Beide gedaan. Helaas nog het zelfde probleemHeroS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:13:
[...]
Wel op Mainland China gezet bij de installatie? En je moet de gateway dicht bij de router zetten.
Had ook een tweede Gateway geinstalleerd, en daar was er schijnbaar iets misgegaan met de passwords van de Gateway (verwisseld). Dat weer hersteld; nu doen ze het weer._root schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:18:
[...]
Ook het nieuwe password weer in Domoticz gezet?.
Ik had met de beta versie van een paar dagen geleden ook dezelfde verschijnselen, terug naar de stable/release versie en een dag later weer naar de beta en bleef toen wel werken..
Bedankt voor het meedenken.
P.s Worden 2 gateways ondersteund door de stable versie; want ik heb nu ook problemen met aansturen van licht en geluid op beide gateways.
Staan nu allebei Enabled
Ik heb nog geen Aqara dingen in huis, maar ben best nieuwsgierig.
Ik heb in mijn slaapkamer 4 LED-spotjes (met GU10 aansluiting), maar het lichtknopje zit alleen bij de deur, niet bij het bed. Zou ik iets kunnen kopen van Aqara waarmee ik een knopje bij het bed kan hebben?
Ik heb in mijn slaapkamer 4 LED-spotjes (met GU10 aansluiting), maar het lichtknopje zit alleen bij de deur, niet bij het bed. Zou ik iets kunnen kopen van Aqara waarmee ik een knopje bij het bed kan hebben?
I see red pixels.
4x Tradfri kopen, iets als Domoticz of Home Assistant draaien, en daar Xiaomi Schakelaats aan koppelen....RedPixel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:12:
Ik heb nog geen Aqara dingen in huis, maar ben best nieuwsgierig.
Zou misschien simpeler kunnen, maar op deze manier kan je de rest van je huis ook makkelijk uitbreiden
Edit:
Of zo'n schakelaar, een Xiaomi Bridge en een losse schakelaar (model naar keuze) wil ook wel werken.
[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 28-01-2018 17:50 ]
Ik ben gisteren een uur bezig geweest om dat ding aan de wifi te krijgen en nadat het gelukt was duurde het een uur voor ik weer helemaal overnieuw kon beginnen omdat alles offline was.rdvl schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:08:
Ik krijg met geen mogelijkheid de gateway aan het wifi gekoppeld. Korte samenvatting wat ik geprobeerd heb
- meerdere internet verbindingen (en dns servers)
- meerdere accesspoints
- gereset, 10 sec knop
- wifi hotspot
eindig altijd met failed to connect. 3x geel en 1x uit
Iemand de reddende tip?
Ik heb op een gegeven moment alles verwijderd, inclusief de app toen weer overnieuw begonnen zelfs de telefoon gerdboot, en na 2 pogingen werkte het en sindsdien geen problemen meer. (Afkloppen)
Ging verbinden dan wifi instellen, blauw knipperen tot 50% dan uit en bij 98% FAIL.
Het schijnt dat de gateway een update moet hebben, anderen hebben hem eerst gekoppeld aan hun wifi hotspot op de telefoon daarna update en dan werkt het ook. Andere zeggen cache/data van de app leeggooien. Ik heb gewoon alles verwijdert en ben toen overnieuw begonnen.
Mijn eerste ervaring met Xiaomi smart home is geen onverdeeld succes so far.
Heb nu de gateway, 2 ZigBee pluggen en de stroomslof gekoppeld in de app (de laatste kan niet via de gateway overigens.) Ben heel benieuwd hoe het koppelen van de volgende apparaten gaat.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik heb het opgelost door te verbinden met een Android device, was binnen 2 tellen gepiept.Flagg schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:53:
[...]
Ik ben gisteren een uur bezig geweest om dat ding aan de wifi te krijgen en nadat het gelukt was duurde het een uur voor ik weer helemaal overnieuw kon beginnen omdat alles offline was.
Ik heb op een gegeven moment alles verwijderd, inclusief de app toen weer overnieuw begonnen zelfs de telefoon gerdboot, en na 2 pogingen werkte het en sindsdien geen problemen meer. (Afkloppen)
Ging verbinden dan wifi instellen, blauw knipperen tot 50% dan uit en bij 98% FAIL.
Het schijnt dat de gateway een update moet hebben, anderen hebben hem eerst gekoppeld aan hun wifi hotspot op de telefoon daarna update en dan werkt het ook. Andere zeggen cache/data van de app leeggooien. Ik heb gewoon alles verwijdert en ben toen overnieuw begonnen.
Mijn eerste ervaring met Xiaomi smart home is geen onverdeeld succes so far.Het is ook dat er nog veel meer onderweg is anders was tie gisteren al in de kliko beland.
![]()
Heb nu de gateway, 2 ZigBee pluggen en de stroomslof gekoppeld in de app (de laatste kan niet via de gateway overigens.) Ben heel benieuwd hoe het koppelen van de volgende apparaten gaat.
Nasty, maar is niet anders.
Let op: die schakelaar past niet in de ronde inbouw dozen die wij hier in NL hebben!iMars schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:46:
[...]
Edit:
Of zo'n schakelaar, een Xiaomi Bridge en een losse schakelaar (model naar keuze) wil ook wel werken.
Je kan wel de draadloze versie van die schakelaar gebruiken. In enkele of dubbele versie.
[ Voor 14% gewijzigd door h4ns op 29-01-2018 02:47 ]
Toevallig zit ik hier ook al een lagere tijd naar te kijken. Zou het wel graag in de woonkamer (4,5m) en slaapkamer (3m) willen hebben. Niet duur...dof schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 00:46:
Is er al iemand die de Xiaomi curtain motor in gebruik heeft?
Ik ben met name benieuwd naar een lokaal alternatief voor de gordijnrails zelf. Het ziet er best ingewikkeld uit, maar ik heb niet veel zin om 5 meter gordijnrails uit china te laten komen ;-) dus is een lokaal alternatief is handiger.
Zou het ook in Home Assistant al werkend zijn?
Heeft er iemand in omgeving Zoetermeer toevallig zo'n inbouwschakelaar? Ben wel benieuwd naar de exacte maten....h4ns schreef op maandag 29 januari 2018 @ 02:45:
[...]
Let op: die schakelaar past niet in de ronde inbouw dozen die wij hier in NL hebben!
Je kan wel de draadloze versie van die schakelaar gebruiken. In enkele of dubbele versie.
[ Voor 18% gewijzigd door iMars op 29-01-2018 08:19 ]
Lees deze topic eens dooriMars schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:10:
[...]
Heeft er iemand in omgeving Zoetermeer toevallig zo'n inbouwschakelaar? Ben wel benieuwd naar de exacte maten....
Gisteren mijn Xiaomi/Aqara producten gekoppeld aan Home Assistant, ik heb nu een mooi overzichtje thuis.
Functionaliteiten nu werkend:
- Alle lampen en sensoren van Xiaomi en Ikea zijn zichtbaar en te beheren vanuit Home Assistant
- Thermostaat (Honeywell Lyric T6) is beheerbaar en zichtbaar in Home Assisant
- (Vetste tot nu toe): In de gang bij de slaapkamer/kantoor gaat het licht aan dmv een motion sensor, na 22:00 en voor 07:00 gaat deze aan op 10% en daarbuiten op 80%
- beide telefoons zijn zichtbaar en dus personen zijn aanwezig of afwezig in huis
- Foscam camera draait richting woonkamer zodra we niet thuis zijn en draait weg (naar buiten gericht) zodra er iemand thuis is
- Thermostaat gaat lager als er niemand thuis is en warmer zodra we in een bepaalde straal rond het huis weer aankomen
- Alarm systeem die automatisch aan gaat zodra we weggaan met eventuele bevestiging via een app (telegram bijv)
- Alarm systeem algemeen, dus meldingen zodra er beweging is of deuren opengaan etc
- Meer motion sensoren met lampen koppelen
- er komt vast nog meer...

[ Voor 3% gewijzigd door Cyw00d op 29-01-2018 11:32 ]
[ Tesla MIG MYP ]
https://home-assistant.io...arm_control_panel.manual/
https://home-assistant.io/components/ifttt/
Voor HA is dit ook wel een leuke toevoeging...
https://github.com/pkozul/ha-floorplan
[ Voor 6% gewijzigd door kouk op 29-01-2018 12:51 ]
Hoe zit dit met vertraging?kouk schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:52:
Ik gebruik overigens een Aqara drukknop als deurbel, die stuurt via Home Assistant een telegram bericht.
thanks!kouk schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:50:
[...]
https://home-assistant.io...arm_control_panel.manual/
https://home-assistant.io/components/ifttt/
Voor HA is dit ook wel een leuke toevoeging...
https://github.com/pkozul/ha-floorplan
[ Tesla MIG MYP ]
Meestal een seconde oid. De automation stuurt een Telegram bericht en laat op de Xiaomi gateway de deurbel ringtone afgaan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| alias: deurbel trigger: platform: event event_type: click event_data: entity_id: binary_sensor.switch_158d0001b86f35 click_type: single action: - service: xiaomi_aqara.play_ringtone data: ringtone_id: 10 ringtone_vol: 50 - service: ifttt.trigger data: event: "druk_op_deurbel" |
Ik schakel via Google assistant (Home mini) ook mijn verlichting en ook dat gaat vrijwel direct.
Google Assistant -> IFTTT -> Home Assistant
Maar goed, beetje offtopic.
Heb er 1 ingebouwd in een HAF lasdoos. Deksel uitgezaagd en hem erin geplaatst. Zit in de meterkast dus hoef er niet naar te kijken.iMars schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:10:
[...]
Heeft er iemand in omgeving Zoetermeer toevallig zo'n inbouwschakelaar? Ben wel benieuwd naar de exacte maten....
Schakelt netjes iedere dag me buitenverlichting aan en uit.
Binnenkort de gebruik ik de 2de knop voor een deurbel.
- leeg -
[quote]iMars schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:10:
[...]
Toevallig zit ik hier ook al een lagere tijd naar te kijken. Zou het wel graag in de woonkamer (4,5m) en slaapkamer (3m) willen hebben. Niet duur...
[...]
Wow, dat is zeker niet duur en nog Zigbee ook... maar hoe gaan ze 5 meter gratis versturen zonder import kosten? In mijn geval heb ik een echte Somfy rails gekocht en die werd met DHL vrachtwagen gebracht in een koker van 5,5 meter die door mijn raam naar binnen moest.
[...]
Toevallig zit ik hier ook al een lagere tijd naar te kijken. Zou het wel graag in de woonkamer (4,5m) en slaapkamer (3m) willen hebben. Niet duur...
[...]
Wow, dat is zeker niet duur en nog Zigbee ook... maar hoe gaan ze 5 meter gratis versturen zonder import kosten? In mijn geval heb ik een echte Somfy rails gekocht en die werd met DHL vrachtwagen gebracht in een koker van 5,5 meter die door mijn raam naar binnen moest.
Als ik de feedback van aliexpress zo bekijk is het pakket niet erg groot. Lijkt op stukken van 1m die in mekaar worden geschoven.vwtune schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:34:
[...]
Heeft er iemand toevallig deze "hack" toegepast met de motion sensor van Xiaomi ? Zo ja, pros/cons ?
http://faire-ca-soi-meme....teur-de-mouvement-xiaomi/
iMars schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:10:
[...]
Volgens mij is het enkel de rail die prijs. de motor en rail worden appart verkocht staat in de text er onder.vwtune schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:34:
[quote]iMars schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:10:
[...]
[...]
op de foto's van het pordict zie ook enkel de rails.
Deze mag je er dus bij optellen nog:
[ Voor 31% gewijzigd door luigi87 op 29-01-2018 14:09 ]
- leeg -
tl;dr blog met beschrijving hoe je de hardware van de Xiaomi integreert in een bestaande 360* bewegingsmelder en bovendien de batterij vervangt door een 3x zo dikke voor een langere levensduur.SpySeiko schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:06:
Heeft er iemand toevallig deze "hack" toegepast met de motion sensor van Xiaomi ? Zo ja, pros/cons ?
Coole hack, zeker tweaker-waardig
Zie mezelf niet zoiets maken om vervolgens in het plafond in te bouwen.
Kwestie van .. wat is je tweaking-limitRudolfR schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Zie mezelf niet zoiets maken om vervolgens in het plafond in te bouwen.
Speaking of which, waarom dan nog een batterij gebruiken als je 220v in de plafonddoos tot je beschikking hebt.. Heeft iemand al een ETA gezien op die nieuwe vibratie sensoren? Ik beland nu steeds tussen de vibrators op aliexpress..SpySeiko schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:17:
[...]
Kwestie van .. wat is je tweaking-limit.
[ Voor 17% gewijzigd door CopyCatz op 29-01-2018 15:26 ]
Nou de 2 Philips lampen zijn ook binnen, maar echt warm wit kan ik het niet noemen.
Chinezen hebben duidelijk een ander idee van warm.
Eens kijken of ik ze uit elkaar kan slopen om er een oranje filter in te freubelen.
Of anders maar gewoon even wachten op de yeelight V2 denk ik.
Eens kijken of ik ze uit elkaar kan slopen om er een oranje filter in te freubelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 29-01-2018 17:14 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik denk serieus dat de motor erbij zit. Het staat én op de foto’s, én in de tekst/omschrijving staat “zigbee WiFi version”. Ook de productfotos van klanten laten een motor zien.luigi87 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:06:
[...]
[...]
Volgens mij is het enkel de rail die prijs. de motor en rail worden appart verkocht staat in de text er onder.
op de foto's van het pordict zie ook enkel de rails.
Deze mag je er dus bij optellen nog:
Motor zit er niet bij, deze moet je er los bij kopen. Lees de volledige tekst maar eens.iMars schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:46:
[...]
Ik denk serieus dat de motor erbij zit. Het staat én op de foto’s, én in de tekst/omschrijving staat “zigbee WiFi version”. Ook de productfotos van klanten laten een motor zien.
Heb hetzelfde. Niet echt warm wit. De yeelight ceiling lamp is daarentegen wel uitstekend qua kleur. Ik zal in orde geval geen tweede Philips bestellen denk ik. Misschien dat ik nog wel een yeelight bulb ga bestellenFlagg schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:35:
Nou de 2 Philips lampen zijn ook binnen, maar echt warm wit kan ik het niet noemen.
Xiaomi Aqara Smart Light Switch Wireless Version - MILK WHITE
van 13,16 voor 7,49 met coupon code: GBNL25
+ 1,36 verzendkosten
+ 1,36 verzendkosten
I stand correctedSPX420 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:53:
[...]
Motor zit er niet bij, deze moet je er los bij kopen. Lees de volledige tekst maar eens.
Super misleidend eigenlijk. Door alle voorgaande teksten is al de aanname dat het erbij zit...Attention:The curtain motor and curtain rail is sell seperately,when place order,please
check carefully,if you need the motor and rail both,please add these 2 items to your shopping cart
and make payment together
Er staat toch echt met koeiletters, in verschillende kleuren "Attention:The curtain motor and curtain rail is sell seperately,when place order,please check carefully,if you need the motor and rail both,please add these 2 items to your shopping cart and make payment together;"
Tijd voor een nieuwe sig..
Gezien code en verzendkosten ; gearbest?TerrorSource schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:21:
+ 1,36 verzendkosten
Heb ik nou een special hub nodig of is mijn Google home en Samsung smart thing ook goed?
[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 29-01-2018 21:55 ]
Cool bezig!Cyw00d schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:28:
Gisteren mijn Xiaomi/Aqara producten gekoppeld aan Home Assistant, ik heb nu een mooi overzichtje thuis.
[list]
• Alle lampen en sensoren van Xiaomi en Ikea zijn zichtbaar en te beheren vanuit Home Assistant
• Thermostaat (Honeywell Lyric T6) is beheerbaar en zichtbaar in Home Assisant
• (Vetste tot nu toe): In de gang bij de slaapkamer/kantoor gaat het licht aan dmv een motion sensor, na 22:00 en voor 07:00 gaat deze aan op 10% en daarbuiten op 80%
Met welke motion sensor trigger je dit?
De meeste vind ik zo lomp groot.
Ik gok de Xiaom human body sensorwesley2004 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:58:
[...]
Cool bezig!
Die dingen zijn echt megaklein!
Ben bang van niet de goedkoopste is dan een van 1 meter, met motor voor 40 dollar. Dat is zelfs voor de chineesen te goedkoopiMars schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:46:
[...]
Ik denk serieus dat de motor erbij zit. Het staat én op de foto’s, én in de tekst/omschrijving staat “zigbee WiFi version”. Ook de productfotos van klanten laten een motor zien.
- leeg -
Weet iemand of dit via ZigBee werkt?TerrorSource schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:21:
+ 1,36 verzendkosten
De double switch staat duidelijk ZigBee en deze enkele versie niet namelijk. Heb een yeelight in de badkamer opgehangen en wil toch zo een draadloze switch plaatsten.
Edit : laat maar. Laatste foto staat er ZigBee communicatie.
[ Voor 6% gewijzigd door SolarOrbiter op 29-01-2018 22:59 ]
Ik heb de Aqara Curtain rail een week geleden besteld via AliExpress.
Zoals al aangegeven is moet je de Motor en Rail los bestellen. Motor rond 80€ en de rail afhankelijk van de lengte. Het is inderdaad wel misleidend dat het inclusief motor is, maar het tegendeel is waar.
Zelf heb ik 659cm nodig en heb dus 700cm moeten bestellen, hoop dat het redelijk simpel in te korten is.
Helaas op internet nog weinig over te vinden.
Tevens heb je ook nog de Gateway nodig als ik me niet vergis.
Zoals al aangegeven is moet je de Motor en Rail los bestellen. Motor rond 80€ en de rail afhankelijk van de lengte. Het is inderdaad wel misleidend dat het inclusief motor is, maar het tegendeel is waar.
Zelf heb ik 659cm nodig en heb dus 700cm moeten bestellen, hoop dat het redelijk simpel in te korten is.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen ermee! Ik ben ook aan het twijfelen om er een te halen.Novartis schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:32:
Als je het binnen hebt, zou je dan je ervaring kunnen delen?
Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik kon er ook niet veel over vinden.Novartis schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:32:
Ik denk dat het systeem in dit instructie filmpje vergelijkbaar is, misschien heb je er wat aan.
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
De Wireless lightswitches van mi / aqara, zijn dat wippers, of meer een microswitch? (press)
[ Voor 74% gewijzigd door paQ op 30-01-2018 09:38 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Je drukt ze in, voelt een klik en veren terug. Dus meer microswitches.paQ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:34:
De Wireless lightswitches van mi / aqara, zijn dat wippers, of meer een microswitch? (press)
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
okidoki. thanksdof schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:46:
[...]
Je drukt ze in, voelt een klik en veren terug. Dus meer microswitches.
ik wil ze gebruiken als deuropener voor een smartlock, zodoende.
Wel raar dat bij menig verkoper de dubbele variant duurder goedkoper is dan de enkele
Welke smartlock ga je daarvoor gebruiken?paQ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:48:
[...]
okidoki. thanks
Wel raar dat bij menig verkoper de dubbele variant duurder goedkoper is dan de enkele
Interessant en benieuwd naar je ervaringen.Novartis schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:32:
Uit de reacties (en bijbehorende foto's) bij de Xiaomi leveranciers op Ali begrijp ik dat de rails in stukken van ong. een mtr geleverd worden en die je aan elkaar kunt koppelen. Bij andere rail leveranciers zie ik de opmerking dat je op maat kunt bestellen en dat ze -vanwege vervoer- dat in stukken van 2 mtr knippen. Ook lijken de gordijnrails van Xiaomi op die van Somfy en mogelijk anderen. Maar of dat door elkaar gebruikt kan worden is mij niet duidelijk.
Ik hoop dat de stukken aan elkaar een stevig geheel opleveren, anders moet je natuurlijk veel meer bevestigingen aan plafond o.d. maken. Kortom, benieuwd naar je ervaringen.
Ik ga een dezer dagen de danalock V3 BT HomeKit 'pre-orderen'.
Dan middels homebridge een "OPEN" commando sturen op de aqara schakelaars.
1 Onder mijn bureau plakken, en dan nog 1 of 2 op handige plekken.
[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 30-01-2018 11:02 ]
Ok. Wat betreft de prijs is er ergens bovenstaand een couponcode te vinden voor de enkele waarbij ze voor ongeveer 8€ op GB te koop zijn. Kun je twee mee bestellen.paQ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:48:
[...]
okidoki. thanks
Iemand een idee waarom ik niet van al mijn XIAOMI apparaten, hun batterij status?
