Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:31
quote:
Sakerhetz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:40:
Heb je bij ontwikelaaropties auto update aan staan??
ja die staat aan

• Sakerhetz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19-07 23:06
quote:
Vreemd, bij mij heeft ie normaal geupated de januari update..

• Erik1805
quote:
Sakerhetz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Vreemd, bij mij heeft ie normaal geupated de januari update..
Snap er niks van. Heb deze in Duitsland gehaald, dus Europese versie.

• Sakerhetz
quote:
Erik1805 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Snap er niks van. Heb deze in Duitsland gehaald, dus Europese versie.
De pixel van mij komt ook uit Duitsland en EU versie dat kan het probleem niet zijn omdat ie bij mij wel de update doet.

• Erik1805
quote:
Sakerhetz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:20:
[...]

De pixel van mij komt ook uit Duitsland en EU versie dat kan het probleem niet zijn omdat ie bij mij wel de update doet.
Nou ja, zal hem wel handmatig erop zetten. Dit duurt me te lang

• Sakerhetz
quote:
Erik1805 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Nou ja, zal hem wel handmatig erop zetten. Dit duurt me te lang
Succes ermee .. laat ff horen of het is gelukt.

• Erik1805
quote:
Sakerhetz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Succes ermee .. laat ff horen of het is gelukt.
En klaar. Dan maar zo

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:59
quote:
Ik kreeg de update ook niet binnen en heb deze er ook handmatig op gezet. Ook een versie uit Duitsland.

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Een paar weken geleden is het scherm van mijn OnePlus 3 kaduk gegaan (scherm gesloopt toen ik zelf een onderdeel wilde vervangen) en ben nu op zoek naar een nieuwe telefoon. Inmiddels wel geleerd dat ik zelf geen onderdelen moet gaan proberen te vervangen. :+

Ik heb voorheen de Nexus 5 gehad en ik ben wel fan van een telefoon met stock android. Ik twijfel nog ernstig tussen de Pixel 2 XL en de Nokia 9 die waarschijnlijk vrijdag aangekondigd gaat worden. Vriendin gaat vrijdag toevallig naar Keulen, dus die kan hem eventueel voor mij met korting kopen (nu €150 cashback actie bij Saturn/MM).

De top-camera en het formaat van dit toestel spreken mij enorm aan. Enige jammerlijke is dat ik hier en daar toch wel mindere ervaringen lees over het scherm. Nog even wachten tot vrijdag en dan even zien wat Nokia voor ons in petto heeft.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 17-01-2018 13:43 (19%)

is everything cool?

• wjnieuw
quote:
FREAKJAM schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:50:
Een paar weken geleden is het scherm van mijn OnePlus 3 kaduk gegaan (scherm gesloopt toen ik zelf een onderdeel wilde vervangen) en ben nu op zoek naar een nieuwe telefoon. Inmiddels wel geleerd dat ik zelf geen onderdelen moet gaan proberen te vervangen. :+

Ik heb voorheen de Nexus 5 gehad en ik ben wel fan van een telefoon met stock android. Ik twijfel nog ernstig tussen de Pixel 2 XL en de Nokia 9 die waarschijnlijk vrijdag aangekondigd gaat worden. Vriendin gaat vrijdag toevallig naar Keulen, dus die kan hem eventueel voor mij met korting kopen (nu €150 cashback actie bij Saturn/MM).

De top-camera en het formaat van dit toestel spreken mij enorm aan. Enige jammerlijke is dat ik hier en daar toch wel mindere ervaringen lees over het scherm. Nog even wachten tot vrijdag en dan even zien wat Nokia voor ons in petto heeft.
Na een aantal updates is het scherm probleem minder dan bij de launch. Je kan de levendigheid van het scherm nu aanpassen (van natuurgetrouw tot oververzadigd). De kans op inbranden is ook kleiner geworden na een update, alle Oled's hebben hier volgens mij last van. Wat wel is gebleven is de verkleuring naar blauw als je het scherm draait, maar dit is niet bij iedereen het geval (zie The Verge). Ik heb hier geen last van want ik kijk recht naar mijn scherm.

Ik zou zeggen koop de Pixel 2 XL, top toestel!

• Skhan24
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 05-04-2018
Heeft iemand hier die recentelijk een Google Pixel 2 XL gekocht heeft last van een blauwe tint op het scherm als je de telefoon kantelt? Ik heb gelezen dat met name de inbrand en kleur problemen wel opgelost zijn.

• wjnieuw
quote:
Skhan24 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:56:
Heeft iemand hier die recentelijk een Google Pixel 2 XL gekocht heeft last van een blauwe tint op het scherm als je de telefoon kantelt? Ik heb gelezen dat met name de inbrand en kleur problemen wel opgelost zijn.
Mijn Pixel XL heeft hier "last" van, ik niet. Het is een beetje overhyped, ook mijn iPhone X heeft hier last van, maar wel minder. Bij normaal gebruik heb je er geen last van, alleen bij een wit scherm zie je het als je de telefoon kantelt.

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-07 09:37
quote:
Skhan24 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:56:
Mijn Pixel die ik eind vorig jaar gekocht had had veel last van een blauwe tint en ik ook. Het stoorde mij enorm. Dat was ook de enigste reden waarom ik hem na enkele weken teruggestuurd heb.
Heb nu de Huawei mate 10 pro (ook OLED) en het verschil in schermkwaliteit is enorm.

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Pixel 2 XL nu een maandje in gebruik. Nog totaal geen teken van burn-in. De blauwtint bij kijken onder een hoek is zeker aanwezig maar in dagelijks gebruik merk ik daar niets van en stoort het mij dus niet. Ook de zogenaamde fletse kleuren vallen mij niet op, ziet er voor mij gewoon prima uit (standaard boosted colour mode).
Waar ik mij wel aan stoor is de black crush en black smear. Als scherm onder de 50% brightness gaat wordt het al storend. Moet mijn scherm iets helderder zetten dan ik normaal zou doen om het wat minder erg te maken.

• Erik1805

• zubidingasir
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-07 00:29
Jongens ik ben sinds kort een trotse eigenaar van de pixel 2 xl. Echter merk ik dat mijn persoonlijke woordenboek niet werkt als ik typ met gboard. Als ik shortcuts toevoegen voor een zin dan neemt gboard ze niet over, hebben jullie dat ook? Heb bijvoorbeeld @g gekoppeld aan de zin @gmail.com maar hij pakt dat niet en laat dat ook niet zien als suggestie terwijl die wel in de persoonlijke woordenboek staat

• vuurwerk2
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 02:17
De Google assistent en knijpfunctie werken niet op mijn pixel 2xl. Nu lees ik dat de assistent niet werkt in Nederland. Klopt dat? Of heeft iemand van jullie de assistent of knijpfunctie wel werken? Ben alles nagegaan maar kan de knijpfunctie zelfs niet selecteren.

Heb de pixel 2 xl voor 699 nieuw gekocht in Duitsland 3 maanden terug. Eerst toestellen met lage prijs.

vuurwerk2 wijzigde deze reactie 29-01-2018 01:29 (7%)

• Erik1805
quote:
vuurwerk2 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 01:28:
De Google assistent en knijpfunctie werken niet op mijn pixel 2xl. Nu lees ik dat de assistent niet werkt in Nederland. Klopt dat? Of heeft iemand van jullie de assistent of knijpfunctie wel werken? Ben alles nagegaan maar kan de knijpfunctie zelfs niet selecteren.

Heb de pixel 2 xl voor 699 nieuw gekocht in Duitsland 3 maanden terug. Eerst toestellen met lage prijs.
In settings - systeem - gebaren. Daar kun je selecteren

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:03

pinda powerrr

Slow down...

Ook maar eens hier melden. Begonnen met een Nexus 5, daarna Nexus 6P, tussentijds even een Nokia 5 (ongelooflijk goede telefoon voor zo weinig geld!). De 6P had last van een zwakke accu, dus Google heeft netjes het bedrag van de telefoon terug gegeven. Nu dus eindelijk de Pixel 2 XL!

Gekocht via Belsimpel, waar je uiteindelijk iets van €880 betaald. Het is overduidelijk een Duitse versie. Op de doos alles in het Duits, gewone EU stekker. Wel nog een reisstekker erbij gekregen en een USB-C travelcharger, dus twee laders totaal. Prima, je weet nooit waar het goed voor is.

De blue-glare is wel zichtbaar. Apps als van de ING en NOS (witte achtergrond) zijn duidelijk blauwer in een hoek, al valt het mee en is prima mee te leven.
Twijfel nog over een screenprotector, de 6P heeft het twee jaar niet gehad, nooit een krasje op gekregen.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-07 18:48
quote:
vuurwerk2 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 01:28:

Google Assistant werkt wel in Nederland, maar niet in het Nederlands. Als je je taal op English (US) zet kun je gewoon Google Assistant gebruiken, waarbij je je commando's dus ook in het Engels moet geven.
Wil je dat niet, dan kun je Google Assistant niet gebruiken. Er zijn wel diverse signalen dat dit in de loop van dit jaar wel mogelijk moet gaan worden.

• Von Liten
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-02-2018
Pixel 2 xl panda gekocht bij Belsimpel. De blauw tint was dusdanig aanwezig ( al bij een hoek van 20 graden) dat ik hem teruggebracht hebt. Maar de telefoon vond ik mooier in het echt dan op de foto's.

Manufacture date: November 10. Ik had gehoopt op een later versie, met iets minder blauwe tint. Helaas.

Toch hetzelfde toestel opnieuw gekocht bij Bel simpel. De blauw tint verschilt ook per toestel. Hopelijk heb ik iets meer mazzel dan de eerste keer. Deze heeft Manufacture date November 18. We zullen zien. Hierna stop ik 8)7

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heeft iemand "picture in picture" werkend?
Het zou bij meerdere apps moeten werken. Bij YouTube alleen met een abonnement, maar bv ook Whatsapp, Maps en Chrome ondersteunen het. In de settings staat het aan, maar ik krijg het niet voor elkaar, zoals in diverse tutorials wordt geshowed.

• Polster
  • Nu online
quote:
pinda powerrr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:13:
Heeft iemand "picture in picture" werkend?
Het zou bij meerdere apps moeten werken. Bij YouTube alleen met een abonnement, maar bv ook Whatsapp, Maps en Chrome ondersteunen het. In de settings staat het aan, maar ik krijg het niet voor elkaar, zoals in diverse tutorials wordt geshowed.
In Maps als er actief genavigeerd wordt schakelt PiP automatisch in op het moment dat je op de home-knop drukt of een ander programma opent. Chrome PiP werkt op dezelfde manier maar alleen als je een video full screen afspeelt. Whatsapp geloof ik alleen met videobellen maar dat weet ik niet zeker.

Verder kun je splitscreen met 2 apps activeren door de recents-button ingedrukt te houden.

• vuurwerk2
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 02:17
THANKS! Nu ik mijn tel in Engels/Americaans heb gezet werkt het wel. Alle instellingen, inclusief knijpen, stonden gewoon goed. Maar er gebeurde niets. Dat was verwarrend. Dankzij jouw tip werkt het.

Thanks!!
quote:
TheFes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:57:
[...]

Google Assistant werkt wel in Nederland, maar niet in het Nederlands. Als je je taal op English (US) zet kun je gewoon Google Assistant gebruiken, waarbij je je commando's dus ook in het Engels moet geven.
Wil je dat niet, dan kun je Google Assistant niet gebruiken. Er zijn wel diverse signalen dat dit in de loop van dit jaar wel mogelijk moet gaan worden.

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-07 09:37
quote:
Von Liten schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:27:
Pixel 2 xl panda gekocht bij Belsimpel. De blauw tint was dusdanig aanwezig ( al bij een hoek van 20 graden) dat ik hem teruggebracht hebt. Maar de telefoon vond ik mooier in het echt dan op de foto's.

Manufacture date: November 10. Ik had gehoopt op een later versie, met iets minder blauwe tint. Helaas.

