Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Google heeft zijn Pixel 2- en Pixel 2 XL-smartphones gepresenteerd. De toestellen kosten 799 en 939 euro, een paar tientjes meer dan de Pixel-telefoons van vorig jaar, en komen vooralsnog niet naar de Benelux.

De kleinere Pixel heeft een oledscherm met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De grotere smartphone heeft een 6"-oledscherm van LG met een resolutie van 2880x1440 pixels. Beide telefoons hebben een 12-megapixelcamera met optische beeldstabilisatie en f/1.8-lens. De Pixels krijgen bovendien een portretmodus. Dat werkt zonder secundaire camera. Dat is volgens Google mogelijk doordat pixels een 'left view' en 'right view' hebben. De software berekent het verschil in perspectief door naar afstanden tot objecten.

Google heeft de 3,5mm-jack weggehaald van de behuizing van beide Pixel 2-telefoons. Op het gebied van audio heeft de zoekgigant wel de stereo-speakers aan de voorkant teruggebracht. Die zaten enkele jaren geleden ook op Nexus-telefoons, maar de Pixels van vorig jaar hadden een monospeaker aan de onderkant.

Google claimt dat de vingerafdrukscanner sneller is dan op andere smartphones. Dat zou een verbetering zijn, want de scanner van de eerste Pixel is langzamer dan die van concurrenten.

Op het homescreen heeft Google de functie At A Glance toegevoegd. Daar staan nu alleen nog kalenderitems, maar in de toekomst kan daar ook verkeer staan of andere meldingen. De functie Active Edge activeert Assistant, zodat gebruikers geen knoppen hoeven in te drukken. Die functie verscheen als eerste op de HTC U11.

Bovendien worden de Pixel 2-telefoons de eerste toestellen met Google Lens. Die functie doet aan beeld- en tekstherkenning van beelden uit de camera. Zo kan het restaurants en telefoonnummers herkennen in beeld en relevante informatie tonen. Het Amerikaanse bedrijf kondigde Lens vijf maanden geleden aan tijdens de eigen ontwikkelaarsconferentie I/O.

De Pixels krijgen bovendien stickers die werken in de camera-app. Dat gaat niet om statische plaatjes, maar kunnen ook geanimeerde karakters zijn die op elkaar reageren. Er komen onder meer stickerpacks van Stranger Things en Star Wars: The Last Jedi. De Pixel 2-telefoons renderen de karakters met 60fps.

De behuizing van de smartphones is waterbestendig met een ip67-certificering. De Pixel-telefoons komen niet naar de Benelux, maar wel naar Duitsland. De kleinere Pixel kost 799 euro, terwijl de Pixel 2 XL 939 euro moet opbrengen. De kleinere versie komt uit op 17 oktober, de grotere laat nog zes weken op zich wachten. De basisversies hebben een opslag van 64GB, terwijl er 128GB-varianten komen voor een meerprijs van 110 euro. Google levert voor die prijs een Home Mini-speaker mee.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM4 GB LPDDR4x
ROM64 / 128 GB
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac 2x2 MIMO
Sim kaarteSim + nano-sim
LTE TechnologieLTE CAT15 (tot 800 Mbps)
AansluitingenUSB3.1 Gen 1, Type-C
SensorenOmgevingslichtsensor, Nabijheidssensor, Gyrosensor, Magnetische sensor, Vingerafdruksensor, Barometer, Hall effect sensor, Android Sensorhub, Active Edge
Scherm6", QHD pOled-scherm, (2880 x 1440), GG5
Front Camera8MP, 1,4um, f/2.4, FF
Back Camera12,2MP, 1,4um, OIS, f/1.8, dubbele led flitser
Accu2700mAh
KleurZwart, Wit, Blauw
Afmetingen157,9 x 76,7 x 7,9 mm
Gewicht175 g
Prijs€939,-
Release DatumNiet in Nederland verkrijgbaar
BijzonderhedenAanraakgevoelige zijkanten, front-speakers, IP67
AccessoiresOplader, USB-C to 3,5mm adapter

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Beste smartphone camera volgens DxO: https://www.dxomark.com/g...martphone-camera-quality/

Nou vraag ik me wel af of hier geen software optimalisaties door Google gedaan zijn specifiek om de DxO score te 'tweaken'. Volgens mij moet het niet heel moeilijk zijn om de sharpening en ruisonderdrukking zo in te stellen dat er een maximum score op DxO uit komt. Aangezien Google al meteen schermt met beste camera volgens DxO in hun reclame.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-08 15:23

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

filmpje met foto's en filmpjes van de Pixel 2.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-08 18:52
Ik kan er niet echt warm van worden. Alleen de camera lijkt wel zeer goed te zijn.

De XL is wel mooi vanwege het scherm maar de gewone lijkt op een telefoon van vier jaar geleden. Snap niet dat ze die niet hetzelfde gemaakt hebben als de XL.

De vraag is ook of het nog wel stock Android is want ook Google gooit er een sausje overheen en bepaalde features zijn alleen voor de Pixel.
Wel is het een goede en praktische telefoon waarbij je het meer van de software (AI en machine learning) moet hebben dan de hardware.