De aqara switch (vierkante) en de human sensor geven geen waardes (batterij) weer in Domoticz (ze doen het wel gewoon) terwijl de ronde switch, water sensor en deur sensoren wel de batterijlevels weergeven.
De aqara switch (vierkante) en de human sensor geven geen waardes (batterij) weer in Domoticz (ze doen het wel gewoon) terwijl de ronde switch, water sensor en deur sensoren wel de batterijlevels weergeven.
Met deze, is maar een heel klein ding, zie 2e foto:wesley2004 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:58:
[...]
Cool bezig!

[ Tesla MIG MYP ]
thanksdof schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:02:
[...]
Ok. Wat betreft de prijs is er ergens bovenstaand een couponcode te vinden voor de enkele waarbij ze voor ongeveer 8€ op GB te koop zijn. Kun je twee mee bestellen.
2 besteld bij GB voor 16,80 EUR bezrogd.
de rest van de mi meuk bestel ik wel weer bij ome ali.
Bij GB bevalt het me op de een of andere manier wat minder, afgezien van soms echt goeie deals.
Which reminds me, in other news,
Ik had de aluminium Xiaomi cabinkoffer besteld
Dat is geen kattepis en kan zich prima meten aan Rimowa!
Was met kerst zo dik in de aanbieding dat het me niet zoveel kon schelen als het wat minder zou zijn. 154 euro in huis met DPD. Maar het is écht heel erg goed in elkaar gezet en afgewerkt.

Ben er op gaan zitten mee rondgereden (75 kg). Ding gaf geen krimp
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 30-01-2018 11:20 ]
Nah, laatste weken weer meerdere keren op GB besteld (veel met coupons en dan is het heel aantrekkelijk ;-) en leveringen gaan nu weer vrij behoorlijk. Allemaal in ongeveer 2 weken geleverd.paQ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:19:
[...]
thanks
2 besteld bij GB voor 16,80 EUR bezrogd.
de rest van de mi meuk bestel ik wel weer bij ome ali.
Bij GB bevalt het me op de een of andere manier wat minder, afgezien van soms echt goeie deals.
Alleen de "last mile" wordt zo langzamerhand een probleem (als je niet thuis bent voor de bode) want lokale ophaalpunten raken overspoeld met pakketjes merk ik. Nu nog xiaomi robot die pakje voor je aannneemt
Hoe zit het als je bij gearbest iets besteld uit het "G-W-4 Warehouse"
Zou met 3 dagen geshipt moeten worden...Vrijdag besteld, Gisteren verstuurd. Maar de tracking zegt dat het pakketje nog niet bij GLS is aangekomen.
Hij is te tracken met een poolse GLS tracking site...Waar weer staat het in GLS location in duitsland betreft.
Zou met 3 dagen geshipt moeten worden...Vrijdag besteld, Gisteren verstuurd. Maar de tracking zegt dat het pakketje nog niet bij GLS is aangekomen.
Hij is te tracken met een poolse GLS tracking site...Waar weer staat het in GLS location in duitsland betreft.
Yay! Eerste bestelling van GB binnen (besteld 16-01-2018):
Gateway v2
Deursensoren
Firealarm detector
Nog verwacht:
yeelight 9 w RGB
Human sensor
Plant sensor
Aqara wireless switch
Inmiddels via Virtualbox Ubuntu geïnstalleerd (bedankt @patatman12 en @Verwijderd ) (al zeker 4x opnieuw geïnstalleerd omdat dit mijn eerste ervaring met Linux) en nu HomeAssistent geïnstalleerd. Was eigenlijk van plan om Domoticz te gebruiken maar ik zie dat HASS ook eigenlijk al heel veel ondersteund (xiaomi, tradfri, hue, plex) probeer ik het met alleen HASS die ik dan weer via HomeKit wil gebruiken.
Volgende stap in de komende dagen wordt gateway installeren, devices toevoegen en dan HomeKit testen.
Ben benieuwd!
Indien iemand nog tips heeft waar ik eventueel rekening mee moet houden hoor ik het graag. En als ik iemand kan helpen m.b.t. de dingen die ik tnt heb gedaan is natuurlijk ook geen probleem!
Gateway v2
Deursensoren
Firealarm detector
Nog verwacht:
yeelight 9 w RGB
Human sensor
Plant sensor
Aqara wireless switch
Inmiddels via Virtualbox Ubuntu geïnstalleerd (bedankt @patatman12 en @Verwijderd ) (al zeker 4x opnieuw geïnstalleerd omdat dit mijn eerste ervaring met Linux) en nu HomeAssistent geïnstalleerd. Was eigenlijk van plan om Domoticz te gebruiken maar ik zie dat HASS ook eigenlijk al heel veel ondersteund (xiaomi, tradfri, hue, plex) probeer ik het met alleen HASS die ik dan weer via HomeKit wil gebruiken.
Volgende stap in de komende dagen wordt gateway installeren, devices toevoegen en dan HomeKit testen.
Ben benieuwd!
Indien iemand nog tips heeft waar ik eventueel rekening mee moet houden hoor ik het graag. En als ik iemand kan helpen m.b.t. de dingen die ik tnt heb gedaan is natuurlijk ook geen probleem!
Fijn dat het is gelukt! Goed bezig.Rushhour77 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:45:
Yay! Eerste bestelling van GB binnen (besteld 16-01-2018):
Gateway v2
Deursensoren
Firealarm detector
Nog verwacht:
yeelight 9 w RGB
Human sensor
Plant sensor
Aqara wireless switch
Ben benieuwd!
HASS om mee te beginnen kan even wennen zijn omdat alle config in YAML moet. Bij YAML moet je rekening houden dat je alleen met Spaties werkt, en niet met tabs! Ook moeten alle indents netjes overeenkomen.
Mocht je nog vragen hebben, laat het even weten!
had 23-01 een Yeelight ceiling besteld via GW4, gisteren ontvangen. In eerste instantie zou het zaterdag worden geleverd, maar door force majeure (overmacht bezorger DHL) kwam deze een werkdag later. I know, het is moeilijkTripleQ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:28:
Hoe zit het als je bij gearbest iets besteld uit het "G-W-4 Warehouse"
Verwijderd
Ik zit met het volgende probleem:
Installatie alleen xiaomi sensoren en 2 gekoppelde gateways.
De eerste keer dat ik alles instaleerde kreeg ik bij een trigger van het alarm behalve een notificatie ook een soort van sirene op het scherm en opende de applicatie in alarm.
Als op dit moment een alarm getriggert wordt krijg ik alleen een notificatie op de telefoon. Dus geen echt alarm.
Heben hier meer mensen last van. Ik kan zo snel ook niets bij setting vinden. Ik heb de laatste update mi home 5.1.1
Installatie alleen xiaomi sensoren en 2 gekoppelde gateways.
De eerste keer dat ik alles instaleerde kreeg ik bij een trigger van het alarm behalve een notificatie ook een soort van sirene op het scherm en opende de applicatie in alarm.