Toch hetzelfde toestel opnieuw gekocht bij Bel simpel. De blauw tint verschilt ook per toestel. Hopelijk heb ik iets meer mazzel dan de eerste keer. Deze heeft Manufacture date November 18. We zullen zien. Hierna stop ik 8)7
Hopelijk heb je ditmaal meer geluk.
Ik kan je wel zeggen dat bij mijn toestel (eind vorig jaar) de blauwe schijn al te zien was bij een hoek van 3 graden. Het was bijna onmogelijk om recht op het scherm te kijken zonder blauwe schijn.

• Erik1805
Iemand de ota update van februari al binnen?

• niko_c
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06-07 21:30
quote:
Erik1805 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 07:44:
Nog niet... (België)

• HNies
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-07 19:56
quote:
Erik1805 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 07:44:
Ja vanochtend geïnstalleerd

Mijn Dailey phone is een Google Pixel 2xl. Mijn tablet is een Pixel C

• Erik1805
quote:
HNies schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Ja vanochtend geïnstalleerd
Hmm dan wacht ik nog even. Vorige keer kreeg ik hem ook niet. Maar toen had Google een OTA probleem.

Die van mij is van 23 nov en gekocht in Duitsland

• niko_c
Ik heb de mijne via androidauthority gewonnen en is in de UK besteld geweest en afgeleverd in België...
quote:
Erik1805 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:39:
[...]

Hmm dan wacht ik nog even. Vorige keer kreeg ik hem ook niet. Maar toen had Google een OTA probleem.

Die van mij is van 23 nov en gekocht in Duitsland

• Erik1805
Update net binnen via ota :)

• niko_c
quote:
Hmmm, hier nog steeds niet!Hopelijk geen probleem met Play Services zoals in onderstaande link. De snelle updates vind ik toch wel een pluspunt aan de Pixel lijn, als ze werken...

https://www.xda-developer...l-2-google-play-services/

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Heb de afgelopen weken/maanden diverse Android phones gehad, OP 5T / Samsung s8 / LG V30 / Pixel 2 en deze allen weer verkocht.
Nu alleen nog mijn iPhone X in bezit.

Komende week komt mijn Pixel 2 XL binnen.
Zeer benieuwd, zeker na de diverse slechte ervaringenen met het scherm.
Maar goed, color shifting is inherent aan oled displays.

• kezman
  • Laatst online: 25-06 00:01
Gisteren de februari update binnen. Maar nu laat de Pixel niet meer op... Iemand hetzelfde probleem? Ik kan ook nog niet checken of de lader kapot is, want ik heb verder geen USB-C laders en kabels in huis.

• Polster
  • Nu online
quote:
kezman schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:49:
Gisteren de februari update binnen. Maar nu laat de Pixel niet meer op... Iemand hetzelfde probleem? Ik kan ook nog niet checken of de lader kapot is, want ik heb verder geen USB-C laders en kabels in huis.
Nee geen problemen met laden na de update. Is ook behoorlijk onwaarschijnlijk dat de update dit heeft veroorzaakt. Is de poort niet vuil waardoor de kabel geen goed contact kan maken?

• kezman
quote:
Polster schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:23:
[...]

Nee geen problemen met laden na de update. Is ook behoorlijk onwaarschijnlijk dat de update dit heeft veroorzaakt. Is de poort niet vuil waardoor de kabel geen goed contact kan maken?
Nee, ziet er schoon uit. Vrij vervelend dit.

• kezman
Mijn moeder heeft ook een USB-C lader van Samsung. Die laadt wel mijn telefoon op. Het rare is dat mijn lader wel haar telefoon oplaadt. Schiet mij maar lek. Ik heb nu haar lader en zij mijne.

kezman wijzigde deze reactie 11-02-2018 23:29 (0%)
Reden: Typo

• Erik1805
quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:31:
Heb de afgelopen weken/maanden diverse Android phones gehad, OP 5T / Samsung s8 / LG V30 / Pixel 2 en deze allen weer verkocht.
Nu alleen nog mijn iPhone X in bezit.

Komende week komt mijn Pixel 2 XL binnen.
Zeer benieuwd, zeker na de diverse slechte ervaringenen met het scherm.
Maar goed, color shifting is inherent aan oled displays.
Heb ook veel verschillende Androids gehad, met een uitstapje naar een Iphone 8 plus. Ik heb nu de Pixel 2 XL en dit is echt veruit mijn beste Android ervaring. Super toestel en camera en lekker snelle updates. Dit is een blijvertje voor mij.

• Geert1976
  • Niet online
quote:
Erik1805 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:42:
[...]

Heb ook veel verschillende Androids gehad, met een uitstapje naar een Iphone 8 plus. Ik heb nu de Pixel 2 XL en dit is echt veruit mijn beste Android ervaring. Super toestel en camera en lekker snelle updates. Dit is een blijvertje voor mij.
ja, ik lees vrijwel alleen maar goede ervaringen wat betreft de Android ervaring.
Wat betreft het display, ik heb nog nooit bij een ander toestel/fabrikant zoveel slechte dingen gelezen wat betreft het display.
Vrijwel elk forum/message board staat vol met mensen die hun telefoon RMA'en, sommige zelfs 4, 5 of 6 keer achter elkaar.
Je moet jezelf blijkbaar echt gelukkig prijzen als je een Pixel 2XL ontvangt met een goed scherm.

Nog 2 dagen en dan weet ik 't

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

quote:
Geert1976 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:56:
[...]

ja, ik lees vrijwel alleen maar goede ervaringen wat betreft de Android ervaring.
Wat betreft het display, ik heb nog nooit bij een ander toestel/fabrikant zoveel slechte dingen gelezen wat betreft het display.
Vrijwel elk forum/message board staat vol met mensen die hun telefoon RMA'en, sommige zelfs 4, 5 of 6 keer achter elkaar.
Je moet jezelf blijkbaar echt gelukkig prijzen als je een Pixel 2XL ontvangt met een goed scherm.

Die slechte ervaringen wat betreft het scherm houdt mij dan ook tegen om een 2XL te nemen. Ik zou echt heel erg graag deze mobiel willen, maar ik durf het risico niet te nemen. Een matig scherm is met zoveel issues is voor mij een no go. De normale Pixel 2 is ook nog een mogelijkheid, maar ik ben bang dat ik die net weer te klein vind (kom van een Oneplus 3).

is everything cool?

