[noobmode] ja ik had het dus erin willen doen, maar ik ging om 21:50 tanken, ik had haast en moest eigenlijk naar het toilet [/noobmode] dus daardoor vergat ik het palletje in de vulleiding in te drukken, moest ik de kan loslaten, had er geen extra bij en zit er dus heel weinig van het spullekie in...
En ik rijd niet extreem veel ,dus heb nu nog steeds een halve tank.
Er is al wel enig verschil, als in dat hij wel veel beter start nu. Ik had wel eens dat ie bij het starten (Vanwege hoge fuel trims -positieve correctie- op lange ritten) kats verzoop, dus was amper aan de gang te krijgen.
Nu start ie elke keer tot nu toe al in 1 keer. Ik wil het oplossen, al is het alleen al dat ik er ook anderen (en andere auto's) mee kan helpen!
Bij de eerstvolgende tank rijd ik hem gewoon zo ver mogelijk leeg, doe ik het er op de goede manier in en moet het wel goedkomen...
Dus afrondend: starten lijkt beter, zo nu en dan zien de trims er ook beter uit, maar kan nog niet echt een harde conclusie geven. Ik zag wel echt veel lelijke afzettingen in mijn systeem. Ik heb bij vervnagen van mijn DI injectoren ook gezien dat de hogedrukrail ook deze bruine afzetting heeft.
Op benzine rijden reinigt mijn LPG systeem niet, daar heb ik al vaker injectorreiniger in gedaan, maar dat doet weinig. En het FSU regelblok vervangen (het is niet eens kapot) is EN heel erg duur, maar dus ook onnodig.. Want in de rest blijft het vuil ook zitten!
En de reviews op amazon bij het product zijn ook super positief...
:strip_exif()/f/image/Oqc3vsNivu0VJka6FiMV6pQp.jpg?f=fotoalbum_large)
+ de poep uit mijn systeem, hier liep gewoon een olieachtige substantie uit.
Een LPG boer vertelt mij dit niet, terwijl ik zulke informatie juist enorm waardeer. Ik ben chemisch technoloog, dit soort spul gaat me aan. En zomaar dingen vervangen zie ik niet zitten. Waar vuil zit, moet je kunnen reinigen. En als je gewoon een systeem hebt met een pomp, moet dat gewoon kunnen, dus met een additief. Als je in de procestechnologie werkt moet je eens in de zoveel tijd ook je installatie reinigen...
Ik zie Dacia rijders als serieuze mensen, die de auto kiezen als statussymbool om juist geen statussymbool te hebben. Dus ik neem dit wel als waarheid aan, zo waren er veel positieve reviews.
De negatieve gingen voornamelijk over wat ik dus ook zojuist fout heb gedaan. Als je hem indrukt en dat palletje is niet ingedrukt, raak je de helft vh spul kwijt omdat hij niet zelf die kogel kan indrukken. Dus je verliest zodra je de bus loslaat alles en in mijn geval betekende dat mijn auto onder zat, mijn handen etc

(me idiot)
[
Voor 7% gewijzigd door
barta123 op 20-01-2024 15:54
]
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting