Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ves schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Yep, sinds DP2 geen gebruik meer kunnen maken van de ABN Mobiel app. Grip and Wallet werken wel.
Volgens mij checkt de ABN Mobiel app IP/DNS-gegevens.. ook inloggen op bepaalde sites lukt niet met Chrome op Android P.. waarschijnlijk wel veel veiliger.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 10:07
Gister DP3 geïnstalleerd. Ik hoop dat hiermee de bluetooth problemen wel voorbij zijn. Even testen als ik de desbetreffende devices bij de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dimmak schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:53:
Gister DP3 geïnstalleerd. Ik hoop dat hiermee de bluetooth problemen wel voorbij zijn. Even testen als ik de desbetreffende devices bij de hand heb.
Gisteren ook geïnstalleerd.. Maakt heel stabiele indruk.. en sneller in gebruik..
zou dan ook Release Candidate zijn..

Gebruik zelf alleen Pixel Buds via bluetooth.. nooit problemen mee gehad..
ben ingestapt een week na Beta 2 (eerst gelezen of er veel problemen waren; dus niet)..

Alleen de ABN AMRO-app doet het nog niet.. ligt volgens hun aan beta, terwijl ING, Rabo en SNS-app wel prima functioneren..

Had eerst ook problemen met het openen van bepaalde websites.. nu ook opgelost..

Komende van Samsungs en met die toestellen altijd veel te lang moeten wachten op nieuwe Android, is dit wel fun.. verbeteringen zijn echt super..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
_Nick__ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:24:
[...]

Gisteren ook geïnstalleerd.. Maakt heel stabiele indruk.. en sneller in gebruik..
zou dan ook Release Candidate zijn..

Gebruik zelf alleen Pixel Buds via bluetooth.. nooit problemen mee gehad..
ben ingestapt een week na Beta 2 (eerst gelezen of er veel problemen waren; dus niet)..

Alleen de ABN AMRO-app doet het nog niet.. ligt volgens hun aan beta, terwijl ING, Rabo en SNS-app wel prima functioneren..

Had eerst ook problemen met het openen van bepaalde websites.. nu ook opgelost..

Komende van Samsungs en met die toestellen altijd veel te lang moeten wachten op nieuwe Android, is dit wel fun.. verbeteringen zijn echt super..
Sommige bluetooth devices pakt bij bij mij niet, andere weer wel. Dus dat is wel vreemd en ook kut.

Verder heb ik 2 app die het nog niet doen, die van eWelink en Binance.

Verder werkt het allemaal weer wat beter dan DP3 inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17
Gisteren de nieuwe beta erop gezet en hij draait erg lekker. Ik kom eigenlijk maar wat kleine dingetjes tegen (at a glance laat mijn aankomende agenda item niet zien en ik kon geen media via bluetooth in de auto afspelen.)

Ik heb ook de nieuwe gestures aangezet en dat is nog wel erg wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57
Vervelend dat de "Totale stilte" optie verdwenen lijkt in Android P, hoe losse jullie dat op?:
https://www.androidpolice...s-simplified-single-mode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaan_s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09-2020
De pixel2 heb ik nu ongeveer twee weken, ben er erg blij mee.
Sinds 3 jul heb ik android P DP3 er op, en ook dat gaat goed.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie batterij ervaringen.
Toen ik de beta net installeerde suggereerde android "full charge lasts about" van 26-28 uur.
En dat leek wel te kloppen met de percentages die ik zag voor het opnieuw laden.

Een dikke week verder, en met vier apps in "restricted mode", schat android dat ik 1 dag 17 uur haal op een volle lading.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:35:
Vervelend dat de "Totale stilte" optie verdwenen lijkt in Android P, hoe losse jullie dat op?:
https://www.androidpolice...s-simplified-single-mode/
Door het belletje boven de volume-slider (nu rechts in het scherm na aanraking) op stil te zetten..

Verder heb ik een avond-stand en automatisch stil bij besprekingen in de agenda..

Is dan ook geen "probleem" of iets waar je zelf wat aan moet doen.. ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 18:17
_Nick__ schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:33:
Jammer dat de Google Assistant nog niet Nederlandstalig is..

Heb eerder geprobeerd om de Google Assistant in het Engels te gebruiken door te kiezen voor Engels (Netherlands) als systeemtaal en meen mij te herinneren dat toen niet lukte (of te weinig geduld).. moest toen Engels (VK) kiezen (voor Celcius in andere Google Apps)..

Sinds gisteren lukt het wel om de Google Assistant te gebruiken met systeemtaal Engels (Netherlands) en zelfs met taalkeuze Nederlands.. het Nederlands werkt dan alleen in de zoekbalk..
Vandaag ggogle assistant op nederlands gezet.. alles werkt goed...alleen niet de OK Google command.... iemand een idee hoe dit goed te krijgen? Als ik de google app open en op het microfoontje klik, dan zegt ie wel zeg "ok google" en dan werkt het wel. Maar als mijn telefoon gewoon aanstaat op de homescreen dan doet ie het weer niet...in het engels weer wel??
-edit- hmmm....ik kan de taal wel op nl zetten...maar de voice match is (nog) niet beschikbaar. (instellingen:spraak>voicematch blijft grijs )

[ Voor 6% gewijzigd door pox-ie op 27-07-2018 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Bij mij werkt het hele Assistent nog niet in het Nederlands, er staat Nederlands (Nederland) niet beschikbaar. Misschien omdat ik tot nu toe de Amerikaanse gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 17:42
Cyleo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:43:
Bij mij werkt het hele Assistent nog niet in het Nederlands, er staat Nederlands (Nederland) niet beschikbaar. Misschien omdat ik tot nu toe de Amerikaanse gebruik?
Nee hoor, dan is het bij jou nog niet beschikbaar. Gaat maximaal een weekje duren geloof ik. Is een gefaseerde uitrol, dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louk van P
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10-2018
Hier ook nog geen update naar Google assistant in het Nederlands. Vreemd...Google pixel 2 XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
pox-ie schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:54:
[...]

Vandaag ggogle assistant op nederlands gezet.. alles werkt goed...alleen niet de OK Google command.... iemand een idee hoe dit goed te krijgen? Als ik de google app open en op het microfoontje klik, dan zegt ie wel zeg "ok google" en dan werkt het wel. Maar als mijn telefoon gewoon aanstaat op de homescreen dan doet ie het weer niet...in het engels weer wel??
-edit- hmmm....ik kan de taal wel op nl zetten...maar de voice match is (nog) niet beschikbaar. (instellingen:spraak>voicematch blijft grijs )
Werkt de zijkant squeeze wel?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
Hier helaas ook nog geen NL Assistant. Ik wacht rustig af, geen haast maar zou wel leuk zijn als ik er mee kan gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Bij mij loopt Google Assistent vast als ik hem probeer te open op mijn Pixel 2 met Android P DP5 als OS. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
dimmak schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:37:
Bij mij loopt Google Assistent vast als ik hem probeer te open op mijn Pixel 2 met Android P DP5 als OS. Hebben hier meer mensen last van?
Zit je toevallig in het Beta programma van de Google App? Daar zijn schijnbaar wat problemen met i.c.m. de NL Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dimmak schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:37:
Hier geen problemen.. sinds vrijdag 21.00 uur al heel wat vragen gesteld.. vooral onderweg een uitkomst..

En.. in aansluiting op de vorige (gelijktijdige) opmerking.. ik draai geen Google App beta.. heb mij voor alle betas afgemeld nu binnenkort (20 augustus a.s.) definitieve(/officiële) versie van Android P komt..

[ Voor 22% gewijzigd door _Nick__ op 06-08-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
TheFes schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Zit je toevallig in het Beta programma van de Google App? Daar zijn schijnbaar wat problemen met i.c.m. de NL Assistant.
Ik zit inderdaad in het beta programma van de Google App. Wachten op een update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dimmak schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:56:
[...]

Ik zit inderdaad in het beta programma van de Google App. Wachten op een update dus.
of de beta verlaten.. vijf minuten wachten.. updates verwijderen.. en originele app updaten buiten beta..

loont zich wel.. gisteren op stap was het wel makkelijk om snel wat dingen op te vragen ("in de buurt")..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
Vraagje voor de Pixel gebruikers onder ons. MKBHD die normaal gezien nogal een fervent Pixel aanganger is heeft melding gemaakt van lag bij het gebruik van de Pixel 2 XL. Iets wat ik normaal gezien verwacht van een Samsung of LG of andere merken die een "zware" schil gebruiken.
Hebben jullie al iets van dit trager worden gemerkt of is dit een storm in een glas water?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
Qbic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:16:
Vraagje voor de Pixel gebruikers onder ons. MKBHD die normaal gezien nogal een fervent Pixel aanganger is heeft melding gemaakt van lag bij het gebruik van de Pixel 2 XL. Iets wat ik normaal gezien verwacht van een Samsung of LG of andere merken die een "zware" schil gebruiken.
Hebben jullie al iets van dit trager worden gemerkt of is dit een storm in een glas water?
Ik denk dat als je de pixel zonder een andere telefoon er naast gebruikt je het niet gaat merken. Ik merk het iig sowieso niet.

Ik vind het ook wel vreemd dat hij een nieuw toestel vergelijkt met een toestel van 3/4 jaar oud. En verder is hij ook Apple fanboy en ik denk dat hij ook korte lijntjes heeft met oneplus. Het kan dus best zo zijn dat hij voor die uitspraak geld krijgt.

Maar goed dat is mijn gedachte en nergens op gebaseerd. Ik ben nog heel blij met de pixel. Nooit meer gezeur met updates die achter lopen (is bij nokia ook het geval), de camera is top (al ben ik van mening dat nieuwe telefoons ook goede camera's hebben). Oh en ik ben blij met de gratis google photo storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
SuperKneus schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:08:
[...]

Ik denk dat als je de pixel zonder een andere telefoon er naast gebruikt je het niet gaat merken. Ik merk het iig sowieso niet.

Ik vind het ook wel vreemd dat hij een nieuw toestel vergelijkt met een toestel van 3/4 jaar oud. En verder is hij ook Apple fanboy en ik denk dat hij ook korte lijntjes heeft met oneplus. Het kan dus best zo zijn dat hij voor die uitspraak geld krijgt.

Maar goed dat is mijn gedachte en nergens op gebaseerd. Ik ben nog heel blij met de pixel. Nooit meer gezeur met updates die achter lopen (is bij nokia ook het geval), de camera is top (al ben ik van mening dat nieuwe telefoons ook goede camera's hebben). Oh en ik ben blij met de gratis google photo storage.
Bedankt voor de update. Ben zelf van plan om me de Pixel 3 aan te schaffen en vond het al raar dat hij gewag maakte van lag. Natuurlijk heeft de Oneplus 6 of 8 GB RAM en op een bepaald moment ga je het verschil zowieso voelen. Ik hoop daarom dat Google ditmaal opteert voor 6 GB RAM en niet de 4 GB (die bij de leaks overal wel vermeld wordt; but a man can cream right).
Ik heb momenteel een Nokia 7+ en ben wel enorm content hiervan; ben nogal nieuwsgezind maar nu ik Android one geproefd heb zie ik mezelf niet direct overschakelen naar een toestel met een zware schil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:24
Qbic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:16:
Met alle respect voor die gast, maar ik was al geen fan, maar sinds de Bluetooth 5 video heeft hij ook laten zien dat hij echt ondermaats kennis heeft en ook geen zin heeft om te leren / onderzoeken.

Maar terug naar de pixel, ik heb mijnG G7 weg gedaan omdat ram management zo erg was, iets in die richting: YouTube: LG G7 ThinQ Ram Management Issue 10f-EUR-XX update

Ik gebruik mijn telefoon zo, ik heb heleboel apps open, en bij Chrome, Reddit, Twitter, heb ik allemaal dingen geschreven maar nog niet gepost, als de app/tablad dus uit de ram gehaald wordt, ben ik alles kwijt, wat best wel irritant is.

Met de Pixel 2 XL (vorige week gehaald) heb ik dat nog niet ervaren.

Over de "animaties", OnePlus verkoort de animaties van OxygenOS ivm wat Google doet met de Pixel, daar zie ik wel een verschil in.

Apps opening zal bij de OP6 inderdaad sneller zijn, de G7 was ook sneller dan de Pixel, maar ja je vergelijk hier de 835 die nog net niet was, met de 845 die core performance heeft verbeterd.

Just my 2 cents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
Luinwethion schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

Met alle respect voor die gast, maar ik was al geen fan, maar sinds de Bluetooth 5 video heeft hij ook laten zien dat hij echt ondermaats kennis heeft en ook geen zin heeft om te leren / onderzoeken.

Maar terug naar de pixel, ik heb mijnG G7 weg gedaan omdat ram management zo erg was, iets in die richting: YouTube: LG G7 ThinQ Ram Management Issue 10f-EUR-XX update

Ik gebruik mijn telefoon zo, ik heb heleboel apps open, en bij Chrome, Reddit, Twitter, heb ik allemaal dingen geschreven maar nog niet gepost, als de app/tablad dus uit de ram gehaald wordt, ben ik alles kwijt, wat best wel irritant is.

Met de Pixel 2 XL (vorige week gehaald) heb ik dat nog niet ervaren.

Over de "animaties", OnePlus verkoort de animaties van OxygenOS ivm wat Google doet met de Pixel, daar zie ik wel een verschil in.

Apps opening zal bij de OP6 inderdaad sneller zijn, de G7 was ook sneller dan de Pixel, maar ja je vergelijk hier de 835 die nog net niet was, met de 845 die core performance heeft verbeterd.

Just my 2 cents.
Ik ben wel fan van hem, hij maakt altijd wel leuke filmpjes. Wat was er mis met zijn bluetooth 5 film?

[Ontopic]
Heeft er iemand al Android 9 Pie binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
SuperKneus schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:48:
[...]

Ik ben wel fan van hem, hij maakt altijd wel leuke filmpjes. Wat was er mis met zijn bluetooth 5 film?

[Ontopic]
Heeft er iemand al Android 9 Pie binnen?
Binnen.. Toestel gekocht in Duitsland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Als je gebruik wil maken van Digital Wellbeing dan moet je je aanmelden voor het beta programma.

Dat kan hier
https://www.android.com/v...0/digital-wellbeing-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:24
SuperKneus schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:48:
[...]

Alles, alles wat hij zei klopt van geen meter... Zoals de statement dat je met je koptelefoon ineens meer bereik zou hebben, dat de dual audio output van de S8 een BT 5 feature is, betere kwaliteit stream zou hebben door "2 keer zo veel bandbreedte", de video/audio sync ?!?!?! Yeah. Nope.

Wil je meer informatie over BT 5,

Dit kan helpen:
YouTube: The Galaxy S8, dual-audio and Bluetooth 5 - Gary EXPLODES!
YouTube: The truth about Bluetooth 5 - Gary explains
YouTube: Why you won't be using Bluetooth 5 on your Galaxy S8 just yet - ... < direct antwoord op de video van MKBHD.

Anyways. On topic.

Hier ook al Pie, 47MB update, kan niet wachten op de digital well-being invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Android 9.0 is beschikbaar via OTA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Tazmanian79 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:54:
Android 9.0 is beschikbaar via OTA!
ik had hem gisteren avond al. Ik zat in het beta programma en na het installeren van de update van ongeveer 45mb draai ik nu weer de normale Final release. Eerst uitschrijven uit het beta programma is dus niet nodig.

Vanochtend had ik ook de digital welbeing invite binnen. Ik ben benieuwd wat dat gaat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Goed dat Android Planet ABN AMRO aan belofte heeft herinnerd..

Hun app zou vanaf morgen compatibel zijn met Android P..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
Dat dashboard geeft wel een confronterend inzicht in mijn smartphone gebruik. :P

Overigens werkt na een update van de Google app Assistent nog steeds niet. Best wel knullig. Misschien dan toch maar downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
dimmak schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:50:
Dat dashboard geeft wel een confronterend inzicht in mijn smartphone gebruik. :P

Overigens werkt na een update van de Google app Assistent nog steeds niet. Best wel knullig. Misschien dan toch maar downgraden.
waar kan ik dat ergens vinden die dashboard?

de assistant werkt wel..maar niet helemaal lekker. Om 1 of andere reden denkt hij dat ik in rotterdam zit dus bij elke route in maps is het vertrekpunt ergens in rotterdam :) en het weerbericht begint ook met : in zuid holland is het nu .... . zal uiteindelijk wel goedkoment toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
pox-ie schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:11:
[...]

waar kan ik dat ergens vinden die dashboard?

de assistant werkt wel..maar niet helemaal lekker. Om 1 of andere reden denkt hij dat ik in rotterdam zit dus bij elke route in maps is het vertrekpunt ergens in rotterdam :) en het weerbericht begint ook met : in zuid holland is het nu .... . zal uiteindelijk wel goedkoment toch :)
Als je je aangemeld hebt voor de beta kun je het vinden bij je instellingen onder Digital Wellbeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
dimmak schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:50:

Bij mij werkt Assitant prima, Digital Wellbeing ook trouwens. Inderdaad wel confronterend.
Zwart-wit modus is wel leuk, laat je toch al je telefoon minder gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
Sinds android 9 heb ik steeds wegvallende wifi verbinding, terwijl mijn (samsung) werktelefoon nergens last van hebt...iemand anders problemen met wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
pox-ie schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:08:
Sinds android 9 heb ik steeds wegvallende wifi verbinding, terwijl mijn (samsung) werktelefoon nergens last van hebt...iemand anders problemen met wifi?
Ik merk inderdaad ook dat er iets aan Wifi gewijzigd is.
Ik heb voor mijn Domoticz systeem presence dectection via Wifi, gecombineerd met geofencing. Ik heb daar een tasker script voor draaien, die controleert of ze beide hetzelfde aangeven, en krijg nu regelmatig als ik thuis ben een melding dat ik ik volgens het de wifi check niet meer thuis ben, maar volgens de geofencing nog wel.
Het lijkt er een beetje op alsof Wifi uit gaat bij inactiviteit of zo.

