Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

tweakpeter schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:39:
@Koffie
Ik snap dat voor RGB ongeveer het volgende bericht naar de gateway gestuurd moet worden:

{"cmd": "write", "model": "gateway", "sid": "${this._sid}", "short_id": 0, 
    "data": "{\\"rgb\\":${value}, \\"key\\": \\"${this._key}\\"}"}

Maar hoe ziet het bericht eruit voor geluid?
Exact hetzelfde maar ipv rgb stuur je mid (Music ID) met bijbehorende nummer:

Te gebruiken ID's :
0 - Police car 1
1 - Police car 2
2 - Accident
3 - Countdown
4 - Ghost
5 - Sniper rifle
6 - Battle
7 - Air raid
8 - Bark

10 - Doorbell
11 - Knock at a door
12 - Amuse
13 - Alarm clock

20 - MiMix
21 - Enthusiastic
22 - GuitarClassic
23 - IceWorldPiano
24 - LeisureTime
25 - ChildHood
26 - MorningStreamLiet
27 - MusicBox
28 - Orange
29 - Thinker
Opgenomen of geupload geluid begint met ID 10001
Huidig geluid stoppen is ID 10000
Volume : vol:1-100

Enige wat ik nu nog niet voor elkaar heb:
- RGB waardes zelf fabrieken op basis van een colorpicker oid (geen idee wat die te verzenden RGB value nu betekend)
- Helderheid van de LED ring aanpassen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
ik zie xiaomi2mqtt weleens voorbij komen. Wat is nu het voordeel hiervan boven bijv domoticz?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

justice strike schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:08:
ik zie xiaomi2mqtt weleens voorbij komen. Wat is nu het voordeel hiervan boven bijv domoticz?
Euh .. dat je domoticz niet nodig hebt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Koffie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Euh .. dat je domoticz niet nodig hebt? :+
mja, dat begrijp ik, maar hozo is mqtt beter dan domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

justice strike schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:20:
[...]

mja, dat begrijp ik, maar hozo is mqtt beter dan domoticz
Gaat niet om beter of slechter, maar niet iedereen gebruikt domoticz. Als je dan je gateway via MQTT kunt lezen en schrijven is dat een stuk universeler.

Ik gebruik zelf Pimatic, en er is geen plugin voor Xiaomi voor pimatic. Maar door het via MQTT te doen lukt het me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Koffie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:24:
[...]

Gaat niet om beter of slechter, maar niet iedereen gebruikt domoticz. Als je dan je gateway via MQTT kunt lezen en schrijven is dat een stuk universeler.

Ik gebruik zelf Pimatic, en er is geen plugin voor Xiaomi voor pimatic. Maar door het via MQTT te doen lukt het me wel.
Ah ok. En wordt alles dan ondersteund in MQTT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patatman12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:56
Rushhour77 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:01:
[...]

Super bedankt voor je reactie. Dus ik heb geen Homebridge nodig of bedoel je dat met homekit? Helaas heb ik nog geen raspberry dus ik twijfel nog hierover. Ik denk dat ik even ga proberen op de Windows machine omdat die toch al 24/7 aan staat. Misschien wordt het allemaal wel duidelijke als ik eraan begin hoop ik 😂
Anders kan ik ook nog proberen een emulator van rasp te draaien https://sourceforge.net/projects/rpiqemuwindows/
Ik heb iig deze link gevonden om het aan de praat te krijgen maar dat wordt er niet echt duidelijker op voor mij. https://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri
Ben benieuwd hoe ver ik ga komen.
Persoonlijk zou ik een VM in virtualbox draaien met Ubuntu o.i.d. Voordeel is dat je meteen wat basis commando's leert voor je Raspberry in de toekomst. En ik heb altijd het idee dat Linux bepaalde zaken wat beter ondersteund, mede omdat veel opensource software alleen op linux werkt.

Een raspberry emulator zou ik je niet aanraden, denk dat je daar meer problemen krijgt dan oplossingen.
Ik heb zelf domoticz nu als VM draaien op mijn thuisserver, draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

justice strike schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:30:
[...]

Ah ok. En wordt alles dan ondersteund in MQTT?
Dat hang er geheel vanaf, kwestie van zoeken naar bestaande projecten die dit al geregeld hebben. Het gaat niet magisch weren door MQTT te installeren ... MQTT is puur waarover je data heen en weer laat lopen.
Een goed begin : https://github.com/jon1012/mihome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
Even een vraag, wat is jullie ervaring met 433mhz rolluik bediening?
Zit zelf al een lange tijd te twijfelen om mijn nu nog bedrade systeem om te zetten naar draadloos. Ik wilde het liefst 433mhz mijden, maar lijk erop dat het 433mhz is of Z-wave. Aangezien ik al een Rflink heb, lijkt het me niet nuttig om z-wave te nemen. Ik heb namelijk 433mhz draaien, Sonoff en de Aqara sensoren(zigbee) zijn onderweg.

Hoe veilig is een 433mhz systeem van KaKu bijvoorbeeld? Of kan mijn buurman dadelijk ook mijn rolluik bedienen met zijn Rflink?
Ik ontvang met mijn Rflink erg veel signalen, wat voor simpele weerstations heel handig is maar voor de veiligheid lijkt het me wat minder.

Concreet:
Heeft iemand hier ooit indringers gehad op zijn 433mhz signaal?
Zijn er Wifi alternatieven om dit te regelen? Sonoff, maar dan voor Rolluiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

KlikAan KlikUit is niet beveiligd. Iedereen die de unit en code weet, kan dat signaal verzenden in de buurt van jouw ontvanger.
Voordeel is vaak wel dat zo'n signaal meestal de buren niet haalt, en zo iemand dus zijn best moet doen om het juiste signaal op te vangen en na te spelen.
Echter in theorie is het dus mogelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik zit met het volgende:
Wanneer mijn tuin deur sensor open gaat, dan moet de gateway voor 1 minuut, sirene 1 afspelen.

Wat wel werkt via mijn blockly:
Deur gaat open en triggert sirene 1, maar doet dit niet voor 1 minuut maar speelt af voor 14 seconden.

If: xiaomi achterdeur = on
Do: set xiaomi alarm = level (%) 10
Set xiaomi alarm = off after 60 seconden

Waarom speelt de sirene niet af met de ingestelde tijdsduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
patatman12 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Persoonlijk zou ik een VM in virtualbox draaien met Ubuntu o.i.d. Voordeel is dat je meteen wat basis commando's leert voor je Raspberry in de toekomst. En ik heb altijd het idee dat Linux bepaalde zaken wat beter ondersteund, mede omdat veel opensource software alleen op linux werkt.

Een raspberry emulator zou ik je niet aanraden, denk dat je daar meer problemen krijgt dan oplossingen.
Ik heb zelf domoticz nu als VM draaien op mijn thuisserver, draait als een zonnetje.
Dit klinkt ook goed idd. Ga ik denk ik ook doen zo. Mocht ik nog vragen hebben stuur ik je pm als je niet erg vindt?

Thx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
Rushhour77 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Dit klinkt ook goed idd. Ga ik denk ik ook doen zo. Mocht ik nog vragen hebben stuur ik je pm als je niet erg vindt?

Thx iig.
Tuurlijk! Geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:59
Aqara Wireless Switch Button v2 - E-Mail Only Price:
6,99 USD / 5,82 EUR

https://www.gearbest.com/...03469&eo=v0cEO3dG6yOGth4h

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
patatman12 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:04:
Zit zelf al een lange tijd te twijfelen om mijn nu nog bedrade systeem om te zetten naar draadloos. Ik wilde het liefst 433mhz mijden, maar lijk erop dat het 433mhz is of Z-wave. Aangezien ik al een Rflink heb, lijkt het me niet nuttig om z-wave te nemen. Ik heb namelijk 433mhz draaien, Sonoff en de Aqara sensoren(zigbee) zijn onderweg.

Hoe veilig is een 433mhz systeem van KaKu bijvoorbeeld? Of kan mijn buurman dadelijk ook mijn rolluik bedienen met zijn Rflink?
Ik ontvang met mijn Rflink erg veel signalen, wat voor simpele weerstations heel handig is maar voor de veiligheid lijkt het me wat minder.

Concreet:
Ik zou eerder de vraag stellen in het Domoticz of ander algemeen domotica forum :) Daar zou je het best antwoord kunnen krijgen.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
Phoolie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:30:

Die converter heb ik ook voor mijn Gateway, alleen dat ledje vind ik verschrikkelijk. Daarnaast sluit mijn gateway niet helemaal strak aan op de converter, is dat normaal of is mijn converter wellicht niet helemaal juist?

Ik overweeg eventueel een chinees (dat is het toch) stopcontact op de plek waar de Gateway zit. Met 2 kleine kids en een 3e op komst vind ik het maar niks dat die pinnen een klein beetje zichtbaar (en dus ook aan te raken) zijn.
Gebruik anders een wat meer kwalitatieve stekker, zoals de platte SKross wereld naar EU stekker. Hier zit ie strak tegen het stopcontact en de gateway:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/31bde425ab1aad7f220f4942708c48fdd29793e5/?url=http%3A%2F%2Foi66.tinypic.com%2F351flvq.jpg

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
patatman12 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:04:

Concreet:
Oplossing via het Domoticz topic.
patatman12 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 14:14
Ik heb eindelijk een deel van mijn bestellingen binnen van Gearbest. Spul is besteld tussen 1-3 december. Mocht even duren dus...

Maar ik kan het systeem weer verder inrichten :D

Weet iemand of het mogelijk is het alarm van de Gatway aan en uit te zetten via Homekit?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Pixelmagic

Ubergeek

SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:45:
Ik heb eindelijk een deel van mijn bestellingen binnen van Gearbest. Spul is besteld tussen 1-3 december. Mocht even duren dus...
Vaag hoor, 10-1 twee deursensoren besteld, vandaag in de bus. Bizar wat een verschillen in tijd.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 22:41
Je vergeet verzendkosten à €1,31 (komt ie op €7,13) O-) Bij aliexpress komt hij op €6,46 (plus eventueel 6% extra cashback via de cbxl website)
TerrorSource schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:12:
Aqara Wireless Switch Button v2 - E-Mail Only Price:
6,99 USD / 5,82 EUR

https://www.gearbest.com/...03469&eo=v0cEO3dG6yOGth4h

[ Voor 26% gewijzigd door _LF_ op 23-01-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Nicap

Tsssk....

Ik heb de watersensor binnen die ik pas geleden besteld heb. Ook ik heb de grootste zending nog niet binnen, net als de meeste van jullie. Ook die via polen, maar ja.

De watersensor:
Hoe voeg ik die toe aan de gateway? In de chinese beschrijving staat dat je op het +-je moet drukken in de app en op de sensor zelf moet drukken.
Dan heb ik gedaan en er gaat in de sensor soms wel een blauw ledje knipperen, maar hij komt niet tevoorschijn in de app.
Wat zijn precies de stappen die gevolgd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:59
Nicap schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:13:
Ik heb de watersensor binnen die ik pas geleden besteld heb. Ook ik heb de grootste zending nog niet binnen, net als de meeste van jullie. Ook die via polen, maar ja.

De watersensor:
Hoe voeg ik die toe aan de gateway? In de chinese beschrijving staat dat je op het +-je moet drukken in de app en op de sensor zelf moet drukken.
Dan heb ik gedaan en er gaat in de sensor soms wel een blauw ledje knipperen, maar hij komt niet tevoorschijn in de app.
Zal me niks verwoonderen als je op de knop op de sensor enkele seconden moet drukken. Tot ledje sneller gaat knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Pfff, geen idee hoe of wat, maar opeens werkte de gateway niet meer (alle sensoren reageerde niet meer) dus ik ging op onderzoek uit en merkte dat alles offline stond in de app van xiaomi. Dus ik ging naar de gateway kijken en zag dat ie dus ook offline stond. Ik heb de stekker eruit getrokken, maar nog steeds offline... ik heb hem toen gereset en opnieuw toegevoegd, dat ging goed maar hij had nog steeds geen verbindin met internet (operation faild, couldn't connect to network melding bij lan) dus ik heb toen ook mijn router gereset en de gateway ook weer, dus ook weer toegevoed, maar ik krijg hem nog steeds niet aan de praat? Ik kan hem dus wel toevoegen maar hij blijft een sort van offline modus staan... Echt heel vaag.
Iemand een idee wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Nicap

Tsssk....

maartend schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:15:
[...]

Zal me niks verwoonderen als je op de knop op de sensor enkele seconden moet drukken. Tot ledje sneller gaat knipperen
Ik heb het na een aantal pogingen handmatig geprobeerd. Dat lukte wel. Vanmorgen lukte dat al helemaal niet.
Gelijk even getest en het werkt perfect. Mooi gejodel uit dat ding haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Nicap schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:13:

De watersensor:
Even zoeken op Google, staan diverse filmpjes hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
Rushhour77 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:01:
[...]

Super bedankt voor je reactie. Dus ik heb geen Homebridge nodig of bedoel je dat met homekit? Helaas heb ik nog geen raspberry dus ik twijfel nog hierover. Ik denk dat ik even ga proberen op de Windows machine omdat die toch al 24/7 aan staat. Misschien wordt het allemaal wel duidelijke als ik eraan begin hoop ik 😂
Anders kan ik ook nog proberen een emulator van rasp te draaien https://sourceforge.net/projects/rpiqemuwindows/
Ik heb iig deze link gevonden om het aan de praat te krijgen maar dat wordt er niet echt duidelijker op voor mij. https://www.domoticz.com/wiki/Homekit_Siri
Ben benieuwd hoe ver ik ga komen.
Ik bedoel inderdaad met homekit homebridge sorry. Het linkje van homebridge is voor linux. Het is gewoon het uitvoeren van de de stappen en dan draait het. Ik zou dus alleen wel eerst een kamer homebridge aanmaken in Domoticz en deze in de config van homebridge zetten. Mocht het niet lukken dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05-2024
Beetje het topic vervuilen met je 433 mhz he;) haha. Ik zou ook liever niet met 433mhz willen werken. Heb het zelf gehad. Ook een script gehad in domoticz die het rolluik automatisch naar boven gooide als het zou gaan regenen volgens buienradar. Bij was het helaas zo dat ik af en toe een signaal miste waardoor het rolluik niet op tijd dicht ging. Ik ga het met zwave doen lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Hoe kan je de tijd instellen voor de alarm geluiden van de gateway in een blockly? nu wordt het geluid wel afgespeeld maar herhaalt zich niet. dus na enkele seconden hoor je geen geluid meer.

In my blockly:
If: motion senor: open
Do: set xiaomi alarm: "level90"
set rgb gateway on for 1 minute

Het geluid (WOOF WOOF WOOF WOOF) speelt dan, precies 4x woof en stopt dan... met andere level waardes (dus ander geluid) heb ik hetzelfde probleem. Ik zou graag willen dat het geluid door blijft spelen tot ie stopt op een (nog in te stellen) tijd.

[ Voor 48% gewijzigd door vwtune op 24-01-2018 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Xaiomi Mijia Honeywell Fire Alarm Detector - Email Only Price!
23,99 USD / 19,99 EUR
+ 1,46 EUR shipping

https://www.gearbest.com/...76631&eo=w5uFrc8SNy0fhl9S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
_LF_ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:47:
Je vergeet verzendkosten à €1,31 (komt ie op €7,13) O-) Bij aliexpress komt hij op €6,46 (plus eventueel 6% extra cashback via de cbxl website)
[...]
Thanks voor de tip, als je via de Aliexpress app besteld is hij zelfs €6.33 (gratis verzending)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Original Xiaomi Smart Wireless Switch v1
€3,32 met coupon code: GBNY039
+ 1,06 shipping

https://www.gearbest.com/...257679.html?lkid=12815319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:59
TerrorSource schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:58:
+ 1,06 shipping

Zoiets werkt zeker niet rechtstreex samen met een Samsung SmartThing?

• Original xiaomi smart wireless switch for home device

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 24-01-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ 1,06 shipping

bedankt!
ik wilde er meteen een paar bestellen, helaas is de code maar voor 1 stuk per account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 15:13
vwtune schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:33:
Ik zit met het volgende:
Wanneer mijn tuin deur sensor open gaat, dan moet de gateway voor 1 minuut, sirene 1 afspelen.

Wat wel werkt via mijn blockly:
Deur gaat open en triggert sirene 1, maar doet dit niet voor 1 minuut maar speelt af voor 14 seconden.

If: xiaomi achterdeur = on
Do: set xiaomi alarm = level (%) 10
Set xiaomi alarm = off after 60 seconden

Waarom speelt de sirene niet af met de ingestelde tijdsduur?
Ik weet uit mijn hoofd even niet wat die Alarm 10 is, maar waarschijnlijk duurt het geluidje van dat alarm maar 14 seconden, dan zet je hem dus pas uit als hij al uit staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 14:29
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:11:
[...]

bedankt!
ik wilde er meteen een paar bestellen, helaas is de code maar voor 1 stuk per account.
bij mij werkt de code niet. prijs wordt duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
+ 1,06 shipping

leuk, net gebruikt !

Is het mogelijk om en coupon code te regelen voor de gewone "Human body sensor":
https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257678.html

-> versie met of zonder base bracket, maar het moet wifi zijn :P
het kost nu €9.78: 8.72+1.06

Het nieuwste versie van dit sensor, met base bracket en zigbee, is nu goedkoper met code GBNSB08 maar ik moet het wifi versie hebben :'(
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_659226.html

alvast bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Phoolie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:47:
[...]
Ik weet uit mijn hoofd even niet wat die Alarm 10 is, maar waarschijnlijk duurt het geluidje van dat alarm maar 14 seconden, dan zet je hem dus pas uit als hij al uit staat ;)
Nee de level waarde is het geluidje wat ie moet afspelen, wanneer je in de gateway alarm, zelf het geluidje gaat afspelen ,dan blijft ie afspelen, maar met dit niet:

In my blockly:
Do: set xiaomi alarm: "level90" (90 is het geluidje barking dog)

Het geluid (WOOF WOOF WOOF WOOF) speelt dan, precies 4x woof en stopt dan... met andere level waardes (dus ander geluid) heb ik hetzelfde probleem. Ik zou graag willen dat het geluid door blijft spelen tot ie stopt op een (nog in te stellen) tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:39:
Dit weekend aan het spelen geweest met de gateway en motion sensor.
Mijn bevindingen tot nu toe, voor zover hier nog niet bekend:
- Bij beweging word er status "motion" verzonden
- Bij beweging word het aantal lux verzonden
- Als er binnen korte tijd weer beweging is (30 seconden oid) dan word dit niet verstuurd
- Als er na iets langere tijd weer beweging is (circa 50 seconden oid) word dit verstuurd
- Als er na 2 minuten geen beweging meer is, word er verzonden dat er al 2 minuten geen beweging is
- Zolang er geen beweging is word er elke 1 a 2 minuten verzonden hoe lang er al geen beweging is
- Op bepaalde intervallen (nog niet gevonden wanneer) word er een voltage van de sensor gestuurd (mijn nieuwe PIR geeft 3,065 volt aan, volgens mij is dat 100%)
Toevoeging op wat de PIR (gateway) verstuurd:

- Beweging : motion
- 2 minuten na geen beweging meer gezien te hebben : 120
- 3 minuten na geen beweging meer gezien te hebben : 180
- 5 minuten na geen beweging meer gezien te hebben : 300
- 10 minuten na geen beweging meer gezien te hebben : 600
- 20 minuten na geen beweging meer gezien te hebben : 1200
- 30 minuten na geen beweging meer gezien te hebben : 1800

Na 30 minuten geen beweging stuurt hij niets meer.
Koffie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:14:
Het is nu nog even te bijelkaar geraapt om te publiceren. Het is een combinatie van deze https://github.com/hamwong/mihome en https://github.com/jon1012/mihome
In principe zou die hamwong het al moeten doen, maar crasht bij met op allerlei fronten, dus zelf het eea zitten prutsen.

Voornaamste reden voor mij:
- Alle sensor info via MQTT
- Via MQTT minimaal licht en geluid aansturen (andere sensors heb ik nog niet)
Huidige status:
- Python start op en checkt of een voorgedefinieerde URL te benaderen is, pas als dit lukt gaat hij verder (mijn Raspberry Pi was te snel met python aftrappen bij opstarten tov het netwerk)
- Alles wat de gateway verstuurd, word op MQTT gezet, zonder dit mooier te maken
- Heartbeat van de gateway word 1 keer per minuut op MQTT gezet ipv elke 10 seconden
- Versturen van raw commandos over MQTT naar de gateway mogelijk
- Buildin optie om relatief makkelijk 1 RGB kleur te laten knipperen met 1 MQTT opdracht
- Buildin optie om relatief makkelijk een geluid te spelen en deze elke x seconden te herhalen

Als de code wat fatsoenlijker is, zal ik deze op github zetten (stelt niet veel voor, is meer blokken code van andere projecten geleend en in 1 script gehangen) en hier plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
cpbox schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:22:
[...]

leuk, net gebruikt !

Is het mogelijk om en coupon code te regelen voor de gewone "Human body sensor":

Het nieuwste versie van dit sensor, met base bracket en zigbee, is nu goedkoper met code GBNSB08 maar ik moet het wifi versie hebben :'(

alvast bedankt ! _/-\o_
Ik regel zelf geen codes. Ik pik ze overa vandaan :9
Codes kan je zelf aanvragen via FOK! forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
vwtune schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:23:
[...]

