Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Google heeft zijn Pixel 2- en Pixel 2 XL-smartphones gepresenteerd. De toestellen kosten 799 en 939 euro, een paar tientjes meer dan de Pixel-telefoons van vorig jaar, en komen vooralsnog niet naar de Benelux.

De kleinere Pixel heeft een oledscherm met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De grotere smartphone heeft een 6"-oledscherm van LG met een resolutie van 2880x1440 pixels. Beide telefoons hebben een 12-megapixelcamera met optische beeldstabilisatie en f/1.8-lens. De Pixels krijgen bovendien een portretmodus. Dat werkt zonder secundaire camera. Dat is volgens Google mogelijk doordat pixels een 'left view' en 'right view' hebben. De software berekent het verschil in perspectief door naar afstanden tot objecten.

Google heeft de 3,5mm-jack weggehaald van de behuizing van beide Pixel 2-telefoons. Op het gebied van audio heeft de zoekgigant wel de stereo-speakers aan de voorkant teruggebracht. Die zaten enkele jaren geleden ook op Nexus-telefoons, maar de Pixels van vorig jaar hadden een monospeaker aan de onderkant.

Google claimt dat de vingerafdrukscanner sneller is dan op andere smartphones. Dat zou een verbetering zijn, want de scanner van de eerste Pixel is langzamer dan die van concurrenten.

Op het homescreen heeft Google de functie At A Glance toegevoegd. Daar staan nu alleen nog kalenderitems, maar in de toekomst kan daar ook verkeer staan of andere meldingen. De functie Active Edge activeert Assistant, zodat gebruikers geen knoppen hoeven in te drukken. Die functie verscheen als eerste op de HTC U11.

Bovendien worden de Pixel 2-telefoons de eerste toestellen met Google Lens. Die functie doet aan beeld- en tekstherkenning van beelden uit de camera. Zo kan het restaurants en telefoonnummers herkennen in beeld en relevante informatie tonen. Het Amerikaanse bedrijf kondigde Lens vijf maanden geleden aan tijdens de eigen ontwikkelaarsconferentie I/O.

De Pixels krijgen bovendien stickers die werken in de camera-app. Dat gaat niet om statische plaatjes, maar kunnen ook geanimeerde karakters zijn die op elkaar reageren. Er komen onder meer stickerpacks van Stranger Things en Star Wars: The Last Jedi. De Pixel 2-telefoons renderen de karakters met 60fps.

De behuizing van de smartphones is waterbestendig met een ip67-certificering. De Pixel-telefoons komen niet naar de Benelux, maar wel naar Duitsland. De kleinere Pixel kost 799 euro, terwijl de Pixel 2 XL 939 euro moet opbrengen. De kleinere versie komt uit op 17 oktober, de grotere laat nog zes weken op zich wachten. De basisversies hebben een opslag van 64GB, terwijl er 128GB-varianten komen voor een meerprijs van 110 euro. Google levert voor die prijs een Home Mini-speaker mee.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.0.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 835
GPUQualcomm® Adreno™ 540
RAM4 GB LPDDR4x
ROM64 / 128 GB
ConnectiviteitBluetooth 5.0, NFC, A-GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac 2x2 MIMO
Sim kaarteSim + nano-sim
LTE TechnologieLTE CAT15 (tot 800 Mbps)
AansluitingenUSB3.1 Gen 1, Type-C
SensorenOmgevingslichtsensor, Nabijheidssensor, Gyrosensor, Magnetische sensor, Vingerafdruksensor, Barometer, Hall effect sensor, Android Sensorhub, Active Edge
Scherm5", Full-HD Amoled-scherm, GG5
Front Camera8MP, 1,4um, f/2.4, FF
Back Camera12,2MP, 1,4um, OIS, f/1.8, dubbele led flitser
Accu2700mAh
KleurZwart, Wit, Blauw
Afmetingen145,7 x 69,7 x 7,8 mm
Gewicht143 g
Prijs€799,-
Release DatumNiet in Nederland verkrijgbaar
BijzonderhedenAanraakgevoelige zijkanten, front-speakers, IP67
AccessoiresOplader, USB-C to 3,5mm adapter

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Bizar dat er nog geen reactie zijn!

Iemand tips waar ik de pixel 2 xl het beste kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
nudie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:31:
Bizar dat er nog geen reactie zijn!

Iemand tips waar ik de pixel 2 xl het beste kan bestellen?
1) Er is een apart topic voor de XL
2) Daarvoor is het Levertijd & Prijzen topic :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat is eigenlijk de gedachte erachter dat ie niet gewoon alom verkrijgbaar is? Vorige pixel was ook niet te krijgen in Nederland, laat staan dat alle telecomproviders em krijgen.

Ik wil uiteraard niet het slechtste denken en denken dat ze het moet opzet doen om door praktische onbereikbaarheid een vraag/aanbodklimaat te creeeren dat de telefoon meer waard wordt (als rechtvaardiging voor hun in mijn ogen belachelijkhoge prijzen).
Wellicht al vaak uitgekauwd, maar ik blijf het vreemd vinden dat ze vanaf de Nexuslijn afgestapt zijn van het "veel voor weinig"-principe.

Ik ben mei 2018 aan de beurt om mijn HTC10 te gaan vervangen, maar zoals de trend er nu naar uitziet (alleen maar glas overal en prijzen van 800 euro+) ga ik deze gewoon nog een tijdje aanhouden. Een Google pixel of een Sony XZ1 of een Nokia 8 zijn voor mij nog de enige alternatieven, maar de Pixel maakt het wel bont met de prijs zeg :(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 10:07
Deathchant schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:45:
Wat is eigenlijk de gedachte erachter dat ie niet gewoon alom verkrijgbaar is? Vorige pixel was ook niet te krijgen in Nederland, laat staan dat alle telecomproviders em krijgen.

Ik wil uiteraard niet het slechtste denken en denken dat ze het moet opzet doen om door praktische onbereikbaarheid een vraag/aanbodklimaat te creeeren dat de telefoon meer waard wordt (als rechtvaardiging voor hun in mijn ogen belachelijkhoge prijzen).
Wellicht al vaak uitgekauwd, maar ik blijf het vreemd vinden dat ze vanaf de Nexuslijn afgestapt zijn van het "veel voor weinig"-principe.

Ik ben mei 2018 aan de beurt om mijn HTC10 te gaan vervangen, maar zoals de trend er nu naar uitziet (alleen maar glas overal en prijzen van 800 euro+) ga ik deze gewoon nog een tijdje aanhouden. Een Google pixel of een Sony XZ1 of een Nokia 8 zijn voor mij nog de enige alternatieven, maar de Pixel maakt het wel bont met de prijs zeg :(
Zo lang assistant nog niet in het Nederlands beschikbaar is, komt de Pixel ook niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:52
Deathchant schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:45:

Wil je de Pixel 2 of XL? Check het topic [Google Pixel 2] Levertijd & Prijzen. Deze kun je verkrijgen via Belsimpel. Ga er wel van uit dat ze flink de prijs omhoog hebben gegooid. Verdere discussie over het verkrijgen van het toestel dient in eerder genoemd topic plaats te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door prodygee op 13-10-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilscomrade
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-02 13:53
Zojuist mijn pixel 2 uitgepakt, besteld bij belsimpel. De telefoon komt oorspronkelijk uit de UK, de officiele charger heeft de UK pins; maar belsimpel heeft er een aftermarket tussenstuk bijgeleverd én een aftermarket usb-c charger (nederlandse aansluiting). Op dit moment test ik of de beloofde quickcharge ook met het tussenstuk nog werkt of dat we een officiele charger uit duitsland oid moeten laten overvliegen.

Over de telefoon; hij voelt erg solide aan. De textuur op de achterkant voelt premium, het gewicht van de telefoon voelt precies goed aan en is een verbetering in mijn optiek. (overstap van een htc one m9)

EDIT:

Quickcharge lijkt te werken zelfs met de adapter van UK naar NL.

[ Voor 26% gewijzigd door Devilscomrade op 21-10-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Devilscomrade schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:03:

Quickcharge lijkt te werken zelfs met de adapter van UK naar NL.
Sorry, maar het is voor mij nog niet helemaal helder: werkt met de meegeleverde after market charger, quick charge ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-01 14:47
RobertLikesTwea schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Sorry, maar het is voor mij nog niet helemaal helder: werkt met de meegeleverde after market charger, quick charge ook?
Nee, bij mij in ieder geval niet met de after market charger. Ook niet op m'n oude Nexus 6p. Lijkt wel zo'n goedkoop Chinees ding, ik ga hem niet gebruiken; gelukkig heb ik m'n Nexus 6p lader nog, die werkt prima met de Pixel 2 (ook quick charge).

[ Voor 4% gewijzigd door EvilBeegee op 24-10-2017 11:38 ]

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 21:41
RobertLikesTwea schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Als je de Belsimpel versie hebt,, en dus de UK versie in huis haalt, dan werkt quick charge alleen met de originele Google adapter met EU verloopstuk. Wanneer deze in de telefoon gestoken wordt komt de melding 'snel opladen' in het vergrendelingsscherm. Bij een normale lader en ook dus de bijgeleverde aftermarket lader werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 18:58
redburn: heb jij al ongemakken voor gehad met je Pixel 2? Kan je even checken welk serienummer jouw toestel heeft?
Naar aanleiding van de problemen in deze thread?

https://productforums.goo...ace=forum/phone-by-google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 14:41
Is er iemand die van een iphone 6 naar de pixel 2 overstapt? Ik zit er aan te denken om te switchen en ben benieuwd naar de ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 07:03
mrbbs schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:57:
redburn: heb jij al ongemakken voor gehad met je Pixel 2? Kan je even checken welk serienummer jouw toestel heeft?

Chips, dat is wel jammer zeg.
Dacht de kleine Pixel ontloopt de problemen allemaal welke zijn grote broer wel heeft, niet dus...
Hoop dat Google dit snel oplost anders gaat mijn pre order nog even on-hold tot dit opgelost is.
Ben ook benieuwd of dit softwarematig op te lossen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilBeegee

Ik heb dit probleem ook, geklik en zacht gepiep te horen als je de telefoon bij je oor plaatst. NFC uitzetten is een tijdelijke fix. Ben ook benieuwd of dit softwarematig op te lossen is, anders zal ik toch een RMA doen vrees ik.
Verder vind ik het wel een toptelefoon. Vooral de camera is echt fantastisch.

edit: vond dit bericht in de link hierboven:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-4VA5qUMBfYE/Weuj1aOYtmI/AAAAAAAA88g/Q2eR1R3hj-UH7rJ1BilPg7v3zSxbmXNVACLcBGAs/s1600/Screenshot_20171021-145856%2B%25281%2529.png

[ Voor 14% gewijzigd door EvilBeegee op 25-10-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 19:57
EvilBeegee schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:00:
Ik heb dit probleem ook, geklik en zacht gepiep te horen als je de telefoon bij je oor plaatst. NFC uitzetten is een tijdelijke fix. Ben ook benieuwd of dit softwarematig op te lossen is, anders zal ik toch een RMA doen vrees ik.
Verder vind ik het wel een toptelefoon. Vooral de camera is echt fantastisch.
Er zal wel een fix aankomen waar ze NFC even uitzetten tijdens het bellen.

Hoe is de accu? Ik gebruik nu een S7edge en twijfel over een overstap...

Kun je dit eens checken, niet echt handig dat de wifi uitgaat en vervolgens data gaat verstoken in sleep mode: http://www.androidpolice....ifi-sleep-toggle-pixel-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Tsja, zoals ik in het forum lees moet je de zaklamp aanzetten en NFC uitzetten en dan ben je van het hoge gepiep en klik geluid af.
Kan je precies zien wie er s'avonds met een Pixel telefoon bellen met de zaklamp aan, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlapJacks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 13:48
Ik heb hem gister even mogen testen, wat een geweldig toestel!! Prachtige camera, geen bloatware en als je engels als voertaal met de GA geen probleem vindt, is dat ook geweldig.
Helaas laat ik hem vanwege de prijs voorlopig staan :(

Oops, I did it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilBeegee
catchingfire schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

Er zal wel een fix aankomen waar ze NFC even uitzetten tijdens het bellen.

Hoe is de accu? Ik gebruik nu een S7edge en twijfel over een overstap...

Kun je dit eens checken, niet echt handig dat de wifi uitgaat en vervolgens data gaat verstoken in sleep mode: http://www.androidpolice....ifi-sleep-toggle-pixel-2/
De accu is prima, in ieder geval veel beter dan mijn vorige telefoon (Nexus 6p). Hangt natuurlijk af van allerlei omstandigheden, maar tot nu toe niks te klagen.
Ik lees dat de praktische gebruiksduur vergelijkbaar is met de Pixel 2 XL (die heeft een grotere accu maar ook een groter scherm met hogere resolutie).

Wat de wifi betreft: die blijft juist aan tijdens sleep mode, als enige optie. Voor mijn persoonlijk geen probleem, dat is juist wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Net mijn Pixel 2 Kinda Blue 64GB gaan afhalen in de Mediamarkt in Aachen.

Ik heb er al heel eventjes mee kunnen spelen, en ik ben enorm onder de indruk van de bouwkwaliteit en de haptic vibration, veel beter dan in de vorige pixel!

Nu nog wachten op een case + screen protector alvorens ik hem ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
TTC schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:19:

Ik heb er al heel eventjes mee kunnen spelen, en ik ben enorm onder de indruk van de bouwkwaliteit en de haptic vibration, veel beter dan in de vorige pixel!

Welke screen protector is het geworden?
We lezen graag je eerste indrukken :)

Post je ook nog even de eerste 5 cijfers van je serienummer? Begint deze met: FA79H? Deze hebben blijkbaar die high pitch frequency and clicks.

[ Voor 12% gewijzigd door mrbbs op 25-10-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
TTC schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:19:

Als ik jou was zou ik de Pixel gelijk even testen op boven vernoemde euvels zodat je deze eventueel nog terug kunt brengen/ omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC

TTC

mrbbs schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Welke screen protector is het geworden?
We lezen graag je eerste indrukken :)

Post je ook nog even de eerste 5 cijfers van je serienummer? Begint deze met: FA79H? Deze hebben blijkbaar die high pitch frequency and clicks.
Gezien dat 2,5D glas problemen geeft met een perfect passende glazen protector te vinden, begin ik initieel met deze: http://www.benl.ebay.be/itm/ScreenKnight-Google-Pixel-2-SCREEN-PROTECTOR-Military-Shield/401427492339?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Mijn serienummer begint met FA79Y, en ik hoor echt totaal niets om eerlijk te zijn.
Het is toch gewoon te testen door het scherm te ontgrendelen en de telefoon tegen het oor te houden zoals bij een telefoongesprek? (en NFC staat ook op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik kan bevestigen dat mijn Clearly White Pixel 2 het ook heeft.

Een hoog tonig geluid wat je hoort je je telefoon tegen het oor houdt als het scherm uit staat (je moet wel echt je best doen om dat geluid te horen). Zet de zaklamp aan, scherm uit en het geluid is weg.

Daarnaast een tikkend geluid wat je hoort als je belt, maar alleen hoorbaar als de tegenpartij niet praat. NFC uitzetten verhelpt dit.

Beide zijn natuurlijk te classificeren als problemen, maar om nou te zeggen dat ik er in real life situations last van heb, nee.

Dan nu de hamvraag, Snelle Omwisselservice bij Belsimpel aanvragen met een mogelijke lange nasleep en kans op een toestel met hetzelfde probleem. Of Google geloven dat het softwarematig te verhelpen valt. Of er gewoon mee leven, ik heb er in de eerste dagen van gebruik namelijk geen last van gehad. Was dit niet naar voren gekomen had ik het nooit geweten, haha.

*Serienummer voeg ik toe als ik thuis ben.

*edit: HT79P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brem
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb sinds maandag de White Pixel 2. Online besteld bij Mediamarkt Duitsland en opgehaald bij MediaMarkt Duisburg-Marxloh.

Ik ben er super blij mee, het design is beter dan verwacht en hij voelt echt als een goed gebouwde, stevige HTC. Grote boven- en onderbezels ben ik gewend want ik kom van de HTC One M7.

Serienummer begint met HT79S. De static noise in de speakers (met NFC aan of uit) is heel zacht en hoor je eigenlijk alleen als je je oor bij de speaker houdt. Met NFC uit zou het zachter kunnen zijn, maar het is lastig te zeggen want soms is de static noise er wel, soms niet. Ik heb nog niet veel gebeld, maar ik heb geen static of getik gehoord tijdens het bellen.
Het stoort me helemaal niet dus ik maak me er ook absoluut niet druk om (ik loop niet de hele dag met m'n telefoon tegen mijn oor).

Ik heb deze screenprotector besteld: https://www.ultimateshiel...ed-glass-screen-protector. Ik kreeg vandaag echter een mailtje waarin staat dat klanten screenprotectors hebben ontvangen waarbij de lichtsensor (boven de speaker) niet uitgesneden is en dat als ik er ook zo één ontvang dat ik dat dan mag melden en een nieuwe opgestuurd krijg. De screenprotector staat nu ook op Sold Out, dus waarschijnlijk zijn er nog wat problemen. Sowieso zijn er nog bijna geen betrouwbare webshops die een glazen screenprotector kunnen leveren voor de Pixel 2. Waarschijnlijk omdat hij pas net uit is.

[ Voor 33% gewijzigd door brem op 25-10-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC

TTC

TTC schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

Gezien dat 2,5D glas problemen geeft met een perfect passende glazen protector te vinden, begin ik initieel met deze: http://www.benl.ebay.be/itm/ScreenKnight-Google-Pixel-2-SCREEN-PROTECTOR-Military-Shield/401427492339?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Mijn serienummer begint met FA79Y, en ik hoor echt totaal niets om eerlijk te zijn.
Het is toch gewoon te testen door het scherm te ontgrendelen en de telefoon tegen het oor te houden zoals bij een telefoongesprek? (en NFC staat ook op)
Kleine update, ik heb het vandaag nog eens getest, en nu heb ik ook die static noise/peeps gehoord, maar zoals hierboven al vermeld, is het echt wel heel subtiel.
Moesten ze het via een software-update kunnen verhelpen zou dat mooi meegenomen zijn, maar voor mij alvast geen reden om een RMA te doen.

Hopelijk ontvang ik spoedig een case + screen protector, kan niet wachten om dit toestel te beginnen gebruiken!
De Pixel 1 die ik hiervoor in bruikleen gebruikte ziet er echt antiek uit qua design vergeleken met de pixel 2:
https://i.imgur.com/bt7zeC4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redburn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-06 11:50

Serienummer begint met FA79M*******.

Als ik NFC aan zet (stond uit, gebruik ik niet), hoor ik, met de telefoon aan m'n oor, inderdaad het zachte getik dat ze in die thread omschrijven. Niet het hoogfrequent geluid waar ook over gesproken wordt.

Nog steeds erg blij met de aankoop overigens. (Andere berichten helaas per ongeluk in de XL thread gepost.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Puur uit nieuwsgierigheid: Wat voor kabel krijg je erbij? Is het een USB A naar USB C kabel of USB C naar USB C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
In hoeverre heb je iets aan Google Assistant als je de taal op NL laat staan? In het Engels lijkt het me weer niet bruikbaar als je je telefoon vaak voor navigatie gebruikt met met Google Maps, dan worden de straat en plaatsnamen nogal onmogelijk uitgesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTC

TTC

thefal schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:28:
Puur uit nieuwsgierigheid: Wat voor kabel krijg je erbij? Is het een USB A naar USB C kabel of USB C naar USB C?
Je krijgt er het volgende bij:
-USB C - C kabel
-USB C - Female 3,5mm dongle
-USB C - Female USB A adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redburn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-06 11:50
catchingfire schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 19:25:
In hoeverre heb je iets aan Google Assistant als je de taal op NL laat staan? In het Engels lijkt het me weer niet bruikbaar als je je telefoon vaak voor navigatie gebruikt met met Google Maps, dan worden de straat en plaatsnamen nogal onmogelijk uitgesproken.
Active Edge werkt niet als je de taal op Nederlands zet, en de Assistant reageert niet op "OK Google". Je zult dus eerst op het microfoontje in de zoekbalk moeten drukken. Die keuze begrijp ik niet zo goed, want je kunt vervolgens wel iets zeggen als "navigeren naar Keizersgracht, Amsterdam", en dan wordt de navigatie vanzelf ingeschakeld. Of "zet timer voor 10 minuten". Die opdracht gaan dan via de Search interface in plaats van de Assistant interface, maar het effect is ongeveer hetzelfde. Ironisch genoeg is het dus juist de uitschakeling van knijpbesturing en "OK Google" die maakt dat al die prima werkende functies lastiger te gebruiken zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door redburn op 26-10-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 14:41
Een onwijze noob vraag waarschijnlijk, maar laat het display wanneer je het scherm uit zet altijd de clock zien? Is dit verder nog te configureren? Ik kom zelf van iOS, waar het scherm gewoon uit blijft wanneer ik de telefoon display uit zet met de knop aan de zijkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Emperor_ schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:04:
Een onwijze noob vraag waarschijnlijk, maar laat het display wanneer je het scherm uit zet altijd de clock zien? Is dit verder nog te configureren? Ik kom zelf van iOS, waar het scherm gewoon uit blijft wanneer ik de telefoon display uit zet met de knop aan de zijkant.
Jep, die blijft altijd aan, dat kun je uitzetten in de scherminstellingen.
Mijn telefoon staat op Engels, daar staat het dus bij settings -> display -> advanced -> ambient display

Aangezien de telefoon een OLED scherm heeft, hoeven alleen de actieve pixels opgelicht te worden (die met de tijd dus). De invloed op de batterij is dus maar beperkt. Ik vind het persoonlijk wel erg fijn als de telefoon op mijn bureau ligt.
TTC schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:39:
[...]

Je krijgt er het volgende bij:
-USB C - C kabel
-USB C - Female 3,5mm dongle
-USB C - Female USB A adapter
Kleine aanvulling, die derde is puur en alleen om data over te zetten van je oude telefoon naar de Pixel. In de USB A aansluiting stop je je oude laadkabel, en zo kun je de twee telefoons aan elkaar linken voor dataoverdracht.

Aangezien ik al een USB C aansluiting had op mijn Nexus 5X had ik dat hele ding niet nodig, kon beide telefoons gewoon met de bijgeleverde USB C - C kabel aansluiten.
Assistant werkt niet in het Nederlands, vandaar dat je hem dus ook niet kunt activeren met Active Edge, die is zo geconfigureerd dat je daar alleen Assistant mee kunt starten. Overigens kon ik op mijn Nexus 5X voordat ik hem op EN gezet had, Google Now wel starten met OK Google, en dan een Nederlandse zoekopdracht geven. Ik zou verwachten dat dat nog steeds moet kunnen.

Ze zijn overigens wel bezig om Assistant ook naar NL te krijgen, vorige maand stond er een vacature open om het karakter voor de Nederlandse Assistant te schrijven.

Kleine aanvulling:
Bij niet ondersteunde talen (zoals NL dus) gebruik je dus Google Now voor spraakbesturing, en niet Google Assistant.
Hier een artikel wat het verschil is, let wel, het is al uit 2016 dus wel wat gedateerd:
https://www.lifehacker.co...and-whats-the-difference/

[ Voor 58% gewijzigd door TheFes op 27-10-2017 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brem
  • Niet online
Dit is goed werkbaar te krijgen.

Je kunt ten eerste in Google Maps de stem op Nederlands zetten waardoor de straatnamen goed uitgesproken worden.

Als je vervolgens ook met je stem adressen wilt invoeren dan kun je in de Google App -> Settings je Search language op Nederlands zetten. Als je dan op het microfoontje in de zoekbalk in Google Maps klikt kun je gewoon in het Nederlands een adres inspreken. Ook als je op de zoekbalk op je homescreen klikt kun je Nederlands gesproken zoekopdrachten geven.

De Google Assistant is dan nog steeds volledig functioneel in het Engels. Je kunt dus nog steeds Ok Google roepen, of in de telefoon knijpen en (in het Engels weliswaar) (zoek)opdrachten uitvoeren / je telefoon bedienen.

Kortom: Google Maps en Google Search language op Nederlands zetten en Google Assistant op Engels laten staan.

Een Pixel en Google Assistant zijn mijns inziens dus prima te gebruiken in Nederland. :)

Toevoeging: Wanneer je tijdens het navigeren Ok Google roept wordt niet de Assistent geopend maar gewoon de zoekfunctie van Google Maps. Met je Search language op Nederlands kun je dus gewoon in het Nederlands sprekend een tussenstop toevoegen, benzinestation zoeken of de navigatie beëindigen. Als je niet aan het navigeren bent wordt met het Ok Google commando zoals ik al aangaf wel gewoon de Engelse Assistent geopend.

[ Voor 18% gewijzigd door brem op 27-10-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianTweaks
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik plaats het hier want heb het hiervoor perrongeluk verkeerd geplaatst:

Mijn vraag
Ik heb laatst de Pixel 2 in mijn bezit gehad. Omdat dit vanuit Engeland kwam kreeg ik een extra adapter bij me originele lader om het van Engeland naar Nederland om te zetten (stekker). Nou dacht ik dat dit prima was, echter zit er een klein nadeel in. Ik had gemerkt met me oude S7 Edge dat die na 100% stopt met opladen. Bij deze gaat die echter door. Weet iemand of de Pixel 2 dan alsnog stopt, of ligt dat door de extra adapter? En kan ik gewoon door met het gebruiken met me oplader?

Relevante informatie:
Ik heb de Pixel 2 in één keer gekocht bij Belsimpel. Het gaat om de 128GB versie, zwart. Het was een enorme kostenpost dus vandaar dat ik me een beetje zorgen maak! Ik heb twee opladers gekregen, een externe en de originele lader! Verder heb ik gewoon de standaard set gekregen en ging alles prima!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al naar Belsimpel gebeld, echter ging het bellen constant fout (neem aan dat het niet komt omdat de Pixel 2 uit Engeland komt), dus heb geen contact kunnen krijgen. Ook Google, maar die waren helaas gesloten. Ik heb gezocht naar bijvoorbeeld een originele lader vanuit Duitsland (dacht dat zij wel onze stekkerdoos gebruiken), maar helaas niks kunnen vinden. Ook een originele lader vanuit Nederland niet kunnen vinden.

Ik ben dus een beetje radeloos, dus graag hulp mede-Tweakers.. :D

Met vriendelijke groet,

Damian

[ Voor 2% gewijzigd door DamianTweaks op 27-10-2017 18:54 . Reden: Spelfoutje :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 22:51
TataNiqqa schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:54:

Mijn vraag
Ik heb laatst de Pixel 2 in mijn bezit gehad. Omdat dit vanuit Engeland kwam kreeg ik een extra adapter bij me originele lader om het van Engeland naar Nederland om te zetten (stekker). Nou dacht ik dat dit prima was, echter zit er een klein nadeel in. Ik had gemerkt met me oude S7 Edge dat die na 100% stopt met opladen. Bij deze gaat die echter door. Weet iemand of de Pixel 2 dan alsnog stopt, of ligt dat door de extra adapter? En kan ik gewoon door met het gebruiken met me oplader?

Relevante informatie:
Ik heb de Pixel 2 in één keer gekocht bij Belsimpel. Het gaat om de 128GB versie, zwart. Het was een enorme kostenpost dus vandaar dat ik me een beetje zorgen maak! Ik heb twee opladers gekregen, een externe en de originele lader! Verder heb ik gewoon de standaard set gekregen en ging alles prima!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al naar Belsimpel gebeld, echter ging het bellen constant fout (neem aan dat het niet komt omdat de Pixel 2 uit Engeland komt), dus heb geen contact kunnen krijgen. Ook Google, maar die waren helaas gesloten. Ik heb gezocht naar bijvoorbeeld een originele lader vanuit Duitsland (dacht dat zij wel onze stekkerdoos gebruiken), maar helaas niks kunnen vinden. Ook een originele lader vanuit Nederland niet kunnen vinden.

Ik ben dus een beetje radeloos, dus graag hulp mede-Tweakers.. :D

Met vriendelijke groet,

Damian
Hoe weet je of het laden door gaat. Als een accu vol is dan is hij vol. Het laadcircuit kan de spanning er misschien wel op houden maar stroom zal er niet meer stromen.

Maar als het laadcircuit defect is en daardoor de laadspanning te hoog wordt, dan heb je wel een probleem. Maar dat ligt dan niet aan de lader maar aan de telefoon. De telefoon vraagt stroom en de lader geeft en amperage maakt niet uit als het laadcircuit goed werkt.

Blijft het toestel continu warm nadat hij 100% is, dan heb je een probleem. Wordt hij weer koel na het laden dan lijkt me er niets aan de hand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brem
  • Niet online

Mijn vraag
In principe kan de Pixel (en elke andere usb-c telefoon) zelf ontdekken op wat voor lader en laadkabel hij is aangesloten en daarop zijn laadcyclus aanpassen (voltage enzo). Het probleem is echter dat er erg veel slechte usb-c adapters/kabels op de markt zijn. Omdat usb-c zo een uitgebreide standaard is, zijn usb-c adapters en kabels erg duur. In de kabels en de adapters zitten chips die moeten communiceren met de telefoon om aan te geven wat ze aankunnen. Veel goedkope c-merk zooi maakt echter verkeerd gebruik van de specificaties waardoor bijvoorbeeld telefoons teveel stroom kunnen gaan vragen en kapot kunnen gaan.

Het is dus niet alleen de vraag of de adapter goed functioneert, maar vooral ook of de kabel dat doet.

Nu neem ik aan dat Belsimpel niet van gisteren is en geen goedkope lader heeft meegeleverd, maar dat zou ik inderdaad ook eerst proberen te onderzoeken en mijn Pixel er niet zomaar aanhangen.

Ik heb hier een linkje naar een spreadsheet van twee mannen die veel van de usb-c standaard afweten en hebben uitgezocht welke laders en kabels veilig zijn voor de Pixel 1 (en daarom ook andere telefoons). https://docs.google.com/s...f_TX8/edit#gid=1288176877 (Er zit ook een tabblad voor kabels in de spreadsheet.)

Die link heb ik weer via deze pagina: http://www.makeuseof.com/...ats-safe-whats-dangerous/

Orginele Pixel lader en kabels kun je inderdaad via de Duitse Google store kopen. Maar daar kun je helaas alleen versturen naar een Duits adres. https://store.google.com/de/collection/accessories?hl=de-DE

Als je een betrouwbare third party lader wilt zou ik voor een merk als Belkin gaan. Google heeft bijvoorbeeld ook een autolader van Belkin in zijn store voor de Pixel. En als je een usb-c (auto)lader koopt van Belkin dan krijg je daar (bij een aantal) tot €2000 garantie bij voor het apparaat dat je er op aansluit, mocht hij kapot gaat door hun lader.

Laders: http://www.belkin.com/nl/...SPWR/device/Google-Pixel/
Kabels: http://www.belkin.com/nl/...bles/device/Google-Pixel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianTweaks
brem schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:16:
[...]

In principe kan de Pixel (en elke andere usb-c telefoon) zelf ontdekken op wat voor lader en laadkabel hij is aangesloten en daarop zijn laadcyclus aanpassen (voltage enzo). Het probleem is echter dat er erg veel slechte usb-c adapters/kabels op de markt zijn. Omdat usb-c zo een uitgebreide standaard is, zijn usb-c adapters en kabels erg duur. In de kabels en de adapters zitten chips die moeten communiceren met de telefoon om aan te geven wat ze aankunnen. Veel goedkope c-merk zooi maakt echter verkeerd gebruik van de specificaties waardoor bijvoorbeeld telefoons teveel stroom kunnen gaan vragen en kapot kunnen gaan.

Het is dus niet alleen de vraag of de adapter goed functioneert, maar vooral ook of de kabel dat doet.

Nu neem ik aan dat Belsimpel niet van gisteren is en geen goedkope lader heeft meegeleverd, maar dat zou ik inderdaad ook eerst proberen te onderzoeken en mijn Pixel er niet zomaar aanhangen.

Ik heb hier een linkje naar een spreadsheet van twee mannen die veel van de usb-c standaard afweten en hebben uitgezocht welke laders en kabels veilig zijn voor de Pixel 1 (en daarom ook andere telefoons). https://docs.google.com/s...f_TX8/edit#gid=1288176877 (Er zit ook een tabblad voor kabels in de spreadsheet.)

Die link heb ik weer via deze pagina: http://www.makeuseof.com/...ats-safe-whats-dangerous/

Orginele Pixel lader en kabels kun je inderdaad via de Duitse Google store kopen. Maar daar kun je helaas alleen versturen naar een Duits adres. https://store.google.com/de/collection/accessories?hl=de-DE

Als je een betrouwbare third party lader wilt zou ik voor een merk als Belkin gaan. Google heeft bijvoorbeeld ook een autolader van Belkin in zijn store voor de Pixel. En als je een usb-c (auto)lader koopt van Belkin dan krijg je daar (bij een aantal) tot €2000 garantie bij voor het apparaat dat je er op aansluit, mocht hij kapot gaat door hun lader.

Laders: http://www.belkin.com/nl/...SPWR/device/Google-Pixel/
Kabels: http://www.belkin.com/nl/...bles/device/Google-Pixel/
Thanks jongens! Ja kijk wat ik hiervoor zei is dat me Galaxy bij het het batterij icoontje geen opladen aangaf. Dit was voor mij een geruststelling dat me s7 zei: Nee ik wil geen batterijlading meer van je, want ik zit vol.

Echter bij me pixel bleef die icoontje staan met laden waarvan ik dus bang werd of die wel door ging. Niet perse met laden, maar dus dat verhaal dat de oplader misschien de accu stuk kan maken.

Zelf maak ik alleen gebruik van de originele lader van de pixel 2 met dus die externe adapter van Belsimpel bijgeleverd. Hebben meer mensen dit en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ook met de externe lader die meegeleverd zat (was die van goede kwaliteit?).

Verder herken ik wat problemen van de pixel 2 in dit topic. De telefoon is niet perfect, zeker nog niet in Nederland, maar ik ben er wel enorm blij mee. Ik hoop dat de Google assistent snel naar Nederland komt!

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en ik ben zeker een beetje gerust gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
TataNiqqa schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 01:09:
[...]

Thanks jongens! Ja kijk wat ik hiervoor zei is dat me Galaxy bij het het batterij icoontje geen opladen aangaf. Dit was voor mij een geruststelling dat me s7 zei: Nee ik wil geen batterijlading meer van je, want ik zit vol.

Echter bij me pixel bleef die icoontje staan met laden waarvan ik dus bang werd of die wel door ging. Niet perse met laden, maar dus dat verhaal dat de oplader misschien de accu stuk kan maken.

Zelf maak ik alleen gebruik van de originele lader van de pixel 2 met dus die externe adapter van Belsimpel bijgeleverd. Hebben meer mensen dit en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ook met de externe lader die meegeleverd zat (was die van goede kwaliteit?).

Verder herken ik wat problemen van de pixel 2 in dit topic. De telefoon is niet perfect, zeker nog niet in Nederland, maar ik ben er wel enorm blij mee. Ik hoop dat de Google assistent snel naar Nederland komt!

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en ik ben zeker een beetje gerust gesteld!
Zou je de pixel aan kunnen sluiten met de originele bijgeleverde kabel aan je computer/ laptop om te zien wat er dan gebeurt als deze 100% bereikt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:31
Zou dat verschil maken?
Stopcontact > eu/uk verloopje > originele lader > originele USB c naar USB c kabel > telefoon.

Ik zou verwachten dat het voor de originele lader niet uitmaakte of er een verloop stekker tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brem
  • Niet online
[...]Zelf maak ik alleen gebruik van de originele lader van de pixel 2 met dus die externe adapter van Belsimpel bijgeleverd. Hebben meer mensen dit en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ook met de externe lader die meegeleverd zat (was die van goede kwaliteit?).
Ah, sorry, ik had niet goed gelezen dat je over de orginele lader + uk-eu adapter sprak en dat je bij de Pixel zag dat het laad-icoontje bleef staan. In dat geval is er niets vreemds aan de hand hoor. De Pixel laat ook als hij 100% is opgeladen het powericoontje zien, daarmee geeft hij alleen aan dat hij is aangesloten op een lader.

En zoals new_guy ook zegt: De uk-eu adapter is gewoon een simpel verloopje, de elektriciteit uit het stopcontact in de UK en EU is hetzelfde dus deze wordt rechtstreeks doorgestuurd. De UK Pixel-lader zou dus prima moeten werken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik heb laatst de Pixel 2 in mijn bezit gehad. ..........Ik had gemerkt met me oude S7 Edge ......
Kun je iets vertellen over de verschillen die je opmerkt (buiten dat ze er anders uitzien) tussen de Pixel2 en de S7edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Oorspronkelijk gepost in het Google Pixel 2] Levertijd & Prijzen-forum, maar hij lijkt me gezien het onderste deel ook hier van toepassing:

Gisteren naar Duitsland (Kleve) geweest en na 5 winkels een T-Mobile winkel gevonden waar ze er nog 1 hadden oOo . Betalen bleek lastig, want zoals eerder in dit forum ook al aangegeven, werkte mijn bankpas niet in de winkel. Uiteindelijk betaald met een Credit Card.

Ook gelijk maar een "Google hoesje" erbij gekocht (grijs stof). Wel duur (ik meen €45), maar hey, het toestel was ook bepaald niet goedkoop en het biedt denk ik wel goed bescherming.

Tot nu toe vind ik het een fantastisch toestel. De piep waar hierboven over wordt gesproken, heb ik gelukkig nog niet geconstateerd. Wat me wel opviel was, dat mijn notificatie-led het eerst niet leek te doen. Blijkt ook een bug te zijn op sommige toestellen (https://forums.androidcen...el-2-led-not-working.html). Maar nadat ik de stappen in het forum had gevolgd en lightflow had geïnstalleerd lijkt het nu wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianTweaks
catchingfire schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:02:
[...]

Kun je iets vertellen over de verschillen die je opmerkt (buiten dat ze er anders uitzien) tussen de Pixel2 en de S7edge?
Ja hoor, bij de S7 edge en de originele lader bijgeleverd gaf die bij de 100% aan dat die vol zit. Het standaard icoontje in je meldingbar rechtsboven als die niet aan de lader zit. Een standaard batterijtje. Echter als die oplaadt, dan verschijnt er een soort oplaad icoontje in de batterij.

Nu was het dus zo dat mijn pixel 2 met de originele lader (en de verloopadapter) ook op de 100% het batterijtje aangaf met het laad icoontje erin, alsof het blijft laden, terwijl me S7 edge met de originele lader een batterijtje aangaf die niet meer laadt op de 100% (dit is bij beide dat ik de lader in de telefoon laat zitten op de 100%, bijvoorbeeld in de nacht).

Is het zo duidelijk? Want duidelijker kan ik het echt niet uitleggen, haha. Wil je nog meer weten qua prestaties enzo, stuur me even een berichtje!

[ Voor 3% gewijzigd door DamianTweaks op 29-10-2017 11:42 . Reden: Toevoeging op slot! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
RobertLikesTwea schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:51:
Ook gelijk maar een "Google hoesje" erbij gekocht (grijs stof). Wel duur (ik meen €45), maar hey, het toestel was ook bepaald niet goedkoop en het biedt denk ik wel goed bescherming.
Die was gewoon fysiek in een winkel te vinden? Binnenkort maar even Duitsland in rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagaris op 29-10-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
TataNiqqa schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:41:
Is het zo duidelijk? Want duidelijker kan ik het echt niet uitleggen, haha. Wil je nog meer weten qua prestaties enzo, stuur me even een berichtje!
Ik bedoelde eigenlijk alle verschillen tussen de twee behalve het oplaad-debakel ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 988761

Ook mijn Nexus 5 is aan vervanging toe en wil daarom ook een Google Pixel 2 halen. Nu ga ik volgend weekend naar Londen en dan wil ik ook gelijk een Google Pixel 2 oppikken. Maar ik lees hier over verloop stukjes voor de lader die mee worden geleverd als je bij Belsimpel bestelt.

Ik ga ervan uit dat als ik hem in de UK koop dat daar geen verloopjes bij zitten voor Nederlandse stopcontacten. Wat voor verloopje zou ik nodig hebben om de oplader te kunnen gebruiken?

Waar ik wel nog mee zit is garantie/vervanging. Alle verhalen rondom de Pixel 2 XL (en normale Pixel 2) stemmen me niet bepaald gerust. Mocht ik een probleem krijgen met een Pixel 2 uit de UK zou een vervanging dan via Google zelf kunnen (ipv de winkel in de UK waar ik hem zou kopen)?

En, voordat ik half Londen doorzoek, bij welke keten/winkel is de kans groot dat ze daar een Pixel 2 verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Sagaris schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

Die was gewoon fysiek in een winkel te vinden? Binnenkort maar even Duitsland in rijden.
Nou..., ze hadden precies 1 hoesje waar ze zelf ook mee aan kwamen zetten. Ben wel in (relatief) veel winkels geweest, maar ik durf niet te zeggen of al deze winkels hoesjes op voorraad hadden. Succes in ieder geval met shoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Mijn 5X heeft de gekende bootloop. Alleen op een zeer lastig moment, zit net aan begin van vakantie in Oostenrijk ... :-/

Misschien even de grens over rijden en in Duitsland de Pixel 2 gaan halen? Weet iemand waar je dit toestel kan kopen? Of online checken of deze in stock is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Tazmanian79 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:40:
Mijn 5X heeft de gekende bootloop. Alleen op een zeer lastig moment, zit net aan begin van vakantie in Oostenrijk ... :-/

Misschien even de grens over rijden en in Duitsland de Pixel 2 gaan halen? Weet iemand waar je dit toestel kan kopen? Of online checken of deze in stock is?
Dat is misschien meer iets voor het levertijd & prijzen topic :)

Mijn ervaringen tot nu:
Ik heb zelf de Pixel 2 nu sinds afgelopen woensdag, en had hiervoor een Nexus 5X.
Ik ben er enorm tevreden mee. Hij is heerlijk snel, gaat lekker lang mee op een batterijlading, vooral in idle gebruik gaat er vrijwel geen batterijlading af, en dat terwijl het scherm continu de tijd aangeeft. Als ik hem van de lader afhaal, geeft hij 2 uur later nog steeds 100% aan.
Always on scherm werkt wel fijn als je telefoon op je bureau ligt, je ziet snel aan de icoontjes dat er iets binnen is gekomen, en met een double tap zie je de volledige notificatie.

Foto opties zijn leuk, portret en motion picture (of hoe het ook heet) zijn leuke toevoegingen. Verder start de camera app met een double click op de powerknop razendsnel op.

Aangezien ik Google Assistant al in gebruik had vind ik de knijpbediening ook handig om snel even Assistant op te starten.

Vind verder de kleur ook wel mooi (heb een Kinda Blue). Is weer eens wat anders dan zwart :)

Enige rare wat ik nu heb is dat ik berichten in mijn Google Now feed niet meer opzij kan schuiven. Dat werkte in het begin nog wel, maar nu niet meer.. Gok dat het een foutje is in de Google (beta) app ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
Is nen Pixel 2 een verbetering tov een HTC U11? Ik twijfel nog omwille van de tweaks die Google beloofd heeft maar nog niet heeft geleverd (kleurengamma, audiobug).
Dan het nog verkocht krijgen aan mijn wederhelft dat ik weeral eens wil upgraden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-03 15:07
Hebben de Pixel 2 (niet XL) eigenaren hier ook last van het clickende geluid van de NFC scanner, en het hoge piepgeluid van nog onbekende oorzaak dat weggaat als de zaklamp aan is? Ik lees er veel over, maar vraag me af of het nu weer de vocal minority is, of wel degelijk vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Bonsaiboom schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:50:
Hebben de Pixel 2 (niet XL) eigenaren hier ook last van het clickende geluid van de NFC scanner, en het hoge piepgeluid van nog onbekende oorzaak dat weggaat als de zaklamp aan is? Ik lees er veel over, maar vraag me af of het nu weer de vocal minority is, of wel degelijk vaak voorkomt.
Ik heb pas één keer gebeld, maar toen niets gehoord. Wist wel van het probleem af, dus heb er wel op gelet..
NFC staat aan bij mij, en de zaklamp stond uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 21:41
Zelf maak ik alleen gebruik van de originele lader van de pixel 2 met dus die externe adapter van Belsimpel bijgeleverd. Hebben meer mensen dit en wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Hier ook de originele lader + het EU-verloopstukje van Belsimpel.
Daarstraks geladen en de 100% bleef ook een tijdje met het laadicoontje 'hangen', terwijl in het vergrendelscherm aangegeven wordt dat het toestel opgeladen is. Het toestel wordt verder niet warm, zoals tijdens als na het laden met de lader er nog in. Het laadicoontje gaat vanzelf weg na verloop van tijd.

Afbeeldingslocatie: https://www.jurgenknops.nl/uploads/screenshots/android/Screenshot_20171030-191959_small.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door JurgenKnops op 30-10-2017 20:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 21:59
Ik heb hier totaal geen last van. Nog niet tegengekomen in de afgelopen 8 dagen in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Ik heb alleen last van de hoge frequentie af en toe. Dit is niet altijd en ik heb het via een telefoongesprek niet gehad. Maar ik kwam er pas achter toen ik het probleem op het internet las en je hoort het af en toe als het scherm aanstaat. Maar ook alleen als je je oor er tegenaan legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Dankj allen voor de feedback. Ik twijfel nog steeds wel een beetje maar ben nu een stuk meer gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op woensdag 1 november 2017 @ 07:01:
Dankj allen voor de feedback. Ik twijfel nog steeds wel een beetje maar ben nu een stuk meer gerustgesteld :)
Het probleem is al eens eerder naar voren gekomen bij een HTC toestel. En het lijkt erop dat het probleem softwarematig op te lossen is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamianTweaks
catchingfire schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk alle verschillen tussen de twee behalve het oplaad-debakel ;) :+
Excuses voor de late reactie!

Ja, verschillen zijn niet altijd even groot. Qua prestaties na 1 week/2 weken zijn ze nagenoeg flawless en perfect snel. Ik heb ook steeds meer het gevoel dat ik de functies (vingerafdrukscanner gebruiken om notitiebalk naar beneden te brengen, Google assistant) van de Pixel 2 echt gebruik, alle extra thema's van Samsung met de software en de edge screen gaven me na een paar weken alleen maar irritaties.

Terug naar de prestaties.. ja ze waren beide snel, maar uiteraard heeft de pixel 2 de specificaties van een high end smartphone eind 2017 en is die dus sneller. Echter vanwege de clean android heb ik het gevoel dat die ook zo blijft, de Samsung gaf na een aantal maanden steeds meer haperingen en dat werd steeds erger.

Pluspunten van de Samsung is wel dat die NL-ready is, dus op sommige punten gebruiksvriendelijker, maar als je een beetje moeite doet is de Pixel 2 ook goed voor alle functies. Misschien heeft de Pixel 2 hier en daar wat bugs en foutjes die met updates worden opgelost, maar ze zijn wel.

Op camera wint de pixel 2 het, zoals al bekend is. Voor mij was het doorslagpunt een kleine telefoon die ik in één hand kan houden (heb de S8 in me hand gehad en die ging ook wel, alleen scanner op een rotte plek). De grootte bezels van boven en onder zijn van een afstand (wanneer je het gebruikt valt het minder op) erg vervelend maar de goeie speakers maken het weer een beetje goed.

De pixel 2 is niet perfect, zeker nu niet. Als ze een 18:9 screen met dezelfde speakers (zodat de bezels nagenoeg weg zijn) en assistant in Nederland, zou die perfect zijn. Trouwens, batterij is beter bij Pixel 2, hopelijk blijft die ook zo :).

Duidelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
FF1987 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:42:
[...]

Het probleem is al eens eerder naar voren gekomen bij een HTC toestel. En het lijkt erop dat het probleem softwarematig op te lossen is. :)
Dat hoop ik hier dan ook wel bij :)

De Pixel 2 heb ik net ontvangen en ik begrijp wel wat er bedoeld wordt met het tikken van NFC en de piep. Ik ga hem gewoon de komende dagen goed gebruiken en kijken of ik er ook echt last van heb (en of het gefixed wordt natuurlijk). En dan zien we wel verder! Tot nu toe in ieder geval fijne telefoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
brem schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Dit is goed werkbaar te krijgen.

Je kunt ten eerste in Google Maps de stem op Nederlands zetten waardoor de straatnamen goed uitgesproken worden.

Als je vervolgens ook met je stem adressen wilt invoeren dan kun je in de Google App -> Settings je Search language op Nederlands zetten. Als je dan op het microfoontje in de zoekbalk in Google Maps klikt kun je gewoon in het Nederlands een adres inspreken. Ook als je op de zoekbalk op je homescreen klikt kun je Nederlands gesproken zoekopdrachten geven.

De Google Assistant is dan nog steeds volledig functioneel in het Engels. Je kunt dus nog steeds Ok Google roepen, of in de telefoon knijpen en (in het Engels weliswaar) (zoek)opdrachten uitvoeren / je telefoon bedienen.

Kortom: Google Maps en Google Search language op Nederlands zetten en Google Assistant op Engels laten staan.

Een Pixel en Google Assistant zijn mijns inziens dus prima te gebruiken in Nederland. :)

Toevoeging: Wanneer je tijdens het navigeren Ok Google roept wordt niet de Assistent geopend maar gewoon de zoekfunctie van Google Maps. Met je Search language op Nederlands kun je dus gewoon in het Nederlands sprekend een tussenstop toevoegen, benzinestation zoeken of de navigatie beëindigen. Als je niet aan het navigeren bent wordt met het Ok Google commando zoals ik al aangaf wel gewoon de Engelse Assistent geopend.
Goede tip. Ik kan alleen niet de taal vervangen in Nederlands in Google maps, Iemand die weet hoe dat wel lukt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brem
  • Niet online
Brabso schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:49:
[...]

Goede tip. Ik kan alleen niet de taal vervangen in Nederlands in Google maps, Iemand die weet hoe dat wel lukt ?
In Google Maps het menu openen (3 streepjes linksbovenin).
Dan navigeren naar Setttings -> Navigation settings -> Voice. Daar kun je de taal wijzigen.

Zo werkt het op de Pixel 2 met Google Maps versie 9.65.1. Ik weet niet of dit op andere telefoons/maps-versies ook werkt. Op mijn vorige telefoon kon dit voorheen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
Brabso schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:49:
[...]

Dom update was nog niet binnen, daarna was alles wel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 22:55
Hoe is de ervaring onder Pixel 2 gebruikers mbt het bend probleem getoond bij de bend test?
Ervaren jullie dat de pixel 2 snel kan breken als je de smartphone in je broekzak hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
ninc schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:15:
Hoe is de ervaring onder Pixel 2 gebruikers mbt het bend probleem getoond bij de bend test?
Ervaren jullie dat de pixel 2 snel kan breken als je de smartphone in je broekzak hebt?
Geen problemen ondervonden afgelopen tijd. Daarnaast voelt de telefoon stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagaris
ninc schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:15:
Heb hem 'altijd' in mijn broekzak zitten, nergens last van, ook geen voortekenen dat het ooit een issue zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ben zelf overgestapt van S8 naar pixel 2. Toch een fijnere telefoon. Al mis ik wel een beetje het 18/9 scherm, dan had deze echt perfect geweest. Die Samsung schil is toch nog steeds niet zo fijn als Google stock. Batterij gaat (net een week iig) wel langer mee, ondanks dat het scherm kleiner is, is deze wel pretty. Doet me denken aan de S6/7 schermen. Het voelt ook gewoon allemaal vlotter en niet zo log.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Net de november update gehad. NFC tikken lijkt weg, het hoge geluid kan ik niet goed meer horen, hoewel ik dat al vaker niet meer zo gehoord had. En black crush lijkt er nog wel wat te zijn.

En natuurlijk minder felle icoontjes ;)

Edit: met display : colors op saturated lijkt de black crush ook weg te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Bonsaiboom op 07-11-2017 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC

TTC

Na wat zoeken toch eindelijk een propere manier gevonden om de Navigation Bar te vervangen door Pie controls. (Substratum theme + LMT launcher is het uiteindelijk geworden).
Ik ben wel benieuwd of dit impact gaat hebben op mijn battery life, vandaag toch extra goed in de gaten houden.

Voor de rest ook heel tevreden van het toestel, die ultra vlotte stock android ervaring is toch een gevoel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 06:41:
Net de november update gehad. NFC tikken lijkt weg, het hoge geluid kan ik niet goed meer horen, hoewel ik dat al vaker niet meer zo gehoord had. En black crush lijkt er nog wel wat te zijn.

En natuurlijk minder felle icoontjes ;)

Edit: met display : colors op saturated lijkt de black crush ook weg te zijn.
Hoe zit het verder met de pieptoon die sommige gebruikers ook melden (sommige claimen dat het geluid van de vingerafdrukscanner komt). Hoor je het makkelijk? Meer info in deze Reddit.

Black crush? Is dat het probleem dat wanneer je je brightness onder de 30% zet je veel detail verliest in het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
AquaL1te schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:22:
[...]

Hoe zit het verder met de pieptoon die sommige gebruikers ook melden (sommige claimen dat het geluid van de vingerafdrukscanner komt). Hoor je het makkelijk? Meer info in deze Reddit.

Black crush? Is dat het probleem dat wanneer je je brightness onder de 30% zet je veel detail verliest in het beeld?
Black crush zie https://www.reddit.com/r/...ush_issue_pic_xpost_from/

Is dat erg donkere grijswaarden echt zwart worden waardoor je detail mist. Het is er nog wel met de saturated modus maar veel minder.

Die piep hoorde ik eerst wel, nu niet meer. Maar hij was eerst ook niet goed hoorbaar over het algemeen, alleen een keer met bellen was het irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
RobertLikesTwea schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:51:
Oorspronkelijk gepost in het Google Pixel 2] Levertijd & Prijzen-forum, maar hij lijkt me gezien het onderste deel ook hier van toepassing:

Gisteren naar Duitsland (Kleve) geweest en na 5 winkels een T-Mobile winkel gevonden waar ze er nog 1 hadden oOo . Betalen bleek lastig, want zoals eerder in dit forum ook al aangegeven, werkte mijn bankpas niet in de winkel. Uiteindelijk betaald met een Credit Card.

Tot nu toe vind ik het een fantastisch toestel. De piep waar hierboven over wordt gesproken, heb ik gelukkig nog niet geconstateerd. Wat me wel opviel was, dat mijn notificatie-led het eerst niet leek te doen. Blijkt ook een bug te zijn op sommige toestellen (https://forums.androidcen...el-2-led-not-working.html). Maar nadat ik de stappen in het forum had gevolgd en lightflow had geïnstalleerd lijkt het nu wel te werken.
Hadden ze het officiële stoffen hoesje? Want die was er nog niet toen ik hem kocht. Hoe bevalt deze? En heb jij nog was gehoord van de Google Home Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:25:
[...]

Black crush zie https://www.reddit.com/r/...ush_issue_pic_xpost_from/

Is dat erg donkere grijswaarden echt zwart worden waardoor je detail mist. Het is er nog wel met de saturated modus maar veel minder.

Die piep hoorde ik eerst wel, nu niet meer. Maar hij was eerst ook niet goed hoorbaar over het algemeen, alleen een keer met bellen was het irritant.
Thanks voor de info! Wat is ongeveer je leeftijd? Boven de 25 jaar? Sommige gebruikers die niet zo klagen over de piep zitten namelijk in een leeftijdscategorie die die piep ook bijna niet meer horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Laatst online: 19-06 22:33
Hoe beschermen jullie je scherm? Ik heb er op dit moment een cheapo tempered glass beschermertje opzitten van eBay, maar die houdt helaas aan de randen niet goed vast. Ik ben op zoek naar een goede gehard glas beschermer, omdat ik dat het fijnste vind aanvoelen. TPU is niet zo mijn ding. Daarnaast moet hij passen in de Spigen Slim Armor.

Over de telefoon trouwens niets dan lof. Ik kom van een Nexus 6P die ik twee keer weg heb moeten sturen wegens een defect. De batterij van de Pixel 2 gaat erg lang mee, maar dat beeld is bij mij redelijk verstoord omdat mijn Nexus kampte met een slechte batterij.

Het is trouwens ook een verademing om de telefoon weer met 1 hand te kunnen bedienen. :+

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
hubhib schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:14:
Hoe beschermen jullie je scherm? Ik heb er op dit moment een cheapo tempered glass beschermertje opzitten van eBay, maar die houdt helaas aan de randen niet goed vast. Ik ben op zoek naar een goede gehard glas beschermer, omdat ik dat het fijnste vind aanvoelen. TPU is niet zo mijn ding. Daarnaast moet hij passen in de Spigen Slim Armor.

Over de telefoon trouwens niets dan lof. Ik kom van een Nexus 6P die ik twee keer weg heb moeten sturen wegens een defect. De batterij van de Pixel 2 gaat erg lang mee, maar dat beeld is bij mij redelijk verstoord omdat mijn Nexus kampte met een slechte batterij.

Het is trouwens ook een verademing om de telefoon weer met 1 hand te kunnen bedienen. :+
Ik ben ook op zoek naar één, maar de grote merken leveren er nog geen. Zelf zou ik terug een Nillkin willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Ik heb een screenprotector van knaldeals.nl ... Was de enige die ik kom vinden. En ik ben 37 mbt de piep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Kan bevestigen dat met de November update beide audio problemen tijdens bellen verholpen zijn. No more high tones, no more clicking. *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Laatst online: 19-06 22:33
mrbbs schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:48:
[...]

Ik ben ook op zoek naar één, maar de grote merken leveren er nog geen. Zelf zou ik terug een Nillkin willen.
Ik had op mijn Nexus 6P ook een tempered glass bescherming van Nillkin, paste perfect en paste ook samen met een Spigen hoesje. Hoop dat ze binnenkort er ook eentje uitbrengen voor de Pixel 2.

Die van knaldeals vind ik nou niet echt een knal deal qua prijs.

Op XDA is ook een draadje voor screenprotectors wat ik nu volg.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Niet online
Sagaris schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:23:
Kan bevestigen dat met de November update beide audio problemen tijdens bellen verholpen zijn. No more high tones, no more clicking. *O* *O*
Dat is best opvallend, want Google heeft tegen andere mensen gezegd die de piep-toon nog wel hebben (en dat zijn er veel, check Google Groups/Reddit) dat de piep-toon pas gefixt met een "toekomstige" update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
AquaL1te schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:10:
[...]

Dat is best opvallend, want Google heeft tegen andere mensen gezegd die de piep-toon nog wel hebben (en dat zijn er veel, check Google Groups/Reddit) dat de piep-toon pas gefixt met een "toekomstige" update.
Klopt, bij mij is de hoge toon nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Ik merk hem nog af en toe, kom ik achter in het dagelijks gebruik. Het valt me echter niet meer zo op als eerst. En sowieso moet je er wel echt je oor voor tegen het toestel aan houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Bonsaiboom op 09-11-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:08:
Ik merk hem nog af en toe, kom ik achter in het dagelijks gebruik. Het valt me echter niet meer zo op als eerst. En sowieso moet je er wel echt je oor voor tegen het toestel aan houden.
Zoals wanneer je belt met je telefoon? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Het is voor mij nagenoeg onhoorbaar. Ik moet er echt specifiek op letten - en dat leek voor de patch erger te zijn. En soms hoor ik hem dus ook helemaal niet. Misschien ben ik inderdaad al doof genoeg :D

Laat ik het zo zeggen, inmiddels twijfel ik nogal aan mezelf of ik dat nu wel of niet hoor. En daarmee is het voor mij dus wel als issue opgelost...

[ Voor 27% gewijzigd door Bonsaiboom op 09-11-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:03

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

hubhib schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:14:
Ik heb gisteren de intelliarmor screen protector besteld.
Super goede ervaring mee gehad. Had ze op mijn nexus 4 en recent op mijn nexus 6p zitten.
Voelt als gewoon glas en bij problemen sturen ze gewoon een nieuwe kosteloos op.

https://www.intelliarmor.com/shop-by-device/pixel-2.html
Doe er je voordeel mee.

Ohja en kortingcode voor 20% korting werkt ook. met google vind je deze in 1 minuutje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
Cyleo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:35:
[...]

Hadden ze het officiële stoffen hoesje? Want die was er nog niet toen ik hem kocht. Hoe bevalt deze? En heb jij nog was gehoord van de Google Home Mini?
Ja, het is het officiële hoesje en wel het donkere hoesje aan de rechterkant.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/10/2-740x347.jpg

Heb nog nooit zoveel geld uitgegeven voor een hoesje (+/- €45.-), maar bevalt goed. Geeft toch wel iets van luxe aan het geheel. Heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Hoesje is nog zonder schade en vlekken.

En nee, ik heb niets gehoord over de Google Mini. Volgens mij is die actie alleen bij Saturn en Google zelf, maar als dat niet klopt, hoor ik het graag ;)

[ Voor 10% gewijzigd door RobertLikesTwea op 09-11-2017 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagaris
AquaL1te schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:10:
[...]

Sinds de update al een paar keer gebeld, ik hoor geen geluiden meer die er niet zouden moeten zijn. Voor de update wel. Mijn conclusie is dat het gefixed is. ;)

Scrap that, de hoge toon is er wel nog. Moet mijn oor wel in bochten wringen om het te horen. Maar goed, heb er met normaal gebruik geen last van so who cares. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sagaris op 09-11-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
Groverp08 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:02:
[...]

Ik heb gisteren de intelliarmor screen protector besteld.
Super goede ervaring mee gehad. Had ze op mijn nexus 4 en recent op mijn nexus 6p zitten.
Voelt als gewoon glas en bij problemen sturen ze gewoon een nieuwe kosteloos op.

https://www.intelliarmor.com/shop-by-device/pixel-2.html
Doe er je voordeel mee.

Ohja en kortingcode voor 20% korting werkt ook. met google vind je deze in 1 minuutje 8)
Bedankt! Ik had er nog geen gevonden. Inmiddels ook besteld met kortingscode: intelli20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heeft iemand al een USB-C naar 3.5 mm plug gevonden die werkt? De pixel heeft namelijk een DAC nodig in de adapter, en wat ik van xda heb gelezen werken veel kabels van AliExpress niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Cyleo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:11:
Heeft iemand al een USB-C naar 3.5 mm plug gevonden die werkt? De pixel heeft namelijk een DAC nodig in de adapter, en wat ik van xda heb gelezen werken veel kabels van AliExpress niet.
Uhm ja, degene die er bij zit :) Of je bedoelt een extra plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
RobertLikesTwea schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:41:
En nee, ik heb niets gehoord over de Google Mini. Volgens mij is die actie alleen bij Saturn en Google zelf, maar als dat niet klopt, hoor ik het graag ;)
In ieder geval ook bij de Mediamarkt, daar heb ik hem er gewoon meteen bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TheFes schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:08:
[...]

Uhm ja, degene die er bij zit :) Of je bedoelt een extra plug?
Ja, ik wil graag een extra als oplossing voor in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
AquaL1te schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:40:
[...]

Zoals wanneer je belt met je telefoon? :X
Bij mijn P2 voor ik het alleen als mijn oor ten hoogte van de vingerafdruk scanner zit, het beste op de achterkant, maar héél zacht op de voorkant. Zit mijn oor op de hoogte van de voor speaker, zoals bij het bellen, is het niet te horen. heb echter niet meer het gehoor van flink wat jaren geleden

Nog wel een vraag, als ik in Chrome op mijn vorige telefoon (s6 edge) een adres intypte, werd deze vrijwel meteen aangevuld na het typen van enkele letters tot de meest gebruikte site met die letters. Nu echter niet meer, al geeft Chrome wel suggesties onder de adres balk.
Heeft iedereen dat zo?

-EDIT-

Dat laatste is anders bij de beta versie van Chrome, daar vult Chrome wel het adres meteen aan bij het typen van de eerste letter.

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 11-11-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-04 11:45
Mijn broer was in Amerika afgelopen week. Een pixel 2 laten meenemen, donderdag had ik hem in mijn handen. Gelijk een hoesje eromheen gedaan. En wat blijkt nu op deze mooi maandag avond.... het scherm gaat niet meer aan. Je voelt nog wel de haptic feedback als je het geluid zacht zet of je inbeeld dat je de pincode moet intypen. Voor de rest is het dus een baksteen. Enig idee hoe ik dit zou moeten aanpakken met een telefoon die ik in Amerika heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
WesleyRBK schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:38:
Mijn broer was in Amerika afgelopen week. Een pixel 2 laten meenemen, donderdag had ik hem in mijn handen. Gelijk een hoesje eromheen gedaan. En wat blijkt nu op deze mooi maandag avond.... het scherm gaat niet meer aan. Je voelt nog wel de haptic feedback als je het geluid zacht zet of je inbeeld dat je de pincode moet intypen. Voor de rest is het dus een baksteen. Enig idee hoe ik dit zou moeten aanpakken met een telefoon die ik in Amerika heb gekocht?
Dat is knap K...

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met Google Duitsland, omdat daar het toestel wel wordt verkocht? Ik heb altijd begrepen dat garantie op zich wereldwijd is.

Via: https://store.google.com/countrypicker kan je de duitse Playstore selecteren en dan een emailtje sturen naar een helpdesk. Misschien kan het ook via Google Nederland, maar dat wordt een kwestie van proberen.

Ik hoop dat je er wat aan helpt en veel succes gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heel logisch om de accuduur van de Pixel 2 (non-XL) vergelijken met surfplanken als de S8+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20

MazeWing

The plot thickens...

De gewone s8 is 3,2mm langer. Opzich een logische keuze om de pixel op dat gebied met het populairste android-toestel te vergelijken. De s8+ en note 8 slaan dan weer nergens op gezien het flinke verschil in formaat...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
catchingfire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:28:
[...]

Heel logisch om de accuduur van de Pixel 2 (non-XL) vergelijken met surfplanken als de S8+.
Nou ja, zo lang in hun conclusie staat: "De resultaten van de systeembenchmarks zijn weliswaar overwegend goed, maar de resultaten bij de grafische testen zijn al wat minder indrukwekkend" Dan weet ik al wel genoeg. Dit is letterlijk enkel naar de hardware kijken en niet naar de totaalervaring. En laat dat nou juist hetgene zijn waarin de pixel zich onderscheid t.o.v. de rest van de Android meute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:40
Ik heb nu een iPhone en wil eigenlijk weer terug naar Android maar dan een stock ervaring. Meer mensen van iphone naar Pixel 2 gegaan en hoe bevalt dat?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel_hier
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-03-2024
Goedemorgen,

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met een pixel 2 uit de USA? Store.google specificeert:
Wereldwijde netwerk-/providercompatibiliteit met:1
GSM/EDGE: Quad-band (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+/HSDPA: band 1/2/4/5/8
CDMA EVDO Rev A: BC0/BC1/BC10
FDD-LTE: banden 1*/2*/3*/4*/5/7*/8/12/13/17/20/25/26/28/29/30/32/66*2
TD-LTE: banden 38*/40/412
Ondersteunt tot CAT 15 (800 Mbps downloadsnelheid/75 Mbps uploadsnelheid), 3x DL CA, 4x4 MIMO, 256-QAM voor downloaden en 64-QAM voor uploaden, afhankelijk van providerondersteuning
1De Pixel-telefoon wordt simlockvrij geleverd en kan worden gebruikt in de netwerken van alle bekende providers. In de VS is de Pixel geschikt voor alle GSM-gebaseerde netwerken en voor twee op CDMA gebaseerde netwerken: Verizon en Sprint.
2*Geeft de banden aan die 4x4 MIMO ondersteunen
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 2] Het grote Accessoires topic