Tsja, het bericht ervoor had het alleen over een lijst. En daar staan allerlei motoren in, dus dan op gevoel en andere data afgaan toch?MK_ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:34:
[...]
Random comment? Niemand had het over die motor
In hetzelfde straatje dan ook: 1.0 EcoBoost van Ford (Duits-Amerikaanse brol) of 1.0 Turbo van Honda (Japanse brol)
Ketting aangedreven TSI blokjes van VAG zoals een 1.2 TSI is ook Duitse brol
[...]
37 cent? WaarIk tank voor 47 cent in Maasmechelen
Ik ben geen duitsche fanboy ofzo, maar ik weet wel dat die eerste gen TSI motoren alleen ketting issues hadden. Eenmaal gemodificeerd was dat klaar, bij die riem in olie meuk blijft dat probleem. Dus wel degelijk een goed punt imo.
Ik heb ook Fiesta's met 1.0 Ecoboost gezien op LPG op marktplaats, met behoorlijk hoge kilometerstanden. Maar zo'n ding heeft gewoon een tijdklok totdat hij zelf implodeert, omdat dat rubber in hete olie gewoon degradeert en de oliezeef verstopt. Je kan dus denken als je deze koopt dat je een mooie deal hebt. Kan zo zijn, maar dan is het goed wat extra info te hebben.
Tevens zie ik ook Mitsu Space Star's op LPG met ca. 176.000km, dus ik zou het gewoon durven doen. Wellicht is een klepsmeersysteem iets omdat het een MPI motor is.. Dan zou ik het zelf wel aandurven! En als je kleppentrein issues krijgt, kan je altijd nog een andere kop erop leggen, als je flink lang ermee wilt rijden! https://www.autoscout24.n...m=copy&utm_campaign=share
En die 1.2 TSI is niks mis mee hoor, heeft ooit een nieuwe ketting gehad, daarna gewoon naar de 300.000km gelopen, heb je ten minste wat vermogen mee voor een kleine motor en een laag verbruik
6.5L/100km (100%LPG) is prima mogelijk als je behoedzaam rijdt

Op het Skodaforum waren er altijd genoeg met een 1.4 TSI 90kW en 1.2 TSI 77kW die op LPG reden, gewoon zonder gekke dingen naar de 300.000km. En dat is uit de jaren dat ze "berucht" waren, vanwege de kettingen en het olieverbruik. Al was het olieverbruik (vooral) beperkt tot motoren met ontzettend kleine olieschraapveren
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting