Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Yes! Vandaag mijn gateway binnengekregen (met adapter). Van het weekend eens even kijken of ik de boel aan de praat krijg en de sensor info via MQTT naar mijn Pimatic omgeving kan sturen :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:06
SolarOrbiter schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:15:
geweldig om al die hacks en ideen hierboven te zien. een zeer levendige thread,

ik wacht ook nog steeds op een groot deel aqara spullen, zitten ook in de befaamde polen trein. daarna nog genoeg dingen besteld.

gisteren ook knoop doorghakt en tevens een raspberry pi 3 model b aangeschaft vi GB voor 28 eurie. heb er totaal geen ervaring mee, maar wil er HASS of Domoticz opzetten. belangrijkste voor mij is de compatibiliteit met de aqara spullen. ik heb geen zwave producten. enige wat ik er nog aan zou kunnen koppelen, zijn de Max eq-3 radiator thermostaten, maar zoals gezegd is het voornamelijk voor de xiaomi aqara spulletjes. (water/body/raam-sensoren, gateway, bedraad schakelaar, aqara 1080p camera, yeelight ceiling, philipsxiaomi bulb)
Ik heb Home Assistant en Domoticz beide in gebruik en op beide omgevingen de gateway gekoppeld. Werkt met beide omgevingen prima. Ik heb naast de gateway momenteel de volgende componenten gekoppeld:
  • deursensors
  • cube
  • push button
Met de ervaring die ik met beide omgevingen heb, zou ik aanraden om te beginnen met Domoticz. Hiermee is het inregelen via de GUI mogelijk, in HA moet je met config files gaan werken en dat is net wat lastiger als je er mee moet beginnen.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 23:29
luigi87 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:18:
[...]

zal je hem eens sturen. moet me er toch wel eens in verdiepen.

[...]

Ja en Nee.
Ik heb nu 2 schakelaars die gewoon aan/uit kunnen (Wip schakelaars) en daarachter de deursensor zitten. Deze zitten in de toiletten want daar wil ik zien dat de verlichting aan is om de mech vent op stand 2 te zetten. is de lamp uit zet ik hem weer uit.

Maar nu moet ik een puls drukker plaatsen op een plek omdat ik die lamp schakel op tijd/ schakel met mijn echo dot/ en met een schakelaar. Kan ook met LUA maar vindt dit makelijker omdat ik meer een hardware man ben dan software. (scheelt me tijd en ergernis)

Ik ben opleid tot elektriciën (hierna doorgeleerd en zit nu in de verkoop bij Deens bedrijf) en ben wat huiverig met elektronica op 230V uit China en in een complacte inbouwdoos (zelfbouw komt altijd meer wartme van vrij).
En die batterij vervangen is echt de moeite niet, zeker niet om de batterijen het goed volhouden.

[...]

Ik kan alleen spreken uit mijn ervaring met Domoticz. maar daar is de levendigheid voor Xiaomi ook wel (deels) uitgkomen. Domoticz laat je op een iets meer gebruiksvriendelijke manier programmeren en dingen ontwikkelen.
Al heeft Domoticz wel eens een stabileits probleem, maar vaak komt het omdat je er zoveel aan hangt.
Zelf ben aardig doorgeslagen en heb ik nu 101 slimme divices in huis (van Lampen tot de Cv ketel).

En Xiaomi spullen zijn mega goedkoop en stabiel en daarom erg leuk om mee te experimenteren.
Klopt het nou dat je een deur contact ombouwt, zodat hij achter een normale (domme) schakelaar gemaakt kan worden? En hiermee pulsen kan maken met home assistant of dehub?
Past het achter een schakelaar in wanddoos? Ik zag twee types, rond en vierkant, maakt dit nog uit?
Ben benieuwd naar een schema of goede uitleg! Zou top zijn!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Check even me bericht hieronder.
Iemand heeft al hele duidelijke fotos gemaakt. (de derde link in me post)
wesley2004 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Klopt het nou dat je een deur contact ombouwt, zodat hij achter een normale (domme) schakelaar gemaakt kan worden? En hiermee pulsen kan maken met home assistant of dehub?
Ben benieuwd naar een schema of goede uitleg! Zou top zijn!
Even aan iedereen dit het intressant vindt om de deursensor te misbruiken. Check even de volgende 2 posts van @M.v.Veelen was deze kwijt maar heb ze weer gevonden.

Plaatje van de sensor intern, heel makelijk open te maken.
+ LUA script als je een puls/impuls schakelaar gebruikt. kan ook in Blocky (domoticz) uiteraard.
M.v.Veelen in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Hier nog meer uitleg en een voorbeeldje ervan:
M.v.Veelen in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

check voornamelijk even deze link:
http://en.shopper.life/wa...mart-house-system-11.html
high resolutie foto wat je moet solderen, en dan sluit je de draden (ipv die watercell) aan op een schakelaar. Let op! geen 230V erbij knopen! je schakelaar dient alleen voor conact maken tussen die 2 draden van de deursensor.

Kleine note:
Dimmers/ trafo's / magnetische velden direct naast de deursensor verstoren de werking!

Credits naar @M.v.Veelen (die nu de eerst volgende keer als die op tweakers komt schrikt van al mijn venoemingen naar hem :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door luigi87 op 19-01-2018 13:56 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:08
Aqara Water Sensor bij Gearbest in de Flash Sale: 9.99 USD / 8.45 EUR
https://www.gearbest.com/...provements/pp_668897.html

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Aqara Temperature Humidity Sensor - MILK WHITE
Bij Gearbest voor €5,91 met coupon code: GBNL02

Original Xiaomi Smart Home Aqara Human Body Sensor - WHITE
Bij Gearbest voor €8,45 met coupon code: GBNL03

Aqara Window Door Sensor - MILK WHITE
Bij Gearbest voor €5,49 met coupon code: GBNL06

[ Voor 51% gewijzigd door makooy op 19-01-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

TerrorSource schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:13:
Aqara Water Sensor bij Gearbest in de Flash Sale: 9.99 USD / 8.45 EUR
https://www.gearbest.com/...provements/pp_668897.html
Ik heb de water sensor net binnen maar vind toch wel dat er behoorlijk wat water nodig is om de sensor te triggeren. Daarnaast nog ff kijken hoe het alarm uitgezet kan worden. Ff testen resulteerde in een gateway alarm en rood knipperend ;)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 17-09 18:38
luigi87 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Credits naar @M.v.Veelen (die nu de eerst volgende keer als die op tweakers komt schrikt van al mijn venoemingen naar hem :+ )
Ik vroeg me inderdaad wel af wat er aan de hand was :+
luigi87 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:57:
[...]

Tis echt heel simpel. Zal ff wat fotos maken bij het ombouwen zaterdag.

[...]

Ja doe ik idd. Anders krijg je van die lelijke draadloze schakelaars die je moet plaatsen.

Ga zaterdag een 3 tal maken en deze achter een impulsschakelaar zetten. En de logica in een blocky zetten if schak 1 is in en lamp x is off dan set lamp x on.
Dit zou prima moeten werken. (Kleine kantekening. Zie in het gedrag van de omgebouwde sensor als die langere tijd op open staat hij ook vaker het open commando stuurt. Maar voor nu denkndat dit geen probleem moet zijn)
Credits gaan naar @M.v.Veelen die mij aan dit idee heeft geholpen.
@M.v.Veelen heb jij al eens batteijen van je omgebouwde deursensoren moet vervangen? En wlek scriptje had je nou voor opgezet?

Heb nog geen batterij hoeven te vervangen op het moment.
Sensor in toilet zitten vanaf 19-11-2017 en batt niveau is nu 80% volgens domoticz. Dus nee blijf niet wisselen gaat best lang mee.
Deze zgn "killswitch" geeft nog 82% aan. Dus ik verwacht voorlopig nog geen batterij te hoeven vervangen, nee. Ook nog niet eerder hoeven doen. Ik heb 2 sensoren op de dakramen geplakt en die staan op 78% resp. 79% en misschien heeft het ermee te maken dat die wat verder weg zitten. Maar dat is een niet-gefundeerde aanname.

Overigens moet ik zeggen dat ik nog geen enkele schakeling gemist heb, ben er zeer tevreden over !

Het script dat ik voor de killswitch gebruik:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
-- device script
-- script toggles virtual switch by using a pulse push button which only gets a switch ON and directly OFF again.
--

local physical_switch = 'Killswitch (X)'
local virtual_switch = 'Wandschakelaar'

commandArray = {}

if (devicechanged[physical_switch] == 'Closed' and otherdevices[virtual_switch] == 'Off') then
    commandArray[virtual_switch]='On'

print('Wandschakelaar ON door bedienen Killswitch (X)')

elseif (devicechanged[physical_switch] == 'Closed' and otherdevices[virtual_switch] == 'On') then
    commandArray[virtual_switch]='Off'

print('Wandschakelaar OFF door bedienen Killswitch (X)')

end

return commandArray

Edit:

En tóch zou het leuk zijn als er een script gemaakt kan worden dat dmv langer indrukken de verlichting in sterkte gaat toenemen/afnemen (in een loop, net als bij een KaKu dimmer eigenlijk), en dat als je dan weer kort op de schakelaar drukt, dat dan die waarde wordt vastgezet. Ik heb daar ooit weleens naar gekeken, maar niet mee verder gekomen. Dus als iemand iets in elkaar geknutseld heeft, dan ben ik zeer benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door M.v.Veelen op 19-01-2018 18:51 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Heeft iemand een idee of je met de Xiaomi aqara schakelaars op enige manier een zonnescherm kan aansturen in Home Assistant middels het Cover component?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

M.v.Veelen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:48:
[...]

Ik vroeg me inderdaad wel af wat er aan de hand was :+

[...]

Deze zgn "killswitch" geeft nog 82% aan. Dus ik verwacht voorlopig nog geen batterij te hoeven vervangen, nee. Ook nog niet eerder hoeven doen. Ik heb 2 sensoren op de dakramen geplakt en die staan op 78% resp. 79% en misschien heeft het ermee te maken dat die wat verder weg zitten. Maar dat is een niet-gefundeerde aanname.

Overigens moet ik zeggen dat ik nog geen enkele schakeling gemist heb, ben er zeer tevreden over !

Het script dat ik voor de killswitch gebruik:

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
-- device script
-- script toggles virtual switch by using a pulse push button which only gets a switch ON and directly OFF again.
--

local physical_switch = 'Killswitch (X)'
local virtual_switch = 'Wandschakelaar'

commandArray = {}

if (devicechanged[physical_switch] == 'Closed' and otherdevices[virtual_switch] == 'Off') then
    commandArray[virtual_switch]='On'

print('Wandschakelaar ON door bedienen Killswitch (X)')

elseif (devicechanged[physical_switch] == 'Closed' and otherdevices[virtual_switch] == 'On') then
    commandArray[virtual_switch]='Off'

print('Wandschakelaar OFF door bedienen Killswitch (X)')

end

return commandArray

Edit:

En tóch zou het leuk zijn als er een script gemaakt kan worden dat dmv langer indrukken de verlichting in sterkte gaat toenemen/afnemen (in een loop, net als bij een KaKu dimmer eigenlijk), en dat als je dan weer kort op de schakelaar drukt, dat dan die waarde wordt vastgezet. Ik heb daar ooit weleens naar gekeken, maar niet mee verder gekomen. Dus als iemand iets in elkaar geknutseld heeft, dan ben ik zeer benieuwd.
Lol.... :+

Mooi dan ga ik morgen weer ff drie schakelaar uit voeren. En verwacht ik dus zeker geen problemen mee.

Dat script zou idd wel mooi kunnen zijn. Helaas heb ik die kennis zeker niet om daar iets van te kunnen maken

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
12 januari nog een door sensor besteld, Vandaag binnen. De meuk van begin december, in de Polen trein verwacht ik nog steeds :)

Terug on topic. De sensor is zeer accuraat. Zit nu op de voordeur. Ik heb ingesteld dat ik meldingen moet krijgen bij het openen en sluiten van de deur. Dit gaat a la seconde. Zeer tevreden.
Tevens ingesteld dat de gateway moet piepen als de deur langer dan een minuut open is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

De volgende hack is klaar en werkt prima.

3V Knoopcelbatterij vervangen door 2x 1,5V AA Lithium batterijen in een waterdichte batterij box. Lithium batterijen gaan lang mee en kunnen goed tegen buiten temperaturen.

Xiaomi door sensor hack2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 23:29
TerrorSource schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:32:
Aqara Temperature Humidity Sensor - MILK WHITE
Bij Gearbest voor €5,91 met coupon code: GBNL02

Original Xiaomi Smart Home Aqara Human Body Sensor - WHITE
Bij Gearbest voor €8,45 met coupon code: GBNL03

Aqara Window Door Sensor - MILK WHITE
Bij Gearbest voor €5,49 met coupon code: GBNL06
Jammer dat hij aangeeft dat code voor 1stuk is.
Ik wou 4 door sensors.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
martinvdm schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:30:
De volgende hack is klaar en werkt prima.

3V Knoopcelbatterij vervangen door 2x 1,5V AA Lithium batterijen in een waterdichte batterij box. Lithium batterijen gaan lang mee en kunnen goed tegen buiten temperaturen.

[afbeelding]
Ben benieuwd hoe die dan zijn batterij status door gaat geven :)
wesley2004 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Jammer dat hij aangeeft dat code voor 1stuk is.
Ik wou 4 door sensors.....
Dan maak je 4x 1 bestelling. Zo krijg je ook gegarandeerd geen gezeik met de douane.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb het probleem dat alles individueel in domoticz wel te triggeren is, maar via blockly's niets werkt.
Ik heb een gateway met deur, water, beweging en temp sensoren. alles zie ik in domoticz, maar wanneer ik een simple blockly wil maken zoals:

if: square switch = 'click' ( ik heb dit maar zelf ingetikt want de optie click, double click staat niet in de pull down)
do: set hal beneden = on

Heel simpel, maar werkt gewoon niet.
in de log zie je wel dat ik op de xiaomi drukknop druk, verder gebeurt er niets.
De events staan overigens wel aan uiteraard.. Het is de eerste keer dat ik blockly's gebruik omdat ik nu pas de xiaomi spullen binnen heb en voorheen alles met timers deed.
Nu wil ik dus de druk knop gebruiken als deurbel zodat de gateway als bel fungeert en ook een lichtsignaal geeft. (via domoticz dan, want via MI HOME werkt dit wel al eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
misschien een dom vraagje.... maar ik heb net 2 motion sensors toegevoegd aan de xiaomi gateway. Nu zie ik die niet terug in domoticz. Heb ook bij de devices gekeken, en een aantal keer de gateway verwijderd en weer toegevoegd.

Vreemd genoeg kan ik wel automatische handelingen opzetten in de xiaomi app, maar kan ik dus niets doen in domoticz met de sensoren. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:06
justice strike schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:04:
misschien een dom vraagje.... maar ik heb net 2 motion sensors toegevoegd aan de xiaomi gateway. Nu zie ik die niet terug in domoticz. Heb ook bij de devices gekeken, en een aantal keer de gateway verwijderd en weer toegevoegd.

Vreemd genoeg kan ik wel automatische handelingen opzetten in de xiaomi app, maar kan ik dus niets doen in domoticz met de sensoren. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Je hebt wel bij de instellingen op nieuwe hardware toelaten gedrukt? Als dat uit staat, komt hij er niet bij...
En dan zorgen dat de sensor wat detecteert.

[ Voor 3% gewijzigd door Mozart op 19-01-2018 23:14 ]

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Nu online
Mozart schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:13:
[...]

Je hebt wel bij de instellingen op nieuwe hardware toelaten gedrukt? Als dat uit staat, komt hij er niet bij...
En dan zorgen dat de sensor wat detecteert.
gebruik nu de beta en daar doet hij he wel in. wordt het niet ondersteund in stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:14

dof

Is er al iemand die de Xiaomi curtain motor in gebruik heeft?

Ik ben met name benieuwd naar een lokaal alternatief voor de gordijnrails zelf. Het ziet er best ingewikkeld uit, maar ik heb niet veel zin om 5 meter gordijnrails uit china te laten komen ;-) dus is een lokaal alternatief is handiger.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
dof schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:46:
Is er al iemand die de Xiaomi curtain motor in gebruik heeft?

