Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-10 16:26

Google heeft zijn Pixel 2- en Pixel 2 XL-smartphones gepresenteerd. De toestellen kosten 799 en 939 euro, een paar tientjes meer dan de Pixel-telefoons van vorig jaar, en komen vooralsnog niet naar de Benelux.

De kleinere Pixel heeft een oledscherm met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De grotere smartphone heeft een 6"-oledscherm van LG met een resolutie van 2880x1440 pixels. Beide telefoons hebben een 12-megapixelcamera met optische beeldstabilisatie en f/1.8-lens. De Pixels krijgen bovendien een portretmodus. Dat werkt zonder secundaire camera. Dat is volgens Google mogelijk doordat pixels een 'left view' en 'right view' hebben. De software berekent het verschil in perspectief door naar afstanden tot objecten.

Google heeft de 3,5mm-jack weggehaald van de behuizing van beide Pixel 2-telefoons. Op het gebied van audio heeft de zoekgigant wel de stereo-speakers aan de voorkant teruggebracht. Die zaten enkele jaren geleden ook op Nexus-telefoons, maar de Pixels van vorig jaar hadden een monospeaker aan de onderkant.

Google claimt dat de vingerafdrukscanner sneller is dan op andere smartphones. Dat zou een verbetering zijn, want de scanner van de eerste Pixel is langzamer dan die van concurrenten.

Op het homescreen heeft Google de functie At A Glance toegevoegd. Daar staan nu alleen nog kalenderitems, maar in de toekomst kan daar ook verkeer staan of andere meldingen. De functie Active Edge activeert Assistant, zodat gebruikers geen knoppen hoeven in te drukken. Die functie verscheen als eerste op de HTC U11.

Bovendien worden de Pixel 2-telefoons de eerste toestellen met Google Lens. Die functie doet aan beeld- en tekstherkenning van beelden uit de camera. Zo kan het restaurants en telefoonnummers herkennen in beeld en relevante informatie tonen. Het Amerikaanse bedrijf kondigde Lens vijf maanden geleden aan tijdens de eigen ontwikkelaarsconferentie I/O.

De Pixels krijgen bovendien stickers die werken in de camera-app. Dat gaat niet om statische plaatjes, maar kunnen ook geanimeerde karakters zijn die op elkaar reageren. Er komen onder meer stickerpacks van Stranger Things en Star Wars: The Last Jedi. De Pixel 2-telefoons renderen de karakters met 60fps.

De behuizing van de smartphones is waterbestendig met een ip67-certificering. De Pixel-telefoons komen niet naar de Benelux, maar wel naar Duitsland. De kleinere Pixel kost 799 euro, terwijl de Pixel 2 XL 939 euro moet opbrengen. De kleinere versie komt uit op 17 oktober, de grotere laat nog zes weken op zich wachten. De basisversies hebben een opslag van 64GB, terwijl er 128GB-varianten komen voor een meerprijs van 110 euro. Google levert voor die prijs een Home Mini-speaker mee.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0.0
CPUQualcommģ Snapdragon™ 835
GPUQualcommģ Adreno™ 540
RAM4 GB LPDDR4x
ROM64 / 128 GB
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac 2x2 MIMO
Sim kaarteSim + nano-sim
LTE TechnologieLTE CAT15 (tot 800 Mbps)
AansluitingenUSB3.1 Gen 1, Type-C
SensorenOmgevingslichtsensor, Nabijheidssensor, Gyrosensor, Magnetische sensor, Vingerafdruksensor, Barometer, Hall effect sensor, Android Sensorhub, Active Edge
Scherm6", QHD pOled-scherm, (2880 x 1440), GG5
Front Camera8MP, 1,4um, f/2.4, FF
Back Camera12,2MP, 1,4um, OIS, f/1.8, dubbele led flitser
Accu2700mAh
KleurZwart, Wit, Blauw
Afmetingen157,9 x 76,7 x 7,9 mm
Gewicht175 g
Prijs§939,-
Release DatumNiet in Nederland verkrijgbaar
BijzonderhedenAanraakgevoelige zijkanten, front-speakers, IP67
AccessoiresOplader, USB-C to 3,5mm adapter

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• rudyhattem
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10-10 14:26
En nu maar hopen dat ik hem snel in Duitsland kan bestellen....

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-10 16:26
Modbreak:
Berichten met betrekking tot bestellen horen hier niet thuis, maar in: [Google Pixel 2 XL] Levertijden & Prijzen.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Beste smartphone camera volgens DxO: https://www.dxomark.com/g...martphone-camera-quality/

Nou vraag ik me wel af of hier geen software optimalisaties door Google gedaan zijn specifiek om de DxO score te 'tweaken'. Volgens mij moet het niet heel moeilijk zijn om de sharpening en ruisonderdrukking zo in te stellen dat er een maximum score op DxO uit komt. Aangezien Google al meteen schermt met beste camera volgens DxO in hun reclame.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:45

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

filmpje met foto's en filmpjes van de Pixel 2.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...el_2xl_review_megathread/

Overzicht van de reviews nu het embargo opgeheven is.

• Lt. Marx

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
Samenvatting van meeste reviews:
* beste android telefoon
* super camera
* matig scherm tov Samsung
* geen 3.5 mm ingang is stom :)

• beantherio
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:55
Ik las zojuist dit: Google bevestigt update Android 8.1, activeert 'Pixel Visual Core' op Pixel 2

In het artikel wordt iets toegelicht over een hardwarematig versnelde HDR+-functie. Heel interessant dit: ik was totaal niet in de markt voor een Pixel, maar ik ben (vanuit eerder gebruik van de Nexus 5/6/6P) dol op HDR+. Misschien wel dol genoeg om me toch eens wat meer te gaan verdiepen in deze nieuwe toestellen.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-10 20:27
Ik kan er niet echt warm van worden. Alleen de camera lijkt wel zeer goed te zijn.

De XL is wel mooi vanwege het scherm maar de gewone lijkt op een telefoon van vier jaar geleden. Snap niet dat ze die niet hetzelfde gemaakt hebben als de XL.

De vraag is ook of het nog wel stock Android is want ook Google gooit er een sausje overheen en bepaalde features zijn alleen voor de Pixel.
Wel is het een goede en praktische telefoon waarbij je het meer van de software (AI en machine learning) moet hebben dan de hardware.

939,- euro vind ik veel geld voor een Android, dus echt voor een bepaalde doelgroep.