939,- euro vind ik veel geld voor een Android, dus echt voor een bepaalde doelgroep.

• Finwe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:13
Ik werk in het Android team en gebruik al een tijdje een Pixel 2 XL. Als jullie vragen hebben zal ik m'n best doen die te beantwoorden :)

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-08 21:39
Teleurstellende kwaliteit, imho dan. De échte fans zullen er vast anders over denken. V30 voorlopig nog steeds hier op de eerste plek staat, qua potentiële nieuwe telefoon.

Nickname does not reflect reality

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22-08 22:49
Ah, jerryrigeverything... De "tests" die dat kanaal doet, staan zo ver van de werkelijkheid dat zelfs onderlinge vergelijkingen tussen telefoons in mijn ogen niet op gaan.

Een Stanley mes? Seriously?

Ik wacht wel wat andere reviews af...

Sjoop1985 wijzigde deze reactie 20-10-2017 21:51 (9%)

• redburn
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14-08 17:42
Net de Pixel 2 in huis, en tot nu toe erg van onder de indruk. Dat zal deels ook te wijden zijn aan het feit dat ik hiervoor bijna 5 jaar lang de Nexus 4 heb gehad, die zich nog redelijk staande kan houden ten opzichte van moderne smartphones maar wel traag begon te worden. Kan hem dus alleen daarmee vergelijken.

Installatie was vlot gedaan met de bijgeleverde USB adapter; de Pixel 2 koppelen aan de Nexus 4 en alles wordt vanzelf overgeheveld. Een mooi helder scherm, Android 7 8 is al snel gewend (t.o.v. 5) en prettig in gebruik, foto's zijn van veel betere kwaliteit, en alle interacties zijn weer snel en smooth. Blij mee.

Had van tevoren een micro-USB USB-C naar audio jack adapter gekocht, om dat gemis alvast op te vullen, maar die werd klaarblijkelijk gewoon meegeleverd; waarschijnlijk de specs niet goed gelezen.

Bouwmateriaal voelt prettig en solide aan. Wel even wennen dat hij een stuk langer is dan de Nexus 4.

redburn wijzigde deze reactie 21-10-2017 01:37 (5%)

• redburn
quote:
Gehaald in het buitenland?
Via Google Duitsland naar MailboxDE en met gepaste spoed laten doorsturen :)

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:06
quote:
Bozznl schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:49:
Ik zou de Pixel 2 XL ook wel willen. Alleen wil hem niet los kopen op dit moment en wil hem icm een abo afsluiten, betekend dat ik afhankelijk ben van bijv belsimpel. Helaas hebben zij nog geen zicht op wanneer zij de XL krijgen. Iemand van jullie nog ideeën?
Check mobiel.nl eens, kwam er toevallig van de week via marktplaats achter dat zij de Pixel 2(XL) ook gaan leveren.

Wat ik her en der op internet had begrepen is dat de XL wereldwijd sowieso pas medio november wordt geleverd.

• redburn
quote:
Welk kleur is het geworden? Foto's? ;)
Zwart, 64 GB. Mijn foto's doen 'm niet echt eer aan vind ik, maar goed:

Blauwe tint is wel zichtbaar bij kantelen, maar het stoort mij niet.

Een paar dagen in gebruik nu, en hij bevalt nog steeds goed.

Ik heb 'm op Engels staan omdat ik dat prettig vind. Houd er wel rekening mee dat Google Assistant Nederlands nog niet helemaal ondersteunt, en die functies dus enigszins beperkt zijn. Helaas is het, zo bleek, in het Engels dan wat lastig om bv. navigatie aan te roepen voor een Nederlandstalig adres.

Oops, ik zie nu dat ik in de XL thread zit :F

redburn wijzigde deze reactie 22-10-2017 17:44 (47%)

• Daniel-O
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-08 09:09
Zojuist de Pixel 2 XL binnengekregen, ga er vanavond eens mee spelen. Ben benieuwd naar het scherm.....

• Daniel-O
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-08 09:09
quote:
Devindegroot schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:47:
[...]
Hoe heb je hem besteld? Mennnn ik wil hem oook
Via de google amerika store gekocht en via een reshipping bedrijf naar NL geimporteerd. In het levertijden & prijzen topic staan nog wel wat goede tips waar mensen hem besteld hebben!
quote:
Kenar95 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Ben benieuwd! Kijk uit naar je ervaringen/review
Niet een voledige review maar wel wat ervaringen van de laatste week. Ik ben erg tevreden met de telefoon!

Scherm
Voordat ik de telefoon kreeg had ik toch wat twijfel gekregen door alle reviews die ik las, met name over het scherm. Als je vanuit een hoek op het scherm kijkt zie je wel blauwe gloed op het scherm. Maar dit stoort me nauwelijks, en ik hou de telefoon ook meestal gewoon voor me.

Ander veelvoorkomend probleem wat ik las was de screen burn in. Dit heb ik nog niet gemerkt. Misschien zal dat later nog wel gebeuren.

