Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:18

Google heeft zijn Pixel 2- en Pixel 2 XL-smartphones gepresenteerd. De toestellen kosten 799 en 939 euro, een paar tientjes meer dan de Pixel-telefoons van vorig jaar, en komen vooralsnog niet naar de Benelux.

De kleinere Pixel heeft een oledscherm met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De grotere smartphone heeft een 6"-oledscherm van LG met een resolutie van 2880x1440 pixels. Beide telefoons hebben een 12-megapixelcamera met optische beeldstabilisatie en f/1.8-lens. De Pixels krijgen bovendien een portretmodus. Dat werkt zonder secundaire camera. Dat is volgens Google mogelijk doordat pixels een 'left view' en 'right view' hebben. De software berekent het verschil in perspectief door naar afstanden tot objecten.

Google heeft de 3,5mm-jack weggehaald van de behuizing van beide Pixel 2-telefoons. Op het gebied van audio heeft de zoekgigant wel de stereo-speakers aan de voorkant teruggebracht. Die zaten enkele jaren geleden ook op Nexus-telefoons, maar de Pixels van vorig jaar hadden een monospeaker aan de onderkant.

Google claimt dat de vingerafdrukscanner sneller is dan op andere smartphones. Dat zou een verbetering zijn, want de scanner van de eerste Pixel is langzamer dan die van concurrenten.

Op het homescreen heeft Google de functie At A Glance toegevoegd. Daar staan nu alleen nog kalenderitems, maar in de toekomst kan daar ook verkeer staan of andere meldingen. De functie Active Edge activeert Assistant, zodat gebruikers geen knoppen hoeven in te drukken. Die functie verscheen als eerste op de HTC U11.

Bovendien worden de Pixel 2-telefoons de eerste toestellen met Google Lens. Die functie doet aan beeld- en tekstherkenning van beelden uit de camera. Zo kan het restaurants en telefoonnummers herkennen in beeld en relevante informatie tonen. Het Amerikaanse bedrijf kondigde Lens vijf maanden geleden aan tijdens de eigen ontwikkelaarsconferentie I/O.

De Pixels krijgen bovendien stickers die werken in de camera-app. Dat gaat niet om statische plaatjes, maar kunnen ook geanimeerde karakters zijn die op elkaar reageren. Er komen onder meer stickerpacks van Stranger Things en Star Wars: The Last Jedi. De Pixel 2-telefoons renderen de karakters met 60fps.

De behuizing van de smartphones is waterbestendig met een ip67-certificering. De Pixel-telefoons komen niet naar de Benelux, maar wel naar Duitsland. De kleinere Pixel kost 799 euro, terwijl de Pixel 2 XL 939 euro moet opbrengen. De kleinere versie komt uit op 17 oktober, de grotere laat nog zes weken op zich wachten. De basisversies hebben een opslag van 64GB, terwijl er 128GB-varianten komen voor een meerprijs van 110 euro. Google levert voor die prijs een Home Mini-speaker mee.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM4 GB LPDDR4x
ROM64 / 128 GB
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac 2x2 MIMO
Sim kaarteSim + nano-sim
LTE TechnologieLTE CAT15 (tot 800 Mbps)
AansluitingenUSB3.1 Gen 1, Type-C
SensorenOmgevingslichtsensor, Nabijheidssensor, Gyrosensor, Magnetische sensor, Vingerafdruksensor, Barometer, Hall effect sensor, Android Sensorhub, Active Edge
Scherm6", QHD pOled-scherm, (2880 x 1440), GG5
Front Camera8MP, 1,4um, f/2.4, FF
Back Camera12,2MP, 1,4um, OIS, f/1.8, dubbele led flitser
Accu2700mAh
KleurZwart, Wit, Blauw
Afmetingen157,9 x 76,7 x 7,9 mm
Gewicht175 g
Prijs¤939,-
Release DatumNiet in Nederland verkrijgbaar
BijzonderhedenAanraakgevoelige zijkanten, front-speakers, IP67
AccessoiresOplader, USB-C to 3,5mm adapter

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Lt. Marx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-12 12:57

Lt. Marx

ATTENTIOOOON!!!

• mrbbs
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 04-12 11:59
Iemand er al aan uit welke hoesjes of glas protectors jullie nemen?

• mrbbs
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 04-12 11:59
Ik ben alvast aan het uitkijken wanneer Nillkin hun glass protector op de markt zet, was ik steeds heel tevreden van.

http://nillkin.org/smartp...-smartphones-accessories/

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 06-12 10:37

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo, aardig uitgestorven hier. Lekker bezig Google! :F

Ik ben met mijn Nexus 6P al jaren tevreden over de Spigen cases en kom net deze case tegen voor de Pixel 2 XL:

Spigen Liquid Crystal Case Google Pixel 2 XL - Crystal Clear

• Hybrixe
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-08 21:23

Hybrixe

De enige neppe!

Weet iemand een goede oplader te vinden voor de Pixel 2 XL? Ik weet zelf niet zo heel goed waar ik op moet letten bij de specs. Ik heb zelf de UK versie van de telefoon en de hele tijd rondlopen met zo'n converter wordt snel saai :')

(Indien mogelijk graag met een goede bouwkwaliteit, maar dat spreekt op zich wel voor zich denk ik)

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:34
quote:
Hybrixe schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:16:
Weet iemand een goede oplader te vinden voor de Pixel 2 XL? Ik weet zelf niet zo heel goed waar ik op moet letten bij de specs. Ik heb zelf de UK versie van de telefoon en de hele tijd rondlopen met zo'n converter wordt snel saai :')

(Indien mogelijk graag met een goede bouwkwaliteit, maar dat spreekt op zich wel voor zich denk ik)
Via Google Duitsland laten bestellen en dan laten forwarded?

• Hybrixe

Hybrixe

De enige neppe!

quote:
wjnieuw schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:55:
[...]

Via Google Duitsland laten bestellen en dan laten forwarded?
Dat is een goed idee, daar had ik even niet aan gedacht! Bedankt :)

Het liefste had ik natuurlijk gewoon iets hier in Nederland gehad vanwege de kosten en dergelijke, maar het ziet er naar uit dat dit de beste optie is nu

• wjnieuw
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:34
quote:
Hybrixe schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:28:
[...]

Dat is een goed idee, daar had ik even niet aan gedacht! Bedankt :)

Het liefste had ik natuurlijk gewoon iets hier in Nederland gehad vanwege de kosten en dergelijke, maar het ziet er naar uit dat dit de beste optie is nu
Je zou op Amazon kunnen kijken maar volgens mij verkopen die geen Google accessoires.

• Hybrixe

Hybrixe

De enige neppe!

quote:
wjnieuw schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:12:
[...]

Je zou op Amazon kunnen kijken maar volgens mij verkopen die geen Google accessoires.
Net even snel gekeken, kan ze niet vinden nee. In ieder geval hartstikke bedankt :)

• edumertz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-12 21:12
Bol.com heb hoesjes en ook mooie temperd glass...alles niet duur. Natuurlijk geen Alibaba maar wel normaal geprijsd. Heb zelf een doorzichtige case voor ¤9 en een glas voor 11¤

• vantslot
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-11 12:46
Zelf erg fan van Peel, erg dunne cases die weinig extra dikte toevoegen aan de telefoon. Overigens hebben de Pixels door de plastic coating niet direct een case nodig. https://buypeel.com/produ...-case?variant=52717314835

MacBook (2016) | iPhone Xr

• Backspace-NL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-11 21:43

Backspace-NL

New and Improved!

De vraag toch nog maar eens stellen dan. Iemand toevallig een kleine, PD capable lader die geschikt is voor de XL gevonden?

• blueman85
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13-12 12:38
quote:
vantslot schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:55:
Zelf erg fan van Peel, erg dunne cases die weinig extra dikte toevoegen aan de telefoon. Overigens hebben de Pixels door de plastic coating niet direct een case nodig. https://buypeel.com/produ...-case?variant=52717314835
Ziet er goed uit! Weet je ook hoe lang het duurt om naar NL te versturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vantslot
quote:
blueman85 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:02:
[...]

Ziet er goed uit! Weet je ook hoe lang het duurt om naar NL te versturen?
Heb 2 januari bestelling geplaatst en hij is er momenteel nog niet. Maar denk dat ie aankomende week wel geleverd wordt, dus ongeveer een weekje.

• blueman85
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 13-12 12:38
quote:
Ik heb mijn Peel case ook binnen en kan alleen maar zeggen, fantastisch! Wat een fijne case en bedankt voor het delen _/-\o_

• vantslot
quote:
blueman85 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:23:
[...]

Ik heb mijn Peel case ook binnen en kan alleen maar zeggen, fantastisch! Wat een fijne case en bedankt voor het delen _/-\o_
Haha graag gedaan! Ideale case voor als je niet veel extra dikte wilt.

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-12 22:05
Iemand een idee waar ik het beste een USB-C splitter kan bestellen?

Ik vind alleen hubs die voor computers bedacht zijn, met lan en USB-A connectors.

Ik wil de splitter om de telefoon te gelijk opladen en aux gebruiken.

• DarkShadow16
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-12 03:16
quote:
Luinwethion schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:25:
Iemand een idee waar ik het beste een USB-C splitter kan bestellen?

Ik vind alleen hubs die voor computers bedacht zijn, met lan en USB-A connectors.

Ik wil de splitter om de telefoon te gelijk opladen en aux gebruiken.
Aangezien ik deze telefoon ook heb besteld ben ik hier ook benieuwd naar.
Iemand tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-12 18:57
JA, na lang wikken en wegen ben ik eruit, ik ga voor een Pixel 2 XL en niet een OP 6. Nu er wat meer reviews van de OP zijn is de camera niet slecht maar niet zo goed als Google. De camera heeft mij over de streep getrokken.

Via Huifkar ga ik hem bestellen bij MediaMarkt of Saturn, voorkeuren?

-Welke case/hoes raden jullie mij aan? Gewoon van Google zelf erbij bestellen of Ali Express?(Budged ¤30)
-Welke screenprotector? (Budged ¤15)

Heb al in dit topic gekeken wat 1 pagina groot is, wellicht omdat het niet officieel in Nederland is uitgekomen.

• kezman
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-12 18:53
Vraagje, beschermt deze case ook het scherm? Kortom een opstaand randje zodat ik de telefoon op het scherm kan leggen.

• vantslot
kezman schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:32:
[...]

Vraagje, beschermt deze case ook het scherm? Kortom een opstaand randje zodat ik de telefoon op het scherm kan leggen.
Nee, dat heeft ie niet. Inmiddels ook een beetje afgestapt van Peel. Als je telefoon goed laat vallen biedt ie weinig bescherming voor de behuizing... :/

• kezman
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-12 18:53
vantslot schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:09:
[...]

Nee, dat heeft ie niet. Inmiddels ook een beetje afgestapt van Peel. Als je telefoon goed laat vallen biedt ie weinig bescherming voor de behuizing... :/
Jammer, anders was het een optie voor mij. Ik heb nu de Spigen transparant case, maar die vind ik eigenlijk wat te lomp. Hij biedt echter wel bescherming voor het scherm.

Omdat ik gisteren bij m'n zwager een mooi slank hoesje zag voor zijn Oneplus 6 met opstaand randje bij het scherm, hoopte ik dat dit er ook was voor de Pixel 2 XL.

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06:18
Ik heb de officiële case van Google en die Peel lijkt me toch echt interessant. Ik vind de telefoon namelijk prachtig en de case die ik nu heb vind ik toch wat clunky.
Vind hem ook niet fijn aanvoelen. Wel een randje voor als je hem op het scherm wilt leggen.

• NLCrEaTiVe
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-12 18:00
Naast de Pixel 3 heeft Google stilletjes ook een bekabelde versie van zijn oordopjes geïntroduceerd, de Pixel USB-C Earbuds. Veel functies van de prijzige draadloze variant zijn aanwezig, maar dan slechts 35 euro (via de Duitse Google Store). Hier wat informatie: https://store.google.com/us/product/usb_c_earbuds

Ze zouden gewoon moeten werken met de Pixel 2, als je Android 9 hebt geinstalleerd. Mijns inziens een aardig alternatief voor op de fiets wanneer het wordt verboden je telefoon te hanteren. ;)

NLCrEaTiVe wijzigde deze reactie 10-10-2018 19:23 (12%)

• ny-hardcore
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Iemand hier ervaring met dual SIM adapters icm een pixel 2 XL? Zou graag een pixel 2 XL gebruiken, maar heb 2 sims (werk/privé). Mijn 5t heeft dual sim, de pixel 2 XL niet.
Maar wisselen tussen Sims via een app kan ik nog wel overheen komen ....

cd /pub && more beer

• Fuku-San
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-12 14:00
Hoi mensen! Iemand nog enig idee waar ik de fabric case in de kleur midnight kan bestellen voor de XL?

Nooit in mn leven gedacht dat ik echt heeeeel graag een bepaalde hoesjes voor een telefoon zou willen, maar de begeermodus is aan. Hier dat ding!

• El Goog
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-12 16:32
Fuku-San schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:34:
Hoi mensen! Iemand nog enig idee waar ik de fabric case in de kleur midnight kan bestellen voor de XL?

Nooit in mn leven gedacht dat ik echt heeeeel graag een bepaalde hoesjes voor een telefoon zou willen, maar de begeermodus is aan. Hier dat ding!
Ik had mijn fabric case op eBay besteld. Het is een behoorlijk gladde case, dus ik hoop dat hij nog wat minder glad word na verloop van tijd.

• Fuku-San
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-12 14:00
El Goog schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:35:
[...]

Ik had mijn fabric case op eBay besteld. Het is een behoorlijk gladde case, dus ik hoop dat hij nog wat minder glad word na verloop van tijd.
maf, het ziet er uit als een case die juist wat meer grip heeft zo op de afbeeldingen, schijn bedriegt dus :P

Ik wil dus die midnight case, en die is echt nergens te vinden. Zelfs op ebay en amazon niet, damn.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True