Google heeft zijn Pixel 2- en Pixel 2 XL-smartphones gepresenteerd. De toestellen kosten 799 en 939 euro, een paar tientjes meer dan de Pixel-telefoons van vorig jaar, en komen vooralsnog niet naar de Benelux. De kleinere Pixel heeft een oledscherm met een diagonaal van 5" en een resolutie van 1920x1080 pixels. De grotere smartphone heeft een 6"-oledscherm van LG met een resolutie van 2880x1440 pixels. Beide telefoons hebben een 12-megapixelcamera met optische beeldstabilisatie en f/1.8-lens. De Pixels krijgen bovendien een portretmodus. Dat werkt zonder secundaire camera. Dat is volgens Google mogelijk doordat pixels een 'left view' en 'right view' hebben. De software berekent het verschil in perspectief door naar afstanden tot objecten. Google heeft de 3,5mm-jack weggehaald van de behuizing van beide Pixel 2-telefoons. Op het gebied van audio heeft de zoekgigant wel de stereo-speakers aan de voorkant teruggebracht. Die zaten enkele jaren geleden ook op Nexus-telefoons, maar de Pixels van vorig jaar hadden een monospeaker aan de onderkant. Google claimt dat de vingerafdrukscanner sneller is dan op andere smartphones. Dat zou een verbetering zijn, want de scanner van de eerste Pixel is langzamer dan die van concurrenten. Op het homescreen heeft Google de functie At A Glance toegevoegd. Daar staan nu alleen nog kalenderitems, maar in de toekomst kan daar ook verkeer staan of andere meldingen. De functie Active Edge activeert Assistant, zodat gebruikers geen knoppen hoeven in te drukken. Die functie verscheen als eerste op de HTC U11. Bovendien worden de Pixel 2-telefoons de eerste toestellen met Google Lens. Die functie doet aan beeld- en tekstherkenning van beelden uit de camera. Zo kan het restaurants en telefoonnummers herkennen in beeld en relevante informatie tonen. Het Amerikaanse bedrijf kondigde Lens vijf maanden geleden aan tijdens de eigen ontwikkelaarsconferentie I/O. De Pixels krijgen bovendien stickers die werken in de camera-app. Dat gaat niet om statische plaatjes, maar kunnen ook geanimeerde karakters zijn die op elkaar reageren. Er komen onder meer stickerpacks van Stranger Things en Star Wars: The Last Jedi. De Pixel 2-telefoons renderen de karakters met 60fps. De behuizing van de smartphones is waterbestendig met een ip67-certificering. De Pixel-telefoons komen niet naar de Benelux, maar wel naar Duitsland. De kleinere Pixel kost 799 euro, terwijl de Pixel 2 XL 939 euro moet opbrengen. De kleinere versie komt uit op 17 oktober, de grotere laat nog zes weken op zich wachten. De basisversies hebben een opslag van 64GB, terwijl er 128GB-varianten komen voor een meerprijs van 110 euro. Google levert voor die prijs een Home Mini-speaker mee.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Weet iemand toevallig of de Google Fabric Cases instore bij Duitse winkels te vinden is? Mijn Google zoektocht brengt me helaas nergens nuttigs.
Ik ben ook naarstig op zoek naar deze case. Kan hem online nergens vinden behalve de buitenlandse google stores en dat werkt hier natuurlijk niet.Sagaris schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:02:
Weet iemand toevallig of de Google Fabric Cases instore bij Duitse winkels te vinden is? Mijn Google zoektocht brengt me helaas nergens nuttigs.
Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl
Ik zie net op mijn link dat 2 kleuren op pre-order status staan en 2 kleuren op levering 15 november. Misschien dat ze op dit moment alleen nog bij Google zelf te krijgen zijn.EvilBeegee schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:54:
[...]
Ik ben ook naarstig op zoek naar deze case. Kan hem online nergens vinden behalve de buitenlandse google stores en dat werkt hier natuurlijk niet.
Zojuist als reserve nog 5 USB-C headphone adapters gekocht in China, omdat ik toch bang ben dat ik deze snel kwijt ga raken. Zal als ik ze binnen heb laten weten of er verschil zit met de originele.
Toen ik 23 oktober mijn Pixel 2 ophaalde in Mediamarkt Duisburg-Marxloh hadden ze de Pixel nog niet op display liggen en ook geen Pixel-hoesjes.Sagaris schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:02:
Emperor_ zegt in het levertijden topic dat er toen hij ging kijken bij verschillende mediamarkten ook nog weinig op display lag omdat Google daarvoor nog langs moest komen.. Maargoed, dat kan ondertussen anders zijn.
De case met leren achterkant die in de Google store te vinden is kun je trouwens wel rechtstreeks via Bellroy bestellen. Deze heb ik besteld en is al onderweg vanuit de UK.
Zijn er al mensen die een goede glazen screen protector hebben gevonden?
Ik heb zelf nu 2 dagen de Ultimate Shield Google Pixel 2 Tempered Glass Screen Protector die wordt geleverd vanuit de UK.
Ik heb deze al vroeg besteld en toen hij al verzonden was kreeg ik een e-mail van Ultimate Shield dat hun eerste batch geen opening had voor de lichtsensor bovenin. Hierdoor denkt de telefoon dat het altijd donker is en gaat de helderheid omlaag en ook gaat het scherm niet uit tijdens het telefoneren.
Ik zou zodra de nieuwe versie klaar zou zijn een nieuwe opgestuurd krijgen. Gisteren heb ik bericht gekregen dat ze klaar zijn en dat hij maandag naar me opgestuurd wordt.
De foute versie heb ik zolang maar vast op mijn telefoon gezet. Kon ik mooi vast oefenen om hem er zo schoon en recht mogelijk op te krijgen. Dit is de eerste keer dat ik een (glazen) screen protector gebruik.
Het is erg goed gelukt en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de pasvorm en het installatiegemak. De screen protector bedekt volledig de glazen voorkant van de telefoon en volgt aan de randen de ronding van het glas. Hij is zwart waar de telefoon ook zwart is (dus rondom het scherm en de sensoropeningen) en dat vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Er zit waarschijnlijk alleen lijm onder het zwarte gedeelte (de randen dus). Dat maakt dat ik toen ik hem er op legde hij niet gelijk vast plakte, maar ik hem nog ietsje kon schuiven, zodat hij nu exact goed zit.
De pasvorm is zoals ik al zei echt perfect. Als je de telefoon bekijkt lijkt het alleen of het scherm iets hoger is dan gewoonlijk, pas als je naar de sensoren kijkt zie je dat er een screenprotector op zit. Als het scherm uit staat zie je boven het scherm wel dat het glas dikker is en spiegelt het meer, maar dat heb je bij elke screen protector. Ook zie ik de always-on tijdklok minder goed, maar dat kan ook komen doordat de helderheid van het scherm heel laag is omdat hij de lichtsensor bedekt.
Er zit een dot-matrix grid op het glas om ruimte te houden tussen de protector en het scherm, maar die is bijna niet te zien. Als ik het scherm uit doe en hem onder een schuine hoek tegen het licht in bekijk zie ik wel een plek met Newton's rings, maar van voren en als het scherm aan staat zie je dat niet.
Mijn telefoonhoes is die van Bellroy, die ook via de Google store verkocht wordt. Deze gaat niet over het scherm heen, dus deze werkt goed met de glazen screen protector. De screen protector is dan even hoog als de randen van de case, dus de telefoon op zijn scherm leggen raad ik niet aan. Als je een case heb die wel over het glas heen gaat (zoals die van Spigen volgens mij), dan is deze screen protector denk ik niet geschikt (naar wat ik online lees over full-screen protectors).
Ik zie uit naar de nieuwe versie die ik binnenkort binnen moet krijgen en waar wel een opening zit bij de lichtsensor.
Ik heb zelf nu 2 dagen de Ultimate Shield Google Pixel 2 Tempered Glass Screen Protector die wordt geleverd vanuit de UK.
Ik heb deze al vroeg besteld en toen hij al verzonden was kreeg ik een e-mail van Ultimate Shield dat hun eerste batch geen opening had voor de lichtsensor bovenin. Hierdoor denkt de telefoon dat het altijd donker is en gaat de helderheid omlaag en ook gaat het scherm niet uit tijdens het telefoneren.
Ik zou zodra de nieuwe versie klaar zou zijn een nieuwe opgestuurd krijgen. Gisteren heb ik bericht gekregen dat ze klaar zijn en dat hij maandag naar me opgestuurd wordt.
De foute versie heb ik zolang maar vast op mijn telefoon gezet. Kon ik mooi vast oefenen om hem er zo schoon en recht mogelijk op te krijgen. Dit is de eerste keer dat ik een (glazen) screen protector gebruik.
Het is erg goed gelukt en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de pasvorm en het installatiegemak. De screen protector bedekt volledig de glazen voorkant van de telefoon en volgt aan de randen de ronding van het glas. Hij is zwart waar de telefoon ook zwart is (dus rondom het scherm en de sensoropeningen) en dat vind ik persoonlijk de mooiste oplossing. Er zit waarschijnlijk alleen lijm onder het zwarte gedeelte (de randen dus). Dat maakt dat ik toen ik hem er op legde hij niet gelijk vast plakte, maar ik hem nog ietsje kon schuiven, zodat hij nu exact goed zit.
De pasvorm is zoals ik al zei echt perfect. Als je de telefoon bekijkt lijkt het alleen of het scherm iets hoger is dan gewoonlijk, pas als je naar de sensoren kijkt zie je dat er een screenprotector op zit. Als het scherm uit staat zie je boven het scherm wel dat het glas dikker is en spiegelt het meer, maar dat heb je bij elke screen protector. Ook zie ik de always-on tijdklok minder goed, maar dat kan ook komen doordat de helderheid van het scherm heel laag is omdat hij de lichtsensor bedekt.
Er zit een dot-matrix grid op het glas om ruimte te houden tussen de protector en het scherm, maar die is bijna niet te zien. Als ik het scherm uit doe en hem onder een schuine hoek tegen het licht in bekijk zie ik wel een plek met Newton's rings, maar van voren en als het scherm aan staat zie je dat niet.
Mijn telefoonhoes is die van Bellroy, die ook via de Google store verkocht wordt. Deze gaat niet over het scherm heen, dus deze werkt goed met de glazen screen protector. De screen protector is dan even hoog als de randen van de case, dus de telefoon op zijn scherm leggen raad ik niet aan. Als je een case heb die wel over het glas heen gaat (zoals die van Spigen volgens mij), dan is deze screen protector denk ik niet geschikt (naar wat ik online lees over full-screen protectors).
Ik zie uit naar de nieuwe versie die ik binnenkort binnen moet krijgen en waar wel een opening zit bij de lichtsensor.
Ik heb zelf inmiddels een screenprotector uit China ontvangen. Pas ook perfect, valt me reuze mee. Enige nadeel is wel dat hier ook de lichtsensor wordt bedekt, waardoor de automatische helderheid niet meer werkt. Deze heb ik dan nu uitgezet. Mocht dat niet bevallen dan koop ik wellicht ook de hierboven genoemde Ultimate Shield. Verder merk ik wel dat de oleofobische coating tegen vingerafdrukken wat minder is dan op het originele scherm en ik dus wat vaker moet poetsen. Is voorlopig de nadelen meer dan waard.
Update: always on display werkt dus volledig op basis van lichtsensor en dus vrijwel niet zichtbaar en ook proximity sensor werkt niet tijdens telefoongesprekken.
Update: always on display werkt dus volledig op basis van lichtsensor en dus vrijwel niet zichtbaar en ook proximity sensor werkt niet tijdens telefoongesprekken.
[ Voor 9% gewijzigd door JTH4 op 07-11-2017 09:51 ]
Heb je deze inmiddels al? Ik zit hier ook naar te kijken want de foto's lijken erg mooi. Alleen de zijkanten lijken wel vrij plastic, hoe is dat in de praktijk?brem schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:02:
[...]
Toen ik 23 oktober mijn Pixel 2 ophaalde in Mediamarkt Duisburg-Marxloh hadden ze de Pixel nog niet op display liggen en ook geen Pixel-hoesjes.
Emperor_ zegt in het levertijden topic dat er toen hij ging kijken bij verschillende mediamarkten ook nog weinig op display lag omdat Google daarvoor nog langs moest komen.. Maargoed, dat kan ondertussen anders zijn.
De case met leren achterkant die in de Google store te vinden is kun je trouwens wel rechtstreeks via Bellroy bestellen. Deze heb ik besteld en is al onderweg vanuit de UK.
Ik heb nu een aantal gehard glas screenprotectors besteld van eBay, en tot nu toe is er nog geen een die mooi past. Ze hebben wel uitsnedes voor de sensoren, maar laten teveel ruimte over aan de zijkant. Ik zit nu ook te kijken naar zo'n folie, dus als je nog een andere wel werkende tegen komt, houd ons op de hoogte.JTH4 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:34:
Ik heb zelf inmiddels een screenprotector uit China ontvangen. Pas ook perfect, valt me reuze mee. Enige nadeel is wel dat hier ook de lichtsensor wordt bedekt, waardoor de automatische helderheid niet meer werkt. Deze heb ik dan nu uitgezet. Mocht dat niet bevallen dan koop ik wellicht ook de hierboven genoemde Ultimate Shield. Verder merk ik wel dat de oleofobische coating tegen vingerafdrukken wat minder is dan op het originele scherm en ik dus wat vaker moet poetsen. Is voorlopig de nadelen meer dan waard.
Ik zag op de Duitse Media Markt site dat je ze kon bestellen en ophalen in een vestiging, levertijd 9-10 dagen. Good enough for me.Sagaris schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:02:
Ja, ik heb hem 30 oktober binnengekregen (24e besteld bij Bellroy). Ik vind hem erg mooi (ik heb de caramel variant). Hij ziet er uit zoals op de foto. De randen zijn inderdaad van kunststof net als de rest van de binnenkant. Op deze manier konden ze een slanke case maken die toch grotendeels met leer bekleed is. Het kunststof heeft een matte finish, voelt niet goedkoop aan en sluit heel goed om de telefoon. Er zit bij mij wel een kleine bolling in de rand rechtsboven bij de speaker waardoor hij daar iets wijder zit, maar dat is niet storend en ik denk dat dat wel wegtrekt en anders kan ik hem nog wel even ergens tussen klemmen om dat weg te krijgen. De rand sluit tot ongeveer een halve millimeter rondom het glas waardoor je een volledige dekkende screenprotector kunt gebruiken. Hij is ietsje hoger waardoor je de telefoon (zonder screenprotector) op zijn gezicht neer zou kunnen leggen. Ik heb een glazen screenprotector van Ultimate Shield en als deze er op zit dan is het scherm qua hoogte bijna gelijk met de rand van de case (een fractie hoger) dus moet je de telefoon niet meer op zijn gezicht leggen, maar het spwipen vanaf de zijkanten van het scherm gaat dan perfect.Cyleo schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:49:
[...]
Heb je deze inmiddels al? Ik zit hier ook naar te kijken want de foto's lijken erg mooi. Alleen de zijkanten lijken wel vrij plastic, hoe is dat in de praktijk?
[...]
Ik heb nu een aantal gehard glas screenprotectors besteld van eBay, en tot nu toe is er nog geen een die mooi past. Ze hebben wel uitsnedes voor de sensoren, maar laten teveel ruimte over aan de zijkant. Ik zit nu ook te kijken naar zo'n folie, dus als je nog een andere wel werkende tegen komt, houd ons op de hoogte.
Het leer achterop is echt leer, het ziet er erg smetteloos uit waardoor je in het begin eigenlijk alleen kunt ruiken dat het echt is. Maar ik denk dat het met het gebruik, in tegenstelling tot nepleer, steeds mooier zal worden. Het is een dunne laag die heel precies gesneden en op de kunststof case gelijmd is. De overgang van leer naar kunststof rand is vrijwel vloeiend.
Al met al echt een strak afgewerkte kwaliteitscase. Ik heb ook een leren card sleeve en sleutelhanger bij Bellroy besteld en die zijn beide ook van hoge kwaliteit.
Over de glazen screenprotector:
Zoals je in mijn post hierboven kunt lezen is de glazen screenprotector van Ultimate Shield in mijn ogen echt super goed. Ik heb helaas de vervangende (met uitsnede bij de lichtsensor) nog niet binnen maar de eerste die ze stuurden past echt perfect over het glas, exact de bolling aan de zijkant volgend en ook exact even groot als het glas van de telefoon zelf. Zodra ik de vervangende binnen heb zal ik laten weten of deze afgezien van de lichtsensoruitsnede hetzelfde is. Ik heb helaas momenteel geen fototoestel in huis waarmee ik een foto kan maken van mijn telefoon. Als ik daar wel de kans voor krijg, dan zal ik die uploaden.
Ik had ook een Slickwrap besteld voor de Pixel en die heb ik nu ook binnen. Daar hebben ze ook een gratis glazen screenprotector bij gedaan, maar die is inderdaad kleiner dan het scherm en ziet er niet uit vergeleken bij die van Ultimate Shield. (Waarom niet volledig dekkend? een Slickwrap gaat niet over het scherm dus een volledige screenprotector is gewoon mogelijk. Waarschijnlijk vanwege de prijs. Een gebogen glazen screenprotector is een stuk moeilijker te maken).
Update..
Heb je toevallig ook al die USB C - 3,5mm adapters aangekregen? En zo ja, werken die naar behoren?JTH4 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:34:
Zijn zeker binnen gekomen. Pixel 2 geeft bij beide de melding dat ze alleen geschikt zijn voor analoge output. Beide zijn oorspronkelijk voor de Xiaomi Mi 6 ontworpen, deze heeft blijkbaar nog wel analoge audio output in de USB-C poort. Pixel 2 doet daar in elk geval niet aan dus werken ze helaas niet.TTC schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:59:
[...]
Heb je toevallig ook al die USB C - 3,5mm adapters aangekregen? En zo ja, werken die naar behoren?
Gaat om de Tochic Usb Type-C To 3.5MM en de Original Xiaomi Type-C USB to 3.5mm.
Inmiddels wel de Xiaomi USB-C ANC oortjes ontvangen. Doen het prima, maar de geluidskwaliteit is minder dan bijvoorbeeld de Hybrid Pro's. Schijnt dat de DAC die erin zit een wat vlak profiel kiest, wat niet aangepast kan worden met bijvoorbeelde de Spotify equilizer. De active noise cancelling werkt wel iets, maar verre van perfect. Is ook uit te zetten. Voordeel is in elk geval dat er geen adapter nodig is
Jammer, daar vreesde ik al voor.JTH4 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:55:
[...]
Zijn zeker binnen gekomen. Pixel 2 geeft bij beide de melding dat ze alleen geschikt zijn voor analoge output. Beide zijn oorspronkelijk voor de Xiaomi Mi 6 ontworpen, deze heeft blijkbaar nog wel analoge audio output in de USB-C poort. Pixel 2 doet daar in elk geval niet aan dus werken ze helaas niet.
Gaat om de Tochic Usb Type-C To 3.5MM en de Original Xiaomi Type-C USB to 3.5mm.
Inmiddels wel de Xiaomi USB-C ANC oortjes ontvangen. Doen het prima, maar de geluidskwaliteit is minder dan bijvoorbeeld de Hybrid Pro's. Schijnt dat de DAC die erin zit een wat vlak profiel kiest, wat niet aangepast kan worden met bijvoorbeelde de Spotify equilizer. De active noise cancelling werkt wel iets, maar verre van perfect. Is ook uit te zetten. Voordeel is in elk geval dat er geen adapter nodig is
Momenteel zie ik maar 2 mogelijke opties:
-Officiële HTC USB C to 3,5mm adapter
-Google USB C to 3,5mm adapter.
Maar enkel de HTC adapter is momenteel beschikbaar, en die kost rond de 20 euro.
In de Duitse Play Store is de Google adapter momenteel Out of Stock.
Op vlak van tempered glass screen protectors lijkt er ook nog geen perfect product op de markt te zijn.
Dus toch nog eventjes volhouden met een plastieken versie.
Wel net mijn MNML case ontvangen, de clear white versie. ZIe er zeer proper uit rond mijn Kinda Blue Pixel 2! Echt een aanrader.
Hmm, dus vooralsnog geen mogelijkheid om die geinige Google fabric hoesjes opgestuurd te krijgen naar Nederland?
Ik heb inmiddels deze site gevonden, voor wie echt graag de fabric hoesjes wil: ze doen aan wereldwijde verzending https://techbug.my/product/official-pixel-2-pixel-2-xl-case-fabric-malaysia/partyondude schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:23:
Hmm, dus vooralsnog geen mogelijkheid om die geinige Google fabric hoesjes opgestuurd te krijgen naar Nederland?
Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl
Hoi allen,
Ik heb nu een drietal weken een pixel 2 via Belsimpel. Briljante telefoon, helemaal tevreden mee.
Behalve 1 ding: de USB-C naar Audiojack adapter die er bij zat had een draadbreuk. Teruggestuurd naar Belsimpel die er geen raad mee wist en mij als compensatie dit kabeltje aanbood: https://www.onlinekabelsh...?channable=e17871.NDY0MjU
Ik kan er van uitgaan dat dit kabeltje niet de digital audio support, neem ik aan? Ik las in een eerdere post hier dat er maar 2 opties zijn; de adapter van HTC, of de officiële van Google. Beide zijn natuurlijk niet te bestellen in NL. Zit er nu niks op dan te wachten tot ze hier beschikbaar zijn, of stad en land afzoeken naar een adapter die wel Digital Audio support? Ik vind het vreemd dat het nog mogelijk moet zijn om een kabeltje met draadbreuk aan een klant te leveren, die dingen kunnen toch gewoon automagisch doorgemeten worden bij QA?