De kleuren van het scherm zijn wel wat minder sprankelend als andere telefoons. Wie weet wordt dat nog in een software update aangepast.

Assistant
Meest fijne vind ik de assistant, deze gebruikte ik op mijn vorige telefoon al en ik heb ook een Google Home staan thuis. Maar met active edge (in de telefoon knijpen om de assistant te activeren) wordt het nog een stuk makkelijker om commando's te geven aan je telefoon. Ik gebruik de assistant voornamelijk voor het aan/uitzetten van de lampen en het bedienen van de TV en Chromecast.

En verder...
De telefoon voelt heerlijk licht aan, bijna plastic-achtig. Iphone van mijn vriendin (Iphone 7) voelt zwaarder. Camera werkt goed en de telefoon gewoon retesnel en kan ik hem voor dagelijks gebruik (mailen, bellen, soms een youtube filmpje kijken) prima gebruiken.

Daniel-O wijzigde deze reactie 31-10-2017 21:21 (68%)

• eyefontein
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 26-11-2017
quote:
stefimke schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:22:
[...]
Maar alleen bij een voornamelijk wit scherm? Dus bij navigatie-gebruik waarbij je niet met een hoek van 0' op de telefoon kijkt (ventilatierooster-holder) met Google Maps zou het niet superstorend moeten zijn?
Bij maps valt het haast niet op, ook niet onder een extreme hoek.

Om een beetje perspectief te geven: wanneer ik mijn P10 (color temp: normal), 6S Plus en 2XL naast elkaar leg heeft de 2XL het meest gele/warme beeld, de P10 het meest blauwe/koude. De iPhone zit er tussenin, voor mijn ogen dichter bij de 2XL dan bij de P10.

Ga ik de 2XL kantelen dan wordt het scherm blauwer, maar zelf op het meest blauwe moment is de 2XL nog altijd geler/warmer dan de P10 van nature (zonder kantelen) al is met color temp: normal.

Uiteraard is de P10 geen ideale referentie, en maakt deze vergelijking het blauwe effect van de 2XL niet opeens een goede zaak. Je zult echter weinig klachten over het P10 scherm vinden en zelf heb ik het beeld altijd prima gevonden.

Het is denk ik vooral het veranderen van de kleur dat opvalt, en niet zozeer de uiteindelijke blauwheid.
quote:
stefimke schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:22:
[...]
Brengt me bij een tweede vraag: hoe zit het met auto-houders die knijpen en de "squeeze"-factor?
Ik heb zelf geen carkit, maar ik zal hier eens mee experimenteren.

Update: na wat car kits en selfie sticks geprobeerd te hebben: een aantal activeert inderdaad de Assistant. Echter, als je die wegdrukt activeert deze niet opnieuw en kun je de telefoon gewoon gebruiken, ondanks dat de telefoon nog steeds geknepen wordt.

eyefontein wijzigde deze reactie 08-11-2017 13:43 (7%)

• SkyThes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-08 11:55
quote:
Redskullz schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:14:
Weet iemand toevallig of het scherm van de Pixel 2 XL HDR content kan afspelen?
Dit betreft Youtube en Netflix (en straks Chrome? ;) )
Ik kan deze video in de YouTube app op HDR zetten: YouTube: Grand Canyon - 4K Nature Documentary Film Trailer in HDR - 2 parts
Of het dan daadwerkelijk weergegeven wordt als HDR weet ik niet maar aangezien de LG V30 wel als HDR scherm wordt verkocht zal de Pixel het ook wel kunnen. ;)

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22-08 15:45
quote:
rudyhattem schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:13:
Hebben jullie de ar stickers al? Geweldig mooi......
Ja die zijn cool, samen met een Stormtrooper op de foto :-)

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 10:58
Met pijn in het hart heb ik mijn Pixel 2 XL na twee weken teruggestuurd. Ik kon niet wennen aan de blauwe schijn op het scherm.
Ik ben nochtans gewoon om smartphones met OLED schermen te gebruiken maar op m'n pixel was de blauwe schijn enorm slecht.

Het design van het toestel vond ik ook maar gewoontjes. De software en camera waren dan wel weer top!

Denk dat ik de Huawei Mate 10 pro zal bestellen als vervanger...

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22-08 15:45
quote:
Erik1805 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:03:
Gebruiken jullie de standaard launcher of direct Nova erop?
Standaard launcher. Die werkt prima. Ik mis eigenlijk niets.

• HNies
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-08 23:10
Zo, vandaag mijn 2XL opgehaald in Duitsland. Met de €200 korting van twee weken geleden!

Eerste indruk: fantastisch! Ik had hiervoor een OP2, maar wat is dit een verademing! Zo veel sneller en soepeler.

Nu alle instellingen goed zetten en alle apps installeren en overal weer inloggen. Gelukkig is dat tegenwoordig een stuk makkelijk dankzij Google.