Als op dit moment een alarm getriggert wordt krijg ik alleen een notificatie op de telefoon. Dus geen echt alarm.
Heben hier meer mensen last van. Ik kan zo snel ook niets bij setting vinden. Ik heb de laatste update mi home 5.1.1
spam
[ Voor 93% gewijzigd door InFamous op 02-02-2018 22:24 ]
Ik hoop dat het een beetje leerbaar is. Ik kan wel beetje programmeren dus moet nog ff zien of het me lukt. Inmiddels via Ibood ook een paar Belkin Wemo switches ontvangen. Deze ook ff in HASS proberen te zetten en dan kan Kaku de deur uit (behalve de rolluiken)patatman12 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:19:
[...]
Fijn dat het is gelukt! Goed bezig.
HASS om mee te beginnen kan even wennen zijn omdat alle config in YAML moet. Bij YAML moet je rekening houden dat je alleen met Spaties werkt, en niet met tabs! Ook moeten alle indents netjes overeenkomen.
Mocht je nog vragen hebben, laat het even weten!
Omdat ik het niet zo heb op een Home Gateway met Wifi verbinding naar de rest van mijn netwerk (Chinese call home geeft niet zoveel vertrouwen in de firmware / Krack vulnerability gepatched ? etc ...) zou willen weten of iemand dit spul toch al met een andere Zigbee gateway / ontvanger van een niet Chinees merk werkend heeft gekregen.
Het zou me voornamelijk gaan om de Xiaomi rookmelders en single/dual lichtschakelaars te gebruiken..
Het zou me voornamelijk gaan om de Xiaomi rookmelders en single/dual lichtschakelaars te gebruiken..
[ Voor 7% gewijzigd door Voidth op 30-01-2018 20:30 ]
patatman12 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:06:
[...]
Ben erg benieuwd naar je ervaringen ermee! Ik ben ook aan het twijfelen om er een te halen.
Als je het binnen hebt, zou je dan je ervaring kunnen delen?
Zodra het binnen is en hangt zal ik mijn bevindingen delen. De motor zelf is al onderweg, maar de rails nog niet, mogelijk dat de leverancier het zelf ook nog moet bestellen bij Xiaomi???dof schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:59:
[...]
Interessant en benieuwd naar je ervaringen.
Uit de reacties (en bijbehorende foto's) bij de Xiaomi leveranciers op Ali begrijp ik dat de rails in stukken van ong. een mtr geleverd worden en die je aan elkaar kunt koppelen. Bij andere rail leveranciers zie ik de opmerking dat je op maat kunt bestellen en dat ze -vanwege vervoer- dat in stukken van 2 mtr knippen. Ook lijken de gordijnrails van Xiaomi op die van Somfy en mogelijk anderen. Maar of dat door elkaar gebruikt kan worden is mij niet duidelijk.
Ik hoop dat de stukken aan elkaar een stevig geheel opleveren, anders moet je natuurlijk veel meer bevestigingen aan plafond o.d. maken. Kortom, benieuwd naar je ervaringen.
Als ik het goed heb begrepen zijn de rails van Xiaomi en Dooya hetzelde, model DT82 rails.
Ik heb in de woonkamer, waar deze komt, een koof voor een LED Strip/Spots. Bij de bouw daarvan had ik al rekening gehouden met gordijnen en stroompunt. Aan de “achterkant” van de koof heb ik 20cm ruimte tussen buitenmuur en koof, waar deze dus uit het zocht geinstalleerd word. Tevens is hier een stroompunt aanwezig. De motor zal natuurlijk wel uitsteken, maar dat neem ik voor lief.
Misschien is dit iets voor je:Voidth schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:28:
Omdat ik het niet zo heb op een Home Gateway met Wifi verbinding naar de rest van mijn netwerk (Chinese call home geeft niet zoveel vertrouwen in de firmware / Krack vulnerability gepatched ? etc ...) zou willen weten of iemand dit spul toch al met een andere Zigbee gateway / ontvanger van een niet Chinees merk werkend heeft gekregen.
https://www.dresden-elektronik.de/conbee/
https://www.dresden-elektronik.de/raspbee/
Zou moeten werken met Hue, Tradfri, maar ook met Xiaomi.
Nog niet feilloos, maar wel in actieve ontwikkeling.
Ik gebruik een smartthings hub van Samsung in plaats van de gateway. (heb geen rookmelders, de rest wel)Voidth schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:28:
cd /pub && more beer
Ik zie dat @Tym enige tijd geleden wat foto's geplaatst heeft van de wand inbouwschakelaar, echter zie ik dat erinmiddels versie met en zonder vereiste van de Nul (blauwe) draad zijn. Heeft een van jullie inmiddels duidelijk of de versie die dit niet vereist ook goed werkt? Ik weet dat ze niet in een EURO doos passen, maar wil deze opbouwen op een doos.
zei hier o.a.: https://nl.aliexpress.com...=7vMFfumA&addresstype=600
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ik heb in mijn firewall ingesteld dat de Xiaomi niet het internet op mag.Voidth schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:28:
PSN: PcDCch
Ik heb mijn 2e gateway binnen en ben hem nu aan het installeren, alleen zie ik hem niet terug in Domoticz, wel de bewegings sensor welke ik aan die gateway heb gekoppeld via de app. Ik heb dus ook de LAN optie van de gateway en de daarbij behorende gegenereerde code, ingevoerd in domoticz. Wat zie ik over het hoofd? de gateway zelf zou toch ook bij nieuwe apparaten zichtbaar moeten zijn?
opgelost,,,
opgelost,,,
[ Voor 3% gewijzigd door vwtune op 30-01-2018 23:06 ]
blegh, wacht nog steeds op mijn gateway en een paat sensoren. zitten al sinds 20-01 in polen... leek mij zo leuk om eens wat te gaan testen en kijken of ik er wat mee kan
Maar dan zie je hem ook niet meer in je app op je telefoon?Mozart schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:16:
[...]
Ik heb in mijn firewall ingesteld dat de Xiaomi niet het internet op mag.
De beruchte Polentrein waar mijn spullen op lagen, heb ik gister kunnen ophalen van het postkantoor! Was een bestelling van 29-11-2017.... kreeg ik gister opeens een brief van Postnl dat er een pakket op het kantoor ligt???zoeperman schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:26:
blegh, wacht nog steeds op mijn gateway en een paat sensoren. zitten al sinds 20-01 in polen... leek mij zo leuk om eens wat te gaan testen en kijken of ik er wat mee kan
Waar zou je de app nog voor nodig hebben, als je zelf alles met 3rd party software regelt?vwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:53:
[...]
Maar dan zie je hem ook niet meer in je app op je telefoon?
Vandaag worden mijn 3 pakketjes van Gearbest met Aqara speelgoed bezorgd.
Best wel snel vind ik. 20 januari besteld!
Zelfs zo snel dat mijn china stekker door Ebay nog niet bezorgd is
Gelukkig heb ik er nog 1 van de Xiaomi stofzuiger, kan ik vanavond iig spelen
Best wel snel vind ik. 20 januari besteld!
Zelfs zo snel dat mijn china stekker door Ebay nog niet bezorgd is
Idd. In b.v. Home Assistant kun je gewoon een service aanroepen om nieuwe xiaomi devices te pairen. Je kunt de app weggooien zodra je het password eruit hebt gehaald en de boel draait in HASS. En inderdaad de gateway in de firewall blocken naar internet. Werkt prima.Koffie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:20:
[...]
Waar zou je de app nog voor nodig hebben, als je zelf alles met 3rd party software regelt?
Ze werken beide goed als je ze gebruikt zoals bedoeld. Als je huidige schakelaar een nuldraad heeft kun je de versie met nuldraad daar op aansluiten. Heb je enkel 2 zwarte draden dan degene die met batterij gevoed wordt, dus zonder nul.martinvdm schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:43:
Ik zie dat @Tym enige tijd geleden wat foto's geplaatst heeft van de wand inbouwschakelaar, echter zie ik dat erinmiddels versie met en zonder vereiste van de Nul (blauwe) draad zijn. Heeft een van jullie inmiddels duidelijk of de versie die dit niet vereist ook goed werkt? Ik weet dat ze niet in een EURO doos passen, maar wil deze opbouwen op een doos.
De versie met nuldraad is kort gezegd voor lampen die je direct schakelt met de schakelaar. In een hotelschakeling heb je de andere variant nodig.

Hier heb je de versie zonder nul nodig:

Ik heb ook nog Xiaomi wifi camera's welke gekoppeld zijn via die app. Wanneer er iemand aanbelt, dan neemt ie het beeld op en krijg ik het door via die app. Dat is mij nog niet gelukt via domoticz (om die camera's toe te voegen)Koffie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:20:
[...]
Waar zou je de app nog voor nodig hebben, als je zelf alles met 3rd party software regelt?
Weet je zeker dat de schakelaar zonder nuldraad op een batterij werkt?kouk schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:06:
[...]
Ze werken beide goed als je ze gebruikt zoals bedoeld. Als je huidige schakelaar een nuldraad heeft kun je de versie met nuldraad daar op aansluiten. Heb je enkel 2 zwarte draden dan degene die met batterij gevoed wordt, dus zonder nul.
inmiddels ook de aqara 1080p camera binnen.. prachtig die fish eye lens. je kunt bijna de hele kamer zien met die lens. Ik ben van plan om deze als babycam te gebruiken en de Sricam eruit te doen.
op dit moment zijn alle sensoren (begane grond, 1e verdieping en 2e verdieping) als child onder de gateway v2, maar ik wil alles wat op de 1e+2e verdieping is hangen onder de camera gateway. weet iemand of er een simpele manier is om deze te verschuiven van de ene naar de andere gateway?
op dit moment zijn alle sensoren (begane grond, 1e verdieping en 2e verdieping) als child onder de gateway v2, maar ik wil alles wat op de 1e+2e verdieping is hangen onder de camera gateway. weet iemand of er een simpele manier is om deze te verschuiven van de ene naar de andere gateway?
volgens mij werkt het niet met 'n batterij. ik denk dat ik deze versie vandaag of morgen ontvang. ik zal iig mijn bevindingen delen.Koffie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:29:
[...]
Weet je zeker dat de schakelaar zonder nuldraad op een batterij werkt?
edit: sorry, 2 posts onder elkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door SolarOrbiter op 31-01-2018 10:34 ]
Mooi voor jevwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:56:
[...]
De beruchte Polentrein waar mijn spullen op lagen, heb ik gister kunnen ophalen van het postkantoor! Was een bestelling van 29-11-2017.... kreeg ik gister opeens een brief van Postnl dat er een pakket op het kantoor ligt???Nouja, ik opgehaald en bleek het dat pakketje te zijn. Ik blij, maar had de hoop al opgegeven. Geen idee waarom het zo lang heeft geduurd en waarom er niet gewoon een bezorger langs is geweest zoals normaal.
Ga je die camera in Domoticz verwerken? Zoja, ben ik benieuwd hoe aangezien ik die camera ook heb... Bij mij draait in in de app en is daarin gekoppeld aan de child's van de gateway.SolarOrbiter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:33:
inmiddels ook de aqara 1080p camera binnen.. prachtig die fish eye lens. je kunt bijna de hele kamer zien met die lens. Ik ben van plan om deze als babycam te gebruiken en de Sricam eruit te doen.
Ik heb zelf ook een gateway beneden en 1 op de 1e etage, maar ik heb meteen alles wat beneden hoort, gekoppeld aan de beneden gateway en boven op de 1e etage gateway. Geen idee of je ze makkelijk kunt verplaatsen naar een andere gateway. Ik vermoed dat je ze opnieuw moet koppelen.
op dit moment heb ik ook alles in de Mi Home app draaien. eergisteren pakketje met de raspberry pi 3 ontvangen, maar nog helemaal geen tijd gehad om hier mee te spelen. ik heb geen kennis betreft linux/raspbian/programmeren/domoticz/etc, maar ben van plan om dit weekend de nodige tutorials en videos's te bekijken. hopelijk lukt het me en zo niet dan kan ik nog altijd terug vallen op de Mi home app.vwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:39:
[...]
Ga je die camera in Domoticz verwerken? Zoja, ben ik benieuwd hoe aangezien ik die camera ook heb... Bij mij draait in in de app en is daarin gekoppeld aan de child's van de gateway.
...
Helemaar zeker ben ik er niet van, ik heb enkel de nuldraad versie. Maar ik zie overal:Koffie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:29:
[...]
Weet je zeker dat de schakelaar zonder nuldraad op een batterij werkt?
Battery life: More than 2 years under standard environment
https://nl.aliexpress.com...ae803_5&priceBeautifyAB=4
dat gaat denk ik over de draadloze varianten, want die hebben inderdaad een batterij.kouk schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:48:
[...]
Helemaar zeker ben ik er niet van, ik heb enkel de nuldraad versie. Maar ik zie overal:
Battery life: More than 2 years under standard environment
https://nl.aliexpress.com...ae803_5&priceBeautifyAB=4
Hoe voedt dat ding zichzelf als er enkel schakeldraden op zitten aangesloten?SolarOrbiter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:02:
[...]
dat gaat denk ik over de draadloze varianten, want die hebben inderdaad een batterij.
Dat dacht ik idd ook, maar Fibaro heeft ook versies die geschikt zijn voor werking zonder nulldraadkouk schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:09:
[...]
Hoe voedt dat ding zichzelf als er enkel schakeldraden op zitten aangesloten?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ik heb deze camera ook besteld en ben niet van plan de app te gebruiken. Want ik wel van plan ben is om deze "hacks" toe te passen, zodat ik toegang krijg tot de RSTP stream. Wellicht kun je met de hack ook een JPG URL aanroepen, die dus dan in Domoticz geconfigureerd kan worden.vwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:18:
[...]
