je gebruikt een speciale shaver socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Timmetjuh schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:07:
[...]

Ik zal morgen even kijken. Mijn Toon is origineel en draait volgens mij op de laatste versie maar ik weet even niet welke dat is.
Het gaat om de versie van Domoticz, niet die van Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Kan ik eigenlijk andere zigbee schakelaren aansluiten op de gateway? Als ik een zigbee schakelaar vind die wel in de wand past (ipv de aqara schakelaren) kan ik ze dan gewoon connecten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
Terug van de Hornbach en inmiddels best blij met het resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/07e6318f878ba5b2cd90a62e1fc36c6c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/068fb4a4448bf5e58f8557a2df4bd1e7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/30aaab0ee7ac743861b049291e5ef847.jpg

Kabeltje inmiddels door het gat gelijmd met het lijmpistool. En hij werkt :D. Binnenkort vastmaken onder het bureau :)

[ Voor 37% gewijzigd door lolgast op 06-06-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
lolgast schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:36:
Terug van de Hornbach en inmiddels best blij met het resultaat!

Kabeltje inmiddels door het gat gelijmd met het lijmpistool. En hij werkt :D. Binnenkort vastmaken onder het bureau :)
Wow. Dat ziet er goed uit.

Althans, als ik begrijp wat je gedaan hebt. Heb je een 5V op de gateway gezet ?
Heb je misschien een iets duidelijke foto van waar de voeding op moet ?

woei!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
pasz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:44:
[...]

Wow. Dat ziet er goed uit.

Althans, als ik begrijp wat je gedaan hebt. Heb je een 5V op de gateway gezet ?
Heb je misschien een iets duidelijke foto van waar de voeding op moet ?
Dat is al voor me gedaan :)
rinkel in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 26-05 15:47
Werkt alles wel behalve de led ring als je op 5v doet?
Wat is het voordeel trouwens? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@zoeperman
De speaker heb ik losgehaald, dus die kan ik niet testen. Maar hij verbindt nog steeds met WiFi en de wireless schakelaars die ik er eerder mee gekoppeld had werken nog steeds. Meer kan ik niet testen, want meer devices heb ik niet van Xiaomi.

Het voordeel voor mij is dat ik hem onder mijn bureau kan plakken, waar nu een RPi hangt met 433MHz aansturing. Die gaat plaatsmaken voor de Xiaomi icm 4 wireless schakelaars. Op de lange termijn worden ook de Xiaomi schakelaars weer vervangen voor Hue Tap icm Gira materiaal. Maar die investering was nog iets te hoog in een keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 21:43
jobr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:35:
[...]

Het gaat om de versie van Domoticz, niet die van Toon.
Ik heb v3.8153 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 22:05
Hi,

Heeft iemand dit al werkend in Domoticz?
Aqara Human Body Sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:50
Ja, dan moet je wel de Bèta versie draaien. Tipje: wacht er nog even mee, want in de laatste bèta zit een bug, waardoor al je timers en een hoop scripts niet meer werken....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
StormRider schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:47:
Hi,

Heeft iemand dit al werkend in Domoticz?
Aqara Human Body Sensor
Heb je zelf toevallig ook al gezocht in dit & het Domoticz topic? Volgens mij is er redelijk wat info over te vinden.
MasterMaceMichu schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:56:
Ja, dan moet je wel de Bèta versie draaien. Tipje: wacht er nog even mee, want in de laatste bèta zit een bug, waardoor al je timers en een hoop scripts niet meer werken....
Hoe kom je daar bij, dit werkt toch gewoon in de Stable release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Echt? Hmmmm....Volgens mij is er sowieso 1 sensor die niet in de Stable draait, daarom moest ik naar Beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 13:23
MasterMaceMichu schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:46:
Echt? Hmmmm....Volgens mij is er sowieso 1 sensor die niet in de Stable draait, daarom moest ik naar Beta...
Dat klopt, dat is de Aqara Human Body Sensor v2 ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
^Wat hij zegt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
TerrorSource schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Dat klopt, dat is de Aqara Human Body Sensor v2 ;)
Alleen de water sensor werkt niet in de Stable toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Phoolie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:18:
[...]

Water Sensor heb ik zelf niet. Weet dat ik voor de Human Body Sensor v2 moest updaten naar de Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
justice strike schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:40:
Kan ik eigenlijk andere zigbee schakelaren aansluiten op de gateway? Als ik een zigbee schakelaar vind die wel in de wand past (ipv de aqara schakelaren) kan ik ze dan gewoon connecten?
Is er niemand die een zigbee relais (met schakelaaR) van een ander merk heeft kunnen aansluiten op de gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 15:14
justice strike schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Is er niemand die een zigbee relais (met schakelaaR) van een ander merk heeft kunnen aansluiten op de gateway?
de Mi Home app en gateway van Xiaomi zijn een gesloten wat dat betreft.
ik denk dat je toch echt naar een oplossing ala domoticz moet kijken met een raspberry pi. daar kun je ze allemaal aan elkaar koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

TerrorSource schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Water Sensor heb ik zelf niet. Weet dat ik voor de Human Body Sensor v2 moest updaten naar de Beta.
Phoolie schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:18:
[...]

Jap voor de water sensor mag je naar de Beta van Domoticz.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
TerrorSource schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Ok, ik dacht alleen de Water Sensor. Heb zelf die Body Sensor v2 ook liggen, maar moet hem nog steeds aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02

FreakNL

Well do ya punk?

Dus de human body sensor v1 werkt wel met stable Domoticz?

Deze dus:
https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
FreakNL schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:48:
Dus de human body sensor v1 werkt wel met stable Domoticz?

Deze dus:
https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html

?
Correct. Deze heeft geen Lux meting.

Over Lux meting gesproken, heeft er iemand al een goede oplossing voor de Lux uitlezing in domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
TerrorSource schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:49:
[...]
Over Lux meting gesproken, heeft er iemand al een goede oplossing voor de Lux uitlezing in domoticz?
Dit ligt niet aan Domoticz of de manier van uitlezen. Dit ligt aan de Lux meter zelf van de Xiaomi sensor.
naar alle waarschijnlijkheid kan deze niet verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
@renedis @Dacuuu in de topicstart staat Flammable Gas Alarm Detector Koolmonoxide detector. Volgens mij klopt dit niet en meet hij alleen 'flammeble gas' zoals aardgas. Dus geen CO.

[ Voor 10% gewijzigd door SPX420 op 03-01-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
dat is de stable versie zo te zien. Ik zit op de beta versie. Mogelijk dat dit verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb vandaag de gateway (v3) met een enkele deur sensor binnen gekregen.
Configuren van de gateway zelf ging prima. Alleen ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een child device toe te voegen.

Ik druk op "add child device" en kies voor de deur sensor, vervolgens druk ik 3 seconden op het knopje van de sensor. De gateway gooit wat Chinese woorden eruit, maar krijg in de app alleen "Failed to add child device"

Mogelijk dat de stem gewoon zegt wat er mis is, maarja heb echt geen idee wat er gezegd wordt :+

Iemand die weet wat je hiermee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 26-05 22:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand een idee? Probeer een door/window sensor aan de gateway te koppelen. Via de app zeg ik ADD Device. Gateway begint Chinees te praten, druk 3 sec het knopje op de sensor, gateway praat weer Chinees terwijl de timer door blijft lopen in de app. Vervolgens geeft ie na 20sec Failed in de app.

Nu weer ik best bij de lokale Chinees Babi Pangang te bestellen, maar ik versta dat ding niet dus geen idee wat er fout gaat.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

martinvdm schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:21:
Iemand een idee? Probeer een door/window sensor aan de gateway te koppelen. Via de app zeg ik ADD Device. Gateway begint Chinees te praten, druk 3 sec het knopje op de sensor, gateway praat weer Chinees terwijl de timer door blijft lopen in de app. Vervolgens geeft ie na 20sec Failed in de app.

Nu weer ik best bij de lokale Chinees Babi Pangang te bestellen, maar ik versta dat ding niet dus geen idee wat er fout gaat.
Ok toevallig zelfde probleem dus. Kunnen we mogelijk hiermee stellen dat er server-side iets mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Jullie hebben niet toevallig beiden de internet toegang van de gateway geblokkeerd?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Marc O. schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:29:
Jullie hebben niet toevallig beiden de internet toegang van de gateway geblokkeerd?
Niet dat ik weet. Heb een airport extreme en heb daar niets op aangepast.