• Jip99
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-07 17:13
quote:
Garret1410 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:14:
Ik kan er niet echt warm van worden. Alleen de camera lijkt wel zeer goed te zijn.

De XL is wel mooi vanwege het scherm maar de gewone lijkt op een telefoon van vier jaar geleden. Snap niet dat ze die niet hetzelfde gemaakt hebben als de XL.

De vraag is ook of het nog wel stock Android is want ook Google gooit er een sausje overheen en bepaalde features zijn alleen voor de Pixel.
Wel is het een goede en praktische telefoon waarbij je het meer van de software (AI en machine learning) moet hebben dan de hardware.

939,- euro vind ik veel geld voor een Android, dus echt voor een bepaalde doelgroep.
de pixel 2 is echt een oud design en gaat volgens mij weinig mensen bekoren, maar de XL 2 vind ik eigenlijk ook niet echt super qua ontwerp.. als je de telefoon vergelijkt met iphone X of de essential dan is de XL2 ook al ouderwets.. best dikke bezels aan de zijkanten, en de kin en voorhoofd randen zijn ook fors..

Ik ben best teleurgesteld in deze 2 telefoons.. ik koop al jaren de nexus lijn. (ben begonnen bij de nexus one).. maar ik twijfel erg of ik deze peper dure telefoon wel wil kopen..

• Finwe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14-10 21:19
Ik werk in het Android team en gebruik al een tijdje een Pixel 2 XL. Als jullie vragen hebben zal ik m'n best doen die te beantwoorden :)

• Lt. Marx

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
Finwe schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:52:
Ik werk in het Android team en gebruik al een tijdje een Pixel 2 XL. Als jullie vragen hebben zal ik m'n best doen die te beantwoorden :)
tof! hoe is het toestel intern ontvangen? Doen jullie er nog bijzondere dingen mee qua testen van google producten en software?

(Kunnen Nederlanders op een of andere manier tijdiger aan een Pixel komen?)

Lt. Marx wijzigde deze reactie 19-10-2017 22:34 (9%)

• Finwe
quote:
Lt. Marx schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:34:
[...]

tof! hoe is het toestel intern ontvangen? Doen jullie er nog bijzondere dingen mee qua testen van google producten en software?
Eigenlijk iedereen is super enthousiast over de camera. Daarnaast zie ik dat veel mensen ook happy zijn met de performance (dat is ook wel eens anders geweest). Binnen Google worden producten zoals dit ge-"dogfood", dat wil zeggen dat een grote groep medewerkers het apparaat intern kan testen voordat het op de markt komt, en feedback kunnen geven.

Veel medewerkers dogfooden ook meerdere dingen tegelijk, bijvoorbeeld de combinatie Pixel 2 en Google Home Mini / Max. Zo kan je veel "real-world" problemen vinden die je in je testbenches niet zo snel tegenkomt.
quote:
(Kunnen Nederlanders op een of andere manier tijdiger aan een Pixel komen?)
Niet dat ik weet, helaas.

• Lt. Marx

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
Finwe schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:06:
[...]

Eigenlijk iedereen is super enthousiast over de camera. Daarnaast zie ik dat veel mensen ook happy zijn met de performance (dat is ook wel eens anders geweest). Binnen Google worden producten zoals dit ge-"dogfood", dat wil zeggen dat een grote groep medewerkers het apparaat intern kan testen voordat het op de markt komt, en feedback kunnen geven.

Veel medewerkers dogfooden ook meerdere dingen tegelijk, bijvoorbeeld de combinatie Pixel 2 en Google Home Mini / Max. Zo kan je veel "real-world" problemen vinden die je in je testbenches niet zo snel tegenkomt.

[...]

Niet dat ik weet, helaas.
* Merk je wat van de kwaliteit van het scherm?
* Kan je wat pics delen (liefst zelfs wat motion pictures)
* Is Google assistant te activeren in NL (eventueel in het Engels?)
* Is de headphone dongle output echt zo zacht (zie hier: https://www.phonearena.com/phones/benchmarks)?

• Finwe
quote:
Lt. Marx schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:12:
[...]

* Merk je wat van de kwaliteit van het scherm?
Ik vind het persoonlijk een prima scherm, beter dan de Pixel 1. Niet echt met andere schermen vergeleken.
quote:
* Kan je wat pics delen (liefst zelfs wat motion pictures)
De versie die ik heb is een pre-productie model, dus ik vermoed dat foto's van mijn tel niet 100% representatief zijn. De reviewers zouden production modellen moeten hebben, dus denk dat hun foto's een betere indicatie geven van wat de camera kan. (sowieso heb ik niet echt oog voor mooie foto's ;) )
quote:
* Is Google assistant te activeren in NL (eventueel in het Engels?)
Ja, je kan de Google Assistant gewoon in het Engels gebruiken in NL (doe ik ook), maar dan moet je ook de language van je telefoon instellen op Engels.
quote:
* Is de headphone dongle output echt zo zacht (zie hier: https://www.phonearena.com/phones/benchmarks)?
Heb nog niet met dongle geprobeerd, ik gebruik een BT headset.

• robotjoek
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-10 00:51
quote:
Zo dat heb je goed gedaan dan !
Hoop dat je mij ergens antwoord op kan geven, heb gelezen dat de oranje power knop van de panda versie van plastic is, is dat echt zo ?
Heb daarom de zwarte bij Saturn in Duitsland besteld, maar heb liever de panda.....
Alvast bedankt voor je antwoord en scs met het Android team !

• ninc
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:18
quote:
Hoe is de batterijduur van de Pixel 2 (XL)? Zoek eigenlijk een Android phone met ongeveer formaat iPhone 7 maar dan met goede batterijduur. Merk dat ik na een tijdje iPhone 7 gebruikt te hebben verwend ben met batterij, maar heb toch liever Android. (gebruik nu weer oneplus-3)

• Finwe
quote:
robotjoek schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:36:
[...]

Zo dat heb je goed gedaan dan !
Hoop dat je mij ergens antwoord op kan geven, heb gelezen dat de oranje power knop van de panda versie van plastic is, is dat echt zo ?
Heb daarom de zwarte bij Saturn in Duitsland besteld, maar heb liever de panda.....
Alvast bedankt voor je antwoord en scs met het Android team !
Die is inderdaad van plastic, maar je ziet het er niet aan af (ik vind dat oranje wel cool uitzien) en de knop voelt ook degelijk.

• Finwe
quote:
ninc schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:56:
[...]

Hoe is de batterijduur van de Pixel 2 (XL)? Zoek eigenlijk een Android phone met ongeveer formaat iPhone 7 maar dan met goede batterijduur. Merk dat ik na een tijdje iPhone 7 gebruikt te hebben verwend ben met batterij, maar heb toch liever Android. (gebruik nu weer oneplus-3)
Ik kom er makkelijk een dag mee door (eind van de dag rond de 30%), Mijn usage is vooral browsen/e-mail/bluetooth streamen. Ik zal wel eens de battery stats posten aan het eind van m'n dag. Twee dagen lijkt me max haalbare met lichte usage.

• robotjoek
quote:
Finwe schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

Die is inderdaad van plastic, maar je ziet het er niet aan af (ik vind dat oranje wel cool uitzien) en de knop voelt ook degelijk.
Ok thx voor het antwoord, wil eigenlijk liever de Panda uitvoering, maar een plastic knop, tja.....
Heb nog ff voor ie er is, maybe toch maar zwarte wijzigen voor Panda.
Teleurstellende kwaliteit, imho dan. De ťchte fans zullen er vast anders over denken. V30 voorlopig nog steeds hier op de eerste plek staat, qua potentiŽle nieuwe telefoon.

Nickname does not reflect reality

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-10 22:09
Ah, jerryrigeverything... De "tests" die dat kanaal doet, staan zo ver van de werkelijkheid dat zelfs onderlinge vergelijkingen tussen telefoons in mijn ogen niet op gaan.

Een Stanley mes? Seriously?

Ik wacht wel wat andere reviews af...

Sjoop1985 wijzigde deze reactie 20-10-2017 21:51 (9%)

• redburn
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20-10 17:56
Net de Pixel 2 in huis, en tot nu toe erg van onder de indruk. Dat zal deels ook te wijden zijn aan het feit dat ik hiervoor bijna 5 jaar lang de Nexus 4 heb gehad, die zich nog redelijk staande kan houden ten opzichte van moderne smartphones maar wel traag begon te worden. Kan hem dus alleen daarmee vergelijken.

Installatie was vlot gedaan met de bijgeleverde USB adapter; de Pixel 2 koppelen aan de Nexus 4 en alles wordt vanzelf overgeheveld. Een mooi helder scherm, Android 7 8 is al snel gewend (t.o.v. 5) en prettig in gebruik, foto's zijn van veel betere kwaliteit, en alle interacties zijn weer snel en smooth. Blij mee.

Had van tevoren een micro-USB USB-C naar audio jack adapter gekocht, om dat gemis alvast op te vullen, maar die werd klaarblijkelijk gewoon meegeleverd; waarschijnlijk de specs niet goed gelezen.

Bouwmateriaal voelt prettig en solide aan. Wel even wennen dat hij een stuk langer is dan de Nexus 4.

redburn wijzigde deze reactie 21-10-2017 01:37 (5%)

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
quote:
redburn schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:04:
Net de Pixel 2 in huis, en tot nu toe erg van onder de indruk. Dat zal deels ook te wijden zijn aan het feit dat ik hiervoor bijna 5 jaar lang de Nexus 4 heb gehad, die zich nog redelijk staande kan houden ten opzichte van moderne smartphones maar wel traag begon te worden. Kan hem dus alleen daarmee vergelijken.

Installatie was vlot gedaan met de bijgeleverde USB adapter; de Pixel 2 koppelen aan de Nexus 4 en alles wordt vanzelf overgeheveld. Een mooi helder scherm, Android 7 is al snel gewend (t.o.v. 5) en prettig in gebruik, foto's zijn van veel betere kwaliteit, en alle interacties zijn weer snel en smooth. Blij mee.

Had van tevoren een micro-USB naar audio jack adapter gekocht, om dat gemis alvast op te vullen, maar die werd klaarblijkelijk gewoon meegeleverd; waarschijnlijk de specs niet goed gelezen.
Gehaald in het buitenland?

• redburn
quote:
Gehaald in het buitenland?
Via Google Duitsland naar MailboxDE en met gepaste spoed laten doorsturen :)

• mrbbs
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:00
quote:
redburn schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:11:
[...]

Via Google Duitsland naar MailboxDE en met gepaste spoed laten doorsturen :)
Welk kleur is het geworden? Foto's? ;)

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

quote:
Sjoop1985 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:50:
Ah, jerryrigeverything... De "tests" die dat kanaal doet, staan zo ver van de werkelijkheid dat zelfs onderlinge vergelijkingen tussen telefoons in mijn ogen niet op gaan.

Een Stanley mes? Seriously?

Ik wacht wel wat andere reviews af...
Vooral de test met de aansteker vind ik telkens echt idioot. Ja want in real life komt je telefoon regelmatig in contact met een vlam voor >10 seconden 🙄

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-10 15:16

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
Mavamaarten schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:35:
Vooral de test met de aansteker vind ik telkens echt idioot. Ja want in real life komt je telefoon regelmatig in contact met een vlam voor >10 seconden 🙄
In een tijd waar roken not-done is nogal een achterhaalde test toch :?

Het gekras werd op de duur wat kinderachtig. Ik had ook liever gehad dat Google/HTC voor een plastic backcover hadden gekozen zodat wireless charging een optie was geweest maar om nou allerhande figuurtjes in de coating/verf te gaan krassen, te flauw.

Het enige wat wel wat zorgelijk is is de bend-gate. Hoe gek moet je doen om onherstelbare buig-schade te krijgen? Heb m'n telefoon altijd in een broekzak aan de voorkant, loop ik dan risico als ik m'n schoenveters ga strikken bijvoorbeeld?

• Bozznl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:26

Bozznl

GT: The Bozzz88

Ik zou de Pixel 2 XL ook wel willen. Alleen wil hem niet los kopen op dit moment en wil hem icm een abo afsluiten, betekend dat ik afhankelijk ben van bijv belsimpel. Helaas hebben zij nog geen zicht op wanneer zij de XL krijgen. Iemand van jullie nog ideeŽn?

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06:05
quote:
Bozznl schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:49:
Ik zou de Pixel 2 XL ook wel willen. Alleen wil hem niet los kopen op dit moment en wil hem icm een abo afsluiten, betekend dat ik afhankelijk ben van bijv belsimpel. Helaas hebben zij nog geen zicht op wanneer zij de XL krijgen. Iemand van jullie nog ideeŽn?
Check mobiel.nl eens, kwam er toevallig van de week via marktplaats achter dat zij de Pixel 2(XL) ook gaan leveren.