Zodra ik wat meer heb kunnen spelen laat ik hier mijn ervaringen wel achter. Morgen naar een kerstmarkt in Duitsland, dus lekker de camera uitproberen :)

Mijn Dailey phone is een Google Pixel 2xl. Mijn tablet is een Pixel C

• Polster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:23
quote:
WhySoSerious? schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:55:
[...]

Bedankt, maar bedoel de EAN code op de doos van de telefoon :)
In dat geval: 0842776101501
Zelfde dus.
Pixel 2 XL Just Black 64 GB

• Repdasarmas
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 18-08 18:41
Van de week de knoop doorgehakt, de prijs van € 739,- gaf de doorslag.
Gisteren mijn Pixel XL 2 opgehaald bij de mediamarkt in Nordhorn Duitsland.
Vanaf een Nexus 5 naar deze telefoon is een grote stap, maar ik heb veel telefoons in gebruik gehad.
En kan dus eerlijk zeggen dat dit de beste telefoon op de markt is.
IPhone daargelaten, geen zin om na 2 jaar een nieuwe accu te moeten kopen.
Scherm verkleuring is aanwezig, maar me Pixel c tablet verkleurd ook als je hem in een "andere" hoek zet.
Ik ga proberen een knappe review te schrijven in de loop van de week.
Uiteraard is de markt super klein maar Google mag wel assistent in het Nederlands gaan fixen, anders ga ik het inspreken.

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-08 22:31
quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:31:
Heb de afgelopen weken/maanden diverse Android phones gehad, OP 5T / Samsung s8 / LG V30 / Pixel 2 en deze allen weer verkocht.
Nu alleen nog mijn iPhone X in bezit.

Komende week komt mijn Pixel 2 XL binnen.
Zeer benieuwd, zeker na de diverse slechte ervaringenen met het scherm.
Maar goed, color shifting is inherent aan oled displays.
Heb ook veel verschillende Androids gehad, met een uitstapje naar een Iphone 8 plus. Ik heb nu de Pixel 2 XL en dit is echt veruit mijn beste Android ervaring. Super toestel en camera en lekker snelle updates. Dit is een blijvertje voor mij.

• Erik1805
quote:
pinda powerrr schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Dat scherm vind ik reuze meevallen. Moet mijn PX2XL toch onder een flinke hoek houden, wil ik de blauwe gloed zien. Van voren is het scherm prima. Mijn vrouw heeft nog de Nexus 6P, het scherm daarvan is wel "levendiger", wellicht meer gesatureerd.
Snelheid is belachelijk, zo soepel heb ik ze nog niet gezien. Camera is absoluut het beste wat er op dit moment te vinden is.
Afgelopen weekend gesport in het donker (blacklight toernooi), heb echt wat mooie foto's en filmpjes kunnen maken. De iPhones hadden het heel zwaar in die omstandigheden :X

Zag vorige week een Amerikaanse review van de iPhone X vs Pixel 2 XL (weet niet meer wie, maar had wel 300K+ volgers). De reviewer had zelf de iPhone, maar moest bekennen dat de Pixel ruim won, vooral op accu en camera. Hij was er lyrisch over, grappig toch.
Ik vind mij scherm op de pixel 2 xl ook reuze meevallen. Merk niet veel van de blauwe gloed.

• niko_c
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23-07 17:30
quote:
Geert1976 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:56:
[...]

ja, ik lees vrijwel alleen maar goede ervaringen wat betreft de Android ervaring.
Wat betreft het display, ik heb nog nooit bij een ander toestel/fabrikant zoveel slechte dingen gelezen wat betreft het display.
Vrijwel elk forum/message board staat vol met mensen die hun telefoon RMA'en, sommige zelfs 4, 5 of 6 keer achter elkaar.
Je moet jezelf blijkbaar echt gelukkig prijzen als je een Pixel 2XL ontvangt met een goed scherm.

Nog 2 dagen en dan weet ik 't
Onder een schuine hoek heb ik inderdaad ook een blauwe schijn, maar bij normaal gebruik merk ik er niets van!

• vantslot
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-07 19:28
Ik kamp sinds dat ik de Pixel 2 XL heb met het volgende:
Mijn WiFi verbinding tussen mijn telefoon en router thuis is zeer instabiel. De WiFi-verbinding ligt er vaak tussen de 15 - 30 seconden uit, vervolgens is er weer een tijdje (= tussen 30 - 60 minuten) verbinding waarna de Pixel de verbinding weer verliest.

Dit lijkt alleen thuis voor te komen, want op mijn werk bijvoorbeeld, heb ik dit probleem niet. Ik heb Internet en TV van Ziggo en gebruik "gewoon" de Connectbox. De Connectbox zendt wel zowel 2.4Ghz als 5GHz WiFi-signaal uit.

Hier iemand bekend met het probleem en beter nog: een mogelijke oplossing?

MacBook Air (2018) | OnePlus 7

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
vandaag mijn Pixel 2 XL ontvangen.

Gelukkig heb ik niet zo'n horror display wat je dus veel leest op diverse fora / message boards.

Lekker groot display.
En wat is Oreo 8.1 onwijs smooth, werkelijk 0 lag (hallo Samsung :+ ) op deze Pixel 2 XL, ik was er al een beetje mee bekend, want heb tijdje geleden nog even de ''gewone'' Pixel 2 gehad (te klein, veel te grote mega bezels onder en boven).

Tsja, en wat betreft de camera....wat zo'n beetje alle gerenommeerde techsites al uitgebreid hebben besproken, de camera op de Pixel 2 is gewoon het allerbeste wat je op dit moment kan krijgen in het smartphone landschap.

Ik vind ergonomie zeer belangrijk met een smartphone, en alhoewel het uiteraard een 6 inch telefoon is, de telefoon is voor mijn handen echt perfect.

Het p-oled is wel wat minder dan het oled scherm van mijn iPhone X, maar dat wist ik vantevoren al.

Mijn 1ste bevindingen na zo'n 1ste dag zijn zeer positief! (maar goed, 1 dag is nog te kort... I know ;) )

• Erik1805
quote:
AntonyterHorst schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:56:
Ik heb de gok gewaagd en heb een Pixel 2 XL 128GB besteld. Ben op dit moment een iPhone 8 gebruiker.
Besteld via Belsimpel en hopelijk zit er een goed model bij wat morgen op de mat valt.

Wil graag terug naar het Android kamp en de Pixel 2 XL lijkt me een uiterst goede keuze.

Hopelijk wel wat meer geluk in de screenlottery.

Sinds de iPhone 5s ben ik alweer iPhone gebruiker en nooit de overstap terug gemaakt dus ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Ik had hiervoor ook de iPhone 8 maar altijd wel android liefhebber. Ik heb de pixel nu sinds november en ben super tevreden. Vooral stock android en snelle updates.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:04

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

quote:
Geert1976 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:25:
[...]

herkenbaar ;)

En ik denk ook de reden waarom je best veel iPhone liefhebbers nu aan het kijken zijn naar de diverse Android mogelijkheden.

iOS is eigenlijk al jaren blijven hangen in hetzelfde, wellicht zit daar ook wel hun kracht achter. Maar innovatie is totaal niet te rijmen icm iOS.
-

AntonyterHorst wijzigde deze reactie 03-03-2018 10:07 (34%)

Automatisering en led NERD

• roeru117
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:47
quote:
Erik1805 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 19:32:
[...]

Ik heb heel veel Android telefoons gehad. Van ieder merk wel een topmodel. Maar sinds een paar maanden de pixel 2 xl. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een android toestel. Stock Android en snelle updates.
Daar kan ik me bij aansluiten. Ik heb een aantal Nexus toestellen gehad (S, 4, 5, 6p, 9 en 10) en later de Google Pixel. Tussendoor een paar uitstapjes gemaakt naar HTC, Samsung en recentelijk nog naar de Oneplus 5T. Nu heb ik sinds een week een Pixel 2 XL en ben weer helemaal gelukkig; snel toestel, vlotte updates en erg mooie foto's. Voor mij niets anders meer dan een Pixel.

De S9 zal ook absoluut een prachtig toestel zijn die fantastisch werkt, maar qua software/updates heeft Samsung een bepaalde reputatie hoog te houden. De vraag is alleen hoe belangrijk jij het vindt om de nieuwste updates snel te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Erik1805 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:36:
Ik heb zelf een Pixel 2 XL en heb even een vraag,

Ik krijg eigenlijk nooit een 4G+ icoon. Altijd gewoon 4G terwijl mijn provider dit gewoon ondersteund.

Hebben meer mensen dit?
Ik heb eigenlijk nog nooit een 4G+ icon gezien op een Nexus/Pixel toestel. Samsung heeft dat wel, maar volgens mij laat Google gewoon 4G zien en niet 4G+, ook al is dat er wel. Ik heb een Nexus 5/5X/6P/Pixel 2XL gehad en allemaal lieten ze enkel 4G zien. De snelheid is prima, net even een Speedtest gedaan op 4G en daar komt 94/42 uit dus lijkt mij in orde :)

Website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19-08 21:28
quote:
pinda powerrr schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:21:
Bij mij werkt Smart Lock niet meer aan de hand van locatie. Thuis hoefde ik nooit te unlocken, maar nu dus wel, irritant.
Klopt, had hetzelfde. Heb er eens wat research naar gedaan, en blijkt een bug te zijn.
Ik heb hem weten te fixen door mijn adres nogmaals als een nieuw adres (trusted place) toe te voegen.
Smart lock werkt namelijk alleen niet bij je adres wat hij als thuis pakt, al mijn andere trusted places werkten nog wel. Dus je thuis adres gewoon nogmaals toevoegen, even wachten, en dan werkt hij weer!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HNies
Ik was er vroeg bij, zojuist de april security update geïnstalleerd 😀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• niko_c
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23-07 17:30
quote:
HNies schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:51:
Ik was er vroeg bij, zojuist de april security update geïnstalleerd 😀
Dito en voor de eerste keer zonder workaround!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Kenar95 schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:06:
Ik heb sinds de april update last van een battery drain. Ik heb een on screen time van 2,5 uur met nog 15% batterij over. Daarbij is 'systeem' de grootverbruiker met 50% van de batterij. Ik heb op internet screenshots gezien van mensen die makkelijk 6 uur on screen time halen en een system verbruik van 13%. Ik had dit zelf ook aan het begin van het jaar.
Ik weet dat er mensen batterij problemen hadden in maart, waarvoor de april update de problemen heeft verholpen. Nu had ik in maart juist helemaal geen problemen, en heb ik juist problemen gekregen na de april update..
Met zowel de Maart als April patches helemaal geen problemen hier. Afhankelijk van het WiFi/4G gebruik zit ik rond de 5.5 - 7 uur schermtijd per lading over ongeveer 48 uur. Ik ben echt zeer tevreden over de Pixel 2XL. Ik kom van een Nexus 6P af en het toestel is niet alleen flink sneller, vooral de camera is gewoon echt heel goed. Ik vind het scherm lang niet zo dramatisch als overal genoemd en daarnaast werkt het snelladen ook prima. Enkel bij een koude accu <20 graden gaat dat niet snel helaas.