Anyway, graag hoor ik of ze ergens te vinden zijn.
edit: op de HTC site is hij te bestellen voor een totaalbedrag van 27(!) Euro, dit met 14 euro verzendkosten....
Ik heb nu een drietal weken een pixel 2 via Belsimpel. Briljante telefoon, helemaal tevreden mee.
Behalve 1 ding: de USB-C naar Audiojack adapter die er bij zat had een draadbreuk. Teruggestuurd naar Belsimpel die er geen raad mee wist en mij als compensatie dit kabeltje aanbood: https://www.onlinekabelsh...?channable=e17871.NDY0MjU
Ik kan er van uitgaan dat dit kabeltje niet de digital audio support, neem ik aan? Ik las in een eerdere post hier dat er maar 2 opties zijn; de adapter van HTC, of de officiële van Google. Beide zijn natuurlijk niet te bestellen in NL. Zit er nu niks op dan te wachten tot ze hier beschikbaar zijn, of stad en land afzoeken naar een adapter die wel Digital Audio support? Ik vind het vreemd dat het nog mogelijk moet zijn om een kabeltje met draadbreuk aan een klant te leveren, die dingen kunnen toch gewoon automagisch doorgemeten worden bij QA?
Anyway, graag hoor ik of ze ergens te vinden zijn.
edit: op de HTC site is hij te bestellen voor een totaalbedrag van 27(!) Euro, dit met 14 euro verzendkosten....
[ Voor 15% gewijzigd door envaal op 23-11-2017 11:39 ]
Goed gevonden,maar ik vind 60,- wel erg duur. Maar ze hebben ook de nieuwe daydream. Ik kan ook daar geen alternatief voor vinden.EvilBeegee schreef op donderdag 23 november 2017 @ 06:42:
[...]
Ik heb inmiddels deze site gevonden, voor wie echt graag de fabric hoesjes wil: ze doen aan wereldwijde verzending https://techbug.my/product/official-pixel-2-pixel-2-xl-case-fabric-malaysia/
[ Voor 5% gewijzigd door WybeP op 24-11-2017 18:02 ]
Ik dacht eerst ook voor zo'n fabric hoesje te gaan, tot ik 2 flinke nadelen hoorde:
* alle fabric hoesje behalve de hele donkere zijn gevoelig voor vlekken
* alle fabrik hoesjes zijn superglad, in de in van dat je mobiel gaat glijden als ie ergens op ligt.
Nu de Pixel2 maar veilig weggestopt in een Tech21, bevalt tot nu toe zeer goed.
* alle fabrik hoesjes zijn superglad, in de in van dat je mobiel gaat glijden als ie ergens op ligt.
Punt 1 kan ik nog geen mening over geven, heb hem pas een week. Punt 2 ben ik het niet mee eens. Zonder case is de Pixel 2 spekglad en glijdt overal heen, met case blijft hij gewoon liggen. Mijn Nexus 5X heeft ook een Google fabric case gehad en die gleed ook niet.catchingfire schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 22:19:
Ik dacht eerst ook voor zo'n fabric hoesje te gaan, tot ik 2 flinke nadelen hoorde:
Weet iemand als je nu de Ultimate Shield Google Pixel 2 Tempered Glass Screen Protector besteld deze wel juist is? Dus met opening bij de lichtsensor?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Weet iemand waar ik de Spigen Thin Fit kun bestellen in Nederland? Deze hoes gebruik ik al vanaf de Nexus 5 en ik ben er helemaal weg van!
Coolblue verkoopt ze voor de meeste toestellen wel, behalve voor de Pixel 2.
Deze bedoel je?dimmak schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:52:
Weet iemand waar ik de Spigen Thin Fit kun bestellen in Nederland? Deze hoes gebruik ik al vanaf de Nexus 5 en ik ben er helemaal weg van!
https://www.knaldeals.com...zbtK2hKglocRoCSosQAvD_BwE
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
De Ultimate Shield Google Pixel 2 Tempered Glass Screen Protector binnen gekregen. Deze werkt dus niet ivm de lichtsensor die dus bedekt zit. Ze sturen een nieuwe.
Raar dat jij nog de oude kreeg. Ik heb hun nieuwe versie al een tijdje in bezit (ook eerst de oude versie gekregen).Erik1805 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:21:
De Ultimate Shield Google Pixel 2 Tempered Glass Screen Protector binnen gekregen. Deze werkt dus niet ivm de lichtsensor die dus bedekt zit. Ze sturen een nieuwe.
De oude zonder nabijheidssensoropening werkte afgezien daarvan super goed. De nieuwe lijkt verder hetzelfde maar heeft bij mij onderin aan de zijkanten teveel ruimte tussen het glas en het scherm waardoor aanrakingen daar niet goed werken. Het glas golft meer dan de eerste versie. Het kan zijn dat ik hem niet goed aangebracht heb, of dat die van mij gewoon niet goed van de band gerold is.
Daarnaast zit er geen plaksel tussen de opening voor de nabijheidssensor en de speakeropening waardoor er via de speakeropening vuil tussen het glas en de nabijheidssensor komt (de nabijheidssensor is niet uitgesneden maar het glas is op die plek doorzichtig). Hierdoor blijft het scherm uit wanneer ik aan het bellen ben en de telefoon niet aan mijn oor houd, en het always-on scherm wordt meestal niet weergegeven omdat hij denkt dat de telefoon in mijn zak zit.
Ik heb hem er nu afgehaald om deze problemen.
Liever had ik gezien dat ze de nabijheidssensor helemaal uitgesneden hadden, net als de frontcamera.
Ik ben benieuwd hoe hij bij jou gaat zitten.
[ Voor 19% gewijzigd door brem op 08-12-2017 23:16 ]
Ik hou je wel even op de hoogte.brem schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:50:
[...]
Raar dat jij nog de oude kreeg. Ik heb hun nieuwe versie al een tijdje in bezit (ook eerst de oude versie gekregen).
De oude zonder nabijheidssensoropening werkte afgezien daarvan super goed. De nieuwe lijkt verder hetzelfde maar heeft bij mij onderin aan de zijkanten teveel ruimte tussen het glas en het scherm waardoor aanrakingen daar niet goed werken. Het glas golft meer dan de eerste versie. Het kan zijn dat ik hem niet goed aangebracht heb, of dat die van mij gewoon niet goed van de band gerold is.
Daarnaast zit er geen plaksel tussen de opening voor de nabijheidssensor en de speakeropening waardoor er via de speakeropening vuil tussen het glas en de nabijheidssensor komt (de nabijheidssensor is niet uitgesneden maar het glas is op die plek doorzichtig). Hierdoor blijft het scherm uit wanneer ik aan het bellen ben en de telefoon niet aan mijn oor houd, en het always-on scherm wordt meestal niet weergegeven omdat hij denkt dat de telefoon in mijn zak zit.
Ik heb hem er nu afgehaald om deze problemen.
Liever had ik gezien dat ze de nabijheidssensor helemaal uitgesneden hadden, net als de frontcamera.
Ik ben benieuwd hoe hij bij jou gaat zitten.
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar de Fabric cases voor de Pixel 2 (XL); ze zijn verkrijgbaar bij Amazon UK en die verzenden ook naar Nederland. Ik heb er inclusief verzendkosten en conversie naar euro €40,85 voor betaald.
https://www.amazon.co.uk/...ID=51qaGI3DygL&ref=plSrch
https://www.amazon.co.uk/...ID=51qaGI3DygL&ref=plSrch
Ik heb afgelopen maand de ultimate shield besteld en werkt perfect. Is de nieuwe verse met het doorzichtige glas voor de licht/nabijheidssensor. Enige probleem lijkt dat het doorzichtige gedeelte soms wat vies wordt als er stof via de speakeropening onder komt.
@JTH4 Thanks! En wat betreft het glas, zit daar iets van een (touch)patroon in of meer/minder reflectie dan het normale scherm?
Heb nu namelijk deze van Just in Case binnen, maar vind het touchpatroon beetje irritant dus heb hem nog niet erop willen plakken
Heb nu namelijk deze van Just in Case binnen, maar vind het touchpatroon beetje irritant dus heb hem nog niet erop willen plakken

Ik heb ondertussen ook mijn case en screenprotector binnen. Via het xda forum op de volgende items gekomen.
Case
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B07477L9JD
Screenprotector
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B075WWQBR6
De case bevalt mij goed. Mooie dunne case die er niet voor zorgt dat je telefoon een stuk dikker wordt maar die wel voor een goede bescherming zorgt.
De screenprotector heb ik vandaag binnen gekregen en er net 15min opzitten. Hij zit er goed op en past goed.
Case
Screenprotector
De case bevalt mij goed. Mooie dunne case die er niet voor zorgt dat je telefoon een stuk dikker wordt maar die wel voor een goede bescherming zorgt.
De screenprotector heb ik vandaag binnen gekregen en er net 15min opzitten. Hij zit er goed op en past goed.
Ik heb ook zo’n screenprotector gehad, en bij mij kwam er via de bovenkant stof onder. Toen heb ik hem er dus weer afgehaald. Ik heb hem nu al 2 maand zonder screenprotector en het gaat goed (wel in de fabric case)SuperKneus schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:53:
Ik heb ondertussen ook mijn case en screenprotector binnen. Via het xda forum op de volgende items gekomen.
Case
Screenprotector
Ik kan mijn skullcandy smoking buds 2 niet verbinden met bluetooth. De pixel 2 vind wel de tv van de buren maar niet mijn headset pal naast ...
Heeft iemand een idee? Het werkte prima op m'n 5x (die helaas dood is)
Heeft iemand een idee? Het werkte prima op m'n 5x (die helaas dood is)
opgelost, BT memory was vol

[ Voor 179% gewijzigd door A. Klooster op 11-02-2018 13:42 ]
Ik weet niet hoe er stof onder kan komen, vast geplakt is vast geplakt toch??Cyleo schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:34:
[...]
Ik heb ook zo’n screenprotector gehad, en bij mij kwam er via de bovenkant stof onder. Toen heb ik hem er dus weer afgehaald. Ik heb hem nu al 2 maand zonder screenprotector en het gaat goed (wel in de fabric case)
Maar goed ieder zijn mening en ervaring. Tot nu toe ben ik nog steeds blij met de case en de screenprotector.
Alleen maar beter, en wellicht heb jij een andere. Die van mij had alleen plakstrips aan de zijkanten, zodoende.SuperKneus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:39:
[...]
Ik weet niet hoe er stof onder kan komen, vast geplakt is vast geplakt toch??
Maar goed ieder zijn mening en ervaring. Tot nu toe ben ik nog steeds blij met de case en de screenprotector.
Update:PieterAelse schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:54:
@JTH4 Thanks! En wat betreft het glas, zit daar iets van een (touch)patroon in of meer/minder reflectie dan het normale scherm?
Paar dagen later toch maar erop gezet i.p.v. teruggestuurd, wil m'n telefoon liever protected dan kapot hebben. Touch patroon is bij sommige lichtinval wel zichtbaar, maar niet storend bij normaal gebruik. Na 1-2 weken merkte ik wel soms een "olievlek" op het midden van het scherm. Dan aanwezig, dan weer niet.. niet gelijk kunnen koppelen aan temperatuur, misschien vochtigheid van een ruimte?
Anyways, vorige week de telefoon laten stuiteren op (gelukkig) en houten vloer, geen schade van te zien. Maar sindsdien is de olievlek onder het scherm niet meer te zien maar wel stof

Dus ben nu op jacht naar weer een nieuwe (/andere) en kom als je echt iets goed wilts uit op deze uit dit AndroidPolice filmpje. Maar ben geen fan van de "notch-cutout", dus kent iemand een goede zoals deze maar dan zonder zo'n cutout? Eerder zoals die gelinkt van Bol.com.
Sinds kort ben ik ook een trotse eigenaar van de Pixel 2. Het toestel bevalt tot nu toe goed. Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een 2e oplader nu las ik er al heel veel verhalen over ivm de charging alleen kan ik nog niet de beste lader vinden.. Iemand hier ervaring mee of is de originele ergens te bestellen (daar gaat m'n voorkeur naar uit)
Ik kan deze enorm aanraden: https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Volledig USB-PD compliant, dus kun je alles met USB-C mee opladen. Ook de, mocht je hem hebben, switch docked
Volledig USB-PD compliant, dus kun je alles met USB-C mee opladen. Ook de, mocht je hem hebben, switch docked
eindelijk na een paar dagen zoeken deze cover/ booktype gevonden: https://www.stilgut.com/g...ok-type-without-clip.html
Het is de enige die ik kon vinden die de sleep/wake functie heeft.. en ziet er wel strak uit.
Het is de enige die ik kon vinden die de sleep/wake functie heeft.. en ziet er wel strak uit.
Iemand die nog een adresje heeft waar je de originele case (carbon/cement) van Google aan kan komen.
Amazon uk heeft ze niet op voorraad.
Andere adressen heb ik wel gevonden maar dan komen ze al snel boven de €50,- en dat vind ik toch weer wat teveel van het goede.
Amazon uk heeft ze niet op voorraad.
Andere adressen heb ik wel gevonden maar dan komen ze al snel boven de €50,- en dat vind ik toch weer wat teveel van het goede.
Ik heb hem uiteindelijk via huifkar uit Duitsland gehaald, maar dat was ook vies duur. Wellicht dat je met wat Tweakers een deal kan sluiten, maar in je eentje wordt het al rap die prijs.
Ik ben met ChromeIt bezig en dan komt ie op ongeveer €50,- incl. verzendkosten.
En ik kan ze misschien via een kennis in Duitsland aankomen die ze dan bij de Mediamarkt daar haalt en naar mij verzend.
Ik heb geen idee wat de verzendkosten vanuit Duitsland zouden kunnen zijn en of dat interessant is.
Vind €50,- wel erg veel voor een cover.
En ik kan ze misschien via een kennis in Duitsland aankomen die ze dan bij de Mediamarkt daar haalt en naar mij verzend.
Ik heb geen idee wat de verzendkosten vanuit Duitsland zouden kunnen zijn en of dat interessant is.
Vind €50,- wel erg veel voor een cover.
Heb dit toestel nu ook al een tijdje en bevalt uitstekend! Ik ben echter op zoek naar een mogelijkheid om tegelijk te kunnen laden en de headset te kunnen gebruiken.
Moshi https://www.moshi.com/usb...pter-with-charging#silver biedt hier een oplossing voor echter wanneer het toestel vergrendeld is en je wordt gebeld doet de audio het niet. Dus heb die terug gestuurd.
Iemand hier toevallig iets gevonden wat met een bedrade headset werkt? Ik wil namelijk geen Bluetooth.
Moshi https://www.moshi.com/usb...pter-with-charging#silver biedt hier een oplossing voor echter wanneer het toestel vergrendeld is en je wordt gebeld doet de audio het niet. Dus heb die terug gestuurd.
Iemand hier toevallig iets gevonden wat met een bedrade headset werkt? Ik wil namelijk geen Bluetooth.
Ik kwam vandaag toevallig langs een MM in Duitsland en dus maar meteen binnengelopen voor een originele cover.
Niet op voorraad
Schijnbaar bij geen enkele MM. Bestellen kan en duurt 2-3 dagen.
Blijf het een waardeloos iets vinden dat de originele niet in NL te koop zijn.
Als je ze al in het buitenland kan bestellen zijn ze nog eens veel te duur ook nog.
Niet op voorraad
Schijnbaar bij geen enkele MM. Bestellen kan en duurt 2-3 dagen.
Blijf het een waardeloos iets vinden dat de originele niet in NL te koop zijn.
Als je ze al in het buitenland kan bestellen zijn ze nog eens veel te duur ook nog.
