Jup: Ik wil dit:

1) hoe omslachtig is het om een BD af te spelen. (schijfje erin en gaan of door menu's heen?)
2) Hoofdscherm na opstarten aan te passen en te legen om zo maar enkele iconen te hebben staan?
3) X buiten spellen om verstandiger om aan te schaffen ivm toekomst?
4) Toekomstgericht X beter dan de S voor iig 4k BD? Of zou het niet uitmaken? Spellen gaan we vast wel kopen.
5) Lawaai tijdens afspelen (4K)BD?
1. Volgens mij schijfje erin en dan de media player starten als deze al niet zelf op start. Zal ik vanavond eens proberen. Heb dan wel geen BD, maar wel een normale film die het zou moeten doen.
2. Hoofdscherm kun je redelijk leeg maken en bv 1 icoontje van de media player opzetten. Ik weet dat met de volgende system update, je bij de Xbox Media Remote
Klik je één van de knoppen kan toewijzen aan een app, dus ook de media remote app. Ik heb zelf zo'n kleine Media Remote en gebruik die altijd voor Netflix, maar nu moet ik idd eerst naar beneden scrollen naar het netflix icoontje om die dan te starten. Dat komt ook omdat ik mijn X voornamelijk als game console gebruik natuurlijk, dus ik heb veel games op mijn dashboard staan.
Let er wel op dat het Xbox Dashboard uit tabs bestaat. Dus wanneer je de xbox opstart en op het hoofdscherm komt, dan kun je ook naar rechts scrollen om de Activity feed te zien, de Store en nog wat opties. Die kun je volgens mij niet weghalen.
3. Als je het geld hebt liggen en er toch games op gaat spelen en een 4K tv hebt met HDR, dan zou ik idd voor een X gaan. 8K is toch nog ver weg en je kan makkelijk nog 3 jaar of langer met deze generatie doen denk ik.
4. Zie punt 3.
5. Geen idee mbt lawaai. Met netflix hoor ik mijn X nooit, maar dat is streaming dus niet vergelijkbaar, maar het lijkt mij dat het afspelen van een BD niet intensief is voor het systeem. Weten anderen hws beter en meer over te zeggen.