Website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
maurits187 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:03:
Heeft de Pixel 2 xl ook Face unlock (die je gelijk naar je home screen brengt, eenmaal geunlocked)?
Nee, ik kan het iig niet vinden in de settings :)

Website

• H-S
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-08 08:59
quote:
maurits187 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:03:
Heeft de Pixel 2 xl ook Face unlock (die je gelijk naar je home screen brengt, eenmaal geunlocked)?
Deze was er wel eerst, sinds de laatste grote update zit die er niet meer tussen helaas.
Geen idee waarom en of die terug komt.

• H-S
quote:
maurits187 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:15:
Is het ook mogelijk om zoiets te bewerkstellingen met een of andere app uit de playstore? Het lijkt mij erg handig om face unlock te hebben tijdens het hardlopen.

[...]
Misschien dat het met een update weer terug komt.
Met het hardlopen zal face unlock overigens niet heel goed werken I think..

En waarom zou je? Zit een prima vingerscanner op

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-07 22:05
Dat klopt, maar de telefoon gaat dan niet naar het hoofdscherm in 1x, het enige wat smart lock doet is de telefoon ontgrendelen.
quote:
Silooy schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:24:
[...]

Zit er gewoon in. Ga naar instellingen - security & location - smart lock.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 26-01 13:51
Ik heb het als volgt opgelost:

Bij app permissions - camera - phone (disabled )

Nu doet die weer normaal.. wel vreemd dat het zo moet want voorheen deed alles het wel normaal.

Waarschijnlijk is het idd de sensor die niet meer doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-08 15:25
Het probleem met de proximity-sensor i.c.m. Android 8.1 is een bekend (en erkend) probleem met de Pixel 2XL. Google er maar eens op. Ik had er ook last van en het "opgelost" door de aan/uit-knop te gebruiken om het gesprek te beëindigen, die instelling is vrij snel gemaakt. Maar desondanks bleef het behoorlijk irritant in gebruik.

Toch maar contact gezocht met de klantenservice Saturn in Dld, waar ik het toestel had gekocht: die verwezen mij naar Google. Dus Google gebeld (dat kan! :) ) en na het aanhoren van het probleem stelden zij een "pristine replacement" voor: dat bleek een compleet nieuw toestel te zijn dat ik binnen drie dagen keurig thuis gestuurd kreeg, in Nederland!

Best goede service _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 07-08 22:54
quote:
Wouter Lucassen schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:45:
[...]

Niet helemaal. De fingerprint sensor is inderdaad sinds mei al langzamer geworden tegen 'screen flickering' issues. De juni beveiligingsupdate doet er echter een flink schepje bovenop..
Zal met de patch van Juli worden gefixt, aldus Reddit: https://www.reddit.com/r/...to_fix_thewake_lag_issue/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-08 23:11
Heeft iemand hier op het forum ook het fenomeen dat je Pixel 2 XL spontaan de Google Assistant opent? Af en toe ligt mij telefoon gewoon op tafel niets te doen, en opeens licht deze dan op, en wordt Google Assistant geopend.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• Sakerhetz
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-08 06:58
quote:
robotjoek schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:01:
Hier ook Pixel 2 XL gebruiker, en ook nog geen assistant, helaas......
Hier hetzelfde denk je een premium telefoon van Google te hebben, krijg je als laatste de update :)

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-08 12:40
Ik heb de Pixel XL 2 besteld bij Amazon in Duitsland voor € 639. Nog even gedacht aan een OnePlus of Huawei (zeker omdat de XL 3 in oktober wordt aangekondigd), maar toch voor de XL 2 gekozen. De prijs is denk ik netjes.

• FongWan
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:58

FongWan

The Stormrider ...

Heb Pie ook sinds gisteren, was verrast omdat ik de Augustus update verwachtte en nog niet wist dat Pie gereleased was.

Heb me ook aangemeld voor de beta van de wellbeing, nog geen mail ontvangen maar ben benieuwd.

Helaas werkt de ABN Amro bankieren app niet, steeds forced close. Zal wel goedkomen met een update maar rete irritant.

De ING app werkt gelukkig wel. Voor de rest wel even wennen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Samsung S10+ Green | Apple iPad Air |

• SkyThes
  • Laatst online: 16-08 11:55
quote:
FongWan schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:24:
Heb Pie ook sinds gisteren, was verrast omdat ik de Augustus update verwachtte en nog niet wist dat Pie gereleased was.

Heb me ook aangemeld voor de beta van de wellbeing, nog geen mail ontvangen maar ben benieuwd.

Helaas werkt de ABN Amro bankieren app niet, steeds forced close. Zal wel goedkomen met een update maar rete irritant.

De ING app werkt gelukkig wel. Voor de rest wel even wennen.
FYI Staat sinds deze morgen een ABN AMRO app update in de Playstore waardoor de app weer werkt. :)

• FongWan
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:58

FongWan

The Stormrider ...

quote:
SkyThes schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

FYI Staat sinds deze morgen een ABN AMRO app update in de Playstore waardoor de app weer werkt. :)
Klopt wilde net posten dat er een update is van de app en dat alles lijkt te werken.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Samsung S10+ Green | Apple iPad Air |

• Sjoop1985
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22-08 22:49
quote:
Ynnoz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 04:05:
[...]
Ik ben *erg* blij met mijn XL2 van verleden week, maar € 939 bij Google in Duitsland in vergelijking met iets meer dat € 630 bij Amazon in hetzelfde land, dan is de keuze snel gemaakt.
Ik kocht hem vlak na release, toen waren er nog niet zulke gunstige prijzen bij "derden" voor zover ik me herinner.
quote:
SuperKneus schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 07:14:
Zou je kunnen uitleggen wat de stappen nu zijn? Ik heb een pixel2. Hij doet het perfect dus geen problemen maar ik heb laatst eens gezocht wat ik moet doen als er een probleem mee is.

Ik heb hem via de Duitse googlestore gekocht en als ik het goed begrijp zal hij dus naar Duitsland opgestuurd moeten worden.
De mijne komt ook uit de Duitse Google Store. Ik heb het NL nummer gebeld onder "Tips & Support" in het settings menu. Expliciet gevraagd of het een issue is dat de Pixel nog niet in Nederland wordt verkocht: was geen probleem. Mijn vervangende toestel is rechtstreeks naar mijn thuisadres gestuurd en terugsturen gebeurt ook naar een Nederlands adres.
quote:
J0YR1D3R schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:41:
[...]

Of gekocht via een autorized reseller zoals Mediamarkt in Duitsland. Amazon dus niet, dus feitelijk koop je hem zonder garantie daar voor dezelfde prijs als bij Mediamarkt of Saturn :)
Google medewerker vertelde mij dat als ik hem bij de Duitse Mediamarkt had gekocht, ik daarnaartoe had terug gemoeten, zij zijn uiteindelijk de partij waar je de koop mee hebt gesloten en dus garantieafhandeling doen.

Sjoop1985 wijzigde deze reactie 12-08-2018 13:46 (4%)

• HNies
Security update installatie voor deze maand is weer beschikbaar!

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-08 10:42
Ynnoz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:10:
Is er een kans op inbranden van het scherm als je het display op always-on hebt staan?
AOD geef normaliter zo weinig licht en het beweegt van pixels dat ik die risico minimaal zou noemen.

Nog niks over soort gelijke probleem gehoord.

Daarnaast gaat AOD uit zodra je telefoon in je broekzak of tas hebt.

• nuc8
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03-01 21:09

nuc8

End the net!

djoudman schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:19:
Hier ook geen oktober update gehad nog... Met 26 beveiligingslekken die weer gedicht zijn wil ik die update nu wel een keertje binnen krijgen....
Na wat Googlen blijkt er een verschil te zijn tussen toestellen die "beta enrolled" zijn en toestellen die dat niet zijn.

In principe is het zo dat iedereen die aan de Pie beta meedeed bij de release automatisch is omgezet naar de stabiele versie van Pie. Maar kennelijk veroorzaakt die opt-in voor die beta nog wel verschillen, waaronder het moment waarop je updates ontvangt.

Lang verhaal kort: ik ben naar de Android Beta pagina gegaan, een opt-out gedaan voor mijn Pixel 2 XL en 20 minuten later kreeg ik de laatste security patches binnen.

• voog
  • Laatst online: 08-07 22:25
niko_c schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Ik heb de pixel 2 xl nu bijna een jaar en gaat nog steeds als een speer! Tot nu toe geen vertraging op het systeem en telkens de laatste nieuwe updates.
Je zou nog even de kat uit de boom kunnen kijken en afwachten wat de pixel 3 aan nieuwe features brengt. Als daar niets extra bijzit dat jou over de streep zou kunnen halen, kan je gerust de 2 nog aanschaffen zou ik zo denken. Op dit ogenblik zou ik hem alleszins nog steeds kopen.
Nu toch maar de gok gewaagd, was bij verlenging nog maar 460 euro.. Duitse versie gekregen bij belsimpel, dus kan gewoon de originele lader gebruiken. Is echt een hele vooruitgang tov van mn S7, mis alleen de Samsung email app wel, kan in gmail bijvoorbeeld niet een hele rits mails selecteren om in 1x te verwijderen.

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Heb de pixel 2 nu een paar dagen. Uiteraard is de vooruitgang op mijn xperia Z5 compact groot! Batterij percentage is na 4,5 uur schermtijd nog zo'n 30%. Haal gemakkelijk 6uur met veel browsen, instagram, Facebook en YouTube. De pixel 2 is ook erg snel. Je merkt nergens lag, ook niet met veel apps open. Camera heb ik nog niet echt getest. Ik zou nu niet weten wat ik beter zou willen hebben. Tuurlijk zijn de bezels aan de boven en onderkant best groot en zijn er telefoons met een mooier design, maar ik vind het belangrijker dat er geen schil over heen zit. Vind het de meer prijs van een pixel 3 voorlopig dus niet waard.

• d--amo
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22-08 22:42
Erik1805 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:18:
Zit ook te twijfelen om de pixel 2 XL te kopen. Zie hem nu in de aanbieding bij Belsimpel voor 599,00.

Is dat de EU versie?
Ik heb hem op Amazon DE gekocht 2 dagen geleden, aan 600 euro. Toestel kwam alleszins van Ierland zag ik op doos.

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:50

Koppensneller

winterrrrrr

Zit ook te twijfelen om de pixel 2 XL te kopen. Zie hem nu in de aanbieding bij Belsimpel voor 599,00.

Is dat de EU versie?
Ik heb hem daar een paar dagen geleden gekocht (zelfde prijs). De handleiding had Duits als eerste taal, dus volgens mij inderdaad de EU-versie.

Ratelbak - Lapflop

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21-08 12:40

Is dat de EU versie?
Ik heb 'm voor die prijs bij Amazon gekocht in Duitsland twee maanden geleden. Top toestel en nog steeds reuze blij mee. De foto's die je ermee maakt zijn onovertroffen.

• H-S
Laatste dagen opeens last van camera dat regelmatig opent wanneer ik scherm probeer te locken.

Wanneer ik op het vergendel knopje druk, denkt de pixel dat ik er 2x op druk ..

Iemand hier ook last van?

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Sakerhetz schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:31:
[...]

Ziet er goed uit! Maar is dit een slim case of een dikke case :)?
Het is een hele dunne hard plastic case. Merk er amper wat van.

• MrHiddeV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:11
Sakerhetz schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:31:
[...]
Bedankt voor de reply.. ik ga zo ff kijken op Amazon.com.
Een goede screenprotector is bijna niet te vinden vooral als je een case gebruikt.
Of ie wat meer glanst is eigenlijk geen probleem als ie maar beschermt.
Ik gebruik deze screenprotector: Amazon, en hij bevalt erg goed. Hij heeft tevens ook genoeg ruimte voor hoesjes; het originele Google hoesje past er in ieder geval goed om. Andere screenprotectors vond ik niet goed uitgelijnd of het scherm werd er slechter van, dus daarom maar deze dure aangeschaft en geen moment spijt van gehad O-)

De protector die Stockmeister aanhaalt heb ik zelf niet gebruikt, dus dat zou wellicht ook een goede zijn.

• T-bone88
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08:01
Erik1805 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:14:
Ik heb een pixel 2 XL maar krijg oke Google niet aan de praat. Voice match blijft grijs en kan ik niet aanzetten.

Iemand nog tips voor mij?
Dat kan kloppen, Voicematch is helemaal niet beschikbaar gemaakt in Nederland. En gaat waarschijnlijk ook niet komen, heb ergens gelezen dat google voicematch een te onveilige manier vind om je telefoon te unlocken. Wat natuurlijk belachelijk is want je kan ook kiezen voor geen enkele beveiliging voor het unlocken van je telefoon. 8)7

• Luinwethion
Erik1805 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:14:
Ik heb een pixel 2 XL maar krijg oke Google niet aan de praat. Voice match blijft grijs en kan ik niet aanzetten.

Iemand nog tips voor mij?
Je hebt 2 locaties waar je voicemail match kan instellen.

Heb ooit ook probleem mee gehad, voor mij was de oplossing om Voice match eerst binnen Settings > Security > Smart Lock aan te zetten en dan pas binnen de assistant Instellingen.

De menu's zien er zo uit.

https://tweakers.net/ext/f/WPFqUf8dWLJlmaeOUhJ9OHSe/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/NY4xc5WYi4h1XJKh3pZ4FAUd/thumb.png

• Luinwethion
Erik1805 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:51:
[...]

Helaas beide grijs. Werkt deze functie wel in de NL taal?
Mmmm klopt in het Nederlands doet het niet.

Even zoeken en lijkt een bug te zijn? Wel een oude dan :-|

https://support.google.com/assistant/thread/225375?hl=en
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Google Pixel 2 XL] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 2 XL] Het grote accessoires topic

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True