Maar ik zie de deursensor trouwens wel in domoticz, maar niet in de Xiaomi App. Dus ze pairen wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
martinvdm schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:21:
Babi Pangang is ook geen Chinees (Maleis).... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:17:
Ik heb vandaag de gateway (v3) met een enkele deur sensor binnen gekregen.
Configuren van de gateway zelf ging prima. Alleen ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een child device toe te voegen.

Ik druk op "add child device" en kies voor de deur sensor, vervolgens druk ik 3 seconden op het knopje van de sensor. De gateway gooit wat Chinese woorden eruit, maar krijg in de app alleen "Failed to add child device"

Mogelijk dat de stem gewoon zegt wat er mis is, maarja heb echt geen idee wat er gezegd wordt :+

Iemand die weet wat je hiermee kan doen?
V3 gateway bestaat niet volgens mij. V2 wel.

Na het horen van de stem moet je het knopje nogmaals kort indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

h4ns schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:02:
[...]

V3 gateway bestaat niet volgens mij. V2 wel.

Na het horen van de stem moet je het knopje nogmaals kort indrukken.
Dan roept ze een andere tekst maar ook onverstaanbaar.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Psycho_Mantis schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Ok toevallig zelfde probleem dus. Kunnen we mogelijk hiermee stellen dat er server-side iets mis gaat?
Geen idee. Firmware bij werken gaat prima en heb niks geblocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
martinvdm schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:15:
[...]

Dan roept ze een andere tekst maar ook onverstaanbaar.
Of je sambal wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Psycho_Mantis schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Vaag het werkt ineens. 3 sec ingedrukt en werkt. Heb alleen de gateway ff opnieuw in het stopcontact gedaan en de app opnieuw gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:07

Pixelmagic

Ubergeek

martinvdm schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:18:
[...]

Vaag het werkt ineens. 3 sec ingedrukt en werkt. Heb alleen de gateway ff opnieuw in het stopcontact gedaan en de app opnieuw gestart.
Heb de eerste keer er ook wat uitdagingen gedaan, en ineens werkte het spontaan wel. Zal me niet verbazen als er ergens een Chinees even een utp kabel er uit had gehaald.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
De "V3 gateway" staat overigens in de startpost vermeld, dit is echter de Aqara Air Conditioning Companion die ook een gateway functie heeft.

Waar je wel op moet letten is dat die ook het 16A stekker type gebruikt. Groter dan de "normale" 3-polige.

Waarom je die zou bestellen vraag ik me af, tenzij je dus daadwerkelijk een airco of ander stroom slurpend apparaat er aan wil hangen en stroom wilt meten.

Stroom meten kan je ook via de wifi socket en verdeeldoos, ik denk dat de standaard (V2) gateway een betere speaker en natuurlijk de LED ring heeft.

De opening post zou naar mijn mening wel wat meer algemene informatie mogen bevatten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
SPX420 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:37:
@renedis @Dacuuu in de topicstart staat Flammable Gas Alarm Detector Koolmonoxide detector. Volgens mij klopt dit niet en meet hij alleen 'flammeble gas' zoals aardgas. Dus geen CO.
Aangepast :)
Ook ik kan edits doen hoor >:)
h4ns schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:33:
De "V3 gateway" staat overigens in de startpost vermeld, dit is echter de Aqara Air Conditioning Companion die ook een gateway functie heeft.

Waar je wel op moet letten is dat die ook het 16A stekker type gebruikt. Groter dan de "normale" 3-polige.

Waarom je die zou bestellen vraag ik me af, tenzij je dus daadwerkelijk een airco of ander stroom slurpend apparaat er aan wil hangen en stroom wilt meten.

Stroom meten kan je ook via de wifi socket en verdeeldoos, ik denk dat de standaard (V2) gateway een betere speaker en natuurlijk de LED ring heeft.

De opening post zou naar mijn mening wel wat meer algemene informatie mogen bevatten!
Ook dit is aangepast.
Probleem met die tabel is dat er eigenlijk niet veel tekst in een vakje kan. mocht er iets missen horen we het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

h4ns schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:33:

Sorry, my bad. Het is een V2 ;)

Maar ook hier werkt het ineens zonder dat ik iets heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
TerrorSource schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:59:
Ook dit is aangepast.
Probleem met die tabel is dat er eigenlijk niet veel tekst in een vakje kan. mocht er iets missen horen we het graag!
Snap dat dat inderdaad wat beperkt is. En overigens wil ik allerminst niet de indruk geven dat het slecht is wat er toch nu toe staat! ;)

Net nog even gekeken, volgens mij staat de wireless (opbouw) muur schakelaar er nog niet in.
De enkele en dubbele versie. De inbouw zou ik niet vermelden, of juist duidelijk aangeven dat die niet geschikt zijn voor de NL's ronde inbouw dozen.

