Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Google Pixel 2 XL] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Cooldevice
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 22:15
stokmeister schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:05:
Ik heb vandaag ook een pixel 2 aangeschaft. Via marktplaats geseald in de doos voor 475€. Mijn Xperia z5 compact was aan vervanging toe. Heb zeker even getwijfeld om de pixel 3 te pre orderen, maar vind bijna 1000€ net iets te veel. Ik heb een hoop reviews gelezen en gezien over de pixel 2. Ik denk dat de stap tussen de 2 en de 3 niet heel groot is.
Ik twijfel ook om een Pixel 2XL aan te schaffen als vervanging voor mijn OP3T. Wat ze vragen voor de 3 en 3XL heb ik er zelf niet voor over. Ik wil gewoon een upgrade qua camera verbetering tegenover mijn huidige telefoon.

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:27
Heb de pixel 2 nu een paar dagen. Uiteraard is de vooruitgang op mijn xperia Z5 compact groot! Batterij percentage is na 4,5 uur schermtijd nog zo'n 30%. Haal gemakkelijk 6uur met veel browsen, instagram, Facebook en YouTube. De pixel 2 is ook erg snel. Je merkt nergens lag, ook niet met veel apps open. Camera heb ik nog niet echt getest. Ik zou nu niet weten wat ik beter zou willen hebben. Tuurlijk zijn de bezels aan de boven en onderkant best groot en zijn er telefoons met een mooier design, maar ik vind het belangrijker dat er geen schil over heen zit. Vind het de meer prijs van een pixel 3 voorlopig dus niet waard.

• dannelini
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17-06 21:56
Gisteren is de GCam van de Pixel 3 overgezet naar de Pixel 2. Bizar verschil met de Night Mode. Check XDA

• SuperKneus
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 14:13
dannelini schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:14:
Gisteren is de GCam van de Pixel 3 overgezet naar de Pixel 2. Bizar verschil met de Night Mode. Check XDA
Ik heb hem gisteren geinstalleerd en er ook een test foto mee gemaakt. Idd een bizar verschil. De exif laat iig zien dat de gebruikte iso waarde een stuk lager ligt.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-06 09:31
Zit ook te twijfelen om de pixel 2 XL te kopen. Zie hem nu in de aanbieding bij Belsimpel voor 599,00.

Is dat de EU versie?

• d--amo
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 27-04 12:04
Erik1805 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:18:
Zit ook te twijfelen om de pixel 2 XL te kopen. Zie hem nu in de aanbieding bij Belsimpel voor 599,00.

Is dat de EU versie?
Ik heb hem op Amazon DE gekocht 2 dagen geleden, aan 600 euro. Toestel kwam alleszins van Ierland zag ik op doos.

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:22

Koppensneller

winterrrrrr

Is dat de EU versie?
Ik heb hem daar een paar dagen geleden gekocht (zelfde prijs). De handleiding had Duits als eerste taal, dus volgens mij inderdaad de EU-versie.

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-06 23:17

Is dat de EU versie?
Ik heb 'm voor die prijs bij Amazon gekocht in Duitsland twee maanden geleden. Top toestel en nog steeds reuze blij mee. De foto's die je ermee maakt zijn onovertroffen.

• robotjoek
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18-06 19:11
Kan iemand mij vertellen waar ik in de instellingen ook alweer kan vinden om contact met Google op te nemen, heb overal gezocht maar zie t nergens ??

• Erik1805
Vandaag ontvangen van Belsimpel. Top toestel

• djoudman
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-06 20:12
robotjoek schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:31:
Kan iemand mij vertellen waar ik in de instellingen ook alweer kan vinden om contact met Google op te nemen, heb overal gezocht maar zie t nergens ??
Instellingen --> tips en ondersteuning

• slobro
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 01-06 22:00
Erik1805 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:20:
Vandaag ontvangen van Belsimpel. Top toestel
Had je de EU versie (met officiele Google EU lader) ontvangen? Of hadden ze je de UK versie gestuurd?

• robotjoek
Thx.....
djoudman schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:41:
[...]

Instellingen --> tips en ondersteuning

• Erik1805
slobro schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 03:14:
[...]

Had je de EU versie (met officiele Google EU lader) ontvangen? Of hadden ze je de UK versie gestuurd?
Ik heb de EU versie ontvangen met EU lader,

• robotjoek
De laatste week zie ik in mijn statusbalk steeds het symbool voor Locatie verschijnen en weer weggaan, gebeurde eerder nooit, heb geen nieuwe apps op me foon gezet oid, hebben jullie dit ook, of anders een idee ?

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@robotjoek toevallig onderdeel van beta-testen van de Google app? Ik had precies hetzelfde en het heeft wel even geduurd voordat ik er achter was. Inmiddels geen beta tester meer en ook geen last meer...

Website

• robotjoek
Dat lijkt idd te zijn, thx...!
J0YR1D3R schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:48:
@robotjoek toevallig onderdeel van beta-testen van de Google app? Ik had precies hetzelfde en het heeft wel even geduurd voordat ik er achter was. Inmiddels geen beta tester meer en ook geen last meer...

• Baris
  • Laatst online: 11-06 22:55
Call screen functie werkend op de Pixel 2 XL, je moet alleen een aantal flags in een .xml file enablen ;) Zie XDA: https://forum.xda-develop...-screening-pixel-t3861350

Leuke gimmick, maar op dit moment nutteloos omdat Nederlands (nog?) niet beschikbaar is.

• H-S
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-06 13:34
Laatste dagen opeens last van camera dat regelmatig opent wanneer ik scherm probeer te locken.

Wanneer ik op het vergendel knopje druk, denkt de pixel dat ik er 2x op druk ..

Iemand hier ook last van?

• El Goog
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09-06 08:42
Ik heb zojuist mijn 128gb versie van Belsimpel binnengekregen. Bleek meteen dat het een UK model is, wat voor mij niet uit maakt. Maar er zat geen beschermfolie om de telefoon heen en toen ik hem aanzetten zag ik direct de blue shift. Ik heb de 2 XL met mijn huidige 6P vergeleken en het is meteen zichtbaar. Dat wordt retourneren helaas. Heeft iemand hier daar ook veel last van? Ik zal er later een een foto van uploaden.

• Ynnoz
El Goog schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:41:
Ik heb zojuist mijn 128gb versie van Belsimpel binnengekregen. Bleek meteen dat het een UK model is, wat voor mij niet uit maakt. Maar er zat geen beschermfolie om de telefoon heen en toen ik hem aanzetten zag ik direct de blue shift. Ik heb de 2 XL met mijn huidige 6P vergeleken en het is meteen zichtbaar. Dat wordt retourneren helaas. Heeft iemand hier daar ook veel last van? Ik zal er later een een foto van uploaden.
Ja en nee. Ja, ik zie het wel als ik mijn toestel in een bepaalde hoek vast heb, maar het stort me verder niet erg. Zeker niet zolang de foto's van onberispelijke kwaliteit zijn :)

Nu na een paar maanden valt het me zelfs ook niet meer op.

Ik heb trouwens mijn exemplaar een paar maanden geleden gekocht in Duitsland bij Amazon.

• El Goog
Ynnoz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:54:
[...]

Ja en nee. Ja, ik zie het wel als ik mijn toestel in een bepaalde hoek vast heb, maar het stort me verder niet erg. Zeker niet zolang de foto's van onberispelijke kwaliteit zijn :)

Nu na een paar maanden valt het me zelfs ook niet meer op.

Ik heb trouwens mijn exemplaar een paar maanden geleden gekocht in Duitsland bij Amazon.
Bedankt voor je info! Helaas is het bij dit toestel echt niet om aan te zien. Hij zit alweer in de doos en wordt morgen teruggestuurd. Zodra ik hem op mijn bureau legde was het scherm al blauw onder die hoek. Ik had het IMEI nummer nog nagekeken en het toestel was in november 2017 gefabriceerd. Hopelijk heeft mijn toekomstige vervangende toestel dit probleem niet.

• Kenar95
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 06-06 19:15
H-S schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:26:
Laatste dagen opeens last van camera dat regelmatig opent wanneer ik scherm probeer te locken.

Wanneer ik op het vergendel knopje druk, denkt de pixel dat ik er 2x op druk ..

Iemand hier ook last van?
Hier exact hetzelfde probleem! Nu inmiddels 2 weken ongeveer, ben er nog niet achter wanneer en waardoor het gebeurt. Gebeurt wel vaak wanneer ik in bepaalde apps zit of wanneer de telefoon met zware taken bezig is voor mijn gevoel. Maar soms ook compleet random. Erg irritant..

• Erik1805
Patch November net binnen gehad 😁

• El Goog
Vandaag mijn vervangende toestel van Belsimpel binnen gekregen. Dit keer was de telefoon wel nieuw (beschermfolie zat er om heen en de fingerprintsensor zag er niet gebruikt uit zoals bij de vorige). Toch heeft dit toestel weer de blue shift issue en is hij weer retour gegaan. De productiedatum was 9 november 2017. Hopelijk heeft het 3de toestel een nieuwere build datum en wel een fatsoenlijk scherm.

• H-S
Heb het inmiddels al minder dan eerst, geen idee wat er nu anders is. Maar heb er nauwelijks nog last van.
Kenar95 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:30:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem! Nu inmiddels 2 weken ongeveer, ben er nog niet achter wanneer en waardoor het gebeurt. Gebeurt wel vaak wanneer ik in bepaalde apps zit of wanneer de telefoon met zware taken bezig is voor mijn gevoel. Maar soms ook compleet random. Erg irritant..

• Kenar95
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 06-06 19:15
H-S schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:48:
Heb het inmiddels al minder dan eerst, geen idee wat er nu anders is. Maar heb er nauwelijks nog last van.

[...]
Mmm,.. Weet niet of ik er ook minder last van heb. November patch misschien?!

• Erik1805
El Goog schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:22:
Vandaag mijn vervangende toestel van Belsimpel binnen gekregen. Dit keer was de telefoon wel nieuw (beschermfolie zat er om heen en de fingerprintsensor zag er niet gebruikt uit zoals bij de vorige). Toch heeft dit toestel weer de blue shift issue en is hij weer retour gegaan. De productiedatum was 9 november 2017. Hopelijk heeft het 3de toestel een nieuwere build datum en wel een fatsoenlijk scherm.
Kreeg die van mij vorige week binnen van Belsimpel. Productiedatum is juni 2018 en heb erg weinig last van de blue shift. Ik heb een EU versie gekregen

• El Goog
Erik1805 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:19:
[...]

Kreeg die van mij vorige week binnen van Belsimpel. Productiedatum is juni 2018 en heb erg weinig last van de blue shift. Ik heb een EU versie gekregen
Dat is een redelijk recente productiedatum die je hebt gekregen. Mijn 3de toestel van Belsimpel ontvang ik morgen. Ben erg benieuwd of dat toestel wel prima is.

• H-S
Misschien dat ik er nu meer op let dat ik hem rustig druk, na november patch ook 1 of 2x gehad.

Maar gelukkig niet meer zo frustrerend als eerst
Kenar95 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:08:
[...]

Mmm,.. Weet niet of ik er ook minder last van heb. November patch misschien?!

• LeStef
  • Laatst online: 09:39
Ik heb sinds vandaag ook een PXL2 XL.
Ik kan nog niet veel zeggen over het toestel gezien ik hem pas heb maar 1 ding valt me op, misschien lig het aan mij maar vinden jullie ook niet dat de volume van bellen en notificatie vrij laag staat?
Kreeg net telefoon en hoorde het praktisch niet omdat ik in de kamer er naast zat.

• MrHiddeV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-06 22:06
Het viel me vandaag opeens op dat het uitgetrokken notificatiescherm nu nog maar 8 tiles kan hebben in plaats van 9. Is dit bij anderen ook opgevallen? (Of is het sinds Pie al anders en viel het me gewoon niet op? :F) Zojuist is het bij mij weer veranderd naar 9 tiles. Raar 8)7

[Voor 13% gewijzigd door MrHiddeV op 30-11-2018 20:08]

• Sakerhetz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19-06 16:53
Welke screenprotector is de beste deal voor de Google pixel 2 XL??

Ik heb ff gegoogled en op Tweakers gezocht maar ik vind niet het juiste antwoord.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:32

pinda powerrr

Slow down...

Sakerhetz schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:04:

Ik heb ff gegoogled en op Tweakers gezocht maar ik vind niet het juiste antwoord.
Geen.

Had ook geen screenprotector op mijn Nexus 6P, nu ook niks op mijn Pixel 2xl, geen krasje te zien.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• Sakerhetz
pinda powerrr schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:44:
[...]

Geen.

Had ook geen screenprotector op mijn Nexus 6P, nu ook niks op mijn Pixel 2xl, geen krasje te zien.
Bedankt voor de reply pinda powerr .
Eigenlijk heb je wel gelijk maar ik ben nogal zuinig op mijn telefoon en zoek toch een screenprotector.

• stokmeister
Sakerhetz schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:04:

Ik heb zelf dezehttps://www.amazon.com/gp...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1 hij past perfect, alleen ik vind dat het scherm wel iets glanzender wordt. Ik had eerst een screenprotector van Bmax via bol.com, maar die heb ik retour gestuurd omdat die niet goed paste.

• Sakerhetz
stokmeister schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:24:
[...]

Ik heb zelf dezehttps://www.amazon.com/gp...ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1 hij past perfect, alleen ik vind dat het scherm wel iets glanzender wordt. Ik had eerst een screenprotector van Bmax via bol.com, maar die heb ik retour gestuurd omdat die niet goed paste.
Bedankt voor de reply.. ik ga zo ff kijken op Amazon.com.
Een goede screenprotector is bijna niet te vinden vooral als je een case gebruikt.
Of ie wat meer glanst is eigenlijk geen probleem als ie maar beschermt.

• stokmeister
Sakerhetz schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:31:
[...]

Een goede screenprotector is bijna niet te vinden vooral als je een case gebruikt.
Ik gebruik de spigen thin fit case. Ik weet niet of je zo een case zoekt, maar deze past perfect samen met de screenprotector.

• Sakerhetz
stokmeister schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:45:
[...]

Ik gebruik de spigen thin fit case. Ik weet niet of je zo een case zoekt, maar deze past perfect samen met de screenprotector.
Ziet er goed uit! Maar is dit een slim case of een dikke case :)?

• stokmeister
Sakerhetz schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:31:
[...]

Ziet er goed uit! Maar is dit een slim case of een dikke case :)?
Het is een hele dunne hard plastic case. Merk er amper wat van.

• FongWan
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:58

FongWan

The Stormrider ...

December update is binnen :)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Samsung S20 Ultra | Apple iPad Air |

• Erik1805
Tja, wat nooit gebeurt is gebeurt. Pixel 2 XL laten vallen bij mij voor op het erf. Ik heb de Panda variant, zwart glas aan de achterkant zitten 2 barstjes in.

Weet iemand of je dit ergens kan laten repareren?

• FongWan
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:58

FongWan

The Stormrider ...

Erik1805 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:10:
Tja, wat nooit gebeurt is gebeurt. Pixel 2 XL laten vallen bij mij voor op het erf. Ik heb de Panda variant, zwart glas aan de achterkant zitten 2 barstjes in.

Weet iemand of je dit ergens kan laten repareren?
Misschien dat je via google zelf iets kan doen?
Ruimzicht schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:27:
[...]

Ja hoor, Google handelt dat gewoon zelf in NL af. Ik heb mijn toestel bij Saturn in Duitsland gekocht en die is gewoon netjes omgeruild na rechtstreeks telefonisch contact met Google in Nederland. Ze hebben een nieuw toestel naar mijn huisadres in Nederland gestuurd, was geen enkel probleem, zie ook hier. Kennelijk doen ze niet zo moeilijk in de praktijk.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Samsung S20 Ultra | Apple iPad Air |

• MrHiddeV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-06 22:06
Sakerhetz schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:31:
[...]
Ik gebruik deze screenprotector: Amazon, en hij bevalt erg goed. Hij heeft tevens ook genoeg ruimte voor hoesjes; het originele Google hoesje past er in ieder geval goed om. Andere screenprotectors vond ik niet goed uitgelijnd of het scherm werd er slechter van, dus daarom maar deze dure aangeschaft en geen moment spijt van gehad O-)

De protector die Stockmeister aanhaalt heb ik zelf niet gebruikt, dus dat zou wellicht ook een goede zijn.

• Sakerhetz
MrHiddeV schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:55:
[...]

Ik gebruik deze screenprotector: Amazon, en hij bevalt erg goed. Hij heeft tevens ook genoeg ruimte voor hoesjes; het originele Google hoesje past er in ieder geval goed om. Andere screenprotectors vond ik niet goed uitgelijnd of het scherm werd er slechter van, dus daarom maar deze dure aangeschaft en geen moment spijt van gehad O-)

De protector die Stockmeister aanhaalt heb ik zelf niet gebruikt, dus dat zou wellicht ook een goede zijn.
Bedankt voor de reply MRHidde.. deze bekijk ik ook.
Want een screenprotector moet inderdaad goed zijn uitgelijnd anders teveel problemen ivm cases.

• LeStef
Beste heren, kan het dat de december update nog niet uitgerold is voor elke Pixel 2 XL? Ik zit nog op november update en als ik hem laat zoeken zegt hij dat ik al de laatste software bezit.

• Erik1805
LeStef schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:22:
Beste heren, kan het dat de december update nog niet uitgerold is voor elke Pixel 2 XL? Ik zit nog op november update en als ik hem laat zoeken zegt hij dat ik al de laatste software bezit.
Zou kunnen, die van mij kwam 3 december al

• LeStef
Is me uiteindelijk gelukt.
Ik was nog aangemeld voor de beta. Afgemeld en 5 minuten later kreeg ik december update binnen. _/-\o_

• Erik1805
Ik heb een pixel 2 XL maar krijg oke Google niet aan de praat. Voice match blijft grijs en kan ik niet aanzetten.

Iemand nog tips voor mij?

• T-bone88
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09-06 16:56
Erik1805 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:14:
Ik heb een pixel 2 XL maar krijg oke Google niet aan de praat. Voice match blijft grijs en kan ik niet aanzetten.

Dat kan kloppen, Voicematch is helemaal niet beschikbaar gemaakt in Nederland. En gaat waarschijnlijk ook niet komen, heb ergens gelezen dat google voicematch een te onveilige manier vind om je telefoon te unlocken. Wat natuurlijk belachelijk is want je kan ook kiezen voor geen enkele beveiliging voor het unlocken van je telefoon. 8)7

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:46
Erik1805 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:14:

Je hebt 2 locaties waar je voicemail match kan instellen.

Heb ooit ook probleem mee gehad, voor mij was de oplossing om Voice match eerst binnen Settings > Security > Smart Lock aan te zetten en dan pas binnen de assistant Instellingen.

De menu's zien er zo uit.

https://tweakers.net/ext/f/WPFqUf8dWLJlmaeOUhJ9OHSe/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/NY4xc5WYi4h1XJKh3pZ4FAUd/thumb.png

• Erik1805
Luinwethion schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:52:
[...]

Je hebt 2 locaties waar je voicemail match kan instellen.

Heb ooit ook probleem mee gehad, voor mij was de oplossing om Voice match eerst binnen Settings > Security > Smart Lock aan te zetten en dan pas binnen de assistant Instellingen.

De menu's zien er zo uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helaas beide grijs. Werkt deze functie wel in de NL taal?

• Luinwethion
Erik1805 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:51:
[...]

Helaas beide grijs. Werkt deze functie wel in de NL taal?
Mmmm klopt in het Nederlands doet het niet.

Even zoeken en lijkt een bug te zijn? Wel een oude dan :-|

https://support.google.com/assistant/thread/225375?hl=en

• Baris
  • Laatst online: 11-06 22:55
Ik ben blij! :D Op basis van deze xda thread https://forum.xda-develop...ation-pixel-2-xl-t3884967 heb ik Tele2 volte/vowifi voor mijn Pixel 2 XL toestel werkend gekregen! Mocht er iemand nog vragen over hebben laat maar even weten :)

• Luinwethion
Iemand nog ideeën van waar onderdelen te kopen anders dan Alie of andere Chinese website? (niks tegen, maar ik wil de garantie van originele onderdelen en snelle levering).

Mij place to go was stellatech, maar voor de 2XL hebben ze alleen de display (wat ik misschien ook zou vervangen).

Ben opzoek naar de achter glas (dit zou een fake kunnen zijn, geen probleem hier), camera lens en accu...

Mijn accu gaat niet zo lang mee als ik namelijk verwacht en ik denk het meer een hardware iets is (dus accu geeft op) dan een software issue is die een battery drain veroorzaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeStef
Update van juni is beschikbaar :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeStef
Iemand die mee doet aan Android Q beta?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@LeStef die ga je waarschijnlijk eerder hier vinden: [Android Q beta] Ervaringen & Discussie

Ik zit voorlopig nog prima op Android 9, wacht nog even tot Q wat verder of helemaal af is. Mijn Pixel 2 XL is inmiddels bijna 1,5 jaar oud en nog prima in orde qua prestaties en accuduur. Heb behalve het soms nog steeds wat grote formaat eigenlijk geen klachten. De camera is top, de snelheid is prima en hij ziet er goed uit. Enkel het geheugenbeheer mag ietsje minder agressief.

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeStef
Hey dank je, hier ook geen klagen. Heb hem wel even moeten terug sturen want kreeg donkere strepen in mijn beeld en ik kreeg vorige week een splinternieuwe terug, super service dus.
Ik had even de q3 getest maar niet alles apps waren compatibel dus terug naar 9.
J0YR1D3R schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:42:
@LeStef die ga je waarschijnlijk eerder hier vinden: [Android Q beta] Ervaringen & Discussie

Ik zit voorlopig nog prima op Android 9, wacht nog even tot Q wat verder of helemaal af is. Mijn Pixel 2 XL is inmiddels bijna 1,5 jaar oud en nog prima in orde qua prestaties en accuduur. Heb behalve het soms nog steeds wat grote formaat eigenlijk geen klachten. De camera is top, de snelheid is prima en hij ziet er goed uit. Enkel het geheugenbeheer mag ietsje minder agressief.

• Ynnoz
Kan ik met de Pixel XL2 ook de (nieuwe) eSIM gebruiken van T-Mobile? Of moet ik misschien wachten op Android Q?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ynnoz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:40:
Kan ik met de Pixel XL2 ook de (nieuwe) eSIM gebruiken van T-Mobile? Of moet ik misschien wachten op Android Q?
Een simpele (Google) zoekopdracht geeft snel antwoord op je vraag.

Edit: @Ynnoz, kijk nog eens even naar je vraag en zoek simpelweg in het Nederlands op "t-mobile e-sim pixel 2" of... reviews: E-sim is gearriveerd in Nederland

Sooooo...., was mijn conclusie te snel getrokken of heb je misschien de verkeerde vraag gesteld? :+

[Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 23-08-2019 23:07. Reden: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan ;)]

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• Ynnoz
hardware-lover schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:06:
[...]

Je trekt wel erg snel je conclusies. Ik citeer:

"Google appears to have opened up eSIM support on the Pixel 2 and the Pixel 3 to any carrier that supports it, rather than certain carriers in particular. There are limitations though on the Pixel 2 and Pixel 3, including that you can only use either a physical SIM card or an eSIM card at any given time, but not both."

bron: https://www.xda-developer...im-support-more-carriers/

Dus zo gek is de vraag niet.

• Ynnoz
hardware-lover schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:06:
[...]

Edit: @Ynnoz, kijk nog eens even naar je vraag en zoek simpelweg in het Nederlands op "t-mobile e-sim pixel 2" of... reviews: E-sim is gearriveerd in Nederland

Sooooo...., was mijn conclusie te snel getrokken of heb je misschien de verkeerde vraag gesteld? :+
Ik denk toch dat je te snel was :)

Tweakers.net en Androidwereld (https://androidworld.nl/nieuws/t-mobile-esim) vermelden dat de eSIM in de Pixel XL 2 te gebruiken is. Echter, Google zelf heeft een ander idee: https://support.google.com/pixelphone/thread/5973606?hl=en

Hoewel goed bedoeld, heb dus niets aan je antwoord om "eventjes" op Google te zoeken. Dus als toch een T-Mobile eSIM te gebruiken zou zijn wil ik wel graag de stappen zien om de eSIM te activeren. Ik kan niet met de Pixel XL 2 de QR-code scannen van de eSIM om deze te activeren.

Dus misschien is er iemand hier die met een Pixel XL 2 aan de gang is geweest met een eSim.

Overigens zou het best kunnen dat de bronnen (tweakers.net en androidworld) het mis hebben.

[Voor 62% gewijzigd door Ynnoz op 24-08-2019 12:12]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Op de FP staat een mooie uitleg hoe het bij een Pixel 3 moet worden geïnstalleerd:
Om de eSim op het toestel te installeren moest ik wel even door de instellingen heen (Settings > Network & internet > Mobile network > Advanced > Carrier > Add carrier > Don't have a SIM card?).
Ik heb de optie "add carrier" niet erbij staan, dus geen optie om de e-sim te activeren.

• Ynnoz
pinda powerrr schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:35:
Op de FP staat een mooie uitleg hoe het bij een Pixel 3 moet worden geïnstalleerd:

[...]

Ik heb de optie "add carrier" niet erbij staan, dus geen optie om de e-sim te activeren.
Probeer de Developer Options aan te zetten, misschien dat het werkt (https://support.google.com/pixelphone/thread/1800499?hl=en)

Open the Settings app.
(Only on Android 8.0 or higher) Select System.
Scroll to the bottom and select About phone.
Scroll to the bottom and tap Build number 7 times.
Return to the previous screen to find Developer options near the bottom.

[Voor 6% gewijzigd door Ynnoz op 24-08-2019 12:20]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ynnoz schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

Probeer de Developer Options aan te zetten, misschien dat het werkt (https://support.google.com/pixelphone/thread/1800499?hl=en)

Open the Settings app.
(Only on Android 8.0 or higher) Select System.
Scroll to the bottom and select About phone.
Scroll to the bottom and tap Build number 7 times.
Return to the previous screen to find Developer options near the bottom.
We zitten hier op Tweakers hè, dev options is het eerste wat ik deed :+

Er is geen directe noodzaak, maar uiteraard fijn als de optie er is.

• HNies
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-06 19:22
Android 10 update is nu aan het downloaden op mijn 2 XL

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb gisteren de mannelijke NL assistent stem geactiveerd op de XL, dat is toch wel een stap voorwaarts in uitspraak mag ik wel opmerken. d:)b

@pinda powerrr, Nederlands voldoet meer dan prima voor mij ;)

[Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 16-10-2019 16:51]

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:16:
Ik heb gisteren de mannelijke NL assistent stem geactiveerd op de XL, dat is toch wel een stap voorwaarts in uitspraak mag ik wel opmerken. d:)b
Ik heb de Pixel op Engels staan, dan heb je behoorlijk veel keuze in stemmen!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Life goes on.... 🤙

https://mspoweruser.com/t...stadia-compatible-device/

Edit: ik kom er nu eigenlijk pas achter dat de Pixel 2 toch tamelijk traag is met quickcharge, ruim 2½ uur voor volledig laden is niet werkelijk snel te noemen. Dat is een (flinke) stap terug met wat ik gewend was met een toestel wat 2 jaar eerder al het levenslicht zag ;)

[Voor 59% gewijzigd door hardware-lover op 19-10-2019 18:08]

• Devindegroot
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22-02 22:48
Hey tweakers! Ik heb al een behoorlijke tijd een super irritant probleem met mijn Pixel 2 XL.

Wanneer je belt en je telefoon van je oor afhaalt hoort je scherm aan te gaan, zo niet dan kan dat met een tik op het scherm. Mijn Pixel doet dit op geen enkele manier. Soms wel, maar negen van die tien keer niet. Hierdoor kan ik bij een keuze menu geen keuzes maken want mijn scherm blijft uit, loop ik tegen een voicemail aan, dan moet ik deze tot de max in spreken want ik kan het gesprek niet eindigen.

Ook bij bijvoorbeeld WhatsApp spraakberichten gaat mijn scherm op zwart en moet ik het afluisteren.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de lichtsensor (?). Ik word er in iedergeval zo gek van dat ik alleen maar meer neig naar een nieuwe telefoon🤦🏻‍♂️

• richdb
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 29-03-2020
Even een vraag over het snelladen van de Pixel 2 XL.

Ik heb het gevoel dat dit juist helemaal niet snel gaat, ook al geeft de telefoon aan 'snel opladen'
Hebben meer mensen hier dat gevoel?

En dan gebruik gewoon de standaard lader die erbij is geleverd.

Bijvoorbeeld nu hangt die aan de lader (96% en vol over 18 minuten).Dat is toch niet snel?

Of begrijp ik het begrip sneladen niet goed? 8)7

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

richdb schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:29:
Even een vraag over het snelladen van de Pixel 2 XL.

Ik heb het gevoel dat dit juist helemaal niet snel gaat, ook al geeft de telefoon aan 'snel opladen'
Hebben meer mensen hier dat gevoel?

En dan gebruik gewoon de standaard lader die erbij is geleverd.

Bijvoorbeeld nu hangt die aan de lader (96% en vol over 18 minuten).Dat is toch niet snel?

Of begrijp ik het begrip snelladen niet goed? 8)7
Het is geen gevoel, het stelt helemaal niets voor. Voor mij de grootste tegenvaller voor dit toestel. Ik heb zelfs een zwaardere lader gebruikt, specifiek voor dit toestel. Maar er veranderd eigenlijk helemaal niets aan de (lange) laadtijd. De review hier op Tweakers laat dat ook zien, ik had het vooraf kunnen weten. Maar wie dacht dat het zo dramatisch slecht kon zijn voor een 2017 toestel?

Mijn 950XL schopt kont wat dat betreft 🤡

Buiten dat, verder wel aardig tevreden met dit toestel, ik wilde de hoofdprijs niet betalen voor een opvolger van mijn Lumia.

• richdb
hardware-lover schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:54:
[...]

Het is geen gevoel, het stelt helemaal niets voor. Voor mij de grootste tegenvaller voor dit toestel. Ik heb zelfs een zwaardere lader gebruikt, specifiek voor dit toestel. Maar er veranderd eigenlijk helemaal niets aan de (lange) laadtijd. De review hier op Tweakers laat dat ook zien, ik had het vooraf kunnen weten. Maar wie dacht dat het zo dramatisch slecht kon zijn voor een 2017 toestel?

Mijn 950XL schopt kont wat dat betreft 🤡

Buiten dat, verder wel aardig tevreden met dit toestel, ik wilde de hoofdprijs niet betalen voor een opvolger van mijn Lumia.
Aha dan ligt het dus niet aan mij, en heeft een andere lader dus ook niet zoveel zin.

Maar klopt, het is een heel fijn toestel en helemaal gezien de huidige prijs (ruim onder de 400 euro). De camera is echt uitmuntend, super snel, werkt perfect. Dus verder weinig opmerkingen.

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10:19
richdb schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:29:

Of begrijp ik het begrip sneladen niet goed? 8)7
Volgens mij gaan de laatste paar procenten altijd langzamer dan, zeg, van 20% naar 80%.

Bovendien is de fast charging van de Pixel 2 gecapped op 10.5W (in ieder geval, volgens de specs op GSM Arena), dat verklaart een hele hoop. De charging brick is 18W, maar die wordt dus niet volledig benut. De meeste telefoons doen tegenwoordig 10-15W draadloos, dus zeker voor 2019 standaarden is dat minnetjes.

• richdb
Sjoop1985 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:11:
[...]

Volgens mij gaan de laatste paar procenten altijd langzamer dan, zeg, van 20% naar 80%.

Bovendien is de fast charging van de Pixel 2 gecapped op 10.5W (in ieder geval, volgens de specs op GSM Arena), dat verklaart een hele hoop. De charging brick is 18W, maar die wordt dus niet volledig benut. De meeste telefoons doen tegenwoordig 10-15W draadloos, dus zeker voor 2019 standaarden is dat minnetjes.
Nou van 20% naar 80% gaat ook niet echt snel .... toen ik de telefoon kreeg was de batterij bijna leeg. En het opladen naar 100% duurde echt lang. Dikke 2 uur volgens mij. Op zich maakt het verder niet uit omdat ik meestal de telefoon in de nacht oplaad. Maar het is wel opvallend.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sjoop1985 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:11:
[...]

Het was bij introductie al bedroevend, en dat is het volgens mij nog steeds;

reviews: Google Pixel 2 XL - Pientere uitblinker met pijnlijke uitglijders

Na 30 min.: 20% vol |:(
Volledig vol: 2 uur 58 min. 8)7

Maar nogmaals, daar leren we mee leven :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:12:
[...]

Na 30 min.: 20% vol |:(
Volledig vol: 2 uur 58 min. 8)7

Maar nogmaals, daar leren we mee leven :)
Grappig, want ik herken dat echt totaal niet. In een uur of 2 max zat hij bij mij altijd vol. De laatste 15% oid gaan wel vrij langzaam, maar dat zijn ook de slechtste procenten om te laden. Je kunt beter stoppen op 80 of 85%. Overigens heb ik nu 2 maanden een reguliere S10, maar ik mis bepaalde zaken van de Pixel 2 XL toch echt wel...

Website

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@J0YR1D3R, dat zijn de getallen zoals ze door Tweakers zijn vastgesteld tijdens die review. Ik heb het zelf nooit exact getimed. Ik stond er alleen van te kijken hoeveel % er nog geladen moest worden als ik het toestel van de lader wilde halen, dat viel aardig tegen. Mijn Lumia was dan allang 100% geladen namelijk. Toen ben ik eigenlijk pas uit gaan zoeken hoe dat zat, "snel"laden met een Pixel2 XL 😉

Nu speel ik er op in, en als ik strak definitief overstap naar de Pixel, dan gaat deze 's avonds/'s nachts aan de lader. Mag ie heel de nacht druppelladen, is ie bij opstaan beslist wel 100% vol.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik herken het ook niet. Toevallig afgelopen avond nog gehad, de hele dag met de telefoon bezig geweest, was nog iets van 30% over. Circa half uurtje/drie kwartier aan de lader en ik zat weer op de 80%.

Inderdaad van 80% naar 100% duurt het langst.
SOT is bij mij nog prima met ca 6 uur per dag.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:35:
Ik herken het ook niet. Toevallig afgelopen avond nog gehad, de hele dag met de telefoon bezig geweest, was nog iets van 30% over. Circa half uurtje/drie kwartier aan de lader en ik zat weer op de 80%.

Inderdaad van 80% naar 100% duurt het langst.
SOT is bij mij nog prima met ca 6 uur per dag.
Niet moeilijk doen, meten is weten. Ik ga het gewoon zelf proefondervindelijk vaststellen de komende tijd waar het bij mijn toestel op uit gaat komen. Ik heb hem pas, is dus nog zgan, dus accu hopelijk nog in gezonde staat.

Niet dat er een verandering in het gevoel gaat komen, de Pixel2 XL is geen werkelijke snellaadtelefoon, Google staat vol met gebruikerservaringen en feiten daarover.
https://www.techjunkie.co...charging-slow-what-to-do/
https://www.androidpit.co...down-pixel-2-rapid-charge

Start op 25% (20:45 uur)

na 0:45 36% (+11%)
na 1:45 72% (+47%)
na 2:05 82% (+57%)
na: 2:25 91% (+66%)

Stop handmatig monitoren (23:10 uur).

[Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 14-11-2019 23:17. Reden: wordt vervolgt]

• J0YR1D3R
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:58:
[...]

Start op 25%
na 0:45 36% (+11%)
na 1:45 72% (+47%)
na
Welke lader gebruik je? Want ik herken dit helemaal niet zelf. Er zou trouwens 1 oorzaak kunnen zijn en dat is de temperatuur. Hoe warm is je telefoon/accu? Want onder de 20 graden gaat het opladen wel een stuk langzamer dan daarboven. Dat is wel een bekend "probleem".