• Geert1976
  • Niet online
quote:
FREAKJAM schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:33:
[...]

. De normale Pixel 2 is ook nog een mogelijkheid, maar ik ben bang dat ik die net weer te klein vind
heb de (normale) Pixel 2 een kleine week gehad...was inderdaad te klein en die enorme bezels deden mij denken aan het jaar 1983 :+

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

quote:
FREAKJAM schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:33:
[...]

Die slechte ervaringen wat betreft het scherm houdt mij dan ook tegen om een 2XL te nemen. Ik zou echt heel erg graag deze mobiel willen, maar ik durf het risico niet te nemen. Een matig scherm is met zoveel issues is voor mij een no go. De normale Pixel 2 is ook nog een mogelijkheid, maar ik ben bang dat ik die net weer te klein vind (kom van een Oneplus 3).
Dat scherm vind ik reuze meevallen. Moet mijn PX2XL toch onder een flinke hoek houden, wil ik de blauwe gloed zien. Van voren is het scherm prima. Mijn vrouw heeft nog de Nexus 6P, het scherm daarvan is wel "levendiger", wellicht meer gesatureerd.
Snelheid is belachelijk, zo soepel heb ik ze nog niet gezien. Camera is absoluut het beste wat er op dit moment te vinden is.
Afgelopen weekend gesport in het donker (blacklight toernooi), heb echt wat mooie foto's en filmpjes kunnen maken. De iPhones hadden het heel zwaar in die omstandigheden :X

Zag vorige week een Amerikaanse review van de iPhone X vs Pixel 2 XL (weet niet meer wie, maar had wel 300K+ volgers). De reviewer had zelf de iPhone, maar moest bekennen dat de Pixel ruim won, vooral op accu en camera. Hij was er lyrisch over, grappig toch.

• Erik1805
quote:
pinda powerrr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Dat scherm vind ik reuze meevallen. Moet mijn PX2XL toch onder een flinke hoek houden, wil ik de blauwe gloed zien. Van voren is het scherm prima. Mijn vrouw heeft nog de Nexus 6P, het scherm daarvan is wel "levendiger", wellicht meer gesatureerd.
Snelheid is belachelijk, zo soepel heb ik ze nog niet gezien. Camera is absoluut het beste wat er op dit moment te vinden is.
Afgelopen weekend gesport in het donker (blacklight toernooi), heb echt wat mooie foto's en filmpjes kunnen maken. De iPhones hadden het heel zwaar in die omstandigheden :X

Zag vorige week een Amerikaanse review van de iPhone X vs Pixel 2 XL (weet niet meer wie, maar had wel 300K+ volgers). De reviewer had zelf de iPhone, maar moest bekennen dat de Pixel ruim won, vooral op accu en camera. Hij was er lyrisch over, grappig toch.
Ik vind mij scherm op de pixel 2 xl ook reuze meevallen. Merk niet veel van de blauwe gloed.

• niko_c
quote:
Geert1976 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:56:
[...]

Onder een schuine hoek heb ik inderdaad ook een blauwe schijn, maar bij normaal gebruik merk ik er niets van!

• niko_c
Ondertussen ook February security patch binnen via deze methode gepost op XDA:

1. Turn airplane on
2. Clear data of google service framework (niet play services)
3. Turn airplane off and check the update in settings.

• vantslot
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-07 19:28
Ik kamp sinds dat ik de Pixel 2 XL heb met het volgende:
Mijn WiFi verbinding tussen mijn telefoon en router thuis is zeer instabiel. De WiFi-verbinding ligt er vaak tussen de 15 - 30 seconden uit, vervolgens is er weer een tijdje (= tussen 30 - 60 minuten) verbinding waarna de Pixel de verbinding weer verliest.

Dit lijkt alleen thuis voor te komen, want op mijn werk bijvoorbeeld, heb ik dit probleem niet. Ik heb Internet en TV van Ziggo en gebruik "gewoon" de Connectbox. De Connectbox zendt wel zowel 2.4Ghz als 5GHz WiFi-signaal uit.

Hier iemand bekend met het probleem en beter nog: een mogelijke oplossing?

MacBook Air (2018) | OnePlus 7

• Geert1976
  • Niet online
vandaag mijn Pixel 2 XL ontvangen.

Gelukkig heb ik niet zo'n horror display wat je dus veel leest op diverse fora / message boards.

Lekker groot display.
En wat is Oreo 8.1 onwijs smooth, werkelijk 0 lag (hallo Samsung :+ ) op deze Pixel 2 XL, ik was er al een beetje mee bekend, want heb tijdje geleden nog even de ''gewone'' Pixel 2 gehad (te klein, veel te grote mega bezels onder en boven).

Tsja, en wat betreft de camera....wat zo'n beetje alle gerenommeerde techsites al uitgebreid hebben besproken, de camera op de Pixel 2 is gewoon het allerbeste wat je op dit moment kan krijgen in het smartphone landschap.

Ik vind ergonomie zeer belangrijk met een smartphone, en alhoewel het uiteraard een 6 inch telefoon is, de telefoon is voor mijn handen echt perfect.

Het p-oled is wel wat minder dan het oled scherm van mijn iPhone X, maar dat wist ik vantevoren al.

Mijn 1ste bevindingen na zo'n 1ste dag zijn zeer positief! (maar goed, 1 dag is nog te kort... I know ;) )

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:11

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

Ik heb de gok gewaagd en heb een Pixel 2 XL 128GB besteld. Ben op dit moment een iPhone 8 gebruiker.
Besteld via Belsimpel en hopelijk zit er een goed model bij wat morgen op de mat valt.

Wil graag terug naar het Android kamp en de Pixel 2 XL lijkt me een uiterst goede keuze.

Hopelijk wel wat meer geluk in de screenlottery.

Sinds de iPhone 5s ben ik alweer iPhone gebruiker en nooit de overstap terug gemaakt dus ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Automatisering en led NERD

• Erik1805
quote:
AntonyterHorst schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:56:
Ik heb de gok gewaagd en heb een Pixel 2 XL 128GB besteld. Ben op dit moment een iPhone 8 gebruiker.
Besteld via Belsimpel en hopelijk zit er een goed model bij wat morgen op de mat valt.

Wil graag terug naar het Android kamp en de Pixel 2 XL lijkt me een uiterst goede keuze.

Hopelijk wel wat meer geluk in de screenlottery.

Sinds de iPhone 5s ben ik alweer iPhone gebruiker en nooit de overstap terug gemaakt dus ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Ik had hiervoor ook de iPhone 8 maar altijd wel android liefhebber. Ik heb de pixel nu sinds november en ben super tevreden. Vooral stock android en snelle updates.

• Geert1976
  • Niet online
waar ik een kleine 24 uur geleden nog op een soort van roze wolk zat , wat betreft de ergonomie van het toestel, moet ik helaas concluderen dat na een kleine 24 uur het toestel toch net ff te groot is in het dagelijkse gebruik.

Zo op de bank of achter mn bureau is het prima te bedienen, maar het is toch niet echt een one-handed use telefoon. Uiteraard wist ik dit ook wel vantevoren, maar laat ik het maar een heldere bevestiging noemen :+

Maar verder is de Pixel 2 XL een echt top toestel. Alles werkt super vlot zonder enige vorm van haperingen en/of stutters.

Had het al eerder aangegeven, Oreo 8.1 op deze Pixel 2 XL werkt echt vlotter dan 10.2.5 op mijn iPhone X.
En dan heb ik het nog niet eens over de notificatie afhandeling, want dat is op iOS uiteraard een compleet lachertje.
Om nog maar niet over het customizen te spreken, want dat is echt een verademing.

Hiermee kraak ik niet mijn iPhone X af, want het scherm is hier lichtjaren beter dan de Pixel 2 XL.
De handzaamheid van de iPhone X is dus voor mij persoonlijk wat prettiger

Zo hebben ze beiden plussen en minnen ;)

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

quote:
Erik1805 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:52:
[...]

Ik had hiervoor ook de iPhone 8 maar altijd wel android liefhebber. Ik heb de pixel nu sinds november en ben super tevreden. Vooral stock android en snelle updates.
Ben ook altijd een Android liefhebber geweest, maar eerdere toestellen van Samsung en andere merken hebben mij nooit kunnen bekoren. Ook bij de iPhone gebleven vanwege de camera.
Maar mis gewoon de innovatie bij Apple en daarom toch besloten om de stap te gaan wagen.

Ondertussen al alle mogelijke reviews en tips en tricks filmpjes gezien op YouTube :+

• Geert1976
  • Niet online
quote:
AntonyterHorst schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:37:
[...]

Maar mis gewoon de innovatie bij Apple.....
herkenbaar ;)

En ik denk ook de reden waarom je best veel iPhone liefhebbers nu aan het kijken zijn naar de diverse Android mogelijkheden.

iOS is eigenlijk al jaren blijven hangen in hetzelfde, wellicht zit daar ook wel hun kracht achter. Maar innovatie is totaal niet te rijmen icm iOS.

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

quote:
Geert1976 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:25:
[...]

herkenbaar ;)

En ik denk ook de reden waarom je best veel iPhone liefhebbers nu aan het kijken zijn naar de diverse Android mogelijkheden.

iOS is eigenlijk al jaren blijven hangen in hetzelfde, wellicht zit daar ook wel hun kracht achter. Maar innovatie is totaal niet te rijmen icm iOS.
-

AntonyterHorst wijzigde deze reactie 03-03-2018 10:07 (34%)

• wjnieuw
En heeft iemand de laatste security update al binnen?

• Erik1805
quote:
wjnieuw schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:31:
Ja gisteravond al. (Pixel 2 XL)

• wjnieuw
quote:
Erik1805 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Ja gisteravond al. (Pixel 2 XL)
Via VPN of normaal?

• niko_c
quote:
Deze ochtend OTA, maar wel pas nadat ik onderstaande stappen heb doorlopen (cfr februari update):
1. Turn airplane on

• Erik1805
quote:
niko_c schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Deze ochtend OTA, maar wel pas nadat ik onderstaande stappen heb doorlopen (cfr februari update):
1. Turn airplane on
Oké . Ik kreeg hem zo binnen door op de update knop te drukken

• Mr.Dutchman
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:54
Ben op dit moment erg aan het twijfelen tussen de 2 XL en de S9, het scherm van de S9 is een stuk beter dan die van de 2 XL als ik dat zo lees. De software van de 2 XL is dan wel weer beter.

Wat zouden jullie doen?

• Erik1805
quote:
Mr.Dutchman schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:47:
Ben op dit moment erg aan het twijfelen tussen de 2 XL en de S9, het scherm van de S9 is een stuk beter dan die van de 2 XL als ik dat zo lees. De software van de 2 XL is dan wel weer beter.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb heel veel Android telefoons gehad. Van ieder merk wel een topmodel. Maar sinds een paar maanden de pixel 2 xl. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een android toestel. Stock Android en snelle updates.

• Mr.Dutchman
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:54
quote:
Erik1805 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:32:
[...]

Ik heb heel veel Android telefoons gehad. Van ieder merk wel een topmodel. Maar sinds een paar maanden de pixel 2 xl. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een android toestel. Stock Android en snelle updates.
Wat vind je zelf van het scherm? Is de blauwe gloed erg merkbaar en zo ja heb je er dan ook echt last van?

• Erik1805
quote:
Mr.Dutchman schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:36:
[...]

Wat vind je zelf van het scherm? Is de blauwe gloed erg merkbaar en zo ja heb je er dan ook echt last van?
Ik heb er zelf weinig last van. Alleen als je de telefoon echt kantelt maar dat doe ik nooit.

Ik ben er zeer tevreden over

• HNies
quote:
Begin van de avond gecontroleerd op update en daar was hij ineens.

• wjnieuw
quote:
HNies schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:26:
[...]

Begin van de avond gecontroleerd op update en daar was hij ineens.
Ik draai nu op Android P. Dat werkt eigenlijk prima. Net niet zo vloeiend als O maar heel goed voor een beta.

• Erik1805
quote:
wjnieuw schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:11:
[...]

Ik draai nu op Android P. Dat werkt eigenlijk prima. Net niet zo vloeiend als O maar heel goed voor een beta.
Is nog geen beta. Is de eerste developer preview. Vandaar dat er nog geen beta programma is voor P

• Erik1805
Ik heb zelf een Pixel 2 XL en heb even een vraag,

Ik krijg eigenlijk nooit een 4G+ icoon. Altijd gewoon 4G terwijl mijn provider dit gewoon ondersteund.

Hebben meer mensen dit?

• H-S
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-07 19:57
Sinds de laatste update van vorige week lukt het niet meer om de pixel te ontgrendelen met face unlock. Als je op de lockscreen onderin op het poppetje drukte voorheen, ging hij unlocken als hij je gezicht had gezien.

Als ik dat nu doe krijg ik de volgende melding:

"Het apparaat blijft vergrendeld tot u het handmatig ontgrendelt."

Ook zie ik bij de vergrendel instellingen ook de optie van face unlock niet meer.

Meer mensen wie dit is opgevallen?

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bij mij werkt Smart Lock niet meer aan de hand van locatie. Thuis hoefde ik nooit te unlocken, maar nu dus wel, irritant.

• roeru117
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16:41
quote:
Erik1805 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:32:
[...]

Daar kan ik me bij aansluiten. Ik heb een aantal Nexus toestellen gehad (S, 4, 5, 6p, 9 en 10) en later de Google Pixel. Tussendoor een paar uitstapjes gemaakt naar HTC, Samsung en recentelijk nog naar de Oneplus 5T. Nu heb ik sinds een week een Pixel 2 XL en ben weer helemaal gelukkig; snel toestel, vlotte updates en erg mooie foto's. Voor mij niets anders meer dan een Pixel.

De S9 zal ook absoluut een prachtig toestel zijn die fantastisch werkt, maar qua software/updates heeft Samsung een bepaalde reputatie hoog te houden. De vraag is alleen hoe belangrijk jij het vindt om de nieuwste updates snel te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Erik1805 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:36:
Ik heb zelf een Pixel 2 XL en heb even een vraag,

Ik krijg eigenlijk nooit een 4G+ icoon. Altijd gewoon 4G terwijl mijn provider dit gewoon ondersteund.

Hebben meer mensen dit?
Ik heb eigenlijk nog nooit een 4G+ icon gezien op een Nexus/Pixel toestel. Samsung heeft dat wel, maar volgens mij laat Google gewoon 4G zien en niet 4G+, ook al is dat er wel. Ik heb een Nexus 5/5X/6P/Pixel 2XL gehad en allemaal lieten ze enkel 4G zien. De snelheid is prima, net even een Speedtest gedaan op 4G en daar komt 94/42 uit dus lijkt mij in orde :)

Website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18-07 19:27
quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:21:
Bij mij werkt Smart Lock niet meer aan de hand van locatie. Thuis hoefde ik nooit te unlocken, maar nu dus wel, irritant.
Klopt, had hetzelfde. Heb er eens wat research naar gedaan, en blijkt een bug te zijn.
Ik heb hem weten te fixen door mijn adres nogmaals als een nieuw adres (trusted place) toe te voegen.
Smart lock werkt namelijk alleen niet bij je adres wat hij als thuis pakt, al mijn andere trusted places werkten nog wel. Dus je thuis adres gewoon nogmaals toevoegen, even wachten, en dan werkt hij weer!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Kenar95 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Klopt, had hetzelfde. Heb er eens wat research naar gedaan, en blijkt een bug te zijn.
Ik heb hem weten te fixen door mijn adres nogmaals als een nieuw adres (trusted place) toe te voegen.
Smart lock werkt namelijk alleen niet bij je adres wat hij als thuis pakt, al mijn andere trusted places werkten nog wel. Dus je thuis adres gewoon nogmaals toevoegen, even wachten, en dan werkt hij weer!
Goede tip! Werkt gelijk d:)b

• TheBuddha
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-02 11:53
Ik twijfel echt enorm of ik dit toestel moet aanschaffen. Alle vaste mobiel YouTube guys zijn enthousiast maar ik zit toch met het scherm. Het is de Pixel2 XL, iPhone X of Note 8. Maar ik zit eigenlijk niet zo te wachten op de Samsung Software. Bleh. iPhone X is natuurlijk een strak toestel maar het beeld lijkt zo klein in de hand. Lastige keuze.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

• Erik1805
quote:
TheBuddha schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:26:
Ik twijfel echt enorm of ik dit toestel moet aanschaffen. Alle vaste mobiel YouTube guys zijn enthousiast maar ik zit toch met het scherm. Het is de Pixel2 XL, iPhone X of Note 8. Maar ik zit eigenlijk niet zo te wachten op de Samsung Software. Bleh. iPhone X is natuurlijk een strak toestel maar het beeld lijkt zo klein in de hand. Lastige keuze.
is een keuze die je toch zelf zal moeten maken. Ik ben zeer tevreden over de Pixel 2 XL.

• wjnieuw
Ik heb zelf een Pixel 2 XL en ook een iPhone X. Ik gebruik de Pixel het liefste, de iPhone X is te klein en de software loopt niet zo vloeiend als de Pixel. Het scherm van de Pixel is prima. Gewoon kopen, als het niets is zet je de Pixel gewon op Marktplaats. Een Samsung loopt zo soepel als een auto zonder olie, niet dus.
quote:
Erik1805 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:16:
[...]

is een keuze die je toch zelf zal moeten maken. Ik ben zeer tevreden over de Pixel 2 XL.

• Erik1805
Ik heb mijn Pixel 2 XL niet meer. Iedereen veel plezier met dit top toestel.

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Erik1805 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:51:
Ik heb mijn Pixel 2 XL niet meer. Iedereen veel plezier met dit top toestel.
Wat is de reden dat je hem hebt weggedaan? En wat is er voor in de plaats gekomen?