Edit: verkeerde topic
[ Voor 80% gewijzigd door dimmak op 09-03-2018 08:51 ]
Ik heb recent een extra (lange) laadkabel gekocht en een 3,5mm male kabel gekocht, deze twee zijn in ieder geval aan te raden:
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Rapid charge werkt ook prima via de originele lader.
Rapid charge werkt ook prima via de originele lader.
Super tevreden met over de Pixel 2 XL en daarom ook maar wat accessoires besteld..
De Daydream View 2017 en de Pixel Buds waren(/zijn?) met een kleine toeslag te bestellen op Ebay..
vooral de Buds zijn leuk als de Assistent straks ook in het Nederlands werkt.. nu vooral makkelijk te dragen en super geluid.. zonder Assistant werkt ook het kiezen van het volgende nummer door twee keer te tikken op de dop.. dat is helaas anders als de Assistant is geactiveerd (toesteltaal in het Engels)..
Omdat de Assistant binnenkort Nederlandstalig is ook maar een Google Home via Ebay gekocht.. die was zelfs goedkoper dan in de Duitse Google Store..
Voor het eerst in vele jaren gsms ook maar eens een hoesje laten komen na het zien van het YouTube-filmpje over het design-verhaal.. en.. hoewel ik nooit hoesjes heb gebruikt (lastig in spijkerbroeken), is dit hoesje (van harde stof) echt super.. dit is het eerste hoesje dat niet uitziet of aanvoelt als een hoesje en zoals het moet één geheel is met het toestel.. hoewel de Pixel niet echt een hoesje nodig heeft (ziet amper gebruikssporen anders dan veel toestel met glazen achterkanten) ligt dit zelfs prettiger in de hand..
leuk spul.. dat Google..
De Daydream View 2017 en de Pixel Buds waren(/zijn?) met een kleine toeslag te bestellen op Ebay..
vooral de Buds zijn leuk als de Assistent straks ook in het Nederlands werkt.. nu vooral makkelijk te dragen en super geluid.. zonder Assistant werkt ook het kiezen van het volgende nummer door twee keer te tikken op de dop.. dat is helaas anders als de Assistant is geactiveerd (toesteltaal in het Engels)..
Omdat de Assistant binnenkort Nederlandstalig is ook maar een Google Home via Ebay gekocht.. die was zelfs goedkoper dan in de Duitse Google Store..
Voor het eerst in vele jaren gsms ook maar eens een hoesje laten komen na het zien van het YouTube-filmpje over het design-verhaal.. en.. hoewel ik nooit hoesjes heb gebruikt (lastig in spijkerbroeken), is dit hoesje (van harde stof) echt super.. dit is het eerste hoesje dat niet uitziet of aanvoelt als een hoesje en zoals het moet één geheel is met het toestel.. hoewel de Pixel niet echt een hoesje nodig heeft (ziet amper gebruikssporen anders dan veel toestel met glazen achterkanten) ligt dit zelfs prettiger in de hand..
leuk spul.. dat Google..
Gisteravond heb ik een update ontvangen van het beta programma. De meeste aanpassingen zijn onder de kap, maar ze hebben wel een "Clear all" knop toegevoegd aan recente apps waar ik wel blij mee ben.
Helaas is mijn usb c -audio adapter (wit meegeleverdverloopstuk met DAC) overleden, waarschijnlijk intern wat kabelbreuk. Iemand een adresje waar de originele Google adapter te koop is. Of een ander kwalitatief alternatief? De HTC versie is me bekend en is nu de meest voor de hand liggende keuze.
ZMI (Xiaomi) heeft een 2 in 1 verloop nu je nu kunt preorderen bij banggood.JTH4 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:47:
Helaas is mijn usb c -audio adapter (wit meegeleverdverloopstuk met DAC) overleden, waarschijnlijk intern wat kabelbreuk. Iemand een adresje waar de originele Google adapter te koop is. Of een ander kwalitatief alternatief? De HTC versie is me bekend en is nu de meest voor de hand liggende keuze.
https://www.banggood.com/...-2pro-Letv-p-1304371.html
Ik zoek een goed aanlsluitende USB A > USB C kabel voor mijn Pixel 2.
De originele USB C > USB C kabel die je meegeleverd krijgt klikt als het ware vast, waardoor hij goed vast blijft zitten. Voor in de auto wil ik ook graag een kabel die goed blijft zitten, anders valt de verbinding met Android Auto telkens weg.
Heeft iemand een goede suggestie? Lengte maakt niet veel uit, 50cm is al meer dan lang genoeg.
De originele USB C > USB C kabel die je meegeleverd krijgt klikt als het ware vast, waardoor hij goed vast blijft zitten. Voor in de auto wil ik ook graag een kabel die goed blijft zitten, anders valt de verbinding met Android Auto telkens weg.
Heeft iemand een goede suggestie? Lengte maakt niet veel uit, 50cm is al meer dan lang genoeg.
https://www.amazon.com/An.../dp/B01GN0M6NE?th=1&psc=1 van Anker werken wel goed. Vallen er niet zomaar uit. Verkrijgbaar in 1 of 2 meterTheFes schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:33:
Ik zoek een goed aanlsluitende USB A > USB C kabel voor mijn Pixel 2.
Edit; Ik heb ze bij Amazon.de vandaan, die hierboven is van de .com
[ Voor 4% gewijzigd door jeroenk13 op 07-08-2019 06:50 ]
Pagina: 1