Ik ben met name benieuwd naar een lokaal alternatief voor de gordijnrails zelf. Het ziet er best ingewikkeld uit, maar ik heb niet veel zin om 5 meter gordijnrails uit china te laten komen ;-) dus is een lokaal alternatief is handiger.
Ik heb een somfy motor plus 5 meter rails in huis, werkt perfect en ik was rond de 380 euro kwijt.

NB, Wordt verstuurd met DHL en special delivery aangezien het in een koker zit van 5 meter nog wat... moest bij mij dus ook via een raam naar binnnen. Wordt een lasting verhaal wanneer je het uit China laat komen

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 20-01-2018 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
vwtune schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:03:
Ik heb het probleem dat alles individueel in domoticz wel te triggeren is, maar via blockly's niets werkt.
Ik heb een gateway met deur, water, beweging en temp sensoren. alles zie ik in domoticz, maar wanneer ik een simple blockly wil maken zoals:

if: square switch = 'click' ( ik heb dit maar zelf ingetikt want de optie click, double click staat niet in de pull down)
do: set hal beneden = on

Heel simpel, maar werkt gewoon niet.
in de log zie je wel dat ik op de xiaomi drukknop druk, verder gebeurt er niets.
De events staan overigens wel aan uiteraard.. Het is de eerste keer dat ik blockly's gebruik omdat ik nu pas de xiaomi spullen binnen heb en voorheen alles met timers deed.
Nu wil ik dus de druk knop gebruiken als deurbel zodat de gateway als bel fungeert en ook een lichtsignaal geeft. (via domoticz dan, want via MI HOME werkt dit wel al eigenlijk)
Probeer eens "Click" met een hoofdletter. Je gebruikt hiervoor wel een paars string blokje?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
luigi87 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Check even me bericht hieronder.
Iemand heeft al hele duidelijke fotos gemaakt. (de derde link in me post)

[...]
Heb jij ook gaatjes geboord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

renedis schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:39:
[...]

Ben benieuwd hoe die dan zijn batterij status door gaat geven :)
Dat gaat prima. 63% en 91% reported in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Aurora schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 07:08:
[...]

Heb jij ook gaatjes geboord?
Ja, heb er ook 2 kleine gaatjes in geboord om de draden er makelijk uit te krijgen. Printje It niet vast dus kan je er gemakelijk uit halen

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
luigi87 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:18:
[...]

zal je hem eens sturen. moet me er toch wel eens in verdiepen.

[...]

Ja en Nee.
Ik heb nu 2 schakelaars die gewoon aan/uit kunnen (Wip schakelaars) en daarachter de deursensor zitten. Deze zitten in de toiletten want daar wil ik zien dat de verlichting aan is om de mech vent op stand 2 te zetten. is de lamp uit zet ik hem weer uit.

Maar nu moet ik een puls drukker plaatsen op een plek omdat ik die lamp schakel op tijd/ schakel met mijn echo dot/ en met een schakelaar. Kan ook met LUA maar vindt dit makelijker omdat ik meer een hardware man ben dan software. (scheelt me tijd en ergernis)

Ik ben opleid tot elektriciën (hierna doorgeleerd en zit nu in de verkoop bij Deens bedrijf) en ben wat huiverig met elektronica op 230V uit China en in een complacte inbouwdoos (zelfbouw komt altijd meer wartme van vrij).
En die batterij vervangen is echt de moeite niet, zeker niet om de batterijen het goed volhouden.

[...]
ik zie in de uitleg dat het daar om een pulse schakelaar gaat, jij hebt hem achter een wip schakelaar (aan/uit). Moet het script dan ook anders?
ik heb net 2 magneet contacten binnen, wacht nog op de boot met de gateway om eindelijk eens te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

zoeperman schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:52:
[...]

ik zie in de uitleg dat het daar om een pulse schakelaar gaat, jij hebt hem achter een wip schakelaar (aan/uit). Moet het script dan ook anders?
ik heb net 2 magneet contacten binnen, wacht nog op de boot met de gateway om eindelijk eens te gaan testen.
Nee met puls moet je iets meer logica maken, want je moet de status van je geschakelde apparaat checken. Als je hem achter een normale wipschakelaar zet hoeft dat niet en kan je gewoon gelijk een actie aan hangen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
luigi87 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Nee met puls moet je iets meer logica maken, want je moet de status van je geschakelde apparaat checken. Als je hem achter een normale wipschakelaar zet hoeft dat niet en kan je gewoon gelijk een actie aan hangen.
top, als de gateway er is ga ik het eens testen hoe het allemaal werkt _/-\o_

trouwens 230volt en china lijkt mij ook niet altijd super, ik wil alleen wel eens sonoff testen, dat schijnt wel weer goed te zijn

[ Voor 13% gewijzigd door zoeperman op 20-01-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10
zoeperman schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:08:
[...]

top, als de gateway er is ga ik het eens testen hoe het allemaal werkt _/-\o_

trouwens 230volt en china lijkt mij ook niet altijd super, ik wil alleen wel eens sonoff testen, dat schijnt wel weer goed te zijn
Sonoff is top! draaien hier al 2 jaar zonder problemen :) En ook zwaardere apparaten zoals een waterkoker werken prima.

Moet nog even aan de gang met het spelen met de native homekit ondersteuning (zonder bridge/rpi) Dan wordt het helemaal top :D

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clut
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-11-2023
Heeft Xiaomi ook een sensor die triggert op trillingen? Ik dacht iets gezien te hebben wat je bijvoorbeeld in een lade kan leggen waarna een je een alarm af kan laten gaan bij trillingen, maar ik kan hem nergens terug vinden/ bestellen.

Ik draai de setup met domoticz, wellicht kan ik daar een ander apparaat koppelen die vervolgens het alarm van de xiaomi en/ of lampen laat triggeren maar ik ben zelf nog niks tegen gekomen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
luigi87 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:42:
[...]
Ja, heb er ook 2 kleine gaatjes in geboord om de draden er makelijk uit te krijgen. Printje It niet vast dus kan je er gemakelijk uit halen
Ik wil het gaan aansluiten op mijn deurbel (appartement, binnendeur). Ik zat de hele tijd te bedenken hoe ik het netjes ga uitvoeren en afwerken, aan de buitenkant van de voordeur. Toen bedacht ik me, ik kan natuurlijk de sensor op mijn videofoon unit in de woonkamer aansluiten en de sensor in de leiding daarachter proppen. Zou moeten lukken toch?

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2rer7fn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 26-09 15:13
Ik heb eindelijk mijn Wireless switch v2 binnen, als ik dan kijk in de startpost zie ik bij commands "Off, Click, Double Click" staan. Ook in Domoticz kan je die 3 netjes kiezen, alleen krijg ik het met de fysieke switch niet voor elkaar om deze weer in Off te zetten. Is dat gewoonweg niet mogelijk en zal ik dit via Blockly (of LUA) op moeten lossen, dat ik kijk naar de status van een device en dat ik deze bij een Click omzet?
justice strike schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:28:
[...]

gebruik nu de beta en daar doet hij he wel in. wordt het niet ondersteund in stable?
Als je de v2 hebt moet je inderdaad de beta hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Pff vorige week een xiaomi stroomslof binnen gekregen zodat ik vanaf de bank af en toe de Ziggo modem kan resetten wanneer nodig, zonder op te staan. Lui? Welnee. :P

Lang verhaal lekker kort.

Gateway v2
4x ZigBee socket
Ceiling light
Flood sensor
Universal remote
Wireless switch
2x philips light
Cube controller

Zijn onderweg... 8)7

Dat wordt puzzelen over 6 weken ofzo. :)

Zit nog te denken aan deur en beweging sensoren, maar kan nog niet echt een toepassing verzinnen die me nuttig lijkt, al kan je er leuk mee spelen. Jammer dat milights er niet mee werken, omdat ik daar al een zooi van heb.

Zijn er al thermostaten die via deze gateway aan te sturen zijn? Wil alleen de mi home app gebruiken, geen zin om ook nog domoticz ed te gaan gebruiken. Dan gaat het op werk lijken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Flagg op 20-01-2018 16:22 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Phoolie schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:58:
Ik heb eindelijk mijn Wireless switch v2 binnen, als ik dan kijk in de startpost zie ik bij commands "Off, Click, Double Click" staan. Ook in Domoticz kan je die 3 netjes kiezen, alleen krijg ik het met de fysieke switch niet voor elkaar om deze weer in Off te zetten. Is dat gewoonweg niet mogelijk en zal ik dit via Blockly (of LUA) op moeten lossen, dat ik kijk naar de status van een device en dat ik deze bij een Click omzet?

[...]

Fysiek is dat niet mogelijk, hij onthoudt altijd de laatste "click" die je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46

Pixelmagic

Ubergeek

In Domoticz Bij de switch zetten dat hij na 5 sec off gaat, is geen andere manier voor zover ik weet.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Aurora schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Ik wil het gaan aansluiten op mijn deurbel (appartement, binnendeur). Ik zat de hele tijd te bedenken hoe ik het netjes ga uitvoeren en afwerken, aan de buitenkant van de voordeur. Toen bedacht ik me, ik kan natuurlijk de sensor op mijn videofoon unit in de woonkamer aansluiten en de sensor in de leiding daarachter proppen. Zou moeten lukken toch?

[afbeelding]
Wordt wel krap ben ik bang, maar je kunt het proberen toch

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
luigi87 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Wordt wel krap ben ik bang, maar je kunt het proberen toch
Bedoelde meer of het daar met de bedrading zou moeten lukken. Ruimte in de muur zat, inbouwdoos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:10
Weet iemand of er via Homebridge en de Home app gebruik te maken is van het alarm op de gateway?

Zou natuurlijk mooi zijn als ik dit via de Home app kan armen, of zodra er niemand meer thuis is.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis

[...]

TerrorSource schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:30:
[...]

Fysiek is dat niet mogelijk, hij onthoudt altijd de laatste "click" die je er mee doet.
Pixelmagic schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:34:
[...]

In Domoticz Bij de switch zetten dat hij na 5 sec off gaat, is geen andere manier voor zover ik weet.
Je kan in Domoticz ook gewoon instellen dat je de Off knop niet wilt zien met "Hide Off level".
Staat tevens een stukje netter in je overzicht van devices.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/viPxlRP.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
Aurora schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 02:09:
[...]

Probeer eens "Click" met een hoofdletter. Je gebruikt hiervoor wel een paars string blokje?
Thanks dit was het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Heeft xiaomi ook een camera welke je buiten kan gebruiken? Dus nat mogen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Aurora schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Bedoelde meer of het daar met de bedrading zou moeten lukken. Ruimte in de muur zat, inbouwdoos :)
Geen idee. Heb geen ervaring met dat soort apparaten. Maar als je een maak contact hebt in het apparaat en die geen spanning voert kan het.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
clut schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:09:
Heeft Xiaomi ook een sensor die triggert op trillingen? Ik dacht iets gezien te hebben wat je bijvoorbeeld in een lade kan leggen waarna een je een alarm af kan laten gaan bij trillingen, maar ik kan hem nergens terug vinden/ bestellen.

Ik draai de setup met domoticz, wellicht kan ik daar een ander apparaat koppelen die vervolgens het alarm van de xiaomi en/ of lampen laat triggeren maar ik ben zelf nog niks tegen gekomen.

Bedankt!
De trilling sensor die je gezien hebt is volgens mij een nieuw product van Aqara. Stond in de PDF file die een weekje geleden ofzo hier gepost is.

Even rustig afwachten dus ;)

Een lade kan je natuurlijk ook met een magneet contact (door sensor) laten triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
vwtune schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:06:
Heeft xiaomi ook een camera welke je buiten kan gebruiken? Dus nat mogen worden.
Volgens mij niet. (Buiten de Mijia 4K action cam die je in een behuizing kan zetten)

Yi heeft wel een outdoor IP cam, maar werkt dus met de eigen Yi app.

https://www.geekbuying.co...-Camera-White-389561.html

[ Voor 8% gewijzigd door h4ns op 20-01-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clut
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-11-2023
h4ns schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:34:
[...]

De trilling sensor die je gezien hebt is volgens mij een nieuw product van Aqara. Stond in de PDF file die een weekje geleden ofzo hier gepost is.

Een lade kan je natuurlijk ook met een magneet contact (door sensor) laten triggeren.
Bedankt, dat wordt idd. even afwachten dan. Er zijn nog geen andere sensoren op de markt die uit te lezen zijn met domoticz die ook zoiets doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:31
vwtune schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:02:
[...]

Thanks dit was het probleem!
Zo doe ik het, je moet de knop met de hand weer op Off zetten.
Het zou ultiem zijn als je een soort van dimmer functie zou kunnen maken. Nu heb je maar 3 knoppen die je een functie kan geven..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GcE3stA.png

[ Voor 19% gewijzigd door Dacuuu op 20-01-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
renedis schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:29:
[...]
Je kan in Domoticz ook gewoon instellen dat je de Off knop niet wilt zien met "Hide Off level".
Staat tevens een stukje netter in je overzicht van devices.

[afbeelding]
Dat is inderdaad netter als je er toch geen gebruik van kan maken. Maar ik dacht die knop aan een groep te koppelen, maar als je hem alleen maar aan kan zetten heb ik daar weinig aan. Dan zit er dus weinig anders op dan weer eens naar blockly en/of LUA te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

h4ns schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:34:
[...]

Welke lijst?
Ben wel benieuwd wat daar dan nog meer op stond. Weet iemand waar die lijst is. Heb er oo geprobeerd te zoeken maar kon het niet vinden.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
h4ns schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:40:
[...]

Volgens mij niet. (Buiten de Mijia 4K action cam die je in een behuizing kan zetten)

Yi heeft wel een outdoor IP cam, maar werkt dus met de eigen Yi app.

https://www.geekbuying.co...-Camera-White-389561.html
En niet met domoticz dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Adekka schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:02:
Kent iemand de Wireless Relay Controller? Ik zag ze in deze PDF op pagina 45 (http://cdn.cnbj2.fds.api....qara_Product_Brochure.pdf)
Denk deze lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ik heb geen idee. Ik denk dat je in de domoticz forums moet zoeken wat geschikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ja dat is inderdaad de PDF waar een aantal nieuwe Aqara producten in staan die momenteel nog niet verkrijgbaar zijn.

o.a. de smart thermostaat ziet er ook interessant uit, vraag me af of deze met een normale verwarming ketel hier in NL kan gaan werken.

[ Voor 10% gewijzigd door h4ns op 20-01-2018 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakpeter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:57
Echt leuk spul. Ik kan nu met m'n xiaomi cube muziek pauzeren, hervatten en harder of zachter zetten op m'n sonos playbar. Gebruik pimatic, xiaomi2mqtt en sonos2mqtt hiervoor. Heb ook domoticz icm Xiaomi geprobeerd. Maar voor mijn gevoel gaat dat minder soepel en langzamer dan via mqtt en pimatic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Als je nou even uitzoekt wat de eisen zijn voor een camera in Domoticz en dan zoek je daarna een camera die dit (eventueel met alternatieve firmware) ondersteund. Volgens mij zijn er opties zat en als je goed zoekt in dit topic is er zelfs iemand hier geweest die hier een stukje over geschreven heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Phoolie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:24:
[...]

Als je nou even uitzoekt wat de eisen zijn voor een camera in Domoticz en dan zoek je daarna een camera die dit (eventueel met alternatieve firmware) ondersteund. Volgens mij zijn er opties zat en als je goed zoekt in dit topic is er zelfs iemand hier geweest die hier een stukje over geschreven heeft.
Eisen voor domoticz zijn snapshot via http! Rstp wordt niet ondersteunt en zal je moeten omzetten o.i.d.
Voor meer info check even het domoticz forum. Is al wel vaker voorbij gekomen

[ Voor 6% gewijzigd door luigi87 op 21-01-2018 12:26 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit weekend aan het spelen geweest met de gateway en motion sensor.
Mijn bevindingen tot nu toe, voor zover hier nog niet bekend:
- Bij beweging word er status "motion" verzonden
- Bij beweging word het aantal lux verzonden
- Als er binnen korte tijd weer beweging is (30 seconden oid) dan word dit niet verstuurd
- Als er na iets langere tijd weer beweging is (circa 50 seconden oid) word dit verstuurd
- Als er na 2 minuten geen beweging meer is, word er verzonden dat er al 2 minuten geen beweging is
- Zolang er geen beweging is word er elke 1 a 2 minuten verzonden hoe lang er al geen beweging is
- Op bepaalde intervallen (nog niet gevonden wanneer) word er een voltage van de sensor gestuurd (mijn nieuwe PIR geeft 3,065 volt aan, volgens mij is dat 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Koffie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:39:
Dit weekend aan het spelen geweest met de gateway en motion sensor.
Mijn bevindingen tot nu toe, voor zover hier nog niet bekend:
- Bij beweging word er status "motion" verzonden
- Bij beweging word het aantal lux verzonden
- Als er binnen korte tijd weer beweging is (30 seconden oid) dan word dit niet verstuurd
- Als er na iets langere tijd weer beweging is (circa 50 seconden oid) word dit verstuurd
- Als er na 2 minuten geen beweging meer is, word er verzonden dat er al 2 minuten geen beweging is
- Zolang er geen beweging is word er elke 1 a 2 minuten verzonden hoe lang er al geen beweging is
- Op bepaalde intervallen (nog niet gevonden wanneer) word er een voltage van de sensor gestuurd (mijn nieuwe PIR geeft 3,065 volt aan, volgens mij is dat 100%)
Zover ik weet houdt de Motion Sensor 2 minuten zijn status “Motion” vast. Dat zie ik in ieder geval elke keer terug komen in de Domoticz logs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TerrorSource schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:53:
[...]

Zover ik weet houdt de Motion Sensor 2 minuten zijn status “Motion” vast. Dat zie ik in ieder geval elke keer terug komen in de Domoticz logs
Klopt, maar dat is dus de interpretatie van domoticz ;)
Als je puur kijkt naar wat de gateway broadcast zie je dat hij verder dan 2 minuten gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof

dof

vwtune schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:06:
Xiaomi camera's kwamen van Yi, nu zijn alle voormalige Xiaomi cam's van Yi, behalve de Aqara cam. Yi heeft de Y outdoor cam . De Yi cam's werken gewoon met de Mi app ('k heb er 4 Yi in-house-cams in) en in het Xiaomi smart home systeem zijn ze als slaves te gebruiken. Maar b.v. lastig met Home Assistant te combineren (Domotics weet ik niet). Een beperkt deel werkt met Home Assistant nadat je alternatieve firmware installeert (die met een Hi3518e Chipset). Of de Yi-outdoor-camera daar ook mee werkt weet ik niet. Ding is ook een beetje te prijzig om mee te expirimenteren (vergeleken met in-house types).

[ Voor 24% gewijzigd door dof op 21-01-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.smith
  • Laatst online: 28-09 17:22
@tweakpeter
Ik gebruik de Xiaomi GW ook met Pimatic over MQTT, maar dan niet met xiaomi2mqtt. Ik heb een Python script draaien. Maar ik heb het tot nu toe niet voor elkaar gekregen om een commando te zenden. lukt dit met xiaomi2mqtt wel? ik zou graag de RGB leds van de gateway willen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

mr.smith schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:28:
@tweakpeter
Ik gebruik de Xiaomi GW ook met Pimatic over MQTT, maar dan niet met xiaomi2mqtt. Ik heb een Python script draaien. Maar ik heb het tot nu toe niet voor elkaar gekregen om een commando te zenden. lukt dit met xiaomi2mqtt wel? ik zou graag de RGB leds van de gateway willen aansturen.
Welk script gebruik jij daarvoor? Deze: https://forum.pimatic.org...iaomi-smart-home-via-mqtt ?
Ik zit nu te testen met dat script, wekt prima maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat python script automatisch te starten via crontab :X

Script was al door cron gestart voordat er goed en wel een netwerkverbinding was. Delay erin en het werkt :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Koffie op 21-01-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
@mr.smith
Ja, met xiaomi2mqtt kan ik de RGB aan- en uitzetten en van kleur veranderen.
Hiervoor moet wel het wachtwoord van de gateway opgegeven worden (bij starten van xiaomi2mqtt). Zonder dat wachtwoord of met een fout wachtwoord werkt dat niet. Voor het ontvangen van berichtjes is geen wachtwoord nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Phoolie schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:53:
[...]

Dat is inderdaad netter als je er toch geen gebruik van kan maken. Maar ik dacht die knop aan een groep te koppelen, maar als je hem alleen maar aan kan zetten heb ik daar weinig aan. Dan zit er dus weinig anders op dan weer eens naar blockly en/of LUA te kijken.
Heb het nu opgelost door via blockly te kijken of de Xiaomi RGBW gateway uit of aan is. Alleen heb ik na het switchen van uit naar aan (en omgekeerd) toch de switch naar Off moeten zetten, anders blijft deze op Click staan en dan blijft de lamp uit en aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Nu online
ik zit nu heel erg te tobben of ik niet wifi schakelaars moet halen (die dus in de ronde gaten passen) of mijn muren moet uithakken om de vierkante doosjes erin te zetten.

Er lopen 2 zaken door mijn hoofd hieromtrent.

1. ik zie al een vertraging tussen het reageren van de gateway en de lamp (i.e. de gateway gaat een fractie van een seconde eerder aan dan de lamp die op hetzelfde moment getriggered is). Zal die vertraging nog langer zijn als je een wifi switch hebt (dus buiten de xiaomi gateway) wat zijn de ervaringen hiermee?
2. een wifi switch werkt alleen als er iets van domoticz ertussen zit. MAW als de server crashed dan werken alle wifi schakelaars niet meer.

de tweede valt niet echt op te lossen denk ik, maar ik vraag me dus af hoeveel vertraging ik kan verwachten mocht ik een wifi switch ertussen zetten. MAW van het moment dat de bewegingssensor mij detecteerd hoeveel langer duurt het om de wifi switch te schakelen tov de zigbee switch.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

justice strike schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:22:
ik zit nu heel erg te tobben of ik niet wifi schakelaars moet halen (die dus in de ronde gaten passen) of mijn muren moet uithakken om de vierkante doosjes erin te zetten.

Er lopen 2 zaken door mijn hoofd hieromtrent.

1. ik zie al een vertraging tussen het reageren van de gateway en de lamp (i.e. de gateway gaat een fractie van een seconde eerder aan dan de lamp die op hetzelfde moment getriggered is). Zal die vertraging nog langer zijn als je een wifi switch hebt (dus buiten de xiaomi gateway) wat zijn de ervaringen hiermee?
2. een wifi switch werkt alleen als er iets van domoticz ertussen zit. MAW als de server crashed dan werken alle wifi schakelaars niet meer.

de tweede valt niet echt op te lossen denk ik, maar ik vraag me dus af hoeveel vertraging ik kan verwachten mocht ik een wifi switch ertussen zetten. MAW van het moment dat de bewegingssensor mij detecteerd hoeveel langer duurt het om de wifi switch te schakelen tov de zigbee switch.

Alvast bedankt
Weet niet over welke WiFi switch je dan praat maar mijn ervaring met sonoff al dan niet met tasmota en mqtt is vrij goed. Schakelaar is echt nagenoeg instant. Sonoff basic past echter niet in een een Europese doos, vandaar mijn vraag: welke WiFi switchen?
En wellicht is dit niet het juiste topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Deze enkele en deze dubbele Aqare switches zijn wifi en geschikt om over een standaard schakelaar / wanddoos te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g5-M00-AF-03-rBVaI1hnMjOALPDAAAFyT_T5yL4803.jpg/wholesale-xiaomi-smart-home-aqara-smart-light.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door h4ns op 22-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:46:
Deze enkele en deze dubbele Aqare switches zijn wifi en geschikt om over een standaard schakelaar / wanddoos te zetten.
Ik denk dat hij die bedoelt inderdaad, maar zijn die niet Zigbee ipv Wifi?
justice strike schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:22:
[...]
[...]
Komt dat niet gewoon omdat ze niet tegelijk, maar na elkaar getriggerd worden? Ik weet niet waar mee jij de boel triggert, maar als je in Domoticz bijvoorbeeld een groep met lampen maakt, dan gaan deze ook niet allemaal tegelijk aan, maar na elkaar.

[ Voor 42% gewijzigd door Phoolie op 22-01-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Phoolie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:48:
[...]

Ik denk dat hij die bedoelt inderdaad, maar zijn die niet Zigbee ipv Wifi?
Volgens mij niet. Op het moment gebruik ik ze zelf enkel nog gewoon via de Xiaomi gateway en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Volgens mij niet. Op het moment gebruik ik ze zelf enkel nog gewoon via de Xiaomi gateway en dat werkt prima.
Bekijk de specificaties eens, onderstaand die van de dubbele switch:
Main Features:
Xiaomi Aqara wall switch Wireless version
Cannot be wired, only can control Xiaomi smart bulb or light through ZigBee
Portable, realize controlling everywhere
Can be used as a key doorbell
SOS emergency call
Defending and withdrawing function
Wireless frequency: 2.4GHz ( 2400 - 2483.5MHz )
Wireless connection: ZiGBee

Built-in CR2032 battery
Working temperature: -5 - 60 Deg.C
Working humidity: 5 - 95pct
Please download the "Mi Home" APP in Google Play or APP Store
Als ze Wifi waren geweest had je ook je Wifi gegevens in moeten voeren bij het toevoegen van je device. Dat moest ik tot op heden alleen voor de Yeelight & de Gateway. Deze switches heb ik overigens niet in bezit.

[ Voor 11% gewijzigd door Phoolie op 22-01-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Mooi toch.

Maar Zigbee werkt toch ook gewoon via wifi? Met andere woorden het heeft alleen voordelen omdat het ook nog met ander Zigbee spul kan samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:57:
Mooi toch.

Maar Zigbee werkt toch ook gewoon via wifi? Met andere woorden het heeft alleen voordelen omdat het ook nog met ander Zigbee spul kan samenwerken.
Nee. https://www.zigbee.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:57:
Mooi toch.

Het werkt inderdaad via dezelfde frequentie, maar het werkt niet via Wifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ok duidelijk.

Maar ik zie het nadeel niet, tenzij je géén gateway wil gebruiken.Het is daarnaast immers wel ook gewoon met Domoticz etc. te gebruiken.

Wat setup betreft is het in ieder geval erg gemakkelijk, inderdaad was het niet nodig om een login aan te maken.

Mijn gedachte was dat Zigbee alleen voordelen heeft, ik heb de socket / schakelaars in ieder geval ook allemaal in de Zigbee versie besteld.

deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2016/03/29/goods-img/1502232057284474743.jpg

Ik heb ondertussen al genoeg spul aan m'n Wifi hangen, dus wat dat betreft vind ik dit wel prettig zo ;)

[ Voor 28% gewijzigd door h4ns op 22-01-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:15:
Ok duidelijk.

Maar ik zie het nadeel niet, tenzij je géén gateway wil gebruiken.Het is daarnaast immers wel ook gewoon met Domoticz etc. te gebruiken.

Wat setup betreft is het in ieder geval erg gemakkelijk, inderdaad was het niet nodig om een login aan te maken.

Mijn gedachte was dat Zigbee alleen voordelen heeft, ik heb de socket / schakelaars in ieder geval ook allemaal in de Zigbee versie besteld.

deze dus:
[afbeelding]

Ik heb ondertussen al genoeg spul aan m'n Wifi hangen, dus wat dat betreft vind ik dit wel prettig zo ;)
Blijf het echt een nadeel vinden dat je dan weer met 2 converters moet werken. 1 voor tussen de Socket en het stopcontact en 1 tussen de stekker en de Socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
TerrorSource schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Blijf het echt een nadeel vinden dat je dan weer met 2 converters moet werken. 1 voor tussen de Socket en het stopcontact en 1 tussen de stekker en de Socket.
Alleen indien een geaarde stekker genoodzaakt is. Elke 2-polige stekker past er zo in.

Meestal gebruik je deze sockets voor lampen e.d. en daar zitten zelden stekkers aan met randaarde.

Vaak zijn elektrische apparaten dubbel geïsoleerd en dan heeft het ook geen enkele zin.

1 enkele converter is dus meestal voldoende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GkIl1YYl.jpg

Randaarde doet normaal ook niets, alleen als je apparaat serieus kapot is. Dan zoekt de stroom een uitweg. Maar ook enkel bij apparatuur die niet dubbel geïsoleerd is. De kans dat je in je leven daadwerkelijk "gebruik" maakt van randaarde is vrij klein volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door h4ns op 22-01-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:15:
Ok duidelijk.

[...]
Het is ook geen nadeel. Maar het was een reactie op @justice strike , die dacht dat het Wifi switches waren en dan zou je ze inderdaad niet kunnen gebruiken zonder Domoticz of iets vergelijkbaars. De switches zijn echter Zigbee, dus werken gewoon prima samen met de Gateway, zelfs als je Wifi er uit zou liggen.
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Alleen indien een geaarde stekker genoodzaakt is. Elke 2-polige stekker past er zo in.

Meestal gebruik je deze sockets voor lampen e.d. en daar zitten zelden stekkers aan met randaarde.

Vaak zijn elektrische apparaten dubbel geïsoleerd en dan heeft het ook geen enkele zin.

1 enkele converter is dus meestal voldoende:

[afbeelding]

Randaarde doet normaal ook niets, alleen als je apparaat serieus kapot is. Dan zoekt de stroom een uitweg. Maar ook enkel bij apparatuur die niet dubbel geïsoleerd is. De kans dat je in je leven daadwerkelijk "gebruik" maakt van randaarde is vrij klein volgens mij.
Die converter heb ik ook voor mijn Gateway, alleen dat ledje vind ik verschrikkelijk. Daarnaast sluit mijn gateway niet helemaal strak aan op de converter, is dat normaal of is mijn converter wellicht niet helemaal juist?

Ik overweeg eventueel een chinees (dat is het toch) stopcontact op de plek waar de Gateway zit. Met 2 kleine kids en een 3e op komst vind ik het maar niks dat die pinnen een klein beetje zichtbaar (en dus ook aan te raken) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Hoi,

Ik heb inmiddels een paar dingen besteld om eens te beginnen met het huis slimmer te maken en te hobbyen:
​Mi Gateway V2
mijia Honeywell Fire Alarm Detector
2 x Yeelight 9w RGB E27 Led 220v
Human sensor control bewegingssensor
2x Aquara Window Door Sensor
Plant sensor

Ik heb hier al een heleboel gelezen en helaas ben ik nog niet zo technisch om alles begrijpen.
graag een advies over volgende:
ik wil graag dat alles (zover mogelijk) gekoppeld wordt via 1 systeem en ook bedienbaar is met Siri.
Ik heb een Windows 7 machine die altijd aan is. Ik wil iets wat redelijk simpel is om in te richten omdat ik nog niet echt handig ben met scripts. Kan het wel leren maar als er iets simpelers is dan graag. Uit de berichten van dit forum dacht ik aan volgende opzet:
Domoticz icm Homebridge. Is dit te doen of hebben jullie andere adviezen die beter of simpeler kunnen?

Bedankt alvast!

[ Voor 1% gewijzigd door Rushhour77 op 22-01-2018 11:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Phoolie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:30:
[...]

Die converter heb ik ook voor mijn Gateway, alleen dat ledje vind ik verschrikkelijk. Daarnaast sluit mijn gateway niet helemaal strak aan op de converter, is dat normaal of is mijn converter wellicht niet helemaal juist?

Ik overweeg eventueel een chinees (dat is het toch) stopcontact op de plek waar de Gateway zit. Met 2 kleine kids en een 3e op komst vind ik het maar niks dat die pinnen een klein beetje zichtbaar (en dus ook aan te raken) zijn.
Je kan wat mm's van de pinnen af halen, dan past het er strak in.

Of geheel modificeren, de pinnen er af halen / solderen en een EU stekker er op lijmen. Converter is dan niet meer nodig.

Info en foto's zijn 1 of 2 weken geleden hier gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Je kan wat mm's van de pinnen af halen, dan past het er strak in.

Of geheel modificeren, de pinnen er af halen / solderen en een EU stekker er op lijmen. Converter is dan niet meer nodig.