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik1805
quote:
J0YR1D3R schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Wat is de reden dat je hem hebt weggedaan? En wat is er voor in de plaats gekomen?
Beetje klaar met Android en omdat mijn gezinsleden allemaal iOS dus heb nu een iPhone X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HNies
Ik was er vroeg bij, zojuist de april security update geïnstalleerd 😀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niko_c
quote:
HNies schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:51:
Ik was er vroeg bij, zojuist de april security update geïnstalleerd 😀
Dito en voor de eerste keer zonder workaround!

• Ruimzicht
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-12-2018
Zijn er hier gebruikers die net als ik last hebben van het proximity sensor-probleem sinds de 8.1 update? D.w.z. bij alle zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken het scherm "op zwart" gaat zodra de verbinding is/wordt gemaakt? Zie ook hier: https://goo.gl/XG2YbC

• maurits187
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-07 22:05
Ik wil binnenkort de Pixel 2 xl kopen en vraag mij af of het toestel verlost is van alle kinderziektes. Ik heb gelezen dat sommige mensen klagen over ruis of een tik tijdens het bellen, langzaam opladen van het toestel, batterij gaat erg snel leeg, blauw scherm. Hier staan nog overige problemen van het toestel. Ik vraag mij af of deze problemen bij jullie ook bekend zijn

maurits187 wijzigde deze reactie 16-04-2018 20:41 (26%)

• Kenar95
Ik heb sinds de april update last van een battery drain. Ik heb een on screen time van 2,5 uur met nog 15% batterij over. Daarbij is 'systeem' de grootverbruiker met 50% van de batterij. Ik heb op internet screenshots gezien van mensen die makkelijk 6 uur on screen time halen en een system verbruik van 13%. Ik had dit zelf ook aan het begin van het jaar.
Ik weet dat er mensen batterij problemen hadden in maart, waarvoor de april update de problemen heeft verholpen. Nu had ik in maart juist helemaal geen problemen, en heb ik juist problemen gekregen na de april update..

Zijn er meer mensen hier met de problemen. Terwijl ik dit typ knalt de batterij ook weer naar beneden en wordt m'n pixel 2xl erg warm..
Iemand een oplossing? Is er ook iets van een app die het batterijverbruik van het systeem beter uitsplitst zodat ik daar misschien wat aan kan zien?!

• Kenar95
Hoe graag ik ook zou willen zeggen dat het een toptoestel is (ziet er schitterend uit, camera is geweldig, is super snel, als eerste de updates etc), zijn niet alle problemen de wereld uit, zie m'n post hierboven..
quote:
maurits187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:40:
Ik wil binnenkort de Pixel 2 xl kopen en vraag mij af of het toestel verlost is van alle kinderziektes. Ik heb gelezen dat sommige mensen klagen over ruis of een tik tijdens het bellen, langzaam opladen van het toestel, batterij gaat erg snel leeg, blauw scherm. Hier staan nog overige problemen van het toestel. Ik vraag mij af of deze problemen bij jullie ook bekend zijn

• maurits187
Maar zijn de problemen ook erg genoeg om het toestel links te laten liggen?? Voor het zelfde geld koop ik de note 8 of galaxy 9 plus., maar heb je dan ook een veel beter toestel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Kenar95 schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:06:
Ik heb sinds de april update last van een battery drain. Ik heb een on screen time van 2,5 uur met nog 15% batterij over. Daarbij is 'systeem' de grootverbruiker met 50% van de batterij. Ik heb op internet screenshots gezien van mensen die makkelijk 6 uur on screen time halen en een system verbruik van 13%. Ik had dit zelf ook aan het begin van het jaar.
Ik weet dat er mensen batterij problemen hadden in maart, waarvoor de april update de problemen heeft verholpen. Nu had ik in maart juist helemaal geen problemen, en heb ik juist problemen gekregen na de april update..
Met zowel de Maart als April patches helemaal geen problemen hier. Afhankelijk van het WiFi/4G gebruik zit ik rond de 5.5 - 7 uur schermtijd per lading over ongeveer 48 uur. Ik ben echt zeer tevreden over de Pixel 2XL. Ik kom van een Nexus 6P af en het toestel is niet alleen flink sneller, vooral de camera is gewoon echt heel goed. Ik vind het scherm lang niet zo dramatisch als overal genoemd en daarnaast werkt het snelladen ook prima. Enkel bij een koude accu <20 graden gaat dat niet snel helaas.

Website

• maurits187
Heeft de Pixel 2 xl ook Face unlock (die je gelijk naar je home screen brengt, eenmaal geunlocked)?

• Vullisbak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 14:14
quote:
J0YR1D3R schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:30:
[...]...en het toestel is niet alleen flink sneller, vooral de camera is gewoon echt heel goed. ...
Als ik zo de diverse reviews en head-to-head vergelijkingen bekijk, denk ik dat dit misschien wel de beste camera van het moment is. En dan kijkend naar de natuurgetrouwheid van het eindresultaat. Het is gewoon waanzinnig wat ze met de ML kunnen bereiken. Een Galaxy S9 wordt bijvoorbeeld geroemd om de camera, maar eerlijk gezegd vind ik de Pixel 2XL er met kop en schouders bovenuit steken.

Voor mij een reden om dit toestel misschien wel aan te gaan schaffen als opvolger van mijn trouwe S6.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
maurits187 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:03:
Heeft de Pixel 2 xl ook Face unlock (die je gelijk naar je home screen brengt, eenmaal geunlocked)?
Nee, ik kan het iig niet vinden in de settings :)

Website

• maurits187
Ik heb net de Pixel 2 XL binnen via belsimpel. Uit de box zit ik nog op android versie 8.0 en de security update van sept 2017. Heb net de telefoon geupdatet naar android 8.01 en de security update van maart.
Ik zie dat ik ook last heb van het blauwe scherm, maar vind het niet echt hinderlijk. Het schijnt dat de builds van 2018 er minder last van hebben.

Is er ook een manier om bepaalde apps in de pixel te beveilingen met een vingerafdruk? Ik kan het nog niet vinden in het menu? Ik heb dus mijn Huawei p20 pro ingeruild tegen de Pixel en heb er zeker geen spijt van. Je ziet op de Pixel zoveel meer details in de foto`s en alles ziet er geen beter uit. Misschien dat de Huawei betere specs heeft, maar omdat ik beide toestellen heb gehad kan ik zegen dat de Pixel 2 veel betere foto`s schiet.

maurits187 wijzigde deze reactie 18-04-2018 20:36 (28%)

• H-S
quote:
maurits187 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:03:
Deze was er wel eerst, sinds de laatste grote update zit die er niet meer tussen helaas.
Geen idee waarom en of die terug komt.

• maurits187
Is het ook mogelijk om zoiets te bewerkstellingen met een of andere app uit de playstore? Het lijkt mij erg handig om face unlock te hebben tijdens het hardlopen.
quote:
H-S schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:59:
[...]

Deze was er wel eerst, sinds de laatste grote update zit die er niet meer tussen helaas.
Geen idee waarom en of die terug komt.

• H-S
quote:
maurits187 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:15:
Is het ook mogelijk om zoiets te bewerkstellingen met een of andere app uit de playstore? Het lijkt mij erg handig om face unlock te hebben tijdens het hardlopen.

[...]
Misschien dat het met een update weer terug komt.
Met het hardlopen zal face unlock overigens niet heel goed werken I think..

En waarom zou je? Zit een prima vingerscanner op

• maurits187
Ik heb een kleine week de Huawei p20 pro gehad. Leuke telefoon maar vond de camera tegenvallen. Ik vond face unlock erg prettig werken tijdens het hardlopen, vandaar dus.

Tuurlijk werkt de vingerafdrukscanner heel goed, maar zal niet werken in de winter als je hardloopt met handschoenen aan.

Maar erg blij dat ik de Huawei geruild heb voor de pixel 2 xl.
quote:
H-S schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:36:
[...]

Misschien dat het met een update weer terug komt.
Met het hardlopen zal face unlock overigens niet heel goed werken I think..

En waarom zou je? Zit een prima vingerscanner op

• kezman
quote:
kezman schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:23:
Mijn moeder heeft ook een USB-C lader van Samsung. Die laadt wel mijn telefoon op. Het rare is dat mijn lader wel haar telefoon oplaadt. Schiet mij maar lek. Ik heb nu haar lader en zij mijne.
Contact gehad met Google Pixel support (telefonisch) en ze hebben een vervangende telefoon opgestuurd. Ik heb gisteren de nieuwe Pixel 2 XL ontvangen en dus even naast mijn oude kunnen leggen. Wat me opviel is dat het scherm minder blauwtint heeft onder een hoek, niet dat ik daar last van had maar het viel wel op.

Het belangrijkste voor mij is dat de nieuwe Pixel 2 XL weer oplaadt met de originele lader.

Oh ja, ondertussen ook mijn Google Home Mini ontvangen die ik zou krijgen bij de Pixel 2 XL. (destijds besteld bij Duitse Google Store)

kezman wijzigde deze reactie 26-04-2018 10:22 (8%)

• Kenar95
Ik las op Reddit dat er meer mensen met dit probleem waren, probleem is stofophoping in de USB C poort van de Pixel! Die schoonmaken met een tandenstoker (bizar hoeveel zooi er uit komt) en alles werkt weer naar behoren.

Misschien had je dat al wel gedaan, en je hebt nu sws een nieuwe, maar mocht het andere mensen helpen..

Maar wel super support dus van Google?!
quote:
kezman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:21:
[...]

Contact gehad met Google Pixel support (telefonisch) en ze hebben een vervangende telefoon opgestuurd. Ik heb gisteren de nieuwe Pixel 2 XL ontvangen en dus even naast mijn oude kunnen leggen. Wat me opviel is dat het scherm minder blauwtint heeft onder een hoek, niet dat ik daar last van had maar het viel wel op.

Het belangrijkste voor mij is dat de nieuwe Pixel 2 XL weer oplaadt met de originele lader.

Oh ja, ondertussen ook mijn Google Home Mini ontvangen die ik zou krijgen bij de Pixel 2 XL. (destijds besteld bij Duitse Google Store)

• Silooy
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:29
quote:
maurits187 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:15:

[...]
Zit er gewoon in. Ga naar instellingen - security & location - smart lock.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maurits187
Dat klopt, maar de telefoon gaat dan niet naar het hoofdscherm in 1x, het enige wat smart lock doet is de telefoon ontgrendelen.
quote:
Silooy schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:24:
[...]

Zit er gewoon in. Ga naar instellingen - security & location - smart lock.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 26-01 13:51
Beste,

Sinds gister heb ik een hele vreemde bug met mijn pixel 2xl.

Als ik gebeld word, en ik neem op, gaat mijn scherm compleet zwart. Ik kan wel praten met diegene maar ik kan niks drukken omdat het scherm zwart blijft. Dus ik kan bijvoorbeeld niet op luidspreker zetten of ophangen etc. Ook als ik de power knop, vingerprint en volume knoppen druk gebeurd er niks. Pas als diegene heeft opgehangen komt mijn scherm na een paar seconde pas terug op Lockscreen. Dit gebeurt ook als zelf iemand wil bellen zodra ik op bellen druk slaat mijn scherm op zwart.

Ook gebeurt dit als ik in Whatsapp een voicememe beluister die iemand mij gestuurd heeft.

Dit is heel erg irritant en heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Heb de telefoon al een aantal keren opnieuw opgestart, zonder succes.

Stel ik moet in de toekomst een servicenummer bellen met verschillende keuze menu's zal dat dus niet gaan werken omdat ik mijn scherm niet kan bedienen.

Heeft iemand dit weleens gehad? Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@nxt0206 klinkt als een nabijheidssensor die defect is, maar het vreemde is dat je dan gewoon wel je powerknop nog zou moeten kunnen gebruiken om het scherm aan te doen.. Je zou nog een reset kunnen proberen, maar verder zou ik het anders ook niet weten.

Website

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Google Pixel 2 XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 2 XL] Het grote accessoires topic

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True