[ Voor 0% gewijzigd door TheFes op 09-08-2018 16:33 . Reden: Verkeerd lidwoord laten staan na herschrijven zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
TheFes schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:22:
[...]

Ik merk inderdaad ook dat er iets aan Wifi gewijzigd is.
Ik heb voor mijn Domoticz systeem presence dectection via Wifi, gecombineerd met geofencing. Ik heb daar een tasker script voor draaien, die controleert of ze beide hetzelfde aangeven, en krijg nu regelmatig als ik thuis ben een melding dat ik ik volgens het de wifi check niet meer thuis ben, maar volgens de geofencing nog wel.
Het lijkt er een beetje op alsof Wifi uit gaat bij inactiviteit of zo.
ja inderdaad als ik mijn telefoon dichtklap gaat gelijk mijn wifi uit...en dat duurt dan zeker 2 minuten voordat hij het weer doet...als hij het doet.....en nu vodafone ook op z'n gat ligt is het best wel zeuren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Beetje offtopic maar zie ik hier nu de gelekte pixel 3xl? Zou wijzen op Nederlandse release!
YouTube: Probeer de Google Assistent. Vanaf nu helemaal Nederlands.

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
DaveD1109 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:29:
Beetje offtopic maar zie ik hier nu de gelekte pixel 3xl? Zou wijzen op Nederlandse release!
YouTube: Probeer de Google Assistent. Vanaf nu helemaal Nederlands.
Goed gezien. Lijkt inderdaad wel op een Pixel 3 XL. Maar Nederlandse release zat er natuurlijk wel aan te komen nu met Assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
dimmak schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Goed gezien. Lijkt inderdaad wel op een Pixel 3 XL. Maar Nederlandse release zat er natuurlijk wel aan te komen nu met Assistent.
Hierbij dus vrijwel zeker! :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Wel grappig dat zij dus kennelijk aardig de marketing inzetten!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Zodra die beschikbaar komt ditch ik mijn Galaxy s9!😉

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Dat lijkt meer op de LG G7. Kijk maar naar de speaker en camera in de notch. En de plaatsing van de camera en flash aan de achterkant.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:36
Turbo Timmeh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:09:
Dat lijkt meer op de LG G7. Kijk maar naar de speaker en camera in de notch. En de plaatsing van de camera en flash aan de achterkant.
Yup, dacht ik ook inderdaad. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-06 09:06
Na de update naar Pie gaat mijn accu wat sneller leeg dan normaal. Nu wou ik de cache wipe doen. Maar als ik de normale stappen volg in de recovery mode, dan staat wipe cache we niet tussen. Alleen wipe data. is er een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Kees_frl schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Al die telefoons lijken nu ook op elkaar! 8)

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Kees_frl schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Staat ook op Twitter (via GoogleNL)..

• Tazmanian79
Sinds android 9 (en factory reset) krijg ik telkens de vraag om een nummer in mijn contacten op te slaan wanneer het nummer er nog niet in staat na een inkomende telefoonoproep. Ik zou dit graag uitschakelen, maar zowel in de telefoon als de contacten app kan ik hiervoor nergens een optie vinden.

Iemand die me hiermee kan helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tazmanian79 op 16-08-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:42
Android 9 zit sinds een week op mijn Pixel en ik wenste dat ik makkelijk terug kon naar 8.1.0. Versie 9 brengt helaas wat ongewenste wijzigingen met zich mee:

Recent Apps: dit is er gewoon uitgesloopt! Je heb geen overzicht meer van je Recent Apps en kan daardoor ook niet in 1x klikken op de gewenste app.

Wat krijg je ervoor terug? De huidige actieve app zoomt een klein beetje uit en de vorige actieve app zie je een klein stukje van links. That's it! Je kan dan scrollen om te zien welke andere recente apps je hebt gebruikt. Maar geen overzicht dus en flink scrollen voordat je kan klikken op de juiste.

Dit is echt 2 stappen achteruit.

Net zo erg: DND kon je voorheen inschakelen en uitschakelen met de volume knoppen. Nu kan je dat alleen door in je Settings te graven (scheduled werkt nog wel gewoon).

En ook verwarrend: je kan nu je belvolume muten (is niet DND) maar wel het volume wijzigen.. extreem onlogisch, je verwacht dat mute uitgaat als je je telefoon harder zet met de volume knoppen.

Nee, net als Android 5 ongewenste wijzigingen bracht op mijn oude Motorola Moto X 2013 en HTC One M7, brengt nota bene Google een flink stuk achteruitgang en irritatie met Android 9.

8.1.0 en dan maandelijks security updates. Zou dat mogelijk zijn voor Pixel gebruikers?

Ik hoop dat OnePlus en andere fabrikanten deze domme wijzigingen niet overnemen in hun Pie updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 16:22
Recent apps is toch niet zo anders? Ipv verticaal zijn ze nu horizontaal gestacked.

Volume en Android is altijd een grote puinhoop en elke zoveel maanden werkt het weer anders. Je kunt overigens DND ook aan uit en aanzetten via het pull-down menu net als voorheen.

Aanpassing van de volume slider is denk ik vanwege onderstaand probleem
https://xkcd.com/1884/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jazco2nd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:36:
Android 9 zit sinds een week op mijn Pixel en ik wenste dat ik makkelijk terug kon naar 8.1.0. Versie 9 brengt helaas wat ongewenste wijzigingen met zich mee:

Recent Apps: dit is er gewoon uitgesloopt! Je heb geen overzicht meer van je Recent Apps en kan daardoor ook niet in 1x klikken op de gewenste app.

Wat krijg je ervoor terug? De huidige actieve app zoomt een klein beetje uit en de vorige actieve app zie je een klein stukje van links. That's it! Je kan dan scrollen om te zien welke andere recente apps je hebt gebruikt. Maar geen overzicht dus en flink scrollen voordat je kan klikken op de juiste.

Dit is echt 2 stappen achteruit.
Op de richting van het scrollen na zie ik hier weinig verschil met de oude weergave. Qua functionaliteit vind ik het nu wel een stuk beter. Je kunt nu ook uit de verkleinde weergave copy/pasten bijvoorbeeld.
Net zo erg: DND kon je voorheen inschakelen en uitschakelen met de volume knoppen. Nu kan je dat alleen door in je Settings te graven (scheduled werkt nog wel gewoon).
DND is ook gewoon in de Quick-settings aan en uit te zetten, staat bij mij gewoon bij de iconen die met 1 swipe naar beneden al zichtbaar zijn.
Een swipe naar beneden is niet veel lastiger dan een keer op de volumeknop duwen toch?
En ook verwarrend: je kan nu je belvolume muten (is niet DND) maar wel het volume wijzigen.. extreem onlogisch, je verwacht dat mute uitgaat als je je telefoon harder zet met de volume knoppen.
Vind ik een stuk prettiger, maar dat komt ook omdat ik eigenlijk nooit ringtones aan heb staan. Ik heb een smartwatch dus ik krijg daar de notificatie op door d.m.v. een vibratie. Daardoor hoef ik eigenlijk nooit geluiden te hebben.
Maar ook voordat ik mijn smartwatch had, vond ik het altijd maar irritant dat de standaard functie van de volumeknop voor de beltoon was, ik had vaker de behoefte om mijn mediavolume aan te passen.
Nee, net als Android 5 ongewenste wijzigingen bracht op mijn oude Motorola Moto X 2013 en HTC One M7, brengt nota bene Google een flink stuk achteruitgang en irritatie met Android 9.

8.1.0 en dan maandelijks security updates. Zou dat mogelijk zijn voor Pixel gebruikers?

Ik hoop dat OnePlus en andere fabrikanten deze domme wijzigingen niet overnemen in hun Pie updates.
Je kunt vast je toestel rooten en dan 8.1 terug flashen als je dat heel graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:42
TheFes schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:11:
[...]

Vind ik een stuk prettiger, maar dat komt ook omdat ik eigenlijk nooit ringtones aan heb staan. Ik heb een smartwatch dus ik krijg daar de notificatie op door d.m.v. een vibratie. Daardoor hoef ik eigenlijk nooit geluiden te hebben.
Maar ook voordat ik mijn smartwatch had, vond ik het altijd maar irritant dat de standaard functie van de volumeknop voor de beltoon was, ik had vaker de behoefte om mijn mediavolume aan te passen.

[...]

Je kunt vast je toestel rooten en dan 8.1 terug flashen als je dat heel graag wil.
Ik had helemaal niet door dat je niet meer ring volume aanpast met de knoppen maar alleen nog media. Dat vind ik ook veel beter, gebruik de ringtone zelden. Toch werkte het heel intuïtief om DND aan te zetten door extra volume omlaag in te drukken. Het weghalen van die mogelijkheid valt gewoon niet te onderbouwen. Via notificatiebalk kan het dus ook maar dat is dus een onnodige aanpassing aan je notificatiebalk.

En juist rooten om je telefoon intuïtief te houden zou voor mij een reden zijn om verder dan Android te kijken (helaas vind ik iOS helemaal niks). Ik wil juist niet rooten en klooien met configuratiebestanden of custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Jazco2nd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:15:
[...]

Ik had helemaal niet door dat je niet meer ring volume aanpast met de knoppen maar alleen nog media. Dat vind ik ook veel beter, gebruik de ringtone zelden. Toch werkte het heel intuïtief om DND aan te zetten door extra volume omlaag in te drukken. Het weghalen van die mogelijkheid valt gewoon niet te onderbouwen. Via notificatiebalk kan het dus ook maar dat is dus een onnodige aanpassing aan je notificatiebalk.

En juist rooten om je telefoon intuïtief te houden zou voor mij een reden zijn om verder dan Android te kijken (helaas vind ik iOS helemaal niks). Ik wil juist niet rooten en klooien met configuratiebestanden of custom ROMs.
Zelf ben ik dan weer heel blij dat DND modus niet meer eraf gaat door de volumeknoppen. Ik ben uitermate tevreden met hoe DND nu is geregeld. Gebruik het meer dan ooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
[quote]TheFes schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:11:
[...]

Je kunt nu ook uit de verkleinde weergave copy/pasten bijvoorbeeld.

[...]

Dat werkt bij mij alleen als de hoofdtaal Engels (US) is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
_Nick__ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:56:
[quote]TheFes schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:11:
[...]

Je kunt nu ook uit de verkleinde weergave copy/pasten bijvoorbeeld.

[...]

Dat werkt bij mij alleen als de hoofdtaal Engels (US) is..
Hmm, je hebt gelijk zo te zien, had dat nog niet opnieuw geprobeerd sinds ik mijn hoofdtaal naar Nederlands gezet had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-06 12:25
Iemand hier wel eens het glas aan de achterkant vervangen? Of ergens laten vervangen?