Wat ik her en der op internet had begrepen is dat de XL wereldwijd sowieso pas medio november wordt geleverd.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:48
Controleer ook phoneshop. Daar heb ik vorrigjaar mijn Pixel XL gehaald en ze hebben de normale Pixel 2 al op voorraad zie ik.

Grab them by the 🐈.

• Bozznl

Bozznl

Thanks houden we in de gaten. Als je beetje googled kom je veel slechte verhalen tegen over het scherm van de XL. Blauwe tint bij kanteling van het scherm... grainy.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

MazeWing

passionate & cynical

Zeer teleurstellend en nog slechter dan het V30 scherm (alhoewel het waarschijnlijk om dezelfde panelen gaat) Gezien de prijs van dit toestel mag dit gewoonweg niet.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• Bozznl

Bozznl

quote:
MazeWing schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:29:
[video]

Zeer teleurstellend en nog slechter dan het V30 scherm (alhoewel het waarschijnlijk om dezelfde panelen gaat) Gezien de prijs van dit toestel mag dit gewoonweg niet.
Klopt hierdoor twijfel ik of ik miss wel voor de kleinere pixel moet gaan, vind de XL mooier zonder die dikke bezels maarja kan er mee leven. Overigens vraag ik mij af of dit nu een hele slechte eerste batch is en dat de volgende wel weer beter zijn aangezien iedereen ze nu terug stuurt.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:22

MazeWing

passionate & cynical

Als je ziet hoelang Samsung al bezig is met AMOLED schermen en hoe lang het heeft geduurd om te komen waar ze nu zijn, denk ik dag LG simpelweg de kennis en/of de patenten mist om soortgelijke schermen te produceren.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• redburn
quote:
Welk kleur is het geworden? Foto's? ;)
Zwart, 64 GB. Mijn foto's doen 'm niet echt eer aan vind ik, maar goed:

Blauwe tint is wel zichtbaar bij kantelen, maar het stoort mij niet.

Een paar dagen in gebruik nu, en hij bevalt nog steeds goed.

Ik heb 'm op Engels staan omdat ik dat prettig vind. Houd er wel rekening mee dat Google Assistant Nederlands nog niet helemaal ondersteunt, en die functies dus enigszins beperkt zijn. Helaas is het, zo bleek, in het Engels dan wat lastig om bv. navigatie aan te roepen voor een Nederlandstalig adres.

Oops, ik zie nu dat ik in de XL thread zit :F

redburn wijzigde deze reactie 22-10-2017 17:44 (47%)

quote:
MazeWing schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:29:
[video]

Erica is altijd erg kritisch met schermen, maar dat is inderdaad te ver, en als dat niet genoeg was er is ook nog spraken van burn-in van de nav toetsen naar 7 dagen gebruik o.O https://twitter.com/alexdobie/status/922060857659547648

Gelukkig komt mijn 2XL veel later, en kan ik nog overwegen om toch de Mate 10 pro te halen, (hopelijk gebruik Huawei geen POLED).

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
Luinwethion schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:08:
Erica is altijd erg kritisch met schermen, maar dat is inderdaad te ver, en als dat niet genoeg was er is ook nog spraken van burn-in van de nav toetsen naar 7 dagen gebruik o.O https://twitter.com/alexdobie/status/922060857659547648
Gelukkig dat de non-XL op bend-gate na wat minder issues lijkt te hebben: "To be clear: no such issue w/ baby Pixel 2 that I've been using for about the same length of time"
quote:
stefimke schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:15:
[...]

Gelukkig dat de non-XL op bend-gate na wat minder issues lijkt te hebben: "To be clear: no such issue w/ baby Pixel 2 that I've been using for about the same length of time"
Yep, de kleine Pixel heeft een Samsung scherm, misschien niet de highend type die je met de Note8 heb, maar het is wel een Samsung, dus uniform, geen color shift en niet zo snel burning.

Edit:
Maar voor mij is de kleine Pixel net te klein :/ dus hopelijk komt Google/LG met een verklaring en als plan B ik hoop dat Huawei voor Samsung heeft gekozen.

Er is wel een beetje hoop dat die een batch probleem is, Hayato van 9to5Google klaagt ook over burnin op zijn V30, maar veel publicaties hadden een pre-productie V30 en dat was geen thema, ja de uniformiteit maar daar kan ik mee leven, op de laagste helderheid kun je ook rare dingen zien op een Note8 of S8, maar de color shift en burn-in is voor me te veel, en ik koop de telefoon bij MM DE, dus garantie en RMA’s zou niet zo makkelijk zijn denk ik.

Luinwethion wijzigde deze reactie 22-10-2017 20:24 (39%)

• Daniel-O
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2017
Zojuist de Pixel 2 XL binnengekregen, ga er vanavond eens mee spelen. Ben benieuwd naar het scherm.....

• Kenar95
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14-10 09:22
quote:
Daniel-O schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:36:
Zojuist de Pixel 2 XL binnengekregen, ga er vanavond eens mee spelen. Ben benieuwd naar het scherm.....
Ben benieuwd! Kijk uit naar je ervaringen/review

• Devindegroot
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 21-10 11:04
quote:
Daniel-O schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:36:
Hoe heb je hem besteld? Mennnn ik wil hem oook

• Daniel-O
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2017
quote:
Devindegroot schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:47:
[...]
Hoe heb je hem besteld? Mennnn ik wil hem oook
Via de google amerika store gekocht en via een reshipping bedrijf naar NL geimporteerd. In het levertijden & prijzen topic staan nog wel wat goede tips waar mensen hem besteld hebben!
quote:
Kenar95 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Ben benieuwd! Kijk uit naar je ervaringen/review
Niet een voledige review maar wel wat ervaringen van de laatste week. Ik ben erg tevreden met de telefoon!

Scherm
Voordat ik de telefoon kreeg had ik toch wat twijfel gekregen door alle reviews die ik las, met name over het scherm. Als je vanuit een hoek op het scherm kijkt zie je wel blauwe gloed op het scherm. Maar dit stoort me nauwelijks, en ik hou de telefoon ook meestal gewoon voor me.

Ander veelvoorkomend probleem wat ik las was de screen burn in. Dit heb ik nog niet gemerkt. Misschien zal dat later nog wel gebeuren.

De kleuren van het scherm zijn wel wat minder sprankelend als andere telefoons. Wie weet wordt dat nog in een software update aangepast.

