Het grote LPG topic

Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik doe ontwikkeling voor winparts, de elektrode afstand staat vaker niet dan wel bij de bougies. Als het er dan wel bij staat is het gekoppeld aan een voertuig of motorcode, waar je uit op kunt maken dat je zelf de bougies moet vergroten of verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Deed de mijne eerst ook. Sta je bij een kruispunt, zul je optrekken .. buts hort stoot .. :(
Maar ik ben terug gegaan en toen bleek dat je kon kiezen, of bij optrekken, of bij gaslos. Nouja optrekken terwijl hij overschakelt waren we al achter dat, dat je in de praktijk zeer irritant en zelfs gevaarlijk kan zijn .. dus voor overschakelen bij gaslos gekozen. Dit geeft idd dat probleempje op een parkeerterrein als je weer weg rijdt .. maar dat gaat ook geregeld goed. Wat wel een mogelijkheid is, dat je al op snelheid bent voordat de temperatuur is bereikt ... en zolang je het gas niet weer loslaat, zal hij op benzine blijven rijden. Dus altijd even opletten als je net onderweg bent en even met het gas spelen zodat ie wel naar lpg gaat.

^LPI systemen hebben hier overigens geen last van, is alleen bij verdamper systemen.

[...]

Goed gedoet d:)b
Toch wel... lpi moet eerst voldoende pompdruk hebben op de leiding om geen gasbellen te hebben in de leiding....

Daar werkt de timing de andere kant op... hete motor is langere wachttijd... anders kan er nog een gasbel voorbij komen en dan is het direct misfire cilinder 1... ( hij begint altijd met cilinder 1 aan de lpg te hangen)

Bij koude motor mag hij vrijwel direct over op lpi... pomp test + minimale timeout zelf stationair en dan netjes cilinder voor cilinder, dus geen kant op schokken.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien