Ik praat graag heel veel (en vaak te veel), maar wil mijn ellenlange posts toch meer beperken
Maar moet toch even antwoorden.
Ten eerste denk ik niet dat de mens sterker is dan de natuur. Ik vraag me ten zeerste af in hoeverre mate wij, in westerse landen, écht bijdragen tot klimaatopwarming. Ik ontken niet wat er bestaat, maar wij zullen nooit echt controle hebben op de natuur, hoewel de mens dat zo graag denkt.
Lpg is volgens de 40-60-theorie dus nog steeds een stuk CO2-neutraler en dingen als aardgas zijn minder schadelijk als ze opgebruikt worden dan dat de natuur ze vrijlaat!
Jammer ook dat je mij persoonlijk aanvalt op iets onnozels als geaardheid, want dit is weinig relevant en ik weet best wat mijn rij-capaciteiten zijn. Mijne parkeert niet automatisch in, en toch kan ik perfect overal naar toe. Ik parkeer me ook nooit dubbel, want hij past overal gewoon steeds keurig in (behalve in sommige vakken, dan komt de neus er inderdaad een beetje uit). Heb nog nooit een accident gehad en zelf al perfecte ontwijkingsmanoevres uitgevoerd, ook met zo'n 'boot'.
Heb dan ook de reflexen van mijn vader.
Het klopt zeker dat er veel arrogante pick-up- en BMW-rijders zijn, maar daarom scheer je niet iedereen over dezelfde kam. Die pick-uprijders die asociaal doen, zijn die die niet even hun poot opsteken (ja, dat doen echte Dodgerijders

). Ik rij vlot, maar zeker niet asociaal, laat zeker eens iemand door en stop aan zebrapaden. Ook mede omdat mensen verwachten dat je als een eikel rijdt met zo'n ding.
Had eergisteren ofzo zelf een Caddy achter mij die verschrikkelijk asociaal reed. Net zoals leerling-rijders, winden mensen zich graag op en dagen ze je graag uit, ook al doe je helemaal niets verkeerd. Daar moet je mee leren leven. Als mijn 3 ton tegen jouw 1,3 ton Caddy rijdt, zal het er voor jou iets minder goed uit zien. Dat is ook een natuurwet.
Ook jammer dat je ervanuit gaat dat iedereen al zijn centjes geeft aan zijn auto. Ik vind het enorm lullig om over mezelf te praten, maar woon in een speciale buurt rond Brussel, heb veel Nederlanders, Amerikanen, Duitsers en Engelsen als buren, veel snobs gehad als vriendjes en uiteraard naar een school voor snobs geweest. Mijn ouders hebben me steeds met beide voetjes op de grond gehouden. Ik kon perfect de mk5 limited halen of de nieuwe G500 die me werd aanbevolen, maar ik heb een mk4,5 sport omdat ik
die nu echt (nog eens) wou hebben. Is ook mijn daily driver en verder heb ik geen auto nodig (buiten de -2018 Mustang 5.0 met schakelbak, die wil ik echt nog hebben als fun-auto). Alle buren hebben minstens 4 à 5 auto's voor hun alleen en een paar hebben zelf een helikopter... als dat hun blij maakt, doe maar. Ik doe wel lekker humble, dan verwachten mensen niks van mij

en de mijne, net zoals die van mijn vriend, passen allebei gewoon in de garage hoor

Schade aan wegdek weet ik niet, je hebt ook een veel groter contactoppervlak. En dan nog maken wij die ook goed met onze andere benzineauto's, die reteduur zijn in België. Want ook wij hebben een V10 in de garage die meer belasting kost dan dat hij kan rijden.
Is toch niet omdat je 50 euro hebt, dat je een pakje boter van 48 euro moet kopen als er één van 3 euro is? Want zo lukt het niet, en ik denk dat veel mensen in mijn situatie minder humble tekeer zouden gaan, en dan uiteindelijk met helemaal niets meer eindigen. Mijn ouders hebben mij daarin perfect opgevoed.
En wat betreft de bedrijfsregeling: ik heb zelf geen bedrijf en heb gewoon BTW betaald op de mijne. Voor hetzelfde geld had je een auto die er veel 'duurder' uitziet, maar zo ben ik niet en daar werd ik niet blij van. Ik doe toch wat ik wil? En ik heb zelf nog een BTW-nummer van mijn ouders, dus als ik echt krentig was of wou profiteren, kon ik hem ook gewoon via dat BTW-nummer veel goedkoper krijgen, want hij doet het nog prima. Maar zo ben ik niet, en het is niet dat dat het verschil ging maken voor mij.
En nee, ik heb ook geen kinderen (ik ben 20), maar wel een actief leven. Ik ga zeker wel off-road, en dat op ons eigen terrein. Verder hoef ik mijn aankoop niet te verantwoorden. Maar ons naar noemen? Ik help zoveel dieren- en dak- en werklozeninstanties (financieel en fysiek), denk dat ik heel vriendelijk ben en makkelijk met iedereen om kan gaan. Ik kan wel mijn conclusies trekken, maar zal niet snel iemand beoordelen en probeer zeker ook nooit 'beter te lijken' dan iemand anders. Maakt niet uit waar je werkt, wat je studeert, met wat je rijdt, I don't care. Maar als je het bloed van onder de nagels haalt...
Ik ben god niet ofzo

maar ik ben toch ook geen 'klootzak' omdat ik een homo ben die met een pick-up rijdt?
Niet iedereen is hetzelfde. Enkel de extremen vallen op (de personen die asociaal rijden, met hun handtas rondlopen en vervelend doen, ...)
Hoop dat jij trouwens niet met een spaardieseltje of hybride rondrijdt, want die zijn ook niet heilig. Buiten misschien waterstof (ken ik niets van), bestaat milieuvriendelijk rijden niet.
Kunnen we dit dan nu a.u.b. afsluiten? Ik heb er al spijt van dat ik op de reactie van Flipside heb geantwoord.
Wij stimuleren de vraag naar LPG net

Denk wel dat we over duizendtallen spreken, zeker in NL
Zelf waar ik woon zie ik er dagelijks een stuk of 3 en heb er minstens al 10 verschillende gezien in 5 km rondom mij op opritten.
Iemand beneden in de straat heeft er nu zelf 2, een Laramie uit 2015 en nu nog één (ook mk4,5 nog snel gehaald) omdat zijn vrouw er altijd mee reed haha
Maar als je je daar allemaal zo druk in moet maken... dan haal je de 60 niet denk ik
Arar schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:57:
Ik rij al ruim 15 jaar op LPG en het is jammer dat de populariteit terug loopt. De brandstof wordt al vaak niet in de afweging meegenomen. Dat het moeilijk of niet toepasbaar is bij veel moderne auto's helpt natuurlijk ook niet.
Is inderdaad heel jammer, maar hier zitten instanties als media en overheid gewoon voor tussen. Onveilig, moeilijker, problemen, ... misschien ergens ook goed, want (toch hier in BE) zou het anders nooit zo interessant blijven.
Welke aansluiting vinden jullie eigenlijk de beste? (biased opinion) Ik vind onze ACME wel leuk, ook omdat die het gas wegspuit langs de zijkanten, dish en bajonet spuiten het gewoon maar wat rond. Met de dish wel zelf nog niet moeten tanken, maar die lijkt qua aansluiting wel makkelijker. Bij de ACME zitten de schroefdraadjes vaak verkeerd, zit hij er wat scheef op, ...
Jammer dat de Europanippel (Spanje) nooit doorgebroken is...