Wel je poot effe opsteken als je voorbijrijdt hè

In 2017 had ik nog een driecilindertje

als eerste autootje omdat verzekering boven 70 kW al moeilijk deed én ik bijna altijd moest parallel parkeren in Leuven-stad waar ik geen 60 cm meer voor of achter had... wel leuk ding om altijd in de toeren te gooien en ging best knap en stabiel 180 aan 4k toeren

moest toen ook puur tussen school-stage-huis rijden en was echt een leuk ding om tegen zijn limieten aan te duwen.
Nadat de belabberde automaat mij 3 keer bijna vermoord had en het ding na zijn eerste 15.000 km bijna 2 liter olie erdoor heeft gehaald (misschien wel door mijn rijstijl, hoewel ik hem wel netjes had ingereden), maar snel opzij gezet... is nu gewoon een extra boodschappenwagentje / in-case-of-emergency-auto van mijn ouders en zuipt nog altijd veel olie.

zal nu iets van een 30.000 km hebben
Met zo'n snelle auto's heb ik geen ervaring, wel met grote motoren, maar steeds met zware auto's die het woord aero-dynamica niet kennen (G-klasse, Q7, GC)... Je Dodge heeft ook geen turbo's of fancy inspuiting zoals je Audi's, maar zal sowieso wel een stuk betrouwbaarder zijn daardoor en FCA doet dit puur niet op de V6 en V8 omdat de Durango's en RAM's massaal naar hier komen en op gas gaan (Chrysler geeft hier effectief geld voor, ze betalen in Australië zelf conversies naar een rechts stuur, i.p.v. de modellen gewoon zo te bouwen). Dit is noch bij Ford, noch bij GM helaas het geval.
Heb dan toch een Dodge gehaald (al bijna een jaartje) omdat ik daar, door mijn vriend, wel echt ben van gaan houden

Ding is inderdaad op exact 170 begrensd (iets meer dan de typische, Amerikaanse 100 miles), maar met zo'n koelkast hoef je sowieso niet zo snel te willen gaan haha...
Ik heb dan ook nog eens de geweldig stomme keuze gemaakt om er Cooper Discoverer's onder te steken (dealer zette er straatbanden op, en vriend en ik spelen graag beetje off-road), ding rijdt nu echt als een boot op de snelweg en in bochten.

Ik weet niet of je in NL ook een attest bij je boorddocumenten moet hebben van de LPG-installatie, maar hier vind je wel de details op. Anders kijk je onder de motorkap: meestal ofwel tegen de firewall aan passagierskant, ofwel aan de koplampen aan passagierskant. Eén verdamper is soms wat krap, maar veel modellen worden zo geleverd, soms zelf vanaf de importeur.
Die van ons zijn alle twee ook Prins VSI's (die van m'n vriend is wel van zijn vader, had ook een EcoDiesel V6 ervoor met luchtvering, maar een HEMI is toch veel fijner en de luchtvering was één hoop ellende, die heb ik dus bewust niet (ik mag ook niet meer dan 500 kg trekken dus maakt niet eens echt uit) en ik rij sowieso liever met een leuke benzine/gas dan zo'n tractording).
Had ook eerst onderbouw besteld, vind het veel mooier weggewerkt. Maar achteraf gezien heb ik nu nog steeds voldoende laadruimte, goede actieradius (ben plots veel meer gaan rijden, hoewel ik niet meer dagelijks naar school hoef) en geen problemen met kleine hikjes als het gas bijna op is / minder moeten 'gokken'. + ik heb altijd beetje schrik met roest, want heb wel al vieze donut-tanks gezien

maar wel véél mooier natuurlijk.
Als we iets actiefs doen, of ik een net-te-grote kast heb gekocht (of altijd als we weggaan), gebruiken we de Raptor van mijn vriend. Op benzine

met plooicover (ik heb een Jason- harde cover). Ook ideaal voor zijn dirtbike. Heb ik (momenteel) niet nodig, want ik ben daarvoor nu nog teveel de fl*kker
Toen hij hem kocht in 2016 was er geen lpg-installatie beschikbaar (is directe injectie V6, veel te stil naar mijn mening

) en hij is er ook niet voor... ik kan het niet verantwoorden / veroorloven om zoveel poen te gooien naar brandstof, aka 60% belasting zoals dat joch
Wel fijn om er nog een ronkende RAM bij te hebben

hopelijk heb je er veel plezier aan!!
Wat voor trim is het? Sport, Laramie, ..?
Zo, heb m'n krant voor vandaag weer geschreven