Nee de level waarde is het geluidje wat ie moet afspelen, wanneer je in de gateway alarm, zelf het geluidje gaat afspelen ,dan blijft ie afspelen, maar met dit niet:

In my blockly:
Do: set xiaomi alarm: "level90" (90 is het geluidje barking dog)

volgens mij begrijp je mijn reactie niet. Ik weet wat die 10% doet. Ik gebruik namelijk zelf de belfunctie. Die werkt identiek.

Wat ik dus zei, het geluidje (de mp3 met het alarm geluid) duurt dus maar 14 seconden en door dat commando aan te sturen start je maar 1 keer dat geluidje van 14 seconden. Hetzelfde met dat blaf geluid. Die mp3 is gewoon niet langer en speelt maar 1 keer af. Om dat op te lossen zal je een loop moeten maken, maar ik betwijfel of je een loop kan maken die je via blockly gestopt krijgt.

Ik denk dat het makkelijker is om gewoon 4 keer het alarm commando te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
kan je ook meerdere gearbest code's in 1 order doen trouwens?
ik wacht nog steeds op mijn gateway :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
cpbox schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:22:
[...]

leuk, net gebruikt !

alvast bedankt ! _/-\o_
Misschien bedoel je het anders, maar beide zijn met Zigbee en niet met WiFi.
zoeperman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:24:
Volgens mij heb je maar 1 invoerveld voor een code, maar je kan natuurlijk wel meerdere orders plaatsen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09 00:25

dof

zoeperman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:24:
Als je bij GB meerdere dingen besteld en dan codes wilt invoeren, moet je het betreffende artikel waar de code voor is, aanvinken. Op die manier kun je meerdere artikelen met dus meerdere code's in een order plaatsen. Of bedoel je wat anders?

Daarnaast kun je soms maar 1 exemplaar bestellen van een artikel met een kortingscode, maar soms ook 2 of 3. Kwestie van proberen.

Ik heb inmiddels (~10 bestellingen met ~25 artikelen bij GB en Ali) sinds eerste bestelling van eind november bijna allemaal binnen. Nog twee dingen onderweg. Alle bestellingen van voor de kerst zijn 6-7 weken onderweg geweest, alles vanaf begin januari 2-3 weken onderweg. Komt dus vrijwel altijd goed. :9~

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Hoe kan ik het oplossen dat al mijn xiaomi apparaten, hun batterij status laten zien?
Nu zie je bijvoorbeeld dat de aqara switch en de human sensor geen waardes weergeven (ze doen het wel gewoon)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/16bmqh0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weet iemand wanneer de gateway zijn lux verzend? Voor zover ik kan zien namelijk alleen wanneer er een verandering aan de LED ring plaatsvind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:13
Is het trouwens mogelijk om de gateway als een soort assistent te gebruiken.

Bijvoorbeeld: Ik heb 2 telefoons toegevoegd met GPSlogger. Ik wil dan een bericht krijgen uit de speaker als x persoon bijna thuis is/binnen bereik is. Dan weet ik dat ik het eten op tafel kan zetten :+

Ik gebruik homeassistant

[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 24-01-2018 22:20 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben totaal niet bekend met homeassistant en zijn (mogelijke) plugins. Ik gebruik zelf pimatic (in combinatie met owntracks voor geofencing).
In mijn ervaring is GPS tracking/logging/fencing simpelweg te traag voor realtime responsive gebruik. Tuurlijk, het werkt perfect om te detecteren of je thuis bent of juist niet, maar in de praktijk ga jij niet je verlichting aan kunnen zetten op basis van geofencing. Tegen de tijd dat de positiebepaling klaar is, ben je al binnen, heb je je jas opgehangen, lichten aangedaan en trek je een koude jongen uit de koelkast.

offtopic:
Persoonlijk gebruik ik geofencing om te bepalen of iemand onderweg is naar huis en of er personen thuis zijn. Op basis daarvan (is er iemand thuis) stuur ik de kachel weer aan. Zodra iemand binnen een straal van 17,5 km van huis komt, gaat de kachel aan. Andersom: als er niemand thuis is (op basis van geofencing) gaat de setpoint automatisch omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Koffie Weet ik, daar ga ik het ook niet voor gebruiken.. Al moet ik zeggen dat gpslogger erg snel werkt voor wat ik heb getest...

Met home-assistant kun je bepaalde zones inregelen met een straal die je zelf kan aangeven. Laten we zeggen dat het 500 meter of een kilometer is. GPSlogger is daar best wel snel in is mijn ervaring.

Waar het mij om gaat is dat ik een soort van spraak bericht uit mijn gateway komt dat mijn vriendin bijvoorbeeld bijna thuis is. Voor lampen zal ik het ook niet gaan gebruiken. Daar heb ik mijn andere automations al voor.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Again, geen kennis van homeassistant , maar volgens mij moet het niet moeilijk zijn om op een locatie te triggeren om dan een bepaald geupload MP3tje op de gateway af te spelen?
Als je die locatie dan idd op 500 a 1000 meter zet, weet je dat je nog enkele minuten hebt om de tissues en lotion te verbergen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Koffie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:36:
Again, geen kennis van homeassistant , maar volgens mij moet het niet moeilijk zijn om op een locatie te triggeren om dan een bepaald geupload MP3tje op de gateway af te spelen?
Als je die locatie dan idd op 500 a 1000 meter zet, weet je dat je nog enkele minuten hebt om de tissues en lotion te verbergen :+
Precies.. :+ Dat moet mogelijk zijn in HA. Nu alleen uitzoeken hoe ik een mp3tje kan uploaden aangezien een groot deel in het chinees is:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Possible schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:33:
@Koffie Weet ik, daar ga ik het ook niet voor gebruiken.. Al moet ik zeggen dat gpslogger erg snel werkt voor wat ik heb getest...

Met home-assistant kun je bepaalde zones inregelen met een straal die je zelf kan aangeven. Laten we zeggen dat het 500 meter of een kilometer is. GPSlogger is daar best wel snel in is mijn ervaring.

Waar het mij om gaat is dat ik een soort van spraak bericht uit mijn gateway komt dat mijn vriendin bijvoorbeeld bijna thuis is. Voor lampen zal ik het ook niet gaan gebruiken. Daar heb ik mijn andere automations al voor.
Ik gebruik Home assistant en de gateway en is mij nog niet gelukt. Ik gebruik een losse tts speaker want de Xiaomi gateway accepteert zover ik weet alleen vooraf ingeladen sounds

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 14:47
Wat is een goede manier om het Zigbee signaal te versterken? of het bereik te vergroten.
Ik wil een aantal devices; Sensor, smartplug en een Philips led bulb in de schuur (afstand 12m van gateway)
plaatsen, maar heb geen bereik daar. Een WIFI repeater biedt geen uitkomst, Maar deze versterkt ook niet het Zigbee signaal toch?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 07:43
Neles7108 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:56:
Wat is een goede manier om het Zigbee signaal te versterken? of het bereik te vergroten.
Ik wil een aantal devices; Sensor, smartplug en een Philips led bulb in de schuur (afstand 12m van gateway)
plaatsen, maar heb geen bereik daar. Een WIFI repeater biedt geen uitkomst, Maar deze versterkt ook niet het Zigbee signaal toch?

Alvast bedankt
Wellicht een 2e gateway ophangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof

dof

Neles7108 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:56:

Alvast bedankt
Zigbee is een mesh netwerk, dus zigbee routers kunnen pakketjes door "hoppen". Volgens mij het goedkoopst kan het verlengd worden met een Xiaomi zigbee wall socket zoals deze die ook als zigbee router werkt. Althans dat heb ik ergens gelezen maar nog niet zelf kunnen testen. Dat ding heeft wel een chinese aansluiting, dus adapter nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door dof op 25-01-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
Ik heb al zo'n smart socket, Zigbee version, al gebrobeerd in de schuur te connecten, werkt niet..
Of moet ik iets in de settings veranderen?
dof schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:57:
[...]

Zigbee is een mesh netwerk, dus zigbee routers kunnen pakketjes door "hoppen". Volgens mij het goedkoopst kan het verlengd worden met een Xiaomi zigbee wall socket zoals deze die ook als zigbee router werkt. Althans dat heb ik ergens gelezen maar nog niet zelf kunnen testen. Dat ding heeft wel een chinese aansluiting, dus adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 07:43
Neles7108 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 05:52:
Ik heb al zo'n smart socket, Zigbee version, al gebrobeerd in de schuur te connecten, werkt niet..
Of moet ik iets in de settings veranderen?

[...]
Maar als je in de schuur al geen bereik hebt, dan heeft zo'n powerplug toch ook geen bereik. Die zou je dan ergens halverwege moeten ophangen. (als het doorgeven van signaal überhaupt werkt bij Xiaomi..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Possible schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:38:
[...]
Precies.. :+ Dat moet mogelijk zijn in HA. Nu alleen uitzoeken hoe ik een mp3tje kan uploaden aangezien een groot deel in het chinees is:P
Ga naar de mihome app, klik op je gateway, tabblad auto, klik doorbell, klik op doorbell tone, onderin op plusje klikken. Je kunt nu iets rechtstreeks opnemen of een MP3 vanaf je telefoon uploaden.

Elke custom MP3 krijgt een nummer, te beginnen bij 10001 dan 10002 etc.
Voor zover ik weet : als je een bestaande custom verwijderd, komt dat ID weer vrij. Let even op bitrate enzo, want hij slikt niet alles (althans : hij slikt het wel maar speelt verkeerd af).
Koffie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:07:
Weet iemand wanneer de gateway zijn lux verzend? Voor zover ik kan zien namelijk alleen wanneer er een verandering aan de LED ring plaatsvind?
Volgens mijn logging van vannacht : elk uur na de laatste keer dat hij het doorgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:07:
In HA wordt Lumen weergegeven, in Domoticz Lux.

Waar in HA de actuele situatie weergegeven wordt, wordt in Domoticz inderdaad de Lux niet bijgewerkt.

Waarom? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb gisteren 1 pakketje van de befaamde Polen trein ontvangen, mijn motion sensor v2. Daarnaast nog een watersensor en deur sensor, maar die had ik 1,5 week geleden besteld met postnl tracking via GB.
de motion sensor is heel gevoelig merk ik. Ik heb het nu bij de voordeur geplaatst. en ik kijg dan een melding als er beweging is op mijn mobiel. Eerst keek de motion sensor richting de straat (voortuin) en ik kreeg vanacht veel meldingen. Auto's en mensen die langs liepen op zeker 4 meter afstand. Dus vanochtend heb ik de sensor verplaatst. Deze kijkt nu richting mijn voordeur en een deel van mijn voortuin. geen meldingen gehad. alleen toen mijn vrouw vanochtend de kids naar school ging brengen >:) dus dat is prima. Ik ga binnenkort nog de philips xiaomi bulb plaasen bij de voordeur. dee mag dan bij beweging + donker aangaan, van 21.00 - 08.00 uur.

Gisteravond keek ik naar de instellingen van mijn Yeelight ceiling lamp en ik zie dat deze na de update een Bluetooth Gateway is geworden.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/nd677q.png

jammer dat ik geen plant sensor heb. Zou willn weten of ik deze na connectie met de Yeelight via de Mi Home App kan zien en of ik meldingen kan instellen, zoals: tijd om water te geven 8)

kan iemand die de plant sensor heeft en tevens bluetooth gateway, dit checken? Inmiddels heb ik al meer dan 200 euro uitgegeven aan xiaomi sensoren en verlichting, is echt snel gegaan merk ik. voor je het door hebt blijf je uitgeven 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door SolarOrbiter op 25-01-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vorkie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:36:
[...]

In HA wordt Lumen weergegeven, in Domoticz Lux.

Waar in HA de actuele situatie weergegeven wordt, wordt in Domoticz inderdaad de Lux niet bijgewerkt.

Waarom? Geen idee.
Ik kan je niet helemaal volgen? Maar ik gebruik dan ook geen HA of Domoticz, ik kijk realtime op de multicast van de gateway zelf.
Hooguit dat met een commando de lux op te vragen is aan de gateway, maar dat is mij teveel traffic om op basis van lux te zien of de meterkastdeur open of dicht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Waarom zie ik niet van al mijn apparaten, hun batterij status?
Nu zie ik bijvoorbeeld dat de aqara switch en de human sensor geen waardes (batterij) weergeven in Domoticz (ze doen het wel gewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Koffie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:35:
[...]

Ga naar de mihome app, klik op je gateway, tabblad auto, klik doorbell, klik op doorbell tone, onderin op plusje klikken. Je kunt nu iets rechtstreeks opnemen of een MP3 vanaf je telefoon uploaden.

Voor zover ik weet : als je een bestaande custom verwijderd, komt dat ID weer vrij. Let even op bitrate enzo, want hij slikt niet alles (althans : hij slikt het wel maar speelt verkeerd af).

[...]

Volgens mijn logging van vannacht : elk uur na de laatste keer dat hij het doorgaf.
Ik heb het gevonden en een Mp3'tje gemaakt.Echter elke keer als ik hem wil uploaden dan crashed de app.

Heb jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Possible schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:25:
[...]

Ik heb het gevonden en een Mp3'tje gemaakt.Echter elke keer als ik hem wil uploaden dan crashed de app.

Heb jij hier ook last van?
Nee geen last van, maar slechts 2 keer iets geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Koffie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Nee geen last van, maar slechts 2 keer iets geupload.
Thanks.. het is inmiddels gelukt. Met de ID"s moet ik nog even uitvogelen. Als ik hem op 10001 zet dan wordt er niks afgespeeld. Doe ik bijvoorbeeld 13.. (alarm) dan werkt het prima.

Ik zal deze vraag eens even stellen in het HA topic :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof

dof

Dacuuu schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:22:
[...]

Maar als je in de schuur al geen bereik hebt, dan heeft zo'n powerplug toch ook geen bereik. Die zou je dan ergens halverwege moeten ophangen. (als het doorgeven van signaal überhaupt werkt bij Xiaomi..)
Precies, hij moet dan wel halverwege ergens in stopcontact zitten. In het zigbee netwerk, moet een router of extender functie draaien op iets dat "always on" is. En dat zijn een paar Aqara dingen, o.a. deze smart socket.

Maar de documentatie is summier ofwel alleen in het chinees waar google translate niet veel van bakt, dus ik was van plan het eens te testen in opzet :

Xiaomi gateway <= 30 mtr => Xiaomi (zigbee) sensor

versus

Xiaomi gateway <= 30 mtr => Smart Plug <= 30 mtr => Xiaomi (zigbee) sensor.

Uit de zigbee literatuur begrijp ik dat het na zo'n 30 mtr problemen gaat opleveren, dus bovenstaande zou een uitgangspunt kunnen zijn. Als iemand meer zigbee ervaringen heeft hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Koffie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:35:
[...]

[...]
Ik heb even gekeken, maar is heb daar alleen de mogelijkheid om iets op te nemen, er staat ook geen plusje, maar alleen de opneemknop. Kan het zijn dat de iPhone app geen mp3 ondersteund?

@vwtune Is dit misschien een oplossing voor jouw probleem? Als je een alarm sound van meer dan 60 seconden upload, dan kan je na 60 seconden deze wel stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Zojuist ook de smart socket ZigBee versie ontvangen. Er is een paar keer naar gevraagd. Ik kan bevestigen dat deze versie power statistics (verbruik) aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Phoolie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:52:
[...]
Ik heb even gekeken, maar is heb daar alleen de mogelijkheid om iets op te nemen, er staat ook geen plusje, maar alleen de opneemknop. Kan het zijn dat de iPhone app geen mp3 ondersteund?

@vwtune Is dit misschien een oplossing voor jouw probleem? Als je een alarm sound van meer dan 60 seconden upload, dan kan je na 60 seconden deze wel stoppen.
Dat zou best wel eens kunnen! ik ga het proberen en ik denk dat het wel helpt ja!

Iemand misschien nog een oplossing om de batterij status te laten zien van mijn apparaten welke het niet weergeven zoals de wireless square switch en motion sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
Ik heb even voor je gekeken, maar ik denk niet dat het mogelijk is.
Hier het hoofdmenu van de plant sensor:

https://www.mupload.nl/img/okx78mvqj6.png

Hier het keuzemenu en eronder de vertaling van deze (denk ik...:)

https://www.mupload.nl/img/s6wdsv9ltip.png

https://www.mupload.nl/img/q0cfhvl9dzl.png

Ik kan niks over automation vinden iig.. Ook via een Philips/Xiaomi led lamp kan ik de plantsensor niet toevoegen aan een scene oid.
De plant sensor is wel zichtbaar in Mi Home. maar er moet ook een extra app geinstalleerd worden;(Flower care) Dit is weer een uitgebreide versie van de Mi Home met meer info, maar ook hier niks wat betreft automation...

Succes!
SolarOrbiter schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:38:
ik heb gisteren 1 pakketje van de befaamde Polen trein ontvangen, mijn motion sensor v2. Daarnaast nog een watersensor en deur sensor, maar die had ik 1,5 week geleden besteld met postnl tracking via GB.
de motion sensor is heel gevoelig merk ik. Ik heb het nu bij de voordeur geplaatst. en ik kijg dan een melding als er beweging is op mijn mobiel. Eerst keek de motion sensor richting de straat (voortuin) en ik kreeg vanacht veel meldingen. Auto's en mensen die langs liepen op zeker 4 meter afstand. Dus vanochtend heb ik de sensor verplaatst. Deze kijkt nu richting mijn voordeur en een deel van mijn voortuin. geen meldingen gehad. alleen toen mijn vrouw vanochtend de kids naar school ging brengen >:) dus dat is prima. Ik ga binnenkort nog de philips xiaomi bulb plaasen bij de voordeur. dee mag dan bij beweging + donker aangaan, van 21.00 - 08.00 uur.

Gisteravond keek ik naar de instellingen van mijn Yeelight ceiling lamp en ik zie dat deze na de update een Bluetooth Gateway is geworden.

[afbeelding]

jammer dat ik geen plant sensor heb. Zou willn weten of ik deze na connectie met de Yeelight via de Mi Home App kan zien en of ik meldingen kan instellen, zoals: tijd om water te geven 8)

kan iemand die de plant sensor heeft en tevens bluetooth gateway, dit checken? Inmiddels heb ik al meer dan 200 euro uitgegeven aan xiaomi sensoren en verlichting, is echt snel gegaan merk ik. voor je het door hebt blijf je uitgeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Neles7108 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 02:05:
Ik kan niks over automation vinden iig.. Ook via een Philips/Xiaomi led lamp kan ik de plantsensor niet toevoegen aan een scene oid.
De plant sensor is wel zichtbaar in Mi Home. maar er moet ook een extra app geinstalleerd worden;(Flower care) Dit is weer een uitgebreide versie van de Mi Home met meer info, maar ook hier niks wat betreft automation...

Succes!

[...]
bedankt voor de moeite.
dat je via de Philips led lamp geen automation rules voor de plant sensor kunt toevoegen is eigenlijk niet vreemd, want dat is geen Bluetooth gateway.
heel misschien dat het wel via een ceiling lamp of bedside lamp gaat, die twee zijn sowieso gateways. en dan is het nog steeds de vraag of je automation rules kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
SolarOrbiter schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:14:
[...]

bedankt voor de moeite.
dat je via de Philips led lamp geen automation rules voor de plant sensor kunt toevoegen is eigenlijk niet vreemd, want dat is geen Bluetooth gateway.
heel misschien dat het wel via een ceiling lamp of bedside lamp gaat, die twee zijn sowieso gateways. en dan is het nog steeds de vraag of je automation rules kunt instellen.
Maar zou je de waardes niet via bijvoorbeeld Domoticz over kunnen halen en op die manier je automation rules maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Phoolie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:58:
[...]

Maar zou je de waardes niet via bijvoorbeeld Domoticz over kunnen halen en op die manier je automation rules maken?
geen idee. heb zelf geen domoticz. antwoord staat hierboven gebruik op dit moment alleen de Mi Home App.
heb wel een week terug een raspberry PI 3 model B besteld bij GB, voor 28 eurie.

offtopic: mijn ultime droom met de raspberry pi: domoticz of hass op zetten + een nintendo simulator. maar weet niet of dat samen gaat

[ Voor 3% gewijzigd door SolarOrbiter op 26-01-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Het is mij via die twee sites, niet gelukt mijn 3 planten sensoren aan de praat te krijgen in Domoticz. geen idee waar het aan ligt, maar ik heb de idx van de dummy's toegevoegd in domoticz.py en ik neem aan dat in domoticz dan automoatisch de waardes worden doorgegeven? Of moet ik nog iets van een event met blockly maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
De batterij waardes van mijn bewegings sensor en square switch worden niet weergegeven in het lijstje bij apparaten, iemand een idee waar dat door komt en hoe op te lossen? Ik neem aan dat jullie wel al je xiaomi batterij levels in domoticz zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:22
vwtune schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Het is mij via die twee sites, niet gelukt mijn 3 planten sensoren aan de praat te krijgen in Domoticz. geen idee waar het aan ligt, maar ik heb de idx van de dummy's toegevoegd in domoticz.py en ik neem aan dat in domoticz dan automoatisch de waardes worden doorgegeven? Of moet ik nog iets van een event met blockly maken?
Het script kan je handmatig runnen, of je zorgt ervoor dat een Blockly of LUA script de boel af trapt op een zeker moment. Ik heb een LUA script draaien die iedere dag om 19:00 checkt hoe vochtig de boel is en op het moment dat we thuiskomen (mochten we dat nog niet zijn) een berichtje stuurt via Telegram.

Het troubleshooten begint bij het uitvoeren van het script op je Pi en te valideren of de waardes ook in Domoticz worden weggeschreven. Ik heb zelf een bash-script in de scripts folder gezet om het uit te voeren via een dummy switch in Domotiz. Daar staat niets meer in dan:
code:
1
/usr/bin/python3 /home/pi/domoticz/scripts/python/miflora/domoticz.py

Als ik die vanuit de console uitvoer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2TfrLay.png

Output in Domoticz:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wfG9XgJ.png

Stuur anders maar even een PB, of reply in het Domoticz topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
SolarOrbiter schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:09:
[...]

geen idee. heb zelf geen domoticz. antwoord staat hierboven gebruik op dit moment alleen de Mi Home App.
heb wel een week terug een raspberry PI 3 model B besteld bij GB, voor 28 eurie.

offtopic: mijn ultime droom met de raspberry pi: domoticz of hass op zetten + een nintendo simulator. maar weet niet of dat samen gaat
Waarom wil je die 2 dingen combineren? Gewoon 2 raspberry's voor gebruiken, dan zitten ze elkaar ook niet in de weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Aqara Smart Wireless Switch - MILK WHITE
Van 6,04 voor 4,16 met coupon code: GBNL19
+ 1,09 shipping
https://www.gearbest.com/...626695.html?lkid=12845562

Xiaomi Yeelight AC220V RGBW E27 Smart LED Bulb (EU Warenhuis)
Van 19,16 voor €14,99 met coupon code: GBNL22
+3,00 shipping via Priority Line
https://www.gearbest.com/...html?wid=91&lkid=12845583

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Cool, na wat graven in andere code en documentatie is het nu ook gelukt om een device te pairen en te verwijderen met eigen script, zonder de app nodig gehad te hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Koffie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:26:
Cool, na wat graven in andere code en documentatie is het nu ook gelukt om een device te pairen en te verwijderen met eigen script, zonder de app nodig gehad te hebben :Y)
Tof dat het kan, maar je kan ook gewoon 3 keer op het knopje op de gateway drukken he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Phoolie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:41:
[...]

Tof dat het kan, maar je kan ook gewoon 3 keer op het knopje op de gateway drukken he? ;)
Wist ik niet eens :)
Maar dat is dus alleen voor pairing modus, verwijderen niet te toch?
Hoewel niet geheel onbereikbaar, hangt mijn gateway ergens hoog in de meterkast .. niet ergens midden in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Wou je zeggen dat je de startpost niet gelezen hebt dan? ;)
Maar dat is dus alleen voor pairing modus, verwijderen niet te toch?
Klopt, denk dat je verwijderen nooit met een knop af kan vangen, zou niet weten hoe je het te verwijderen device mee moet geven.
Hoewel niet geheel onbereikbaar, hangt mijn gateway ergens hoog in de meterkast .. niet ergens midden in de woonkamer.
Ik heb hem juist op de overloop om de lamp als nachtlampje te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Phoolie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:10:
[...]
Wou je zeggen dat je de startpost niet gelezen hebt dan? ;)
Inderdaad. Tweakers lezen geen handleidingen die gaan direct van alles proberen op te lossen om er achter te komen dat er helemaal geen probleem is :+
Klopt, denk dat je verwijderen nooit met een knop af kan vangen, zou niet weten hoe je het te verwijderen device mee moet geven.
En dat heb ik dus nu voor elkaar :) Middels 1 simpele MQTT opdracht kun je nu een specifiek device verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-08 11:47
Ik krijg met geen mogelijkheid de gateway aan het wifi gekoppeld. Korte samenvatting wat ik geprobeerd heb

- meerdere internet verbindingen (en dns servers)
- meerdere accesspoints
- gereset, 10 sec knop
- wifi hotspot

eindig altijd met failed to connect. 3x geel en 1x uit
Iemand de reddende tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

HeroS

SmartHome Nerd

rdvl schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:08:
Ik krijg met geen mogelijkheid de gateway aan het wifi gekoppeld. Korte samenvatting wat ik geprobeerd heb

- meerdere internet verbindingen (en dns servers)
- meerdere accesspoints
- gereset, 10 sec knop
- wifi hotspot

eindig altijd met failed to connect. 3x geel en 1x uit
Iemand de reddende tip?
Wel op Mainland China gezet bij de installatie? En je moet de gateway dicht bij de router zetten.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:26:
Zou het ook mogelijk zijn om de smoke detectors af te laten gaan op commando? In de mi app zit wel een test functie maar aansturen via HA of dergelijke lijkt tot dusver onmogelijk.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

martinvdm schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:37:
[...]

Zou het ook mogelijk zijn om de smoke detectors af te laten gaan op commando? In de mi app zit wel een test functie maar aansturen via HA of dergelijke lijkt tot dusver onmogelijk.
Ik heb geen rookdetector, maar wellicht dat je het eea kunt achterhalen wanneer je realtime meekijkt op wat je gateway allemaal verstuurd (zul je wel zelf even met een script aan de gang moeten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
SolarOrbiter schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Je hoeft niet perse een RP3 te gebruiken. Als voorbeeld. Mijn Home Assistent draait op een Pine64 die ik nog had liggen. En ik heb nog een kleine Orange PI om hass te testen.(En voor emulatie gebruik ik een Orange Pi lite met http://www.retrorangepi.org/).

Alle 3 draaien ze op DietPi. Een hele mooie lightweight distributie, waar ook nog een soort package manager op zit om bijvoorbeeld hass te installeren : http://dietpi.com/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=5#p5

Die Orange pi's kosten niet veel : https://nl.aliexpress.com/store/1553371?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 09:48:
[...]

Ik heb geen rookdetector, maar wellicht dat je het eea kunt achterhalen wanneer je realtime meekijkt op wat je gateway allemaal verstuurd (zul je wel zelf even met een script aan de gang moeten).
Ik zal eens kijken met fiddler wat de app verstuurd naar de gateway, of is dit encrypted? Had jij dit niet al onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gooi deze even ergens op, en je ziet al je verkeer voorbij komen: https://github.com/jon1012/mihome

Nog even verder zitten zoeken en translaten in de spaarzame documentatie van Xiaomi.
Alle batterijen die gebruikt worden zijn 3v batterijen. Voor alle sensoren geld dat 2800mV als 'low voltage' word beschouwd.

Wat ik alleen nog niet begrijp is dat die documentatie ook zegt dat de rang 0~3300mv zou zijn, maar die knoopcellen zullen toch niet 0,3 volt meer hebben dan je zou verwachten?
Mijn huidige (PIR) batterij begon op 3055 mV en zit nu op 3035 mV

Als ik ervan uitga dat 3300 mV 100% is, en 2800 mV 0% is, dan zou ik nu op 47% procent zitten?

[ Voor 73% gewijzigd door Koffie op 27-01-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 20-09 07:40
dof schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Als je bij GB meerdere dingen besteld en dan codes wilt invoeren, moet je het betreffende artikel waar de code voor is, aanvinken. Op die manier kun je meerdere artikelen met dus meerdere code's in een order plaatsen. Of bedoel je wat anders?
Dat klopt, maar als je dan andere dingen wil toevoegen dan kan je niet nog meer code's invoeren

dit vond ik met een beetje googlen
Unfortunately it is impossible to use multiple Coupons on a single order. But, if you choose free shipping or a cheap shipping method, you might still be able to save money on the total amount. For detailed shipping information and infos about taxes and customs please check our Shipping Guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:34:
Gooi deze even ergens op, en je ziet al je verkeer voorbij komen: https://github.com/jon1012/mihome

Nog even verder zitten zoeken en translaten in de spaarzame documentatie van Xiaomi.
Alle batterijen die gebruikt worden zijn 3v batterijen. Voor alle sensoren geld dat 2800mV als 'low voltage' word beschouwd.

Wat ik alleen nog niet begrijp is dat die documentatie ook zegt dat de rang 0~3300mv zou zijn, maar die knoopcellen zullen toch niet 0,3 volt meer hebben dan je zou verwachten?
Mijn huidige (PIR) batterij begon op 3055 mV en zit nu op 3035 mV

Als ik ervan uitga dat 3300 mV 100% is, en 2800 mV 0% is, dan zou ik nu op 47% procent zitten?
Dat kan wel aardig kloppen. Immers schommelen in Home assistant de batterijen ook meestal zo tussen de 40 en 70 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

martinvdm schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Dat kan wel aardig kloppen. Immers schommelen in Home assistant de batterijen ook meestal zo tussen de 40 en 70 procent
Als mij berekening klopt, vind ik het raar dat de batterij bij leveren al zo laag is? Als ik de google translate vertaling van de Xiaomi documentatie goed begrijp, zou een sensor onder 2800 mV sowieso als value "low_battery" versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Koffie schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:41:
[...]

Als mij berekening klopt, vind ik het raar dat de batterij bij leveren al zo laag is? Als ik de google translate vertaling van de Xiaomi documentatie goed begrijp, zou een sensor onder 2800 mV sowieso als value "low_battery" versturen.
Vond ik idd ook. Mijne kwamen binnen met 49 en 51 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:58
Hoi,
Sinds enkele weken bezig met Mi Smart Home produkten en Domoticz (op Raspberry3).
In domoticz werkte alles zoals hier beschreven tot gisteren; toen stopte mijn Zigbee Stekker ermee.
Ik kan wel schakelen in domoticz en wordt ook gelogd (on en off) maar er is geen actie op de stekker zelf.
Met de Mi home app werkt deze prima.
Vandaag nog twee zigbee stekkers toegevoegd: hetzelfde euvel.
Domoticz ziet ze, logt de actie. maar de stekker zelf schakelt niet.
Ook nu Met de Mi home App alles weer perfect.
Trouwens op mijn Iphone werkt de geofencing voor het Xiaomi Gateway alarm aan en uit perfect; misschien maar alles blijven automatiseren via de Mi Home app !!??
Weet iemand een forum voor de Mi Home app gebruikers ?? Of een (uitgebreide) handleiding ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ghouben schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:24:
Hoi,
Sinds enkele weken bezig met Mi Smart Home produkten en Domoticz (op Raspberry3).
In domoticz werkte alles zoals hier beschreven tot gisteren; toen stopte mijn Zigbee Stekker ermee.
Ik kan wel schakelen in domoticz en wordt ook gelogd (on en off) maar er is geen actie op de stekker zelf.
Met de Mi home app werkt deze prima.
Vandaag nog twee zigbee stekkers toegevoegd: hetzelfde euvel.
Domoticz ziet ze, logt de actie. maar de stekker zelf schakelt niet.
Ook nu Met de Mi home App alles weer perfect.
Trouwens op mijn Iphone werkt de geofencing voor het Xiaomi Gateway alarm aan en uit perfect; misschien maar alles blijven automatiseren via de Mi Home app !!??
Weet iemand een forum voor de Mi Home app gebruikers ?? Of een (uitgebreide) handleiding ??
Probeer hem te resetten en het zou ook zomaar kunnen dat ie deels overleden is.

http://en.miui.com/forum.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:12:
Nou na een avondje klooien heb ik eindelijk de Xiaomi onderdelen direct draaien via Homebridge en werkend in Homekit :D
Nu nog even puzzelen hoe ik homebridge automatisch op laat starten op de rpi.

Het toevoegen van de onderdelen doe ik via de MI App. Daarna het onderdeel toevoegen in de config.json en Homebridge even rebooten.

Ik heb nu draaien:
- 1x Rook Melder
- 1x Temperatuur / Luchtvochtigheid sensor
- 2x Deur/raam sensoren
- 2x Human Sensors

Mijn ervaring met de sensoren tot nu toe:

* De rookmelder werkt prima, reageert snel op rook en geluid is prima qua volume.
* Deur/raam sensoren werken ook prima. Nog even een toepassing bedenken.
* De human sensor reageert snel, alleen die lux meting van dat ding klopt echt van geen kant...
* De temperatuur sensor werkt goed, alleen wil ik nog controleren of de meting echt klopt.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
ik heb een rpi 3 draaien met homebridge heb een gataway met 2 temperatuur sensors van xiaomi de app van mi heb ik werkend , de config.json heb ik een platform aqara gezet en de plugin geinstalleerd en heb het verder werkend de homekitapp maar krijg geen tegels met tempratuur en zo en na een half uur crasht de rpi . ik denk dat ik wat verkeerd in de config heb of dt er meer in moet maar weet niet zo wat, heb je een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:58
vwtune schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:20:
[...]

Probeer hem te resetten en het zou ook zomaar kunnen dat ie deels overleden is.

http://en.miui.com/forum.php
Uiteraard reeds geprobeerd, zelfs alles opnieuw geinstalleerd. Zoals ik al schreef; ook de twee nieuwe zigbee stekkers vertonen hetzelfde gedrag. In de Mi home app werken ze alle drie perfect.
Ook al overgestapt van stable naar beta domoticz, niets helpt.
Forum kende ik al; toch bedankt voor de reactie en de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57
ghouben schreef op zondag 28 januari 2018 @ 07:52:
[...]

Uiteraard reeds geprobeerd, zelfs alles opnieuw geinstalleerd. Zoals ik al schreef; ook de twee nieuwe zigbee stekkers vertonen hetzelfde gedrag. In de Mi home app werken ze alle drie perfect.
Ook al overgestapt van stable naar beta domoticz, niets helpt.
Forum kende ik al; toch bedankt voor de reactie en de link
Ook het nieuwe password weer in Domoticz gezet?.

Ik had met de beta versie van een paar dagen geleden ook dezelfde verschijnselen, terug naar de stable/release versie en een dag later weer naar de beta en bleef toen wel werken..

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 11:50
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:12:
Nou na een avondje klooien heb ik eindelijk de Xiaomi onderdelen direct draaien via Homebridge en werkend in Homekit :D
Nu nog even puzzelen hoe ik homebridge automatisch op laat starten op de rpi.

Het toevoegen van de onderdelen doe ik via de MI App. Daarna het onderdeel toevoegen in de config.json en Homebridge even rebooten.

Ik heb nu draaien:
- 1x Rook Melder
- 1x Temperatuur / Luchtvochtigheid sensor
- 2x Deur/raam sensoren
- 2x Human sensor
Op welke server/regio heb jij de mii app staan? Werkt Homebridge ook als je de sensoren aanmeld op de mainland China server? Ik heb het nu draaien met de Yeelights maar die
moest ik persee aanmelden op de Singapore server en dan in develop mode zetten. Aangezien niet alle sensoren aan te melden zijn in de app als hij niet op Mainland China staat zal dit wel zuur zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door mtouw78 op 28-01-2018 09:25 . Reden: Spelling ]

Pagina: 1 ... 14 ... 89 Laatste