Ik lees dat het nogal stevig vastgeplakt zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Ik en mijn vrouw hebben beide een pixel 2 . Op die van mijn vrouw reageert het unlocken met de vingerafdruk sinds android 9 heel traag. Op die van mij gebeurd het zoals normaal.

Het unlocken duurt zeker 3-4s ... Het toestel trilt meteen maar wordt pas later unlocked. Heel vervelend.
Heb ook factory reset gedaan, ging dan 1 dag goed maar nadien weer zelfde probleem.

Iemand die er nog last van heeft en eventuele fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@Tazmanian79
Je zou de firmware opnieuw kunnen flashen met een factory image.
https://developers.google.com/android/images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
ik heb net de systeemupdate/ beveiligingspatch van 5 oktober binnen...en het is 1 oktober :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 08:53
pox-ie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:25:
ik heb net de systeemupdate/ beveiligingspatch van 5 oktober binnen...en het is 1 oktober :+
O-) en het "probleem" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Hier nog steeds geen oktober patch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:03

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

djoudman schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:16:
Hier nog steeds geen oktober patch :(
Hier ook niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Heb je aan de Pie-beta meegedaan ? Moet je daar ff afmelden en krijg je de patch direct. Heb dit zelf zojuist gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:03

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

djoudman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:53:
[...]

Heb je aan de Pie-beta meegedaan ? Moet je daar ff afmelden en krijg je de patch direct. Heb dit zelf zojuist gedaan
Dat is een hele goede tip _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
De update een minuut later binnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
hoe kan je je afmelden dan? Kan dat in het instellingen menu van je telefoon of moet je naar een website toe?

[edit] het is al gelukt en de october update is up and running :)

[ Voor 24% gewijzigd door maurits187 op 10-10-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
djoudman schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:53:
[...]

Dom, nooit aan gedacht. Bedankt voor de tip!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Kunnen jullie trouwens ook geen Netflix installeren vanuit de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dimmak schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:01:
Niet opgevallen.. misschien twee accounts op gsm.?

Anders apk bij apk mirror ophalen.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polster
dimmak schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:01:
Kan het gewoon installeren. Heb je de bootloader unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Polster schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

Kan het gewoon installeren. Heb je de bootloader unlocked?
Ah, dat is het dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Yep heel stom maar als de bootloader unlocked is heb je 2 opties:
1. Losse apk downloaden van Apk mirror en handmatig up to date houden.
2. Rooten met Magisk. Dan werkt het automatisch weer zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Polster schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

Yep heel stom maar als de bootloader unlocked is heb je 2 opties:
1. Losse apk downloaden van Apk mirror en handmatig up to date houden.
2. Rooten met Magisk. Dan werkt het automatisch weer zoals voorheen.
Tijd om mijn bootloader weer te locken. Heb hem toch niet meer geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Iemand ervaring met reparaties en garantie?

De batterij is tegenwoordig aardig ruk, wat nog niet eens het grootste probleem is. Ook laadt het toestel niet meer goed. Telefoon geeft wel dat hij aan de lader hangt, maar er gaan alleen procenten af. Nu krijg ik zelf maandag de Pixel 3, maar ik wil de Pixel 2 aan mijn vrouw geven. Maar het liefst pas na reparatie natuurlijk.

Dus kan ik hem makkelijk opsturen? En gaan ze de telefoon dan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pamtastic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07-2022
dimmak schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:40:

De batterij is tegenwoordig aardig ruk, wat nog niet eens het grootste probleem is. Ook laadt het toestel niet meer goed. Telefoon geeft wel dat hij aan de lader hangt, maar er gaan alleen procenten af. Nu krijg ik zelf maandag de Pixel 3, maar ik wil de Pixel 2 aan mijn vrouw geven. Maar het liefst pas na reparatie natuurlijk.

Dit is volgens mij mede afhankelijk van waar je 'm gekocht hebt. Ik verwacht dat e.e.a. in ieder geval nog wel onder garantie valt, gezien de ouderdom van de Pixel 2.
Kijk eens hier:
https://support.google.co...0?hl=nl&ref_topic=3244667

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
pamtastic schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:13:
[...]

Dit is volgens mij mede afhankelijk van waar je 'm gekocht hebt. Ik verwacht dat e.e.a. in ieder geval nog wel onder garantie valt, gezien de ouderdom van de Pixel 2.
Kijk eens hier:
https://support.google.co...0?hl=nl&ref_topic=3244667

Succes.
Had ik inderdaad gelezen. Maar ze houden het allemaal lekker open. Ik ben er iig mee terug naar de winkel gegaan. Ik hoop dat ze hem fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
dimmak schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:40:

Herkenbaar probleem! Batterij is echt ruk ja. Begin van de middag lijkt de batterij al dood te gaan. Wat daarbij vervolgens niet helpt is dat mijn oplader niet aan de telefoon blijft hangen of bij het minste of geringste losschiet. Blijkbaar een probleem dat meer voorkomt bij de Pixel 2.

Nog meer mensen last van of ervaring met hoe de winkel (Belsimpel in dit geval) ermee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
unknowndb schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:19:
[...]

Herkenbaar probleem! Batterij is echt ruk ja. Begin van de middag lijkt de batterij al dood te gaan. Wat daarbij vervolgens niet helpt is dat mijn oplader niet aan de telefoon blijft hangen of bij het minste of geringste losschiet. Blijkbaar een probleem dat meer voorkomt bij de Pixel 2.

Nog meer mensen last van of ervaring met hoe de winkel (Belsimpel in dit geval) ermee omgaat?
Ik ben ermee naar de winkel gegaan. Heb er nog niks van gehoord, dus ik geef wel even een update als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
unknowndb schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:19:
[...]

Heb de telefoon terug gekregen van reparatie. Via de winkel is de reparatie gedaan door Dynafix. Ze hebben wel de chargingport gerepareerd, maar geen batteryswap gedaan. Batterylife is dus nog steeds ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Laatst online: 17-06 10:50
Is de Pixel 2 vandaag nog 250€ waard?
Ik heb er eentje op het oog, wil hem vooral gebruiken om (portret)foto's te nemen eigenlijk, naast wat WhatsApp en beheren van mail en dergelijke.

Er zou nog enkele maanden fabrieksgarantie op zijn, wel geen lader of verpakking enzo aanwezig ...

Ik twijfel, maar voor dat geld ga ik nergens zo'n camera vinden in een telefoon denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
BeArt schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:52:
Is de Pixel 2 vandaag nog 250€ waard?
Ik heb er eentje op het oog, wil hem vooral gebruiken om (portret)foto's te nemen eigenlijk, naast wat WhatsApp en beheren van mail en dergelijke.

Er zou nog enkele maanden fabrieksgarantie op zijn, wel geen lader of verpakking enzo aanwezig ...

Ik twijfel, maar voor dat geld ga ik nergens zo'n camera vinden in een telefoon denk ik?
250 euro is de telefoon meer dan waard momenteel. Prima specs voor die prijs en je kan nog een tijdje updates meepakken. De camera is voor die prijs natuurlijk al helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
  • Laatst online: 17-06 10:50
dimmak schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:09:
[...]

250 euro is de telefoon meer dan waard momenteel. Prima specs voor die prijs en je kan nog een tijdje updates meepakken. De camera is voor die prijs natuurlijk al helemaal goed.
Heb het toestel nu enkele dagen in gebruik, en nu al foto's genomen waar we nog vele jaren met plezier naar gaan kijken. O+

Heerlijk toestel, hier ga ik geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
BeArt schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:37:
[...]

Heb het toestel nu enkele dagen in gebruik, en nu al foto's genomen waar we nog vele jaren met plezier naar gaan kijken. O+

Heerlijk toestel, hier ga ik geen spijt van krijgen.
Ik heb het toestel al 1.5 jaar zonder deze ooit gereset te hebben, en het ding werkt nog steeds snel. Ik denk dat ik er nog wel even mee ga doen, en ik denk dat het er ook nog wel even mee kan. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik krijg vandaag een aantal nood berichten ivm de KPN storing dat 112 niet werkt.. Normaal gesproken worden deze in de berichtenbox opgeslagen, maar ik vind ze niet terug.. Bij de P2 van mijn vrouw ook onvindbaar.. Is dit een instelling of hebben meer P2 eigenaars hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
android 10 komt nu binnen OTA 1216,1MB groot .. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-06 09:55
Ik heb nu sinds een week een tweedehands pixel 2. Op zich een fijn apparaat maar de batterij duur valt me flink tegen. Als ik zit te browsen is iedere minuut 1 procent drop. Vraag me af of dit de batterij zelf is of dat het de standaard is.

Reparaties van de accu verschillen namelijk nogal. Ik zie ze van €40 t/m €260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ik kom het onderstaande net tegen op reddit

https://www.reddit.com/r/...hh_is_out_now_on_pixel_2/

Net even bij systeem -> gebaren gekeken en ik heb de optie er ook staan. Leuk dat er zo af en toe nog nieuwe features naar de Pixel2 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-06 10:11

WouterB

3680 Wp

soskes schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:16:
Ik heb nu sinds een week een tweedehands pixel 2. Op zich een fijn apparaat maar de batterij duur valt me flink tegen. Als ik zit te browsen is iedere minuut 1 procent drop. Vraag me af of dit de batterij zelf is of dat het de standaard is.

Reparaties van de accu verschillen namelijk nogal. Ik zie ze van €40 t/m €260.
Dat is niet de normale duur. Met weinig gebruik kon ik toen hij nieuw was 2 maanden halen. Met veel gebruik makkelijk een dag. Nu na bijna 2 jaar helaas de batterij te ver leeg getrokken, en nu is de duur een halve dag, en reset hij soms (bijv bij het openen van de camera-app). Gok dat de batterij geen piekspanning meer kan leveren.

Van wat ik begrepen heb is de duurdere reparatie met een nieuw scherm, aangezien het scherm eraf moet, en er een kans is dat het scherm dan sneuvelt... Als er iemand goede ervaringen heeft met batterij wissel dan hoor ik het graag, want op zich kan mijn pixel nog wel een jaar mee, (mits de accuduur weer normaal wordt en de resets weer stoppen)

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

• soskes
Heb nu ook het issue dat een beltoon te zacht is evenals het volume van de media. Als ik bijv. inde NOS app het journaal bekijk hoor ik er niets van. Dit had ik voorheen met de Pixel 2 XL niet. In dit forum zie ik het ook niet terug, iemand anders wel last van? En nog belangrijker, een oplossing hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Heb sinds kort een Fossil smartwatch Wear 2.0 in combinatie met mijn Google Pixel 2.

Ik heb echter volgende vervelend probleem.
Wanneer mijn Pixel 2 verbonden is met mijn smartwatch krijg ik op mijn gsm geen notificatie te zien van een gemiste oproep.
Notificatie staat wel op mijn smartwatch.

Wanneer ik de connectie verbreek en ik een gemist oproep heb krijg ik wel een notificatie op mijn gsm.

Iemand die hier ook last van heeft en is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Ik heb een Diesel smartwatch met de Pixel 2 gehad (inmiddels de phone weg).
Geen problemen, eerste waar ik aan denk is of je wel overal toestemming voor hebt gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
Bij mijn weten zijn alle toestemmingen gegeven. En zou niet weten waar ik toestemming moet geven dat mijn GSM mij een melding mag geven in geval van een gemiste oproep ....

Alle andere meldingen komen zowel binnen op mijn GSM als smartwatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-06 10:11

WouterB

3680 Wp

WouterB schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:45:
[...]

Dat is niet de normale duur. Met weinig gebruik kon ik toen hij nieuw was 2 maanden halen. Met veel gebruik makkelijk een dag. Nu na bijna 2 jaar helaas de batterij te ver leeg getrokken, en nu is de duur een halve dag, en reset hij soms (bijv bij het openen van de camera-app). Gok dat de batterij geen piekspanning meer kan leveren.

Van wat ik begrepen heb is de duurdere reparatie met een nieuw scherm, aangezien het scherm eraf moet, en er een kans is dat het scherm dan sneuvelt... Als er iemand goede ervaringen heeft met batterij wissel dan hoor ik het graag, want op zich kan mijn pixel nog wel een jaar mee, (mits de accuduur weer normaal wordt en de resets weer stoppen)
Update: geen winkel in de buurt kunnen vinden, dus online maar een nieuwe accu besteld en het zelf gedaan. Viel me uiteindelijk mee (al ben je toch iets van anderhalf uur bezig) en mijn telefoon doet het weer goed!

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Android 11 Beta is nu beschikbaar via OTA.

Het registreren bij het beta program wilde vanochtend nog niet echt lukken. Via een VPN kwam ik er wel doorheen. Ik ben de update nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
SuperKneus schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:37:
Android 11 Beta is nu beschikbaar via OTA.

Het registreren bij het beta program wilde vanochtend nog niet echt lukken. Via een VPN kwam ik er wel doorheen. Ik ben de update nu aan het downloaden.
Bij mij draait hij ook op m'n Pixel 2.
Tot nu toe geen problemen, zelfs de bank-apps doen het nog gewoon.
Wat ik wel een beetje irritant vind is dat mijn achtergrondafbeelding iets ingezoomd weergegeven wordt, en uitzoomt zodra ik mijn notificaties open.
Verder was ik de screenshot-knop in het powermenu kwijt, en ik had net een week geleden via een adb-shell commando screen recording mogelijk gemaakt via die knop. Echter is screen recording nu gewoon toegevoegd aan de quick-toggles (moest hem er wel even zelf bij zetten).
Tot nu toe ben ik een happy camper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
wat ik nog niet echt door heb is hoe ik uit een spel kan gaan. Normaal was dat een swipe vanaf de onderkant maar nu werkt dat niet lekker. Ik moet nu eerst het notificatiemenu naar beneden trekken en dan kan ik pas uit een game gaan.

Verder lijkt de auto brightness niet lekker te werken.

Maar voor de rest draait hij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
SuperKneus schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:37:
wat ik nog niet echt door heb is hoe ik uit een spel kan gaan. Normaal was dat een swipe vanaf de onderkant maar nu werkt dat niet lekker. Ik moet nu eerst het notificatiemenu naar beneden trekken en dan kan ik pas uit een game gaan.

Verder lijkt de auto brightness niet lekker te werken.

Maar voor de rest draait hij goed.
Swipe vanuit de onderkant lijkt bij mij nog wel gewoon te werken.
Echter niet altijd, soms reageert hij niet, maar ook niet vanaf boven (voor notificaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Heeft er hier iemand al geprobeerd om een eSIM te installeren op zijn Pixel2? Ik draai de laatste beta en het lijkt er op dat het scannen van een QR code nu niet mogelijk is.

Als ik een mobile provider probeer toe te voegen dan heb ik alleen de mogelijkheid om een netwerk config te downloaden via wifi en geen optie om een QR code te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik weet wel dat dit topic zo goed al dood is, maar ik heb nu eenmaal een Pixel 2 (XL), dus starten we hier. het lijkt zich overigens niet te beperken tot de Pixel 2 maar komt ook voor bij andere modellen.

Sinds gisteren (afgelopen nacht eigenlijk), was mijn toestel erg warm en kwam er blijkbaar de Oktober update naar het toestel. Klein, nog geen 10MB, maar update nam toch even in beslag. Update uitgevoerd, toestel aan de lader gehangen (niet origineel, maar anders ook altijd afdoende), en gaan slapen.

Vanmorgen nam ik het toestel van de lader en de Pixel was erg warm. Accu % was nog maar 11% en liep zienderogen terug. Daarna het toestel maar even helemaal uitgezet, opnieuw opgestart en aan een andere lader gehangen met wat meer power. Daar hangt ie nu nog aan, laden lijkt verder goed te gaan.

Gezien mijn ervaring toch maar even gezocht en toen vond ik het volgende; https://www.reddit.com/r/..._now_it_runs_hot_and_the/

Maar vooral hier; https://www.google.com/se...oECAIQBQ&biw=1647&bih=889

Edit: Voor nu heb ik (op advies) TuneIn van de Pixel verwijderd, stond erop, deed er niets mee. Niet geschoten.....

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 15-10-2020 14:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 06:50
hardware-lover schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:10:Sinds gisteren (afgelopen nacht eigenlijk), was mijn toestel erg warm en kwam er blijkbaar de Oktober update naar het toestel. Klein, nog geen 10MB, maar update nam toch even in beslag. Update uitgevoerd, toestel aan de lader gehangen (niet origineel, maar anders ook altijd afdoende), en gaan slapen.

Vanmorgen nam ik het toestel van de lader en de Pixel was erg warm. Accu % was nog maar 11% en liep zienderogen terug. Daarna het toestel maar even helemaal uitgezet, opnieuw opgestart en aan een andere lader gehangen met wat meer power. Daar hangt ie nu nog aan, laden lijkt verder goed te gaan.
Das toevallig, had afgelopen week hetzelfde met mijn Pixel 2. Toestel was traag en batterij ontzettend snel leeg. Toen batterijgebruik gecheckt, TuneIn stond bovenaan (maar 2% van totaal maar toch). App verwijderd, sindsdien geen last meer van gehad.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@sfinx misschien toch niet zo'n toeval gezien het aantal meldingen? Afijn, het lijkt hier nu ook beter te gaan 👌

Testing, one, two ...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Google Pixel 2] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Google Pixel 2] Het grote Accessoires topic