+ een vermelding van de beschikbare Mi Lights is misschien een mooie toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
h4ns schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Snap dat dat inderdaad wat beperkt is. En overigens wil ik allerminst niet de indruk geven dat het slecht is wat er toch nu toe staat! ;)

Net nog even gekeken, volgens mij staat de wireless (opbouw) muur schakelaar er nog niet in.
De enkele en dubbele versie. De inbouw zou ik niet vermelden, of juist duidelijk aangeven dat die niet geschikt zijn voor de NL's ronde inbouw dozen.

+ een vermelding van de beschikbare Mi Lights is misschien een mooie toevoeging?
Zeg ook niet dat je het slecht vindt :9 Hahaha
Mocht je op of aanmerkingen hebben dan wordt dat juist opgepakt en wordt de OP aangepast.

Zal morgen even kijken naar de inbouw switches.
Voor de Mi Lights is volgens mij al een andere topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
TerrorSource schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:03:
[...]

Zeg ook niet dat je het slecht vindt :9 Hahaha
Mocht je op of aanmerkingen hebben dan wordt dat juist opgepakt en wordt de OP aangepast.

Zal morgen even kijken naar de inbouw switches.
Voor de Mi Lights is volgens mij al een andere topic
Je moet naar de "opbouw" switches kijken, niet de inbouw ;)

Wat de Mi Light betreft: ik bedoel eigenlijk de Yeelights!
Zat even naar dat topic te zoeken en zag dat er inderdaad een Mi Lights topic is maar het merk "Milight" blijkt een compleet ander systeem te zijn en heeft niets met Xiaomi Mi Home te maken!

Dus het heeft wel degelijk zin om extra informatie toe te voegen.. Hoewel zat er al aan te denken om zelf er een los topic voor aan te maken. Misschien dat dit het wel wat overzichtelijker houd?

En de Yeelights kunnen immers ook allemaal zonder de gateway gebruikt worden dacht ik.

Wat zijn jullie gedachten, los Xiaomi Yeelight topic of alles op één hoop?

[edit] Never mind, topic staat er al. Ik was wat aan het proberen, en voor dat ik er erg in had drukte ik op enter en was het al een feit:

[Yeelight -Xiaomi/ Philips] SMART LED Ervaringen & discussie

[ Voor 18% gewijzigd door h4ns op 04-01-2018 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 20:21
Mijn gateway v1 is denk ik overleden.... doet helemaal niks meer en het knopje inblijven houden ook niet.Geeft ook geen licht meer. Iemand toevallig nog 1 liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door sjoerdvdijk op 04-01-2018 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
TerrorSource schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:59:
[...]

Aangepast :)
Ook ik kan edits doen hoor >:)
https://www.gearbest.com/access-control/pp_626697.html deze zag ik er ook nog niet tussen staan.

Iemand die ze gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:17
Raam/deur sensoren in de aanbieding, €6,68 en als je via de app bestelt zijn ze nog goedkoper.
https://www.gearbest.com/access-control/pp_626703.html

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
SPX420 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:43:
[...]

https://www.gearbest.com/access-control/pp_626697.html deze zag ik er ook nog niet tussen staan.

Iemand die ze gebruikt?
Ken hem wel, zal ze zsm toevoegen!

Heb er wel naar zitten kijken maar ik heb Duo-rolgordijnen dus zal dit ding horizontaal moeten hangen ipv verticaal. Denk dat dat we een probleem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
TerrorSource schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Heb er wel naar zitten kijken maar ik heb Duo-rolgordijnen dus zal dit ding horizontaal moeten hangen ipv verticaal. Denk dat dat we een probleem gaat worden.
Ik vind het grootse nadeel dat er netstroom op moet. Wil ik dit strak oplossen dan wordt dat een heel gedoe. Hopelijk komt er iets op accu die je dan om de zoveel tijd op moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 21:36

verbraakje

🚦

Mozart schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:51:
Raam/deur sensoren in de aanbieding, €6,68 en als je via de app bestelt zijn ze nog goedkoper.
https://www.gearbest.com/access-control/pp_626703.html
Bij gearbest hebben ze geen freeshipping meer zie ik. Via de app wel?

Had vanmorgen ook al een body sensor voor 6,40 gevonden maar kwam 1.20 shipping bij :/

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
TerrorSource schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:03:
[...]

was hier ook naar op zoek voor mijn duo-rolgordijnen. wel een oplossing nodig met batterijen/accu, want op het stroomnet is geen optie. daar heb ik te veel gordijnene/ramen voor >:) oplossing wat ik ben tegen gekomen ben je 60 dollar per gordijn aan kwijt. Dat vind ik toch te veel van het goede. hopelijk een aqara oplossing in de toekomst.

zijn 'jullie' van plan om de bluetotth gateway(s) erbij te zetten? wellicht dat deze ook in de toekomst (naast de temperature sensor) de Smart Plant Monitor gaat uitlezen. vervolgens alles in 1 eco-syteem of koppelen aan domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:22

bdu

SolarOrbiter schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:48:
[...]

was hier ook naar op zoek voor mijn duo-rolgordijnen. wel een oplossing nodig met batterijen/accu, want op het stroomnet is geen optie. daar heb ik te veel gordijnene/ramen voor >:) oplossing wat ik ben tegen gekomen ben je 60 dollar per gordijn aan kwijt. Dat vind ik toch te veel van het goede. hopelijk een aqara oplossing in de toekomst.

zijn 'jullie' van plan om de bluetotth gateway(s) erbij te zetten? wellicht dat deze ook in de toekomst (naast de temperature sensor) de Smart Plant Monitor gaat uitlezen. vervolgens alles in 1 eco-syteem of koppelen aan domoticz
Wat had je gevonden voor 60 dollar als ik vragen mag..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik zit met het volgende;
Ik heb een Xiaomi gateway (die ronde met verlichting) , wat deur sensoren en bewegins sensoren (nu niet relevant) en een druk knop, deze wil ik gaan inzetten als deurbel. Nu staat de gateway in de woonkamer, dus als je in de woonkamer bent, hoor en zie je het natuurlijk duidelijk als er iemand op de knop drukt. het is de bedoeling dat het ook boven hoorbaar is. Is het mogelijk om een tweede gatweay te plaatsen op een andere plek in het huis die dan dezelfde meldingen doorgeeft??? Tevens ben ik opzoek naar een manier dat de persoon die voor de deur staat en aanbelt, wel het idee heeft dat er ook iets gebeurt wanneer ie op de knop druk, je hoort nu namelijk niets buiten...
Waar ik ook naar opzoek ben is een camera die gekoppeld kan worden aan het hele systeem dat ik ook nog eens kan kijken wie er voor de deur staat en envetueel een conversatie mee kan voeren wanneer ik op mijn werk zit... heeft Xiaomi dit soort hulpmiddelen welke ingezet kunnen worden in Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45
Als bij mij iemand op de bel drukt, gaat de verlichting in de gang een paar minuten aan. Ook handig als er niemand thuis is. Via een tweede bel van Kaku gaat er boven ook een signaal. Dus als je een rfx-con/rflink hebt zou je ook zoiets kunnen maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
bdu schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:55:
[...]

Wat had je gevonden voor 60 dollar als ik vragen mag..?
2 voorbeeldjes:

dit is op netsnoer Hier zit de motor in de koker van de rolgordijn

deze werkt op batterijen, maar een andere techniek. Hier koppel je de motor aan je koordje.

beetje googlen en youtube, kom je meer van deze voorbeelden tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
@vwtune

Bij mij gaat er een screenshot van de camera naar de telefoon van mij en mijn vrouw als de bel gaat.
Tevens gaat de buitenlamp verlichting van 35% dimming naar 100% voor 2 minuten als het donker is.
Ook knippert de gateway 3 keer van kleur als de bel gaat.

Dit allen is ingesteld via Domoticz en niet via de MiHome app of dergelijke.

Het is ook mogelijk om een tweede gateway te laten triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
renedis schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:35:
@vwtune

Bij mij gaat er een screenshot van de camera naar de telefoon van mij en mijn vrouw als de bel gaat.
Tevens gaat de buitenlamp verlichting van 35% dimming naar 100% voor 2 minuten als het donker is.

Welke camera heb je hiervoor in gebruik? Reageert het wel snappy wanneer iemand op de 'bel' drukt? Dus je krijgt meteen een mailtje met foto e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Kortingscode voor Human Body Sensor v2
Je kan er 2 mee kopen
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_659226.html

1x = 6,87
2x = 13,74
Zitten wel verplichte shipping costs bij :|

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door makooy op 04-01-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 00:15

dof

verbraakje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Bij gearbest hebben ze geen freeshipping meer zie ik. Via de app wel?

Had vanmorgen ook al een body sensor voor 6,40 gevonden maar kwam 1.20 shipping bij :/
Beetje off topic maarre...
Sinds m'n eind november bij Gearbest bestelde pakje (met Mi spul), na drie weken treinreis nu alweer twee weken in Polen staat te verkleumen overweeg ik heftig om niet weer bij Gearbest te bestellen ofwel verzendgaranties te krijgen en daarvoor te betalen. Dus zo'n "€1.53 to Netherlands Via Registered Air Mail" vind ik niet onredelijk. Ik heb bij Ali (is wel duurder) veel minder gezeur met lange levertijd.

Overigens is m'n veel latere bestelde Aqara Smart IP Camera al wel binnen (via andere route). Wellicht een keer domme pech omdat ik in de black friday market een paar euri wilde besparen.. |:(

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
dof schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:39:
[...]

Beetje off topic maarre...
Sinds m'n eind november bij Gearbest bestelde pakje (met Mi spul), na drie weken treinreis nu alweer twee weken in Polen staat te verkleumen overweeg ik heftig om niet weer bij Gearbest te bestellen ofwel verzendgaranties te krijgen en daarvoor te betalen. Dus zo'n "€1.53 to Netherlands Via Registered Air Mail" vind ik niet onredelijk. Ik heb bij Ali (is wel duurder) veel minder gezeur met lange levertijd.

Overigens is m'n veel latere bestelde Aqara Smart IP Camera al wel binnen (via andere route). Wellicht een keer domme pech omdat ik in de black friday market een paar euri wilde besparen.. |:(
Same here.... Eerste keer in mijn vele jaren bestellen uit China dat het via de trein gaat... Staat nu in Malashevichy in Polen.... Ik heb het ook wel eens meegemaakt via Gearbest dat ik mijn pakketje echt binnen 1 week in huis had... normaal wel binnen twee a drie weken, maar dit is belachelijk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

vwtune schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Same here.... Eerste keer in mijn vele jaren bestellen uit China dat het via de trein gaat... Staat nu in Malashevichy in Polen.... Ik heb het ook wel eens meegemaakt via Gearbest dat ik mijn pakketje echt binnen 1 week in huis had... normaal wel binnen twee a drie weken, maar dit is belachelijk idd.
Waarschijnlijk zit ie in zelfde wagon... :) En m'n andere bestelling die via DPD UK is gegaan is ook al bijna 4 weken aan het wachten schijnbaar ergens in Engeland (Southall). Balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 27-05 17:40
renedis schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:35:
@vwtune

Hoe heb je dat eerste ingesteld? Ik krijg van mijn Escam camera ook een snapshot, maar die wordt geupload via FTP naar mijn server en ik krijg dan een URL via Prowl die ik dan kan openen. Redelijk vlot allemaal, maar zou nog liever meteen de foto te zien krijgen en dan ook mijn vrouw. Misschien heb je wel een veel handiger manier dan de manier die ik gebruik.

Overigens wil ik ook een ander geluid af laten gaan en heb ik een module besteld waarbij je zelf muziekjes of andere MP3's kunt uploaden. Deze koppel je dan aan een ESP en met een simpel speakertje zou je dan een geluid kunnen laten afspelen. De spullen zijn nog onderweg, maar ik denk zomaar dat ik ervoor kan zorgen dat men buiten ook kan horen dat de bel is gegaan en dat ik boven ook een module mee laat spelen (iets zachter :-) ).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

TerrorSource schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:29:
Je kan er 2 mee kopen

1x = 6,87
2x = 13,74

***members only***
Thanks, ook maar twee erbij besteld. Met shipping costs een redelijke 15,50 € :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436204

Hoihoi. Nieuw met reageren hier. Ik lurk al wel een tijdje mee en heb ondertussen ook al wat aqara in huis. (2 gw. 3 bodysensorry, 1mk, 1 yeelight en vanaf gisteren 2 ronde wireless switches.

Over de laatste heb ik een vraag. Is er al iemand die uitgezocht heeft op welke 2 punten ik een extern schakel kontact kan solderen. De vraag is eerder voorbij gekomen maar een antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.
Ook komt in de mi home app. Nog maar 3 toestanden voor. Nl klik. Dubbel klik en lang klik. Hold and release staat er niet bij.

Ik ben vooral hier om ideeën op te doen en vind de aanbiedingen die gepost worden ook altijd fijn.
Waarvoor dank aan de vaste posters.
Grtn Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

PnD schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:50:
[...]

Heeft die camera dezelfde functionaliteit als de gateway? Kan dat nergens vinden hoor.
Deze Aqara ip cam ontvangen en geïnstalleerd in Mi app wat redelijk snel en makkelijk ging als je al andere mi en yi cams gewend bent (chinees pratende juf... ;-). Was in ieder geval in 5 minuten rond.

Beeld is sterk groothoek (fish eye) en met 1080 resolutie zeer goed, infrarood aanwezig en motion detectie e.d. mogelijkheden zijn zo te zien uitgebreider dan de Yi cams.

Er zit zelfstandige automation in (if... then... functionaliteit) wat je moet instellen via de "settings" van de Aqara cam in de Mi app. Kan dit niet echt goed testen want m'n sensors en schakelaars zijn nog onderweg.

Deze zelfstandige automation mogelijkheid is wellicht reden voor die reclame over "gateway" functionaliteit. Lijkt me niet helemaal hetzelfde als de Mi gateway maar is zeker niet verkeerd.

Zigbee netwerk functionaliteit nog niet kunnen testen wegens nog niet arriveren van de Mi Gateway.

In ieder geval een mooie ip cam voor prima prijs (was black friday deal ~25€) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

TerrorSource schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:29:
Je kan er 2 mee kopen

1x = 6,87
2x = 13,74

***members only***
Ik krijg er nu een expired bij..

[ Voor 0% gewijzigd door Pixelmagic op 04-01-2018 18:57 . Reden: Typo ]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
even voor mijn begrip (misschien dat iemand mij kan corrigeren). Maar de zero line + fire line heb je dus bruin en blauw nodig (fase en neutraal) maar de fire line only versie heeft alleen het bruine (of zwarte schakeldraad) nodig? Hoe kan die laatste schakelaar werken zonder de kring rond te maken? dan loopt er toch geen spanning doorheen? of werkt die hetzelfde als een spanningszoekertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
Anoniem: 436204 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:18:

Over de laatste heb ik een vraag. Is er al iemand die uitgezocht heeft op welke 2 punten ik een extern schakel kontact kan solderen. De vraag is eerder voorbij gekomen maar een antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.
Helaas,ik had iddde vraag al eens gesteld maar nog geen antwoord gevonden of gekregen.
Mijn schakelaars zijn onderweg,dus zelf kijken gaat helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Ik heb Domoticz gekoppeld aan de gateway. Alleen zo nu en dan mis ik wel eens een trigger.
Bij deur open en weer dicht mis ik dan soms het dichtgaan. In de Mi app staat de deur dan wel als dicht.
Hebben jullie dat ook wel eens?
Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

Ik krijg vanuit Domoticz mijn gateway "doorbell" signaal niet meer afgespeeld. Gatewaylamp gaat nog wel aan/uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 436204 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:18:
Hoihoi. Nieuw met reageren hier. Ik lurk al wel een tijdje mee en heb ondertussen ook al wat aqara in huis. (2 gw. 3 bodysensorry, 1mk, 1 yeelight en vanaf gisteren 2 ronde wireless switches.

[...]
Ik weet niet wat je er exact mee wilt doen, maar ik heb al wel een keer een post voorbij zien komen dat iemand een deursensor zo aangepast had, dat je deze achter een lichtschakelaar kon hangen zodat je die draadloos had.

Als ik mij niet vergis was het in dit of het Domoticz topic en gepost door M.v.Veelen

[ Voor 5% gewijzigd door Phoolie op 04-01-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

PnD schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:00:
Ik krijg vanuit Domoticz mijn gateway "doorbell" signaal niet meer afgespeeld. Gatewaylamp gaat nog wel aan/uit. Iemand een idee?
Het volume laag of uit staan ? Kan je ook vanuit Domoticz regelen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

Pixelmagic schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:18:
[...]