Info en foto's zijn 1 of 2 weken geleden hier gepost.
Ja die heb ik gezien, maar dan moet je de hele Gateway uit elkaar halen, dat doe ik wel als ik ooit een 2e aanschaf. Zie het namelijk niet zitten dat hij straks niet meer werkt en ik een paar weken op een nieuwe moet wachten.

ik ga wel even kijken of ik wat mm's van die pinnen af kan halen en vervolgens die converter er op vastlijmen, dan heb ik hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Nu online
h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:46:

[afbeelding]
Dat zijn geen schakelaars, dat zijn sensoren/knoppen. Ik heb het over die schakelaars waar je dus draden op aansluit. Ik moet met deze sensoren/knoppen alsnog een relais ergens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
justice strike schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Dat zijn geen schakelaars, dat zijn sensoren/knoppen. Ik heb het over die schakelaars waar je dus draden op aansluit. Ik moet met deze sensoren/knoppen alsnog een relais ergens hebben.
Klopt, maar jij had het over Wifi schakelaars. Als je van Xiaomi/Aqara een bedrade switch wilt hebben, dan kom je uit op de UK versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Nu online
Phoolie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:21:
[...]
Klopt, maar jij had het over Wifi schakelaars. Als je van Xiaomi/Aqara een bedrade switch wilt hebben, dan kom je uit op de UK versie
Sorry, ik moet wat duidelijker zijn. Ik bedoel dus wifi schakelaars van een ander merk (bijv Sonoff die niet via de gateway werken (want daar bestaan dus alleen US switches voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
justice strike schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:34:
[...]

Sorry, ik moet wat duidelijker zijn. Ik bedoel dus wifi schakelaars van een ander merk (bijv Sonoff die niet via de gateway werken (want daar bestaan dus alleen US switches voor)
Dan zal je inderdaad iets van Domoticz of vergelijkbaars voor nodig hebben ja.

Maar jij hebt het over bedrade EU switches die via Wifi benaderbaar zijn? Zoals bijvoorbeeld de Sonoff Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Nu online
Phoolie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Dan zal je inderdaad iets van Domoticz of vergelijkbaars voor nodig hebben ja.

Maar jij hebt het over bedrade EU switches die via Wifi benaderbaar zijn? Zoals bijvoorbeeld de Sonoff Touch?
Ja zoals de sonoff touch. Mijn vraag specifiek is dan ook niet zozeer dat het via domoticz moet gaan, maar wat voor vertraging ik kan verwachten als het via domoticz gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

justice strike schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:36:
[...]

Ja zoals de sonoff touch. Mijn vraag specifiek is dan ook niet zozeer dat het via domoticz moet gaan, maar wat voor vertraging ik kan verwachten als het via domoticz gaat
Ik heb zelf een sonoff touch i.c.m. Home Assistant en de vertraging na het aanraken van de 'knop' is minimaal. Veel minder dan een seconde in ieder geval, voor mij totaal niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
justice strike schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:36:
[...]

Dan nog steeds snap ik niet goed welke vertraging je het over hebt. Wanneer je op de knop van je Sonoff drukt? Zoals in de vorige reactie te lezen heb je dan vrijwel geen vertraging. Maar aangezien jij het over aansturen via Wifi hebt denk ik dat je iets anders bedoelt. Maar ik kan er de vinger maar niet opleggen wat je nu precies bedoelt.
Tym schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:40:
[...]

Ik heb zelf een sonoff touch i.c.m. Home Assistant en de vertraging na het aanraken van de 'knop' is minimaal. Veel minder dan een seconde in ieder geval, voor mij totaal niet storend.
Maar via die knop stuur je toch ook direct je relais aan? Dus dan is het vrij logisch dat er vrijwel geen vertraging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Nu online
Phoolie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:39:
[...]
Dan nog steeds snap ik niet goed welke vertraging je het over hebt. Wanneer je op de knop van je Sonoff drukt? Zoals in de vorige reactie te lezen heb je dan vrijwel geen vertraging. Maar aangezien jij het over aansturen via Wifi hebt denk ik dat je iets anders bedoelt. Maar ik kan er de vinger maar niet opleggen wat je nu precies bedoelt.
De vertraging tussen het moment dat een (xiaomi) sensor afgaat en dat de Sonoff switch schakeld.

Wat ik dus merk is dat als een motion sensor afgaat dat dit signaal een halve seconde eerder bij de gateway is dan bij de xiaomi switch (de gateway lamp gaat een halve seconde eerder af).

Ik ga er dus vanuit dat als je van de gateway naar domoticz gaat en domoticz dan zelf ook een signaal uit moet sturen naar de sonoff touch, dat daar weer meer vertraging tussen zit.

schematisch bedoel ik dus dit:

Huidige situatie:
Xiaomi Sensor ==> Xiaomi Gateway ==> Xiaomi switch (licht gaat aan, halve seconde na de gateway)

Mogelijke nieuwe situatie
Xiaomi Sensor ==> Xiaomi Gateway ==> Domoticz ==> Sonoff Touch (licht gaat aan, hoeveel seconde na de xiaomi gateway?)

Hopelijk is dit duidelijker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dof

dof

Even delen met de Mi app gebruikers; de automation scenes met chinese aanduidingen heb ik even door een chinese kennis laten vertalen. Ik geef maar even de screens weer...

Mi Home Scenes translation 1

Mi Home Scenes translation 2

Mi Home Scenes translation 3

:)

[ Voor 51% gewijzigd door dof op 22-01-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:31
dof schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:53:
Even delen met de Mi app gebruikers; de automation scenes met chinese aanduidingen heb ik even door een chinese kennis laten vertalen. Ik geef maar even de screens weer...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:)
In mijn Aqara review video heb ik het ook vertaald voor een aantal sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

Dacuuu schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:00:
[...]

In mijn Aqara review video heb ik het ook vertaald voor een aantal sensoren.
Ok prima, die had ik niet gezien.

Misschien is het iets voor de verzameltopic, aangezien Aqara/Xiaomi dit nog steeds niet in de app heeft vertaald. Ik vond het wat onhandig om te moeten raden naar die scenes vandaar dat ik even m'n chinees sprekend kennisje heb gevraagd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
justice strike schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:30:
[...]

De vertraging tussen het moment dat een (xiaomi) sensor afgaat en dat de Sonoff switch schakeld.

Wat ik dus merk is dat als een motion sensor afgaat dat dit signaal een halve seconde eerder bij de gateway is dan bij de xiaomi switch (de gateway lamp gaat een halve seconde eerder af).

Ik ga er dus vanuit dat als je van de gateway naar domoticz gaat en domoticz dan zelf ook een signaal uit moet sturen naar de sonoff touch, dat daar weer meer vertraging tussen zit.

schematisch bedoel ik dus dit:

Huidige situatie:
Xiaomi Sensor ==> Xiaomi Gateway ==> Xiaomi switch (licht gaat aan, halve seconde na de gateway)

Mogelijke nieuwe situatie
Xiaomi Sensor ==> Xiaomi Gateway ==> Domoticz ==> Sonoff Touch (licht gaat aan, hoeveel seconde na de xiaomi gateway?)

Hopelijk is dit duidelijker.
Xiaomi Sensor ==> Xiaomi Gateway ==> Domoticz ==> Sonoff Touch
Zigbee --> WiFi - Dit heb ik zonder (merkbare) vertraging. Let wel, mijn Domoticz draait op een server (VM) in plaats van de meeste mensen die een Raspberry Pi hebben. Mensen die wel een vertraging ervaren of zelfs een schakeling missen hebben mogelijk hun Sonoff touch switch op "Sleep" staan.

Xiaomi Sensor ==> Xiaomi Gateway ==> Domoticz ==> NeoCoolCam Touch switch
Zigbee --> ZWave - Vertraging 2 to 3 sec (inmiddels de switch verkocht).

Xiaomi Sensor ==> Xiaomi Gateway ==> Domoticz ==> Livolo Touch switch
Zigbee --> 433Mhz (KaKu) - Vertraging meestal niet merkbaar (soms max 1 sec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[...]

Het is ook geen nadeel. Maar het was een reactie op @justice strike , die dacht dat het Wifi switches waren en dan zou je ze inderdaad niet kunnen gebruiken zonder Domoticz of iets vergelijkbaars. De switches zijn echter Zigbee, dus werken gewoon prima samen met de Gateway, zelfs als je Wifi er uit zou liggen.

[...]

