Dank voor de antwoorden!
En hoe kan het dan dat de druk in de tank bewaard kan worden als de hoeveelheid gas afneemt? De hoeveelheid vloeistof is dan veel lager en er is een grotere ruimte voor expansie, of zit hier gas in?
Is zoiets courant dat het mengsel niet netjes naar binnen gaat? Dus het kan nog steeds gewoon bij een modern systeem zoals een VSI2 gebeuren dat perfect is afgesteld?
Ik heb het tot nu toe nog niet voorgehad
Maar zelf vernieuwde stations hangen hem nog steeds zo raar op (zoals in de eerste link)...
Zowel in BE als NL vind ik dat ze echt vreemd en slordig hangen, ook bij gloednieuwe stations.
Bij BP in NL zie ik zelf soms dat het vulpistool ergens in een paaltje hangt, dat heb ik ook al 1 keer in België gezien. Verder zag ik ze daar ook vaak in zo'n omgekeerde U-vorm hangen, zoals opnieuw het eerste plaatje in m'n vorige post. Dat is het meest netjes dat ik ze tot nu toe eender waar heb gezien.
Dus dat betekent dat de slang nog steeds onder hoge druk staat?Juup schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:48:
In de slang van tank naar verdamper (of injectoren bij LPi) is het ook nog vloeibaar.
En hoe kan het dan dat de druk in de tank bewaard kan worden als de hoeveelheid gas afneemt? De hoeveelheid vloeistof is dan veel lager en er is een grotere ruimte voor expansie, of zit hier gas in?
Maar hoezo ontploft die dan? De volgende keer dat die klep opengaat (enkele tienden van een seconde later) komt het toch gezellig mee naar binnen en wordt het verbrand of gaat het door de uitlaat als er te weinig lucht is voorzien (omdat het gas er niet hoorde te zijn)?Juup schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:48:
Omdat de LPG gasvormig voor de kleppen wordt ingespoten. Als het daarna niet goed met de lucht mee de cilinder wordt ingezogen, heb je een explosief mengsel in je inlaat
Is zoiets courant dat het mengsel niet netjes naar binnen gaat? Dus het kan nog steeds gewoon bij een modern systeem zoals een VSI2 gebeuren dat perfect is afgesteld?
Ik heb het tot nu toe nog niet voorgehad
Heb je daar een voorbeeldje van? Dat de slang op de grond hangt snap ik ergens omdat veel vulpunten onderaan / ergens in de bumper steken, en je dan makkelijk zowel links als rechts hem kan aansluiten.Waah schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:18:
er zijn stations waar je hem wel gewoon normaal kan ophangen... Waarschijnlijk omdat LPG later wordt bijgebouwd dat het apart is.
Maar zelf vernieuwde stations hangen hem nog steeds zo raar op (zoals in de eerste link)...
Zowel in BE als NL vind ik dat ze echt vreemd en slordig hangen, ook bij gloednieuwe stations.
Bij BP in NL zie ik zelf soms dat het vulpistool ergens in een paaltje hangt, dat heb ik ook al 1 keer in België gezien. Verder zag ik ze daar ook vaak in zo'n omgekeerde U-vorm hangen, zoals opnieuw het eerste plaatje in m'n vorige post. Dat is het meest netjes dat ik ze tot nu toe eender waar heb gezien.