Klopt! Toch al een eindje van Antwerpen weg, richting Brussel (waar ik woon).
Vond het wel opmerkelijk, dat ze, in België dan, ook een pomp met bajonet hebben. Uiteraard waarschijnlijk puur voor Nederlanders.

Je kan het zelf op streetview een beetje zien.
Als er (in BE) meer LPG-rijders zouden zijn, zullen ze sowieso iets doen om ook dat weer minder interessant te maken.
Ik kom best vaak een andere LPG-rijder tegen (heb vandaag ook voor 10 minuten de auto gewassen bij een tankstation en zag toch enkele auto's bij de pomp.
Veel LPG-auto's zijn vaak ook grootverbruikers (een V6'je of ook pick-up's), dus ik denk dat het qua afname nog oké zit. In NL is het netwerk veel ruimer bezaaid, natuurlijk (hoewel er waarschijnlijk ook meer gasauto's zijn).
Same here... 1 op 5
Toch nog steeds goedkoper dan een driecilinder-boodschappenautootje op benzine of een soccermom-SUV op tractorolie.
Vandaag zelf 33 cent... Alleen de prijs van LPG (en in sommige gevallen CNG) daalt, terwijl benzine voor een stukje omhoog ging de laatste twee maand. Ik stond ervan te kijken toen ik gisteren zag dat het langs de snelweg tot 50 cent gezakt was...
Leuk! Ik had tot vorig jaar ook een up! 1.0 simpel atmoblokje, 60 pk (faceliftversie). Leuk autootje waarmee ik naar school ging, en had verassend veel pep! Had toen ook aan LPG gedacht, maar een licht blok en lpg gaat niet goed zeiden ze toen... Nja, met mijn ervaring van nu weet ik best dat het een goed blokje is voor LPG. VW gebruikt ook altijd kleppen van goed materiaal.
Maar met de weinige km's die ik toen maakte (15.000) en benzine dat algemeen al een stuk goedkoper is hier, zou ik het er niet of amper hebben uit gehaald, en helemaal niet als je dan moet rekenen dat de 4 jaar geen keuring vervalt.
Dit is normaal voor dit blok. De eerste maand dat ik hem had reed ik steeds met 4 grote volwassenen rond, van elk toch 80-90 kg, gewoon in de stad. Telkens 5,8 L/100 km gehaald, ondanks mijn vlotte rijstijl (was ook zo'n leuk blokje om in toeren te jagen). 1 op 17 dus.
Daarna meer snelweg moeten gaan doen, en bij 120 steeg het drastisch naar 7 L/100 km (1 op 14). Is gewoon een stadsauto, natuurlijk... Zelf bij 170 deed hij maar 4000 toeren (een Twingo heeft er al 5000 nodig om 130 te houden), maar dat ding moet gewoon meer moeite doen om genoeg koppel te houden om op de snelweg vooruit te gaan.
Dit is trouwens ook de reden dat VW op bepaalde modellen de 1.0 TSI's geschrapt heeft (alsook de 1.4 TSI's op alle modellen) en verving door de 1.5 TSI viercilinders: downsizing heeft niet altijd positieve effecten.

Dat klopt, het kan vooral ook andere nadelige gevolgen hebben (zoals water aantrekken in de carb van een kettingzaag, grasmaaier, ...). Mijn regel is: benzine tanken als de tank maximum halfleeg is geraakt, dan is E10 prima. 98E5 in België is nog steeds ethanol
vrij (heb meerdere kenissen die in de brandstofsector werken). De benzine blijft in de auto toch in beweging, dus het heeft weinig kans om te reageren of veel vocht aan te trekken.