[Voor 28% gewijzigd door J0YR1D3R op 14-11-2019 22:46]

Website

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

J0YR1D3R schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:45:
[...]
Welke lader gebruik je? Want ik herken dit helemaal niet zelf. Er zou trouwens 1 oorzaak kunnen zijn en dat is de temperatuur. Hoe warm is je telefoon/accu? Want onder de 20 graden gaat het opladen wel een stuk langzamer dan daarboven. Dat is wel een bekend "probleem".
Originaly ;)

23°C

Wordt onder kamertemperatuuromstandigheden (scrabble) geladen.

Edit: zijn er misschien problemen geweest met een eerste generatie Pixel 2 XL en hebben ze later een nieuwe revisie uitgebracht?

Edit2: ik heb voor registratie van het opladen maar even een app aangekocht, zodat ik het laadproces beter kan volgen.

Edit3: ik ga proberen om de volgende keer onder warmere omstandigheden te laden. Eens kijken wat dat mogelijk brengt.

[Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 14-11-2019 23:18]

• richdb
hardware-lover schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:50:
[...]

Originaly ;)

23°C

Wordt onder kamertemperatuuromstandigheden (scrabble) geladen.

Edit: zijn er misschien problemen geweest met een eerste generatie Pixel 2 XL en hebben ze later een nieuwe revisie uitgebracht?

Edit2: ik heb voor registratie van het opladen maar even een app aangekocht, zodat ik het laadproces beter kan volgen.

Edit3: ik ga proberen om de volgende keer onder warmere omstandigheden te laden. Eens kijken wat dat mogelijk brengt.
Heel benieuwd naar je resultaten. Maar zoals ik al aangaf laad ik meestal in de nacht op dus is het niet echt een 'probleem' waar ik tegenaan loop.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

richdb schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:01:
[...]
Heel benieuwd naar je resultaten. Maar zoals ik al aangaf laad ik meestal in de nacht op dus is het niet echt een 'probleem' waar ik tegenaan loop.
Ook ik laad 's nachts mijn major phone op, en dan enkel in een slakkengang door gebruik van een zwakke lader. Maar de Pixel laad ik nu nog overdag op en als ie vrijwel leeg is.

Vandaag is dit weer zo ver. Ik zoek een extra warm plekje op en ga dan weer aan de slag 😏
Aanvulling:

Accu starttemp: 28 °C

Start op 7% (13:10 uur)

na 1:00 75% (+68%)
na 1:30 90% (+83%)

Stop handmatig monitoren (na 90%), omdat het vanaf dit percentage duidelijk langzamer gaat (15:30 uur - 98%).

Dit ziet er al wat beter uit. Startwarmte accu lijkt van invloed. Buiten de deur laden, onder winterse omstandigheden, maar even op een warme plek stoppen voor het laden ;)

Ik zit nog steeds bijlange na niet op de snellaadtijden van mijn Lumia, maar hier is mee te leven ;)

[Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 20-11-2019 15:34]

• richdb
hardware-lover schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:44:
[...]

Ook ik laad 's nachts mijn major phone op, en dan enkel in een slakkengang door gebruik van een zwakke lader. Maar de Pixel laad ik nu nog overdag op en als ie vrijwel leeg is.

Vandaag is dit weer zo ver. Ik zoek een extra warm plekje op en ga dan weer aan de slag 😏
Aanvulling:

Accu starttemp: 28 °C

Start op 7% (13:10 uur)

na 1:00 75% (+68%)
na 1:30 90% (+83%)

Stop handmatig monitoren (na 90%), omdat het vanaf dit percentage duidelijk langzamer gaat (15:30 uur - 98%).

Dit ziet er al wat beter uit. Startwarmte accu lijkt van invloed. Buiten de deur laden, onder winterse omstandigheden, maar even op een warme plek stoppen voor het laden ;)

Ik zit nog steeds bijlange na niet op de snellaadtijden van mijn Lumia, maar hier is mee te leven ;)
Ok ... bedankt voor de aanvulling. Ik zou dit ook niet echt snelladen noemen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:44:

Dat is ook wat ik zei, de warmte moet gewoon boven de 20 graden zijn. Zie ook dit artikel van Android Police. Overigens is van 7 naar 90% toch een prima snellaad score?

Website

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

J0YR1D3R schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:55:
[...]
Dat is ook wat ik zei, de warmte moet gewoon boven de 20 graden zijn. Zie ook dit artikel van Android Police. Overigens is van 7 naar 90% toch een prima snellaad score?
Omgevingswarmte ja, niet de accutemperatuur zelf blijkbaar, die moet nog wat hoger liggen.

In mijn ogen stelt het snelladen van de Pixel2 weinig voor, en al helemaal niet als je daarbij ook nog binnen een bepaald temperatuurvenster moet laden.

De andere Android toestellen, die ik eerder al eens heb getest als kandidaat, deden dat toch werkelijk stukken beter (o.a. Nokia 8 en Asus Zenfone AR). Maar buiten dat beetje ongemak geniet deze Pixel wel de voorkeur hoor.

• J0YR1D3R
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:17:
[...]

In mijn ogen stelt het snelladen van de Pixel2 weinig voor, en al helemaal niet als je daarbij ook nog binnen een bepaald temperatuurvenster moet laden.
Wat zijn je verwachtingen dan? Want van 7 > 90% vol in de door jou genoemde 1,5 uur is toch een prima score wanneer je deze lijst ziet?

De 90> 100% fase duurt heel lang en 0>7% duurt echt een minuut of 4.

Website

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@J0YR1D3R, blijkbaar liggen deze verwachtingen te hoog zo te zien. Ik ben nu al jaren het Fastchargen van een Lumia 950XL gewend en blijkbaar maakt deze gehakt van vrijwel alles wat in dat lijstje te zien valt. En blijkbaar is dat iets wat ik dan maar moet accepteren bij de overstap naar een ander toestel, en blijkbaar ben ik niet de enige die dat ook moet "accepteren" 😉

• richdb
Update december binnen, de optie van themes van de Pixel 4 zit er nu ook in. Dus je kan nog een beetje meer de standaard interface tweaken (als je die gebruikt).
Vinger op startscherm vasthouden en kies voor Stijl en achtergrond.

• FRanatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-03-2020
Beste tweakers, ik heb twee vragen waarop google me nog niet heeft kunnen beantwoorden.

Ik heb momenteel (sinds de Q betas) Android 10 op mn P2XL.
Toen ik de Q beta had geinstalleerd, is het 4G icoon op de statusbalk veranderd in LTE. Op dat moment nam ik aan dat er (nog) geen 4G icoon was opgenomen in de beta.

Nadat Android 10 officieel werd, heb ik een schone install gedaan. Echter, nog steeds geen 4G icoon. Nu is het geen halszaak, want de verbinding en de snelheid is gewoon goed, maar ik zie liever 4G dan LTE staan.
Ik had eerder al een stappenplan gevolgd (clear cache van de carrier services), maar dat heeft geen effect gehad.

Kortom, is er iemand die op het netwerk van KPN met een Pixel op Android 10 wel 4G in de statusbalk heeft staan?

Als tweede merk ik dat de automatische regel 'Niet Storen" bij autorijden niet werkt. De regel is netjes in te stellen, staat aan, maar schakelt niet in wanneer ik ga rijden. Op de supportpagina van Google is er ook niet terug te lezen dat deze functie niet meer werkt.
Nu heb ik het vermoeden dat dit mogelijk wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van de ingebouwde Android Auto / Driving Mode functionaliteit. Deze heb ik ook korte tijd geactiveerd gehad, maar wilde er (nog) geen gebruik van maken. Ook hier weer uitgeschakeld en cache verwijderd.

Mijn tweede vraag, iemand op z'n Pixel wel een correct werkende automatische regel 'Niet Storen' tijdens autorijden?

Ik hoor het graag.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik had de vraag eerder al in het algemene Android topic gesteld, daar werd echter geopperd dat de vraag eerder toestel dan OS gerelateerd zou zijn, daarom.....

Bij mijn Lumia 950 gaat het overschakelen naar handsfree en visa versa geheel automatisch bij een inkomend gesprek. Neem ik op met het toestel niet aan mijn oor dan staat deze op speaker (handsfree stand), beweeg ik het toestel naar mijn oor dan schakelt deze automatisch over naar de "oor" speaker.
Het eea gaat via de benaderingscensor en (W10M) instelling op de Lumia telefoon. Nu had ik stiekem de hoop dat mijn Pixel 2 met Android 10 dit ook zou kunnen, maar dit is standaard misschien toch niet aanwezig als instelling op dit toestel?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Even oud topic omhoog schoppen, maar hier nog steeds een tevreden Pixel 2XL gebruiker :)

Ik zit bij T-Mobile, daar is VoLTE al een tijdje aangezet, maar bij mij werkt dat niet, val altijd terug naar 3G. Ook geen optie tot aan of uitzetten.

T-Mobile is nu ook (eindelijk) VoWifi aan het uitrollen, dus hoop dat het binnenkort aan wordt gezet.

Voor beide zaken, werken deze bij jullie? Zo ja, welke provider? Ben vooral benieuwd of het niet werken van VoLTE op de Pixel ligt aan Google, of iets anders. Mijn vrouw heeft een OnePlus 6 en daar werkt VoLTE wel namelijk (ook T-Mobile).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Even een keiharde schop naar boven.... iemand die het antwoord weet op de hierboven gestelde vraag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:49
@pinda powerrr VoLTE Moet per type device worden ingeschakeld en gevalideerd door de provider. Ze hebben het slechts voor een aantal devices ingeschakeld (bij Vodafone dezelfde situatie). Omdat de Pixel nooit officieel in NL verkocht is denk ik dat de kans klein is dat T-Mobile het beschikbaar gaat maken.

Voor geschikte toestellen zie:
https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen#antwoorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Polster schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:47:
@pinda powerrr VoLTE Moet per type device worden ingeschakeld en gevalideerd door de provider. Ze hebben het slechts voor een aantal devices ingeschakeld (bij Vodafone dezelfde situatie). Omdat de Pixel nooit officieel in NL verkocht is denk ik dat de kans klein is dat T-Mobile het beschikbaar gaat maken.

Voor geschikte toestellen zie:
https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen#antwoorden
Ja, die lijst ken ik. De telefoon van mijn vrouw, de OnePlus 6, staat daar ook niet tussen, maar heeft wel VoLTE bij T-Mobile.

Dit is Tweakers, dus ik hoop dan altijd dat er iemand al iets heeft gevonden om het werkend te krijgen :P

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En dan zijn we nu aangeland bij de laatste OS update (probleemloos geïnstalleerd), en komen beveiligingsupdates niet meer standaard iedere maand voor dit toestel, correct?

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17-06 11:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:53:
En dan zijn we nu aangeland bij de laatste OS update (probleemloos geïnstalleerd), en komen beveiligingsupdates niet meer standaard iedere maand voor dit toestel, correct?
We krijgen ze nog tot en met december. Daarna is het helemaal klaar inderdaad.
Mijn Pixel 2 XL doet het nog steeds prima, maar de 5 zal vast wel weer snel in prijs dalen zoals zijn voorgangers.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ken. schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:54:
[...]
We krijgen ze nog tot en met december. Daarna is het helemaal klaar inderdaad.
Mijn Pixel 2 XL doet het nog steeds prima, maar de 5 zal vast wel weer snel in prijs dalen zoals zijn voorgangers.
Als ik ieder (Android) toestel, wat niet meer van beveiligings_updates wordt voorzien, aan de kant zou hebben moeten gooien dan zou dat een kostbare zaak zijn geworden. Ik ga nog een hele poos door met deze Pixel 2 XL. De 3 en de 4 heb ik nog steeds niet voor heel erg lage prijzen voorbij zien komen zoals dit bij de 2 (XL) wel het geval was. 128GB uitvoeringen zijn een nog grotere zeldzaamheid lijkt het wel, ik ga niet meer voor minder :)

De 5 start al flink voordeliger dan zijn voorgangers (mag ook wel gezien zijn hardware), dus misschien wordt dat idd wel iets over een hele poos ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Google Pixel 2 XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 2 XL] Het grote accessoires topic

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True