Ik heb ook nog Xiaomi wifi camera's welke gekoppeld zijn via die app. Wanneer er iemand aanbelt, dan neemt ie het beeld op en krijg ik het door via die app. Dat is mij nog niet gelukt via domoticz (om die camera's toe te voegen)
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ik gebruik de gateway samen met Domoticz. Alleen wanneer ik een component wil toevoegen aan de gateway laat ik deze even het internet gebruiken. Verder werkt alles dan prima vanuit Domoticz.vwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:53:
[...]
Maar dan zie je hem ook niet meer in je app op je telefoon?
PSN: PcDCch
KlikAan KlikUit kan het ook zonder nuldraad en zonder batterijSolarOrbiter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:02:
[...]
dat gaat denk ik over de draadloze varianten, want die hebben inderdaad een batterij.
Kleine waarschuwing...Aurora schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:30:
[...]
Ik heb deze camera ook besteld en ben niet van plan de app te gebruiken. Want ik wel van plan ben is om deze "hacks" toe te passen, zodat ik toegang krijg tot de RSTP stream. Wellicht kun je met de hack ook een JPG URL aanroepen, die dus dan in Domoticz geconfigureerd kan worden.
De Aqara camera is een heel andere dan die in je link. Andere chipset, firmware, functionaliteit e.d. en die hack is zeer hoogstwaarschijnlijk niet te gebruiken.
Ik heb een vijftal van de Xiaomi (720) camera's die uiterlijk precies lijken op deze Mija (1080) maar ook de mijne zijn al verschillend in zowel firmwares (je hebt china en internat. versies, ik heb china only) en productieversies, waar kleine verschillen in electronics al veroorzaken dat gepubliceerde hacks (er zijn meerdere) niet op alle versies werken.
Kortom, qua functionaliteit en prijs mooie cam's, maar als je wilt tweaken en hacken zijn de cams een bron van ergernis en wanhoop. Zie de Xiaomi cam thread op tweakers. Tweaks voor de fisheye Aqara cam heb ik ook nog niet gezien. Gemene deler is dat ze wel allemaal met de Mi app werken (ook die van Aqara).
Ik snap niet wat ik fout doe.
Heb via Domoticz https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara) de Xiaomi gateway toegevoegd binnen Domoticz. IP adres achterhaald via router poort ingesteld op 9898.
Wachtwoord welke ik moet invullen binnen Domoticz snap ik niet waar ik dat vandaan moet halen?
Binnen de app van Xiaomi kan ik dit ook niet terugvinden. App en gateway werken prima maar .....
Heb via Domoticz https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara) de Xiaomi gateway toegevoegd binnen Domoticz. IP adres achterhaald via router poort ingesteld op 9898.
Wachtwoord welke ik moet invullen binnen Domoticz snap ik niet waar ik dat vandaan moet halen?
Binnen de app van Xiaomi kan ik dit ook niet terugvinden. App en gateway werken prima maar .....
I know, daarom heb ik een beetje hoop dat de bedraade versie zonder nul-draad gaat werken. vandaag/morgen kom ik erachterKoffie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:32:
[...]
KlikAan KlikUit kan het ook zonder nuldraad en zonder batterij![]()
valt me op dat ik update meldingen krijg via de mi home app voor de app zelf (dus geen FW updates voor de devices). updaten gaat dus niet meer via de play store. het ziet er naar uit dat je een apk bestand download en deze vervolgens installeert. ik heb het 2 keer gedaan, uit gewoonte, eigenlijk niet verstandig, kan altijd nog uninstall doen en terug naar de oude versie uit de playstore.
[ Voor 29% gewijzigd door SolarOrbiter op 31-01-2018 14:56 ]
Ik heb in principe de camera besteld die afgebeeld staat in de link, niet de Aqaradof schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:46:
[...]
Kleine waarschuwing...
De Aqara camera is een heel andere dan die in je link. Andere chipset, firmware, functionaliteit e.d. en die hack is zeer hoogstwaarschijnlijk niet te gebruiken.
Ik heb een vijftal van de Xiaomi (720) camera's die uiterlijk precies lijken op deze Mija (1080) maar ook de mijne zijn al verschillend in zowel firmwares (je hebt china en internat. versies, ik heb china only) en productieversies, waar kleine verschillen in electronics al veroorzaken dat gepubliceerde hacks (er zijn meerdere) niet op alle versies werken.
Kortom, qua functionaliteit en prijs mooie cam's, maar als je wilt tweaken en hacken zijn de cams een bron van ergernis en wanhoop. Zie de Xiaomi cam thread op tweakers. Tweaks voor de fisheye Aqara cam heb ik ook nog niet gezien. Gemene deler is dat ze wel allemaal met de Mi app werken (ook die van Aqara).
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Staat gewoon vermeld in de uitleg via jouw link?RoTeK70 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:50:
Ik snap niet wat ik fout doe.
Mijn app op de telefoon IOS gaat toch anders dan omschreven. Als ik de gateway wil toevoegen dan krijg ik die drie puntjes helemaal niet. Ik kan de gateway gewoon toevoegen via mijn wifi netwerk ik volg gewoon de instructies op het scherm. Verbinden met het Xiaomy gateway netwerk e.d. na afronden van de instellingen is de gateway gekoppeld. Nergens iets kunnen vinden over LAN of die drie puntjesvwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:59:
[...]
Staat gewoon vermeld in de uitleg via jouw link?
For iOS: You first need to enable local network functions by using the iOS Mi Home App iosApp MiRoTeK70 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:10:
[...]
Mijn app op de telefoon IOS gaat toch anders dan omschreven. Als ik de gateway wil toevoegen dan krijg ik die drie puntjes helemaal niet. Ik kan de gateway gewoon toevoegen via mijn wifi netwerk ik volg gewoon de instructies op het scherm. Verbinden met het Xiaomy gateway netwerk e.d. na afronden van de instellingen is de gateway gekoppeld. Nergens iets kunnen vinden over LAN of die drie puntjes
Install the App on a iOS device
Make sure you set your region to: Mainland China under settings -> Locale - required for the moment.
Mainland China and language can set on English
Select your Gateway in Mi Home
Then the 3 dots at the top right of the screen
Then click on about
Tap under Tutorial menu(on the blank part) repeatedly
You should see now 3 extra options listed in Chinese until you did now enable the developer mode. [ if not try all steps again!]
Choose the second new option
Then tap the first toggle switch to enable LAN functions. Note down the password (29p9i40jeypwck38 in the screenshot). Make sure you hit the OK button (to the right of the cancel button) to save your changes.
If you change here something, you lose your password! [ this password you need in Domoticz ]
Mihome lan.png
Now choose the third new menu option, and note down the IP address after "localIp".
Make the IP static in your router!
Then in Domoticz go to Setup -> Hardware, and choose the Xiaomi Gateway Type. Enter the following:
Enable new hardware before the next steps in Domoticz
Name: "Xiaomi Gateway" or anything you want to name it
Remote Address: the IP address of your gateway
Port: Use 9898 Note that you cannot have another service on your system already using port 9898
Password: The password of your gateway
Note that you may need to clear your browser cache if you can't see the Xiaomi Gateway option and/or all the fields
Vandaag de deursenso omgebouwd met twee draden eraan, zodat hij bruikbaar is met een gewone schakelaar.