Assistant
Meest fijne vind ik de assistant, deze gebruikte ik op mijn vorige telefoon al en ik heb ook een Google Home staan thuis. Maar met active edge (in de telefoon knijpen om de assistant te activeren) wordt het nog een stuk makkelijker om commando's te geven aan je telefoon. Ik gebruik de assistant voornamelijk voor het aan/uitzetten van de lampen en het bedienen van de TV en Chromecast.

En verder...
De telefoon voelt heerlijk licht aan, bijna plastic-achtig. Iphone van mijn vriendin (Iphone 7) voelt zwaarder. Camera werkt goed en de telefoon gewoon retesnel en kan ik hem voor dagelijks gebruik (mailen, bellen, soms een youtube filmpje kijken) prima gebruiken.

Daniel-O wijzigde deze reactie 31-10-2017 21:21 (68%)

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-10 07:18
quote:
Daniel-O schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:03:
[...]

Via de google amerika store gekocht en via een reshipping bedrijf naar NL geimporteerd. In het levertijden & prijzen topic staan nog wel wat goede tips waar mensen hem besteld hebben!

[...]

Niet een voledige review maar wel wat ervaringen van de laatste week. Ik ben erg tevreden met de telefoon!

Scherm
Voordat ik de telefoon kreeg had ik toch wat twijfel gekregen door alle reviews die ik las, met name over het scherm. Als je vanuit een hoek op het scherm kijkt zie je wel blauwe gloed op het scherm. Maar dit stoort me nauwelijks, en ik hou de telefoon ook meestal gewoon voor me.

Ander veelvoorkomend probleem wat ik las was de screen burn in. Dit heb ik nog niet gemerkt. Misschien zal dat later nog wel gebeuren.

De kleuren van het scherm zijn wel wat minder sprankelend als andere telefoons. Wie weet wordt dat nog in een software update aangepast.

Assistant
Meest fijne vind ik de assistant, deze gebruikte ik op mijn vorige telefoon al en ik heb ook een Google Home staan thuis. Maar met active edge (in de telefoon knijpen om de assistant te activeren) wordt het nog een stuk makkelijker om commando's te geven aan je telefoon. Ik gebruik de assistant voornamelijk voor het aan/uitzetten van de lampen en het bedienen van de TV en Chromecast.

En verder...
De telefoon voelt heerlijk licht aan, bijna plastic-achtig. Iphone van mijn vriendin (Iphone 7) voelt zwaarder. Camera werkt goed en de telefoon gewoon retesnel en kan ik hem voor dagelijks gebruik (mailen, bellen, soms een youtube filmpje kijken) prima gebruiken.
Benieuwd naar je scherm ervaring. Dit is het enige nog wat mij weerhoudt om hem te kopen eind december (einde contract). Burn in had mijn Samsung S2 veel last van. Ik vond het zeer storend om naar te kijken namelijk. De pixel 2 (niet XL) is the klein voor mij.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• Roodenburgertje
  • Laatst online: 21-08 16:26
quote:
Daniel-O schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:03:
Scherm

Ben inderdaad wel benieuwd of dat met alle pixel 2 XL's gaat gebeuren die burn in, maar aan de andere kant ik heb de schermen van de telefoons bijna nooit op max brightness staan.

Als het goed is kan je de kleuren binnenkort wel aanpassen op het scherm door software update

Welke kleur is het geworden?

Ik heb nu de pixel 1 (zwart) echt een super telefoon, maar zit er over na te denken om hem binnenkort in te gaan ruilen voor de witte pixel 2 XL

PSN-ID = Destilios

• eyefontein
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 26-11-2017
Vanmorgen mijn Pixel 2 XL binnengekregen. Uiteraard meteen op zoek gegaan naar de bekende defecten:

Van enig inbranden zie ik uiteraard nog niks. De blauwe gloed is wel terug te vinden, maar niet zonder moeite. Je hebt echt een witte achtergrond, hoge brightness and een gekke hoek nodig wil het goed opvallen.

Bij normaal gebruik merk je het eigenlijk alleen bij apps met een witte achtergrond, zoals de Pixel's eigen Settings app. Ik vind het niet storend en als ik de ophef niet had meegekregen was het me waarschijnlijk nooit opgevallen.

De kleuren zien er in mijn ogen redelijk normaal uit. Naast mijn iPhone 6S Plus en Huawei P10 zit de Pixel dichter bij de iPhone dan bij de Huawei. (Die laatste op "normal" color temperature.)

Verschil tussen Normal en Vivid colors is minimaal, maar wel waarneembaar. Standaard stond hij op Vivid ingesteld, maar ik gebruik hem nu op Normal.

De "in-het-donker naar een donkergrijs scherm kijken"-test heb ik niet gebrobeerd. Wellicht vanavond.

Het enige dat mij tot nu toe stoort is de positie van de power-knop. Van de P10 ben ik gewend dat de power knop onder de volume-knop zit en dat is op de Pixel precies andersom.

Samengevat: vooralsnog ben ik heel blij met de telefoon. De dingen waar ik mij een beetje zorgen om maakt blijken erg mee te vallen. Alleen een snelle burn-in zou mij nog kunnen teleurstellen.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
eyefontein schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:08:
Vanmorgen mijn Pixel 2 XL binnengekregen. Uiteraard meteen op zoek gegaan naar de bekende defecten:

De blauwe gloed is wel terug te vinden, maar niet zonder moeite. Je hebt echt een witte achtergrond, hoge brightness and een gekke hoek nodig wil het goed opvallen.
Kun je inschatten onder welke kijkhoek je last krijgt van de verkleuring? Geodriekhoekje bij de hand wellicht?

• eyefontein
quote:
stefimke schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:23:
[...]
Kun je inschatten onder welke kijkhoek je last krijgt van de verkleuring? Geodriekhoekje bij de hand wellicht?
Mijn weinig wetenschappelijke inschatting: bij een graad of 20 merk ik (bij een wit scherm) iets van een kleurverandering op. Bij een graag of 40-45 is het goed zichtbaar. (Maar niet storend. Ik heb het idee dat sommige filmpjes het erger doen lijken dan het bij mij het geval is.)

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
eyefontein schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:12:
Mijn weinig wetenschappelijke inschatting: bij een graad of 20 merk ik (bij een wit scherm) iets van een kleurverandering op. Bij een graag of 40-45 is het goed zichtbaar. (Maar niet storend. Ik heb het idee dat sommige filmpjes het erger doen lijken dan het bij mij het geval is.)
Maar alleen bij een voornamelijk wit scherm? Dus bij navigatie-gebruik waarbij je niet met een hoek van 0' op de telefoon kijkt (ventilatierooster-holder) met Google Maps zou het niet superstorend moeten zijn?

Brengt me bij een tweede vraag: hoe zit het met auto-houders die knijpen en de "squeeze"-factor?

• eyefontein
quote:
stefimke schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:22:
[...]
Maar alleen bij een voornamelijk wit scherm? Dus bij navigatie-gebruik waarbij je niet met een hoek van 0' op de telefoon kijkt (ventilatierooster-holder) met Google Maps zou het niet superstorend moeten zijn?
Bij maps valt het haast niet op, ook niet onder een extreme hoek.

Om een beetje perspectief te geven: wanneer ik mijn P10 (color temp: normal), 6S Plus en 2XL naast elkaar leg heeft de 2XL het meest gele/warme beeld, de P10 het meest blauwe/koude. De iPhone zit er tussenin, voor mijn ogen dichter bij de 2XL dan bij de P10.

Ga ik de 2XL kantelen dan wordt het scherm blauwer, maar zelf op het meest blauwe moment is de 2XL nog altijd geler/warmer dan de P10 van nature (zonder kantelen) al is met color temp: normal.

Uiteraard is de P10 geen ideale referentie, en maakt deze vergelijking het blauwe effect van de 2XL niet opeens een goede zaak. Je zult echter weinig klachten over het P10 scherm vinden en zelf heb ik het beeld altijd prima gevonden.

Het is denk ik vooral het veranderen van de kleur dat opvalt, en niet zozeer de uiteindelijke blauwheid.
quote:
stefimke schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:22:
[...]
Brengt me bij een tweede vraag: hoe zit het met auto-houders die knijpen en de "squeeze"-factor?
Ik heb zelf geen carkit, maar ik zal hier eens mee experimenteren.

Update: na wat car kits en selfie sticks geprobeerd te hebben: een aantal activeert inderdaad de Assistant. Echter, als je die wegdrukt activeert deze niet opnieuw en kun je de telefoon gewoon gebruiken, ondanks dat de telefoon nog steeds geknepen wordt.

eyefontein wijzigde deze reactie 08-11-2017 13:43 (7%)

• rudyhattem
Dat knijpen in de telefoon, staat dat standaard aan? Bij mij gebeurt er niks....

• Kenar95
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14-10 09:22
quote:
rudyhattem schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:05:
Dat knijpen in de telefoon, staat dat standaard aan? Bij mij gebeurt er niks....
Even bij je instellingen kijken, staat niet standaard aan geloof ik. Het heet active edge

• rudyhattem
quote:
Kenar95 schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:18:
[...]

Even bij je instellingen kijken, staat niet standaard aan geloof ik. Het heet active edge
Ik had de taal niet op Engels, dat doet hij dus niks... Heb taal even op Engels gehad, maar zelf Google now veranderd dan... Niet wenselijk voor mij :(

• SkyThes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-10 16:08
Hoe zijn de ervaringen hier met het scherm? Ik moet zeggen dat ik er helemaal geen problemen mee heb sinds ik het 'Saturated' Color Profile gebruik. De blue shift is wel erger dan op mijn Nexus 6P maar niet extreem storend ofzo.

• robotjoek
Heb net me Pixel 2 XL all black gehaald bij de Saturn en moet zeggen, wat een foon, rete snel en van de blauwe gloed heb ik weinig last, of t stoort me iig niet.
Ik kom van een Nexus 6P, en wat een verademing is deze batterij zeg.
Heb alleen een vraagje, ik dacht dat ik nu door naar rechts te swipen kon beschikken over de Google Feed, maar swipen doet niks, klopt dit of is t een instelling ?

• alexhooven
  • Laatst online: 21-10 07:18
Mensen hier last van ingebrande schermen? Enige wat mij weerhoudt is dat. Mijn S2 had dat ooit en ik ergerde bij kapot daaraan. Sinds laatste update las ik dat Google het e.e.a heeft aangepast in hoe de onscreen knoppen worden weergegeven.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• niko_c
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-10 18:16
2 weken geleden berichf gekregen van AAuthority dat ik de winnaar was van hun wekelijkse giveaway en dit keer was het een pixel 2 xl! Verzending zou 4 tot 6 weken op zich laten wachten, dus ik laat nog weten hoe die bevalt!

• SkyThes
quote:
robotjoek schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:25:
Heb alleen een vraagje, ik dacht dat ik nu door naar rechts te swipen kon beschikken over de Google Feed, maar swipen doet niks, klopt dit of is t een instelling ?
Staat in de instellingen van de launcher. Ik gebruik mijn tel wel in het Engels en bij mij heet de setting "Display Google App".

• robotjoek
Ok gevonden, thx !

Weet je toevallig ook of r een meldingslampje aanwezig is, en zo ja waar kan ik dat dan aanzetten of niet omdat je dat ambient display hebt, vind een lampje wel heel handig ?!
quote:
SkyThes schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:36:
[...]

Staat in de instellingen van de launcher. Ik gebruik mijn tel wel in het Engels en bij mij heet de setting "Display Google App".

• rudyhattem
Ik heb even een vervelend gevalletje..

Om de assistant werkend te krijgen moest ik mijn taal aanpassen naar (bijv.) Engels. Inmiddels heb ik de taal weer op NL staan. Wat wil nu het geval.. Mijn telefoon werkt niet meer op spraakcommando"ok google".

iemand enig idee hoe ik dit weer aan de praat krijg? Bij instellingen blijft het op ligt grijs staan, kan het niet aanpassen wegens taal... En toch werkt het dus wel altijd..

• rudyhattem
quote:
robotjoek schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:11:
Ok gevonden, thx !

Weet je toevallig ook of r een meldingslampje aanwezig is, en zo ja waar kan ik dat dan aanzetten of niet omdat je dat ambient display hebt, vind een lampje wel heel handig ?!

[...]
Lampje is aanwezig, ik weet zo even niet waar..

• Skadrow
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18-08 13:04
Notification led is aanwezig, zit rechtsbovenin best dichtbij de rand. het is wel nodig om deze in de settings aan te zetten anders werkt ie niet.

*Mijn toestel staat op US(english)*

Settings > App & Notifications > Advanced > Notifications > Blink light

Overigens ook te zoeken in de settings search, geen idee of het in het nederlands knipperlicht is.

enige nadeel is dat het lampje heel langzaam knippert

• Redskullz
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-10 12:11
Weet iemand toevallig of het scherm van de Pixel 2 XL HDR content kan afspelen?
Dit betreft Youtube en Netflix (en straks Chrome? ;) )

• SkyThes
quote:
Redskullz schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:14:
Weet iemand toevallig of het scherm van de Pixel 2 XL HDR content kan afspelen?
Dit betreft Youtube en Netflix (en straks Chrome? ;) )
Ik kan deze video in de YouTube app op HDR zetten: YouTube: Grand Canyon - 4K Nature Documentary Film Trailer in HDR - 2 parts
Of het dan daadwerkelijk weergegeven wordt als HDR weet ik niet maar aangezien de LG V30 wel als HDR scherm wordt verkocht zal de Pixel het ook wel kunnen. ;)

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 01-10 14:15

Ken.

\m/.([oO]).\m/

quote:
Skadrow schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 23:22:
Notification led is aanwezig, zit rechtsbovenin best dichtbij de rand. het is wel nodig om deze in de settings aan te zetten anders werkt ie niet.

*Mijn toestel staat op US(english)*

Settings > App & Notifications > Advanced > Notifications > Blink light

Overigens ook te zoeken in de settings search, geen idee of het in het nederlands knipperlicht is.

enige nadeel is dat het lampje heel langzaam knippert
De snelheid en kleur kun je instellen met de app LED Manager.

• RalfGTI
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 07-12-2017
Hallo Pixelers,
ik probeer op mijn Pixel2 de USB-poort te activeren om de originele fotos en videos naar een PC over te zetten. Met google fotos is dat niet optimaal. Maar de USB-poort laat zich niet activeren. Ik doe dit met het kabeltje van de Nexus 5X en een adapterschoentje.
Maar lijkt niet te werken. Iemand een tip?

RalfGTI wijzigde deze reactie 07-12-2017 14:36 (8%)

• NLCrEaTiVe
  • Laatst online: 20-10 15:54
De 8.1-update is inmiddels verschenen, maar tot nu nog niet OTA ontvangen. Jammer. Hopelijk komt de updateknop-fix snel.

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-10 04:05
quote:
NLCrEaTiVe schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:46:
De 8.1-update is inmiddels verschenen, maar tot nu nog niet OTA ontvangen. Jammer. Hopelijk komt de updateknop-fix snel.
OTA kan je downloaden van Google en handmatig installeren. Weinig nieuws in 8.1.

• wjnieuw
Ik heb sinds vrijdag mijn nieuwe Pixel 2 Xl, maar wat een goede, slimme telefoon is dit. Google assistent (helaas niet in het Nederlands) werkt erg goed en in combinatie met Google Lens kan je overal snel informatie opzoeken.

Ook de always display met informatie over notificaties is prima (ook met indicatie welke muziek aan staat). Het scherm heeft een beetje een blauwe waas als je de kijkhoek aanpast, maar daar heb ik geen last van.

De batterij is ook prima, alleen duurt opladen een eeuwigheid, daar is niets snels aan, een iPhone laadt sneller op.

• rudyhattem
Hebben jullie de ar stickers al? Geweldig mooi......

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-10 14:24
Ik heb inmiddels mijn Pixel 2 ingeruild voor de 2 XL versie. Vond het scherm toch wat te klein. De XL is echt een heerlijke telefoon :)

• wjnieuw
quote:
rudyhattem schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:13:
Hebben jullie de ar stickers al? Geweldig mooi......
Ja die zijn cool, samen met een Stormtrooper op de foto :-)

• Erik1805
Gebruiken jullie de standaard launcher of direct Nova erop?

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-10 16:58
Met pijn in het hart heb ik mijn Pixel 2 XL na twee weken teruggestuurd. Ik kon niet wennen aan de blauwe schijn op het scherm.
Ik ben nochtans gewoon om smartphones met OLED schermen te gebruiken maar op m'n pixel was de blauwe schijn enorm slecht.

Het design van het toestel vond ik ook maar gewoontjes. De software en camera waren dan wel weer top!

Denk dat ik de Huawei Mate 10 pro zal bestellen als vervanger...

• wjnieuw
quote:
Erik1805 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:03:
Gebruiken jullie de standaard launcher of direct Nova erop?
Standaard launcher. Die werkt prima. Ik mis eigenlijk niets.

• HNies
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-10 19:02
Zo, vandaag mijn 2XL opgehaald in Duitsland. Met de §200 korting van twee weken geleden!

Eerste indruk: fantastisch! Ik had hiervoor een OP2, maar wat is dit een verademing! Zo veel sneller en soepeler.

Nu alle instellingen goed zetten en alle apps installeren en overal weer inloggen. Gelukkig is dat tegenwoordig een stuk makkelijk dankzij Google.

Zodra ik wat meer heb kunnen spelen laat ik hier mijn ervaringen wel achter. Morgen naar een kerstmarkt in Duitsland, dus lekker de camera uitproberen :)

Mijn Dailey phone is een Google Pixel 2xl. Mijn tablet is een Pixel C

• vantslot
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-10 12:11
Na lang beraadt toch ook gezwicht voor de Pixel XL 2. Vorige Pixel XL ook gehad en was voor mij toch wel de beste telefoon.
Via Mailboxde naar NL verstuurd, maar omdat ik niet goed (genoeg) heb gekeken het met Geis Global Logistics verstuurd, wat op het formulier als GLS stond beschreven.

Hier toevallig mensen ervaring met Geis? Ben erg benieuwd naar de aflevering van het pakket. Track & trace geeft aan dat pakket in NL is, maar moet het momenteel daar mee doen.

MacBook (2016) | Xiaomi Pocophone F1

• wjnieuw
quote:
vantslot schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:42:
Na lang beraadt toch ook gezwicht voor de Pixel XL 2. Vorige Pixel XL ook gehad en was voor mij toch wel de beste telefoon.
Via Mailboxde naar NL verstuurd, maar omdat ik niet goed (genoeg) heb gekeken het met Geis Global Logistics verstuurd, wat op het formulier als GLS stond beschreven.

Hier toevallig mensen ervaring met Geis? Ben erg benieuwd naar de aflevering van het pakket. Track & trace geeft aan dat pakket in NL is, maar moet het momenteel daar mee doen.
GLS is wel okee. De keren dat ik GLS had gebruikt kreeg ik het pakket op tijd binnen. Track en trace was summier.

• rudyfb
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-08 21:16

rudyfb

the Mentor

Knoop is doorgehakt, de panda 2 xl 128 gb wordt vanmiddag afgeleverd.