Ik heb dat overigens niet. Moest wel vrij hard duwen in de converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
Rushhour77 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:34:
Hoi,

Ik heb inmiddels een paar dingen besteld om eens te beginnen met het huis slimmer te maken en te hobbyen:
​Mi Gateway V2
mijia Honeywell Fire Alarm Detector
2 x Yeelight 9w RGB E27 Led 220v
Human sensor control bewegingssensor
2x Aquara Window Door Sensor
Plant sensor

Ik heb hier al een heleboel gelezen en helaas ben ik nog niet zo technisch om alles begrijpen.
graag een advies over volgende:
ik wil graag dat alles (zover mogelijk) gekoppeld wordt via 1 systeem en ook bedienbaar is met Siri.
Ik heb een Windows 7 machine die altijd aan is. Ik wil iets wat redelijk simpel is om in te richten omdat ik nog niet echt handig ben met scripts. Kan het wel leren maar als er iets simpelers is dan graag. Uit de berichten van dit forum dacht ik aan volgende opzet:
Domoticz icm Homebridge. Is dit te doen of hebben jullie andere adviezen die beter of simpeler kunnen?

Bedankt alvast!
Zelf drie jaar met domoticz gewerkt. Het is aan te raden om hier meet te beginnen. Je kan makkelijk via blocky flows maken die vervolgens er voor zorgen dat dingen automatisch gebeuren. Ik ben zelf ook niet iemand die scripts kan maken maar had wel mijn huis volledig geautomatiseerd met Domoticz. Ook samen met homekit werkt dit er goed. Wel moet je alles even goed doorlezen voordat je gaat beginnen. Mijn advies is het niet op een pc te zetten maar met een raspberry te werken. Mijn ervaring is dat bijna alle voorbeelden van scripts en installaties beschreven worden voor een raspberry. Daarnaast kan je makkelijk je stroomverbruik meten bijvoorbeeld als je de raspberry in de meterkast aansluit met een slimme meter kabel. Mocht je vragen hebben kan je die altijd stellen. Heb zelf ook heel wat zitten klooien voordat ik door had waar het allemaal mis kan gaan.
Begin met het volgende.
- Domoticz installeren (op raspberry)
- Watchedog installeren (Als domoticz vastloopt dan wordt je raspberry automatisch herstart.)
- Ga dan je hardware pas installeren (De gateway bijvoorbeeld).
- Maak nu een room aan en noem deze homekit.
- Zet alles wat je wil besturen met siri in deze kamer.
- Maak een backup van je SD kaart! (Vaak gehad dat het bij Homekit fout gaat namelijk)
- Nu kan je homekit installeren en in de config aangeven welke Room er ingeladen moeten worden in Homekit.

Dit laatste heeft als voordeel dat je niet alle devices van domoticz in je homekit krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
[...]

Heb ik een tijd geleden toen ik met de Xiaomi Gateway versie1 aan het stoeien was ook gedaan.
Een "Chinees" stopcontact bij Ali besteld en die gemonteerd op een plek waar weliswaar een dubbel stopcontact zat maar toch nooit gebruikt werd. ( wilde de draden niet zien en dat stopcontact zat vlak naast mijn TV )

Weet niet of het belangrijk is maar de bedrading heb ik "omgedraaid" Dus de fase en de nul draad verwisseld van plek bij het verwisselen van het stopcontact naar de Chinese versie.
Als je achter op de gateway kijkt zie je dat de fase- en de nul net andersom zitten als de bedrading hier in Nederland in de wandcontactdoos.
Hier ( tenminste dan in mijn huis ) fase links en nul rechts en op de gateway fase rechts en nul links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17
Dacuuu schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Ja! paar dagen geleden binnen gekregen. Vooral de bedside lamp bevalt erg goed. En het ding werkt out of de box ook met Domoticz (yeelight). Over een tijdje maak ik review video van de producten. De lamp is ook meteen Bluetooth gateway voor de temperatuurmeter, je hoeft niets in te schakelen of te koppelen, dat gaat allemaal van zelf.
Heb je het in domoticz ook werkend dat zodra je de fysieke knop op de bedsight lamp indrukt de status ook wordt geupdate in domoticz, zo ja hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Helemaal happy de pappy :D
Door links en rechts python code bij elkaar te harken is het me gelukt om tegen de gateway te praten en zo de LED ring te beïnvloeden of een (opgenomen) sound af te spelen.

Zit op zich vernuftig in elkaar : Je hebt het password nodig wat je uit de app kunt halen als je m in developer mode zet.
Vervolgens krijg je elke 10 seconden een heartbeat multicast met daarin een nieuw token. Vervolgens encrypt je je wachtwoord met het token en stuur je dat samen met je opdracht naar de gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Koffie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:24:
Helemaal happy de pappy :D
Door links en rechts python code bij elkaar te harken is het me gelukt om tegen de gateway te praten en zo de LED ring te beïnvloeden of een (opgenomen) sound af te spelen.

Zit op zich vernuftig in elkaar : Je hebt het password nodig wat je uit de app kunt halen als je m in developer mode zet.
Vervolgens krijg je elke 10 seconden een heartbeat multicast met daarin een nieuw token. Vervolgens encrypt je je wachtwoord met het token en stuur je dat samen met je opdracht naar de gateway.
Klinkt interessant. Zou helemaal mooi zijn als je op die manier homebridge niet meer nodig hebt.

Maar kan je een korte instructie maken hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is nu nog even te bijelkaar geraapt om te publiceren. Het is een combinatie van deze https://github.com/hamwong/mihome en https://github.com/jon1012/mihome
In principe zou die hamwong het al moeten doen, maar crasht bij met op allerlei fronten, dus zelf het eea zitten prutsen.

Voornaamste reden voor mij:
- Alle sensor info via MQTT
- Via MQTT minimaal licht en geluid aansturen (andere sensors heb ik nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
zwaffie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:23:
[...]
- Domoticz installeren (op raspberry)
- Watchedog installeren (Als domoticz vastloopt dan wordt je raspberry automatisch herstart.)
- Ga dan je hardware pas installeren (De gateway bijvoorbeeld).
- Maak nu een room aan en noem deze homekit.
- Zet alles wat je wil besturen met siri in deze kamer.
- Maak een backup van je SD kaart! (Vaak gehad dat het bij Homekit fout gaat namelijk)
- Nu kan je homekit installeren en in de config aangeven welke Room er ingeladen moeten worden in Homekit.

Dit laatste heeft als voordeel dat je niet alle devices van domoticz in je homekit krijgt.
Super bedankt voor je reactie. Dus ik heb geen Homebridge nodig of bedoel je dat met homekit? Helaas heb ik nog geen raspberry dus ik twijfel nog hierover. Ik denk dat ik even ga proberen op de Windows machine omdat die toch al 24/7 aan staat. Misschien wordt het allemaal wel duidelijke als ik eraan begin hoop ik 😂
Anders kan ik ook nog proberen een emulator van rasp te draaien https://sourceforge.net/projects/rpiqemuwindows/
Ik heb iig deze link gevonden om het aan de praat te krijgen maar dat wordt er niet echt duidelijker op voor mij. https://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri
Ben benieuwd hoe ver ik ga komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rushhour77 op 23-01-2018 09:30 . Reden: Rasp windows emu link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakpeter
@Koffie
Ik snap dat voor RGB ongeveer het volgende bericht naar de gateway gestuurd moet worden:

{"cmd": "write", "model": "gateway", "sid": "${this._sid}", "short_id": 0, 
    "data": "{\\"rgb\\":${value}, \\"key\\": \\"${this._key}\\"}"}

Maar hoe ziet het bericht eruit voor geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 16:06
ik heb een email only price voor de Mi Wifi Smart Socket (Zigbee versie) 10,82 euro

ik heb nog steeds niets mijn eerste batch aqara spullen van de befaamde Polen trein ontvangen (vertrokken Malashevicy, Polen op 30-12-2017 03:54 )
heb vanochtend wel een melding gehad dat een pakket is op te halen bij de Bruna ( vertrokken Malashevicy, Polen op 15-01-2018 06:51). eerste poolse trein is ingehaald door de tweede 8)7
anyway, vanmiddag heb ik hopelijk mijn xiaomi philips Led Bulb. ben benieuwd.

[ Voor 44% gewijzigd door SolarOrbiter op 23-01-2018 10:13 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 89 Laatste