Dit lijkt goed te werken.
Heb alleen dit probleem in home assistant;
De deursensor schakel ik dmv een normale schakelaar.
In home assistant staat sensor op on
Dan schakel ik met een andere schakelaar het licht uit.
De deursensor staat nog steeds op on. Die is gemaakt dat hij aan en uit toggled in home assistant.
Dan gaat na een paar tellen het licht ineens weer aan.
Ik denk omdat de sensor nog op aan staan? En daardoor ineens toch toggled?
Iemand een oplossing?
De deursensor staat nog steeds op on. Die is gemaakt dat hij aan en uit toggled in home assistant.
Iemand een oplossing?
Ja deze heb ik ook gelezen maar eerste deel snap ik al niet denk ik.vwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:15:
[...]
For iOS: You first need to enable local network functions by using the iOS Mi Home App iosApp Mi
Make sure you set your region to: Mainland China under settings -> Locale - required for the moment.
Then click on about
You should see now 3 extra options listed in Chinese until you did now enable the developer mode. [ if not try all steps again!]
Then tap the first toggle switch to enable LAN functions. Note down the password (29p9i40jeypwck38 in the screenshot). Make sure you hit the OK button (to the right of the cancel button) to save your changes.
If you change here something, you lose your password! [ this password you need in Domoticz ]
Mihome lan.png
Now choose the third new menu option, and note down the IP address after "localIp".
Make the IP static in your router!
Then in Domoticz go to Setup -> Hardware, and choose the Xiaomi Gateway Type. Enter the following:
Enable new hardware before the next steps in Domoticz
Name: "Xiaomi Gateway" or anything you want to name it
Remote Address: the IP address of your gateway
Port: Use 9898 Note that you cannot have another service on your system already using port 9898
Password: The password of your gateway
Note that you may need to clear your browser cache if you can't see the Xiaomi Gateway option and/or all the fields
For iOS: You first need to enable local network functions by using the iOS Mi Home App iosApp Mi
Ik heb de app gedownload die met groene Icon. Maar wat wordt er met local network functions bedoeld dan? Wifi aan? Of sla ik de plank helemaal mis?
Die eerste regel zegt alleen wat je moet doen om het online te krijgen. hiervoor moet je dus de volgende stappen ondernemen:RoTeK70 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:25:
[...]
Ja deze heb ik ook gelezen maar eerste deel snap ik al niet denk ik.
Ik heb de app gedownload die met groene Icon. Maar wat wordt er met local network functions bedoeld dan? Wifi aan? Of sla ik de plank helemaal mis?
Then click on about
Als je bovenstaande stap voor stap uitvoert, dan kan je niet missen. Dus
stap 1:begin met de app te installeren
stap 2: en vervolgens in de app, bij local settings, die op china mainland te zetten
stap 3: selecteer je gateway
stap 4 enz...
Waarschijnlijk schakel je de lamp in een automation op basis van de 'on' state van de sensor? Dan moet je een extra condition erbij zetten. Er staan nu waarschijnlijk to: on en dan moet het wordenwesley2004 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:23:
Vandaag de deursenso omgebouwd met twee draden eraan, zodat hij bruikbaar is met een gewone schakelaar.
Iemand een oplossing?
code:
1
2
| from: off to: on |
Nee ik dacht dat het handig zou zijn een light toggle te gebruiken.kouk schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:39:
[...]
Waarschijnlijk schakel je de lamp in een automation op basis van de 'on' state van de sensor? Dan moet je een extra condition erbij zetten. Er staan nu waarschijnlijk to: on en dan moet het worden
code:
1 2 from: off to: on
Dus als je de schakelaar omhaalt gaat hij aan of of. Niet een echte on of of state.
Anders ze je de lamp aan in de app en wil je hem dan uitzetten dan moet je de schalaar twee keer omhalen, leek me lastiger.
Aller eerst top dat je mij wil helpen ik voel me heel stom!vwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:32:
[...]
Die eerste regel zegt alleen wat je moet doen om het online te krijgen. hiervoor moet je dus de volgende stappen ondernemen:
Then click on about
Als je bovenstaande stap voor stap uitvoert, dan kan je niet missen. Dus
stap 1:begin met de app te installeren
stap 2: en vervolgens in de app, bij local settings, die op china mainland te zetten
stap 3: selecteer je gateway
stap 4 enz...
Localsettings staan op Mainland (hier staat geen China bij), ben ingelogt op mijn account maar als ik Gateway wil toevoegen krijg ik niet die drie puntjes rechts boven. Ik krijg een foto van de gateway te zien waarbij de ring geel knippert. Deze kan ik ook gewoon toevoegen maar dit gaat dan via wifi e.d. Dus na toevoegen van de gateway gaat het mis.
klopt het toevoegen gaat via WIFI en de ring knippert dan geel tot ie 100% verbinding heeft gemaakt, dan wordt ie ff blauw en gaat uit. Daarna kan krijg je die drie stippen (optie menu voor de gateway)RoTeK70 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:45:
[...]
Aller eerst top dat je mij wil helpen ik voel me heel stom!
Localsettings staan op Mainland (hier staat geen China bij), ben ingelogt op mijn account maar als ik Gateway wil toevoegen krijg ik niet die drie puntjes rechts boven. Ik krijg een foto van de gateway te zien waarbij de ring geel knippert. Deze kan ik ook gewoon toevoegen maar dit gaat dan via wifi e.d. Dus na toevoegen van de gateway gaat het mis.
YouTube: Xiaomi Gateway V2 + MiHome app / Set up.
[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 31-01-2018 15:55 ]
https://home-assistant.io/components/switch.template/wesley2004 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:42:
[...]
Nee ik dacht dat het handig zou zijn een light toggle te gebruiken.
Dus als je de schakelaar omhaalt gaat hij aan of of. Niet een echte on of of state.
Anders ze je de lamp aan in de app en wil je hem dan uitzetten dan moet je de schalaar twee keer omhalen, leek me lastiger.
Jawel het is gelukt wat stom!!!vwtune schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:52:
[...]
klopt het toevoegen gaat via WIFI en de ring knippert dan geel tot ie 100% verbinding heeft gemaakt, dan wordt ie ff blauw en gaat uit. Daarna kan krijg je die drie stippen (optie menu voor de gateway)
YouTube: Xiaomi Gateway V2 + MiHome app / Set up.

Super bedankt.
Ja maar ik geloof niet dat ik het heel anders doe dan daar
code:
l
1
2
3
4
5
6
7
8
| - alias: 'state schakelaar' trigger: platform: state entity_id: binary_sensor.door_window_sensor_158d0001b75587 action: - service: light.toggle data: entity_id: light.kleine_tafe |
[ Voor 33% gewijzigd door wesley2004 op 31-01-2018 16:43 ]