Ben benieuwd hoe hij bevalt na mn G5

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

• kezman
  • Laatst online: 16-10 20:38
quote:
rudyfb schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:40:
Knoop is doorgehakt, de panda 2 xl 128 gb wordt vanmiddag afgeleverd.

Ben benieuwd hoe hij bevalt na mn G5
Waar besteld?

• rudyfb
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-08 21:16

rudyfb

the Mentor

quote:
Uiteindelijk gedaan via belsimpel, duurder, weet ik, maar aangezien ik meteen mn abonnement ook wilde verlengen en het als kerstcadeau binnen moet zijn, was dit de beste oplossing

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

• kezman
quote:
wjnieuw schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:04:
[...]

GLS is wel okee. De keren dat ik GLS had gebruikt kreeg ik het pakket op tijd binnen. Track en trace was summier.
Klopt het dat het eerst naar TsjechiŽ gaat? Mijn Pixel XL 2 is van Eindhoven naar Zittau gegaan. Ook ik heb voor GLS gekozen, maar volgens de track en trace is ie nu in Ejpovice...

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-10 12:04
Weet iemand welke EAN nummer op de doos staat die de EU oplader in de doos heeft? Dit heeft de Duitse versie volgens het Youtube filmpje. Vriend van mij kreeg van Belsimpel een versie met een UK stekker erin.

4Launch heeft EAN: 0842776101501

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 26-12-2017 13:03 (64%)

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:52
Er staat geen EAN op de lader uit Duitsland gedrukt. Wel het typenummer TC G1000-EU

• jigsaws
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-10 12:15
quote:
Polster schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:52:
Er staat geen EAN op de lader uit Duitsland gedrukt. Wel het typenummer TC G1000-EU
Die oplader is niet te vinden. TC G1000-EU :|

jigsaws wijzigde deze reactie 26-12-2017 12:53 (12%)

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-10 12:04
quote:
Polster schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:52:
Bedankt, maar bedoel de EAN code op de doos van de telefoon :)

• Polster
quote:
WhySoSerious? schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:55:
[...]

Bedankt, maar bedoel de EAN code op de doos van de telefoon :)
In dat geval: 0842776101501
Zelfde dus.
Pixel 2 XL Just Black 64 GB

• kezman
quote:
wjnieuw schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:51:
[...]

Ja die zijn cool, samen met een Stormtrooper op de foto :-)
Ik heb nu android Oreo 8.1, maar die AR stickers staan niet in mijn camera app. Ik kan ook niet vinden dat ik dat aan moet zetten.

• NLCrEaTiVe
quote:
kezman schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:23:
[...]

Ik heb nu android Oreo 8.1, maar die AR stickers staan niet in mijn camera app. Ik kan ook niet vinden dat ik dat aan moet zetten.
De AR Stickers zijn via een update toegevoegd (arcore).

• wjnieuw
quote:
[...]

In de camera app op het hamburger menu drukken en daar staan ze bij. Ik heb mijn taal wel op US staan maar dat maakt volgens mij niet uit.

• HNies
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-10 19:02
quote:
[...]

Je moet een paar apps updaten/installeren.
Zie: https://www.droid-life.co...ers-arrive-pixel-pixel-2/

Mijn Dailey phone is een Google Pixel 2xl. Mijn tablet is een Pixel C

• kezman
quote:
Ja klopt, 2 apps downloaden: ARcore en AR stickers.

• Repdasarmas
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 10-10 12:25
Van de week de knoop doorgehakt, de prijs van § 739,- gaf de doorslag.
Gisteren mijn Pixel XL 2 opgehaald bij de mediamarkt in Nordhorn Duitsland.
Vanaf een Nexus 5 naar deze telefoon is een grote stap, maar ik heb veel telefoons in gebruik gehad.
En kan dus eerlijk zeggen dat dit de beste telefoon op de markt is.
IPhone daargelaten, geen zin om na 2 jaar een nieuwe accu te moeten kopen.
Scherm verkleuring is aanwezig, maar me Pixel c tablet verkleurd ook als je hem in een "andere" hoek zet.
Ik ga proberen een knappe review te schrijven in de loop van de week.
Uiteraard is de markt super klein maar Google mag wel assistent in het Nederlands gaan fixen, anders ga ik het inspreken.

• Sakerhetz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:40
quote:
Repdasarmas schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:02:
Van de week de knoop doorgehakt, de prijs van § 739,- gaf de doorslag.
Gisteren mijn Pixel XL 2 opgehaald bij de mediamarkt in Nordhorn Duitsland.
Vanaf een Nexus 5 naar deze telefoon is een grote stap, maar ik heb veel telefoons in gebruik gehad.
En kan dus eerlijk zeggen dat dit de beste telefoon op de markt is.
IPhone daargelaten, geen zin om na 2 jaar een nieuwe accu te moeten kopen.
Scherm verkleuring is aanwezig, maar me Pixel c tablet verkleurd ook als je hem in een "andere" hoek zet.
Ik ga proberen een knappe review te schrijven in de loop van de week.
Uiteraard is de markt super klein maar Google mag wel assistent in het Nederlands gaan fixen, anders ga ik het inspreken.
Ik was ook voor de google pixel 2 XL in Nordhorn maar de pixel kost daar toch 939 euro??

• Erik1805
Iemand hier via ota al de januari patch gehad?

• Polster
quote:
Erik1805 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:36:
Iemand hier via ota al de januari patch gehad?
Ja ergens vorige week al.

• Erik1805
quote:
Polster schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:04:
[...]

Ja ergens vorige week al.
Vaag, ik nog steeds niet

• NLCrEaTiVe
quote:
Vorige maand ontving ik de 8.1-update maar niet, dus werkte de telefoon handmatig bij. Deze maand kwam de januari-update van 5 januari al op 3 of 4 januari (!). Een loterij.

• Erik1805
quote:
NLCrEaTiVe schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:44:
[...]

Vorige maand ontving ik de 8.1-update maar niet, dus werkte de telefoon handmatig bij. Deze maand kwam de januari-update van 5 januari al op 3 of 4 januari (!). Een loterij.
Ja heb hem nog steeds niet. Slechte zaak vind ik dat. Je koopt niet voor niets een Pixel vanwege de snelle updates. Ik weet dat het handmatig kan maar toch.

• Sakerhetz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22:40
Heb je bij ontwikelaaropties auto update aan staan??
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Google Pixel 2 XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 2 XL] Het grote accessoires topic

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True