Het volume laag of uit staan ? Kan je ook vanuit Domoticz regelen.
Nee, helaas niet 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Phoolie Dankje.

Als het in dit topic was heb ik er overheen gelezen. Ik zal eens zoeken naar het topic domoticz. Bedankt.

Mijn eerste bedoeling is om hem aan een gewone deurbel/intercom schakelaar te hangen.
Als dat goed werkt wil ik gaan kijken voor andere toepassingen. Bijvoorbeeld om hem aan een bedrade garagedeur magneetcontact te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:22

bdu

SolarOrbiter schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:34:
[...]

2 voorbeeldjes:

dit is op netsnoer Hier zit de motor in de koker van de rolgordijn

deze werkt op batterijen, maar een andere techniek. Hier koppel je de motor aan je koordje.

beetje googlen en youtube, kom je meer van deze voorbeelden tegen.
Die laatste is leuk maar 4-6 weken op batterijen gaat em natuurlijk niet worden.

Voor rolgordijnen zijn er best wat mogelijkheden zie ik. Bv.

http://s.aliexpress.com/QNzEbMR3

Al zie ik niet direct welk protocol wordt gebruikt voor het besturen ervan.

Laatst op zoek naar het besturen van normale gordijnen, de xiaomi is nog best prijzig en ook met AC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
@bdu besturen gaat over RF.
Je zou de motor aan een broadlink RM pro kunnen koppelen. Afstandsbediening zodoende niet meer nodig.
Broadlink hangen aan domoticz. Om weer een beetje on topic te komen :-) vervolgens aqara sensoren gebruiken om de gordijnen te openen/sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

I
wesley2004 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:03:
[...]

Helaas,ik had iddde vraag al eens gesteld maar nog geen antwoord gevonden of gekregen.
Mijn schakelaars zijn onderweg,dus zelf kijken gaat helaas niet
Zojuist het volgend filmpje gevonden: YouTube: Light Switch Hack for a SmartThings Home

Maar moet volgens mij makkelijker kunnen via 1 van de meetpunten en zodanig dat de baterijhouder ook blijft zitten. Ik heb ruimte genoeg voor de hele switch. Liefst laat ik er alleen 2 draden naar buiten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:58

paQ

dof schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:47:
[...]

Waarschijnlijk zit ie in zelfde wagon... :) En m'n andere bestelling die via DPD UK is gegaan is ook al bijna 4 weken aan het wachten schijnbaar ergens in Engeland (Southall). Balen :(
Nee hoor. Dat stond ie op dag 1 ook al ;)
Puur status van aanmelding bij DPD UK.

heb twee keer bij GB besteld nu, en ik denk dat ik het daar maar bij laat...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Inderdaad, Southall wil zeggen dat het pakket nog steeds onderweg is van china naar de UK.

Gisteren ook weer een pakket zo via DPD binnen gekregen, is ook ruim 4 weken onderweg geweest. Kreeg overigens keurig een SMS met tijdstip van aflevering op m'n 06.

Gearbest kan lang duren, soms is het er echt binnen een week. Bij Aliexpress heb ik ook wel eens 6 weken moeten wachten. Maakt niet uit waar je koopt, verzending vanuit China betekent gewoon geduld hebben soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
vwtune schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Via Polen betekend dat het via “De nieuwe Zijderoute” komt. Pakketjes worden in trein wagons gestort, in Kazachstan overgeladen op andere wagons omdat EU-spoor anders is als CN spoor en dan stopt de tracking in Polen in de meeste gevallen.
Als de tracking zegt dat het Polen heeft verlaten dan duurt het meestal tussen de 5 en 15 dagen voordat je het hebt.
In de meeste gevallen kan je na een aantal dagen via www.internationalparceltracking.com je pakketje volgen in NL.

De “DPD Southall” route betekend dat je pakketje op een zo goedkoop mogelijke manker vanuit CN naar UK wordt verstuurd om daarna op een snelle manier vanuit UK naar NL te sturen.
CN > UK is niet te tracken, meestal tussen 20 en 35 dagen
UK > NL is te tracken, 2-3 dagen.

Een hele boel DPD Southall pakketjes sinds half-nov hebben problemen en zijn nog niet in de UK aangekomen lijkt het.

Pagina: 1 ... 9 ... 89 Laatste